Društvo| Politika

Koji smo mi kurtoni =)

Spiridon RSS / 20.02.2015. u 15:53

Ovo su najpreporučeniji komentari na B92 sajtu na vest "Nemci spremni da puste Grčku da ide"

Vratite Drahmu, pa štampajte to đubre koliko hoćete... pa se još usput penzionišite u 50toj godini života.

Aj polako Grci do vidjenja. Trebalo je jos pre nekoliko godina ali nikad nije kasno. 

Pa i treba izbaciti Grcku i ovako nisu bili uopste zasluzili da udju u evrozonu (citali smo kako su usli u u istu)

I treba da idu, vrate svoju drahmu i sami kreiraju svoju monetarnu politiku

 

 

ovo nisu samo komentari izvuceni iz nekakve gomile vec najpreporučeniji na sajtu B92 (koji uzimam kao reper za nekakvo "drugacije" misljenje). I ovako vec danima ...



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pnbb pnbb 16:01 20.02.2015

80

Možda vraćamo za ono kad su mahali malborom i čokoladom 80tih,na tekmama
hajkula1 hajkula1 22:34 21.02.2015

Re: 80

pnbb
Možda vraćamo za ono kad su mahali malborom i čokoladom 80tih,na tekmama



Grobari i Cigani se međusobno ubijali, da ne pominjem Radovce i ostale navijače. Kad je frka, onda znaju da nastupaju ujedinjeni.

Tako su i grci tukli natovce, blokirali ulice pa im kolonu dopremili na deponiju... imali velike demonstracije i proteste protiv Nato agresije na nas (svi zajedno i Zlatna Zora i levičari zajedno s Komunističkom partijom i navijači raznih dresova...).
mariopan mariopan 10:25 22.02.2015

Re: 80

hajkula1
pnbb
Možda vraćamo za ono kad su mahali malborom i čokoladom 80tih,na tekmama



Grobari i Cigani se međusobno ubijali, da ne pominjem Radovce i ostale navijače. Kad je frka, onda znaju da nastupaju ujedinjeni.

Tako su i grci tukli natovce, blokirali ulice pa im kolonu dopremili na deponiju... imali velike demonstracije i proteste protiv Nato agresije na nas (svi zajedno i Zlatna Zora i levičari zajedno s Komunističkom partijom i navijači raznih dresova...).

Да, пружили су нам подршку кад нам је то требало, само смо то брзо заборавили.
Што је најгоре по нас, ми више немамо поноса ни достојанства ни своје да бранимо, камоли туђе.
Грци су то некако сачували.
hajkula1 hajkula1 17:18 22.02.2015

Re: 80

mariopan
hajkula1
pnbb
Možda vraćamo za ono kad su mahali malborom i čokoladom 80tih,na tekmama



Grobari i Cigani se međusobno ubijali, da ne pominjem Radovce i ostale navijače. Kad je frka, onda znaju da nastupaju ujedinjeni.

Tako su i grci tukli natovce, blokirali ulice pa im kolonu dopremili na deponiju... imali velike demonstracije i proteste protiv Nato agresije na nas (svi zajedno i Zlatna Zora i levičari zajedno s Komunističkom partijom i navijači raznih dresova...).

Да, пружили су нам подршку кад нам је то требало, само смо то брзо заборавили.
Што је најгоре по нас, ми више немамо поноса ни достојанства ни своје да бранимо, камоли туђе.
Грци су то некако сачували.




Mrzići i pljuvači po Grcima, mrze i svoje, ne samo narod, nego i porodicu, svoje najbliže. Ko ne ceni sebe, ne ume ni druge. Inače, malo bih te korigovala ako dozvoljavaš (znam da dozvoljavaš) Mnogi naši, da ne kažem, većina, svi pristojni ljudi podržavaju i žele Grčkoj sve najbolje. Nismo zaboravili na podršku, nego se ne čujemo u medijskom mraku. Sirizu podržavaju mnogi i u EU. Ima na B92 informacija da bi za njih glasali i Austrijanci.

Shvataju ljudi da je svet uređen za onaj jednocifreni procenat bezobrazno bogatih i njihove podrepne muve dok im koriste. Samo da se što pre proširi akcija, promene u Španiji, Italiji... Nas je ipak mnogo više.


mariopan mariopan 18:33 22.02.2015

Re: 80

@ хајкула

Наравно, знам да много пристијних људи у Србији подржава Грчку, знају то и Грци. Много њих има овде пријатеље ( и обратно, наши имају тамо) чују шта ми кажемо и шта им желимо и топло им је око срца.

А ја не могу да заборавим колико је непознатих људи, Грчких породица, за време оне лудачке инфлације и рата, и после тога, у своје домове примало децу из Србије, из дечијих домова и сиромашних породица, да тамо проведу лето...и како су их пратили назад са пуним торбама нове одеће, хране ( чак и то!)и џепова пуних пара.

Нису гепеке од аутобуса могли да затворе од бицикала, кутија, торби...

Нека од тих пријатељстава и даље трају.
hajkula1 hajkula1 22:01 24.02.2015

Re: 80

mariopan


А ја не могу да заборавим колико је непознатих људи, Грчких породица, за време оне лудачке инфлације и рата, и после тога, у своје домове примало децу из Србије, из дечијих домова и сиромашних породица, да тамо проведу лето...и како су их пратили назад са пуним торбама нове одеће, хране ( чак и то!)и џепова пуних пара.

Нису гепеке од аутобуса могли да затворе од бицикала, кутија, торби...

Нека од тих пријатељстава и даље трају.



I jagodinci dobili plažu na poklon
predatortz predatortz 22:12 24.02.2015

Re: 80


А ја не могу да заборавим колико је непознатих људи, Грчких породица, за време оне лудачке инфлације и рата, и после тога, у своје домове примало децу из Србије, из дечијих домова и сиромашних породица, да тамо проведу лето...и како су их пратили назад са пуним торбама нове одеће, хране ( чак и то!)и џепова пуних пара.


Ja ne mogu da zaboravim to kako je osoblje grčkih bolnica godišnje odmore provodilo radeći u bolnicama u Republici Srpskoj, kako su donirane hiruške sale, stomatološke ordinacije, lekovi, zavoji... Nanosio sam se grčke uniforme, i sad voćnjak obrezujem u njoj. Decu poginulih su stipendirali, deca su letovala kod njih...

Ne volim krupne reči, ali za Grke mogu da kažem samo jedno: braća!
mariopan mariopan 15:18 25.02.2015

Re: 80

predatortz

А ја не могу да заборавим колико је непознатих људи, Грчких породица, за време оне лудачке инфлације и рата, и после тога, у своје домове примало децу из Србије, из дечијих домова и сиромашних породица, да тамо проведу лето...и како су их пратили назад са пуним торбама нове одеће, хране ( чак и то!)и џепова пуних пара.


Ja ne mogu da zaboravim to kako je osoblje grčkih bolnica godišnje odmore provodilo radeći u bolnicama u Republici Srpskoj, kako su donirane hiruške sale, stomatološke ordinacije, lekovi, zavoji... Nanosio sam se grčke uniforme, i sad voćnjak obrezujem u njoj. Decu poginulih su stipendirali, deca su letovala kod njih...

Ne volim krupne reči, ali za Grke mogu da kažem samo jedno: braća!

Јесу, прави су .
svarog svarog 16:04 20.02.2015

komentar

I treba da idu, vrate svoju drahmu i sami kreiraju svoju monetarnu politiku


ovaj komentar ima sasvim suprotnu poruku od ostalih. Osim toga mislim da je ova tema i predmet botovanja pa ni komentari na B92 nisu reper ni za šta

Spiridon Spiridon 16:54 20.02.2015

Re: komentar

svarog
I treba da idu, vrate svoju drahmu i sami kreiraju svoju monetarnu politiku


ovaj komentar ima sasvim suprotnu poruku od ostalih. Osim toga mislim da je ova tema i predmet botovanja pa ni komentari na B92 nisu reper ni za šta



tacno

evo ga jedan koji sledi

Biće letovanje za 60 evra.


komentari na B92 nisu reper ni za šta


pa za pametnog je i komarac muzika, a za budalu ni ceo orkestar
ps. ovo nema veze sa tvojim komenatom
mariopan mariopan 18:22 20.02.2015

Re: komentar

svarog
I treba da idu, vrate svoju drahmu i sami kreiraju svoju monetarnu politiku


ovaj komentar ima sasvim suprotnu poruku od ostalih. Osim toga mislim da je ova tema i predmet botovanja pa ni komentari na B92 nisu reper ni za šta


Да, и ја бих рекла да је добронамеран. Није у негативном контексту написан.
Ribozom Ribozom 20:55 20.02.2015

Re: komentar

Meni redovno ne objavljuju komentare na vestima b92 kada je Grcka u pitanju.
Pa se pitam, koji ku*toni su vlasnici ovog sajta?

Btw, ovaj sajt ne posecuju samo Srbi, vec i ostali ku*toni, pa zato pazi kada govoris o 'nama'. Mislim da su to vecinom nasi susjedi, koji se uvlace u Angelinu gu*icu.
Ono, danke...

Izvinjavam se sto sam vulgaran i bezobrazan.
emsiemsi emsiemsi 22:08 20.02.2015

Re: komentar

Ribozom

...

Izvinjavam se sto sam vulgaran i bezobrazan.

Понашаш се к'о куртон --- што би рекао Спиридон у наслову блога.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:51 21.02.2015

Re: komentar

pa za pametnog je i komarac muzika, a za budalu ni ceo orkestar


a, cvrčak?
angie01 angie01 17:05 20.02.2015

ez juzuel,

da komsiji crkne krava.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:25 20.02.2015

Коментар економисте Раше Карапанџе

qqriq qqriq 18:37 20.02.2015

super

ti naslov!

Milutin Milošević Milutin Milošević 11:37 21.02.2015

Re: super

Šta bi drugo očekivali od Spire
tyson tyson 18:52 20.02.2015

Lažna uzbuna

ovo nisu samo komentari izvuceni iz nekakve gomile vec najpreporučeniji na sajtu B92 (koji uzimam kao reper za nekakvo "drugacije" misljenje).

U ovome je osnova tvoje greške, na kojoj je izgrađena cela konstrukcija sklona padu.

Dakle, samo opušteno; sve je u redu.


Spiridon Spiridon 19:19 20.02.2015

Re: Lažna uzbuna

Dakle, samo opušteno; sve je u redu.


sad mi je lakse =)

znaci tvoj savet je da se ne obazirem na ovo

Tolerise merkel vec godinama neradnike,vestacki,to nije dobar sistem,puca kad tad!!!
tyson tyson 20:58 20.02.2015

Re: Lažna uzbuna

znaci tvoj savet je da se ne obazirem na ovo

Ma da.

Odavno je pokojni b92 prestao da bude reper za bilo šta osim za nepismenost, odsustvo uređivačke politike, i teški javašluk.


blogovatelj blogovatelj 03:39 21.02.2015

Re: Lažna uzbuna

Odavno je pokojni b92 prestao da bude reper za bilo šta osim za nepismenost, odsustvo uređivačke politike, i teški javašluk.


Trenutno se na houm pejdžu ponosno šepuri naslov "Žurka za muškarce s malim penisima"
Ko da je porno sajt, božemoprosti.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:02 21.02.2015

Re: Lažna uzbuna

stvarno, koje je dno postao b92. ne mislim tu na drugačije mišljenje, mislim tu na bilo kakvo mišljenje - totalno odsustvo.
primer;

kupovao sam neku knjigu u knjižari delfi, uz čega su mi uvalili onaj časopis nedeljnik. naslovna stranica intervju s čedom; ok blabla i dođe intervju do čedine zebre ... ispostavi se da je novinar koji je uhvatio čedu na zebri, isti onaj vladan što danas vodi emisiju bulevar (slika i prilika današnjeg b92) i tu je zaista čeda ub'o poentu. ko danas uzima za ozbiljno novinara po imenu vladimir đorđević /dobro, niko više ne uzima ni čedu za ozbiljno (?)/ s obzirom da mu je trenutni posao da izigrava dalabu na televiziji?
usput, ako neko od vas blogera sa novog beograda naleti na tog lika, neka ga slobodno nabode ili tako nešto - jer ja taj humor više ne mogu.


hajkula1 hajkula1 22:35 21.02.2015

Re: Lažna uzbuna

blogovatelj
Odavno je pokojni b92 prestao da bude reper za bilo šta osim za nepismenost, odsustvo uređivačke politike, i teški javašluk.


Trenutno se na houm pejdžu ponosno šepuri naslov "Žurka za muškarce s malim penisima"
Ko da je porno sajt, božemoprosti.



Sve zlo i naopako nam nameću.

mariopan mariopan 19:26 20.02.2015

...

Рекла бих да су то ботови на задатку.
Треба нам на време огадити Грке да не дођемо слзчајно на идеју да и овде може нешто да се промени осим времена?
blogovatelj blogovatelj 19:56 20.02.2015

Re: ...

Треба нам на време огадити Грке


Znas kako, svuda ima i finog sveta, a bome i onog koji nije fin.
Moj prvi susret sa Grcima je bio 1986. Neshvatljivo je koliko su se radovali kad su nas Rusi pobedili u basketu, kad smo vodili 9 koseva 57 sekundi pre kraja utakmice, a oni nas stigli i pobedili.
Svi koji su bili mojih godina izasli su na ulice, zajasili motore, manijacili kroz mesto i na sav glas urlali "Sabonis, Sabonis" bas kao da je Sabonis sin Aleksandra Makedonskog.
A u pitanju je bila budjava Leptokarija i oni su od tih istih jugoslovenskih turista tada ziveli.
I da, treba im dozvoliti da vrate drahmu. Njihova moneta, njihova monetarna politika, pa nek rade sta im volja. Pa da ih ovaj sto ih je zajahao sad sve pokrade inflacijom, jer drugog resenja nema. I pokrasce, kao i obicno, one najsirotije, one koji u njemu vide mesiju. A bogati ce se kao i uvek izvuci.

PS.

Jesam dovoljno veliki kurton?
tyson tyson 21:02 20.02.2015

Re: ...

Moj prvi susret sa Grcima je bio 1986. Neshvatljivo je koliko su se radovali kad su nas Rusi pobedili u basketu, kad smo vodili 9 koseva 57 sekundi pre kraja utakmice, a oni nas stigli i pobedili.
Svi koji su bili mojih godina izasli su na ulice, zajasili motore, manijacili kroz mesto i na sav glas urlali "Sabonis, Sabonis" bas kao da je Sabonis sin Aleksandra Makedonskog.

Hajde, nemoj da si zlopamtilo. To su bila vremena Galisa, Janakisa i velikog rivalstva između reprezentacija. Pa bar na Balkanu su rivalstva najveća između komšija, to je konstanta koja ne treba da nas čudi i toliko dotiče


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:21 20.02.2015

Re: ...

blogovatelj
Треба нам на време огадити Грке


Znas kako, svuda ima i finog sveta, a bome i onog koji nije fin.
Moj prvi susret sa Grcima je bio 1986. Neshvatljivo je koliko su se radovali kad su nas Rusi pobedili u basketu, kad smo vodili 9 koseva 57 sekundi pre kraja utakmice, a oni nas stigli i pobedili.
Svi koji su bili mojih godina izasli su na ulice, zajasili motore, manijacili kroz mesto i na sav glas urlali "Sabonis, Sabonis" bas kao da je Sabonis sin Aleksandra Makedonskog.
A u pitanju je bila budjava Leptokarija i oni su od tih istih jugoslovenskih turista tada ziveli.
I da, treba im dozvoliti da vrate drahmu. Njihova moneta, njihova monetarna politika, pa nek rade sta im volja. Pa da ih ovaj sto ih je zajahao sad sve pokrade inflacijom, jer drugog resenja nema. I pokrasce, kao i obicno, one najsirotije, one koji u njemu vide mesiju. A bogati ce se kao i uvek izvuci.

PS.

Jesam dovoljno veliki kurton?

Урушиће се.
Одлив из банака је недељно преко 2МЛРД евра.
Краткорочне државне обвезнице добрим делом држе грчке банке, постаће неликвидне.
Мале штедише остаће без својих улога, то јест -- биће им враћани као наша стара штедња и привредни зајам, у року од 15-20 година.
Грцима ће нова равнотежна цифра бити нека просечна плата од 500-600 евра, што значи да ће им стандард опасти за још 40%.

Како год, неко ће се и овом радовати -- појефтиниће летовање и некретнине, ионако већ јефтине.
А Грци ће открити времеплов, то јест да је могуће вратити се 15-20 година уназад. Барем по примањима.

Да, страдаће опет сиромашци.
Тако је када тријумфује памет радничких савета и синдиката.

P.S.
Ovo je scenario ako vrate drahmu, što nije realno, niti da dobiju otpis dugova.
mariopan mariopan 21:31 20.02.2015

Re: ...

@ Блоговатељ

Ниси, ти си злопамтило

Треба да врате драхму из другог разлога
Држава која се одрекла своје валуте одрекла се и дела свог суверенитета.
Ти си у праву за тај део, у се и у с своје кљусе је најпаметније за свакога, не само за Грке.
Ниси у праву за писледњи пасус. Ципрас неће пропустити прилику да уђе у историју и спасе шта се спасти може.
Он се неће продати за тепсију рибе и неће никога зајахати. Заборавили смо, живећи непрекидно међу шљамом од политичара, да постоје и част и образ и достојанство и понос.....све ће то Ципрас и екипа да врате Грчкој

Живибилипавидели.
qqriq qqriq 21:48 20.02.2015

Re: ...

Он се неће продати за тепсију рибе и неће никога зајахати. Заборавили смо, живећи непрекидно међу шљамом од политичара, да постоје и част и образ и достојанство и понос.....све ће то Ципрас и екипа да врате Грчкој

Живибилипавидели

sve isto mislim.

hajkula1 hajkula1 22:08 20.02.2015

Re: ...

qqriq
Он се неће продати за тепсију рибе и неће никога зајахати. Заборавили смо, живећи непрекидно међу шљамом од политичара, да постоје и част и образ и достојанство и понос.....све ће то Ципрас и екипа да врате Грчкој

Живибилипавидели

sve isto mislim.





Verujem mariopan, posebno što devojka ima info iz prve ruke. Svim srcem želim Grcima da se izvuku iz krize.
Grci su drugačiji od nas, ne treba da generalizujem, ali je tako. Vidi se da su očuvali i dostojanstvo i poštovanje (pravih vrednosti). Mi u mnogo čemu treba da se ugledamo na njih.

Nadam se da će se napokon ostvariti, slično onome što zovemo, pravoslavna konfederacija.

emsiemsi emsiemsi 22:10 20.02.2015

Re: ...

blogovatelj

...

PS.

Jesam dovoljno veliki kurton?

Стандардно !
qqriq qqriq 00:10 21.02.2015

Re: ...

Mi u mnogo čemu treba da se ugledamo na njih.

Posebno sad, a ne da se šlihtamo Merkelovoj ko pijan plota.
blogovatelj blogovatelj 03:41 21.02.2015

Re: ...

Hajde, nemoj da si zlopamtilo. To su bila vremena Galisa, Janakisa i velikog rivalstva između reprezentacija.


Ne, to je počelo par godina kasnije.
blogovatelj blogovatelj 03:51 21.02.2015

Re: ...

Ципрас неће пропустити прилику да уђе у историју и спасе шта се спасти може.
Он се неће продати за тепсију рибе и неће никога зајахати.


Ha. Ha. Ha.
A paz' rečenicu iz udarne vesti na B92:

Ministri finansija evrozone postigli su večeras, nakon više neuspešnih pokušaja prethodnih nedelja, dogovor da se paket pomoći Grčkoj produži za još četiri meseca, a Grčka se zauzvrat obavezala da će nastaviti sa reformama is a programom štednje.


Ti bre Mariopan ne shvataš neke elementarne stvari.
Kad duguješ 320 milijardi dolara ti možeš puno stvari da radiš, ali ne možeš da se kurčiš. Nikako ne možeš da se kurčiš, jer kuče nema za šta da te ujede.
A oni kojima se duguje su mnogo jebeni igrači. Ali onako prefinjeni, kad ih gleda čovek, mog'o bi se zajebat' i reć' da mo'š na ranu da ih priviješ.
mariopan mariopan 10:17 21.02.2015

Re: ...

@ Блоговатељ

Поводом драхме...

....сећам се да је прва плата моје ћере у драхмама била еквивалент 500 немачких марака, била најнижа почетничка плата у то време. Могло је да се живи, не само преживи, плати стан, купи недостајући део намештаја или тв на кредит код локалне банке или на картицу....дакле живели су Грци и када су имали драхму. Јесте се бројала у хиљадама али је вредела као тих 500 марака.....док смо ми у то исто време радили за 20 марака месечно јер нас је Слоба урнисао оном инфлацијом.
Само у то време све мале занатске радњице, породичне, начичкане у целој улици - радиле су пуном паром. Од њих су живеле целе породице.

Сада је све то затворено. Читаве улице прођеш а на свим излозима залепљено ИЗДАЈЕ СЕ или продаје се, и све је празно.
Живеће Грци и са драхмом можда боље него са евром, ако смо ми преживели Слобину пљачку путем инфлације преживеће и они своју, само да се отресу домаћих и страних пијавица.
tsunade tsunade 23:00 23.02.2015

Re: ...

Njihova moneta, njihova monetarna politika, pa nek rade sta im volja.


dugovi nisu u drahmama nego u čvršćoj valuti.

mene levičari nerviraju a ne grci. uvek obećavaju nešto što ne mogu da isporuče. dodju na vlast zahvaljujući demagogiji i lažima da će nešto uraditi što jasno nisu u stanju. a onda se na vlasti održavaju lažima da su pobedili u borbi (sa eu) koju su jasno izgubili. levičarenja mi je pun kufer. fuj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 23.02.2015

Re: ...

Slovačka, zemlja od 5,4 miliona stanovnika i članica Evozone od 2009, već je 2012. zapretila da će zatražiti izlazak Grčke iz te zone u slučaju da ona ne primeni plan štednje u zamenu za međunarodnu pomoć koja je spasla ovu zemlju bankrotstva, prenosi francuski list "Montanj".

Po slovačkim medijima i društvenim mrežama kruži šala koja zapravo odslikava raspoloženja građana te zemlje u pogledu nove pomoći Grčkoj koja glasi: "Usvojite Grka za 500 evra. On će raditi sve ono za šta vi nikada niste imali dovoljno vremena: spavaće do podneva, ispijaće kafu, ići će na popodnevni odmor, odlaziće u bar. Tako ćete vi konačno imati vremena za dodatni posao."


"Siromašna Slovačka nema za Grčku"

Иначе, једна упечатљива дефиниција левичара јесте да је то онај који јако добро зна шта би радио с туђим парама.
tyson tyson 23:13 23.02.2015

Re: ...

koja je spasla ovu zemlju bankrotstva

Šta je to banktotstvo...?



Edit: Tačno sam znao da takvo nešto može da izađe samo ispod b92 skuta... Sic transit gloria mundi. Mogao bi Grk (no pun intended) da se otvori za večernju školu svojim "novinarima".


hajkula1 hajkula1 22:12 25.02.2015

Re: ...



Malčice skrećem s teme ali moram, da ne bude da nisi video.

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2015&mm=02&dd=25&nav_id=962105

Bankarska zavera i na tržištu zlata
Izvor: Politika

Vašington -- Vašington istražuje da li je desetak megabanaka godinama štimovalo cenu dragocenih metala

Američko ministarstvo pravde i Komisija za terminske robne transakcije SAD otvorili su istragu o mogućim manipulacijama cenom dragocenih metala na svetskom tržištu, izvestio je "Volstrit džornal”, ne imenujući izvore ove bombastične informacije.

Prema američkom dnevniku, pod lupom Vašingtona je dugogodišnja praksa učesnika takozvanog procesa londonskog fiksiranja cene zlata. Među prozvanima je, po navodu "Volstrit džornala”, desetak megabanaka, među kojima su HSBC, Bank of Nova Skotija, Barklejz, Kredit Suis, Dojče bank, Goldman Saks, Džej-Pi Morgan Čejs, Sosijete ženeral, Standard bank i UBS. Američka istraga trenutno je inače u "ranoj fazi”. Sa ove strane Atlantika, evropski finansijski istražitelji nisu jedinstveni. Dok je EU lane odustala od slične provere, švajcarski finansijski organi su prošlog novembra utvrdili "jasan pokušaj” manipulacije cenom dragocenih metala među tamošnjim bankarima.

Najnovija američka provera poslovnih uzusa vodećih banaka Zapada i moguće štete nastale iz eventualnih grupnih mahinacija usledila je nakon što je od izbijanja globalne finansijske krize nadležnima postalo jasno da izabrane finansijske institucije manevrišu na tržištu hartija od vrednosti i akcija, istovremeno uveliko štimujući međubankarske kamatne stope kao i međunarodni kurs deviza. Pojedine među megabankama već su Vašingtonu platile basnoslovne globe zbog uzurpacije svoje novčane moći na američkom finansijskom tržištu. Vodeća evropska banka, britanski HSBC, ove sedmice u godišnjem izveštaju otkrila je da je Vašington u januaru zatražio zvanične informacije o poslovanju njene podružnice u Njujorku, zbog sumnje u mutne radnje elitnog sastava koji drma svetskim tržištem dragocenih metala već decenijama...

Naime, dva puta dnevno (u 10.30 i 15 časova po londonskom vremenu), grupa pažljivo probranih ljudi seda za telefon da se dogovore o ceni zlata, srebra, platine i paladijuma na svetskom tržištu. Dogovor se odvija nadmetanjem, dok, zvanično, ne procene trend na tržištu. Nezvanično, ekipa na telefonima procenjuje koja cena odgovara njima i njihovim klijentima –izraženo u dolarima, funtama i odskora u evrima. Nakon ovog dogovora vest o ceni četiri skupocena metala razliva se već decenijama razrađenim berzanskim kanalima na svetsko tržište metala i hartija od vrednosti.

Tajanstvena praksa, globalnog značaja, odvija se iza ozbiljno zatvorenih vrata od jeseni 1919. godine, kada se – u kancelarijama bankarske kuće Rotšild – okupila osnivačka petorka onog što se i danas zove proces londonskog fiksiranje cene zlata. Tajanstvena grupa "fiksatora” u međuvremenu je narasla, Rotšildovi su se povukli iz tog panela – kako se među sobom zovu – radeći predano decenijama (sa pauzom tokom Drugog svetskog rata) sa manjim predahom samo za katolički Božić i Novu godinu. Tih datuma, inače, obavljaju "telefonski razgovor unakrst” samo ujutru. Izlišno je govoriti o neslućenoj moći koju ovi panelisti imaju. Samo prošle godine svetska tražnja za zlatom iznosila je 3.924 tone. Jedan cent gore ili dole u dnevnoj ceni zlata i tri preostala dragocena metala donosi ili odnosi basnoslovne sume akterima ove trgovine. Zainteresovanih je mnogo: od centralnih banaka širom sveta, juvelirske i drugih industrija koje koriste dragocene metale kao sirovinu, do spekulanata koji vezuju svoje investicije za cenu zlatnih poluga ili količinu strateških metala, posebno paladijuma.

Fantastična moć zatvorenih bankarskih krugova načeta je 2012. godine kada je istragom sa obe strane Atlantika utvrđen grupni dosluh u nameštanju međubankarskih kamatnih stopa. Dogovorno nameštanje tzv. libora (londonske međubankarske ponuđene stope) i tzv. evrolibora omogućilo je investicionim ograncima megabanaka da mnogo duže nego što je realno prikazuju profit i zadrže uticaj na globalnom tržištu svakovrsnih jevtinih kredita. Taj bankarski "previd” kasnije je na mnogo mesta krpljen novcem poreskih obveznika širom razvijenog sveta.

Kako su istrage (država ispražnjenih kasa) postale sve upornije, a globe sve veće, bankarski esnaf je žurno revidirao poslovni stil i na tržištu dragocenih metala. Elektronska referentna cena srebra na globalnom nivou sada je u rukama "Tomson Rojtersa” i CME grupe, dok londonska berza metala dva puta dnevno utvrđuje referentnu cenu platine i paladijuma. Što se cene zlata tiče, od 20. marta ove godine Međunarodna asocijacija za referentne stope počeće elektronski da utvrđuje cenu zlata – zamenjujući osporeni "londonski proces”.

Pre tog, pred sudom u Njujorku objedinjeno je 25 tužbi protiv evropskih banaka – Barklejz, Dojče, HSBC, Bank of Nova Skotija i Sosijete ženeral – zbog navodne uloge u nameštanju cene zlata. Američke banke učesnice "londonskih dogovora” u ovim tužbama se ne spominju, prenosi Politika.



sevarlica sevarlica 04:26 21.02.2015

čije su pare ???

Šta bi bilo kad bi Grci rekli "Ok, vratićemo Vam, al' aj dajte papire od koga smo uzeli lovu, ko je kratak za te pare"

Možda zvuči smešno, ali mi se čini kao legitimno pitanje. Iz prostog razloga, jer činjenica je da određen broj ekonomskig mogula iz pojedinih zemalja EU, stvaraju sistem "gazda i rob" od kada EU postoji.

Šta će biti, ukoliko svi koji su navodno zaduženi , kažu " E pa ne damo Vam ni centa"
Izbaciće ih iz Unije?
Ratovaće u okviru NATO-a?
Udariće sankcije, svojim članicama?
svarog svarog 04:40 21.02.2015

Re: čije su pare ???

Šta bi bilo kad bi Grci rekli "Ok, vratićemo Vam, al' aj dajte papire od koga smo uzeli lovu, ko je kratak za te pare"


Ne razumem, ti mislis da Grcka ne zna kome duguje?
qqriq qqriq 11:06 21.02.2015

Re: čije su pare ???

određen broj ekonomskig mogula iz pojedinih zemalja EU, stvaraju sistem "gazda i rob" od kada EU postoji.


O tome se radi. Samo o tome.
gavrilo1 gavrilo1 13:19 21.02.2015

trol dosao, beste deco :)

Znate sta meni nije jasno,
Svajcarska je povrsinski duplo manja od Srbije, slican broj stanovnika kao Srbija,
80% posto hrane koje pojedu Svajcarci je uvezeno
Obradive plodne zemlje gotovo i da nemaju
Prosecna plata u Svajcarskoj je 5000 evra
Kazu da covek bez svega moze al bez da jede ne moze

Meni nije jasno odakle njima pare da daju svojim gradjanima po 5000 evra mesecno.
Sta to oni rade?
Kako je to moguce?
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:22 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Sta to oni rade?


bave se proneverom novca
gavrilo1 gavrilo1 13:27 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

stefan.hauzer
Sta to oni rade?


bave se proneverom love


Pa meni se to ne dopada, kako mozemo promeniti to Stefane?
Imas neku ideju
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:45 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Imas neku ideju

osim da se odselim kod pajića u kolorado, uzgajam vutru (čuo sam da je klima u koloradu idealna za taj biznis, kao na primer okrug napa u kaliforniji za vino) i slušam neki alternativni kantri:)


gavrilo1 gavrilo1 13:50 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Stefane,
Nisam ekonomista pa ne znam kako to funkcionise,
Sta bi se desilo u ovom scenariju,
Srbija ne moze stampati evro ali moze dinar,
Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.
Stanove za koje uzimamo pare od napolja sami zidamo, nasi radnici to zidaju, nase masine, firme.
Sto se u tom poslu mora uvoditi posrednik sa novcem koji je obican papir.
Mi imamo hranu pa ako drugi budu hteli da je kupuju od nas mi im trazimo da nam plate u dinarima koje moraju kupiti od nas u evrima, a tim evrima mi kupujemo od njih ono sto nemamo jer oni traze evro.
Tako nekako,
Hocu da kazem zasto evro mora odredjivati koliko vredi moje prase nekog papira?
Neko ce reci konkurencija odredjuje cenu, ali opet se pitam ako je to tako odkud onda tom Svajcarcu 5000 evra mesecno a Srbinu 300 evra za istu stvar.
Moze li to tako funkcionisati?
gavrilo1 gavrilo1 13:59 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

stefan.hauzer
Imas neku ideju

osim da se odselim kod pajića u kolorado, uzgajam vutru (čuo sam da je klima u koloradu idealna za taj biznis, kao na primer okrug napa u kaliforniji za vino) i slušam neki alternativni kantri:)




Ma bezao sam, al gde god pobegnes Stefane nacice te, mora se nesto menjati
Ne dopada mi se to sto covek mora bezati od necega, covek kada bezi sve mu promice u zivotu, slep postaje
Njegov zivot prosao pored njega
Ja bih da vratimo coveka u njegov zivot, da ne bezi!
zilikaka zilikaka 13:59 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Moze li to tako funkcionisati?


Najkraće i najjasnije: "Ne može".

I tu važi princip da iz ničega može nastati samo ništa.
gavrilo1 gavrilo1 14:02 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

zilikaka
Moze li to tako funkcionisati?


Najkraće i najjasnije: "Ne može".

I tu važi princip da iz ničega može nastati samo ništa.


Ok, mozes li mi reci zasto ne moze, sta bi se desilo tada, zanima me to :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:03 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

nije da te zezam, ali primećuješ da moj biznis plan nema veze sa ovom temom. oduvek sam voleo onaj džarmušev film, night on earth. ona sekvenca iz njujorka, kada pajac, vozač taksija, helmut; kaže na kraju kako novac za njega nema važnost, mislim, mora da ga zaradi, ali mu ne znači ništa... valjda je to odgovor na tvoje? :)





zilikaka zilikaka 14:34 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.


Ja nisam ekonomista i ne bih o detaljima al ovo od čega si počeo:

Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.

sigurno ne može.

Možeš ti naštampati kakvih papira hoćeš, i proglasiti da oni imaju kakvu hoćeš vrednost, ali prava vrednost tih papira će se ustanoviti tek kad ih stvarno pustiš u opticaj i vidiš koliko su drugi spremni za tvoj papir da plate.
Pošto svi u nekim obračunima pominjemo evro, ili dolar, ili neku "ozbiljnu valutu", ti bi možda našao negde nekog, ko bi isto tako naštampao svoje papire, i vi biste međusobno menjali gomilu za gomilu, al realno, na tržištu ne biste za to mogli ništa da dobijete.

Kažem, nisam ekonomista, ali mi je potpuno jasno da je novac papir koji zamenjuje neku negde postojeću vrednost. Bar bi tako trebalo da bude u teoriji.

U svakom slučaju, to o čemu ti pričaš su mnogo puta oprobani modeli, i nikad nisu uspeli. Nekad je postojao "klirinški dolar", pa je (pričam potpuno napamet) rublja zvanično vredela recimo jedan dolar (to kad s Rusima trguješ), a na tržištu ti je recimo trebalo 20 rubalja za isti taj dolar.

E, onda se praktično problem trgovine rešavao raznim vrstama razmene, gde su pariteti cena ipak bili očuvani.

Eto, lepo bi bilo da ti neko od ekonomista to stručno objasni, al tvoja ideja bi bila kao kad bi neko sa ukupnom imovinom od 50 hiljada evra pokušao da kao garanciju izdaje akcije, menice, šta god, u ukupnoj vrednosti od milion evra, i još očekivao da ljudi ga ljudi ozbiljno shvataju.
cassiopeia cassiopeia 14:52 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Ne dopada mi se to sto covek mora bezati od necega, covek kada bezi sve mu promice u zivotu, slep postaje
Njegov zivot prosao pored njega
Ja bih da vratimo coveka u njegov zivot, da ne bezi!


blogovatelj blogovatelj 15:32 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Sta to oni rade?
Kako je to moguce?


Prodaju Nestle celom svetu. Dolazi im britanska kraljevska porodica da se skija kod njih. Daju pare pod kamatu. Trenutno mi je da iz Kanade stignem u Srbiju i/ili Španiju najjeftinije ako idem avionom švajcarskog prevoznika. A avion u sekund stiže na savršen aerodrom, beskprekorno čist.
Pre par godina kad sam kretao iz Toronta, dok sam čekao na toronćanskom Pirson aerodromu, pade mi na pamet da šetam i vidim ima li otpadaka po podu. Ugledao sam par komada.
Dok sam čekao presedanje na Ciriškom aerodromu pade mi ista stvar na pamet. I nisam video ni jedan otpadak. Ni jedan. A još imaju i besplatne punjače za mobilni, što Pirson nema.

PS.
I švajcarske peroreze prodaju celom svetu. I još štošta.
isidora.k isidora.k 16:36 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i ...



i ne samo 5000 evra



i sinovima po jednu kuću na "Zabranjenoj obali"



i svome zetu par džipova i brdo telohranitelja ...

Najveći uspeh Demokratske stranke tokom 25 godina njenog postojanja je to što su njeni najveći politički protivnici SNS i Aleksandar Vučic prihvatili politiku evropskih integracija.



Čitajte besplatne naučne radove predsednika Srbije
gavrilo1 gavrilo1 20:11 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogovatelj
Sta to oni rade?
Kako je to moguce?


Prodaju Nestle celom svetu. Dolazi im britanska kraljevska porodica da se skija kod njih. Daju pare pod kamatu. Trenutno mi je da iz Kanade stignem u Srbiju i/ili Španiju najjeftinije ako idem avionom švajcarskog prevoznika. A avion u sekund stiže na savršen aerodrom, beskprekorno čist.
Pre par godina kad sam kretao iz Toronta, dok sam čekao na toronćanskom Pirson aerodromu, pade mi na pamet da šetam i vidim ima li otpadaka po podu. Ugledao sam par komada.
Dok sam čekao presedanje na Ciriškom aerodromu pade mi ista stvar na pamet. I nisam video ni jedan otpadak. Ni jedan. A još imaju i besplatne punjače za mobilni, što Pirson nema.

PS.
I švajcarske peroreze prodaju celom svetu. I još štošta.


Znas li koliko posla ima oko gajenja pirinca, ceo svet ga jede a opet oni koji ga gaje zive bedno.
Nije mi to valjan argument, cokolade, perorezi i kraljica, ovo sa kamatama mi je uverljivije.
Oni imaju najvredniji papir na svetu i ljudi hoce taj papir.

blogov_kolac blogov_kolac 20:32 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

gavrilo1
Znate sta meni nije jasno,
Svajcarska je povrsinski duplo manja od Srbije, slican broj stanovnika kao Srbija,
80% posto hrane koje pojedu Svajcarci je uvezeno
Obradive plodne zemlje gotovo i da nemaju
Prosecna plata u Svajcarskoj je 5000 evra
Kazu da covek bez svega moze al bez da jede ne moze

Meni nije jasno odakle njima pare da daju svojim gradjanima po 5000 evra mesecno.
Sta to oni rade?
Kako je to moguce?
Cuvene svajcarske banke, i trziste kapitala generalno, veliki su izvor profita u toj zemlji, koja stvarno vec par vekova unazad sa nikim nije ratovala... ali mi smo u ogromnoj zabludi sto verujemo kako je svo to njihovo privredno blagostanje posledica nekakvog lihvarskog parazitizma i spleta neverovatno srecnih okolnosti. U stvarnosti, u pitanju je jedna od najjacih privreda uopste, bez obzira na malecke dimenzije te drzave.

Nadam se zato da je tvoje ultimativno pominjanje prehrambene industrije kroz koju sve posmatras u ovom postu zapravo sarkazam, jer je najveca svetska prehrambrena kompanija po kapitalu kojim raspolaze (i jedna od 10 najvecih kompanija u svetu uopste) NESTLE upravo svajcarska, a iz Svajcarske su, uzgred budi receno, cak 2 od 5 najvecih svetskih farmaceutskih kompanija! I treba vise da prestanemo proizvodnju da merimo samo kroz kvantitet... svidjalo se to nama ili ne, ali Svajcarac npr za kolicinu nekih skupljih lekova koji bez problema mogu da stanu u obicnu najlon kesu, zaradi vise nego mi za prosecan sleper necega sto izvozimo (uglavnom sirovine i polusirovine), a recimo brat Kinez mora da istancuje i proda jedno 1000 onih svojih satova da zaradi kolko Svajcarac na jednom Rolexu...

Umesto da se ugledamo na Svajcarce, mi volimo da ih tumacimo.
gavrilo1 gavrilo1 20:38 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

zilikaka
Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.


Ja nisam ekonomista i ne bih o detaljima al ovo od čega si počeo:

Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.

sigurno ne može.

Možeš ti naštampati kakvih papira hoćeš, i proglasiti da oni imaju kakvu hoćeš vrednost, ali prava vrednost tih papira će se ustanoviti tek kad ih stvarno pustiš u opticaj i vidiš koliko su drugi spremni za tvoj papir da plate.
Pošto svi u nekim obračunima pominjemo evro, ili dolar, ili neku "ozbiljnu valutu", ti bi možda našao negde nekog, ko bi isto tako naštampao svoje papire, i vi biste međusobno menjali gomilu za gomilu, al realno, na tržištu ne biste za to mogli ništa da dobijete.
.


Srbija je vec godinama unazad u 10 zemalja po izvozu kukuruza(ne proizvodnji)
E sad bez kukuruza nema mesa a Evropljani mnogo vole meso da jedu, i Kinezi isto, Kina je rekorder po uvozu kukuruza i to stalno raste.Britanija sve vise uvozi zitarice, izvozimo ga i u Holandiju gotovo sve evropske zemlje.
Znaci trazena roba koju mi imamo, pa onda hajde da odredimo i cenu, cenu u dinarima.
Ko nema dinare mora ih kupiti od nas.Logicno mi ih stampamo.
Neko ce reci pa niko nam nece hteti kupiti kukuruz.
Ok, mi ga necemo prodati vec pretvorimo ga u svinje, pilice, krave.
Pa im ponudimo meso jer njima treba meso.
Mi najvise uvozimo naftu, nafte nema u Evropi pa ni ne zavisimo od njih.
Izdrzacemo nekako bez nestle cokolada, al kako ce oni bez mesa?

Glasajte za mene na sledecim izborima, eto mog programa.
gavrilo1 gavrilo1 20:49 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogov_kolac
gavrilo1
Znate sta meni nije jasno,
Svajcarska je povrsinski duplo manja od Srbije, slican broj stanovnika kao Srbija,
80% posto hrane koje pojedu Svajcarci je uvezeno
Obradive plodne zemlje gotovo i da nemaju
Prosecna plata u Svajcarskoj je 5000 evra
Kazu da covek bez svega moze al bez da jede ne moze

Meni nije jasno odakle njima pare da daju svojim gradjanima po 5000 evra mesecno.
Sta to oni rade?
Kako je to moguce?
Cuvene svajcarske banke veliki su izvor profita u toj zemlji, koja stvarno vec par vekova unazad sa nikim nije ratovala... ali mi smo u ogromnoj zabludi sto verujemo kako je svo to njihovo privredno blagostanje posledica nekakvog lihvarskog parazitizma i spleta neverovatno srecnih okolnosti. U stvarnosti, u pitanju je jedna od najjacih privreda uopste, bez obzira na dimenzije te zemlje.

Nadam se zato da je tvoje ultimativno pominjanje prehrambene industrije kroz koju sve posmatras u ovom postu zapravo sarkazam, jer je najveca svetska prehrambrena kompanija po kapitalu kojim raspolaze (i jedna od 10 najvecih kompanija u svetu uopste) NESTLE upravo svajcarska, a iz Svajcarske su, uzgred budi receno, cak 2 od 5 najvecih svetskih farmaceutskih kompanija! I treba vise da prestanemo proizvodnju da merimo samo kroz kvantitet... svidjalo se to nama ili ne, ali Svajcarac npr za kolicinu nekih skupljih lekova koji bez problema mogu da stanu u obicnu najlon kesu, zaradi vise nego mi za prosecan sleper necega sto izvozimo (uglavnom sirovine i polusirovine), a recimo brat Kinez mora da istancuje i proda jedno 1000 onih svojih satova da zaradi kolko Svajcarac na jednom Rolexu...

Umesto da se ugledamo na Svajcarce, mi volimo da ih tumacimo.


Privreda u kojoj 80% zaposlenih ne radi u privredi.
To sa lekovima je prevara, vidi, ti kupis neku bocicu skupog leka koji leci neku tesku bolest, samo oni imaju taj lek, bocica vaga 20 grama, platis to 70 evra.
Koliko te dodje kilogram tog leka?
Malo manje od pola kilograma zlata.

Znas da kilogram orbit bombona kosta 50 evra a kilo secera 0.5 evra?
Ispada da taj ukus kosta 49,5 evra po kilogramu.
Ja to ne mogu razumeti.
Celo prase kupis za 50 evra a vamo uvali ti kilo secera za 50 evra.
I ljudi to kupuju, neverovatno.
gavrilo1 gavrilo1 20:53 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogov_kolac
gavrilo1
Znate sta meni nije jasno,
Svajcarska je povrsinski duplo manja od Srbije, slican broj stanovnika kao Srbija,
80% posto hrane koje pojedu Svajcarci je uvezeno
Obradive plodne zemlje gotovo i da nemaju
Prosecna plata u Svajcarskoj je 5000 evra
Kazu da covek bez svega moze al bez da jede ne moze

Meni nije jasno odakle njima pare da daju svojim gradjanima po 5000 evra mesecno.
Sta to oni rade?
Kako je to moguce?
Cuvene svajcarske banke, i trziste kapitala generalno, veliki su izvor profita u toj zemlji, koja stvarno vec par vekova unazad sa nikim nije ratovala... ali mi smo u ogromnoj zabludi sto verujemo kako je svo to njihovo privredno blagostanje posledica nekakvog lihvarskog parazitizma i spleta neverovatno srecnih okolnosti. U stvarnosti, u pitanju je jedna od najjacih privreda uopste, bez obzira na malecke dimenzije te drzave.

Nadam se zato da je tvoje ultimativno pominjanje prehrambene industrije kroz koju sve posmatras u ovom postu zapravo sarkazam, jer je najveca svetska prehrambrena kompanija po kapitalu kojim raspolaze (i jedna od 10 najvecih kompanija u svetu uopste) NESTLE upravo svajcarska, a iz Svajcarske su, uzgred budi receno, cak 2 od 5 najvecih svetskih farmaceutskih kompanija! I treba vise da prestanemo proizvodnju da merimo samo kroz kvantitet... svidjalo se to nama ili ne, ali Svajcarac npr za kolicinu nekih skupljih lekova koji bez problema mogu da stanu u obicnu najlon kesu, zaradi vise nego mi za prosecan sleper necega sto izvozimo (uglavnom sirovine i polusirovine), a recimo brat Kinez mora da istancuje i proda jedno 1000 onih svojih satova da zaradi kolko Svajcarac na jednom Rolexu...

Umesto da se ugledamo na Svajcarce, mi volimo da ih tumacimo.


Ja i hocu da se ugledamo na Svajcarsku, ceo sistem da prekopiramo.
Ali da se zovemo Srbija, ne Svajcarska. :)
zilikaka zilikaka 21:01 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Neko ce reci pa niko nam nece hteti kupiti kukuruz.
Ok, mi ga necemo prodati vec pretvorimo ga u svinje, pilice, krave.
Pa im ponudimo meso jer njima treba meso.
Mi najvise uvozimo naftu, nafte nema u Evropi pa ni ne zavisimo od njih.
Izdrzacemo nekako bez nestle cokolada, al kako ce oni bez mesa?


Gavrilo, kad si već toliko banalizovao priču, samo da te obavestim da TEK mesa na tržištu ima kolko ti duša hoće.
Nemoguće da nisi čuo da naši svako malo uvoze govedinu iz Argentine, pa svinje iz EU, i to toliko da guše naše proizvođače koji nemaju kome da prodaju.

Znači, nema šta niko da izdržava bez mesa, svi gledaju kako da ga nekom uvale. i sam si dole rekao:

Celo prase kupis za 50 evra a vamo uvali ti kilo secera za 50 evra.
I ljudi to kupuju, neverovatno.


Tržište, Gavrilo, tržište....

Glasajte za mene na sledecim izborima, eto mog programa.


blogovatelj blogovatelj 21:01 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Znas li koliko posla ima oko gajenja pirinca, ceo svet ga jede a opet oni koji ga gaje zive bedno.


Kilogram Nestle čokolade košta $22, deset puta više od kilograma pirinča.
Nestle je jedna firma koja prodaje celom svetu, a pirinač prodaju stotine hiljada firmi. Dakle, stotine hiljada firmi deli zaradu deset puta manju od one kuju Nestle napravi. U toj proporciji je i standard onih koji prodaju pirinač u poređenju sa standardom koji imaju oni koji prave Nestle čokolade, Neskvik i ostalo.
I vi doprinosite njihovom standardu kad kupite Nes kafu. I ja.
Matematika je prosta stvar, samo sledi cifre.

Oni imaju najvredniji papir na svetu i ljudi hoce taj papir.


Naravno da hoće, taj papir ima pokriće u zlatu. Znaš što u Cirihu na atletskom mitingu dele zlatne poluge kao nagrade? Zato što je svejedno, dobio taj papir ili zlato, to je isto.
A ne kao dinar i drahma.
E zato imaju, što kad rade biznis sa svetom oni taj svet ne zavrnu, nego ljudski odrade posao. Kad uzmu kredit, vrate ga sa sve kamatom, kad daju kredit traže nazad i glavnicu i kamatu. To Grci i Srbi tek treba da nauče. Da kad od nekoga uzmeš pare, stvar je tvog obraza da i poslednju paru od kamate vratiš.
gavrilo1 gavrilo1 21:24 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogovatelj
Znas li koliko posla ima oko gajenja pirinca, ceo svet ga jede a opet oni koji ga gaje zive bedno.


Kilogram Nestle čokolade košta $22, deset puta više od kilograma pirinča.
Nestle je jedna firma koja prodaje celom svetu, a pirinač prodaju stotine hiljada firmi. Dakle, stotine hiljada firmi deli zaradu deset puta manju od one kuju Nestle napravi. U toj proporciji je i standard onih koji prodaju pirinač u poređenju sa standardom koji imaju oni koji prave Nestle čokolade, Neskvik i ostalo.
I vi doprinosite njihovom standardu kad kupite Nes kafu. I ja.
Matematika je prosta stvar, samo sledi cifre.

Oni imaju najvredniji papir na svetu i ljudi hoce taj papir.


Naravno da hoće, taj papir ima pokriće u zlatu. Znaš što u Cirihu na atletskom mitingu dele zlatne poluge kao nagrade? Zato što je svejedno, dobio taj papir ili zlato, to je isto.
A ne kao dinar i drahma.
E zato imaju, što kad rade biznis sa svetom oni taj svet ne zavrnu, nego ljudski odrade posao. Kad uzmu kredit, vrate ga sa sve kamatom, kad daju kredit traže nazad i glavnicu i kamatu. To Grci i Srbi tek treba da nauče. Da kad od nekoga uzmeš pare, stvar je tvog obraza da i poslednju paru od kamate vratiš.


Vidi, kada bi ovog momenta svi ljudi na planeti vratili Svajcarskoj banci sto su pozajmili i plus kamatu u njihovoj valuti to ne bi mogli jer taj novac ne postoji, nikada nije ni odstampan.To je velika prevara.
Morali bi nastampati novca da bi im ljudi mogli vratiti u njihovoj valuti.
Zlato je pokrice za prevaru.Oni nemaju pokrice za ono sto im se duguje u njihovoj valuti.
Zato kazem nastampajmo dinare i dajmo narodu da sve pokupuje.
Ma ne moramo ih ni stampati samo ukucas cifre na racune.



blogov_kolac blogov_kolac 21:41 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

gavrilo1
To sa lekovima je prevara, vidi, ti kupis neku bocicu skupog leka koji leci neku tesku bolest, samo oni imaju taj lek, bocica vaga 20 grama, platis to 70 evra.
Koliko te dodje kilogram tog leka?
Malo manje od pola kilograma zlata.

Pa ja to tebi i objasnjavam otkud tako maloj zemlji tolika bogatstva, jer mi je preko glave vise nasih kalimerovskih objasnjenja o "pranju mafijaskog novca" ili "nikada ne ratuju"... Kod nas ces cesce da cujes izraz "sveCka farmakomafija" nego farmaceutska industrija... a danas i prosjaci na ulici (ali sa regulisanom zdravstvenom zastitom) zive u proseku duze nego nekada kraljevi i vlastela (o obicnim smrtnicima da ne pricam). U manje zagadjenom i stresnom svetu, pre tacno sto godina prosecan zivotni vek na svetu je bio samo oko 35 godina (a toliki je bio i u Evropi koliko sredinom XIX veka), umnogome upravo zbog toga sto za vecinu teskih bolesti nije bilo tih "skupih" lekova. Ti mozes sada da filozofiras kolko hoces o tome, ali da, nedaj Boze, dobijes neku tesku bolest, imao bi izbor zbog kojeg je Svajcarska sa svojim farmaceutskim gigantima toliko profitirala poslednjih decenija: ili ces za svojih 70 evra da kupis svoje POSLEDNJE peceno prase, ili ces svakog sledeceg meseca da ti, ili tvoj zdravstveni fond, da izdvaja onih 70 evra Svajcarcima "za 20 grama lekova"...

Pravedno ili ne, tako je to - po ceni zlata ce svako placati nesto sto mu zlata i vredi.
hajkula1 hajkula1 21:53 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

stefan.hauzer
Sta to oni rade?


bave se proneverom novca



Prodaju pare


Kako govore klinci (i moji dok nisu porasli), kupi pare
gavrilo1 gavrilo1 21:56 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogov_kolac
gavrilo1
To sa lekovima je prevara, vidi, ti kupis neku bocicu skupog leka koji leci neku tesku bolest, samo oni imaju taj lek, bocica vaga 20 grama, platis to 70 evra.
Koliko te dodje kilogram tog leka?
Malo manje od pola kilograma zlata.

Pa ja to tebi i objasnjavam otkud tako maloj zemlji tolika bogatstva, jer mi je preko glave vise nasih kalimerovskih objasnjenja o "pranju mafijaskog novca" ili "nikada ne ratuju"... Kod nas ces cesce da cujes izraz "sveCka farmakomafija" nego farmaceutska industrija... a danas i prosjaci na ulici (ali sa regulisanom zdravstvenom zastitom) zive u proseku duze nego nekada kraljevi i vlastela (o obicnim smrtnicima da ne pricam). U manje zagadjenom i stresnom svetu, pre tacno sto godina prosecan zivotni vek na svetu je bio samo oko 35 godina (a toliki je bio i u Evropi koliko sredinom XIX veka), umnogome upravo zbog toga sto za vecinu teskih bolesti nije bilo tih "skupih" lekova. Ti mozes sada da filozofiras kolko hoces o tome, ali da, nedaj Boze, dobijes neku tesku bolest, imao bi izbor zbog kojeg je Svajcarska sa svojim farmaceutskim gigantima toliko profitirala poslednjih decenija: ili ces za svojih 70 evra da kupis svoje POSLEDNJE peceno prase, ili ces svakog sledeceg meseca da ti, ili tvoj zdravstveni fond, da izdvaja onih 70 evra Svajcarcima "za 20 grama lekova"...

Pravedno ili ne, tako je to - po ceni zlata ce svako placati nesto sto mu zlata i vredi.


Pa naravno da smo bolesni, kako ne bi bili kada su te gadjali osiromasenim uranijumom i doveli te do bede, jesi li citao podatke o porastu kancera u Srbiji od bombardovanja, tu obolelu decu i ljude bi oni trebali dzaba leceti i platiti im odstete i ta Svajcarska isto bez obzira sto nije ucestvovala u tome, posmatrala je to.
Pusti me se evropske humanosti, covekoljublja, nemacke medicine i svajcarske farmacije.
Nego da mi uradimo ono sto i oni.
Nastampamo pare i vidimo sta ce se desiti.
Sad je pravi momenat.
hajkula1 hajkula1 22:00 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

gavrilo1
zilikaka
Moze li to tako funkcionisati?


Najkraće i najjasnije: "Ne može".

I tu važi princip da iz ničega može nastati samo ništa.


Ok, mozes li mi reci zasto ne moze, sta bi se desilo tada, zanima me to :)



Uslov je dogovor velikih sila a pomaže i moćno obezbeđenje.
zilikaka zilikaka 22:07 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Nastampamo pare i vidimo sta ce se desiti.


gavrilo1 gavrilo1 22:10 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

hajkula1
gavrilo1
zilikaka
Moze li to tako funkcionisati?


Najkraće i najjasnije: "Ne može".

I tu važi princip da iz ničega može nastati samo ništa.


Ok, mozes li mi reci zasto ne moze, sta bi se desilo tada, zanima me to :)



Uslov je dogovor velikih sila a pomaže i moćno obezbeđenje.


Ali mi imamo stit, oni su nam ga dali DEMOKRATIJA

Ako gradjani zele novac izaberu vlast koja ce im nastampati novac.
Ili jos bolje
Prekopiramo to od Svajcarske, oni imaju ceste referendume, prava demokratija vladavine naroda
Napravimo jedan i kod nas

Pitanje
Zelite li platu 5000 evra u dinarima koje cemo odstampati?

Da
Ne
hajkula1 hajkula1 22:12 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Pošto svi u nekim obračunima pominjemo evro, ili dolar, ili neku "ozbiljnu valutu", ti bi možda našao negde nekog, ko bi isto tako naštampao svoje papire, i vi biste međusobno menjali gomilu za gomilu, al realno, na tržištu ne biste za to mogli ništa da dobijete.


Ovo pokušavaju Rusi, Kinezi... Evroazijski savez (mesto nas čeka)pa i BRIKS odbacuju dolar pa i evro u međusobnoj trgovini. Ne samo to. Osnivaju banku (slično MMF) gde će kamate biti mnogo niže.

Može da se štampa sopstvena valuta za unutrašnje trgovanje. Ali za trgovinu s inostranstvom, ako stranac ne priznaje tvoju valutu, zahteva da plaćanje bude u nekoj drugoj? Šta ako ti u tom slučaju kada štampaš svoju valutu nametnu sankcije, blokadu? Nemaš energente, mnoge sirovine, ne možeš da proizvodiš neke proizvode jer nemaš tehnologiju a druge zemlje ne smeju da ti prodaju... (Imali smo to 90-tih.)
gavrilo1 gavrilo1 22:13 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

zilikaka
Nastampamo pare i vidimo sta ce se desiti.




Istina to bi pogodilo one koji zavise od orbit bombona i lepih automobila, ne bi se mogli dinarima kupiti al bilo bi manje gladnih u Srbiji
gavrilo1 gavrilo1 22:25 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

hajkula1
Pošto svi u nekim obračunima pominjemo evro, ili dolar, ili neku "ozbiljnu valutu", ti bi možda našao negde nekog, ko bi isto tako naštampao svoje papire, i vi biste međusobno menjali gomilu za gomilu, al realno, na tržištu ne biste za to mogli ništa da dobijete.


Ovo pokušavaju Rusi, Kinezi... Evroazijski savez (mesto nas čeka)pa i BRIKS odbacuju dolar pa i evro u međusobnoj trgovini. Ne samo to. Osnivaju banku (slično MMF) gde će kamate biti mnogo niže.

Može da se štampa sopstvena valuta za unutrašnje trgovanje. Ali za trgovinu s inostranstvom, ako stranac ne priznaje tvoju valutu, zahteva da blaćanje bude u nekoj drugoj? Šta ako ti u tom slučaju kada štampaš svoju valutu nametnu sankcije, blokadu? Nemaš energente, mnoge sirovine, ne možeš da proizvodiš neke proizvode jer nemaš tehnologiju a druge zemlje ne smeju da ti prodaju... (Imali smo to 90-tih.)

Tada smo imali sankcije zbog politike rata pa nismo mogli izvoziti, te sankcije nisu bile vezane za stampanje novca.
Sada nema osnova za sankcije,
A i ne isplati im se uvoditi sankcije jer fabrike su njihove, strani kapital, propale bi ako ne bi izvozile
Nama cak i odgovaraju sada sankcije jer bi hrana bila jos jeftinija u Srbiji

hajkula1 hajkula1 22:30 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

gavrilo1
blogov_kolac
gavrilo1
Znate sta meni nije jasno,
Svajcarska je povrsinski duplo manja od Srbije, slican broj stanovnika kao Srbija,
80% posto hrane koje pojedu Svajcarci je uvezeno
Obradive plodne zemlje gotovo i da nemaju
Prosecna plata u Svajcarskoj je 5000 evra
Kazu da covek bez svega moze al bez da jede ne moze

Meni nije jasno odakle njima pare da daju svojim gradjanima po 5000 evra mesecno.
Sta to oni rade?
Kako je to moguce?
Cuvene svajcarske banke, i trziste kapitala generalno, veliki su izvor profita u toj zemlji, koja stvarno vec par vekova unazad sa nikim nije ratovala... ali mi smo u ogromnoj zabludi sto verujemo kako je svo to njihovo privredno blagostanje posledica nekakvog lihvarskog parazitizma i spleta neverovatno srecnih okolnosti. U stvarnosti, u pitanju je jedna od najjacih privreda uopste, bez obzira na malecke dimenzije te drzave.

Nadam se zato da je tvoje ultimativno pominjanje prehrambene industrije kroz koju sve posmatras u ovom postu zapravo sarkazam, jer je najveca svetska prehrambrena kompanija po kapitalu kojim raspolaze (i jedna od 10 najvecih kompanija u svetu uopste) NESTLE upravo svajcarska, a iz Svajcarske su, uzgred budi receno, cak 2 od 5 najvecih svetskih farmaceutskih kompanija! I treba vise da prestanemo proizvodnju da merimo samo kroz kvantitet... svidjalo se to nama ili ne, ali Svajcarac npr za kolicinu nekih skupljih lekova koji bez problema mogu da stanu u obicnu najlon kesu, zaradi vise nego mi za prosecan sleper necega sto izvozimo (uglavnom sirovine i polusirovine), a recimo brat Kinez mora da istancuje i proda jedno 1000 onih svojih satova da zaradi kolko Svajcarac na jednom Rolexu...

Umesto da se ugledamo na Svajcarce, mi volimo da ih tumacimo.


Ja i hocu da se ugledamo na Svajcarsku, ceo sistem da prekopiramo.
Ali da se zovemo Srbija, ne Svajcarska. :)



Ma pali te. Ili je stvarno naivan.

Ne funkcioniše to tako.
Mi imamo proizvode, odnosno patente recimo, medicinske aparatiće. Mašinski fakultet je neke patente prodao Švajcarcima, Nemcima, Amerima... Ni jedan se ne proizvodi. Zašto? Jeftiniji su, dugotrajniji, bolji za pacijenta. Pa ne isplate se proizvođačima.

Imamo proizvode koji su konkurentni i po kvalitetu i po ceni i po dizajnu. Neće (ne sme) niko da kupuje od nas. Zašto? Multinacionalne kompanije drže tržište. Imaju međusobne dogovore, pisane i nepisane i način da kontrolišu. Čak i ugovorima da ako kupuješ jedan proizvod, moraš još neki.
Nije teorija zavere, to je slobodno tržište...

Mi imamo bolje šanse u Evroazijskoj uniji.

hajkula1 hajkula1 22:40 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogov_kolac

čokolade NESTLE



Belgijske su ukusnije ali ruske su neprevaziđene. Plus što su ruske zdravije.
svarog svarog 22:43 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Nastampamo pare i vidimo sta ce se desiti.


Hajde da ne naštampamo, a ako tebe baš zanima šta bi se desilo uzmi čitaj o hiperinflacijama po svetu, a predlažem da počneš od naše 1993/94

Zelite li platu 5000 evra u dinarima koje cemo odstampati?


ovo je pravi biser
hajkula1 hajkula1 22:49 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

gavrilo1
zilikaka
Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.


Ja nisam ekonomista i ne bih o detaljima al ovo od čega si počeo:

Nastampa dinara u vrednosti da svaki gradjanin dobija po 5000 evra mesecno i otplati kredite stranim bankama i oslobodi se ropstva.

sigurno ne može.

Možeš ti naštampati kakvih papira hoćeš, i proglasiti da oni imaju kakvu hoćeš vrednost, ali prava vrednost tih papira će se ustanoviti tek kad ih stvarno pustiš u opticaj i vidiš koliko su drugi spremni za tvoj papir da plate.
Pošto svi u nekim obračunima pominjemo evro, ili dolar, ili neku "ozbiljnu valutu", ti bi možda našao negde nekog, ko bi isto tako naštampao svoje papire, i vi biste međusobno menjali gomilu za gomilu, al realno, na tržištu ne biste za to mogli ništa da dobijete.
.


Srbija je vec godinama unazad u 10 zemalja po izvozu kukuruza(ne proizvodnji)
E sad bez kukuruza nema mesa a Evropljani mnogo vole meso da jedu, i Kinezi isto, Kina je rekorder po uvozu kukuruza i to stalno raste.Britanija sve vise uvozi zitarice, izvozimo ga i u Holandiju gotovo sve evropske zemlje.
Znaci trazena roba koju mi imamo, pa onda hajde da odredimo i cenu, cenu u dinarima.
Ko nema dinare mora ih kupiti od nas.Logicno mi ih stampamo.
Neko ce reci pa niko nam nece hteti kupiti kukuruz.
Ok, mi ga necemo prodati vec pretvorimo ga u svinje, pilice, krave.
Pa im ponudimo meso jer njima treba meso.
Mi najvise uvozimo naftu, nafte nema u Evropi pa ni ne zavisimo od njih.
Izdrzacemo nekako bez nestle cokolada, al kako ce oni bez mesa?

Glasajte za mene na sledecim izborima, eto mog programa.



Znaš koliko neobrađene zemlje ima Rusija? A oni se dali u proizvodnju raketa. Prodaju par komada pa nakrive kapu. Manje rada, mnogo više para.
Shvatili su da se rakete ne jedu. Ako nema kukuruza, nema mesa... a ako im uvedu sankcije, kao što jesu, mogu da se nađu u problemu. Zato su prethodno (pre ovih svađa oko Ukrajine) uvećali proizvodnju i kukuruza i drugih prehrambenih proizvoda... i našli alternativne dobavljače. Rusi to mogu jer imaju energente, vojnu silu i Putina :)

hajkula1 hajkula1 22:52 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

gavrilo1


Znas da kilogram orbit bombona kosta 50 evra a kilo secera 0.5 evra?
Ispada da taj ukus kosta 49,5 evra po kilogramu.
Ja to ne mogu razumeti.
Celo prase kupis za 50 evra a vamo uvali ti kilo secera za 50 evra.
I ljudi to kupuju, neverovatno.



Koliko Novak dobije za jedan teniski turnir? Koliko Ceca na koncertu? A koliko neki naš hirurg koji spašava mnoge živote? I svi su Srbi. Slažem se, poremećen red.
blogovatelj blogovatelj 23:07 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Pravedno ili ne, tako je to - po ceni zlata ce svako placati nesto sto mu zlata i vredi.


Nekada sam pročitao da Švajcarci drže i 90% prometa sirovina od kojih se prave veštački zubi. Ne znam je li istina, ali me ne bi čudilo.
blogovatelj blogovatelj 23:10 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Imamo proizvode koji su konkurentni i po kvalitetu i po ceni i po dizajnu.


Uf... Koje?
Ponešto, vrlo retko, bi se našlo, više kao endem, nego kao pravilo.
Ima nečega i u reklami. Nisu svi najpoznatiji proizvodi i najbolji. Ne znamo da se falimo. U normalnoj državi niko ne laje protiv države same, ne što se plaše, nego to utiče i na džepove građana. Po Kanadama i po Šveckama to znaju, Srbe čeka mukotrpno učenje.
gavrilo1 gavrilo1 23:15 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

hajkula1
gavrilo1


Znas da kilogram orbit bombona kosta 50 evra a kilo secera 0.5 evra?
Ispada da taj ukus kosta 49,5 evra po kilogramu.
Ja to ne mogu razumeti.
Celo prase kupis za 50 evra a vamo uvali ti kilo secera za 50 evra.
I ljudi to kupuju, neverovatno.



Koliko Novak dobije za jedan teniski turnir? Koliko Ceca na koncertu? A koliko neki naš hirurg koji spašava mnoge živote? I svi su Srbi. Slažem se, poremećen red.


Poredjenje nije adekvatno bas, u tim profesijama covek unosi sebe, e sad za diskusiju je koliko to vredi o tome ne bih

U kilogram orbit bombona se unosi kilogram secera a secer vredi 0,5 evra i tu nema sta diskutovati, to je prosto cena secera koji je upakovan u bombon.
blogovatelj blogovatelj 23:19 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Vidi, kada bi ovog momenta svi ljudi na planeti vratili Svajcarskoj banci sto su pozajmili i plus kamatu u njihovoj valuti to ne bi mogli jer taj novac ne postoji, nikada nije ni odstampan.To je velika prevara.


Da, zato su krediti u švajcarcima duplo skočili u Srbiji, zato što taj papir ne vredi ništa spram super jakog dinara.
Ti kao i Omega, imaš informacije sa samog izvora svetske moći. Ja sa vama ne mogu da polemišem.
Stvarno se sve češće zapitam zašto gubim vreme ovde.
gavrilo1 gavrilo1 23:35 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

svarog
Nastampamo pare i vidimo sta ce se desiti.


Hajde da ne naštampamo, a ako tebe baš zanima šta bi se desilo uzmi čitaj o hiperinflacijama po svetu, a predlažem da počneš od naše 1993/94

Zelite li platu 5000 evra u dinarima koje cemo odstampati?


ovo je pravi biser


Ziveo sam kada je bila inflacija, bilo je tesko, uzasno je bilo ali imali smo sankcije, sankcije su dosta doprinele tome da fabrike propadnu, ti nemas kome izvesti proizvod, i to sto prodas na domacem trzistu ode na plate, nije ni dovoljno, u fabrike se nije moglo ulagati nije bilo para, zastarele su i propale, kralo se naravno, toga uvek ima.

Kako se danas zivi pitaj penzionere, najvise ima onih sa 200 evra penzije, najmanja penzija 100 evra.
Nezaposlenih realno imamo verovatno milion koji se snalaze u sivoj zoni.
Bolje zivi 20% stanovnistva, od toga 10% kriminalci, 5% oni koji su rodbinskim vezama i po partijskoj osnovi uboli drzavni posao.Znaci ostalo 5% onih kojima skidas kapu, neokaljanih i da dobro zive.
Vecina zaposlenih u Srbiji radi za 200-250 evra, taj prosek plate od 400 evra nije realno stanje.
Sta mozes kupiti za 200 evra mesecno?
Za stan od 40m2 mesecne rezije su samo 100 evra.
Znaci da se prehranis za 3 evra dnevno, a gde ostalo.

Mnogi ljudi u Srbiji nisu svesni da vecina ljudi koji prolaze pored njih na ulici bukvalno prezivljavaju.
Nisu to lenji ljudi oni su zrtve.
gavrilo1 gavrilo1 23:48 21.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogovatelj
Vidi, kada bi ovog momenta svi ljudi na planeti vratili Svajcarskoj banci sto su pozajmili i plus kamatu u njihovoj valuti to ne bi mogli jer taj novac ne postoji, nikada nije ni odstampan.To je velika prevara.


Da, zato su krediti u švajcarcima duplo skočili u Srbiji, zato što taj papir ne vredi ništa spram super jakog dinara.
Ti kao i Omega, imaš informacije sa samog izvora svetske moći. Ja sa vama ne mogu da polemišem.
Stvarno se sve češće zapitam zašto gubim vreme ovde.


Nemam ja nikakve informacije samo razmisljam i dosao sam do zakljucka da je to jedna velika prevara koja oduzima dostojanstvo coveku kao nekada sto je radjeno kolonizacijama a nazivano misionarstvo.
Strasni pokolji lokalnog stanovnistva, robovanje i pljacka od toga je podignut ceo zapadni svet.
Isto to i danas rade samo kroz taj sistem, zarobio te njime.
Nekada su robove tukli bicem danas kamatama.
Pobuna robova u Americi je krenula tako sto je jedan skupio hrabrosti i istrgo bic iz ruke onome koji ga bicuje.
Dakle ista taktika, stampajte ljudi pare i obezvredite kamate onih koji zive na vasoj grbaci.
Treba sve to urusiti
blogovatelj blogovatelj 04:25 22.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Nemam ja nikakve informacije samo razmisljam i dosao sam do zakljucka da je to jedna velika prevara


Jel?
A štampanje šarenog papira i kupovinom švajcaraca za taj papir, to nije pevara? To je kao kad Nele u Top listi nadrealista objašnjava, kao Srbin iz BIH, da treba sipati vodu u kanister, ofarbati je sokom od kivija i prodati je Hrvatu kao benzin i eto para.
mariopan mariopan 15:25 22.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

svarog
Nastampamo pare i vidimo sta ce se desiti.


Hajde da ne naštampamo, a ako tebe baš zanima šta bi se desilo uzmi čitaj o hiperinflacijama po svetu, a predlažem da počneš od naše 1993/94

Zelite li platu 5000 evra u dinarima koje cemo odstampati?


ovo je pravi biser

Ма зеза се.

Штампао је Слоба колико год му је требало да измами од народа из сламарица девиза ( шта су утајили па нису држали у банкама да може "легално" да их опљачка ) марака, долара, швајцараца....били смо билионеи милијардери..штампао човек колико му је требало.
hajkula1 hajkula1 17:40 22.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

blogovatelj
Imamo proizvode koji su konkurentni i po kvalitetu i po ceni i po dizajnu.


Uf... Koje?
Ponešto, vrlo retko, bi se našlo, više kao endem, nego kao pravilo.
Ima nečega i u reklami. Nisu svi najpoznatiji proizvodi i najbolji. Ne znamo da se falimo. U normalnoj državi niko ne laje protiv države same, ne što se plaše, nego to utiče i na džepove građana. Po Kanadama i po Šveckama to znaju, Srbe čeka mukotrpno učenje.




Imamo i znanje. Samo što nas ucenjuju (a imaju instrumente). Prvo što mi je palo na pamet je zasluga naših fakulteta i instituta za razvoj robotike. To je časni Japanac jasno rekao (proračun koji je rešio problem pokretanja bioničke ruke). Pa redom. Bilo je i ima dosta toga. SPUTAVA nas kontrolisano globalno tržište. Sada opet da davim sa razvojem informatike u EI Niš... Imali smo i solarne kuće, među prvima. Nedostaje nam zaštita velike sile, ali takva da ne sme niko da nas bombarduje i svest da je neophodno da biramo najbolje i da lopovi vraćaju ukradeno. To što je nemoguće apsolutno pravedno i pošteno društvo, ne znači da tome ne treba da težimo, nego smo pomirljivi, indolentni pa sada i negujemo negativne i štetne postupke, jer takvi bolje prolaze . Velikom lopovu velika kazna. Neko se bezobrazno obogatio (usput nas ponizio i opelješio, na razne načine izneo novac iz zemlje) a nama ostavio obaveze po kreditima?? Bar sam dosta toga gledala a ništa nisam mogla sem da cvilim. Pred kim god sam cvilela, upozoravla, rekao bi mi, šta se tu može??


Grci su progledali, nadam se da će se to proširiti. Moguće je da svet bude bolje mesto za život s manje nepravdi. (Ne onako kako Brajović priča.)





isidora.k isidora.k 18:16 22.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Koliko Novak dobije za jedan teniski turnir? Koliko Ceca na koncertu? A koliko neki naš hirurg koji spašava mnoge živote? I svi su Srbi. Slažem se, poremećen red.

Za primer je naden prvi tenisač Sveta i Srbije, koji će igrati tenis mali deo svoga života. Zarada nije tajna.

Koliko zarađuje godišnje njaplaćeniji plastični hirurg Srbije koji ugrađuje silikone "Ceci" ili najplaćeniji neurohirurg ili ginekolog ili ministar zdravlja, opšti hirurg zvani "Tibi" ?



Koliko je zaradio kao direktor RFZO od 2001-2005 dr Mijat Savić (ili bilo koji drugi direktor RFZO) ?
tyson tyson 01:39 23.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

U kilogram orbit bombona se unosi kilogram secera

Moji izvori informacija kažu da se u kilo orbit bombona unosi 1,5 kila šećera, koji se onda specijalnom metodom (japanskom) sabije u kilo bombona direktno se protiveći zakonu o održanju materije - što je, uzgred, jasan i nepobitan dokaz da sam đavo stoji iza švajcarskog privrednog čuda.


tyson tyson 01:44 23.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Koliko je zaradio kao direktor RFZO od 2001-2005 dr Mijat Savić (ili bilo koji drugi direktor RFZO) ?

Zaradio ili ukrao?


mariopan mariopan 10:02 23.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

tyson
U kilogram orbit bombona se unosi kilogram secera

Moji izvori informacija kažu da se u kilo orbit bombona unosi 1,5 kila šećera, koji se onda specijalnom metodom (japanskom) sabije u kilo bombona direktno se protiveći zakonu o održanju materije - što je, uzgred, jasan i nepobitan dokaz da sam đavo stoji iza švajcarskog privrednog čuda.



Геније
mariopan mariopan 10:03 23.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

tyson
Koliko je zaradio kao direktor RFZO od 2001-2005 dr Mijat Savić (ili bilo koji drugi direktor RFZO) ?

Zaradio ili ukrao?



Украо.
isidora.k isidora.k 00:06 25.02.2015

Re: trol dosao, beste deco :)

Zaradio ili ukrao?
Украо.


Nije jedini
blogov_kolac blogov_kolac 19:48 21.02.2015

samo za nas sa jeftinijim ulaznicama

jel moze primer nekog istinski "pravovernog" komentara na ovaj grcko-nemacki spor koji bi mi trebalo da podrzimo i pohvalimo?

zanima me kakvi su rezultati glasanja na komentare tih vesti u ostatku Evrope, gde oni nisu orkestrirani kao sto je kod nas sve sto ima veze sa medjunarodnom politikom (gde je uzgred budi receno Berlin i Brisel mahom meta negativnog glasanja, a ovo sa Grcima je jedan od retkih izuzetaka, predvidljiv zbog ekonomske politike nase sadasnje vlade... a zna se cije pristalice najorganizovanije i najuniformnije opsedaju srpske internet portale).

SIRIZA je napravila spektakularan rezultat u Grckoj na kritikama prethodne vlade Nove Demokratije koja je ekonomski (bar cisto statisticki) bila cak mozda najuspesnijia u grckoj istoriji, ali sami Grci od tih rezultata i pokazatelja nisu imali nikakvu opipljivu korist, cak stavise, posto je toliko toga odlazilo na saniranje stete izazvane pod prethodnim vladama (ukljucujuci tu i brojne od te iste Nove Demokratije).

Ali sada kada SIRIZA i na EU planu vatreno kritikuje ekonomski (bar cisto statisticki) najuspesniju evropsku vladu, zasto bi se ocekivalo da ce obican EU-puk vecinski u simpatijama stati na njenu stranu kao u maticnoj Grckoj, kada Evropljani u Grcima vide nekoga ko je tako mali uspeo finansijski da potkopa stabilnost cele Unije, dok nije tajna da su Nemci u EU manje-vise odgovor na ono cuveno univerzalno pitanje "ko placa ovu zajebanciju", i ne moze im se kao Novoj Demokratiji u Grckoj spocitavati da su sami umnogome krivi za sve te probleme drugih... osim ako se ne ide unazad do prve polovine XX veka (sto SIRIZA i radi, ali takva "argumentacija" je dobila krajnje hladan odziv cak i u EU zemljama najvise postradalim od tadasnje Nemacke, poput Poljske, Ceske, Francuske, UK, Holandije...).

I sta bi bio pravi hepiend u ovoj prici? Da se Grckoj oprosti u jednom danu iznos dovoljan da se godinu dana hrani cela Afrika, a tim presedanom se posalje poruka ostalima kako se prekomerno trosenje i zaduzivanje isplati?
hajkula1 hajkula1 22:56 21.02.2015

Re: samo za nas sa jeftinijim ulaznicama

blogov_kolac


Ali sada kada SIRIZA i na EU planu vatreno kritikuje





Ako pogledaš, u Grčkoj je većina veoma neraspoložena prema EU.
Aj se kladimo, ako Grčka pokuša da izađe iz EU, da će joj se desiti sukobi. Zato se preispituju. Samo zato. (Sukobe im ne želim. Nikako.)

Mariopaaaaan, da li sam u pravu?
gedza.73 gedza.73 23:14 21.02.2015

Re: samo za nas sa jeftinijim ulaznicama

zanima me kakvi su rezultati glasanja na komentare tih vesti u ostatku Evrope, gde oni nisu orkestrirani kao sto je kod nas sve sto ima veze sa medjunarodnom politikom (gde je uzgred budi receno Berlin i Brisel mahom meta negativnog glasanja, a ovo sa Grcima je jedan od retkih izuzetaka, predvidljiv zbog ekonomske politike nase sadasnje vlade




U svakoj zemlji po jedan. Sa hiljadama vernika.
ne znam kako u kladionicama stoji sledeća godina. Ali će biti interesantno videti.
blogov_kolac blogov_kolac 23:30 21.02.2015

Re: samo za nas sa jeftinijim ulaznicama

hajkula1
Ako pogledaš, u Grčkoj je većina veoma neraspoložena prema EU.
Aj se kladimo, ako Grčka pokuša da izađe iz EU, da će joj se desiti sukobi. Zato se preispituju. Samo zato. (Sukobe im ne želim. Nikako.)

Mariopaaaaan, da li sam u pravu?

Neraspolozenje stanovnistva neke zemlje clanice prema EU, i raspolozenje za njen izlazak iz EU su potpuno razlicite stvari, pogotovo kada se mere u procentima.
Koliko Vojvodjana je nezadovoljno ovakvom Srbijom, a koliko njih bi se stvarno otcepilo od nje? Poredjenje mozda i nije najsrecnije, ali je dobro za razumevanje problema. I kada bi Grci bili pred izlaskom iz EU (pre bi to bilo izbacivanje nego izlazak, ali svejedno) naravno da bi njena politicka scena prokljucala. SIRIZA je dobila 35% glasova na izborima, a vecina njenih glasaca sigurno nije glasala za takav scenario, a da ne pominjem onih 65% koji su glasali za druge opcije...

Kod nas recimo ono sto se desavalo u Ukrajini pre godinu dana tumace kao "oganizovala CIA proteste protiv legalnog predsednika", a ustvari bilo je sasvim ocekivano i normalno da ce se desiti ogromni protesti kada onaj koji je za dlaku pobedio predsednicke izbore suprotno sopstvenom pobednickom programu preko noci odluci da prekine nastavak institucionalnog jacanja saradnje Ukrajine sa EU, a bez ikakvih prethodnih vanrednih izbora ili referenduma koji bi verifikovali takvu odluku sam odluci da uvede Ukrajinu u novi SSSR (RUS+UKR+BLR+KAZ) koji je osmislio komsija Putin uglavnom konsultujuci samog sebe.
mariopan mariopan 19:08 22.02.2015

Re: samo za nas sa jeftinijim ulaznicama

hajkula1
blogov_kolac


Ali sada kada SIRIZA i na EU planu vatreno kritikuje





Ako pogledaš, u Grčkoj je većina veoma neraspoložena prema EU.
Aj se kladimo, ako Grčka pokuša da izađe iz EU, da će joj se desiti sukobi. Zato se preispituju. Samo zato. (Sukobe im ne želim. Nikako.)

Mariopaaaaan, da li sam u pravu?

Јеси, у праву си, неће иим дати да мрдну.
Лако им је било да контролишу неспособну ( да им се одупре) претходну власт...сад имају Сиризу и ситуацију коју нису предвидели. Мислили су да је Грчка кувана и печена, само да се послуже....кад оно.. међутим.

Биће спремни на све. Ни ја им не желим али све је још увек могуће.
Unfuckable Unfuckable 02:55 22.02.2015

jebote

bio sam ubeđen da samo braya zbraya preporuke, kad ono...
alselone alselone 11:31 22.02.2015

Spiro, tebra

da li je moguce da izvlacis ikakve zakljucke iz broja preporuka na komentare na vesti na nekom sajtu?! Mislim, ono... Baziras misljenje o narodu u odnosu na broj kliktaja misem stranackih botova, napaljenih klinaca, dokonih penzionera i pacijenata raznih fela.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana