Društvo| Život

Ja sam Čarli (Je Suis Charlie)

gordanac RSS / 07.01.2015. u 15:59

Trojica ljudi, naouružani automatskim oružjem ubili su danas 12 ljudi u sedištu "Charlie Hebdo" satiričnog lista,, u centru Pariza, sasuli su šaržere metaka u ljude koje ne poznaju, u karikaturiste, satiričare, novinare i dvojicu policajaca.

B6wSop9IIAAMnd2.jpg

Francuska je odgovorila rečenicom "Je Suis Charlie" i pozivom na okupljanje večeras na Trgu Republike u Parizu, okupljanjem za slobodu štampe, za demokratiju, za Republiku. 

Moje duboko saučešće porodicama poginulih i moje duboko saosećanje Francuskoj i Francuzima.

Događaj koji će svojom užasavajućom tragićnošću pokrenuti mnoge druge događaje, uticati dalekosežno na mnogo šta u budućnosti.

Ne umem da razumem mržnju, ideologiju, strategiju i volju kojom se ubija nenaoružano ljudsko biće, ko god da je, a pucati i ubiti karikaturiste, satiričare, ljude koji bez cenzure ismevaju šta god oni misle da treba pokazuje jedno novo lice zla i mržnje.

Smeh im je meta. Ljudski smeh. Komedija, satira, karikatura.

A nema metaka kojima se to može usmrtiti.

Ljude mogu.

Zato sam i ja Čarli. I danas i zauvek.

 



Komentari (866)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 09:31 10.01.2015

Re: Deja vu?

natasavb
princi
Zašto je pristojno i društveno prihvatljio izrugivati se nečijem shvatanju sveta (recimo tome što je vernik i/ili prati određene dnevne rituale iz verskih razloga) a nije društveno prihvatljivo šaliti se na račun mentalno zaostalih, teško obolelih, ljudima sa neurozama, fizičkim manama ili govornom manom? Ili i tu treba skinuti tabue i pičiti sve u 16 sa zajebancijom?


Stvarno me nekada iznenadiš i vraćam se po dva puta da vidim je li to zaista tvoj komentar.

Za razliku od svega ostalog što si nabrojao (mentalno zaostali, teško oboleli itd) religija je stvar izbora.
Ostale stvari čovek ne bira sam, već se sa njima rađa ili ih dobije bez prava na izbor (teško oboleli).
Zbog toga su neuporedive i zbog toga je religija, ma koja da je u pitanju, a isto kao i bilo koja ideologija, podložna i kritici i humoru i ismejavanju, ako to shavtaš tako, a ovo ostalo nije.


Ti se mnogo praviš naivna: ti ljudi se ne ismevaju zbog svojih životnih izbora nego što su drugačiji, što su pripadnici nečeg drugog (a ta pripadnost nije stvar izbora). Što su brownskins, što pričaju s akcentom, što imaju drugačije navike, što prate drugačije rituale, što imaju drugačije svetinje. Na koncu, isto tako bi i ti bila predmet podsmeha zato što si Srpkinja. To ovim idiotima, nabeđenim Arijevcima i nordijskim prinčevima kojima se od gorskih katuna priviđaju Valkire i Nibelunški prstenovi i koji su se toliko gorljivo poistovetili sa "zapadnim kulturnim obrascima" izgleda nije jasno.

Hoću reći, bez brige, bez obzira na tvoja, moja osećanja ili osećanja raznoraznih idiota, isto ili vrlo slično oni gledaju i na tebe i na mene. Nemoj da te zavara ljubaznost kad ti se nešto prodaje- to je standardna ljubaznost trgovca i nema ništa sa "kulturnim obrascima".
freehand freehand 09:43 10.01.2015

Re: Deja vu?

Ti se mnogo praviš naivna: ti ljudi se ne ismevaju zbog svojih životnih izbora nego što su drugačiji, što su pripadnici nečeg drugog (a ta pripadnost nije stvar izbora). Što su brownskins, što pričaju s akcentom, što imaju drugačije navike, što prate drugačije rituale, što imaju drugačije svetinje. Na koncu, isto tako bi i ti bila predmet podsmeha zato što si Srpkinja. To ovim idiotima, nabeđenim Arijevcima i nordijskim prinčevima kojima se od gorskih katuna priviđaju Valkire i Nibelunški prstenovi i koji su se toliko gorljivo poistovetili sa "zapadnim kulturnim obrascima" izgleda nije jasno.



Baš me čudi da niko onomad nije pominjao Brejvika kao hrišćanskog fundamentalistu?
I da posle napada izraelskih terorista na civilni brod u međunarodnim vodama u kojem je ubijeno devet civila a ranjene desetine - niti je cela Evropa (i Srbija) skočila na noge niti je iko pričao o judaističkom fanatizmu?
Nego su isti koji sad izginuše za slobodu javne reči stali na branik prava jevrejske države da u smrtonosnom obruču drži zatočenike Gaze i to brani po svaku cenu.
natasavb natasavb 11:28 10.01.2015

Re: Deja vu?

princi
Što su brownskins, što pričaju s akcentom, što imaju drugačije navike, što prate drugačije rituale, što imaju drugačije svetinje. Na koncu, isto tako bi i ti bila predmet podsmeha zato što si Srpkinja. To ovim idiotima, nabeđenim Arijevcima i nordijskim prinčevima kojima se od gorskih katuna priviđaju Valkire i Nibelunški prstenovi i koji su se toliko gorljivo poistovetili sa "zapadnim kulturnim obrascima" izgleda nije jasno.



Zaboravljaš da ja jesam bila predmet podsmeha zato što sam Srpkinja i to u Srbiji, ali sa pogrešnim akcentom. Pričali smo o tome, kao i o drugoj generaciji doseljenika iz Indije i Pakistana u VB, ali izgleda da si i to zaboravio.
Razlika između mene i ove dvojice, i između te dvojice i mnogih drugih je što nismo postali teroristi i rešili da se protiv tog izrugivanja i omalovažavanja borimo oružjem.
Ovi iz Čarlija su ismejavali i hriščanstvo, pa niko zbog toga nije pucao na njih.
Brejvika jesu nazivali hriščanskim fundamentalistom (guglaj free, to ti ide dobro od ruke), ali ih niko zbog toga nije optuživao za hrišćanofobiju, za razliku od ovoga i ostalih slučajeva kad je u pitanju islamski terorizam. E, tada te očas posla proglase za islamofoba i počnu da traže opravdanje za njega.

Meni je u svemu ovome zanimljivo da je uvek u pitanju druga ili treća generacija doseljenika. Prva se trudi da se asimilira, a druga sklizne u verski fundamentalizam.
Mislim da se tu pomeša više stvari, od odrastanja u sredini u kojoj si manjina do bunta prema roditeljima, perioda kroz koji prođu svi tinejdžeri, ali neki ni kao odrasli ljudi nikad ne izađu iz njega.

A što se tiče ostatka tvog komentara, već sam ti jednom rekla, a sad opet ponavljam - kad sa mnom diskutuješ obraćaj se meni, a komentare drugim i o drugima isključi iz toga.
Ako želiš da diskutujemo.
Ako ne želiš i to je OK, odrasli smo ljudi slobodne volje.




martin_krpan martin_krpan 11:43 10.01.2015

Re: Deja vu?

Ti se mnogo praviš naivna: ti ljudi se ne ismevaju zbog svojih životnih izbora nego što su drugačiji, što su pripadnici nečeg drugog (a ta pripadnost nije stvar izbora).


Izgubio si se na ovoj temi a sad si postao i toksičan.
ti ljudi se ne ismevaju zbog svojih životnih izbora nego što su drugačiji, što su pripadnici nečeg drugog (a ta pripadnost nije stvar izbora).


Drugačiji u odnosu na koga, na šta. Jel se zbog toga kritikuju? Kada Charlie Hebdo kritikuje papu i njegove pedofile ko se onda kritikuje i kako se to reflektuje. Raspitaj se koga je izvjesni časopis sve kritikovao.
princi princi 18:24 10.01.2015

Re: Deja vu?

natasavb
princi
Što su brownskins, što pričaju s akcentom, što imaju drugačije navike, što prate drugačije rituale, što imaju drugačije svetinje. Na koncu, isto tako bi i ti bila predmet podsmeha zato što si Srpkinja. To ovim idiotima, nabeđenim Arijevcima i nordijskim prinčevima kojima se od gorskih katuna priviđaju Valkire i Nibelunški prstenovi i koji su se toliko gorljivo poistovetili sa "zapadnim kulturnim obrascima" izgleda nije jasno.



Zaboravljaš da ja jesam bila predmet podsmeha zato što sam Srpkinja i to u Srbiji, ali sa pogrešnim akcentom. Pričali smo o tome, kao i o drugoj generaciji doseljenika iz Indije i Pakistana u VB, ali izgleda da si i to zaboravio.
Razlika između mene i ove dvojice, i između te dvojice i mnogih drugih je što nismo postali teroristi i rešili da se protiv tog izrugivanja i omalovažavanja borimo oružjem.
Ovi iz Čarlija su ismejavali i hriščanstvo, pa niko zbog toga nije pucao na njih.
Brejvika jesu nazivali hriščanskim fundamentalistom (guglaj free, to ti ide dobro od ruke), ali ih niko zbog toga nije optuživao za hrišćanofobiju, za razliku od ovoga i ostalih slučajeva kad je u pitanju islamski terorizam. E, tada te očas posla proglase za islamofoba i počnu da traže opravdanje za njega.

Meni je u svemu ovome zanimljivo da je uvek u pitanju druga ili treća generacija doseljenika. Prva se trudi da se asimilira, a druga sklizne u verski fundamentalizam.
Mislim da se tu pomeša više stvari, od odrastanja u sredini u kojoj si manjina do bunta prema roditeljima, perioda kroz koji prođu svi tinejdžeri, ali neki ni kao odrasli ljudi nikad ne izađu iz njega.

A što se tiče ostatka tvog komentara, već sam ti jednom rekla, a sad opet ponavljam - kad sa mnom diskutuješ obraćaj se meni, a komentare drugim i o drugima isključi iz toga.
Ako želiš da diskutujemo.
Ako ne želiš i to je OK, odrasli smo ljudi slobodne volje.






Ne, naravno da ne zaboravljam i ti dobro znaš moj stav po tom pitanju. Jednostavno, percepcija ljudi koji Zapad gledaju iz perspektive prodavnica i coffee shopova se značajno razlikuje od onih koji ga gledaju kao poreski obveznici. Ja sam taj porez plaćao u četiri države i čini mi se da dosta objektivno mogu sagledati stvarno stanje stvari (nadam se da ni ti mene ne svrstavaš u muslimanske fundamentaliste niti nekakve idealističke budale). Naravno, nijednog trenutka ne kažem da su SVI ovakvi ili onakvi (rasisti ili bigoti), kao što nijednog trenutka ne kažem da su muslimani nedužni anđeli i žrtve. Samo kažem da je situacija užasno kompleksna i dinamična i da se uvek treba čuvati olakih ocena i glasnih ali prazno zvučećih parola.
princi princi 18:25 10.01.2015

Re: Deja vu?

Izgubio si se na ovoj temi a sad si postao i toksičan.

Meni se samo čini da ti punch well above your belt i da ono što si pročitao ne odgovara onome što je napisano.
blogovatelj blogovatelj 18:51 10.01.2015

Re: Deja vu?

Ovi iz Čarlija su ismejavali i hriščanstvo, pa niko zbog toga nije pucao na njih.


Biiiiip!
Greška! Nije isto. Ni blizu!

Da citiram sa Tarzanije, pošto linkove mnogi ne otvaraju.

Ali, zato je satirično pišanje po muslimanima, kada to radiš u Francuskoj uz pretpostavljenu krišku brija i čašu burgundca dok guraš madlenice u čmar, zapravo udaranje na slabije, biranje lake mete – što je jajarski, čak i za satiričare. Okej je kada se ismevaju konkretni likovi, Bagdadi, Al Zalavi, Balavi i ostali nazguli, radio je Šarli i to. Ali epalo se po Muhamedu i Islamu – neko će reći ali isto koliko i po Isusu i papi, s tim što nije isto, jer Isus i papa su “naši”, a “mi” smo većina. Tako da se Šarli Ebdo u slučaju muslimanskih karikatura upuštao u čisto kinjenje manjine, jer su znali da ima mnogo ljudi koji će se uvrediti. Trolovanje je prejaka reč, ovo je više neko galebarenje. Šarli Ebdo je uporno hteo da pokaže da je okej galebariti po muslimanima baš jer se oni toliko vređaju – a da se ne lažemo, svakom ko se identifikuje kao Musliman bar malo smeta kada se piša po Muhamedu, jer to udara direkt na identitet. I zato ne treba da se čudimo što muslimani baš ne osuđuju ovo što se dogodilo.


Link - preporučujem čitanje celog teksta.
Na kraju, da ponovim, pošto vidim da je na ovom blogu to praksa, pa da mi se ne bi učitavalo.
Da, ja osuđujem to što su pobijeni karikaturisti u Parizu. Ali da, ja imam i dodatak na tu činjenicu, jer kad god postoji neki sukob, postoji akcija i postoji reakcija.
To je činjenica koja važi u celom svemiru i zove se drugi Njutnov zakon.
gordanac gordanac 12:06 08.01.2015

stav


gordanac gordanac 12:10 08.01.2015

Francuska

qqriq qqriq 12:36 08.01.2015

kasovicu&kaselu s ljubavlju



posle je, ono posle posle, sarkozi, kao ministar policije, sredio huligane iz predgradja dok je francuska gorela a što ga je i dovelo na vlast u trajanju jednog mandata. nešto mi se javlja da bi bruni mogla i opet.
Kraja Kraja 13:21 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

...posle je sarkozi "sredio" (uz malu pomoc prijatelja) jednu suverenu zemlju, preorao je bombama i ostavio na plemenskom nivou...
...zadrzali su (skromno) samo izvore nafte...
...ali, postujem da se ovde ne traze razlozi ni uzroci...
qqriq qqriq 13:29 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

Kraja
13:21 08.01.2015 / *novo
Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju
...posle je sarkozi "sredio" (uz malu pomoc prijatelja) jednu suverenu zemlju, preorao je bombama i ostavio na plemenskom nivou...
...zadrzali su (skromno) samo izvore nafte...
...ali, postujem da se ovde ne traze razlozi ni uzroci..



jel piše negde sarkoziju s ljubavlju?
edit: a film ste gledali, toliko je jasno.
alselone alselone 13:54 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

qqriq


Ajde molim te kada citiras, citiraj samo deo koji je poruka. To mozes da uradis sa copy/paste dela komentara ili pomocu dugmeta 'citiraj'. Ovo ti pisem da bi izbegla citiranje "*novo" reci koji kasnije unosi zabunu kada se pretrazuju nove poruke.
qqriq qqriq 14:05 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

Ajde molim te kada citiras,

jel ovako?



alselone alselone 14:16 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

jel ovako?


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:00 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

Ovo ti pisem da bi izbegla citiranje ...... reci koji kasnije unosi zabunu kada se pretrazuju nove poruke.


A i ti ga ponovi pa dodade još jedno :)



G.Cross G.Cross 18:09 08.01.2015

Re: kasovicu&kaselu s ljubavlju

.zadrzali su (skromno) samo izvore nafte...


I Gadafijeve donacije za njegovu partiju.
gordanac gordanac 12:38 08.01.2015

sloboda i ...

... njena upotreba ...
Čitam pokušavajući da saberem i razaberem utiske i reakcije koje ljudi imaju.
Strah je ogroman. Strah od slobode.
To je očekivano i bilo bi čudno da je drukče.

Jedna je samo stvar čudna - preporuke o upotrebi slobode tako da se karikature, satire, crteži ne bave - religijama, da se ne crta nešto što bi moglo da uvredi.
Pa, nema razloga za te preporuke.
Te karikature nema ko više da crta.

I to je meni jedina čudna stvar koju sam primetila u reakcijama - kao da niko ne razume da karikature Charlie Hebdo nema ko više da crta. Crtači su mrtvi, svi.

Možda bude nekih drugih, ne znam, ali ti drugi neće biti Charlie Hebdo.
qqriq qqriq 12:47 08.01.2015

Re: sloboda i ...

upravo vatala zalet da napišem ili crknem:
svako poredjenje, dakle još jednom, svako poredjenje/odmeravanje/licitiranje hladnokrvnog ubistva deset novinara- karikatursta u centru pariza u po bela dana s ma kojim ubistvima/zločinima/masakrima koji se godinama dešavaju Na Dnevnoj Bazi all around the globe inclusive serbia, po meni je - čist idiotizam.
Kazezoze Kazezoze 18:03 08.01.2015

Re: sloboda i ...

Crtači su mrtvi, svi.

nisu, onaj što je nacrtao poslednju karikaturu muhameda se tog jutra uspavao i tako igrom slučaja zakasnio na pokolj.
gordanac gordanac 18:19 08.01.2015

Re: sloboda i ...

Kazezoze
Crtači su mrtvi, svi.

nisu, onaj što je nacrtao poslednju karikaturu muhameda se tog jutra uspavao i tako igrom slučaja zakasnio na pokolj.

Izvini, nisam videla tu vest.
Jedan živ - dobra vest, kako god.
angie01 angie01 18:43 08.01.2015

Re: sloboda i ...



"Veoma nam je teško. Svi patimo zbog bola i straha koje osećamo, ali svejedno ćemo izdati novi broj zato što glupost neće pobediti", kazao je Pelu.
gordanac gordanac 18:54 08.01.2015

Re: sloboda i ...

Da, za njega znam, on je kolumnista.
violina violina 13:53 08.01.2015

Nejdenaki u životu, jednaki u smrti

Moje duboko saučešće porodicama poginulih i moje duboko saosećanje Francuskoj i Francuzima.


Smrt, smrt i samo smrt, živimo u doba smrti, svakodnevne, razlozi krvavi kao metak i ruke, saućešće, neselektivno svim porodicama, zašto samo .... a drugima!?, žrtvama saučešće bez značaja.
gordanac gordanac 15:00 08.01.2015

sreda, 14.12. najava

Charlie Hebdo: 'One million copies' of magazine will be published as French media vow to keep it running
Najava tiraža od 1 000 000 primeraka.
Inače je imao tiraž od 45 000 do 60 000 primeraka.

"Radio France, Le Monde and France Televisions released a joint statement in which it offered equipment and staff to help the publication continue.

Their statement read: "Faced with horror, the groups Radio France, Le Monde and France Televisions announce that Charlie Hedbo will be made available and its team will bring together all necessary means to ensure that Charlie Hebdo continues to live.

"The three groups invite the French media to mobilise this morning and come together to protect the principles of independence and freedom of thought and expression: guarantors of our democracy."
"Patrick Pelloux, who writes a column for Charlie Hebdo, gave a tearful interview on Thursday where he also vowed the magazine would continue.

He told iTele of those killed in the attack: “They were extraordinary men and women.

“They were killed during a meeting discussing a conference on the fight against racism. Voila.

He stressed: “The magazine will continue.”"
reanimator reanimator 15:10 08.01.2015

Re: sreda, 14.12. najava

He stressed: “The magazine will continue.”"

Jbg, a ko će da radi...
Tužno.
gordanac gordanac 15:14 08.01.2015

Re: sreda, 14.12. najava

reanimator
He stressed: “The magazine will continue.”"

Jbg, a ko će da radi...
Tužno.

Nema ko.
G.Cross G.Cross 17:11 08.01.2015

Sloboda Cutanja

Slusam sad na radiju, za nedelju se u Francuskoj planira "Tihi Mars" da se pokaze nacionalno jedinstvo ali Front National nije pozvan.

Interesantno.I bice interesantne reakcije francuskih biraca.
gordanac gordanac 17:19 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

G.Cross
Slusam sad na radiju, za nedelju se u Francuskoj planira "Tihi Mars" da se pokaze nacionalno jedinstvo ali Front National nije pozvan.

Interesantno.I bice interesantne reakcije francuskih biraca.

Hodali su i za Gourdela, očekivano.

G.Cross G.Cross 17:24 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

gordanac
G.Cross
Slusam sad na radiju, za nedelju se u Francuskoj planira "Tihi Mars" da se pokaze nacionalno jedinstvo ali Front National nije pozvan.

Interesantno.I bice interesantne reakcije francuskih biraca.

Hodali su i za Gourdela, očekivano.



Ne pozvati FN u ovom trenutku za mene je Neocekivano I verovatno velika greska.
Vreme ce pokazati.

DODATAK:

Sad sam kuci i mogu da elaboriram


Najprvo , disclaimer da sam ja ogorceni protivnik FN i ne zelim da vidim njhov uspeh.

Ova odluka salonskih demokrata na zalost ce pomoci FN da raste jos vise i jos brze.
Voleo bih da se demokratija moze braniti bannerima na Internetu ( Je suis Charlie) ili posipanjem sebe kofama sa ladnom vodom ali realnost je drugacija.

- Mars u nedelju ce biti o slobodi govora a oni iskljucuju jednu uticajnu partiju da ucestvuje
Ne bas najbolji primer Slobode Govora.
- Pokusaj da se iskljucivanjem za Marsa izoluje jedna legalna partija u doba FB i Tweetera je naivna.
- Milioni nezposlenih u ovoj krizi u kojoj je Francska su prirodni kandidati da podrzavaju FN ali i ekstremni islam (mnogo nezaposlenih su Arapi). Iskljcivanje ovog dela populacije iz politickog zivota je opasno.

Gledajuci sada ostru reakciju skoro svih ucesnika na panelima na raznim TV stanicam, traze da FN ucestvuje, nadam se da ce ovi birokrati i salonski demokrati promeniti svoje misljenje.

Da podsetim Nacisti su dosli na vlast demokratskim izborima ( U Nemackoj , da ne bi bilo zabune).
Zabijati glavu u pesak i pokusavati da se vrati u bocu duh koji je iz nje davno izasao je naivno i neodgovorno. FN ako pokusavaju da ga izoluju ce postati jos opasniji.

¨
G.Cross G.Cross 17:24 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja


Duplo
qqriq qqriq 18:31 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

Slusam sad na radiju, za nedelju se u Francuskoj planira "Tihi Mars" da se pokaze nacionalno jedinstvo ali Front National nije pozvan.

Za nedelju? Ja dobila poziv za subotu.
G.Cross G.Cross 18:41 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

qqriq
Slusam sad na radiju, za nedelju se u Francuskoj planira "Tihi Mars" da se pokaze nacionalno jedinstvo ali Front National nije pozvan.

Za nedelju? Ja dobila poziv za subotu.


Nedelju


BREAKING NEWS
Marine Le Pen denounces National Front’s 'exclusion' from Sunday unity rally in wake of Charlie Hebdo killings
gordanac gordanac 18:49 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

Da.
Dobra ti je procena, mislim.
Moje francuske kolege misle da će oni svakako biti tamo (na jedan ili drugi način).
Rekla sam im da ako misle da je to teška odluka da sada svojim ponašanjem i delom ispune reč "zajedno" za Francusku, onda nemaju svest o tome kakve ih sve mnogo teže odluke čekaju, vrlo skoro.
Jer su već svi na gubitku.
I rekla sam da u maršu svakako mora biti predstavnika i članova imigrantskih zajednica, nisam sigurna da su me razumeli.

Nema gumice da se njome briše mržnja, netrepeljivost i volja za nasilje, ali ima lepka da se sastavi snažniji front i odbrane i dijaloga i taj je lepak - zajedno.Samo tako se gradi poverenje kojim se mogu braniti zajedničke slobode.
qqriq qqriq 18:55 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

pa pazi ovo, objavljeno pre jedan sat:

Ce soir, à 18h, un nouveau rassemblement aura lieu à Paris, place de la République !

sasvim sigurno da će biti izlaska u subotu, a vidim i u nedelju.
gordanac gordanac 18:59 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

qqriq
pa pazi ovo, objavljeno pre jedan sat:

Ce soir, à 18h, un nouveau rassemblement aura lieu à Paris, place de la République !

sasvim sigurno da će biti izlaska u subotu, a vidim i u nedelju.

Da, znam.
G.Cross G.Cross 18:59 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

qqriq
pa pazi ovo, objavljeno pre jedan sat:

Ce soir, à 18h, un nouveau rassemblement aura lieu à Paris, place de la République !

sasvim sigurno da će biti izlaska u subotu, a vidim i u nedelju.



Ovo sto ti navodis su "spontani" izlasci.
Ovaj u nedelju je organizovan. Postoji organizacioni komitet sa predstavnicima svih partija osim FN. I to je problem.
Cujem sa da je Sarkozijev UMP trazio da se FN ukljuci. Stvari se dalje komplikuju.
qqriq qqriq 19:07 08.01.2015

Re: Sloboda Cutanja

Sarkovih pet minuta?!
Domazet Domazet 19:33 08.01.2015

Na ovom svetu nema nevinih...

...ali...

Onaj sto je ubio policajca nije zastao ni za trenutak. Ubijanje ljusdskog bica po njemu nije zasluzilo ni sekund gubljenja vremena. Medjutim, zastao je, sagao se i ubacio smaknutu patiku/cipelu u kola. Patika je zavredjivala paznju...

To je zlo koje se mora eliminisati. I sasvim je meni jasno da se to zlo nece eliminisati dok god su odnosi u Svetu takvi kakvi jesu. Ali ne moze se cekati da se svet prvo popravipa da se krene u eliminaciju tog zla.

Tako da se iskreno nadam da su ova prepucavanja na blogu internet extremism sindrom, tj. odsustvo potrebe da se prizna da i druga strana moze bar delimicno biti u pravu...

A sto se tice povredjenih osecanja, da prevedem ako vec neko nije

Part of Charlie Hebdo's point was that respecting these taboos strengthens their censorial power. Worse, allowing extremists to set the limits of conversation validates and entrenches the extremists' premises: that free speech and religion are inherently at odds (they are not), and that there is some civilizational conflict between Islam and the West (there isn't).

Deo onoga na sta je Charlie Hebdo ukazivao je da postovanje tih tabua osnazuje njihovu moc cenzurisanja. Jos gore, omogucavajuci ekstremistima da postavljaju granice diskusije potvrdjuje i utvrdjuje extremisticke premise: da sloboda govora i religija po prirodi stari ne mogu ici zajedno (a mogu) i da postoji nekakav civilizacijski konflikt izmedju Islama i Zapada(a ne postoji.


Nadam se da svi koji imaju problem sa ovim citiranim i prevedenim u stvari imaju problem licne antipatije prema zagovornicima tog stava na ovom blogu. U suprotnom...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:33 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

To je zlo koje se mora eliminisati. I sasvim je meni jasno da se to zlo nece eliminisati dok god su odnosi u Svetu takvi kakvi jesu. Ali ne moze se cekati da se svet prvo popravipa da se krene u eliminaciju tog zla.

problem sa eliminacijom zla je u tome ko određuje šta je zlo, i ko ga, s tim u vezi, eliminiše i kako?
iskreno, mislim da je zlo pobedilo odavno, na svim stranama, a to zašto se protiv toga ne buni običan mali čovek je već tema za neki drugi blog.
freehand freehand 22:07 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

Onaj sto je ubio policajca nije zastao ni za trenutak. Ubijanje ljusdskog bica po njemu nije zasluzilo ni sekund gubljenja vremena. Medjutim, zastao je, sagao se i ubacio smaknutu patiku/cipelu u kola. Patika je zavredjivala paznju...

To je zlo koje se mora eliminisati.

Opisao si eliminaicju profesionalnih policajaca, vojnika, plaćenih ubica. U vrlo, vrlo malom broju pravih terorista i to onih koje je trenirao neko iz prve dve skupine. I to samo specijalnih jedinica čak i iz te dve grupe.
G.Cross G.Cross 22:09 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

freehand
Onaj sto je ubio policajca nije zastao ni za trenutak. Ubijanje ljusdskog bica po njemu nije zasluzilo ni sekund gubljenja vremena. Medjutim, zastao je, sagao se i ubacio smaknutu patiku/cipelu u kola. Patika je zavredjivala paznju...

To je zlo koje se mora eliminisati.

Opisao si eliminaicju profesionalnih policajaca, vojnika, plaćenih ubica. U vrlo, vrlo malom broju pravih terorista i to onih koje je trenirao neko iz prve dve skupine.



Jedan teroristicki strucnjak na francuskom kanalu je rekao o tom ubistvu. "Covek koji tako ubije ranjenog coveka je sigurno ubio i pre. Ovo nije njegovo prvo ubistvo".
Meni zvuci tacno.
tyson tyson 22:21 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

Jedan teroristicki strucnjak na francuskom kanalu je rekao o tom ubistvu. "Covek koji tako ubije ranjenog coveka je sigurno ubio i pre. Ovo nije njegovo prvo ubistvo".
Meni zvuci tacno.

Pa, mislim, nekoliko minuta pre toga je pobio 11 ljudi i ranio još najmanje toliko


freehand freehand 22:26 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

G.Cross
freehand
Onaj sto je ubio policajca nije zastao ni za trenutak. Ubijanje ljusdskog bica po njemu nije zasluzilo ni sekund gubljenja vremena. Medjutim, zastao je, sagao se i ubacio smaknutu patiku/cipelu u kola. Patika je zavredjivala paznju...

To je zlo koje se mora eliminisati.

Opisao si eliminaicju profesionalnih policajaca, vojnika, plaćenih ubica. U vrlo, vrlo malom broju pravih terorista i to onih koje je trenirao neko iz prve dve skupine.



Jedan teroristicki strucnjak na francuskom kanalu je rekao o tom ubistvu. "Covek koji tako ubije ranjenog coveka je sigurno ubio i pre. Ovo nije njegovo prvo ubistvo".
Meni zvuci tacno.

Nije samo o tome reč. Takva koncentracija, hladnokrvnost i fokusiranost stiče se samo žestokim treningom koji završe samo retki i probrani. Ili ekstremno talentovani.
ne rastu Karlosi iza svake tarabe.
Pa, mislim, nekoliko minuta pre toga je pobio 11 ljudi i ranio još najmanje toliko

apacherosepeacock apacherosepeacock 22:49 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

Nije samo o tome reč. Takva koncentracija, hladnokrvnost i fokusiranost stiče se samo žestokim treningom koji završe samo retki i probrani. Ili ekstremno talentovani.
ne rastu Karlosi iza svake tarabe.


Pa ako je jedan od ubica taj ciju su sliku objavili, taj je bio vec na treningu (kazu u Jemenu) i direktno na ratistu u Siriji ili Iraku, pise stampa.
freehand freehand 22:50 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

apacherosepeacock
Nije samo o tome reč. Takva koncentracija, hladnokrvnost i fokusiranost stiče se samo žestokim treningom koji završe samo retki i probrani. Ili ekstremno talentovani.
ne rastu Karlosi iza svake tarabe.


Pa ako je jedan od ubica taj ciju su sliku objavili, taj je bio vec na treningu (kazu u Jemenu) i direktno na ratistu u Siriji ili Iraku, pise stampa.

To se ne uči ni u vojsci ni na ratištu. Može da se počne, ali je u pitanju sasvim druga vrsta treninga. Dakle - možda u jemenu, ali ne u trupi.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:55 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

To se ne uči ni u vojsci ni na ratištu. Može da se počne, ali je u pitanju sasvim druga vrsta treninga. Dakle - možda u jemenu, ali ne u trupi.

Dobro, da, kapiram o cemu pricas, nije svakako sve u treningu ima i do sociopatije/psihopatije licnosti.
freehand freehand 22:58 08.01.2015

Re: Na ovom svetu nema nevinih...

ima i do sociopatije/psihopatije licnosti.

Svakako, ali se to rešava još u trijaži. Takav se profil traži i bira.
mlinarslavko mlinarslavko 20:00 08.01.2015

Sloboda govora

Sloboda govora, sloboda da se kaze sta se misli, nije sloboda, ako u istom drustvu ne postoji jednakost i solidarnost, bez toga sloboda govora je glas usamljenog coveka u pustinji. To je i najveci problem postavljenog bloga, zato deluje neiskreno.
gordanac gordanac 20:06 08.01.2015

Re: Sloboda govora

mlinarslavko
Sloboda govora, sloboda da se kaze sta se misli, nije sloboda, ako u istom drustvu ne postoji jednakost i solidarnost, bez toga sloboda govora je glas usamljenog coveka u pustinji. To je i najveci problem postavljenog bloga, zato deluje neiskreno.

Šta deluje neiskreno?
Sloboda govora ili postoji ili ne postoji, a bez nje u društvu nikako ne može biti ni jednakosti ni solidarnosti, bio kakve.
mlinarslavko mlinarslavko 20:22 08.01.2015

Re: Sloboda govora

Ako sudije i pravnici u drzavnim sluzbama svesno krse zakone, u korist jaceg, a pri tom politicari na vlasti to podrze, ili precute, pri cemu se ne solidarisu sa ostecenima, koja je svrha slobode govora u takvom sistemu?

Mozete da pricate danima i danima i da ste 100% u pravu, da je pravo na vasoj strani, sve gubi smisao. Takav sistem je napravljen i podrzan kod nas.

Sloboda, jednakost i solidarnost u isto vreme.
gordanac gordanac 20:27 08.01.2015

Re: Sloboda govora

mlinarslavko
Ako sudije i pravnici u drzavnim sluzbama svesno krse zakone, u korist jaceg, a pri tom politicari na vlasti to podrze, ili precute, pri cemu se ne solidarisu sa ostecenima, koja je svrha slobode govora u takvom sistemu?

Mozete da pricate danima i danima i da ste 100% u pravu, da je pravo na vasoj strani, sve gubi smisao. Takav sistem je napravljen i podrzan kod nas.

Sloboda, jednakost i solidarnost u isto vreme.

Pa, oštećeni može o tome javno i slobodno da govori i može da tvrdi da ta sloboda "nije ništa" i da je ne ceni. Bez slobode govora ne može, zato nema jednakosti i solidarnosti bez slobode govora. A koliko se i ko sve vlada po zakonima koji mu propisuju kako trreba da se vlada je takođe prostor sobode govora.

Ali sad razumem vaš komentar, hvala na pojašnjenju.
mlinarslavko mlinarslavko 13:16 09.01.2015

Re: Sloboda govora

Kada Bob Zivkovic nacrta karikaturu kojom se solidarise sa Francuzima, svi kapiramo da je to sloboda govora, solidarnost i jednakost, zato sto znamo Boba, i zato sto znamo da nikada nije cutao. Znamo da je to potez humaniste, nije politicka promocija.
Uobicajeni odgovor politicara kada im se spomene opsti lopovluk i bahacenje, nepostovanje zakona, svesno pljackanje gradjana, poslednjih desetak godina je bio da sada postoji sloboda govora.

I time je sve reseno i opravdano, odes kuci i sipas slobodu govora svojoj porodici u tanjir !

Takodje, sloboda govora je i da imas izbor o cemu ces da govoris, mozes da pricas o jadnim ljudima ubijenim u Parizu i o dva idiota koji su ih ubili.

Kada precutis da jedna interesna grupa koja je vlast, unistava i osirumasuje stanovnistvo jedne zemlje, da krsi sve zakone, poklanja preduzeca kriminalcima, to nije izbor teme, nego svesno precutkivanje iz straha da se ne izgubi licna korist. Daleko je to od slobode govora i satire. Bez jednakosti i solidarnosti nema slobode govora.
Kod Boba Zivkovica vidimo iskrenosti i doslednost, ovde politicku promociju.
gordanac gordanac 13:34 09.01.2015

Re: Sloboda govora

Vaše pravo.
I na stav i na ocenu.

Jedina opaska na koju ja imam opasku je ova:
Kada precutis da jedna interesna grupa koja je vlast, unistava i osirumasuje stanovnistvo jedne zemlje, da krsi sve zakone, poklanja preduzeca kriminalcima, to nije izbor teme, nego svesno precutkivanje iz straha da se ne izgubi licna korist. Daleko je to od slobode govora i satire. Bez jednakosti i solidarnosti nema slobode govora.

Jer pogrešno pretpostavljate da su moji motivi da govorim ili ćutim - lična korist.
Nisu. Ali to nikako ne poriče vaše pravo da i dalje tako mislite.
A sloboda govora je u toem što sam ja obavezna da uvažim, čujem i slušam takav vaš stav, ta sloboda je obezbeđena Zakonom o javnom informisanju Čl.8. i kad ga pročitate videćete da ga primenjujem, kao i druge zakoen kojima sam obavezana u svom poslu.

omega68 omega68 20:12 08.01.2015

Може ли

неко да преведе шза ово значи?
Унапред захвалан


gordanac gordanac 20:22 08.01.2015

Re: Може ли

omega68
неко да преведе шза ово значи?
Унапред захвалан



Ukucaj u google translate, lako je, pa ćeš uvek znati šta na kojoj piše
petargli petargli 20:32 08.01.2015

Re: Може ли

omega68

Brat Omega ko zapeta puska! :)
nita nita 20:38 08.01.2015

Re: Може ли

gordanac
Ukucaj u google translate

Ma ne, najbolje da upiše kurs francuskog, ne bi li skapirao ovaj slobodarski blog.
Ček malo, jel omega68 belac uopšte?
Ponaša se tu kao neki melez, cc.
gordanac gordanac 20:49 08.01.2015

Re: Може ли

nita
gordanac
Ukucaj u google translate

Ma ne, najbolje da upiše kurs francuskog, ne bi li skapirao ovaj slobodarski blog.
Ček malo, jel omega68 belac uopšte?
Ponaša se tu kao neki melez, cc.


Ne treba mu nikakav kurs, korišćenje Google Translate je skroz jednostavno i dovoljno za sve karikature, to su kratki, jasni tekstovi, što ne bi koristio kad mu je na raspolaganju?
omega68 omega68 21:38 08.01.2015

Re: Може ли

хвала, врло си нељубазна.
gordanac gordanac 22:13 08.01.2015

Re: Може ли

omega68
хвала, врло си нељубазна.

Zašto sam neljubazna?
Razumela sam da ti treba prevod karikature, nisi jedini, na društvenim mrežama su traženi prevodi, ne znaju ljudi francuski, što bi ti neko prevodio kada postoji google translate?
omega68 omega68 23:12 08.01.2015

Re: Може ли

Zašto sam neljubazna?

Зато што блогери излазе у сусрет једни другима, чак и они који се често свађају помажу кад затреба.Немам на тастатури слова са оним квачицама ( или како се то зове у франц. језику ).Чини се да ниси смела да дозволиш да неко на српском каже шта значи.Зашто?Треба их амнестирати?
Шта су требали Срби, рођени у Паризу, да им ураде 1999?

Ах, да, видим да су се већ појавиле приче да је све Фалс флаф операција ( нема дима из пушке, снимак са крова је сумњив...)
Истина, не би им било први пут, мислим Америма.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 08.01.2015

Re: Може ли

Razumela sam da ti treba prevod karikature


Stvarno, šta je problem da prevedeš ako znaš šta šta piše?
I ja sam pokušavao ali ne mogu da tražim potastaturi ta francuska slova.
Hvata se smisao naravno, ali šta je problem da ispišeš prevod?
gordanac gordanac 23:30 08.01.2015

Re: Може ли

Pa ne treba nikakvih kvačica, kucajte obična latinična slova, ako si pokušavao, dobio si prevod i za ove dve i za bilo koju koja te zanima
nita nita 23:32 08.01.2015

Re: Може ли

omega68
Немам на тастатури слова са оним квачицама




Gde je qqriq? Jel ona zna?
Hajde dođi, ovamo, pomozi našem bratu omega68.
gordanac gordanac 23:33 08.01.2015

Re: Може ли

omega68
Zašto sam neljubazna?

Зато што блогери излазе у сусрет једни другима, чак и они који се често свађају помажу кад затреба.Немам на тастатури слова са оним квачицама ( или како се то зове у франц. језику ).Чини се да ниси смела да дозволиш да неко на српском каже шта значи.Зашто?Треба их амнестирати?
Шта су требали Срби, рођени у Паризу, да им ураде 1999?

Ах, да, видим да су се већ појавиле приче да је све Фалс флаф операција ( нема дима из пушке, снимак са крова је сумњив...)
Истина, не би им било први пут, мислим Америма.

Svako ko koristi google translate, obična slova, dobije prevod i značenje, i ove i svake karikature, ma šta ti imao od iluzija i zabluda o tome zašto ja ne prevodim umesto tebe.
Mislila sam da stvarno možda ne znaš da postoji lak i brz način ovakvih prevoda, internet sve radi sam.
petargli petargli 23:58 08.01.2015

Re: Може ли

za hoochie coochie man & brata Omegu
Razumela sam da ti treba prevod karikature



Stvarno, šta je problem da prevedeš ako znaš šta šta piše?
I ja sam pokušavao ali ne mogu da tražim potastaturi ta francuska slova.
Hvata se smisao naravno, ali šta je problem da ispišeš prevod?

Evo da probam sa prevodom.
Prva - Srceparajuce zbogom Srba Kosovu. Odlaziti ... je pomalo umirati.
Druga - Prolece u Pristini. Nedostaje zena.
petargli petargli 00:21 09.01.2015

Re: Може ли

omega68
Шта су требали Срби, рођени у Паризу, да им ураде 1999?

Nista, sem mozda da su trebali da nacrtaju neku karikaturu u kome prikazuju Zak Siraka, Kusnera i francuske vojnike kao "filthy animals" (nemoj da me teras da ti ovo prevodim, :)).
nita nita 00:23 09.01.2015

Re: Може ли

petargli
Evo da probam sa prevodom.

Hm, nisam ni prevodila,
reko', sve mi jasno ne trebaju reči,
ili, reko', ima poliglota,
šilje olovke.
Satirično, poetično, gospodski;
lepo, mirisno kao žena,
nastave li, ovako, masovno, šiljenje
naprave olovkama rupice
na džamijama za dinamit,
miner dolazi posle.
petargli petargli 00:26 09.01.2015

Re: Може ли

nita
Hm, nisam ni prevodila,
reko', sve mi jasno ne trebaju reči,
ili, reko', ima poliglota,
šilje olovke.
Satirično, poetično, gospodski;
lepo, mirisno kao žena,
nastave li, ovako, masovno, šiljenje
naprave olovkama rupice
na džamijama za dinamit,
miner dolazi posle.

Izgleda da mi bolje ide francuski od srpskog, mada i to je upitno, ali uzdam se da ce mi brat Omega i HCM pomoci da razumem ovu poemu ...
nita nita 00:31 09.01.2015

Re: Може ли

petargli
da razumem ovu poemu ...


Ne poema,
karikatura.
gordanac gordanac 00:33 09.01.2015

Re: Може ли

nita
petargli
Evo da probam sa prevodom.

Hm, nisam ni prevodila,
reko', sve mi jasno ne trebaju reči,
ili, reko', ima poliglota,
šilje olovke.
Satirično, poetično, gospodski;
lepo, mirisno kao žena,
nastave li, ovako, masovno, šiljenje
naprave olovkama rupice
na džamijama za dinamit,
miner dolazi posle.

I vi se rugate mrtvim ljudima zato što su i oni voleli da se rugaju kao vi u ovoj pesmici?
džamije, dinamit, miner, sve šiljenjem olovke ... satira? humor? ili samo sloboda govora?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:35 09.01.2015

Re: Може ли

Omega i HCM pomoci da razumem ovu poemu ...


Hvala tebi za prevod, a sa poemom gledaj šta ćeš:)

(a koliko je ja razumem, nemaš razloga za strah)
petargli petargli 00:42 09.01.2015

Re: Може ли

hoochie coochie man
Hvala tebi za prevod, a sa poemom gledaj šta ćeš:)

(a koliko je ja razumem, nemaš razloga za strah)

:)
P.S. Nema na cemu.

ipak je karikatura u pitanju
nita
Ne poema,
karikatura.

sad vec mogu mirno da spavam! :)
nita nita 00:50 09.01.2015

Re: Може ли

gordanac
I vi se rugate mrtvim ljudima?

hm, krupne su to reči,
što da se rugam mrtvima kraj toliko živih.
ili samo sloboda govora?

ne bi verovali, ali, znam kako se objekat ruši.
gordanac gordanac 00:56 09.01.2015

Re: Може ли

nita
gordanac
I vi se rugate mrtvim ljudima?

hm, krupne su to reči,
što da se rugam mrtvima kraj toliko živih.
ili samo sloboda govora?

ne bi verovali, ali, znam kako se objekat ruši.

Aha.
Nije samo sloboda govora nego - karikaturalni plan za porušiti dinamitom kakvu džamiju?
Kao satira?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:16 09.01.2015

Re: Може ли

gordanac
nita
gordanac
I vi se rugate mrtvim ljudima?

hm, krupne su to reči,
što da se rugam mrtvima kraj toliko živih.
ili samo sloboda govora?

ne bi verovali, ali, znam kako se objekat ruši.

Aha.
Nije samo sloboda govora nego - karikaturalni plan za porušiti dinamitom kakvu džamiju?
Kao satira?


kakvo odsustvo bilo kakvog smisla...
fasciniran sam.
gordanac gordanac 01:38 09.01.2015

Re: Може ли

kakvo odsustvo bilo kakvog smisla...
fasciniran sam.

I oni što vole cele džamije su isto fascinirani.
A o prodavcima dinamita i da se ne govori.
Tako to biva kad se smrtno ozbiljno shvati satira, karikatura.
tyson tyson 22:23 08.01.2015

Re: A gle ovo djubre

Šta kaže muftija Zukorlić...?

tyson tyson 22:31 08.01.2015

Stratfor

Zanimljiva analiza Stratfora:

Paris Attack Underscores a Deeper Malaise
Wednesday's deadly attack against a French satirical publication has the potential to upset relations between European states and their Muslim citizenries. The strategic intent behind such attacks is precisely to sow this kind of crisis, as well as to influence French policy and recruit more jihadists. Even though Islamist extremism is, at its core, an intra-Muslim conflict, such incidents will draw in non-Muslims, exacerbating matters.


freehand freehand 22:37 08.01.2015

A ovo je

... valjda, trebalo samo da bude mesto za paljenje sveća, polaganje venaca i upis u knjigu ožalošćenih.
gordanac gordanac 22:39 08.01.2015

Re: A ovo je

freehand
... valjda, trebalo samo da bude mesto za paljenje sveća, polaganje venaca i upis u knjigu ožalošćenih.

Ni slučajno.
Tome služe ulice i mesta stradanja, ovde ljudi razgovaraju, kako god znaju i umeju.
myredneckself myredneckself 00:08 09.01.2015

Re: A ovo je

Tužno.

Papa est parti pas Wolinski.

(Tata je otišao, ne Wolinski.)
gordanac gordanac 00:14 09.01.2015

Re: A ovo je

myredneckself
Tužno.

Papa est parti pas Wolinski.

(Tata je otišao, ne Wolinski.)

Jeste.
Zato ne tražim vesti o porodicama.
omega68 omega68 00:41 09.01.2015

Politička dimenzija

Ne znam da li je dozvoljena?
Francuski geopolitičar Iv Bataj smatra da njegova zemlja u poslednje vreme plaća ceh zbog pogrešne politike slepog praćenja SAD, što je, kako ističe, pokazao i najnoviji atentat u kom je dvanaestoro ljudi izgubilo živote.

To je ono što mora da se priča, pored ostalog, u ovakvim trenucima
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:48 09.01.2015

Re: Politička dimenzija

omega68
Ne znam da li je dozvoljena?
Francuski geopolitičar Iv Bataj smatra da njegova zemlja u poslednje vreme plaća ceh zbog pogrešne politike slepog praćenja SAD, što je, kako ističe, pokazao i najnoviji atentat u kom je dvanaestoro ljudi izgubilo živote.

To je ono što mora da se priča, pored ostalog, u ovakvim trenucima

Светогангски брате Омега, наравно да је дозвољено.
Но, то слепо праћење САД опет не може бити оправдање за дванаеструко убиство.
alselone alselone 07:35 09.01.2015

Re: Politička dimenzija

Но, то слепо праћење САД опет не може бити оправдање за дванаеструко убиство.


Ako zakljucimo da nista nije opravdanje za ubistvo, da li mozemo razgovarati analiticno, kako je i zamisljeno na ovom mestu, o povodima, razlozima, implikacijama, uzrocima itd, itsl?

Ako se setis, na primer, onog slucaja sa momkom koji je radio u prodavnici i kog su napali razbojnici, opljackali i provocirali, koji je istrcao za njima i ubo jednog nozem. U tom primeru smo na blogu, sasvim opravdano po mom misljenju, razgovarali o povodima, uzrocima, o istoriji i olaksavajucim okolnostima. Ne da bi smo ga opravdali, nego da bi smo ga razumeli, jer su se stvari nesrecno poklopile.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:06 09.01.2015

Re: Politička dimenzija

alselone
Но, то слепо праћење САД опет не може бити оправдање за дванаеструко убиство.


Ako zakljucimo da nista nije opravdanje za ubistvo, da li mozemo razgovarati analiticno, kako je i zamisljeno na ovom mestu, o povodima, razlozima, implikacijama, uzrocima itd, itsl?

Ako se setis, na primer, onog slucaja sa momkom koji je radio u prodavnici i kog su napali razbojnici, opljackali i provocirali, koji je istrcao za njima i ubo jednog nozem. U tom primeru smo na blogu, sasvim opravdano po mom misljenju, razgovarali o povodima, uzrocima, o istoriji i olaksavajucim okolnostima. Ne da bi smo ga opravdali, nego da bi smo ga razumeli, jer su se stvari nesrecno poklopile.

Не бих ја баш извлачио паралеле, неке.
Мислим, несрећно поклапање и то.,,
А причали јесмо, и моја прва реченица у тој причи била је истоветна овој садашњој: То га не оправдава.
И овде причамо 600 коментара.
Има их они који би да забораве да су два људска бића одрасла у смрадове побила 12 невиних људи.

Дакле, био сам доследан, и тад и онда. И то не би веровао колико... :)
alselone alselone 19:17 09.01.2015

Re: Politička dimenzija

Дакле, био сам доследан, и тад и онда. И то не би веровао колико... :)


Iskreno - mislim da nisi. I to samo na ovom blogu u razgovoru sa mnom dva puta:

1. Kada su se palile pekare posle "drona" pricao si veoma emotivno o Srbima kao narodu i generalizovao prilikom izvodjenja zakljucaka. Danas, kada se bacaju bombe na dzamije pricas veoma uzdrzano, u zamenicama, birajuci i tacno vagajuci svaku rec ne spominjuci ni u jednom momentu Francuze kao narod.
2. U slucaju nesretnog momka iz prodavnice zeleo si da razgovaras i da ga razumes, za ukazes na siru sliku i nesretne okolnosti. U ovom slucaju (koje je prilicno kompleksan), u slucaju "drona" i u drugim slucajevima o kojima smo razgovarali na blogu u poslednje vreme, svaki pokusaj razgovora o motivima i svaki pokusaj razumevanja dogadjaja svodio si na opravdanje zlocina i veoma grubo optuzivao.

Na primer, ja sam oba puta dosledan. Nisam generalizovao u slucaju jedan ni kada smo razgovarali o Srbima niti danas kada pricamo o Francuzima. U slucajevima tipa #2, zelim da razgovaram a da ne opravdavam, i onda i sada.
gordanac gordanac 02:10 09.01.2015

obaveštenje

Na desetine učesnika prijavljuju razne komentare za brisanje, pa da podelim informaciju:
- kad se klik na "obavesti moderatora" to je obaveštenje meni
Ja komentare ne brišem, ja ne verujem u brisanje komentara, ne verujem u banovanje, pa je svaki taj klik - uzaludan, jer ja brisati ništa neću, niti sam i nije mi bilo pravo kad je bilo i moderacije, pa oni to ponekad radili.
A obaveštenje dajem jer se za neke komentare zahtev za brisanjem ponavlja više puta, pa koliko god da nervirali bio koga - ostaće.
To je moj izbor bio i ostao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:05 09.01.2015

Re: obaveštenje

Zanimljivo.
Na blogu koji za svoj povod ima ubistvo dvanaestorice zbog nepristajanja na cenzuru učesnici kao da se utrkuju u njoj. I javno i prijavama moderatoru.
milisav68 milisav68 12:21 09.01.2015

Re: obaveštenje

gordanac
Na desetine učesnika prijavljuju razne komentare za brisanje, pa da podelim informaciju:
- kad se klik na "obavesti moderatora" to je obaveštenje meni
Ja komentare ne brišem, ja ne verujem u brisanje komentara, ne verujem u banovanje, pa je svaki taj klik - uzaludan, jer ja brisati ništa neću, niti sam i nije mi bilo pravo kad je bilo i moderacije, pa oni to ponekad radili.
A obaveštenje dajem jer se za neke komentare zahtev za brisanjem ponavlja više puta, pa koliko god da nervirali bio koga - ostaće.
To je moj izbor bio i ostao.

Svaka čast na stavu (stvarno bez zezanja), samo, on (ceo komentar) pokazuje nedoslednost kojom je obojena stvarnost u kojoj živimo (kao i ovaj tragičan događaj).

Naime, "Ja ne brišem i banujem, ali eto moderacija....."

Tako je i sa slobodom govora, ljudskim pravima i ostalim "vrednostima" savremene civilizacije.

Imam pravo da pričam šta hoću, ali eto urednik CNN (recimo) neće to da pusti (a Majkl Mur je budala)....

Znači, dogovorićemo se šta je sloboda govora (humor, satira), ali će da bude kako ja (CNN i NATO) kaže(m), a recimo sve što objavi "Čarli" - je smešno, satirično i sloboda govora.

Mislim, šta je smešno u pitanju:"Još nema atentata u Francuskoj, i odgovoru "Biće do kraja januara"?"
gordanac gordanac 12:45 09.01.2015

Re: obaveštenje

milisav68
gordanac
Na desetine učesnika prijavljuju razne komentare za brisanje, pa da podelim informaciju:
- kad se klik na "obavesti moderatora" to je obaveštenje meni
Ja komentare ne brišem, ja ne verujem u brisanje komentara, ne verujem u banovanje, pa je svaki taj klik - uzaludan, jer ja brisati ništa neću, niti sam i nije mi bilo pravo kad je bilo i moderacije, pa oni to ponekad radili.
A obaveštenje dajem jer se za neke komentare zahtev za brisanjem ponavlja više puta, pa koliko god da nervirali bio koga - ostaće.
To je moj izbor bio i ostao.

Svaka čast na stavu (stvarno bez zezanja), samo, on (ceo komentar) pokazuje nedoslednost kojom je obojena stvarnost u kojoj živimo (kao i ovaj tragičan događaj).

Naime, "Ja ne brišem i banujem, ali eto moderacija....."

Tako je i sa slobodom govora, ljudskim pravima i ostalim "vrednostima" savremene civilizacije.

Imam pravo da pričam šta hoću, ali eto urednik CNN (recimo) neće to da pusti (a Majkl Mur je budala)....

Znači, dogovorićemo se šta je sloboda govora (humor, satira), ali će da bude kako ja (CNN i NATO) kaže(m), a recimo sve što objavi "Čarli" - je smešno, satirično i sloboda govora.

Mislim, šta je smešno u pitanju:"Još nema atentata u Francuskoj, i odgovoru "Biće do kraja januara"?"

Zato što o toj slobodi postoje propisi, i ovde na blogu.
Imaš izbor da komentar obrišeš i izbor da ga ne obrišeš.
Ja biram NE, moderacija (i razni drugi) je ponekad birala DA.
I u tom brisanju komentara je najlakše dokazati kako je naše sopstveno pravo da kažemo šta hoćemo nama dragoceno.
Propisi koji su u društvu na snazi takođe jasno propisuju ŠTA se sme slobodom govora, a ŠTA nikako ne - i svi su dostupni.

Satira, karikatura, humor je - dozvoljena sloboda. I kod nas i u Francuskoj.

Imaš kritičan stav prema raznim medijima?
Ne sviđa ti se način na koji njihovi novinari interpretiraju, navijaju, nisu dovoljno analitični, vređa te njihova jednostranost, ideologija, šta god?
A smatraš da je Charlie Hebdo svojom karikaturom uvredio, da nije smešna, da provocira i izaziva preko svake mere nečija religijska osećanja?
Pa je - šta? Logično da je većina za to da se takva namera ima ućutkati, kako god?

Potpuno sam sigurna da tvoje opaske nemaju veze sa izostajanjem saopsećanja za mrtve ljude, naprotiv, mislim da delimo stav da se zbog toga u karikaturiste ne sme pucati.
Ali ako jednima odrekneš pravo na sopstveni izraz, ako i drugima (CNN i drugi) odrekneš pravo da umeju da koriste slobodu govora - šta ti ostaje?
Nećeš da pucaš na CNN, sigurno, koliko god te vređali, a oni koji su na svoj način branili svoju slobodu su mrtvi.
I ti im svojim stavom zameraš što su se uopšte satirom 20 (odnosno 45) godina bavili u tom skoro istom sastavu koji je pobijen?
Koji će satirični list sada nastaviti da objavljuje karikature o bahtosti USA i CNN? O Francuskoj politici u Libiji? O pedofilskim aferam u Vatikanu? O ekstremizmu islamskih grupa? O bankarima koji dobijaju pare iz budžeta Francuske? O tragikomičnim potezima EU? O seks skandalima političara? O Jevrejima i Palestincima? O licemerju "sastanak najmoćnijih"?
Nema ko.

Ima ljudi koji svoj zahtev da nekog ipak bude pišu kroz stav "Ja sam Čarli".
milisav68 milisav68 14:41 09.01.2015

Re: obaveštenje

gordanac
Propisi koji su u društvu na snazi takođe jasno propisuju ŠTA se sme slobodom govora, a ŠTA nikako ne - i svi su dostupni.

A zašto onda postoje različita tumačenja tih propisa?

I zašto mi onda ovde raspravljamo o toj slobodi govora (drago mi je da nema zabune, da je povod tragičan) - kada je sve jasno?

Ono što je jasno i očigledno, je da je (najčešće) u pravu onaj koji ima silu.
Ali ako jednima odrekneš pravo na sopstveni izraz, ako i drugima (CNN i drugi) odrekneš pravo da umeju da koriste slobodu govora - šta ti ostaje?

Eh, pa ne branim im ja pravo na sopstveni izraz, već zameram što ne možemo da čujemo drugu stranu (koja god bila).
I ti im svojim stavom zameraš što su se uopšte satirom 20 (odnosno 45) godina bavili u tom skoro istom sastavu koji je pobijen?

Ovde ću da se ogradim od njihove istorije (jer je ne poznajem dovoljno), a zameriću samo na jednoj karikaturi, onu koju sam postavio.

Dakle - treći put pitam - šta je smešno u pitanju:"Još nema atentata u Francuskoj?"

Ko se šali sa takvim stvarima?

Šta bi bilo da su teroristi pobili neke druge nedužne ljude, jel bi i tada to bio humor, satira i sloboda govora ili raspirivanje mržnje i podsticanje na zločin?
gordanac gordanac 15:23 09.01.2015

Re: obaveštenje


A zašto onda postoje različita tumačenja tih propisa?

I zašto mi onda ovde raspravljamo o toj slobodi govora (drago mi je da nema zabune, da je povod tragičan) - kada je sve jasno?

Ono što je jasno i očigledno, je da je (najčešće) u pravu onaj koji ima silu.

Ne znam za različita tumačenja propisa, znam za sudske slučajeve u kojima su bili tuženi, kao i za one kojima su oslabađani tužbi.

Meni jeste jasno. A mislim da je i drugima jasno. Tako to biva sa stavovima. A mislim da raspravljamo da bismo potvrdili ili možda promenili neke od svojih stavova, bar ja zato čitam šta ljudi pišu.
Eh, pa ne branim im ja pravo na sopstveni izraz, već zameram što ne možemo da čujemo drugu stranu (koja god bila).

Meni je to jedno isto. Njihov izraz je, po tebi, da budu - jednostrani, a ti želiš analitičnost, više mišljenja, nepristrasnost.
To se postiže u slobodnom prostoru kritike takvog izraza medija (tog ili bilo kog). Teško da drukče može i da će sami od sebe odustati od izbora da budu jednostrani.
Ili se o njima crtaju karikature, to isto ume da bude efikasno.


Ovde ću da se ogradim od njihove istorije (jer je ne poznajem dovoljno), a zameriću samo na jednoj karikaturi, onu koju sam postavio.

Dakle - treći put pitam - šta je smešno u pitanju:"Još nema atentata u Francuskoj?"

Ko se šali sa takvim stvarima?

Šta bi bilo da su teroristi pobili neke druge nedužne ljude, jel bi i tada to bio humor, satira i sloboda govora ili raspirivanje mržnje i podsticanje na zločin?

Ali i ta karikatura je deo njihove istorije koja traje 20 godina sa ovom redakcijom, zato sam spomenula više decenija njihovog rada.Kontekst joj je dugačak niz raznih pretnji tokom više meseci u Francuskoj.
To je satira. Oštro, britko, rugajuće, gorko. Upozoravajuće, ko zna kontekst u kom je objavljena. Nekom verovatno i smešno, kao nemoguće, sasvim.

A i juče i danas pobijeni su nedužni ljudi.
Bez obzira šta ti ili ja mislimo o tome da li je neka od njihovih karikatura ovakva ili onakva, njihovo je pravo bilo da ih crtaju. Ja znam istoriju tog lista i većina karikatura je služila da - šokira izrazom, kao i ova.
Neke sam smatrala uspelim i duhovitim, neke ne.
Kao što i na domaćoj sceni karikature neke smatram uspelim, neke ne.
To nema nikakve veze s njihovim pravom da ih crtaju i da ne budu ubijeni zato što ih crtaju.
mariopan mariopan 18:04 09.01.2015

Re: obaveštenje

Да искористим моје право на слободу говора а да ми нико не прилепи етикете разне врсте нити да ми учита оно што не пишем?

Чекала сам да видим одговор на Тасино питање, да ли су напрвили карикатуру о трговини оргнима отетих Срба на Косову? И ниси му одговорила, само си поновила његова питања, па пошто кажеш да познајеш њихов рад уназад двадесет година верујем да не знаш или нема такве карикатуре?

Занимљиво је да се на то нису осврнули, да им није било занимљиво?

Зашто им нешто тако страшно није било занимљиво за црнохуморно коментарисање а Срби као кољачи и силовтељи добише част да понесу чак две карикатуре?

Да ли је у питању дневнополитичка потреба да се дехуманизује цео један народ да би се лакше спровели циљеви тадашње политике па се зато прећуткује све што би могло засметати?

О каквој слободи говора ми онда причамо? Селективној?
petargli petargli 18:26 09.01.2015

Re: obaveštenje

mariopan
О каквој слободи говора ми онда причамо? Селективној?

Sloboda govora je sloboda govora, generalna, pravo svakog pojedinca koje je dalje regulisano zakonom, a ta regulacija je posebna za svaku drzavu pojedinacno.

Da li ce oni da pricaju o ovoj temi ili nekog drugoj je njihova stvar. Da li ce selekcija tema da se dopada tebi i Tasi je vasa stvar, tj. vi imate slobodu da kupite ili pa ne kupite Charlie Hebdo. Imate slobodu i da tuzite Charlie Hebdo zato sto je nacrtao one karikature o Srbima. Sve mozete i sve vam je dozvoljeno.

Tesko mi je da pretpostavim da bi vam zivot bio ugrozen da se spremite put Pariza i tuzite Charlie Hebdo pred francuskim sudom zbog onih karikatura.
mariopan mariopan 22:53 09.01.2015

Re: obaveštenje

petargli
mariopan
О каквој слободи говора ми онда причамо? Селективној?

Sloboda govora je sloboda govora, generalna, pravo svakog pojedinca koje je dalje regulisano zakonom, a ta regulacija je posebna za svaku drzavu pojedinacno.

Da li ce oni da pricaju o ovoj temi ili nekog drugoj je njihova stvar. Da li ce selekcija tema da se dopada tebi i Tasi je vasa stvar, tj. vi imate slobodu da kupite ili pa ne kupite Charlie Hebdo. Imate slobodu i da tuzite Charlie Hebdo zato sto je nacrtao one karikature o Srbima. Sve mozete i sve vam je dozvoljeno.

Tesko mi je da pretpostavim da bi vam zivot bio ugrozen da se spremite put Pariza i tuzite Charlie Hebdo pred francuskim sudom zbog onih karikatura.

Сада ми живот вероватно не би био угрожен али у време настанка тих карикатура ( 1999) итекако је био угрожен. И свим људима који су живели у Србији или су се у њој случајно затекли.
Нјугроженији су били становници Косова и Метохије јер је на њихове главе бачено највише бомби, највише осиромашеног уранијума, највише је несталих људи....

Чему су у то време служиле овакве карикатуре?

Колико су оне могле да допринесу ратнохушкачкој машинерији која се тада захуктавала у свету ни то не могу да проценим, али миру и толеранцији нису допринеле, напротив.

То већ не могу да подведем под слободу говора. Мислила сам да су Чарлијевци изнад тога.

Недостатак оних других црнохуморних крикатура говори још више о томе да су оне смишљене и послужиле у одређене дневнополитичке сврхе. Као да их је неко наручио?

alselone alselone 07:27 09.01.2015

LOL

"Naredjenje za napad stiglo iz Sirije".

Pa ovo ce biti sprdacina kao 9/11. Pobili ljude (pitanje je ko), napali neduznu zemlju (zemlje), poubijali i razrusili, "napadace" zarobili i mucili bez javnog sudjenja...

Sad kad jos pobede republikanci i za mesto predsednika, jebalomajku ako ne pocne treci svetski.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana