Gost autor

Toblerone afera

dali76 RSS / 05.12.2014. u 03:56

Neretko se mogu čuti ocene da je  uzrok  trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji  njen put ka EU. Ukoliko prihvatimo lako proverljivu činjenicu da je danas svaka  drzava, clanica EU, ekonomski i institucionalno jača od Srbije, shvatimo koliko su ustvari nelogične  ovakve ocene.

Problem Srbije nije njen put ka EU, vec ogroman otpor   tom putu kojeg pružaju oni koji se  za isti samo deklrativno zalažu.

Zašto toliki otpor??
 Moj i vaš gost:

Martin Krpan

 

Toblerone afera je "skandal" iz 1995 u čijem središtu se nalazila švedska SDP političarka Mona Salin. Mediji su tada objavili da je Mona koristila službenu karticu za kupovinu različitih stvari za privatne potrebe, između ostalih i toblerone čokoladicu. Iako je nakon toga dokazala da je vratila sva potrošena sredstva, Mona je zbog pritiska javnosti morala da podnese ostavke na sve službene dužnosti. Najzaslužniji za raskrinkavanje afere su bili: Leif Brännström - novinar švedskog tabloida Expressen Princip javnosti. Princip javnosti (Offentlighetsprincipen) predstavlja ustavno pravo građana na uvid u sve javne dokumente svih državnih institucija. To pravo je ugrađeno u ustav 1766 i mnogi Šveđani to pravo vide kao nezamjenjivi i neizostavni dio demokratskog sistema.

Kreditnu karticu sa kojom je počinila "kriminal", Mona Salin je poklonila Švedskom radiju za aukciju za projekat Music Aid.



Komentari (197)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 05:03 05.12.2014

Zašto otpor

Zašto se neki opiru?
Mnogo je razloga.
Recimo, teško im da nauče engleski, ili im je lepo da dok rade u opštinskoj firmi igraju na kompjuteru pasijans tri sata dnevno svakog radnog dana... Mnogo je razloga, ostale dodajte sami...
dali76 dali76 05:59 05.12.2014

Re: Zašto otpor

Hm, da, postoji ta prica koliko se obicnim gradjanima ,E.G., sluzbeniku opstine, ustvari tesko naviknuti na nekakav red.
Mmislim da je interes,a tim i otpor uredjivanju mnogo veci kako se penjemo vertikalno ddo samih vrhova politicke elite.
docsumann docsumann 05:33 05.12.2014

ne znam za Srbiju


al' mi je sasvim jasno otkud toliki otpor u CG. upravo je zaštopalo oko (predvidljivo) najosjetljivijeg poglavlja - borbe protiv korupcije i vledavine prava (ili već kako bješe).
misim šta sad, kao treba Milo da uhapsi Mugija, Filip Aca, svi oni sve njih ...
dali76 dali76 06:04 05.12.2014

Re: ne znam za Srbiju

Milo ima iskustvo kolege Sanadera.
Covek se trudio da Hrvatsku kroz pomenuta poglavlja uredi,a onda je svhatio da bi sam mogao postati zrtva takvog uredjivanja.
Mislio je ako naprasno nestane iz politike, da ce isto tako nestati malverzacije.
EU nije bila zadovoljna dok je Hrvatska svoje afere resavala po novinama, vec na sudu, pravosnaznim presudama.


Hansel Hansel 10:34 05.12.2014

Re: ne znam za Srbiju

Mislio je ako naprasno nestane iz politike, da ce isto tako nestati malverzacije.

Ne bih rekao da je to jedini razlog, možda čak i nije bio presudan, a možda nije uopšte ni bio razlog povlačenja, budući da je ipak svako zaštićeniji ako je na vlasti nego ako nije.

Na primer, poznato je da je Sanader bio zapeo sa Slovencima. Čim je otišao, dogovor je postignut.
dali76 dali76 23:26 06.12.2014

Re: ne znam za Srbiju

Ja ipak Hansel verujem da su gospodinu Sanaderu glavni razlozi ostavke bili spasavanje vlastite slobode , i imetka.
Ne vidim nikakvu koleraciju sa cinjenicama da su problem sa Slovenijom reseni nakon njegovog oddlaska sa vlasti.
Ako bi bas natezali, mogli bi reci da je neko ko je u Sanaderu video prepreku za resavanje problema sa Slovencima, iskoristio svoja saznanja o njegovim nedozvoljenim radnjama.
Sto se tice drugog argumenta ovde,da bi Sanadera vise spasio ostanak na vlasti, mislim da to nije tacno.
Ukoliko se obezbedi da institucije drzave rade svoj posao, niko nije zasticen jer (neke)institucije postoje kako bi kontrolisale rad drugih institucija.



Hansel Hansel 00:23 07.12.2014

Re: ne znam za Srbiju

Njegovo ponašanje, ne samo po mom mišljenju (nikako verovanju), ukazivalo je da je smatrao da je nedodorljiv, a da nije tako -- prekasno je shvatio, kada je pokušao beg.
Ne vidim nikakvu koleraciju sa cinjenicama da su problem sa Slovenijom reseni nakon njegovog oddlaska sa vlasti.
Ako bi bas natezali, mogli bi reci da je neko ko je u Sanaderu video prepreku za resavanje problema sa Slovencima, iskoristio svoja saznanja o njegovim nedozvoljenim radnjama.

Može biti da ga je neko na neki način ucenio, ali meni je izgledalo da se povukao upravo zbog tih pregovora (kakav je tačno bio "scenario", naravno -- ne znam) jer nije hteo da odstupi od svojih stavova, a time je bio blokiran hrvatski put u EU.
Sto se tice drugog argumenta ovde,da bi Sanadera vise spasio ostanak na vlasti, mislim da to nije tacno.
Ukoliko se obezbedi da institucije drzave rade svoj posao, niko nije zasticen jer (neke)institucije postoje kako bi kontrolisale rad drugih institucija.

Dopusti, ne možeš argmentovani mišljenje nekim takoreći kondicionalom, u ovom slučaju: "ukoliko se obezbedi". Pitanje je da li je bilo obezbeđeno to o čemu pričaš. A, drugo, i mnogo bitnije, nema ničega što bi ukazivalo na (meni nelogičnu) pretpostavku da se osećao zaštićenije kad je sišao s vlasti. Kako si napisao (da je mislio da će kako naprasno ode iz politike, da će i malverzacije nestati), ispalo bi da se ponašao poput deteta koje kada ne želi da ga drugi vide, zatvori svoje oči.

Mada, čini se da kod nekih koji su na vlasti, a imaju i breme korumpiranosti... dođe u nekom trenutku do zamora materijala, do slabljenja instinkta samoodržanja -- da li zbog deluzija o sopstvenoj moći čijih žrtva postaju, da li zbog nečeg drugog, ne znam... ima nekih takoreći teorija zavere (koje baš i ne delim) da svi oni znaju da će im isteći rok upotrebe i da su nekad pristali na pravila igre, pa i na neku vrstu svoje žrtve kada za to dođe vreme. Zanimljivo tumačenje, u svakom slučaju.
dali76 dali76 02:15 08.12.2014

Re: ne znam za Srbiju

Ajmo, ovako, obojica naravno samo predpostavljamo.
Ali, postoji li bilo sta vaznije racionalnom coveku od prvo, njegove slobode, i imetka?
Pod predpostavkom da obojica Sanadera posmatramo kao racionalnog , ja sumnjam da postoji bilo kakav politicki stav koga Sanader ne bi hteo revidirati zarad zataskavanja njegovih malverzacija, odnosno zarad vlastite slobode.
Zbog toga sam rekao da postoji mogucnost da je neko ucenio Sanadera svojim saznanjima, ali ne vidim kako bi Slovenski problem per se mogao biti odgovoran za njegovu ostavku.
Da, naravno da je uslov svih uslova uredjene drzave da institucije sto je vise moguce rade svoj posao. Ne vidim zasto bi preduslov, ukoliko je neophodan deo argumenta, bio problem argumentu.
Srbija ce, ukoliko bude htela, prolaziti kroz poglavlja o vladavini prava. Svaki korak napred u ispunjavanju kriterijuma , odnosno u stepenu nezavisnosti nekih institucija, bice pretnja neodgovornosti.
I uvek se traze visoke pozicije radi primera drugima. Ukoliko ministar, ili premijer nije zasticen, niko nije zasticen.
Mogu li Nikolic, Vulin, Stefanovic ili mnogi drugi da politicki prezive da Srbija ispuni kriterijume iz poglavlja o vladavini prava?
Ne.


looping looping 07:26 05.12.2014

1

Neretko se mogu čuti ocene da je uzrok trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji njen put ka EU. Ukoliko prihvatimo lako proverljivu činjenicu da je danas svaka drzava, clanica EU, ekonomski i institucionalno jača od Srbije, shvatimo koliko su ustvari nelogične ovakve ocene.
Problem Srbije nije njen put ka EU, vec ogroman otpor tom putu kojeg pružaju oni koji se za isti samo deklrativno zalažu
.

Navikli ljudi da se deklarišu za i protiv pa to ti je.
A zapravo je potpuno svejedno da li ćemo ili nećemo u EU.

Meni je potpuno svejedno da li će sutra Srbija biti sa visokim standardom kao Norveška (ne EU članica) ili kao Švedska (EU članica) ili sa niskim standardom kao Bugarska (EU članica) ili Turska (ne EU članica).
expolicajac expolicajac 07:55 05.12.2014

Ako neće breg Muhamedu

Onda će Muhamed bregu. Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:30 05.12.2014

Re: Ako neće breg Muhamedu

expolicajac
Onda će Muhamed bregu. Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.


ili da raspišemo referendum, kažemo istorijsko ne, i onda oslobodimo, tj vratimo sve Srbe koji žive u EU i NATO zemljama.

thebee269 thebee269 15:55 05.12.2014

Re: Ako neće breg Muhamedu

expolicajac
Onda će Muhamed bregu. Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.

Kako se u Srbiji izlazi iz depresije?
Uzme se pasos i iseli u inostaranstvo.
martin_krpan martin_krpan 17:00 05.12.2014

Re: Ako neće breg Muhamedu

expolicajac
Onda će Muhamed bregu. Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.


Tako je, ali ima nešto još opasnije, a to je nemogućnost izlaska iz takve situacije, nemogućnost djelovanja na svim nivoima. Iako i tu ima nepreciznosti, dijagnoza se može postaviti, ali kada se krene raditi sa grupama i pojedincima tu su takve barijere, blokade, odbrambeni mehanizmi da je to razočaravajuće. Kažeš - huligani, refleksija: i u Engleskoj su huligani, oni izmislili.. Kažeš, rasisaz prema Romima, refleksija: crnci u USA....itd. To su blokatori društvenih procesa. Tako je teško, tako je strašno živjeti u takvoj zemlji (A. Solženjicin sa radia b92 džingla)
jkt2010 jkt2010 08:26 05.12.2014

Lako proverljive činjenice

dali76
Ukoliko prihvatimo lako proverljivu činjenicu da je danas svaka drzava, clanica EU, ekonomski i institucionalno jača od Srbije, shvatimo koliko su ustvari nelogične ovakve ocene.
Evo prihvatam. A kako je bilo pre "danas"? Msm, kad je to Srbija bila razvijenija od Svedske? (ako se ne racuna srednji vek kad smo mi jel'te jeli srebrnim escajgom i imali zakonik, a oni isli okolo u pljacku)...
Martin Krpan
švedska SDP političarka Mona Salin je koristila službenu karticu za kupovinu različitih stvari za privatne potrebe, između ostalih i toblerone čokoladicu.
Nemogudaverujem... švedjanka a lopov...
expolicajac
Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.
Sigurno imas na umu destinacije kao sto su Bugarska ili Rumunija ili Hrvatska?
djovica djovica 08:43 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

jkt2010

expolicajac
Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.
Sigurno imas na umu destinacije kao sto su Bugarska ili Rumunija ili Hrvatska?


Između ostalog, Srbija je tu gde (ni)je i zbog ovakvog potcenjivanja "drugih", a precenjivanja sebe ("Vučić je dodao da Srbiji na uspehu zavide u regionu i da pojedine zemlje koje su navikle da je Srbija džak za udaranje, pokazuju strah i zavist i ne znaju kojim oružjem da zaustave našu zemlju." ) Srbija je daleko iza navedenih država po svim parametrima. Lisica i grožđe.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:58 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

Lisica i grožđe.


Vucic prica gluposti, ali se oni nesrecnici spaljuju po Bugarskoj verovatno zbog tog nevidjenog grozdje napretka u EU.
djovica djovica 09:07 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

apacherosepeacock
Lisica i grožđe.


Vucic prica gluposti, ali se oni nesrecnici spaljuju po Bugarskoj verovatno zbog tog nevidjenog grozdje napretka u EU.


Bilo kako bilo, da nije u EU, Bugarska bila bi Srbija. A takvu besperspektivnost niko nikome ne želi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:28 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

A takvu besperspektivnost niko nikome ne želi.


Da, poznato je da se ljudi samospaljuju zbog vere u uspeh.
jkt2010 jkt2010 11:24 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

djovica
jkt2010

expolicajac
Zato svi da se iselimo odavde. To je jedino rešenje. Ovde pomoći nema. PROPAST. TUGA. JAD. ČEMER.
Sigurno imas na umu destinacije kao sto su Bugarska ili Rumunija ili Hrvatska?


Između ostalog, Srbija je tu gde (ni)je i zbog ovakvog potcenjivanja "drugih", a precenjivanja sebe ("Vučić je dodao da Srbiji na uspehu zavide u regionu i da pojedine zemlje koje su navikle da je Srbija džak za udaranje, pokazuju strah i zavist i ne znaju kojim oružjem da zaustave našu zemlju." ) Srbija je daleko iza navedenih država po svim parametrima. Lisica i grožđe.

Srbija je tu gde je vec 200 godina, da bas ne kazem oduvek. A isto vazi i za ove ostale pomenute. Meni je samo nejasno sta su pojedinci mislili ako im je takva lako proverljiva cinjenica zapala za oko tek ovih dana tj kad su otisli napr u Teksas? Ocu da kazem, nije Srbija do prekjuce bila Kalifornija pa je onda juce pukla i nasla se na dnu Evrope. Tamo gde su nam i gorepomenute komsije.

Jednog dana ce ovi iznenadjeni i uvredjeni mozda da shvate da uopste nije losa stvar biti "siromasan" i "neuredjen" na najbogatijem i najuredjenijem kontinentu.
blogovatelj blogovatelj 15:46 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

Msm, kad je to Srbija bila razvijenija od Svedske?


Ne znam za Svedsku, ali za Island znam.
Leteo sam nedavno Iceland Air-om, pa su po ekranu isle zanimljivosti vezane za Island.
Izmedju ostalog, naucio sam da su pre pedesetak godina voce jeli samo oko bozicnih praznika.
Kod nas pre pedesetak godina ipak je bilo voca, ako se ne varam.
martin_krpan martin_krpan 17:03 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

blogovatelj
Msm, kad je to Srbija bila razvijenija od Svedske?


Ne znam za Svedsku, ali za Island znam.
Leteo sam nedavno Iceland Air-om, pa su po ekranu isle zanimljivosti vezane za Island.
Izmedju ostalog, naucio sam da su pre pedesetak godina voce jeli samo oko bozicnih praznika.
Kod nas pre pedesetak godina ipak je bilo voca, ako se ne varam.


Ali zato tamane pafine i kitove. Kita bacaju na roštilj i peku ga ca. 50 sec.
blogovatelj blogovatelj 18:09 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

Ali zato tamane pafine i kitove. Kita bacaju na roštilj i peku ga ca. 50 sec.


Jesi probao nekad da lovis kita na -20 Celzijusa? Sta mislis jel to nesto lepo, ili nije?
martin_krpan martin_krpan 18:17 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

blogovatelj
Ali zato tamane pafine i kitove. Kita bacaju na roštilj i peku ga ca. 50 sec.


Jesi probao nekad da lovis kita na -20 Celzijusa? Sta mislis jel to nesto lepo, ili nije?


loviti kita i ubiti ga je varvarski primitivizam, i to Islandu mnogi zamjeraju. Ali da se razumjemo, Island je sređena zemlja.
rade.radumilo rade.radumilo 19:25 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

A isto vazi i za ove ostale pomenute


Pa baš i ne važi. Evo, na primeru Bugarske u koju sam imao prilike ići tokom osamdesetih i u koju imam prilike ići sada. Često.
Dakle, Bugarska kao i ostale zemlje Varšavskog ugovora je bila do raspada Komunizma u njima, u takvom bednom stanju da se još uvek osećaju posledice toga. Celokupna SFRJ je po svemu bila u daleko boljoj poziciji. Problem je u tome što smo mi tada krenuli u rikverc, a oni napred.
Bugarska je sad u nešto boljoj poziciji od Srbije, ali obzirom na razliku od pre 25 godina, to zapravo predstavlja zavidan napredak, dok je bivša Juga nazadovala.
milisav68 milisav68 20:36 05.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

blogovatelj
Ne znam za Svedsku, ali za Island znam.
Leteo sam nedavno Iceland Air-om, pa su po ekranu isle zanimljivosti vezane za Island.
Izmedju ostalog, naucio sam da su pre pedesetak godina voce jeli samo oko bozicnih praznika.
Kod nas pre pedesetak godina ipak je bilo voca, ako se ne varam.

Sad gaje banane, kivi, i ostalo južno voće (zahvaljujući termalnim izvorima i staklenicima), a kod nas propade sve, što zbog poplave, što zbog suše, a i raznih boleština koje pomenuta dva donose.
dali76 dali76 03:02 06.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

Ukoliko je ovolika kolicina iracionalnosti (odbijanje cinjenica) postoji medju ipak emancipiranim ljubiteljima lika i dela Vucic, Aleksandra, kako li je tek u njegovom radikalskom jezgru medj onim sa pokretnih stepenicama?
Naravno tu se indifirentnost ka EU, ili manje vise otvorena nenaklonost pretvara u otvorenu netrepeljivost ka EU.
Sasvim je jasno da vecinski deo Srbije ceka samo mig vodje da se prekine taj stetni put ka zapadu, ali je Srbija sretnija no pametnija, posto Putin nema para za sponzorisanje Vuciceve despotovine.


A to neosnovano sprdanje sa Bugarima ili Rumunima, ili poredjenje sa jednom uredjenom Noerveskom , ili negacija onog sto niko pametan ne tvrdi)da Srbija nije bila Kalifornija),a da je situacija manje vise ista u zadnjih 200godina, su stvari toliko operisane od cinjenica da bi vam braca Grimm pozavideli.
Ponavljam, znam da se nekome ne svidja, ali svaka pojedinacna clanica EU, sto se tice institucija i ekonomije , stoji bolje od Srbije.

jkt2010 jkt2010 04:58 06.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

Dali76
Ukoliko je ovolika kolicina iracionalnosti (odbijanje cinjenica) postoji medju ipak emancipiranim ljubiteljima lika i dela Vucic, Aleksandra, kako li je tek u njegovom radikalskom jezgru medj onim sa pokretnih stepenicama?

Nemam pojma, sto mi ne kazes?
A to neosnovano sprdanje sa Bugarima ili Rumunima,

Ko se sprda? Ja bogumi ne a ti vidi za sebe. To su nam komsije na slicnom nivou razvoja. Ko tu ima 400 a ko 500 evra - nikakva razlika. Znaci Dali svi smo mi ovde zaostali. Ne mogu da verujem da si to uvideo tek kad si otisao u Teksas? Si ti pre toga mrdao negde van SFRJ?
Ponavljam, znam da se nekome ne svidja, ali svaka pojedinacna clanica EU, sto se tice institucija i ekonomije , stoji bolje od Srbije.
Da pa? I Kalifornija stoji bolje od Teksasa, a Teksas od Alabame, pa sta?
jkt2010 jkt2010 05:03 06.12.2014

Re: Lako proverljive činjenice

Dali
da je situacija manje vise ista u zadnjih 200godina, su stvari toliko operisane od cinjenica da bi vam braca Grimm pozavideli.

Ma jok uopste nisu. Pre 200 godina je Srbija bila rame uz rame sa Svajcarskom, a Svedska je bila ispod Albanije. Jel to tvoja teza?

Ajd ti zamoli Doublecross-a da ti izvadi tabelu gde je ko bio pre 200 godina pa uporedi sa gde je ko danas. Evo ja ovako na nevidjeno mogu se kladim da je jedino Grcka odskocila iz ovog naseg jadnog regiona. Ovo ostalo - gde je ko bio tada tamo je i sada. Sta tebi tu nije jasno, meni nije jasno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:32 05.12.2014

Čemu otpori?

1. Najveći uspeh ovog društva u XXI veku je samostalnost Srbije i međunarodno priznati suverenitet. Ulaskom u EU taj veliki uspeh - smanjujemo.

2. EU? Šta su oni radili Indijancima?
freehand freehand 09:06 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

2. EU? Šta su oni radili Indijancima?

Misliš - nama indijancima?
Svašta, i to i dalje čine. Šta ti misliš o Šešelj-rezoluciji, na primer?
jkt2010 jkt2010 11:27 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

uros_vozdovac

2. EU? Šta su oni radili Indijancima?

Ne znam za Indijance ali sta su nama radili se uci iz istorije u osnovnoj skoli.
hajkula1 hajkula1 12:46 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

jkt2010
uros_vozdovac

2. EU? Šta su oni radili Indijancima?

Ne znam za Indijance ali sta su nama radili se uci iz istorije u osnovnoj skoli.



Uči... Glavni neprijatelj srpski nacionalizam... Englezi saveznici, prijateljske zemlje... Tito nas spasao od Staljinove čizme...


freehand freehand 12:49 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

Tito nas spasao od Staljinove čizme...

Bogami - jeste. I hvala mu na tome.
nim_opet nim_opet 14:58 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

Najveći uspeh ovog društva u XXI veku je samostalnost Srbije i međunarodno priznati suverenitet.


"Ovo drustvo" nema nikakve zasluge za samostalnost Srbije. Srbija je zavrsila samostalna zbog akcija svih drugih koji su se od Srbije odcepili, a ne zbog toga sto je "ovo drustvo" nesto uradilo povodom iste.
freehand freehand 15:16 05.12.2014

Re: Čemu otpori?


nim_opet
Najveći uspeh ovog društva u XXI veku je samostalnost Srbije i međunarodno priznati suverenitet.


"Ovo drustvo" nema nikakve zasluge za samostalnost Srbije. Srbija je zavrsila samostalna zbog akcija svih drugih koji su se od Srbije odcepili, a ne zbog toga sto je "ovo drustvo" nesto uradilo povodom iste.


I odneli i gramatiku, i pravopis, i stil, i sve redom. I tako ostadosmo mi mišovi.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:31 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

freehand
2. EU? Šta su oni radili Indijancima?

Misliš - nama indijancima?
Svašta, i to i dalje čine. Šta ti misliš o Šešelj-rezoluciji, na primer?


E promaklo mi je ispod radara, nešto mi se zagužvalo ovih dana, ali ću večeras, natenane da se informišem, nadam se i da seirim da sam u pravu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:32 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

nim_opet
Najveći uspeh ovog društva u XXI veku je samostalnost Srbije i međunarodno priznati suverenitet.


"Ovo drustvo" nema nikakve zasluge za samostalnost Srbije. Srbija je zavrsila samostalna zbog akcija svih drugih koji su se od Srbije odcepili, a ne zbog toga sto je "ovo drustvo" nesto uradilo povodom iste.


To ako je tačno, upravo si najveći uspeh ovog društva krenuo da potireš. Pa ok, ali ja druge uspehe ne vidim.
docsumann docsumann 15:55 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

uros_vozdovac
nim_opet
Najveći uspeh ovog društva u XXI veku je samostalnost Srbije i međunarodno priznati suverenitet.


"Ovo drustvo" nema nikakve zasluge za samostalnost Srbije. Srbija je zavrsila samostalna zbog akcija svih drugih koji su se od Srbije odcepili, a ne zbog toga sto je "ovo drustvo" nesto uradilo povodom iste.


To ako je tačno, upravo si najveći uspeh ovog društva krenuo da potireš. Pa ok, ali ja druge uspehe ne vidim.



pa, dobro, umjetnost je da pustiš druge da sve završe umjesto tebe
freehand freehand 15:57 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

uros_vozdovac
freehand
2. EU? Šta su oni radili Indijancima?

Misliš - nama indijancima?
Svašta, i to i dalje čine. Šta ti misliš o Šešelj-rezoluciji, na primer?


E promaklo mi je ispod radara, nešto mi se zagužvalo ovih dana, ali ću večeras, natenane da se informišem, nadam se i da seirim da sam u pravu.

O čemu pričaš?
misha.m misha.m 16:43 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

freehand
Tito nas spasao od Staljinove čizme...

Bogami - jeste. I hvala mu na tome.

Vi'š, nešto mislim - svi ti pod tom čizmom bejahu siromašni i potlačeni i ugnjeteni i gladni. I čeznuše da jednom budu slobodni i bogati.
Pa kad im se pružila prilika, oberučke je prihvatiše i učiniše sve da taj svoj cilj dostignu. I sad su ekonomije u Češkoj, Poljskoj (za koje znam sigurno) stabilnije od nekih drugih (Italije, Grčke, pa i Srbije).
Za to vreme mi smo uživali u nezavisnosti, bogatstvu, slobodi, putovanjima sa crvenim pasošem, farmerkama i u čemu još sve ne. Gledali smo "ove druge" sa visine.
I dalje to radimo. I silno grešimo, mislim.
Da li bismo bili drugačiji da smo bili pod tom čizmom?
Što reče moj profesor istorije u srednjoj školi - ŠBB KBB
martin_krpan martin_krpan 17:10 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

Za to vreme bi smo uživali u nezavisnosti, bogatstvu, slobodi, putovanjima sa crvenim pasošem, farmerkama i u čemu još sve ne. Gledali smo "ove druge" sa visine.
I dalje to radimo. I silno grešimo, mislim.



Da li bismo bili drugačiji da smo bili pod tom čizmom?


Na žalost dođe to takve distopijske hipoteze. To niko ne bi želio, ali dajte procese već jednom, dajte institucije. 21. vijek. Dajte stubiće na trotoarima da ne parkiraju džipove, pravite ih u propaloj željezari kao one teške Londonske, dajte liftove za invalide, dajte parkove, dajte metalne koševe, da kada neko zakuca ne otpadne konstrukcija.... klinci moraju obuzdavati fantastičan dar. Niko ništa. Do sada se nikakav proces ne vidi tako da je čizma i to Turska itekako opcija.
nim_opet nim_opet 17:46 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

To ako je tačno, upravo si najveći uspeh ovog društva krenuo da potireš. Pa ok, ali ja druge uspehe ne vidim.


Ne razumem "to ako je tacno". Ovo nije moje ili tvoje misljenje nego cinjenica - razlog sto je Srbija samostalna je sto je Crna Gora 21. maja 2006. na referendumu donela odluku o istupanju iz Drzavne Zajednice Srbija i Crna Gora. Srbija nije imala niti referendum niti nekakvu odluku o samostalnosti pre nego sto je dovedena pred svrsen cin.

Ili mi pricamo o nekoj paralelnoj Srbiji?
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:37 05.12.2014

Re: Čemu otpori?

nim_opet
To ako je tačno, upravo si najveći uspeh ovog društva krenuo da potireš. Pa ok, ali ja druge uspehe ne vidim.


Ne razumem "to ako je tacno". Ovo nije moje ili tvoje misljenje nego cinjenica - razlog sto je Srbija samostalna je sto je Crna Gora 21. maja 2006. na referendumu donela odluku o istupanju iz Drzavne Zajednice Srbija i Crna Gora. Srbija nije imala niti referendum niti nekakvu odluku o samostalnosti pre nego sto je dovedena pred svrsen cin.

Ili mi pricamo o nekoj paralelnoj Srbiji?

Pričamo o tome je li to najveći uspeh ja kažem jeste :) A upravo raspravljamo kako je najveći uspeh Srbije sporan, pa ti vidi kako je sa manjim uspesima, koliko su tek oni sporni
milisav68 milisav68 00:03 06.12.2014

Re: Čemu otpori?

uros_vozdovac

Pričamo o tome je li to najveći uspeh ja kažem jeste :) A upravo raspravljamo kako je najveći uspeh Srbije sporan, pa ti vidi kako je sa manjim uspesima, koliko su tek oni sporni

Najveći uspeh Srbije je što može da trpi svašta.
freehand freehand 08:54 05.12.2014

Rebusi

Ja nikad i nigde nisam čuo da je "uzrok trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji njen put ka EU."
Ni od Šešelja ni od Koštunice, ni od Vućčića i Nikolića dok su bili Vučić i Nikolić.
Znam da je bilo primedbi zbog skidanja carinskih barijera uopšte ili prerano, prilagođavanja zakonodavstva kod stvari gde je to nelogično i besmisleno, ali da je uzrok lošeg ekonomskog stanja to što Dali kaže, kao što rekoh - nikad i nigde.
Što se afere tiče - uopšte mi nije jasno ni kakve ta šveddska afera ima veze sa putem Srbije u EU? Pa desetine britanskih poslanika je, na primer, godinama posle te afere, na primer, uzimalo brda čokolade na trošak budžeta, pa šta? Nisu pratili svetao primer švedske ministarke kao ni Britanija svetao primer Švedske?
Dični primer švedskog novinarstva i kritičke javnosti? Ok. Evo i naši tabloidi vrište po vasdan. Javnost odjekuje "Lopovi! Lopovi!", a hapsi li se hapsi.
I šta sad?

Bajdvej - Vikjtor Ivančić, samo za Dalija:
... a nisu mi interesantne ni žurnalistove zablude iz sfere političke prakse, uključujući glorifikaciju Sanadera – hrvatske prethodnice Vučića – čija se „reformska“ vjerodostojnost najbolje očituje u današnjem profašističkom izdanju njegove stranke.
dali76 dali76 06:46 09.12.2014

Re: Rebusi

Ja nikad i nigde nisam čuo da je "uzrok trenutnog ekonomskog stanja u Srbiji njen put ka EU."
Ni od Šešelja ni od Koštunice, ni od Vućčića i Nikolića …
Ovo su tvoji rebusi?
Rebus je resen tako sto sam utipkao na google ono sto ti Freehand nisi nikad i nigde cuo.
Dobio si jedan primer gde lik koga si ti pomenuo kaze ono sto ti nikad nisi cuo da kaze.
Jel posteno?
Ako se sam potrudis, siguran sam, dobices jos toga sto nisi nikad i nigde cuo.





tasadebeli tasadebeli 09:29 05.12.2014

Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Po toblerone, brate Vožde!


Princip javnosti (Offentlighetsprincipen) predstavlja ustavno pravo građana na uvid u sve javne dokumente svih državnih institucija. To pravo je ugrađeno u ustav 1766 i mnogi Šveđani to pravo vide kao nezamjenjivi i neizostavni dio demokratskog sistema.



1766?

A Karađorđe se rodio 1768!

Auuu, koliko mi imamo još da taljigamo do ovog ustavnog prava!

A da probamo da uđemo na mala vrata, kroz NATO?
freehand freehand 09:56 05.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

A da probamo da uđemo na mala vrata, kroz NATO?

"Ako nećeš ti u NATO - NATO će u tebe." - stara poslovica Pueblo indijanaca sa zida jedne od njihovih naseobina u pećinama Novog Meksika.
tasadebeli tasadebeli 10:16 05.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
A da probamo da uđemo na mala vrata, kroz NATO?

"Ako nećeš ti u NATO - NATO će u tebe." - stara poslovica Pueblo indijanaca sa zida jedne od njihovih naseobina u pećinama Novog Meksika.


Ja, ja, u pravu si... A prema poslednjim rezultatima istorijskih i arheoloških istraživanja, Pueblo Indijanci su takođe nastali od Srba, pa se sa pravom može reći da je to, u stvari, stara srpska poslovica...




martin_krpan martin_krpan 17:11 05.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

1766?


Jedna od ključnih stvari u tekstu.
martin_krpan martin_krpan 17:12 05.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

tasadebeli
freehand
A da probamo da uđemo na mala vrata, kroz NATO?

"Ako nećeš ti u NATO - NATO će u tebe." - stara poslovica Pueblo indijanaca sa zida jedne od njihovih naseobina u pećinama Novog Meksika.


Ja, ja, u pravu si... A prema poslednjim rezultatima istorijskih i arheoloških istraživanja, Pueblo Indijanci su takođe nastali od Srba, pa se sa pravom može reći da je to, u stvari, stara srpska poslovica...






E ye. Ok, sada barem imate čvrstog lidera da vas od demokratije brani.
tasadebeli tasadebeli 22:17 05.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan

E ye. Ok, sada barem imate čvrstog lidera da vas od demokratije brani.



Који то ми? Ја сам овде сам...

А и који то ви? Зар тамо није само Мартин?

А и какви лидери? Ја лидера немам, сам себи сам лидер откако сам се родио. Инокосан, што би рекли...

А ти имаш лидера?
martin_krpan martin_krpan 08:36 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

tasadebeli
martin_krpan

E ye. Ok, sada barem imate čvrstog lidera da vas od demokratije brani.



Који то ми? Ја сам овде сам...

А и који то ви? Зар тамо није само Мартин?

А и какви лидери? Ја лидера немам, сам себи сам лидер откако сам се родио. Инокосан, што би рекли...

А ти имаш лидера?


E Taso, Taso, inokosni. Mislim da je licemjerno biti dio kolektiva kada ti to odgovara (pozitivne stvari) a imati autonomiju od kolektiva kada ti to ne odgovara (neg. stvari). Recimo, svi znaju da je cijena struje u Srbiji ihahaj ispod tržišne cijene, i pravo na tu struju imaju samo članovi jednog kolektiva. U tom primjeru dok god koristiš tu uslugu po toj cijeni ti si subjekt i samim tim neizostavni dio kolektiviteta. E sad, ti imaš pravo sebe staviti van tog diskursa i vjerovatno imati argumente za takav stav, ali ćeš imati mnogo teorija koje se protive takvom stavu.
Ili recimo da si bio samo običan učitelj u Njemačkoj 1943 i radio samo svoj posao, i kažeš: ne zanima me nikakav Hitler - ja samo radim svoj posao i nemam sa tim nikakve veze? Jel može to. A gdje je extra društvena vrijednost od pljačke, Sklavenarbeita u industrijskim postrojenjima i infrastrukturi,..uživao si koristi od takvog sistema i samim tim si neizostavni dio kolektiviteta, ti si subjekat. Dakle, nisi kriv ali si odgovoran, učestvovao si u procesu, koristio si ga. Ako nisi htio da budeš dio procesa, mogao si samo dvije stvari: a) počiniti suicid; b) ne korostiti usluge sistema - to bi bilo teško, morao bi vjerovatno da se izoluješ kao Šopenhauerov samotnjak, da slomiš volju u sebi.

O tim stvarima su sve rekli: Horkheimer & Adorno, Jaspers, Habermas... i oni sebe vide kao odgovorne i ta odgovornost se ugrađuje i u sledeće generacije. Nove generacije imaju odgovornost da: znaju šta se desilo (iz prve praćke znam klince Njemce koji su se porazboljevali od tuge kada su se u školi prvi put susreli sa zločinima njihovih djedova); da se nikada i nigdje više ne ponovi, a ponovilo se:(:(; Društvo koje ima introspekciju, koje ima snage za samokritiku, za preuzimanje odgovornosti (čak i onda kada to nije ni potrebno - recimo padanje na koljena Vilija Branda - nije morao, proces je išao već u jednom smjeru ali ga je on stavio na još viši nivo i ubrzao) su snažna društva i takva društva imaju budućnost. Čak i kada su drugi gluhonijemi na svoju odgovornost treba odgovornost preuzeti jer time postižeš: a) socijalnu komnetentnost u smislu da "razoružavaš protivnika" gurajući loptu u njegovo dvorište, b) vodiš proces a voditi proces je uvijek bolje nego proces slijediti.... Ili šta ćeš uraditi ako/kada Srbija bude plaćala ratnu odštetu, hoćeš reći: vratite mi moj dio ja sa tim nemam veze.

Abolicija od odgovornosti je blokator procesa (ponavljam: čak i kada nisi za sve odgovoran moraš što više preuzimati na sebe, time se mijenjaš, time proces vodiš, time otvaraš mnoge nove opcije, perspektive, otvaraš i nepoznate ishode, u svakom slučaju 100% ulaziš u novo vrijeme, čistiš se, skidaš staru kožu sa sebe), i takva društva su osuđena na umiranje. To su mrtvačka društva.

freehand freehand 09:08 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
tasadebeli
martin_krpan

E ye. Ok, sada barem imate čvrstog lidera da vas od demokratije brani.



Који то ми? Ја сам овде сам...

А и који то ви? Зар тамо није само Мартин?

А и какви лидери? Ја лидера немам, сам себи сам лидер откако сам се родио. Инокосан, што би рекли...

А ти имаш лидера?


E Taso, Taso, inokosni. Mislim da je licemjerno biti dio kolektiva kada ti to odgovara (pozitivne stvari) a imati autonomiju od kolektiva kada ti to ne odgovara (neg. stvari). Recimo, svi znaju da je cijena struje u Srbiji ihahaj ispod tržišne cijene, i pravo na tu struju imaju samo članovi jednog kolektiva. U tom primjeru dok god koristiš tu uslugu po toj cijeni ti si subjekt i samim tim neizostavni dio kolektiviteta. E sad, ti imaš pravo sebe staviti van tog diskursa i vjerovatno imati argumente za takav stav, ali ćeš imati mnogo teorija koje se protive takvom stavu.
Ili recimo da si bio samo običan učitelj u Njemačkoj 1943 i radio samo svoj posao, i kažeš: ne zanima me nikakav Hitler - ja samo radim svoj posao i nemam sa tim nikakve veze? Jel može to. A gdje je extra društvena vrijednost od pljačke, Sklavenarbeita u industrijskim postrojenjima i infrastrukturi,..uživao si koristi od takvog sistema i samim tim si neizostavni dio kolektiviteta, ti si subjekat. Dakle, nisi kriv ali si odgovoran, učestvovao si u procesu, koristio si ga. Ako nisi htio da budeš dio procesa, mogao si samo dvije stvari: a) počiniti suicid; b) ne korostiti usluge sistema - to bi bilo teško, morao bi vjerovatno da se izoluješ kao Šopenhauerov samotnjak, da slomiš volju u sebi.

O tim stvarima su sve rekli: Horkheimer & Adorno, Jaspers, Habermas... i oni sebe vide kao odgovorne i ta odgovornost se ugrađuje i u sledeće generacije. Nove generacije imaju odgovornost da: znaju šta se desilo (iz prve praćke znam klince Njemce koji su se porazboljevali od tuge kada su se u školi prvi put susreli sa zločinima njihovih djedova); da se nikada i nigdje više ne ponovi, a ponovilo se:(:(; Društvo koje ima introspekciju, koje ima snage za samokritiku, za preuzimanje odgovornosti (čak i onda kada to nije ni potrebno - recimo padanje na koljena Vilija Branda - nije morao, proces je išao već u jednom smjeru ali ga je on stavio na još viši nivo i ubrzao) su snažna društva i takva društva imaju budućnost. Čak i kada su drugi gluhonijemi na svoju odgovornost treba odgovornost preuzeti jer time postižeš: a) socijalnu komnetentnost u smislu da "razoružavaš protivnika" gurajući loptu u njegovo dvorište, b) vodiš proces a voditi proces je uvijek bolje nego proces slijediti.... Ili šta ćeš uraditi ako/kada Srbija bude plaćala ratnu odštetu, hoćeš reći: vratite mi moj dio ja sa tim nemam veze.

Abolicija od odgovornosti je blokator procesa (ponavljam: čak i kada nisi za sve odgovoran moraš što više preuzimati na sebe, time se mijenjaš, time proces vodiš, time otvaraš mnoge nove opcije, perspektive, otvaraš i nepoznate ishode, u svakom slučaju 100% ulaziš u novo vrijeme, čistiš se, skidaš staru kožu sa sebe), i takva društva su osuđena na umiranje. To su mrtvačka društva.


A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?
martin_krpan martin_krpan 09:18 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?


Dobio sam je od tvog šefa.
freehand freehand 09:35 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?


Dobio sam je od tvog šefa.

Vidi, Martine: na ovakvo njakanje mogao bih da odgovorim imenujući tvog šefa. Nego neću.
Još jednom te pitam - odakle ideja o poređenju Srbije i Nemačke? Jer sem za napaljene budaletine i plaćene kvaziintelektualce dodirnih tačaka ni po kom osnovu nema.
Mada si se možda prešao ako su ti oči umorne a mozak u vikend-režimu. Poređenje Nemačke sa Hrvatskom stoji u svakoj zapeti, na primer.
Da nisi to hteo da kažeš?
martin_krpan martin_krpan 09:42 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
martin_krpan
A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?


Dobio sam je od tvog šefa.

Vidi, Martine: na ovakvo njakanje mogao bih da odgovorim imenujući tvog šefa. Nego neću.
Još jednom te pitam - odakle ideja o poređenju Srbije i Nemačke? Jer sem za napaljene budaletine i plaćene kvaziintelektualce dodirnih tačaka ni po kom osnovu nema.
Mada si se možda prešao ako su ti oči umorne a mozak u vikend-režimu. Poređenje Nemačke sa Hrvatskom stoji u svakoj zapeti, na primer.
Da nisi to hteo da kažeš?


Kada budem pričao o Hrvatskoj, da. Hrvatska nije tema bloga. Napiši blog pa ćemo analizirati fenomene: Paraga, Šušak, Đapić, Tompson...
freehand freehand 09:51 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
freehand
martin_krpan
A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?


Dobio sam je od tvog šefa.

Vidi, Martine: na ovakvo njakanje mogao bih da odgovorim imenujući tvog šefa. Nego neću.
Još jednom te pitam - odakle ideja o poređenju Srbije i Nemačke? Jer sem za napaljene budaletine i plaćene kvaziintelektualce dodirnih tačaka ni po kom osnovu nema.
Mada si se možda prešao ako su ti oči umorne a mozak u vikend-režimu. Poređenje Nemačke sa Hrvatskom stoji u svakoj zapeti, na primer.
Da nisi to hteo da kažeš?


Kada budem pričao o Hrvatskoj, da. Hrvatska nije tema bloga. Napiši blog pa ćemo analizirati fenomene: Paraga, Šušak, Đapić, Tompson...



Koliko sam razumeo - Švedska je tema bloga, ili nije?

Pitao sam za dodirne tačke Srbije i Nemačke, Hrvatsku iskoristio kao ilustraciju. Jer rekoh - Srbiju su u tom kontekstu pominjali samo nedojebani poluintelekti i profesionalci koji su pripremali teren i razloge za opstanak i angažćovanje NATO mimo svih propisa i zakona.
Blogove ne pišem po narudžbi, ali bih vrlo rado pročitao tvoj tekst na tu temu, obzirom da su ti interesovanja na to fokusirana.
A što se tiče pobrojanih - mogu samo da se nasmejem. kakav Paraga, kakav Tompson?
Tuđman, Šeks, vrhovništvo Martine! Veliki plan i njegovo djelatno sprovođenje! Ne lokalni levaci i beslovesni folklorni marginalci.
Ilica se rukuje sa Vermahtom i stadion "Za dom spremni" sa Šimunićem, to sam pomenuo.
martin_krpan martin_krpan 09:53 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Koliko sam razumeo - Švedska je tema bloga, ili nije?


nisi vidio tagove, nisi.

Ok, spremiću materijal, ti spremi gostoprimstvo.
freehand freehand 09:59 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

nisi vidio tagove, nisi.

Jok, čitam tekst, ne gledam tagove. A u tekstu samo Dali interpretira u uvodu i najavi, a i to vrljavo i bez osnova za iznete tvrdnje.
Ok, spremiću materijal, ti spremi gostoprimstvo.

Izvini, možda na neku drugu temu. Ne objavljujem tekstove koje ne mogu da branim, a po svemu što pročitam da ovde napišeš kao svoje mišljenje - tvoj bi bio baš takav.

martin_krpan martin_krpan 10:02 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
nisi vidio tagove, nisi.

Jok, čitam tekst, ne gledam tagove. a u tekstu samo Dali interpretira u uvodu i najavi, a i to vrljavo i bez osnova za iznete tvrdnje.
Ok, spremiću materijal, ti spremi gostoprimstvo.

Izvini, možda na neku drugu temu. Ne objavljujem tekstove koje ne mogu da branim, a po svemu što pročitam da ovde napišeš kao svoje mišljenje - tvoj bi bio baš takav.



Ok.
milisav68 milisav68 10:11 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?


Dobio sam je od tvog šefa.

Jel` može tebi da dopre do mozga, da si se ovakvom izjavom popišao na milionske žrtve Hitlerove Nemačke, sa posebnim osvrtom na holokaust koji je zadesio Jevreje.

Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:20 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

milisav68
Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.

Милисаве, кривиш жртву за њено страдање.
Замисли да су наша деца тамо побијена, а ти прочиташ овако нешто?
Бедно.
milisav68 milisav68 10:24 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic

Милисаве, кривиш жртву за њено страдање.
Замисли да су наша деца тамо побијена, а ти прочиташ овако нешто?

Nemam ja šta da zamišljam, tamošnji ljudi su sami rekli - ko im je kriv.

freehand freehand 10:26 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
milisav68
Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.

Милисаве, кривиш жртву за њено страдање.
Замисли да су наша деца тамо побијена, а ти прочиташ овако нешто?
Бедно.

Pa tebi je bar lako: kažeš "jebeš pravdu, naguzi se na pravu stranu" i sve ok.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:41 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

milisav68

Бесрамно.

Нека што си сребрничке жртве свео на добровољне, него и Србе-сребрничке убице на слепе нагонске животиње, које нису могле да се одупру свом нагону за убијањем. Не зна се о коме горе мислиш.

Иди, прошетај се до гробља, и замисли да на њему леже побијени твоји најмилији, и да ти неки Милисав из Ваљева-Крагујевца-Чачка објашњава како су страдали својом кривицом. Пробај.
milisav68 milisav68 10:46 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
Бесрамно.

Ovo već postaje bezobrazno.

Gde ja krivim same žrtve?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:58 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

milisav68
Predrag Brajovic
Бесрамно.

Ovo već postaje bezobrazno.

Gde ja krivim same žrtve?

Па, види како си поставио ствари: ове су наместили да их убију, а Срби, убице по својој крви, нису могли да одоле да их не убију. Као дете што не може колачу да одоли, или чоколади.

Бедниче један.
Само бедник може овако да мисли и о туђем али и о властитом народу.
О туђем народу, да је намерно гурнуо пет хиљада људи у смрт, о властитом народу да је на нивоу слепе животиње која није могла да одоли прилици да убије.

Бедниче.
martin_krpan martin_krpan 11:00 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

milisav68
martin_krpan
A odakle tebi ideja da porediš Srbiju sa Hitlerovom Nemačkom?


Dobio sam je od tvog šefa.

Jel` može tebi da dopre do mozga, da si se ovakvom izjavom popišao na milionske žrtve Hitlerove Nemačke, sa posebnim osvrtom na holokaust koji je zadesio Jevreje.

Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.


A da nije zbog toga izgubio izbore? Kako se situacija razvija, izgleda da ta hipoteza itekako pije vode.
freehand freehand 11:01 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

да је намерно гурнуо пет хиљада људи су смрт,

Kako sad pet?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:03 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
да је намерно гурнуо пет хиљада људи су смрт,

Kako sad pet?!

:)
То ћеш властитом сину да ти објасниш, колико их је било.
Ја не знам тачан број побијених.
Ти, изгледа, знаш.
Како?
freehand freehand 11:10 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
freehand
да је намерно гурнуо пет хиљада људи су смрт,

Kako sad pet?!

:)
То ћеш властитом сину да ти објасниш, колико их је било.
Ја не знам тачан број побијених.
Ти, изгледа, знаш.
Како?

To šta ću ja svom sinu da objasnim moja je stvar i ti na to, Bogu hvala, uticaja nemaš. Sigurno mu neću objašnjavati da pravde nema i da je ne može biti te da je najbitnije da izabereš pravu stranu na koju ćeš okrenuti guzicu.
Što se broja žrtva tiče - ne znam ga, ali znam da oni koji zastupaju stav koji ti zastupaš operišu ciframa od oko osam hiljada, a pominjanje tog broja od pet hiljada smatraju srboćetnićkom nacističkom propagandom.
Pa mi je to bilo malo nelogično i zato sam pitao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:14 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
Pa mi je to bilo malo nelogično i zato sam pitao.

Ниси.
Него си питао да би подјебавао, такав ти је карактер. Из пуког зла. Није теби до логике било.
Но, земља све носи.
freehand freehand 11:18 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
freehand
Pa mi je to bilo malo nelogično i zato sam pitao.

Ниси.
Него си питао да би подјебавао, такав ти је карактер. Из пуког зла. Није теби до логике било.
Но, земља све носи.

Tako da je bitniji moj motiv da pitam nego tvoj da umanjiš broj žrtava?
Бедно.

Бесрамно.

Бедниче један.

Бедниче.

Но, земља све носи.


martin_krpan martin_krpan 11:23 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
Predrag Brajovic
freehand
Pa mi je to bilo malo nelogično i zato sam pitao.

Ниси.
Него си питао да би подјебавао, такав ти је карактер. Из пуког зла. Није теби до логике било.
Но, земља све носи.

Tako da je bitniji moj motiv da pitam nego tvoj da umanjiš broj žrtava?


Zar nije ta tema i pravno i moralno u Srbiji stavljena ad acta. Otkud sad vraćanje na početak.
milisav68 milisav68 11:26 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic

Па, види како си поставио ствари: ове су наместили да их убију,

Jesu.
а Срби, убице по својој крви, нису могли да одоле да их не убију.

Gde to piše?
Бедниче.

Smanji doživljaj.

freehand freehand 11:27 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
freehand
Predrag Brajovic
freehand
Pa mi je to bilo malo nelogično i zato sam pitao.

Ниси.
Него си питао да би подјебавао, такав ти је карактер. Из пуког зла. Није теби до логике било.
Но, земља све носи.

Tako da je bitniji moj motiv da pitam nego tvoj da umanjiš broj žrtava?


Zar nije ta tema i pravno i moralno u Srbiji stavljena ad acta. Otkud sad vraćanje na početak.

To je pitanje za nekog ko ume da isprati radnju i vlada logičkim mišljenjem. Nemoj da se mučiš.
milisav68 milisav68 11:28 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
A da nije zbog toga izgubio izbore?

Nije, izgubio je zbog korupcije i ekonomije.
martin_krpan martin_krpan 11:28 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Jesu




Ja bi predložio da se ovdje stane.
milisav68 milisav68 11:33 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
Jesu

Ja bi predložio da se ovdje stane.

Što, ne odgovaraju ti činjenice?

Ako te mrzi da gledaš ceo film (koji je uzgred snimila norveška TV), a ti pogledaj insert - izjavu preživelih.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:39 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

milisav68
Бедниче.

Smanji doživljaj.

Зашто?
Доказао си да си бедник.
Јер само бедник може властити народом сматрати примитивним попут крволочне животиње, а туђи народ толико подлим да је спреман и на убиство хиљада својих најближих зарад неког ситног шићара.

Дакле: бедниче.
milisav68 milisav68 11:44 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
Дакле: бедниче.


Јер само бедник може властити народом сматрати примитивним попут крволочне животиње, а туђи народ толико подлим да је спреман и на убиство хиљада својих најближих зарад неког ситног шићара.

Opet laži, ajde citiraj gde sam to rekao?
freehand freehand 11:45 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Јер само бедник може властити народом сматрати примитивним попут крволочне животиње

Hobs i Lok su predvodnici te bedničke struje modernih vremena.
а туђи народ толико подлим да је спреман и на убиство хиљада својих најближих зарад неког ситног шићара.

Ne bi verovao koliko je to česta pojava u ljudskoj istoriji. Najčešće joj pribegavaju relativizatori pravde i morala uopšte. I uzgred, šićar uvek smatraju krupnim i neminovnim.
martin_krpan martin_krpan 11:49 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Hobs i Lok su predvodnici te bedničke struje modernih vremena.


hahaha, nasmija me iz stomaka, kako Henri Miler kaže.
freehand freehand 11:51 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

martin_krpan
Hobs i Lok su predvodnici te bedničke struje modernih vremena.


hahaha, nasmija me iz stomaka, kako Henri Miler kaže.

Da? Šta je smešno u tome, Martine?
djovica djovica 12:13 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand

Hobs i Lok su predvodnici te bedničke struje modernih vremena.


Vala, patriJote su postale iznimno maštovito pretenciozne: fašizam u svojoj kući opravdavaju najvećim umovima. Akademski, nema šta!
freehand freehand 12:15 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

djovica
freehand

Hobs i Lok su predvodnici te bedničke struje modernih vremena.


Vala, patriJote su postale iznimno maštovito pretenciozne: fašizam u svojoj kući opravdavaju najvećim umovima. Akademski, nema šta!

O, evo i veselog djovice. Zdravo susjed. Sad je trio fantastikus kompletan. Predrag Krpan 026, Martin Brajović i djovica šjentinel
Šta ti susjed kao multipraktik neznalica misliš o Hobsovim shvatanjima o ljudskoj vrsti i najboljim načinima organizovanja društva?
djovica djovica 12:19 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

freehand
djovica
freehand

Hobs i Lok su predvodnici te bedničke struje modernih vremena.


Vala, patriJote su postale iznimno maštovito pretenciozne: fašizam u svojoj kući opravdavaju najvećim umovima. Akademski, nema šta!

o, evo i veselog djovice. Zdravo susjed. Šta ti misliš o Hobsovim shvatanjima o ljudskoj vrsti i najboljim načinima organizovanja društva?


2014? Čekaj, tek sam na 1389... Vidim da si i ti u istoj godini, kao pravi pripadnik svog plemena.
freehand freehand 12:41 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Čekaj, tek sam na 1389...

To sam nekako skapirao, mada bih rekao da nisi ni dotle stigao.
Vidim da si i ti u istoj godini

Opet si uzeo babine naočari...
docsumann docsumann 16:36 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
milisav68
Бедниче.

Smanji doživljaj.

Зашто?
Доказао си да си бедник.
Јер само бедник може властити народом сматрати примитивним попут крволочне животиње, а туђи народ толико подлим да је спреман и на убиство хиљада својих најближих зарад неког ситног шићара.



stani, Brajoviću, možda si se malo zaletio. pošto sam taj film gledao ranije, znam o čemu se u njemu radi. niko tu ne pripisuje krivicu nijednom narodu, naprotiv. akcenat je na politička rukovodstva i njihovo delanje.

a i šićar nije bio mali.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:30 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

docsumann
Predrag Brajovic
milisav68
Бедниче.

Smanji doživljaj.

Зашто?
Доказао си да си бедник.
Јер само бедник може властити народом сматрати примитивним попут крволочне животиње, а туђи народ толико подлим да је спреман и на убиство хиљада својих најближих зарад неког ситног шићара.



stani, Brajoviću, možda si se malo zaletio. pošto sam taj film gledao ranije, znam o čemu se u njemu radi. niko tu ne pripisuje krivicu nijednom narodu, naprotiv. akcenat je na politička rukovodstva i njihovo delanje.

a i šićar nije bio mali.

Доцо, ја говорим у ком је контексту Милисав овде наводио ствари. А тај контекст је непорециво онакав како сам га ја видео: одбранашки, порицачки, сраман, бедан... А може и да се лажемо, ако хоћеш, па да кажемо да није тако.

P.S.
А пази како Рин Тин Тин одмах се ухватио кључног детаља, колико је тачно побијених... Немој, Доцо, да причамо с њима о таквим стварима, грех је од све оне побијене деце и осталих побијених.

P.P.S.
Јер шта друго ово значи: Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova. 1) Ови њихови их подметнули да их ови наши убију??? 2) А наши нису могли да се уздрже, него се приме, па их побију???

Немој са мном о овом даље, молим те.
docsumann docsumann 17:36 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Доцо, ја говорим у ком је контексту Милисав овде наводио ствари. А тај контекст је непорециво онакав како сам га ја видео: одбранашки, порицачки, сраман, бедан... А може и да се лажемо, ако хоћеш, па да кажемо да није тако.


koliko sam uspio da odskrolujem, i naknadno propratim diskusiju, naišao sam na ovaj njegov komentar:

Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.


a o tome i dotični norveški dokumentarac govori.

nema potrebe da se lažemo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:39 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

docsumann
Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.


a o tome i dotični norveški dokumentarac govori.

nema potrebe da se lažemo.

Доцо, не може ти нико подметнути да убијеш једног човека, а камоли осам или пет хиљада! Није то шибицарење на улици, па си се зајебао у избору! О томе је реч, како не видиш... Па теби да су дали да као командант чуваш те људе, сви би они били живи.
docsumann docsumann 17:39 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

odgovor na edite:

1) Ови њихови их пометнули да их ови наши убију??? 2) А наши нису ногли да се уздрже, него се приме, па их побију???


ne bi bilo prvi put da političke elite podmeću sopstveni narod.

da li je Slobo, npr., svjesno žrtvovao radnike RTS-a za vrijeme NATO bombardovanja?

docsumann docsumann 17:40 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
docsumann
Tragičan događaj(i) u Srebrenici nije unapred smišljen plan egzekucije muslimana, već epilog svesnog žrtvovanja tih ljudi, od strane vlasti u Sarajevu, zarad medijske pažnje i ostvarivanja nekih svojih kokošarskih poslova.


a o tome i dotični norveški dokumentarac govori.

nema potrebe da se lažemo.

Доцо, не може ти нико подметнути да убијеш једног човека, а камоли осам или пет хиљада. Није то шибицарење на улици, па си се зајебао у избор! О томе је реч, како не видиш... Па теби да су дали да као командант чуваш те људе, сви би они били живи.



o ubicama, ni rječ opravdanja. bar s moje strane.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:40 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

docsumann
ne bi bilo prvi put da političke elite podmeću sopstveni narod.

Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?
docsumann docsumann 17:41 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Predrag Brajovic
docsumann
ne bi bilo prvi put da političke elite podmeću sopstveni narod.

Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?



da, na to sam ti odgovorio, komentar prije.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:43 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

docsumann
Predrag Brajovic
docsumann
ne bi bilo prvi put da političke elite podmeću sopstveni narod.

Опет: нико ти не може подметнути да убијеш једног човека, а не пет или осам хиљада! Како не видиш накарадност логике?

o ubicama, ni rječ opravdanja. bar s moje strane.

Па зар не видиш да овај бедник релативизује њихову кривицу?
Као и Рин Тин Тин, само на други начин?
freehand freehand 17:46 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

одмах се ухватио кључног детаља, колико је тачно побијених... Немој, Доцо, да причамо с њима о таквим стварима, грех је од све оне побијене деце и осталих побијених.

Vidi, Predraže Šjentinele: nisam se ja uhvatio broja nego ti, i to si naveo manji od brojeva koji su u opticaju.
A onda si se, Predraže Šjentinele Vulinov još i vulinovski ovde iza dece sakrio.
Немој са мном о овом даље, молим те.

A ova ti je dobra, i precizna. Nemoj s tobom.
nema se o šta tastatura trošiti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:16 06.12.2014

Re: Koekude, braćo Srbi (a i sestre Srpkinje)!

Зато сам ти рекао -- немој са мном и овде о томе.
Јер Рин Тин Тину ово служи само да се још мало клибери, и мало, као, да ме зајебе.

Боли њега за гробља, он је жив и топао, смрад какав јесте.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana