Društvo| Ekonomija| Ljudska prava| Satira| Život

Hegemonija manje-više

Milan Novković RSS / 10.01.2015. u 15:48

Šačica uglavnom ličnih pa tako nesumnjivo amaterskih crtica o Parizu, US/dolarskoj hegemoniji, još jednom velikom ratu i "antibioticima" širokog spektra.

Juče je ovde u UK na C4 TV kanalu Will Self u ime mnogih nas ...:

    • ... prvo počeo sa ozbiljnim osvrtom na granice koje satira pokušava ponekad da pomeri na način koji vodi do kontradikcije ...

    • ... da bi se, pre nego što je nastavio, i bez upotrebe reči „ALI", eksplicitno ogradio, opet u ime mnogih nas, iako se podrazumeva to što je rekao, tako što je skrenuo pažnju na očigledno o uvek mračnoj i kriminalnoj raboti koja se zove ubijanje i zlostavljanje drugih na razne načine.

Iako se osuda siledžijstva i sile podrazumeva uvek je na mestu ponoviti je, iz poštovanja prema žrtvama, poziva na mobilizaciju odbrane i preventivnoj ulozi koju ima u društvu, oprezan način na koji je on to uradio me je onako nevezano podsetio na „swarm intelligence" (inteligencija jata, valjda), ovih dana, „ALI" jata na Fejsu gde ja nisam potpuno razumeo šta su izvori tog tranzijentog sentimenta, ali sam „dedukcijom" zaključio da se verovatno radi o raznim relativizatorima lošeg sa srpskih prostora od strane ljudi koji i nisu neke moralne reference po dobrom.

get_img545.17930.jpg 

Možda nije ni bitno što nisam razumeo, inteligencija jata je ionako „kolektivno ponašanje decentralizovanog, samo-organizovanog sistema" pa tako često pod palcem organizacione fenomenologije, pa tako ne-dekontruktabilna - nema „očigledne logika" u celosti, strukturi, pojavama i kvantitetu.

Will S. zbog kontradikcija do kojih satira neminovno dobacuje kako odbija da sebi postavi granice postavlja temu, bez mnogo razmišljanja: „možda bi satiru trebalo ograničiti na ljude na vlasti". Ne daje odgovor, ali skreće pažnju kako neograničena sloboda ima mnoge dimenzije religioznog u onim licima i naličjima koji nam se ne sviđaju. Vrlo „prosto", ako nam se nekad učini da treba postaviti granice religioznom, moralne, pravne ili fizičke, treba ih postaviti i satiri.

Isto tako, pokušaji izbacivanja etičkih normi, slobode izražavanja ovom prilikom, izvan društva su najčešće besmisleni i kontradiktorni pošto je etika uglavnom integralni deo društva. Etičke norme nalažu da se unutar drušva, a kako drugačije, prema pojedincima i grupama ponašamo s poštovanjem i razumevanjem. U to ime, satira u društvu, kako-slobodnim-mi-najčešće-volimo-da-ga-vidimo-i-zamišlajmo, je često „pljuvanje u tuđe duše" (nisam stigao da pročitam sve komentare kod Goce Č. nego sam samo preletao, ali sam pročitao nekoliko pa tako i deo teksta koji je Free našao negde).

U delu „Freedom and its Betrayal" Isaiah Berlin izdvaja šest neprijatelja slobode i poglavlje o Rusou otvara tako što od Dostojevskog pozajmljuje: „Starting from unlimited freedom I arrive at unlimited despotism." Da bi se sve otkrilo uz pomoć neograničenih sloboda i razmišljanja potrebne su nadprirodne moći, proizvoljno vreme, pamet i proizvoljno „podešena" sredina. Pošto nemamo te moći mi se često okrećemo paradoksu gde sloboda postaje robstvo za nas i/ili deo ljudi oko nas pošto uvek neko može da im se obrati sa „... vi možda mislite da ste slobodni, da ste srećni, da želite ovo ili ono, ali ja znam bolje ko ste vi, šta vam treba i šta će vas osloboditi ...".

Fast-forward (oko vrednosti zapadne civilizacije kao sidra), ili backward, ka krizi u Ukrajini i nekoliko meseci, godina, možda deceniju ili malo više pre toga - svet postaje multi-polaran sa pomeranjem glavnog pola ka Evroaziji, ajd neka „Evro" bude prefix iz sentimetalnih razloga. US, sa zapadom kao desnim krilom, gube hegemoniju čija je osnova bila dolar kao glavna i skoro jedina svetska valuta za plaćanje nafte pa odatle nadalje za čuvanje ispod slamarice. Pošto slamarica ne nudi neku kamatu ti dolari su često išli u kupovinu instrumenata sa kamatom, obveznica US vlade. I pošto je tih dolara bilo neverovatno mnogo po svetu, po prirodi veličine sveta, potreba za rezervama i obima trgovine u energentima, US vlada je mogla ne baš proizvoljno ali poprilično liberalno da izdaje obveznice i „štampa" dolare koji će onda, relativno lako, da se kanališu mimo inflatornih tokova US ekonomije.

US je mogla da živi "proizvoljno" dobro proizvoljnim štampanjem dolara zbog njihove velike potražnje.

Značajan proizvođač nafte, ili kupac, je mogao da bude „nestašan" bez da bude kažnjen u vrlo širokim okvirima dok plaćanje u dolarima pa tako njegova i US hegemonija nisu dovođeni u pitanje. Svaki pokušaj „novih sloboda" po tim pitanjima je umeo da bude brutalno kažnjen.

Kako je ostatak sveta, sa BRIC državama u centru, postajao sve veći deo svetske privrede i kako je i ekonomska hegemonija neka vrsta „pljuvanja u (ekonomsku, interesnu) dušu" drugih svet je počeo da se decentralizuje i u ravni plaćanja pomera i grupiše u cilju stićanja više nezavisnosti i agresivnijeg promovisanja sopstvenih interesa.

Po obimu je US ekonomija još uvek skoro 50% veća od kineske, npr, izuzetno efikasna u infrastrukturi, strukturi i procesima, ali su ih Kineze upravno prestigli po kupovnom paritetu (često sumnjiva mera) i sa Azijom oko sebe i vrlo proaktivnom Rusijom mnogi misle da su US ovaj veliki rat već izgubili.

Ubrzavanje bitke za Dolar je, sudeći po nekim merama sa tržišta valuta i zlata, počelo značajno pre Krima i ukrajinske krize i Ukrajina je možda samo produžena i zakasnela posledica US politike koja je imala i tu nesreću da je dobrim delom paralizovana neiteligentnim polugama vlasti koje su još neinteligentniji neo-konzervativci koncentrisali u svojim rukama, gde, metaforički govoreći, svaki proto-alat ima veliki čekić kao okosnicu.

Veliki čekić bitke za Dolar je kombinacija visoke cene Dolara i niske cene zlata, pa truda da tako ostane (zašto bi, inače, ulagali u Dolar ako će da opada, ili neulagali u zlato ako će da raste, i ovde strategijski horizont nisu samo nedelje ili meseci ispred nas nego, možda, godine). Samo to više nije deseti potez unapred, US velemajstora, koji protivnik nije video, nego prvi ili drugi potez koji su protivnici videli odavno i tiho ga počeli koristiti za svoje dobro, de-facto trgovanje u zlatu gde, baš zgodno, dobije se velika vrednost za energent, npr, u precenjenim dolarima i za to odmah kupi fizičko zlato čija se cena veštački održava na niskom nivou da ne bi bilo konkurencija dolaru.

Rusija ima više nego dovoljno rezervi u stranim valutama da bi kupila relativno malu količinu rublji u opticaju kako postanu previše jeftine, slično važi za akcije njihovih strateških firmi, dug joj je, isto tako, mali u odnostu na BDP i rezerve stranih valuta, ima kinesku neskrivenu podršku i niz strategijskih dogovora i projekata sa njima, trguje u zlatu, isto kao i Kina gde je sve više i više priča o vozovima punim fizičkog zlata koji idu ka Kini.

Paralelu IMFu su već postavili, Rusija testira zamenu za SWIFT, Turska se okreće ka azijskoj strani, EU kao veliki potencijalni gubitnik su počeli da gunđaju protiv sankcija Rusiji i zatvaranje pogleda na istok do te mere da su i Nemačka i Francuska neskriveno sve glasniji.

Ovih dana se osetio „disturbance in the force", kratak zemljotres na finansijokom tržištu oko valuta i derivata im tolike magnitude, a tajanstvenosti, da je „obrazovano nagađanje" profesionalaca to da je neko vanredno veliki „pukao" do mere koju mi vidimo kao stotinjak milijardi dolara, a ko zna o kojoj se cifri radi, i do važnosti takve da je problem munjevito pokriven i pojava ostala pod velom tajne.

Sve je šire mišljenje da Kina i Rusija mogu ovaj rat da okončaju jako brzo, Kina sa svojih 4,000 milijardi dolara deviznih rezervi pogotovo, samo Kina nije još spremna, ona je ionako glavni neprijatelj, a eksplozivno pucanje nije nikome u interesu, ni taktičkom ni strategijskom.

Sve u svemu, šanse su da nam sledećih nekoliko godina neće biti dosadno, u uvek fluidnom ekonomskom i sve fluidnijem vrednosnom smislu u sve protočnijem svetu, ako zbog ničeg drugog nama koji ne čitamo previše i preozbiljno a ono da gledamo i slušamo Zbigniewa Brzezinskog odjednom čak relativno krotkog na trenutke, a u svakom slučaju neviđenog u superpoziciji raznih neodređenih stanja i mišljenja.

Na sreću u Srbiji su se lepo pomešali i istok i zapad.

Atačmenti



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 11:03 13.01.2015

Majstori, Majstori

Tadejus,

u takvim okolnostima bješe primjećeno da se poslovni cikus da preokrenuti prosto time što se ljudima stavi više novca na raspolaganje..


Ovo je kao kad mi se pokvari auto ( recimo pukne osovina) a moj majstor mi kaze, "Pa sipaj vise benzina".

tadejus tadejus 11:51 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori

G.Cross
Tadejus,
u takvim okolnostima bješe primjećeno da se poslovni cikus da preokrenuti prosto time što se ljudima stavi više novca na raspolaganje..Ovo je kao kad mi se pokvari auto ( recimo pukne osovina) a moj majstor mi kaze, "Pa sipaj vise benzina".


pa nije
ček da nađem analogiju
to je kao kad bi recimo depresivnom klijentu iz osiguranja platio da provede 3 mjeseca na Sejšelima..
više sunca, više endorfina, bolje rapospoloženje, manje depresivnih misli..
konkretno to izgleda ovako..
dobije komšija otkaz.. ja nisam dobia otkaz i nema naznaka da ću ga dobiti ali počinjem da sumnjam u to jer ni komšija nije najavljivao da nešto na poslu ne štima..
ali sam dobila treće dijete i planirala da kupim van..
e sad kako me uhvatila prpa nešto premišljam da li je baš van neophodna investicija, možda može i neki manji auto da se kupi a pare da se ostave na štednji, ili da možda uopšte i ne kupim auto nego da prodam i postojeći a prebacim se recimo na prevoz..
u to centralna banka odobri komercijalnim kredite po nižoj stopi (to je to upumpavanje para, tako se radi).. one mene pozovu i kažu "ako ste zainteresovani da kupite auto od ovog mjeseca nudimo beskamatne kredite na 3 godine" ili šta slično..
ja to onda protumačim kao znak od boga te odem i kupim taj van..
stvari se zaista tako i odvijaju i to se i mjeri mnogobrojnim anketama, consesus forecast je recimo jedna od poznatijih
G.Cross G.Cross 12:22 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori

to je kao kad bi recimo depresivnom klijentu iz osiguranja platio da provede 3 mjeseca na Sejšelima


Ne, ono sto ti kazes je da se izda cek bez pokrica i tako plati put na Sejsele.

Ili, jos bolje da sef banke uzme pare iz trezora (nije vazno cije) i posalje ga na Sejsele.
tadejus tadejus 12:36 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori

G.Cross
to je kao kad bi recimo depresivnom klijentu iz osiguranja platio da provede 3 mjeseca na Sejšelima
Ne, ono sto ti kazes je da se izda cek bez pokrica i tako plati put na Sejsele.


ne
iz osiguranja
osiguranje su joj tax paying citizens
G.Cross G.Cross 12:42 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori


osiguranje su joj tax paying citizens



Jel ti ovo ozbiljno?
tadejus tadejus 12:45 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori

G.Cross
osiguranje su joj tax paying citizens

Jel ti ovo ozbiljno?


jel ti to svoje ozbiljno?

pa da elaboriram..
ček bez pokrića je finansijska prevara.. izdali ste nekome pisano obečanje da ćete mu u nekom budućem momentu nešto platiti iako pare nemate, nećete ih ni imati, a ako biste ih i dobili nemate namjeru da ih date svom povjeriocu..
hm..
dal je to najprecizniji opis US T bill-a..
ili je pak bolji opis osiguranje, koje naplaćuje neku premiju (porez u ovom slučaju) i iz tih sredstava plaća sadašnje i buduće obaveze, pri čemu može i da bankrotira pa ih izmiri samo djelimično (mind you da je USA poslednji put bankrotirala tokom građanskog rata i to samo južni dio današnjeg saveza)
G.Cross G.Cross 12:48 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori

tadejus
G.Cross
osiguranje su joj tax paying citizens

Jel ti ovo ozbiljno?


jel ti to svoje ozbiljno?



Pa jel ti znas gde idu pare US poreskih obveznika? U FED?

Mozda da mi zatvorimo ovu diskusiju, imam nesto da radim.
tadejus tadejus 12:56 13.01.2015

Re: Majstori, Majstori

G.Cross

Pa jel ti znas gde idu pare US poreskih obveznika? U FED?Mozda da mi zatvorimo ovu diskusiju, imam nesto da radim.


ja bih rekla da se ti zbunjuješ na temu obitavališta T bill para a slažem se da je diskusija poprilično bedasta

Tanka je linija

Ovaj komicar je danas uhapsen
[url=http://www.newyorker.com/magazine/2007/11/19/laugh-riots?mbid=social_facebook][/url]
Milan Novković Milan Novković 08:58 15.01.2015

Ruski gas

Kao brza "pobeda" u rukama Rusije i Kine poslednjih meseci navodi se prosta dvofazna strategija:

- Rusko zatvaranje gasa ka Evropi koje bi pomerilo evropski rizik i gubitke do te mere da više ne mogu da daju podršku US strategiji.

- Kinesko ubrzanije pa naglo izlaženje iz dolara prodajom rezervi i pomeranjem novca u druge valute/asset klase.

I taj scenario je svo vreme razlog za brigu pošto ogromna većine ne želi novu veliku krizu niti nestabilnost.

U to ime je vest, ja nemam vremena da je proveravam, koja se pojavila preko Daily Maila (LINK - Europe plunged into energy crisis as Russia cuts off gas supply via Ukraine)
koji, ajde, nije neka referenca, dosta zabrinjavajuća - ta da su Rusi zavrnuli deo slavina na gasovodima kroz Ukrajinu i da je 6 zemalja u Evropi tim putevima više ne dobijaju gas, uz savet da idu u Tursku i za distribuciju nadalje (granica sa Grčkom) se sami snađu.

Nada u ovoj lošoj vesti, pošto je Putin dosta pragmatičan, je da se više radi o kažnjavanju Ukrajine koju Rusi optužuju da krade gas, pa novom upozorenju Evropi koja je i bez zavrnutog gasa pred značajnim problemima i troškovima kao rezultat podrške US politici.
princi princi 12:53 15.01.2015

Re: Ruski gas

Ovde jutros javljaju o haosu na tržištu deviza, ne znam o čemu se radi, watch this space.

Aaaa, evo ga pojašnjenje. Još jednom se pokazuje ona priča o totalnoj nepredvidiljivosti tržišta i, u osnovi, gluposti svih mogućih modela: dnevno se forex tradingom obrne bezmalo 2000 milijardi dolara. 90% transakcija ima dolar na jednoj strani tradinga, 40% euro, 20% jen i funtu. I uklanjanje pegginga sa eurom jedne u osnovi beznačajne valute kao što je švajcarski franak tržište pošalje u totalni haos.
Milan Novković Milan Novković 13:45 15.01.2015

Re: Ruski gas

uklanjanje pegginga sa eurom

22. Jan je ECB odluka o QE.

FX će postati "još interesantniji" posle toga.

Da se US pita "odštampali" bi preko 2,000 milijardi, da se Nemci pitaju verovatno ništa, ovako, sad i kad je ECJ (EU Court of Justice) odbacio sumnje da je to možda nelegalno možda se odštampa 500 milijardi, možda ne konkretna cifra nego bude open-ended i postavi se target (u stvari jedina relativno pametna i efikasna stvar u ovome je bežanje od deflacije, tj podizanje inflacije u šta god da je poželjan raspon (nagađam, 1.5 - 2.5%).

Koliko će sa 500 milijardi pobeći od deflacije je pitanje, ovde se banke nisu još sasvim oporavile od prošle krize, ko zna kada će komercijlano bankarstvo (sa pozajmicama biznisima), ljudski promrdati i QE može dobrim delom da se završi kao opraštanje kilavim i nedisciplinovanim EU članicama pa tako i kažnjavanje onih drugih, do neke mere.

Do neke mere, Evropi treba QE u nekom obliku.
princi princi 14:42 15.01.2015

Re: Ruski gas

Da, ovaj de-pegging franka u odnosu na euro je verovatno najava nekakvog QEa, što će dodatno pojeftiniti euro (i nemački izvoz). Ostaje da se vidi kako će na to reagovati Japanci, pa onda Korejanci i Kinezi. Beggar thy neighbor se nastavlja. Kako će se završiti, videćemo. Poslednji put je na ovako velikoj skali doveo do velikog rata. Nadajmo se da ćemo ovog puta biti bolje sreće.
G.Cross G.Cross 15:37 15.01.2015

Re: Ruski gas

22. Jan je ECB odluka o QE.


Bice stampanja ali koliko ne zna se..

Germany unemployment 5.1%
France Unemployment 10.1%
Spain unemployment 25.6%

Pa kako da se dogovore?

tadejus tadejus 18:43 15.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Ovde jutros javljaju o haosu na tržištu deviza, ne znam o čemu se radi, watch this space. Aaaa, evo ga pojašnjenje. Još jednom se pokazuje ona priča o totalnoj nepredvidiljivosti tržišta i, u osnovi, gluposti svih mogućih modela: dnevno se forex tradingom obrne bezmalo 2000 milijardi dolara. 90% transakcija ima dolar na jednoj strani tradinga, 40% euro, 20% jen i funtu. I uklanjanje pegginga sa eurom jedne u osnovi beznačajne valute kao što je švajcarski franak tržište pošalje u totalni haos.


jao dječaci zaboga..
kakav haos? valuta je naglo apresirala, neko je zaradio, neko izgubio, neko će tek da zaradi, izgubi.. business as usual..
tadejus tadejus 18:46 15.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Da, ovaj de-pegging franka u odnosu na euro je verovatno najava nekakvog QEa, što će dodatno pojeftiniti euro (i nemački izvoz). Ostaje da se vidi kako će na to reagovati Japanci, pa onda Korejanci i Kinezi. Beggar thy neighbor se nastavlja. Kako će se završiti, videćemo. Poslednji put je na ovako velikoj skali doveo do velikog rata. Nadajmo se da ćemo ovog puta biti bolje sreće.


kakav crni QE? Centralne Banke Švajcarske? pa QE depresira valutu, ne apresira je..
kakav crni rat?
o čemu zaboga pišeš?
Švajcarci su prije neke dve godine pafonirali kurs franka prema evru na 1,20 jer su u okviru evro krize investitori počeli da bježe u franak u mjeri koja im je (kao maloj zemlji sa malom količinom valute) ugrožavaa izvoz..
zato su odlučili da postave plafon preko koga su franak branili (ili boje rečeno napadali intervencijom iz rezervi)..
sada kako je dolar znatno apresirao u odnosu na evro procjenili su da mogu dozvoliti apresijaciju bez da ugroze platni bilans (tj. izvoz)..
i to je sve..
tadejus tadejus 18:47 15.01.2015

Re: Ruski gas

G.Cross
22. Jan je ECB odluka o QE.Bice stampanja ali koliko ne zna se..Germany unemployment 5.1% France Unemployment 10.1% Spain unemployment 25.6% Pa kako da se dogovore?


nema nezaposlenost veze s tim..
Njemci tradicionalno još od hiperinflacije tridesetih i Hitlera imaju fobiju od inflacije..
QE je mjera koja može da proizvede nepoželjno visoku inflaciju i to je jedina njihova bojazan..
ne boje se naravno da će im previše pasti nezaposlenost
tadejus tadejus 18:51 15.01.2015

Re: Ruski gas

Milan Novković
uklanjanje pegginga sa eurom22. Jan je ECB odluka o QE.FX će postati "još interesantniji" posle toga.Da se US pita "odštampali" bi preko 2,000 milijardi, da se Nemci pitaju verovatno ništa, ovako, sad i kad je ECJ (EU Court of Justice) odbacio sumnje da je to možda nelegalno možda se odštampa 500 milijardi, možda ne konkretna cifra nego bude open-ended i postavi se target (u stvari jedina relativno pametna i efikasna stvar u ovome je bežanje od deflacije, tj podizanje inflacije u šta god da je poželjan raspon (nagađam, 1.5 - 2.5%).Koliko će sa 500 milijardi pobeći od deflacije je pitanje, ovde se banke nisu još sasvim oporavile od prošle krize, ko zna kada će komercijlano bankarstvo (sa pozajmicama biznisima), ljudski promrdati i QE može dobrim delom da se završi kao opraštanje kilavim i nedisciplinovanim EU članicama pa tako i kažnjavanje onih drugih, do neke mere.Do neke mere, Evropi treba QE u nekom obliku.


QE je u ECB slučaju zamišljen kroz otkup državnih obveznica, tj. suštinski znači davanje para državama da ulože u infrastrukturne projkte..
može da funkcioniše i kroz otkup korporativnih obveznica ali ta se opcija u Evropi ne razmatra..
ne može dakle ECB ni kroz QE ni drugačije nekome da oprosti dug, niti je to namjera..
namjera je da se pusti keš u privredu a mehanizam je gore opisan..
princi princi 20:05 15.01.2015

Re: Ruski gas

o čemu zaboga pišeš?

To ja bas hteo tebe da pitam. Ti izgleda ne razumes napisano, a mene, iskreno, mrzi da crtam. Kakva crna Centralna banka Svajcarske, sta lupetas...
tadejus tadejus 20:19 15.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Kakva crna Centralna banka Svajcarske, sta lupetas...

eeeee ona koja je uradila
de-pegging franka

perhaps..

no ne daj se zbuniti
princi princi 10:29 16.01.2015

Re: Ruski gas

no ne daj se zbuniti

Da si makar malo pratila fabulu radnje i uključila mozak shvatila bi da se razgovor vodio o nešto širem kontekstu. Ali, izgleda da je potreba da se napiše bilo šta jača od pameti.
tadejus tadejus 11:26 16.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Da si makar malo pratila fabulu radnje i uključila mozak shvatila bi da se razgovor vodio o nešto širem kontekstu. Ali, izgleda da je potreba da se napiše bilo šta jača od pameti.


pa momci kako tačno mislite pisati o "širem kontekstu" kad iz posta u post očigledno demonstrirate da pojma nemate ni šta je uopšte taj quantitative easing, koji tako zdušno tumačite..
dotle to ide da vam nije jasno ni na šta vam se ukazuje u replikama..
baš ne mogu da shvatim odakle crpite vi tu svoju samouvjerenost kad vam je znanje očigledno iz novinskih članaka..
il je to muška sujeta na djelu, šta li je..
šta vi tačno u tim svojim profesionalnim životima radite kad vam se čini da to tako može, pročitaš malo nekih novinica (ono, vijest pored one o tome kako je neka već sisata starleta slomila ključnu kost na ljetovanju) i onda bistriš svjetsku ekonomsku politiku..
a proba li neko da ti ukaže da ti ne štimaju zaključci, a ti ospi uvredama, uključi mozak (pročitaj i ti vijest do sisate, šta li)..
baš razočaravajuće
na ovom mjestu više neće ostati ni tri čovjeka da napišu smislen komentar
princi princi 13:06 16.01.2015

Re: Ruski gas

il je to muška sujeta na djelu, šta li je..
šta vi tačno u tim svojim profesionalnim životima radite kad vam se čini da to tako može, pročitaš malo nekih novinica (ono, vijest pored one o tome kako je neka već sisata starleta slomila ključnu kost na ljetovanju) i onda bistriš svjetsku ekonomsku politiku..
a proba li neko da ti ukaže da ti ne štimaju zaključci, a ti ospi uvredama, uključi mozak (pročitaj i ti vijest do sisate, šta li)..
baš razočaravajuće
na ovom mjestu više neće ostati ni tri čovjeka da napišu smislen komentar

Čitaš li ti ponekad to što napišeš? Pa ti ništa drugo ne radiš nego ispoljavaš sopstvenu sujetu i udaraš po cevanicama kad god i koga stigneš (valjda ti se tako sopstveni argumenti čine jačim). I (to je već pattern) kad god ti se uzvrati istom merom počneš sa kuknjavom kako je ovo mesto glupaka gde se nema šta i od koga pročitati (ako je zaista tako, zašto onda zalaziš ovde?).

Što se ovog ostalog tiče, zaista ne mislim da si ti išta kvalifikovanija da pričaš o ekonomiji ili finansijskim tržištima od nekog inženjera ili lekara ili taksiste i to ne zato što si nešto posebno glupa, nego zato što je ekonomija (kao i istorija i sociologija, i sve ostale društvene ili, možda, još bolje bihevioralne nauke) zaista tricky subject.
tadejus tadejus 13:19 16.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Čitaš li ti ponekad to što napišeš? Pa ti ništa drugo ne radiš nego ispoljavaš sopstvenu sujetu i udaraš po cevanicama kad god i koga stigneš (valjda ti se tako sopstveni argumenti čine jačim). I (to je već pattern) kad god ti se uzvrati istom merom počneš sa kuknjavom kako je ovo mesto glupaka gde se nema šta i od koga pročitati (ako je zaista tako, zašto onda zalaziš ovde?)


pa kad me baš vučeš za jezik rado pročitam šta blogodomaćin ima da kaže a i gc-ove postove cjenim..
no vam se obratih u množini da ne budem previše lična, ali ako insistiraš sve što napisah zapravo se odnosi na tebe..

princi

Što se ovog ostalog tiče, zaista ne mislim da si ti išta kvalifikovanija da pričaš o ekonomiji ili finansijskim tržištima od nekog inženjera ili lekara ili taksiste i to ne zato što si nešto posebno glupa, nego zato što je ekonomija (kao i istorija i sociologija, i sve ostale društvene ili, možda, još bolje bihevioralne nauke) zaista tricky subject.


da vidim da ne misliš..
pokušah ipak da pokažem da obrazovanje i stručno usavršavanje ipak nisu nepotrebne gluposti pa čak ni u oblasti ekonomije, te da se nizajednu oblast, pa tako ni ekonomiju, ne treba misliti kako sve što ima da se zna može da se nauči iz petparačkih novina..
vjerujem da ćeš ti nastaviti da misliš kako su to besmislice, kako ti ipak jesi stručan i za ekonomiju, i za svaku drugu oblast koja bi se na blogu mogla komentarisati..
možda će se neko ipak počešati po glavi..
počeše li se, nisam uzalud izlizivala tastaturu..
princi princi 13:44 16.01.2015

Re: Ruski gas

pokušah ipak da pokažem da obrazovanje i stručno usavršavanje ipak nisu nepotrebne gluposti pa čak ni u oblasti ekonomije, te da se nizajednu oblast, pa tako ni ekonomiju, ne treba misliti kako sve što ima da se zna može da se nauči iz petparačkih novina..
vjerujem da ćeš ti nastaviti da misliš kako su to besmislice, kako ti ipak jesi stručan i za ekonomiju

Ne, naravno, nikad ne bih rekao za sebe takvu besmislicu, ali zadržavam pravo da i tebe štitim od istih (mislim, besmislice da si stručnjak za ekonomiju). To što valjaš pet šest loše prevedenih fraza koje si pokupila jutros sa nekih bloomberga, ili iz nekih newslettera kojima te obasipaju te zaista ne čini nikakvim ekspertom. I to, još jednom, ne zato što si nešto posebno glupa (mislim da je tvoja glupost, iako nesrazmerna sa ničim izazvanom arogancijom koju iskazuješ, je ipak u granicama proseka), nego zato što je subject kojim smatraš da se baviš izuzetno složen i kompleksan (dakle, ne samo za tebe, nego i za ljude nesrazmerno pametnije od tebe).
tadejus tadejus 14:07 16.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Ne, naravno, nikad ne bih rekao za sebe takvu besmislicu, ali zadržavam pravo da i tebe štitim od istih (mislim, besmislice da si stručnjak za ekonomiju). To što valjaš pet šest loše prevedenih fraza koje si pokupila jutros sa nekih bloomberga, ili iz nekih newslettera kojima te obasipaju te zaista ne čini nikakvim ekspertom. I to, još jednom, ne zato što si nešto posebno glupa (mislim da je tvoja glupost, iako nesrazmerna sa ničim izazvanom arogancijom koju iskazuješ, je ipak u granicama proseka), nego zato što je subject kojim smatraš da se baviš izuzetno složen i kompleksan (dakle, ne samo za tebe, nego i za ljude nesrazmerno pametnije od tebe).


dobro ja sam glupa i osim što sam glupa nisam ni stručna..
taj dio kapiram..
ne kapiram dio o tome kako ti jesi stručan..
kao oblast je jako složena (i kompleksna mind you), ne može to svako da razumije, ne pomaže ni obrazovanje, ni rad.. ali eto, ti ipak razumiješ.. proizilazi da si ti taj neki nesrazmjerno pametniji.. šta li..
pa kaži brate, šta se ustežeš
G.Cross G.Cross 14:21 16.01.2015

Re: Ruski gas

nema nezaposlenost veze s tim..

Izgleda ti samo hoces da se svadjas po svaku cenu.

Ne verujem da bas toliko ne znas.



princi princi 15:24 16.01.2015

Re: Ruski gas

ne kapiram dio o tome kako ti jesi stručan..
kao oblast je jako složena (i kompleksna mind you), ne može to svako da razumije, ne pomaže ni obrazovanje, ni rad.. ali eto, ti ipak razumiješ.. proizilazi da si ti taj neki nesrazmjerno pametniji.. šta li..
pa kaži brate, šta se ustežeš

Zaista ne razumem tvoja kognitivna ogranicenja, ali nijednog (pazi, NIJEDNOG) trenutka sebe nisam proglasio strucnjakom ni za ekonomiju ni za finansije. Iznosim ovde svoje misljenje, razgovaram s ljudima, ko hoce da se upusti u razgovor OK, ko nece opet OK. Ali ta nestrucnost me, naravno, nikad nece spreciti da tebe ili nekog drugog raskrinkam kao najobicnijeg bulshittera tj prodavca magle.
tadejus tadejus 18:56 16.01.2015

Re: Ruski gas

G.Cross
nema nezaposlenost veze s tim..Izgleda ti samo hoces da se svadjas po svaku cenu.Ne verujem da bas toliko ne znas.


pa zapravo ne, baš ne bih da se svađam nego bih da objasnim i približim teme kojima se ja bavim i koje su meni zanimljive a koje vidim da su i drugima zanimljive ali ne i jasne..
čini mi se da ti do ovog bloga nisi bio svjestan da je taj QE kupovina državnih obveznica.. dakle da su poreski obveznici ti koji taj dug u krajnjoj instanci pokrivaju..
da je to takođe i način da se kroz državnu potrošnju keš pusti u promet, i da taj keš može (ako bi količina kupljenih obveznica bila loše određena) da izazove inflaciju..
i to je taj momenat koji Njemcima smeta.. pretjeran strah od inflacije.. a ne to što kod njih nema nezaposlenosti pa domahuju rukom onako..
rado bi se pridružii da im nije izuzetno jaka struja koja najoštrije osuđuje sve što bi moglo da bude inflatorno..

e sad zašto tebe vrjeđa da to sve pročitaš.. pa možeš nekad u nekom društvu i sam da objasniš šta je stvarno taj QE, kakav problem može da napravi a kakav ne.. zašto na kraju ne postaviš neko pitanje.. nego ti je draže da se uvrjediš i nabjeđuješ dal sam ja pri sebi, dal sam glupa, dal bi da se svađam..
bezveze
potpuno
tadejus tadejus 18:56 16.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Zaista ne razumem tvoja kognitivna ogranicenja, ali nijednog (pazi, NIJEDNOG) trenutka sebe nisam proglasio strucnjakom ni za ekonomiju ni za finansije. Iznosim ovde svoje misljenje, razgovaram s ljudima, ko hoce da se upusti u razgovor OK, ko nece opet OK. Ali ta nestrucnost me, naravno, nikad nece spreciti da tebe ili nekog drugog raskrinkam kao najobicnijeg bulshittera tj prodavca magle.


jesus
G.Cross G.Cross 19:03 16.01.2015

Re: Ruski gas

tadejus
G.Cross
nema nezaposlenost veze s tim..Izgleda ti samo hoces da se svadjas po svaku cenu.Ne verujem da bas toliko ne znas.


pa zapravo ne, baš ne bih da se svađam nego bih da objasnim i približim teme kojima se ja bavim i koje su meni zanimljive a koje vidim da su i drugima zanimljive ali ne i jasne..
čini mi se da ti do ovog bloga nisi bio svjestan da je taj QE kupovina državnih obveznica.. dakle da su poreski obveznici ti koji taj dug u krajnjoj instanci pokrivaju..
da je to takođe i način da se kroz državnu potrošnju keš pusti u promet, i da taj keš može (ako bi količina kupljenih obveznica bila loše određena) da izazove inflaciju..
i to je taj momenat koji Njemcima smeta.. pretjeran strah od inflacije.. a ne to što kod njih nema nezaposlenosti pa domahuju rukom onako..
rado bi se pridružii da im nije izuzetno jaka struja koja najoštrije osuđuje sve što bi moglo da bude inflatorno..

e sad zašto tebe vrjeđa da to sve pročitaš.. pa možeš nekad u nekom društvu i sam da objasniš šta je stvarno taj QE, kakav problem može da napravi a kakav ne.. zašto na kraju ne postaviš neko pitanje.. nego ti je draže da se uvrjediš i nabjeđuješ dal sam ja pri sebi, dal sam glupa, dal bi da se svađam..
bezveze
potpuno



Jesus Maria.

Pa ti si juce govorila da je stampanje para dobra stvar a danas da ima rizik od povecane inflacije ( sto sam ja na moj soft nacin pokusao da ti objasnim juce).

Kako pobogu mozes da kazes da QE i nezaposlenost nemaju nikakve veze?

Izgleda lako gubis zivce … Let it go.


Pokusah da ne budem lican, ali samo jedan savet.
Pisah na drugom blogu o vaznosti biti "Team Player". Sa takvim pristupom razgovorima tesko da ces da imas dugorocan uspeh.
Postuj druge i oni ce te postovati back.

nego ti je draže da se uvrjediš i nabjeđuješ dal sam ja pri sebi, dal sam glupa, dal bi da se svađam..
bezveze


Ovo si me pobrkala sa nekim drugim To nije moj stil.
Da, mislim da volis da se svadjas, to se vidi iz tvojih komentara a moj savet ti je gore dat.
Ovaj svet treba Team Igrace a ne soliste, ma kako da su dobri (ili misle da su dobri).

EDIT:

Sama cinjenica da ovoliko razgovaram sa tobom je potvrda da mislim da si dobar materijal.
Ali nazalost videh mnogo dobrih materijala kako propadaju zbog Ego-a



princi princi 20:00 16.01.2015

Re: Ruski gas

Sama cinjenica da ovoliko razgovaram sa tobom je potvrda da mislim da si dobar materijal.

Samo je ti lozi...
G.Cross G.Cross 20:32 16.01.2015

Re: Ruski gas

princi
Sama cinjenica da ovoliko razgovaram sa tobom je potvrda da mislim da si dobar materijal.

Samo je ti lozi...


Princi, dobar je materijal ( pre svega zato sto je radoznala) , treba joj dobar mentor. To ce biti tesko...

Ako sa ovako kratkim fiftiljem ikada udje u ozbiljan biznis (pre nego sto to sredi) bice to kratka karijera.
princi princi 21:58 16.01.2015

Re: Ruski gas

Ako sa ovako kratkim fiftiljem ikada udje u ozbiljan biznis (pre nego sto to sredi) bice to kratka karijera.

Naprotiv, meni se cini da je ta vrsta prodavanja magle upravo ono sto se trazi u finansijama. Taj mumbo jumbo, ti narativi koji objasnjavaju sve (a zapravo nista), i inflaciju i deflaciju i rast i pad cena nafte, i kako i zasto je Putin prdnuo juce a Obama danas, zasto je franak poskupeo juce, zasto Blekberi. Tadejus je verovatno 3 koplja iznad tih tetaka i salterusa sa kojima radi, ali isto tako jedno 15 svetlosnih godina iza onih magova iz Cityja i sa Mayfaira (iako ja pretpostavljam da se to njoj ne cini). To je jednostavno takav svet: prodavci magle, bulshitteri, ubedjuju klijenta u "counterintuitive" jer je to jedini nacin da im ovi daju pare za ulaganje i placaju hefty fees. Recju, stetocine i zlo jedno veliko. (Da se razumemo, Tadejus je daleko od te lige, ona je samo njom fascinirana).
G.Cross G.Cross 22:11 16.01.2015

Re: Ruski gas

Naprotiv, meni se cini da je ta vrsta prodavanja magle upravo ono sto se trazi u finansijama



Najzad smo na poznatom terenu, da se ne slazemo.

U finansijama treba duuuuugi fitilj. A on a ga nema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana