Nostalgija| Politika

Šešelj - portret srpske samodestrukcije

Nebojsa Krstic RSS / 08.11.2014. u 13:51

 

 

Za Šešelja znam od ranih osamdesetih. Bio sam na jednoj tribini u SKC-u kad je on iz publike prekidao moderatora Vojina Dimitrijevića svojim lucidnim i za ono vreme neobično hrabrim upadicama. Nisam baš siguran, Vojin je, otprilike, rekao da Jugoslavija nikad u svojoj istoriji nije imala iskustvo demokratije, građanskih sloboda, a Šešelj mu je replicirao da jeste - u vreme kralja Aleksandra.

Po završetku tribine, odšetao se iz SKC-a noseći nekakve papire i spise u najlonskoj kesi. Zapamtio sam mu lik i kasnije ga često sretao kako šeta gradom, uvek sam, zagledan u izloge knjižara i uvek sa neizbežnom kesom punom papira.

Mislio sam da je on još jedan od onih gradskih ekscentrika kojima Beograd ne oskudeva, ljudi koji obično vode svoje beskrajne sudske sporove sa državom ispravljajući nanetu im nepravdu...zato sam se iznenadio kada sam krajem osamdesetih iz političke andergraund štampe počeo da saznajem elemente njegove biografije, i činjenice o sukobu sa bosanskim establišmentom i hapšenjem zbog verbalnog delikta.

Zbog toga mi je sasvim logično bilo kada sam počeo da ga srećem u kafeu koji se nalazio u okviru prvih prostorija DS-a u Narodnog fronta, pored bioskopa «Odeon».

Bilo je to dnevno okupljalište celokupne srpke opozicije. Pa ste pored Šešelja tu za istim stolom mogli da zateknete i Mićunovića i Vuka Draškovića, a da uistom kadru imate i Zorana Đinđića koji sa minđušom i konskim repićem nekud žuri, te Koštunicu i Kostu Čavoškog koji sede za stolom do.

Prvi opozicioni miting na koji sam otišao bio je u Staroj Pazovi, a stranka koja ga je organizovala zvala se Srpska narodna obnova, SNO, tamo negde s proleća 1990. Bio je na poljančetu, prisutno je jedva 1500 ljudi. Na ivici skupa, nedaleko od mene, pojavio se mladić maskiran u Bulajićevog četnika, stavio veliki nož u zube i odigrao svoj performans za kameru koja ga je snimala. Onda su otišli i on i kamera. Uveče sam na TV Bastilji gledao prilog u kome je taj momak imao glavnu ulogu, a korišćen je i nebrojeno puta kasnije kad god je trebalo dezavuisati opoziciju. Na povratku sa skupa neki su pevali pesme u kojima su se veličali podvizi Draškovića i Šešelja.

Jedan od detalja kojeg se sećam iz tog vremena, jeste terazijski podzemni prolaz, izlaz kod hotela Balkan. Tu je kolporter prodavao kragujevačke Poglede (u to vreme za njih je pisala i mlada srpska spisateljica Biljana Srbljanović), a staklo izlepljeno Šešeljevom slikom i tekstom koji je prolaznike obaveštavao da je on «borac za slobodu i ljudska prava». Voja je u tom trenutku na izdržavanju jedne od svojih zatvorskih kazni, odakle će otići direktno u studio RTS, na predstavljanje svoje stranke SČP (Srpski četnički pokret). Ta je emisija ostvarila, verovatno, najveći impakt od nastanka demokratije u Srbiji do dana današnjeg. Šta se u njoj desilo?

Ništa naročito. Gledalaštvo je očekivalo onog pobesnelog kosmatog četnika s nožem u zubima, a pojavio se jedan vrlo uljudan, vispren, inteligentan i neagresivan čovek koji je natenane obrazložio viziju Stranke srpskih četnika. Šešelj je preko noći postao heroj i relevantan politički faktor, isključivo zahvaljujući tom jednom pojavljivanju na TV, u nizu jednoličnog predavljanja desetina stranaka među kojima je zapaženo simpatično mesto imala «Stranka četki i metli» Nikole Šećeroskog.

Ostalo je istorija. Ostalog se i sami sećate. I trenutka kada Šešelj svojevoljno odlazi u Hag praćen trubačima, dok se neki «heroji» skrivaju po šumama i gorama naše zemlje ponosne.

Šešelj se u Hagu nije branio. Nije tamo branio ni Srbiju. Imao je preči cilj. Dvanaest godina potrošio je vređajući Sud i sudije, produžavajući time vreme pritvora, kako bi se kroz sukob s ljudima u togama obračunao sa «novim svetskim poretkom» koji mu nije po volji, svestan da je bitka unapred izgubljena. 

Zato je Šešelj slikovita ličnost i tragična paradigma srpske samodestrukcije koja nikada i nikome više ne treba da služi za uzor.

 

Objavljeno u Našim Novinama 8.11.2014. 

 

 



Komentari (738)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:04 08.11.2014

Neobično

Šešelj je jedan od retkih kojima je za života ispisan in memoriam.
Tako zvuči i ovaj tekst.
petronijevic001 petronijevic001 14:46 08.11.2014

Re: Neobično

Заиста је невероватно да неко пише да је Шешељ 12 година вређао суд и судије и тако продужавао притвор .Вређања је било на почетку суђења, када су му судије ускраћивале право на одбрану, а годинама није било никаквог вређања.Суд је дужан да спроведе поступак ефикасно и правично без обзира на понашање окривљеног или тужилаштва.

У крајњој линији, против Шешеља су експресно спроведена 3 посебна кривична поступка због вређања и непоштовања суда, и изречене му казне затвора.Ту није било суђења од 11 година.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:50 09.11.2014

Re: (Ne)obično

Predrag Brajovic
Tako zvuči i ovaj tekst.

Da prostiš, štovani Brajoviću, meni taj Krstićev tekst više zvuči na poznatu temu: "KAKO JE PINKI VIDEO TITA".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:21 09.11.2014

Re: (Ne)obično

Vojislav Stojković
Predrag Brajovic
Tako zvuči i ovaj tekst.

Da prostiš, štovani Brajoviću, meni taj Krstićev tekst više zvuči na poznatu temu: "KAKO JE PINKI VIDEO TITA".

Свако има своје наочаре.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:12 10.11.2014

Re: Neobično

samo hoću da kažem da hebem mamu svim smradovima SKJ koji zovu druge ljude debilima, nebitno da li su Krstić iz Ds-a, ili Bene Gesarit iz DSS, ili bilo kome, pička vam materina svima, smrdljiva manijačka, momci, možete da se javite na moj mobs ako imate problema, smradovi smrdljivi debeoveski.

emsiemsi emsiemsi 20:56 10.11.2014

Re: Neobično

Srđan Fuchs
samo hoću da kažem da hebem mamu svim smradovima SKJ koji zovu druge ljude debilima, nebitno da li su Krstić iz Ds-a, ili Bene Gesarit iz DSS, ili bilo kome, pička vam vam materina svima, smrdljiva manijačka, momci, možete da se javite na moj mobs ako imate problema, smradovi smrdljivi debeoveski.

Мора да су те, на неки начин, много повредили - када си овако реаговао !
Свеједно, шта год да је у питању, није требало да овако реагујеш (без обзира и да су било кога поменути назвали дебилима - то, ако је тако, нека иде њима на част).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:03 10.11.2014

Re: Neobično

nerviraju me smradovi koji parališu budućnost, a inače ne patim kao Krstič od svog marketinškog koeficijenta, tačnije, jebe mi se živo za nj. ja volim ljude, ali prezirem dvolične gnjide.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 10.11.2014

Re: Neobično

nerviraju me smradovi koji parališu budućnost, a inače ne patim kao Krstič od svog marketinškog koeficijenta, tačnije, jebe mi se živo za nj. ja volim ljude, ali prezirem dvolične gnjide.


Ma razumem, al što napisa ispod ovog komentara, što nisi dole, gde mu je mesto, jedva shvatih o čemu se radi :)

Ma smiri se Srki, ovo je samo blog.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:40 10.11.2014

Re: Neobično

cool bro. mathafackaz, hate 'em. but u r right.

emsiemsi emsiemsi 11:18 11.11.2014

Re: Neobično

Srđan Fuchs
nerviraju me smradovi koji parališu budućnost, a inače ne patim kao Krstič od svog marketinškog koeficijenta, tačnije, jebe mi se živo za nj. ja volim ljude, ali prezirem dvolične gnjide.

Сагласан !
sevarlica sevarlica 16:39 13.11.2014

Re: Neobično

samo hoću da kažem da hebem mamu svim smradovima SKJ koji zovu druge ljude debilima, nebitno da li su Krstić iz Ds-a, ili Bene Gesarit iz DSS, ili bilo kome, pička vam materina svima, smrdljiva manijačka, momci, možete da se javite na moj mobs ako imate problema, smradovi smrdljivi debeoveski.


Molim bez vređanja reda Bene Gesarit, oni su potrošili vekove na genetsko savršenstvo :)
Kraja Kraja 14:34 08.11.2014

...izostavio...

...si onaj njegov bolesniji deo...
...tuca sa taksistima na demonstracijama, udaranje prosvenih radnika, pucanje u masu demonstranata (doduse njegovo obezbedjenje), vitlanje pistoljem pred skupstinom, premlacivanje barovica, zardjale kasike...
...beskrajne kolicine uvreda svima koji nisu po njegovom ukusu...
...sve je to seselj...
stopalo stopalo 14:45 08.11.2014

Re: ...izostavio...

premlacivanje barovica


Šešelj je imao sjajnu taktiku da se za klasu niže spusti od protivnika, da ga svuče u blato i dobije na iskustvo.

Barović je jedini koji je izašao kao pobednik iz takvog duela (ako je tako nešto za pohvalu?). Zato je dobio batine a ne zato što mu je suprugu nazvao k....
chitach chitach 14:45 08.11.2014

Re: ...izostavio...

iz mog ugla :
prvi put sam cuo za Seselja kada mi je neko rekao da je imaginarni lik koji se pominje u " top listi nadrealista " kao " sahbaz" u stvari Seselj . kasnije sam cuo ( zavisno iz kojih izvora ) da se bori za srpsku stvar , i da je cetnik , pa vojvoda , pa kum Vuka Draskovica , pa da nema bradu ...
bilo je proljece 93., bio sam u kafe/ bilijar klubu nekih 150 m udaljenim od moje kuce . bio mi i brat , dvojica pripadnika vec formirane Vojske Republike Srpske u civilu ( odradili su svojih 7 dana, pa imaju kao pauzu) i brat sankera . relativno je rano , oko 11.00 h ujutro , kada upadose tri tipa potpuno naoruzani , vidno pijani vukuci ( to do tada, a i od tada nisam nikada vise vidio ) po podu za sobom zavezanu dugackim kanapom flasu viskija ( dvojica od njih su tako vukli flase) . Usli su stvarajuci zvonjavu tim flasama i odmah nas postrojili uza zid ( sankera nisu dirali ) drzeci u nas uperene otkocene na rafal namjestene automatke puske ( imao sam 16 i kusur , nikada nisam u ruci drzao pusku , to mi je rekao jedan od vojnika dok smo ustajali i kao zadrzao me da nista ne pokusavam jer je situacija ozbiljna ) . Nikada do tada niko nije drzao upereno oruzje u mene , nisam znao kako da reagujem, onako mlad i lud shvatio bi to kao poziv na tucu i krenuo golim rukama na njih , ali kao ssto pomenuh , ovaj stariji me zadrzao.
Naravno da nisu imali namjeru da nas poubijaju, ali su onako rano pijani htjeli da nama lokalnom srpskom zivlju odrze lekciju iz srpstva , kako se oni eto bore za nas ( sva trojica su pricali ekavicom , i potpuno odgovorali Bulajicevoj predstavi cetnika) , a mi ladimo jaja itd ,itd , ... vrlo je malo falilo da dodje do tragedije , kada su zavrsili predavanje , palo je grljenje , ljubljenje , rekli su da su seseljevci itd . itd . nisu bili ni pod cijom komandom ,pod punim naoruzanjem su radili sta su htjeli , mada je to bilo strasno vrijeme pa nikome i nije opadalo na pament da ih pokusa staviti pod komandu .
chitach chitach 14:56 08.11.2014

Re: ...izostavio...

to je bio moj prilog temi bloga ,
iskreno , nije vrijedan ni jednog , a ne evo treci koji se pise o njemu i privlaci mase komentatora ( ukljucujuci i mene ) . mogao bi mozak ako nema nista pametnije da radi, ono da odspava umjesto da se ovuda lomimo oko Seseljevog proslog , sadasnjeg i buduceg uticaja na zivot u Srbiji .
Po meni je to jedan od pokazatelja koliko kult licnosti ( ne mislim samo na Seselja ) jos uvijek vlada ne samo prosjecnim plebsom, nego i njegovim nesto intelektualnijim dijelom , za sta drzim dobar dio ucesnika ovog bloga . Steta
princi princi 15:22 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Izostavio je i mnogo bizarnije delove kao onaj kad je Seselj u kasno leto 1990. sa svojim cetnicima isao pred americku ambasadu da prijavljuje dobrovoljce za rat protiv Sadama.
niccolo niccolo 15:23 08.11.2014

Re: ...izostavio...

iskreno , nije vrijedan ni jednog , a ne evo treci koji se pise o njemu i privlaci mase komentatora ( ukljucujuci i mene )

Saglasan.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:27 08.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
iskreno , nije vrijedan ni jednog , a ne evo treci koji se pise o njemu i privlaci mase komentatora ( ukljucujuci i mene )

Saglasan.

Нисам сигуран да није вредан ниједног блога: Шешељ је страшан феномен нашег друштва и један од одговора на она многа непријатна питања.

Не могу да се сетим да ли су Хрвати или Босанаци (Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака? Мислим, сви су имали своје Тадиће и Коштунице, нисам сигуран да су сви имали своје Шешеље.
niccolo niccolo 15:40 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Нисам сигуран да није вредан ниједног блога:

Pa dobro ajde, jednog Tehnički, meni je ovo prvi blog na kome komentarišem Šešelja. Na prethodnim ili nisam komentarisao ili sam divanio o drugim stvarima...
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:45 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajović
... Нисам сигуран да није вредан ниједног блога: Шешељ је страшан феномен нашег друштва и један од одговора на она многа непријатна питања.

Sa ovim se slažem.

... Не могу да се сетим да ли су Хрвати или Босанаци (Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака? Мислим, сви су имали своје Тадиће и Коштунице, нисам сигуран да су сви имали своје Шешеље.


U vezi sa tim što drugi nisu imali "Šešelju parnjaka", postavlja se pitanje da li je to za njih bila advantage ili disadvantage?

Svaki odgovor u stilu "Srbi su, obrni-okreni, lood narod" smatram prihvatljivim.

P. S.
Što se Slovenaca tiče, ne bih tvrdio da su u svemu mnogo drukčiji

karabasbarabas karabasbarabas 17:49 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
niccolo
iskreno , nije vrijedan ni jednog , a ne evo treci koji se pise o njemu i privlaci mase komentatora ( ukljucujuci i mene )

Saglasan.

Нисам сигуран да није вредан ниједног блога: Шешељ је страшан феномен нашег друштва и један од одговора на она многа непријатна питања.

Не могу да се сетим да ли су Хрвати или Босанаци (Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака? Мислим, сви су имали своје Тадиће и Коштунице, нисам сигуран да су сви имали своје Шешеље.

Oh, joj. Mislim da je u HDZ otprilike svaki clan bio mali Seselj sa slovom U umesto kokarde. Pogledaj malo sta se pricalo u periodu 90-97, sta se i dan danas prica kad neko hoce da postavi tablu sa ciriilcom.
A da ne pricam o onim likovima koje pune stadione kad Thompson svira "Jasenovac i Gradiska stara to je kuca Maxovih mesara". Za takve su zardjale kasike (zbog kojih se realno Seselj jedino moze i osuditi kao za verbalni delikt) mala maca.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:13 08.11.2014

Re: ...izostavio...

karabasbarabas
Oh, joj. Mislim da je u HDZ otprilike svaki clan bio mali Seselj sa slovom U umesto kokarde. Pogledaj malo sta se pricalo u periodu 90-97, sta se i dan danas prica kad neko hoce da postavi tablu sa ciriilcom.
A da ne pricam o onim likovima koje pune stadione kad Thompson svira "Jasenovac i Gradiska stara to je kuca Maxovih mesara". Za takve su zardjale kasike (zbog kojih se realno Seselj jedino moze i osuditi kao za verbalni delikt) mala maca.

:)
Ти баш, баш дубоко не разумеш шта је Војислав Шешељ.
Па га поистовећујеш са тупавим национал-шовинистима на другој страни. И сводиш га на зарђалу кашику.

Да јe Шешељ био то, његов утицај био би миноран а кум Тома и Аца не би ни постојали.

(Подсећања: 1997. Шешељ је победио на изборима за председника, али су поновљени због мале излазности. 2003. СРС је била најјача странка у парламенту. Кум Тома је исте године био победио Мићуна у трци за председника, али опет је био за закон премали одзив. Надаље, раскол у СРСу наступио је када је Тома Николић хтео да се потпише Споразум о блаблабла Европи, а хашки мучитељ судија то није дао.)
karabasbarabas karabasbarabas 19:15 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Razumem ja to, ja sam za razliku od vecine video licno ljude koje su zvali "Seseljevci". Trcali su mi ispred zgrade sa oruzjem u rukama. Takodje sam video one koji su se zvali "Beli Orlovi", paravojna formacija bivseg ministra inostranih poslova Vuka Draskovica. Nije tajna da je Seselj regrutovao dobrovoljce da idu u Bosnu da ratuju, ali takodje nije bio glup da ih drzi pod kontrolom, oni su svi bili pod komandom VRS. Tako da on komandne odgovornosti nema, a da je ima odavno bi bio osudjen u Hagu, mislim da bi to bilo veliko olaksanje za sve.
Dakle, razumem ja sta je Vojislav Seselj.
Ono sto ne razumem je
Ko je Vuk Draskovic, regruter Belih Orlova koji su posle bili pod komandom Giske, Belog i ostalih paravojnih warlordova? Po cemu se Seselj razlikuje od njega, ako je klao kasikama, i Vuk je secirao ruke? Gde su blogovi o tome gde je optuznica>

Da li stvarno mislis da orlusine HDZ-a koji je bio vladajuca stranka i upravljao vojskom i policijom stvarno imaju manje uticaja od jednog opozicionog vodje? Da su to samo neki slucajni prolaznici, tupavi sovinisti koje samo treba zaobici na ulici i okrenuti glavu, i od njih nikakva steta?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:19 08.11.2014

Re: ...izostavio...

"Beli Orlovi", paravojna formacija bivseg ministra inostranih poslova Vuka Draskovica


Ne, oni su bili Jovićevi.
Vukovi su bili Giška, Beli, srpska garda
hajkula1 hajkula1 19:26 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
(Подсећања: 1997. Шешељ је победио на изборима за председника, али су поновљени због мале излазности. 2003. СРС је била најјача странка у парламенту. Кум Тома је исте године био победио Мићуна у трци за председника, али опет је био за закон премали одзив. Надаље, раскол у СРСу наступио је када је Тома Николић хтео да се потпише Споразум о блаблабла Европи, а хашки мучитељ судија то није дао.)



Da, posle Oluje, njegov uticaj jača. Bio je bojkot izbora, radikali, ako ne računamo one za jednokratnu upotrebu, kao (po meni takozvana) opoziciona stranka sa velikom šansom da pobedi (najvećim delom glasovima izbeglih i prognanih i njihovih familija), pošto su ostale opozicione stranke bojkotovale izbore.


karabasbarabas karabasbarabas 20:23 08.11.2014

Re: ...izostavio...

hoochie coochie man
"Beli Orlovi", paravojna formacija bivseg ministra inostranih poslova Vuka Draskovica


Ne, oni su bili Jovićevi.
Vukovi su bili Giška, Beli, srpska garda

Bravo, upravo tako, pomesao sam. Srpska Dobrovoljacka Garda.
Uglavnom poenta nije da sad skrecem pricu nego da kazem da nije Srbija jedinstvena po broju i intenzitetu zlocinaca i ludaka. Nije cak ni u tome lider u regionu.
princi princi 20:26 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Da li stvarno mislis da orlusine HDZ-a koji je bio vladajuca stranka i upravljao vojskom i policijom stvarno imaju manje uticaja od jednog opozicionog vodje? Da su to samo neki slucajni prolaznici, tupavi sovinisti koje samo treba zaobici na ulici i okrenuti glavu, i od njih nikakva steta?

Da, i meni se uvek cinilo da Tudjman nije pandan Milosevicu nego Seselju. Sledstveno tome, HDZ su hrvatski radikali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Srpska Dobrovoljacka Garda.


To su Arkanovi :)
Vukova je samo Srpska Garda.
Ma nije ni važno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:42 08.11.2014

Re: ...izostavio...

princi

Da, i meni se uvek cinilo da Tudjman nije pandan Milosevicu nego Seselju. Sledstveno tome, HDZ su hrvatski radikali.

apsolutno, milošević je josipović, samo kulturnija kudikamo varijanta.
karabasbarabas karabasbarabas 20:48 08.11.2014

Re: ...izostavio...

hoochie coochie man
Srpska Dobrovoljacka Garda.


To su Arkanovi :)
Vukova je samo Srpska Garda.
Ma nije ni važno.

Koliko se toga nakotilo tada kad ne mo's trezan covak da nabode koji je ciji. Hvala i opet za ispravljanje krivih navoda.
princi princi 20:48 08.11.2014

Re: ...izostavio...

apsolutno, milošević je josipović, samo kulturnija kudikamo varijanta.

Da, bas tako se i meni cini. Ispeglani Milosevic.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:01 08.11.2014

Re: ...izostavio...

tu sam sada s komandirima hrvatskog mupa, pa iznose zanimljivo viđenje (na stranu što kad se razgale pevaju tompsona) - da je jedini ključ da nemačka pritisne oko perkovića, o kojem je rvacki krkar kuljiš pisao da se neposredno pred početak gr. rata vrzmao po dedinju... svakako bi i za nas bilo vredno da vidimo ko je učestvovao sve u spletkama. indikativno je da starog udbaša štite josipović i pusićka.
princi princi 21:50 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Znas sta, malo ti je to i sindrom nedojebane nacije: cim se malo zapiju pocnu da svuda oko sebe vide Srbe. Tu mislim na te policijske barabe (oni su svuda isti). Normalnu rulju zabole uvo da li je neko Srbin, Hrvat ili Marsovac.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:11 08.11.2014

Re: ...izostavio...

ovako, na prvu loptu zvuče sasvim okej, a čim se zapiju, ustašija?! ne razumem to, uz svo nastojanje da budem tolerantan. pritom, ja sam kao okej kao židov, a čim malo pomenem srpsku problematiku odmah se dižu obrve? pa jebem mu sveca da mu jebem! a ne možeš ništa promeniti bez da te defose staviš u igru.
michiganac michiganac 22:25 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic

Не могу да се сетим да ли су Хрвати или Босанаци (Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака? Мислим, сви су имали своје Тадиће и Коштунице, нисам сигуран да су сви имали своје Шешеље.


Hrvati recimo: Dobroslava Paragu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:31 08.11.2014

Re: ...izostavio...

michiganac
Predrag Brajovic

Не могу да се сетим да ли су Хрвати или Босанаци (Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака? Мислим, сви су имали своје Тадиће и Коштунице, нисам сигуран да су сви имали своје Шешеље.

Hrvati recimo: Dobroslava Paragu.

Нисам сигуран.
Туђман је био Коштуница. Јосиповић и остали -- Тадић-Ђинђић линија.
Ниједан шешељевски радикалан политички чимбеник на хрватској сцени -- радикалан, подао, покварен, паметан -- није имао тај утицај на хрватско друштво као што је имао Шешељ на српско.

Добро се сетимо шта је Шешељ био.
freehand freehand 22:33 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Нисам сигуран.
Туђман је био Коштуница. Јосиповић и остали -- Тадић-Ђинђић линија.
Ниједан шешељевски радикални политички чимбеник на хрватској сцени, радикалан, подао, покварен, паметан -- није имао тај утицај на хрватско друштво као што је имао Шешељ на српско.

Добро се сетимо шта је Шешељ био.

Pa meni sve nekako izgleda da se Šešelju ovih dana ipak pridaje prevelik značaj. Bio je ono što je Milošević hteo a Jovica Stanišić napravio da bude. Ni manje ni više.
Nikad on nije bio ništa više od toga. Niti je mogao biti.
Najsmešnije u svemu tome je što on, realno, nije ni imao ambicije niti je želeo da bude išta više od toga.
qqriq qqriq 22:48 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Pa meni sve nekako izgleda da se Šešelju ovih dana ipak pridaje prevelik značaj. Bio je ono što je Milošević hteo a Jovica Stanišić nbapravio da bude. Ni manje ni više.
Nikad on nije bio ništa više od toga. Niti je mogao biti.
Najsmešnije u svemu tome je što on, ralno, nije ni imao ambicije niti je želeo da bude išta više od toga.


Fri, ovo tek da nešto kažeš?
freehand freehand 22:51 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Fri, ovo tek da nešto kažeš?

Raduje me ako smatraš da je tu bar "nešto" rečeno.
hajkula1 hajkula1 23:20 08.11.2014

Re: ...izostavio...

karabasbarabas
hoochie coochie man
"Beli Orlovi", paravojna formacija bivseg ministra inostranih poslova Vuka Draskovica


Ne, oni su bili Jovićevi.
Vukovi su bili Giška, Beli, srpska garda

Bravo, upravo tako, pomesao sam. Srpska Dobrovoljacka Garda.
Uglavnom poenta nije da sad skrecem pricu nego da kazem da nije Srbija jedinstvena po broju i intenzitetu zlocinaca i ludaka. Nije cak ni u tome lider u regionu.



Nije ni bila lider. Ni slučajno.
Kada su ubijeni Giška i Beli, ostao je Arkan. Bilo je jasno da je u tajnim službama pobedila komunistička, projugoslovenska agentura.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:32 08.11.2014

Re: ...izostavio...

Šteta koju su Milošević i Šešelj nanosili Srbija nije bila samo materijalna.

Njih dvojica branili su i propagirali ideološki potrošene modele, a onda -- u ime očuvanja tih modela -- donosili drugima opipljvo zlo. Takođe, sluđeni srpski narod mentalno je trovan, i još se od tog stradanja nije oporavio. To mentalno zagađenje u ovom trenu sprovodi i Vučić, huškanjem jednog dela srpskog društva na drugo, bednim populizmom i zagovaranjem socijalne pravde kroz kresanje prihoda imućnijima, a ne podizanje prihoda siromašnih.

Bedne strategije, koje destimulušu najbolje i sve izjednačavaju.
qqriq qqriq 00:03 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Raduje me ako smatraš da je tu bar "nešto" rečeno.


Skromna kakva jesam..

nowhereman nowhereman 00:43 09.11.2014

Re: ...izostavio...


Подсећања: 1997. Шешељ је победио на изборима за председника, али су поновљени због мале излазности. 2003. СРС је била најјача странка у парламенту. Кум Тома је исте године био победио Мићуна у трци за председника, али опет је био за закон премали одзив. Надаље, раскол у СРСу наступио је када је Тома Николић хтео да се потпише Споразум о блаблабла Европи, а хашки мучитељ судија то није дао.


Neka me neko ispravi ako grešim: Šešeljeva Srpska radikalna stranka je delila vlast sa Miloševićevim SPS-om, tj. te dve stranke su činile vladajuću koaliciju (uz JUL i neke manje stranke) u režimu formiranom neko vreme pre bombardovanja 1999. godine.

Ako se dobro sećam, tada na izborima SPS nije imao apsolutnu većinu, pa je SRS bio "idealan" izbor za koalicionog partnera. Neki su to zvali: "crveno-crna koalicija".

Upravo u toj vladi je Aleksandar Vučić bio ministar informisanja.


nowhereman nowhereman 00:43 09.11.2014

Re: ...izostavio...

edit: dupli komentar


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 01:00 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
Šteta koju su Milošević i Šešelj nanosili Srbija nije bila samo materijalna.

Njih dvojica branili su i propagirali ideloški potrošene modele, a onda -- u ime očuvanja tih modela -- donosili drugima opipljvo zlo. Takođe, sluđeni srpski narod mentalno je trovan, i još se od tog stradanja nije oporavio. To mentalno zagađenje u ovom trenu sprovodi i Vučić, huškanjem jednog dela srpskog društva na drugo, bednim populizmom i zagovaranjem socijalne pravde kroz kresanje prihoda imućnijima, a ne podizanje prihoda siromšnih.

Bedne strategije, koje destimulušu najbolje i sve izjednačavaju.


Jer, imucniji=najbolji.

omega68 omega68 01:03 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Ako se dobro sećam, tada na izborima SPS nije imao apsolutnu većinu, pa je SRS bio "idealan" izbor za koalicionog partnera.

Да, заменили су Нову демократију
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:08 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Srđan Fuchs
apsolutno, milošević je josipović, samo kulturnija kudikamo varijanta.


Milosevicu moze svasta da se zameri ali da je bio nekulturan - tesko.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:10 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Anonimni Pojedinac
Jer, imucniji=najbolji.

Па, бољи свакако јесу, образованији и струковно јачи: плате се крешу професорима, лекарима, различитoм високо образованом кадру у државној служби... Логично је, јер се поклапа: што је веће образовање, мања је вероватноћа да је то гласач СНСа.

П.Н.
Занимљиво: сад нешто мислим како је Блог Б92 легло тврдокорних левичара, насупрот неком здравом очекивању. Чак и наша економска емиграција која се ове јавља често је управо такве идеолошке позиције.
niccolo niccolo 11:12 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
Anonimni Pojedinac
Jer, imucniji=najbolji.

Па, бољи свакако јесу, образованији и струковно јачи

Inače u Srbiji se po pravilu nema predstava zašto veće obrazovanje mora da podrazumeva veću zaradu - zato što kasirka u maksiju možeš da postaneš sa 18 i da već tad počneš da zarađuješ, a doktorka da bi postala moraš da završiš faks, pa da specijaliziraš itd. Pa počneš da zarađuješ nekoliko godina nakon kasirke. Te onda, ako doktorka ne može da kroz veću zaradu nadoknadi to što je kasnije počela da zarađuje, niko neće hteti da postane doktorka. A što onda rezultira nacijom neobrazovanih i siromašnih...
freehand freehand 11:14 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Predrag Brajovic
Anonimni Pojedinac
Jer, imucniji=najbolji.

Па, бољи свакако јесу, образованији и струковно јачи

Inače u Srbiji se po pravilu nema predstava zašto veće obrazovanje mora da podrazumeva veću zaradu - zato što kasirka u maksiju možeš da postaneš sa 18 i da već tad počneš da zarađuješ, a doktorka da bi postala moraš da završiš faks, pa da specijaliziraš itd. Pa počneš da zarađuješ nekoliko godina nakon kasirke. Te onda, ako doktorka ne može da kroz veću zaradu nadoknadi to što je kasnije počela da zarađuje, niko neće hteti da postane doktorka. A što onda rezultira nacijom neobrazovanih i siromašnih...


Ovo je jedno od bizarnijih objašpnjenja koja sam do sad čuo na tu temu.
Tvoje, original?
niccolo niccolo 11:17 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Tvoje, original?

Ne, ali me ne čudi da ti zvuči bizarno.
tasadebeli tasadebeli 11:17 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Kraja

udaranje prosvenih radnika,


Јес, јес, био ја присутан, на метар од догађања... Од тада просветне раднике у овом друштву бије ко стигне: деца, родитељи, Министарство просвете,... А ако не бију, онда понижавају, пљују, истресају своје фрустрације, па тако просветни радници постадоше савршени вентил за испуштање нагомиланог друштвеног незадовољства.

Али, знаш шта? Све то ме тада, када је војвода Минхаузен (јбг, ако Швабе имају барона Минхаузена, можемо ми да имамо и војводу Минхаузена) звекнуо мог колегу математичара, није много зачудило, као ни све оно што се касније догађало јер сам на том истом скупу, на којем је мог колегу помиловала божанска Војводина рука, у кордону полиције постављеном око тадашње Скупштине Србије видео да је сваки други пандур у униформи у ствари неко лице које сам познавао са београдских улица из седамдесетих и осамдесетих као барабу, ситног кримоса, шанера, шибицара, тапкароша,...

Изузетно ефикасна друштвена симбиоза војводе Минхаузена којем се због великих муда диве српски Арсени Лупени у полицијској униформи.


Nebojsa Krstic

Jedan od detalja koji se sećam iz tog vremena,



Јао, бре, Крле! Није "који се сећам", него "којег се сећам"!


Јел' имате ви лектора у тим Нашим новинама?

Ако не, препоручам се...
freehand freehand 11:19 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Tvoje, original?

Ne, ali me ne čudi da ti zvuči bizarno.

Što, tebi ne? Ti si to ozbiljno prihvatio?
qqriq qqriq 11:29 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Inače u Srbiji se po pravilu nema predstava zašto veće obrazovanje mora da podrazumeva veću zaradu - zato što kasirka u maksiju možeš da postaneš sa 18 i da već tad počneš da zarađuješ, a doktorka da bi postala moraš da završiš faks, pa da specijaliziraš itd. Pa počneš da zarađuješ nekoliko godina nakon kasirke. Te onda, ako doktorka ne može da kroz veću zaradu nadoknadi to što je kasnije počela da zarađuje, niko neće hteti da postane doktorka. A što onda rezultira nacijom neobrazovanih i siromašnih...


masterpiece
milisav68 milisav68 11:41 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo

Inače u Srbiji se po pravilu nema predstava zašto veće obrazovanje mora da podrazumeva veću zaradu - zato što kasirka u maksiju možeš da postaneš sa 18 i da već tad počneš da zarađuješ, a doktorka da bi postala moraš da završiš faks, pa da specijaliziraš itd. Pa počneš da zarađuješ nekoliko godina nakon kasirke. Te onda, ako doktorka ne može da kroz veću zaradu nadoknadi to što je kasnije počela da zarađuje, niko neće hteti da postane doktorka. A što onda rezultira nacijom neobrazovanih i siromašnih...

Nisi u pravu, problem je u korupciji, nepotizmu i partijskom zapošljavanju, a eskaliralo je sa lažnim diplomama.....

Na primer, u vreme SFRJ se mnogo muvalo sa bolovanjima (ili invalidskim penzijama), pa se stvorio mit da lekari time "zarađuju" barem još jednu platu (što za neke nije bilo daleko od istine).
looping looping 11:41 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Bedne strategije, koje destimulušu najbolje i sve izjednačavaju.

Sada još samo neko da objasni "prostom" narodu da najveće plate primaju najbolji u Srbiji.
niccolo niccolo 11:42 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Nisi u pravu, problem je u korupciji, nepotizmu i partijskom zapošljavanju, a eskaliralo je sa lažnim diplomama.....

Ne razumem, šta je eskaliralo?
milisav68 milisav68 11:46 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Nisi u pravu, problem je u korupciji, nepotizmu i partijskom zapošljavanju, a eskaliralo je sa lažnim diplomama.....

Ne razumem, šta je eskaliralo?

Pa lažne diplome.

dopuna:
Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:48 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Има она прича-легенда, како су на радничким саветима у болници чистачице се буниле да хирурзи имају превелику плату, много већу од њих, на шта им је неки од хирурга одговорио -- Нема проблема, од понедељка ми ћемо да чистимо болницу, а ви ћете да оперишете.

Слобин популизам, Шешељев, сада Вучићев... Пази, плата професора од 1.500 евра превелика, или оном директору 2.000 је много?! :)))))

Срби -- нација ментално осакаћена с 50 година комунизма.
looping looping 11:49 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Па, бољи свакако јесу, образованији и струковно јачи: плате се крешу професорима, лекарима, различитoм високо образованом кадру у државној служби..

To svakako i nije neki argument da je neko bolji. Možda su bolji ovi koji godinama sa diplomama sede kući bez posla. Ili neko sa osnovnom školom.

Edit:
Mislim, ako je u Srbija u stanju kakvom je već decenijama možda nešto nije u redu sa ovim obrazovanima.
gillindu gillindu 11:53 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
michiganac
Predrag Brajovic

Не могу да се сетим да ли су Хрвати или Босанаци (Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака? Мислим, сви су имали своје Тадиће и Коштунице, нисам сигуран да су сви имали своје Шешеље.

Hrvati recimo: Dobroslava Paragu.

Нисам сигуран.
Туђман је био Коштуница. Јосиповић и остали -- Тадић-Ђинђић линија.
Ниједан шешељевски радикалан политички чимбеник на хрватској сцени -- радикалан, подао, покварен, паметан -- није имао тај утицај на хрватско друштво као што је имао Шешељ на српско.

Добро се сетимо шта је Шешељ био.


Odlicno poredjenje! (Tudjman - Kostunica) Vidi se da poznajes prilike i da nisi svoje predstave gradio na Vecernjim Novostima. A bilo je vise kandidata za Seselja.hr, samo nijedan nije objedinio sve one karakteristike sampiona kao Seselj. Sime Djodan nije imao takve fizicke predispozicije, a bio je vec i u godinama. Hrvoje Sosic je bio jos ludji, ali je bio starac, a i sustinski marginalac, sluzio za sprdnju. Ljubo Cecic-Rojs je obican neotesani, polupismeni balvan. Pa Drago Krpina, pa onaj general Markica (Rebic), pa... Zapravo, najperspektivniji kandidat bio je Paraga, samo sto je on, za razliku od Seselja, dosledno bio autenticna desna opozicija, nikad u simbiozi sa sluzbama, pa su mu, na koncu, sluzbe smrsile konce. A izgleda i da nije imao taj karakter, pa je na kraju izludeo sam sebe, pogubio se. Na njegovo mesto instalirali su Djapica, cìja bi se politicka pozicija, dakle, mogla porediti sa Seseljevom, samo sto je on daleko od tog formata - obican mufljuz i profiter. Uostalom, bilo je i u Srbiji mnogo ludaka i manijaka, i vecih od Seselja. Ali, kad se podvuce crta, nijedan mu nije bio ni do kolena, ni cipele da mu cisti. Ovaj ima sve, kao Novak Djokovic, a ne samo servis. I prostakluk i inteligenciju i znanje i lukavstvo i pojavu i snagu i izdrzljivost i ludost i bandoglavost... i uredno trenira i vodi racuna o ishrani i sportskom zivotu. A ima i neophodnu logisticku podrsku, sto je najvaznije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:56 09.11.2014

Re: ...izostavio...

looping
Bedne strategije, koje destimulušu najbolje i sve izjednačavaju.

Sada još samo neko da objasni "prostom" narodu da najveće plate primaju najbolji u Srbiji.

Па, примају. Само што обичан свет не зна за њих. Мислиш да Драгиња Ђурић, председница ИОа Intesa банке, има мању плату од 15-20 хиљада евра? Или генерални менаџер Идеее, Nelta, цигаретских компанија, овдашњег Microsofta, Googla, Газпрома и осталих...

То су топ менаџери, таква су им и примања. Опет, неки од врхунских и препаметних инжињера и људи из АјТија зарађују и више. Па онда иду прави српски капиталисти: Костић, Грујић и остали који су нешто направили.
tasadebeli tasadebeli 11:56 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Srđan Fuchs
ovako, na prvu loptu zvuče sasvim okej, a čim se zapiju, ustašija?! ne razumem to, uz svo nastojanje da budem tolerantan. pritom, ja sam kao okej kao židov, a čim malo pomenem srpsku problematiku odmah se dižu obrve? pa jebem mu sveca da mu jebem! a ne možeš ništa promeniti bez da te defose staviš u igru.



Подсетио си ме на једну анегдоту коју је Мића Поповић причао по Београду.

Мића је лета проводио у Ровињу. Једном приликом, у питању је прва половина седамдесетих после маспока и српских либерала и осталих драмосера тог времена, Мића седи са својим пријатељима, уметницима и интелектуалцима Хрватима, и уз вино се ћакула.

У једном тренутку поче Мића како су Срби нецивилизовани, некултурни, варвари и све у том стилу. Његови пријатељи потврђују, повлађују му, придодају примере...

Одмах затим Мића поче да држи исту тираду и о Хрватима: некултурни, нецивилизовани, варвари,...

Подиже се кука и мотика, жестоки гласови противљења, малтене до свађе,... И то сви присутни Хрвати одреда, ниједан да стане на Мићину страну.

"Е, видите, то је разлика између нас Срба и вас Хрвата", заврши Мића свој мали показни експеримент о националном самољубљу доведеном до кретенизма.
freehand freehand 12:00 09.11.2014

Re: ...izostavio...

milisav68
niccolo
Nisi u pravu, problem je u korupciji, nepotizmu i partijskom zapošljavanju, a eskaliralo je sa lažnim diplomama.....

Ne razumem, šta je eskaliralo?

Pa lažne diplome.

dopuna:
Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.

Lažnih diploma je vazda bilo koliko hoćeš, i znalo se na koji se univerzitet ide da se fakultet završi kao dopisni škola ili krojački kurs. Razlika je u tome što tada niko nije smeo da pita za validnost znanja koje je ta diploma, kao dokazivala, a i da je pitao niko ga nije šljivio. Normalno je bilo da Partija bir ai postavlja kadrove, pa se nije ni pitalo za partijsko zapošljavanje kao regularnu stvar.

A eto, demokratija je pokvarila ljude pa sad sem što jedu govna i sanjare još i pričaju kako je ono pre sve bilo bolje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:07 09.11.2014

Re: ...izostavio...

gillindu
A ima i neophodnu logisticku podrsku, sto je najvaznije.

Још једна ствар која се није најбоље разумела: Шешељ је био изучио марксистичке универзитете, и није био типични српски опозиционар-интелектуалац из облака, типа -- Сад ја знам шта је права истина, и кад је изрекнем, сви ће одмах за мном!

Шешељ је од првих дана почео да гради праву партијску структуру, оно -- одбори, секретари, чланарине, састанци, рад на терену и остале технике анимирања радничких маса. Данашњи СНС много дугује том политички радишном приступу (насупрот кругодвојкашких лењих српских опозиционара), он је чедо тог политичког рада и тако постављеног система, и странка извесне будућности.

Шешељ је направио један систем -- политичку структуру -- и то успешан организациони систем. Скоро па домаћи задатак за остале...
krkar krkar 12:07 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic

(Словенци сигурно не :))) имали неког оваквог Шешељу парњака?


Zmago "Plemeniti" Jelinčić. Sa sve paravojskom (koliko god to u slučaju Slovenaca zvučalo bizarno).

Interesantno, i ZPJ bas kao i VŠV bije glas da je hrvatskog porekla
looping looping 12:07 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
looping
Bedne strategije, koje destimulušu najbolje i sve izjednačavaju.

Sada još samo neko da objasni "prostom" narodu da najveće plate primaju najbolji u Srbiji.

Па, примају. Само што обичан свет не зна за њих. Мислиш да Драгиња Ђурић, председница ИОа Intesa банке, има мању палту од 10-15 хиљада евра. Или генерални менаџер Идеее, Nelta, цигаретских компанија, овдашњег Microsofta, Googla, Газпрома и осталих...

То су топ менаџери, таква су им и примања.

Oni koji prave profit. Često i prevelik profit za državu u kojoj žive.
Sve u svemu, ja mislim da i neko ko živi u najdaljem selu u Srbiji bez televizora, medija, zna kako menadžeri prave novac i kako su došli na pozicije na koje su došli.
I zato, samo zato ljudi glasaju za SNS ako nekog zanima (a uglavnom nikoga ne zanima).
U Srbiji jedino ako krenu hapšenja narod dobije malo nade da nešto može da se promeni.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:10 09.11.2014

Re: ...izostavio...

looping
Па, бољи свакако јесу, образованији и струковно јачи: плате се крешу професорима, лекарима, различитoм високо образованом кадру у државној служби..

To svakako i nije neki argument da je neko bolji. Možda su bolji ovi koji godinama sa diplomama sede kući bez posla. Ili neko sa osnovnom školom.

Како да ти кажем... ја немам шта више са тобом да дискутујем.
Следећи пут, кад ти се дете разболи, а ти трк на пијацу или у пчеларску задругу, да се распиташ како да га излече.
Sve u svemu, ja mislim da i neko ko živi u najdaljem selu u Srbiji bez televizora, medija, zna kako menadžeri prave novac i kako su došli na pozicije na koje su došli.

Не зна, а ти си очигледан пример тога. Поздрав.
niccolo niccolo 12:10 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.

Naravno da postoji više od jednog razloga, ja sam govorio samo o tome da niko neće da se jebe x godina studirajući da bi posle radio za 30.000. Prirodna stvar...
niccolo niccolo 12:13 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Sve u svemu, ja mislim da i neko ko živi u najdaljem selu u Srbiji bez televizora, medija, zna kako menadžeri prave novac i kako su došli na pozicije na koje su došli.

Dabome, ti u najdaljem selu svakako najbolje znaju kako je Željko Vujinović došao na poziciju direktora Microsofta...
angie01 angie01 12:20 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Ostalo je istorija. Ostalog se i sami sećate. I trenutka kada Šešelj svojevoljno odlazi u Hag praćen trubačima, dok se neki «heroji» skrivaju po šumama i gorama naše zemlje ponosne.

koji zaokret-prvo romanticni deo, a kada dolazi glavni zaplet, ostro skretanje na ne bas najsrecnije sroceni zakljucak,...ali zato je morala da se ogrebe bs:))


...ovo sve zvuci i kao omeksavanje radikalskog minulog rada- kroz Sekija, Bohor i za vucka.
looping looping 12:20 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Како да ти кажем... ја немам шта више са тобом да дискутујем.

Očigledno da nemaš.
Следећи пут, кад ти се дете разболи, а ти трк на пијацу или у пчеларску задругу, да видиш како да га излече.

Ma jok. Nedajbože ako moram kod lekara, da se naoružam evrima pa šta mi bog da.

PS
Razumem da si ljut, ali što moraš da spomeneš nečiju decu? Bilo je i drugih primera.

Sve u svemu, ja mislim da i neko ko živi u najdaljem selu u Srbiji bez televizora, medija, zna kako menadžeri prave novac i kako su došli na pozicije na koje su došli.

Не зна, а ти си очигледан пример тога. Поздрав.

Zna, a ja sam očigledan primer toga. Imaš rezultate izbora kao glavni argument.
looping looping 12:28 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Sve u svemu, ja mislim da i neko ko živi u najdaljem selu u Srbiji bez televizora, medija, zna kako menadžeri prave novac i kako su došli na pozicije na koje su došli.

Dabome, ti u najdaljem selu svakako najbolje znaju kako je Željko Vujinović došao na poziciju direktora Microsofta...

Ja sam na Linux-u trenutno (Lubuntu). Tako da ne znam.

Najbolji biznis je sklopiti dil sa Dačićem. Prodati mu Microsoft pakete po povoljnoj ceni. Platiće onaj iz najdaljeg sela a neće ni znati da je platio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:30 09.11.2014

Re: ...izostavio...

looping
Razumem da si ljut...

:)))))
Нисам љут, али ово твоје су такве (извини) небулозе, да с њима нема никаквог смисла дискутовати. Готово све што ти овде изнео јесу управо симптоми они историјско-левичарске дијагнозе српске нације коју сам ја негде горе исписао. По мојим категоријама, ти плуташ на елементарном неразумевању света. Ја против тога немам ништа, осим кад почне да ми се из те позиције придикује. Овај пут, заиста, леп поздрав.
milisav68 milisav68 12:30 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo

Naravno da postoji više od jednog razloga, ja sam govorio samo o tome da niko neće da se jebe x godina studirajući da bi posle radio za 30.000. Prirodna stvar...

Da, obesmišljeno je, a sada je i svima očigledno, ali je i dalje glavni problem što je država (uslovno rečeno) jedini poslodavac.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:38 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
looping
Bedne strategije, koje destimulušu najbolje i sve izjednačavaju.

Sada još samo neko da objasni "prostom" narodu da najveće plate primaju najbolji u Srbiji.

Па, примају. Само што обичан свет не зна за њих. Мислиш да Драгиња Ђурић, председница ИОа Intesa банке, има мању палту од 10-15 хиљада евра. Или генерални менаџер Идеее, Nelta, цигаретских компанија, овдашњег Microsofta, Googla, Газпрома и осталих...

То су топ менаџери, таква су им и примања. Опет, неки од врхунских и препаметних инжињера и људи из АјТија зарађују и више. Па онда иду прави српски капиталисти: Костић, Грујић и остали који су нешто направили.

nema ovdašnjeg google nema potrebe.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:01 09.11.2014

Re: ...izostavio...

uros_vozdovac
nema ovdašnjeg google nema potrebe.

:)
Не видиш их. А има их.
looping looping 13:25 09.11.2014

Re: ...izostavio...

По мојим категоријама, ти плуташ на елементарном неразумевању света.

Po tvojim kategorijama svet u Srbiji i u nekoj zapadnoj kapitalističkoj državi
su isti. Ja živim van Srbije, u kapitalističkoj državi pa primećujem razliku a ti očigledno ne. Za tebe je lopovluk u kapitalizmu neminovan - za mene nije. Ili ga ne primećuješ ili smatraš da on nema uticaja na jedno društvo ili žmiriš na jedno oko...

Овај пут, заиста, леп поздрав.

Pozdrav, napokon, valjda.
trala.la trala.la 13:29 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Predrag Brajovic
Anonimni Pojedinac
Jer, imucniji=najbolji.

Па, бољи свакако јесу, образованији и струковно јачи

Inače u Srbiji se po pravilu nema predstava zašto veće obrazovanje mora da podrazumeva veću zaradu - zato što kasirka u maksiju možeš da postaneš sa 18 i da već tad počneš da zarađuješ, a doktorka da bi postala moraš da završiš faks, pa da specijaliziraš itd. Pa počneš da zarađuješ nekoliko godina nakon kasirke. Te onda, ako doktorka ne može da kroz veću zaradu nadoknadi to što je kasnije počela da zarađuje, niko neće hteti da postane doktorka. A što onda rezultira nacijom neobrazovanih i siromašnih...


Zvuči logično na prvi pogled. Međutim, kažu da je u Japanu slično, pa je tako razlika u plati, npr, programera i čistačice dosta manja nego što je to slučaj u Americi. Za japance niko ne kaže da su neobrazovani i siromašni.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:34 09.11.2014

Re: ...izostavio...

trala.la
Zvuči logično na prvi pogled. Međutim, kažu da je u Japanu slično, pa je tako razlika u plati, npr, programera i čistačice dosta manja nego što je to slučaj u Americi. Za japance niko ne kaže da su neobrazovani i siromašni.

Да, Америка предњачи.
Али, по уобичајеним критеријумима, овде би, у Србији, просечна плата неког генералног директора, требало да буде око 10-15.000 €. Наиме, најмање 30-50 пута већа од просечне плате радника. Ево о томе табеле (CEO је, мање више, ознака за нашег генералног дишу):



Ево још једне табеле, која приказује ово о чему се, с правом, кука. Наиме, плате обичних радника у претходних пола века несумњиво су мање расле него плате CEOa или примања власника капитала. Како год било, Србија је далеко од тих категорија, она је, рецимо, у прединдустријском добу још :)

trala.la trala.la 13:37 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.

Naravno da postoji više od jednog razloga, ja sam govorio samo o tome da niko neće da se jebe x godina studirajući da bi posle radio za 30.000. Prirodna stvar...


Ne znači da sasvim grešiš, ali ispada da je sve u novcu. A nije. Bar ne ako pomalo, makar, voliš svoj posao.
princi princi 13:52 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Velika raslojavanja u drustvu su losa za ekonomiju. Bogati zaradjeno prvenstveno stekuju (najcesce u tax havens, i to u sve vecoj i vecoj meri- prema nekim procenama iz 2011. cetvrtina ukupnog svetskog bogatstva je parkirana na racunima offshore banaka po raznoraznim Kajmanskim ostrvima, Barbadosima, Gernzijima, Ajl of Menima; QE je tu situaciju samo jos vise pogorsala) i trose ga mnogo manje nego siromasni (koji svoje pare, opet, skroz spiskaju kroz ono sto ekonomisti zovu privatna potrosnja- u USA i UK oko 2/3 GDPja).
ispada da je sve u novcu. A nije. Bar ne ako pomalo, makar, voliš svoj posao.

Ovo je kljucno. Tako razmislja pravi profesionalac.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:01 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Иначе, мислим да сам заслужио, на овом необичном блогу -- необичном јер још увек није упао у једи говна-не лупетај-болиду фазу -- да пустим неку музику за лење недељно поподне:



И да напоменем, у односу на оне претходне табеле које сам качио, како неки сматрају да је поседовање капитала у рукама великих ималаца капитала корисно, јер такви људи стално траже да га негде инвестирају, па на тај начин подстичу привредну активност, и ван своје домицилне земље. Ситнији поседници капитала мање су склони ризику инвестирања, а -- наравно -- готово да им не пада на памет да инвестирају ван отаџбине.

Баланс.
niccolo niccolo 14:06 09.11.2014

Re: ...izostavio...

trala.la
niccolo
Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.

Naravno da postoji više od jednog razloga, ja sam govorio samo o tome da niko neće da se jebe x godina studirajući da bi posle radio za 30.000. Prirodna stvar...


Ne znači da sasvim grešiš, ali ispada da je sve u novcu. A nije. Bar ne ako pomalo, makar, voliš svoj posao.

Ah, ti i ja govorimo na različitim nivoima. Ti na ličnom nivou, a ja na nivou celog društva. Posmatramo sa stanovišta društva niske plate doktora (recimo) destimulišu članove tog istog društva da upisuju medicinu. Što ne znači da neki konkretan srednjoškolac, koji mnogo voli medicinu, istu neće da upiše. Ali da li će posle faksa ostati ovde ili će ići da se time što voli bavi na nekom drugom mestu?
princi princi 15:07 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Ali da li će posle faksa ostati ovde ili će ići da se time što voli bavi na nekom drugom mestu?

A sto je to tako bitno? Mislim, to gde ce se baviti time sto voli.
G.Cross G.Cross 15:07 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Najbolji biznis je sklopiti dil sa Dačićem. Prodati mu Microsoft pakete po povoljnoj ceni. Platiće onaj iz najdaljeg sela a neće ni znati da je platio.


A sta kod vas jos nije pocelo????
Romanian political class rocked by Microsoft bribe scandal

BUCHAREST - Romania’s political and business class has been rocked by a bribery scandal involving distributors selling Microsoft products, that has incriminated nine former ministers ahead of a crunch presidential election in November.

The scandal involves tens of millions of euros which have been allegedly hidden in off-shore accounts linked to politicians - and comes the day before campaigning begins for a new head of state.

http://euobserver.com/political/125868
looping looping 16:41 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Najbolji biznis je sklopiti dil sa Dačićem. Prodati mu Microsoft pakete po povoljnoj ceni. Platiće onaj iz najdaljeg sela a neće ni znati da je platio.


A sta kod vas jos nije pocelo????

Ma jok bre.
Ti plutaš na elementarnom nerazumevanju sveta i imaš simptome istorijsko-levičarske dijagnoze srpske nacije.
Elem, ti menadžeri što ukradu iz srpskog budžeta opet će da investiraju u srpsku ekonomiju i podstaknu privrednu aktivnost.
princi princi 16:50 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Elem, ti menadžeri što ukradu iz srpskog budžeta opet će da investiraju u srpsku ekonomiju i podstaknu privrednu aktivnost.

Pa da, evo oko Miskovica i Beka, sve brunda oko privredne aktivnosti. Secam se pretprosle godine kad je cestiti Kostic izjavljivao po srpskim novinama kako u Srbiji vise ne moze da se radi i kako treba ulagati u- Ukrajinu. Genijalac! :)

Ne znam sta je uradio sa onom zemljom za vetrenjace koje mu je DS dao po Banatu, jel uspeo to da proda?
niccolo niccolo 17:09 09.11.2014

Re: ...izostavio...

princi
Ali da li će posle faksa ostati ovde ili će ići da se time što voli bavi na nekom drugom mestu?

A sto je to tako bitno? Mislim, to gde ce se baviti time sto voli.

Sa stanovišta društva? Ma potpuno nebitno, kakve veze ima da li će praviti dodatu vrednost u Srbiji ili Kanadi, koga to realno u Srbiji boli...
princi princi 17:13 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Sa stanovišta društva? Ma potpuno nebitno, kakve veze ima da li će praviti dodatu vrednost u Srbiji ili Kanadi, koga to realno u Srbiji boli...

Ne, sa stanovista pojedinca, a i sa gledista nekog, uslovno receno, globalnog drustva. Nacije i lokalna trzista valjda znaju da li im odredjeni profil strucnjaka treba ili ne. Zasto na silu sprecavati nekog inzenjera automatike ili gradjevine, na primer, da sebe ostvari? Kakvu korist nacija ima od toga sto neko profesionalno tavori, na primer, u Srbiji umesto da se ostvaruje bilo u Kanadi, Teksasu ili Sloveniji? Hoce li, na koncu, svet biti bolji zbog toga sto glupavim sistemima imigracije sprecavas nekog hipertalentovanog inzenjera elektronike iz, recimo, nekog Bombaja da se ostvari u Silicijumskoj dolini (ovo je slucajno slucaj sa najnovijim CEOom Googlea) ?
nowhereman nowhereman 17:16 09.11.2014

Re: ...izostavio...


Milosevicu moze svasta da se zameri ali da je bio nekulturan - tesko.


Malo morgen.


niccolo niccolo 17:24 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Zasto na silu sprecavati nekog inzenjera automatike ili gradjevine, na primer, da sebe ostvari? Kakvu korist nacija ima od toga sto neko profesionalno tavori, na primer, u Srbiji umesto da se ostvaruje bilo u Kanadi, Teksasu ili Sloveniji?

Potpuno sam saglasan sa tobom. Samo mi nije jasno kakve to ima veze sa onim o čemu sam ja komentarisao? Ja pričao o Vučiću koji će da skida "velike plate" i zašto je to spaljivanje dobrozarađujućih veštica loše po Srbiju.
niccolo niccolo 17:26 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Hoce li, na koncu, svet biti bolji zbog toga sto glupavim sistemima imigracije sprecavas nekog hipertalentovanog inzenjera elektronike iz, recimo, nekog Bombaja da se ostvari u Silicijumskoj dolini (ovo je slucajno slucaj sa najnovijim CEOom Googlea) ?

Elem, ovo si dodao naknadno - ali pretpostavljam da je ionako upućeno nekom drugom, pošto stvarno ne vidim gde sam ja govorio o bilo kakvim sistemima imigracije?
princi princi 17:28 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Samo mi nije jasno kakve to ima veze sa onim o čemu sam ja komentarisao? Ja pričao o Vučiću koji će da skida "velike plate" i zašto je to spaljivanje dobrozarađujućih veštica loše po Srbiju.

Iskreno, ne secam da sam to ni procitao, a kamoli komentarisao. Mislim da sam prilicno jasno ostavio citat onoga sto sam komentarisao.
princi princi 17:29 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Elem, ovo si dodao naknadno - ali pretpostavljam da je ionako upućeno nekom drugom, pošto stvarno ne vidim gde sam ja govorio o bilo kakvim sistemima imigracije?

Pa ti si pominjao nekakve Srbije i Kanade. Sustina nije u sistemima imigracije nego u tacki gledista, nacionalno vs individualno. Mislio sam da vodimo smisleniji razgovor.
G.Cross G.Cross 17:38 09.11.2014

Re: ...izostavio...

looping
Najbolji biznis je sklopiti dil sa Dačićem. Prodati mu Microsoft pakete po povoljnoj ceni. Platiće onaj iz najdaljeg sela a neće ni znati da je platio.


A sta kod vas jos nije pocelo????

Ma jok bre.
Ti plutaš na elementarnom nerazumevanju sveta i imaš simptome istorijsko-levičarske dijagnoze srpske nacije.
Elem, ti menadžeri što ukradu iz srpskog budžeta opet će da investiraju u srpsku ekonomiju i podstaknu privrednu aktivnost.



Ma nije ni u Rumuniji pocelo zbog Rumuna, nego zbog americkog FCPA (foreign corrupt practices act), poslali Ameri dokaze za sve brojevima racuna na Kirpu u Rumuniju ali i u Brisel, i to pred predsednicke izbore, pa nije moglo vise da se sakrije.

Pa samo vi srljajte u Evropsku Uniju. Ubijaju svaku kreativnost.

niccolo niccolo 17:38 09.11.2014

Re: ...izostavio...

princi
Samo mi nije jasno kakve to ima veze sa onim o čemu sam ja komentarisao? Ja pričao o Vučiću koji će da skida "velike plate" i zašto je to spaljivanje dobrozarađujućih veštica loše po Srbiju.

Iskreno, ne secam da sam to ni procitao, a kamoli komentarisao. Mislim da sam prilicno jasno ostavio citat onoga sto sam komentarisao.

Pa ne možeš da izdvojiš jednu rečenicu, da je pogrešno razumeš, da kreneš da se protiviš tome što si pogrešno razumeo i da onda očekuješ da ja znam da se ti protiviš svom pogrešnom razumevanju te rečenice. Ta rečenica ima smisla samo zajedno sa ostalima koje sam napisao o toj temi. Inače je sve počelo (barem što se mene tiče) od Brajovićevog komentara o Vučiću i pujdanju siromašnijih protiv imućnijih (pri čemu su imućniji profesor koji zarađuje 1500 evra i neki direktor koji zarađuje 2000). Ja sam svo vreme pričao o tome. Nadam se da je sada jasnije.

Mislio sam da vodimo smisleniji razgovor.

Mislim da je u ovom momentu očigledno da mi uopšte ne vodimo razgovor, iako odgovaramo jedan drugome na komentare...
Hansel Hansel 17:44 09.11.2014

Re: ...izostavio...

tasadebeli
Nebojsa Krstic
Jedan od detalja koji se sećam iz tog vremena,

Јао, бре, Крле! Није "који се сећам", него "којег се сећам"!
Јел' имате ви лектора у тим Нашим новинама?

... у тим вашим Нашим новинама?

Тасо, овде имамо неколико слојева разматрања, пре којег бих да констатујем да је ово вероватно копија послатог текста (што не значи да је лектор пре штампања било шта исправљао).

А сад слојеви :

1. Можда је ово само за коректора (или бар може тако да изгледа), само стави једно "х" иза "који" и -- ствар решена.

2. Иако твоја лекторска интервенција добро звучи за случај да се заменица односи на конкретни детаљ, није ми јасно како се провлачи кроз правило да је акузатив заменице "који", када се она односи на ствари, једнак номинативу. ОК, "детаљ" није ствар, али није ни биће. Да ли, даље, овде може да иде и генитив (или треба?!)?! Ако да, да ли би морало "којег" (а не "кога" )? (Нису ми речници и приручници у домету, па отварам јавну дискусију. Или, боље, да коначно отворимо један давно обећавани језички блог, нема смисла да затрпавамо Крстићев! )
Ако не, препоручам се

Да не знам да се иначе бавиш лектуром, рекао бих да си очигледно послушао министров савет!
princi princi 17:44 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Pa ne možeš da izdvojiš jednu rečenicu, da je pogrešno razumeš, da kreneš da se protiviš tome što si pogrešno razumeo i da onda očekuješ da ja znam da se ti protiviš svom pogrešnom razumevanju te rečenice.

Mislim da mozda malo precenjujes ono sto pises, nije to bas toliko kompleksno. Koliko sam pratio, razumeo sam da si pisao nesto o incentiveima da se ljudi skoluju i obrazuju i u tom kontekstu si pominjao neke prodavacice u supermarketima. To nisam komentarisao jer jednostavno mi je izgledalo malo, da kazem, naivno. Komentarisao sam ono sto me zainteresovalo i gde sam mislio da ima nesto da se kaze na tu temu (u smislu da neko moze studirati i zbog toga jer kao skolovan i obrazovan covek ima vise sanse da se probije i ostvari tamo gde ljudima trebaju skolovani i obrazovani). Izgleda da sam bio u krivu i da sam govorio stvari koje su opsta mesta i sa kojima se svi ljudi slazu, :).
niccolo niccolo 18:16 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Mislim da mozda malo precenjujes ono sto pises, nije to bas toliko kompleksno.

Pa i ne kažem da je kompleksno, samo da treba čitati u vezi sa onim o čemu se divani, a ne samo za sebe.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana