Istorija| Politika| Region

μολὼν λαβέ

Goran Vučković RSS / 25.01.2015. u 22:06

45d723547039694fa3d4b6c2449e01dd.jpg



Komentari (607)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 23:53 25.01.2015

Re: :))))

Predrag Brajovic

ух малопре да Алксис Ципрас, вођа Сиризе, има два сина, а једном је, у 21. веку, дао име Ернесто, што може -- поред свих данашњих доступних сазнања о Ернесту Че Гевари -- само идеолошки звекан да уради.

Одсад више нећу да купујем грчко маслиново уље нити ћетен алву, само да се зна!



А тек, господине Брајо, када будеш чуо да му је невенчана госпођа, мајка Ернеста и другог сина, прилично тиха у јавности, али зато једна милитантна персона, одрећи ћеш се и фета сира.
Milan Novković Milan Novković 00:04 26.01.2015

Re: :))))

(А да није алва турска?!)

Ko je rekao Turska?!

Kad smo kod revolucije, prosto ko pasulj (ovo je "beletristika":

- Grčka ne može da priuši i Evro (ECB) i dug inače ostaje na kolenima zauvek
- A i Rusi dovukli gaz do granice im i Evropa samo smeta
- A Nemci i ostali od kinte ne mogu da im oproste dug pošto u Evropi ima mnogo gladnih usta pa je loš presedan, plus bogati ne vole da daju novac siromašnima
- A IMF im je (ako je Evro konopac) par US šaka oko vrata kroz iscrpljivanje refinansiranjem dugova
- A Kinezi navalili ko Rusi na jućni tok da dovuku novi put svile u Evropu, preko Azije
- A Turci dobili ospice od EU i US i odoše ka Evroaziji

I bruji tako internet već nedeljama od teorija ali su već uvrnuli Nemačkoj ruku sa QE i neko opraštanje duga Grcima dok su u Evru je, ja mislim, skoro pa teoretski nemoguće.

A US neće dozvoliti Evropi da pusti Grke da odu.

I biće interesantno dok, recimo, ne stave novog grčkog poglavicu na platni spisak pa mu se poveća dioptrija i on više ne bude video državu na kolenima baš toliko jasno kao sada.

Male su im šanse da izbegnu IMF rukovođeno refinansiranje i tako još veće zaduživanje i tako još veće podaništvo.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:10 26.01.2015

Re: :))))

Катастрофа, са ћетен алвом оде и фета сир???
(Је л' он проверено грчки?)

Него, Грцка је 5% европске економије, и не треба очекивати неке веће потресе (тих 5% је још мало па у домену статистичке грешке), особито у светлу најаве огромних штампања пара од стране ЕЦБа (тзв. QE). Значи, мирно спавајте ви који у својим сламарицама имате сачуване евре.

Дирнула ме та грчка простудушност, они су слични нама. Душом. Зато, кад сам имао недавно прилике прозборити коју са појединим грцким туристичким прегаоцима, до суза ме насмејало кад су ми објаснили, мртви ладни, да је Greek tradition да се не издају рачуни за наплаћену услугу, изгледа још од Ахила и Одисеја. (Грцима је сива економија скоро к'о нама.) Од 10 покушаја да добијем рачуне само на једном месту добио сам аутентични фискални рачун, на другом нешто слично томе, али са наплаћених 10 € више, а свугда другде -- само што ми по длану нису писали... :))))

Како год, има нешто добро у свему овоме: грчка младеж је, с талијанском, на преко 50% незапослености (мада, рецимо, ни француска младеж не стоји најбоље, на 25%). Левичарска Сириза то незадовољство каналисала је у своју корист, и добила гласове тих младих људи. Суштина је да се незадовљство каналише кроз политичке процесе, а не никако другачије, кроз, рецимо, насиље. Томе нам служе и наше велике друштвене формације -- идеолошки системи и друштвене институције.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:15 26.01.2015

Re: :))))

Зато су можда Срби сада помислили да се ето левица, она права левица, а не кавијар левица левијевског фолирантског типа, опет помаља на Балкану, те да је коначно дошао крај четвртвековне приче о Курти и Мурти. У Србији, а и шире.


Nije ovo ta priča, makar se meni ne čini previše bitnom za Srbiju.
Ipak nije Grčka ta odakle se može očekivati neki pokret, pa ni balkakski.

Zanimnjivo će biti posmatrati koliko je EU čvrsta tvorevina, a koliko će Siriza morati da odstupi od programa na kom je dobila izbore.

I prošla vlada je bila na ivici isključivanja iz evrozone, ova će sigurno morati da bude koliko toliko oštrija, to bi po logici stvari moralo da dovede do isključivanja.
Ili se EU ipak ne sme odlučiti na taj korak po prvi put od svog postojanja, pa će još malo morati da popusti, i zanimnjivo će biti videti dokle je EU spremna da popusta, ili će ih ipak isključiti, pa je pitanje šta će se desiti ako se odluči za taj eksperiment da po prvi put jednu članicu spusti za stepenicu niže.
gordanac gordanac 00:16 26.01.2015

Re: :))))

Milan Novković:
Male su im šanse da izbegnu IMF rukovođeno refinansiranje i tako još veće zaduživanje i tako još veće podaništvo.


Poseban paradoks je što je prethodni predsednik ND+PASOK vlade "odugovlačio" nastavak pregovora za sledeči aranžman sa veoma sličnim stavovima kao i Tsipras, još od juna 2014.
Dogovor ističe 28.02.2015 tako da je vreme za "ispunjavnaje rečenog" veoma kratko, ako se ne postigne bio kakav dogovor - stanje s bankama u Grčkoj i sa Grčkom nije za opisivanje.
EU će se izgleda "objaviti" tek sutra, večeras su "poruke" samo novinarsko-medijske.
A do 12.02. kada je samit EU, biće manje-više jasno šta je sled događaja od dva moguća pravca.

princi princi 03:32 26.01.2015

Re: :))))

Ipak nije Grčka ta odakle se može očekivati neki pokret, pa ni balkakski.

Tačno. Zna se ko je balkanski tigar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:35 26.01.2015

Re: :))))

gordanac
Milan Novković:
Male su im šanse da izbegnu IMF rukovođeno refinansiranje i tako još veće zaduživanje i tako još veće podaništvo.


Poseban paradoks je što je prethodni predsednik ND+PASOK vlade "odugovlačio" nastavak pregovora za sledeči aranžman sa veoma sličnim stavovima kao i Tsipras, još od juna 2014.
Dogovor ističe 28.02.2015 tako da je vreme za "ispunjavnaje rečenog" veoma kratko, ako se ne postigne bio kakav dogovor - stanje s bankama u Grčkoj i sa Grčkom nije za opisivanje.
EU će se izgleda "objaviti" tek sutra, večeras su "poruke" samo novinarsko-medijske.
A do 12.02. kada je samit EU, biće manje-više jasno šta je sled događaja od dva moguća pravca.

Ево ЗАНИМЉИВОГ ДАНАШЊЕГ ЧЛАНКА ПОЛА КРУГМЕНА О ГРЧКОЈ и прекора који упућује негрчким спроводиоцима програма. Дакле, ићи ће се на то да инострани власници грчког капитала и дугова мало олабаве код захтева, на то ми личи...
larisa_bg larisa_bg 04:05 26.01.2015

Re: :))))

alselone
a sto? sta je fora sa ovima sto su pobedili? zaista ne znam.


Kažite vi Alseloneu i meni jednostavno: hoćemo li mi moći i ubuduće u Grčku na more ili nećemo? I hoće li Grčka da pojeftini ili da poskupi od ove nove ekipe?

To nam lepo kažite pa posle nastavite te vaše diplomatske aktivnosti.

I uopšte, šta dangubite ovde po blogu, što niste u Davosu, nije mi jasno?
blogovatelj blogovatelj 05:35 26.01.2015

Re: :))))

Da, možda ovim rezultatima treba najviše da se raduju Švajcarska i London. Švajceri već drže procenjenih 40 milijardi evara grčkog kapitala a za očekivati je da niko od dotičnih neće baš pojuriti nazad u Grčku da plaća porez Sirizi već će pre krenuti putem Hempstead Heatha ili Primrose Hilla, da tamo parkira pare (i sebe).


I meni je ovakva misao u glavi.
Šuknuli Englezi Nemcima, da se zna ko je tata.
Prebogati Grci pare ionako više ne čuvaju u Grčkoj, ni na Kipru. Da su toliko nenormalni, ne bi bili toliko bogati.
Znači, keš ide u UK, USA i u Švicu. A dugovi ostaju Nemcima u vidu evra, jerbo će ovaj po prilici opet uvesti drahmu i krasti svoj narod putem inflacije.
A Grci?
Oni će da puknu ko bas, toga nisu svesni. Još uvek su euforični, pijani. Sledi im težak mamurluk.
I još nešto. Ne mogu da dočekam sledeći blog Filipa M.
Milan Novković Milan Novković 09:18 26.01.2015

Re: :))))

Дакле, ићи ће се на то да инострани власници грчког капитала и дугова мало олабаве код захтева, на то ми личи...

Mimo toga Grci imaju "divne" druge opcije:

- Dug im je neodrživ

- Ako izađu iz Evra dug im postaje mnogo veći u relativnom smislu

- Bankrot je lek kao i hemoterapija
hajkula1 hajkula1 09:59 26.01.2015

Re: :))))

qqriq
sta je fora sa ovima sto su pobedili? zaista ne znam.

kreće slično u španiji, portugaliji, možda se i eu raspadne pa ovo uvod.



...Italiji

a nešto mora i s Francuskom da se uradi...
disident79 disident79 10:51 26.01.2015

Re: :))))

- Grčka ne može da priuši i Evro (ECB) i dug inače ostaje na kolenima zauvek
- A i Rusi dovukli gaz do granice im i Evropa samo smeta
- A Nemci i ostali od kinte ne mogu da im oproste dug pošto u Evropi ima mnogo gladnih usta pa je loš presedan, plus bogati ne vole da daju novac siromašnima
- A IMF im je (ako je Evro konopac) par US šaka oko vrata kroz iscrpljivanje refinansiranjem dugova
- A Kinezi navalili ko Rusi na jućni tok da dovuku novi put svile u Evropu, preko Azije
- A Turci dobili ospice od EU i US i odoše ka Evroaziji


Analiza svaka čast! U principu novi grčki premijer ima geopolitički dobru ruku(gasovod Rusija-Turska-Grčka, političko udaljavanje Turske od US, Kineski put za robu Suec-Solun-Srednja Evropa), i verovatno će uspeti da dobije više(plaća manje) nego prethodna vlada. Pod uslovom da se lično ne proda za tepsiju ribe, naravno.

Priča levica-desnica je deplasirana. Imamo novu politiku koja odnosi pobede na izborima - to je politika protiv štednje, MMF - dobre zarade od kapitala.
Orban nije levičar, a praktično vodi istu politiku. U pitnju je samo negativni afinitet naroda ("levo", "desno" ) u odnosu na poslednjeg tlačitelja. U Mađaskoj je to SSSR - "levo" u Grčkoj-pukovnici - "desno".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:00 26.01.2015

Re: :))))

disident79
Priča levica-desnica je deplasirana. Imamo novu politiku koja odnosi pobede na izborima - to je politika protiv štednje, MMF - dobre zarade od kapitala. Orban nije levičar, a praktično vodi istu politiku. U pitnju je samo negativni afinitet naroda ("levo", "desno" ) u odnosu na poslednjeg tlačitelja. U Mađaskoj je to SSSR - "levo" u Grčkoj-pukovnici - "desno".

Да.

Једино, ова логика, кад дође до нас, изгуби своју логичност.
Јер ми, изгледа, никад нисмо имали "тлачитеље".
disident79 disident79 11:07 26.01.2015

Re: :))))

Јер ми, изгледа, никад нисмо имали "тлачитеље".


Ili smo imali sa obe "strane".
mirelarado mirelarado 11:13 26.01.2015

Re: :))))

Јер ми, изгледа, никад нисмо имали "тлачитеље".


Чини ми се да никад нисмо имали никога осим тлачитеља... бар не довољно дуго.
tasadebeli tasadebeli 11:30 26.01.2015

Re: :))))

disident79

Priča levica-desnica je deplasirana.



Ту си у праву, термини су одавно превазиђени.

Ради се о политичким опцијама са већом или мањом социјалном бригом... А и о онима што се сакривају иза наводне бриге за друштво, а овамо мисле искључиво на свој џеп.

Пошто нас мрзи да то објашњавамо надугачко и нашироко, користимо онда превазиђене термине.

Зато већ пар година слушам мог буразера из Ноксвила, Тенеси, и кума из Ванкувера како ће "да отерају све у три лепе пичке материне и да оду у Уругвај." (ЛИНК)


Знаш како је то, године иду, постајемо све старији, а не млађи, па нисмо баш одушевљени идејом да крепавамо као лондонски пензионери...


qqriq qqriq 11:39 26.01.2015

Re: :))))

када будеш чуо да му је невенчана госпођа, мајка Ернеста и другог сина, прилично тиха у јавности


Da.
I Erdoganova (venčana) gospodja vrlo tiha al je mrze ko merkel tedoh reći.
Što te tihe žene vole kolo da vode i njihova bude zadnja! Jbt, grozne su. Mislim, ono generalno, ćutanje je uvek opasnije.
tasadebeli tasadebeli 11:44 26.01.2015

Re: :))))

qqriq
када будеш чуо да му је невенчана госпођа, мајка Ернеста и другог сина, прилично тиха у јавности


Eh, da.
I Erdoganova (venčana) gospodja vrlo tiha al je mrze ko merkel tedoh reći.
Što te tihe žene vole da kolo vode i njihova bude zadnja! Jbt, grozne su. Mislim, ono generalno, ćutanje je uvek opasnije.



Ма да, сети се само оне наше са цветом у косици што има глас као добитница награде "Најбоља учитељица Србије"...


Бррр... Било, не повратило се.
qqriq qqriq 11:54 26.01.2015

Re: :))))

alselone

kamo fala, mah mah?
alselone alselone 11:59 26.01.2015

Re: :))))

kamo fala, mah mah?


Nema odgovora, i dalje zbunjeno cekam. Vidim dosli neki populisti u malu drzavu Evrope. Svi se napalili ko tetrebi. Filip M. duva u papirnu kesu.

Mislim, opusteno.
qqriq qqriq 12:21 26.01.2015

Re: :))))

...Italiji

a nešto mora i s Francuskom da se uradi...


O Belgiji da i ne govorimo!
Mada meni pada na um i Hrvatska, anpak Slovenija nikad.
Idem cak i do Denmarka, dolaze i otud tmurne vesti, o t u d, a moja prijateljica pre nekoliko godina bila u Kopenhagenu i rekla "Bolje biti sobarica u Danskoj nego novinar u Srbiji."
Život piše i velike priče.

qqriq qqriq 12:26 26.01.2015

Re: :))))



i dalje zbunjeno cekam.


dok evropa gori?
qqriq qqriq 12:28 26.01.2015

Re: :))))

сети се само

na nju i mislila NO joj ime nisam tela reći........
libkonz libkonz 12:31 26.01.2015

Re: :))))

Svi se napalili ko tetrebi. Filip M. duva u papirnu kesu.

S nestrpljenjem čekam njegov blog, da nam objasni šta se u stvari tamo dešava.
JJ Beba JJ Beba 12:35 26.01.2015

Re: :))))

О овима са источне стране и да не причам... Као и Срби, и они су још увек опчињени шљокицама конзумеризма после пада Зида.

srbi se lože na sebe
JJ Beba JJ Beba 12:37 26.01.2015

Re: :))))


Ahaha, znaci, naljutio si se na selo! :)

hahahahhaa
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:12 26.01.2015

Re: :))))

Рецимо оно о неплаћању ЕУ пореза?

EU poreza? Pa oni ni svoje poreze plaćali nisu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:16 26.01.2015

Re: :))))

anpak Slovenija nikad.

Šališ se? Trebalo bi da ti padne na um itekako.
qqriq qqriq 13:28 26.01.2015

Re: :))))

molon labe.



toliko je poruka bila/jeste jasna da niko nije šerovao tvoj blog. pazi kad puk pojma nema i prelazi ladno preko naslova.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:30 26.01.2015

Re: :))))

Jelica Greganović
Рецимо оно о неплаћању ЕУ пореза?

EU poreza? Pa oni ni svoje poreze plaćali nisu.

Ово је комедија: у Атини пријављено 300 базена, а има их 16.000.
А порез се неки плаћа на базенче...
Satellite photos catch Greek tax-evaders

Грци према држави имају сличан однос као и ми.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:39 26.01.2015

Re: :))))

Vučko, i iz dalje istorije imaju šta da pamte:

"Aktualna kriza podsjetila je na staru izreku o tome da je netko “dužan k˙o Grčka”. No, ta izreka nije novijeg porijekla, zapravo datira još iz 19. stoljeća i na pomalo ironičan način podsjeća kako se povijest ponavlja.
Naime, u grčkome slučaju, koji je ušao u svakodnevnu uporabu kroz poštapalicu o njezinoj zaduženosti, ova se fraza počela rabiti 1893. godine koja je ušla u povijest po glasovitom priznanju predsjednika grčke vlade Harilaosa Trikupisa u grčkome parlamentu, Vulì ton Elìnon: Nažalost, bankrotirali smo! (na grčkome: Dystyhos, eptohefsamen!).
Tadašnji grčki bankrot bio je rezultat stjecaja okolnosti triju čimbenika: prvo, uhodanog modela zaduživanja od samog početka borbe za neovisnost zemlje. Tijekom rata za neovisnost (1821-1827) europske su sile pomagale grčke ustanike protiv osmanske vlasti, ali su to debelo naplatile financirajući privremenu grčku vladu kreditima s enormno visokim kamatama. Tako je privremena grčka vlada, kada je konačno okončan rat za neovisnost 1827. proglasila faktički stečaj i proglasila svoju nesposobnost vraćanja međunarodnih dugova (iskorištenih za naoružanje i vođenje rata). Tome je pridonijelo i neispunjeno obećanje grčke dijaspore koja je isprva obećala transferirati i uložiti veliki kapital u oslobođenu Grčku, ali je, vidjevši tko to dolazi na vlast u zemlji, ostala samo na verbalnim obećanjima.
Bogate grčke naseobine u kozmopolitskom kasno-osmanskom Levantu, u Istanbulu (ta ista dijaspora oduvijek ga je nazivala Konstantinopoljem), Aleksandriji i Smirni, zahvaljujući osmanskoj politici mileta – lokalne etničke i vjerske autonomije osjećale su se kulturno i civilizacijski superiorne nad svojom zemljom podrijetla koju su nazvali, samilosno, Psorokòstena – prosjakinja Kostantina, a sebe su smatrali izravnim nasljednicima sjaja i moći Bizanta.
Drugi faktor bio je pad cijena suhog grožđa na svjetskom tržištu, što je tada bio glavni izvozni artikl tek neovisne Grčke (renesansa helenske kulture maslinova ulja i njegov izvoz kasnijeg je datuma, tek nakon Prvog svjetskog rata).
Treći je faktor neracionalno trošenje novca u ‘kapitalne nacionalne investicije’, među kojima je prednjačio Korintski kanal."
Goran Vučković Goran Vučković 13:54 26.01.2015

Re: :))))

toliko je poruka bila/jeste jasna da niko nije šerovao tvoj blog. pazi kad puk pojma nema i prelaze ladno preko naslova.

Zeleni Zub prezire slavu
qqriq qqriq 13:55 26.01.2015

Re: :))))

Šališ se? Trebalo bi da ti padne na um itekako.

Suviše mi nekako praktični Slovenci za veće talasanje, inače znam koliko se nezadovoljstvo valja. Kad se prestonica Evrope svako malo šmrkovima smiruje jer je samim Belgijancima EU preko glave ( a dobra im bila u početku, oni najbolje znaju sve o tome ), onda šta još ima da čudi igde, igde?



alselone alselone 13:56 26.01.2015

Re: :))))

dok evropa gori?


Gori, gori srce moje!
blogovatelj blogovatelj 14:26 26.01.2015

Re: :))))

toliko je poruka bila/jeste jasna da niko nije šerovao tvoj blog. pazi kad puk pojma nema i prelaze ladno preko naslova


Vuckovi blogovi nisu za puk, oni su esencija elitizma. Za one koji razumeju
qqriq qqriq 14:26 26.01.2015

Re: :))))

Gori, gori srce moje!


I moje, i moje
qqriq qqriq 14:39 26.01.2015

Re: :))))

Zeleni Zub prezire slavu



The same here Slava je tako prostačka
bolid1 bolid1 15:23 26.01.2015

Re: :))))

qqriq

Suviše mi nekako praktični Slovenci za veće talasanje


Da su prakticni poslali bi NLB i NKBM pod led odavno, ovako ima jos nesto da se izmuse pa teraj dok ima...



hoochie coochie man hoochie coochie man 16:31 26.01.2015

Re: :))))

Tačno. Zna se ko je balkanski tigar.


Ne zna se.
Zato što ga nema.
Ima balkanskih miševa, ali nema tigrova.
martin_krpan martin_krpan 20:00 26.01.2015

Re: :))))

blogovatelj
Da, možda ovim rezultatima treba najviše da se raduju Švajcarska i London. Švajceri već drže procenjenih 40 milijardi evara grčkog kapitala a za očekivati je da niko od dotičnih neće baš pojuriti nazad u Grčku da plaća porez Sirizi već će pre krenuti putem Hempstead Heatha ili Primrose Hilla, da tamo parkira pare (i sebe).


I meni je ovakva misao u glavi.
Šuknuli Englezi Nemcima, da se zna ko je tata.
Prebogati Grci pare ionako više ne čuvaju u Grčkoj, ni na Kipru. Da su toliko nenormalni, ne bi bili toliko bogati.
Znači, keš ide u UK, USA i u Švicu. A dugovi ostaju Nemcima u vidu evra, jerbo će ovaj po prilici opet uvesti drahmu i krasti svoj narod putem inflacije.


A onda Njemci od pritisaka polude, dođu zeleni i ljevica na vlast i uvedu Eurobonds i supranacionalno budžetiranje. Nakon početnog nezadovoljstva članica, Njemačkoj se inicijativi priključuju Holandija i Francuska, jer Njemačka se pratiti mora. Nakon stravičnih napada psihopata iz Londona i Njujorka, Njemačka ima sve manje manevarskog prostora i gura prijedlog u EU parlament o EU legislativi, što naravno prolazi. U Evropi kreće lavina promjena ustava a anglo-saxonski tabloidi se usijavaju. Srbija takođe pozdravlja nove mjere u Evropskom parlamentu:):). U tom trenutku se postavlja i pitanje članstva u NATO paktu, jer, to članstvo je donosilo do sada samo gubitke. Tu debatu pozdravlja muslimanski svijet i Rusija, i ubrzo nakon toga u Berlin dolazi predsjednik Palestine koji se dočekuje sa najvećim počastima koje je jedan predsjednik iz toga dijela svijeta u Evropi doživio. EU pravi model za izlazak iz NATO pakta, kreće radikalno povlačenje EU vojnika iz zemalja bliskog istoka, pravi se EU vojska.. U tom trenutku dolar kreće ekstremno da gubi vrijednost a američka vlada kreće da vodi najekspazivniju fiskalnu politiku u istoriji Amerike.

I pitate se gdje je ljevica.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:51 27.01.2015

Re: :))))

Goran Vučković


Sve u svemu, čini mi se da je poruka danas bila vrlo jasna - molon labe.


uvek mi je bilo zabavno kod mojih američkih, britanskih i australskih profana kako izgovaraju grčki, ovako kao ti - beta se izgovara kao v, молон лаве, akcenti su na oba poslednja sloga, slično i u hebrejskom, slično i u aramejskom, mislim to, da je akcentovanje na poslednjim slogovima.


ovo nema šanse da će Grci bilo šta radikalno pomerati, jedino prema Rusiji ako budu pravili zaokret, ali tu je Turska usput, a Tursku vole kao Srbi Hrvatsku, tako da nema šanse za to. dakle, verovatno će se utopiti u bezlično bankarstvo EU, kao i svi pre njih i kao i svi posle njih. da, uzgred budi rečeno, grčka pravoslavna crkva je potpuno anti-američki i anti-globalizaciono nastrojena i cela pravoslavna grčka misao je pro-putinovska, na političkom planu. srpska pravoslavna crkva je tu, čak više od bilo koga u pravoslavnom svetu, pro-Zapadna, i to iz čisto pragmatičnih razloga jer nemamo kapaciteta za još jedan sukob sa Zapadom. grčka crkva je tu kritički slobodnija, jer je na Zapadu, pa nema tu vrstu opterećenja, a Ruse hronično boli uvo za Zapad.
Goran Vučković Goran Vučković 11:28 27.01.2015

Re: :))))

uvek mi je bilo zabavno kod mojih američkih, britanskih i australskih profana kako izgovaraju grčki, ovako kao ti - beta se izgovara kao v, молон лаве, akcenti su na oba poslednja sloga, slično i u hebrejskom, slično i u aramejskom, mislim to, da je akcentovanje na poslednjim slogovima.

Da ovo beta u b je takoreći grčko-rimski stil - preko Rima od V postalo B
cane cane 21:08 27.01.2015

Re: :))))

Одсад више нећу да купујем грчко маслиново уље нити ћетен алву, само да се зна! (А да није алва турска?!)


danas samo potpun kreten ne kupuje alvu ceten.


mariopan mariopan 21:28 27.01.2015

Re: :))))

nsarski
Одсад више нећу да купујем грчко маслиново уље нити ћетен алву, само да се зна!

Ahaha, znaci, naljutio si se na selo! :)

Ali, ne preteruj - ni najvecim americkim kapitalistima i bumbarima nije mrsko da zapale kubansku cigaru

Ма нема штете ни ако то мало одсече.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:37 27.01.2015

Re: :))))

mariopan
nsarski
Одсад више нећу да купујем грчко маслиново уље нити ћетен алву, само да се зна!

Ahaha, znaci, naljutio si se na selo! :)

Ali, ne preteruj - ni najvecim americkim kapitalistima i bumbarima nije mrsko da zapale kubansku cigaru

Ма нема штете ни ако то мало одсече.

Ти као да си ми га премерила???
mariopan mariopan 21:47 27.01.2015

Re: :))))

Milan Novković
Дакле, ићи ће се на то да инострани власници грчког капитала и дугова мало олабаве код захтева, на то ми личи...

Mimo toga Grci imaju "divne" druge opcije:

- Dug im je neodrživ

- Ako izađu iz Evra dug im postaje mnogo veći u relativnom smislu

- Bankrot je lek kao i hemoterapija

Тај дуг је немогуће вратити, тога су свесни и кредитори и мораће некако да се договоре.

Од кога тај новац да узму ако је скоро све што је радило уништено неразумно високим порезима од којих је тај дуг враћан? Ако је свака друга занатска радња ззатворена од кога да наплате новац за тај дуг? Ако привредници раде само за порез и зато затварају фирме то само умножава сиротињу а не помаже решењу проблема.
Шта да узму онима што више ништа немају а њих је све више?

Некако ће се већ договорити са кредиторима јер и једни и други то морају.
mariopan mariopan 22:04 27.01.2015

Re: :))))

Predrag Brajovic
mariopan
nsarski
Одсад више нећу да купујем грчко маслиново уље нити ћетен алву, само да се зна!

Ahaha, znaci, naljutio si se na selo! :)

Ali, ne preteruj - ni najvecim americkim kapitalistima i bumbarima nije mrsko da zapale kubansku cigaru

Ма нема штете ни ако то мало одсече.

Ти као да си ми га премерила???

Како злобне коментаре пишеш о Грчкој и Грцима ( о којима појма немаш) рекла бих да су те Гркиње поштено премериле па отуд пизма? Хм?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:13 27.01.2015

Re: :))))

mariopan
Predrag Brajovic
mariopan
nsarski
Одсад више нећу да купујем грчко маслиново уље нити ћетен алву, само да се зна!

Ahaha, znaci, naljutio si se na selo! :)

Ali, ne preteruj - ni najvecim americkim kapitalistima i bumbarima nije mrsko da zapale kubansku cigaru

Ма нема штете ни ако то мало одсече.

Ти као да си ми га премерила???

Како злобне коментаре пишеш о Грчкој и Грцима ( о којима појма немаш) рекла бих да су те Гркиње поштено премериле па отуд пизма? Хм?

:))))))
Види: твој коментар је прави коментар оне мајке чарапарке са састанка радничког синдиката, једне од оних што добацују отпозади. И насмејао ме, и не знаш колико. Он је, за мене, очекиван, и осликава твоју праву природу. Жао ми је што вам нисам по вољи, али -- ако нисте научиле да се носите са мишљењима која вам не пријају, немојте отварати новине нити интернет, него све онако, у четири ока, породично, као мајка и ћерка, и све ће бити у реду.

А с тобом у некакву расправу да ступам -- рецимо о томе: Зашто о нашим људима који слично као Грци ураде, узму кредите па их не врате, мислиш све најгоре, и проглашаваш их лоповима, а када то исто Грци ураде, то ти је у реду? -- с тобом заиста не могу разумно да дискутујем, јер би за то требао и разум, а и бољи су га се од тебе на блогу одрекли, када им је до надгорњавања овде било стало.
Goran Vučković Goran Vučković 23:07 27.01.2015

Re: :))))

с тобом заиста не могу разумно да дискутујем, јер би за то требао и разум

... a već o meri, (samo)poštovanju i kavaljerstvu da ne pričamo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:17 27.01.2015

Re: :))))

Goran Vučković
с тобом заиста не могу разумно да дискутујем, јер би за то требао и разум

... a već o meri, (samo)poštovanju i kavaljerstvu da ne pričamo.

Па и то се заслужује, зар не?
Неком ко јавно коментарише величину мог полног органа свакако не приличи таква врста приступа.
Goran Vučković Goran Vučković 23:18 27.01.2015

Re: :))))

Па и то се заслужује, зар не?

Rekao bih da je to stvar izbora.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:23 27.01.2015

Re: :))))

Goran Vučković
Па и то се заслужује, зар не?

Rekao bih da je to stvar izbora.

Темперамента.
Карактера.
Па и избора.

Је ли, да ли сам према теби био неки пут непристојан, ма колико различито мислили?
Goran Vučković Goran Vučković 23:27 27.01.2015

Re: :))))

Је ли, да ли сам према теби био неки пут непристојан, ма колико различито мислили?

Ne na ovaj način svakako, zato mi je i bilo čudno.
mariopan mariopan 23:30 27.01.2015

Re: :))))

@ Брајовић

Како си ти искомплексиран лик када мораш прво да налепиш саговорника, попљујеш, извређаш па тек онда нешто прозбориш о теми? Јадно бре.

Тако си и о Грцима и Грчкој писао овде трудећи се да их опљујеш што можеш више. То се не зове мишљење, то је злоба.

Не брини, исти ментори " сређују" ситуацију и у Србији и наши политичари их све слушају и раде како Тата каже. Ускоро ћемо и ми бити Грчка па слободно спремај састав о Србима најгорим на свету.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:32 27.01.2015

Re: :))))

Је ли, да ли сам према теби био неки пут непристојан, ма колико различито мислили?

Ne na ovaj način svakako, zato mi je i bilo čudno.

Како си ти искомплексиран лик када мораш прво да налепиш саговорника, попљујеш, извређаш па тек онда нешто прозбориш о теми? Јадно бре.

Тако си и о Грцима и Грчкој писао овде трудећи се да их опљујеш што можеш више. То се не зове мишљење, то је злоба.

Не брини, исти ментори " сређују" ситуацију и у Србији и наши политичари их све слушају и раде како Тата каже. Ускоро ћемо и ми бити Грчка па слободно спремај састав о Србима најгорим на свету.

Goran Vučković Goran Vučković 23:33 27.01.2015

Re: :))))

Mariopan, jel tebi behu deca u Grčkoj? Vidim da pratiš situaciju tamo.
mariopan mariopan 01:10 28.01.2015

Re: :))))

Goran Vučković
Mariopan, jel tebi behu deca u Grčkoj? Vidim da pratiš situaciju tamo.

Да, тамо су већ дуго, живе у Атини и из прве руке пратим шта се догађа.

Привуукао ме наслов блога и много добрих коментара само се изнервирам због старе зађевице са Брајовићем ( која нема везе са твојим блогом и зато извини)

Не могу да предвидим шта ће се догодити тамо, али знам да се Ципрас неће продати за тепсију рибе и да то што он мора да уради ( или Грчке неће бити) плаши свет због могућег домино ефекта.

Грчка је дошла до краја свог пута у амбис и нема где даље, зато верујем да ће нешто од тога што Ципрас покушава да уради и урадити. Очекујем да ће му у томе помоћи баш они који су Грчку гурнули у амбис бар из разлога да спрече гори сценарио. Грчка није сама дошла до ове тачке, много бабица је породило ово килаво дете па ће морати и они да покусају део те чорбе.

apacherosepeacock apacherosepeacock 07:33 28.01.2015

Re: :))))

Не могу да предвидим шта ће се догодити тамо, али знам да се Ципрас неће продати за тепсију рибе и да то што он мора да уради ( или Грчке неће бити) плаши свет због могућег домино ефекта.


Apsolutno. Uglavnom se o tome zvace po zapadnim medijima (pratim bbc uglavnom) kako su Spanija i Italija prevashodno vidjene da budu jos vise ohrabrene jer su protesti tamo skoro na dnevnoj bazi.

A ovaj animozitet spram Grcke koji provejava je stoga sto su kod nase kvaziintelektualne elite vidjeni kao sirovine, pravoslavci koji im lice na tkzv nacionalisticku Srbiju a i previse su se bunili protiv bombardovanja '99, nece da priznaju Kosovo i taj rad.


mariopan mariopan 10:43 28.01.2015

Re: :))))

apacherosepeacock
Не могу да предвидим шта ће се догодити тамо, али знам да се Ципрас неће продати за тепсију рибе и да то што он мора да уради ( или Грчке неће бити) плаши свет због могућег домино ефекта.


Apsolutno. Uglavnom se o tome zvace po zapadnim medijima (pratim bbc uglavnom) kako su Spanija i Italija prevashodno vidjene da budu jos vise ohrabrene jer su protesti tamo skoro na dnevnoj bazi.

A ovaj animozitet spram Grcke koji provejava je stoga sto su kod nase kvaziintelektualne elite vidjeni kao sirovine, pravoslavci koji im lice na tkzv nacionalisticku Srbiju a i previse su se bunili protiv bombardovanja '99, nece da priznaju Kosovo i taj rad.



Да, тај анимозитет је негован у јавности верујем плански па су тако многе вести о грчкој кризи и разлозима за побуну народа тамо, намерно погрешно тумачене нама овде, не би ли се избегло саосећање и подршка коју би евентуално могли добити од нас и других угрожених народа који пролазе слично Грцима?

Тако и наше вести редовно о демонстрајама у Грчкој пишу да се Грци буне против мера штедње, па ме не чуди да неко ко не зна зашто се они стварно буне закључи да Грци неће да врате дугове. То уопште није тачно.

Грци се буне против НАЧИНА како се новац за дуг убире ( преко леђа сиротиње док су богати готово изузети) и бунили су се против пакета " мера штедње" који је наметнут од стране ММФ а којим је сиротиња постала још сиромашнија док сами министри и елита имају сто један начин да избегну пражњење сопственог рачуна.

Коментари испод таквих вести су углавном писали ботови јер није могуће да нико не напише да у Грчкој пензије нису 1000 евра, напротив, маса пензионера преживљава са 200 - 300 евра, да млади који седе по кафићима и " цео дан пију кафу" - немају посао и да су зато очајни ( шта би требало, да се због тога сакрију у неки подрум?)....али, филтрирање таквих коментара о енормним примањима и лењости Грка допринело је томе да данас мали број људи разуме како је стварно Грцима и, наравно, као " таквима" ускратиће им подршку..

Мени то личи на стару изреку "Пекле се две рибе на истој ватри једна другој нису веровале" - та друга риба смо ми. Владарима света и власницима свег новца на планети врло је битно да онај мучени народ, сваки у својој држави, остане изолован и без подршке, да би они лакше обавили свој прљави посао.
qqriq qqriq 10:59 28.01.2015

Re: :))))

Грци се буне против НАЧИНА како се новац за дуг убире ( преко леђа сиротиње док су богати готово изузети) и бунили су се против пакета " мера штедње" који је наметнут од стране ММФ а којим је сиротиња постала још сиромашнија док сами министри и елита имају сто један начин да избегну пражњење сопственог рачуна.




Srbi se NE bune. Nope. Koji smo mi narod, muka mi od nas!
Osim, ajd sad, šačice prosvetara, pa se stvarno stvarno stvarno pitam šta radi i da li uopšte išta radi Kori The Bitch.
Da nju uzmem za primer, recimo.
mariopan mariopan 11:17 28.01.2015

Re: :))))

qqriq
Грци се буне против НАЧИНА како се новац за дуг убире ( преко леђа сиротиње док су богати готово изузети) и бунили су се против пакета " мера штедње" који је наметнут од стране ММФ а којим је сиротиња постала још сиромашнија док сами министри и елита имају сто један начин да избегну пражњење сопственог рачуна.




Srbi se NE bune. Nope. Koji smo mi narod, muka mi od nas!
Osim, ajd sad, šačice prosvetara, pa se stvarno stvarno stvarno pitam šta radi i da li uopšte išta radi Kori The Bitch.
Da nju uzmem za primer, recimo.

Да, осетим се као Човек са поносом и достојанством, како човек и треба да се осећа као разумно биће, једино у Грчкој када видим да на те протесте одлазе целе породице са децом и да су сложни у томе да могу бити сиромашни али не и понижени.

Отуда израз " дођи и узми"" и зато им се дивим.

Ми смо убијени у појам и нема шансе да изађемо масовно и подржимо било коју групу која се буни. Нахушкани смо једни против других па по систему " завади па владај" нама могу да раде шта хоће.
И хоће.
mariopan mariopan 11:27 28.01.2015

Re: :))))

Грчка има висок проценат самоубистава годишње, било је и случајева самоспаљивања испред Парламента ( због чега у одмах настале велике демонстрације) м што довољно говори о стварном безнађу које се већ неподношљиво дуго ваља Грчком.

Ципрас нуди наду а и то је нешто, разлог да се живи и сачека неко боље сутра, ако икада дође?
Желим им све најбоље, нису заслужили ово што им се догађа. Нико на свету не може да заслужи да цео народ потамане глађу ради папирића из неке штампарије ( новац)!
Људски живот нема цену.
qqriq qqriq 11:52 28.01.2015

Re: :))))

Ми смо убијени у појам и нема шансе да изађемо масовно и подржимо било коју групу која се буни. Нахушкани смо једни против других па по систему " завади па владај" нама могу да раде шта хоће.


Da.
To i ja isto tvrdim.
Al se nadam, ipak, ma non troppo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:05 28.01.2015

Re: :))))

Ћеро, па сад ми, аутошовинистички, испадосмо гори од свих???
mariopan mariopan 15:00 28.01.2015

Re: :))))

Predrag Brajovic
Ћеро, па са ми аутошовинистички, испадосмо гори од свих???

Па јесте најгори " татице"! Поред све муке не треба и ви да седате народу на грбачу.

И није ћера ( опет ћорак), само сам ја

Знам да си разочаран, и ја сам али трпим.
Зна она да има упорног обожаваоца на блогу и чим узмогне јавиће се овде. За једно три четри године.

А како баш теби да не издају тај фискални рачун па их овде ваздан олајаваш, кад нама власник ресторана за сто гратис шаље традиционални грчки слаткиш од јогурта+ више врста слатког+ диван тамни мед од четинара са планине + велики пладањ охлађене лубенице, диње и смокава?

Мора да су чули шта о њима причаш овде?
tasadebeli tasadebeli 15:00 28.01.2015

Re: :))))

mariopan

Грци се буне против НАЧИНА како се новац за дуг убире ( преко леђа сиротиње док су богати готово изузети) и бунили су се против пакета " мера штедње" који је наметнут од стране ММФ а којим је сиротиња постала још сиромашнија док сами министри и елита имају сто један начин да избегну пражњење сопственог рачуна.

Коментари испод таквих вести су углавном писали ботови јер није могуће да нико не напише да у Грчкој пензије нису 1000 евра, напротив, маса пензионера преживљава са 200 - 300 евра, да млади који седе по кафићима и " цео дан пију кафу" - немају посао и да су зато очајни ( шта би требало, да се због тога сакрију у неки подрум?)....али, филтрирање таквих коментара о енормним примањима и лењости Грка допринело је томе да данас мали број људи разуме како је стварно Грцима и, наравно, као " таквима" ускратиће им подршку..




Не разумем се у економију... Али знам шта су ми причали Грци о ситуацији код њих последњих година...

За разлику од твоје деце, ја у Грчкој "живим" само две-три недеље годишње. Годинама одлазим код једног истог газде у смештај на Тасосу, већ смо опријатељили довољно да ја њему одавде обавезно вучем неку домаћу шљивку, а буде ми узвраћено на исти начин неким домаћим текућим производом...

Ван сезоне мој газда на Тасосу (где је живот ипак другачији него у великим градовима) је учитељ. Јбг, где год мрднем просветари. Не користи се баш добро енглеским, исто као и ја грчким, па се махом споразумевамо рукама, очима итд.

Уназад две-три године у исто то време код газде долази његов пријатељ (или рођак, не могу никако да похватам те њихове фамилијарне везе) који је професор универзитета у Атини. Он одлично говори енглески и увече на тераси често седимо и причамо сва тројица. Рођак преводи газди и мени, ту смо негде слични и по годинама и прича тече. О ономе што нам се свима догађа, наравно...

Између осталог, испричали су ми и о начину на који су у Грчкој упропастили пољопривреднике и довели велики број становника до тога да морају да продају некретнине у власништву (земљиште нарочито) да би могли да враћају кредите. И то што су ми њих двојица испричали неодољиво личи на оно што се настоји да се спроведе и у Србији.

Прављење лумпен-пролетаријата од читавог становништва? Људи који у власништву имају само својих десет прстију и ништа више. Па док их снага служи, живеће, а после шкарт?

Голдман-Сакс, а? Исти рецепт за цео глоб?

Е, па изгледа да неће да може...


qqriq

Kori The Bitch.


Rich bitch.
princi princi 15:23 28.01.2015

Re: :))))

Између осталог, испричали су ми и о начину на који су у Грчкој упропастили пољопривреднике и довели велики број становника до тога да морају да продају некретнине у власништву (земљиште нарочито) да би могли да враћају кредите. И то што су ми њих двојица испричали неодољиво личи на оно што се настоји да се спроведе и у Србији.

Прављење лумпен-пролетаријата од читавог становништва? Људи који у власништву имају само својих десет прстију и ништа више. Па док их снага служи, живеће, а после шкарт?


Da, pravljenje društva nesposobnih konzumenata. Dovedi ih u gradove, daj im supermarkete, shopping mallove, izbaci ih iz radionica, iz garaža, izbij im iz glave da išta umeju, ubedi ih da je trange-frange sve. Recept za propalo društvo.
freehand freehand 15:31 28.01.2015

Re: :))))

Da, pravljenje društva nesposobnih konzumenata. Dovedi ih u gradove, daj im supermarkete, shopping mallove, izbaci ih iz radionica, iz garaža, izbij im iz glave da išta umeju, ubedi ih da je trange-frange sve. Recept za propalo društvo.

Iseli proizvodnju na daleki istok a svima prodaj softver, silu i dolar. Dobar recept.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:16 28.01.2015

Re: :))))

mariopan
Знам да си разочаран, и ја сам али трпим.

:))))))))
Ниси ти. Она је. Па ми је лакше.

Да те обавестим: А како баш теби да не издају тај фискални рачун па их овде ваздан олајаваш, кад нама власник ресторана за сто гратис шаље традиционални грчки слаткиш од јогурта+ више врста слатког+ диван тамни мед од четинара са планине + велики пладањ охлађене лубенице, диње и смокава? -- то се зове гостопримство, и не говори ништа о легалности пословања.

И ја их не олајавам. Веровала или не, Грци су мени симпатични. Него, смешно ми је што се, као деца, праве невешти: у центру Солуна, у једном од највећих локала, сео сам им на кичму да откуцају исправан фискални рачун, јер су ме изнервирали. Наиме, био ми је донео мангуп-конобар скрипту на папирићима, па сам га натерао да папириће претвори у нешто долично нормалне државе. А све то само због тога што не примају картице, а не примају картице јер се на тај начин, с кешом, лакше мува...

Пошто сам нешто пословно путовао, моје се друштво заједно са мном забављало и извлачило статистику: заиста, од 10 боравака по ресторанима и кафићима, само у једном смо добили исправан рачун, у другом формално исправан рачун на ком је покушано да нам наплати се 10 € више (ја сам био тај који је убеђивао друштво да је било случајно, ето таква ми је природа :), а у осталих 8 пута били су то неки папирићи, салвете и конфете... Смејурија од државе, барем у том сегменту, по ономе што сам недавно видео. Баш као и ми.

Иначе, Грци воле Србе, барем тако важи. Опет, и то је из оне мени накарадне перспективе "малих" и "инферирорних" народа и заједничких непријатеља. Како год, мисли да о себи мисле прецењено, опет -- баш као и Срби. Питање је, опет, који народ о себи тако не мисли.

Узгред, покушавао сам да сарађујем с једном великом грчком фирмом. Није ишло, и поред добре воље и коректног односа са обе стране. Њихова технологија пословања није издржала прве веће испите. Сада опет нешто се домунђавамо.

Грчка је најлепша.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:59 28.01.2015

Re: :))))

tasadebeli
Голдман-Сакс, а? Исти рецепт за цео глоб?

Нема, Тасо, ово много утемељења. Процес урбанизације јесте природан процес светске историје, који се у једном трену преокрене у супротном смеру, па се градови распрше а земље целе "урбанизују": Словенија, Немачка, Аустрија, Италија, Француска... тако то изгледа. Све је "урбанизовано", цела Тоскана или Прованса, а немачки градови, рецимо, спајају се један са другим у велике целине, и сад се ти водиш да живиш у неком граду, а налазиш се на 20-25 минута вожње возом од правог града и његовог историјског центра. Не верујем да је другачије и за један Лондон, распршен и разуђен на огромној површини, или Париз: наше Барајево у развијеном свету истински би било део једног правог града а до Младеновца би ишла метро линија или сјајно употребљив превоз железницом.

А то да банкари и велики инвеститори јесу "грамзиви", мени некако дође нормално. Питање је само да се та "грамзивост" уведе у разумне, одрживе оквире.
mariopan mariopan 17:12 28.01.2015

Re: :))))

@Таса елегантно попуњен

И ја знам много примера како је држава Грчка сопствени народ довела до сиромаштва, како је драла кожу да леђа обичном пуку а у исто време угојени министар грми са говорнице у Парламенту како СВИ морају да пријаве раднике и плате социјално, пензијско....итд...и онда га неко пита да ли је он пријавио своју кућну послугу са Тајланда ...а он запрепашћен каже " Па то су моји пријатељи, моји гости...шта да их пријавим"?

И зато ваљда ти " пријатељи" носе униформе послуге, не гледају Газду у очи, не проговрају ако нису питани, раде 24 сата дневно 7 дана и свих 365 дана у години без слободног дана, пензијског и здравственог осигурања ....и наравно да су му пријатељи, па омогућили су му да се обогати и утаји држави све што је могао + перу, кувају, пеглају ко најбоља машина.

Јавно све то и ником ништаааа.

Или министар који ни неколико година после Олимпијаде не уме ( или неће, не сме) да одговори на питање поновљено десетак пута " Колико је коштала Олимпијада?"....... одговор " Много више него што смо очекивали" и тако десет пута.

Да ти се смучи.
mariopan mariopan 17:20 28.01.2015

Re: :))))

@ Брајовић

Верујем да си тако прошао али тога има свуда.
Не постоје мали и велики народи само постоје мали и велики људи, па так и Грци. Имаш све ко на вашару, исто као и код нас.

Ја сам, срећом, упознавала углавном јако добре људе, а и да нисам, ово је ситуација када те ситнице губе значај, превише су ситне за оно што се већ дуго дешава. Довијају се како да преживе јер то је природан рефлекс који нам је даат ради опстанка.

Када би имао да бираш да ли да нахраниш децу или платиш харач држави за који знаш да ће га неки угојени министар угурати у сопствену задњицу, шта би изабрао?
Јер Грци само тај избор имају.
Или да утаје део пара и преживе или да све плате и обесе се на прву бандеру јер ни то није довољно да их спасе.

Грчка је лепа али ми је Србија и лепша и милија.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:45 28.01.2015

Re: :))))

Верујем да си тако прошао али тога има свуда.

Илузија.
Нема...
Негде постоји савршен ред, негде он није савршен али је бољи, а овако климав -- вероватно још само у Бугарској или Хрватској или тако неке, а не озбиљне ЕУ земље.
Па онда такав приступ утерује државу у буџетски дефицит, уз неосновано богаћење људи (твог гостопримљивог домаћина :))), о чему и ти причаш. И то ти смета код нас, а код Грка не? Тај порез који је утајен узет је од грчке деце, путева, социјалног и пензија...
:)
blogovatelj blogovatelj 17:46 28.01.2015

Re: :))))

Или да утаје део пара и преживе или да све плате и обесе се на прву бандеру јер ни то није довољно да их спасе.


Aha, a oni nesretnici svojim neplacanjem ne teraju tu svoju istu Grcku u katastrofu?
Njih desetak miliona sto ne placaju po par stotina evra mesecno, oni nisu krivi?
Samo ministar je kriv?
mariopan mariopan 18:28 28.01.2015

Re: :))))

blogovatelj
Или да утаје део пара и преживе или да све плате и обесе се на прву бандеру јер ни то није довољно да их спасе.


Aha, a oni nesretnici svojim neplacanjem ne teraju tu svoju istu Grcku u katastrofu?
Njih desetak miliona sto ne placaju po par stotina evra mesecno, oni nisu krivi?
Samo ministar je kriv?

А, није исто.
Несрећник је пследица.
Министар је узрок.

Не оправдавам ништа, само констатујем да у тој сивој зони постоји много нијанси сиве, а неке ми се више свиђају од других.
Један то ради да не би гладовао други да би био још богатији?

Само онај део где је разлог преживљавање ( целих породица) оправдавам,иако штети тој држави шта год то било, а не подржавам богатог бахатог који то ради да би стекао енормну личну корист, не зато што мора, као несретник, већ зато што је алав.

Верујем да старац инвалид који пере све излоге на сунчаној страни улице у Атини, сваког јутра, неплаћа порез држави, јер не може, умро би ако би то радио?
А држава у којој би он умро ако тако стар и блестан мора да ради јер су му пензију скресали на " неиздржљиво" заслужила је да јој он утаји сваку пару коју може.
tasadebeli tasadebeli 18:40 28.01.2015

Re: :))))

Predrag Brajovic

Питање је само да се та "грамзивост" уведе у разумне, одрживе оквире.


То и јесте суштина свега овога, теме овог блога, односно грчких избора...

Не причам о Сиризи, ни о било којој партији, причам о избору оног обичног малог човека који се итекако осећа понижено у свему томе.

Невоља је што тим "банкарима и великим инвеститорима" локална багра здушно помаже у свему томе трљајући руке због своје провизијице.

Не поменуше ли пре пар година "финансијски кругови" из Европе да би Грци могли да размисле и о распродаји својих острва не би ли отплатили дугове?

Колико је, Брајо, порасла цена земљишта по Војводини откада се наговестило да би Арапи могли да је купују? Имаш ли неки податак о томе?

И није ли Србија Споразумом о стабилизацији односа са ЕУ пристала да од 2017. године они који нису држављани Србије могу да купе земљиште у трајно власништво што је преседан у Европи јер свугде странци могу да закупе земљиште, па макар и на 99 година, али не могу и да га купе?

И шта ће онда урадити моја браћа од стрица, паори, када због враћања кредита које су подигли да би се бавили пољопривредом, буду испродавали своје њиве по Банату? Доћи ће код мене да живимо сви заједно у ових мојих 40 београдских квадрата и бавићемо се сви уличном транге-франге економијом јер је, боже мој, урбанизација природни историјски ток?

А храну и енергију ће нам продавати један врло узан круг људи и бићемо у потпуности зависни од њихове воље?

Смрдљива је то прича, Брајо, врло смрдљива... И зато мора да се уведе у неке разумне социјално одрживе оквире иначе ће довести до пуцања читавог система.

На жалост, "грамзиви банкари и велики инвеститори" за које ти имаш разумевања изгледа и нису баш много просвећени како ти то очекујеш од њих. Изгледа да им грамзивост малкице замагљује видик... (А и што рече неко, просвећеност није само образовање. Просвећеност је много више од образовања. )

П.С. - Дигресија:

Сећаш се сцене из Касовицовог филма Мржња? Када она три другара из сиротињског париског предграђа, црнац, Арапин и Јеврејин, незапослени наравно као и млади Грци и Срби, и који дане проводе тукући се са полицијом јер су то представници система до којих могу да досегну, крену у центар Париза да однесу пошиљку гудро за неке ситне паре?

На свом путу ка центру наиђу на рекламни билборд неке туристичке агенције са рекламним слоганом The World Is Yours. Један од та три момка приђе реклами и спрејом прецрта оно Y тако да после њиховог проласка на билборду пише The World Is Ours.

Сваки пут када видим ту сцену, најежим се зато што је то оно што ће се догодити ако се читава прича не уведе у неке разумне оквире прихватљиве за већину. Само што таква промена, подстакнута мржњом која се таложи све више и више, онда обавезно доведе и до крвопролића...

Понављам ти, не разумем се у економију и политику... Само посматрам свет око себе и питам се куда све то води...
blogovatelj blogovatelj 18:59 28.01.2015

Re: :))))

А, није исто.
Несрећник је пследица.
Министар је узрок


Izvinjavam se lepo, ali svi su uzrok.
Nemoj mi samo reci da ovaj u svojoj kafani ne bi zavrtao drzavu za porez i doprinose kad bi ministar bio posten. Nagledao sam se ja takvih po Srbiji, cudo jedno.
Zato je i Srbija tu gde jeste.
Da vidis samo kako sindikalac po termoelektrani pre dvadesetak godina sve besedi o postenju, a onda kumu u krugu firme sastavi komplet masinu za pravljenje kokica na ulici, da moze kumasin i dodatno da zaradi.
I kako sam na praksi kao srednjoskolac jos za Titina vakta, tvog omiljenog Tite, gledao kako sa gradilista iznose gradjevinski materijal, elektro opremu i slicne stvari, kako iz elektro fabrika iznose FID sklopke da bi ih privatno prodavali i odradjivali tezge.
Te bajke pricaj nekom drugom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:05 28.01.2015

Re: :))))

tasadebeli
На жалост, "грамзиви банкари и велики инвеститори" за које ти имаш разумевања изгледа и нису баш много просвећени како ти то очекујеш од њих. Изгледа да им грамзивост малкице замагљује видик...

Разумевање?
Наравно да имам.
Да те питам нешто -- да ли замераш вуку што је вук? Или лаву што је лав? Па ти банкари постављени су на та своја места само с једним циљем: да максимизирају профит оних чије су паре. Њих неће зауставити сопствена, већ наша савест -- савест друштва да се том безочном хокус покус прављењу пара стане на крај.

Даље: замисли да има 1000 Грка који мазну по 1 милион евра. Ууу, то није мала сума, није лако мазнути-утајити 1 милион евра!!! Треба да се укаже прилика, да се направи комбинација, и при том да те не ухвате... И замисли да имаш 10.000.000 Грка који сви мазну, рецимо, неку невелику суму -- по 300 евра годишње (добију лажну инвалиднину, боловање, труднички додатак, социјално, не плате порез на имовину, струју...). Шта мислиш, ко више може да ојади државу -- ових 1.000 по 1 милион евра, или ових 10.000.000 по 300 евра? Хоћеш да рачунамо заједно, мада, погодио си -- трипут више мазнули су обични Грци него Грци богатуни? Ево ти пример, угрубо: пушећи шверцоване цигарете током свих оних Слобиних година ми смо државу штетили за најмање 3-4 милијарде евра годишње (то је садашњи годишњи приход од цигарета у нашем буџету) Пази колико је сваки Србин пушач крао од своје државе, допуштајући да му продају шверцоване цигарете: по 1.000 евра! И то само на цигаретама смо толико "крадуцкали". На бензину колико још? На струји, која је ионако била прејефтина, колико ту? На лажним боловањима, инвалидским пензијама -- ми, нација са највећим процентом инвалидских пензионера!? Ко је, дакле, више оштетио државу? Ко, Тасо?

Одмах се враћам, да наставим... ;-)
princi princi 19:11 28.01.2015

Re: :))))

Сећаш се сцене из Касовицовог филма Мржња? Када она три другара из сиротињског париског предграђа, црнац, Арапин и Јеврејин, незапослени наравно као и млади Грци и Срби, и који дане проводе тукући се са полицијом јер су то представници система до којих могу да досегну, крену у центар Париза да однесу пошиљку гудро за неке ситне паре?

На свом путу ка центру наиђу на рекламни билборд неке туристичке агенције са рекламним слоганом The World Is Yours. Један од та три момка приђе реклами и спрејом прецрта оно Y тако да после њиховог проласка на билборду пише The World Is Ours.

Сваки пут када видим ту сцену, најежим се зато што је то оно што ће се догодити ако се читава прича не уведе у неке разумне оквире прихватљиве за већину. Само што таква промена, подстакнута мржњом која се таложи све више и више, онда обавезно доведе и до крвопролића...


Kapitalizam je prodao iluziju da podela rada uspešno rešava sve: ti se specijalizuješ za obavljanje određene vrste posla za koju imaš talenta i uslova da razviješ i onda manje ili više uspešno živiš razmenjujući taj svoj ekspertizam za ekspertizam neke druge vrste koje treba tebi i drugim ljudima. Tako funkcionišu slobodna društva. Međutim, šta se dešava ako ti ne možeš da razviješ tu vrstu specijalizacije ili ako ona postane toliko jeftina, ako se njome bavi toliko ljudi da ona postane neisplativa? Ako ti se ovim ili onim mehanizmom ta tvoja specijalizacija učini toliko bezvrednom da se njome ne može osigurati egzistencija? Velike države poput Nemačke, Francuske, UK, mogu raznoraznim mehanizmima (između ostalog i korišćenjem bantu zemalja kao velikih gradilišta) odložiti negativne aspekte tog tehnološkog skoka, ali šta da rade male države i ekonomije poput Grčke?

Problem Grčke (a i Srbije) je što većini (u EU) odgovara ovaj set up. Po meni, Grci su u EU ušli prilično čista srca, spremni da bace i ostave svoju tradiciju, nacionalnu ekonomiju, zarad novog EU identiteta. Neko bi rekao, jeste, lako je sirotinji da se odriče svega, ona nema šta da izgubi, i taj neko bi možda bio u pravu. Vidim, ovde se dosta vodi rasprava o tome kakvi su Grci, da li su ovakvi ili onakvi, ali može li neko zamisliti situaciju u kojoj će Nemci biti dovoljno veliki i da kažu, jeste, mi smo Europejci i nije nam važno da li su Mercedes, Siemens ili BMW fabrike u Štutgartu ili u Solunu? Ili da je Italijanima (pardon! Talijanima) svejedno da li se FIAT pravi u Kragujevcu, Torinu ili Košicama? Na primer, možda i zato što radnici tamo nisu ništa lenji nego u Nemačkoj, a pored toga, imali bi i sunca i feta sira i baklave i ćeten alve u izobilju. Možda bi i poneki Nemac odlučio da se pomeri iz svog suncem okupanog Kelna, ili Diseldorfa i preseli se na kišnu Sitoniju (i posle radnog vremena se muči po plažama na onoj istočnoj strani). A možda i ne bi bilo više važno da li je Nemac? Elem, da se vratimo na planetu Zemlju, meni nešto teško da zamislim takav scenario.
qqriq qqriq 19:22 28.01.2015

Re: :))))

Rich bitch.


Nesto bas danas mrsila u Novom Sadu.
Kreten. Bogat kreten. Laza Stari Udovicki imao pet ses ceri,
Lenka Radetova Srce Najvece, ova j e z i v a.
qqriq qqriq 19:23 28.01.2015

Re: :))))

Она је


Sa mnom se tako NE razgovara.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:25 28.01.2015

Re: :))))

Даље, Тасо... да ли знаш ко су највећи институционални инвеститори, ови што зарађују паре ангажујући грамзиве банкаре. Не? ПОГЛЕДАЈ ОВДЕ, пензиони фондови. Они исти који и Грцима исплаћују пензије, или Чиеланцима, Норвежанима... Људи који живе од пензија су мали, скромни људи, никакви богаташи. И -- гле! -- њиховим парама се "пљачкају" сви други по свету?

Правда?
Да ли је правда да неимућни пљачкају неимућне?
Хм.

Наставићу...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:32 28.01.2015

Re: :))))

Izvinjavam se lepo, ali svi su uzrok.
Nemoj mi samo reci da ovaj u svojoj kafani ne bi zavrtao drzavu za porez i doprinose kad bi ministar bio posten.


Nije to baš tako jednostavno.
Visina poreza je tu vrlo bitna stvar. Visina poreza mora biti umerena, prilagođena stvarnim mogućnostima obveznika da bi imala svrhu.
Previsok porez nije porez, to je harač.

Kad već pominješ primer...šta misliš, da li je onaj starac iz Mariopaninog komenatra, koji pere svoje izloge i ne plaća porez, prevarant, utajivač, ili jednostavno visina poreza nije usaglašena sa njegovim mogućnostima, on naprosto ne može da ga plaća, previsok je, pa mu ostaje da bira između toga da radi samo za državu, ili da radi da bi sebi obezbedio makar najminimalnije, pa dokle traje, traje?

Čuh večeras da 350 000 ljudi u Grčkoj nama struju, ne može da je plati pa živi bez nje.
Podatak koji baca malo drugačiju sliku od one da su Grci lakomislene i neodgovorne troškadžije.
tasadebeli tasadebeli 19:33 28.01.2015

Re: :))))

princi

Elem, da se vratimo na planetu Zemlju, meni nešto teško da zamislim takav scenario.



Видећемо... Очајање може да доведе до свакаквих исхода... Све ове наше речи и ово што овде претпостављамо и пишемо не значи ама баш ништа некоме ко је доведен до очајања.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:47 28.01.2015

Re: :))))

Но, мрзи ме даље и да пишем...

Углавном, друштво је то које мора да наметне норме онима који имају моћ да тумбају те светске капитале. Али, све је то палијатив, док се не успостави -- светска влада! И онај мој предложени светски порез је такав. Залечиће ствари, не и разрешити. Треба нам светска влада, да би једном неко укапирао да увек можемо неком бити Грци или Срби или Африканци, свако од нас. И да онда из те перспективе о нама размишља. Мање себично, и мање краткорочно. Но, једном приликом, када сам објашњавао како је овде концепт наслеђивање труо, да се мора наследство снажно опорезовати да не би долазило до концентрације капитала, да нема логике да неко простом лутријом места рођења и социјалне валидираности буде фаворизиован у односу на оно клинче из Африке или Ирана, само је, чини ми се, један болид био уз мене. А ови хуманисти су хуктали и бректали: А зашто би ти да узмеш мом детету паре? Па зато што је и оно у Африци твоје дете. Ти си му макар поочим! :)))

Него, мислим да нисмо тога довољно свесни, ми* живимо далеко боље него 2/3 света. Две трећине, пази! И жалимо се као да смо заслужили да живимо боље. Нисмо. Ми смо добрим делом попушили и појели нашу будућност током деведесетих. И правимо се блесави, као да тога није било...

Мрзи ме даље.

* Корзиканска терористичка сепаратистичка организација.
milisav68 milisav68 19:57 28.01.2015

Re: :))))

blogovatelj

Nemoj mi samo reci da ovaj u svojoj kafani ne bi zavrtao drzavu za porez i doprinose kad bi ministar bio posten. Nagledao sam se ja takvih po Srbiji, cudo jedno.

Nije to tako jednostavno.

Ne znam kako je u Grčkoj, ali u Srbiji pored poreza i doprinosa imaš gomilu nekih taksi, koje moraš da platiš radio-neradio.I onda se stvara lanac korupcije, ko to treba, a ko ne treba da plaća, pa je najuspešniji onaj ko najviše utaji, jer mu ostaje najviše da podmaže tamo gde treba - dok se ne promeni vlast (ili ako neće da plati reket novoj vlasti).

U uređenim državama situacija je mnogo čistija, imaš samo doprinose (eventualno kiriju), a porez plaćaš na osnovu prometa/zarade.Čak iako ima nekih taksi, one su stabilne i ne povećavaju se svake nove godine za 100%.
Pa tako možeš da planiraš rashode na neki srednji rok, a ako posao ne ide baš najbolje, ostaje ti za neki skroman život, dok je akcenat kontrole na imovinskom stanju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:45 28.01.2015

Re: :))))

hoochie coochie man
Čuh večeras da 350 000 ljudi u Grčkoj nama struju, ne može da je plati pa živi bez nje. Podatak koji baca malo drugačiju sliku od one da su Grci lakomislene i neodgovorne troškadžije.

Глупости :)

Од 2002. до 2008. просечно грчко домаћинство два и по пута је повећало своју потрошњу -- Household final consumption expenditure*.
Какав нагли развој и скок!**

;-)

* Куповина некретнина није укључена у овај показатељ. Definition: Household final consumption expenditure (formerly private consumption) is the market value of all goods and services, including durable products (such as cars, washing machines, and home computers), purchased by households. It excludes purchases of dwellings but includes imputed rent for owner-occupied dwellings. It also includes payments and fees to governments to obtain permits and licenses. Here, household consumption expenditure includes the expenditures of nonprofit institutions serving households, even when reported separately by the country. This item also includes any statistical discrepancy in the use of resources relative to the supply of resources. Data are in current U.S. dollars. :)

** Све дође на наплату.*** Грцима, али и нама....
*** Додуше, не баш свима ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:51 28.01.2015

Re: :))))

milisav68
Ne znam kako je u Grčkoj, ali u Srbiji pored poreza i doprinosa imaš gomilu nekih taksi, koje moraš da platiš radio-neradio.

Србија је порезима мало оптерећена земља. Као и све земље мање фискалне и грађанске и судске дисциплине, она прибегава таксама као сигурније наплативим приходима него што су порези.
mariopan mariopan 21:07 28.01.2015

Re: :))))

blogovatelj
А, није исто.
Несрећник је пследица.
Министар је узрок


Izvinjavam se lepo, ali svi su uzrok.
Nemoj mi samo reci da ovaj u svojoj kafani ne bi zavrtao drzavu za porez i doprinose kad bi ministar bio posten. Nagledao sam se ja takvih po Srbiji, cudo jedno.
Zato je i Srbija tu gde jeste.
Da vidis samo kako sindikalac po termoelektrani pre dvadesetak godina sve besedi o postenju, a onda kumu u krugu firme sastavi komplet masinu za pravljenje kokica na ulici, da moze kumasin i dodatno da zaradi.
I kako sam na praksi kao srednjoskolac jos za Titina vakta, tvog omiljenog Tite, gledao kako sa gradilista iznose gradjevinski materijal, elektro opremu i slicne stvari, kako iz elektro fabrika iznose FID sklopke da bi ih privatno prodavali i odradjivali tezge.
Te bajke pricaj nekom drugom.


Откуд ти да је Тита мој омиљен? Немој да те Брајевић збуњује.

Није он него сигурност у време у коме сам мирно живела и радила а од тог рада могла нешто и да створим, не само да преживим. Нажалост од Титиног времена до данас такве сигурности више није било па те то наводи да ми је Тита био омиљен? Јесте кад сам била мала...а после је то само жал за младост и она лепша времена када смо све могли, а сад само животаримо и чекамо да мремо.

У томе нема ништа лоше, то желе сви људи на планети.

Не постоји савршено друштво, свега тога има и у најуређенијим земљама света, зато што је човек кварљива роба какав год систем да му даш наћи ће се неко ко ће да хвата кривине, краде или користи све привилегије на непоштен начин. Само нису сви људи такви и то нас држи да се не распаднемо и не почнемо разбојнички да отимамо једни од других.
Много више је нормалног вредног света који би се задовољио мирним скромним животом, сигурношћу за одгајање породице и могућношћу да ради и плати цару царево а богу божије.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:08 28.01.2015

Re: :))))

Глупости :)

Jel?

Čovek koji je očito dobro upoznat sa stanjem dole reče to u dnevniku.
Sad da li da verujem tebi ili njemu, bel mi ga.
Nekako mi on uverljivije zvuči,

Doduše, on priča o dve hiljade petnaestoj ti o dve hiljade drugoj, možda ste oba u pravu.
A šta ako je i on upravu?

Previše to pojednostavljuješ kad krivicu svaljuješ na pojedince.
Zar je greh uzeti povoljan kredit u uslovima kad ti je plata dovoljna da ga vraćaš?
Zar je greh ne razumeti se u ekonomske zakonomernosti?
Zar je greh ne znati da će se u budućnosti desiti neki lom?

Ovde ima mesta kritici grčkih vlasti koji su se prezaduživali i troškarili, ali niakako kritici Graka kao pojedinaca.

Da li će ova vlada uspeti da nekako zaleči greške prethodnih a da pri tom i građanima ostavi prostora da dišu, ne zna se, ali optuživati Grke jer su trošili je neozbiljno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:25 28.01.2015

Re: :))))

hoochie coochie man
Глупости :)

Jel?

Čovek koji je očito dobro upoznat sa stanjem dole reče to u dnevniku.
Sad da li da verujem tebi ili njemu, bel mi ga.
Nekako mi on uverljivije zvuči,

Doduše, on priča o dve hiljade petnaestoj ti o dve hiljade drugoj, možda ste oba u pravu.
A šta ako je i on upravu?

Previše to pojednostavljuješ kad krivicu svaljuješ na pojedince.
Zar je greh uzeti povoljan kredit u uslovima kad ti je plata dovoljna da ga vraćaš?
Zar je greh ne razumeti se u ekonomske zakonomernosti?
Zar je greh ne znati da će se u budućnosti desiti neki lom?

Ovde ima mesta kritici grčkih vlasti koji su se prezaduživali i troškarili, ali niakako kritici Graka kao pojedinaca.

Da li će ova vlada uspeti da nekako zaleči greške prethodnih a da pri tom i građanima ostavi prostora da dišu, ne zna se, ali optuživati Grke jer su trošili je neozbiljno.

Чиниш се невешт :)

Ја ти лепо и јасно кажем да су од 2002. и 2008. Грци трошили неслућено више него што су производили, користићи за то стране кредите. Па су сада ти кредити дошли на наплату. Па сам ти за то дао податке. Тако да мени не мораш ништа да верујеш -- узмеш податке и погледаш и запиташ се: Како је могуће да се од 2002. до 2008. потрошња по домаћинству два и по пута повећа? Мислим -- да буде јасније -- то је 250%. Две стотине и педесет процената.

Такође, то, као, сироти Грци, навукли их Немци да троше?
Па како не навукоше Бугаре и Румуне?
:))))))))

Па то, даље, несретни, заведени народ... Па није, него онај КЛИЈЕНТИЛИЗАМ, о ком сам већ писао: Ја ћу да те пумпам парама (државна служба, бенефиције, пензије...) -- само ти мене гласај.

Па даље, не каже нико, нас је преварила наша влада, него зли Немци, што су нам дали да трошимо (btw. нису они, него су Французи уз домаће банке били највећи дародавци новца). Мислим -- сад се праве сви блесави.

Дај, нек пострељају онда ове њихове претходне политичаре. Ја немам ништа против. И да врате све што су накуповали, па да им се опрости цео дуг. Ето, тако може, слажем се...

Бемлига, кад дође до оног -- Дај да платимо рачун, ко је, дакле, шта имао? -- сви негде нестану, и праве се невешти. Што рече Куста за Брегу, својевремено: Он је од оних људи што те изведу на вечеру и плате твојим новчаником.
princi princi 21:28 28.01.2015

Re: :))))

Ne ulazeći u tačnost podataka ali stvarno mi sa čisto logičke strane nije jasno kako činjenica da je prosečno grčko domaćinstvo udvostručilo potrošnju struje u periodu od 2002. do 2008. isključuje mogućnost da večeras (tj 28.1.2015.) 350 hiljada Grka (pretpostavljam, oko 4% najsiromašnijih domaćinstava) nema struju?
mariopan mariopan 21:29 28.01.2015

Re: :))))

Predrag Brajovic
Верујем да си тако прошао али тога има свуда.

Илузија.
Нема...
Негде постоји савршен ред, негде он није савршен али је бољи, а овако климав -- вероватно још само у Бугарској или Хрватској или тако неке, а не у озбиљне ЕУ земље.
Па онда такав приступ утерује државу у буџетски дефицит, уз неосновано богаћење људи (твог гостопримљивог домаћина :))), о чему и ти причаш. И то ти смета код нас, а код Грка не? Тај порез који је утајен узет је од грчке деце, путева, социјалног и пензија...
:)

У Бугарској ми огорчен инжењер који ради као чувар објекта нуди шверцоване цигаре ( јер су јефтиније а он само те може да купи) нуди ми да их пробам и прича како су позатварали фабрикеи како три хиљаде људи који су у њима радили у својој струци сада немају посао а он ето има " среће" да буде слуга чувар у објекту у коме су власници свих апартмана странци. Плата му је толика да не може да купи цигаре по редовној цени па пуши шверцоване. Ћерка му исто ради у суседном ресорту на рецепцији, има факултет и може да се убрише дипломом.

Док то прича сав је згрчен, шутира камење са напетим изразом лица, као да га нешто физички боли.
Било је то пре две године, већ сам помињала на блогу.
Значи погрешно мислиш да је боље тамо. Није.
А човек не плаћа порез за цигаре ( акцизе) јер то - не може да плати.

Јел он непоштен или само жртва такозване " државе"?
omega68 omega68 21:33 28.01.2015

Re: :))))

светска влада!

Масонски пријекат?!?!?
Не желим да вређам и да кажем да ово само болестан човек може да призива.
То је легитиман став.
Али оних...
И да онда из те перспективе о нама размишља.

Нећу да они о мени размишљају
Мање себично, и мање краткорочно.

Ко каже?
Ти?
А шта ако тај који размишља, пожели да одређене искорени?
Словене или Германе или Англо-саксонце?
Ко ће да га спречи ако је тај што размишља само један.
То је и највећи проблем олош-елита које воде данашње државе - ,,пусти ове наше мајмуне да их неко води а ми ћемо да глумимо њихове представнике''.
Не ради се ту о концепту наслеђивања, ту се ради о много перфиднијој ствари за контролу рађања и опстанка живота.
само је, чини ми се, један болид био уз мене.

Баш ме чуди
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 28.01.2015

Re: :))))

Ја ти лепо и јасно кажем да су од 2002. и 2008. Грци трошили неслућено више него што су производили, користићи за то стране кредите


Dobro.
I sad više nemaju, sad 350 000 njih nema ni za struju.
I što kažeš da su to gluposti?
Nije moguće, ne veruješ da je tako, šta?
Тако да мени не мораш ништа да верујеш -- узмеш податке и погледаш и запиташ се: Како је могуће да се од 2002. до 2008. потрошња по домаћинству два и по пута повећа? Мислим -- да буде јасније -- то је 250%. Две стотине и педесет процената.


I ti podaci će da negiraju tvrdnju za koju kažeš da je glupost?

Šta ti zapravo pričaš, da nije tačno ovo što se reklo u dnevniku, ili, tačno je ali i treba im tako?
Такође, то, као, сироти Грци, навукли их Немци да троше?


Pa nisam to rekao nigde, ali
Kad neko daje pare nekome on time i sam preuzima deo rizika.
Svugde i uvek postoji kategorija loših plasmana i nenaplativih portaživanja.
E sad, da li je taj koji je davao pare imao neki skriven cilj, ili je i on mislio da će blagostanje večno trajati je teško dokučiti, ali nisu oni baš naivni.


Nije nepoznat zelenaški manir da nekome, na čiju su npr kuću bacili oko, daju pare za koje unapred znaju da neće biti vraćene. I tako ode kuća.
Svakako, alavost vlasnika kuće je presudna, ali i nečasne namere zlenenaša tu nisu upitne.
Па даље, не каже нико, нас је преварила наша влада, него зли Немци,

Pa pazi, ako neko kome ti duguješ novac jer je on tvome ocu nekad pozajmio, a sad insistira na tome da se ti sa porodicom iseliš na ulicu, teško da ćeš samo o ekonomskim zakonima da razmišljaš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:58 28.01.2015

Re: :))))

omega68
само је, чини ми се, један болид био уз мене.

Баш ме чуди.

Па ни тај мајчин син, изгледа, није ништа паметнији од мене :))))
Па то ти је као да неко данас пита какве везе има то што су се Грци дуги низ година башкарили са тим да данас неки од њих немају ни за струју.
Па, јебига, кад систем изађе из баланса, док се не врати има да удара и насумице и погрешно... Што се нама злопате она деца којима требају операције, млади без посла, стари без пензија и лекова? Нема правде у неуређеном и нестабилном систему, само мање и веће неправде. Зато.

А ово што се тиче рађања и размножавања, мене су овде дисквалификовали, боље да ћутим :)))))
Него, стварно, о чему се ради?

Ево га у табели грчко економско чудо 2002-2008! :)))


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:03 28.01.2015

Re: :))))

hoochie coochie man
Kad neko daje pare nekome on time i sam preuzima deo rizika.

:)
Наравно.
Па ће доћи до отписа.
Само се неће тако звати.
Вероватно око 20%.
25% би већ био успех. И вероватно лош преседан за остале дужнике.

Да си прочитао чланак који сам окачио, хвалећи новог министра финансија (прочитај његову аутобиографију, човек је математичар, у ствари :), разумео би у ком се правцу иде. А не ове бапске кукњаве...
milisav68 milisav68 22:04 28.01.2015

Re: :))))

Predrag Brajovic
Србија је порезима мало оптерећена земља. Као и све земље мање фискалне и грађанске и судске дисциплине, она прибегава таксама као сигурније наплативим приходима него што су порези.

I to stvara vrzino kolo korupcije.

Vlast to namerno radi da bi držala sve pod kontrolom.

To se radi u diktaturama i poludiktaturama (kao što je Srbija), a i Grčka vuče takve repove.
mariopan mariopan 22:04 28.01.2015

Re: :))))

princi
Ne ulazeći u tačnost podataka ali stvarno mi sa čisto logičke strane nije jasno kako činjenica da je prosečno grčko domaćinstvo udvostručilo potrošnju struje u periodu od 2002. do 2008. isključuje mogućnost da večeras (tj 28.1.2015.) 350 hiljada Grka (pretpostavljam, oko 4% najsiromašnijih domaćinstava) nema struju?


Можда се греју на струју јер не могу да купе дрва а тамо уме да буде и хладно.

Проблем је и у томе што је за струју везан и посебан додатни харач за који те нико није питао да ли хоћеш и можеш да га плаћаш....а зове се " помоћ грађана да држава отплати дуг", и није га могуће рсздвојити па платити само своју струју већ мора све да се плати и морају СВИ да их плате....и незапослени, и они који немају ништа, и социјално угрожени....сви који укључе сијалицу, тв, грејалицу.....видиш поенту?

Неко се сетио како из цркнуте краве исцедити још мало млека. Суме нису безазлене, ко не плати све следује сеча.

Било је и несрећа, једно дете се угушило прошле године, девојчица, мајка је спремала по кућама а она запалила нешто да се угреје и угушила се. Мајка и она дошле су из Србије и то се десило негде око Солуна. Цела Грчка их је отплакала.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:07 28.01.2015

Re: :))))

:)
Наравно.
Па ће доћи до отписа.
Само се неће тако звати.
Вероватно око 20%.


To i jeste cilj nove valsti, pa ne razumem onda ovu tvoju zadrtost, Grci su rasipnici, neće da plaćaju porez, a kad bi je plaćali i izdavali račune, gluposti....i sve te priče?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana