Kultura| Ljudska prava| Život

Kako regulisati pristojnost?

myredneckself RSS / 13.11.2014. u 20:29

Od onih sam žena koje pristojnost smatraju vrlinom. Međutim, ponekad sam nemoćna,  a brzopotezna,  fitilj mi je kratak i ne umem baš  svaki put da se savladam u komunikaciji. Odreagujem iskreno,  onako kako se u tom trenutku osećam,  a ne onako kako bi trebalo, i  kako sam vaspitana,  ma kako to ko tumačio. U nekoj sam vrsti nevolje, svakako. I kad  zveknem britkom sabljom i nepristojno presečem komunikaciju, tj. vratim adekvatno,  ili kad odćutim svakom trogloditu  koji sebi daje slobodu da me davi, nervira i maltretira u raznim situacijama, što svakako nije dobro za moje zdravlje  o kome u svakom smislu  prilično vodim računa, i ne pada mi na pamet da ga rasipam naokolo. E pa, baksuz sam nema šta, ali nije to sada bitno, da ne istrolujem sama svoj post za šta umem da budem pravi meštar.

Ovaj post je o muškom dobacivanju ženama na ulici, radnom mestu, u prolazu...(catcalling, engl.)

Jedna mlada žena, Shoshana Roberts, protagonista  kratkog filma koji je početkom novembra izazvao mnogo poseta na YT,  diskusija na internetu i u javnosti u NYC i Americi, izjavila je sledeće: Maltretiraju me kad se smejem, maltretiraju me kad se ne smejem, maltretiraju me beli muškarci, crni muškarci, Latino muškarci. Nema dana kad ne iskusim to maltretiranje! Ispred neprofitne organizacije Hollaback! i njenih aktivista, ona je učestvovala u realizaciji tog  kratkog filma o tome kako izgleda deset sati šetnje Njujorkom kad si sama, i žena. Snimili su ga na Menhetnu. Videćete poznata muška  dobacivanja, a kako kažu, namigivanja, zvižduci, nepristojna dodirivanja, nisu uzeti u obzir. Sva sreća, inače bi bilo teško odlučiti se za favorita.

Ova ulična muška dobacivanja su u znatnoj meri odomaćena, manjeviše svuda u svetu, posebno u gradskim sredinama. Mnogi ih smatraju represivnim, pretećim, i svakodnevnim podsetnikom na ranjivost  u  toj vrsti  muško-ženskog odnosa. Da bi sve to izbegle, mnoge žene su prinuđene da menjaju svoje uobičajene rute po gradu, da menjaju ponašanje, prevoz, i garderobu. Laura Beth Nielsen, profesorka sociologije i Direktorka Centra za pravne studije na Northwestern Univerzitetu predložila je zakon koji će zabraniti ulično uznemiravanje, tj. catcalling,  koji će biti u skladu s njihovim Prvim Amandmanom i pravnom praksom sa drugim vrstama govora mržnje. text.jpg.jpg

Drugi opet smatraju da je muško dobacivanje na ulici bezazleno, da je to obično pozdravljanje lepih žena i laskavo ćaskanje  sa ženskom osobom koju, doduše, ne poznaju. Oni smatraju da bi donošenje ovakvog zakona ugrozilo pravo na slobodu govora. Skoro da se poveruje da je sve tako idilično. Da u Americi činjenice ne govore drugačije: u Detroitu je prošlog meseca ubijena mlada žena, nakon što je odbila da neznancu da broj svog telefona,  a  u Kvinsu  je nedavno čovek ženi prerezao vrat, jer je odbila randevu koji joj je on predlagao. Tu je i divljanje sa pucnjavom i ubijanjem šest žena iz maja 2014. izvesnog Elliott-a Rodger-a, a slavno upućeno  to every single blonde slut,  koja ga odbije. Naravno da verujem da ovakvih zločinstava ima i drugde po svetu.

Šta će biti u Americi oko svega ovoga, videće se. Uglavnom, žene više neće da im se muškarci obraćaju kao seksualnim objektima.Tačka.

I na kraju, meni su uvek zanimljivi duhoviti ljudi poput jednog čoveka iz Bruklina kojeg pratim na tviteru, baš zbog njegovih duhovitih tvitova. A propos svega ovoga, on je zaslužan za rađanje #hashtaga  #Dudesgreetingdudes, u svetlu najnovije frke oko catcallinga-a. Pošto se radi na zakonskoj zabrani catcalling-a, te vrste odnosa  na relaciji muškarac-žena oko nazivanja dobrog dana i bezazlenog pozdravljanja, tipa uh, kakve sise očigledno teško da će biti, on je predložio da muškarci jedni drugima ulepšavaju dane i dobacuju jedni drugima, pa da se lepo sami uvere u svu tu lepotu.

Primeri njegovih tvitova:

-Dudes. If you feel society has lost it's decency, let's bring it back. Let's start the #DudesGreetingDudes movement! Say hi to each other!

-I'm so confused as to why dudes are complaining about not being able to say hi to women. Go say hi to other dudes if you need to so bad. 

- I'm just saying. I'm a nice guy. I just want to say HI. And you're going to accept this greeting whether you fucking like it or not. 

-These women don't get it. Y'all just want to say hi. What's wrong with hi?!?! So let's just leave them out, completely. #DudesGreetingDudes.

I na kraju tvit killer, po meni (ha, ha, jer zamišljam): You see a dude looking all hard & shit. Roll up on him like "Aye yo, smile, son. Damn." BRING SUNSHINE TO HIS DAY!


Šta vi mislite? Da li je muško dobacivanje  ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?!

 

 

 

 

 

 



Komentari (146)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mr.fogg mr.fogg 20:41 13.11.2014

Kako regulisati pristojnost?

Šta vi mislite? Da li je muško dobacivanje ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?!


Muško dobacivanje ženama na ulici je toliko pogrešno, da pokazuje da su u pravu one žene koje misle da je muškarcima mozak na 'pogrešnom mestu'. Takvo ponašanje je uvredljivo za sve žene i sramota je za muški rod.
myredneckself myredneckself 22:48 13.11.2014

Re: Kako regulisati pristojnost?

mr.fogg
Šta vi mislite? Da li je muško dobacivanje ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?!


Muško dobacivanje ženama na ulici je toliko pogrešno, da pokazuje da su u pravu one žene koje misle da je muškarcima mozak na 'pogrešnom mestu'. Takvo ponašanje je uvredljivo za sve žene i sramota je za muški rod.

Drago mi je da o ovim prostačkim akcijama iz klipa tako misli muškarac, mr. fogg.
Uostalom, mislim da niko od momaka sa ovog bloga nije ni blizu ovakvih stvari. (Hoću da se nadam da je tako.)

zilikaka zilikaka 20:56 13.11.2014

mogu ja?

Šta vi mislite? Da li je muško dobacivanje ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?!


Odma ću da udarim po teoriji

Dobacuje se uglavnom iz mase. To je obično kukavički gest sakrivanja iza čopora, i šatro dokazivanja u okviru istog.
Za ilustraciju zamislite samo kako izgleda prolazak ženske osobe pored jednog gradilišta.

Ako baš imaš nameru da se baviš njima (u slučaju da moraš češće da prolaziš rutom) osnovno je da pokažeš da ih se ne plašiš i da si iznad njih.
Sad, kako se to konkretno radi...pa zavisi od mnogo čega, al najbitnije da ne primete strah i neprijatnost. To ih hrani.

Jedan od boljih načina je da se okreneš i zblanuto pogledaš u oči tog najglasnijeg.

A da je mizigonija - jeste 100%.

Baš zato se prema takvima treba ponašati kao prema nižoj vrsti, jer taj jezik razumeju.

S obzirom na životne (i radne) okolnosti, možda bih čak mogla i kurs da organizujem.


myredneckself myredneckself 21:14 13.11.2014

Re: mogu ja?

zilikaka
Jedan od boljih načina je da se okreneš i zblanuto pogledaš u oči tog najglasnijeg

A zamisli da mu još kažeš: OK, ajmo! Gde ćemo? Imaš ideju? (volela bih da vidim tu prpu u očima, )

zilikaka zilikaka 21:22 13.11.2014

Re: mogu ja?

A zamisli da mu još kažeš: OK, ajmo! Gde ćemo? Imaš ideju?



Jok, ne valja!
Moraš ostati na nivou iznad.
niccolo niccolo 21:40 13.11.2014

Re: mogu ja?

možda bih čak mogla i kurs da organizujem

Dabome, kurs da se organizuje. Meni 15% prihoda za troškove.
zilikaka zilikaka 21:50 13.11.2014

Re: mogu ja?

Dabome, kurs da se organizuje. Meni 15% prihoda za troškove.


Vid njega!
Ti š da štrajkuješ a ja da ti za leba zarađujem...
niccolo niccolo 21:53 13.11.2014

Re: mogu ja?

Ti š da štrajkuješ a ja da ti za leba zarađujem...

Pa...mislim...neko mora
myredneckself myredneckself 22:54 13.11.2014

Re: mogu ja?

zilikaka
A zamisli da mu još kažeš: OK, ajmo! Gde ćemo? Imaš ideju?



Jok, ne valja!
Moraš ostati na nivou iznad.

Ihh, ja, nikad dama od mene.
Ali, moram ovo...da vidiš samo kako sam jednog naperjašila, virtuelno doduše, više mi ne dođe ni dobar dan da mi kaže. Preseo mu catcalling.
myredneckself myredneckself 23:27 13.11.2014

Re: mogu ja?

niccolo
možda bih čak mogla i kurs da organizujem

Dabome, kurs da se organizuje. Meni 15% prihoda za troškove.


A-ha, samo se ti utaljuj, nicc! Kakve troškove nam tu prodaješ?
niccolo niccolo 10:58 14.11.2014

Re: mogu ja?

Kakve troškove nam tu prodaješ?

Pa troškove promovisanja po blogu. Realno vam treba neko ko je dobar sa blogerkama da kaže neku lepu reč o kursu...
golubica.bg golubica.bg 11:03 15.11.2014

Re: mogu ja?

myredneckself
zilikaka
Jedan od boljih načina je da se okreneš i zblanuto pogledaš u oči tog najglasnijeg

A zamisli da mu još kažeš: OK, ajmo! Gde ćemo? Imaš ideju? (volela bih da vidim tu prpu u očima, )


To nisam nikad, ali sam imala situaciju sa radnicima izBosne koji su nešto dobacivali po sred Holandije misleći da ništa ne razumem. Samo sam im rekla: "Dobar dan", a njihov izraz lica je bio neprocenjiv
myredneckself myredneckself 10:42 16.11.2014

Re: mogu ja?

golubica.bg
myredneckself
zilikaka
Jedan od boljih načina je da se okreneš i zblanuto pogledaš u oči tog najglasnijeg

A zamisli da mu još kažeš: OK, ajmo! Gde ćemo? Imaš ideju? (volela bih da vidim tu prpu u očima, )


To nisam nikad, ali sam imala situaciju sa radnicima izBosne koji su nešto dobacivali po sred Holandije misleći da ništa ne razumem. Samo sam im rekla: "Dobar dan", a njihov izraz lica je bio neprocenjiv


Ihh, te devojke s ovog govornog područja!
Ima ih svugde po svetu, i samo presecaju i kvare orgiju.

oskar-z-wild oskar-z-wild 21:02 13.11.2014

hemikalije zadovoljstva

myredneckself myredneckself 21:44 13.11.2014

Re: hemikalije zadovoljstva

oskar-z-wild

Odgledala sam video, oscare, interesantan je.
Lepa mi je igra zavođenja između muškarca i žene, od drugih zavođenja ne volim zavođenje naroda.
A šta si ustvari hteo da kažeš, osim lakonskog kačenja video klipa sa TED-a?
oskar-z-wild oskar-z-wild 09:06 14.11.2014

Re: hemikalije zadovoljstva

Šta vi mislite? Da li je muško dobacivanje ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?


Po onome što vidim iz prakse, oni koji se bave prizivanjem maca (cat-calling-om) na ulicama u Londonu su razni majstori majstori koji rade na kućama ili ulicama. Uglavnom su Evropljani ili karipski crnci, retko kad muslimani, Indusi ili Kinezi. Dakle, kulturološko pitanje koje klip o Kubancima lepo ilustruje. Pozdrav.
myredneckself myredneckself 10:56 14.11.2014

Re: hemikalije zadovoljstva

oskar-z-wild
Šta vi mislite? Da li je muško dobacivanje ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?


Po onome što vidim iz prakse, oni koji se bave prizivanjem maca (cat-calling-om) na ulicama u Londonu su razni majstori majstori koji rade na kućama ili ulicama. Uglavnom su Evropljani ili karipski crnci, retko kad muslimani, Indusi ili Kinezi. Dakle, kulturološko pitanje koje klip o Kubancima lepo ilustruje. Pozdrav.


Sada sve neka nas zavede Luz, i jedan bolero, zaslužili smo.




gedza.73 gedza.73 21:11 13.11.2014

.

Uglavnom, žene više neće da im se muškarci obraćaju kao seksualnim objektima.Tačka.

Šta vi mislite?

Ovo je trik pitanje?

Da li je muško dobacivanje ženama na ulici destruktivni izraz mizoginije, ili bezazleno laskanje, nespretno iskazivanje nekakve naklonosti, obično i dobronamerno pozdravljanje, itd.?!

ma, nesigurni kreteni.

Ova ulična muška dobacivanja su u znatnoj meri odomaćena, manjeviše svuda u svetu, posebno u gradskim sredinama.

I rest my case.
myredneckself myredneckself 22:36 13.11.2014

Re: .

gedza.73
ma, nesigurni kreteni.

OK, gedžo, slažem se.
Samo da nam se ovi drugi repektabilni muški primerci ne poplaše od svega ovoga, pa prestanu da nam prilaze i komplimentiraju? Da nije ovo neka vežba, proba...?
Kraja Kraja 21:29 13.11.2014

...nisi...

...nam bas ostavila neki izbor...
...ili klanje ako ne das broj telefona, ili nista...
...najmanje polovina mojih mladalackih veza je zapocela na ulici, kaficu, faxu ili nekom lokalnom druzenju "pogledom koji govori sve", nekom simpaticnom dosetkom, pomenutim "ufffff" (kakve oci)...
...procenat realizacije prilicno visok, i koliko me pamcenje sluzi (haha), izuzetno su bile retke situacije da se neka od devojcica ljutila...
...moja "statistika" ne obuhvata samo beograd i ne samo srbiju (jugoslaviju)...
myredneckself myredneckself 22:27 13.11.2014

Re: ...nisi...

Kraja
...najmanje polovina mojih mladalackih veza je zapocela na ulici, kaficu, faxu ili nekom lokalnom druzenju "pogledom koji govori sve", nekom simpaticnom dosetkom, pomenutim "ufffff" (kakve oci)...


Krajo, ne moraš dalje. Znajući te (odavde), ne sumnjam da su ove veze uspevale zbog nadahnutih dosetki i pogleda, i pre svega pristojnosti.
zilikaka zilikaka 22:59 13.11.2014

Re: ...nisi...

najmanje polovina mojih mladalackih veza je zapocela na ulici, kaficu, faxu ili nekom lokalnom druzenju "pogledom koji govori sve", nekom simpaticnom dosetkom, pomenutim "ufffff" (kakve oci)...


To je drugi par opanaka. Potpuno.

Ne znam za drugo, al recimo u klipu onaj deo kad prolazi pored radnji gde muškarci sede napolju, na stolicama. To je garant autentično.

Uzged, što je primitivnija sredina, to je takvo dobacivanje normalnije.
gedza.73 gedza.73 23:10 13.11.2014

Re: ...nisi...

Uzged, što je primitivnija sredina, to je takvo dobacivanje normalnije.

Čopor, pa još pijani.
Mene je iznenadilo par ljudi koje znam, takoreći komšije, i to na mestu gde se takvo ponašanje uopšte ne bi očekivalo (od alkohola do kvazi duhovitih 'dosetki').
myredneckself myredneckself 23:33 13.11.2014

Re: ...nisi...

gedza.73
Uzged, što je primitivnija sredina, to je takvo dobacivanje normalnije.

Čopor, pa još pijani.
Mene je iznenadilo par ljudi koje znam, takoreći komšije, i to na mestu gde se takvo ponašanje uopšte ne bi očekivalo (od alkohola do kvazi duhovitih 'dosetki').


Mora da je žena sama tražila i našla đavola. A sigurno je i mini suknju nosila, ili je imala dekolte dodirni mi kolena, ili uzane pantalone, znam da je kriva!
G.Cross G.Cross 21:38 13.11.2014

Simuliranje

Nisi nam bas ostavila mnogo izbora osim da se slozimo sa tobom.
No-Brainer...

Clip ciji si link stavila "Hours of Walking in NYC as a Woman" ima 35.880.000 vjua (ili kao se to kaze na srpskom, valjda "gledanja" )
Meni clip izgleda potpuno namesten izracunat na cinjenicu da ce milioni zena da ga lajkuju i da pomognu u pravljenju para.

Zakljucak:

1) Potpuno si u pravu
2) Izabrala si potpuno pogresan klip koji na najgori nacin koristi simuliranje losih situacija u kojima se nalaze zene da bi se napravile pare.
myredneckself myredneckself 22:23 13.11.2014

Re: Simuliranje

G.Cross
Meni clip izgleda potpuno namesten izracunat na cinjenicu da ce milioni zena da ga lajkuju i da pomognu u pravljenju para.

To je opravdana sumnja, ali je to nemoguće tvrditi, G.Cross.
Može se sumnjati u taj poduhvat, jer sada dodatno zavrću priču, tvrde da je Šošana dobila mnogo pretnji silovanjem - naravno preko interneta, od anonimusa bez imena i prezimena, naravno.
(Možda su to baš aktivisti Hollaback-a, hmm?) Ako se ne znaju osobe koje prete, koji su im motivi, ne može se samo ići okolo i jaukati - sada joj još prete silovanjem. Treba održavati zdravu dozu skepticizma, ali to je njihov posao.
Ne sumnjam da ako je sve sračunato, aktivisti očekuju još više vjuova uvođenjem sexa u priču, očekujući veći priliv donacija.
Ali, mi to ne znamo.
Nemojmo upadati u zamku, da nas ne osude kao simpatizere ovakvog uznemiravanja.
2) Izabrala si potpuno pogresan klip koji na najgori nacin koristi simuliranje losih situacija u kojima se nalaze zene da bi se napravile pare.

Često pišem postove na osnovu filtrata zanimljivih vesti sa interneta, iz celog sveta. O ovome sam čitala u Economist-u, na blogu Democracy in America koji pratim, i NY Timesu, i linkovala sam video klip koji sam tamo našla, koji se odnose na ovaj topik. Druge video klipove nemam.
G.Cross G.Cross 23:02 13.11.2014

Re: Simuliranje

myredneckself
G.Cross
Meni clip izgleda potpuno namesten izracunat na cinjenicu da ce milioni zena da ga lajkuju i da pomognu u pravljenju para.

To je opravdana sumnja, ali je to nemoguće tvrditi, G.Cross.
Može se sumnjati u taj poduhvat, jer sada dodatno zavrću priču, tvrde da je Šošana dobila mnogo pretnji silovanjem - naravno preko interneta, od anonimusa bez imena i prezimena, naravno.
(Možda su to baš aktivisti Hollaback-a, hmm?) Ako se ne znaju osobe koje prete, koji su im motivi, ne može se samo ići okolo i jaukati - sada joj još prete silovanjem. Treba održavati zdravu dozu skepticizma, ali to je njihov posao.
Ne sumnjam da ako je sve sračunato, aktivisti očekuju još više vjuova uvođenjem sexa u priču, očekujući veći priliv donacija.
Ali, mi to ne znamo.
Nemojmo upadati u zamku, da nas ne osude kao simpatizere ovakvog uznemiravanja.
2) Izabrala si potpuno pogresan klip koji na najgori nacin koristi simuliranje losih situacija u kojima se nalaze zene da bi se napravile pare.

Često pišem postove na osnovu filtrata zanimljivih vesti sa interneta, iz celog sveta. O ovome sam čitala u Economist-u, na blogu Democracy in America koji pratim, i NY Timesu, i linkovala sam video klip koji sam tamo našla, koji se odnose na ovaj topik. Druge video klipove nemam.


Izvini, mozda gresim.
Prvi put sam video clip pre mesec dana na Kuriru ili slicnom sajtu.

Ziveh na tom Manhattan-u, i u krajevima gde je snimano, meni izgleda mnogo verovatnije da tipu koju je snimao "tajno" maznu kameru , nego da njoj nesto dobace.

Ali da ne kvarim. I will shut up.

emsiemsi emsiemsi 14:51 14.11.2014

Re: Simuliranje

G.Cross

Clip ciji si link stavila "Hours of Walking in NYC as a Woman" ima 35.880.000 vjua (ili kao se to kaze na srpskom, valjda "gledanja" )

Каже се --- вјуова !
myredneckself myredneckself 23:30 14.11.2014

Re: Simuliranje

emsiemsi
G.Cross

Clip ciji si link stavila "Hours of Walking in NYC as a Woman" ima 35.880.000 vjua (ili kao se to kaze na srpskom, valjda "gledanja" )

Каже се --- вјуова !


Kaže se view-ova, kad ste već zapeli vas dvojica.
golubica.bg golubica.bg 11:25 15.11.2014

Re: Simuliranje

G.Cross

Meni clip izgleda potpuno namesten izracunat na cinjenicu da ce milioni zena da ga lajkuju i da pomognu u pravljenju para.


A i metodologija je upitna klik!

Zanemariću rasne implikacije na trenutak i fokusirati se na činjenicu da je većina materijala zapravo snimljena u jednoj jedinoj ulici u Harlemu. Ne kažem da dobacivanja nema, ne samo u Njujorku, nego u bilo kom drugom gradu, ali ovo što se dalo videti na klipu apsolutno ne predstavlja iskustvo prosečne žene koja hoda po ulicama Njujorka. Što i ne mora da bude loše u kontekstu skretanja pažnje na problem, ali nazivati jednu ulicu u Harlemu polovinom Menhetna ne pomaže ama baš nikako.

Smatram da je sam catcalling tretiranje žene kao seksualnog objekta, ništa više. Nema tu ni divljenja, ni pozdravljanja, poenta je dobaciti ženi u prolazu da eto, njeno telo pruža dobar vidik. Njena ličnost je tu apsolutno nebitna. Potpuno je druga stvar ako nepoznat muškarac priđe na ulici sa ciljem da se upozna sa ženom, (od čega takođe mnoge žene sasvim opravdano zaziru), ali time se bar pokazuje interesovanje i za nešto više od njenih atributa.

A čisto zabave radi, mogli bismo i da OBRNEMO SITUACIJU. Kako sad izgleda?
niccolo niccolo 23:02 13.11.2014

Teoretski

uninvited harassing speech or actions targeted toward individuals in public spaces on the basis of sex or sexual orientation when done with the intent to intimidate.

ovo lepo zvuči, međutim osnovni praktični problem je u dokazivanju da je neko rekao/dobacio ovo ili ono. A tek sa ovim "intent to intimidate"...tako da takav propis više može da ima moralnu snagu u smislu svesti da se radi o nepristojnom ponašanju.
myredneckself myredneckself 01:15 14.11.2014

Re: Teoretski

niccolo
...tako da takav propis više može da ima moralnu snagu u smislu svesti da se radi o nepristojnom ponašanju.

Hmda, videće se. Hvala niccolo, pretpostavljam da se pristojnost može probuditi, bar kod onih koji je poznaju, samo su se malo probećarili, a ne znam zašto.
princi princi 02:18 14.11.2014

Re: Teoretski

A tek sa ovim "intent to intimidate"

Anglosaksonsko pravo je puno tih pomalo vague izraza kao sto su reasonable duty of care (tort law je, na primer, baziran na tom konceptu: vrsilac usluga korisniku duguje reasonable duty of care). Sta je reasonable? Zavisi od trenutka, stepena prosecnog znanja u drustvu (ne moras biti apsolutni genije da bi projektovao ili napravio nesto, moras samo da primenis ono sto vazi za standard), usvojenih standarda, kodova prakse koje izdaju strukovna udruzenja, njihovih tumacenja. To s jedne strane daje odredjenu fleksibilnost i fluidnost pravnom sistemu (sto ga vise gledam, cini mi se da nije lose za drustvo) a, s druge, pritiska advokata da dokaze sta je reasonable (ili da postoji taj intent). U svakom slucaju cini se bolje nego jednom okamenjene norme.
myredneckself myredneckself 11:32 14.11.2014

Re: Teoretski

princi
Anglosaksonsko pravo je puno tih pomalo vague izraza kao sto su reasonable duty of care (tort law je, na primer, baziran na tom konceptu: vrsilac usluga korisniku duguje reasonable duty of care)...

O ovoj anglosaksonskoj pravnoj materiji ne znam ništa.
Ali, ne znam zašto, kad pročitam to što si napisao, (a u skladu s mojim (ne)znanjem stručnog engleskog) nameće mi se asocijacija o onim ugovorima o izdržavanju starih ljudi koji nemaju nikoga, pa se neko brine o njima, za stan na primer, što je čest slučaj ovde kod nas.
Mnogi takvi ugovori se raskidaju, uglavnom zbog nemarnosti i nebrige o jednom učesniku takvog ugovora, starim i nemoćnim. (kada razotkriju ove druge)
Često ovaj drugi učesnik, davalac usluge staranja, nesavesno mulja sa svim tim, otaljava, kao da jedva čeka smrt da dođe do stana, kuće...
Znala sam za jedan takav slučaj u mojoj blizini, ali ne znam da li moja asocijacija ima veze sa ovim.
niccolo niccolo 11:53 14.11.2014

Re: Teoretski

Anglosaksonsko pravo

Ne samo anglosaksonsko nego sva prava - pažnja dobrog domaćina odnosno privrednika odnosno stručnjaka iz domaćeg Zakona o obligacionim odnosima itd.

a, s druge, pritiska advokata da dokaze sta je reasonable (ili da postoji taj intent)

Upravo to, dokaži da je neko dobacivanjem (bez da je preduzeo bilo šta drugo osim dobacivanja) imao intent to imtimidate...
princi princi 03:34 15.11.2014

Re: Teoretski

ali ne znam da li moja asocijacija ima veze sa ovim.

Ne, duty of care je nesto sasvim drugo. Odnosi se na svakog korisnika usluge ili proizvoda, kako starog i nemocnog tako i onog mladog i punog snage a osnovna ideja je, na primer, da ti se nova kola ne zapale tokom voznje, ili da ti iPhone ne sprzi mozak dok pricas sa prijateljicom.

Meni nije poznato da u Srbiji postoji tort law. On nije Contract law odnosno Zakon o obligacionim odnosima, jer uredjuje odnose izmedju strana medju kojima ne postoji nikakav ugovor (bar ne pisani) i ne podrazumeva samo odnos sa potrosacem nego i mnogo siru klasu odnosa.
freehand freehand 23:12 13.11.2014

Sećam se











A u stvari se foliram. Nikad nijednoj ženi nisam dobacio na ulici, toliki sam luzer.
I bajdvej - 99% ovih u klipu su pristojni ljudi. Šta je loše u tome "Hej, kako si?" i "Prijatan dan" ili "Prijatno veče"?
myredneckself myredneckself 00:05 14.11.2014

Re: Sećam se

freehand
Šta je loše u tome "Hej, kako si?" i "Prijatan dan" ili "Prijatno veče"?

Ovo? Meni ništa, spremna sam da odvratim s osmehom na ovakva dobacivanja.
Mislim da su dobacivanja izmešane stvari, i nose potencijal da se shvate kao obično, naivno udvaračko laskanje, koje uvek možeš ignorisati, i ona koja imaju negativan i zastrašujući efekat u raznim stepenima u zavisnosti od situacije, učesnika, atmosfere, da ne dubim više, i ne dođem do mračnih predmeta želja.
medjutim92 medjutim92 09:15 14.11.2014

Re: Sećam se

freehand
A u stvari se foliram. Nikad nijednoj ženi nisam dobacio na ulici, toliki sam luzer.
I bajdvej - 99% ovih u klipu su pristojni ljudi. Šta je loše u tome "Hej, kako si?" i "Prijatan dan" ili "Prijatno veče"?


Meni je jedan od najjačih utisaka posete Americi bilo upravo takvo uglavnom pozitivno dobacivanje.

Prosjaci koji umesto "Pomozite dinar sirotinji" i proklinjućih pogleda ako im ne daš ništa govore "Have a nice day", ljudi koji ti se javljaju onako bez razloga samo zato što prolaze pored tebe.. kao ne naročito atraktivan muškarac nadobijao sam se komplimenata (dobro, uglavnom ih je dobijao moj šešir), i to nikome nije delovalo neobično sem meni. Ne znam kolika će im biti ukupna korist za društvo ako ljudi prestanu da komuniciraju ako i za potpuno bezazlene stvari možeš da popaseš tužbu za seksualno uznemiravanje..

Ne znam koliko je direktno poređenje primenjivo na Srbiju, pošto je kompletan kontekst kod nas dosta drugačiji..
myredneckself myredneckself 10:32 14.11.2014

Re: Sećam se

medjutim92
govore "Have a nice day", ljudi koji ti se javljaju onako bez razloga samo zato što prolaze pored tebe..

medjutim92, ovo mi je interesantno.
Usput, u selu gde je živela moja baba (Vojvodina) ovaj običaj pozdravljanja između osoba koje se ne poznaju, održao se do danas. Ljudima iz grada je to bilo uvek neobično.
Skroz je nepristojno ne odgovoriti na pozdrav.
(Druga rečenica koja obično sledi posle pozdrava, bila je:
Jel, čija si ti, dete?! )
myredneckself myredneckself 11:53 14.11.2014

Re: Sećam se

freehand
Sećam se

Sinoć sam preskočila, jer sam ti odgovarala na Šta je loše...?

Ovo je jedan od mojih najomiljenijih filmova.
Zurenje klinaca u..., grudvanje sa Gradiscom, je čista poezija.
Jednom ću napisati post o filmu, po cenu da se ponavljam, (ako je već neko pisao o tome.)
Nepotrebno znanje: jedan od klinaca je mali Eros Ramacoti.

A sada, mora muzika...


medjutim92 medjutim92 16:43 14.11.2014

Re: Sećam se

myredneckself
medjutim92, ovo mi je interesantno.
Usput, u selu gde je živela moja baba (Vojvodina) ovaj običaj pozdravljanja između osoba koje se ne poznaju, održao se do danas. Ljudima iz grada je to bilo uvek neobično.
Skroz je nepristojno ne odgovoriti na pozdrav.
(Druga rečenica koja obično sledi posle pozdrava, bila je:
Jel, čija si ti, dete?! )


Isto i u oba moja sela, sramota da prođeš pored starijeg čoveka da se ne javiš.

Rekao bih da kao i većina sličnih cela ova priča vuče korene iz nečeg što je u suštini sasvim normalno, ali zbog ljudi koji zloupotrebljavaju izađe na loš glas, i tako će i da nestane..
alselone alselone 09:58 18.11.2014

Re: Sećam se

Prosjaci koji umesto "Pomozite dinar sirotinji" i proklinjućih pogleda ako im ne daš ništa govore "Have a nice day",


Kad sam bio prvi put, taman kupio cigare i izlazim kad klosar. Kaze - gospodine, da li imate jednu cigaru. Ih bokte, pomislim. Dam mu cigaru. Thank you Sir, have a wonderful day. Idem dalje ulicom zacudjen i zurim u prazno.

Istog dana ulazim u trzni centar, ispre mene uz stepenice ide tip. Dobrih 5 metara ispred mene. Kad je ulazio okrene se i zastane da mi zadrzi vrata.

Idem dalje jos zacudjeniji.
alselone alselone 09:59 18.11.2014

Re: Sećam se

Usput, u selu gde je živela moja baba (Vojvodina) ovaj običaj pozdravljanja između osoba koje se ne poznaju, održao se do danas. Ljudima iz grada je to bilo uvek neobično.
Skroz je nepristojno ne odgovoriti na pozdrav.
(Druga rečenica koja obično sledi posle pozdrava, bila je:
Jel, čija si ti, dete?! )


Jao gde si me sada vratila, i sa jednim i sa drugim. Da, obavezno javljanje svim svima, normalno je bilo pozeleti nekom dobar dan. A to "ciji se" me je jako iritiralo kao malog.
mirelarado mirelarado 10:32 18.11.2014

Re: Sećam se

alselone
Usput, u selu gde je živela moja baba (Vojvodina) ovaj običaj pozdravljanja između osoba koje se ne poznaju, održao se do danas. Ljudima iz grada je to bilo uvek neobično.
Skroz je nepristojno ne odgovoriti na pozdrav.
(Druga rečenica koja obično sledi posle pozdrava, bila je:
Jel, čija si ti, dete?! )


Jao gde si me sada vratila, i sa jednim i sa drugim. Da, obavezno javljanje svim svima, normalno je bilo pozeleti nekom dobar dan. A to "ciji se" me je jako iritiralo kao malog.


Драги Војвођани, и у Шумадији у селима је иста ствар. Још те позову и на кафу/освежење, чим им кажеш од којих си. :)
reanimator reanimator 10:45 18.11.2014

Re: Sećam se

Драги Војвођани, и у Шумадији у селима је иста ствар. Још те позову и на кафу/освежење, чим им кажеш од којих си

A onda te posle šestog piva tranžiraju kod prve škakljive teme :)
mirelarado mirelarado 12:04 18.11.2014

Re: Sećam se

reanimator
Драги Војвођани, и у Шумадији у селима је иста ствар. Још те позову и на кафу/освежење, чим им кажеш од којих си

A onda te posle šestog piva tranžiraju kod prve škakljive teme :)


Ко прихвати позив, надрљао је.
karabasbarabas karabasbarabas 23:18 13.11.2014

?

Da u Americi činjenice ne govore drugačije: u Detroitu je prošlog meseca ubijena mlada žena, nakon što je odbila da neznancu da broj svog telefona, a u Kvinsu je nedavno čovek ženi prerezao vrat, jer je odbila randevu koji joj je on predlagao. Tu je i divljanje sa pucnjavom i ubijanjem šest žena iz maja 2014. izvesnog Elliott-a Rodger-a, a slavno upućeno to every single blonde slut, koja ga odbije. Naravno da verujem da ovakvih zločinstava ima i drugde po svetu.

U Srbiji je prosle godine jedan tip ubio drugog zbog kifle. A pre toga je neki decku ubio babu i izivljavao se nad njom.
Sta to dokazuje? Nista.
Ljudi prave gluposti iz raznih pobuda, ovih nekoliko slucajeva sto si navela sigurno nisu navele zene u Americi da se zatvore u kuce i krenu sa celibatom.
Kao sto ni moji primeri nisu naveli ljude da ne kupuju kifle.
myredneckself myredneckself 00:52 14.11.2014

Re: ?

karabasbarabas
Da u Americi činjenice ne govore drugačije: u Detroitu je prošlog meseca ubijena mlada žena, nakon što je odbila da neznancu da broj svog telefona, a u Kvinsu je nedavno čovek ženi prerezao vrat, jer je odbila randevu koji joj je on predlagao. Tu je i divljanje sa pucnjavom i ubijanjem šest žena iz maja 2014. izvesnog Elliott-a Rodger-a, a slavno upućeno to every single blonde slut, koja ga odbije. Naravno da verujem da ovakvih zločinstava ima i drugde po svetu.

U Srbiji je prosle godine jedan tip ubio drugog zbog kifle. A pre toga je neki decku ubio babu i izivljavao se nad njom.
Sta to dokazuje? Nista.
Ljudi prave gluposti iz raznih pobuda, ovih nekoliko slucajeva sto si navela sigurno nisu navele zene u Americi da se zatvore u kuce i krenu sa celibatom.
Kao sto ni moji primeri nisu naveli ljude da ne kupuju kifle.

Ono što ja mislim je pre svega da žene, ili ogromna većina njih u Americi, nije paranoična. Niti sam to rekla.
Što bi se zatvarale u kuće i prestale sa izlascima, svojim vezama i seksualnim životom?
Ali, nigde, pa ni tamo nije prijatno ako znaš da te neko može skratiti za glavu, ako mu ne daš broj telefona, ili nećeš da izađeš s njim.
Upravo se iz poslednje rečenice mog navoda koji si citirao vidi da znam da se gluposti prave, kako kažeš, iz raznih pobuda.
Ponovo naglašavam, i u svim delovima sveta.
O tome mi nemoj pričati, živim u Srbiji, ne u raju.
Sada ovde pričamo o Americi. Da smo mi, ili Islanđani, ili Kirgizi, ili Bušmani... napravili akciju Hollaback!, da o nama bruji internet, da smo snimili film o uznemiravanju žena po ulicama, izašli na blogu Economist-a, ja pročitala i javila da se sprema zakon o zabrani dobacivanja na ulici, kako kaže NY Times, na zahtev profesorke sociologije na Univerzitetu, pričali bismo o tome na isti način.
karabasbarabas, niko izgleda ne kapira šta ja kažem, a ponekad to i napišem.
Ljudi tamo preko hoće da prave zakon o zabrani catcalling-a, (a to je zarazno kao ebola), pa se bojim da nam više nećete smeti ni komplimentirati, akamoli ketkolingovati.

background noise background noise 00:15 14.11.2014

Relaksacija seksualnih frustracija

Je jedini način . . . sveobuhvatnom akcijom . . . dionizijske svetkovine . . . umesto vojne obuke

Dobacivanje je izraz konflikta - nešto bi 'teo al' n'umeš
myredneckself myredneckself 01:01 14.11.2014

Re: Relaksacija seksualnih frustracija

background noise
... dionizijske svetkovine


Jel ti, bgnoise, znaš da previše hedonizma, oovaajj...vina, otupljuje?
mirelarado mirelarado 09:03 14.11.2014

Re: Relaksacija seksualnih frustracija

Dobacivanje je izraz konflikta - nešto bi 'teo al' n'umeš


Увредљиво добацивање има свакакве конотације, зависно од узраста добацивача. Пубертетлије још некако човек и може да разуме, али мислим да су најгора категорија она наизглед фина господа у годинама која знају да у пролазу промрмљају најгоре простаклуке и гадости, поготово младим девојкама... Не верујем да се то може спречити неким законским регулама.
riply riply 10:10 14.11.2014

Re: Relaksacija seksualnih frustracija

mirelarado
Dobacivanje je izraz konflikta - nešto bi 'teo al' n'umeš


Увредљиво добацивање има свакакве конотације, зависно од узраста добацивача. Пубертетлије још некако човек и може да разуме, али мислим да су најгора категорија она наизглед фина господа у годинама која знају да у пролазу промрмљају најгоре простаклуке и гадости, поготово младим девојкама... Не верујем да се то може спречити неким законским регулама.

A ima i ona podvrsta,cini se karakteristicna na ovim prostorima,kada doticni nasilnik krene sa nekom izvornom melodijom,nepoznatom siroj javnosti,grleno otpjeva refren,pocese medjunozje i prebaci cackalicu na drugu stranu zubala
myredneckself myredneckself 11:58 14.11.2014

Re: Relaksacija seksualnih frustracija

riply
mirelarado
Dobacivanje je izraz konflikta - nešto bi 'teo al' n'umeš


Увредљиво добацивање има свакакве конотације, зависно од узраста добацивача. Пубертетлије још некако човек и може да разуме, али мислим да су најгора категорија она наизглед фина господа у годинама која знају да у пролазу промрмљају најгоре простаклуке и гадости, поготово младим девојкама... Не верујем да се то може спречити неким законским регулама.

A ima i ona podvrsta,cini se karakteristicna na ovim prostorima,kada doticni nasilnik krene sa nekom izvornom melodijom,nepoznatom siroj javnosti,grleno otpjeva refren,pocese medjunozje i prebaci cackalicu na drugu stranu zubala

E da, ti trogloditi uglavnom puštaju i nokat na malom prstu.
mikele9 mikele9 13:51 14.11.2014

Re: Relaksacija seksualnih frustracija

мислим да су најгора категорија она наизглед фина господа у годинама која знају да у пролазу промрмљају најгоре простаклуке и гадости, поготово младим девојкама

Pre desetak godina, sedim u tramvaju i čitam knjigu, Tramvaj poluprazan. Prevrćući stranicu podignem pogled, jedan tz fini gospodin se priljubio uz devojuku, pre devojčicu, šakom poklopio njenu šaku na rukodržaču i šuška joj nešto u uvo. Devojče crveno od stida, pokuša da se odmakne, pomeri ruku ali fini gospodin opet! Spustim knjigu i ranac, polako im se približim i finom gospodinu ljubazno u uvo: Ako ne skloniš ruku s njene, otkinuću ti je iz ramena! Fini gospodin se trgne kao oparen, okrene se i pogleda me unezvereno! Na sledećoj stanici je izleteo iz tramvaja kao tane. Devojčica mi se zahvaljivala ali to već nije deo ove priče. Idiota na sve strane!
myredneckself myredneckself 23:37 14.11.2014

Re: Relaksacija seksualnih frustracija

mikele9
мислим да су најгора категорија она наизглед фина господа у годинама која знају да у пролазу промрмљају најгоре простаклуке и гадости, поготово младим девојкама

Pre desetak godina, sedim u tramvaju i čitam knjigu, Tramvaj poluprazan. Prevrćući stranicu podignem pogled, jedan tz fini gospodin se priljubio uz devojuku, pre devojčicu, šakom poklopio njenu šaku na rukodržaču i šuška joj nešto u uvo. Devojče crveno od stida, pokuša da se odmakne, pomeri ruku ali fini gospodin opet! Spustim knjigu i ranac, polako im se približim i finom gospodinu ljubazno u uvo: Ako ne skloniš ruku s njene, otkinuću ti je iz ramena! Fini gospodin se trgne kao oparen, okrene se i pogleda me unezvereno! Na sledećoj stanici je izleteo iz tramvaja kao tane. Devojčica mi se zahvaljivala ali to već nije deo ove priče. Idiota na sve strane!

mik, dobro je da si ispričao ovaj događaj, hvala.
Ovo nije bio klasičan catcalling, čovek je, onako, više manijak, pedofil, đubre...
reanimator reanimator 09:22 14.11.2014

...

Šta će biti u Americi oko svega ovoga, videće se. Uglavnom, žene više neće da im se muškarci obraćaju kao seksualnim objektima.Tačka.

Pravda za muškarce! Msm, bar ne rizikuju život da bi uznemiravali
mirelarado mirelarado 09:49 14.11.2014

Re: ...

Pravda za muškarce!


Нарочито за Римљане. Они се толико отворено диве и радују лепим женама на улицама да би био злочин ућуткивати их.
myredneckself myredneckself 12:11 14.11.2014

Re: ...

reanimator
Šta će biti u Americi oko svega ovoga, videće se. Uglavnom, žene više neće da im se muškarci obraćaju kao seksualnim objektima.Tačka.

Pravda za muškarce! Msm, bar ne rizikuju život da bi uznemiravali

Svašta!
Opasne su te Genoveve, spremne na svakakve bisere, zbog onlajn Lorensa.
A da je deterdžent za sudove dobar lubrikant, saznala sam kad jednom nisam mogla da skinem prsten koji sam probala.
myredneckself myredneckself 12:14 14.11.2014

Re: ...

mirelarado
Pravda za muškarce!


Нарочито за Римљане. Они се толико отворено диве и радују лепим женама на улицама да би био злочин ућуткивати их.

Pravda i za Dalmatince, i za Dalmatince, Mirela.
freehand freehand 10:02 14.11.2014

Suština

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:09 14.11.2014

.

ne znam za dobacivanje,ali znam za okretanje za zgodnim cicama
na kraju uvek uzdahnem,a želim da kažem

- hey
(been trying to meet you:)))




reanimator reanimator 12:11 14.11.2014

Re: .

na kraju uvek uzdahnem,a želim da kažem

- hey

Psihopato!
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:18 14.11.2014

Re: .

Psihopato!

myredneckself myredneckself 12:19 14.11.2014

Re: .

stefan
na kraju uvek uzdahnem,a želim da kažem

- hey

Ti si tako tanana duša, nije ni čudo stef, keep tryin'!
myredneckself myredneckself 12:21 14.11.2014

Re: .

reanimator
na kraju uvek uzdahnem,a želim da kažem

- hey

Psihopato!


Kako ti Re misliš da možeš ulepšati dan stefu, sa ovakvim catcalling-om? Daj to malo suptilnije, nežnije...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:24 14.11.2014

Re: .

sa ovakvim catcalling-om?

to od kako sam ga izofirao za moderatorku o5,pa želi da povrati svoj poljuljani ugled kod blogerki - heuhvatljivog mistika :)
reanimator reanimator 12:27 14.11.2014

Re: .

Kako ti Re misliš da možeš ulepšati dan stefu, sa ovakvim catcalling-om? Daj to malo suptilnije, nežnije...

Naprotiv mrns, vidiš da sam oštro protestovao protiv catcallinga, kojim se mladi hauzer maltene pohvalio?
niccolo niccolo 12:50 14.11.2014

Re: .

kojim se mladi hauzer maltene pohvalio?

To koji uzdišu su najgori. A naročito ako su debeli pa nisi siguran da li perverzno uzdišu za ženom ili su se samo zadihali od hodanja...
tadejus tadejus 12:54 14.11.2014

Re: .

niccolo
A naročito ako su debeli pa nisi siguran da li perverzno uzdišu za ženom ili su se samo zadihali od hodanja...


da nezgodna situacija
no ja jednom doživjeh i da je čovjek zamnom zagroktao..
ni danas ne znam kako to da protumačim (nisam debela kunem se)
reanimator reanimator 12:57 14.11.2014

Re: .

To koji uzdišu su najgori. A naročito ako su debeli pa nisi siguran da li perverzno uzdišu za ženom ili su se samo zadihali od hodanja

Tako je. Danas uzdiše na ulici, sutra diše u slušalicu..
reanimator reanimator 12:59 14.11.2014

Re: .

no ja jednom doživjeh i da je čovjek zamnom zagroktao..


nisam debela kunem se

da,da..verujemo :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:06 14.11.2014

Re: .

naročito ako su debeli

a šta fali debelima? mislim,meni oduvek bio san da imam 115 kila. u jednom trenutku sam i imao,ali nisam mogao da pratim tempo - pa sam se vratio na 80 +/- .fora je u tome,kada odem na plivanje ,tako buckast, pa se bacim na ronjenje i u vodi budem kao vidra ... totalno ludilo. ok,postotak cica se bio značajno smanjio - ali se profilisao onaj pravi,koji me voli bez obzira što sam debeli manijak u duši:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:06 14.11.2014

Re: .

da,da..verujemo :)

jer oblina je vrlina
tadejus tadejus 13:06 14.11.2014

Re: .

reanimator

da,da..verujemo :)


pa dobro možda sam nabacila koje kilo..
šalu na stranu, da je građanin htio da ukaže na moje moguće nezdrave prehrambene navike pa da i shvatim..
ali izgleda se ipak radilo o nekoj formi izražavanja naklonosti pa ostah zbunjena..
možda je ipak htio da mi poruči da odmorim sa čvarcima?
reanimator reanimator 13:10 14.11.2014

Re: .

ali izgleda se ipak radilo o nekoj formi izražavanja naklonosti pa ostah zbunjena..

Mislim da je hteo da ti poruči "primeti me, razjareni sam divlji vepar" :)
myredneckself myredneckself 13:11 14.11.2014

Re: .

tadejus
(nisam debela kunem se)

Ne znam ja ništa, samo vidim da pečeš kore za tortu, i da su ti one preče od nas ovde na blogu.
myredneckself myredneckself 13:17 14.11.2014

Re: .

reanimator
Kako ti Re misliš da možeš ulepšati dan stefu, sa ovakvim catcalling-om? Daj to malo suptilnije, nežnije...

Naprotiv mrns, vidiš da sam oštro protestovao protiv catcallinga, kojim se mladi hauzer maltene pohvalio?


niccolo, presudi molim te.
Da li povik psihopato može ulepšati nekom dan?
I ima li ovde "intent to intimidate"?

Nemam ja nikakav bias, samo je stef ovde na blogu, moj Radojica, mali Radojica, i ne dam da ga napadaju.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:18 14.11.2014

Re: .

da li perverzno uzdišu za ženom ili su se samo zadihali od hodanja...

+ uvek možeš da se izviniš sa tim; to nisam ja ,to je moj bronhitis
reanimator reanimator 13:20 14.11.2014

Re: .

niccolo, presudi molim te.
Da li povik psihopato može ulepšati nekom dan?
I ima li ovde "intent to intimidate"?

Ok, ok..ako nećemo stvari da nazivamo pravim imenom.. :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:24 14.11.2014

Re: .

:)


()
tadejus tadejus 13:52 14.11.2014

Re: .

myredneckself
tadejus(nisam debela kunem se)

Ne znam ja ništa, samo vidim da pečeš kore za tortu, i da su ti one preče od nas ovde na blogu.


bokte da nije neki bloger bio???
niccolo niccolo 13:55 14.11.2014

Re: .

a šta fali debelima?

Apsolutno ništa

ok,postotak cica se bio značajno smanjio - ali se profilisao onaj pravi,koji me voli bez obzira što sam debeli manijak u duši:)

To je ono čemu svi mi težimo

Da li povik psihopato može ulepšati nekom dan?

Možda psihopati.

I ima li ovde "intent to intimidate"?

Intent to intimidate him, intent to intimate with him...teško je prosuditi
reanimator reanimator 13:57 14.11.2014

Re: .

bokte da nije neki bloger bio???

Grok
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:35 14.11.2014

Ceterum censeo...

... da je za dame od muškog dobacivanja još gora opcija da ostanu potpuno neprimećene.
niccolo niccolo 13:46 14.11.2014

Re: Ceterum censeo...

osim ako su nindže.
margos margos 14:04 14.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Potpuno si u pravu, Jeremija.

Najlakše sam rešila svaku neprijatnost kad sam naučila da prolazeći pored nakupaca, kamiondžija i sl (više puta dnevno)- na svako dobacivanje s osmehom kažem ''hvala'.
Biljana 77 Biljana 77 15:30 14.11.2014

Re: Ceterum censeo...

da je za dame od muškog dobacivanja još gora opcija da ostanu potpuno neprimećene.



Ovo je nažalost najbednije moguće i najčešće opravdanje nevaspitanog ponašanja.
Ako treba da biram da li će za mnom da izvikuje nešto potpuno nepoznat čovek ili da me ne primeti, biram da me ne primeti. Ne znam odakle ideja da žene žele da budu primećene od svakog muškarca na svetu u svakom trenutku. Naprotiv, uglavnom žele pažnju nekog određenog i znaju kako da je skrenu na sebe, ali tu onda više ne pričamo o dobacivanju.
Dobacivanje je nevaspitano. Dobacivanje nije udvaranje. Dobacivanje nije šmekerski. Dobacivanje nije seksi, nije zanimljivo. Samo je nevaspitano. Kao i svako zadiranje u intimu nepoznate osobe. Prostakluk.
myredneckself myredneckself 16:20 14.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Vojislav Stojković
... da je za dame od muškog dobacivanja još gora opcija da ostanu potpuno neprimećene.

Hm.
Gledala sam nedavno na TV neku dramu, seriju, ne znam šta je, naletela sam i zadržala se, jer me je zaintrigirala (dobra!) glumica koja je tu igrala, a u izvesnim godinama je.
Nasmejala sam se u sebi kad je u nekom svom monologu između ostalog zažalila što više ne pobuđuje pažnju muškaraca, kao ranije, i navela nekoliko primera koji po opštoj definiciji spadaju u ordinarno, najprostačkije muško dobacivanje, tj. taj ketkoling.
Kad smo kod ovoga, Vojislave, mislim da svaka normalna žena oseti i pamti tu crtu, koja se podvlači između dva perioda u životu, i razgraničava ih. Kao što se seća kad su joj prvi put ustupili mesto u autobusu, a da to nije bio samo džentlmenski gest.
Takoda, primećene-neprimećene...pa, sve u svoje vreme.
Nije loše biti neprimećen.
myredneckself myredneckself 16:31 14.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Biljana77
Ne znam odakle ideja da žene žele da budu primećene od svakog muškarca na svetu u svakom trenutku...

Ihh...pa one to vole!
Zašto inače oblače sexi odeću, i mažu se karminom pre nego što izlepršaju iz kuće?!
Naprotiv, uglavnom žele pažnju nekog određenog i znaju kako da je skrenu na sebe, ali tu onda više ne pričamo o dobacivanju.


myredneckself myredneckself 16:41 14.11.2014

Re: Ceterum censeo...

margos
Potpuno si u pravu, Jeremija.

Najlakše sam rešila svaku neprijatnost kad sam naučila da prolazeći pored nakupaca, kamiondžija i sl (više puta dnevno)- na svako dobacivanje s osmehom kažem ''hvala'.

margos, draga
A znaš kad je meni pre par godina jedan čikica u busu rekao pomeri se, seko uopšte nisam imala ni trunku namere da se bunim što mi se obraća tim ljutim per tu stilom.
Naprotiv, došlo mi da ga častim na sledećoj stanici.
bocvena bocvena 13:39 15.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Ako treba da biram da li će za mnom da izvikuje nešto potpuno nepoznat čovek ili da me ne primeti, biram da me ne primeti.

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:48 15.11.2014

Re: Ceterum censeo...

:) jedan moj ortak,kad god bi izašao na ulicu,bi se detaljno sređivao. govorio je kako nikad ne možeš biti siguran,da će baš u tom trenutku naleteti žena tvog života. mislim, nije im dovikivao ili tako nešto - ali lovio je poglede. ne znam,kapiram da mu je u glavi bila ona filmska scena,kada se pogledi susretnu i njih dvoje ostanu sami na ulici i vreme stane i monitor pređe iz tehnikolora u crno beli...
princi princi 15:56 15.11.2014

Re: Ceterum censeo...

ne znam,kapiram da mu je u glavi bila ona filmska scena,kada se pogledi susretnu i njih dvoje ostanu sami na ulici i vreme stane i monitor pređe iz tehnikolora u crno beli...

Gde je sad? U lujkari?
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:10 15.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Gde je sad? U lujkari?

još gore! otišao na aljasku


Hansel Hansel 23:25 15.11.2014

Re: Ceterum censeo...

princi
ne znam,kapiram da mu je u glavi bila ona filmska scena,kada se pogledi susretnu i njih dvoje ostanu sami na ulici i vreme stane i monitor pređe iz tehnikolora u crno beli...

Gde je sad? U lujkari?

Хаха... али, имај у виду да је ово ипак била Хаузерова интерпретација.

А није тај можда био скроз луд -- мени се десило неколико пута да просто видим одмеравање које није скривено и поглед јој се заврши -- на ципелама. Па, зар јој није битна моја личност?! Ципеле ми, за инат, биле испод и мог минималног критеријума (проклете деведесете! )! Ето. А ко зна какав техниколор је могао да се деси! Само да сам имао боље ципеле! И то после није дискриминација?!
bocvena bocvena 10:58 16.11.2014

Re: Ceterum censeo...

и поглед јој се заврши -- на ципелама.

joj, ja sam jedna od tih.
al' ne dobacujem po ulici - damn, kakve su ti cipele, mače!
Hansel Hansel 11:34 16.11.2014

Re: Ceterum censeo...


joj, ja sam jedna od tih.

А баш сам се спремио да читам "Златибор" (ја кад видим леп блог у најави, па још с много коментара, оклевам -- то је контра оном Кафки код Микелеа, цијеним ).

myredneckself myredneckself 01:57 17.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Hansel
Само да сам имао боље ципеле!

A posle kažu žene shoe addict.
Hansel Hansel 10:28 17.11.2014

Re: Ceterum censeo...

Ово је тенденциозно површно читање! Из изложеног се види да је цитирани закључак (ма, вапај!) био управо резултат женске везаности за ципеле, која је проширена и на -- мушке!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana