Društvo| Sport| Život

Ko to ne poštuje Noleta i zašto?

Vojislav Stojković RSS / 30.01.2015. u 16:46

"Mislim da nije u dovoljnoj meri poštovan, mislim da je to pravi izraz", izjavio je pre neki dan Boris Beker u intervjuu za ATP, govoreći o Novaku Đokoviću. Beker, naravno, nije ulazio u razloge tog nedovoljnog poštovanja prema neprikosnovenom prvaku sveta u belom sportu. Zaista, zašto Novak Đoković i pored vrhunskih rezultata koje je postigao, a i dalje postiže, u jednom od napopularnijih i najplaćenijih sportova na svetu, ne uživa adekvatno poštovanje i ko to ne poštuje Đokovića?

Kao prvo, nisu ga poštovali njegovi protivnici, a naročito Federer. Koristio je svaku priliku da ga ponizi ili bar izvrgne neprijatnoj ironiji. Još uvek se sećam njegove izjave kada je kraljica Engleske na Vimbldonu pozdravljala učesnike završnog dela takmičenja. Na pitanje novinara da li je znao šta da radi i kako da se ponaša prilikom pozdravljanja sa Kraljicom Elizabetom II, Federer je u svom nadmenom stilu odgovorio:"Nisam znao kako ide protokol. Stajao sam i pitao Novaka  šta da radim i kako da se ponašam. Znao sam da on zna. Delovao je kao da je spreman za to, i rekao mi je šta da radim", rekao je Federer kroz smeh.

Vremenom je Nole primorao svoje protivnike da ga poštuju. I to na terenu, svojom igrom i rezultatima. Protivnika, što se tiče, više nema govora o nepoštovanju. Pre bi se reklo da im se tresu gaće pred meč sa Đokovićem, i Federove i Nadalove, a ostalima da i ne govorimo.

Kad je Novak Đoković, koračajući ka vrhu, igrao protiv jačeg, poznatijeg i slavinijeg protivnika publika je na teniskim stadionima  diljem globa zemaljskog navijala za jače, poznatije i slavnije. Kada je  Nole postao NO1, jači od svih, ista ona publika je navijala za slabije, a protiv Novaka. Sem u Kini. U to smo se i danas, kao i mnogo puta ranije, mogli uveriti u polufinalnom meču na AO.

Slično je i sa tretmanom u medijima u kojima se vrli poznavaoci tenisa, čast izuzetcima, takmiče da umanje Novakov uspeh.

Novak Đoković je izuzetna ličnost . Ne samo na teniskom terenu. Poliglota, izuzetno šarmantan i lep muškarac, zabavljač, humanista, filanrtop i još mnogo toga. Do vrha je došao sam, napornim i predanim radom, bez pomoći države ili ulaganja moćnih korporacija. Nije poznato da je bilo koga i bilo kada uvredio. Belac je i hrišćanin, ako je to bilo kome bitno. Pa, zašto, ga onda zapadni svet nedovoljno poštuje?

Ako bi na to pitanje odgovorio da je to zato što je Srbin i što svoje poreklo i naciju nije zaboravio, mnogi bi me odmah svrstali u srpske patrioJote. Ukoliko bi na isto pitanje odgovorio da je to zato što potiče iz jedne male, a ne velike i moćne nacije, verovatno bi me svrstali u realne sociologe. Međutrim, ni Federer ne pripada velikoj naciji, a nikad nije imao problema sa iskazivanjem poštovanja okoline.

Da se ne lažemo, veliki i moćni ne podnose da ih slabiji i mali pobeđuju, ne samo  u ratovima, već i na teniskim terenima. Novak Đoković je sa Balkana, uz to i Srbin, to što pobeđuje i što je već tri godine prvak sveta, mnogi mu nikako ne mogu oprostiti. 

...................................... 

Naravno, ne poštuju  i ne vole Novaka ni svi u Srbiji. Prvenstveno ga ne podnose autošovinisti, koji su uvereni da u Srbiji niko ne može postići bilo kakav, makar i prosečan uspeh, a kamoli vrhunske rezultate vredne svetske pažnje.  Takvi, ipak, nisu vredni spomena..,.. sem u fusnoti.

 



Komentari (329)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:01 31.01.2015

Re: Не знам

niccolo
"sto si toliko smoren ko leptir"

Ubedljivo najbolju od ovih sam skoro video kod Dragoljuba, kao neku nišku izreku - "smorio se ko prosjak u Pirot". Valjao sam se od smeha.

Poslednji krastavac na dnu tegle?

Mada, moj favorit:

Pekinezer pod babinom miškom.
niccolo niccolo 20:27 31.01.2015

Re: Не знам

Pekinezer pod babinom miškom.

Dobar
emsiemsi emsiemsi 21:31 31.01.2015

Re: Не знам

Bonner
emsiemsi

...
Глупости !
... зато је Швабама извештај после дневника о првенственом фудбалском колу преко сат времена, после дневника --- а код нас мање од пола сата.
Немаш појма.


A iz kog si ti to informatora ili informera dete procitao?!

Idi uzmi neko drugo stivo u sake, slusaj neku dobru muziku, zaljubi se, opusti se, zivi.

Ne mrzi.


Глупости !
Да ли си ти некада гледао спортски извештај после дневника на цвајте дојче фернзее ?
Или лупардаш - по дифолту !?
emsiemsi emsiemsi 21:36 31.01.2015

Re: Не знам

tadejus
princi
Ne mislim da su Nemci pojeli dovoljno te humble pie. Meni se pre čini da su Nemci uspešnom primenom "don't ask don't tell" taktike, uz malo Brantovog klečanja i plakanja pred spomenicima sve te svoje guilt tripove uspeli da stave pod tepih i da sada, kad je prošlo dovoljno vremena, pokušavaju da igraju na kartu zaborava, zamora materijala, relativizacije (magična reč!) i reviduju istoriju. Naravno, ne mogu se zakleti 100% ali ne bi me čudilo da su i medijska preterivanja o zločinima jedne strane na Balkanu deo iste taktike. U tom smislu, medijski tretman Đokovića je vrlo slikovit primer, ekvivalentan prikazivanju Grka, Španaca, Portugalaca, svih, jelte, lenjih primitivčuga, koje pobeđuju prevarama i prljavim trikovima. Primitivizam, divljaštvo, to su (uvek) drugi.


on ti ne piše o njegovom viđenju njemačke spoljne politike..
a ni ja..
piše čovjek o životu u Njemačkoj sa Njemcima.. i to što piše apsolutno prepoznajem..
jedno je kakva je i zašto bila politika Slobodana Miloševića a sasvim drugo kakvi smo bili mi titovi pioniri kad neko sa nama živi, radi, vreću soli pojede.. e tako i Njemci.. to se donekle ne uklapa u tu sliku iz holivudskih fimova ali su Njemci zapravo veoma skromni i tolerantni ljudi ..

Хахаха !
8c_competizione 8c_competizione 17:29 01.02.2015

Re: Не знам

Moje je misljenje takodje da ga postuju manje nego sto bi postovali ovoliko dominantnog prvaka da je, recimo iz Francuske ili Njemacke.

To se vidi po mnogim detaljima, po naslovima novinskih clanaka, po spicama pred velika takmicenja, po izboru reci i termina kada se prica o njemu itd.


verujem da mu je to i bila jaka motivacija da bude bolji

slicno je i sa decom koja dolaze iz siromasnijih porodica, u skoli.

iz mog razreda, najbolje su prosla siromasnija deca, postala ostavreni ljudi. dok su bogataska deca ostala lokalni mediokriteti, nekoliko njih na zalost stradalo od predoziranja.

samo napred Nole i bas zato teraj dalje, dok im ni poslednji lazljivi argument ne izbijes iz usta

P.S. jedno te molim Nole, smanji one posete kod Amfilohija i ostalih talibana, ne dolikuje ti covece!
8c_competizione 8c_competizione 17:32 01.02.2015

Re: Не знам

više mi proizvodimo komplexa nego što njihove predrasude stižu da ih pokrivaju.


mislim da bi drzava Srbija trebala da se ozbiljno pozabavi marketingiom i da pocne da ulaze ozbiljne milionske sume (ne dinara, vec dolara!) u reklamne kampanje po vodecim zemljama sveta.
jinks jinks 17:18 30.01.2015

...

Kao prvo, nisu ga poštovali njegovi protivnici, a naročito Federer

Pa jeste, Federer je oličenje svih vrlina. Posebno kada neki njemu veoma bliski tokom meča vređaju i ponižavaju protivničke igrače ... a i nakon meča.

Doduše, to ni samom Federeru nije nimalo strano.
qqriq qqriq 18:51 30.01.2015

Re: ...


Pa jeste, Federer je oličenje svih vrlina. Posebno kada neki njemu veoma bliski tokom meča vređaju i ponižavaju protivničke igrače ... a i nakon meča.

Doduše, to ni samom Federeru nije nimalo strano.


Odvratnog li tiposa! Mož igra ko Barašnjikov, sav da se izvija u struku celi dugi meč, opet mi gadan isključivo zbog nepodnošljive nadmenosti.
Mislim da je puno, a možda i presudno, Rodžer poradio na Noletovoj nepopularnosti u svetu.Nemam dokaze al kakve pa to veze ima, prezivam se kandić.
Sva sreća da moji najomiljeniji glumci ever, De Niro i Kevin Spejsi, jesu Noletovi fanovi, a što je meni lično samo dokaz plus da se savršeno razumem u glumce.

Posebna priča su lokalni obožavaoci Djokovića s ludjakinjom u prvom redu.
Pitanje koje postavlja Beker, a onda i ovaj blog, pripada krugu najinteresantnjih iz ma kog ugla gledano.
princi princi 19:15 30.01.2015

Re: ...

Da se razumemo, Federer verovatno jeste najbolji teniser svih vremena. Ceo zapad ga bukvalno obožava, za njih je on GOAT, greatest of all times. On je svoju muljavost u vezi nacionalne pripadnosti pretvorio u prednost. Svojataju ga svi: i Švajcarci, i Nemci i Južnoafrikanci (oni pogotovu), i Englezi, čak i beli Amerikanci (više identifikuju s njim). On je, na neki način, simbol dominacije, superiornosti bele rase. I on je profi: nije mu teško da odradi AMA na redditu, pseudoskroman (tipa Hi, I am Roger Federer, tennis player, ask me anything), stalno učestvuje u nekim charities, kad treba da se igra tenis na čamcima, na vrhu Budja, on je uvek tu. On očigledno uživa u takvom statusu, ali ga jebe što ga stalno keca neki srpski polucrni majmun (tako oni nas gledaju; ne svi, naravno, ali onaj šljam, white trash, oni što vole i žive za stereotipije). Dobra stvar kod Srba, Poljaka, Čeha je što su beli i što praktično nekažnjeno možeš tresti na njih svoju rasističko-fašističku kofu govana. Meni deluje da je to belo smeće malo over-represented u tim sportskim institucijama. Nije nelogično, pogotovu kad čovek pogleda te razne Tome Karadžiće, Bobe Živojinoviće, Terziće, Bate Đoriće... Zašto bi Sep Blater bio nešto drugačiji? Zato što je Nemac? Tj, budimo iskreni, u čemo se taj zapadnjački white trash razlikuje od srpskog?
qqriq qqriq 19:28 30.01.2015

Re: ...

Da se razumemo, Federer verovatno jeste


Pa jel si ti autor najslavnije rečenice na blogu da je reletavizacija najskuplja srpska reč?



I nemoj sad da nisam shvatila.
jinks jinks 20:26 30.01.2015

Re: ...

princi
On je, na neki način, simbol dominacije, superiornosti bele rase. I on je profi: nije mu teško da odradi AMA na redditu, pseudoskroman (tipa Hi, I am Roger Federer, tennis player, ask me anything), stalno učestvuje u nekim charities, kad treba da se igra tenis na čamcima, na vrhu Budja, on je uvek tu.

On očigledno uživa u takvom statusu, ali ga jebe što ga stalno keca neki srpski polucrni majmun (tako oni nas gledaju; ne svi, naravno, ali onaj šljam, white trash, oni što vole i žive za stereotipije).


Princi, na jednom od prethodnih blogova si naveo dosta otrežnjujuću stvar o tome da je white trash rasizam izum kolonijalne Britanije 18. i 19. veka, pomoću koga su posebno nepismenijem i primitivnijem delu engleske populacije pokušali da pruže novu vrstu osećaja smisla u životu - taj da su rođenjem stekli pravo da budu tretirani boljim i vrednijim od drugih ... što naravno nema veze ni sa čim.

I meni se čini da dobar deo te populacije po raznim Engleskama i Amerikama, između ostalih, u Federeru godinama prepoznaje svoj role model - a izgleda posebno, u primitivnim ispadima što njegovim, što članova njegove porodice.
princi princi 20:33 30.01.2015

Re: ...

taj da su rođenjem stekli pravo da budu tretirani boljim i vrednijim od drugih ... što naravno nema veze ni sa čim.

Da, rođenjem što su beli. Beli rasizam je, zapravo, izum novog veka, ta ideja da je zapadni belac superioran nije sa nama duže od 200, 300 godina. Obaška što nije ni tačna (pričao sam o gluposti i sirovosti istih tih belaca koji 5 ili 6 vekova nisu mogli da reše problem jedrenja uz vetar, što je tehnika kojom su Arapi- da, Arapi- vladali još u 8. veku).
loader loader 14:56 01.02.2015

Re: ...

Da se razumemo, Federer verovatno jeste najbolji teniser svih vremena.

Za sada.

loader loader 14:59 01.02.2015

Re: ...

I meni se čini da dobar deo te populacije po raznim Engleskama i Amerikama, između ostalih, u Federeru godinama prepoznaje svoj role model -

Sada slobodno može da se prepozna i u gestu Marijeve devojčice koja je imala neke temperamentne "stavove" prema Berdihu, Čehu, na onom meču ...

alselone alselone 15:00 01.02.2015

Re: ...

Za sada.


Tako je. Razlika izmedju njih dvojice je u tome sto je Federer dominirao, redjao titule i pravio rekorde u nedeljma na prvom mestu, turnirima i slicno, kada nije imao konkurenciju. On je imao tu sportsku srecu da bljesne i pojavi se kada nije bilo drugih jako kvalitetnih. Djokovic, nasuprot njemu, nize titule i sustize rekorde u orgomnoj konkurenciji.
loader loader 15:16 01.02.2015

Re: ...

alselone
Za sada.


Tako je. Razlika izmedju njih dvojice je u tome sto je Federer dominirao, redjao titule i pravio rekorde u nedeljma na prvom mestu, turnirima i slicno, kada nije imao konkurenciju. On je imao tu sportsku srecu da bljesne i pojavi se kada nije bilo drugih jako kvalitetnih. Djokovic, nasuprot njemu, nize titule i sustize rekorde u orgomnoj konkurenciji.

Pričasmo o tome već solidan broj puta.. al neki ne slušaju na času (mislim to generalno; ne odnosi se na ovaj naš mali dijalog).

Nego, što se teme bloga tiče... evo malog priloga od danas:
"Nadam se da Novak nije glumio povredu ... "

Meni zaista ne bi pala na pamet ta stvar (gluma) kad je neki od tenisera u nekom fizičkom-telesnom problemu ... Čim je neko bio spreman da od toga pođe, morao je da ima unapred usađenu varijantu da je šampion sklon mimikriji, prevari, podlostima ... a sve zarad nepošteno zarađene pobede nad jadnim poštenim protivnikom sa druge strane. Mislim, malkice je to iščašeno već. Na čast onima koji veruju u navedenu "sklonost" Djokovića.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:18 01.02.2015

Re: ...

loader
Da se razumemo, Federer verovatno jeste najbolji teniser svih vremena.

Za sada.

Ukoliko vreme uopšte postoji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:22 01.02.2015

Re: ...

loader

Meni zaista ne bi pala na pamet ta stvar (gluma) kad je neki od tenisera u nekom fizičkom-telesnom problemu ...

Mari često gluni iscrpljenost, zato mu je tako šta i palo na pamet.
loader loader 15:33 01.02.2015

Re: ...

Vojislav Stojković
loader

Meni zaista ne bi pala na pamet ta stvar (gluma) kad je neki od tenisera u nekom fizičkom-telesnom problemu ...

Mari često gluni iscrpljenost, zato mu je tako šta i palo na pamet.

Ovde je stvar više u činjenici da je Mari bio obasut pitanjima te vrste, tj. insinuacijama. No, s obzirom da nije kategorički odbio takvu mogućnost (da Novak glumi povredu), i Mari staje u red ovih novinara koji su navedena pitanja postavljali, ali i u red onih koji ne veruju baš sasvim u to da mali Balkanac i Šizmatik, plus Sloven, može da bude bolji od predstavnika elitnog dela čovečanstva. Čini mi se da tek njegova temperamentna ljuba puštene kose može da održi kvalitetno predavanje na tu temu

loader loader 15:35 01.02.2015

Re: ...

Vojislav Stojković
loader
Da se razumemo, Federer verovatno jeste najbolji teniser svih vremena.

Za sada.

Ukoliko vreme uopšte postoji.

Da... baš pre pola sata sam čitao ... ... hm ..
alselone alselone 16:52 01.02.2015

Re: ...

Nego, što se teme bloga tiče... evo malog priloga od danas:
"Nadam se da Novak nije glumio povredu ... "


Ovo je skandalozno i pravi je primer temi ovog bloga. Lagao bih ako bih rekao da sam iznenadjen.
loader loader 18:30 01.02.2015

Re: ...

alselone
Nego, što se teme bloga tiče... evo malog priloga od danas:
"Nadam se da Novak nije glumio povredu ... "


Ovo je skandalozno i pravi je primer temi ovog bloga. Lagao bih ako bih rekao da sam iznenadjen.

Šta nas još može iznenaditi ?

Nek se ovi kuvaju u sopstvenim mislima. Bolje da se skoncentrišemo sad na osvajanje Garosa.
alselone alselone 20:49 01.02.2015

Re: ...

Šta nas još može iznenaditi ?

Nek se ovi kuvaju u sopstvenim mislima. Bolje da se skoncentrišemo sad na osvajanje Garosa.


Potpuno se slazem.

Nego, nesto razmisljam. Zamislite da je neko Muhamedu Ali posle 14 rundi na konopcima zamerio kako to je sve glumio da bi se vratio u 15. A razmisljam i takodje kakav je to Mari sportista kad ga dva šantanja protivnika ometu.
niccolo niccolo 20:52 01.02.2015

Re: ...

A razmisljam i takodje kakav je to Mari sportista kad ga dva šantanja protivnika ometu.

Ma bulšit. Omelo ga što se učinilo da se protivnik povredio. Moš' misliti...Omelo ga je što je lošiji i to je to.
alselone alselone 21:14 01.02.2015

Re: ...

Dominacija.


NNN NNN 00:58 02.02.2015

Re: ...

alselone
Dominacija.



Apsolutno najbolji teniser u ovoj deceniji!

uz to ima i 15 mastersa + 3 završna mastersa (od 36+4 od kojih je igrao na 34+4)

Nadal ima 9+0
Federer 6+1
Marej 3+0
ostali 3+0

(dakle ima više od Nadala i Federera zajedno)

U ovoj deceniji je osvojio 31 ATP turnir od 65 na kojima je učestvovao.
NNN NNN 01:05 02.02.2015

Re: ...

Federer verovatno jeste najbolji teniser svih vremena

Preciznosti radi recimo najuspešniji,
i zašto ne reći i najveći, ali najbolji je ipak preteran termin.

"Gospodin Tenis" ima 3 GS više od 5 godina mlađeg Nadala
koji ga uništava u međusobnim duelima, čini mi se, 24:10
jinks jinks 15:49 02.02.2015

Re: ...

loader
alselone
Nego, što se teme bloga tiče... evo malog priloga od danas:
"Nadam se da Novak nije glumio povredu ... "


Ovo je skandalozno i pravi je primer temi ovog bloga. Lagao bih ako bih rekao da sam iznenadjen.

Šta nas još može iznenaditi ?

Nek se ovi kuvaju u sopstvenim mislima. Bolje da se skoncentrišemo sad na osvajanje Garosa.

Ovi zapadnjaci su beskonačno surovi :)

Čovek sa ove strane Lamanša ili Alpa ne sme ni grimasu na licu da napravi a da ga ne optuže za ne znam šta.

Da se nešto slično desilo Endiju (da je tokom meča pokazivao znake fizičkih problema) i da je pobedio bio bi proglašen za heroja Gordog Albiona :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:51 03.02.2015

Re: ...

niccolo
Ma bulšit. Omelo ga što se učinilo da se protivnik povredio. Moš' misliti..

Ponadao se da je Nole povređen, jer je samo tako mogao dobiti meč, a onda se razočarao što to nije tako, pao mu moral i onda smo svi videli da je to za njega bila priča sa jako tužnim krajem.

Žalosno je što i novinari, a i Mari, famu o glumljenju povrede nastavljaju i danima posle meča.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:30 03.02.2015

Re: ...

Žalosno je što i novinari, a i Mari, famu o glumljenju povrede nastavljaju i danima posle meča.


Ma moze (samo) da ga duva Skot.
Da prostite.

Jos jedan grenslem nije dobio i to u 2 seta sa samo 3 osvojena gema.
Da je bilo tesno pa i da kuka na protivnika.

A i bolje da cuti na blam od 6:0 u zavrsnici.

Koliko moras da budes nesposoban da te neko tako odelje ko cepanicu u finalu.

PS. Samo da dodam da je i Nadal jako fer igrac, nikad ga nisam cula da daje kretenske komentare o drugim igracima kad gubi mec.

A o novoj modi da zene/devojke tenisera daju komentare i dobacuju ko poslednje seljoberke (sto pomenute ocigledno i jesu) sa tribina malo je reci - sramota.
Черевићан Черевићан 17:32 30.01.2015

чар лоптице жуте

тенис спорт је оно баш превртљив
данас јеси а сутра . . . . те руше
окружењем таквим тешко се истраје
ал' Нолету уПоводу могу да попуше

мис'им, онако нароцки
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:02 30.01.2015

Re: чар лоптице жуте

Черевићан
ал' Нолету уПоводу могу да попуше

Neodbranjivi ritern, g. čer.
muaddib92 muaddib92 17:46 30.01.2015

Slažem se

sem u fusnoti.


Војиславе, све битно сте сажели у кратком тексту, нема потребе да понављам ишта од написаног. Само ћу додати да већина блогера не зна колико је Новаку било тешко да се издигне из места у коме је одрастао он (а и ја, само 30-так година пре њега):

Звечан (и Косовска Митровица, као веће суседно место, удаљени 1 км) имају површину мању од савских блокова на НБГ и енормно мање становника. Када сам ја постао основац, 1961, у Звечану су постојали тениски терени (шљака, заостали од Енглеза) на којима се играо фудбал, недалеко базен са рестораном, келнери са белим рукавицама, имам фотографије.. Када је Новак одрастао, ништа од тога није могао да користи осим подршке родитеља.

Друга ствар: на ТВ једино гледам Новака, кошаркашку репрезентацију и 'Мали дневник'.
Остатак слободног времена је за књиге.

Изгледа да Ноле много више воли своју домовину него што она (и све ресто што иде уз престо) воли, или поштује њега. Али нека га воли и поштује ко хоће, а нека се другима тресу гаће
49 41 49 41 19:33 30.01.2015

Re: Slažem se

muaddib92
sem u fusnoti.


Војиславе, све битно сте сажели у кратком тексту, нема потребе да понављам ишта од написаног. Само ћу додати да већина блогера не зна колико је Новаку било тешко да се издигне из места у коме је одрастао он (а и ја, само 30-так година пре њега):

Звечан (и Косовска Митровица, као веће суседно место, удаљени 1 км) имају површину мању од савских блокова на НБГ и енормно мање становника. Када сам ја постао основац, 1961, у Звечану су постојали тениски терени (шљака, заостали од Енглеза) на којима се играо фудбал, недалеко базен са рестораном, келнери са белим рукавицама, имам фотографије.. Када је Новак одрастао, ништа од тога није могао да користи осим подршке родитеља.

Друга ствар: на ТВ једино гледам Новака, кошаркашку репрезентацију и 'Мали дневник'.
Остатак слободног времена је за књиге.

Изгледа да Ноле много више воли своју домовину него што она (и све ресто што иде уз престо) воли, или поштује њега. Али нека га воли и поштује ко хоће, а нека се другима тресу гаће




Izgradjen 1926. prvi teniski teren na Balkanu; kad su se klinci na Dorcolu i Cuburi
s(h)orkali krpenjacama.


gedza.73 gedza.73 21:19 30.01.2015

Re: Slažem se

Izgradjen 1926. prvi teniski teren na Balkanu; kad su se klinci na Dorcolu i Cuburi
s(h)orkali krpenjacama.

Ovo nije Oplenac?
U okviru imanja ima teniski teren izgrađen, čini mi se, možda neku godinu pre dvadeset šeste.

Nisam monarhista (mada bi bilo lepo da živim na neki kilometar od kraljeve rezidencije) ali mi je nekako milo oko srca što je jedan kralj nazvao imanje po prednjem delu zaprežnih volovskih kola.


i nije bitno za priču koje je nacionalnosti reč 'oplen'.
muaddib92 muaddib92 15:31 31.01.2015

Re: Slažem se

zgradjen 1926. prvi teniski teren na Balkanu; kad su se klinci na Dorcolu i Cuburi
s(h)orkali krpenjacama.
[b]
Хвала, земљаче - како другачије да те назовем

Дочекали смо лепе филмове о фуЗбалерима а ускоро и о кошаркашима, и нека и треба.
Али Ноле је прича за себе, а он је и тема овог поста
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:10 01.02.2015

Re: Slažem se

49 41

Izgradjen 1926. prvi teniski teren na Balkanu; kad su se klinci na Dorcolu i Cuburi
s(h)orkali krpenjacama.

Istraživao za potrebe jednog vlastitog književnog uradka. Prvi teniski tereni izgrađeni su krajem XIX veka na Paliću.
NNN NNN 01:08 02.02.2015

Re: Slažem se

1926.
ima neka slika iz 1928. mog dede kako igra tenis
(da mogu da je nađem pa da se malo kurčim )
Milan Novković Milan Novković 18:46 30.01.2015

Za BBC je to tačno, ...

... po mom mišljenju.

Mogu samo da nagađam:

- Jedan od urednika, pre je bio u vestima, ali mislim da je sada u sportu, ima korene u bratskoj nam i susednoj državi i umeo je da se neprofesionalno (onomad davno u politici) osvrne na Srbiju, fino-primitivno, a nepotrebno i mimo teme, da tako kažem.

- Za navijače - to je pomalo tajna, osim ako na tenis ne idu uglavnom Škoti pošto Englezi online umeju jako ružno da pričaju o Endiju i hvalisaju Đokovića kada su protivnici na terenu (Endija nije lako voleti).

Pa da nagađam još malo - ljudi "vole" da zavide, možda bi mu manje zavidili da je hladnokrvniji ili zombifikovaniji.
princi princi 19:45 30.01.2015

Re: Za BBC je to tačno, ...

- Jedan od urednika, pre je bio u vestima, ali mislim da je sada u sportu, ima korene u bratskoj nam i susednoj državi i umeo je da se neprofesionalno (onomad davno u politici) osvrne na Srbiju, fino-primitivno, a nepotrebno i mimo teme, da tako kažem.

Ko? Adrian Chiles? Pa jel nije on prešao na ITV? Ako da, kad je on komentarisao tenis?
martin_krpan martin_krpan 19:54 30.01.2015

Tekst je promašaj

Stojkoviću, ne poznajete materiju i zbog toga ste se uhvatili za diskurs koji je vama poznat.

Zbog čega Nole nije "poštovan"?

1. Srbin. Pa naravno. Postoji analiza po kojoj bi Federer da je Amerikanac ili Njemac zarađivao bar još duplo ovoliko. U ovom kontekstu, nacionalnost je potpuno komercijalna dimenzija, i nema veze sa ratovima ili genocidima.

2. Nole je potpuno kasno ukapirao da mu management moraju raditi američke mega korporacije a ne nepismeni stric. Mislim da je krajem 2012 počeo da radi sa IMG-jem. Do tada je Nole (zvuči nevjerovatno ali je istina) radio sa stričevima, sa rođacima i pajtašima iz Beograda a sponzor za garderobu mu bila bankrot firma Sergio Tacchini. Dobro je išta zaradio.

3. Nike. Nike je kralj biznisa, i Nike posluje na siledžiski način. Nike ubija. Nike izabere lice i ponudi ponudu koja baca u nesvjest. Obično je to kao u filmu: ili bijeli ček ili je doživotni ugovor ili je cifra od koje zuje uši. Nike bira samo najbolje, i ima za cilj da napravi druge kompanije smiješnim kao i novac koji daju. E sad: Nole se tu pokazao kao vjeverica. Kada je izlazio iz bankrot firme ST, tražio je ulaz u Nike a sa Wilsonom je htio novi ugovor. Nike naravno, nije bio imun na tenis koji je Nole pokazivao, ali je tu situacija malo kompleksna. Npr., ne možeš doći iz bankrot firme, pa je sa Adidasom imao neki sranje ugovor, a onda htjeti postavljati uslove Nikeu. Nike mu je ponudio naravno smiješnu ponudu, a ovaj se navodno uvrijedio. Još kada je čuo koliko Ana Ivanović dobija za reket od Wilsona, totalno je prsnuo. Navodno je htio barem isto novca kao Ana, a ovi mu rekli uz smijeh: Toliko ni Federer ne dobija.

4. IMG. Haha, zakasnio je. Kasno je ukapirao da je morao sarađivati sa profi likovima, koji su od 2012 počeli da peglaju attitude & non-verbal komunikaciju, čak i dovođenje Beckera je navodno potez IMG-ja zbog dobijanja malo više publiciteta u medijima, što je sve. PR alhemičari pretvaraju rugobe u kraljice, što se ubrzo onda počne osjećati na tribinama.

5. Problem je što je nole nekako uštogljen, nije medijsko lice, iako se totalno trudi. Nije spontan, ne ide taj njegov nastup spontano. I on jadan, što više pokušava, što više stand up komedija po terenu radi, što više jezika zna, upada u još veću rupu. Ivanišević je npr. bio nepismena, neotesana budaletina, ali su mu gazde doslovno uguravale premium članske karte u njihovim golf klubovima, a ovaj to cijepao. Ironija sudbine. (Legenda kaže da ga je njegov predsjednik molio da ga ovaj pogura da se učlani u neki prestižni golf klub. Ovi navodno rekli: ne može, imamo naša interna pravila za anonimna lica).

6. Ko kaže da Noleta ne vole. To je smeće konstatacija. Wilander svršava već godinama na pomen Noleta, Azija ga obožava, u Italiji je domaćin - zovu ga u prime time emisije sa top modelim konstantno. Jebemu miša, jel treba i Španci i Švajcarci da svršavaju.

princi princi 20:07 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

martin_krpan
...

Znači, ukratko, Beker kenja?
Bonner Bonner 20:11 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

princi


Znači, ukratko, Beker kenja?


Ne kenja. Lepo covek napisa nekoliko razloga zbog kojih Nole i nije toliko popularan kao neki drugi, bivsi nr. 1., procitaj ponovo o cemu pise.

Inace genijalna analiza.

martin_krpan martin_krpan 20:15 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

princi
martin_krpan
...

Znači, ukratko, Beker kenja?


Ne kenja, Becker vrši pritisak na domaće medije. Činjenica je da je Nole zapostavljen, ali ne može se na silu neko simpatisati. To je proces. Stojkovićeva i tvoja hipoteza je, da ga ljudi ne simpatišu jer su rasisti, a to samo po blogovima pije vode.
alselone alselone 20:19 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Nole je lakmus za sitne duse. Kakvo gicanje po blatu, jebo bi se a da mu ne udje, mrzi i pljuvao bi ali da ne kaze.
milojep milojep 20:20 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Nole je potpuno kasno ukapirao da mu management moraju raditi američke mega korporacije a ne nepismeni stric


Krpane šta misliš dal' bi mogle te američke korporacije da preobrate tebe da zavoliš Srbe?
martin_krpan martin_krpan 20:24 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

alselone
Nole je lakmus za sitne duse. Kakvo gicanje po blatu, jebo bi se a da mu ne udje, mrzi i pljuvao bi ali da ne kaze.


Esi vidio?
martin_krpan martin_krpan 20:26 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

milojep
Nole je potpuno kasno ukapirao da mu management moraju raditi američke mega korporacije a ne nepismeni stric


Krpane šta misliš dal' bi mogle te američke korporacije da preobrate tebe da zavoliš Srbe?


Hehe, diskurs. Pitaj preCednika koliko su moćne.
princi princi 20:28 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Činjenica je da je Nole zapostavljen, ali ne može se na silu neko simpatisati. To je proces. Stojkovićeva i tvoja hipoteza je, da ga ljudi ne simpatišu jer su rasisti, a to samo po blogovima pije vode.

Čekaj, a zašto je Bekerov način pritiska na medije legitiman a Đokovićev nije? Zato što je Nemac, pretpostavljam. Mislim, jel si ti baš 100% siguran u benignost masovnih medija, ATPa, korporacija? Đoković je potpuno svestan svog položaja u medijima, verovatno bolje od tebe, i uopšte ne stoji da je krut u ophođenju s njima. Ume on itekako da odreaguje u trenutku, i kad treba da se odigra neki potez za McEnroeom i kad treba da se imitira Nadalovo izvlačenje gaća iz dupeta. Zašto ga ne simpatišu? Zašto će sponzori pre izabrati Federera ili Nadala nego Đokovića? Da li oni diktiraju publici koga da voli ili koga voli da mrzi ili prate puls publike? On pokušava da proširi svoje tržište na Italiju, Indiju, pa i Brazil, pokušava sebe da marketuje drugačijeg, third world, BRICS (bez Rusije i Kine) šampiona. Čime misliš da je to uslovljeno? Jel si ti baš 100% siguran da u ophođenju prema Đokoviću nema uopšte rasizma? Recimo, poznajem Kanađane kojima Lučić nije dovoljno Kanađani, ili koji više navijaju za Murraya nego za Raonića.
milojep milojep 20:29 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Hehe, diskurs. Pitaj preCednika koliko su moćne.


Kog? Kolindu?
angie01 angie01 20:55 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

...kao i onaj o Oganjanovicima- toliko je gnoja bljunuto a na osnovu sramne hajke koja je bila organizovana, kako bi ovi ljudi, koji su izgubili dete zbog nesavesne drzave, pare koje su prikupili, a preostale od troskova koje su platili, prebacili na neke odredjene racune.

Evo, danas je bilo rociste i oni su se Oglasili reporterki b92 i lepo rekli sta je na sudu bilo, da pare nece zadrzati, da nece podleci pritiscima da ih uplate na racune onih koji nisu ni njima pomogli, nego da ce ih dati drugoj deci, kojima su potrebne, kao i institucijama koje se bave lecenjem.


neka se roditelji obolele dece jave


Sada bi bilo pristojno, barem jedno izvinjenje!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:19 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

"Upitan kako će odlučiti kome je najpotrebniji, ako se to ne radi ni preko jednog fonda, Nebojša kaže:

"Mi smo odlučili da uputimo još jedan poziv roditeljima kojima je potrebno da svoju decu leče, a nemaju novca, da nam se obrate i mi ćemo taj novac na taj način utrošiti. Sigurno neće ostati na našim računima." (izvor)

Još jedan poziv!?!

Pa, šta su čekali do sada? Nije bilo bolesne dece kojoj je taj novac mogao spasti život? Ili su se, moguće, malčice uplašili, kako od pritiska javnosti, tako i od pokrenute istrage?

Nema njima ko da se izvinjava, a oni duguju mnogo izvinjenja drugima.

A današnje teme što se tiče, izvinjavam se svima koji uporno navijaju za Noletove protivnike, a on ih po pravilu oduva sa terena. Izvinjavam im se što im stavljam so na navijačke rane.

qqriq qqriq 21:30 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Nole je lakmus za sitne duse.


omega68 omega68 21:36 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

On pokušava da proširi svoje tržište na Italiju, Indiju, pa i Brazil, pokušava sebe da marketuje drugačijeg, third world, BRICS (bez Rusije i Kine) šampiona.

Kao Maradona
Da, vruće
Prvo što bi mi palo na pamet, zašto ga ne vole, bilo bi ono kad se prekrsti pa umesto na levo krene na desno
mnogi će reći da to nije pravi razlog jer su ti odavno, većinski, ateisti.
I to je tačno.
Ako pogledamo ko su njegovi deklarisani fanovi iz sveta poznatih - vidimo da su to sve neki svojeglavi i tipovi neukrotivi u nekakve šablone.
Tu dolazimo do moje teze da se njegovi ljubitelji i oni drugi dele po odnosu prema globalizaciji, s tim što bi mnogi, i jedni i drugi, bili iznenađeni i možda u početku odbijali da je to u pitanju.
Ali ako pogledamo šire, zaista vidimo da je popularniji u zemljama gde je antiglobalizam dominantan.
A kod nas? Svi smo svedoci da na njega vrište ''drugosrbijanci'' koji su po pravilu globalisti.
tess tess 21:43 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

princi
Jel si ti baš 100% siguran da u ophođenju prema Đokoviću nema uopšte rasizma?

Ok, i šta ako ga ima? Evo, ima rasizma sigurna sam.
angie01 angie01 21:47 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Ili su se, moguće, malčice uplašili,


uplasili se cega, zlonamernika i pritisaka da neko drugi, ko nije pomogao njima, a bavi se humanitarnim radom uzme lovu,...ne znam, koliko neko treba da bude zlonameran, pa da nastavi da optuzuje, kada je sve receno i nikakvog prostora za optuzbe nema, dapace!
Bonner Bonner 22:00 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

angie01
Ili su se, moguće, malčice uplašili,


uplasili se cega, zlonamernika i pritisaka da neko drugi, ko nije pomogao njima, a bavi se humanitarnim radom uzme lovu,...ne znam, koliko neko treba da bude zlonameran, pa da nastavi da optuzuje, kada je sve receno i nikakvog prostora za optuzbe nema, dapace!


"Roditelji devojčice i lekari Instituta za majku i dete “Dr Vukan Čupić” izabrali su dobavljače preko kojih je kupljena oprema od novca skupljenog za operaciju Tijane Ognjanović.
Roditelji s lekarima birali od koga će uzimati opremu

Lekari: Ognjanovići birali prodavce opreme

Skandalozno je da su 11 veleprodaja i jedna zanatska radnja ukupno na ovom poslu zaradili više od 37 miliona dinara, misleći pritom na svoje džepove, a ne na narod koji je taj novac donirao za Tijanino lečenje, ali i za nekoga kome još treba pomoći. Pravi humanitarci.
..."
angie01 angie01 22:18 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj


Skandalozno je da su


ko je to rekao i kada i koji je izvor?

mislim, necu da nastavljam jer je sve jasno receno danas- ako ima jos uvek spornih stvari koje se mogu dokazati- a ne vidim sta bi to bilo, jer jer pravno, oni mogu da rade s novcem sta hoce- sud ce to sigurno podrobno odraditi.

do tada, sva ovakva dalje insistiranja, samo pokazuju kako zlonamernici nikada ne odustaju!
emsiemsi emsiemsi 23:00 30.01.2015

Re: Tekst je promašaj

martin_krpan
Stojkoviću, ne poznajete materiju i zbog toga ste se uhvatili za diskurs koji je vama poznat.

Zbog čega Nole nije "poštovan"?

1. Srbin. Pa naravno. Postoji analiza po kojoj bi Federer da je Amerikanac ili Njemac zarađivao bar još duplo ovoliko. U ovom kontekstu, nacionalnost je potpuno komercijalna dimenzija, i nema veze sa ratovima ili genocidima.

2. Nole je potpuno kasno ukapirao da mu management moraju raditi američke mega korporacije a ne nepismeni stric. Mislim da je krajem 2012 počeo da radi sa IMG-jem. Do tada je Nole (zvuči nevjerovatno ali je istina) radio sa stričevima, sa rođacima i pajtašima iz Beograda a sponzor za garderobu mu bila bankrot firma Sergio Tacchini. Dobro je išta zaradio.

3. Nike. Nike je kralj biznisa, i Nike posluje na siledžiski način. Nike ubija. Nike izabere lice i ponudi ponudu koja baca u nesvjest. Obično je to kao u filmu: ili bijeli ček ili je doživotni ugovor ili je cifra od koje zuje uši. Nike bira samo najbolje, i ima za cilj da napravi druge kompanije smiješnim kao i novac koji daju. E sad: Nole se tu pokazao kao vjeverica. Kada je izlazio iz bankrot firme ST, tražio je ulaz u Nike a sa Wilsonom je htio novi ugovor. Nike naravno, nije bio imun na tenis koji je Nole pokazivao, ali je tu situacija malo kompleksna. Npr., ne možeš doći iz bankrot firme, pa je sa Adidasom imao neki sranje ugovor, a onda htjeti postavljati uslove Nikeu. Nike mu je ponudio naravno smiješnu ponudu, a ovaj se navodno uvrijedio. Još kada je čuo koliko Ana Ivanović dobija za reket od Wilsona, totalno je prsnuo. Navodno je htio barem isto novca kao Ana, a ovi mu rekli uz smijeh: Toliko ni Federer ne dobija.

4. IMG. Haha, zakasnio je. Kasno je ukapirao da je morao sarađivati sa profi likovima, koji su od 2012 počeli da peglaju attitude & non-verbal komunikaciju, čak i dovođenje Beckera je navodno potez IMG-ja zbog dobijanja malo više publiciteta u medijima, što je sve. PR alhemičari pretvaraju rugobe u kraljice, što se ubrzo onda počne osjećati na tribinama.

5. Problem je što je nole nekako uštogljen, nije medijsko lice, iako se totalno trudi. Nije spontan, ne ide taj njegov nastup spontano. I on jadan, što više pokušava, što više stand up komedija po terenu radi, što više jezika zna, upada u još veću rupu. Ivanišević je npr. bio nepismena, neotesana budaletina, ali su mu gazde doslovno uguravale premium članske karte u njihovim golf klubovima, a ovaj to cijepao. Ironija sudbine. (Legenda kaže da ga je njegov predsjednik molio da ga ovaj pogura da se učlani u neki prestižni golf klub. Ovi navodno rekli: ne može, imamo naša interna pravila za anonimna lica).

6. Ko kaže da Noleta ne vole. To je smeće konstatacija. Wilander svršava već godinama na pomen Noleta, Azija ga obožava, u Italiji je domaćin - zovu ga u prime time emisije sa top modelim konstantno. Jebemu miša, jel treba i Španci i Švajcarci da svršavaju.


Глупости !
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:24 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

martin_krpan
3. Nike. Nike je kralj biznisa, i Nike posluje na siledžiski način. Nike ubija. Nike izabere lice i ponudi ponudu koja baca u nesvjest.


Čudno da njihovi eksperti nisu svojevremeno prepoznali Novakov teniski potencijal i predvideli da će dobar broj narednih godina biti u vrhu svetskog tenisa. Dakle, zašto ga nisu izabrali? Nije valjda samo zato što mu je stric nepismen. Pre će biti da su neki drugi razlozi u pitanju, oni iz diskursa koji je, kako kažeš, meni poznat.

Posle onoliko besomučne medijske propagande o Srbiji i Srbima kao lošim momcima i onoliko filmova holivudske produkcije, u kojima Srbi samo kolju i siluju, nije im odgovaralo da jedan Srbin, ma koliko dobro igrao tenis, reklamira njihove patike i sportsku opremu.

Da potsetim samo kako je u svim tim slobodojubivim zapadnim državama prošao Peter Handke i njegova dela zbog eseja "Pravda za Srbiju".
princi princi 02:27 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Posle onoliko besomučne medijske propagande o Srbiji i Srbima kao lošim momcima i onoliko filmova holivudske produkcije, u kojima Srbi samo kolju i siluju, nije im odgovaralo da jedan Srbin, ma koliko god dobro igrao tenis, reklamira njihove patike i sportsku opremu.

Da potsetim samo kako je na sloboldojubivim zapadnim državama prošao Peter Handke i njegova dela zbog eseja "Pravda za Srbiju".


Ne treba biti paranoidan, Vojislave. Blagog rasizma ima, ali on se više ogleda u tom mocart-kugla-miteleuropskom sneeru Federera nego u nekoj zaveri svetskih razmera.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:39 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Nije reč o paranoji, reč je o propagandi tokom ratova devedesetih, a naročito onoj koja je prethodila NATO intervenciji. Tih godina, kada je Nole počeo da postiže zapažene rezultate, halo efekat te propagande je još uvek bio snažan.
alselone alselone 08:20 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Kao Maradona
Da, vruće
Prvo što bi mi palo na pamet, zašto ga ne vole, bilo bi ono kad se prekrsti pa umesto na levo krene na desno
mnogi će reći da to nije pravi razlog jer su ti odavno, većinski, ateisti.
I to je tačno.
Ako pogledamo ko su njegovi deklarisani fanovi iz sveta poznatih - vidimo da su to sve neki svojeglavi i tipovi neukrotivi u nekakve šablone.
Tu dolazimo do moje teze da se njegovi ljubitelji i oni drugi dele po odnosu prema globalizaciji, s tim što bi mnogi, i jedni i drugi, bili iznenađeni i možda u početku odbijali da je to u pitanju.
Ali ako pogledamo šire, zaista vidimo da je popularniji u zemljama gde je antiglobalizam dominantan.
A kod nas? Svi smo svedoci da na njega vrište ''drugosrbijanci'' koji su po pravilu globalisti.


Ima ovde nesto.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:42 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

ja mislim da nema to veze sa 90-ima, ako ima toga imalo sve je zaboravljeno, prvo jer masa ljudi nema pojma gde je Srbija - Serbia? What? Siberia?! pre će biti da je ulogu igrao oboreni ejr malejžija avion na kojem je bilo i autralskih državljana, a da se mi Srbi tretiramo kao Rusi, Voislav Stoikovič, Aleks Alselonovič, Prinsije Prinsijevič, Sergei Ratkovič, itd. sve su to ruska prezimena, jer zapadno ne zvuče, tako da verovatnije ima te vrste netrpelji... svakako, Zapad je nas smestio već u taj kavez, i to je to sada. svet se menja u pravcu sve hladnijih sukoba, a Nole i voli tu auru da je apostol trećeg sveta, ne čak ni trećeg, već ne-Zapadnog, on se oseća sjajno izvan tih zapadnjačkih izveštačenih manira, on je neformalan dečko, istočnjak, koji bi kod Kraljice došao u smokingu i adidaskama... nama je ta ležernost genijalna, uštogljenkovićima sa Zapada nije, i to je to... mada ja mislim da hladnoća publike u Melburnu, koji je superkul urban jedan i zajebantski grad, ima veze sa ovim avionom, i da Oziji ne praštaju tako lako, te da je Nole nekako kolektivno gurnut u svet antipatičnih ljudi koji obaraju civilne avione...

meni je čudno, recimo, da vidim kod Srba, i posle više decenija života u SAD, da postoji to duboko unutrašnje gađenje svojom novom zemljom? zar nije to onda mučenje za biće, mislim da obitava u takvim uslovima? vratite se u Srbiju lepo, nama nedostaje sposobnih ljudi,nestajemo, ima nas milion manje nego 1991., a valjda ćete preživeti nekako sa tih 700-800 dolara platom, jebeš milion ako duša nestaje?!
martin_krpan martin_krpan 09:09 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Vojislav Stojković
martin_krpan
3. Nike. Nike je kralj biznisa, i Nike posluje na siledžiski način. Nike ubija. Nike izabere lice i ponudi ponudu koja baca u nesvjest.


Čudno da njihovi eksperti nisu svojevremeno prepoznali Novakov teniski potencijal i predvideli da će dobar broj narednih godina biti u vrhu svetskog tenisa. Dakle, zašto ga nisu izabrali? Nije valjda samo zato što mu je stric nepismen. Pre će biti da su neki drugi razlozi u pitanju, oni iz diskursa koji je, kako kažeš, meni poznat.

Posle onoliko besomučne medijske propagande o Srbiji i Srbima kao lošim momcima i onoliko filmova holivudske produkcije, u kojima Srbi samo kolju i siluju, nije im odgovaralo da jedan Srbin, ma koliko dobro igrao tenis, reklamira njihove patike i sportsku opremu.

Da potsetim samo kako je u svim tim slobodojubivim zapadnim državama prošao Peter Handke i njegova dela zbog eseja "Pravda za Srbiju".


Objektivno, samo objektivno Stojkoviću. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da je u jednom trenutku Đoković dobio epitet "kralj predaja" a onda i "kralj medical time-autova". I ne samo to, već bi nakon predaja na pres konferencijama davao žestoke izjave u smislu: Šta je bilo miševi. To je bilo vrijeme kada su mu vizuelni identitet radili stričevi i vrijeme kada su Noletove pobjede često bile i pobjede nad zapadnim imperijalizmom. Nole se u zadnji čas izvukao iz kandži stričeva, oca idiota i beogradskih tapšača po ramenu, i u zadnji čas je shvatio da on nije nikakav vitez, i da je bio guran da se bori sa vetrenjačama.

Titulu "kralj predaja" sada ubjedljivo nosi Tipsarević (sorry Miloje). Još kada se na to dodaju izjave o osiromašenom uranijumu, to je onda recept za hate. Ali i pored svega toga, Tipsarevića zapadnjaci vide kao ok dečka.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:28 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

martin_krpan
To je bilo vrijeme kada su mu vizuelni identitet radili stričevi i vrijeme kada su Noletove pobjede često bile i pobjede nad zapadnim imperijalizmom. Nole se u zadnji čas izvukao iz kandži stričeva, oca idiota i beogradskih tapšača po ramenu


klasičan sindrom ljudi iz male sredine kada se nađu u velikom svetu, ili u svetu krupnog kapitala.

i u zadnji čas je shvatio da on nije nikakav vitez, i da je bio guran da se bori sa vetrenjačama.


meni Novak nije nikada delovao kao neko ko neguje ovakve iluzije o sebi. uvek je delovao kao dečko sasvim na zemlji. otkud ti ovakva saznanja? lični utisci?

alselone alselone 09:40 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Nije reč o paranoji, reč je o propagandi tokom ratova devedesetih, a naročito onoj koja je prethodila NATO intervenciji. Tih godina, kada je Nole počeo da postiže zapažene rezultate, halo efekat te propagande je još uvek bio snažan.


Srbin da bi zaista bio prihvacen u svetu mora pljuvati po svom narodu, mora biti izuzetak I tako se postavljati & predstavljati, npr Biki Siki fazon.
martin_krpan martin_krpan 09:41 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Srđan Fuchs
martin_krpan
To je bilo vrijeme kada su mu vizuelni identitet radili stričevi i vrijeme kada su Noletove pobjede često bile i pobjede nad zapadnim imperijalizmom. Nole se u zadnji čas izvukao iz kandži stričeva, oca idiota i beogradskih tapšača po ramenu


klasičan sindrom ljudi iz male sredine kada se nađu u velikom svetu, ili u svetu krupnog kapitala.

i u zadnji čas je shvatio da on nije nikakav vitez, i da je bio guran da se bori sa vetrenjačama.


meni Novak nije nikada delovao kao neko ko neguje ovakve iluzije o sebi. uvek je delovao kao dečko sasvim na zemlji. otkud ti ovakva saznanja? lični utisci?



Da, nole je nebo i zemlja u odnosu na oca i stričeve. Nole se godinama izvlačio iz kandži oca idiota koji je zakuvavao gdje god je stigao (sulude izjave u američkim medijima, svađa na tribinama, svađa sa timom Nadala, istjerivanje komentatora sa B92...). Uz to, nema beogradske go-go plesačice koja starog nije upoznala. Pa onda Family sport i uništavanje challengera na Gemaksu, afere, siledžistvo i manje-više uništavanje tenisa u Srbiji. Nema sumnje da je to na Noleta (pogotovo prije par godina) ostavilo trag. Međutim, Nole je pokazao da je mnogo pametniji od horde maloumnih rođaka i uspio je isplivati iz tribalnih kandži. Zbog toga ima moj veliki respect.
tadejus tadejus 09:48 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

alselone
Srbin da bi zaista bio prihvacen u svetu mora pljuvati po svom narodu, mora biti izuzetak I tako se postavljati & predstavljati, npr Biki Siki fazon.


ubij me ako ovaj vojislav zna šta je uopšte halo effect (i zato mislim da se ljudi ostrvljuju na njega a ne zbog toga o čemu piše)..

a ovo tvoje brate zvuči srednjoškolski.. kakvi su to tupavi kompleksi, naravno da Srbi ne mogu da imaju prihvaćenost kakvu ima jedan Englez ili Francuz.. samo to što smo sirotinja je dovoljno, ništa ne mora ni da se dodaje.. i to je prosto tako.. ni mi ne pucamo od želje da se družimo sa tim recimo Sirijcima (sjetimo se afere azilanti)..
ali sad iz toga izvlačiti ovakve bedaste zaključke kakve ti izvlačiš je stvarno klinački i bedasto..
ako išta to što se ponosi porjeklom mu dodaje na dopadljivosti..
ali siromaštvo i kašalj se ne mogu sakriti pa tako ni to što si Srbin ne može da ti bude plus pa kako god da ga okrećeš..
no ja nekako ne vidim da je to baš razlog za plakanje
qqriq qqriq 10:09 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj


Srbin da bi zaista bio prihvacen u svetu mora pljuvati po svom narodu, mora biti izuzetak I tako se postavljati & predstavljati, npr Biki Siki fazon.


Šta je tebi/meni, brat&sestra?

alselone alselone 10:12 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

bedasto


Sta znaci "bedasto"? Iz kog je to jezika?

no ja nekako ne vidim da je to baš razlog za plakanje

Je l neko place ovde? Ja samo konstatujem a ti ako neces da vidis - slobodno. Ako ti ne odgovara Biki Siki primer, uzmi novinare, bar kod njih ima gomila primera. Koji novinari su nadobijali silne nagreade osvajanja slobode I slicno. Samo najveci pljuvaci.

I jos jednom - nisam pisao da sirotinja mora biti jednako postovana, nego koji je jedini nacin da sirotinja iz Srbije dobije paznju na zapadu.
tadejus tadejus 10:21 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

alselone
Ako ti ne odgovara Biki Siki primer, uzmi novinare, bar kod njih ima gomila primera. Koji novinari su nadobijali silne nagreade osvajanja slobode I slicno. Samo najveci pljuvaci. I jos jednom - nisam pisao da sirotinja mora biti jednako postovana, nego koji je jedini nacin da sirotinja iz Srbije dobije paznju na zapadu.


bedast - zapadna verzija srpskog jezika.. ili tu ne priznajemo?

biki.. otkud to da je ona priznata na zapadu.. svašta.. ko je ikad čuo za biki igdje osim u beogradu..
novinari.. ja stvarno ne znam o čemu ti pričaš.. ustanovili ljudi neke nagrade pa valjaju jedni drugima.. kakve to veze ima sa temom, ne vidim..
svašta..
porediti biki i noleta, a tek osvajanja slobode.. aman.. niđe baba veze..
alselone alselone 10:25 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

niđe baba veze..


Cudi me da ne kapiras I da ne mozes da razumes siri spektar. Ali dobro. Potpuno jednak primer ti ne mogu naci ner ne postoje dva ista coveka u dve iste situacije, tako da moras malo da se napnes da razumes.

bedast - zapadna verzija srpskog jezika.. ili tu ne priznajemo?

Zaista ne znam. Cini mi se da je popularno da se pise. Je l to znaci bedno ili lose od engleskog bad?
tess tess 10:27 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Srđan Fuchs
meni je čudno, recimo, da vidim kod Srba, i posle više decenija života u SAD, da postoji to duboko unutrašnje gađenje svojom novom zemljom? zar nije to onda mučenje za biće, mislim da obitava u takvim uslovima? vratite se u Srbiju lepo, nama nedostaje sposobnih ljudi,nestajemo, ima nas milion manje nego 1991., a valjda ćete preživeti nekako sa tih 700-800 dolara platom, jebeš milion ako duša nestaje?!

Da, da, dobre su to srpske dase sve dok krvna zrnca ne prebrojavaju, od preko oceana, nama među Arijevcima i nama koje boli uvo (jednostavno) za Noletom.
alselone alselone 10:28 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Šta je tebi/meni, brat&sestra?


Jesi ti iz Pečuja?
qqriq qqriq 10:34 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj


Jesi ti iz Pečuja?


pet kilometara zapadno
tess tess 10:36 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Bonner
Inace genijalna analiza.
Nisam dugo ovde te ne znam dal je
martin_krpan
nešto pametnije i napisao, da, sjajna analiza.
tess tess 12:15 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

tadejus
bedast - zapadna verzija srpskog jezika.. ili tu ne priznajemo?


Hm, što mu ne kažeš šta znači bedast?

Evo ja ću, alselone, bedast na srpskom jeziku (zapadnija varijanta) znači- FALUS.

E sad, najzapadnija varijanta bi bila krajiška, da prostiš, trenutno, u našem posedu,
te bi to bio: SERBISCHE FALUS.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:52 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

tadejus
ubij me ako ovaj vojislav zna šta je uopšte halo effect

Naravno da znam. Dakle, biraj način egzekucije. Predlažem bezbolnije, tj. nežnije oblike.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:08 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

alselone
Šta je tebi/meni, brat&sestra?


Jesi ti iz Pečuja?



kume, nemoj protu Pečuja, prababa Jolan Vajs iz Pečuja. mučenički stradala u logoru Đakovu, NDH.

qqriq

Jesi ti iz Pečuja?


pet kilometara zapadno


ah, zato vidim da se mojoj duši ljubi s tvojom, земс
malaramona malaramona 22:02 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

alselone
Ako ti ne odgovara Biki Siki primer, uzmi novinare, bar kod njih ima gomila primera. Koji novinari su nadobijali silne nagreade osvajanja slobode I slicno. Samo najveci pljuvaci.




Освајање слободе је награда коју додељује Фонд "Маја Маршићевић Тасић".

Награда се додељује женама за њихов допринос за рад и промоцију људских права, правна држава, демократије и толеранције у политичкој комуникацији. Награда се додељује сваке године 24. септембра. Награду чини скулптура Мрдана Бајића и новчани износ.

Фонд је основао Грађански савез Србије и пријатељи Маје Маршићевић Тасић.

Носиоци ове награде су:

2001.[1] - Оља Бећковић, новинар
2002.[1] - Горанка Матић, уредница и фотографкиња недељника „Време“
2003.[1] - Биљана Србљановић, драматург
2004.[1] - Ружица Ђинђић, правник
2005.[1] - Борка Павићевић, драматург
2006.[1] - Хедвиг Морваи-Хорват, директор Грађанског савеза југоисточне Европе (Citizen’s Pact for SEE)
2007. - Лила Радоњић, директорка и главна и одговрна уредница Продукцијске групе „Мрежа“
2008. - Мирјана Карановић, глумица
2009. - Србијанка Турајлић,[2] професорка Електротехничког факултета Универзитета у Београду
2010. - Верица Бараћ,[3] председница Савета за борбу против корупције
2011. - Аида Ћоровић,[4] новинарка
2012. - Дубравка Стојановић,[5] историчарка
2013. - Бранкица Станковић,[6] новинарка.

Izvor:
omega68 omega68 22:07 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

Ajde...!
Lepo reče čovek - пљувачи највећи, Срба и Србије
qqriq qqriq 22:55 31.01.2015

Re: Tekst je promašaj

ah, zato vidim da se mojoj duši ljubi s tvojom, земс


ma ja to zbog komšije pere al volim i tebe.
NNN NNN 01:30 02.02.2015

Re: Tekst je promašaj

Kada je izlazio iz bankrot firme ST, tražio je ulaz u Nike a sa Wilsonom je htio novi ugovor.
Ovo čiste su gluposti.
ST je bio sponzor Samprasa, u međuvremenu je stvarno puk'o, otišao u ruke Kinezima, ali im je krenulo na bolje kada su uzeli Novaka...
ono što je činjenično bitno je da je Novak izašao iz ST u proleće 2012.
a Wilson je napustio još 2009
.
ovo su lako proverljive činjenice
i ti si se što se samih činjenica tiče žestoko izlupao,
a generalno ostala priča je rekla-kazala.


Wilander svršava već godinama na pomen Noleta

A?

Vilander jednostavno mora da ga poštuje jer je najbolji,
međutim čak i pred ovo finale je prognozirao da je Škot favorit
(I HVALA MU NA TOME!
iskreno mi je laknulo kada je ovaj "poznati prognozer" tipovao)
milojep milojep 20:17 30.01.2015

podsvest

Aplauz za tekst!

Meni se čini da kada bi pitao gledaoce na mečevima zašto navijaju za Noletove protivnike da ne bi znali da objasne! Mislim da je njima ta 'arijevska'crta u podsvesti!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 02:31 31.01.2015

Re: podsvest

Mislim da oni misle da znaju, a njihov odgovor bi verovatno bio: "Zato što su Srbi loši momci, pa kako onda da navijamo za tog Srbina". Godinama su to čitali, slušali i gledali u medijima tamo gde žive. Naravno, deluje i njihovo kolektivno podsvesno.

Hvala za aplauz.
babmilos babmilos 20:32 30.01.2015

.

Šta ima ko od nas da voli ili ne voli sportistu? Volimo ili ne volimo način na koji igra. Ali, svakako, to ovde nikako nije tema. Sve drugo jeste, što je poučno po sebi. Ja ne volim tenis koji Novak igra. Ali, najveći broj ljudi, kada se priča o Novaku, uopšte nema mišljenje o tenisu, več samo o Novakovoj nacionalnosti, mestu odakle, njegooj porodici, sponzorima. To je ono što iritira.
freehand freehand 20:38 30.01.2015

Re: .

več samo o Novakovoj nacionalnosti, mestu odakle, njegooj porodici, sponzorima. To je ono što iritira.

Pa to je isto kao i tvoj slučaj, samo sa suprotnim preedznakom. To ti je taj druga Srbija "Hitler iz našeg sokaka" model.
babmilos babmilos 21:45 30.01.2015

Re: .

To ti je taj druga Srbija "Hitler iz našeg sokaka" model.

A?
mitar.popovic mitar.popovic 21:03 30.01.2015

Zašto ne poštuji Đokovića



Neki anglofonci Đokovića ne vole jer misle da je nepristojan i budalast, bar za čovjeka koji je svjetski šampion. To je upravo zašto ga Federer ne voli. Slično su mrzili i Ajeversona, Kobija, ili možda kako sad ne vole Balotelija.

Iz komercijalnog ugla Đoković se ne promoviše jer predstavlja savršen primjer onoga sto u biznisu zovu "liability". Nike će da podrži sportistu koji može lako i prosto da se predstavi kao uzor prosječnom zapadnom djetetu. U tom pogledu Federer se lako predstavlja kao evropski džentlmen, a Nadal kao stoični i uporni španski bik. Aj ti meni reci u jednoj rečenici šta je Đoković, i kako to plasirati zapadnjacima? Priča koja se malo pokasno počela prodavati je "rags to riches", kao na primjer u novim reklamama za Jakobs Creek. No tu je pitanje ko je izazvo te "rags", da li možda sile zapadne demokratije?

Za Amere Đoković je potpuna nepoznata, niko ne zna niti njegova politčka uvjerenja, da li je "komunista", da li će sutra reći da je Amerika zla sila, šta misli o Srebrenici, Ukraini. Đoković je te strahove pokušao da ublaži (see FDNY kačket na US Openu), ali too little too late.

Dublja analiza od strane amerčkog medija lika i djela Đokovića se može naći ovdje

http://www.newyorker.com/magazine/2013/09/02/the-third-man-8

a i na veoma šaljiv način, i ovdje (ili bilo šta od Brian Phillips-a)

http://grantland.com/the-triangle/us-open-mens-final-djokovic-federer-cilic-nishikori/




angie01 angie01 21:20 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića


Za Amere Đoković je potpuna nepoznata,


ne bih rekla, dva puta je gostovao u jednom od dva najgledanija tok show programa, kod Dzej Lenoa, koju ugoscuje samo top zvezede i tu pobrao simpatije, kako publike, tako i domacina, koji obicno vise prica od gostiju, ako su neinspirativni, sto u slucaju Noleta nije bio slucaj, vec se srdacno smejao njegovoj duhovitosti, pustio ga da izbaci zaoku zbog bombardovanja i jos igrao kolo.

U odnosu na temu, sta ima da se bilo ko proziva u smislu, da vidimo sto me ne volis- svetski vrhunski sport je masinerija koja ima svoja pravila, Nole je uspeo da se u tom sistemu visoko popne i toliko o tome- sve ostalo zavisi od raznih drugih faktora,kako za njega, tako i za druge. Ne kapiram ovo lozenje!
mitar.popovic mitar.popovic 21:31 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

To sa talk show stoji, ne kažem da ga svi Amerikanci mrze, niti da ga uopšte ne shvataju - danas. Ja pričam o stanovištu jednog marketing menadžera ili magazinskog urednika. I jedan i drugi bi više od svega voleli dobru priču, da se dobro proda. No problem je da u razmatranju Đokovića kao potencijalnu pop-culture ikonu, rizici prevagavaju koristi. Mada Đoković na zapadu i jeste pop-culture ikona koja predstavlja "Istočnu Evropu", ali ne baš toliko velika.

Sve u svemu Đoković je između ostalog učinio i dosta da se otvori taj pop-culture dijalog između zapada i malecne Srbije. Previše je očekivati da navrh toga Đoković amerikancima postane novi Muhamed Ali ili Lebron James.
princi princi 21:53 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

Sve u svemu Đoković je između ostalog učinio i dosta da se otvori taj pop-culture dijalog između zapada i malecne Srbije. Previše je očekivati da navrh toga Đoković amerikancima postane novi Muhamed Ali ili Lebron James.

U svakom slučaju mnogo veća i bolja pop ikona od krmeljivog Divca.
mitar.popovic mitar.popovic 22:47 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

princi
Sve u svemu Đoković je između ostalog učinio i dosta da se otvori taj pop-culture dijalog između zapada i malecne Srbije. Previše je očekivati da navrh toga Đoković amerikancima postane novi Muhamed Ali ili Lebron James.

U svakom slučaju mnogo veća i bolja pop ikona od krmeljivog Divca.


Nemoj mi Divca. Ne poznaje toliko Amerikanaca Divca koliko Đokovića, ali među onima koji ga poznaju više je voljen nego Đoković. Ne pamti se kao takmičar ili šampion, ali se pampti kao talentovan i pre svega naravan i dobar čovjek. U popularnom dokunentarcu "Once Brothers", u kome se radi o Jugoslovenskoj košarkaškoj reprezentaciji uoči rata, Divac se predstavlja kao blag i razuman nasuprot napetom i zadrtom Petroviću. Ta blagost je svakako i nasuprot o predstavi o Srbima koju su Ameri imali zadnjih decenija zahvaljujuci političkim medijima. O njemu kruže dobroćudne šale u vezi sa pušenjem (cigareta). Velika je razlika i u tome da se Divac gleda kao i Amerikanac, imigrant ali deo američke priče kao na primer Arnold Švarceneger. I na kraju Divac je bio prvi sportista koji je predstavljo nas iza gvozdene zavjese, što nije bilo lako, pogotovu ne 90ih.
emsiemsi emsiemsi 23:38 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

mitar.popovic


...
Aj ti meni reci u jednoj rečenici šta je Đoković, i kako to plasirati zapadnjacima?
...

Ево да ти ја одговорим у једној реченици шта је Ђоковић --- Ђоковић је светски број 1 !
Мислиш ли да је просечни Американац глуп да то не схвата ?
mitar.popovic mitar.popovic 23:55 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

emsiemsi
mitar.popovic


...
Aj ti meni reci u jednoj rečenici šta je Đoković, i kako to plasirati zapadnjacima?
...

Ево да ти ја одговорим у једној реченици шта је Ђоковић --- Ђоковић је светски број 1 !
Мислиш ли да је просечни Американац глуп да то не схвата ?


Pa neće biti, jer izbjegavaš temu. Jeste Đoković broj 1, bio je i Federer itd., no treba opisati Đokovića kao čovjeka i kao predstavnika neke grupe. Kao stereotipa. Broj 1. je rezultat, ali ko je čovjek? Kada bi se napiso roman o Đokoviću šta bi pisalo na koricama? Reći samo da je Srbin ne znači ništa onima koji nisu upoznati sa Srbima.

Na primjer za mnoge Srbe ta jedna rečenica o Đokoviću bi mogla da glasi: Srbin koji ga je uprkos svemu nabio zapadu. Nažalost ta poruka, mada vrlo jasna i prosta, ne bi poletjela na tom istom zapadu.
emsiemsi emsiemsi 23:58 30.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

mitar.popovic
emsiemsi
mitar.popovic


...
Aj ti meni reci u jednoj rečenici šta je Đoković, i kako to plasirati zapadnjacima?
...

Ево да ти ја одговорим у једној реченици шта је Ђоковић --- Ђоковић је светски број 1 !
Мислиш ли да је просечни Американац глуп да то не схвата ?


Pa neće biti, jer izbjegavaš temu. Jeste Đoković broj 1, bio je i Federer itd., no treba opisati Đokovića kao čovjeka i kao predstavnika neke grupe. Kao stereotipa. Broj 1. je rezultat, ali ko je čovjek? Kada bi se napiso roman o Đokoviću šta bi pisalo na koricama? Reći samo da je Srbin ne znači ništa onima koji nisu upoznati sa Srbima.

Na primjer za mnoge Srbe ta jedna rečenica o Đokoviću bi mogla da glasi: Srbin koji ga je uprkos svemu nabio zapadu. Nažalost ta poruka, mada vrlo jasna i prosta, ne bi poletjela na tom istom zapadu.

Не избегавам тему --- него је, напротив, конкретизујем !
Шта треба више рећи него да је број 1 --- једино што је битно је управо то. Све друго што се каже и напише, круни то што је једино важно.
princi princi 00:32 31.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

Pa neće biti, jer izbjegavaš temu. Jeste Đoković broj 1, bio je i Federer itd., no treba opisati Đokovića kao čovjeka i kao predstavnika neke grupe. Kao stereotipa. Broj 1. je rezultat, ali ko je čovjek? Kada bi se napiso roman o Đokoviću šta bi pisalo na koricama? Reći samo da je Srbin ne znači ništa onima koji nisu upoznati sa Srbima.


Pa u tom smislu je Đoković svakako mnogo bolji i adekvatniji role model za američke imigrante (poglavito za one iz Latinske Amerike, Indije, Kine i južne Evrope) od severnjačkog Federera. Ili ti misliš da se Ganci više identifikuju sa Švajcarcem?
mitar.popovic mitar.popovic 01:06 31.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

emsiemsi


Не избегавам тему --- него је, напротив, конкретизујем !
Шта треба више рећи него да је број 1 --- једино што је битно је управо то. Све друго што се каже и напише, круни то што је једино важно.


Treba reći mnogo više. Zamisli grupu Amerikanaca sjede posle posla za pivom i ćaskaju o sportu. Jedan kaže, pazi onaj Srbin, Đoković, broj jedan, najbolji na svjetu. Priča se o tenisu, ali mora da se malo priča o čovjeku. Međutim Amerikanci će znati o čovjeku samo ako im neko na TVu ili na internetu to ljepo fino objasni "na američki". Ako se o tome ne vodi priča u medijima, jeste ljubitelji tenisa će znati da je Đoković broj jedan, ali o njemu kao medijskom fenomenu neće biti mnogo priče. I onda on prirodno postaje autsajder protiv koga se navija. Na primjer znaju i u Srbiji da je Lebron broj jedan košarkaš, ali Lebron neće u Srbiji imati popularnost koju ima u Americi jer priča o Lebronu kao dečku iz Akrona, iz propalog i namučenog Klivlenda, koji je se onda prodo Majamiju, pa se vratio kući itd... ta priča Srbe ne interesuje.

Pogledaj bilo koju reklamu velikog sportiste i vidićeš da se ne pokazuje samo to da je broj 1, nego da se prikazuje dublji imidž sa kojim potrošači mogu da se asociraju. Da bi Nike prodavao robu preko Đokovića, deca iz američkih predgrađa moraju sa Noletom da se identifikuju.
mitar.popovic mitar.popovic 01:20 31.01.2015

Re: Zašto ne poštuji Đokovića

princi
Pa neće biti, jer izbjegavaš temu. Jeste Đoković broj 1, bio je i Federer itd., no treba opisati Đokovića kao čovjeka i kao predstavnika neke grupe. Kao stereotipa. Broj 1. je rezultat, ali ko je čovjek? Kada bi se napiso roman o Đokoviću šta bi pisalo na koricama? Reći samo da je Srbin ne znači ništa onima koji nisu upoznati sa Srbima.


Pa u tom smislu je Đoković svakako mnogo bolji i adekvatniji role model za američke imigrante (poglavito za one iz Latinske Amerike, Indije, Kine i južne Evrope) od severnjačkog Federera. Ili ti misliš da se Ganci više identifikuju sa Švajcarcem?


Razmišljaš u dobrom smjeru, ali evo ti moja kritika. Kao prvo "Ganci" ne igraju tenis. Kao drugo, Đoković nije imigrant (Divac jeste). Treće, rasni odnosi u Americi su malo komplikovani. Srbi kao podvrsta Rusa latinosima i crncima svakako spadaju u bjelce. A bjelcima opet Srbi spadaju u Ruse. Američki Južni Evropljani nemaju baš neki emotivni spoj sa Srbima s obzirom da su katolici i "latini", i kao takvi bi prije glasali za Hrvate (u slučaju da u stvari znaju razliku između Srba i Hrvata). Možda Kinezi i Indijci jesu dobri kandidati, imam prijatelje iz obje etničke grupe koji vole Đokovića. No slabo je to. Oni i možda liberalni Arapi, koji prate tenis, nisu veliko tržište. Evo pitaj se ovako: da li bi tebi princi jedan Ganci, Indijac, ili Kinez bio dobar i adekvatan model za tvoju strast?

Nije lako biti Srbin.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana