Sport

polimark

antioksidant RSS / 17.02.2015. u 20:12

hajde da se igramo jedne opasne igre. igre postavljanja pitanja. na primer sta ce se ocekivati od tog menadzmenta sartida? tog menadzmenta kog planiramo da dobijemo posle najavljenog konkursa. zasto se misli da ce nezavisni menadzment imati bolje kupce i dobavljace nego zelezara koja je deo veceg sistema? tj, ako us steel nije uspeo koga ocekujemo da bude profitabilan? mandraka? kojom magijom menadzment moze ostvariti dobitak ako ne sme dirati ni u strukturu radne snage? ko ce i kako obezbediti sredstva neophodna za investicije? ili se smatra da je sadasnja zelezara state of the art koji sluzi kao primer drugim zelezarama u svetu? koji kriterijumi ce biti za izbor tog menadzmenta? kolike nadoknade se planiraju za te ljude? koji kriterijumi ce biti postavljeni kao merilo uspesnosti?

posto je otprilike i onima koji su bili na konferenciji za stampu jasno da posao "pregovora" sa esmarkom nije primer korupcije vec nesposobnosti mozemo ocekivati da jasne odgovore na ova pitanja necemo dobiti cak i ako budu postavljena.

pa onda da nastavimo ovaj koncept hleba i igara bez hleba i sa igrama u kome je glavni glumac kalimero.

 

 



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 20:12 17.02.2015

негативни тастер

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:17 17.02.2015

.

nikad nisam voleo polimarkov kečap, nektarov mi je lepši

+ kakva je uvreda za kečap, onaj pizza kečap
kada svi znamo da može postojati samo ljuti




NNN NNN 00:03 18.02.2015

Re: .

kakva je uvreda za kečap, onaj pizza kečap
kada svi znamo da može postojati samo ljuti

sioux sioux 17:14 20.02.2015

Re: .

stefan.hauzer
nikad nisam voleo polimarkov kečap, nektarov mi je lepši


Eh, i jedan i drugi su boza za nekadašnji slovenački u staklenim bočicama.

kada svi znamo da može postojati samo ljuti


niccolo niccolo 20:17 17.02.2015

konkurs

tog menadzmenta kog planiramo da dobijemo posle najavljenog konkursa.

Na taj konkurs ima šanse da se javi neko samo ako av ponudi fiksnu naknadu, bez obzira na rezultate.

koji kriterijumi ce biti za izbor tog menadzmenta?

diploma sigurno
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:42 17.02.2015

Imam ja pitanje

Posto se ne razumem bas u ovu oblast, ako moze neko da mi objasni ovo:

U KOLEKTIVNOM UGOVORU BILO I POVEĆANjE PLATA

Predstavnici američke kompanije "Esmark" i reprezentativnih sindikata "Železare Smederevo" potpisali su nedavno i novi kolektivni ugovor koji, pored ostalog, predviđa povećanje zarada od 25 odsto ove, a još deset odsto naredne godine.

Posle petodnevnih pregovora predstavnika strateškog partnera i radnika srpske čeličane, Nezavisnog sindikata metalaca, ASNS i Samostalnog sindikata, stavljeni su potpisi na novi kolektivni ugovor sa rokom važenja od 2015. do 2018. godine.

- Nova cena rada biće 125 dinara, izjavio je tada za "Novosti" Mileta Gujaničić, predsednik Nezavisnog sindikata metalaca "Železare Smederevo". - Dogovoreno je povećanje plata od 25 odsto odmah. To znači vraćanje na zarade pre umanjenja od 10 odsto zbog krize, ali i dodatnih 12,5 odsto. Takođe, usaglašeno je i povećanje plata za još 10 procenata od 2016. godine. Sa ovim uvećanjima, plate će biti praktično vraćene na nivo pre odlaska "Ju-Es stila".


Kako to da je Esmark potpisivao sa radnicima ugovor pre sklapanja celog posla? I sta sada biva sa tim? Nadam se da vlada ne preuzima sada tu obavezu?
niccolo niccolo 20:45 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

Naravno da to ništa ne važi, kolektivni se potpisuje sa poslodavcem, što će reći sa samom Železarom. Esmark je tu niko i ništa.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:48 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

niccolo
Naravno da to ništa ne važi, kolektivni se potpisuje sa poslodavcem, što će reći sa samom Železarom. Esmark je tu niko i ništa.


Pa znaci, onda vazi i dalje, mislim ako je Zelezara poslodavac, a drzava preuzela obaveze?
niccolo niccolo 20:51 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

Pa znaci, onda vazi i dalje

Kaže da su potpisali sa Esmarkom, a ne sa Železarom. Ako su sa njom potpisali, onda važi (mada bi se moglo obarati ako je dogovor pravio Esmark. A neko bi mogao i u zatvor jer je dozvolio ovima da pregovaraju dok su još uvek niko i ništa).
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 20:53 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

niccolo
Pa znaci, onda vazi i dalje

Kaže da su potpisali sa Esmarkom, a ne sa Železarom. Ako su sa njom potpisali, onda važi (mada bi se moglo obarati ako je dogovor pravio Esmark. A neko bi mogao i u zatvor jer je dozvolio ovima da pregovaraju dok su još uvek niko i ništa).


Pa to pitam, nista mi nije jasno. Ako su potpisivali sa Zelezarom, onda vazi i dalje, znaci sad treba da se placa jos vise, dok se ostalima smanjuje plata, a ako je sa Esmarkom, kako mogu potpisuju ugovor sa njima dok se jos pregovara o poslu?
Neko bi trebalo da odgovara i u jednom i u drugom slucaju.
niccolo niccolo 20:59 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

a ako je sa Esmarkom, kako mogu potpisuju ugovor sa njima dok se jos pregovara o poslu?

Pa to još i može, više kao džentlmenski dogovor nego kao pravi ugovor - ovi hoće da preuzmu nešto i žele da unapred znaju da ih posle zaposleni neće ucenjivati. Onda se dogovore sa njima da će, ako dođe do preuzimanja, sindikat i poslodavac zaključiti baš takav kolektivni kakav su se oni unapred dogovorili da će zaključiti. Drugo je pitanje koliko je to izvršivo na sudu, u slučaju da se jedna od strana posle preuzimanja (za koje znamo da nema ništa od njega, tako da ovo više teoretski debatujemo) popišmani (ali ozbiljni ljudi se ne predomišljaju tek tako, to bi bilo vrlo loše za sve).
antioksidant antioksidant 21:05 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

taj sporazum je bio predlog kolektivnog kad i ako esmark preuzme zelezaru. bice zanimljivo ako esmark sada da menadzere (kad sertic i bajatovic nece )
hajkula1 hajkula1 22:02 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

antioksidant
taj sporazum je bio predlog kolektivnog kad i ako esmark preuzme zelezaru. bice zanimljivo ako esmark sada da menadzere (kad sertic i bajatovic nece )



Bivši menadžeri USS Steel-a su osnivači Esmarka. Nema brige.
hajkula1 hajkula1 22:11 17.02.2015

Re: Imam ja pitanje

Anonimni Pojedinac
Posto se ne razumem bas u ovu oblast, ako moze neko da mi objasni ovo:

U KOLEKTIVNOM UGOVORU BILO I POVEĆANjE PLATA

Predstavnici američke kompanije "Esmark" i reprezentativnih sindikata "Železare Smederevo" potpisali su nedavno i novi kolektivni ugovor koji, pored ostalog, predviđa povećanje zarada od 25 odsto ove, a još deset odsto naredne godine.

Posle petodnevnih pregovora predstavnika strateškog partnera i radnika srpske čeličane, Nezavisnog sindikata metalaca, ASNS i Samostalnog sindikata, stavljeni su potpisi na novi kolektivni ugovor sa rokom važenja od 2015. do 2018. godine.

- Nova cena rada biće 125 dinara, izjavio je tada za "Novosti" Mileta Gujaničić, predsednik Nezavisnog sindikata metalaca "Železare Smederevo". - Dogovoreno je povećanje plata od 25 odsto odmah. To znači vraćanje na zarade pre umanjenja od 10 odsto zbog krize, ali i dodatnih 12,5 odsto. Takođe, usaglašeno je i povećanje plata za još 10 procenata od 2016. godine. Sa ovim uvećanjima, plate će biti praktično vraćene na nivo pre odlaska "Ju-Es stila".


Kako to da je Esmark potpisivao sa radnicima ugovor pre sklapanja celog posla? I sta sada biva sa tim? Nadam se da vlada ne preuzima sada tu obavezu?




Ni ja se ne razumem.


http://www.teleprompter.rs/esmark-je-fantomska-firma-iz-holandije-milo-dukanovic-ima-firmu-na-istoj-adresi-foto.html


Inner Party Inner Party 20:48 17.02.2015

Kakva Železara

Pa zar ne vidite da Železara nije ni na naslovnoj strani vesti B92, nego morate da idete na odeljak BIZ.

Železara, to je tako passe ...
cgubg cgubg 21:20 17.02.2015

Re: Kakva Železara

Inner Party
Pa zar ne vidite da Železara nije ni na naslovnoj strani vesti B92, nego morate da idete na odeljak BIZ.

Železara, to je tako passe ...


Ocekujem sutra neko kapitalno hapsenje, cisto zatrpavanja radi.
arianna arianna 21:47 17.02.2015

Re: Kakva Železara

cgubg
Inner Party
Pa zar ne vidite da Železara nije ni na naslovnoj strani vesti B92, nego morate da idete na odeljak BIZ.

Železara, to je tako passe ...


Ocekujem sutra neko kapitalno hapsenje, cisto zatrpavanja radi.


Ja očekujem da će neko skupiti petlju i reći konačno: da su teška industrija, metalurgija i metaloprerada, niskoakomulativne delatnosti, prošlost Srbije, i da treba tražiti profitabilnije delatnosti za Smederevo.

U međuvremenu možemo Rusima da prodajemo "smederevce", ukoliko su i dalje zainteresovani da ih kupuju.
hajkula1 hajkula1 22:00 17.02.2015

Re: Kakva Železara

cgubg
Inner Party
Pa zar ne vidite da Železara nije ni na naslovnoj strani vesti B92, nego morate da idete na odeljak BIZ.

Železara, to je tako passe ...


Ocekujem sutra neko kapitalno hapsenje, cisto zatrpavanja radi.



Ma, nema potrebe. Danas na vestima prva vest o proslavljenom danu zaljubljenih.
cgubg cgubg 21:27 17.02.2015

FAP i Mercedes

Nego, sta bi sa jos pompeznije najavljivanim ulaskom Mercedesa u FAP? Radnici na ulici, stize neispavani spasilac iz Beograda, obeca im po mecku. I? Sve goli Beograd na vodi do Beograda na vodi.
hajkula1 hajkula1 21:59 17.02.2015

Baš si...


Za ova pitanja ni kvisko ne pomaže.
ivana23 ivana23 23:04 17.02.2015

***

Premijer je izjavio i da je završena finansijska pomoć države Železari, a urednica magazina "Biznis" se pita na koji će se način onda novac naćii.

"Moram da priznam da je u tom delu ostalo nedorečeno. Mi ne možemo da dajemo subvencije, a kakav god ugovor da se napravi, novac je svakako neophodan. To su stotine miliona dolara godišnje i taj novac mora od negda da dođe. Ostaje nam da vidimo kako će se novac naći i ko će investirati i kakav će biti vlasnički odnos. Ono što je za Železaru važno je to ako radi velikim kapacitetima ona je veliki izvoznik, ali je i veliki uvoznik. Ona je u jednom šestomesečju izvezla za 41 milion, ali je uvezla za 44 miliona", rekla je Radojka Nikolić, dodavši da su mnoga pitanja ostala otvorena.



LINK
NNN NNN 00:19 18.02.2015

Re: ***

To su stotine miliona dolara godišnje

ona je veliki izvoznik, ali je i veliki uvoznik. Ona je u jednom šestomesečju izvezla za 41 milion, ali je uvezla za 44 miliona


Realno, koji će nam?
Proizvodi ogromne gubitke. Kada bi se zatvorila, sve i da se radnicima* i dalje poklanjaju plate (npr. na nivou republičkog proseka) što je samo po sebi suludo, imali bismo oko 100 miliona manje troškove godišnje!!!
*pola je administracija koja je parazitska
Nemamo svoju rudu, niti imamo ikakvo svoje (ili bilo kakvo) iole stabilno tržište.
Dalje, dovedemo FIAT, koji ovde samo (jeftinom radnom snagom) sklapa vozila, a Železara čak ni ne proizvodi čelik koji bi Talijani koristili za svoje modele (čitaj: jedan jedini koji se trenutno sklapa kod nas, ali ni za bilo koji drugi),
takođe i kada smo pravili mostčinu na Adi, čelik smo dovlačili iz Kine
itd.
dakle, koji će nam železara, stvarno?

qqriq qqriq 09:03 18.02.2015

Re: ***

*pola je administracija koja je parazitska

da, i meni je sve to vezano za "Esmark" krunski dokaz totalne nesposobnosti ove vlade.
barata se cifrom od 5000 ljudi puta porodice, a pola Srbije bez posla, prodaje semenke na tezgama s kojih ih tera inspekcija po sistemu red, rad i disciplina.
al kad se pomene železara, onda m o r a.
bilo bi interesantno saznati koliko je koštalo celo to prenemaganje sa "Esmarkom" koje je vodio Na Samu Pojavu trut iz real socijalizma, onaj Sertić kome ne bih dala dve ovce da čuva, al je pregovore u finišu preuzeo Vujović a znamo da taj kad prelomi - ostaje onaj pejsaž posle bitke.

svidža mi se, ali mnogo, i onaj s loknicama iz sindikata, frajer boKte! gde ih samo nalaze?

i sad će, je li, neki novi menadžment da uradi ono što niko nikada nije umeo.
novo vucicevo obecanje.
pa šta je to? veliki strah od smederevske rupe bez dna?

nema, ova vlada je elementarna nepogoda.
otimaju od plata i penzija, sve drugo nit znaju niti mogu.

tom sramnom otimačinom - protiv Ustava kad su penzije u pitanju - Vlada Srbije, i pripadajuća joj skupštinska većina - rekla svoje.
ostalo oni ne znaju. mislim, pojma nemaju.

edit: bio, znamo, praznik, najveći srpski praznik jel tako, pa sva javna preduzeća plandovala 4 (četiri) dana i ja lično ne znam ama baš nikoga da je popio otkaz a onolika priča o kresanju zaposlenih u tom, uglavnom, jalovom s e k t o r u ( btw, čime se uopšte bavi kori dbič udovički, makla nije s platnim razredima!!??!!), dok je privatni rintao od jutra do sutra.
i posle nema para, n e m a.
emsiemsi emsiemsi 09:39 18.02.2015

Re: ***

NNN
To su stotine miliona dolara godišnje

ona je veliki izvoznik, ali je i veliki uvoznik. Ona je u jednom šestomesečju izvezla za 41 milion, ali je uvezla za 44 miliona


Realno, koji će nam?
Proizvodi ogromne gubitke. Kada bi se zatvorila, sve i da se radnicima* i dalje poklanjaju plate (npr. na nivou republičkog proseka) što je samo po sebi suludo, imali bismo oko 100 miliona manje troškove godišnje!!!
*pola je administracija koja je parazitska
Nemamo svoju rudu, niti imamo ikakvo svoje (ili bilo kakvo) iole stabilno tržište.
Dalje, dovedemo FIAT, koji ovde samo (jeftinom radnom snagom) sklapa vozila, a Železara čak ni ne proizvodi čelik koji bi Talijani koristili za svoje modele (čitaj: jedan jedini koji se trenutno sklapa kod nas, ali ni za bilo koji drugi),
takođe i kada smo pravili mostčinu na Adi, čelik smo dovlačili iz Kine
itd.
dakle, koji će nam železara, stvarno?


Респектујем твоју логику, но --- таквом логиком онда можемо да закључимо да не морамо ништа да производимо, јер се све већ негде у свету производи.
Успут --- да се таквом логиком Јужна Кореја руководила, била би данас Северна Кореја.
Успут 2 --- производити се мора, стратешки, чак ако се понекада има и врло мршава зарада. Једино производећи можемо постати нпр. Данска, у противном ћемо бити нпр. Судан.
antioksidant antioksidant 09:58 18.02.2015

Re: ***

dakle, koji će nam železara, stvarno?

nastavak kampanje

hajde da zamislimo sledeću situaciju: imate nešto baš veliko što vam baš pravi gubitke ali vam baš treba. ne da ga imate već da postoji. na primer imate čeličanu. ne umete da je vodite i košta vas stotinama miliona dolara ali vam je potrebna jer znatno olakšava kakvu takvu industrijsku proizvodnju. nije vaš problem tih nekoliko hiljada radnika tamo već što ako čeličana radi onda postoji mogućnost da se neko što pravi nešto lakše dogovori kakav mu tačno čelik treba nego da ga kupuje u slovačkoj na primer. otprilike tako.


ovo je delimican odgovor na pitanje "koji ce nam zelezara?". ali vazniji je odgovor na pitanje "koliko nam je potrebna zelezara?" a za to je neophodna malo sira analiza nego sto postoji u strategiji industrijalizacije srbije. u sustini se svodi na to "nije da nam ne treba ali nije bas neophodna".
princi princi 10:02 18.02.2015

Re: ***

производити се мора, стратешки, чак ако се понекада има и врло мршава зарада. Једино производећи можемо постати нпр. Данска, у противном ћемо бити нпр. Судан.


Ključ nije u bilo kakvoj, daj šta daš proizvodnji, nego pametnoj proizvodnji. Ako proizvodiš limove, proizvodi nešto čega nema u okruženju. Ključ je i u proizvodnji koja neće zaposliti 3000 ili 4000 ljudi nego koja će uvezati još bar toliko ako ne i 3 puta više. I, na kraju, ključ je u proizvodnji i industriji koja ima potencijal za tehnološke inovacije, da se dalje razvija i pravi uštede, a ne koja je na nekom kraju tehnološkog ciklusa, takoreću na izdisaju.
011-495 011-495 10:28 18.02.2015

Re: ***

antioksidant
dakle, koji će nam železara, stvarno?

ovo je delimican odgovor na pitanje "koji ce nam zelezara?". ali vazniji je odgovor na pitanje "koliko nam je potrebna zelezara?" a za to je neophodna malo sira analiza nego sto postoji u strategiji industrijalizacije srbije. u sustini se svodi na to "nije da nam ne treba ali nije bas neophodna".


Pretpostavljam da je tako. Ne treba nam zelezara. Ne treba nam farmaceutika. Verovatno ni domaca proizvodnja strateskih prehrambenih proizvoda.
Mislim da treba prodati i proizvodnju oruzja, po mogucstvu zakletim prijateljima iz okruzenja.
Ljudi danas imaju tendenciju da razmisljaju na vrlo kratak rok, strateska bezbednost drzave vise nije u nasem vokabularu.
Parafraziracu jednu moju poznanicu koja kaze "nisu stvari skupe nego mi nemamo para", nije problem zelezara nego to sto od 350 000 privrednih subjekata u Srbiji redovan izvoz ima 1700, tj. oko 0,5% - pri ovakvom izvozu, unutrasnjem trzistu od ~7mil. stanovnika, prosecnom platom od ~350e, sivom zonom za koju niko ne zna kolika je i javnim sektorom koji je veci nego u SFRJ. Ja bih pre pristao da narednih 50 godina dotiram zelezaru (nije problem samo nasa zelezara nego sve u Svetu pa nisu svi krenuli da ih prodaju za 1e, inace bi Rusi pravili celik za americko oruzje) nego da drzim na plati javnu upravu razmera vecih nego u Nemackoj.
Sta je bolje, dotirati proizvodnju ili plate javnog sektora koje se trose na uvoznu robu?
Ne mozemo imati i hleb i igre. Hleb je zelezara a igre su TC Usce, TC Delta City i sl. Mozda da se odlucimo konacno sta hocemo ili bar sta necemo pa cemo dedukcijom doci do necega?
antioksidant antioksidant 10:37 18.02.2015

Re: ***

Pretpostavljam da je tako.

kako si onda zakljucio ovo sto sledi?
Ne treba nam zelezara. Ne treba nam farmaceutika. Verovatno ni domaca proizvodnja strateskih prehrambenih proizvoda.

emsiemsi emsiemsi 10:42 18.02.2015

Re: ***

princi
производити се мора, стратешки, чак ако се понекада има и врло мршава зарада. Једино производећи можемо постати нпр. Данска, у противном ћемо бити нпр. Судан.


Ključ nije u bilo kakvoj, daj šta daš proizvodnji, nego pametnoj proizvodnji. Ako proizvodiš limove, proizvodi nešto čega nema u okruženju. Ključ je i u proizvodnji koja neće zaposliti 3000 ili 4000 ljudi nego koja će uvezati još bar toliko ako ne i 3 puta više. I, na kraju, ključ je u proizvodnji i industriji koja ima potencijal za tehnološke inovacije, da se dalje razvija i pravi uštede, a ne koja je na nekom kraju tehnološkog ciklusa, takoreću na izdisaju.

Сагласан !
Онога тренутка када престанеш да производиш, губиш могућност (и) да паметно производиш.
У свему треба пронаћи баланс (и понекада производити, у разумној мери, непаметно, да би задржао способност да производиш било како, те, што паметније).
niccolo niccolo 10:51 18.02.2015

Re: ***

Meni je tu od pitanja šta treba proizvoditi značajnije pitanje ko treba da proizvodi. Očigledno da Železaru kakva je sad niko od privatnih lica ne želi. Da li to znači da onda država treba da preuzme i finansira Železaru i u kom cilju? Da li je možda rešenje, umesto u stalnom potenciranju pokretanja te druge peći, baš da se proizvodnja bazira samo na toj jednoj peći, uz odgovarajuće smanjenje broja radnika i prodaju viška prostora. Ili kompletnu promenu onoga što proizvodi? Pri tome, ja dok ovo pišem nemam pojma da li je to sve (ili išta od toga) zaista moguće i ima smisla, samo konstatujem da ne vidim da je ikome pala na pamet varijanta s promenama u Železari - priča se samo o pokretanju proizvodnje onakve kakva je sad, bez analize a šta ako uradimo ovo, a šta ako uradimo ono.
emsiemsi emsiemsi 11:02 18.02.2015

Re: ***

niccolo
Meni je tu od pitanja šta treba proizvoditi značajnije pitanje ko treba da proizvodi. Očigledno da Železaru kakva je sad niko od privatnih lica ne želi. Da li to znači da onda država treba da preuzme i finansira Železaru i u kom cilju? Da li je možda rešenje, umesto u stalnom potenciranju pokretanja te druge peći, baš da se proizvodnja bazira samo na toj jednoj peći, uz odgovarajuće smanjenje broja radnika i prodaju viška prostora. Ili kompletnu promenu onoga što proizvodi? Pri tome, ja dok ovo pišem nemam pojma da li je to sve (ili išta od toga) zaista moguće i ima smisla, samo konstatujem da ne vidim da je ikome pala na pamet varijanta s promenama u Železari - priča se samo o pokretanju proizvodnje onakve kakva je sad, bez analize a šta ako uradimo ovo, a šta ako uradimo ono.

Чини ми се да употреба гвожђа још увек "нема алтернативу".
Дакле, не продавати простор, јер се тиме круни и потенцијал. Конзервисати вишак простора, прегледати и одржавати.
Држати увек одређени ниво производње, те све фазе технолошког процеса --- како би задржао кадровски потенцијал, односно технолошко (и сво остало) знање.
princi princi 12:18 18.02.2015

Re: ***

Чини ми се да употреба гвожђа још увек "нема алтернативу".
Дакле, не продавати простор, јер се тиме круни и потенцијал. Конзервисати вишак простора, прегледати и одржавати.


Da li? Ukupni kapaciteti za proizvodnja čelika su već godinama veći od potražnje i to ne za malo nego za nekih 25%. Ukupni kapaciteti su negde oko 2,000 miliona tona godišnje, a trenutna potražnja je negde na 1500-1600 miliona tona (s tim što se investira u povećanja kapaciteta svugde). Procene su da bi trebalo "ubiti" negde oko 300 miliona tona kapaciteta da bi proizvodnja postala profitabilna. Gde će doći do najvećeg rasta? Pa tamo gde ima najviše ljudi i potencijala za rast. Daleki istok, Vijetnam, Indonezija, Malezija, Kina, Indija, Pakistan. Arselor Mital je već najveći proizvođač čelika na svetu, prave negde oko 10% svetske proizvodnje, posle njih su Kinezi, Japanci, Južni Korejanci. Tu je i indijski Tata Steel, US Steel su tu druga liga, skroz. Ne znam koliko tu prostora zaista ima za neki rast i profite.

S druge strane, treba gledati i situaciju u drugim zemljama u regionu. Ne znam kakva je situacija u Slovačkoj, Ukrajinci su verovatno pukli, Česi, Slovenci. Ako je to popucalo, možda regionu treba jedna železara. Ali to treba neki dobar market research, ne može da se gleda kako bi mi voleli da svet izgleda, nego kakva je situacija zaista. Trebalo bi uspostaviti nekakve kriterijume, da ljudi znaju šta se meri i od čega zavisi budućnost, ne može parolama, "čelik nema alternativu". Od toga se ne živi.
emsiemsi emsiemsi 15:57 18.02.2015

Re: ***

princi
Чини ми се да употреба гвожђа још увек "нема алтернативу".
Дакле, не продавати простор, јер се тиме круни и потенцијал. Конзервисати вишак простора, прегледати и одржавати.


Da li? Ukupni kapaciteti za proizvodnja čelika su već godinama veći od potražnje i to ne za malo nego za nekih 25%. Ukupni kapaciteti su negde oko 2,000 miliona tona godišnje, a trenutna potražnja je negde na 1500-1600 miliona tona (s tim što se investira u povećanja kapaciteta svugde). Procene su da bi trebalo "ubiti" negde oko 300 miliona tona kapaciteta da bi proizvodnja postala profitabilna. Gde će doći do najvećeg rasta? Pa tamo gde ima najviše ljudi i potencijala za rast. Daleki istok, Vijetnam, Indonezija, Malezija, Kina, Indija, Pakistan. Arselor Mital je već najveći proizvođač čelika na svetu, prave negde oko 10% svetske proizvodnje, posle njih su Kinezi, Japanci, Južni Korejanci. Tu je i indijski Tata Steel, US Steel su tu druga liga, skroz. Ne znam koliko tu prostora zaista ima za neki rast i profite.

S druge strane, treba gledati i situaciju u drugim zemljama u regionu. Ne znam kakva je situacija u Slovačkoj, Ukrajinci su verovatno pukli, Česi, Slovenci. Ako je to popucalo, možda regionu treba jedna železara. Ali to treba neki dobar market research, ne može da se gleda kako bi mi voleli da svet izgleda, nego kakva je situacija zaista. Trebalo bi uspostaviti nekakve kriterijume, da ljudi znaju šta se meri i od čega zavisi budućnost, ne može parolama, "čelik nema alternativu". Od toga se ne živi.

Сагласан !
Док се не уради то све што си ти рекао, производити онако како сам ја написао --- без алтернативе (и уз пароле).
Не би било добро да ти набрајам где су вајни стручњаци у претходном периоду одлучили да "производња има алтернативу", па након неколико година не можемо да произведемо нити шраф, а камоли трактор (ИМТ), мотор за трактор, трактор и још којешта (Раковица), електричке и електронске склопове (Телеоптик, Електронска индустрија), сатови и разне друге микромеханичке прецизне механизме (Инса, Импа, Прецизна Механика), којекакве хемије за грађевинарство и слично (Грмеч), винчине и пића (Навип), комбајне и штошта (Змај) --- да ли да набрајам даље (не могу да ти причам о томе колико сам био тужан када сам пре некога времена био у ИМТ-у који је годишње знао да произведе и до 40 хиљада трактора. А да ти причам колико сам био тужан када сам био у Лолиној фабрици наменске индустрије када сам ишао да помогнем другару да санира неку електронику на једној прецизној брусилици --- када сам видео како се људи боре као лавови да покушају да одрже производњу, рекао сам другару --- ако ти икада буду ишта платили, мој део им опрости, нису ми дужни ништа).
Неко је паметно одлучио да се нама ништа не исплати --- како би се исплатило, ето и ти наброја силне светске гиганте који могу боље.
Зато сада не можемо да произведемо ништа због тога што смо олако гасили све.
Дакле, мој закључак --- производити, уз пароле или без њих.
timotije timotije 16:23 18.02.2015

Re: ***

S druge strane, treba gledati i situaciju u drugim zemljama u regionu. Ne znam kakva je situacija u Slovačkoj, Ukrajinci su verovatno pukli, Česi, Slovenci. Ako je to popucalo, možda regionu treba jedna železara. Ali to treba neki dobar market research, ne može da se gleda kako bi mi voleli da svet izgleda, nego kakva je situacija zaista. Trebalo bi uspostaviti nekakve kriterijume, da ljudi znaju šta se meri i od čega zavisi budućnost, ne može parolama, "čelik nema alternativu". Od toga se ne živi.


Za inforamciju željezara u Skoplju radi, a jedan deo, valjaonicu je imao indiski Mital, koga spominjete, vlasnik je najbogatiji čovek u Makedoniji. No taj je studirao metalrgiju u Beogaradu sedamsetih godina, a pre pribavatizacije bio je generalni direktor,privatiyacijom preuzeo je da ja vodi kao svoju. Ja sam mu bio konkurent, no nisam se založio jer bi sigurno bio pobeđen jer me predsenik Skupštinskog odbora za privatizaciju pitao da li sam mataručki ineženjer jer je znao da nisam,pa bi mi bila uzaludna podrška tadašnjeg predsednika Skupštine Stojana Andova.
Najveće problem u primitivnim državama kakve su Srbija i Makednija, a u ovoj fazi kada su na vlast u Srbiji dolaze ljudi koji nemaju ni minimalno znanje potrebno privredi, jer se bave politikom ne da bi bilo bolje i ostalima već samo sebi i svojim članovima partije. Treće, takvi kao i Vučić kada je dobio tako važnu ulogu ubeđeni su da to zaslužuju svojim znanjem a ne idiotskim palumeđenjem pred ojađenim biračima tokom izbornih mitinga.Njegovo uverenje da mnogo zna jer ne zna koliko ne zna, a podržavaju gu još sa manje znanja oni koji su članovi stranke, no i u nekim medijima. Doduše, već je počeo da traži ljude koji više znaju od članova njegove stranke, no to sporo ide, a slušam ga sinoć kako smelo, on to često tako kaže, jer ne zna koliko ne zna, da u Srbiji nema ljudi koji znaju da vode želelezaru, no i nešto više je rekao, ne bi da ponavljam njegove gluposti. Niko da mu kaže da ima ljudi koji znaju no ne bi mogli sebi da dozvole da im Vučić bude premijer. Ima u Beoradu iskusnih privredika jedan od najboljih je moj prijatelej i živi od naplate za likvidaciju bivših preuzeća. Kada spomenem Čovića koji je naš Ante Marković, no i za Antu ovde na blogu moram da čitam neznalačke primedbe, a tek za Čovića. A sve je to zato što ima malo ljudi koji znaju da vode proizvodne sisteme. Tako da za nas važi ono što je napisao Alber Kami: "Neznanje je jedini porok".Evo za primer, da li neko od vas se pita, a sigurno ne zna, gde to ode i zašto propade EI Niš?!
011-495 011-495 21:33 18.02.2015

Re: ***

antioksidant
Pretpostavljam da je tako.

kako si onda zakljucio ovo sto sledi?
Ne treba nam zelezara. Ne treba nam farmaceutika. Verovatno ni domaca proizvodnja strateskih prehrambenih proizvoda.


Ironisem.
Tuzno je sto ovo vise nije zemlja do koje je stalo ljudima. Izdali smo roditelje.
nim_opet nim_opet 20:55 19.02.2015

Re: ***

Hleb je zelezara a igre su TC Usce, TC Delta City i sl.
Da, ali ni ti ni ja, niti bilo koji drugi poreski obveznik ne dotiramo iz poreza TC Usce, Delta City i slicne gluposti. Ako se njihovim vlasnicima isplati, super, ako ne, bas me briga, oni gube novac.
sioux sioux 19:09 21.02.2015

Re: ***

Tuzno je sto ovo vise nije zemlja do koje je stalo ljudima. Izdali smo roditelje.

Jel i ovo neka ironija ili ti to stvarno?
011-495 011-495 10:10 18.02.2015

Kandidat

za posao bice covek iz strukture Esmarka.
misha.m misha.m 11:10 18.02.2015

Insajder

Bejah nekoliko godina zaposleni te železare. Tada se zvala U. S. Steel Serbia d.o.o.
Ta Železara je '07 i '08 pravila sasvim solidan profit koji se merio milionima US$ na mesečnom nivou. Proizvodila je čelika za oko milijardu tih istih US$ godišnje i izvozila nekih 60-70% te proizvodnje. Ta milijarda je činila sasvim solidan deo našeg GDP-a. Od te mmilijarde solidno parče je ostajalo u zemlji. CAPEX budžet se merio desetinama miliona US$ godišnje.
Zato nam (njemu) treba Železara, da bi MMF video indekse rasta GDP-a. Već viđeno za vreme neke prethdodne vlasti kada nam je stopa privrednog rasta bila najveća u Evropi, što i nije teško uzevši u obzir da je pre toga bila negativna. Zato ćemo mi ove godine napraviti više auto-puteva od Nemačke.
Zbog cifara koje nam trebaju da umilostivimo MMF i SB i koga sve ne.
Otpao Južni Tok, otpade Esmark, kako sada prikazati da smo napredovali?

Gubici koje je USS pčeo da pravi zbog svetske krize su morali biti eliminisani. Pouzdano znam (kako se ono kaže - iz dobro obaveštenih izvora bliskih istrazi koji iz razumljivih razloga žele da ostanu anonimni :) ?) da su Cvetkovićevoj Vladi nuđene razne opcije za ostanak US Steel-a u Srbiji, ali iz čisto političkih razloga su oni odbijeni (predizborna godina a sve opcije su predviđale negativan uticaj na zaposlene). I tako, Mr Dinkić postaje metalurg, što sada čini i trenutni Premijer...
US Steel nije otišao iz Slovačke i tamo i dalje radi, jer je Slovačka Vlada bila nešto hrabrija od naše i dala im pomoć na nekoliko godina. A tamo radi skoro 10.000 ljudi.

Gubitak se u železari generiše u primarnoj proizvodnji, zbog nedostupnosti rude i koksa, to je prosto.
Završna proizvodnja pravi profit i to ne mali. U završnu proizvodnju spada i pogon u Šapcu koji ima najveću "added value" na prozvod.
Opet pouzdano znam da su svi dosadašnji zainteresovani za kupovinu (kao i US Steel, uostalom) predlagali gašenje/konzervaciju primarnog dela i punu aktivaciju završnog dela - valjanje uveženih slabova. U fabrici bi ostalo 1.500-2.000 zaposlenih a ona bi i dalje proizvodila 2 miliona tona lima godišnje (ona milijarda US$). Sledeći korak bi bio izgradnja Linije za pocinkovani lim za auto industriju a kad se uslovi na tržištu poprave (ako se poprave) - potpale se furune i sve opet radi.

Lično sam mišljenja da je taj potez, ma koliko bio težak, u stvari i najbolji. Bolje je da makar tih 1.500 ljudi ima posao i da država ima koristi od fabrike nego ovako. I nadam se da će neko skupiti "cojones" i prelomiti u tom smeru. Isti taj koji bude tako prelomio platiće veliku političku cenu. Zato mu i trebaju "cojones"

P.S. "onaj sa loknicama" je u Sindikatu Železare skoro pa nameštaj. Čudi me da nisam video Guju (Gujaničića, predsednika drugog jakog sindikata). O njima i njihovoj ulozi u gore napisanom neću ovom prilikom.
princi princi 13:08 18.02.2015

Re: Insajder

Proizvodila je čelika za oko milijardu tih istih US$ godišnje i izvozila nekih 60-70% te proizvodnje. Ta milijarda je činila sasvim solidan deo našeg GDP-a.

Čekaj, ako je kapacitet železare 2 miliona tona čelika godišnje po koliko su oni to prodavali taj čelik? $500 po toni? Koliko dugo su ga prodavali po toj ceni? Cene čelika jezivo variraju, umeju da budu u rasponu od 150 evra za tonu pa sve do 450.
misha.m misha.m 13:37 18.02.2015

Re: Insajder

princi
Čekaj, ako je kapacitet železare 2 miliona tona čelika godišnje po koliko su oni to prodavali taj čelik? $500 po toni? Koliko dugo su ga prodavali po toj ceni? Cene čelika jezivo variraju, umeju da budu u rasponu od 150 evra za tonu pa sve do 450.

"Beli" lim iz šapca je tada išao za do 800 $ po toni.
Portfolio Železare je otprilike:
70% TV (toplo valjanji - najjeftiniji)
30% HV i "beli" (hladno valjani - skuplji).

Pričam o periodu pre početka krize.

Jedan od glavnih problema vezan za krizu je što se u Smederevu proizvode limovi uglavnom za građevinsku industriju i brodogradnju, koje su najviše pogođene krizom i još se nisu oporavile. Da je izgrađena Pocinkovaonica, danas bi situacija bila bitno drugačija.

Kad smo već kod Pocinkovaonice, ona je bila u CAPEX planovima US Steela od 2008. Dokumentacija je pripremana za odobrenje projekta. Samo, tada je okvirni budđet bio oko 75 M$ ako se dobro sećam. Kako smo dogurali do današnjih 100+ M EUR, nisam upoznat
princi princi 15:07 18.02.2015

Re: Insajder

"Beli" lim iz šapca je tada išao za do 800 $ po toni.
Portfolio Železare je otprilike:
70% TV (toplo valjanji - najjeftiniji)
30% HV i "beli" (hladno valjani - skuplji).


Aha, to su fini podaci. Ali, kao što rekoh: ako se projekcije prave sa najskupljom cenom na tržištu, koja je možda vladala mesec ili dva, onda će pogoni uvek praviti gubitak (ili, dobro, gotovo uvek).

Meni se sviđa ideja da možda treba uložiti stotinak miliona evra za nešto što može donositi milijarde. I u životu i u biznisu uvek mi se upali signalna lampica kad vidim te "ili-ili" situacije. To je obično siguran znak da onaj koji treba da donese odluku nije dobro odradio domaći i da verovatno ni ne razume u čemu je problem. Tek "i-i" govori da je čovek zaista proveo vreme kreativno razmišljajući i gledajući kako da zaista reši problem koji razume.
qqriq qqriq 12:30 19.02.2015

Re: Insajder

princi
15:07 18.02.2015
Re: Insajder
"Beli" lim iz šapca je tada išao za do 800 $ po toni.
Portfolio Železare je otprilike:
70% TV (toplo valjanji - najjeftiniji)
30% HV i "beli" (hladno valjani - skuplji).


Aha, to su fini podaci. Ali, kao što rekoh: ako se projekcije prave sa najskupljom cenom na tržištu, koja je možda vladala mesec ili dva, onda će pogoni uvek praviti gubitak (ili, dobro, gotovo uvek).


Blago vama! Kakav sklad, koje razumevanje.
looping looping 11:34 18.02.2015

1

posto je otprilike i onima koji su bili na konferenciji za stampu jasno da posao "pregovora" sa esmarkom nije primer korupcije vec nesposobnosti mozemo ocekivati da jasne odgovore na ova pitanja necemo dobiti cak i ako budu postavljena.

Zašto naši nisu prihvatili ponudu esmarka? Valjda je to bitno da znamo da li su nesposobni?

Koliko sam čitao u novinama:
Саговорник Тањуга, близак Владиним изворима, рекао је раније да, међутим, још није дошло до приближавања ставова између Владе Србије и „Есмарка” и да, по свему судећи, „Есмарк” нема логистику, односно људе преко којих би могао набавити сировине по повољнијој цени, од чега ће у великој мери зависити пословање и судбина „Железаре”. Да би се сировине за „Железару” набавиле по повољнијој цени, потребно је наручити већу количину и издвојити у старту више новца.

„Есмарк” изгледа нема ни довољно новца, с обзиром на то да тражи од Владе Србије да буде гарант кредита од најмање 200 милиона евра, који би та компанија узела ради улагања у челичану.

Истовремено, Влада Србије од „Есмарка” тражи чврсте гаранције да ће обезбедити производњу у наредних пет година, не желећи да се догоди да „Есмарк” напусти Смедерево када потроши постојеће сировине у „Железари” вредне око 90 милиона долара.

Од „Есмарка” се заправо очекује да има реалан бизнис-план за набавку сировина, квалитет робе, дистрибуцију, пласман, као и да обезбеди нова тржишта, да би се могао тиоствари предвиђени профит након покретања друге високе пећи.

Очекује се такође да „Железара” под менаyментом „Есмарка” производи месечно између 170.000 и 180.000 тона, док сада челичана производи око 350.000 тона годишње.

Link.

Ako neko ima još informacija slobodno neka izbaci na blog pa da pljujemo sa malo smisla.
antioksidant antioksidant 11:40 18.02.2015

Re: 1

Zašto naši nisu prihvatili ponudu esmarka?

vasi su sebe doveli u poziciju da druga strana moze da im trazi bilo sta. zato su nesposobni. pisao sam vec ovde. ako ces o smislu. a mani se pljuvanja, to je za konferencije za stampu. pljuvanje i kukanje. dva glavna sastojka.
looping looping 11:52 18.02.2015

Re: 1

vasi su sebe doveli u poziciju da druga strana moze da im trazi bilo sta. ako ces o smislu.

Pa i tvoji su valjda, ako imaš državljanstvo.
a mani se pljuvanja, to je za konferencije za stampu. pljuvanje i kukanje. dva glavna sastojka.

I treba pljuvati, ne branim. Jedino možda nema razloga. Sa akcentom na možda.

Druga strana je tražila bilo šta i sada nije ništa dobila kao što nije ni država Srbija. Gde je greška u pregovaranju?
Ako neko smatra da ima finansijski interes ne može niko toliko da ga razmazi da ovaj od toga odustane. Nije mi poznato da toga ima u biznisu.
blogovatelj blogovatelj 13:33 18.02.2015

Re: 1

Тањуга


Gospode, koliko su oni nepismeni.
tetkino tetkino 12:09 18.02.2015

Исплативост

Нама се ништа не исплати. Кад год пробах да разговарам са Србима свих профила и занимања о томе шта би ваљало радити, испадне ништа, не исплати се.

Ја некако мислим да је најгоре не радити ништа. Нек се ради па и без профита, нек се ради, па и са губитком, ако је тај губитак мањи од оног што би добијали као надокнаду.

Ми имамо генерације људи који имају 40+ и немају дана радног стажа, које је живот прошао жицкајући се за родитељску поензију и оно што им рођаци пошаљу из иностранства.
Такви људи не могу имати радне навике.

И то се одмах види и по школи. Упоредите податке колико се изостаје данас са оним колико се изостајало из школе пре 30 година.

Како да научимо децу да раде, кад немају где да раде? Како да учимо одговорности када никад нисмо били одговорни?
emsiemsi emsiemsi 12:20 18.02.2015

Re: Исплативост

tetkino
Нама се ништа не исплати. Кад год пробах да разговарам са Србима свих профила и занимања о томе шта би ваљало радити, испадне ништа, не исплати се.

Ја некако мислим да је најгоре не радити ништа. Нек се ради па и без профита, нек се ради, па и са губитком, ако је тај губитак мањи од оног што би добијали као надокнаду.

Ми имамо генерације људи који имају 40+ и немају дана радног стажа, које је живот прошао жицкајући се за родитељску поензију и оно што им рођаци пошаљу из иностранства.
Такви људи не могу имати радне навике.

И то се одмах види и по школи. Упоредите податке колико се изостаје данас са оним колико се изостајало из школе пре 30 година.

Како да научимо децу да раде, кад немају где да раде? Како да учимо одговорности када никад нисмо били одговорни?

Препорука !
rade.radumilo rade.radumilo 12:49 18.02.2015

Re: Исплативост

Нама се ништа не исплати. Кад год пробах да разговарам са Србима свих профила и занимања о томе шта би ваљало радити, испадне ништа, не исплати се.


Vidi, niko nije blesav da ti kaže da mu se posao isplati. Pitaj bilo koga, ko posluje i reći će ti isto: ne isplati se!

Razlog je vrlo jednostavan, ako ga ajkule nanjuše da ima profit, odmah će mu se ušetati razni "inspektori", "revizori" itd. Pošto su propisi u ovoj državi oduvek bili ukršteni tako da ukoliko ispoštuješ jedan zapravo kršiš drugi, a kod gomile propisa je ostavljeno diskreciono pravo "ljudima na terenu" da procenjuju da li je neka firma u prekršaju ili nije, onda mu ostaju samo dva izbora:
1. Da uplati u budžet kaznu koliku mu odrežu.
2. Da da "dobrovoljni" prilog za aktuelnu stranku na vlasti.
Naravno, "inspektorima" je u cilju ovo drugo, tako da ono prvo odrežu tako da može odmah zatvoriti dućan.
"Dobrovoljni" prilog ti odrežu prema tome koliko imaš profita, tako da se svako pazi da se ne ističe mnogo.
Povrh toga, ukoliko se upustiš u posao za koji je neko "njihov" dobio isključivi blagoslov, onda ti se može desiti da ti sleduje isključivo prva opcija.
muaddib92 muaddib92 18:44 20.02.2015

Re: Исплативост

Слажем се са Вашим наводима, Раде:

1. Профит се морао скривати не само од доласка СМ на власт крајем 1980-тих, већ и раније, услед разлога које сте навели (принцип исти, остало нијансе.

2. Исплативост: Па, у тамо неком богатијем и искуснијем свету од нашег се разни производни капацитети пар векова уназад затварају било трајно, или пак привремено па се поново отворе ако се укаже могућност да буду профитабилни, и све то (тамо) итекако функционише. Не бива једино да раде без одговарајуће зараде - али ту је битна улога менаџера.

3. Проблем: једина невоља је када ту причу координирају политичари и синдикалци самоуправног усмерења: ако у уговореном року нема профита за улагача, џаба кречење
qqriq qqriq 12:58 18.02.2015

Visoka Peć

qqriq qqriq 12:40 19.02.2015

Re: Visoka Peć

Visoka Peć


And now get serious



Aj što ja plačem ni po jada, a i 5000 iz železare x tri, nego proplakao džizas zbog kinte.
Ne da Cipras komunjara crkvi ni žutu banku. Dok naš Toma razbija, ko svoju da deli......
coviax coviax 13:25 18.02.2015

Probajte Vučićev lebac!

Nije mi simpatićan jer nas zavlači i laže...
Ali...
I u slučaju Železare kao i u drugim slučajevima igra partiju šaha uživo
s Briselom,MMF om,Svetskom bakom&co...
I traži izlaze i rešenja...
Ima nekolicinu dobrih savetnika u timu koji znaju makroekonomiju odlićno i bez njih bi odavno proplivao jer je ipak samo pravnik...
Ovaj Esmark kako li (menađeri bivšeg vlasnika okupljeni u ad hock firmu?!)je mešetario
da iskoristi gužvu s zadatkom Vladi kom je isticao rok...Ne bi me iznenadilo da je
to"zamisao" eksperata MMF! ! !
[b][/b]
Dakle,u toj situaciji,Vučić,uz pomoć Vujovića vuče jedan od iznuđenih poteza!
Hajde se stavite u njihovu situaciju i zamislite da imate još informacija o tom
poslu i da trebate odlučiti! Šta bi rešili?
Naravno da je to teško pitanje,jer tih informacija javnost nema!

Ja lično mislim da ako Vlada uspe da prepolovi godišnje gubitke Železare-da se to ima ,
u ovoj fazi,smatrati uspehom!Uostalom-treba pretopiti one T54 u limove!
Što kažu Grčki socijalisti:malo vremena da dođemo do daha!
(A da bi trebalo otkupljivati jeftinije dug rezervama-to svakako! Za to bi morao
da oformi ekspertski tim!)
misha.m misha.m 13:45 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

coviax
Nije mi simpatićan jer nas zavlači i laže...

Ni meni.
Ali...
Istina je negde tamo.
Vidim da se oglasio i Mr Bušar sa svojim viđenjem stvari.

Meni je bitan rezultat, koji je a to je :), da je Železara ostala na našem vratu - ovako ili onako.

Sa Državom kao vlasnikom, Esmarkom, ili bilo kakvim profesionalnim menadžmentom - Železara ne može da pravi profit u dogledno vreme. Potpisujem! ne bez nekih promena koje će imati uticaj na hiljade zaposlenih.
Ko će i kako da dotira taj minus ako MMF izričito nalaže da to Srbija više ne može da radi?
antioksidant antioksidant 14:43 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

ne bez nekih promena koje će imati uticaj na hiljade zaposlenih.

to je ključ. sužavaju se opcije unapred. bilo kome. bilo menadžerima, bilo novim vlasnicima. inače oko ove partije šaha uživo - vučić je prilično figura na toj tabli već sam postavio. on je pregovarao i sa mmf-om pred novu godinu, on se pre više od pola godine viđao i sa bušarom, on je mnogo toga preuzeo a malo toga razumeo. ali sve je to manje bitno. ono u čemu je poenta je - kakvi se to abrakadabra menadžeri očekuju sada kad su postavljena pravila igre: nema otpuštanja (jer kako da pravimo žurku u smederevu), nema investicija, nema garancija države, nema...
svarog svarog 15:39 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

Na osnovu konferencije za novinare rekao bih da on misli kako je jedina fora sa Železarom kupiti jeftino sirovine i prodati skupo proizvod i kao to može, samo treba naći nekog ko zna. Koliko znam ruda i koks su berzanski proizvodi i cena je standardizovana,a za limove pretpostavljam da je razvijeno svetsko tržište i da se takođe zna koliko šta košta.
Tako da u taj menadžment uz toliko ograničenja može da dođe samo neki take the money and run baja sa dobrom PR pričom i punom vrećom obećanja
misha.m misha.m 17:09 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

antioksidant
ne bez nekih promena koje će imati uticaj na hiljade zaposlenih.

to je ključ. sužavaju se opcije unapred. bilo kome. bilo menadžerima, bilo novim vlasnicima. inače oko ove partije šaha uživo - vučić je prilično figura na toj tabli već sam postavio. on je pregovarao i sa mmf-om pred novu godinu, on se pre više od pola godine viđao i sa bušarom, on je mnogo toga preuzeo a malo toga razumeo. ali sve je to manje bitno. ono u čemu je poenta je - kakvi se to abrakadabra menadžeri očekuju sada kad su postavljena pravila igre: nema otpuštanja (jer kako da pravimo žurku u smederevu), nema investicija, nema garancija države, nema...

Ono što lično cenim da treba da se dogodi je da se u jednom trenutku napravi neka nova konferencija za novinare i da se, emotivno, narodu da SLO (moja privatna skraćenica - Savršeno Logično Objašnjenje) da je neminovno i za sve bolje uraditi neki od tih "teških" i "hrabrih" poteza.
Mada, zarad populizma i rejtinga je ovo ne preterano verovatno.

Sad malo ŠBB KBB (šta bi bilo kad bi bilo) - da je sve to prihvaćeno tokom 2011 kad se pregovaralo sa US Steel-om o njihovom ostanku, kakva bi bila privrdna i ekonomska situacija Srbije? Smedereva? železare?

Sve to - neki od njihovih predloga. Na kraju krajeva, ono što je država radila od tog bezveznog otkupljivanja za 1$ je upravo i bio jedan od predloga US Steel-a - da se na nekoliko godina pomognu finansijski dok se kriza ne smiri i dok se ne stvori profit (nešto slično je Slovačka Vlada uradila, btw).
zilikaka zilikaka 22:11 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

Sve to - neki od njihovih predloga. Na kraju krajeva, ono što je država radila od tog bezveznog otkupljivanja za 1$ je upravo i bio jedan od predloga US Steel-a - da se na nekoliko godina pomognu finansijski dok se kriza ne smiri i dok se ne stvori profit (nešto slično je Slovačka Vlada uradila, btw).


Pošto kažeš da poznaješ situaciju, može jedno uzgredno pitanje?

Pričalo se da je tamo, nekon odlaska Amera, fabriku napustio i ne mali broj stručnjaka, a da se to napuštanje nastavilo tokom narednih godina.
Navodno, ostali su oni koji baš nisu imali izbora.

S druge strane, isto tako se pričalo, da su na radna mesta onih koji su otišli, dovedeni neki koje je trebalo zaposliti, ili su pomereni oni oni koji tim mestima nisu dorasli.

Dakle, ima li tamo dovoljno stručnog kadra da može da pristojno odrađuje posao?
Msm, metalurgija nije politika, i ne moš lagati i prodavati maglu.
princi princi 22:33 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

Msm, metalurgija nije politika, i ne moš lagati i prodavati maglu.


Meni se nekako čini da je tu manji problem metalurgije, krtosti i martenzinitskih i austeničnih formi čelika, Šarpijevih klatana, i čuda nego da je više problem kome sav taj čelik prodati po nekoj ceni koja može pokriti proizvodnju.
zilikaka zilikaka 23:03 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!


Meni se nekako čini da je tu manji problem metalurgije, krtosti i martenzinitskih i austeničnih formi čelika, Šarpijevih klatana, i čuda nego da je više problem kome sav taj čelik prodati po nekoj ceni koja može pokriti proizvodnju.


Jes, ali ti poduže nisi ovde, i ne možeš da pojmiš koliko smo uspeli da od gotovog napravimo veresiju...

Mene u celoj priči zanimalo koliko ima istine u tome da je tih 5 hiljada zaposlenih vrlo nategnuto i teško održivo.

Napominjem, zaposlenih, ne radnih mesta, jerbo nije isto, ni blizu.
princi princi 23:58 18.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

Mene u celoj priči zanimalo koliko ima istine u tome da je tih 5 hiljada zaposlenih vrlo nategnuto i teško održivo.


Pa tih 5 hiljada (bilo je i 7!) zaposlenih je bilo vrlo nategnuto i teško održivo i mnogo pre nego što sam ja otišao. Navodno je pogon bio optimizovan još 70-ih za 3000 ljudi, ali je iskorišćena prilika da se zaposli još toliko, uništavajući pri tom totalno produktivnost i pretovarujući probleme na leđa budućih generacija (jer tih par hiljada viška ne samo da nije imalo šta da radi nego je ometalo normalan radi i onih 3000 ne bi li nekako opravdalo svoju egzistenciju). Sad to treba rešiti nekako.
emsiemsi emsiemsi 06:40 19.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

princi
Mene u celoj priči zanimalo koliko ima istine u tome da je tih 5 hiljada zaposlenih vrlo nategnuto i teško održivo.


Pa tih 5 hiljada (bilo je i 7!) zaposlenih je bilo vrlo nategnuto i teško održivo i mnogo pre nego što sam ja otišao. Navodno je pogon bio optimizovan još 70-ih za 3000 ljudi, ali je iskorišćena prilika da se zaposli još toliko, uništavajući pri tom totalno produktivnost i pretovarujući probleme na leđa budućih generacija (jer tih par hiljada viška ne samo da nije imalo šta da radi nego je ometalo normalan radi i onih 3000 ne bi li nekako opravdalo svoju egzistenciju). Sad to treba rešiti nekako.

То са тим вишком се просто решава !
У зимском периоду треба их слати на team building сесије на Копаоник и Златибор, а преко лета ... којекуде.
Тиме ће се остварити вишеструка корист.
Основно --- биће сви задовољни, тимски дух ће бити изграђенији, а они који раде ће моћи на миру да раде.
Продуктивност ће расти све док се не достигне ниво да ови који паразитирају имају довољно средстава да нити не свраћају у фабрику (јер, чим се врате, креће да кола чудо бесмислених докумената које су им препоручили тим билдинг коучи).
ПС. Дати им плату колику год хоће (и још преко тога, стимулацију) само да се не враћају у жељезару.
misha.m misha.m 08:42 19.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

zilikaka
Pošto kažeš da poznaješ situaciju, može jedno uzgredno pitanje?

Pričalo se da je tamo, nekon odlaska Amera, fabriku napustio i ne mali broj stručnjaka, a da se to napuštanje nastavilo tokom narednih godina.
Navodno, ostali su oni koji baš nisu imali izbora.

S druge strane, isto tako se pričalo, da su na radna mesta onih koji su otišli, dovedeni neki koje je trebalo zaposliti, ili su pomereni oni oni koji tim mestima nisu dorasli.

Dakle, ima li tamo dovoljno stručnog kadra da može da pristojno odrađuje posao?
Msm, metalurgija nije politika, i ne moš lagati i prodavati maglu.

Iz Smedereva sam otišao polovinom '08. Pre mene nekoliko dobrih ljudi koje poznajem i poštujem. Nakon mene mnogi, kao što se pričalo. Danas su oni priznati u raznim Danielijima, Siemensima, Voest Alpinama, ali i u drugim firmama u Srbiji i šire (znam jednu barabu koja je od 2007 na Dalekom Istoku pustila u pogon nekoliko velikih pogona).
Železaru sam ja doživeo kao najbolju školu koju jedan inženjer ili metalurg može da ima. Samo ako čovek ima želju može naućiti više nego na bilo kom drugom mestu.
Takav sam utisak ja stekao.
Oni koji su ostali - ili nisu imali izbora, ili nisu želeli da odu iz raznih razloga.
Šta je dovođeno, zapošljavano u međuvremenu - stvarno ne mogu da kažem, jer u fabriku nisam ušao najmanje 4-5 godina.
Međutim, video sam da se uz kvalitetan menadžment, strogo sprovođenje procedura i pravila stvari vrlo brzo mogu dovesti u red. Vrlo brzo - za godinu-dve.
Takođe, modernizacija koja je sprovedena je znatno povećala produktivnost mašina i opreme, obezbedila stabilnost procesa i povećala njihovu efikasnost.
U Železari je 2004. radilo preko 9.000 duša. A onda je 2007. (u martu-aprilu, beše) preko 3.000 dobilo koverte sa obaveštenjem o prestanku radnog odnosa ili premeštaju na drugo radno mesto. No, to je druga priča.
qqriq qqriq 10:32 19.02.2015

Re: Probajte Vučićev lebac!

..
qqriq qqriq 20:57 19.02.2015

nista meni nije zanimljivo kao ovo

ČETVRTAK 19.02.2015 | 17:11

Atina Briselu: Uzmi ili ostavi
qqriq qqriq 11:49 20.02.2015

Re: nista meni nije zanimljivo kao ovo

..
qqriq qqriq 11:51 20.02.2015

Re: nista meni nije zanimljivo kao ovo

..
qqriq qqriq 11:52 20.02.2015

Re: nista meni nije zanimljivo kao ovo

e, izvini AO, htela nesto s tvitera pa, hirovita kakva jesam, odustala.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana