Nostalgija| Politika

Šešelj - portret srpske samodestrukcije

Nebojsa Krstic RSS / 08.11.2014. u 13:51

 

 

Za Šešelja znam od ranih osamdesetih. Bio sam na jednoj tribini u SKC-u kad je on iz publike prekidao moderatora Vojina Dimitrijevića svojim lucidnim i za ono vreme neobično hrabrim upadicama. Nisam baš siguran, Vojin je, otprilike, rekao da Jugoslavija nikad u svojoj istoriji nije imala iskustvo demokratije, građanskih sloboda, a Šešelj mu je replicirao da jeste - u vreme kralja Aleksandra.

Po završetku tribine, odšetao se iz SKC-a noseći nekakve papire i spise u najlonskoj kesi. Zapamtio sam mu lik i kasnije ga često sretao kako šeta gradom, uvek sam, zagledan u izloge knjižara i uvek sa neizbežnom kesom punom papira.

Mislio sam da je on još jedan od onih gradskih ekscentrika kojima Beograd ne oskudeva, ljudi koji obično vode svoje beskrajne sudske sporove sa državom ispravljajući nanetu im nepravdu...zato sam se iznenadio kada sam krajem osamdesetih iz političke andergraund štampe počeo da saznajem elemente njegove biografije, i činjenice o sukobu sa bosanskim establišmentom i hapšenjem zbog verbalnog delikta.

Zbog toga mi je sasvim logično bilo kada sam počeo da ga srećem u kafeu koji se nalazio u okviru prvih prostorija DS-a u Narodnog fronta, pored bioskopa «Odeon».

Bilo je to dnevno okupljalište celokupne srpke opozicije. Pa ste pored Šešelja tu za istim stolom mogli da zateknete i Mićunovića i Vuka Draškovića, a da uistom kadru imate i Zorana Đinđića koji sa minđušom i konskim repićem nekud žuri, te Koštunicu i Kostu Čavoškog koji sede za stolom do.

Prvi opozicioni miting na koji sam otišao bio je u Staroj Pazovi, a stranka koja ga je organizovala zvala se Srpska narodna obnova, SNO, tamo negde s proleća 1990. Bio je na poljančetu, prisutno je jedva 1500 ljudi. Na ivici skupa, nedaleko od mene, pojavio se mladić maskiran u Bulajićevog četnika, stavio veliki nož u zube i odigrao svoj performans za kameru koja ga je snimala. Onda su otišli i on i kamera. Uveče sam na TV Bastilji gledao prilog u kome je taj momak imao glavnu ulogu, a korišćen je i nebrojeno puta kasnije kad god je trebalo dezavuisati opoziciju. Na povratku sa skupa neki su pevali pesme u kojima su se veličali podvizi Draškovića i Šešelja.

Jedan od detalja kojeg se sećam iz tog vremena, jeste terazijski podzemni prolaz, izlaz kod hotela Balkan. Tu je kolporter prodavao kragujevačke Poglede (u to vreme za njih je pisala i mlada srpska spisateljica Biljana Srbljanović), a staklo izlepljeno Šešeljevom slikom i tekstom koji je prolaznike obaveštavao da je on «borac za slobodu i ljudska prava». Voja je u tom trenutku na izdržavanju jedne od svojih zatvorskih kazni, odakle će otići direktno u studio RTS, na predstavljanje svoje stranke SČP (Srpski četnički pokret). Ta je emisija ostvarila, verovatno, najveći impakt od nastanka demokratije u Srbiji do dana današnjeg. Šta se u njoj desilo?

Ništa naročito. Gledalaštvo je očekivalo onog pobesnelog kosmatog četnika s nožem u zubima, a pojavio se jedan vrlo uljudan, vispren, inteligentan i neagresivan čovek koji je natenane obrazložio viziju Stranke srpskih četnika. Šešelj je preko noći postao heroj i relevantan politički faktor, isključivo zahvaljujući tom jednom pojavljivanju na TV, u nizu jednoličnog predavljanja desetina stranaka među kojima je zapaženo simpatično mesto imala «Stranka četki i metli» Nikole Šećeroskog.

Ostalo je istorija. Ostalog se i sami sećate. I trenutka kada Šešelj svojevoljno odlazi u Hag praćen trubačima, dok se neki «heroji» skrivaju po šumama i gorama naše zemlje ponosne.

Šešelj se u Hagu nije branio. Nije tamo branio ni Srbiju. Imao je preči cilj. Dvanaest godina potrošio je vređajući Sud i sudije, produžavajući time vreme pritvora, kako bi se kroz sukob s ljudima u togama obračunao sa «novim svetskim poretkom» koji mu nije po volji, svestan da je bitka unapred izgubljena. 

Zato je Šešelj slikovita ličnost i tragična paradigma srpske samodestrukcije koja nikada i nikome više ne treba da služi za uzor.

 

Objavljeno u Našim Novinama 8.11.2014. 

 

 



Komentari (738)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

aleksandar798006 aleksandar798006 20:02 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Pa sve je to Seselj! Vitlao je pistoljem ispred skupstine,vredjao je neistomisljenike itd...ali i njegove negativne stvari iz zivota su iskrenije od svih drugih politicara koji se vrte vec 2 decenije na ovoj nasoj politickoj farsi! Trebalo bi se prisetiti paljenja skupstine od starne.,Kako bi to Vojvoda rekaoosmanlija! Gospodine,novcic ima dve strane! Dalje,neki u medijima izjavljuju kako nista u ovom trenutku nece destabilizovati zemlju...sve je sigurno-planeta Zemlja se i dalje vrti oko svoje ose..tra-la-la..Prst na celo pa da razmislimo! Zasto bi se oko nekog negativca pravila buka? Licno smatram da DOBROG coveka DOBAR glas bije...E sad citajuci ostale komentare pitam samog sebe: Da li je V.Seselj svestan gde se vraca?
rage rage 20:39 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Добро се сетимо шта је Шешељ био.


Kurac od ovce. To je bio.
Srbi su poznati po svojoj fasciniranosti folklornom fantastikom seksualne orijentacije.
emsiemsi emsiemsi 21:07 09.11.2014

Re: ...izostavio...

princi
Elem, ovo si dodao naknadno - ali pretpostavljam da je ionako upućeno nekom drugom, pošto stvarno ne vidim gde sam ja govorio o bilo kakvim sistemima imigracije?

Pa ti si pominjao nekakve Srbije i Kanade. Sustina nije u sistemima imigracije nego u tacki gledista, nacionalno vs individualno. Mislio sam da vodimo smisleniji razgovor.

Важно је обоје, не мора, нужно, бити супротстављено, индивидуално вс. национално. (иначе ће 'добрии нжењери' пола свога радног века провести у сељењу са једног на други посао).
tasadebeli tasadebeli 21:13 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Hansel

Или, боље, да коначно отворимо један давно обећавани језички блог,







(После свих ових шешељ-вучић-чија мајка црну вуну преде у Хагу блогова, убеђен сам да би нам се на тој теби, мени и тек понеком још занимљивој теми придружила и множина ових осталих којима су иначе лингвистичка питања досадна до бола...)

А сад слојеви




Мож' да бидне, не мора да значи... Ће да прошњурамо по ћитаби да евентуално нађемо решеније...

Да не знам да се иначе бавиш лектуром, рекао бих да си очигледно послушао министров савет!


Ја увек слушам министре! Они су крем де ла крем нашег друштва...


Не могу никако да мушкима шаљем онај блогерски цветић који обично шаљем женском свету који ми је мио и драг (макар ме злопакосни због тога назвали и мушком шовинистичком свињом... или можда само свињом...), али осетићеш уместо тога да сам те онако другарски потапшао по рамену, о савести моја!
Hansel Hansel 21:54 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Не могу никако да мушкима шаљем онај блогерски цветић који обично шаљем женском свету који ми је мио и драг (макар ме злопакосни због тога назвали и мушком шовинистичком свињом... или можда само свињом...), али осетићеш уместо тога да сам те онако другарски потапшао по рамену, о савести моја!

Аууу, црни Тасо, па ти си већи "хомофоб" од мене! Ја, када су ми већ били неком приликом послали, узвратио и тако и ја почео да шаљем, шта ћу! Видиш које су то методе преобраћења!
tasadebeli tasadebeli 22:29 09.11.2014

Re: ...izostavio...

Hansel

Аууу, црни Тасо, па ти си већи "хомофоб" од мене!


Не, не, немој то стављати под наводнике!

Ако под тим хомофоб мислиш да страхујем од тога шта све људи (и мушки и женски) могу да ураде једно другом због неких пролазних, суштински небитних, ствари у животу, у праву си сасвим...
jkt2010 jkt2010 22:55 09.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.

Naravno da postoji više od jednog razloga, ja sam govorio samo o tome da niko neće da se jebe x godina studirajući da bi posle radio za 30.000.

Pa sad... jebo lekara koji je resio da postane lekar jer ga ceka velika plata. Kao i takvog svestenika. I nastavnika. Sa takvom etikom, ko ce da pomaze ljudima na Goliji? U Africi?
Prirodna stvar...
zalosno.
niccolo niccolo 22:59 09.11.2014

Re: ...izostavio...

zalosno.

Hvala ti što si podelio sa mnom svoje razumevanje napisanog.
Hansel Hansel 00:59 10.11.2014

Re: ...izostavio...

tasadebeli
Ако под тим хомофоб мислиш да страхујем од тога шта све људи (и мушки и женски) могу да ураде једно другом због неких пролазних, суштински небитних, ствари у животу, у праву си сасвим...

Нисам уопште озбиљно мислио, и нисам мислио на то, али разумем те сасвим!
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 08:21 10.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
Има она прича-легенда, како су на радничким саветима у болници чистачице се буниле да хирурзи имају превелику плату, много већу од њих, на шта им је неки од хирурга одговорио -- Нема проблема, од понедељка ми ћемо да чистимо болницу, а ви ћете да оперишете.

Слобин популизам, Шешељев, сада Вучићев... Пази, плата професора од 1.500 евра превелика, или оном директору 2.000 је много?! :)))))

Срби -- нација ментално осакаћена с 50 година комунизма.


Ne bre Brajo, ja se sve slazem s tobom, nisi ti shvatio moj komentar.
A i ne znas kako se krecu plate "najboljima" ocigledno.

Prodji malo po naucnim institutima (ne mislim na razne centre za evroatlantske studije i slicno, nego na prave naucne institute pri Akademiji nauka) pa kad vidis da naucnici primaju plate od 500 evra, onda kazi to "najimucniji".

Tih 1500 evra imaju samo pojedini profesori i to na vrlo popularnim faklutetima koji imaju svoje prihode, a la Pravni, Ekonomski i slicno. Na PMF-u docenti imaju 70 hiljada. A nihove kolege na institutima (njihovo zvanje bi bilo naucni saradnik) - 60. A medju njima ima sjajnih ljudi sa pravim doktoratima i cak i postdoktoratima sa prestiznih svetskih univerziteta, sa pravim radovima, objavljenim i citiranim u publikacijama koje su cenjene u svetskim okvirima, a ne u domacim publikacijama ciji je rejting izboksovan unakrsnim citiranjima.
Prosecan svercer robe sa pijace je imucniji od njega. A o raznim grejacima sedista u skupstini i bivsim vesalicama za majce sa likom Seselja i slicnim kreaturama koje ne mogu da sklope dve unakrst ali zato imaju visestruke prihode i da ne govorimo.

I upravu je niccolo, da bi neko zrtvovao dobar komad zivota, podvrgao se svim tim odricanjima (jer skolovanje za vrhunskog eksperta traje vise od dve decenije, a ucenje celog zivota), i na kraju poceo da zaradjuje sa vise godina zakasnjenja, to mora da se isplati. Ako se to ne isplati, ljudi ce otici prvom prilikom, kao sto i odlaze, pa vi posle kukajte kako nema vise pametnih svi su otisli.

A znas sta je najveca tragedija? Kad se neko od njih i vrati, ovo drustvo je na toliko bednom stanju svesti (govorim uopsteno, ima izuzetaka) da ga tretira kao uljeza i uopste ne ume da iskoristi taj resurs. Jer, on ce sada da zauzme necije mesto, koje je vec sacuvano za necijeg pulena.

Za to vreme razvijene zemlje uvoze pamet koja drugima ne treba.

Znas, to me malo podseca na one babe koje su gledale studentski protest sa strane pa ih je neki novinar pitao sta o tome misle a jedna od njih rece: To nije nasa mladost.
I da vidis, bila je u pravu. To je (bila) mladost Amerike, Australije, Evrope, ali nasa nije.
A izgleda ni ova sto sad raste, nece biti.

Pametni ce otici tamo gde umeju da ih cene.

Da su ovde stvarno najpametniji (najobrazovaniji - oni koji su najvise ulozili u svoje usavrsavanje) najvise nagradjeni, ne bismo mi bili tu gde smo.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 08:27 10.11.2014

Re: ...izostavio...

jkt2010
niccolo
Ukupna situacija sa necenjenjem visokog obrazovanja.

Naravno da postoji više od jednog razloga, ja sam govorio samo o tome da niko neće da se jebe x godina studirajući da bi posle radio za 30.000.

Pa sad... jebo lekara koji je resio da postane lekar jer ga ceka velika plata.
Kao i takvog svestenika. I nastavnika. Sa takvom etikom, ko ce da pomaze ljudima na Goliji? U Africi?




Koje budale ti Amerikanci i Nemci. Kod njih lekari i profesori placeni vise od medicinskih sestara i prodavacica.
A ne znaju da lekari i profesori mogu da rade i na cistu ljubav.
Sto veci eksperti manje da ih plate, jer oni su alergicni na pare, oni ce em da zrtvuju najbolje godine svog zivota za ucenje, em ce posle da zele da ih plate manje, logicno sto posto!

krkar krkar 09:04 10.11.2014

Re: ...izostavio...

Kod njih lekari i profesori placeni vise od medicinskih sestara i prodavacica.


Onaj gore citirani slučaj "vi da operišete mi će čistimo" nije daleko od istine.

Svojevremeno, negde valjda oko 1982-3, kod mog oca u bolnici počnu da se kvare elektrokauteri (hirurški "nož" koji kako proseca tkivo tako "zavaruje" sitne krvne sudove). I nađu se pare, sastane se radnički savet da odobri kupovinu 2 elektrokautera - digoše se čistačice "samo se za vas doktore kupuje a nama trebaju novi usisivači...". Većina pošteno demokratski izglasa da se ne kupuje tamo nešto za doktore nego usisivači.

2-3-4 meseca kasnije jedan od onih elektrokautera podivlja usred operacije i spržiše čoveka, ostale mu trajne posledice.

Pa dok su se opet našle pare... i kad je došlo na red da se kupuje - stigla neka uredba SIV-a da mora da se kupi domaći elektrokauter čiju je proizvodnju u međuvremenu "usvojio" EI Niš. Taj niški pokvario se već na demonstraciji i ugljenisao praseći ili teleći but na kojem se demonstriralo - al' tako da ni jestiv nije bio. E onda tim niškim koji su kupljeni dekretom ni jedan hirurg nije hteo da radi pa su stajali bzvze.

Dalje se ne sećam, trajala je ta saga...
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:53 10.11.2014

Re: ...izostavio...

krkar

Onaj gore citirani slučaj "vi da operišete mi će čistimo" nije daleko od istine.

Хируршки ножеви су били средсва за рад, па колико-толико у домену разумљивог, али ја се сећам реакције на претплаћивање на (скупе) светске медицинске часописе, у стилу, "шта више имате да учите када сте професори, доценти и примаријуси".

hajkula1 hajkula1 15:24 10.11.2014

Re: ...izostavio...

looping
Како да ти кажем... ја немам шта више са тобом да дискутујем.

Očigledno da nemaš.
Следећи пут, кад ти се дете разболи, а ти трк на пијацу или у пчеларску задругу, да видиш како да га излече.

Ma jok. Nedajbože ako moram kod lekara, da se naoružam evrima pa šta mi bog da.

PS
Razumem da si ljut, ali što moraš da spomeneš nečiju decu? Bilo je i drugih primera.



I da paziš dobro, da ne daš pare nekome s kupljenom diplomom. (Ima i onih što su polagali preko svojih.)

looping looping 15:54 10.11.2014

Re: ...izostavio...

hajkula1
looping
Како да ти кажем... ја немам шта више са тобом да дискутујем.

Očigledno da nemaš.
Следећи пут, кад ти се дете разболи, а ти трк на пијацу или у пчеларску задругу, да видиш како да га излече.

Ma jok. Nedajbože ako moram kod lekara, da se naoružam evrima pa šta mi bog da.

PS
Razumem da si ljut, ali što moraš da spomeneš nečiju decu? Bilo je i drugih primera.



I da paziš dobro, da ne daš pare nekome s kupljenom diplomom. (Ima i onih što su polagali preko svojih.)


Tačno. U tom slučaju bolje je otići kod pčelara. On će bar reći da ne zna da reši problem.
mariopan mariopan 16:07 10.11.2014

Re: ...izostavio...

niccolo
Tvoje, original?

Ne, ali me ne čudi da ti zvuči bizarno.

Мени не звучи бизарно али то је само један од разлога. Много важнији је разлог што неко са средњом школом не уме да оперише слепо црево, поправи зуб, препозна болест и излечи је, или да пројектује и изгради мост, зграду...итд.

И мала исправка: деценију касније може да ради у струци ако рачунамо факс, магистрат, докторат??

Улогу игра и то што имамо мало квалитетно образованих људи, јер су махом ( будући паметнији од просека) збрисали одавде негде где могу пристојније да живе.
А кад нечега има мало или га нема онда је природно да буде скупо?
Тако ја то видим.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:54 10.11.2014

Re: ...izostavio...

tasadebeli
Srđan Fuchs
ovako, na prvu loptu zvuče sasvim okej, a čim se zapiju, ustašija?! ne razumem to, uz svo nastojanje da budem tolerantan. pritom, ja sam kao okej kao židov, a čim malo pomenem srpsku problematiku odmah se dižu obrve? pa jebem mu sveca da mu jebem! a ne možeš ništa promeniti bez da te defose staviš u igru.



Подсетио си ме на једну анегдоту коју је Мића Поповић причао по Београду.

Мића је лета проводио у Ровињу. Једном приликом, у питању је прва половина седамдесетих после маспока и српских либерала и осталих драмосера тог времена, Мића седи са својим пријатељима, уметницима и интелектуалцима Хрватима, и уз вино се ћакула.

У једном тренутку поче Мића како су Срби нецивилизовани, некултурни, варвари и све у том стилу. Његови пријатељи потврђују, повлађују му, придодају примере...

Одмах затим Мића поче да држи исту тираду и о Хрватима: некултурни, нецивилизовани, варвари,...

Подиже се кука и мотика, жестоки гласови противљења, малтене до свађе,... И то сви присутни Хрвати одреда, ниједан да стане на Мићину страну.

"Е, видите, то је разлика између нас Срба и вас Хрвата", заврши Мића свој мали показни експеримент о националном самољубљу доведеном до кретенизма.


drago mi je da si ovo pomenuo, jer sam se zabavljao s njegovom unukom, ovo znači samo da je njena ljubav još uvek uz mene.
gedza.73 gedza.73 20:15 10.11.2014

Re: ...izostavio...

Predrag Brajovic
Па, примају. Само што обичан свет не зна за њих. Мислиш да Драгиња Ђурић, председница ИОа Intesa банке, има мању плату од 15-20 хиљада евра? Или генерални менаџер Идеее, Nelta, цигаретских компанија, овдашњег Microsofta, Googla, Газпрома и осталих...

Šta bi bilo kad bi predsednica IO Intesa banke uzimala u kešu proviziju za sebe za poneki veći odobreni kredit?
Ili generalni menadžer Idee cikne u proceni tržišta u pet od šest poslova (a vidno je bilo nemoguće omašiti) pa čarobno kupi vilu na Dedinju?
Menadžer Nestle prodaje u slobodno vreme milka čokolade?
Taj neko top nešto iz gasproma ide nedeljno na bolovanje?
Završava privatne poslove tokom radnog vremena?

'Znate nemamo eurodizel na našim pumpama, ali ako popodne dođete na MOL lično ću vam natočititi gorivo najboljeg kvaliteta'

То су топ менаџери, таква су им и примања.

I odgovornosti.
Tu je caka.
Da vidim majčinog sina, menadžera vodovoda, energetike, komunalnog koliko bi se zadržao na mestu jedne od navedenih kompanija.
gedza.73 gedza.73 14:59 08.11.2014

Samodestrukcija

Postoje takvi ljudi koji ubijajući sebe uništavaju i sve oko sebe.

Moj stric je bio omanji, crnomanjasti brka koga je njegov brat ceo život gurao i vukao za sobom.
Brka je uživao u pravljenju sranja što sebi, što drugima.
Udesi, tuče, pijanstva, maltretiranje svoje porodice i nas kao najbližih.
Potezanje puške na moju porodicu, sekire na svoju, premlaćivanje supruge, oca...

Voleo da pokaže 'moć' i da ga ljudi 'vole'.
A imao je nešto u sebi da su ga i voleli.
Pored svega.
Priča kaže da je u drumskoj kafani stavio na sto hrpu novca dovoljnu za nov traktor, razbio gajbu piva u srču po podu i kazao pevačici da ako pređe bosa do stola sav novac može da bude njen.
Kažu da je kravivh nogu i kolena ugurala u bluzu celu gomilu.

Oduzmu mu vozačku zbog vožnje u pijanom stanju, on iz inata pocepa pasoš.

Dece i žena od Srbije do Portugalije.
Život za vrlo dugu i mučnu špansku seriju.

Njegov otac je umro dok je on bio na kilometar dalje ne želeći da ga vidi na samrti.

Posle zatvora, umire u domu.

...

Ostanem sam da, po običaju, čuvam odar.
U sobi ormar, pokriveno ogledalo, sto i sanduk na njemu. I slika njegovog oca na zidu.

Gledaju jedan u drugog.
Nešto se mislim, 'bem mu sve, mora da ima tamo nešto da se nađu, da oproste jedan drugom.
A opet, što posle, zašto ne pre?

Zajeban smo mi virus na Zemlji.
Pored svega što smo i što možemo da budemo često oni koji mogu da ulepšaju ovaj svet se potrude da od njega naprave još gore mesto za život.

Tolike hiljade godina iza nas, toliko generacija a mi nikako da se opametimo.



looping looping 19:17 08.11.2014

Re: Samodestrukcija

Zajeban smo mi virus na Zemlji.

Ni prvi ni poslednji.
hajkula1 hajkula1 19:33 08.11.2014

Re: Samodestrukcija

gedza.73


... Priča kaže da je u drumskoj kafani stavio na sto hrpu novca dovoljnu za nov traktor, razbio gajbu piva u srču po podu i kazao pevačici da ako pređe bosa do stola sav novac može da bude njen.
Kažu da je kravivh nogu i kolena ugurala u bluzu celu gomilu.

...
Život za vrlo dugu i mučnu špansku seriju.

...

Ostanem sam da, po običaju, čuvam odar.
U sobi ormar, pokriveno ogledalo, sto i sanduk na njemu. I slika njegovog oca na zidu.

Gledaju jedan u drugog.
Nešto se mislim, 'bem mu sve, mora da ima tamo nešto da se nađu, da oproste jedan drugom.
A opet, što posle, zašto ne pre?

Zajeban smo mi virus na Zemlji.
Pored svega što smo i što možemo da budemo često oni koji mogu da ulepšaju ovaj svet se potrude da od njega naprave još gore mesto za život.

Tolike hiljade godina iza nas, toliko generacija a mi nikako da se opametimo.




Prvo, kao neobičnost, da se duže pamte te crne ovce u familiji, ostave dublje tragove.
Drugo, da jedan izmetak, može da upropasti živote ne samo užoj i široj porodici, rodbini, komšijama, prijateljima, mnogima.


Lepa priča. Mogao bi češće.


*izmetak, nešto kao crna ovca, neko ko se rodio drugačiji (nema veze s pogrdnim, izmet)
princi princi 15:48 08.11.2014

Meni je interesantna i ova

epizoda sa pohadjanjem mitinga SNO u Staroj Pazovi. Ako nista drugo, zajedno sa pominjanjem pisanija BS po Pogledima, pokazuje u kakvom se vrednosnom kovitlacu nalazila neka, ajde da kazemo, srpska (pseudo)inteligencija pocetkom 90-ih. I ujedno mozda otkriva psiholosku podlogu zestine njihovih danasnjih sukoba sa nekakvim opskurnim naci grupama i raznoraznim stormfrontovima ili kako se vec zovu (kao i broj blogova na temu. Po meni, vrlo je znakovito da su se na temu Seselj po n-ti put medju Srbima oglasili i Freehand i Krkar i Krstic.)

Kako bese ono, Seselj, to su svi drugi.
tyson tyson 16:21 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

epizoda sa pohadjanjem mitinga SNO u Staroj Pazovi. Ako nista drugo, zajedno sa pominjanjem pisanija BS po Pogledima, pokazuje u kakvom se vrednosnom kovitlacu nalazila neka, ajde da kazemo, srpska (pseudo)inteligencija pocetkom 90-ih.

Hajde, ne budi tako oštar.

Stavi sve u kontekst; druga su to vremena bila, posle decenija komunističke diktature stvaralo se nešto novo uvođenjem slobode organizovanja i makar delimične slobode govora. Sve što nije bilo zvanična istina bilo je zanimljivo da se vidi, obiđe, prouči; da se o tome raspravlja.

Dvoje pomenutih - Krstić, a naročito Srbljanovićka, u to vreme bili su klinci, ona sa jedva 20 a on ni 30 godina života.

Pa što i da ne odu da vide daj prvi sloboni, zvanični skup drugomislećih, ko god oni bili? I ja bih otišao da vidim, da sam bio na njihovom mestu :)


milojep milojep 16:27 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Dvoje pomenutih - Krstić, a naročito Srbljanovićka, u to vreme bili su klinci, ona sa jedva 20 a on ni 30 godina života.


Imo Krle tada 33! A inače Krle je samo nepune tri godine mlađi od Voje
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:28 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

tyson
Dvoje pomenutih - Krstić, a naročito Srbljanovićka, u to vreme bili su klinci, ona sa jedva 20 a on ni 30 godina života.

Pa što i da ne odu da vide daj prvi sloboni, zvanični skup drugomislećih, ko god oni bili? I ja bih otišao da vidim, da sam bio na njihovom mestu :)

Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана. Оно што је те сасвим идеолошке и карактером и темпераментом различите људе уједињавало било је антикомунизам, чак не, дакле, ни аутентични демократски процес и покрет, колико супростављање владајућој идеологији и партији. Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.

Тражити више од овога -- од тог покрета против -- сасвим је нереално и теза накнадне памети.
princi princi 16:29 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Hajde, ne budi tako oštar.

Ne, zaista ne mislim nista lose. I ne pada mi na pamet ni da osudjujem ni da ocenjujem. Samo konstatujem. Iako samo idiot tada nije znao ko su, na primer, bili Beli orlovi, Mirko Jovic, Vuk Draskovic i sl likovi. (da pomognem, za one sa slabim dioptrijama i danas i pre, Vuk Draskovic je, pre nego je postao born again chetnick i sekac ruku sa zelenim barjacima, ravnogorac, bio tim redom, novinar sindikalnog lista 'Rad', pisac govora Mike Spiljaka, ambasador SFRJ u Zambiji, posle povratka iz Zambije, zamenik glodura u 'Radu'.)
Sve što nije bilo zvanična istina bilo je zanimljivo da se vidi, obiđe, prouči; da se o tome raspravlja.

Ja nekako politici i ideologiji i dan danas ovako prilazim.
milojep milojep 16:31 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.


A 5-6 godina kasnije pridružuje im se i Čeda Jovanović! Mnogo mi je žao što je teško naći Čedine tekstove iz tog vremena.
princi princi 16:40 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Mnogo mi je žao što je teško naći Čedine tekstove iz tog vremena.

Ima na youtube sa studentskog dela demonstracija 1996. 'Pomoz bog, junaci!'

Dobro, kod Cede je to politicki oportunizam. Kod Krstica je, verujem, tu bilo elemenata soul searchinga. Secam se nekih spotova sa Odbrane koji su emitovani na Petkom u 22 pocetkom 1982. u kojima su se zajedno pojavljivali Dragos Kalajic i Kosta Bunusevac (iako su politicke razlike izmedju ove dvojice, verovatno, samo pitanje predznaka).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:41 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

milojep
Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.


A 5-6 godina kasnije pridružuje im se i Čeda Jovanović! Mnogo mi je žao što je teško naći Čedine tekstove iz tog vremena.

Мислим, пази, тада је маса људи себе сматрала аутентичним демократама и еуропејцима -- Бокан, Јовић, Шешељ, Тахир, честњајши Калаич, Ђурић, Парошки, Драшкович...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:29 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана. Оно што је те сасвим идеолошке и карактером и темпераментом различите људе уједињавало било је антикомунизам, чак не, дакле, ни аутентични демократски процес и покрет, колико супростављање, владајућој идеологији и партији. Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.

Posle nekog opozicionog skupa u Domu omladine, prisutni budu pozvani da izađu i protest nastave na ulici. Krenem napolje i naletim na Zorana Đinđića koji mi kaže: "A, video sam te kako dižeš tri prsta!"

"Dižem, naravno da dižem!" odgovorim mu.

I ta mi njegova primedba ostane nejasna sve dok ubrzo ne shvatim da on tri podignuta prsta ne doživljava u antikomunističkom ključu, već kao naklonost prema Vuku Draškoviću koga nikako nije mogao da podnese.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:47 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Мислим, пази, тада је маса људи себе сматрала аутентичним демократама и еуропејцима -- Бокан, Јовић, Шешељ, Тахир, честњајши Калаич, Ђурић, Парошки, Драшкович...


Do 1990. smo bili Evropljani koji se ljube dva puta pri susretu, od 1990. smo odjednom počeli da se ljubima tri puta i postali smo Srbi.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:19 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Secam se nekih spotova sa Odbrane koji su emitovani na Petkom u 22 pocetkom 1982. u kojima su se zajedno pojavljivali Dragos Kalajic i Kosta Bunusevac.

O da. Mi smo se družili...
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:37 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Princi
...Vuk Draskovic je, pre nego je postao born again chetnick i sekac ruku sa zelenim barjacima, ravnogorac, bio tim redom, novinar sindikalnog lista 'Rad', pisac govora Mike Spiljaka, ambasador SFRJ u Zambiji, posle povratka iz Zambije, zamenik glodura u 'Radu'.)


Malo si se zaneo u ovom nabrajanju, te pobrkao stvari.

Nikada Vuk Drašković nije bio ambasador u Zambiji.

(Pobrkao si činjenice - on jeste boravio u Zambiji u svojstvu dopisnika Tanjuga iz afričkih zemalja, skoro tri godine, ali nikada nije bio - ambasador).

Drugim rečima Drašković nije bio u diplomatskoj službi, sve dok nije postao - ni manje ni više - ministar spoljnih poslova (2004-2007).


Ove podatke znam "iz prve ruke".
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:51 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана.


Em neizdiferencirana, em je i Krle još zakomplikuje slabim sećanjem.
Kaže Krle
Na povratku sa skupa neki su pevali pesme u kojima su se veličali podvizi Draškovića i Šešelja.

To nikako nije moglo da se desi, Mirko Jović i Vuk Drašković su se posvađali još u martu devedesete, tako da je teško da su Jovićevi veličali Vuka i Šešelja u proleće devedestete, jer su oni tada (kad su zajedno napavili SPO) od strane Jovićevih smatrani za izdajnike.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 18:54 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

hoochie coochie man
Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана.


Em neizdiferencirana, em je i Krle još zakomplikuje slabim sećanjem.
Kaže Krle
Na povratku sa skupa neki su pevali pesme u kojima su se veličali podvizi Draškovića i Šešelja.

To nikako nije moglo da se desi, Mirko Jović i Vuk Drašković su se posvađali još u martu devedesete, tako da je teško da su Jovićevi veličali Vuka i Šešelja u proleće devedestete, jer su oni tada (kad su zajedno napavili SPO) od strane Jovićevih smatrani za izdajnike.

U tom trenutku među njima još nije došlo do frakcijskih borbi bejzbol palicama...i momci su pevali. Imam svedoka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:00 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

U tom trenutku među njima još nije došlo do frakcijskih borbi bejzbol palicama


Ma već bio izbačen Vuk iz SNO i sa Šešeljevim Srpskim Slobodarskim Pokretom napravili SPO (tako je i naziv nastao, Vuk "doneo" obnovu, a Šešelj pokret, Srpski Pokret Obnove)

Rizikujem da me Princi prezre za sva vremena, ali moram da kažem :)
Dan posle izbacivanja Vuka iz SNO sam bio u Novoj Pazovi sa Jovićem i njegovima, i znam kako su o njemu govorili, sve najgore, nikako nije moguće da su ga veličali.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:04 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Ma već bio izbačen Vuk iz SNO i sa Šešeljevim Srpskim Slobodarskim Pokretom napravili SPO (tako je i naziv nastao, Vuk "doneo" obnovu, a Šešelj pokret, Srpski Pokret Obnove)

Rizikujem da me Princi prezre za sva vremena, ali moram da kažem :)
Dan posle izbacivanja Vuka iz SNO sam bio u Novoj Pazovi sa Jovićem i njegovima, i znam kako su o njemu govorili, sve najgore, nikako nije moguće da su ga veličali.

Da li ti znaš za miting o kom govorim? Prvi, prvcati.
Kad je bio?

Moguće ranije nego što sam napisao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:07 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova


Prvi prvcati skup je bio Badnje veče devedesete u Novoj Pazovi, kad je društvo "Sava" preimenovano u SNO.
I to je bilo na tv, naravno tako uslikano da te jeza podiđe, polutama, bradonje, noževi...
To je, dakle, januar devedesete.
princi princi 19:07 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Rizikujem da me Princi prezre za sva vremena, ali moram da kažem :)
Dan posle izbacivanja Vuka iz SNO sam bio u Novoj Pazovi sa Jovićem i njegovima, i znam kako su o njemu govorili, sve najgore, nikako nije moguće da su ga veličali.

Ma, pusti Princija, on je u to vreme glasao za lepog Djuru. Budala. Princi, ne pokojni Djura. Ja sam tih k'o omadjijan slusao Cecu Lukic na nekoj emisiji na Drugom programu Radio Beograda (zaboravio sam kako se zvala). Isla je od 10 do 12 svakog dana, ona, Radovan Kanjevac. Pa jos kad dovedu Desimira Tosica a ovaj kako su Srbi glupi, tunjavi, kako ne znaju ni nos da obrisu... ma, muzika za moje usi. Ovi ledepeovci su mala deca za mene iz tog vremena.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:12 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Ma, pusti Princija, on je u to vreme glasao za lepog Djuru. Budala. Princi, ne pokojni Djura.


Pa jbg, ni ja ne bih sad to uradio, ali reče gore Tajson, sve je to više odraz neprihvatanja jednoumlja nego prihvatanja ideologije Mirka Jovića.

Ali kad već pričam o tome, imali su ovi sa RTSa, tada RTBa, po malo i pravo.
Jesu se tu skupljali kojekakvi, stvarno.
Sećam se nekog čudaka koji je, dok je ljubav između Jovića i Vuka trajala, hteo da ide da spava ispred Vukovih vrata da ga čuva. Kao, on je srpsko blago, treba ga čuvati.
Budale.
princi princi 19:24 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Sećam se nekog čudaka koji je, dok je ljubav između Jovića i Vuka trajala, hteo da ide da spava ispred Vukovih vrata da ga čuva. Kao, on je srpsko blago, treba ga čuvati.
Budale.

Moze covek o Vuku da misli sta hoce (a ja mislim sve najgore, toliko da sam ga cak preimenovao u SFRJ ambasadora umesto Tanjug dopisnika kako me gore ispravlja cestiti Pizdra- kao da je izmedju ta 2 postojala nekakva sustinska razlika) covek mu ne moze osporiti harizmu.
AlexDunja AlexDunja 19:29 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

covek mu ne moze osporiti harizmu.

koja se odavno pretvorila u svoju suprotnost.

moje dete se zajebava, obožava ga do imbecilnosti,
tražio mu da budu fb prijatelji, jer bukvalno umire od smeha
svaki put kad ga čuje.

njega i bajagine tekstove. zna sve napamet
i kupio zbirku.

tekstovi tipa, na gitari mi pukle žice sve
ostale mi samo tri debele:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

covek mu ne moze osporiti harizmu


Uh, zbog toga su ga i trpeli Đinđić Pešićka i ostali.
Mogao je da skupi ljudi koliko oni nisu smeli ni da pomisle. Milslim daje Đinđić rekao da je koalicija sa njim bozija kazna, ne možeš da je izbegneš, a znaš da si u problemu ako si sa njim.

Nego da se ja malo izvadim, ja sam tu stranku napustio u aprilu devedestete, videlo se da je to privatna stvar porodice Drašković.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:34 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

na gitari mi pukle žice sve
ostale mi samo tri debele:)


četiri, četiri :)
Bajaga ne maši metriku.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:34 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Prvi prvcati skup je bio Badnje veče devedesete u Novoj Pazovi, kad je društvo "Sava" preimenovano u SNO.

Ne pitam za prvi skup...pitam za prvi miting...na otvorenom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:40 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Ne pitam za prvi skup...pitam za prvi miting...na otvorenom.


To ne znam.
Ja sam bio na badnje veče, bio tad kad su izbacili Vuka, a to je mart mesec, posle nisam imao kontakt sa Pazovom.
Možda su imali neki miting (sad se setih, kafić u kom su se skupljali, a koji je držao jedan od njih, Jovićevih, se zvao miting, voleli ljudi mitinge :))

Samo nikako mi nije logično da se tu veličao Vuk.

I još nešto si čini mi se omašio.
Šešelj je Srpski Četnički Pokret napravio posle razlaza sa Vukom, tako da je tad već bio priličn poznat, nije on kao lider tog pokreta postao opštepoznat.
Pre toga je organizovao suđenje Titu u Valjevu, i to je bilo objavljivano po televizijama.
princi princi 19:43 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

kafić u kom su se skupljali, a koji je držao jedan od njih, Jovićevih, se zvao miting,

:))))))))), sjajno! Da, to je bilo vreme Solevica, sirenja istine, antibirokratske revolucije. Mitinzi i kongresi jedno vreme bili glavno sredstvo komunikacije.

Mislim, taj Sloba, ajde sto je ekonomski unistio zemlju, ali sta je narodu uradio u tom nekom mentalnom smislu, prosto neverovatno. I tacno se video kraj, na kraju su ga samo babe i dede pratile u Novom Sadu, na otvaranju onih pontona u Novom Sadu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:46 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Da, to je bilo vreme Solevica, sirenja istine, antibirokratske revolucije. Mitinzi i kongresi jedno vreme bili glavno sredstvo komunikacije.


E to :)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:48 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

[
Šešelj je Srpski Četnički Pokret napravio posle razlaza sa Vukom, tako da je tad već bio priličn poznat, nije on kao lider tog pokreta postao opštepoznat.

Na svoje prvo predstavljanje na TV Šešelj je došao iz zatvora kao predsednik SČP, 1990.
To ne znam.
Ja sam bio na badnje veče, bio tad kad su izbacili Vuka, a to je mart mesec, posle nisam imao kontakt sa Pazovom.

Bio miting opisan u blogu, a najavljen u četničkom listu Pogledi za koji je pisala Biljana Srbljanović. Jedan moj ortak i ja, seli u Ford fiestu i otišli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:52 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Mislim, taj Sloba, ajde sto je ekonomski unistio zemlju, ali sta je narodu uradio u tom nekom mentalnom smislu, prosto neverovatno. I tacno se video kraj, na kraju su ga samo babe i dede pratile u Novom Sadu, na otvaranju onih pontona u Novom Sadu.


Ili ona šaka jada od njegove odbrane od hapšenja.
A pazi, organizovano je, pozivani ljudi da dođu, i došla šaka jada. Čoveku koji samo malo pre toga žario i palio.

AlexDunja AlexDunja 19:54 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

četiri, četiri :)
Bajaga ne maši metriku.


moguće da ne maši metriku,
ali ja nisam čula stvar, pa mi ostale u sećanju tri,
možda ove tri:))
hajkula1 hajkula1 19:56 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Predrag Brajovic
Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.



Čeda?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:56 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

a najavljen u četničkom listu Pogledi


Čuj četnički, studentski :)
Mog univerziteta, ja nešto tamo pisao i išao da branim Samaržića kad su hteli da mu ugase novine :)

Ma zezem se, posle, kad je prestao da bude studentski, a i kao studentski je imao istu koncepciju, su u njemu pisali Srbljanovićka i Samardžić.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:59 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

uj četnički, studentski :)
Mog univerziteta, ja nešto tamo pisao i išao da branim Samaržića kad su hteli da mu ugase novine :)

Pa to, studentsko-četnički.
princi princi 20:02 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Ma zezem se, posle, kad je prestao da bude studentski, a i kao studentski je imao istu koncepciju, su u njemu pisali Srbljanovićka i Samardžić.

Meni se sada cini da je to, vrlo cesto vulgarno, cetnistvo imalo i jednu dimenziju pobune protiv Beograda (cetnistvo kao rokenrol, svasta je bilo moguce u to doba). Mislim, Omega je zivi primer toga. Samardzic i Biksi su svemu tome hteli da daju ton nekakve jebene otmenosti, nekog sasavog ezoterizma. Ezoterizam otpao, ostala samo sasavost.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:08 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Meni se sada cini da je to, vrlo cesto vulgarno, cetnistvo imalo i jednu dimenziju pobune protiv Beograda.


Pa ne znam, nisam ja to primećivao.
Meni je tad četništvo, nacionalizam, prvenstveno značilo antikomunizam, i to i u smislu slobode, demokratije, ali i u onom najdirektnijem antikomunističkom smislu.
Čak mi se čini da je antibeogradski šmek pre mogao da se oseti kod druge strane.
Bem li ga, nisam baš tu dimenziju osećao.
princi princi 20:11 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Ne znam, stvarno, nisam pratio scenu, moguce je da je preterivanje. Samo mi onako palo na pamet.
milisav68 milisav68 20:12 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi

Meni se sada cini da je to, vrlo cesto vulgarno, cetnistvo imalo i jednu dimenziju pobune protiv Beograda (cetnistvo kao rokenrol, svasta je bilo moguce u to doba).

Pa da, kao i proslava "srpske nove godine", koja je (barem u mom društvu) bila interesantna dok je bila "zabranjena".
hajkula1 hajkula1 20:21 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

hoochie coochie man

Prvi prvcati skup je bio Badnje veče devedesete u Novoj Pazovi, kad je društvo "Sava" preimenovano u SNO.
I to je bilo na tv, naravno tako uslikano da te jeza podiđe, polutama, bradonje, noževi...
To je, dakle, januar devedesete.



Scenografija, maske, rekviziti. Bila sam nemoćno besna.
Bonner Bonner 20:23 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Predrag Brajovic


Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана. Оно што је те сасвим идеолошке и карактером и темпераментом различите људе уједињавало било је антикомунизам, чак не, дакле, ни аутентични демократски процес и покрет, колико супростављање, владајућој идеологији и партији. Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.

Тражити више од овога -- од тог покрета против -- сасвим је нереално и теза накнадне памети.


Da, apsolutno tacno. Ali nije potrebna nikakva naknadna pamet, sve se znalo i u ono vreme. Komunisticki rezim u Srbiji je bio uzasno jak, i dan danas sve te sluzbe nisu kompletno rasformirane i postoji taj neki nacin misljenja i rada pa cak i kadrovi iz tog vremena. Opozicija je bila lose organizovana, gradjanski rat je celu tu borbu protiv komunizma jos vise otezao i komplikovao.
Udba je imala svoje kadrove po opozicionim partijama i to u samom vrhu stranaka, verovatno i pojedine lidere i oni su naravno posao savrseno odradjivali, imali prostor u medijima i umeli jako dobro da iskompromituju celu opoziciju i opoziciono delovanje.
Sistem je bio uzasno jak i svi u tim sluzbama su nastojali da iz raznih razloga (neki zbog radnog mesta, plate, neki jer su bili iskompromitovani, itd.) rade na odrzanju tog komunistickog sistema. Sva sustina nase propasti 90.-ih je u tome.

Mnogo je tuzno ovo podsecanje Krletovim tekstom.

Inace svima ovima koji ocekuju nekakvo radikalsko politicko prolece, ako je tacno ono sto je procurelo u medije o metastazama u jetri kolorektalnog karcinoma (pa cak i da je u pitanju primarni tumor jetre), prognoze na osnovu aktuelnih podataka o prezivljavanju su jako sumorne. Nekih 95 % pacijenata ne dozivi dve godine nakon dijagnostikovanja metastaza.

Sa tim u vezi malo pijeteta prema bolesnom coveku da svi zajedno budemo malo vise ljudi nego sto smo bili 90.-ih.

qqriq qqriq 20:39 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Posle nekog opozicionog skupa u Domu omladine, prisutni budu pozvani da izađu i protest nastave na ulici. Krenem napolje i naletim na Zorana Đinđića koji mi kaže: "A, video sam te kako dižeš tri prsta!"

"Dižem, naravno da dižem!" odgovorim mu.

I ta mi njegova primedba ostane nejasna sve dok ubrzo ne shvatim da on tri podignuta prsta ne doživljava u antikomunističkom ključu, već kao naklonost prema Vuku Draškoviću koga nikako nije mogao da podnese.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:45 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi
Po meni, vrlo je znakovito da su se na temu Seselj po n-ti put medju Srbima oglasili i Freehand i Krkar i Krstic.)

Kako bese ono, Seselj, to su svi drugi.


priprema terena za Borisovo pomirenje s naprednjacima, i mesto šefa diplomatije, umesto korumpiranog Dačića?
Bonner Bonner 20:51 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Nebojsa Krstic

... Vuku Draškoviću koga nikako nije mogao da podnese.


A ko je mogao?! I zasto ne?!

Dugo je trebalo opoziciji da ga skrajne i na srecu su uspeli. Da nisu mozda bi neki jos uvek setali...

escherichije_colic escherichije_colic 20:53 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi
Po meni, vrlo je znakovito da su se na temu Seselj po n-ti put medju Srbima oglasili i Freehand i Krkar i Krstic.)

Kako bese ono, Seselj, to su svi drugi.


Tako je. O povratku Šešelja - tri bloga sa tri strane. O 20.godišnjici smrti Milana Mladenovića - nula tekstova, muk, ništa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:13 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

escherichije_colic


Tako je. O povratku Šešelja - tri bloga sa tri strane. O 20.godišnjici smrti Milana Mladenovića - nula tekstova, muk, ništa.


duhovno ojađena nacija


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:21 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

btw, meni je gos'n Nebin tekst rupa, roša, rolja totalna, ono, što je pričala moja profanka književnosti u xiv-oj, ili moja žena, profanka iste, tekst ima glavu i rep, bez tela, odnosno postoji uvod, rupetina i zaključak. tezgarenje.
freehand freehand 22:02 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

escherichije_colic
princi
Po meni, vrlo je znakovito da su se na temu Seselj po n-ti put medju Srbima oglasili i Freehand i Krkar i Krstic.)

Kako bese ono, Seselj, to su svi drugi.


Tako je. O povratku Šešelja - tri bloga sa tri strane. O 20.godišnjici smrti Milana Mladenovića - nula tekstova, muk, ništa.

Šta je tebe sprečavalo da napišeš ono što misliš da je trebalo napisati?
Sem što inače ne vidim da su godišnjice prirodnih smrti povod za bilo kakve omaže, još manje razumem potrebu da se drugima određuju i naturaju teme koje bi se, jelda, moralo obraditi.
eli.lacrosse eli.lacrosse 22:09 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

u njemu pisali Srbljanovićka i Samardžić.

I Isidora Bjelica...
not2old2rock not2old2rock 22:23 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

. Ja sam tih k'o omadjijan slusao Cecu Lukic na nekoj emisiji na Drugom programu Radio Beograda (zaboravio sam kako se zvala). Isla je od 10 do 12 svakog dana, ona, Radovan Kanjevac.


Od ponedeljka do četvrtka se zvala "Niko kao ja", a petkom "To je samo R'N'R", vodio RadoMan Kanjevac, pa posle njega Petar Janjatović i Dragan Kremer.
freehand freehand 22:28 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi
Rizikujem da me Princi prezre za sva vremena, ali moram da kažem :)
Dan posle izbacivanja Vuka iz SNO sam bio u Novoj Pazovi sa Jovićem i njegovima, i znam kako su o njemu govorili, sve najgore, nikako nije moguće da su ga veličali.

Ma, pusti Princija, on je u to vreme glasao za lepog Djuru. Budala. Princi, ne pokojni Djura. Ja sam tih k'o omadjijan slusao Cecu Lukic na nekoj emisiji na Drugom programu Radio Beograda (zaboravio sam kako se zvala). Isla je od 10 do 12 svakog dana, ona, Radovan Kanjevac. Pa jos kad dovedu Desimira Tosica a ovaj kako su Srbi glupi, tunjavi, kako ne znaju ni nos da obrisu... ma, muzika za moje usi. Ovi ledepeovci su mala deca za mene iz tog vremena.

Mislim da ti tu ništa nisi grešio. "Niko kao ja" je bila sjajna emisija, a Ceca Lukić sjajan novinar i voditelj. Problem sa njom i čitavom tom šarenom gomilom kolokvijalno zvanom "drugosrbijancima" jeste što je ostala zakucana, mentalno i emocionalno u prvim godinama devedesetih, izolovana od realnosti i stvarnog života.
bene_geserit bene_geserit 22:41 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Srđan Fuchs
escherichije_colic
Tako je. O povratku Šešelja - tri bloga sa tri strane. O 20.godišnjici smrti Milana Mladenovića - nula tekstova, muk, ništa.

duhovno ojađena nacija

Koja ste vas dvojica debili.
Pa ko vam brani da vi napisete blog o Milanu Mladenovicu, umesto sto komentarisete po blogovima o Seselju? Ja ga svakako necu citati, EKV mi se nikada nije svidjala.
trener92 trener92 22:51 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Krle



Na svoje prvo predstavljanje na TV Šešelj je došao iz zatvora kao predsednik SČP, 1990.


error
Pošto svi vole da se gađaju činjenicama, a više zbog preciznosti: Šešelj je na svoje prvo predstavljanje na TV došao iz zatvora ali ne kao član SČP , nego kao kandidat grupe građana
( TV Novi Sad , predstavljanje kandidata za predsednika Republike Srbije, emisiju vodila novinarka Branka Kerkez. imam snimljeno na VHS, mrzi me da prebacujem. Ali tačno je da je on rekao da je predsednik srpskog četničkog pokreta, ali mu nisu dozvolili ( tadašnja vlast)da registruje stranku pod tim imenom.

Krle

Šešelj slikovita ličnost i tragična paradigma srpske samodestrukcije koja nikada i nikome više ne treba da služi za uzor.


Ovde si se malo izvadio.

Opet error Nije on nikakva ličnost,odnosno mislim da nisi odabrao dobru reč, on je kompletan idiot.

I tada je svakom čoveku moglo biti jasno da se radi o velikoj budali ili idiotu, najblaže rečeno.

klip
( u nastavku je deo iz pomenutog predstavljanja na TV, gde nabraja sve srpske zemlje).


Zaista iznenađuje izvesna , rekao bih, svojevrsna fascinacija Šešeljevim žitijem, likom, delom, visprenošću, govorništvom, pameću itd itd.

Čoveče Šeki&Biki cheek to cheek:)))

Jedna u to ime





crossover crossover 23:19 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

freehand
Pa ništa ti tu nisi grešio. "Niko kao ja" je bila sjajna emisija, a Ceca Lukić sjajan novinar i voditelj. Problem sa njom i čitavom tom šarenom gomilom kolokvijalno zvanom "drugosrbijancima" jeste što je ostala zakucana, mentalno i emocionalno u prvim godinama devedesetih, izolovana od realnosti i stvarnog života.


Да, била је одлична емисија, вероватно најбоља у то време. Један од бољих момената је био кад је одјавила емисију са: "...драги слушаоци, наш данашњи гост је, нажалост, био Војислав Шешељ". За то јој скидам капу.
hajkula1 hajkula1 23:52 08.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

hoochie coochie man
Meni se sada cini da je to, vrlo cesto vulgarno, cetnistvo imalo i jednu dimenziju pobune protiv Beograda.


Pa ne znam, nisam ja to primećivao.
Meni je tad četništvo, nacionalizam, prvenstveno značilo antikomunizam, i to i u smislu slobode, demokratije, ali i u onom najdirektnijem antikomunističkom smislu.
Čak mi se čini da je antibeogradski šmek pre mogao da se oseti kod druge strane.
Bem li ga, nisam baš tu dimenziju osećao.



Nije bilo te dimenzije, u Beogradu su bili brojni antikomunistički skupovi, protesti protiv otuđene vlasti... na koje su dolazili i iz drugih mesta, kao što su dolazili i na mitinge podrške, kontramitinge. Negde s telegramom iz Knina, nemoj mi da dođemo u Beograd, da branimo Slobu, počinje epidemija, nisu shvatali da Sloba njih ne brani, već nam svima čini štetu.
princi princi 00:01 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

crossover
freehand
Pa ništa ti tu nisi grešio. "Niko kao ja" je bila sjajna emisija, a Ceca Lukić sjajan novinar i voditelj. Problem sa njom i čitavom tom šarenom gomilom kolokvijalno zvanom "drugosrbijancima" jeste što je ostala zakucana, mentalno i emocionalno u prvim godinama devedesetih, izolovana od realnosti i stvarnog života.


Да, била је одлична емисија, вероватно најбоља у то време. Један од бољих момената је био кад је одјавила емисију са: "...драги слушаоци, наш данашњи гост је, нажалост, био Војислав Шешељ". За то јој скидам капу.

Nekako tada nije bila manijakalno depresivna.
qqriq qqriq 00:05 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Nekako tada nije bila manijakalno depresivna.


wow i bingo.
crossover crossover 00:07 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi
Nekako tada nije bila manijakalno depresivna.


Да, није, била је врло луцидна и одлично је радила ту њену емисију. Шта јој се после десило немам појма, највише ми личи на ово што каже Фрихенд.
princi princi 00:12 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Od ponedeljka do četvrtka se zvala "Niko kao ja", a petkom "To je samo R'N'R", vodio RadoMan Kanjevac, pa posle njega Petar Janjatović i Dragan Kremer.

Tacno! Njih dvojica. Sta je s tim covekom? Kremerom, mislim.

Subotom je, cini mi se, emisija isla ranije, i tada se javljao Zeljko, ako se ne varam, Vukovic sa svojim, kako mi se tada cinilo, katastroficnim izvestajima iz Sarajeva. Kasnije se ispostavilo da izvestaji uopste nisu bili katastroficni i da je mrznja tamo zaista kuvala sve u 16.
b92fmember b92fmember 01:25 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova


I ta mi njegova primedba ostane nejasna sve dok ubrzo ne shvatim da on tri podignuta prsta ne doživljava u antikomunističkom ključu, već kao naklonost prema Vuku Draškoviću koga nikako nije mogao da podnese.


eh taj simbolizam... svako ga tumači kako mu drago.
not2old2rock not2old2rock 10:53 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi
Sta je s tim covekom? Kremerom, mislim.


http://www.vreme.co.rs/cms/view.php?id=1238211
tasadebeli tasadebeli 11:30 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

oskar-z-wild

Do 1990. smo bili Evropljani koji se ljube dva puta pri susretu, od 1990. smo odjednom počeli da se ljubima tri puta i postali smo Srbi.



До 1990. нисам никога ни љубио при сусрету осим оних које треба љубити при сусрету...

То је нехигијенски, преносе се разне клице, па влада грип током целе године!

А и ако смо почели да се љубимо три пута, нисмо постали Срби, него Црногорци...

Ови клинци данас видели у шпанским серијама, па се сви при сусрету љубе у уста.

Јбт, није ни чудо што су нам рубрике у дневницима испуњене до максимума именима изосталих ученика! Никакве вакцине за грип и остало ту не помажу...
gillindu gillindu 12:30 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Predrag Brajovic
tyson
Dvoje pomenutih - Krstić, a naročito Srbljanovićka, u to vreme bili su klinci, ona sa jedva 20 a on ni 30 godina života.

Pa što i da ne odu da vide daj prvi sloboni, zvanični skup drugomislećih, ko god oni bili? I ja bih otišao da vidim, da sam bio na njihovom mestu :)

Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана. Оно што је те сасвим идеолошке и карактером и темпераментом различите људе уједињавало било је антикомунизам, чак не, дакле, ни аутентични демократски процес и покрет, колико супростављање владајућој идеологији и партији. Отуда и Биљана Србљановић и Војислав Шешељ, у једном трену, раме уз раме у истим борбеним редовима.

Тражити више од овога -- од тог покрета против -- сасвим је нереално и теза накнадне памети.


Zacudio sam se sto Krle nije pomenuo Borisa Tadica u kontekstu ranog Seselja. Uostalom, mozda i ne zna za detelj. Mozda se Boris ni sam vise toga ne seca. Ja sam, eto, zapamtio. Slucajno sam bio svedok. Jedna od seansi tzv. "slobodnog univerziteta" (koji Boris ne propusta da pomene). Bas ona kad, malte ne uz zvuke fanfara, u to drustvo biva uveden Vojislav Seselj, heroj iz Sarajeva. (Uveo ga je onaj koga ce 1991. njegovi batinasi premlatiti bezbol palicama na sred Terazija.) Znali smo da je "proteran" iz Sarajeva, nismo tacno znali (ja barem) zbog cega. Tema seanse - Orwell (originalno!) 1984. (koja je, BTW, neposredno predstojala). Uloga "inteligencije" (naravno!) Ne secam se je li Seselj bio jedan od "uvodnicara" (cini mi se da jeste), ili je samo ucestvovao u diskusiji. On je tada jos bio marksist, prilicno radikalan (kao i manje-vise svi tamo, tada, ove ili one orijentacije). E, njemu je ta rasprava o Orwellu posluzila za osnovnu tezu - totalno odbacivanje avangarde ("nada je u prolima" ). Na to je jedino Boris (i on marksist) imao primedbu, jedino on nije mogao da svari ideju, pa se usprotivio - "ako se sve prepusti prolima, prvo sto ce oni uciniti bice da se pokolju medju sobom". Na sta ce Seselj, mrtav-ladan (i pomalo annoyed) "pa nek se pokolju!" Kad razmislim, jedino je on ostao skoro sasvim dosledan sebi iz tih dana. Samo sto mi nismo bili u stanju da to shvatimo (ja barem). Zasto "skoro" sasvim? Pa zato sto ironija lezi u tome da je, kad su se proli poklali, upravo on predvodio avangardu tog klanja.
krkar krkar 12:36 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Оно што је те сасвим идеолошке и карактером и темпераментом различите људе уједињавало било је антикомунизам, чак не, дакле, ни аутентични демократски процес и покрет, колико супростављање владајућој идеологији и партији.


Mozda si u pravu kad se govori o vecini te anti-rulje, rabijatnim cetnicima, ljoticevcima, pravoslavnim fundamentalistima, fasistima raznih boja i zagovornicima teorija srbisviisvuda makar morali krv da im pustamo.

Ali postojala je i jedna manjina kojoj je ideal bila demokratija a ne antikomunizam. Siguran sam da tebi ne moram da objasnjavam suptilnu razliku. Ta manjina prakticno se nije ni osvrtala na komunizam, nekagatamo nekodumrekakojeikrenuo, bez potrebe da se cipelari ta ideoloska lesina koja je kako-tako jos hodala.

Meni su idejne vodje tog normalnog, pristojnog, civilizovanog i gradjanskog pristupa bili, recimo, Vane Ivanovic i Desimir Tosic, casne, iskusne, postene i lucidne starine. Najvise zbog njih sam se i uclanio u DS.

Koji je tada, uprkos Cavoskom i slicnim krvozednicima, jos uvek obecavao da bi mogao biti demokratska a ne antikomunisticka stranka.

Inace, Boris Tadic u tu je stranku usao desetak godina kasnije...
emsiemsi emsiemsi 13:37 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

hoochie coochie man
Политичка сцена, тих година, барем оно што се звало опозиционом политичком сценом, била је сасвим неиздиференцирана.


Em neizdiferencirana, em je i Krle još zakomplikuje slabim sećanjem.
Kaže Krle
Na povratku sa skupa neki su pevali pesme u kojima su se veličali podvizi Draškovića i Šešelja.

To nikako nije moglo da se desi, Mirko Jović i Vuk Drašković su se posvađali još u martu devedesete, tako da je teško da su Jovićevi veličali Vuka i Šešelja u proleće devedestete, jer su oni tada (kad su zajedno napavili SPO) od strane Jovićevih smatrani za izdajnike.

Аууууу, невероватно колико запамћених података о тако опскурним ликовима !
Стварно смо као народ (били) пали веома ниско, када су поменути (и слични њима) представљали алтернативу (и били неки фактори).
emsiemsi emsiemsi 13:45 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

princi
Rizikujem da me Princi prezre za sva vremena, ali moram da kažem :)
Dan posle izbacivanja Vuka iz SNO sam bio u Novoj Pazovi sa Jovićem i njegovima, i znam kako su o njemu govorili, sve najgore, nikako nije moguće da su ga veličali.

Ma, pusti Princija, on je u to vreme glasao za lepog Djuru. Budala. Princi, ne pokojni Djura. Ja sam tih k'o omadjijan slusao Cecu Lukic na nekoj emisiji na Drugom programu Radio Beograda (zaboravio sam kako se zvala). Isla je od 10 do 12 svakog dana, ona, Radovan Kanjevac. Pa jos kad dovedu Desimira Tosica a ovaj kako su Srbi glupi, tunjavi, kako ne znaju ni nos da obrisu... ma, muzika za moje usi. Ovi ledepeovci su mala deca za mene iz tog vremena.

Лепо си се формирао током времена.
Ко би рекао да си био толико наиван !?
emsiemsi emsiemsi 13:51 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Bonner

...

Mnogo je tuzno ovo podsecanje Krletovim tekstom.

Inace svima ovima koji ocekuju nekakvo radikalsko politicko prolece, ako je tacno ono sto je procurelo u medije o metastazama u jetri kolorektalnog karcinoma (pa cak i da je u pitanju primarni tumor jetre), prognoze na osnovu aktuelnih podataka o prezivljavanju su jako sumorne. Nekih 95 % pacijenata ne dozivi dve godine nakon dijagnostikovanja metastaza.

Sa tim u vezi malo pijeteta prema bolesnom coveku da svi zajedno budemo malo vise ljudi nego sto smo bili 90.-ih.


Људски речено !
emsiemsi emsiemsi 13:52 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

escherichije_colic
princi
Po meni, vrlo je znakovito da su se na temu Seselj po n-ti put medju Srbima oglasili i Freehand i Krkar i Krstic.)

Kako bese ono, Seselj, to su svi drugi.


Tako je. O povratku Šešelja - tri bloga sa tri strane. O 20.godišnjici smrti Milana Mladenovića - nula tekstova, muk, ništa.

Ко је тај ?! (мислим, слава му ко год да јесте).
irvington irvington 15:35 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Nebojsa Krstic
Prvi prvcati skup je bio Badnje veče devedesete u Novoj Pazovi, kad je društvo "Sava" preimenovano u SNO.

Ne pitam za prvi skup...pitam za prvi miting...na otvorenom.


Први велики митинг на отвореном био је у јуну 1990. на Тргу Републике. Колико се сећам после митинга дошло је до туче са полицијом испред зграде Политике и том приликом добро су испендречени Бора Пекић и ваљда Драгољуб Мићуновић.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:44 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Први велики митинг на отвореном био је у јуну 1990. на Тргу Републике.

Nije.

Prvi je ovaj koji sam opisao i koji se desio pre nego što je u Beogradu opozicija izašla na ulice i trgove.
Hansel Hansel 16:07 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Predrag Brajovic
Тражити више од овога -- од тог покрета против -- сасвим је нереално и теза накнадне памети.

Па, није ваљда то била једина опција и није ваљда да није било људи у то време с "претходном памети"? Наравно да их је било.

Ваљало би разјаснити да ли је то било пактирање из нужде или је ипак било неких идеолошких сличности. Јер, ваљда је већина странака пре Другог светског рата била и национална, па је таква била и Демократска (колико сам бар ја о томе слушао -- грађански слој у оно време свакако највећим делом није био анационалан). Зато делује да су они, педесетак година после укидања вишестраначја, имали неко препознавање и по тој линији. А та "линија" није једнодимензионална. Тако је испало да су се на крају за прве позиције у политичкој трци бориле само различите варијанте деструктивног национализма које демократија није занимала више него што је нужно да би могла да се пригодно злоупотреби.
Hansel Hansel 16:44 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

tasadebeli
oskar-z-wild
Do 1990. smo bili Evropljani koji se ljube dva puta pri susretu, od 1990. smo odjednom počeli da se ljubima tri puta i postali smo Srbi.

А и ако смо почели да се љубимо три пута, нисмо постали Срби, него Црногорци...

Распитивао сам се (проверавао сећање) баш поново ових дана -- (макар) на југу Србије љубило се три пута и пре деведесетих... а, вала, и на истоку, можда под утицајем јужњака...
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:02 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Hansel
tasadebeli
oskar-z-wild
Do 1990. smo bili Evropljani koji se ljube dva puta pri susretu, od 1990. smo odjednom počeli da se ljubima tri puta i postali smo Srbi.

А и ако смо почели да се љубимо три пута, нисмо постали Срби, него Црногорци...

Распитивао сам се (проверавао сећање) баш поново ових дана -- (макар) на југу Србије љубило се три пута и пре деведесетих... а, вала, и на истоку, можда под утицајем јужњака...



I Holandjani se ljube 3x.
freehand freehand 18:05 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Hansel
Predrag Brajovic
Тражити више од овога -- од тог покрета против -- сасвим је нереално и теза накнадне памети.

Па, није ваљда то била једина опција и није ваљда да није било људи у то време с "претходном памети"? Наравно да их је било.

Ваљало би разјаснити је ли то било пактирање из нужде или је ипак било неких идеолошких сличности. Јер, ваљда је већина странака пре Другог светског рата била и национална, па је таква била и Демократска (колико сам бар ја о томе слушао -- грађански слој у оно време свакако највећим делом није био анационалан). Зато делује да су они, педесетак година после укидања вишестраначја, имали неко препознавање и по тој линији. А та "линија" није једнодимензионална. Тако је испало да су се на крају за прве позиције у политичкој трци бориле само различите варијанте деструктивног национализма које демократија није занимала више него што је то нужно да би могла да се пригодно злоупотреби.


Otkud sad tebi ovaj osećaj za nijanse i valere?!
Hansel Hansel 18:30 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

freehand
Otkud sad tebi ovaj osećaj za nijanse i valere?!

А када си ти изгубио памћење?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:57 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Ваљало би разјаснити је ли то било пактирање из нужде или је ипак било неких идеолошких сличности.


Gledaš iz sadašnje perspektive a to nije ni dobar način da se sagleda pravo stanje, a nije ni korektno.

Govorim ti iz svog ugla jer sam na neki način i sam bio neki delić toga.
Ne znam šta su mislili Srbljanovićka i ostali, ali ja nikad nikakve ideološke sličnost sa Mirkom Jović nisam imao, a ipak sam u nekom trenutku bio na istoj strani, i čak imao neki kontakt sa njim.

Posmatraj malo širi kontekst tog vremena, Čaušesku biva streljan negde u to vreme, Todor Živkov biva uhapšen, komunizam se ruši na sve strane, a u Dremokratskoj stranci, već je bila osnovana, sede ljudi sa ogromnim ugledom ali od kojih se nikako nisu mogla očekivati neka smelija rešenja.
Smatrani su za salonsku, teoretičarsku stranku, i čak se govorilo da je njihov problem previše pameti na jednom mestu.

Lako je sad posle svega podržavatri miroljubivu politiku bez drastičnih rečenja, ali to je bilo vreme drastičnih promena pa se tako nešto želelo i u Srbiji.
U toj situaciji su svi imali poštovanja za DS, alije nisu smatrani efikasnom onoliko koliko je bilo potrebno.

Da li je to bilo možda i pravilno razmišljanje?
Ne može se biti siguran da nije, jer da je recimo Milošević na neki način srušen devedeste stvari sigurno ne bi tekle kako su tekle, a nisu dobro tekle.

DS takav kakav je bio tad niti je mogao da skloni Miloševića niti je to ko od njih očekivao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:00 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Аууууу, невероватно колико запамћених података о тако опскурним ликовима !


Tako je valjda nastala i pesma, uzo deda svog unuka metno ga na krilo, pa mu priča...... :)
tyson tyson 19:14 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Inace, Boris Tadic u tu je stranku usao desetak godina kasnije...

Netačno, sasvim netačno.
Pa bio je sekretar glavnog odbora stranke ako se dobro sećam već 1993. godine.


Hansel Hansel 19:24 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

hoochie coochie man
Ваљало би разјаснити је ли то било пактирање из нужде или је ипак било неких идеолошких сличности.

Gledaš iz sadašnje perspektive a to nije ni dobar način da se sagleda pravo stanje, a nije ni korektno.

Па, ја и кажем да би ваљало разјаснити. Додуше, бацио сам поглед више на могуће идеолошке сличности по националној линији јер је она прва већ била аргументована. Теби (заиста) хвала на твом сведочењу. (Иначе, ваљда и историчари гледају с неке "историјске дистанце" -- сви кажу да је она неопходна да би се неке ствари рационално сагледале, макар се то звало и накнадном памећу.)

Иначе, гледам и из ондашње перспективе -- своје. Не бих да се понављам, али можда ниси читао (негде сам писао, бар једном) -- још нисам био пунолетан у време првих избора, а да сам могао -- гласао бих за ДС или Зелене (ово друго из "локалпатриотских", врло конкретних разлога). И као клинац који одраста у провинцији, бар неколико месеци пре тих избора, слутио сам рат. И то не зато што сам био нешто посебно паметан, него просто јер је лудило са свих страна било очигледно. И сви су ми говорили да сам заправо ја луд. (Баш недавно сам упознао неког, мало млађег од мене, који ми рече да је исто то слутио, чак и годину дана раније, а такође је био усамљен у својој средини.) У таквој ситуацији ја сам малтене као једини исправан политички циљ видео избегавање ратног расплета. И национализам сам видео као велику препреку у том смислу. А биће да је био и битан састојак ток отровног коктела којим су нас засипали одасвуд.

Да буде јасно још нешто, да напишем и овде: национализам је за ратове деведесетих крив можда не више од комунизма који је гушио национална испољавања. Приче о националном трпљењу сваког од народа (и многих мањина) у "тамници народа" биле су, колико капирам, један од главних мотива у реторици свих у свакој од република пред распад.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:29 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Приче о националном трпљењу сваког од народа (и многих мањина) у "тамници народа" биле су, колико капирам, један од главних мотива у реторици свих у свакој од република пред распад.


I svi su bili u pravu.

ли можда ниси читао (негде сам писао, бар једном) -- још нисам био пунолетан у време првих избора


Zamisli da se sećam da si to pisao, stvarno :)
Hansel Hansel 20:27 09.11.2014

Re: Meni je interesantna i ova

Zamisli da se sećam da si to pisao, stvarno :)

Онда разумеш зашто мислим да је свако решење било боље од рата. Не видим да је (бар већем делу свих народа) ишта боље, а сигуран сам да је горе.

А иначе мислим да је свако гушење "националне самобитности" (што би рек'о Туђман) дубоко погрешно -- док год она, као и када је реч о другим стварима -- не угрожава друге. Тако једноставно и подразумевајуће, ал' ипак треба написати, за сваки случај.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana