Kućni ljubimci| Sex| Zdravlje| Život| Životinjski svet

Dosadan kao stenica

Milutin Milošević RSS / 19.02.2015. u 21:47

Jedan čudan vikend u Ženevi i događaji koji slede.


Stenice02_zps407f1c06.jpg


Krajem oktobra, momak koji je koristio moj ženevski stan odselio se dobivši nov posao u Nju Jorku. Srećom, njegova prijateljica, takođe iz Irske, ponudila se da dalje koristi stan. Odlična kombinacija - taman da neko drugi nastavi da mi plaća režijske troškove dok nisam tu.

Sve je bilo idealno dok dve nedelje kasnije nije stigala njena poruka: u stanu su se pojavile stenice!

****

O stenicama nisam mnogo znao sem da je neka gamad koju izgleda nije tako lako istrebiti. Sećam se da su se pojavile u svetskom skautskom centru Kanderšteg, u švajcarskim alpima. Izujedale su mog kolegu, a da bi ih istrebili morali su da angažuju vojnu ABHO jedinicu.

Ni moj drug Raša, dugogodišnji stanovnik Ženeve, nije mnogo znao ali, kako ga bog stvorio sistematičnog, ubrzo je proverio o čemu se radi i poslao mi paničnu poruku: u gradu je epidemija stenica. Lako se prenose a veoma teško istrebljuju. Kako živi u ogromnoj kući punoj stvari, odmah me je upozorio da može da mi pomogne kako god treba, sem što njegova noga neće kročiti u stan sve dok neko ovlašćen ne potvrdi da ih više nema. Ako bi ih uneo u svoju kuću, mogao bi samo da je polije benzinom i zapali.

Otkud to? E, pa stenice su vrlo žilave životinjke. Nije džabe narodna izreka koju sam uzeo za naslov ovog bloga. Mogu da hiberniraju do dve godine! Bez jela, bez vode. Uginu samo na temperaturama preko 60 ili ispod 20C (i to nakon tri dana zaleđivanja). Zavlače se u najmanje pore nameštaja ili odeće (veličine su do 5mm). Dovoljan im je procep debljine kreditne kartice i eto ih unutra. Da bi se stan očistio od njih potrebno je sve stvari spakovati u kese. Bukvalno sve: od pribora za jelo do televizora, madraca, odeće. Šta se može, opere se na preko 60C, a ostalo nosi u ogromne hangare za zamrzavanje. Sve u stanu se pomeri od zidova tako da se može proći između stvari, poskidaju se utičnice i prekidači, odvoje lajsne parketa, otvore svi ormani... Onda ulaze specijalne jedinice koje posebnom tečnošću isprskaju stan. Isto se ponovi još jednom, i onda se nadaš da je posao obavljen.

Epidemija u Ženevi je u punom jeku. Firma koja se bavi dezinsekcijom, deratizacijom i sličnim poslovima  tokom 2013. godine imala je 4 operacije uništavanja stenica a prošle godine 1.500. Procenjuje se da je u gradu zaraženo nekih 10.000 stanova. A Ženeva nije velika; ukupno 250.000 stanovnika. Ova preduzeća od posla ne mogu da dignu glavu. Ima ih u stanovima, domovima za odrasle, bioskopima, hotelima, bolnicama...

Neki građani se ne obaziru mnogo dok neki već intenzivno paniče. Istina, stenice ne prenose bolesti, ali nije lako kad te gamad izujeda (napadaju noću, sisaju krv, a žrtva se budi u obilju sitnih ali nezgodnih rana). Strah zahvata sve, pre svega komšije koje ne znaju kako da se bezbedno zaštite jer nikad se ne zna... Javlja se stres i društvena izolacija. Deca se ne puštaju ne samo kod komšija nego i napolje, a verujem da neki premišljaju da li da ih ispišu iz škole. Putne torbe se drže u kupatilu. Po ulasku u kuću, odmah se ide na tuširanje a stvari na pranje. Gosti ne skidaju jakne a za njima se usisava. Ko ima puno stvari u kući, morao bi da izdvoji celo malo bogatstvo da ih sve odnese na zamrzavanje. Tretman košta između 700 i 5.000 franaka (onih zlih, švajcarskih). A ako se sve ne odradi na pravi način, velika je verovatnoća da se stenice vrate!

Stenice se unesu slučajno. Dovoljno je da u tramvaju sednete na sedište na kome je pre toga bio neko ko ih ima u stanu i već su u vašem džepu a kasnije i u gostima. Samo tako se i prenose - kada ih ljudi unesu. Ne skaču kao druge bube, ne ulaze iz stana u stan. Kako se šire po svetu, možda bi mogli razmisliti o otvaranju firme koja bi se borila protiv njih - izgleda da je posao zagarantovan na duže staze! U Francuskoj se broj intervencija trostruko uvećao od 2005. godine, a velike epidemije pojavile su se u Nju Jorku 2.010 ili Pizi 2003. godine.

Stanice mogu otkriti samo posebno trenirani labradori koji im prepoznaju miris. Ako ih osete, okrenu se tri puta oko sebe i sednu. Ako ih nema, kada sve onjuše jednostavno legnu. I dobiju kreker za svoj trud.

****

Dakle, pojaviše se i kod mene. Što je najgore, desetak dana posle promene stanara. Kako ja nisam ulazio u stan više od godinu dana, jedno od njih ih je donelo. Momak kaže da njega nisu grickale, devojka odbija da pomisli da ih je ona unela. Kako god, sad su tu i treba se boriti protiv njih. Ona je pozvala neku firmu, bili dva puta, prskali. Vratila se, nekoliko dana nije bilo problema. Kupila nov krevet i dušek, opustila se. Nedelju dana kasnije ponovo se pojaviše. Očigledno je da pripreme nisu bile dovoljne a stvari i nisu nošene na zamrzavanje. Ponovo se bacila na pakovanje stvari, ali u jednom trenutku je odustala i izašla iz stana. Šta ću drugo: odemo gospoja i ja do Ženeve na vikend da sve sredimo. E, taj vikend ćemo dobro zapamtiti.

Stan smo napali u subotu pre podne. Obukli smo stvari koje ćemo posle baciti (izgledali smo kao rumunski klošari), sve što je iole vredno držali u kesama na terasi. Naoružali smo se kesama, deterdžentima, rukavicama, svačim. Moja žena je krenula temeljno da čisti, ja uglavnom nosio stvari do perionice. Sve što je bilo očišćeno (oprana odeća, pribor za jelo, staklarija, flaše...) pakovano je u kese sa oznakom "Č", ostalo u kese za oznakom "Z" (čisto ili zaraženo). Pobacao sam bogaoca: majica, nekih sitnica, uspomena koje i nisu baš toliko važne. Napunio sam sve kante naokolo zgrade. Razvalio sam jednu veliku fotelju od pruća kako se neko ne bi zeznuo da je uzme tako potencijalno zaraženu. Najžalije mi je nekih knjižurina. Osta tako nepročitan kuran na bošnjačkom! Neke sam godinama pazario po buvljaku koji je u Ženevi fenomenalan.

Kako je moja žena velemajstor čistunstva, nismo samo usisavali i prali stvari i stan, već udarili duboko čišćenje. Valjda će to dodadtno doprineti da se gamad istrebi. To je pobilo moju procenu da će nam biti dovoljan jedan dan da sve sredimo. Negde oko 1 noću prvog dana shvatili smo da ni kuhinju nismo završili.

Istuširasmo se; ja naduvah plastični dušek koji smo dan ranije kupili i oblepih prostor u koji smo ga položili dvostrukim selotejpom da se zaštitimo i polegasmo slomljeni. Ostavismo svetla upaljena (stenice napadaju samo po mraku). Srećom, ujutru ni ugriza!

Nastavismo sa radom od jutra. Sada je već na redu bilo pentranje po ormanima, zavlačenje da se pristupi najzaklonjenijim delovima stana. Tek tu vidiš koliki fušeraj vlada i u Ženevi. Kod nekih štokova može se uvući cela šaka!

Veče se bližilo, a mi nismo mogli da procenimo da li ćemo stići sve da završimo. A ujutro u 7 imamo avion. Ja sam insistirao da ne spavamo u stanu već da odemo poslednjim prevozom na aerodrom i tamo kunjamo. Trebalo bi nam barem sat vremena da pripremimo sve za spavanje, a onda i preko sat da ujutro ustanemo, obučemo čisto a bacimo sve prljavo i onda krenemo ka aerodromu. U fotofinišu privedosmo čišćenje kraju oko 23. Krenu tuširanje, pažljivo unošenje čistih stvari na veliki najlon u predsoblju, pakovanje za đubre svega preostalog prljavog uključujući svu odeću i obuću koju smo nosili tokom vikenda pa evakuacija. Jedva stigosmo, trčeći, duše u nosu, na autobus u 00:13. Žena je prvi put u životu krenula napolje mokre kose (spakovali smo fen tokom dana u "Z" kesu). Putnici u autobusu nas čudno zagledaju - slomljeni, znojavi, izbečenih očiju.

Znam da na aerodromu postoji, na dolascima, jedna oblast u kojoj su restorančići koja noću ostaje slobodna. Tu se i smestismo, uz nekih desetak drugih čekača jutra koji su takođe kunjali po stolicama, stolovima, čak i na podu. Kao i svi iskusni gastarbajteri (a pogotovo što nismo stigli ranije), prvo savladasmo neke salame, majonez i par piva, pa se u naredna tri sata moja gospoja opruži preko tri stolice a ja ne mogadoh da spavam pa se uglavnom krivih na stolici i šetah naokolo da se barem malo ispravim.

Valjda ne moram da naglašavam da smo ceo let prespavali. Iz predostrožnosti, pred stanom se izusmo i ostavismo stvari, pa pravo u kadu. Odeća na pranje, ostatak u smenama u zamrzivač. Izgleda da smo uspeli da ne donesemo nijednu stenicu u Beograd.

Zanimljivo je da mi se još na aerodromu činilo kao da mi nešto gamiže uz noge i povremeno po telu, čak me ponekad kricnuvši. Slično se ponavljalo narednih nekoliko dana u Beogradu. Počeo sam da sumnjam da sam ili pokupio neke stenice sobom (ali nije bilo ujeda a žena i kćerka se nisu žalile) ili da sam šenuo. Tek neki dan kasnije vidim da me je uhvatila neka alergija, najverovatnije od praška za pranje koji sam koristio.

***

Šta je bilo posle (što bi reklo u seriji "Grlom u jagode")?

U vreme kada smo u avionu obamrli knjavali iznad pola Evrope, Raša je terminatoru otvorio stan za prvo prskanje. Deset dana kasnije obavljeno je još jedno. Konačno, ovog ponedeljka došla je kuca. Na našu radost, obišla je ceo stan, onjuškala, pa onda mirno legla ne bi li dobila zasluženi kreker. Nije osetila stenice!

Od srede sam u Ženevi. Sad sve treba ponovo oprati, prebrisati, složiti. Raša je već u ponedeljak odneo stvari na zamrzavanje. Ja polako perem po stanu. Solidno mi ide. Već sam završio kuhinju i kupatilo. Sutra napadam sobu i predsoblje. Vadim čiste stvari i raspoređujem ih. Raša donosi stvari sa mržnjenja pa i njih treba srediti. Morao sam da kupim novi dušek. Vidim da stari, koji sam odneo dole, još nije odnesen. Shvatili su svi da je možda zaražen.

Noćas me nijedna stenica nije ugrizla. Nadam se da neće ni naredne niti narednih noći. Za svaki slučaj, po povratku u Beograd proći ću kroz isti tretman pranja i zaleđivanja.

Povremeno ću odgovarati na komentare, kada se dohvatim Interneta. Konačan bilans objaviću u ponedeljak, po povratku u Beograd.

Od 1. marta u stan treba da uđe neki novi podstanar. Želim mu miran san i nadam se da neće odnekle ponovo doneti stenice. Uzeću mu odgovaraću sumu kao predujam, a ako donese stenice plenim je pa onda jovo nanovo.

Pu, pu, pu. Bilo, ne ponovilo se.



Komentari (58)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:00 19.02.2015

bed bugs

Užas, grozna napast. Kažu da je Denver u Koloradu - US Capitol of bed bugs.

Mi ih nismo imali, pu, pu, da kucnem u drvo, najgore je ako živiš u apartmanima jer se mala govna sele izmedju stanova, najčešće kroz pukotine, rashladne uredjaje i električne utikače .

I ako stan do tvog ima stenice, pa se stanar odseli, ili ode na duže vreme, one se lepo presele tamo gde neko još uvek živi. Ako u kući nikog nema dovoljno dugo, onda se pokupe i odu u komšiluk.

Ne znam kako se tačno iskorenjuju, ali kažu da je jako zajebano, naročito opet po tim stanovima jer mora da se iskorene u celoj zgradi, odjednom, inače ne vredi mnogo (slično kao i sa bubašvabama). Video sam da prodaju i neke detektore za stenice, nemam pojma kako to radi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:12 19.02.2015

Re: bed bugs

Video sam da prodaju i neke detektore za stenice, nemam pojma kako to radi.

Легнеш и спаваш, то ти је детектор, ради супер, а и није скуп.

П.С. Једино што мораш да сачекаш са дијагнозом пре него што одспаваш двадесетак ноћи, јер кад се наједу онда су неко време мирне.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:04 19.02.2015

Re: bed bugs

Ispostavilo se da u celoj zgradi jedno moj stan ima stenice. Nadam se da su istrebljene a da nisu odšetale u komšiluk.

Inače, Raša je opazio jednu uginulu na podu.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:09 19.02.2015

Re: bed bugs

Milutin Milošević
Ispostavilo se da u celoj zgradi jedno moj stan ima stenice. Nadam se da su istrebljene a da nisu odšetale u komšiluk.

Inače, Raša je opazio jednu uginulu na podu.


4. The best way to detect bed bugs is by using a bed bug sniffing dog.

In the past few years, a number of pest control companies have started touting their success in using specially trained bed bug sniffing dogs to find bed bugs. Companies that use bed bug sniffing dogs may charge between $500 and $1,000 for this detection service, and may claim a success rate of over 90%. But the truth is, there hasn't been a lot of testing to see if these claims are true. Until recently, the only studies of these claims were done in very controlled environments, not in real world conditions. In 2011, two researchers at Rutgers University did put some bed bug sniffing dogs through their paces in real apartment buildings, and the results were nowhere near as good as advertised. The accuracy of the dogs in detecting bed bugs averaged just 43%.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:30 19.02.2015

Re: bed bugs

Nego, kad smo već kod toga...

Istina, stenice ne prenose bolesti,


The thought has long been held that they do not transmit disease. However, a recent study in Vancouver reported that bugs (bed bugs - stenice) with methicillin-resistant staphylococcus aureus, or MRSA, have been found.

Scientists crushed and analyzed bugs, and three of the five had MRSA, which is a superbug that is resistant to any known antibiotic. More studies need to be performed, but the commonly held thought may be challenged about the bugs and disease.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:23 20.02.2015

Re: bed bugs

marco_de.manccini
Video sam da prodaju i neke detektore za stenice, nemam pojma kako to radi.

Легнеш и спаваш, то ти је детектор, ради супер, а и није скуп.

П.С. Једино што мораш да сачекаш са дијагнозом пре него што одспаваш двадесетак ноћи, јер кад се наједу онда су неко време мирне.


A da se proba sa onom varijantom kao kod pacova (iz James Bond-a): da uhvatiš nekoliko stenica i staviš ih u poklopljenu čašu, da izgladne. Onda kad krenu jedna drugu da klopaju, sačekaš da vidiš koja će da preživi. I onda je pustiš na slobodu, to jest na kanabe. To bi trebalo da radi, jedini je problem ako se ta preživela monstrum-stenica u toku posla - zaljubi.

marco_de.manccini marco_de.manccini 01:44 20.02.2015

Re: bed bugs

Ништа те нисам разумео. Мислио сам да причамо о детекцији, зато сам и написао да се лако детектује, само одспаваш преко ноћи и ујутру видиш да ли имаш уједе.

А ако их ређам у чаше, онда знам да их имам, не треба ми детектор.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:20 20.02.2015

Re: bed bugs

marco_de.manccini
Ништа те нисам разумео. Мислио сам да причамо о детекцији, зато сам и написао да се лако детектује, само одспаваш преко ноћи и ујутру видиш да ли имаш уједе.

А ако их ређам у чаше, онда знам да их имам, не треба ми детектор.


Mislio sam da smo detekciju apsolvirali, pa sam se već bacio na rešavanje problema.
49 41 49 41 04:13 20.02.2015

Re: bed bugs

Milutin Milošević
Ispostavilo se da u celoj zgradi jedno moj stan ima stenice. Nadam se da su istrebljene a da nisu odšetale u komšiluk.

Nasli su oni tebe u kompjuteru , kao vlasnika stana i jos sa tim "sumnjivim" prezimenom.
Daj, da ga malo "oderemo" po dzepu i kilazi; dok cisti stan i znoji se.

Inače, Raša je opazio jednu uginulu na podu.

marco_de.manccini marco_de.manccini 04:14 20.02.2015

Re: bed bugs

Mislio sam da smo detekciju apsolvirali, pa sam se već bacio na rešavanje problema.

Ааа, сконтала Минка.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:49 20.02.2015

ima boga!

nisam siguran kako, ali ovo je sigurno kazna sveckom bankarstvu i saveznicima Globlibkepa, za napade na Srbiju!



Epidemija u Ženevi je u punom jeku.
tasadebeli tasadebeli 08:50 20.02.2015

Re: ima boga!

Srđan Fuchs
nisam siguran kako, ali ovo je sigurno kazna sveckom bankarstvu i saveznicima Globlibkepa, za napade na Srbiju!



Epidemija u Ženevi je u punom jeku.



Дабре, и ја све време читам овај газда Милутинов блог као политичку сатиру!

Изгледа да су нам испрали мозак начисто...

Лингвистичка недоумица: А каква је разлика између bugs и beatles? Једне су за ентеријер, а друге за екстеријер?

Баш је тај енглески неки забагован језик...



albicilla albicilla 10:52 20.02.2015

Re: bed bugs

meni su stenice nekako vise bica iz bajki, recimo derokovih prica, ali se nisam s njima sreo; mada je gospoja imala neke tackice po nogama u indiji, u jednom ne bas cistom guest houseu, ali ih ja nisam imao, pa ce pre biti da je neka alergija.

zato jesam imao posla s necim mnogo vecim - africkim buba-svabama, koje narastu do oko 5 cm. uglavnom se lepo kriju i tek pojedinacno vidjaju, ali sam otkrio koliko ih imamo u kuci kad su nam termiti pojeli krov, pa smo proveravali nivo stete i uklanjali plafon...

i tako se stolar popne na merdevine da zavuce glavu u plafon i smekne konstrukciju, a uznemirone buba-svabe se razgoropade. izadje covek do kola po neki alat, a ja brze-bolje sa sprejom po otvoru u plafonu.

ipak, otrov ne deluje momentalno, pa je kisa pocela tek kad se stolar vratio i opet uvukao glavu u plafon... a kisa, k'o kisa... pobeze covek, dok se ne razvedri
dragon.leo dragon.leo 09:27 25.02.2015

Re: bed bugs

Baš treba da idem u Ženevu. Da li se zna koji hoteli su "stenica proof", da ne odem u neki u kojem ih ima i donesem nazad?
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:35 25.02.2015

Re: bed bugs

Mislim da se to nikad ne zna, mada oni bolji (tj. skuplji) uvek imaju bolju zaštitu i kontrolu.

Mogu da pitam za savet ako treba. Daj podatke na PP pa da vidim.
tyson tyson 22:01 19.02.2015

Kuga


Bolje bi prošao da si pazario zamrzivač-sandučar, za kućnu dezinsekciju. Koliko vidim, zatrebaće opet kad-tad - epidemija je to - a mogao bi i komšiluku da ga iznajmljuješ za slične operacije...


Milutin Milošević Milutin Milošević 23:05 19.02.2015

Re: Kuga

Dobra biznis ideja!

Razmatrali smo tu opciju. Sandučar košta 200 evra, koliko i zamrzavanje sve moje robe. Kako ne bih znao šta ću sa njim posle tretmana (stan je mali da ga držim), opredelili smo se ipak da ne kupujemo.
Spiridon Spiridon 22:03 19.02.2015

..

Mogu da ti zamislim facu kad ti je javila i na francuskom rekla da su se pojavile "punaises".

Moras negde da nabavis ose-potajnice (Ichneumonidae). One su smrt za stenice. Doneses u tegli jedno 40tak komada i samo ih istreses onako iza ulaznih vrata i dzada. Moras da vodis racuna jel su jako zajebane. Moga prijatelja je prosle godine ujela jedna za nozni palac pa je zbog otoka na posao dolazio 3 meseca u papucama od januara do marta.
tyson tyson 22:19 19.02.2015

Re: ..

Moras negde da nabavis ose-potajnice. One su smrt za stenice. Doneses u tegli jedno 40tak komada i samo ih istreses onako iza ulaznih vrata i dzada. Moras da vodis racuna jel su jako zajebane.

Ma, posle samo otvorenim plamenom istera ose iz stana, et voila!


Spiridon Spiridon 22:29 19.02.2015

Re: ..

Ma, posle samo otvorenim plamenom istera ose iz stana, et voila!


ma daaa, to ide ko rukom odneseno, samo zavese da ne uhvati ...


predatortz predatortz 22:33 19.02.2015

Re: ..

Spiridon

tyson


Vas dvojica želite da pomognete čoveku da reši problem, ili 'oćete da ga ubijete?
Bubetine, otvoreni plamen... Ako ga ne izujedaju, ili se ne zapali, hapšenje mu ne gine,
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:06 19.02.2015

Re: ..

Ma Irkinja je, 'bem je blesavu.

Nisam znao za ose. Raspitaću se (mislim: Raša će se raspitati) pa ćemo videti da li i kako da ih angažujemo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:58 21.02.2015

Re: ..

Spiridon
Ma, posle samo otvorenim plamenom istera ose iz stana, et voila!


ma daaa, to ide ko rukom odneseno, samo zavese da ne uhvati ...




grebostrek.lurker grebostrek.lurker 08:08 21.02.2015

Re: ..

srdjan.pajic


ima to i u manjem pakovanju


tyson tyson 15:28 21.02.2015

Re: ..

May 25, 1953; 280 mm Canon Fires Nucelar Weapon

Posle su Ameri držali zalihe te nuklearne artiljerijske municije na pravcima gde us očekivali masovne proboje pešadije i tenkova zemalja narodne demokratije.

Južna Koreja ih je, na primer, bila puna.


predatortz predatortz 22:10 19.02.2015

Prosta stvar...

Budući da su stenice jako uporne živuljke, treba da nađeš podstanare kojim ne smetaju stenice.
zilikaka zilikaka 23:04 19.02.2015

9

Gazda, meni ovde nešto ne štima
Stenice se unesu slučajno. Dovoljno je da u tramvaju sednete na sedište na kome je pre toga bio neko ko ih ima u stanu i već su u vašem džepu a kasnije i u gostima. Samo tako se i prenose - kada ih ljudi unesu. Ne skaču kao druge bube, ne ulaze iz stana u stan

Ako i uneseš, uneseš valjda jednu stenicu. Teško da uneseš par. Ne kažem da je sa tom jednom lako, al to mi ne opravdava takvo brzo širenje.

E, pa stenice su vrlo žilave životinjke. Nije džabe narodna izreka koju sam uzeo za naslov ovog bloga. Mogu da hiberniraju do dve godine! Bez jela, bez vode. Uginu samo na temperaturama preko 60 ili ispod 20C (i to nakon tri dana zaleđivanja). Zavlače se u najmanje pore nameštaja ili odeće (veličine su do 5mm). Dovoljan im je procep debljine kreditne kartice i eto ih unutra. Da bi se stan očistio od njih potrebno je sve stvari spakovati u kese. Bukvalno sve: od pribora za jelo do televizora, madraca, odeće. Šta se može, opere se na preko 60C, a ostalo nosi u ogromne hangare za zamrzavanje. Sve u stanu se pomeri od zidova tako da se može proći između stvari, poskidaju se utičnice i prekidači, odvoje lajsne parketa, otvore svi ormani... Onda ulaze specijalne jedinice koje posebnom tečnošću isprskaju stan. Isto se ponovi još jednom, i onda se nadaš da je posao obavljen.


Ne znam, al kažem da mi je čudno. Stenice su i ovde poznate živuljke, i bile su poznate i u vreme kad nisi mogao da sprovedeš ništa od navedenog, a opet ne znači da su ih svi svuda imali.

Možda si trebao da za savet priupitaš nekog starijeg, sa sela, ko je imao iskustva sa njima.

Pitam sve ovo upravo zbog konstatacije

Kako se šire po svetu, možda bi mogli razmisliti o otvaranju firme koja bi se borila protiv njih - izgleda da je posao zagarantovan na duže staze!


Možda se neko upravo toga setio, pa prethodno odradi dobar "marketing", a onda se ubije od posla.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:10 19.02.2015

Re: 9

Upravo je problem što polažu dosta jajašaca (koje, inače, pas ne može da oseti).

Poneo sam ja iz Beograda neki naš preparat. Ko zna šta sadrži i da li je dozvoljen ovde. Ali ne stigosmo da ga upotrebimo. Ostaje za ne daj bože.
mirelarado mirelarado 23:39 19.02.2015

Re: 9

Аух, газда Милутине, права хорор прича из живота. Прочитах негде да стеница има свуда осим на Антарктику, бррр.
nikvet pn nikvet pn 10:57 20.02.2015

Re: 9

И ја сам мало затечен. Таква драма око стеница ?! Звучи мало пренапухано.

Стан у коме се не живи може да се обради аеросол инсектицидом против мува и комараца. Рајд, например. Обилато се напрска и затвори. После десетак дана излуфтирати и поновити. Није лоше на подове распршити инсектицидни пудер, то је лако после усисати.

Ако се у стану живи онда се увече на подове саспе пудер, ујутру усиса. Кад сви крену негде онда иде аеросол. По повратку луфтирање. Увече све поново. За неколико дана све је готово. Могуће је да се кроз неко време инфестација понови од новоизлеглих из јаја; понови се поступак опет неколико дана.

Није драма, само треба бити педантан и упоран. И без панике. Ствар је решива свакако.
NNN NNN 15:10 20.02.2015

Re: 9

Таква драма око стеница ?! Звучи мало пренапухано.
jedna od najvećih tekovina 5. oktobra su grinje!

Odjednom su počela da se reklamiraju stedstva koja uklanjaju / uništavaju grinje,
pa ususivači koji ih usisavaju, pa natialergni, pa štatijaznam,
a do tada nismo ni znali da to postoji...
tyson tyson 15:45 20.02.2015

Re: 9

jedna od najvećih tekovina 5. oktobra su grinje!

Odjednom su počela da se reklamiraju stedstva koja uklanjaju / uništavaju grinje,
pa ususivači koji ih usisavaju, pa natialergni, pa štatijaznam,
a do tada nismo ni znali da to postoji...

Zato što su grinje u Srbiju stigle sa NATO avionima i preko pete kolone koja ih je rasturala kopnenim putem, u sklopu biološke komponente agresije. Posle perioda inkubacije razmnožile su se i raširile po Srbiji baš u vreme 5. oktobra, i eto...


ivana23 ivana23 16:18 20.02.2015

Re: 9

NNN
jedna od najvećih tekovina 5. oktobra su grinje!
Odjednom su počela da se reklamiraju stedstva koja uklanjaju / uništavaju grinje, pa ususivači koji ih usisavaju, pa natialergni, pa štatijaznam, a do tada nismo ni znali da to postoji...


Kako nismo znali? Moja su deca rodena pre 5.oktobra i dok su bili mali povremeno smo plisane igracke stavljali u kece, pa u zamrzivac bas zbog grinja.
Poput Milutinove borbe sa stenicama...
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:24 21.02.2015

Re: 9

само треба бити педантан и упоран

Tačno tako. Na primer, redovno ususavanje.

A najbolja prevencija je čistoća i izbegavanje prljavih mesta (i gostiju, po mogućnosti).
hajkula1 hajkula1 21:40 21.02.2015

Re: 9

ivana23
NNN
jedna od najvećih tekovina 5. oktobra su grinje!
Odjednom su počela da se reklamiraju stedstva koja uklanjaju / uništavaju grinje, pa ususivači koji ih usisavaju, pa natialergni, pa štatijaznam, a do tada nismo ni znali da to postoji...


Kako nismo znali? Moja su deca rodena pre 5.oktobra i dok su bili mali povremeno smo plisane igracke stavljali u kece, pa u zamrzivac bas zbog grinja.
Poput Milutinove borbe sa stenicama...



Jastuke, jorgane, ćebad, džempere... sve što ne može da se iskuvava.
angie01 angie01 00:26 20.02.2015

a, sta je sa onim

utikacima, sto teraju sve bube-ljudi kazu da to radi?!

VIDI OVDE
Kraja Kraja 11:48 20.02.2015

Re: a, sta je sa onim

...kako si mi ulepsala dan...
...poceo sam da citam ovlas oglas, a onda sam spremio klopu i uzivao narednih pola sata...

Nepoznavanje fiziologije i fizionomije insekata


...ovo je bila inicijalna kap(i)sla...

edit...

...i pored 6-to mesecne garancije:

Svaki Klijent usluga u Beogradu i Novom Sadu nezavisno od kvadrature ili vrste insekata sa nase strane po zavrsenom generalnom tretmanu dobija potpuno gratis po litar i po dva litra preparata maksimalne koncentracije radi dodatne sigurnosti i doprskavanja u slucaju ostavljenih larvi i jajasca u kuhinjskim i elektricnim aparatima.
angie01 angie01 13:15 20.02.2015

Re: a, sta je sa onim

...kako si mi ulepsala dan...


oni brate, napisali najbolje sto su znali:))


...i pored 6-to mesecne garancije:


ove garancije, kao i za sve ostalo:)

nedavno sam cula, da ima neko novo prskanje- po zidovima, namestaju,...navodno ekolosko, ali ne sme da se opere neko vreme, upravo zbog tih zaostalih larvi, ili sta god.


meni ovaj Gazdin blog- cist horor, ne znam da li ima nesto, cega se vise grozim , nego sto su bube,...on, daj slona, samo ne bube.
milisav68 milisav68 16:36 20.02.2015

Re: a, sta je sa onim

angie01
nedavno sam cula, da ima neko novo prskanje- po zidovima, namestaju,...navodno ekolosko, ali ne sme da se opere neko vreme, upravo zbog tih zaostalih larvi, ili sta god.

Vilotrin, time prskaju po bolnicama i drugim javnim ustanovama.
49 41 49 41 04:06 20.02.2015

Terminologija

tkz. picajzle ili stidne vasi.

Bas je dosadan - prava je picajzla.

Nisam ih nikad "iskusio" ili bilo sta s licno; al, kazu da bog sacuva ako ti sa kosmatih delova tela predju u kosu.

Znaci poceli ste da nas kopirate.
U doba ekonomske krize il, pojacanih suncevih pega - erupcija mozda ce i dinosaurusi odnekud.

Silver bugs, sam obicno vidjao kod nas oko slivnika u kupatilu; 1-3 najvise.Nikad nasvetlu na plafonu ili bilo gde visoko.

Nekih 10 god. unazad u Marriott Hotelu, gde ih nije bilo. Plafoni, svetla,...
Predju preko el. plocice, naprave kratak spoj izmedju - ne radi!

Nedavno sam saznao da po Saveznom zakonu, ne mozes kupiti upotrebljavanu slavinu.
Razlog ?!? Mogu se naci zaostali ostaci olova u njoj; a, to je mnogo opasno.
Samo novu!




grebostrek.lurker grebostrek.lurker 06:52 20.02.2015

muzicka ilustracija

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:25 20.02.2015

Vodi računa šta radiš

Ako se pojave u našem bloku da znamo koga dubijemo, odmah.
mariopan mariopan 14:18 20.02.2015

Re: bed bugs

@Албицилија

А јеси ли видео грчке кацариде?

Мени се чини да и оне имају око пет сантиметара + оклоп им је тако чврст да нема шансе да је убијеш папучом, гажењем или спрејом чак и ако успеш да је стигнеш.
Помаже само да је сатераш у ћошак и директно попрскаш раидом. И онда мрда још пола сата алибар жгадију можеш да покупиш, умлатиш или штагод друго.

Утрчавају преко тераса када се отворе она велика врата као да им је уручена позивница.
Срећом тамо су пподови већином од мермера или плочица па немају где да се сакрију, упоран ловац може да их стигне и улови.

Ништа не помаже, само борба прса у прса илити лов један на један.

Него за ове стенице.....газда Милутине, зар нису и оне део те сеоске и градске флоре и фауне одувек и биле? Никад уживо нисам видела ниједну, али не могу да верујем да су толико отпорне на све могуће отрове које нуди садашња наука у борби против неких напасти?
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:27 21.02.2015

Re: Vodi računa šta radiš

Ako se pojave u našem bloku

Ne boj se, metnuće me gospoja na tretman kad se vratim. Samo da ne moram da čamim u zamrzivaču 3 dana.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 14:46 20.02.2015

Bug naming

Eto nama ideje kako da se nazove neki budući softverski bug. Ali mora da bude neki baš dosadan i otporan da bi "zaslužio" to ime.

Ovde
imamo razna imena, ali ime stenica još nije "potrošeno", barem koliko znam.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:27 21.02.2015

Re: Bug naming

Svako zlo ima i ponešto dobro.
hajkula1 hajkula1 21:07 20.02.2015

info



http://www.bionet-skola.com/w/Stenice


Stenice


Pyrrhocoris, dva razvojna stupnja

Klasifikacija:

nadcarstvo Eukaryota
carstvo životinje (Animalia)
podcarstvo Eumetazoa
tip zglavkari (Arthropoda)
podtip Uniramia
klasa Insecta (Hexapoda)
podklasa krilati insekti (Pterygota) Lang, 1889, sensu Van Bruggen, 1976?
nadred Neoptera
red riličari Hemiptera
podred stenice (Heteroptera)

Smrdibuba: 1 i 1a polukrilca; 3 - scutellum

Stenice (lat. Heteroptera) su krilati insekti koji pripadaju redu riličara (lat. Hemiptera). Tipičnim osobine ove grupe insekata su:

dorzoventralno (leđno-trbušno) spljošteno telo;
usni aparat za bodenje i sisanje sa rilicom koja u miru leži na trbušnoj strani da bi se ispravila samo prilikomn bodenja;
kopnene vrste imaju smrdljive žlezde koje se kod odraslih nalaze na grudnom regionu između drugog i trećeg para nogu i izlučuju sekter neprijatnog mirisa koji ih štiti od predatora;
krila se međusobno razlikuju:prednja par je jednim delom očvrsno (hitinizovan) dok su zadnja krila kompletno opnasta i providna; prednja krila se označavaju kao polukrilca (lat. hemielytrae) jer su im oko 2/3 hitinizirane i očvrsle, dok je ostatak pri vrhu tanak i opnast; kada ne lete prednja krila, stoje preklopljeno na leđima, a ispod njih su sklopljena opnasta zadnja krila; krila nekih vrsta mogu da budu i redukovana (vatrena stenica, rodovi Gerris, Cimex)
između polukrilaca nalazi se hitinski štit (scutellum) koji kod pojedinih vrsta može da pokrije čitav grudni region (torax)


Stenice su prilagođene na različita staništa i načine života. Tako se mogu naći na kopnu, zemlji, biljkama, u vodi kao što ima i poluvodenih koje se zadržavaju samo na površini vode. Vodene vrste imaju kratke antene, dok su kod kopnenih one duge. Osim toga, zadnje noge vodenih vrsta prilagođene su za plivanje veslanjem, a prednje za hvatanje plena. Kod kopnenih su sva tri para nogu prilagođena za hodanje.

Raznovrsna staništa određuju i prilagođenost raznovrsnih načina ishrane:

biljnim sokovima
grabljivice
ektoparaziti čoveka, sisara, ptica i životinja koje žive u vodi.

Postembrionalno razviće

Postembrionalno razviće stenica je paurometabolno što znači da ne postoje tipične oznake larvi već su svi larveni stadijumi slični odraslim jedinkama. Između larvenih stadijuma, kojih uobičajeno ima pet, dolazi do presvlačenja za vreme koga rastu. Začeci krila postaju vidljivi posle drugog presvlačenja.
Najznačajnije familije

O velikog broja familija ovde će biti predstavljene samo one koje su od značaja za čoveka ili su najpoznatije.

Smrdibube (lat. Pentatomidae) su najobimnija familija većinom biljnih stenica;sa najpoznatijim vrstama:

smrdibuba, kupinova stenica ili smrdljivi martin (Pentatoma rufipes)
zelena smrdibuba (Pentatoma viridissima)
Eurygaster integriceps štetočina žitarica

Kućne stenice (Cimicidae) paraziti koji se hrane krvlju sisara i ptica :

krevetna stenica (Cimex lectularius), parazitira na čoveku;
Cimex columbaris parazit živine i golubova;
Cimex pipistrelli, parazitira na papagajima

Vatrene stenice (Pyrrhocoridae) sa najpoznatijom vrstom:

Pyrrhocoris apterus

Meke livadske stenice (Miridae) među kojima ima štetočina useva kao što je:

Plesiocoris rugicollis

Obične livadske stenice (Lygaeidae), štetočine kukuruza i pšenice:

Mydocha serripes

Čipkaste stenice (Tingitidae) žive u brojnim kolonijama.Predstavnik je:

Stephanitis pyri, štetočina kruške.

Rožaste stenice (Coreidae) koje se u Severnoj Americi nazivaju još i stenice bundevare zato što se hrane jednom vrstom bundeve.

Stenice gazivode (Gerridae) mogu da se kreću po površini vode.

Stenice plećate gazivode (Veliidae)

Stenice vodomerke(Hydrometridae) su vodene i poluvodene.

Stenice vodene škorpije (Nepidae) su vodeni organizmi.

Stenice leđne veslarice (Notonectidae)

Stenice veslačice (Corixidae).



Stenice kao prenosioci bolesti

Klasifikacija:

nadcarstvo Eukaryota
carstvo životinje (Animalia)
podcarstvo Eumetazoa
tip zglavkari (Arthropoda)
podtip Uniramia
klasa Insecta (Hexapoda)
podklasa krilati insekti (Pterygota)
nadred Neoptera
red riličari Hemiptera
podred stenice (Heteroptera)
familija kućne stenice (Cimicidae)
podfamilija Cimicinae


Opšte karakteristike

Uobičajeni Cimex lectularius je dužine od 3μm do 7μm sa dugim krilima, dorsoventralno su spljošteni. Imaju duge noge, jasno segmentisane antene i abdomen, i karakterističan skup složenih očiju. Izrazito su braon boje, ali su naduti i crno-crveni kada se napiju krvi. Oba pola se kače za odeću, krevet i probadaju kožu sa izduženim rilom za hranjenje.
Životni ciklus

Larva je žute boje i strukturno je veoma slična odraslim jedinkama. Životni ciklus je hemimetabolan sa pet stupnjeva nimfe, koji zahtevaju krvni obrok da bi nastavili svoje razviće. Odrasli se prvenstveno hrane noću a ženka može da položi preko 500 jaja u toku života. Životni ciklus i celokupno razviće prvenstveno zavisi od vlažnosti i temperature sredine.

Bolesti

Cimek lectularius izaziva inflamatorne reakcije, iritacije i intenzivan svrab. Ali takođe je utvrđeno da je uzročnik hepatitisa B u Indiji.

Lečenje i kontrola

Kontrola je primenom insekticida za madrace i pukotine gde su se sakrili tokom dana (do visine od nekoliko metara od poda).

tyson tyson 22:40 20.02.2015

Re: info


http://www.bionet-skola.com/w/Stenice



Stenice


Pyrrhocoris, dva razvojna stupnja

Klasifikacija:

nadcarstvo Eukaryota
carstvo životinje (Animalia)
podcarstvo Eumetazoa
tip zglavkari (Arthropoda)
podtip Uniramia
klasa Insecta (Hexapoda)
podklasa krilati insekti (Pterygota) Lang, 1889, sensu Van Bruggen, 1976?
nadred Neoptera
red riličari Hemiptera
podred stenice (Heteroptera)

Smrdibuba: 1 i 1a polukrilca; 3 - scutellum

Stenice (lat. Heteroptera) su krilati insekti koji pripadaju redu riličara (lat. Hemiptera). Tipičnim osobine ove grupe insekata su:

dorzoventralno (leđno-trbušno) spljošteno telo;
usni aparat za bodenje i sisanje sa rilicom koja u miru leži na trbušnoj strani da bi se ispravila samo prilikomn bodenja;
kopnene vrste imaju smrdljive žlezde koje se kod odraslih nalaze na grudnom regionu između drugog i trećeg para nogu i izlučuju sekter neprijatnog mirisa koji ih štiti od predatora;
krila se međusobno razlikuju:prednja par je jednim delom očvrsno (hitinizovan) dok su zadnja krila kompletno opnasta i providna; prednja krila se označavaju kao polukrilca (lat. hemielytrae) jer su im oko 2/3 hitinizirane i očvrsle, dok je ostatak pri vrhu tanak i opnast; kada ne lete prednja krila, stoje preklopljeno na leđima, a ispod njih su sklopljena opnasta zadnja krila; krila nekih vrsta mogu da budu i redukovana (vatrena stenica, rodovi Gerris, Cimex)
između polukrilaca nalazi se hitinski štit (scutellum) koji kod pojedinih vrsta može da pokrije čitav grudni region (torax)


Stenice su prilagođene na različita staništa i načine života. Tako se mogu naći na kopnu, zemlji, biljkama, u vodi kao što ima i poluvodenih koje se zadržavaju samo na površini vode. Vodene vrste imaju kratke antene, dok su kod kopnenih one duge. Osim toga, zadnje noge vodenih vrsta prilagođene su za plivanje veslanjem, a prednje za hvatanje plena. Kod kopnenih su sva tri para nogu prilagođena za hodanje.

Raznovrsna staništa određuju i prilagođenost raznovrsnih načina ishrane:

biljnim sokovima
grabljivice
ektoparaziti čoveka, sisara, ptica i životinja koje žive u vodi.

Postembrionalno razviće

Postembrionalno razviće stenica je paurometabolno što znači da ne postoje tipične oznake larvi već su svi larveni stadijumi slični odraslim jedinkama. Između larvenih stadijuma, kojih uobičajeno ima pet, dolazi do presvlačenja za vreme koga rastu. Začeci krila postaju vidljivi posle drugog presvlačenja.
Najznačajnije familije

O velikog broja familija ovde će biti predstavljene samo one koje su od značaja za čoveka ili su najpoznatije.

Smrdibube (lat. Pentatomidae) su najobimnija familija većinom biljnih stenica;sa najpoznatijim vrstama:

smrdibuba, kupinova stenica ili smrdljivi martin (Pentatoma rufipes)
zelena smrdibuba (Pentatoma viridissima)
Eurygaster integriceps štetočina žitarica

Kućne stenice (Cimicidae) paraziti koji se hrane krvlju sisara i ptica :

krevetna stenica (Cimex lectularius), parazitira na čoveku;
Cimex columbaris parazit živine i golubova;
Cimex pipistrelli, parazitira na papagajima

Vatrene stenice (Pyrrhocoridae) sa najpoznatijom vrstom:

Pyrrhocoris apterus

Meke livadske stenice (Miridae) među kojima ima štetočina useva kao što je:

Plesiocoris rugicollis

Obične livadske stenice (Lygaeidae), štetočine kukuruza i pšenice:

Mydocha serripes

Čipkaste stenice (Tingitidae) žive u brojnim kolonijama.Predstavnik je:

Stephanitis pyri, štetočina kruške.

Rožaste stenice (Coreidae) koje se u Severnoj Americi nazivaju još i stenice bundevare zato što se hrane jednom vrstom bundeve.

Stenice gazivode (Gerridae) mogu da se kreću po površini vode.

Stenice plećate gazivode (Veliidae)

Stenice vodomerke(Hydrometridae) su vodene i poluvodene.

Stenice vodene škorpije (Nepidae) su vodeni organizmi.

Stenice leđne veslarice (Notonectidae)

Stenice veslačice (Corixidae).



Stenice kao prenosioci bolesti

Klasifikacija:

nadcarstvo Eukaryota
carstvo životinje (Animalia)
podcarstvo Eumetazoa
tip zglavkari (Arthropoda)
podtip Uniramia
klasa Insecta (Hexapoda)
podklasa krilati insekti (Pterygota)
nadred Neoptera
red riličari Hemiptera
podred stenice (Heteroptera)
familija kućne stenice (Cimicidae)
podfamilija Cimicinae


Opšte karakteristike

Uobičajeni Cimex lectularius je dužine od 3μm do 7μm sa dugim krilima, dorsoventralno su spljošteni. Imaju duge noge, jasno segmentisane antene i abdomen, i karakterističan skup složenih očiju. Izrazito su braon boje, ali su naduti i crno-crveni kada se napiju krvi. Oba pola se kače za odeću, krevet i probadaju kožu sa izduženim rilom za hranjenje.
Životni ciklus

Larva je žute boje i strukturno je veoma slična odraslim jedinkama. Životni ciklus je hemimetabolan sa pet stupnjeva nimfe, koji zahtevaju krvni obrok da bi nastavili svoje razviće. Odrasli se prvenstveno hrane noću a ženka može da položi preko 500 jaja u toku života. Životni ciklus i celokupno razviće prvenstveno zavisi od vlažnosti i temperature sredine.

Bolesti

Cimek lectularius izaziva inflamatorne reakcije, iritacije i intenzivan svrab. Ali takođe je utvrđeno da je uzročnik hepatitisa B u Indiji.

Lečenje i kontrola

Kontrola je primenom insekticida za madrace i pukotine gde su se sakrili tokom dana (do visine od nekoliko metara od poda).

Odlično.

anonimni_autor anonimni_autor 10:45 23.02.2015

Re: info

hajkula1


http://www.bionet-skola.com/w/Stenice


Stenice


Pyrrhocoris, dva razvojna stupnja

Klasifikacija:

nadcarstvo Eukaryota
carstvo životinje (Animalia)
podcarstvo Eumetazoa
tip zglavkari (Arthropoda)
podtip Uniramia
klasa Insecta (Hexapoda)
podklasa krilati insekti (Pterygota) Lang, 1889, sensu Van Bruggen, 1976?
nadred Neoptera
red riličari Hemiptera
podred stenice (Heteroptera)

Smrdibuba: 1 i 1a polukrilca; 3 - scutellum

Stenice (lat. Heteroptera) su krilati insekti koji pripadaju redu riličara (lat. Hemiptera). Tipičnim osobine ove grupe insekata su:

dorzoventralno (leđno-trbušno) spljošteno telo;
usni aparat za bodenje i sisanje sa rilicom koja u miru leži na trbušnoj strani da bi se ispravila samo prilikomn bodenja;
kopnene vrste imaju smrdljive žlezde koje se kod odraslih nalaze na grudnom regionu između drugog i trećeg para nogu i izlučuju sekter neprijatnog mirisa koji ih štiti od predatora;
krila se međusobno razlikuju:prednja par je jednim delom očvrsno (hitinizovan) dok su zadnja krila kompletno opnasta i providna; prednja krila se označavaju kao polukrilca (lat. hemielytrae) jer su im oko 2/3 hitinizirane i očvrsle, dok je ostatak pri vrhu tanak i opnast; kada ne lete prednja krila, stoje preklopljeno na leđima, a ispod njih su sklopljena opnasta zadnja krila; krila nekih vrsta mogu da budu i redukovana (vatrena stenica, rodovi Gerris, Cimex)
između polukrilaca nalazi se hitinski štit (scutellum) koji kod pojedinih vrsta može da pokrije čitav grudni region (torax)


Stenice su prilagođene na različita staništa i načine života. Tako se mogu naći na kopnu, zemlji, biljkama, u vodi kao što ima i poluvodenih koje se zadržavaju samo na površini vode. Vodene vrste imaju kratke antene, dok su kod kopnenih one duge. Osim toga, zadnje noge vodenih vrsta prilagođene su za plivanje veslanjem, a prednje za hvatanje plena. Kod kopnenih su sva tri para nogu prilagođena za hodanje.

Raznovrsna staništa određuju i prilagođenost raznovrsnih načina ishrane:

biljnim sokovima
grabljivice
ektoparaziti čoveka, sisara, ptica i životinja koje žive u vodi.

Postembrionalno razviće

Postembrionalno razviće stenica je paurometabolno što znači da ne postoje tipične oznake larvi već su svi larveni stadijumi slični odraslim jedinkama. Između larvenih stadijuma, kojih uobičajeno ima pet, dolazi do presvlačenja za vreme koga rastu. Začeci krila postaju vidljivi posle drugog presvlačenja.
Najznačajnije familije

O velikog broja familija ovde će biti predstavljene samo one koje su od značaja za čoveka ili su najpoznatije.

Smrdibube (lat. Pentatomidae) su najobimnija familija većinom biljnih stenica;sa najpoznatijim vrstama:

smrdibuba, kupinova stenica ili smrdljivi martin (Pentatoma rufipes)
zelena smrdibuba (Pentatoma viridissima)
Eurygaster integriceps štetočina žitarica

Kućne stenice (Cimicidae) paraziti koji se hrane krvlju sisara i ptica :

krevetna stenica (Cimex lectularius), parazitira na čoveku;
Cimex columbaris parazit živine i golubova;
Cimex pipistrelli, parazitira na papagajima

Vatrene stenice (Pyrrhocoridae) sa najpoznatijom vrstom:

Pyrrhocoris apterus

Meke livadske stenice (Miridae) među kojima ima štetočina useva kao što je:

Plesiocoris rugicollis

Obične livadske stenice (Lygaeidae), štetočine kukuruza i pšenice:

Mydocha serripes

Čipkaste stenice (Tingitidae) žive u brojnim kolonijama.Predstavnik je:

Stephanitis pyri, štetočina kruške.

Rožaste stenice (Coreidae) koje se u Severnoj Americi nazivaju još i stenice bundevare zato što se hrane jednom vrstom bundeve.

Stenice gazivode (Gerridae) mogu da se kreću po površini vode.

Stenice plećate gazivode (Veliidae)

Stenice vodomerke(Hydrometridae) su vodene i poluvodene.

Stenice vodene škorpije (Nepidae) su vodeni organizmi.

Stenice leđne veslarice (Notonectidae)

Stenice veslačice (Corixidae).



Stenice kao prenosioci bolesti

Klasifikacija:

nadcarstvo Eukaryota
carstvo životinje (Animalia)
podcarstvo Eumetazoa
tip zglavkari (Arthropoda)
podtip Uniramia
klasa Insecta (Hexapoda)
podklasa krilati insekti (Pterygota)
nadred Neoptera
red riličari Hemiptera
podred stenice (Heteroptera)
familija kućne stenice (Cimicidae)
podfamilija Cimicinae


Opšte karakteristike

Uobičajeni Cimex lectularius je dužine od 3μm do 7μm sa dugim krilima, dorsoventralno su spljošteni. Imaju duge noge, jasno segmentisane antene i abdomen, i karakterističan skup složenih očiju. Izrazito su braon boje, ali su naduti i crno-crveni kada se napiju krvi. Oba pola se kače za odeću, krevet i probadaju kožu sa izduženim rilom za hranjenje.
Životni ciklus

Larva je žute boje i strukturno je veoma slična odraslim jedinkama. Životni ciklus je hemimetabolan sa pet stupnjeva nimfe, koji zahtevaju krvni obrok da bi nastavili svoje razviće. Odrasli se prvenstveno hrane noću a ženka može da položi preko 500 jaja u toku života. Životni ciklus i celokupno razviće prvenstveno zavisi od vlažnosti i temperature sredine.

Bolesti

Cimek lectularius izaziva inflamatorne reakcije, iritacije i intenzivan svrab. Ali takođe je utvrđeno da je uzročnik hepatitisa B u Indiji.

Lečenje i kontrola

Kontrola je primenom insekticida za madrace i pukotine gde su se sakrili tokom dana (do visine od nekoliko metara od poda).


Sjajno... Posle ovoga nema više šta da se kaže
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:31 21.02.2015

Raport

Treća noć i još nijedan ujed. Pu, pu, pu.

Jedini problem je što me sinoć napala mala alergija. Najverovatnije od silnih deterdženata i dejstva zaostalog otrova koji sam uklanjao. Jutros je bolje (a i pobegao sam kod prijatelja u Visoku Savoju na dan).

Da, pozdrav iz Visoke Savoje, gde obilati sneži

zilikaka zilikaka 12:03 21.02.2015

Re: Raport

Da, pozdrav iz Visoke Savoje, gde obilati sneži


Kod nas udarilo proleće.

Nego, zahvaljujući tvojoj muci i ovom blogu, saznala sam o stenicama onoliko.
Išla redom i otvarala linkove, pa tamo opet dalje linkove...

...i vidim da uništavanje stenica nije jednostavno, al opet mi u svemu ima prilično nelogičnosti i nedoslednosti.

I naravno, pošto ne postoji korist bez štete, počela bre svako malo da se češkam i zagledam da li me je nešto ujelo.
angie01 angie01 12:49 21.02.2015

Re: Raport

Da, pozdrav iz Visoke Savoje


kao pravi skaut:).
tyson tyson 15:31 21.02.2015

Re: Raport

Da, pozdrav iz Visoke Savoje, gde obilati sneži

Meni ovo liči na Jastrebac...


hajkula1 hajkula1 21:49 21.02.2015

Re: Raport

tyson
Da, pozdrav iz Visoke Savoje, gde obilati sneži

Meni ovo liči na Jastrebac...





Mali Popović
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:22 22.02.2015

Re: Raport

liči na Jastrebac...

Liči na svaku Pripizdinu kad zagudi. Kad smo se peli kod mog bivšeg direktora u selo na 1050mnv, tek od sela ka njemu provejavao je sneg. Na povratku, padao je do Ženeve.

Ja se polako spremam. Sutra ujutro za Begiš. Javiću vam da li donosim stenice ili ne.
angie01 angie01 17:12 23.02.2015

Re: Raport

Liči na svaku Pripizdinu kad zagudi


barem ste utukli mrazom, sve sto se eventualno odrzalo.:)
49 41 49 41 15:00 24.02.2015

Super bugs

Gledao u prolazu na TV-u kako su se pojavile tkz. super bugs; u par eminentnih bolnica.
Svuda se rasirile, cak i u doktorskim stetoskopima.

Otporna na sve zivo. Medicinskom osoblju velika glavobolja - mora sve da sterilise vise od 18 h.
Milutin Milošević Milutin Milošević 01:14 25.02.2015

Re: Super bugs

Ali strahovi ostaju mnogo duže. Ja se još cimam i češkam.

Ko se opeče na mleko, duva i u jogurt.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana