Moj grad

Sir(iza) i masline, hladno vino i talasi

antioksidant RSS / 20.02.2015. u 15:17

Zvuči kao dobar početak dana. Ili završetak. Videćemo. To da li uvođenje Sirize u evropsku priču znači početak ili kraj ostaje otvoreno pitanje a odgovor na to počinje ovih dana da se ubrzava. Šta tačno znači pojam "Siriza" u trenutnom kontekstu je za mnoge čista nepoznanica mada izgleda da o Sirizi svi imaju stav. Od zaljubljenosti do prezira, s vrlo malo nijansi sive. Ono što je po meni značajno u celoj priči koja se menja iz sata u sat pokušaću da navedem u sledećim redovima koje prvenstveno treba čitati kao pitanje. Jer Siriza, njen značaj, put, svrha, furiozni evropski život (kraći od mesec dana mada dugo već najavljivan)... ostaje kao misterija za sad. Tj i ja imam stav a on se može svesti na - gledaj širom otvorenih očiju.

Istorijat:

Siriza je us stvari koalicija partija radikalne levice, ne samo jedna partija. Nastala je 2004. godine, mada se prvobitna ideja ujedinjenja javila još 2001. godine. Na prvim izborima na kojim su učestvovali imali su nešto preko 200 000 glasova (jedva preko 3%) na poslednjim su dobili 2,2 miliona tj 35% ili 149 poslanika od ukupno 300 u grčkom parlamentu.

Istorijat 2:

Grčki parlamentarni život je od 1974. godine (trenutak kad su se rešili vojne hunte) obeležen je dvema strankama a to su Nova demokratija i PASOK, tj sve vlade bile su dve vršne tačke klatna koje se ljuljalo s jedne strane na drugu. Sve kombinacije su probane (ukupno dve) a kad se stvar poslednjih godina raspala u potpunosti čak je napravljena i velika koalicija ND-PASOK. Moglo bi se reći da je u Grčkoj došlo do zasićenja ponudom, zar ne? Naročito imajući u vidu da su ove dve stranke obeležile i dve velike dinastije: Karaminlis i Papandreu.

Istorijat 3:

Grčka je dužna jako puno para. Dug je veći od 300 milijardi € i teško ga je vraćati (da skratim priču). Cela priča oko grčkog duga velika je tema još od 2009. godine i sve vreme je sem brojeva praćena i velikim pričama o moralnosti ili nedostatku iste, kako poverioca tako i dužnika. Mnogo reči je izrečeno, mnogo emocija uloženo, mnogo neprijateljstava zacementirano (II sv rat još uvek traje), mnogo rovova iskopano, mnogo... A kriza i dalje traje. Imajući u vidu da je tema Siriza pokušaću da fokus prebacim u njihovu glasačku bazu, tj grčke glasače koji žive u percepciji krize, štednje (što podrazumeva da imaju manje nego pre), a sve to dok osećaju da su pritisnuti i da su im koraci nametnuti.

Ni jedna strana ne polazi od sebe kada se priča o uzrocima pa nema potrebe da se opterećujemo tim delom priče. Jednostavno, u prili oko grčkog duga nema nevinih, nema strane koja nije proftirala čekajući da neko drugi reši sve.(zaljubljenicima u moralnost siromašnog dužnika samo podsećanej da je prosečna plata u Grčkoj i sada preko 600 € a onima koji "znaju" da se dug mora vraćati podsećanje na to da nametnute mere štednje nisu dovele do procvata ni jedne ekonomije, tj ta priča je plitka, šuplja i neproduktivna).

Pošto Grci nisu na vreme dobili magičnog premijera našli su se gde su se našli. Kad smo već kod magičnog premijera, grčki Vučić nije srpski Cipras. Istina, obojica su populisti (i tu se sličnost završava, Cipras nema radikalnu prošlost u srpskom kontekstu, a koliko mi je poznato nema ni kalimerovsku sadašnjost - čovek očito ume da se nasmeje). Osnovna razlika između njih dvojice je u smeru priče koju su izabrali. Jedan se posle 2 decenije politike vlasti (po drugi put) dočepao rešen da bude pohvaljeni službenik. Grčka je s druge strane već duže vreme "na evropskom putu" i u tom smislu novina je što se pojavila tolika snaga koja je rekla "Hajde da malo zastanemo i ponovo razmotrimo gde su stvarno poluge odlučivanja". To jeste velika stvar. I za Grčku, kao suverenu zemlju koja pokušava da mesto odlučivanja vrati bliže glasačkim kutijama ali i za EU. Kad je krenula "kriza državnog duga" tamo 2009. godine odgovor skoro svih je bio u centralizaciji odlučivanja, birokratija, administracija počela je ne samo da sprovodi već i da donosi odluke. Grčka je suočena sa "Trojkom" (Evropska komisija, Evropska centralna banka i Međunarodni monetarni fond) i komunikacija između glasača koji teoretski aktivno učestvuje u političkom životu (ili je idiot u osnovnom značenju tog termna) i onih koji donose odluke jednostavno je nestala.

Stoga treba i razumeti Grke koji su se na poslednjim izborima okrenuli Sirizi. Jer njihov izbor se sastojao u glasanju za:
1* one koji su neprekidno tu od 1974. godine i koji su aktivno učestvovali u stvaranju postojećeg stanja i koji su pokazali potpunu nesposobnost za razrešavanje problema,
2* Zlatnu zoru, populiste koji sebe opisuju kao "narodni nacionalistički pokret", neko bi rekao čsitokrvne naciste ili
3. Sirizu, populiste levice.

U tom kontekstu izbor koji je Grčka načinila bio je krajnje racionalan a za početak je doneo bar delimično raščišćavanje lokalne političke scene (nešto što se u Srbiji nikako ne može desiti već stalno okrećemo iste restlove pokušavajući da skrpimo nešto drugačije od materijala koji je u suštini satkan još devedesetih). Tj, Grci su imali izbor da im sve ostane kao do sad (što su s gnušanjem odbili) a od alternativa su birali ksenofobiju ili sir(izu) i masline.

 

Izbori u Grčkoj su bili 25. januara, Cipras je položio zakletvu dan posle toga, njegov kabinet dan posle njega. Prošlo je manje od mesec dana, Cipras i njegov ministar finansija Varufakis postali su zvezde neba površnog praćenja međunarodne politike i finansija, u pozadini se neprekidno igra partija pokera u kojoj sve strane blefiraju i igraju igru koja ostavlja daleko šire posledice od samog grčkog duga (za početak u igri je € kao valuta). Zanimljio za gledati svakako, posledice će biti ogromne kako god da se završi, ja se samo nadam da ni jedna strana neće biti potpuni pobednik jer jedino takav ishod se može smatrati katastrofalnim. Čini mi se ipak da je tako nešto malo moguće jer, koliko vidim, uključeni igrači su Igrači. Ne samoproglašeni samohvalisavci (da ne ilustrujem sada takve, ima ih).

 

 



Komentari (183)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 15:17 20.02.2015

негативни тастер

Ribozom Ribozom 17:00 20.02.2015

Re: негативни тастер

Ne znam da li smem da odgovaram na negativni taster, ali muzika je adekvatna temi.



rade.radumilo rade.radumilo 15:34 20.02.2015

Cenjkanje

je način trgovine svuda u svetu i na bilo kom nivou kako god ga predstaviš.

Pogađanje će trajati. Obamina administracija je malo nervozna oko Nemačkog stava, jer isti daje vetar u leđa GOP. Moguće je da će se i oni umešati u ovu partiju pokera.
princi princi 15:38 20.02.2015

Fino si ovo napisao

s tim što ja nikako ne mogu da navijam za Švabe. Grci, po meni, mentalitetom najviše na Jevreje podsećaju. Tako da je, prrimenom onog fallacy by association, svaki napad na Grke zapravo izraz antisemitizma.
svarog svarog 15:59 20.02.2015

Diplomatija

i koliko su Nemci operisani od iste
princi princi 16:41 20.02.2015

Re: Diplomatija

svarog
i koliko su Nemci operisani od iste

Da, jbt, kad im samo vidiš face i fotke shvatiš koliko se svet, zapravo, nije mrdnuo od 1939. Meni uopšte nisu jasni ovi jurodivi montanjarski obožavatelji nacista, šta ih to toliko loži oko Nemaca.
svarog svarog 16:51 20.02.2015

Re: Diplomatija

Nemačka medecina je najbolja medecina
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:10 20.02.2015

Re: Diplomatija

Da, jbt, kad im samo vidiš face i fotke shvatiš koliko se svet, zapravo, nije mrdnuo od 1939. Meni uopšte nisu jasni ovi jurodivi montanjarski obožavatelji nacista, šta ih to toliko loži oko Nemaca.


Odsustvo duhovitosti?
Visočiji plavokosi pa lepo podšišani?
qqriq qqriq 10:59 21.02.2015

Re: Diplomatija

Visočiji plavokosi pa lepo podšišani?


Čitala do sada izvode iz nemačke štampe i jadnu reakciju sns botova.

Al džaba im. Džaba im sve kad ja volim Yanisa.
Evo I zbog ovog..

On je tokom većeg dela konferencije za novinare govorio na grčkom, uz obrazloženje da ne veruje prevodiocima, a govor je ilustrovao brojnim slikovitim ilustracijama.

qqriq qqriq 18:53 20.02.2015

volim

što su se Portugalija i Malta brže bolje priklonile Stavu Nemačke,
dočim je moj stav sadržan u tvitu od sinoć:

Merkel #NotMyEurope
haram

satinelle satinelle 18:53 20.02.2015

Tek je februar...

a ti o siru, maslinama, belom vinu i talasima... Nema smisla, zaista.
antioksidant antioksidant 18:59 20.02.2015

Re: Tek je februar...

da, sad je vreme za merloe i kabernee
satinelle satinelle 19:21 20.02.2015

Re: Tek je februar...

i to one barikirane, uz smrdljivi sir...fuj... kako to dobro deluje!
antioksidant antioksidant 19:26 20.02.2015

Re: Tek je februar...

rokfor na brusketu i suve smokve...
satinelle satinelle 21:04 20.02.2015

Re: Tek je februar...

Delight... ali bez oraha i africke sljive!
mariopan mariopan 19:07 20.02.2015

...

Пратим како се Сириза успињала од њеног настанка и сећам се да сам рекла сину да ће та странка врло брзо бити на власти. Није било тако брзо као што сам очекивала јер су експерименти "колико Грчка може да издржи додатног задуживања" ипак одлагали неминовно.

Зашто сам знала да ће они освојити власт тако брзо?

Зато што је било потребно да сазру и околности које би Грке гурнуле ка Сиризи.

Било је потребно да се број гладних и разочараних попне до одређене границе зване "неиздржљиво" и када се то десило природан избор били су они ( као што си лепо приметио избора баш нису ни имали)

Од многих Грка чула сам да Златна зора није фашистичка странка, јесте националистичка али није фашистичка ( не питај ме за озбиљније објашњење)... да су их намерно оцрнили тадашњи поллитичари да би једну опасност избацили из трке за Парламент. Они су парламентарна странка, значи имају довољно бирача и без негативне кампање власти у Грчкој која се против њих водила непрекидно.

То говори о томе да се део бирача окреће екстремним странкама јер види да нико не решава горуће проблеме народа а то су опште сиромаштво и скоро масовна незапосленост младих људи.

Из много разлога добро је што је изборе добила Сириза. Смириће се страсти, наћи ће се неко решење које неће бити тако ригидно да изазове много већу штету од ове која је у прошлости већ направљена. Мислим конкретно да је избегнута опасност приклањања већег броја бирача екстремној странци.

Имаш само неколико грешака у опису стања у Грчкој.
Немају Грци мање него што су имали, они скоро ништа немају јер им и оно што се броји као " просечна плата" држава узима на разне начине тако да им за голи живот веома мало од тога остаје.

Не знам колики број пензионера преживљава са 200 евра пензије али знам да је свекар моје ћере за пет инекција платио 500 евра а знам да је радио 60 година и сада му пензију черупају како ММФ каже. Имао је своју фирму која је скоро угашена јер је неколико посследњих година порез био скоро дупло већи од могуће зараде. Гашење фирме додатно их је одрало па се и уштеђевина истопила.

То је за оне који имају плату.
Велики део народа нема никакву плату зато што су приватни послови угашени ( угушени порезима) па читаве породице немају од чега да преживе.
И у Грчкој, то јест у Атини, тих 600 евра вреди као у Србији 300...дакле, не баш много.
st.jepan st.jepan 19:48 20.02.2015

Re: ...

у Грчкој, то јест у Атини, тих 600 евра вреди као у Србији 300...дакле, не баш много.

Pa sad, zavisi šta ti je cilj.
Život ili preživljavanje?
Ako bi da živiš, zaista je tako - sve sem elementarnog znatno je skuplje nego ovde.
Ako bi samo da preživljavaš onda nije tako - ono elementarno košta približno isto, ili čak manje nego ovde.
To je utisak koji sam stekao tokom tri prošlogodišnja boravka od po dve tri nedelje.
Ti si tamo boravila duže, pa verovatno imaš bolji uvid.
mariopan mariopan 20:12 20.02.2015

Re: ...

st.jepan
у Грчкој, то јест у Атини, тих 600 евра вреди као у Србији 300...дакле, не баш много.

Pa sad, zavisi šta ti je cilj.
Život ili preživljavanje?
Ako bi da živiš, zaista je tako - sve sem elementarnog znatno je skuplje nego ovde.
Ako bi samo da preživljavaš onda nije tako - ono elementarno košta približno isto, ili čak manje nego ovde.
To je utisak koji sam stekao tokom tri prošlogodišnja boravka od po dve tri nedelje.
Ti si tamo boravila duže, pa verovatno imaš bolji uvid.

Да, ако се тамо само живи онда си у праву.
Али, већина Ггрка има и обавезе друге врсте....рецимо, власник стана у коме живи мој син добио је порез за туу кућу 5000 евра. Кућа је обична, чак мало старија.

Син изнајмљује стан од око 80 квм а власник живи изнад њега на спрату исте квадратуре са ћерком и женом.....па порез је био толики прошле године, колики је сад не знам.
То није лако скупити ако само ти радиш....ипак....он је самоиницијативно већ двапут смањио кирију мом сину само да он не оде, јер онда би изгубио и тај приход.

Атину су масовно напустили радници који немају посла, многи странци који су најмили станове па тако за исте паре може сада много бољи и већи стан да се нађе...и газда је тога свестан (мада се овај не би селио ни под разно јер му је посао на десет минута од куће)!

Они онда морају од тих прихода да скупе паре и за тај порез?
И још мислим да ми причамо о бруто платама и пензијама. Тамо сви плаћају свој порез сами а све се исплаћује у бруто износима, значи немају ни толико.

Онда, шта са онима који не раде? Обично су срећни ако бар један члан породице ради, а колико особа још издржава од те плате и колико су они стари па им треба лекар, или млади па им треба свашта за школу...не знам те ситуације, само знам да им је врло тешко, већини.
zilikaka zilikaka 13:46 21.02.2015

Re: ...

Али, већина Ггрка има и обавезе друге врсте....рецимо, власник стана у коме живи мој син добио је порез за туу кућу 5000 евра. Кућа је обична, чак мало старија.


Vidiš, ovo je jako interesantno!
Hajde, ako nije problem, daj nam još detalja.

Koliko realno ta kuća može doneti godišnjih prihoda, sada u vreme ovih cena?

Onda, koliko uopšte takva kuća vredi na tržištu, kolika je (2 x 80kvadrata ili ima još), kako je locirana, koliko je stara...

Pitam jer se sećan da je još pre dve godine bilo vesti da se stanovi u Atini prodaju po bagatelnim cenama, recimo 200evra po kvadratu.

Tom logikom ispada da je kuća od 160 kvadrata oko 32 hiljade evra, i da svake godine daješ skoro 1/6 te vrednosti na porez, odnosno, svakih 6-7 godina je ponovo kupiš od države
mariopan mariopan 15:28 21.02.2015

Re: ...

@Зили

Не знам вредности некретнина јер ту много фактора одређује цену. Место где се налази ( део града), старост зграде, квадратура.

На већој цени је све што је на периферији Атине, новије градње и веће квадратуре.
На много мањој цени су станови у центру, због буке и загађења али и криминала, недостатка паркинг простора, зеленила и слично.
Да је цена била по тих 200 евра ја бих пазарила бар два комата, што да ми се синак злопати по киријама.

Јесте понуда велика и цене повољне али тако џабе стварно није.

Рецимо стан пријатељице из Србије који је насследила, у добром делу града, близина метроа, тиха улица, мали ( око 45 квм) али урнисан ( урнисали станари) и у старој згради, комисија је проценила на 35. 000 евра пре четири године. Ту порез није велики, неких 400 - 500 евра годишње.

st.jepan st.jepan 17:28 21.02.2015

Re: ...

Tom logikom ispada da je kuća od 160 kvadrata oko 32 hiljade evra, i da svake godine daješ skoro 1/6 te vrednosti na porez, odnosno, svakih 6-7 godina je ponovo kupiš od države

Godišnji porez na atinske stanove je 3 do 5 evra po kvadratu.
Onih 5 tisuća koje pomine Mariopan, verovatno se nakupilo tokom više godina.
U Grčkoj niko decenijama nije plaćao porez na nekretnine, a onda su vlasti iznenada okrenule na tvrdo.

zilikaka zilikaka 18:10 21.02.2015

Re: ...

E, hvala vam oboma.

Sad mi je malo jasnije, jer ako se sećate, bilo je OVAKVIH vesti, pa sad to u kombinaciji sa 5000 evra za porez je stvarno zvučalo suludo.

Znači, istina je tačno na sredini.
mariopan mariopan 10:45 22.02.2015

Re: ...

st.jepan
Tom logikom ispada da je kuća od 160 kvadrata oko 32 hiljade evra, i da svake godine daješ skoro 1/6 te vrednosti na porez, odnosno, svakih 6-7 godina je ponovo kupiš od države

Godišnji porez na atinske stanove je 3 do 5 evra po kvadratu.
Onih 5 tisuća koje pomine Mariopan, verovatno se nakupilo tokom više godina.
U Grčkoj niko decenijama nije plaćao porez na nekretnine, a onda su vlasti iznenada okrenule na tvrdo.


То не знам али може бити тачно. Ако постоји дуг онда се и накупио зато што није могао да га плаћа из неког разлога.
Камате на та дуговања само погоршавају ситуацију и човек се зачас нађе у нерешивој ситуацији.
mariopan mariopan 10:51 22.02.2015

Re: ...

zilikaka
E, hvala vam oboma.

Sad mi je malo jasnije, jer ako se sećate, bilo je OVAKVIH vesti, pa sad to u kombinaciji sa 5000 evra za porez je stvarno zvučalo suludo.

Znači, istina je tačno na sredini.

Онај део да држава краде грађане на све могуће начине је тачан, стопосто....али ову вест нисам видела, можда је и тачна, има заиста очајних људи тамо и све је могуће. Јавићу мојима да погледају, можда нечега има у томе?
mariopan mariopan 19:12 20.02.2015

..

Едит

И појам " просечна плата" значи да смо Бајатовић и ја баш добростојећи и шта онда ја кукам?

Иначе, одличан ти је блог.
antioksidant antioksidant 19:28 20.02.2015

Re: ..

tnx <3
qqriq qqriq 19:45 20.02.2015

što se bore misli moje





dok čekam news from brussels, pa čekam i ovde a potrajaće ti pregovori, malo mi smeta ono Sir(iza).
šta je to? nešto smešno? jer tekst je jasan i ozbiljan, baš kako i treba.

edit:
U međuvremenu, Evrogrupa, Međunarodni monetarni fond (MMF) i Evropska komisija posreduju između ministara finansija Grčke i Nemačke Janisa Varufakisa i Volfganga Šojblea.
Šojble, nesrećo, samo Nemcima da bude dobro, jel to? Javlja mi se da pobedjuje Yanis a uvek pogodim!
ivana23 ivana23 20:16 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

mariopan mariopan 20:18 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

qqriq




dok čekam news from brussels, pa čekam i ovde a potrajaće ti pregovori, malo mi smeta ono Sir(iza).
šta je to? nešto smešno? jer tekst je jasan i ozbiljan, baš kako i treba.

edit:
U međuvremenu, Evrogrupa, Međunarodni monetarni fond (MMF) i Evropska komisija posreduju između ministara finansija Grčke i Nemačke Janisa Varufakisa i Volfganga Šojblea.
Šojble, nesrećo, samo Nemcima da bude dobro, jel to? Javlja mi se da pobedjuje Yanis a uvek pogodim!

А још је и згодааан.
Рекох и ја, наћи ће се решење, мора да се нађе.
NNN NNN 20:42 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

Janis
Janis Brusvilis
princi princi 20:46 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

Рекох и ја, наћи ће се решење, мора да се нађе.

Koliko ja kapiram kukuirikine tripove, ona boga moli da se rešenje i ne nađe tako brzo. Što pregovori budu trajali duže, to će Janis imati više prilike da pozira.
mariopan mariopan 21:06 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

princi
Рекох и ја, наћи ће се решење, мора да се нађе.

Koliko ja kapiram kukuirikine tripove, ona boga moli da se rešenje i ne nađe tako brzo. Što pregovori budu trajali duže, to će Janis imati više prilike da pozira.



Права љубав.
ivana23 ivana23 21:19 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

qqriq qqriq 21:31 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

А још је и згодааан.
Рекох и ја, наћи ће се решење, мора да се нађе.



qqriq qqriq 21:37 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

Indijana Džons grčkog ministra finansija

fb friend s njom, znam!
qqriq qqriq 21:42 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

Koliko ja kapiram kukuirikine tripove, ona boga moli da se rešenje i ne nađe tako brzo. Što pregovori budu trajali duže, to će Janis imati više prilike da pozira.



ccc

qqriq qqriq 21:43 20.02.2015

Re: što se bore misli moje


Права љубав




hajkula1 hajkula1 22:50 20.02.2015

Re: što se bore misli moje

qqriq




dok čekam news from brussels, pa čekam i ovde a potrajaće ti pregovori, malo mi smeta ono Sir(iza).
šta je to? nešto smešno? jer tekst je jasan i ozbiljan, baš kako i treba.

edit:
U međuvremenu, Evrogrupa, Međunarodni monetarni fond (MMF) i Evropska komisija posreduju između ministara finansija Grčke i Nemačke Janisa Varufakisa i Volfganga Šojblea.
Šojble, nesrećo, samo Nemcima da bude dobro, jel to? Javlja mi se da pobedjuje Yanis a uvek pogodim!




Imaš kafu od mene :) I kolače pride

P.S.
Šmekerska poza
qqriq qqriq 00:05 21.02.2015

Re: što se bore misli moje

Imaš kafu od mene :) I kolače pride

P.S.
Šmekerska poza


deal
qqriq qqriq 00:07 21.02.2015

Re: što se bore misli moje

Što pregovori budu trajali duže, to će Janis imati više prilike da pozira.


ne mož odoliš!
cassiopeia cassiopeia 09:36 21.02.2015

Re: što se bore misli moje

qqriq
Indijana Džons grčkog ministra finansija

fb friend s njom, znam!





tyson tyson 20:44 20.02.2015

Deja vu

Jer njihov izbor se sastojao u glasanju za:
1* one koji su neprekidno tu od 1974. godine i koji su aktivno učestvovali u stvaranju postojećeg stanja i koji su pokazali potpunu nesposobnost za razrešavanje problema

U međuvremenu se i nekada moćni PASOK raspao i sveo na ostatke ostataka...

Već viđeno u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu...





NNN NNN 20:49 20.02.2015

Razlika

ova razlika između "naše" i njihove vlade mi nekako zapala za oko:
Oni su posle dva dana oformili potpuno novu vladu
(koja ima duplo manje ministarstava od prethodne "štedljive" vlade),
a nama je posle (bespotrebnih) vanrednih izbora u kome apsolutno ista koalicija ostaje na vlasti
trebalo mesec i po dana!?!



princi princi 20:56 20.02.2015

Re: Razlika

a nama je posle (bespotrebnih) vanrednih izbora u kome apsolutno ista koalicija ostaje na vlasti
trebalo mesec i po dana!?!

Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).
antioksidant antioksidant 21:04 20.02.2015

Re: Razlika

njihov izborni zakon je takav. posle izbora u roku od tri dana prva stranka pravi vladu ili ne. posle nje sledeca ima tri dana i tako dok se ne iscrpu mogucnosti. ako nema vlade slede novi izbori i privremena vlada. nas sistem je imbecilan
qqriq qqriq 21:36 20.02.2015

Re: Razlika

Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).


iz kukavičluka.
emsiemsi emsiemsi 10:16 21.02.2015

Re: Razlika

princi
a nama je posle (bespotrebnih) vanrednih izbora u kome apsolutno ista koalicija ostaje na vlasti
trebalo mesec i po dana!?!

Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).

Ееее --- тиме доказује да му није до власти "по сваку цену". (намерно кажем "му", јер екипа која иде иза њега, због беззначајности, или због недостатка идентитета - но, ти си ионако рекао да је идентитет прецењена категорија - се не може нити дефинисати).
libkonz libkonz 10:21 21.02.2015

Re: Razlika

Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).

Meni je najlogičniji odgovor taj da Vučić nije hteo Dačića u opoziciji.
princi princi 12:43 21.02.2015

Re: Razlika

libkonz
Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).

Meni je najlogičniji odgovor taj da Vučić nije hteo Dačića u opoziciji.



Sine, Dačke (za prijatelje predsednik Dačić) je za kompletnu političku scenu Srbije Ajnštajn. Sve može za doručak da ih pojede.
blogovatelj blogovatelj 04:31 22.02.2015

Re: Razlika

Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).


Da bi imao dvotrećinsku večinu kad bude menjao ustav.
rade.radumilo rade.radumilo 00:40 23.02.2015

Re: Razlika

Pri čemu ni dan danas nije jasno zašto neko sa 60% poslanika u parlamentu juri koalicione partnere da s njima sastavlja vladu, :).


Zato jer ne mogu mentalno da podnesu da ne kontrolišu sve do nivoa kućnog saveta. Jedini način da dobiju Beograd i još neke gradove, bilo je da se utale sa SPS-om. Sad mogu da izigravaju Nerona.
princi princi 20:54 20.02.2015

Evo ga, deal

http://www.bbc.co.uk/news/business-31556754
antioksidant antioksidant 21:06 20.02.2015

Re: Evo ga, deal

dakle vreme je za masline. 4 meseca neresenog. ovo je super vest
qqriq qqriq 21:35 20.02.2015

Re: Evo ga, deal

ne voliš sirizu, čini se.........
a i četiri meseca je bolje od osam dana? ili nije, mislim po tebi?
mariopan mariopan 21:55 20.02.2015

Re: Evo ga, deal

qqriq
ne voliš sirizu, čini se.........
a i četiri meseca je bolje od osam dana? ili nije, mislim po tebi?

Па каже да је супер вест

За четири месеца може страшно пуно да се уради а ова екипа је решена да ради.
Њима и треба предах да неке паре убаце у привреду и да виде где цури, где може да се заврће а где да се попушта...и урадће најбоље што се може у датој ситуацији...надам се.
А даље...видећемо... ( а јесам рекла да ће м о р а т и да се договоре?)
Јесам?
Е, доброоо
hajkula1 hajkula1 23:02 20.02.2015

Re: Evo ga, deal

mariopan

и урадће најбоље што се може у датој ситуацији...надам се.



Držim palčeve
Mislim da će uspeh Sirize biti zarazan
qqriq qqriq 00:03 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

qqriq qqriq 00:04 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

Е, доброоо


qqriq qqriq 10:22 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

Mislim da će uspeh Sirize biti zarazan


Podemos na potezu, prvi!



hajkula1 hajkula1 11:39 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

qqriq
Mislim da će uspeh Sirize biti zarazan


Podemos na potezu, prvi!






Ko bi bio njihov ministar finansija...
qqriq qqriq 11:48 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

hajkula1
qqriq
Mislim da će uspeh Sirize biti zarazan


Podemos na potezu, prvi!






Ko bi bio njihov ministar finansija...


Podemos je u užem sastavu ekipa izuzetno obrazovanih, to se zna.
Al pazi ovo, rekao Yanis noćas/jutros:

If the IMF/EU do not agree the list we present on Monday, then we are finished.

to be continued a i da se princi raduje
urbana_gerila urbana_gerila 15:25 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

qqriq


kukuriku, da kupiš libelu, pod hitno.
isidora.k isidora.k 17:03 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

dakle vreme je za masline


vino , uzo i "Plan BEEEEE"
Ako neko hoće od vas da upravlja Železarom, evo, napravićemo ugovor, ali plašim se da ne znate, ne znam ni ja. Ali naći ćemo ko zna i borićemo se.



Pozitivno je to što se konačno shvatilo da se mora rešiti ovaj problem i da dalja odlaganja ne vode nikud.

Kada se postavi lak i težak put većina zemalja i ljudi uvek prihvata "onaj lagani", ali uvek će više biti poštovan onaj koji prihvata teži put.



Projekat Beograda na vodi je nešto što Srbija nije skoro videla.

Videli ste ovde - i Hrvati i Slovenci i Srbi, svi su nas pozdravljali, prilazili da pruže ruku i svi znaju koliko je važna uloga Srbije u region.



Zahvaljujući premijeru mi smo u svetu prikazani u najboljem svetlu, to treba ceniti.

Oficijelni spiker pozdravio je slovenačkog premijera i njegovog gosta, premijera Vučića.
tess tess 23:11 21.02.2015

Re: Evo ga, deal

isidora.k
Zahvaljujući premijeru mi smo u svetu prikazani u najboljem svetlu, to treba ceniti.

Ček malo, isidora.k, to je Markač na slici, ili?

Rekla bih po položaju Vučkovog tijela da je rukovanje bilo srdačno, cc,
kakva lakrdija i propast, sjajno.

Hipnotisan vadikal ne kapira da nije došao s navijačima u Zg iz Bg i da nije 1982.
Ljudi moji, ali u čemu li su ti komplexi da mi je saznati, prosto nacija nedorasla porazima i šansama.
I to ti je.
I vidi sad,
- autistični vampiri, na koje smo osuđeni-

pa dođe mi da pljunem.
hajkula1 hajkula1 00:43 22.02.2015

Re: Evo ga, deal

urbana_gerila
qqriq


kukuriku, da kupiš libelu, pod hitno.



Misliš da i ovo uzme u obzir?



http://falanga.com.au/video-prozapadni-zlochini-i-zaveri-sad-vojuvaa-na-stranata-na-albancite-vo-makedonija#
urbana_gerila urbana_gerila 01:50 22.02.2015

Re: Evo ga, deal

hajkula1
urbana_gerila
qqriq


kukuriku, da kupiš libelu, pod hitno.



Misliš da i ovo uzme u obzir?



http://falanga.com.au/video-prozapadni-zlochini-i-zaveri-sad-vojuvaa-na-stranata-na-albancite-vo-makedonija#


tetka, šta je to što do sada već nisi negde pročitala a otkrila si u linkovanom članku, i u kakvoj je to korelaciji sa mojim komentarom?
urbana_gerila urbana_gerila 10:10 22.02.2015

Re: Evo ga, deal

tess
pa dođe mi da pljunem.


pljuni, nego šta, postoje slučajOvi kada se baš na taj način pokazuje da si prava dama.
hajkula1 hajkula1 16:05 22.02.2015

Re: Evo ga, deal

urbana_gerila
hajkula1
urbana_gerila
qqriq


kukuriku, da kupiš libelu, pod hitno.



Misliš da i ovo uzme u obzir?



http://falanga.com.au/video-prozapadni-zlochini-i-zaveri-sad-vojuvaa-na-stranata-na-albancite-vo-makedonija#


tetka, šta je to što do sada već nisi negde pročitala a otkrila si u linkovanom članku, i u kakvoj je to korelaciji sa mojim komentarom?



Menjaj nik. Daleko si od urbanog


Grci bi se lakše odlučili da okrenu leđa i vojnom paktu i EU da nije strašila u okruženju, da im je nepoznato uterivanje oružjem, takozvane demokratije. I ostalo. (Znaš li za šta se zalagao Boris Trajkovski?)


isidora.k isidora.k 17:19 22.02.2015

Re: Evo ga, deal

Ček malo, isidora.k, to je Markač na slici, ili?
Rekla bih po položaju Vučkovog tijela da je rukovanje bilo srdačno, cc,
kakva lakrdija i propast, sjajno.


Susret Aleksandra Vučića , Mladena Markača i Ivan Čermaka stvorio je preduvjete za srdačnije ozračje i korektnije odnose Zagreba i Beograd.

(Tomislav Merčep ostao je zakinut za stisak tople ruke)

VIP-loža puna ratnih zločinaca, ubojica, kriminalaca, lopova, kvartovskih siledžija, desničarskih fanatika i švercera kokainom!


"Kad je prolazio Vlak slobode, vidio sam dim. Bio sam ljut jer nije naloženo nikakvo postupanje. Bilo me strah da predsjednik Tuđman iz vlaka ne vidi dim, jer bi nas onda sve napao", stidno reče Mladen Markač na suđenju "Šta se dogodilo u Gruborima ?"

I vidi sad,
- autistični vampiri, na koje smo osuđeni-
pa dođe mi da pljunem
pljuni, nego šta, postoje slučajOvi kada se baš na taj način pokazuje da si prava dama




"Grobna je tišina na inauguraciji. Većina uzvanika ne smije međusobno razgovarati zbog mogućeg utjecaja na svjedoke."


Ovo je glava ove zemlje.Strah me je i zamisliti kako izgleda dupe.
urbana_gerila urbana_gerila 19:49 22.02.2015

Re: Evo ga, deal

hajkula1
urbana_gerila
hajkula1
urbana_gerila
qqriq


kukuriku, da kupiš libelu, pod hitno.



Misliš da i ovo uzme u obzir?



http://falanga.com.au/video-prozapadni-zlochini-i-zaveri-sad-vojuvaa-na-stranata-na-albancite-vo-makedonija#


tetka, šta je to što do sada već nisi negde pročitala a otkrila si u linkovanom članku, i u kakvoj je to korelaciji sa mojim komentarom?



Menjaj nik. Daleko si od urbanog


Grci bi se lakše odlučili da okrenu leđa i vojnom paktu i EU da nije strašila u okruženju, da im je nepoznato uterivanje oružjem, takozvane demokratije. I ostalo. (Znaš li za šta se zalagao Boris Trajkovski?)


tetka, možda to što te kolje ovaj novi dizajn pa ne možeš da heklaš miljiće za na televizor bude i korisno - ako nova grčka vlast čita blog ne gine ti mesto ministra odbrane.
qqriq qqriq 00:14 21.02.2015

SAMO ZA VUČIĆA

Yanis:

"Grčka je skinula ludačku košulju"

(misli na mere štednje tipa smanjenje plata i penzija)

apacherosepeacock apacherosepeacock 07:50 21.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

Gledam juce CNN komentare na dogovor, zloba zlobu stize...
Te kako su Grci prdnuli u cabar dobili su samo 4 meseca odlaganja a to sigurno nije ono sto su obecali glasacima, bla, bla.

Apsolutli noting, kaze za CNN komentator ekspert.

Portugal, Belgija i ostali, rece, niko simpatija nema za grcko benavljenje.
A sto se tice, kao, okretanja alternativnim izvorima kredita ili dogovora u vidu ruskih ili kineskih, kaze ekspert to se nece desiti jer je njima EU vazniji faktor saradnje.

Ovaj, za kineski ne znam, ali ruski bas lepo prima sankcije (o blacenju da ne pricamo) vec mesecima od te EU takorekuc nevidjeno dobra neka saradnja
qqriq qqriq 10:19 21.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

zloba zlobu stize..


Ma da!



Mogu misliti - a bolje da ne - kako bi, recimo al samo recimo, dušan vujović kome je živac slab, pregovarao s trojkom, il nedobog famozni local levičar vulin ilti sertić panjkojisedi, dok bi lepa zorka razbila.
o SPS likovima na čelu s dačićem da i ne govorim, džaba im što piše u statutu stranke da su levi kad njih samo i jedino kinta zanima.
shortly, čekam našu zvaničnu pljuvačinu ogromne pobede male grčke u najvećim dugovima glede šojblea koji se ubijaodmuke i ostalih opskurnih eu likova.

To nije samo velika priča a jeste, to je početak velikih promena u Evropi.
hajkula1 hajkula1 11:57 21.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

qqriq

dušan vujović
vulin
sertić
dačićem



Mrak! Ni fraere nemamo. Ni za slušanje, ni za gledanje.

qqriq qqriq 12:07 21.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

Mrak! Ni fraere nemamo. Ni za slušanje, ni za gledanje.






jel si vučića slučajno zaboravila, tu lepotu mislim?
isidora.k isidora.k 16:06 21.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

jel si vučića slučajno zaboravila, tu lepotu mislim?




Staatsoberhäupter
qqriq qqriq 19:20 21.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

Staatsoberhäupter


ovde još i nije za ful bacanje, al samo ako posmatraš iz daljine i ukoso desno
karmin razbija mada znam da mu to priroda dala.
hajkula1 hajkula1 00:32 22.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

qqriq
Staatsoberhäupter


ovde još i nije za ful bacanje, al samo ako posmatraš iz daljine i ukoso desno
karmin razbija mada znam da mu to priroda dala.



Ni kad skinem naočare. Ali kad si zapela eto ti ga, meni Yanis
qqriq qqriq 13:06 22.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

Ni kad skinem naočare. Ali kad si zapela eto ti ga, meni Yanis




isidora.k isidora.k 17:52 22.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

ovde još i nije za ful bacanje, al samo ako posmatraš iz daljine i ukoso desno
karmin razbija mada znam da mu to priroda dala
Ni kad skinem naočare. Ali kad si zapela eto ti ga, meni Yanis




"Ne mogu vjerovati, zar ste i vi ovdje!?" zapanjila se jedna gospođa prepoznajući me.

"Bogme, jesam." ( "pojedinac kome je čitava Srbija na plećima" )

Rekao bi jedan nesuđeni visoki gost iz susjedne države, znat ćete ga možda, Laki Topalović se zove čovek: "Al ga je opravio, svaka mu čast!".


Kada skineš naočare zamisli kako izgleda Yanisovo dupe.



" Iz sve snage sam navijao da Aleksandar Vučić postigne dogovor za smederevsku Železaru. " ( Bauk Šilerove kruži )




Lider LDP poželeo je vlasti u Kragujevcu, čiji je deo, uspeh u upravljanju gradom i dodao da zna koliko je to teško, imajući u vidu, da su im obaveze tri puta veće od finansijskih mogućnosti.( Vučić ne može sâm )
qqriq qqriq 13:12 23.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

Ni kad skinem naočare

jebote jebote jebote, baš si u pravu!
očima al očima ni da gledam nit da slušam.

Misli Da Ga Narod Voli!

stvarnost mož da puši ili što reče jedna cura na tviteru:
"Kad bi Vučić znao kako u Srbiji ljudi žive, plakao bi mesec dana"


isidora.k isidora.k 00:24 25.02.2015

Re: SAMO ZA VUČIĆA

Misli Da Ga Narod Voli!


Nemoj tako, naljutićeš podanike.

Srbija voli kako Vučić vodi zemlju
tess tess 12:31 21.02.2015

grčki blef

[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=Ij7W_js2fhg[/youtube]
urbana_gerila urbana_gerila 15:20 21.02.2015

Re: grčki blef

tess


tess, bre, pa, prosto je:



no, popravljaš se glede glazbenog okusa.
tess tess 16:48 21.02.2015

Re: grčki blef

urbana_gerila
tess, bre


qqriq qqriq 19:45 21.02.2015

gledam i ne trepčem

emsiemsi emsiemsi 20:49 21.02.2015

Re: gledam i ne trepčem

qqriq

Аууу, колику носину има човек !
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:29 21.02.2015

Re: gledam i ne trepčem



Hans Werner Sinn any time!

link

blogov_kolac blogov_kolac 22:53 21.02.2015

bitne ispravke uvodnog teksta

U Grckoj nije PROSECNA plata 600 evra, nego zagarantovana MINIMALNA, a prosecna plata je i posle proslogodisnjeg dramaticnog smanjenja za skoro petinu i dalje preko 1.000 evra (nesto preko 800 NETO)... zanimljivo da su tamo penzije tokom ove krize sporije padale od plata, pa mi sada fakticki lijemo krokodilske suze za zemljom gde je prosecna penzija skoro 1000 evra (preko 900 u svakom slucaju), sto kod nas ne dobijaju iz budzeta ni svi aktivni profesori univerziteta, generali, vrhunski hirurzi, gradonacelnici...

Takodje, na ovom blogu je u zadnje vreme bila opsednutost vlasnistvom (povezano sa onim famoznim pokretom 99%), pa iako je besmisleno sve posmatrati kroz tu prizmu, ako se samo gleda ko je cega vlasnik (nekretnine, akcije...) - prosecan Grk uopste ne zaostaje za prosecnim Nemcem gde samo pola stanovnistva zivi u sopstvenim domovima (u Grckoj tri cetvrtine) - ako se pod prosecan Grk/Nemac podrazumeva onaj tacno na sredini "po bogatstvu" u svojoj zemlji.

Grci pamte ne tako davna vremena kada su zaradjivali vise a radili manje, i kada nisu morali (ili su bar mislili da ne moraju) da placaju svoje dugove, i to je jako bitan detalj ove price.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:50 22.02.2015

Re: bitne ispravke uvodnog teksta

qqriq qqriq 23:40 21.02.2015

samo da zapljunem medije

koji u Srbiji, u strahu od Vučića, citaraju Blumberg i nemački press, jer kako premijer da gleda/sluša da tamo neki dužni/ružni Grci ne pristaju na smanjenje penzija kad je to bila njemu i njegovom retardu jedina mera finansijske konsolidacije?

da nisu, možda, ostvarili još neku meru, ili makar počeli da ostvaruju?

uz pomoć skupštinske većine, ali i pristanak alavih koalicionih partnera u vladi rade i bukvalno šta hoće.
pa su pravilno rasporedjeni po belom svetu, putuju all in 16, letuju na tajlandu onako, zapošljavaju svoje dok je kori u komi, zajebavaju nas do mile volje, skroz nesposobni da išta urade za Srbiju osim da lažu lažu lažu.

i otimaju - protiv Ustava - od penzionera.

Varufakis na pristaje na nove Mere Bede, ali to nema ko da javi.
doduše, ja se ovde kršim...
urbana_gerila urbana_gerila 01:44 22.02.2015

Re: samo da zapljunem medije

qqriq
ja se ovde kršim...


bemtifrojda, pročitao sam krešem i počeo da ti čukam da kupiš i visak...
mariopan mariopan 12:49 22.02.2015

Re: samo da zapljunem medije

urbana_gerila
qqriq
ja se ovde kršim...


bemtifrojda, pročitao sam krešem i počeo da ti čukam da kupiš i visak...


princi princi 07:25 22.02.2015

Svabe, izgleda, ipak

prejebale Grke. Pogotovu je Varufakis, svoj svojoj paraderiji uprkos, ili mozda bas zbog nje, ispao veverica pred ovim Sojbleom. Izgleda da je bio previse bio fasciniran sobom, a nedovoljno resenjem koje bi bilo povoljno za Grcku.

Drugi podatak koji govori o zapravo dosta niskom stepenu vere u ovu vladu je ovih pola milijarde evra koje se dnevno podize iz grckih banaka. To govori da je Grcka ili na pragu gradjanskog rata (mali broj izuzetno bogatih radi na stetu velikog broja siromasnih) ili da su Grci, kao i mnogi drugi, licemeri i da jedno pricaju (tj glasaju) a sasvim drugo rade (tj dizu para iz banaka po stopi od bezmalo 180 milijardi evra godisnje).
emsiemsi emsiemsi 10:49 22.02.2015

Re: Svabe, izgleda, ipak

princi
prejebale Grke. Pogotovu je Varufakis, svoj svojoj paraderiji uprkos, ili mozda bas zbog nje, ispao veverica pred ovim Sojbleom. Izgleda da je bio previse bio fasciniran sobom, a nedovoljno resenjem koje bi bilo povoljno za Grcku.

Drugi podatak koji govori o zapravo dosta niskom stepenu vere u ovu vladu je ovih pola milijarde evra koje se dnevno podize iz grckih banaka. To govori da je Grcka ili na pragu gradjanskog rata (mali broj izuzetno bogatih radi na stetu velikog broja siromasnih) ili da su Grci, kao i mnogi drugi, licemeri i da jedno pricaju (tj glasaju) a sasvim drugo rade (tj dizu para iz banaka po stopi od bezmalo 180 milijardi evra godisnje).

Добро !
И !?
Шта ће се догодити када Грци подигну све паре из банака --- са банкама, Грцима и Грчком ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:36 22.02.2015

Re: Svabe, izgleda, ipak

emsiemsi
Добро !
И !?
Шта ће се догодити када Грци подигну све паре из банака --- са банкама, Грцима и Грчком ?

Bankrot.
A onda će privreda i država tražiti novo ravnotežno stanje prihoda i rashoda. Verovatno na 50% sadašnjeg. Toliko bi pao i standard. Onda sledećih 15-20 godina nastala bi borba da se vrate na sadašnji nivo. Kako -- kad strani investitori ne ulažu u zemlje nesigurnog povrata i pravnog sistema?

Ako se ne zaustavi ovaj tempo odliva para, za 30 dana Grčka je gotova. I to sve zbog gomile samozaljubljenih levičarskih budala u skupim odelima.

Kada uzimate kredite, vi, u stvari, zalažete vlastitu budućnost. Bankrotom bi se proćerdalo jedno 15 godina.

Dobra vest, ipak: pojeftinilo bi letovanje a grčke nekretnine dodatno postale bagatelne.

alselone alselone 12:42 22.02.2015

Re: Svabe, izgleda, ipak

Dobra vest, ipak: pojeftinilo bi letovanje a grčke nekretnine dodatno postale bagatelne.


Ja ovo cekam.
mariopan mariopan 13:20 22.02.2015

Re: Svabe, izgleda, ipak

Predrag Brajovic
emsiemsi
Добро !
И !?
Шта ће се догодити када Грци подигну све паре из банака --- са банкама, Грцима и Грчком ?

Bankrot.
A onda će privreda i država tražiti novo ravnotežno stanje prihoda i rashoda. Verovatno na 50% sadašnjeg. Toliko bi pao i standard. Onda sledećih 15-20 godina nastala bi borba da se vrate na sadašnji nivo. Kako -- kad strani investitori ne ulažu u zemlje nesigurnog povrata i pravnog sistema?

Ako se ne zaustavi ovaj tempo odliva para, za 30 dana Grčka je gotova. I to sve zbog gomile samozaljubljenih levičarskih budala u skupim odelima.

Kada uzimate kredite, vi, u stvari, zalažete vlastitu budućnost. Bankrotom bi se proćerdalo jedno 15 godina.

Dobra vest, ipak: pojeftinilo bi letovanje a grčke nekretnine dodatno postale bagatelne.



А шта би им ти саветовао кад си тако паметан?
Не оспоравам ништа од овога што пишеш, тако је.....али они више немају из чега да исплаћују те кредите, немају привреду која то може да поднесе.

Ако не раде немају од чега да плаћају дугове?

Да се даље стеже каиш народу који цркава од глади па тако потаманити 7 500 000 људи а да ни то не буде довољно јер није довољно и неће бити како год окренеш?

Шта би ти урадио?

Ја ипак мислим да јје неко морао да стане на лопту, каже "доста" и неке паре усмери у привреду да би та привреда зарадила паре за враћање тих дугова??

Кад буде имало од чега да се даље плаћа тај дуг - онда ће наставити да га плаћају?
Никад нису ни рекли да неће да га врате.

Или мислиш да је требало да се задужују и даље и САВ тај новац + СВЕ што привреда Грчке успе да заради - дају за дуг а народ нека поцрка од глади?

Како би ти то решио да си у истој ситуацији?

И немој ми о томе како ти не би ни био у тој ситуацији или шббкбб...него конкретно, имаш државу, имаш проблем - реши га.

Ја немам појма о економији али ми се јавља да држава мора имати и неке људе који би радили, онда ти људи морају и да једу и негде станују да би били способни да раде, подижу децу која ће једном радити....па не можеш да их таманиш глађу (иако их не волиш) јер ти требају, иако су и они неки трошак само они тај дуг и могу да врате.....али само ако раде.

Грци не раде, пислови су неисплативи јер се све слива у џепове поверилаца, њима не остаје ништа.
qqriq qqriq 13:40 22.02.2015

Re: Svabe, izgleda, ipak

имаш државу, имаш проблем - реши га.


Ma nema potrebe, nego lepo (kao Vučić) slepo slušaš Merkel&Šojble i stvari se same zaustave.
qqriq qqriq 13:43 22.02.2015

Re: Svabe, izgleda, ipak

Pogotovu je Varufakis

Pogotovu!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana