Mediji

Tenkom o ledinu

Boris Drenca RSS / 13.11.2014. u 16:01

Meteorolozi najaviše padavine ovih dana. Nisam siguran da je individualni poljoprivredni proizvođač koji je obilazio svoju njivu mislio da će sa neba da mu padaju oklopna vozila (u narodu poznato kao tenk, tenkić, sportski model). Ruska-oklopna-vozila.jpg


Ruski transportni avioni izbacuju tenkove iz aviona po sremskoj ravnici, specijalci iskaču iz helikoptera, đenerali gledaju kroz durbine. Mudre reči razmenjuju. I ostaju u tišini.

nikinci-vezba.png
Srem je u Srbiji (ako se nešto nije promenilo prethodnih dana) , kao i Šabac (gde kažu da ima ruskih vojnika). I Avala je koju su disciplinovano i veselo, kažu svedoci, obišli za vikend....


Vest kaže ovako , vojnici iz Rusije i Srbije zajedno vežbaju desant. Šta vežbaju? Ko je crveni a ko plavi...da li su vojnici iz Srbije 'teroristi' a Rusi oni drugi. Da li je to uvežbavanje za zajedničku akciju ili samo 'prijateljska' razmena ideja i pokreta?

Vezba-Srem-2014.jpg
Da li je dobro organizovati vojnu vežbu sa jednom od strana koje su de fakto u sukobu? Moćne dovoljno da svaka po nekoliko puta uništi Treći kamen od Sunca. Srbija u tom sukobu nije bitna. Osim da je neko proglasi za neprijatelja. I pregazi preko nje ukoliko se ukaže prilika.

Nije ovde problem što se vežba sa Rusima. Ista pitanja bi se postavljala i da je vežba slične sadržine organizovana sa NATO. Jedni imaju pistu kod Niša, drugi kod Uroševca (Ferizaj za poznavaoce lokalnih prilika), tu, na pljucomet od Beograda.

 

Ako je dobro uvežbavati ratne taktike, zbog čega se to saznaje iz ruskih medija?
Ako nije dobro da se zna, zašto je organizovano?

 pjpeg&lastModified=1415632669000


Poštujem svačije divljenje prema vojskama, avionima, padobranima i ostalim špecijama koje se vide na snimcima. Uostalom, ja volim da gledam fudbal a neko voli da gleda tenis i to je OK. Ali nije isto.

Vežbanje sa jednom od vojski u sukobu nije dobra vest i neko bi morao da objasni šta se tu dešava.

Uvek ostaje nada da neko zna šta radi i spreman je da to objasni.



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 16:24 13.11.2014

***

medjutim92 medjutim92 16:24 13.11.2014

Sad mi je bar jasno..

.. zašto je put za Šabac preko Nikinaca bio zatvoren u ponedeljak, samo mi i dalje nije jasno zašto niko nije mogao da postavi obaveštenje pre nego što se izađe iz Buđanovaca ka Šapcu (tj. dok je još moguće odabrati drugu trasu bez 10 km obilaska)
larisa_bg larisa_bg 17:00 13.11.2014

Re: Sad mi je bar jasno..

medjutim92
samo mi i dalje nije jasno zašto niko nije mogao da postavi obaveštenje pre nego što se izađe iz Buđanovaca ka Šapcu (tj. dok je još moguće odabrati drugu trasu bez 10 km obilaska)


zato, brate, što ne živiš u ŠveCku nego u Srbiju, eto zašto
cane cane 16:46 13.11.2014

naravno da nam je potrebno

vise nego ikad

larisa_bg larisa_bg 17:28 13.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

cane
vise nego ikad



khm... je l' ovaj blog promenio naslov ili sam ja poludela?

(nepotrebno precrtati )
predatortz predatortz 17:31 13.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

(nepotrebno precrtati )


Jebi ga! Ja već precrt'o!
cane cane 17:39 13.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

khm... je l' ovaj blog promenio naslov ili sam ja poludela?


ovo prvo je tacno. za ovo drugo ne znam.

mada bi bolji naziv bio 'oruzjem protivu otmicara'.


larisa_bg larisa_bg 18:18 13.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

predatortz
(nepotrebno precrtati )


Jebi ga! Ja već precrt'o!


Ti mene i treba da precrtaš, znaš da sam pogubna po tvoj emotivni sklop.
predatortz predatortz 18:21 13.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

larisa_bg
predatortz
(nepotrebno precrtati )


Jebi ga! Ja već precrt'o!


Ti mene i treba da precrtaš, znaš da sam pogubna po tvoj emotivni sklop.


Pre bih sebi ruku odsekao!
hajkula1 hajkula1 00:56 14.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

predatortz
larisa_bg
predatortz
(nepotrebno precrtati )


Jebi ga! Ja već precrt'o!


Ti mene i treba da precrtaš, znaš da sam pogubna po tvoj emotivni sklop.


Pre bih sebi ruku odsekao!



Samo vas čitam.


P.S:

Po navici si dobio preporuku i za ovaj post, da znaš da povlačim.
larisa_bg larisa_bg 21:02 16.11.2014

Re: naravno da nam je potrebno

hajkula1
predatortz
larisa_bg
predatortz
(nepotrebno precrtati )


Jebi ga! Ja već precrt'o!


Ti mene i treba da precrtaš, znaš da sam pogubna po tvoj emotivni sklop.


Pre bih sebi ruku odsekao!



Samo vas čitam.




Ma jok, ja to onako malo rekreativno, da se ostane u formi, k'o kad Nole igra egzibicioni sa Marejem...
darkool darkool 17:05 13.11.2014

verovao bih

u iskrenost autora bloga da je nesto slicno napisao krajem maja

p.s.
da ne bi bilo napada tipa "rusofil" itd. odmah moram da vas razocaram, nisam ni rusofil, ni evrofil, ni anglofil, pa cak ni srbofil (tj. ne mogu da volim bilo kakav kolektiv, a uglavnom ni pojedince (sta da radim kad imam ozbiljan slucaj mizantropije))
Boris Drenca Boris Drenca 17:07 13.11.2014

Re: verova bih

I krajem maja bilo tenkova sa neba u Sremu? Inače tekst ima veze sa Rusima utoliko što su njihovi tenkovi.
Nije ovde problem što se vežba sa Rusima. Ista pitanja bi se postavljala i da je vežba slične sadržine organizovana sa NATO. Jedni imaju pistu kod Niša, drugi kod Uroševca (Ferizaj za poznavaoce lokalnih prilika), tu, na pljucomet od Beograda.

darkool darkool 17:24 13.11.2014

Re: verova bih

da li ima sustinske razlike gde je vezba odrzana ( u srbiji, rusiji ili nemackoj) a ja koliko se secam imali smo i vezbu u srbiji sa nacionalnom gardom ohaja (cini mi se 2007 ili 2008 g.).

p.s.
da ne bude zabune ja sam protiv upotrebe vojske van svojih granica (vazi i za tzv. mirovne misije i za vojne vezbe), i protiv saradnje sa bilo kojom vojskom (naravno tu ne racunam poslovnu saradnju tj. kupovinu nekog oruzja i tehnike koje ne proizvodimo (ako je potrebno)...)

isidora.k isidora.k 21:34 13.11.2014

Re: verovao bih

Dan pobede nad fašizmom i Dan Evrope 9.maja 2014. godine u Hrvatskoj





Bojna "Rafael Vitez Boban" , ponosna na ime Ustaše i krvnika , svečano postrojena na Dan pobede nad fašizmom i Dan Evrope u Splitu maja 2014. godine.


Ko je reka, jebali ga ćaća, da se Crna Legija ne vraća...






Inače je dobro poznato da su pripadnici HOS-a (Hrvatske oružane snage, OS NDH – Objedinjene snage Ustaške vojnice i hrvatskog domobranstva) bili najznačajniji borci protiv okupatora i naci-fašizma, a ustaški krilnik Rafael Boban se u toj borbi posebno isticao . (gradonačelnik Splita Ivo Baldasar - SDP premijera Zorana Milanovića)


Evo zore, evo dana, evo Jure i Bobana !






Haški sud je utvrdio da je preko 150 Srba ubijeno prije početka rata u Vukovaru, premda su u nekim slučajevima poznate sve okolnosti pa čak i imena zločinaca, do danas nije podignuta nijedna optužnica.


Kako ste momci, jesmo li za Dom spremni ?





Ante kliče : Sve je isto , samo Stipe nema !


Ministar odbrane Hrvatske Ante Kotromanović obilazi srpske jedinici u pratnji neopreznog ministra odbrane Srbije Nebojše Rodića.


Kada je Drinu pregazio, u nogu je ranjen bio, on ne viče jaoj meni, već on kliče za Dom spremni...





Predraže, Gospar Ivo mi ispričao sam da ste vi već živa legenda.


Neoprezni Predsednik Srbije Tomislav Nikolić i neobavešteni predsednik Hrvatske Ivo Josipović, srdačno sa ministrom Pradragom Matićem zalažu se za " Fredov zakon " ili pronalaženja rešenja za 824 osobe srpske nacionalnosti "nestale" u Vukovaru .

Otišli su preko Drine u tri ... aUUUUUU.



Edit: Poslednje dve fotografije su na dnevnoj bazi osvežene.
grmfrm grmfrm 08:23 14.11.2014

Re: verovao bih

Bojna "Rafael Vitez Boban" , ponosna na ime Ustaše i krvnika , svečano postrojena na Dan pobede nad fašizmom i Dan Evrope u Splitu maja 2014. godine.


Koji degenerici. Da ih pregazimo jednom za svagda.
isidora.k isidora.k 17:19 14.11.2014

Re: verovao bih


Degenerik je svako ko na bilo koji način veliča USTAŠE i NDH , Holokaust , genocid nad Romima po rasi i genocid nad Srbima po rasi.

Ko izvodi vojne ili civilne vežbe sa takvim ljudima , OBAVEZNO da poseti psihijatra.


ANĐELI u paklu Jure i Bobana





ANĐELI u "Sigurnoj kući" Maksovih mesara





Nulta tolerancija za sve političare koji veličaju ratne zločince, svojim javnim nastupima propagiraju rasnu mržnju i fašizam , opravdavaju holokaust i istrebljenje naroda na osnovu rasne i verske mržnje.



To vam je dužnost i niti jedna hrvatska vlada ne može od toga odstupiti. Kažnjavanje odgovornih mora ići do najvišeg vrha, Mora da bude jasno da ih to čeka i što pre počnete za vas je bolje. To je jednostavno tako i ne smete odstupiti , ministre pravosuđa Hrvatske ORSATE MILJANIĆU .
dali76 dali76 01:05 20.11.2014

Re: verovao bih

Izvini grmfx…koji ste to vi i koga bi to trebalo pregaziti jednom za svagda?

A ove drugosrbijance , goveda jedna ? Njih bi trebalo velis sacuvati jer mogu biti korisna goveda?
Mislim, hoces ogledalo?
Razumem ljutnju, delim osecaj, ali da se zbog fasista pretvoris u fasistu, zajeb je velik.

dali76 dali76 01:17 20.11.2014

Re: verovao bih

Ispravka
Svatih da povlacis naziv goveda, da ne bi vredjao zivotinje, koje za razliku od pomenutih drugosrbijanaca, su korisne bar za nesto.
Svaka cast majstore.
Samo da to stavis sve u stih , nadjes istomisljenike pa i vi jednu zapevate.

predatortz predatortz 17:20 13.11.2014

VeDŽba

Ova vežba je bila dogovorena pre događaja u Ukrajini. Nije mudro ispaliti Ruje za već dogovorenu stvar...
grmfrm grmfrm 10:06 15.11.2014

Re: VeDŽba

Degenerik je svako ko na bilo koji način veliča USTAŠE i NDH , Holokaust , genocid nad Romima po rasi i genocid nad Srbima po rasi.

Ko izvodi vojne ili civilne vežbe sa takvim ljudima , OBAVEZNO da poseti psihijatra.


Eh gde je sad druga Srbija.

Ove slike su potresne kad god ih vidim.

Ja zaista ne kapiram kako Srbi i dalje misle ista dobro od Hrvatske.
Ali ni za jedan tren nisu dali povoda tako necem, oni su i dalje takvi.
I ne ovo nije govor mrznje, ovo su cinjenice.

A Sonja Biserko i co samo i dalje ubija decu po Srbiji.
Goveda jedna... ma necu da vredjam od goveda ima koristi.
a_jovicic a_jovicic 17:21 13.11.2014

Kad' "zardjaju" tenkovi ...

Ako je dobro uvežbavati ratne taktike, zbog čega se to saznaje iz ruskih medija?
Ako nije dobro da se zna, zašto je organizovano?

Ovo i jeste najveća brljotina ekipe iz Ministarstva (ili Vlade). To što se vežba sa stranim vojskama je pozitivna stvar ... medjutim činjenica da se vežba krije zbog političke "prostitucije" (da se ne naljuti "zapad" ) nikako nije pozitivna stvar.

Mnogo je bolje da vojska u miru vežba nego da sedi besposlena ... može da "zardja" ... ne toliko tenkovi i tehnika koliko ljudi ... Tehnika nam je svakako već muzejska i vreme joj je za zamenu ali "zardjali" ljudi su mnogo veća opasnost ... a izgleda da je neko ko je odlučivao o skrivanju ove vežbe prilično "zardjao" (kao da zapadne obaveštajne službe nisu svojim vladama dostavile sve žive i "nežive" informacije vezane za ovu vežbu pa neki naš politički "strateg" vaga kako da ne naljuti prijatelje na zapadu).

A ako je problem trošenje para ... onda treba kritikovati onu budalaštinu od pre par nedelja na koju su skucane silne pare da bi neko pokazao kako je Vojska omiljena u narodu (to je svakako konstanta i bez paradiranja ... doduše više kao zaostavština iz vremena obaveznog služenja vojnog roka nego kao rezultat informisanosti o trenutnom stanju).

Zaključak ... Bolje vežba u miru (pa čak i sa trenutnim "lošim momcima" ) nego loša obučenost u ratu (ili da ne idemo tako daleko ... loša obučenost i opremljenost u vanrednim situacijama tipa poplave, zemljotresi i sl. gde se Vojska pokazala kao mnogo spremnija i korisnija od raznih civilnih "agencija" )
predatortz predatortz 17:26 13.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

a izgleda da je neko ko je odlučivao o skrivanju ove vežbe prilično "zardjao" (kao da zapadne obaveštajne službe nisu svojim vladama dostavile sve žive i "nežive" informacije vezane za ovu vežbu pa neki naš politički "strateg" vaga kako da ne naljuti prijatelje na zapadu).


Rekoh iznad, vežba je dogovorena pre šorke u Ukrajini. Rusima se dogovor ne otkazuje. Bar to ne radi niko normalan. Zapad, naravno, zna za ovu vežbu. Kao što i Rusi znaju za sve naše dilove sa NATO.

Što nije medijski propraćena? Baš zato što nije momenat za medijsko glorifikovanje same vežbe. Zapad će umeti da razume to što je Srbija ispunila ranije preuzetu obavezu. No, medijski spektakl u ovom momentu ne bi bio po volji Zapada.
a_jovicic a_jovicic 17:36 13.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

predatortz
Što nije medijski propraćena? Baš zato što nije momenat za medijsko glorifikovanje same vežbe. Zapad će umeti da razume to što je Srbija ispunila ranije preuzetu obavezu. No, medijski spektakl u ovom momentu ne bi bio po volji Zapada.

Slažem se ... što se nepotrebnosti medijske promocije tiče ... ali ne samo vezano za ovu vežbu nego za sve aktivnosti Vojske Srbije. Medijsku promociju najčešće zloupotrebe političari a ljudstvo na terenu ima samo glavobolje zbog šetkanja VIP ličnosti i muvanja TV kamera. Nadam se da će istu medijsku "nevidljivost" da primenjuju i u budućnosti kad budemo vežbali sa NATO snagama ili kad angažuju inžinjeriju da popravlja puteve i vodovode ... a ne da Premijer ili Ministar-keramičar uleću u kadar pred neke tamo lokalne izbore da bi pokazali kako se ova Vlada brine o narodu (ref. "slikanje" pred izbore u Majdanpeku)

EDIT: Treba razlikovati "medijsku glorifikaciju" i "medijsko zataškavanje". Bilo bi sasvim OK da su se pojavile standardne agencijske vesti (praćene naravno saopštenjem MO i kojekakvim analizama vojnih komentatora) ... ovo je medjutim pre ličilo na "mladoženjinu" cenzuru vesti o venčanju nego na odmeren medijski odnos prema nezgodnoj temi. Šteta je svakako bila mnogo veća pri pomeranju dana oslobodjenja Beograda i vukljanju za rukav Vladimira Vladimiroviča da gleda pokislu Vladu nego što bi bilo normalno medijsko praćenje jedne ovakve vežbe.
predatortz predatortz 17:46 13.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

. Nadam se da će istu medijsku "nevidljivost" da primenjuju i u budućnosti kad budemo vežbali sa NATO snagama ili kad angažuju inžinjeriju da popravlja puteve i vodovode ... a ne da Premijer ili Ministar-keramičar uleću u kadar pred neke tamo lokalne izbore da bi pokazali kako se ova Vlada brine o narodu (ref. "slikanje" pred izbore u Majdanpeku)


Slažem se da vojska treba da bude efikasna i nenametljiva. Nažalost, vojaci ne odlučuju o tome.
a_jovicic a_jovicic 17:57 13.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

predatortz
Slažem se da vojska treba da bude efikasna i nenametljiva. Nažalost, vojaci ne odlučuju o tome.

Zato i postojimo mi "civili" ... da stalno lajemo na političare i njihove budalaštine ... pa možda jednog dana ostave vojake da se bave svojim poslom a ne da gube vreme na VIP babysitting (tj. vozikanje helikopterima ili šećkanje po ugroženim područjima)

tyson tyson 22:11 13.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

Slažem se ... što se nepotrebnosti medijske promocije tiče ... ali ne samo vezano za ovu vežbu nego za sve aktivnosti Vojske Srbije.

Pa hajde dogovori se sa samim sobom; da li podržavaš ili kritikuješ to što se o ovoj i drugim vežbama nije javljalo kao o prvorazrednim vestima.

Meni se čini da bi ti da kritikuješ samo radi kritike, pa ako prođe - prođe.


Nadam se da će istu medijsku "nevidljivost" da primenjuju i u budućnosti kad budemo vežbali sa NATO snagama

Za koliko vežbi naše vojske sa snagama NATO ili država-članica NATO si čuo u, recimo, poslednjih 2-3 godine?


Bilo bi sasvim OK da su se pojavile standardne agencijske vesti

Standardnih agencijskih vesti je i te kako bilo, za one koji su želeli da vide.


jkt2010 jkt2010 01:09 14.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

a_jovicic
ili kad angažuju inžinjeriju da popravlja puteve i vodovode


Ostalo sto si napisao "moz'da bidne al' ne mora da znaci" ali za ovo gore ne se slazemo: gradjani treba da vide da vojska sluzi i za ovakve mirnodopske stvari a ne samo da jednom u 100 godina eventualno zaratuje na par meseci. Vojska treba da popravlja sta moze i treba da bude prva koja ce da skoci na sve prirodne katastrofe i narod treba sve to da zna. Pa makar vama ultrapuritancima to licilo na propagandu (i jeste propaganda, pa sta?)
jkt2010 jkt2010 01:14 14.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

a_jovicic
... pa možda jednog dana ostave vojake da se bave svojim poslom a ne da gube vreme na VIP babysitting (tj. vozikanje helikopterima ili šećkanje po ugroženim područjima)
Da.. sta ima vojska da voza svoju civilnu komandu kojekude po ugrozenim podrucjima...

Sta li bi se pisalo da ti civili ostanu da sede po kancelarijama, pitam se pitam..

A da, imali smo to sa Veljom Ilicem u poplavama. Poslusao te covek i najebo po novinama, naravno.
a_jovicic a_jovicic 02:42 14.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

tyson
Pa hajde dogovori se sa samim sobom; da li podržavaš ili kritikuješ to što se o ovoj i drugim vežbama nije javljalo kao o prvorazrednim vestima.

Meni se čini da bi ti da kritikuješ samo radi kritike, pa ako prođe - prođe.

Ja lepo gore napisah da postoji razlika izmedju "medijske glorifikacije", uobičajenog izveštavanja i "medijskog zataškavanja" i da sam pobornik one srednje opcije (i to napisah baš u edit-u da se ne shvati pogrešno moj inicijalni komentar) al' očigledno to nije bilo dovoljno ... tako da se meni čini da ti "kritikuješ samo radi kritike" samo deo mog komentara koji ti odgovara

No na stranu što ja tu nešto kritikujem nego što malo ozbiljniju kritiku napisaše onomad u "Danasu" ...

Vojne vežbe Srbija - Rusija „iza zatvorenih vrata“

Kako Danas saznaje iz bezbednosnih krugova, razlog zbog kojih je Ministarstvo odbrane zatvorilo vrata za javnost u vezi sa izveštavanjem o ovom događaju jeste procena određenih krugova u Generalštabu da bi stavljanje vojne vežbe u fokus javnosti moglo da izazove negativne reakcije zapadnih zemalja. Čini se da je postignut suprotan efekat, ili bar delimično, što je, kako nam prenose naši izvori, jasno i državnom rukovodstvu.
Za koliko vežbi naše vojske sa snagama NATO ili država-članica NATO si čuo u, recimo, poslednjih 2-3 godina?

"Zajedničko rešenje", oktobar 2014
"Komšija 2014", septembar 2014 (2013, 2012, 2011, 2010)
"Štit 4", septembar 2014
"Gvozdeni mačak 2014", septembar 2014 (2013, 2012, 2011)
"Viking 14", april 2014
"Združeni napor 2013", septembar 2013
Standardnih agencijskih vesti je i te kako bilo, za one koji su želeli da vide.

Pa ono jes' ... bila agencijska vest ... ali ne Tanjug-a ili Bete ... nego TASS-a ...

Preko ruskih medija, srpska javnost je obaveštena i o trenutku kada je šest ruskih transportnih aviona „Iljušin 76“ sletelo na beogradski Vojni aerodrom Batajnica (četvrtak, 6. novembra) i dovezlo borbena vozila i ljudstvo koje će učestvovati na rusko-srpskoj vojnoj vežbi na poligonu Nikinci nedaleko od Rume. Ruska agencija TASS javila je da će ruske i srpske vojne jedinice održati taktičku antiterorističku vežbu pod nazivom SREM-2014.

Koliko razumeh ovo je prva združena vežba sa Rusima ... Istina, najavljivaše je početkom godine ali bez preciznog datuma ili sadržaja ... a evo kako su svojevremeno 2004-te (agencijski, bez ministara pred tonama kamera) najavili prve dve vežbe sa članicama NATO-a (inače imao sam sreću da aktivno učestvujem na drugoj ... sa 'talijanskom mornaricom ... "Zajednički horizont" )

Novosti, 17. maj 2004. Sve je spremno za početak zajedničke srpsko-crnogorske i rumunske vojne vežbe "Plavi put" koja će biti održana 29. maja u širem rejonu hidroelektrane "Đerdap", ocenjeno je na konferenciji za novinare. Na vežbi će, s naše strane učestvovati 1.124 pripadnika, uglavnom specijalnih snaga Vojske, 218 iz MUP-a Srbije sa skromnim brojem borbenih i neborbenih vozila, letelica i bez upotrebe bojeve municije.

... a za ovu "rusku" MO na-vrat-na-nos sklepa saopštenje i ekspresno pozva novinare da se akredituju ...

13.11.2014

Вежба "СРЕМ 2014"

Припадници Војске Србије и Оружаних снага Руске Федерације одржаће сутра, 14. новембра на полигону Никинци са почетком у 12 часова заједничку вежбу „СРЕМ 2014“.

За представнике медија организован је превоз из Београда. Аутобус полази у 9 часова испред Дома ВС, Браће Југовића 19.

Представници медија који буду долазили сопственим превозом потребно је да буду на улазу у полигон Никинци најкасније до 11 часова (где ће паркирати возила), а биће организован аутобуски превоз од улаза до места извођења вежбе.

Молимо вас да акредитације за ваше екипе доставите најкасније данас до 15 часова на mejl info@mod.gov.rs. У акредитацијама је потребно навести податке о свим члановима екипе, као и регистарски број возила.
a_jovicic a_jovicic 03:25 14.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

jkt2010
a_jovicic
ili kad angažuju inžinjeriju da popravlja puteve i vodovode


Ostalo sto si napisao "moz'da bidne al' ne mora da znaci" ali za ovo gore ne se slazemo: gradjani treba da vide da vojska sluzi i za ovakve mirnodopske stvari a ne samo da jednom u 100 godina eventualno zaratuje na par meseci. Vojska treba da popravlja sta moze i treba da bude prva koja ce da skoci na sve prirodne katastrofe i narod treba sve to da zna. Pa makar vama ultrapuritancima to licilo na propagandu (i jeste propaganda, pa sta?)

Gradjani treba da vide vojsku na terenu ... u svojim mestima ... a ne keramičare na TV-u ...




... i baš se nekako poklopilo da "privremeni organ" zavapi za pomoć upravo u trenutku raspisivanja prevremenih izbora ... i eto posle samo mesec dana od "vapaja" se pošalje "silna" mehanizacija od 3 utovarne lopate i jednog pukovnika da se gradjanima olakšaju muke tri meseca posle poplava i to baš na dan početka predizborne kampanje.

... a vojska je dovoljno pokazala da je uz narod još za vreme poplava ...

a_jovicic a_jovicic 03:41 14.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

jkt2010
a_jovicic
... pa možda jednog dana ostave vojake da se bave svojim poslom a ne da gube vreme na VIP babysitting (tj. vozikanje helikopterima ili šećkanje po ugroženim područjima)
Da.. sta ima vojska da voza svoju civilnu komandu kojekude po ugrozenim podrucjima...

Sta li bi se pisalo da ti civili ostanu da sede po kancelarijama, pitam se pitam..

A da, imali smo to sa Veljom Ilicem u poplavama. Poslusao te covek i najebo po novinama, naravno.

Da, da ... ovo je pravi način kako "civilna komanda" procenjuje situaciju ...



... kad nema dece da se iznose iz smetova dobra su i ćebad i hleb iz helikoptera.

Inače evo šta su aktuelni preCednik i tadašnji ministar vojni obećavali u oktobru 2012-te posle jedne od održanih vežbi na "zadatu temu" ...



... šta bi sa tim ulaganjem u vojsku kako bi bila efikasnija u borbi protiv prirodnih nepogoda?

Kako nam se dogodio „Potop”

Hoćemo li uopšte izvući neke pouke iz ove nesreće? Opet je država operativno morala da se osloni na vojsku, politička vlast još je jednom pokazala operativnu zavisnost od vojske. I sada se pokazala sva promašenost svih dosadašnjih tako glamurozno slavljenih reformi Vojske Srbije. Smanjili smo brojno stanje vojske, da je ona brojčano jača izašla bi u velikom broju na nasipe i rat sa vodenom stihijom bio bi nesumnjivo lakši. Inženjeriju smo kao rod kopnene vojske sveli na minimum, sada tražim na televiziji da vidim vojne rovokopače i tešku inženjerijsku tehniku i nešto ne mogu da ugledam te prizore. Gde su nam inženjerijski lansirni mostovi, gde su nam pontonski, a gde „bejli” mostovi da odmah premostimo terene tamo gde se to odmah može? Zašto su nam kamioni-cisterne za vodu toliko stari? Zašto nemamo adekvatne jedinice inženjerije za ovakve situacije? Ko je kriv što su svojevremeno poslušana naređenja iz inostranstva kako preurediti vojsku? Pa sada imamo taktičke radionice i kompjuterske simulacije sa NATO snagama kako se boriti protiv pobunjenika u državi Iks, a ovamo ne možemo da obuzdamo ni običnu poplavu. Borimo se protiv pirata u Indijskom okeanu i protiv terorista u Maliju, a ovde nam ljudi čekaju spas na krovovima svojih kuća.
tyson tyson 13:47 14.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

Vojne vežbe Srbija - Rusija „iza zatvorenih vrata“

Kako Danas saznaje iz bezbednosnih krugova, razlog zbog kojih je Ministarstvo odbrane zatvorilo vrata za javnost u vezi sa izveštavanjem o ovom događaju jeste procena određenih krugova u Generalštabu da bi stavljanje vojne vežbe u fokus javnosti moglo da izazove negativne reakcije zapadnih zemalja. Čini se da je postignut suprotan efekat, ili bar delimično, što je, kako nam prenose naši izvori, jasno i državnom rukovodstvu.

"Danas" je odavno u službi stranog poslodavca i s vremena na vreme plasira "vesti" - po pravilu u citiranom tabloidnom 'Danas saznaje' stilu - za račun svog poslodavca. Seti se samo aktivne prljave uloge u smenjivanju generala Krge, ili podmetanja i forsiranja "slučaja prebeglog oficira VJ" preko svojih stranica. Klasičan slučaj specijalnog rata, ništa novo.

Kao što rekoh, o ovoj vežbi se pisalo taman onoliko koliko ona zavređuje pisanja svojim značajem i veličinom - najavljena je kako treba, i medijski se prati kako treba. Evo ti na primer današnja vest sa B92.

Sve ostalo što se pokušava je klasično amatersko ili profesionalno spinovanje.




a_jovicic a_jovicic 01:51 15.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

tyson
"Danas" je odavno u službi stranog poslodavca i s vremena na vreme plasira "vesti" - po pravilu u citiranom tabloidnom 'Danas saznaje' stilu - za račun svog poslodavca. Seti se samo aktivne prljave uloge u smenjivanju generala Krge, ili podmetanja i forsiranja "slučaja prebeglog oficira VJ" preko svojih stranica. Klasičan slučaj specijalnog rata, ništa novo.

Ček' ... aj' malo pojasni ovo ... Ako je "Danas" u službi "stranog poslodavca" kome je ranije bilo u interesu slabljenje anti-zapadnih "elemenata" a jačanje pro-zapadnih (obzirom da su "rušili" Krgu ali podržavali Ponoša) ... kako to da sada plasiraju "sivu propagandu" protiv pro-zapadne Vlade AV-a? Da su "strani poslodavci" sa zapada, njima bi odgovaralo da se niti o vežbi priča niti sabotira pomenuta tajnovitost. U suprotnom znači da su "strani poslodavci" pro-ruski elementi koji žele da uruše pro-zapadnu vladu ali kako se onda u to uklapa priča o Krgi i Ponošu? Nešto ne štima u toj priči o "specijalnom ratu"?!?
Kao što rekoh, o ovoj vežbi se pisalo taman onoliko koliko ona zavređuje pisanja svojim značajem i veličinom - najavljena je kako treba, i medijski se prati kako treba. Evo ti na primer današnja vest sa B92.

Sve ostalo što se pokušava je klasično amatersko ili profesionalno spinovanje.

Vežba je logistički i tehnički prilično kompleksnija od većine onih koje smo radili sa zapadom a činjenica da se sprovodi po prvi put sa državom čijeg predsednika onako "carski" dočekasmo pre samo par nedelja (uz medijsko prenaduvavanje značaja parade) i uz trapavo reagovanje MO i samog Ministra po pitanju medijske promocije, čini da cela priča liči na standardno na'vatavanje aktuelne vlasti u laži i njeno kobeljanje (uz još veće ukopavanje) kako bi svoje tupave odluke opravdala. Ako je pak reč o amaterskom ili profesionalnom spin-u, ko je naručilac i koji je cilj istog pošto mi ovako optužba za spin deluje samo kao "damage control" nezgodne situacije?
tyson tyson 00:49 16.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...

Ček' ... aj' malo pojasni ovo ... Ako je "Danas" u službi "stranog poslodavca" kome je ranije bilo u interesu slabljenje anti-zapadnih "elemenata" a jačanje pro-zapadnih (obzirom da su "rušili" Krgu ali podržavali Ponoša) ... kako to da sada plasiraju "sivu propagandu" protiv pro-zapadne Vlade AV-a? Da su "strani poslodavci" sa zapada, njima bi odgovaralo da se niti o vežbi priča niti sabotira pomenuta tajnovitost. U suprotnom znači da su "strani poslodavci" pro-ruski elementi koji žele da uruše pro-zapadnu vladu ali kako se onda u to uklapa priča o Krgi i Ponošu? Nešto ne štima u toj priči o "specijalnom ratu"?!?

Mnogo se ti praviš nevešt

Motive traži od poslodavca "Danasa" a ne od mene. Poslodavac je očigledno imao motive za plasiranje određenih tekstova, a u cilju ostvarivanja zadatih ciljeva, a ciljevi se svakako ne vrte samo oko podrške ovim ili onim elementima, kao što ni poslodavci koji mešetare po Srbiji (da se razumemo, to im je i posao) iako u toj pojednostavljenoj šemi stvari koju demonstriraš mogu izgledati kao da su na jednoj strani - npr. "zapad" - naravno to ni u kom slučaju nisu.

tyson tyson 15:02 18.11.2014

Re: Kad' "zardjaju" tenkovi ...


Još jedan od primera korišćenja medija za plasiranje (dez)informacija i formiranje javnog mnenja; klasičan specijalni rat:

Moguća blokada otvaranja poglavlja
Beograd -- Evropska unija mogla bi da odloži otvaranje poglavlja u procesu pregovora sa EU ukoliko Srbija ostane pri stavu da ne uvodi sankcije Rusiji, saznaje "Danas".

Naravno, opet je u pitanju "Danas" i opet su u pitanju neimenovani, nedefinisani "izvori".


freehand freehand 18:27 13.11.2014

Nije problem što su Rusi

... nego što nisu Amerikanci.
A jebi ga, bilo je i Amerikanaca tu oko Buđanovaca, isto s neba.
Nego uteče, zec.
princi princi 02:33 14.11.2014

Re: Cekaj, a to sto je Vlada

Stvarno covek da se prepadne kakvi mentoli odlucuju o sudbini sveta. Ovo k'o klinci: twitter challenge. Sledeca stvar, broj lajkova na fejsu odredjuje koju ce sledecu zemlju bombardovati do kamenog dova.
mayo1 mayo1 18:45 13.11.2014

Vježba

'Platinium Wolf 15' - Zajednička vježba vojski Hrvatske i Srbije

"Među 250 sudionika predstojeće vježbe "Platinum Wolf 15" naći će se pripadnici Vojske Srbije i Žandarmerije MUP-a Srbije, te oružanih snaga Republike Hrvatske, Bugarske, Makedonije i Rumunjske, kao i marinci iz Europskog zapovjedništva SAD (EUCOM).
Zbog trenutnih napetosti na relaciji Srbija - Albanija, pripadnici Oružanih snaga Albanije nisu se odazvali pozivu na vježbu."
not2old2rock not2old2rock 20:13 13.11.2014

da momci vide sveta

Kako su tenkovi došli znamo, dovezli su ih avionima i izbacili ih okačene o silesiju padobrana, nego kako će nazad? Da možda ne planiraju neki turistički obilazak Istočne Evrope?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:00 13.11.2014

Re: da momci vide sveta

not2old2rock
Kako su tenkovi došli znamo, dovezli su ih avionima i izbacili ih okačene o silesiju padobrana, nego kako će nazad? Da možda ne planiraju neki turistički obilazak Istočne Evrope?


a momci, ko momci - umeju da budu nestašni



predatortz predatortz 22:03 13.11.2014

Re: da momci vide sveta

not2old2rock

vrabac_u_steni


Alo, momci...
Dođe pet ruskih oklopnjaka u Srbiju, i vi bi odmah da jebete kevu Novom svetskom poretku!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:08 13.11.2014

Re: da momci vide sveta

predatortz
not2old2rock

vrabac_u_steni


Alo, momci...
Dođe pet ruskih oklopnjaka u Srbiju, i vi bi odmah da jebete kevu Novom svetskom poretku!


ma jok bre, samo sam se malo raspevao, evo ćera me gleda ko da sam sišao sa uma (bejbisitujem, žena otišla u život)
predatortz predatortz 22:09 13.11.2014

Re: da momci vide sveta


ma jok bre, samo sam se malo raspevao, evo ćera me gleda ko da sam sišao sa uma (bejbisitujem, žena otišla u život)



not2old2rock not2old2rock 22:49 13.11.2014

Re: da momci vide sveta

predatortz
not2old2rock

vrabac_u_steni


Alo, momci...
Dođe pet ruskih oklopnjaka u Srbiju, i vi bi odmah da jebete kevu Novom svetskom poretku!

More jok, oću malo da sekiram ove evroatlantske fanatike.
a_jovicic a_jovicic 05:44 14.11.2014

Re: da momci vide sveta

predatortz
not2old2rock
vrabac_u_steni

Alo, momci...
Dođe pet ruskih oklopnjaka u Srbiju, i vi bi odmah da jebete kevu Novom svetskom poretku!

Ma sažalio se Putin kad je pre neki dan gledao paradu muzejskih oklopnjaka pa rešio da pošalje par komada čisto da pokaže šta je trenutno u izlogu ... možda nam nešto i proda za male pare ... ili pokloni da se sledeći put ne brukamo kad organizujemo paradu u njegovu čast.
omega68 omega68 10:11 14.11.2014

Re: da momci vide sveta

Dođe pet ruskih oklopnjaka u Srbiju, i vi bi odmah da jebete kevu Novom svetskom poretku!

not2old2rock not2old2rock 13:53 14.11.2014

Re: da momci vide sveta

predatortz

Alo, momci...
Dođe pet ruskih oklopnjaka u Srbiju


Ne smanjuj, ŠEST!
tyson tyson 22:02 13.11.2014

Sloba pokrenuo MOK

Dobro izgledaju ta oklopna vozila vazdušno-desantnih jedinica.

Vest kaže ovako , vojnici iz Rusije i Srbije zajedno vežbaju desant. Šta vežbaju?

Piše u vestima.


Ko je crveni a ko plavi

Mislim da je, sudeći po fotografijama, to prilično očigledno

Da li je to uvežbavanje za zajedničku akciju ili samo 'prijateljska' razmena ideja i pokreta?

Mora da se tu sprema nešto baš, baš zajebano, a?
Nego, sa kim li će Turska...?


Da li je dobro organizovati vojnu vežbu sa jednom od strana koje su de fakto u sukobu?

Ajde? A nije ti smetalo što redovno godinama učestvujemo u vojnim vežbama kod nas i u gostima sa stranom koja je u dugogodišnjim sukobima na nekoliko mesta u svetu? Što smo aktivni član organizacije pod pokroviteljstvom vojnog saveza koji vodi rat na nekoliko mesta u svetu?
Što imamo prisni odnos sa vojskom države koja je svetski poznata po vojnim sukobima i intervencijama, državom kojoj je vojno prisustvo na svim svetskim kontinentima i aktivna upotreba vojske decenijama deo spoljne politike?
Nego te je baš sada zasvrbelo?


Moćne dovoljno da svaka po nekoliko puta uništi Treći kamen od Sunca.

Najzad za partnere biramo relevantne svetske činioce a ne zamajavamo se gubitnicima od kojih u političkom smislu nemamo nikakve koristi.


Srbija u tom sukobu nije bitna. Osim da je neko proglasi za neprijatelja. I pregazi preko nje ukoliko se ukaže prilika.

Mnogo si dijaboličan i defetista.


Ista pitanja bi se postavljala i da je vežba slične sadržine organizovana sa NATO.

Vežbe slične sadržine i jesu bile održavane sa NATO, kako grupne tako i sa pojedinačnim članicama (npr. Rumunija pre koji mesec). Na vežbu se išlo i na sadašnje "područje sukoba", u Ukrajinu, prilično nedavno.
Naravno, nekim čudm, niti jedan dušebrižnik nije se javio blogom.


Jedni imaju pistu kod Niša, drugi kod Uroševca (Ferizaj za poznavaoce lokalnih prilika), tu, na pljucomet od Beograda.

Providan pokušaj relativizacije. Jedni imaju kompletnu vojnu bazu sa aerodromom pod svojom potpunom upravom da tu rade šta im padne na um, a drugi nemaju stacionirane čak ni vojnike već niški aerodrom koriste u humanitarne svrhe, po pozivu - mahom prirodne nepogode, što je i demonstrirano prilikom požara i poplava.


Ako je dobro uvežbavati ratne taktike, zbog čega se to saznaje iz ruskih medija?

Najavljivali su vežbu onoliko; nemoraš da ideš daleko, prelistaj vesti B92, bar dva puta je bila najava u dva različita dana.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:06 13.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

Ajde? A nije ti smetalo što redovno godinama učestvujemo u vojnim vežbama kod nas i u gostima sa stranom koja je u dugogodišnjim sukobima na nekoliko mesta u svetu? Što smo aktivni član organizacije pod pokroviteljstvom vojnog saveza koji vodi rat na nekoliko mesta u svetu?
Što imamo prisni odnos sa vojskom države koja je svetski poznata po vojnim sukobima i intervencijama, državom kojoj je vojno prisustvo na svim svetskim kontinentima i aktivna upotreba vojske decenijama deo spoljne politike?
Nego te je baš sada zasvrbelo?


e, al njihov führer dobio nobela za mir, tako da se to anulira.
a_jovicic a_jovicic 05:34 14.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

tyson
Ko je crveni a ko plavi

Mislim da je, sudeći po fotografijama, to prilično očigledno

Eheee ... nije to baš tako prosto ...

Po zapadnim standardima se plavom bojom obeležavaju prijateljske a crvenom neprijateljske snage. Po SSSR/Ruskim standardima obrnuto. Pošto mi težimo zapadu (a i broj vojnih vežbi sa njima višestruko premašuje broj onih sa Rusijom) znači da naši vide plave beretke (ruske padobrance) kao prijateljske snage a Rusi vide crvene beretke (naše padobrance) takodje kao prijateljske snage ... znači mlatiće i jedni i drugi ŽUTE (tj. neidentifikovane snage) pošto ne smeju zelene (neutralne snage)
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:41 14.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

a_jovicic
tyson
Ko je crveni a ko plavi

Mislim da je, sudeći po fotografijama, to prilično očigledno

Eheee ... nije to baš tako prosto ...

Po zapadnim standardima se plavom bojom obeležavaju prijateljske a crvenom neprijateljske snage. Po SSSR/Ruskim standardima obrnuto. Pošto mi težimo zapadu (a i broj vojnih vežbi sa njima višestruko premašuje broj onih sa Rusijom) znači da naši vide plave beretke (ruske padobrance) kao prijateljske snage a Rusi vide crvene beretke (naše padobrance) takodje kao prijateljske snage ... znači mlatiće i jedni i drugi ŽUTE (tj. neidentifikovane snage) pošto ne smeju zelene (neutralne snage)


Hebote, vi vojaci ste ko neka deca…stvarno previše ozbiljno shvatate sebe. I to što je armija bednija, to je shvatanje ozbiljnije.

Nego, po ovoj tvojoj logici o boji beretke, ispada da smo mi sami sebi neprijatelj. A to važi i za Ruse.



a_jovicic a_jovicic 03:31 15.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

srdjan.pajic
Hebote, vi vojaci ste ko neka deca…stvarno previše ozbiljno shvatate sebe. I to što je armija bednija, to je shvatanje ozbiljnije.

Nego, po ovoj tvojoj logici o boji beretke, ispada da smo mi sami sebi neprijatelj. A to važi i za Ruse.

Au bre crni Pajiću pa nisi valjda moju zahebanciju na temu crveno-plavih beretki shvatio ozbiljno?!?

To je bila samo pošalica na Tajsonov komentar da je sa fotke jasno ko su crveni a ko plavi :)

Ono što se nisam šalio je značaj standardizacije taktičkih simbola za združene operacije ... hebeš vežbe sa ćorcima al' ako dve različite ekipe jednog dana moraju da učestvuju u živoj frci (npr. u nekoj anti-ISIS operaciji), neuskladjenost simbologije može da dovede do nezgodnih "friendly fire" incidenata. Naše vojno školstvo je 60 godina koristilo sovjetsku simbologiju tako da se NATO trudi poslednjih 10 godina da nas "prilagodi" (otud one silne štabne vežbe sa njima) ... i sad' se odjednom pojave Ruje pa naši opet moraju da budu "crveni"

... a evo ti mog omiljenog (doduše zastarelog) standarda za pomorsku taktički situaciju ...

... gde vidiš da nije samo boja identifikator pripadnosti nego i oblik simbola ...

i aktuelni MIL-STD-2525D kojeg su ukomplikovali do bola.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:46 15.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

Au bre crni Pajiću pa nisi valjda moju zahebanciju na temu crveno-plavih beretki shvatio ozbiljno?!?


Ma je li moguće, Jovičiću, da si propustio da uvidiš da se i ja zajebavam, mada sam mogao baš i neki smajli da metnem, ne bi mi ruka otpala, ovako sam rizikovao da naletim na nekog ko je imao loš petak na poslu .

Inače, kad smo već kod ovih ozbiljnih tema o bojama i oznakama, da iznesem i ja svoje ordenje na svetlo dana: u JNA sam dobio 7 dana nagradnog odsustva jer sam nekom izdrkanom kapetanu prve klase, iz rova u blatu do guše, izrecitovao plave Grčke (avijaciju), sa sve taktičkotehničkim osobinama (pola sam izmislio, naravno, mislim, JNA kapetan, taj bre nije znao gde mu je šav pantalona, ne bi preživeo pola sata u kafani, a kamo li u nekom nedajbože ratnom sukobu sa iole ozbiljnijom vojnom silom). Posle mi to uzeli, plavi Grčke, jer sam skoro pred kraj roka zamalo zaglavio u zatvoru zbog neke bahanalije, tačno tih 7 dana, pa se skratilo, al da ne davim dalje...

Svejedno, fala na korisnim simbolima! . A otkud to da ruski kradobranci nose plave beretke, a naši crvene? Negde sam čuo da su crvene beretke tradicionalno padobransko obeležje, internacionalno, a evo piše čak i na wikipediji. I koji su sad ovi crnokošuljaši u opremi nindža kornjača, jel to neka vojna panduracija?



a_jovicic a_jovicic 12:13 15.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

srdjan.pajic
Au bre crni Pajiću pa nisi valjda moju zahebanciju na temu crveno-plavih beretki shvatio ozbiljno?!?


Ma je li moguće, Jovičiću, da si propustio da uvidiš da se i ja zajebavam, mada sam mogao baš i neki smajli da metnem, ne bi mi ruka otpala, ovako sam rizikovao da naletim na nekog ko je imao loš petak na poslu .



Inače, kad smo već kod ovih ozbiljnih tema o bojama i oznakama, da iznesem i ja svoje ordenje na svetlo dana: u JNA sam dobio 7 dana nagradnog odsustva jer sam nekom izdrkanom kapetanu prve klase, iz rova u blatu do guše, izrecitovao plave Grčke (avijaciju), sa sve taktičkotehničkim osobinama (pola sam izmislio, naravno, mislim, JNA kapetan, taj bre nije znao gde mu je šav pantalona, ne bi preživeo pola sata u kafani, a kamo li u nekom nedajbože ratnom sukobu sa iole ozbiljnijom vojnom silom). Posle mi to uzeli, plavi Grčke, jer sam skoro pred kraj roka zamalo zaglavio u zatvoru zbog neke bahanalije, tačno tih 7 dana, pa se skratilo, al da ne davim dalje...


Svaka čast za improvizaciju "poznavanja" plavih. Ja dok služih JNA imah jednu drugačiju "nagradu" zbog dužine svog jezika. Vodim ti ja kao desetar "fazane" na obuku iz ABHO (koju su nam držali lokalni kasarnski ABeHajci) a koja je podrazumevala i boravak u "gasnoj komori" ... tj. uvežbavanje medjusobne zamene cedila na zaštitnoj maski u prostoriji u kojoj je naprskan suzavac ... i "lajem" kako će sad da vežbaju pod dejstvom hloracetofenona (ostalo mi nekako u memoriji iz srednjoškolske hemije ... a hemiju sam inače katastrofalno loše poznavao) ... kad to čuli pomenuti ABeHajci (a k'o i sve oficire mrzelo ih da se akaju sa vojnicima) ... i bam ... "unaprediše" me za "izvodjača treninga" (tj. uvališe mi ultra-debele gumene rukavice i bočicu sa pumpicom). Jes' da sam ja proš'o istu vežbu al' kao "polaznik" ... pa mi ova dodatna zaštitna oprema (u vidu rukavica) malo "o'ladi" jezik (mislim ... znaš da je to samo suzavac ... al' bre mnogo debele one rukavice ... pa imaš trip k'o da radiš sa nekim mnogo zahebanim otrovom)

... no sve se lepo završilo ... nisam potrovao ni "polaznike" a ni sebe.

Svejedno, fala na korisnim simbolima! . A otkud to da ruski kradobranci nose plave beretke, a naši crvene? Negde sam čuo da su crvene beretke tradicionalno padobransko obeležje, internacionalno, a evo piše čak i na wikipediji. I koji su sad ovi crnokošuljaši u opremi nindža kornjača, jel to neka vojna panduracija?

Ma to sa bojama beretki je uglavnom način na koje se spec-jedinice kurche ... tj. pokazuju da su nešto posebniji od drugih. Jes' da padobranci najviše furaju crvenu boju al' Ameri npr. imaju i green-berets. Kod nas su nekad samo padobranci i podmorničari imali beretke (padobranci to čak nosili kao deo svečane uniforme) ... a ostali jok ... pa su onda '90-tih uveli da svi nose beretke color-kodirane po vidovima-rodovima ... pa sad je valjda opet na snazi nešto peto (tj. većina više ne nosi bere nego onaj kačket ... za koga mi se čini da je nefunkcionalan kad treba da ga skloniš sa glave i turiš šlem ... bere se lako savije i tutne u džep ... a kačket ima i štitnik od sunca) ... no u svakom slučaju boje beretki tokom 2000-tih su bile sledeće ... zelene - "prašinari", svetlo-plave - RV i PVO, tamno-plave - mornari, crvene - padobranci, crne - vojna murija. A na koju sliku se referenciras po pitanju "crno-košuljaša"? ... to obično nose anti-terorističke jedinice (ono kad izigravaju spajdermene u urbanim sredinama)

Inače za ruske padobrance pretpostavljam da su izabrali onu svetlo plavu boju zbog "nebeskog posla" ali sam se uvek pitao što imaju prugaste, mornarske majice ... i evo odgovora ...

Sailors of all stripes: How the Breton shirt arrived on Russian shores

Why did Russian paratroopers start wearing the striped vest?

The striped vest has always been associated with the element of water, but not with air. How and why did parachutists take to wearing the telnyashka? Unofficially, the ‘Breton shirt’ first appeared in the wardrobe of Russian paratroopers in 1959, when parachutists began training to jump into water. The leading advocate of the striped vest for airborne troops then became Commander of the Airborne Troops, General Vasily Margelov. Thanks to his enthusiasm, the striped sweatshirt officially entered the wardrobe of the paratroopers ...


I posle kažu da samo žene "prate modu" ... pa prvi vojnici su u stvari izmislili kićenje i šminku (da bi izgledali strašniji neprijatelju) ... ovi današnji nastavljaju tradiciju kačenjem ordenja, kojekakvih amblema i znački po svečanim uniformama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:50 15.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

a koja je podrazumevala i boravak u "gasnoj komori" ... tj. uvežbavanje medjusobne zamene cedila na zaštitnoj maski u prostoriji u kojoj je naprskan suzavac ...


. Ovo sam video uživo u kasarni, kad prašinare gugije potrpaju u tu neku kućicu i onda im roknu suzavac, da meću maske, menjaju cedila, padaju u nesvest. Sećam se samo da mi ih je tad prvi put došlo nešto žao, onako, krajnje ljudski.

Pusti, ja sam se jednom upustio u dužu raspravu sa starijim vodnikom Čordašem koji je, sa punim autoritetom, tvrdio kako u jednom kilohercu ima sto herca. Od tada me je ozbiljno zamrzeo, i baš je umeo ozbiljno da me drka ako pored njega kojim slučajem prodjem kao pored turskog groblja, ono, bez da zauzmem stav mirno i pozdravim starešinu po PS-u.

E, da, hvala sa ovo objašnjenje za prugaste majice, ja mislio da je to zato što nemaju šta drugo da obuku, nego su "pozajmili" od mornara, pa posle nisu vratili, mislim, ne zovu ih džabe kradobranci.

Nego, kad smo već kod praćenja mode, iz istog članka na wikipediji, italijanski padobranci (ja bih se odma predao).




emsiemsi emsiemsi 20:32 15.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

Стварно си испао блесав када му ниси потврдио то за херце.
Колико би те замрзио да сте се погађали за мега, гига, тера, ...
Нагутао би се и ти сузавца.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:37 15.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

emsiemsi
Стварно си испао блесав када му ниси потврдио то за херце.
Колико би те замрзио да сте се погађали за мега, гига, тера, ...
Нагутао би се и ти сузавца.


Ih, brate, pa ja sam tad imo 18 godina, i bio sam daleko drčniji i orniji za nadgornjavanje sa svakom dilejom .

tyson tyson 00:31 16.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

Eheee ... nije to baš tako prosto ...

Kako nije prosto; sve to što si napisao i opisao savršeno oslikava i predstavlja poziciju Srbije u trenutnim svetskim nadgornjavanjima: mi smo i plavi i crveni i jednima i drugima, sve što zatreba i sve po malo a da nikom nije najjasnije šta zapravo predstavljamo




a_jovicic a_jovicic 12:03 16.11.2014

Re: Sloba pokrenuo MOK

srdjan.pajic
Nego, kad smo već kod praćenja mode, iz istog članka na wikipediji, italijanski padobranci (ja bih se odma predao).


Imamo i mi "padobranke" ... evo šta je jedna "zarobila" na pominjanoj vežbi sa Rusima ...



... a vidi tek "kobricu" ...



(snimljeno u Šapcu tokom poplava)
docsumann docsumann 23:09 13.11.2014

rat protiv naoružavanja


freehand freehand 23:24 13.11.2014

Kad pođu kući

... nek ostave bar akumulatore.
Jer jebiga.
hajkula1 hajkula1 00:40 14.11.2014

Za svaki slučaj


Da li je dobro organizovati vojnu vežbu sa jednom od strana koje su de fakto u sukobu? Moćne dovoljno da svaka po nekoliko puta uništi Treći kamen od Sunca. Srbija u tom sukobu nije bitna. Osim da je neko proglasi za neprijatelja. I pregazi preko nje ukoliko se ukaže prilika.



Zajednička vežba je dogovorena znatno ranije. Dogovorila je bivša vlast, dok su još, sada sukobljene strane bile saradnici. (Ovo je vežba pred glavnu vežbu, kako sam uhvatila.)


Sad, da nastavim čitanje.


hajkula1 hajkula1 00:49 14.11.2014

Neuporedivo

Nije ovde problem što se vežba sa Rusima. Ista pitanja bi se postavljala i da je vežba slične sadržine organizovana sa NATO. Jedni imaju pistu kod Niša, drugi kod Uroševca (Ferizaj za poznavaoce lokalnih prilika), tu, na pljucomet od Beograda.



Da a natovci u generalštabu??? I sve ostale go.narije...

Inače, Niš i Bondstil, budi iskren, je neuporidivo. Prvo sam osetila moć jednih, stacioniranih u B. a ovi drugi su došli u Niš kasnije. I dobro da su došli.

Ne verujem ti da ti nije problem što se vežba s Rusima. Što se natovaca tiče, bilo je prilike za blogove.

Filip2412 Filip2412 00:56 14.11.2014

Re: Neuporedivo

hajkula1
Da a natovci u generalštabu??? I sve ostale go.narije...

apsolutno su glupe i tuzne fantazije o neutralnosti, sa nekim se mora vezbati. Ako su taj izbor Rusi, neka je sa srecom ali u svakom slucaju sa nekim se mora.

Samo treba onda jasno odustati od EU jer EU jeste americki projekat svidjalo se to nekome ili ne.

E sad sta je od toga veca govnarija vreme ce pokazati.
hajkula1 hajkula1 01:15 14.11.2014

Re: Neuporedivo

Filip2412
hajkula1
Da a natovci u generalštabu??? I sve ostale go.narije...

apsolutno su glupe i tuzne fantazije o neutralnosti, sa nekim se mora vezbati. Ako su taj izbor Rusi, neka je sa srecom ali u svakom slucaju sa nekim se mora.

Samo treba onda jasno odustati od EU jer EU jeste americki projekat svidjalo se to nekome ili ne..



Šta, odustati? Oni nas neće, kako se čulo, narednih 10 godina a možda ni tad. Kako sam čitala, nema više donacija za kandidate, nego se prelazi na investicije, t.j. kredite. U svakom slučaju, bolje kredit od Rusa nego od EU (...) i bolje Rusi da investiraju nego ovi drugi, jer Rusi kad investiraju - investiraju (stvarno ulažu novac) a kad kreditiraju, kreditiraju. Problem u poslovanju s Rusima nastupa kad s naše strane krenu ucene, izvrdavanja obaveza i kršenje ugovora.

Želim da smo neutralni. Ako već moram da biram, biram Ruse.









grmfrm grmfrm 10:15 14.11.2014

Re: Neuporedivo

Šta, odustati? Oni nas neće, kako se čulo, narednih 10 godina a možda ni tad. Kako sam čitala, nema više donacija za kandidate, nego se prelazi na investicije, t.j. kredite. U svakom slučaju, bolje kredit od Rusa nego od EU (...) i bolje Rusi da investiraju nego ovi drugi, jer Rusi kad investiraju - investiraju (stvarno ulažu novac) a kad kreditiraju, kreditiraju. Problem u poslovanju s Rusima nastupa kad s naše strane krenu ucene, izvrdavanja obaveza i kršenje ugovora.


Ovo je zabluda. Da li Rus ili EU kakav ce gazda biti zavisio od zakona zemlje gde se investira i postovanje iste. Pare su pare nema u biznisu nista emotivno.
I to je ok tako i treba. Cim se emocije unose u biznis eto ratova.
Jebi ga NIS su izmuzli jer smo mi to dozvolili. Prema tome biznis ali fer.
not2old2rock not2old2rock 03:11 16.11.2014

bezrepa ...


Ovo je u najmanju ruku za motku, živog čoveka nepismenjaci saraniše i to kakvog


http://www.vaseljenska.com/misljenja/izvinjenje-ili-kako-je-kurir-sahranio-zivog-cika-djordja/
tyson tyson 23:49 16.11.2014

Re: bezrepa ...

not2old2rock
Ovo je u najmanju ruku za motku, živog čoveka nepismenjaci saraniše i to kakvog

http://www.vaseljenska.com/misljenja/izvinjenje-ili-kako-je-kurir-sahranio-zivog-cika-djordja/

A...?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana