Budućnost| Društvo

Jerusalim u plamenu

Srđan Fuchs RSS / 05.11.2014. u 18:11

hmda, izgleda da se zapalilo na kraju kod nas, kao što sam predosećao i najavljivao u prethodnim tekstovima. sukob koji izranja duboko iz siromašne palestinske ulice se rasprostreo svuda po muslimanskim četvrtima istočnog jerusalima. ovaj sukob su meni žitelji istočnog jerusalima odavno najavljivali, otpočetka arapskog proleća.

 

sukobi traju već nekoliko meseci, i novinari su ovde to nazvali tihom intifadom. teško je nekoga posebno okriviti za situaciju. moje skromno mišljenje je da uzroci sukoba počivaju u ozbiljnoj nespremnosti obe strane da žive jedan uz drugoga, već u nastojanju da budu jedan protiv drugoga. ovo nije, ipak, ni prvi niti poslednji put da Jer-ušalaim (Ir Šalom, u značenju, grad mira koji je kroz celokupnu svoju povest bio sve samo ne grad mira, osim ako se izuzme duhovna ravan u kojoj grad poseduje zaista misteriozne momente mirnoće) počiva na rubu plamena.

 jerusalemtemplemap.gif

sukobi su između mladih palestinaca, dobi 15-35 godina aproksimativno, i mladih izraelskih pograničnih policijaca iste dobi (jedna od bezbednosnih službi, Mišteret Agvul, pogranična policija koja čuva red u svim pograničnim zonama gde se dodiruju arapske i jevrejske populacije - što je celokupan deo istočne međe izraela, i policijska jedinica koja je etnički mešovita i sastavljena od etničkih jevreja, arapa i druza).
 
starija ekipa, i s jedne i druge strane, dobi 35-naviše, nije za eskalaciju sukoba. naprotiv, biznis se obavlja uobičajeno. no stiče se utisak da je podignuta jedna energija mržnje s obe strane - čovek nije pametan, ako težimo demokratski uređenom društvu, i jedne i druge strane, zašto se i jedni i drugi ne bi mogli moliti na njima bitnim mestima poput Ibrahimove-Avramove grobnice džamije-sinagoge, ili na Hramovnoj Gori-Plemenitom Svetilištu, po hrišćanskom ključu molitvene tolerancije u Crkvi Hristovog Groba?  u svakom slučaju, jedan period pun neizvesnosti i teskobe po sve žitelje grada mira predstoji.

 



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 19:41 05.11.2014

...


Ne znam šta da kažem, sem da je tužno što se dešavaju sukobi. Samo mogu da želim i da se nadam da što pre prestanu.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:53 05.11.2014

Re: ...

ne izgleda uopšte dobro. za mojih 20 godina života u i uz jerusalim, posle svih sukoba, verske i etničke netrpeljivosti, samoubilačkih bombaških napada - od kojih mi je hajlajt bio kada je eksplodirala bomba u studentskoj menzi, između univerzitetske biblioteke i umetničke akademije, koju je pohađala moja mladalačka ljuba (ruskinja ), kada sam prvi put pomislio da univerzum nije uopšte uređeni sistem već je beskrajni skup haotičnih kretanja; dakle ovo je jedno novo doba s novim i krajnje nepredvidivim haotičnim kretanjima.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:13 05.11.2014

Re: ...

u principu, pronalazak dubinskog rešenja, jer ovaj sistem suzbijanja silom će voditi samo u još veće učaurenje u mržnji, čije eskalacija će imati potpuno nesagledive posledice, počev od ovih bizarnih gaženja bebica, mama i tata na gradskim tramvajskim stajalištima. čudan sinhronicitet je da palestinci prave eskalacije čitavog veka u periodu kada eskaliraju fašistički pokreti u svetu - 1936-39. veliki arapski revolt protiv jevreja i velike britanije, u periodu španskog građanskog rata, dolaska nacional-socijalizma i fašističke partije na vlast u evropi, pa serija hladnoratovskih sukoba, pa dolazak neokona na vlast i uspon al kaede i ID. onda slabo ko ima simpatiju za njihove bizarne solucije otpora, da počnem samo od svojih lokalaca, bez odlaženja na globalnu ravan.

G.Cross G.Cross 20:14 05.11.2014

Re: ...

Prvi put sam video , kao grafit na jednoj cesmi, gde svi piju vodu.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:36 05.11.2014

Re: ...

ah, stari, to je idealno rešenje nas fine stare ekipe - this old dog's heart is fullz for coexistenz, ali ovo je i jedan fenomen promašene globalizacije, gde moćni maše suštinu svoje moći da menjaju svet nabolje već ga menjaju tako da obezbeđuju sebe a nejake ostavljaju u krajnjoj bedi iz koje proizilazi mahnita rešenost da se prave sranja najbizarnije moguće kategorije - a razina mržnje je takva da je tu jako teško sagledati trun ljudskosti
nim_opet nim_opet 21:28 05.11.2014

Re: ...

M'da. Ovo je iz dobre namere, ali u sustini pogresno - osim religijskih simbola, vidis li jos nesto na znaku? Umesto da pocne raslojavanje od rodjenja, zasto uopste dozvoljavamo kategorizaciju - ceo sistem je postavljen da napravi "segregaciju", koju ce onda neko da "miri". Ako cemo da izadjemo iz ovog ciklusa, onda ajd malo da budemo racionalni i spustamo lopte od pocetka, a ne da nam polazna pozicija bude da postoje tri(ili pet ili koliko vec strana), koje su neminovno suprotsavljene, pa je potrebno da resavamo konflikt. Kako bi bilo da konflikt eliminisemo - i.e. ne, ni jedna religija nema ekskluzivno pravo ni na sta. Pravo na nesto (u ovom slucaju zivot) imaju gradjani Izraela i Palestine, bez obzira koje su religije, boje koze, Y haplogrupe itd. Religijski konflikt mogu da resavaju kod kuce, u hramu, dzamiji, crkvi, penzionerskom klubu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:50 05.11.2014

Re: ...

nim_opet
Kako bi bilo da konflikt eliminisemo - i.e. ne, ni jedna religija nema ekskluzivno pravo ni na sta. Pravo na nesto (u ovom slucaju zivot) imaju gradjani Izraela i Palestine, bez obzira koje su religije, boje koze, Y haplogrupe itd. Religijski konflikt mogu da resavaju kod kuce, u hramu, dzamiji, crkvi, penzionerskom klubu.


ima tu raznih mrakovitih interesnih sfera

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:10 05.11.2014

Re: ...

a mislim i da ima tu delimično i nepoznavanja bliskoistočne kulture, koja jeste uticala na evropsku ali je razdvojena i samosvojna u odnosu na nju... mnogo je tu elemenata nepoznanice, u suštini osnovna je kako jevrejska i arapska kultura sagledavaju sebe u postimperijalnom svetu. jedini ključ je u procesu saradnje.

inače, netanijahu doživljava novu vrstu kritike od strane desničarskih medija - imenito u tome da pokušava da stvori binacionalnu državu, i u tome ima podršku dela laburističke leve inteligencije. no rabin je davno sagledao da je ta priča nemoguća, i da je two states solution the only solution. inače, danas smo imali komemoraciju 19 godina od rabinove smrti. od svega, desničarski predsednik i premijer su naglasili rabinov stav da nema govora o podeli jerusalima. no 300000/800000 ljudi ne želi da živi u binacionalnoj uniji već žele svoj zasebni grad. moguće je da se u abumazenu probudio stari gerilac jer mu je prekipelo već više da govori mirovnu priču. drugo, snaga hamasa posle naših promućurnih operacija je znatno narasla, tako da je abumazenova agresivna retorika, a možda čak i podrška nasilnim protestima mogućno proistekla iz toga što gubi političku snagu, i kada bi bili dopušteni slobodni izbori hamas bi ga potukao na njima. drugo, ekstremna jevrejska desnica, s apsolutnom kontrolom medija i neodlučnom, slabom, besciljnom levicom je nikada jača. ja delimično razumem abumazenov gnev. pitanje al akse je samo instrumentalizacija religije u neke druge političke ciljeve.

moje mišljenje opet, možda je apsolutno netačno.
princi princi 22:23 05.11.2014

Re: ...

pitanje al akse je samo instrumentalizacija religije u neke druge političke ciljeve.

Uvek su u pitanju neki drugi, politicki, egzistencijalni, folklorni, zovi ih kako hoces, ciljevi. Drugim recima, religija je najcesce samo izgovor za neki drugi, najcesce ekonomski motivisani sukob.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:35 06.11.2014

Re: ...

Economy Minister Naftali Bennett slammed the move to add roadblocks to the light rail stations, saying they constitute "a reward for terrorism."

"The solution for terrorism is not to put Jews behind fences and roadblocks, but to deter the killers," he said.

Calling it the "defense concept," Bennett went on to say that "the solution is deterrence, not self-defense. The solution is not the Iron Dome concept, but the iron fist concept. We did it during Defensive Shield in Judea and Samaria, and the terrorism was stopped. We can do it now in Jerusalem as well."


koji je ovo mrakus... gledam jutros Ajzakov intervju od pre 20 godina, i ne mogu da verujem koliku regresiju smo doživeli kao nacija. katastrofa živa, koja razlika između Ajzakovog intelekta i ovog citiranog šabana, strašno.
oskar-z-wild oskar-z-wild 20:53 05.11.2014

krive su ove:

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:38 05.11.2014

Re: krive su ove:

znam ovu ruskinjicu desno s ulice... maša, il' tako nešto... meni nije jasno kakve proteste ona raspršuje kada izgleda tako da je vetar može oduvati?!



meet russian jerusalemite street
G.Cross G.Cross 23:19 05.11.2014

Re: krive su ove:

Poslah ti PP
oskar-z-wild oskar-z-wild 10:22 06.11.2014

Re: krive su ove:

znam ovu ruskinjicu desno s ulice... maša, il' tako nešto... meni nije jasno kakve proteste ona raspršuje kada izgleda tako da je vetar može oduvati?!


Ne kapiram, Al Jazeera kaže da su to izraelske soldatkinje koje su izašle na svetilište bez prigodne marame na glavi, što dalje vodi "verskom ratu" po rečima jednog izraelsko-arapskog komenatatora.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:11 06.11.2014

Re: krive su ove:

ma jok bre, neka mala ortakinjica iz hiphop ekipe, pobegla od heroinskih predgrađa u pograničnu muriju.
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:03 06.11.2014

Re: krive su ove:

Srđan Fuchs
ma jok bre, neka mala ortakinjica iz hiphop ekipe, pobegla od heroinskih predgrađa u pograničnu mruiju.


Modelsica?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:05 06.11.2014

Re: krive su ove:

taj neki rad, ja gledam kako ovo mladunče se nosi s frkom tamo, međutim ništa ona, tamo već, čudne se te ruskinjice, žilave.
docsumann docsumann 23:35 05.11.2014

babylon shall burn, not jerusalem

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:01 06.11.2014

Re: babylon shall burn, not jerusalem



anfieldroad anfieldroad 15:07 06.11.2014

druga strana?



Ne znam koliko je smisleno da diskutujemo ovako jednostrano o Bliskom Istoku. Voleo bih da cujem palestinsku stranu, ali njihovih zastupnika na blogu prosto nema. Ponesto moze da se cuje na Aljazeera kanalu, ali nedovoljno za ozbiljniji uvid u stanje svesti sa te strane "zida"...
hajkula1 hajkula1 16:46 06.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad


Ne znam koliko je smisleno da diskutujemo ovako jednostrano o Bliskom Istoku. Voleo bih da cujem palestinsku stranu, ali njihovih zastupnika na blogu prosto nema. Ponesto moze da se cuje na Aljazeera kanalu, ali nedovoljno za ozbiljniji uvid u stanje svesti sa te strane "zida"...


Neko ti to rekao?

anfieldroad anfieldroad 17:37 06.11.2014

Re: druga strana?

Neko ti to rekao?



Ne, niko mi to nije rekao. Stekao sam takav utisak, a voleo bih da me razuveris. Ko po tebi zastupa stavove Palestinaca i Islamske vecine na Bliskom Istoku ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:54 06.11.2014

Re: druga strana?

pa-a, ja mogu da dam izveštaj šta misle - misle dosta loše o nama. kao, mi smo ovakvi i onakvi, i u tome ima dosta istine, ali ima i duboke unutarnje korupcije koja parališe sve, obostrano. da li više na našoj strani, mogućno. kada imaš više moći - mada, i oni imaju milijarde iza sebe kao i mi SAD (sve manje), oni imaju Arabijski poluotok (sve više), i strašno duboku korupciju, ovo što Prinsi govori.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:03 06.11.2014

Re: druga strana?

a btw, ja sam koolen s mojim Palestincima, baš im nosim šunkicu i kulen iz Voše sada, normalni ljudi su normalni svuda.
anfieldroad anfieldroad 19:25 06.11.2014

Re: druga strana?



To kapiram nije ni sporno, a ni izlecivo tako lako (korupcija)... Zanima me vise njihova unutrasnja politicka scena. Da li su podeljeni ideoloski, da li postoje stranke koje su otvoreno i jasno za mirno resenje i koliko uticaja takve eventualne stranke imaju na ljude u Gazi, Jerusalimu,na Zapadnoj obali itd...Zanima me koliku ulogu ima istorijski teret stvoren nastankom Izraela na teritoriji Palestinske samouprave pod Englezima posle rata. Da li oni mogu racionalno da gledaju na to pitanje, jer pretpostavljam da smatraju da su direktno zakinuti, a u velikoj meri zbog osecaja krivice Evrope zbog holokausta (pa i progona Jevreja sirom Evrope kroz istoriju), a sa cime oni nemaju nikakve veze. Takav ozbiljan razgovor sa jednim Palestincem bi bio zanimljiv, zar ne ? Razgovor (svadja) sa napaljenim ekstremistima me uopste ne zanima, sa bilo koje strane, btw...
anfieldroad anfieldroad 19:27 06.11.2014

Re: druga strana?

a btw, ja sam koolen s mojim Palestincima, baš im nosim šunkicu i kulen



Od svinjskog ? Pa jos ako zalijete rakijicom...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:18 06.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad


To kapiram nije ni sporno, a ni izlecivo tako lako (korupcija)... Zanima me vise njihova unutrasnja politicka scena. Da li su podeljeni ideoloski, da li postoje stranke koje su otvoreno i jasno za mirno resenje i koliko uticaja takve eventualne stranke imaju na ljude u Gazi, Jerusalimu,na Zapadnoj obali itd...Zanima me koliku ulogu ima istorijski teret stvoren nastankom Izraela na teritoriji Palestinske samouprave pod Englezima posle rata. Da li oni mogu racionalno da gledaju na to pitanje, jer pretpostavljam da smatraju da su direktno zakinuti, a u velikoj meri zbog osecaja krivice Evrope zbog holokausta (pa i progona Jevreja sirom Evrope kroz istoriju), a sa cime oni nemaju nikakve veze. Takav ozbiljan razgovor sa jednim Palestincem bi bio zanimljiv, zar ne ? Razgovor (svadja) sa napaljenim ekstremistima me uopste ne zanima, sa bilo koje strane, btw...


da, skroz su podeljeni, jedni su marksisti i sovjetisti, a drugi islamisti i saudisti. balast im je oboma doktrina pozne faze Muhameda da sklapa lažne saveze da bi došao do cilja - spram rane faze u kojoj je bio friendly, i što su čuvale rane arapske dinastije koje su i donele onaj čuveni progres u medicini, matišu, filosofiji, astronomiji... u saradnji, sinergiji. mislim da Palestina treba da nastupi striktno interesno, i ostavi te budalaštine ideologije po strani već da se pobrine za pedesetak milijardi lara otvoreno tržište, u saradnji s nama, spram strahovitih gubitaka koje bi imala u ljudstvu i resursima u slučaju anarhije. nije baš da nisu imali udela u holokaustu. njihov lider, haj amin huseini, british trained intelligence officer i hića, rani jaser arafat, devetstotridesete i evropa u plamenu... naravno da bi bio zanimljiv, ja stalno nastojim da pobudim u svojim sagovornicima tu vrstu svesnosti, ali ide puževljevom brzinom.



Palestinci stalno biraju anti-progresivne saveze. ne gledaju racionalno na problem jer su opterećeni mržnjom, što pak nas ne oslobađa od naših mrakusa, poput neokona Beneta.
anfieldroad anfieldroad 23:28 06.11.2014

Re: druga strana?



Moj utisak je da sve Islamske drzave pate od kompleksa potlacene strane. Vrte se u zacaranom krugu izmedju slavne istorije i pozicije samoizolacije iz savremenog sveta. Politiku shvataju kroz religiju, ne mogu da pobegnu od te, po meni retrogradne ideologije. Smatraju demokratiju kao nametnut sistem vrednosti koji kao takav ne zele da prihvate. Nesumnjivo imaju mnogo razloga za takav stav, ali on i cini taj krug zacaranim.
Uglavnom je malo poznato u Evropi da bez naucnika, matematicara, inzenjera, pesnika itd., koji su u vreme najcrnjeg crnila evropskog srednjeg veka doslovno sacuvali kulturu anticke Grcke. Bez njih ne bi bilo renesanse ni naucne revolucije od 15.veka do danas. Gubitak Spanije, Sicilije i kasnije pad Otomanske imperije islamskom svetu donosi taj luzerski fazon, koji arogancija Zapada uporno i uspesno koristi.
Na kraju ce da im se desi da glavni izvor novca i kakve takve sigurnosti- nafta, nece vise nikom biti potrebna, a oni uglavnom nisu iskoristili priliku da obezbede infrastrukturu za buducnost i doba bez nafte. Frustracije zbog toga su vec sada vidljive i plasim se da ce upasti u mnogo vecu dramu od one u kojoj su sada. Mozda bi Zapadu bilo bolje da sa vise poverenja i dobre volje komunicira sa njima, a ne da citav Arapski svet pretvori u neprijatelja za sva vremena. Cak bih rekao da upravo Izrael treba da predvodi taj preokret u odnosima. Ako ni zbog cega drugog, onda zbog sopstvene sigurnosti, benefita trgovine sa njima itd.
Dozvoljavam veliku verovatnocu da gresim u proceni. Buducnost ce pokazati, u svakom slucaju
nim_opet nim_opet 00:44 07.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad
Neko ti to rekao?



Ne, niko mi to nije rekao. Stekao sam takav utisak, a voleo bih da me razuveris. Ko po tebi zastupa stavove Palestinaca i Islamske vecine na Bliskom Istoku ?

Ja zastupam stavove koji su bliski nekim Palestincima. Npr. da je two-state solution jedino odrzivo resenje.
hajkula1 hajkula1 10:04 07.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad
Neko ti to rekao?



Ne, niko mi to nije rekao. Stekao sam takav utisak, a voleo bih da me razuveris. Ko po tebi zastupa stavove Palestinaca i Islamske vecine na Bliskom Istoku ?



Ja i većina koliko sam razumela imamo želju za mirom u svetu, poštovanjem ljudskih prava za sve. To obuhvata i Palestince.

Evo, Srki nek ti kaže, on (i još par blogera) je čak mislio da imam nešto protiv Izraela, Jevreja

Znaš, ubeđena sam da je samo do sukoba te dve strane (Izraela i Palestine) problem bi bio odavno rešen. Tu je na žalost, jedno od žarišta gde se lome globalna koplja.

vera.nolan2 vera.nolan2 10:17 07.11.2014

Re: druga strana?

Srđan Fuchs
a btw, ja sam koolen s mojim Palestincima, baš im nosim šunkicu i kulen iz Voše sada, normalni ljudi su normalni svuda.


Problem je što životima normalnih upravljaju ne-normalni,tzv elite:političke,ekonomske,finansijske,religijske...Normalni ljudi u posedu nenormalnih moći i sve će učiniti što im je u moći da ne ispuste kontrolu,zarad svojih interesa i očuvanja elitističkih pozicija...

Volela bih da mogu podržati nadu,ali želje su samo želje i ništa više...
..mi "normalni" smo apsolutno nemoćni.
hajkula1 hajkula1 10:18 07.11.2014

Re: druga strana?

Srki fuchs

nije baš da nisu imali udela u holokaustu. njihov lider, haj amin huseini, british trained intelligence officer i hića, rani jaser arafat, devetstotridesete i evropa u plamenu...

naravno da bi bio zanimljiv, ja stalno nastojim da pobudim u svojim sagovornicima tu vrstu svesnosti, ali ide puževljevom brzinom.


Vidš, s jedne strane Britanija obezbedila zemlju za državu Izrael a s druge strane, njen ageent s udelom u holokaustu.
I za JA kažu da je bio nečiji čovek (agent, službenik nečije tajne službe).

Svi smo mi neorganizovai i mali da bi mogli da napravimo neko veće sranje (a da nam veliki više ili manje ne pomognu).



anfieldroad anfieldroad 21:22 07.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad

Neko ti to rekao?




Ne, niko mi to nije rekao. Stekao sam takav utisak, a voleo bih da me razuveris. Ko po tebi zastupa stavove Palestinaca i Islamske vecine na Bliskom Istoku ?




Ja i većina koliko sam razumela imamo želju za mirom u svetu, poštovanjem ljudskih prava za sve. To obuhvata i Palestince.

Evo, Srki nek ti kaže, on (i još par blogera) je čak mislio da imam nešto protiv Izraela, Jevreja




Mislio sam da bi bilo vrlo zanimljivo da nam neko zivotno zainteresovan za pitanje Bliskog Istoka objasni palestinsko vidjenje problema. Zato sam na pocetku rekao da takvog na blogu nemamo (koliko god Srdjan bio objektivan) osim sto mi mozemo da se podelimo, navijacki...
Vera.nolan je u pravu cini mi se. To sto vecina nas podrzava pokusaje da se postigne mirno resenje, ne znaci mnogo, kad "nenormalni" donose odluke.
Iz naseg primera svakodnevno se uveravamo koliko lako obicni ljudi prisvajaju bolesno agresivne ideje kao normalne i jedino moguce. Zbog toga je i Two States Solution izgleda ipak neodrzivo.

Da skratim, zanima me sta je to sto bi zadovoljilo obe strane ? Sta je to sto bi Palestina i Izrael iskreno prihvatili ? Da li uopste postoji takva ideja medju elitama i koje stranke su najblize zagovaranju kompromisa na samom terenu, na teritoriji Izraela i Palestinske samouprave ?



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:26 07.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad


Moj utisak je da sve Islamske drzave pate od kompleksa potlacene strane. Vrte se u zacaranom krugu izmedju slavne istorije i pozicije samoizolacije iz savremenog sveta. Politiku shvataju kroz religiju, ne mogu da pobegnu od te, po meni retrogradne ideologije. Smatraju demokratiju kao nametnut sistem vrednosti koji kao takav ne zele da prihvate. Nesumnjivo imaju mnogo razloga za takav stav, ali on i cini taj krug zacaranim.
Uglavnom je malo poznato u Evropi da bez naucnika, matematicara, inzenjera, pesnika itd., koji su u vreme najcrnjeg crnila evropskog srednjeg veka doslovno sacuvali kulturu anticke Grcke. Bez njih ne bi bilo renesanse ni naucne revolucije od 15.veka do danas. Gubitak Spanije, Sicilije i kasnije pad Otomanske imperije islamskom svetu donosi taj luzerski fazon, koji arogancija Zapada uporno i uspesno koristi.
Na kraju ce da im se desi da glavni izvor novca i kakve takve sigurnosti- nafta, nece vise nikom biti potrebna, a oni uglavnom nisu iskoristili priliku da obezbede infrastrukturu za buducnost i doba bez nafte. Frustracije zbog toga su vec sada vidljive i plasim se da ce upasti u mnogo vecu dramu od one u kojoj su sada. Mozda bi Zapadu bilo bolje da sa vise poverenja i dobre volje komunicira sa njima, a ne da citav Arapski svet pretvori u neprijatelja za sva vremena. Cak bih rekao da upravo Izrael treba da predvodi taj preokret u odnosima. Ako ni zbog cega drugog, onda zbog sopstvene sigurnosti, benefita trgovine sa njima itd.
Dozvoljavam veliku verovatnocu da gresim u proceni. Buducnost ce pokazati, u svakom slucaju

fenomenalno razmišljanje
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:29 07.11.2014

Re: druga strana?

nim_opet
anfieldroad
Neko ti to rekao?



Ne, niko mi to nije rekao. Stekao sam takav utisak, a voleo bih da me razuveris. Ko po tebi zastupa stavove Palestinaca i Islamske vecine na Bliskom Istoku ?

Ja zastupam stavove koji su bliski nekim Palestincima. Npr. da je two-state solution jedino odrzivo resenje.



ne znam zašto nas toliko potcenjueš i smatraš da nema i nas koji to želimo? ono, nema nas dovoljno u elektoratu, ali nije ni da je milion građana za gaženje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:45 07.11.2014

Re: druga strana?

hajkula1





Evo, Srki nek ti kaže, on (i još par blogera) je čak mislio da imam nešto protiv Izraela, Jevreja




ma jok, ja znam da si ti dušica, samo nenegovana i nepažena
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:59 07.11.2014

Re: druga strana?

anfieldroad


Da skratim, zanima me sta je to sto bi zadovoljilo obe strane ? Sta je to sto bi Palestina i Izrael iskreno prihvatili ? Da li uopste postoji takva ideja medju elitama i koje stranke su najblize zagovaranju kompromisa na samom terenu, na teritoriji Izraela i Palestinske samouprave ?





state of palestine, na granicama 1967 disengagement line, sa svojom vojskom i iskrenim obećanjem da nas hamas neće dirati, što mi ne prihvatamo. rešenje je u nametnutoj sili, nato na granicama prema ISIS-u, demilitarizovana palestina 20-ak godina, s policijom i specijalcima za promptne reakcije, trenirani od cije i eupola. oni se ne slažu s tim. ben gurion, prvi premijer izraela, je pričao da će prihvatiti državu ako se i svede na tel aviv, samo da se počne od nečega. palestinci hoće sada i hoće sve, što mi iz meretsa ne prihvatamo.
da ne govorimo desnije. stranke dogovora su merets i fatah.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:11 07.11.2014

Re: druga strana?

vera.nolan2


Volela bih da mogu podržati nadu,ali želje su samo želje i ništa više...
..mi "normalni" smo apsolutno nemoćni.

mad not to believe in miracle

anfieldroad anfieldroad 21:07 09.11.2014

Re: druga strana?

state of palestine, na granicama 1967 disengagement line, sa svojom vojskom i iskrenim obećanjem da nas hamas neće dirati, što mi ne prihvatamo. rešenje je u nametnutoj sili, nato na granicama prema ISIS-u, demilitarizovana palestina 20-ak godina, s policijom i specijalcima za promptne reakcije, trenirani od cije i eupola. oni se ne slažu s tim. ben gurion, prvi premijer izraela, je pričao da će prihvatiti državu ako se i svede na tel aviv, samo da se počne od nečega. palestinci hoće sada i hoće sve, što mi iz meretsa ne prihvatamo.
da ne govorimo desnije. stranke dogovora su merets i fatah.



Tnx. Malo je jasnije sada.
Inace, takav stav Ben Guriona je jasniji kada se setimo njegove reakcije kada je prvi put video situaciju u regionu- umesto evropejskih gradova, blatnjave i zapustene ulice, predpoliticko stanje lokalnog stanovnistva i sl. Sa druge strane, razumljive su i reakcije lokalnog stanovnistva kad je zbog svetskih geopolitickih razloga doslo do masovnog naseljavanja jevrejskih useljenika na njihovu zemlju.
Inace, Tel Aviv je grad sa najocuvanijim celinama arhitekture prve polovine 20.veka. U Nemackoj je stvoren stil Bauhaus, ciji su u Beogradu najlepsi primeri zgrada Nolita na uglu Resavske i kralja Milana, zgrada Autokomande, BIGZ-a...razlog za takav izgled Tel Aviva je upravo u zelji Ben Guriona da Izrael sto vise zalici na tadasnju Evropu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:56 09.11.2014

Re: druga strana?

naravno, ben gurion je želeo evropski grad kao srce demokratije na obalama orijenta. meni kao klincu u tel avivu (pre 20-ak godina) nikako nije bilo jasno šta je taj motiv koji me čini da se osećam kod kuće? kasnije, nošen intrigom, počeo sam da čitam knjige vezane za materiju. inače, uzgredno, i u Novom Sadu je slično raspoloženje, pred građevinama Dragiše Brašovana i Đorđa Tabakovića. uporedi, uzgredno, relativnu oskudnost izveštaja o srpskim modernistima spram izraelskih?

takođe, u tom periodu je "arapska zemlja" otkupljivana regularno, od strane međunarodnih jevrejskih organizacija iz sveta od arapskih vlasnika, na obostrano materijalno zadovoljstvo. do netrpeljivosti dolazi kasnije tokom tridesetih prošlog veka, što obostranom nepromišljenošću, što arogancijom britanske kolonijalne uprave gde je bilo lakše vladati zavađenim stranama. posle drugog rata, stvar je postala još složenija. poenta je da obe strane trebaju dobro da promisle kuda ih vodi trajni sukob i da li će moći da podižu normalno funkcionišuća društva na ovaj način.
anfieldroad anfieldroad 18:14 10.11.2014

Re: druga strana?

naravno, ben gurion je želeo evropski grad kao srce demokratije na obalama orijenta. meni kao klincu u tel avivu (pre 20-ak godina) nikako nije bilo jasno šta je taj motiv koji me čini da se osećam kod kuće? kasnije, nošen intrigom, počeo sam da čitam knjige vezane za materiju. inače, uzgredno, i u Novom Sadu je slično raspoloženje, pred građevinama Dragiše Brašovana i Đorđa Tabakovića. uporedi, uzgredno, relativnu oskudnost izveštaja o srpskim modernistima spram izraelskih?


Verovatno najzanimljiviji i najplodniji srpski arhitekta Moderne je bio Nikola Dobrovic, inace brat velikog slikara postimpresioniste Petra. Osim sto se bavio cistom arhitekturom, bio je i urbanista, znacajan za danasnji izgled centra Beograda. Mnogo sporenja je bilo oko njegovog resenja Terazija i trga Nikole Pasica. Danas u rusevinama, njegovo je delo i Generalstab u Nemanjinoj. Najznacajnija arhitektonska dela su mu ipak ostala u danasnjoj Hrvatskoj, kao i Ceskoj republici. Nedavno je na HRT-u prikazan sjajan dokumentarac o "njegovom" hotelu Grand na ostrvu Lopud kod Dubrovnika. To je hotel sa carobnim parkom kao iz bajke, fontanom i prostorom za orkestar i ples. To remek delo iz 30-ih godina,danas je "privremeni" smestaj za porodice koje su u poslednjem ratu ostale bez svojih kuca. Uz vilu "Vesna" na istom ostrvu, predstavlja sigurno sam vrhunac Bauhaus arhitekture kod nas. Osim svega toga, Nikola Dobrovic je autor brojnih knjiga udzbenickog tipa, koje popunjavaju, bar donekle prazninu o kojoj si pricao. Zaista, mi se o nasoj istoriji, kao i istoriji umetnosti brinemo tek sporadicno, upravo obrnuto proporcionalno talambasima kojima na sav glas objavljujemo svoju laznu brigu i ljubav prema sopstvenoj istoriji. Gomila neznalica koja zivi od izvestacenog patriotizma-nacionalizma trosi ono malo novca koji bi mogao i morao da bude upotrebljen za ozbiljnu naucnu literaturu o ovoj i drugim nacionalnim vrednostima.
Черевићан Черевићан 20:49 06.11.2014

се питам

обе стране к’о на брвну јарци
нико скрајнут од става је свог
мене друго нешто забрињава
што од Града руке дигну Бог
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:05 06.11.2014

Re: se pitam

nijeskrajnut al valja jean serhio usput
hajkula1 hajkula1 10:08 07.11.2014

Re: se pitam

Srđan Fuchs
nijeskrajnut al valja jean serhio usput



Srki, kad počneš ovako...
Ako oćeš, prevedi, pojasni a ako nećeš, terki se bre malo, znaš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:16 07.11.2014

Re: se pitam

poezije, sestre, a ne trica i kučina

Mozda spava sa ocima izvan svakog zla,
Izvan stvari, iluzija, izvan zivota,
I s njom spava, nevidjena, njena lepota;
Mozda zivi i doci ce posle ovog sna.
Mozda spava sa ocima izvan svakog zla
.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:20 09.11.2014

live from Nazareth, Galilee

evo tu sam, par kilometara od ovog sela iz izraelskog arapskog sektora - Kane Galilejske, poznate po prvom Hristovom čudu pretvaranja vode u vino na venčanju u tada jevrejskom selu. frka, izraelska murija je juče ovde izrokala hladnokrvno klinca koji je napao njihovo vozilo, inače radi se o jednoj od ozbiljnih murkanskih jedinica s kojom nema zezanja, nešto poput SAJ-a u srbiji. sada, zašto i kako je ovaj klinac je odlepio da krene na najopasniju muriju, samo on zna. pozadina je regularnog kriminalnog karaktera, odnosno brat klinca je napravio neku pizdariju, neinspirisanu verskim nasiljem, onaka, običan kriminal, tipa tuča, krađa, bacanje bombe ručne izrade na rivalsku grupu, murkani dolaze da ga hapse, mali buraz klinac kreće nožem na njihov džip, panduri iznutra izlaze i hladnokrvno ga izrokaju sa šest zrna u glavu. mi u IL građanskom levom sektoru smo šokirani brutalnošću policije prema građanima Izraela, dok desnica tvrdi, unjkavo iritirajućim glasovima naših domaćih fašista u liku Benetovih ljudi da je to sve opravdano jer je policija bila izložena napadu. kako god, Netanijahu očito gubi kontrolu nad događajima u državi, međutim, ono što brine je da u njegove cipele dolazi još gora ekipa.

događaji danas iz Galileje i Judeje.

vera.nolan2 vera.nolan2 11:25 10.11.2014

Re: live from Nazareth, Galilee

...šokirani brutalnošću policije prema građanima ..
.
nemoj misliti da bi, bilo gde u svetu bilo bolje da su okolnosti slične!
Svojim očima sam videla kako naši specijalci ,ima više god. i to u zemlji mira,"brutalno pregledaju"našu divnu omladinu,izvodeći jedno po jedno iz diskoteke(ili rutinski ili po dojavi,tražeći drogu)kao da su svi kriminalci,grubo,bahato,po proceduri !...toliko da sam verbalno odreagovala da to može i nežnije i ljudskije;ljudi su me hvatali za rukav i šaputali-"ćuti bre,prebiće te",a specijalac me pogledao kao terminator...

Hoću reći,videli smo ,posle dužeg ,kakvog takvog primirja ,šta se desilo posle otmice i likvidacije tri tinejdjera,sada nek još koji put nanižu pešake duž stanica i nastave intifadu,gledaćemo možda i goru reprizu...
u svakom slučaju, jedan period pun neizvesnosti i teskobe po sve žitelje grada mira predstoji.

Bliski istok je bio i zadugo ostaće bure baruta,a i druga planetarna područja obiluju povodima da časkom plane,kad zatreba onima koji vode igru...

Usput,nadam se da neće doći do "kraja vremena",ove ljudske,osvajačke samo, civilizacije,kao u Interstellar filmu,Cristophera N.Pominjao si ga ,te asocijativna, preporuka za film !!! Odlican je !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:27 10.11.2014

Re: live from Nazareth, Galilee

ueau, tražim film!

toliko da sam verbalno odreagovala da to može i nežnije i ljudskije;ljudi su me hvatali za rukav i šaputali-"ćuti bre, prebiće te", a specijalac me pogledao kao terminator...


ovo su pičke od ljudi.

ali mi, ljudine...

... tihi kao nindže i neumoljivi kao pesnica Šaolina!

anfieldroad anfieldroad 19:59 10.11.2014

Re: live from Nazareth, Galilee

ovo su pičke od ljudi.

ali mi, ljudine...

... tihi kao nindže i neumoljivi kao pesnica Šaolina!







Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:35 10.11.2014

Netanijahuova debilna politika

we 're on fire. no clue where's going to end. this mean inciter is paying his price for provoking the murder of Rabin. a helper to hamas and jihad, as late Rabin had it.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana