Astrologija| Filozofija| Sex| Zabava| Život

Vrata percepcije

bocvena RSS / 22.01.2015. u 09:55
Ceo život ih priželjkujem.

Sa njima su mi svi uvek bili lepi. I deca, i žene i muškarci. Posebno muškarci:) Čovek bi očekivao da studentkinja književnosti/bibliotekarka oćoravi na vreme. Ali neee! Meni je trebalo punih 45 godina života, stotine knjiga i 10 godina buljenja u računar da ih se dokopam.
Od juče sam ponosna vlasnica nekih fensi šmensi crvenkastih naočara za čitanje! I siromašnija sam doduše, ali prava ljubav nema cenu!
Koliko sam puta pregledala oči u nadi da će reći - Vreme je. I ništa. Jednom mi samo dali neku nacrtanu macu da je primičem nosu i fokusiram i prezrivo me poslali kući. No, tri meseca unazad uhvatim sebe da mi se muti horoskop u „Kuriru" kad odem u „Skroz na skroz" na kafu i da odmičem novine u nadi da će se slova izoštriti. Jeiii, to je to! Zbogom naočari za sunce, zbogom otimanja drugaricama „samo da vidim kako mi stoje", dobro došla starosti!
Oftalmolog je bio prilično smoren neki čikica. Ja sam njemu hiljadita, a on meni prvi. Pravi:) Zasula sam ga pitanjima, birala oblike, dobila na poklon futrolu, krpicu i onu pertlu da ih nosiš k'o ogrlicu, osećala se k'o dete u prodavnici slatkiša...a on zevao, puftao i valjda odahnuo kad sam izašla napolje.
I sad dolazim kući sva važna, još sa vrata prizivam ukućane da vide osmo svetsko čudo...ćerka uzvikuje da sam najgori stereotip „seksi lajbrerijena", muž kaže da više izgledam kao naučnica koja proizvodi antraks u laboratoriji i da on može da glumi teroristu, a sin zabezeknut prilazi, grli me oko struka i... počinje da plače! Aaaaaa, sve sam mogla da očekujem, ali da biće koje me slepo obožava (kao svaki mamin sin:) i koje mi govori da sam lepa i kad izgledam kao da me poplava izbacila, da će da se rasplače na moju diku i ponos...e to, vala, nisam. Pa što plačeš, sine moj? To nisi ti! Skini ih! Izgledaš kao najstroža učiteljica na svetu...i suza suzu stiže.

Brate, il' sam promašila okvir il' imam sasvim pogrešnu percepciju stvarnosti! Ko zna koliko dugo loše vidim i da l' je uopšte trebalo da izoštravam sliku? Sve me neka ontološko-filozofska pitanja mučila do jutra. Te da li je biće ili ne-biće, te prolaznost vremena i odnos prema kategoriji prostora, te ima li života posle smrti...praznina taštine, ukratko.

Sve vam ovo pišem u nadi da će „na mom blogu da dolaze" neki što su i sami prošli kroz slično iskustvo i da će da mi kažu koju utešnu.

Da ima života i posle naočara.
 

 



Komentari (185)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cgubg cgubg 10:02 22.01.2015

razumem te skroz

Jos uvek cuvam prve studentske, silomnasramotu izdejstvovane, dioptrija 0,25 npr
Prva, to se vidi i bez naocara.
bocvena bocvena 10:07 22.01.2015

Re: razumem te skroz

sad ne znam naočarsku etikeciju...da li je pristojno odavati veličinu dioptrije ili ne? da l' je to kao da otkrivaš broj brushaltera?

(moram da pobegnem na dva sata, pa se vraćam)
Hansel Hansel 10:56 22.01.2015

Re: razumem te skroz

Jos uvek cuvam prve studentske, silomnasramotu izdejstvovane, dioptrija 0,25 npr

Стварно смо немогућа врста. Ко нешто има (мора), волео би да нема (не мора), ко нема и не мора, хтео би да има (ал' вероватно и да не мора).

te prolaznost vremena

Није време пролазно. Ми смо.
bocvena bocvena 11:12 22.01.2015

Re: razumem te skroz

ti hansele sigurno nosiš naočare (i lep si ki slika!) jer čantraš k'o neka bakica!

videćeš kad dođeš u moje godine pa ti se mentalna i realna slika ne poklapaju nego ova druga hramlje. a onda ti se još od naočara slika potpuno razbistri...kuku!
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:45 22.01.2015

Re: razumem te skroz

bocvena


videćeš kad dođeš u moje godine pa ti se mentalna i realna slika ne poklapaju nego ova druga hramlje. a onda ti se još od naočara slika potpuno razbistri...kuku!


Ja kad pogledam na dole - sve je u redu. Duks je tu, nema stomaka, farmerke su tu, patike su tu, jedino mi nije ponekad jasno ko je ovaj prosedi čiča što me gleda iz ogledala, iako je sasvim cool obučen. Duks je tu, farmerke su tu, patike su tu.
bocvena bocvena 12:50 22.01.2015

Re: razumem te skroz

možda je vreme da krenemo da se drogiramo, pa da nam otvore vrata druge percepcije:)

emsiemsi emsiemsi 19:39 22.01.2015

Re: razumem te skroz

uros_vozdovac
bocvena


videćeš kad dođeš u moje godine pa ti se mentalna i realna slika ne poklapaju nego ova druga hramlje. a onda ti se još od naočara slika potpuno razbistri...kuku!


Ja kad pogledam na dole - sve je u redu. Duks je tu, nema stomaka, farmerke su tu, patike su tu, jedino mi nije ponekad jasno ko je ovaj prosedi čiča što me gleda iz ogledala, iako je sasvim cool obučen. Duks je tu, farmerke su tu, patike su tu.

Ма фолираш се !
Какве фармерке, какав дукс !?
Сигурно носиш неке панталоне на црту и фитиљ око врата !
bocvena bocvena 19:51 22.01.2015

Re: razumem te skroz

uroš nikad ne laže.
i uroš nikad neće biti tašna, mašna tip.
znam čoveka.
fini sedi gospodin.
Hansel Hansel 20:24 22.01.2015

Re: razumem te skroz

bocvena
ti hansele sigurno nosiš naočare (i lep si ki slika!) jer čantraš k'o neka bakica!


Нит' носим наочаре нит' сам (нешто) леп, а да чантрам -- чантрам!
videćeš kad dođeš u moje godine pa ti se mentalna i realna slika ne poklapaju nego ova druga hramlje. a onda ti se još od naočara slika potpuno razbistri...kuku!

Прво, нисам ја далеко од твојих година (ако је тачно оно што си написала ), друго -- пре неког времена сам имао проблем да прочитам ситна слова на декларацији (), и то само на једном оку (приметио сам да је друго ОК), трајало то неко време, био и код очног, да ми она да читам, ја читам... "Видите нормално на овој удаљености?" -- Да. -- "Ма, какве наочари!" Само што ме није опсовала, ценим. Брига њу за моја угрожена потрошачка права! (А ја стварно могао раније на оба ока да видим оштро и на прилично мањем растојању од тзв. даљине јасног вида.)

И, баш у то време прочитам чланак да не треба хрлити наочарима када се појави проблем с видом. Да је могуће проблем кориговати вежбом итд. Неке вежбе сам и сâм смислио (гледање само једним оком), затим сам приметио да се проблем чешће јавља када сам неиспаван... у сваком случају, тај дебаланс на малим растојањима је сада или прилично мањи или ми мање смета. Не сумњам да ће стаклена корекција у релативно скорој будућности ипак затребати.
zilikaka zilikaka 20:28 22.01.2015

Re: razumem te skroz

možda je vreme da krenemo da se drogiramo, pa da nam otvore vrata druge percepcije:)


Da potvrdim gonju sliku.
Ja sam ovde nekad pričala da je moj dever u mlađim godinama u autu imao cvike bez dioptrije, koje su služile za prelaženje granice, il kad postoji opasnost da ga zaustave panduri, a zna da će imati razloga.
bocvena bocvena 20:59 22.01.2015

Re: razumem te skroz

пре неког времена сам имао проблем да прочитам ситна слова на декларацији

to uopšte nije mali problem. ja zbog sina stalno čitam deklaracije i bar pola njih su me frustrirale. sutra isprobavam đozluke, da vidim koliki je napredak.

tako su i mene lagali da mi ništa nije i da su vežbe dovoljne. pa sad ne vidim na turskoj čokoladici da li ima jaja (a inače razbijam turski:)
Hansel Hansel 21:46 22.01.2015

Re: razumem te skroz

Па, можда и не пише, тј. нема!

Само да напишем за оне који морају да мењају наочаре за близину и даљину, а којима бифокалне не одговарају, да постоји нека супер новотарија -- прогресив стакла која само траже мало навикавања, али кажу да су супер.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:20 22.01.2015

Re: razumem te skroz

to uopšte nije mali problem. ja zbog sina stalno čitam deklaracije


Tek ćeš da ga imaš.
Neće ti biti pri ruci nekad kad su najpotrebnije garant, možda baš kad treba da pročitaš ta sitna slova.

Ali ima tu trik sa tri prsta, pomogne često.

Skupe se tri prsta kao kad se pravoslavci krste, ali tako ostane mala rupica između njih.
Ta rupica posluži kao lupa.
Uz malo vežbe radi sto posto.
zilikaka zilikaka 22:28 22.01.2015

Re: razumem te skroz

Sunce mu lebovo, probala, i radi.

Da ne veruješ......
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:36 22.01.2015

Re: razumem te skroz


Mora da to bog pomaže onima koji se tako krste :)

Ja video nekog čoveka, poznajem ga naravno, viri nešto u prste.
- Šta to radiš bre?
- Ma sitna slova a moram da pročitam.
- Pa kako tako čitaš?
Čovek se iznenadi u čudu da postoji neko ko to ne zna, ali objasni mi.

Bem li ga, mora da postoji neko objašnejnje, ja ga ne znam, ali radi.
nsarski nsarski 22:55 22.01.2015

Re: razumem te skroz

Bem li ga, mora da postoji neko objašnejnje, ja ga ne znam, ali radi.

Ta "rupica" se zove stenopeicni otvor. On eliminise refrakciju i opticki signal salje direktno na zutu mrlju. On se jos zove i "stenopaic slit", ili "stenopeic slit" i koristi se kod astigmatizma. (Verovao ili ne, ovo me je naucila majka kad sam imao 12 godina). Ako uzmes keks "petit beurre" i gledas kroz one rupice (stenopeicni otvor), sve ti izgleda jasno. :)

Evo iz Wikipedije Another rarely used refraction technique involves the use of a stenopaic slit (a thin slit aperture) where the refraction is determined in specific meridians - this technique is particularly useful in cases where the patient has a high degree of astigmatism or in refracting patients with irregular astigmatism.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:15 22.01.2015

Re: razumem te skroz

Znači ipak to ne važi samo za pravoslavne :)

Pa hvala, šta drugo reći.
Hansel Hansel 01:50 23.01.2015

Re: razumem te skroz

Ја сам приметио да када имам проблем са акомодацијом може да ми помогне "жмирење". У светлу овог сазнања (о стенопеичном отвору -- хвала, Шарски!) помишљам да оне "pinhole" наочаре могу да имају неког смисла (једном сам их само пробао, јесам осетио неку чудну сензацију у очима (очним мишићима), али нисам имао прилике да даље експериментишем).

Подсетило ме ово (мада, наравно, асоцијација нема везе с тим ) на причу о ејдетичарима (људима који имају снажне менталне слике, "фотографско памћење" ). Причао један профа да им се да, на пример, фотографија на којој неко чита новине, да је "сниме". После тога они гледају у бели папир и репродукују шта је на фотографији. И, кажу, човек чита новине на клупи у парку... "А шта пише у новинама?" -- "Дајте ми лупу". И -- тачно "прочита"!

P. S. Да додам још једну асоцијацију која има више везе с реченим -- у фотографији је познато да ако је отвор бленде мали, да се добија већа дубинска оштрина, и, уопште, тако су објекти на различитим удаљеностима од објектива оштрији него у случају веће бленде...
emsiemsi emsiemsi 06:51 23.01.2015

Re: razumem te skroz

bocvena
uroš nikad ne laže.
i uroš nikad neće biti tašna, mašna tip.
znam čoveka.
fini sedi gospodin.

Како може бити господин неко у фармеркама и дуксу !?
bocvena bocvena 08:31 23.01.2015

Re: razumem te skroz

tako što "odelo ne čini čoveka".

ovaj blog će na kraju biti jako poučan:)
tadejus tadejus 09:25 23.01.2015

Re: razumem te skroz

nsarski
Bem li ga, mora da postoji neko objašnejnje, ja ga ne znam, ali radi.
Ta "rupica" se zove stenopeicni otvor. On eliminise refrakciju i opticki signal salje direktno na zutu mrlju. On se jos zove i "stenopaic slit", ili "stenopeic slit" i koristi se kod astigmatizma. (Verovao ili ne, ovo me je naucila majka kad sam imao 12 godina).


you live you learn
samo mi nije jasno kako poturi to što čita pod ta tri skupljena prsta..
mirelarado mirelarado 09:35 23.01.2015

Re: razumem te skroz

tadejus
nsarski
Bem li ga, mora da postoji neko objašnejnje, ja ga ne znam, ali radi.
Ta "rupica" se zove stenopeicni otvor. On eliminise refrakciju i opticki signal salje direktno na zutu mrlju. On se jos zove i "stenopaic slit", ili "stenopeic slit" i koristi se kod astigmatizma. (Verovao ili ne, ovo me je naucila majka kad sam imao 12 godina).


you live you learn
samo mi nije jasno kako poturi to što čita pod ta tri skupljena prsta..


Сада више не мора ништа да се потура, јер постоје рупичасте, тј. пинхол наочаре.


Gospodja Klara Gospodja Klara 10:28 23.01.2015

Re: razumem te skroz

Сада више не мора ништа да се потура, јер постоје рупичасте, тј. пинхол наочаре.


Baš htedoh da prikačim isto.:)
Ne znam za oštrinu, ali računam da su, u odgovarajućoj kombinaciji, fenomenalan modni detalj za šetnju po Palmotićevoj.:))



(Doduše, ja se ne primam dok zorannah ne odobri.)

mirelarado mirelarado 10:31 23.01.2015

Re: razumem te skroz

Ne znam za oštrinu, ali računam da su, u odgovarajućoj kombinaciji, fenomenalan modni detalj za šetnju po Palmotićevoj.:))


Све певушећи "ходам сад као зомби..." :)
Hansel Hansel 13:01 23.01.2015

Re: razumem te skroz

tadejus
samo mi nije jasno kako poturi to što čita pod ta tri skupljena prsta..

Ни мени испрва није било баш јасно. Није много комфорно, али наслониш бочно-унутрашњу страну шаке на исту страну главе да можеш да гледаш кроз рупицу између прстију. Да ли је сада јасно?
NNN NNN 16:03 23.01.2015

Re: razumem te skroz

nsarski
Bem li ga, mora da postoji neko objašnejnje, ja ga ne znam, ali radi.

Ta "rupica" se zove stenopeicni otvor. On eliminise refrakciju i opticki signal salje direktno na zutu mrlju. On se jos zove i "stenopaic slit", ili "stenopeic slit" i koristi se kod astigmatizma. (Verovao ili ne, ovo me je naucila majka kad sam imao 12 godina). Ako uzmes keks "petit beurre" i gledas kroz one rupice (stenopeicni otvor), sve ti izgleda jasno. :)

Evo iz Wikipedije Another rarely used refraction technique involves the use of a stenopaic slit (a thin slit aperture) where the refraction is determined in specific meridians - this technique is particularly useful in cases where the patient has a high degree of astigmatism or in refracting patients with irregular astigmatism.



hoochie coochie man hoochie coochie man 17:17 23.01.2015

Re: razumem te skroz

samo mi nije jasno kako poturi to što čita pod ta tri skupljena prsta..


Ajd da probam da objasnim :)

Gledaš kroz tu rupicu "iznutra"

Postaviš skupljene prste tako da ti kažiprst bude na obrvi, palac na jagodičnoj kosti, srednjim prstom, pomerajući ga, šteluješ veličinu rupice kroz koju gledaš. Možeš rupicu malo da udaljavaš ili približavaš oku i tako tražiš najpovoljniji položaj.
Drugom rukom, onom kojom ne praviš rupicu, držiš ono sa čega čitaš.
bocvena bocvena 17:20 23.01.2015

Re: razumem te skroz

ja probala i radi! ali samo uz dobro osvetljenje.
hvala za foru!
nsarski nsarski 17:23 23.01.2015

Re: razumem te skroz

"Talk nerdy to me".
Eh, postovani NNN, kad bi ti znao koliko je naocarki palo na tu zvaku, ne bi se ti s tim zezao!
NNN NNN 23:54 23.01.2015

Re: razumem te skroz

kad bi ti znao koliko je naocarki palo na tu zvaku, ne bi se ti s tim zezao!

Naprotiv, kad sam pročitao tvoj inicijalni komentar, palo mi je na pamet baš to,
čak sam i hteo da te pitam kako si izlazio na kraj s njima,
ali to prevazilazi okvire ovog bloga

mariopan mariopan 16:25 25.01.2015

Re: razumem te skroz

bocvena
ti hansele sigurno nosiš naočare (i lep si ki slika!) jer čantraš k'o neka bakica!

videćeš kad dođeš u moje godine pa ti se mentalna i realna slika ne poklapaju nego ova druga hramlje. a onda ti se još od naočara slika potpuno razbistri...kuku!


Добро, ко те терао да разбистриш слику?
Јеси нормална?

И сад видиш сваку трунчицу на тепиху и грабиш усисивач на сваких пенаест минута?

У поверењу, ја. скидам наочаре да НЕ видим добро, јер није добро видети баш све онако како јесте?

Тако избегнем жељу да купим неки од оних чаробних препарата што ти " скине" 40 година са лицаи папрено кошта - па ја само скинем наочаре и ето мене

И још, јеси пробала да се нашминкаш преко наочара? Не може?
bocvena bocvena 17:31 25.01.2015

Re: razumem te skroz

hihihi, vi iskusni ste baš kvariigre.
meni su bitna samo izoštrena slova, ostalo ću da preskočim:)
urbana_gerila urbana_gerila 10:17 22.01.2015

pu,

ja nisam dobio tu pertlu.
opet, možda nju daju samo i potencijalno senilnima - da lakše pronađu cvidže.
bocvena bocvena 11:14 22.01.2015

Re: pu,

hihihi, moguće!
no ipak mislim da kad te orobe za preko 9 hiljada dinara (sa sve popustom:), ne žale da ti poklone pertlicu od 150,00:)
4krofnica 4krofnica 10:27 22.01.2015

hot bocvena


Da ima života i posle naočara.



posle sočiva ima i dosadno je isti.
nema ushićenja promene izgleda iz bledunjave plavuše u četvorooku, prožimajuću, seksi bič, sa kontrast crnim četvrtastim okvirima.. ništa od toga :(
(imam i naočare, ali previše ih polomila..što sela, što pregazila kolima:))







bocvena bocvena 11:23 22.01.2015

Re: hot bocvena

e, probala sam i te crne četvrtaste. te su tek kao da radiš u konc logoru:)
muškarcima mnogo bolje stoje.
inače, u nekoj sam afro-azijskoj fazi:)))
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:18 22.01.2015

Re: hot bocvena

što sela, što pregazila kolima


Prethodne su mi odletele sa lica kad sam kinula. To je do sada najbizarniji od bizarnih načina na koje sam uništavala naočari.:)
freehand freehand 10:27 22.01.2015

Dioptrija

...lepotu čuva,
naočari je kvare.

Što lošije vidim to mi je ljubav moja sve lepša.
bocvena bocvena 11:38 22.01.2015

Re: Dioptrija

fri, skroz si u pravu. sad kad mi se ovaj moj skroz razbistio, stvarno liči na lepuškastog teroristu:)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:41 22.01.2015

Re: Dioptrija

Što lošije vidim to mi je ljubav moja sve lepša.

Fri, drukaću te hanumi...
freehand freehand 11:45 22.01.2015

Re: Dioptrija

Jelica Greganović
Što lošije vidim to mi je ljubav moja sve lepša.

Fri, drukaću te hanumi...

Jeste, ona ne zna...
Dušo, skini naočari pa dođi da me poljubiš.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:46 22.01.2015

Re: Dioptrija

Dušo, skini naočari pa dođi da me poljubiš.

Kol'ko traje da je nađeš?
freehand freehand 11:51 22.01.2015

Re: Dioptrija

Jelica Greganović
Dušo, skini naočari pa dođi da me poljubiš.

Kol'ko traje da je nađeš?

Nekad i mesec-dva.
Ili se pravi da ne može da me nađe ili stavi cvikere i viče - "Beži spodobo, ti nisi moj Fri!"
Ali je zgodno van porodične nastanbe, uvek možeš da se vadiš da nisi video i da si mislio da je ona.
blogovatelj blogovatelj 13:12 22.01.2015

Re: Dioptrija

Dušo, skini naočari pa dođi da me poljubiš.


Kad se ljube dvoje, a nose naocare... Kako to samo zveci!
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:07 22.01.2015

Re: Dioptrija

Dušo, skini naočari pa dođi da me poljubiš.

Setih se vica iz mladosti:

- Dragi, skini naočare, pocepaćeš mi čarape
- Dragi, stavi naočare - ljubiš klupu
NNN NNN 11:09 22.01.2015

Uhh



ja sam slab na naočarke

šta si u horoskopu?
bocvena bocvena 11:45 22.01.2015

Re: Uhh

na ovoj slici sam prvo uočila usta, tek onda naočare.
jedan moj drug iz srednje se zabavljao (a i oženio) devojkom koja je imala užasno veliku dioptriju, ono baš teglice. i bila je prelepa. neke ogromne bademaste oči, dugačke trepuške, jake obrve. sad nosi sočiva i meni je nekako manje upečatljiva.
sve joj se smanjilo:)
tadejus tadejus 11:58 22.01.2015

Re: Uhh

bocvena
jedan moj drug iz srednje se zabavljao (a i oženio) devojkom koja je imala užasno veliku dioptriju..


eto sad užasno veliku.. pa dobro na čijoj si ti strani..

a dal si provalila da sad sve okvire prodaju sa ugrađenim staklima koja vizuelno uvećavaju oko, a umanjuju cijenu..
pa si dođeš em lep, em zgodan, pomisliš taman da si i pametan.. kad poslije preuzmeš taj svoj okvir sa onim svojim debelim minusom.. a kad tamo.. nit ljepote, nit zgodnoće i misliš se gdje ti je pamet bila..
bocvena bocvena 12:08 22.01.2015

Re: Uhh

pa si dođeš em lep, em zgodan, pomisliš taman da si i pametan..


sve si lepo uočila.
npr meni ešton kučer kad turi đozluke uopšte ne izgleda pametniji:)

antioksidant antioksidant 13:50 22.01.2015

Re: Uhh

na ovoj slici sam prvo uočila usta, tek onda naočare.

a vrh dekoltea? (onaj deo gore ispod desnog ramena)
bocvena bocvena 19:28 22.01.2015

Re: Uhh

ti imaš one rentgenske naočare?
(mislim da je to najgluplja supermoć koju bi čovek poželeo. zamisli toliku količinu kostiju svuda oko nas. ili golih tela:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:24 22.01.2015

Sanjam da

skinem dioptriju.
Prvo sam bila od buljenja u knjige lako kratkovida.
Od skoro su mi i ruke okraćale.
E, to mi ozbiljno smeta.
Najviše od svega.
Želim ponovo da vidim kao soko sivi.
Samo da ova deca dostudiraju...i ja prevaziđem stravu da mi neko kopa po očima.
bocvena bocvena 11:53 22.01.2015

Re: Sanjam da

slabo ti se ja u oftalmologiju razumem, ali kažu da to sa laserima mora da se ponavlja.
pazi, ja se zezam, razumem da je bilo kakav problem s vidom i drndanje s naočarima ceo život kuluk, ali meni su "naočarci" prosto lepi.

a i onaj mali me ubio u pojam svojom reakcijom:)
nim_opet nim_opet 19:12 23.01.2015

Re: Sanjam da

bocvena
slabo ti se ja u oftalmologiju razumem, ali kažu da to sa laserima mora da se ponavlja.
pazi, ja se zezam, razumem da je bilo kakav problem s vidom i drndanje s naočarima ceo život kuluk, ali meni su "naočarci" prosto lepi.

a i onaj mali me ubio u pojam svojom reakcijom:)


Jok, nema sta da se ponavlja mnogo puta - Moze da se popravi ako treba malo, ali osim ako nemas roznjace vise od standarda, nema tu mnogo materijala da se skida - prosecna debljina je oko 500 mikrona; tradicionalni LASIK (ne PRK) sacuva gornji sloj od oko 100 mikrona i na oku mora da ostane oko 200-300 debljine na kraju da bi se ocuvala struktura. Za svaki stepen dioptrije, laser skine/preoblikuje oko 12-15 mikrona, a posto nema smisla raditi LASIK za recimo -1; dakle u ~100 mikrona u kojima mozes da se igras, mozes da skines 5-6 dioptrija bez brige - ali to ne znaci da svakih godinu dana mozes da skidas po jednu :)
Hansel Hansel 22:45 23.01.2015

Re: Sanjam da

Jok, nema sta da se ponavlja mnogo puta

Можда су мислили због спонтане промене диоптрије? Рецимо, у неком тренутку се "наштелује" ласером, али се диоптрија због старости ипак мења, опада еластичност сочива, слабе мишићи... шта је већ све узрок те врсте далековидости...
mikele9 mikele9 11:29 22.01.2015

Oduvek

sam bio slab na devojke i žene koje nose naočare. Delovale su mi krhko, nezaštićeno ali i seksipilno
Kao gimnazijalac sam voleo Rip Kirbija i malo, malo, sam išao kod očnog lekara sve dok ovaj nije odlučio da me se otarasi i prepisao mi neku siću od dioptrije. Odabrao sam okvir nalik na Ripov i kad su mi napravili naočare, ponosno sam šetao gradom misleći da me svi gledaju. Kad ono u tridesetšestoj ruka mi okraća, ja kod očnjaka i ispade jedne za rad, druge za snalaženje u životu! I tako do dana današnjeg s tim što sam odavno napravio bifokalce da se ne bih zamarao skidajući jedne i stavljajući druge.
BO ti si lepa i sa naočarima
bocvena bocvena 11:58 22.01.2015

Re: Oduvek

ponosno sam šetao gradom misleći da me svi gledaju

hihihi, i ja se osećam kao da primam oskara ceo dan...a ovi đaci, propalice, niko ništa. kao da sam se rodila s naočarI...
majku mu, možda su oni uvek i mislili da sam ja jedna bibliotekarka naočarka, pa sam im se sad prosto uklopila u percepciju.

kažem ti, sve je to teška filozofija:)
hajkula1 hajkula1 12:31 22.01.2015

Re: Oduvek

bocvena
ponosno sam šetao gradom misleći da me svi gledaju

hihihi, i ja se osećam kao da primam oskara ceo dan...a ovi đaci, propalice, niko ništa. kao da sam se rodila s naočarI...
majku mu, možda su oni uvek i mislili da sam ja jedna bibliotekarka naočarka, pa sam im se sad prosto uklopila u percepciju.

kažem ti, sve je to teška filozofija:)



I moj san je bio da se dokopam naočara Znaš šta, ima to i dobrih i loših strana. Kad otvorim sudo mašinu pa zamagle. Ili kad pržim krompir pa kad prsne mast, ne može u oko. A to da ih tražim pa ne mogu da ih nađem, ima i toga. (Obično su na glavi, kao rajf )
Kanapčić je korisna stvar, samo pazi, može da se razlabavi pa da iskliznu.
bocvena bocvena 12:35 22.01.2015

Re: Oduvek

Ili kad pržim krompir pa kad prsne mast, ne može u oko.

sigurno se i manje plače kad se secka luk!
freehand freehand 12:37 22.01.2015

Re: Oduvek

Ili kad pržim krompir pa kad prsne mast, ne može u oko.

I kad brusiš i kad variš.
blogovatelj blogovatelj 13:15 22.01.2015

Re: Oduvek

ponosno sam šetao gradom misleći da me svi gledaju


Ja sam tako ponosno setao Tucepima kad sam imao dvanaest godina i kupio majicu na koju su mi onom preslikac-peglom zalepili nalepnicu Suzuki.
Stvarno sam imao utisak da svi samo mene gledaju, toliko sam bio lep.
blogovatelj blogovatelj 13:17 22.01.2015

Re: Oduvek

sigurno se i manje plače kad se secka luk!


To jedino ako imas Spido plivacke dok si u kujni.
hajkula1 hajkula1 14:12 22.01.2015

Re: Oduvek

bocvena
Ili kad pržim krompir pa kad prsne mast, ne može u oko.

sigurno se i manje plače kad se secka luk!


Mislim da to ima više veze s nosem
Jukie Jukie 17:15 22.01.2015

Re: Oduvek

hajkula1

Kanapčić je korisna stvar, samo pazi, može da se razlabavi pa da iskliznu.

Meni su dali neke naočare sa drškama koje se same pritiskaju o slepoočnice (to je najbolje objašnjenje koje mogu da smislim).
Jukie Jukie 17:16 22.01.2015

Re: Oduvek

bocvena
sigurno se i manje plače kad se secka luk!

Plače se, plače se, tu se nećeš izvući...

caricamajka caricamajka 17:33 22.01.2015

Re: Oduvek

blogovatelj
sigurno se i manje plače kad se secka luk!


To jedino ako imas Spido plivacke dok si u kujni.


E upravo je to radila moja ćera svaki put kad je kao pomoćnica kuvarice dobila zadatak čišćenja luka. Jednom smo je i uslikali, jako lepa slika. Još da oće da je skenira pa da je svi vidite, ali avaj neće a mene mrzi, ležim bolesna.
Naočare nosim od dvadesete, sad već imam one koje nosim stalno, druge samo kad duže čitam i treće kad vozim /bo, nikad nisam dobila pantljiku na poklon a zadnji put sam pravila troje odjednom .
bolid1 bolid1 17:35 22.01.2015

Re: Oduvek

uklopila u percepciju


Kad smo kod percepcije...ima 6 meseci, sedimo na Metelkovi (za neupucene, Akademija na otvorenom ) ispijamo pivo, na sta iz vedra neba ja cujem...sa tobom vise ne moz' da se zajebava covek...a, stooo ...jebiga, mnogo ozbiljno izgledas sa naocarima...a, i koje kakve opstine i ostali salteri se profinili, kazu, fin covek
tadejus tadejus 18:56 22.01.2015

Re: Oduvek

Jukie

bocvenasigurno se i manje plače kad se secka luk! Plače se, plače se, tu se nećeš izvući...


ih pa ti ne znaš trik.. nemoj lukcu da odsjecaš korjen pa neće da curi a time ni da tjera suze na oči..
bocvena bocvena 19:10 22.01.2015

Re: Oduvek

To jedino ako imas Spido plivacke dok si u kujni.

koja je to fora?
bocvena bocvena 19:49 22.01.2015

Re: Oduvek

nikad nisam dobila pantljiku na poklon a zadnji put sam pravila troje odjednom


to stvarno nije u redu! obavezno se pozovi na mene sledeći put i bez pantljike ne izlazi! nuđena mi i neka sa perlicama i đinđuvama, ali sam ja uzela ovu decentnu, kao za patike:)
blogovatelj blogovatelj 04:54 23.01.2015

Re: Oduvek

koja je to fora?


Nije fora, nego zadihtuju oko očiju, pa ne puštaju gas suzavac.
A ima i svetski lagan trik da se žvaće žvaka dok sečeš luka. I ne plačeš, ja proverio.
larisa_bg larisa_bg 04:59 23.01.2015

Re: Oduvek

blogovatelj
koja je to fora?


Nije fora, nego zadihtuju oko očiju, pa ne puštaju gas suzavac.
A ima i svetski lagan trik da se žvaće žvaka dok sečeš luka. I ne plačeš, ja proverio.



zdravo Blogi
ja ne mogu da verujem da jedan pravoverni muškarac poput tebe ikada dolazi u situaciju da secka lukac

pa je l' nije to ženski posao, sto mu ljutih glavica?
što dopuštaš tu torturu, lupi rukom o sto!
NNN NNN 13:10 23.01.2015

Re: Oduvek

pa je l' nije to ženski posao, sto mu ljutih glavica?

Ne!
i muškarci ponekad plaču.
blogovatelj blogovatelj 13:41 23.01.2015

Re: Oduvek

zdravo Blogi
ja ne mogu da verujem da jedan pravoverni muškarac poput tebe ikada dolazi u situaciju da secka lukac

pa je l' nije to ženski posao, sto mu ljutih glavica?
što dopuštaš tu torturu, lupi rukom o sto


Ja volim da kuvam. I kuvam. I dobar sam kuvar, to slobodno mogu da kazem.
Jedino sto se testa, peciva, kolaca tice, tu sam nula. Mislim, naravno da znam da od gotovih kora napravim pitu, ali to ne racunam u umece.
I da vidis cuda, vrhunsko kuvanje, mislim ono na svetskom nivou, tamo gde obroci kostaju stotine, pa i hiljade dolara, prepuno je kuvara muskaraca.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:43 23.01.2015

Re: Oduvek

tadejus
Jukie

bocvenasigurno se i manje plače kad se secka luk! Plače se, plače se, tu se nećeš izvući...


ih pa ti ne znaš trik.. nemoj lukcu da odsjecaš korjen pa neće da curi a time ni da tjera suze na oči..


Ja kad krenem da seckam luk, prvo ga rasporim na pola, i onda ga samo zamocim u lonce vode, na pet sekundi, i to je to.

urbana_gerila urbana_gerila 23:54 23.01.2015

Re: Oduvek

srdjan.pajic

Ja kad krenem da seckam luk, prvo ga rasporim na pola, i onda ga samo zamocim u lonce vode, na pet sekundi, i to je to.


ti si, garant, od onih što i crevca peru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:33 24.01.2015

Re: Oduvek

urbana_gerila
srdjan.pajic

Ja kad krenem da seckam luk, prvo ga rasporim na pola, i onda ga samo zamocim u lonce vode, na pet sekundi, i to je to.


ti si, garant, od onih što i crevca peru.


. Nikad u životu to nisam stavio u usta. A pogotovu ne spremao. I ne volim pihtije, ni krvavice, ni mozak od svinje, uopšte iznutrice. Ali sam jeo meso od aligatora! I skakavce. A kolegu Vijetnamca sam jednom pitao da li bi mogao da mi spremi kobru, čovek se oduševio, to je tamo kod njih ko prasetina kod nas. Ali ne sećam se šta mi je rekao, valjda da retko kad ima meso kobrice u lokalnoj azijskoj radnji, mislim zamrznuto, naravno. A pogled mu se izgubio u daljini i nostalgiji...



bocvena bocvena 08:31 24.01.2015

Re: Oduvek

crni,srdjane! u savremenom osvešćenom vedži svetu bolje da si priznao seks sa maloletnicom nego da si jeo to što si jeo.

vadi se da si zaboravio naočare, pa nisi video šta su ti uvalili:)
urbana_gerila urbana_gerila 10:32 24.01.2015

Re: Oduvek

bocvena
crni,srdjane! u savremenom osvešćenom vedži svetu bolje da si priznao seks sa maloletnicom nego da si jeo to što si jeo.

vadi se da si zaboravio naočare, pa nisi video šta su ti uvalili:)


nateralo ga, bre.
garant - jede i plače.
freehand freehand 12:34 22.01.2015

Igramo se ćorave bake

Ukrali smo bvabi naočare!

Iz zbirke aforizama za decu Zorana T. Popovića
bocvena bocvena 12:57 22.01.2015

Re: Igramo se ćorave bake

nisam ni znala, ali internet je pun materijala za naočare fetišiste:)

LINK
moj favorit: br 16 - Utkarsh Ambudkar loved your blog post today.
blogovatelj blogovatelj 13:22 22.01.2015

Re: Igramo se ćorave bake

moj favorit: br 16


Bekam je kao marsovac.
blogovatelj blogovatelj 13:20 22.01.2015

Vrata percepcije

The Doors su sebi dali ime po vratima percepcije.
Stavio bih Riders on the storm ili The end sad, samo da mi u firmi ne blokiraju pristup Tjubu.
urbana_gerila urbana_gerila 13:41 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

blogovatelj
The Doors su sebi dali ime po vratima percepcije.


pomoć prijatelja:

the doors su sebi dali ime inspirisani huxleyjevim delom vrata percepcije.


workaholic workaholic 14:47 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

Mislim da je vrata percepcije prvi pomenuo Vilijam Blejk:

“If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, Infinite. For man has closed himself up, till he sees all things thro' narrow chinks of his cavern.”
urbana_gerila urbana_gerila 14:58 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

vrata percepcije


da, huxly je bio inspirisan blakeovom poemom venčanje neba i pakla iz koje je za naslov svoje knjige pozajmio sintagmu vrata percepcije.
bocvena bocvena 15:02 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

blejk, haksli, dorsi, bocvena o naočarima...sasvim nameran satirički niz. divno da ste ga uočili.
urbana_gerila urbana_gerila 15:05 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

bocvena
blejk, haksli, dorsi, bocvena o naočarima...sasvim nameran satirički niz. divno da ste ga uočili.


a pertla?
workaholic workaholic 15:13 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

bocvena
blejk, haksli, dorsi, bocvena o naočarima...sasvim nameran satirički niz. divno da ste ga uočili.


I, je l' uviđaš sad beskonačnost svega? Otkrij nam dioptriju molim te, da probamo i mi
bocvena bocvena 19:15 22.01.2015

Re: Vrata percepcije

uviđam, kako da ne uviđam:)

ništa nije SAMO onako kako vidimo! otuda ovo izoštravanje slike i nije neki napredak.
a tek pitanja samopercepcije...to je tek beskonačno lutanje.

ma bolje da nisam ni uzela ove naočare, vidiš da će me dovesti u ozbiljnu identitetsku krizu:)
nim_opet nim_opet 16:04 22.01.2015

urgh, naocare

Posle 18 godina nosenja, sto naocara, sto sociva, najzad otisao pod laser - hvala bogu za Intralase pa nisam bio ni blizu nozu i sto rece moja baba "pozlatila mu se ruka" ko izmisli LASIK. 20 minuta posle operacije, sa sve crvenim i peckavim ocima, okurazio se da gledam unaokolo i ne mogu da verujem. A tek sledece jutro....ustajem, skidam plasticne stitove na ocima i umesto da pipkam po stolu trazeci naocare, VIDIM!!!! I pitam se sto ovo ne uradih pre 10 godina..... Sad, gledam da iskoristim dok me ne uhvate godine, oci ne zatvaram :)
mirelarado mirelarado 16:50 22.01.2015

Re: urgh, naocare

nim_opet
Posle 18 godina nosenja, sto naocara, sto sociva, najzad otisao pod laser - hvala bogu za Intralase pa nisam bio ni blizu nozu i sto rece moja baba "pozlatila mu se ruka" ko izmisli LASIK. 20 minuta posle operacije, sa sve crvenim i peckavim ocima, okurazio se da gledam unaokolo i ne mogu da verujem. A tek sledece jutro....ustajem, skidam plasticne stitove na ocima i umesto da pipkam po stolu trazeci naocare, VIDIM!!!! I pitam se sto ovo ne uradih pre 10 godina..... Sad, gledam da iskoristim dok me ne uhvate godine, oci ne zatvaram :)


А мени је, захваљујући астигматизму слика света помало замагљена. Кад наочаре изоштре фокус, види се свака борица, избочина, неправилност. Зато наочаре користим само за читање.
bocvena bocvena 19:19 22.01.2015

Re: urgh, naocare

a je l' vas bolela glava kad ste se navikavali na naočare? mene me nešto boli:)

nim opet, mora da je super kad svet odjednom dobije na oštrini i koloritu. mnogo ga uzimamo zdravo za gotovo.
mirelarado mirelarado 20:03 22.01.2015

Re: urgh, naocare

a je l' vas bolela glava kad ste se navikavali na naočare? mene me nešto boli:)


Мало, у почетку. Не брини, занемарљиво кратко траје.
nikvet pn nikvet pn 09:26 23.01.2015

Re: urgh, naocare

mirelarado
захваљујући астигматизму


Моја госпоја, тада господична са цвикама, била је страобално секси маћка ( и сад је, наравно ). Због астигматизма имала је муке код офталмогога док се то нагилтра баш-баш.

Док јој није допала руке нека књига од Ларисе Фотине, не сећам се наслова. Она је то месецима читала и читала док једног дана нисам приметио - чита без наочара ! Вау, како то ? Хехе, ево пише, читај. Нећу, немам астигматизам. Каже да су то неке вежбе концентрације.

И ево десетак година уопште нема наочаре. Једино за крајњи ситниш код упутства за лекове узме лупу.
Jukie Jukie 17:10 22.01.2015

Pa ne znam baš kakvo iskustvo

Sve vam ovo pišem u nadi da će „na mom blogu da dolaze" neki što su i sami prošli kroz slično iskustvo i da će da mi kažu koju utešnu.


Sećam se da mi tata pokazuje nešto sa nekoliko metara udaljenosti i da ja ne vidim detalje, a mislim da se to sve dešava u ovoj ulici kakolisezove gde pevači idu da se izjasne da li su plaćali porez, između Trošarine i Trošarine (ko dade imena tim stanicama GSP...), tu je postalo jasnije zašto stalno moraju da me sprečavaju da istrčim na drum kada kola nailaze.

I onda smo išli po naočare, ali prvo širenje zenica što je značilo da nedelju dana ne smem da čitam, a kad smo u petak napokon otišli da kupimo Mikijev zabavnik, prodavac je rekao "Pa što nisi došao u ponedeljak, nema više".

Kasnije je bilo i saveta "nemoj toliko da čitaš, kvariš oči pa će ti porasti dioptrija, vidiš kako xy više ne nosi naočare" (kad bolje razmislim, ja sam bio jedino dete sa naočarima na slici u prvom razredu, ne znam ko su ti xy koji su prestali da nose naočare jer im se vid popravio). Mama me je stalno savetovala da skinem naočare kad se slikam na školskim fotografijama, stvarno ne znam zašto, navodno lepše izgledam.

Naočare su se stalno kršile jer je glavato dete sa velikim stopalima bilo hiperaktivno pa je malo-malo padalo na beton, čak i kad okolo nije bilo druge dece.
bocvena bocvena 19:21 22.01.2015

Re: Pa ne znam baš kakvo iskustvo

Mama me je stalno savetovala da skinem naočare kad se slikam na školskim fotografijama, stvarno ne znam zašto, navodno lepše izgledam.

dupli standardi!
(a možda i zbog odsjaja?)
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:28 22.01.2015

Ša t gabr

Stil to je čovek

bocvena bocvena 18:19 22.01.2015

Re: Ša t gabr

morala sam da se ulogujem s telefona da se zahvalim na ovoj fotki! pravi lamberdzek muskarac! ti su ti sad najmoderniji. a opet blisko srpskoj tradiciji. karadjordjije stajl:)
freehand freehand 19:14 22.01.2015

Re: Ša t gabr

bocvena
morala sam da se ulogujem s telefona da se zahvalim na ovoj fotki! pravi lamberdzek muskarac! ti su ti sad najmoderniji. a opet blisko srpskoj tradiciji. karadjordjije stajl:)

A mi oldies but goldies vintage guys?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana