Društvo| Istorija| Reč i slika| Zabava| Život

Kako su pocrnele sve venecijanske gondole

mirelarado RSS / 30.01.2015. u 14:47


 

     За савремену Венецију гондола представља, поред Трга и цркве Светог Марка, најзначајнији симбол града, а сваки амерички туриста који држи до себе, обрадоваће своју изабраницу романтичном пловидбом по Каналу Гранде, док распевани гондолијер весла и изводи сладуњаве серенаде. Они сиромашнији, а кичу наклоњени, купиће украсни модел гондоле, која се окреће и свира...

Venice%20Gondola.jpg
     У прошлости је гондола имала другачију намену и улогу. У 16. веку постала је незаменљиво превозно средство имућнијих житеља ондашње Млетачке републике, племићких и трговачких породица. Успон овог поморског града - државице већ је био достигао свој врхунац, а након открића Америке, примат су полако преузимале поморске велесиле. Као што то обично бива, почетак кризе довео је до тога да богаташи постану још разметљивији у приказивању своје моћи и сјаја, па су угледне породице почеле да се надмећу чија ће гондола бити већа, раскошнија, са скупоценијим украсима и фигурама на прамцу и крми. За њима су се поводили и они мање имућни, протежући се преко свог губера, па чак и они који су се бавили нечасним занимањима, лоповлуком, пљачкама и преварама, настојали су да их сви виде у што луксузнијем пловилу.
     Како су гондоле некада изгледале може се видети током историјске регате која се сваке године одржава у Венецији.

images?q=tbn:ANd9GcRqkoQhguaXex7WDel2-NhReAo3GltWNolDYTZFwZqkny6DA7x5

 

     То хаотично стање, почетком 17. века, претило је да прерасте у праву правцату анархију и често је ометало саобраћај кроз канале. Тако је градски Сенат (пандан данашњој скупштини) прописао казну за власнике превеликих и претерано раскошних гондола. Али, авај, жеља за престижом била је јача од шкртости. Власници су плаћали глобу само да би и даље могли да се шепуре у својим накинђуреним пловећим лепотицама. То је присилило Сенат да, 1633. године, тачно пропише величину и изглед свих венецијанских гондола. Градски оци, наиме, изгласали су да гондола не сме бити дужа од 7м, шира од 1,75м и тежа од 700кг, као и да мора бити офарбана искључиво црном бојом. Прописан је и изглед гвозденог украса, а уједно и контратега, на прамцу гондоле. Његов врх представља стилизовану капу какву су носили млетачки дуждеви, лучни прорез је мост Риалто, а „зуби" тог „чешља" представљају шест градских четврти.

simboligondola.jpg
     Доцније су се о црној боји гондола испредале легенде: неки су тврдили да је то био симбол пропадања, или да се тиме изражавала жалост због епидемије куге 1630, која је у овом граду однела трећину тадашњег становништва. И то показује колико се лако преваримо када данашњим аршинима тумачимо прошле догађаје. У то доба, наиме, црно уопште није било боја жалости, већ тамно црвено. Чланови Сената одабрали су црну боју напросто због тога што оличава елеганцију и скромност.


     Данас ову причу о гондолама читамо као куриозитет, бојим се да, опијен потрошачком и технолошком експанзијом, савремени човек из ње неће извући никакву поуку.

 Jeep-Crushes-Clunkers-2.jpg

 



Komentari (240)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 14:55 30.01.2015

Volim kad naučim

Његов врх представља стилизовану капу какву су носили млетачки дуждеви, лучни прорез је мост Риалто, а „зуби" тог „чешља" представљају шест градских четврти.

nešto novo, nisam znao za ovo.

p.s. Inače je strašno što sam naslov pročitao kao "kako su pocrvenele sve venecijanske gondole" i onda do kraja teksta očekivao objašnjenje crvenjenja...
mirelarado mirelarado 14:57 30.01.2015

Re: Volim kad naučim

p.s. Inače je strašno što sam naslov pročitao kao "kako su pocrvenele sve venecijanske gondole" i onda do kraja teksta očekivao objašnjenje crvenjenja...


Блоговска дислексија. : )
А видиш и да замало нису поцрвенеле од жалости.
princi princi 15:21 30.01.2015

Volim i prepoznajem ovu rečenicu, :)

И то показује колико се лако преваримо када данашњим аршинима тумачимо прошле догађаје
mirelarado mirelarado 15:33 30.01.2015

Re: Volim i prepoznajem ovu rečenicu, :)

princi
И то показује колико се лако преваримо када данашњим аршинима тумачимо прошле догађаје



A могли бисмо много да научимо из историје средњовековних градова - државица, само када би нам надменост накнадне памети то дозволила. :)
princi princi 15:37 30.01.2015

Re: Volim i prepoznajem ovu rečenicu, :)

myredneckself myredneckself 15:45 30.01.2015

Re: Volim i prepoznajem ovu rečenicu, :)

као и да мора бити офарбана искључиво црном бојом.

Auu, bokte, ovo k'o oni beogradski suncobrani od pre neki dan, Mirela.
Da nije Mali možda od Mletaka, hm?
Mislim, sve pod mus, elegancija i to...
mirelarado mirelarado 15:48 30.01.2015

Re: Volim i prepoznajem ovu rečenicu, :)

Da nije Mali možda od Mletaka, hm?


Десна рука Великог дужда. А добављачи сунцобрана правилне боје
трљају ручице... есенција отмености.
emsiemsi emsiemsi 23:51 30.01.2015

Re: Volim i prepoznajem ovu rečenicu, :)

mirelarado
princi
И то показује колико се лако преваримо када данашњим аршинима тумачимо прошле догађаје



A могли бисмо много да научимо из историје средњовековних градова - државица, само када би нам надменост накнадне памети то дозволила. :)

Успут --- ко може да ужива у вожњи гондолама у оној муљавој водурини Венеције !?
Gospodja Klara Gospodja Klara 15:48 30.01.2015

Hehe,

Чланови Сената одабрали су црну боју напросто због тога што оличава елеганцију и скромност.


Ovi isto.:)




I malo muzike iz kaCambilamala-foldera:

mirelarado mirelarado 15:51 30.01.2015

Re: Hehe,

Ovi isto.:)


Ви'ш како ниједан не штрчи. Свима су им исти... :)))))))

За мјузу
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:22 30.01.2015

Re: Hehe,

Ви'ш како ниједан не штрчи. Свима су им исти... :)))))))


Ne, neću okačiti šaljivu fotku na tu temu!
mikele9 mikele9 18:14 01.02.2015

Re: Hehe,

Ви'ш како ниједан не штрчи. Свима су им исти... :)))))))

Mirela, DŽavolice jedna
nsarski nsarski 15:56 30.01.2015

Gondolijerski esnaf

je veoma konzervativan. Na primer, da bi se dobila dozvola za upravljanje gondolom treba da se buduci gondolijer obucava oko godinu dana. Ta vestina, zapravo, nije ni malo trivijalna i oni dozvolu ne izdaju svakome. Razumljivo jer su cene turisticke voznje gondolom (oko 20 minuta u trajanju) izmedju 50 i 100 evra. Stite ljudi svoju struku, kao, pribogu, beleznici kod nas, pu pu.
Do nedavno, gondolijeri su bili iskljucivo muskarci, i tek je pre nekoliko godina dozvola izdata jednoj zeni. Pa i u tom slucaju, ona moze da vozi samo ako je neki muskarac sprecen, i onda ona preuzima njegovu voznju.
mirelarado mirelarado 16:14 30.01.2015

Re: Gondolijerski esnaf

nsarski
je veoma konzervativan. Na primer, da bi se dobila dozvola za upravljanje gondolom treba da se buduci gondolijer obucava oko godinu dana. Ta vestina, zapravo, nije ni malo trivijalna i oni dozvolu ne izdaju svakome. Razumljivo jer su cene turisticke voznje gondolom (oko 20 minuta u trajanju) izmedju 50 i 100 evra. Stite ljudi svoju struku, kao, pribogu, beleznici kod nas, pu pu.
Do nedavno, gondolijeri su bili iskljucivo muskarci, i tek je pre nekoliko godina dozvola izdata jednoj zeni. Pa i u tom slucaju, ona moze da vozi samo ako je neki muskarac sprecen, i onda ona preuzima njegovu voznju.


И гондолијери се понашају попут свих монополиста, дискриминаторски. Тиме је успех прве гондолијерке, зове се Ђорђа Босколо, ћерка једног гондолијера, значајнији.

nsarski nsarski 16:24 30.01.2015

Re: Gondolijerski esnaf

u šoping centru Villagio u Dohi (Katar) postoje gondole koje prevoze mušterije za neki sitan novac (par dolara). Medjutim, ove gondole imaju električne motore i godolijer sluzi samo da motorčićem upravlja. Gondolijeri su uglavnom Filipinci, a romantični izlivi putnika su zabranjeni, naravno. Ono na plafonu je nacrtano nebo.



S druge strane, čuveni hotel Venetian u Las Vegasu je mnogo verniji originalu, i tamo rade pravi gondolijeri. Ono na plafonu je takodje nacrtano nebo.

mirelarado mirelarado 16:29 30.01.2015

Re: Gondolijerski esnaf

nsarski
u šoping centru Villagio u Dohi (Katar) postoje gondole koje prevoze mušterije za neki sitan novac (par dolara). Medjutim, ove gondole imaju električne motore i godolijer sluzi samo da motorčićem upravlja. Gondolijeri su uglavnom Filipinci, a romantični izlivi putnika su zabranjeni, naravno.



И нема певања, нити гондолијерки?

nsarski nsarski 16:38 30.01.2015

Re: Gondolijerski esnaf

И нема певања, нити гондолијерки?

Ne. To se smatra za nemoralno ponašanje.
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:45 30.01.2015

Re: Gondolijerski esnaf

Тиме је успех прве гондолијерке, зове се Ђорђа Босколо, ћерка једног гондолијера, значајнији.


Na diskriminaciju dodaj i nepotizam.:))) (smajli koji revnosno traži dlaku u jajetu)

Ova Alex Hai koja je prva pokušala da uđe gde joj nije mesto je totalna carica.:)

mirelarado mirelarado 16:54 30.01.2015

Re: Gondolijerski esnaf

Na diskriminaciju dodaj i nepotizam.:))) (smajli koji revnosno traži dlaku u jajetu)


То је тачно, без тате гондолијера ни Ђорђа не би прошла.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:39 30.01.2015

није ми ништа

Они сиромашнији, а кичу наклоњени, купиће украсни модел гондоле, која се окреће и свира...

Ми смо, на телевизору, имали ту са балерином што се окреће на музику из Доктор Живага. Имала је и мале лампице у разним бојама, искључиш велико светло, укључиш само гондолу, навијеш ону малу да се врти и уживаш.

У Венецији нисам био, нити сам икада гледао Живаго. Кад разислим, никад нисам био ни на балету.
mirelarado mirelarado 16:53 30.01.2015

Re: није ми ништа

marco_de.manccini
Они сиромашнији, а кичу наклоњени, купиће украсни модел гондоле, која се окреће и свира...

Ми смо, на телевизору, имали ту са балерином што се окреће на музику из Доктор Живага. Имала је и мале лампице у разним бојама, искључиш велико светло, укључиш само гондолу, навијеш ону малу да се врти и уживаш.

У Венецији нисам био, нити сам икада гледао Живаго. Кад разислим, никад нисам био ни на балету.


Изгледа да је тај модел са лампицама и балерином био најпопуларнији међу нашим људима - купцима сувенира у Венецији.
nurudin nurudin 17:11 30.01.2015

Re: није ми ништа

Мирела, хоћемо ли овим гондолама сви заједно на Карневал?

Ако је нека припрема, загревање, да се пријавим. :)


mirelarado mirelarado 17:13 30.01.2015

Re: није ми ништа

nurudin
Мирела, хоћемо ли овим гондолама сви заједно на Карневал?

Ако је нека припрема, загревање, да се пријавим. :)




То би једино газда Милутин, искусни скаут, био кадар да организује.
blogovatelj blogovatelj 18:12 30.01.2015

Re: није ми ништа

Мирела, хоћемо ли овим гондолама сви заједно на Карневал?


Meni je u planu da u zivotu posetim Veneciju, Nju Orleans i Rio u vreme karnevala. Toliko mi je zivota proslo, a jos nista od planiranog nisam odradio.
Pre jedno nedelju dana sam gledao hotele u Nju Orleansu u vreme karnevala i onesvestili su me.
Tamo gde je redovna cena $100 za noc u vreme Mardi Gras vikenda je $400. Moracu da spavam 200km od Orleansa kad budem resio da idem tamo.
mirelarado mirelarado 18:56 30.01.2015

Re: није ми ништа

Tamo gde je redovna cena $100 za noc u vreme Mardi Gras vikenda je $400. Moracu da spavam 200km od Orleansa kad budem resio da idem tamo.


Ау, зезнули су и пословично папрену Венецију! 'Ајде ти, Блоги, најпре обиђи Венецију, кад будеш боравио у овом старом делу света. Да преспаваш можеш и негде у Истри.
Gospodja Klara Gospodja Klara 18:57 30.01.2015

Re: није ми ништа

Nju Orleans


Auh! Mislim da je to jedino mesto zbog kog bih izdržala trilion sati u avionu.

Malo cajun zvuka... diže iz mrtvih:


blogovatelj blogovatelj 19:10 30.01.2015

Re: није ми ништа

Да преспаваш миожеш и негде у Истри.


Il' d'odem u Trs'?
mirelarado mirelarado 19:15 30.01.2015

Re: није ми ништа

blogovatelj
Да преспаваш миожеш и негде у Истри.


Il' d'odem u Trs'?


Што да не! Истина, то је, без Понте Роса и југо-шверцера, помало учмао, митлојропеише град, али има у њему шта да се обиђе, а до Венеције си часком.
nurudin nurudin 19:21 30.01.2015

Re: није ми ништа

blogovatelj
Мирела, хоћемо ли овим гондолама сви заједно на Карневал?


Meni je u planu da u zivotu posetim Veneciju, Nju Orleans i Rio u vreme karnevala. Toliko mi je zivota proslo, a jos nista od planiranog nisam odradio.
Pre jedno nedelju dana sam gledao hotele u Nju Orleansu u vreme karnevala i onesvestili su me.
Tamo gde je redovna cena $100 za noc u vreme Mardi Gras vikenda je $400. Moracu da spavam 200km od Orleansa kad budem resio da idem tamo.



Скромнији сам. :) Био сам испланирао да одем до Венеције сад у фебруару, још се погодио да је Карневал за време распуста (односно Сретења), али сам, нажалост, морао да одустанем.

Сад ми још Мирела разгалила душу овим блогом...
Sepulturero Sepulturero 22:02 30.01.2015

Re: није ми ништа

blogovatelj
Мирела, хоћемо ли овим гондолама сви заједно на Карневал?


Meni je u planu da u zivotu posetim Veneciju, Nju Orleans i Rio u vreme karnevala. Toliko mi je zivota proslo, a jos nista od planiranog nisam odradio.
Pre jedno nedelju dana sam gledao hotele u Nju Orleansu u vreme karnevala i onesvestili su me.
Tamo gde je redovna cena $100 za noc u vreme Mardi Gras vikenda je $400. Moracu da spavam 200km od Orleansa kad budem resio da idem tamo.
JJ Beba JJ Beba 15:48 31.01.2015

Re: није ми ништа

, без Понте Роса и југо-шверцера, помало учмао

ali zato Miramare :)
JJ Beba JJ Beba 15:53 31.01.2015

Re: није ми ништа

Malo cajun zvuka... diže iz mrtvih:

zaydeco rulz
a i cajun klopa nije za izbegavanje

cajun moon
blogovatelj blogovatelj 03:55 01.02.2015

Re: није ми ништа

Malo cajun zvuka... diže iz mrtvih:


Kakva svirka! Bluz, ali onaj koji udara u pleksus i ostavlja bez daha.
emsiemsi emsiemsi 15:10 01.02.2015

Re: није ми ништа

blogovatelj
Мирела, хоћемо ли овим гондолама сви заједно на Карневал?


Meni je u planu da u zivotu posetim Veneciju, Nju Orleans i Rio u vreme karnevala. Toliko mi je zivota proslo, a jos nista od planiranog nisam odradio.
Pre jedno nedelju dana sam gledao hotele u Nju Orleansu u vreme karnevala i onesvestili su me.
Tamo gde je redovna cena $100 za noc u vreme Mardi Gras vikenda je $400. Moracu da spavam 200km od Orleansa kad budem resio da idem tamo.

Боље да пошаљеш дознаке у завичај, него да главињаш по тим сељачким светковинама.
kick68 kick68 17:41 01.02.2015

Re: није ми ништа

са балерином што се окреће на музику из Доктор Живага. Имала је и мале лампице у разним бојама, искључиш велико светло, укључиш само гондолу, навијеш ону малу да се врти и уживаш.

Dobili je na poklon od nekog svetskog putnika. Sestra i ja pretvorile je u prah i pepeo:))
У Венецији нисам био, нити сам икада гледао Живаго. Кад разислим, никад нисам био ни на балету.

Overila sve tri tacke!
И то показује колико се лако преваримо када данашњим аршинима тумачимо прошле догађаје. У то доба, наиме, црно уопште није било боја жалости, већ тамно црвено.

Volim sve te "zalosne" boje: crnu, tamno crvenu i belu (boja zalosti u Kini). What's wrong with me? Nadam se da niko jos uvek nije zloupotrebio teget.

Bez sale, prica nije samo lekcija o skromnosti. Verujem da je gradskim ocima u to vreme bezbednost bila na prvom mestu, kao sto bi i danas trebalo da bude. Nemam nista protiv da vrli mladi svet vozi skupa kola koja ja sebi ne mogu da priustim. Taj njihov hobi trebalo bi regulisati strogim propisima zbog bezbednosti svih nas.
mirelarado mirelarado 18:05 01.02.2015

Re: није ми ништа

Volim sve te "zalosne" boje: crnu, tamno crvenu i belu (boja zalosti u Kini). What's wrong with me? Nadam se da niko jos uvek nije zloupotrebio teget.


А љубичаста се сматра "бојом самоубица", мени је драга, иако суицидалних склоности немам. :)
mikele9 mikele9 18:21 01.02.2015

Re: није ми ништа

А љубичаста се сматра "бојом самоубица", мени је драга, иако суицидалних склоности немам. :)

Moja omiljena boja u svim nijansama, toplim i hladnim. Ima je na svim mojim slikama.
Samo za tebe

mirelarado mirelarado 18:28 01.02.2015

Re: није ми ништа

Moja omiljena boja u svim nijansama, toplim i hladnim. Ima je na svim mojim slikama.
Samo za tebe


Хвала, драги пријатељу.
JJ Beba JJ Beba 21:30 01.02.2015

Re: није ми ништа

згледа да је тај модел са лампицама и балерином био најпопуларнији међу нашим људима - купцима сувенира у Венецији.

venecijanska gondola je ušla i u srpsku naučnu literaturu.
ima jedna meni smešna i staromodna etnološko/antropokoška analiza iz obalsti SEMIOLOGIJA MITA I RITUALA dr Ivana Kovačevića (sećate se lika, nekda je bio portparol SPOa u najslavnijim danima i inače je bio šef katedre za etnologiju/antropologiju na filozovskom fakuletu BU); (straomodna jer je stala negde oko strukturalizma) analiza objavljena u etnološkim sveskama pod nazivom PUT I PUTOVANJE – LEGENDE I RITUALI - Venecijanska gondola od plastike, ima je u pdfu na netu, pogledajte, piš živi. tu se on bavi semio analizom (semantičkom i sociosemantičkom kao) a ima i strukturalističkih opozicija gde on na nekm imaginarnom analizom koja nije zasnovana na terenskom radu nego nekoj apstraktnoj analizi i parcijlanom opisu grupa koje po njemu kupuju taj suvenir dovodi u vezu radničku klasu koja je po njemu najveći kupac plastičnih gondola jer su najmanje obrazovani (kao više obrazovana grupa ne kupuje taj krš)i taj uksras stvaljaju na vidno mesto da drugi vide kao znak socijlnog prestiža jer su oni zaboga bili u veneciji i to dokazuju kupovinom suvenira i gondolijera (radnička klasa takođe) gde on na osnovu uspostvaljenih opozicija dolazi do zaključka da radnici koji kupuju plastični suvenir venecijanske gondole izražavaju težnju za promenom socijalnog statusa !!!znači naš socojalistički radnik koji je otišo u veneciuju i kupio plastičnu gondolu i stavio je na vidno mesto (valjda obično televizor sa šustiklom) pokazuje težnju za promenom svog socijlanoekonomskog položaja. eto :))) venecijjanska gpndola od plastike po prof Kovačeviću predstvavlja opredmećenje takve težnje, keže "ona omogućava imaginarnu zamenu tj da se iz podređenog pređe u nadređen najamni odnos" hahahahha
eto i to je naučni rad
piš piš živi.
kako mali mikica zamišlja

i tako
Gospodja Klara Gospodja Klara 22:32 01.02.2015

Re: није ми ништа

bio šef katedre za etnologiju/antropologiju na filozovskom fakuletu BU


Da, legendarna ličnost; legenda kaže da ga je, u vreme tog političkog angažmana, malo studenata ikada zaista videlo (osim na tv-u).

Jel u toj Semiologiji on obrađuje i pokojnog Samija, kao simbol otpora protiv režimske represije? Ono, narod se poistovećivao sa odbeglim majmunom... (Mislim, ok, ako je Sami bio simbol, onda je potpuno logično bilo i loženje na Vuka.)
JJ Beba JJ Beba 23:20 01.02.2015

Re: није ми ништа

Jel u toj Semiologiji on obrađuje i pokojnog Samija,

da to su te teme.
jbte zemlja se raspadala, ratovi na vidiku, svetska antropologija se bavila nacionalizima, tiranijom vremena, štatijaznam već a on Samijem :) da u vreme ratova bavio se i jaffa keksom i tako još nekim važnim stvarima
mariopan mariopan 14:39 04.02.2015

Re: није ми ништа

Gospodja Klara
bio šef katedre za etnologiju/antropologiju na filozovskom fakuletu BU


Da, legendarna ličnost; legenda kaže da ga je, u vreme tog političkog angažmana, malo studenata ikada zaista videlo (osim na tv-u).

Jel u toj Semiologiji on obrađuje i pokojnog Samija, kao simbol otpora protiv režimske represije? Ono, narod se poistovećivao sa odbeglim majmunom... (Mislim, ok, ako je Sami bio simbol, onda je potpuno logično bilo i loženje na Vuka.)

Мили Боже
Черевићан Черевићан 17:05 30.01.2015

e che ripetiamo

канал Гранде,сутон јулски,
има томе, (ал' не и Ње)
слагала ми име (Vanna)
састав чучно . . . за сећање

гђо mirelarado, хвала
mirelarado mirelarado 17:14 30.01.2015

Re: e che ripetiamo

Хвала Вама на лепом сећању и похвали, гос'н Чер.
bocvena bocvena 18:16 30.01.2015

Re: e che ripetiamo

da ubacimo i šišmunda menčetića, dubrovačkog pesnika...iskoči mi kao asocijacija...šiško:)

Ne mogu živjeti bez tebe

Kako se bez sebe ne more živiti,
takoj ja bez tebe ne mogu živ biti;
ar kad se ja s tobom, ružice, razdilju,
kako sâm sa sobom razdiljen uscvilju,
ter tebe želeći sâm sebe toj želju.
Je li toj, misleći, veći jad ner velju?
je li toj paklen trud i čemer viditi?
ar ne vim gorči sud ner drazih želiti.
Cić toga život moj ako ćeš, sunačce,
razdilit, već nemoj s mojim tve srdačce;
ar volju ja s tobom, ružice, umriti
negoli sam sobom dovika živiti.

i jedan starinski venecijanski, patetični ljubić, ali sa legendarnom prvom scenom.

mirelarado mirelarado 19:03 30.01.2015

Re: e che ripetiamo

i jedan starinski venecijanski, patetični ljubić, ali sa legendarnom prvom scenom.


Дивна сцена! И Шишко такође. :)
blogovatelj blogovatelj 06:23 31.01.2015

Re: e che ripetiamo

da ubacimo i šišmunda menčetića, dubrovačkog pesnika...i


A šta da radimo sa našim autonomašem što je nekoć protestvovao da se ne prodaje drvna građa Mlecima, pa se posle pokajao videvši lepotu i svrhu prodaje?
I sad se razmišljam bih li postavio strofu, dve, ili kao što neki rade, bih li spičio nekoliko ekrana Lazinih rima?
Neka bude tri, a?

Oprosti, majko sveta, oprosti,
što naših gora požalih bor,
na kom se, ustuk svakoj zlosti,
blaženoj tebi podiže dvor;
prezri, nebesnice, vrelo milosti,
sto ti zemaljski sagreši stvor:
Kajan ti ljubim prečiste skute,
Santa Maria della Salute.

Zar nije lepše nosit' lepotu,
svodova tvojih postati stub,
nego grejući svetsku grehotu
u pep'o spalit' srce i lub;
tonut' o brodu, trunut' u plotu,
djavolu jelu a vragu dub?
Zar nije lepše vekovat' u te,
Santa Maria della Salute?

Oprosti, majko, mnogo sam strad'o,
mnoge sam grehe pokaj'o ja;
sve što je srce snivalo mlado,
sve je to jave slomio ma',
za čim sam čezn'o, čemu se nad'o,
sve je to davno pep'o i pra',
na ugod živu pakosti žute,
Santa Maria della Salute.



Link na ceo tekst.
Meni nijedna pesma na srpskom jeziku ne lebdi i ne leprša kao ova.
tasadebeli tasadebeli 18:07 30.01.2015

Спавајмо, сањајмо...

Они сиромашнији, а кичу наклоњени, купиће украсни модел гондоле, која се окреће и свира...


Ми смо, на телевизору, имали ту са балерином што се окреће на музику из Доктор Живага.


Изгледа да је тај модел са лампицама и балерином био најпопуларнији међу нашим људима - купцима сувенира у Венецији.



Ја се редовно успављивао уз једну такву. Донела баба из Венеције, водио је тамо њен синдикат "Анђe Ранковић", потоњи "Беко"...

Мислим да сам и дан-данас заљубљен у ону балерину на прамцу...

Мене данас мој просветни синдикат може да води на излет само до Авале... И то градским бусом...

A могли бисмо много да научимо из историје средњовековних градова - државица, само када би нам надменост накнадне памети то дозволила. :)




Знате ли ви, људи моји, да је Дубровачка република редовно исплаћивала годишњи приход манастиру Хиландар на Светој Гори све до своје коначне пропасти почетком 19. века, односно, испуњавала је своју уговорну обавезу из уговора са царем Душаном, коју је преузела када је од Душана откупљен Пељешац са градом Стоном и Мљет, читавих три и по века после пропасти српске средњевековне државе.

Е, то су били људи који су имали права да се баве политиком, а не ови данас...
blogovatelj blogovatelj 18:15 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Е, то су били људи који су имали права да се баве политиком, а не ови данас...


I danas bi placali da im je Turska 500km oko njih, moj Taso.
Sve ti je to samo go interes i vajda.
tasadebeli tasadebeli 18:30 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

blogovatelj

I danas bi placali da im je Turska 500km oko njih, moj Taso.



Извини, не бих да тролујемо по овом Мирелином сјајном блогу, али зашто би Турци били разлог за плаћање прихода Хиландару? То ми је, Блоги, некако непарно - Турци и Хиландар...

Сем ако Дубровчани нису сматрали Османлије легалним наследником Душановог царства... Ко зна, може бити и то...

П.С. - А једини прави разлог опстанка Дубровачке републике толико векова био је тај што су као такви били потребни и Турцима и Млецима, тј. Јевропи... Нека врста прозора Османлија у Европу и врата Европе у Отоманску империју...

У наше време је једино Тито успешно копирао ту мудру политику старе републике Светог Влаха, али је та Титина политика, за разлику од политике дубровачких госпара, трајала кратко, само пола века...

Плава патрицијска крв је ипак плава патрицијска крв...
mirelarado mirelarado 19:07 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

П.С. - А једини прави разлог опстанка Дубровачке републике толико векова био је тај што су као такви били потребни и Турцима и Млецима, тј. Јевропи... Нека врста прозора Османлија у Европу и врата Европе у Отоманску империју...


А и уредно су плаћали Млецима данак за ту златну слободу.
blogovatelj blogovatelj 19:14 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Извини, не бих да тролујемо по овом Мирелином сјајном блогу, али зашто би Турци били разлог за плаћање прихода Хиландару? То ми је, Блоги, некако непарно - Турци и Хиландар...


1. Turska stotinama km oko Dubrovnika.
2. U Turskoj postoji hriscanska oaza, koja u slucaju nevolje uvek moze da se koristi kao sredstvo medijskog i logistickog rata protiv Turaka, u vreme dok CNN-a nije bilo.
3. Ti sad vidi sta je Dubrovcanima tada bio interes. Pomagati taj CNN ili ne?
nurudin nurudin 19:34 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

mirelarado
П.С. - А једини прави разлог опстанка Дубровачке републике толико векова био је тај што су као такви били потребни и Турцима и Млецима, тј. Јевропи... Нека врста прозора Османлија у Европу и врата Европе у Отоманску империју...


А и уредно су плаћали Млецима данак за ту златну слободу.


Али је био пук с ким мир станом стоји а рат издалека гледа...

П. С. Извини, Мирела, на тролу.
tasadebeli tasadebeli 19:41 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

blogovatelj

hriscanska oaza,

Ti sad vidi sta je Dubrovcanima tada bio interes. Pomagati taj CNN ili ne?



Ја, мајку му, добар ти тај начин размишљања... Поготово што по градовима по Србији беше мноштво дубровачких трговаца... А у Републици мноштво Срба католика... Има, има везе... Да, да, у праву си...

Препорука за читање, занимљива слика из 15. века овога о чему причамо...

Трол офф.
blogovatelj blogovatelj 19:48 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Ја, мајку му, добар ти тај начин размишљања


To se ovde kod mene zove analytic skills
gedza.73 gedza.73 19:55 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

и уредно су плаћали Млецима данак за ту златну слободу

Meni neki strip iz detinjstva o tom vremenu u glavi. Gusari neki, nešto...
Godine. Pa sećanje kao sito.
princi princi 19:59 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

1. Turska stotinama km oko Dubrovnika.
2. U Turskoj postoji hriscanska oaza, koja u slucaju nevolje uvek moze da se koristi kao sredstvo medijskog i logistickog rata protiv Turaka, u vreme dok CNN-a nije bilo.
3. Ti sad vidi sta je Dubrovcanima tada bio interes. Pomagati taj CNN ili ne?

Kad smo kod toga, nedavno, povodom smrti čestitog Abdule čitam da su sve te arapske zemlje do početka 20. veka bile deo Otomanske imperije. I, nešto se opet mislim, koji je qr nama trebao da se bunimo one 1804.? Jbt, zamisli Srbiju danas, da smo sve vreme furali slovenački fazon, ali u okviru Otomanske imperije. Ko bi smeo da nas napadne 1914.? Ne bi toliki milioni izginuli, stalno bi kenjali kako smo hrišćani, Evropa zdaj, duhovne vertikale, qrci palci, bar pajaca koji bi to pričali imamo dovoljno, jeftina nafta, energenti, Turci bi nas stalno fajtali dodatnom lovom da nas smire, a mi bi stalno glumili neko ludilo. Verujem bi nas danas bilo bar 2x više.

Ta nezavisnost ja kao socijalizam i nudistička plaža: zvuči lepo samo dok ne odeš na nju.
mirelarado mirelarado 20:34 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Трол офф.


Слободно наставите овај занимљиви разговор. Ни мени није само ова цртица из млетачке историје била на уму док сам писала текст.
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:36 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Meni neki strip iz detinjstva o tom vremenu u glavi. Gusari neki, nešto...


Korto Malteze?

gedza.73 gedza.73 21:25 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Korto Malteze?



Nije. Sve mi se čini da je hrvatski. Slike su mi u nekom ćošku glave ali nikako da se pojave.
Zreo sam za stručnu pomoć.

edit
Blog postaje divno mesto zadnjih dana. Sve neke zanimljive teme.
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:20 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Nije. Sve mi se čini da je hrvatski. Slike su mi u nekom ćošku glave ali nikako da se pojave.
Zreo sam za stručnu pomoć.


Bemliga, sad me baš kopka, da nije nešto iz one edicije Otkriće sveta u stripu? (Mada mislim da to nije hrvatski.) Bilo je i o gusarima, imam još uvek par primeraka, odlični autori - Milo Manara, Batalja...
I meni zavladala tama u ćoškovima glave.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:43 30.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Ja se ne sećam stripa već, maglovito, neke knjige za decu, nešto oteli gusari devojku iz Boke, ovi organizovali potragu/poteru, neki klinac (mislim da je brat one devojke) se uglavio kao mali of palube kod gusara, mislim da je ćak i ona Plava Špilja na Biševu igrala neku ulogu, tamo su nešto išli krišom, ... bilo je i bićevanja na palubi ... seks, krv, nasilje, ucene, krađe, a meni negde 10 godina, dakle, taman za uzrast.
4krofnica 4krofnica 00:35 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Gospodja Klara

Bemliga, sad me baš kopka, da nije nešto iz one edicije Otkriće sveta u stripu? (Mada mislim da to nije hrvatski.) Bilo je i o gusarima, imam još uvek par primeraka, odlični autori - Milo Manara, Batalja...


u, da, odlična edicija. kad pomenu MilA, evo ga u epizodi:
History of mankind









blogovatelj blogovatelj 06:33 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Мислим да сам и дан-данас заљубљен у ону балерину на прамцу...


Moja tetka u Makedoniji imala i gondolu i balerinu na gondoli.
I ta plastična gondola me uvek vrati u detinjstvo, sredinu sedamdesetih, kad sam manijačno slušao ploče kod tetke, jer kući nisam u to vreme imao gramofon.
Najpre slušam muzički izbor brata i sestre, Dženis Džoplin i Demis Rusosa, posle pređem na tetkine ploče, na Esmu Redžepovu, Aleksandra Sarievskog i Vasku Ilievu, a kad mi uši budu pune muzike, ja isključim gramofon i pustim gondolu da mi svira.
A balerina se vrti, obučena u roze.
tasadebeli tasadebeli 07:42 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

blogovatelj

A balerina se vrti, obučena u roze.


То, то!

И пази како нас то из детињства после усмерава!

Моја прва љубав је стварно била балерина. Иза ње једна што се бавила ритмичким пливањем.

А сад живим са једном што је озбиљно играла фолклор.

Све, бре, неке играчице... А ја играм к'о вашарска мечка Божана... Немам појма шта су то виделе у мени...
blogovatelj blogovatelj 08:30 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

А сад живим са једном што је озбиљно играла фолклор.


Ona sa kojom ja živim u petom osnovne maštala je da bude Lokica!
gedza.73 gedza.73 09:16 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Gospodja Klara

marco_de.manccini

U trenutku sam pomislio da je mozak ptretvorio knjigu iz detinjstva u strip ali nije. 'krajičkom oka' vidim crno-belu šlajfnu.
4krofnica

Čovek se vrlo malo razlikuje od svog pretka. Samo se umesto motkama tamanimo dronovima.
Gospodja Klara Gospodja Klara 09:26 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

History of mankind


Baš moćna; istorija nasilja zapravo, ogoljena potpuno, jedan suptilni milimetar udaljena od banalanosti.

I meni palo na pamet ka okačim ovu tablu, ali rekoh - da ne trolujem, otišla bi priča do Je suis Charlie, četnika i partizana, a ovaj Mirelin blog to zaista ne zaslužuje.:))))

marco_de.manccini marco_de.manccini 14:47 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Ona sa kojom ja živim u petom osnovne maštala je da bude Lokica!

Брачед, а ко у петом није желео да буде Локица?
blogovatelj blogovatelj 17:27 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Брачед, а ко у петом није желео да буде Локица?


Ja.
Želeo sam da budem Dragan Kićanović.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:13 31.01.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Želeo sam da budem Dragan Kićanović.

ех, линија мањег отпора, а?
zox.zox zox.zox 18:45 02.02.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

marco_de.manccini
Ja se ne sećam stripa već, maglovito, neke knjige za decu, nešto oteli gusari devojku iz Boke, ovi organizovali potragu/poteru, neki klinac (mislim da je brat one devojke) se uglavio kao mali of palube kod gusara, mislim da je ćak i ona Plava Špilja na Biševu igrala neku ulogu, tamo su nešto išli krišom, ... bilo je i bićevanja na palubi ... seks, krv, nasilje, ucene, krađe, a meni negde 10 godina, dakle, taman za uzrast.


Mali pirat - Ante Stančić.

Imala moja majka (baka kod nas u Banatu) tu balerinu. Stajala u prednjoj takozvanoj stajaćoj sobi i dobijali smo je da nam svira samo u retkim prilikama. U istim tim prednjim sobama na duplim, starinskim krevetima su stajale one velike lutke sa punđama i loknama. Donete iz Trsta uglavnom.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:00 02.02.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

O, da, ta je, a ja guglam "mali gusar" i nikako da nađem, tupson : )
mariopan mariopan 14:52 04.02.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

zox.zox
marco_de.manccini
Ja se ne sećam stripa već, maglovito, neke knjige za decu, nešto oteli gusari devojku iz Boke, ovi organizovali potragu/poteru, neki klinac (mislim da je brat one devojke) se uglavio kao mali of palube kod gusara, mislim da je ćak i ona Plava Špilja na Biševu igrala neku ulogu, tamo su nešto išli krišom, ... bilo je i bićevanja na palubi ... seks, krv, nasilje, ucene, krađe, a meni negde 10 godina, dakle, taman za uzrast.


Mali pirat - Ante Stančić.

Imala moja majka (baka kod nas u Banatu) tu balerinu. Stajala u prednjoj takozvanoj stajaćoj sobi i dobijali smo je da nam svira samo u retkim prilikama. U istim tim prednjim sobama na duplim, starinskim krevetima su stajale one velike lutke sa punđama i loknama. Donete iz Trsta uglavnom.

Лутке са оним сјајним хаљинама раширеним на сред кревета.

Тада недостижан сан свих деввојчица да је узму у руке и мало се поиграју....али бабе, тетке, стрине......не дадоше, никада.

Мирела диван ти је блог.

Волела бих да видим карневал у Венецији, одушевљавају ме маске. Имам једну од порцелана код куће а и једну слику сам урадила на ту тему ( и за њу се отимало пола фамилије, отишла као поклон најупорнијем сестрићу)!
А уживо мора да је феноменално.
Теби
mirelarado mirelarado 16:40 04.02.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Волела бих да видим карневал у Венецији, одушевљавају ме маске. Имам једну од порцелана код куће а и једну слику сам урадила на ту тему ( и за њу се отимало пола фамилије, отишла као поклон најупорнијем сестрићу)!
А уживо мора да је феноменално.


Карневал заслужује да се види и доживи, а ближи се, средином фебруара. Можда те инспирише за неку нову слику.

Хвала на лепим речима, Мариопан.
Сајт овогодишњег карневала
blogovatelj blogovatelj 01:11 05.02.2015

Re: Спавајмо, сањајмо...

Карневал заслужује да се види и доживи, а ближи се, средином фебруара


Mozda ima i onih koji ne znaju, pa da dopisem.
Karneval je vreme pred najveci i najduzi hriscanski post - uskrsnji. Poslednji dani pred nedeljama iskusenja, vreme kada je jos dozvoljeno jesti meso i kada je dozvoljeno biti razuzdan. I sama rec karneval je nastala od reci carne - meso.
A onda, 46 dana pred uskrs, pocinje post. Uvek sredom. Nikad subotom, sto bi rekao pokojni Minimaks.
E sad, tih pedesetak dana pred uskrs po novom kalendaru pada uvek u februaru ili martu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:23 30.01.2015

I mi gondole za trku imamo

mirelarado mirelarado 19:05 30.01.2015

Re: I mi gondole za trku imamo

Е, шајке по Дунаву и Тиси заслужују посебан, изразито поетичан блог.
gedza.73 gedza.73 19:36 30.01.2015

Gondole,

staklo i geto.
Prvi jevrejski geto u istoriji.Jevreji su izdvojeni u poseban deo grada gde su se nalazile livnice (po lokalnom dijalektu 'geto').
Bilo im je zabranjeno da napustaju taj deo grada u toku noći. Ista zabrana nije važila za druge stanovnike koji su se mogli kretati nesmetano.
Još jednoj grupi ljudi je bilo ograničeno kretanje.
Njihov zanat (staklari) ih je prvo prebacio u Murano (način izrade stakla je izazivao požare) a zatim su im vlasti zabranile napuštanje tog dela grada iz straha da svoje znanje ne odnesu sa sobom.



Градски оци, наиме, изгласали су да гондола не сме бити дужа од 7м, шира од 1,75м и тежа од 700кг, као и да мора бити офарбана искључиво црном бојом. Прописан је и изглед гвозденог украса, а уједно и контратега, на прамцу гондоле

Kod nas bi neki rođa gradskog oca (ima čovek jedno tri'es 'ektara bukovine) lobirao za vrstu drveta, neko bi počeo sa proizvodnjom boje (tu bi garantovano uletela neka odvratna nijansa, ali bi se par njih dobro ugradilo) čamac bi jedne godine bio 7m, druge 4,6m, kilaža bi varirala od 300 do 1100kg, dodavali bi mu, u međuvremenu, svetiljke, klavijaturistu sa pevaljkom, lepili bi na njega postere sa tekućim 'zaslužnim' političarima...
mirelarado mirelarado 19:51 30.01.2015

Re: Gondole,

Prvi jevrejski geto u istoriji.Jevreji su izdvojeni u poseban deo grada gde su se nalazile livnice (po lokalnom dijalektu 'geto').


Да, Венеција носи тај срамни печат. Истина, једна градска четврт и данас носи име Ђудека (Giudecca, od lat. Judaica), мада, по свој прилици, Јевреји нису никада живели у њој. Сегрегацију је укинуо тек Наполеон, након освајања Венеције.

Венецијанска Јеврејска заједница и данас је активна.
nsarski nsarski 20:13 30.01.2015

Re: Gondole,

mirelarado
Prvi jevrejski geto u istoriji.Jevreji su izdvojeni u poseban deo grada gde su se nalazile livnice (po lokalnom dijalektu 'geto').


Да, Венеција носи тај срамни печат. Истина, једна градска четврт и данас носи име Ђудека (Giudecca, od lat. Judaica), мада, по свој прилици, Јевреји нису никада живели у њој. Сегрегацију је укинуо тек Наполеон, након освајања Венеције.

Венецијанска Јеврејска заједница и данас је активна.

Mnogi smatraju da je Mletacki trgovac anti semitska drama u kojoj je lik Shylock-a predstavljen kao najgori stereotip pohlepnog, bezdusnog zelenasa.
mirelarado mirelarado 20:28 30.01.2015

Re: Gondole,

Mnogi smatraju da je Mletacki trgovac anti semitska drama u kojoj je lik Shylock-a predstavljen kao najgori stereotip pohlepnog, bezdusnog zelenasa.


Што и није нетачно, ако бисмо занемарили да је код Шекспира увек реч о оним вечним темама и страстима: о љубави, мржњи, освети... А антисемитизам је у Европи био увелико раширен у то доба, Јевреје су протеривали из Португалије, Шпаније, итд.

Питам се, када би данас неки писац писао драму сличног сижеа, коме би доделио улогу похлепног грамзивца?
nsarski nsarski 20:37 30.01.2015

Re: Gondole,

А антисемитизам је у Европи био увелико раширен у то доба, Јевреје су протеривали из Португалије, Шпаније, итд.

Da. Ali u vreme kad je Sekspir pisao tu dramu Jevreja u Engleskoj uopste nije bilo (oni su prognani 1290. godine i formalno im je dozvoljen povratak 1655.). Zato drugi smatraju da je u pitanju metafora smisljena da pojaca dramski efekat, a ne namerni rasizam.
princi princi 20:41 30.01.2015

Re: Gondole,

А антисемитизам је у Европи био увелико раширен у то доба, Јевреје су протеривали из Португалије, Шпаније, итд.

U Engleskoj su ih u 12. veku bacali u more. Mnogi ljudi su morali da se kriju, a među nekim ljudima u Engleskoj- imajte u vidu da je Engleska prestonica teorija zavera- vlada urbani mit da su svi Englezi koji se zovu David, zapravo, Jevreji, potomci onih koji su uspešno zavarali trag pred progoniteljima (mada meni ovaj Cameron, kao što više puta rekoh, mnogo više liči na potomka nekog zdravog, rumenog i nadasve priglupog Bosančerosa).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:18 30.01.2015

Re: Gondole,

mirelarado
Питам се, када би данас неки писац писао драму сличног сижеа, коме би доделио улогу похлепног грамзивца?

Судећи по блогу код Вучка -- целој EU!

Sepulturero Sepulturero 21:56 30.01.2015

Re: Gondole,

mirelarado
Mnogi smatraju da je Mletacki trgovac anti semitska drama u kojoj je lik Shylock-a predstavljen kao najgori stereotip pohlepnog, bezdusnog zelenasa.


Што и није нетачно, ако бисмо занемарили да је код Шекспира увек реч о оним вечним темама и страстима: о љубави, мржњи, освети... А антисемитизам је у Европи био увелико раширен у то доба, Јевреје су протеривали из Португалије, Шпаније, итд.

Питам се, када би данас неки писац писао драму сличног сижеа, коме би доделио улогу похлепног грамзивца?


Па исто само што главни лик не би био лоциран у Венецији већ у Њујорку.
razmisljam razmisljam 23:04 30.01.2015

Re: Gondole,

Венеција, Јевреји, Шекспир...

Падају ми на памет Ерика Јонг и њена ,,Serenissima''.
gedza.73 gedza.73 23:08 30.01.2015

Re: Gondole,

Падају ми на памет Ерика Јонг и њена ,,Serenissima''.

Smrt u Veneciji?

princi princi 23:21 30.01.2015

Re: Gondole,

Па исто само што главни лик не би био лоциран у Венецији већ у Њујорку.


Pri čemu bi Šekspir morao da bude neki self hating Jew.
razmisljam razmisljam 23:35 30.01.2015

Re: Gondole,

gedza.73

Smrt u Veneciji?


Ненене...
Ерикин роман садржи сва три елемнта која сам набројала, а Манова новела само Венецију.

( Добро, у обе приче је реч о љубави. )

Ишчитах их недавно поново, а натрчах и на још један роман чија се радња одвија у истом граду.


gedza.73 gedza.73 23:51 30.01.2015

Re: Gondole,

mirelarado
А антисемитизам је у Европи био увелико раширен у то доба, Јевреје су протеривали из Португалије, Шпаније, итд.

Kažu da je dosta jevresjkih bankara proterano iz Nemačke početkom XV veka (izgleda da Nemci imaju dugu nacističku istoriju) a da su im italijanske svetovne vlasti dale dozvolu da se bave bankarskim poslovima, 'kondota', uz prethodno utvrđena pravila (crkva je branila hrišćanima pozajmljivanje uz kamatu).
Zauzvrat su Jevreji dobili neke političke i religijske privilegije.

Po nekoj priči, ako se dobro sećam, čak se kaže da su se Jevreji sami odvojili u jedan deo Venecije bez bilo kakve prisile a zarad lakšeg obavljanja svojih poslova.

Sa njima su poslovne veze (poput izbegavanja poreza) održavale neke od najpoznatijih italijanskih porodica, tkz. sinjorinija.

Tu upada crkva. Pare odlaze na drugu stranu.
Sveštenici počinju sa propovedima u kojima napadaju Jevreje da bi na kraju došli do organizovanja državnih zalagaonica.

razmisljam
Ненене...
Ерикин роман садржи сва три елемнта која сам набројала, а Манова новела само Венецију.
Ишчитах их недавно поново, а натрчах и на још један роман чија се радња одвија у истом граду.

Ima jedna knjiga (ne sećam se naslova, izem ti ove rupe u pamćenju), gde je pisac obišao skoro ceo Veneto pa uporedo sa pričom daje adrese i brojeve telefona hotela, restorana, pominje važnije ličnosti...

Kao mišelinov vodič sa krimi pričom pride.
princi princi 00:04 31.01.2015

Re: Gondole,

Ima Niall Ferguson lepu priču o Veneciji i samim počecima bankarstva u Ascent of Money. Teško đubre, ali zna nešto i ume da priča. Niall, mislim. Za razliku od onih koji su teška đubrad, ali niti šta znaju niti umeju da pričaju.
mirelarado mirelarado 00:48 31.01.2015

Re: Gondole,

Ишчитах их недавно поново, а натрчах и на још један роман чија се радња одвија у истом граду.


Ау, овде је и Вивалди укључен, а о њему постоји безброј пикантерија. : )


emsiemsi emsiemsi 15:22 01.02.2015

Re: Gondole,

princi
А антисемитизам је у Европи био увелико раширен у то доба, Јевреје су протеривали из Португалије, Шпаније, итд.

U Engleskoj su ih u 12. veku bacali u more. Mnogi ljudi su morali da se kriju, a među nekim ljudima u Engleskoj- imajte u vidu da je Engleska prestonica teorija zavera- vlada urbani mit da su svi Englezi koji se zovu David, zapravo, Jevreji, potomci onih koji su uspešno zavarali trag pred progoniteljima (mada meni ovaj Cameron, kao što više puta rekoh, mnogo više liči na potomka nekog zdravog, rumenog i nadasve priglupog Bosančerosa).

Видим да си и ти жртва лажне парадигме --- да су сви Босанчероси приглупи !
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:35 30.01.2015

Покајање?

Има један мост, који није предвиђен дa траје, и води преко Великог канала до у близину цркве приписане Госпи од Спаса*. Грађевина над водом изгледа складно, додуше не и славно, и уздиже се на баркама-носачима, онако како се и данас понекад од невоље праве понтонски мостови. Невоља је подигла и споменуту цркву: када је Венецију у 17. веку задесила куга, она је Госпи обећана на дар зарад избављења. Завет су испуниле обе стране, и сваког 21. новембра – преко понтонског моста који скраћује пут од срца града – житељи Венеције у знак захвалности походе помало скрајнуту цркву Свете Госпе од Спаса, оне које је град решила страдања.


Па откуд ово може да има везе с гондолама?

Учинило ми се да има: куга је почела у лето 1630. и до краја следеће година од ње је страдала једна трећина становника. Можда је Сенату засметала прекомерна раскош гондола, сматрајући да је куга делом била казна и за то? Није, проверио сам: Сенат је декретима већ од 1609. године ограничавао украшавање гондола. И зачудо, заиста је већ тада имао при том на уму ону наречену намеру -- да се подстакне умереност, трезвеност (sobrietà). Раскошна Венеција, гле, подстиче своје становнике на скромност?! -- то су парадокси историје.

А црна боја?
Не, заиста се њом не жале преминули грађани једног од најлепших градова света. Јесте, црна боја је елегантна. Но, и друге боје су елегантне... Скромност, означава скромност? Добро, и то. Него -- има један инжињерски разлог зашто су је одабрали: црна је дошла у обзир барем једним делом стога што су у то доба гондоле катранисањем чињене водонепропусним, па је даље најлакше било наносити црну боју.

Имао сам дивну прилику, нестварну, као у Борхесовим причама, да завирам давно у један венецијански врт, крај самог мора, и закратко гледам гондолу извучен на суво, с њеним дрводељом, црном бојом, лаком, алатом поређаним унаоколо...

Да ли сте икад гледали кућне вртове Венеције?


* Црква Santa Maria della Salute
nsarski nsarski 20:48 30.01.2015

Re: Покајање?

Nije onda ni cudo da su onu prelepu zemlju nazvali Venezuela.
mirelarado mirelarado 20:48 30.01.2015

Re: Покајање?

Да ли сте икад гледали кућне вртове Венеције?


Прелепи! Посебно вреди видети паркове који окружују барокне виле у околини Венеције, за које је нацрт радио Андреа Паладио.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:57 30.01.2015

Re: Покајање?

nsarski
Nije onda ni cudo da su onu prelepu zemlju nazvali Venezuela.

А ја за мог друга Alessandra Vettorettija кажем да је Венецијанер.

Он и јесте. Због носа и физиономије, и изненадне појаве његове фамилије у Венецији, право ниоткуда, убуђујем га да су они покрштени Јевреји :))))) Не прија му, јер Венција је десничарска, и аутономна.

Јеврејска четврт није нимало славна за гледање, мада је у Венецији, мени, паорском и војничком детету, све лепо. Последње што је у њој грађено, значајније, јесте Мусолинијев кварт (тако га Алесандро у зезању зове). Ту живи и Алесандро, један од тих још 70 хиљада правих Венецијанера. Свој стан на неком од великих канала његова је породица продала, и раселила се -- сви осим њега.
niccolo niccolo 21:43 30.01.2015

Re: Покајање?

Santa Maria della Salute

Meni se nije toliko dojmila. Zbog Laze sam očekivao više.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:00 30.01.2015

Re: Покајање?

niccolo
Santa Maria della Salute

Meni se nije toliko dojmila. Zbog Laze sam očekivao više.

Па у Венецији иза сваког ћошка вреба те неки од најбољих комада историје, само идеш и хукћеш... Ја сад покушавам да пресудим шта је мене у Венецији највише дојмило, и не знам... не знам шта да издвојим. Сваки пут сам тамо к'о на дрогама, адреналин ми скочи, и помало сам је присвојио -- оно, кад дођем помислим -- ево ме опет дома. Једном је требало да одем, и пропустих -- и то ми један од најтежих неодлазака које памтим. Скоро да сам сузицу пустио ;-)

Има и она моја прича из Венеције, аутентична је у сваком детаљу.

И обожавам декаденцију Венеције.
Ево једне свадбене поворке из Венеције:


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana