Društvo| Planeta| Politika| Životinjski svet

POMUĆENI RAZUM

tsunade RSS / 18.12.2014. u 10:59

Daleko sam od stručnjaka za spoljnu politiku. Uglavnom sam fokusirana na kretanja kursa i kretanje Srbije. Al nekako se horror u Pakistanu potrefio sa mojim gledanjem četvrte sezone serijala Homeland. I tako gledam ja to. I mislim se, hvala ti Bože što sam rodjena u ovoj šugavoj Srbiji. Zamisli da me je sudbina bacila u Kabul, Peševar, Islamabad, Siriju, Irak, Iran. Danteov vodić kroz pakao mi iz tog ugla izgleda kao prospekt egzotičnog rizorta sa sedam zvezdica. 

 Evo šta mi se vrti po glavi:

Pucanje deci u glavu, uopšte tretirati decu kao legitimnu i direktnu metu (ne samo kao kolateralnu štetu) izvan je moje sposobnosti da ukapiram. Moždani sistem mi baguje. Navikla sam da sve ima neki limit, obruč iza kog se dalje ne može, čak i mržnja. Biće da sam se prevarila. I ne, ne mogu da prihvatim da je ovo neko ludilo. Malo je previše kolektivno i za neke tako ludake predobro organizovano.   

Na vest o ovom hororu, srpski mediji (govorim pre svega o online jer mislim da se to mnogo vise prati) su reagovali manje više nezainteresovano. Tek poneka prevedena Rojtersova i AP lapidarna informacija. puna šupljina i nejasnoća.  Zato je na naslovnici Blica tog dana ceo dan sevala gola kraljica splavova. Dakle, na stranu što urednici moraju da se dupeuvlače Vučiću. Al šta ih tačno sprečava da jednoj, za Vučića vrednosno neutralnoj a ogromnoj temi, pridju profesionalno? Zar je moguće da zločin ovih razmera pored njih prolazi ko pored turskog groblja? A u stvari, moguće je. 

Dobar deo komentara čitalaca, ovde, svodio se na to da su Amerikanci u stvari krivi što se masakr dogodio. Kao oni su posejali seme zla i sad žanju plodove rada i bla, bla. I nije reč o bezubim, nepismenim i neinteligentnim osobama. Ovakve komentare slušam od ljudi sa dosta visokim školama, onima koji su završili “tall schools” što se ono zezaju na tviteru. E do tog momenta u stanju sam da ne plačem i suzu da ne pustim. Al ovde posustajem.  

 PS. Homeland jeste propagandica, al fenomenalno upakovana. Im kinda in love with Quinn. 

 tumblr_mf61chzoC11rly2g8o8_r3_250.gif    

 

 

 




Komentari (265)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

qqriq qqriq 20:01 19.12.2014

Re: Da nisi

Ne znam da li je šteta, ali ako ti se gore navede da NIJE tačno da je položaj žena u svim muslimanskim zemljama isti, da se u NEKIM, ne tako malim, muslimanskim zemljama sasvim normalno i regularno školuju devojke za sasvim normalna i regularna zanimanja, da je u nekim od tih zemalja položaj nekih žena čak bolji nego i na Zapadu (na koji, opet, svi gledamo sa tolikim divljenjem), da NIJE tačno da se genital mutilation sprovodi samo u muslimanskim zemljama, već i u hrišćanskim afričkim zemljama, ako ti se gore navede da ljudi NISU loši zato što su muslimani, nego da postoje loše ljudi koji koriste religiju za ispoljavanje svoje agresivnosti (isto kao što postoje ljudi koji istu koriste za ispoljavanje sopstvenog rasizma), da NE MOŽEŠ poistovećivati 1.6 milijardi ljudi sa 0.3% fanatika, da je ubistvo SVE dece zločin ko god i sa kojim god opravdanjem da ga počini, kako je proglašavanje Brejvika za psihopatu a ovih talibana za normalne muslimane (ma, svisuoniisti) rasizam,



jkt2010 jkt2010 01:10 20.12.2014

Re: Da nisi

Anonimni Pojedinac
Znaci ako ja mislim da su zene u muslimanskim zemljama (generalno) izvukle deblji kraj, ja automatski mrzim Muslimane?


Tamo gde su muslimanke izvukle deblji kraj, tamo i hriscanke izvlace isti taj kraj (ako ih ima). A isto vazi i za muskarce.

Ljudi u Avganistanu su izvukli deblji kraj ako ih poredis sa ljudima u USA, a pogotovo ako i jedne i druge meris prema USA etalonu. U tom slucaju, USA je 100% USA, Srbija 45%, a Avganistan samo 5%.

Samo ne znam zasto bi svi morali da koriste bas tu mernu jedinicu?

Ajd da probamo da ostavimo Avganistan na miru, neka se razvijaju kako njima odgovara. Ako su USA 100% USA, onda neka Avganistan ima slobodu da bude 100% Avganistan. Pa sta nam bude.

Žene u Evropi su pravo glasa dobile tek pre 100-njak godina. Kao i poslovnu sposobnost. Sto godina jeste mnogo vremena - ako svet pocinje i zavrsava sa mnom. Ali realno, 100 godina je kap u moru ljudskog trajanja. Sve u svoje vreme. Live and let live.
princi princi 17:10 20.12.2014

Re: Da nisi

Žene u Evropi su pravo glasa dobile tek pre 100-njak godina

Kako koje. U Švajcarskoj su dobile pravo glasa 1971. Mnogo toga što se trabunja o pravima žena na Zapadu0 se izvlači na osnovu njihovog položaja u velikim urbanim centrima poput Londona, Pariza, Beča, ili univerzitetskim centrima... Opet imamo slučaj zaključivanja o opštem na osnovu ekstrema. Žene i dan danas (i u tim centrima) rade iste poslove za manje para (gender pay gap, za identičan posao žene su plaćene 20% manje), diskriminisane su prilikom zapošljavanja i neophodno je koristiti sav mogući alat pozitivne diskriminacije kako bi se simulirala kakva, takva rodna jednakost. Naravno, to sve je mnogo bolje nego kamenovanje žena zbog neverstva ali daleko od toga da je normalno ili dobro.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:16 20.12.2014

Re: Da nisi

princi
Žene u Evropi su pravo glasa dobile tek pre 100-njak godina

Kako koje. U Švajcarskoj su dobile pravo glasa 1971. Mnogo toga što se trabunja o pravima žena na Zapadu0 se izvlači na osnovu njihovog položaja u velikim urbanim centrima poput Londona, Pariza, Beča, ili univerzitetskim centrima... Opet imamo slučaj zaključivanja o opštem na osnovu ekstrema. Žene i dan danas (i u tim centrima) rade iste poslove za manje para (gender pay gap, za identičan posao žene su plaćene 20% manje), diskriminisane su prilikom zapošljavanja i neophodno je koristiti sav mogući alat pozitivne diskriminacije kako bi se simulirala kakva, takva rodna jednakost. Naravno, to sve je mnogo bolje nego kamenovanje žena zbog neverstva ali daleko od toga da je normalno ili dobro.


Pa upravo to i ja kazem (a mislim i Brajovic, ali da ne govorim ja u njegovo ime).

A, kad smo vec kod toga, slazem se i sa nastavkom. A i a svim sto si napisao pre toga. Zene su diskriminisane svuda, a tamo jos i dodatno. Ne moram da mrzim muslimane da to konstatujem.

Na kraju se ipak slazemo.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:28 20.12.2014

Re: Da nisi

jkt2010


Ajd da probamo da ostavimo Avganistan na miru,


A ja svojim komentarima na Blogu 92 uznemiravam Avganistan?
Pa sta onda da kazu jadne zene koje zive u zemlju zatrpavaju ako ja ovim slovima uznemiravam Avganistan? Interesantno neko gledanje na stvari.

Pa hajmo onda, tom logikom, da ostavimo sve zemlje na miru, USA i Avganistan, Rusiju i Severnu Koreju alike, a mozemo i nas same da ostavimo na miru i da ne pricamo i ne diskutujemo ni o cemu. Samo da se drzimo za rucice i pevamo pesmice.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:09 20.12.2014

Re: Da nisi

Лицимерје...
Hansel Hansel 11:51 21.12.2014

Re: Da nisi

tsunade
ok, osim što je Brejvik norveški plavušan a ovi braonkasti Avganci

možda je stvarno u ovome maca. jer, rekoh slučaj brejvik nas je tresao nedelju dana najmanje. ovo jedva da primetismo. kad se jevreji obrušavaju, tu smo već glasniji u kritici jer jevreji su američki saveznici pa treba oplesti po njima.

Уз поменуто, има још нешто: Брејвиков злочин се десио у Европи (ментално ближе нама) и то у врло сређеној, пацификованој и богатој земљи; колико год лоше звучало на злочине са Блиског Истока смо генерално "навикнути", чак и овакве ствари се уклапају у слику свеопштег ратног лудила која нам није у фокусу, разумљиво или мање разумљиво.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:46 22.12.2014

Re: Da nisi

Anonimni Pojedinac
Izabrao si Tursku kao tipicnu muslimansku zemlju?

Турска спада у најнапредније исламске земље. Истина је, сјајни и вредни људи и домаћини, човек одмах стекне такав утисак. Ипак, сетови тих историјских наслага из ислама лако у њој провире:

Erdogan: Kontracepcija je izdaja
... Erdogan je novembra izazvao nezadovoljstvo feministkinja izjavom da svaka žena treba da rodi bar troje dece i da žene nisu ni ravnopravne s muškarcima...

Лепо сам рекао, Иринеј и друштво су им најближи. :))))
sima2000 sima2000 11:52 18.12.2014

kulturni relativizam

Raznih ljudi na ovom svetu ima, raznih kultura i raznih moralnih sistema.

Nekim ljudima je normalno da za ubijenog brata (sestru, majku, dete) ubiju kompletnu familiju ubice. A nekim drugima je moralni imperativ da mrtvo dete osvete tako što će ubiti stotinu dece iz neprijateljskog plemena.

A kad se udruže osvetnici sa propovednicima onda dobijemo masakre po školama (setite se Beslana) kao legitiman metod ratovanja. Napašćemo vojnu školu, pa će neprijatelj u budućnosti izbegavati da šalje decu u vojsku. Ne treba viti vojno strateški genije, da bi se pretpostavilo da od ovog metoda nema vajde.

Ma koliko bilo nepopularno reći, naročito na ovim našim prostorima, moram da primetim da se ovde ipak radi o sukobu civilizacija. Napredne i nazadne. One u kojoj vlada krvana osveta i one u kojoj toga nema.
Jukie Jukie 13:04 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Doduše na nivou razmišljanja nekoga sa apsolutnim nedostatkom empatije, polaznici vojne škole su sasvim legitiman izbor žrtava pri napadu na neprijatelja, i čak odličan: uništavaš neprijatelja pre nego što postane dovoljno obučen da ti nanese gubitke, a istovremeno se rizik od kolateralne štete u smislu loše karme što ubijaš slučajne prolaznike koji nemaju ništa protiv tebe drastično smanjuje, pošto se radi o omladini koja se upisom u vojnu školu decidirano izjasnila da želi da bude obučena da se jednog dana bori sa tobom.
Goran Vučković Goran Vučković 13:08 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Ma koliko bilo nepopularno reći, naročito na ovim našim prostorima, moram da primetim da se ovde ipak radi o sukobu civilizacija. Napredne i nazadne.

A oko čega misliš se te civilizacije sukobljavaju, kad smo već na toj temi?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:09 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Jukie
Doduše na nivou razmišljanja nekoga sa apsolutnim nedostatkom empatije, polaznici vojne škole su sasvim legitiman izbor žrtava pri napadu na neprijatelja, i čak odličan: uništavaš neprijatelja pre nego što postane dovoljno obučen da ti nanese gubitke, a istovremeno se rizik od kolateralne štete u smislu loše karme što ubijaš slučajne prolaznike koji nemaju ništa protiv tebe drastično smanjuje, pošto se radi o omladini koja se upisom u vojnu školu decidirano izjasnila da želi da bude obučena da se jednog dana bori sa tobom.

Школа није војна.

Army Public Schools & Colleges System
Army Public School Peshawar
ZVANČNA STRANICA ŠKOLSKOG SISTEMA na engleskom
freehand freehand 13:15 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Ma koliko bilo nepopularno reći, naročito na ovim našim prostorima, moram da primetim da se ovde ipak radi o sukobu civilizacija. Napredne i nazadne. One u kojoj vlada krvana osveta i one u kojoj toga nema.

Pretpostavljam - napredna je ona što stvari obavlja dronovima, helikopretrima i letećim topovnjačama? Dakle čistih ruku?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:18 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

freehand
Pretpostavljam - naspredna je ona što stvari obavlja dronovima, helikopretrima i letećim topovnjačama? Dakle čistih ruku?

Не, него она која хотимице не убија децу.
Нити живим људима сече главе.
tsunade tsunade 13:20 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Ma koliko bilo nepopularno reći, naročito na ovim našim prostorima, moram da primetim da se ovde ipak radi o sukobu civilizacija. Napredne i nazadne. One u kojoj vlada krvana osveta i one u kojoj toga nema.


ma koliko nepopularno, i meni izgleda tako.

A oko čega misliš se te civilizacije sukobljavaju, kad smo već na toj temi?


oko civilizovanosti
freehand freehand 13:24 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Не, него она која хотимице не убија децу.

Da, koja je to? Ona što je istoriju cinizma i beščašća darovala terminom kolateralna šteta?
Verovatno nisi video sva ona dronovanja svadbi i sahrana, škola i bolnica.
A možeš malo i Gazu da pogledaš, kad budeš imao vremena.
Uzgred, podstrekivanje na zločin takođe je zločin. A glavoseče nisu iz zemlje iznikle.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:29 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

freehand
Не, него она која хотимице не убија децу.

Da, koja je to? Ona što je istoriju cinbizma i beščašća darovala terminom kolateralna šteta?
Verovatno nisi video sva ona dronovanja svadbi i sahrana, škola i bolnica.
A možeš malo i Gazu da pogledaš, kad budeš imao vremena.
Uzgred, podstrekivanje na zločin takođe je zločin. A glavoseče nisu iz zemlje iznikle.

:)

Све очекивано си рекао.
Ништа, пакујте ћерке, па шаљите у те цивилизоване крајеве.
Или у Америку и Енглеску, како вам воља.
sima2000 sima2000 13:43 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

A oko čega misliš se te civilizacije sukobljavaju, kad smo već na toj temi?


Konflikt je prirodna pojava u ljudskoj vrsti. Ljudi su se uvek sukobljavali i uvek će se sukobljavati. Oko žena, para, zemlje, prestiža.. razlog nije bitan.

Civilizovani se razlikuju od divljaka samo po načinu rešavanja konflikata. Civilizovani ne ubijaju _namerno_ i _efikasno_ decu protivnika.

Kada se dve strane ne sukobljavaju ni oko para, ni oko žena, ni oko prestiža, nego oko prava da se bude i ostane necivilizovan (da se ubijaju deca, kamenuju žene, ruše crkve, odsecaju glave zarobljenicima).. onda se to kolokvijalno zove "sukob civilizacija".
Goran Vučković Goran Vučković 13:49 18.12.2014

Re: kulturni relativizam


Kada se dve strane ne sukobljavaju ni oko para, ni oko žena, ni oko prestiža, nego oko prava da se bude i ostane necivilizovan (da se ubijaju deca, kamenuju žene, ruše crkve, odsecaju glave zarobljenicima).. onda se to kolokvijalno zove "sukob civilizacija".

Why are WE the good guys?
sima2000 sima2000 14:04 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Why are WE the good guys?


Znao sam da će se javiti relativizatori, pa sam zato i izabrao gornji naslov.

Ako su svi ljudi na svoj način dobri, onda niko nije objektivno ni dobar ni zao. Onda sve što postoji ima pravo da postoji, pa čak i masovna ubistva dece.. Sve je relativno.. bla, bla, truć..

Duboko verujem da postoji nešto što predstavlja esenciju ljudskosti, suštinu nas kao vrste.. nešto što je univerzalno bez obzira na pripadnost veri, rasi, naciji i kulturi. Nešto kao "deca se ne ubijaju"..
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:08 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Civilizovani se razlikuju od divljaka samo po načinu rešavanja konflikata. Civilizovani ne ubijaju _namerno_ i _efikasno_ decu protivnika.


Da, oni samo organizuju one koji ce to za njih da urade (a povremeno i sami zasucu rukave). Cas su saveznici (opozicija/borci za slobodu) cas teroristi.
Goran Vučković Goran Vučković 14:16 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Znao sam da će se javiti relativizatori, pa sam zato i izabrao gornji naslov.

E vidiš ja nisam znao (tj. nisam bio siguran) šta ćeš odgovoriti, pa sam prvo pitao. Kad sam video da se primaš na tu vrstu propagande, preporučio sam odgovarajuću literaturu.

Ako su svi ljudi na svoj način dobri, onda niko nije objektivno ni dobar ni zao. Onda sve što postoji ima pravo da postoji, pa čak i masovna ubistva dece.. Sve je relativno.. bla, bla, truć..

Strawman

Duboko verujem da postoji nešto što predstavlja esenciju ljudskosti, suštinu nas kao vrste.. nešto što je univerzalno bez obzira na pripadnost veri, rasi, naciji i kulturi. Nešto kao "deca se ne ubijaju"




Jaril Jaril 19:28 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

У овом низу коментара је много тога доброг речено. Разлика између "напредне" и "назадне цивилизације" је, у овом контексту, у томе што у "напредној" када сила побије децу, мучи заробљенике и силује жене непријатеља, то служи на срамоту у самој тој цивилизацији, па је потребна огромна медијска пропаганда да би се све ти испиновало и емпатијске страсти, углавном, остају заувек. Док у "назадним цивилизацијама" то служи на част и понос унутар њих самих и медији се користе само за доказни материјал и његову дистрибуцију.

"Сукоб цивилизација" је одбрана сопствених метода за лучење одређених неуротрансмитера и смиривање амигдале, тј. одбрана "сопственог начина живота".

Разлика између "доброг" и "лошег" човека је у томе која идеологија (систем перцепције и рационализација) га вози кроз живот, а свакако да свако од нас има неку своју идеологију. С тим што постоји "универзалан закон" према коме се то мери, а то је - опстанак људске врсте, кроз питање "да ли би човечанство опстало ако би моје концепте живљења применили сви људи".

Овај "универзалан закон" јесте продукт научне идеологије, али га овде истичем јер је то, у ствари, једини "закон" који ради.
princi princi 22:51 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Ma koliko bilo nepopularno reći, naročito na ovim našim prostorima, moram da primetim da se ovde ipak radi o sukobu civilizacija. Napredne i nazadne. One u kojoj vlada krvana osveta i one u kojoj toga nema.

Aha, pa koja je onda naprednija: ona koja praktikuje "learned helplessness", "rectal feeding", "rectal hydrating", ona koja seče glave, ona koja napadima dronova "slučajno", "nehotice" i bez ikakvih posledica pobije na desetine klinaca ili ona koja za 15 minuta kalašnjikovima i bombama pobije 140-oro dece? Mislim, moje pitanje je, kako ih uopšte razlikuješ? Ili je i to neki "kulturni relativizam"?

Inženjeru se može oprostiti gojaznost, ali glupost nikako.
freehand freehand 22:56 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

Све очекивано си рекао.
Ништа, пакујте ћерке, па шаљите у те цивилизоване крајеве.
Или у Америку и Енглеску, како вам воља.

Odakle tebi pravo i ideja da nekom pričaš šta da radi sa svojom decom?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:05 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

freehand
Све очекивано си рекао.
Ништа, пакујте ћерке, па шаљите у те цивилизоване крајеве.
Или у Америку и Енглеску, како вам воља.

Odakle tebi pravo i ideja da nekom pričaš šta da radi sa svojom decom?

:))))))))))

emsiemsi emsiemsi 23:11 18.12.2014

Re: kulturni relativizam

freehand
Све очекивано си рекао.
Ништа, пакујте ћерке, па шаљите у те цивилизоване крајеве.
Или у Америку и Енглеску, како вам воља.

Odakle tebi pravo i ideja da nekom pričaš šta da radi sa svojom decom?

Извињавам се (да не притискам ЦТРЛ Ф) --- која будалетина је дала ту сугестију везано за некакво паковање кћерки негде ?
emsiemsi emsiemsi 06:46 19.12.2014

Re: kulturni relativizam

sima2000
Why are WE the good guys?


Znao sam da će se javiti relativizatori, pa sam zato i izabrao gornji naslov.

Ako su svi ljudi na svoj način dobri, onda niko nije objektivno ni dobar ni zao. Onda sve što postoji ima pravo da postoji, pa čak i masovna ubistva dece.. Sve je relativno.. bla, bla, truć..

Duboko verujem da postoji nešto što predstavlja esenciju ljudskosti, suštinu nas kao vrste.. nešto što je univerzalno bez obzira na pripadnost veri, rasi, naciji i kulturi. Nešto kao "deca se ne ubijaju"..

Тако је Симо !
Све ми дирај, само ми децу не дирај !
drug.danilo drug.danilo 06:57 19.12.2014

Re: kulturni relativizam

freehand
Не, него она која хотимице не убија децу.

Da, koja je to? Ona što je istoriju cinizma i beščašća darovala terminom kolateralna šteta?
Verovatno nisi video sva ona dronovanja svadbi i sahrana, škola i bolnica.
A možeš malo i Gazu da pogledaš, kad budeš imao vremena.
Uzgred, podstrekivanje na zločin takođe je zločin. A glavoseče nisu iz zemlje iznikle.

mene ljudi koji dele druge na civilizovane i necivlizovane uvek podsete na ovu izjavu jednog od vodja "napredne zapadne civilizacije"

Churchill was particularly keen on chemical weapons, suggesting they be used "against recalcitrant Arabs as an experiment". He dismissed objections as "unreasonable". "I am strongly in favour of using poisoned gas against uncivilised tribes _ [to] spread a lively terror _" In today's terms, "the Arab" needed to be shocked and awed. A good gassing might well do the job.

ukratko - "njihove" zrtve nisu vredne koliko i "nase" tj. oduzmemo im ljudske osobine i onda je opravdano da ih masakriramo - a za istoriju intervencija, invazija ,masakra i zlocina nad "necivilizovanim plemenima" i sta je dovelo ta drustva u sadasnja stanje- koga jos briga- bitno je brutalno kazniti ih i ne osecati grizu savesti.
Kazezoze Kazezoze 14:42 19.12.2014

Re: kulturni relativizam

sima2000
A oko čega misliš se te civilizacije sukobljavaju, kad smo već na toj temi?


Konflikt je prirodna pojava u ljudskoj vrsti. Ljudi su se uvek sukobljavali i uvek će se sukobljavati. Oko žena, para, zemlje, prestiža.. razlog nije bitan.


da, dok god je ljudima konflikt prirodna pojava oni će da žive u njemu kao nešto što je normalno; ubijat će se, klati, ratovati za ovo ili ono.
onog trenutka kad ljudi postanu svesni da konflikt nije prirodna pojava nego veštačka instalacija koji je njihov um prihvatio kao prirodnu pojavu, tad će prestati i konflikti.

konflikt se rađa u umu pojedinca i prenosi na um kolektiva koji bira stranu u konfliktu. najgore je što u konfliktu nema pobednika - svi su poraženi, ali pošto ljudi prihvataju da je konflikt prirodna pojava, oni svoj poraz ni ne primećuju, kao što ni ne primećuju da su uvučeni u koflikt.



sima2000 sima2000 11:55 18.12.2014

duplo

briši
iqiqiq iqiqiq 12:09 18.12.2014

Preporuka

tvom tekstu, zaista genocid nad decom, kolika je to devijacija uma

mene je pogodila i vest kada su u Nigeriji oteli one devojčice iz škole sa ciljem da ih prodaju

čovek je ostao najgora zver, istorija to potvrđuje
jinks jinks 12:14 18.12.2014

...

Glede raznoraznih fundamentalizama ... ne znam koliko bi i na njih mogla da se primeni izreka "sve je to osveta loših đaka" ... naime, da su bolje pazili na časovima možda bi im pala na pamet i mogućnost da nisu u pravu.
tasadebeli tasadebeli 13:51 18.12.2014

Скотови

Колико то човек мора да буде скот, па да убијање (деце и одраслих) на једном крају света објашњава као злочин, а на другом крају света као неопходни, нехотични али неопходни, растур при одабирању средства за постизање циља?
larisa_bg larisa_bg 14:10 18.12.2014

Pomućeni razum

Na vest o ovom hororu, srpski mediji (govorim pre svega o online jer mislim da se to mnogo vise prati) su reagovali manje više nezainteresovano.


Da, naši mediji reaguju veoma burno kad stradaju deca u Evropi i u Americi. WASP deca, jednom rečju. Recimo, kad se desio sličan masakr u Norveškoj, sve redakcije su vest pratile danima. E sad, o čemu se tu radi? Zašto nemamo istu količinu empatije za decu druge rase? Prvi instinkt mi kaže da je u pitanju jedna gnusna propaganda zapada na koju smo naseli i loša navika koju smo stekli.

A postoji i drugi odgovor, koji je surov, ali možda u njemu postoji neki tračak istine. U knjizi "Intimna istorija čovečanstva" Teodor Zeldin između ostalog kaže ovako: "Ono što je ljudima zajedničko manje zavisi od toga kad i gde su rođeni, već od njihovog odnosa prema bližnjima. Pripadamo onim ljudima s kojima možemo da saosećamo, u kojem god veku oni živeli i kojoj god civilizaciji pripadali".

Zeldin je, naravno, mislio na to da recimo ne možemo imati isto osećanje empatije za patnje pećinskih ljudi, kao na primer za patnje ljudi u Obrenovcu koje je onomad pogodila poplava. Ali, izgleda da se u većini slučajeva to odnosi i na neke distance ili rase. Južnu Ameriku su uragani pogađali gore i tragičnije nego Njujork, ali oluju u Njujorku smo direktno prenosili. Cunami u Japanu? Posmatrali smo sa najviše pažnje spasavanje ponekog izgubljenog psa.

Svet je surov, to je to.
tsunade tsunade 14:15 18.12.2014

Re: Pomućeni razum

Zašto nemamo istu količinu empatije za decu druge rase?


pitanje i analiza su ti na mestu. ali ja ovde govorim o tome da urednici nemaju ni trunku profesionalnosti i osećaja za magnitude nekih dogadjaja. da oni rade svoj posao, možda bi se empatija stvorila bar kod većine konzumenata vesti.
larisa_bg larisa_bg 14:29 18.12.2014

Re: Pomućeni razum

tsunade
ali ja ovde govorim o tome da urednici nemaju ni trunku profesionalnosti i osećaja za magnitude nekih dogadjaja. da oni rade svoj posao, možda bi se empatija stvorila bar kod većine konzumenata vesti.


Nemaju, to se i meni često čini. Po redosledu vesti, po minutaži, po količini "dramoleta" u glasu voditelja.

Ne znam kako to može da se ispravi. Postavljanjem etičkog saveta, veća staraca? Ili podizanjem civilizacijskog nivoa? Ili ozbiljnijim izborom urednika? Ali kako postaviti ozbiljne kvalitetne urednike, kad ovde urednike bira partija? I tako se opet vratimo na isto, nažalost.
antioksidant antioksidant 14:39 18.12.2014

Re: Pomućeni razum

Ne znam kako to može da se ispravi.

novcem
princi princi 23:17 18.12.2014

Re: Pomućeni razum

Da, naši mediji reaguju veoma burno kad stradaju deca u Evropi i u Americi. WASP deca, jednom rečju. Recimo, kad se desio sličan masakr u Norveškoj, sve redakcije su vest pratile danima. E sad, o čemu se tu radi? Zašto nemamo istu količinu empatije za decu druge rase?

Dobro primećeno. Najveći broj "kulturnih" i "civiliziranih" je ovaj zločin iskoristio kao izgovor za ponavljanje fraza o nazadnosti muslimana i Islama, islamske kulture, kakve sve glupave i idiotske frazetine ne koriste, a mnogo manje ili skoro uopšte se osvrćući se na sudbinu dece, njihove roditelje, braću, sestre (koji su, gle čuda, svi od reda muslimani). Jer, kako bi drugačije objasnila to da oni koji sada najviše "oplakuju" smrt 140-oro dece, nijednom rečju ne pominju letošnje ubijanje 232oje paletinske dece? U čemu je suštinska razlika ili krivica jedne dece u odnosu na drugu? Ja bih rekao da se, kao i obično, radi o fakeovanju velikih osećanja, odnosno velikoj šmiri koja neuspešno krije ružno, rasističko i fašističko lice.
nim_opet nim_opet 14:49 18.12.2014

Pa sad

Al šta ih tačno sprečava da jednoj, za Vučića vrednosno neutralnoj a ogromnoj temi, pridju profesionalno


Ovo predlaze da su urednici profesionalni - samo citanjem b92.net se moze videti da p od profesionalnosti vise ne postoji - urednike ili nemaju, ili im je uloga nedokuciva nama potrosacima, jer niti se vesti uredjuju smisleno, niti neko prati logiku i cilj napisanih tekstova, niti ih iko cita pre objavljivanja da uhvati greske. O "uredjivackoj politici" ne mozemo da govorimo - vecina vesti su ili agencijske, ili nepotpisani licni stavovi, ili google translate sa huffington posta direktno.
Goran Vučković Goran Vučković 14:56 18.12.2014

Re: Pa sad

Ovo predlaze da su urednici profesionalni - samo citanjem b92.net se moze videti da p od profesionalnosti vise ne postoji - urednike ili nemaju, ili im je uloga nedokuciva nama potrosacima, jer niti se vesti uredjuju smisleno, niti neko prati logiku i cilj napisanih tekstova, niti ih iko cita pre objavljivanja da uhvati greske. O "uredjivackoj politici" ne mozemo da govorimo - vecina vesti su ili agencijske, ili nepotpisani licni stavovi, ili google translate sa huffington posta direktno.

Urednici se ponašaju profesionalno. Samo što je naše viđenje profesionalnosti urednika medija malo neusklađeno sa prirodom medija (posebno privatnih) u "naprednim" (da parafraziram Simu) društvima. Tako bismo, naprednjački, umesto Tomasa Džefersona mogli da čitamo Čomskog i Hermana (Manufacturing Content) ili Nika Dejvisa (Flat Earth News), malo novije izvore, da tako kažem.
larisa_bg larisa_bg 15:00 18.12.2014

Re: Pa sad

nim_opet
Al šta ih tačno sprečava da jednoj, za Vučića vrednosno neutralnoj a ogromnoj temi, pridju profesionalno


Ovo predlaze da su urednici profesionalni - samo citanjem b92.net se moze videti da p od profesionalnosti vise ne postoji - urednike ili nemaju, ili im je uloga nedokuciva nama potrosacima


Ma ja nisam sigurna da za Vučića postoje neutralne teme. On ne bi da se zameri Arapima Na Vodi niti celom muslimanskom svetu, ali ne bi da se zameri ni Jevrejima, tj Americi. U ovom konkretnom slučaju je naročito imao "osnova" da tihuje, kao, to je muslimansko-muslimanski obračun, nek se oni time bakću. Kapiram da je to njegov rezon.

Zar je moguće da zločin ovih razmera pored njih prolazi ko pored turskog groblja?


To ti je izreka "kao pored turskog groblja", al' u praksi. Prolaze pored turskog groblja - kao pored turskog groblja.
freehand freehand 15:03 18.12.2014

Re: Pa sad

nim_opet
Al šta ih tačno sprečava da jednoj, za Vučića vrednosno neutralnoj a ogromnoj temi, pridju profesionalno


Ovo predlaze da su urednici profesionalni - samo citanjem b92.net se moze videti da p od profesionalnosti vise ne postoji - urednike ili nemaju, ili im je uloga nedokuciva nama potrosacima, jer niti se vesti uredjuju smisleno, niti neko prati logiku i cilj napisanih tekstova, niti ih iko cita pre objavljivanja da uhvati greske. O "uredjivackoj politici" ne mozemo da govorimo - vecina vesti su ili agencijske, ili nepotpisani licni stavovi, ili google translate sa huffington posta direktno.

Informativni program je najskuplji program. Jaku redakciju sa svim potrebnim profrilima i dovoljnim brojem profesionalaca sebi teško može priuštiti bilo koji medij.
Jednostavno je: profit je ispred istine i kvaliteta.
tsunade tsunade 15:08 18.12.2014

Re: Pa sad

Informativni program je najskuplji program.


tačno. ali ako ga imaš ti ga plaćaš te ga plaćaš. znači na tebi je da rasporediš sadržaj po važnosti a onda redosled rečenica u svakoj vesti, takodje po važnosti pa da po važnosti i tu minutažu tj. prostor u novini oblikuješ.

ne kažem ja da rts treba da ima izveštača iz pakistana i avganistana. ali kad se dogodi masakr može da posveti jednu vanrednu emisiju tome.
freehand freehand 15:12 18.12.2014

Re: Pa sad

tsunade
Informativni program je najskuplji program.


tačno. ali ako ga imaš ti ga plaćaš te ga plaćaš. znači na tebi je da rasporediš sadržaj po važnosti a onda redosled rečenica u svakoj vesti, takodje po važnosti pa da po važnosti i tu minutažu tj. prostor u novini oblikuješ.

ne kažem ja da rts treba da ima izveštača iz pakistana i avganistana. ali kad se dogodi masakr može da posveti jednu vanrednu emisiju tome.

Na uredniku je da u skladu sa uređivačkom koncepcijom i svojim znanjem i osećajem vestima daje prioritete, određuje lidove itd.
No ima tu još dve stvari: mnogo je puta do sada već rečeno da se sa jedne strane kod ovakvih događaja mediji ponašaju lešinarski i krvožedno, trčeći za tragedijama kao izvorom šoka i hipnoze kojiu će privući i vezati gleaoce/slušaoce/čitaoce.
Druga je stvar i to da je publicitet ono što teroristi traže i čime se njihova dela hrane.
tsunade tsunade 15:14 18.12.2014

Re: Pa sad

Druga je stvar i to da je publicitet ono što teroristi traže i čime se njihova dela hrane.


pa jes, ono bilo bi svima bolje da nisu ni saznali da se ovaj masakr dogodio.
freehand freehand 15:19 18.12.2014

Re: Pa sad

tsunade
Druga je stvar i to da je publicitet ono što teroristi traže i čime se njihova dela hrane.


pa jes, ono bilo bi svima bolje da nisu ni saznali da se ovaj masakr dogodio.

Ova relativizacija i umetanje moj* stav čini neistinitim?

*Moj na ovom blgou, inače je poznata i nesporna činjenica, maltene aksiom za sve analize i istražiuvanja fenomena teorizma.
Buregdzya Buregdzya 16:46 18.12.2014

Re: Pa sad

Čemu potreba da se sagovorniku podmeće nešto što nije rekao? Stvarno smara.
tsunade tsunade 17:25 18.12.2014

Re: Pa sad

Ova relativizacija i umetanje moj* stav čini neistinitim?


postoji stilska figura pod nazivom ironija.
obično se upotrebljava kad čovek digne ruke od bilo kakvog suvislog razgovra sa nekim ko je sam po sebi nesuvisao.
freehand freehand 17:58 18.12.2014

Re: Pa sad

tsunade
Ova relativizacija i umetanje moj* stav čini neistinitim?


postoji stilska figura pod nazivom ironija.
obično se upotrebljava kad čovek digne ruke od bilo kakvog suvislog razgovra sa nekim ko je sam po sebi nesuvisao.

Ok, šta je tačno nesuvislo u napisanom da bi ti "ironisala" i još prešla na vređanje?
Pa stav o direktnoj povezanosti i zavisnosti teorističlkih akata i medijske pažnje je toliko jasan da bi čak i ti morala da možeš da ga shvatiš.
Dobro, uz mala naprezanja.
gavrilo1 gavrilo1 17:49 18.12.2014

pomucen razum i pucanje deci u glavu

..... I tako gledam ja to. I mislim se, hvala ti Bože što sam rodjena u ovoj šugavoj Srbiji. Zamisli da me je sudbina bacila u Kabul, Peševar, Islamabad, Siriju, Irak, Iran. Danteov vodić kroz pakao mi iz tog ugla izgleda kao prospekt egzotičnog rizorta sa sedam zvezdica

Meni ovo bezveze
qqriq qqriq 18:15 18.12.2014

Re: pomucen razum i pucanje deci u glavu

Meni ovo bezveze


hit

arianna arianna 19:00 18.12.2014

???

Ima li neko ideju zašto 157 poslanika nije glasalo za ovaj zakon?

edit:
U čijem interesu radi parlament?
Koliko treba da je neko emotivno tup, socijalno neodgovoran i neodraso, da ga molba zdravstvenog radnika za dobrobit i zdravlje dece ne dotakne?

AlexDunja AlexDunja 19:05 18.12.2014

Re: ???

arianna
Ima li neko ideju zašto 157 poslanika nije glasalo za ovaj zakon?



hvala arijana.
i u ovoj zemlji decu svakodnevno ubijaju.
blogovatelj blogovatelj 19:35 18.12.2014

Re: ???

i u ovoj zemlji decu svakodnevno ubijaju.


U svakoj zemlji decu svakodnevno ubijaju.
Tako da, komentar ti je plitak, očekivano.
Al neka si pljunula po svojoj zemlji, to ti je i bio cilj, cijenim.
AlexDunja AlexDunja 20:03 18.12.2014

Re: ???

Al neka si pljunula po svojoj zemlji, to ti je i bio cilj, cijenim.

nije, zapravo,
ja o svojoj zemlji mislim bolje, što bi princi reko ja sam nacoš,
ja mislim da u mojoj zemlji toga ne bi trebalo da bude.
i mislim da bi narodni poslanici trebalo da budu prvi,
ili možda drugi , i da donose zakone koji bi omogućili deci
bar dijagnozu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:42 18.12.2014

Re: ???

da donose zakone koji bi omogućili deci


Enedegasad!
Otkud da ti decu stavljaš na prvo mesto prioriteta?
AlexDunja AlexDunja 20:46 18.12.2014

Re: ???


Enedegasad!

izvini, ne znaam šta ovo znači, mora da je nešto na tvom:)

ja nikad ne bih stavila decu ispred seksa,
to, naravno, znaš:))
Sepulturero Sepulturero 20:20 18.12.2014

Август 1995

Шта очекујете од једне земље где је вест о протеривању, етничком чишћењу, стотине хиљада сународника била вредна тек за двадесети минут дневника? Ту је сигурно страдало и доста деце, можда и више него сада у Пакистану, али ни то се не зна.

Ова трагедија је толико неважна да је не спомиње чак ни, иначе коректни, Dr Wagner већ се сећа само несрећног ракетирања Загреба.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:52 18.12.2014

elem

zaklati čoveka je sasvim normalno, pomalo gadno (pršti krv i tako...) ali ipak sasvim ljudski i normalno.

ubiti ga sa 10.000 metara visine je teška patologija.
Goran Vučković Goran Vučković 00:02 19.12.2014

Re: elem


zaklati čoveka je sasvim normalno, pomalo gadno (pršti krv i tako...) ali ipak sasvim ljudski i normalno.

ubiti ga sa 10.000 metara visine je teška patologija.

E pa ne može i tradicija i produktivnost...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:19 19.12.2014

Re: elem

Goran Vučković

zaklati čoveka je sasvim normalno, pomalo gadno (pršti krv i tako...) ali ipak sasvim ljudski i normalno.

ubiti ga sa 10.000 metara visine je teška patologija.

E pa ne može i tradicija i produktivnost...


A ekologija?
49 41 49 41 00:39 19.12.2014

Pozdrav iz Bangladesa

Prijatelj, s kojim se znam iz vojske, posalje mi mail: pozdrav iz Bangladesa.
Kasno navece ne otvaram mail, ostavljam za drugu priliku.

Razmisljam otkud on tako daleko, sta trazi tamo?!?

Posle ustanovim da nije mrdnuo iz Pristine; al' da se oseca gore no da je u Bangladesu.
grmfrm grmfrm 09:06 19.12.2014

Komsiluka vidi prvo

hvala ti Bože što sam rodjena u ovoj šugavoj Srbiji.


Jes ti cula nekad za ustase i sta su oni radili sa Srpskom decom?
Tja molim vas pogledajte malo okolinu.

A isto se desavalo i 90-ih.
timotije timotije 13:43 20.12.2014

Sve ima svoj uzrok.

Kao što su krstački ratovi bili uzrok pada u petovekovno ropstvo pravolsvnih naroda na Balkanu, od čijih posledica nikada neće moći da se ivuku,islamski narodi su zaustavljeni u razvoju opet od katolika i od njih proizašle druge religije koje su pod bazdušnom diktaturom kapitala na Zapadu.

Nađite umastvenu silu i pročiatjte ovu kolumnu "Znakovi pored fudamentalističkog puta", gde će te naći i ideologiju za najveće brutalnsoti i užasa,a videćete da je ipak SAD, odnosno njeni kapitalisti, Isus je takve nazivao Đavole, glavni uzročnik. Evo linka:http://www.politika.rs/rubrike/kolumna-nedelje/Znakovi-pored-fundamentalistickog-puta.sr.html

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana