Moj grad| Nostalgija| Roditeljstvo

Mediteran noću

Srđan Fuchs RSS / 20.02.2015. u 18:50

Posle Gimnazije, buraz Aleks me je zaposlio u TV Bastilji, kao asistenta snimatelja, s tendencijom da završim studije kamere na FDU, i počnem polako da gradim karijeru snimatelja. Nisam delio Aleksov entuzijazam za kameru, ali mi je bilo zanimljivo da se kao lejt tinejdž švrćkam po Begeu. Pisao sam tada poeziju, sviruckao sa drugarima iz grada nekakav garažni pankrok – tj. oni su svirali a ja sam bio zadužen za liru i majkrofona. Bilo mi je drago da sam uz Aleksa, on se tada vratio posle trogodišnjeg gluvarenja po ratištima, posle dve godine na Grbavici i na prvoj liniji sarajevskog fronta. Bilo mi je drago da smo tu, zajedno, po Begeu i da radimo neke bezbrižne stvari: snimamo ptice selice na Kališu, građevine, spomenike. Ponekad ga je Informativna slala na ozbiljnije lokacije po gradu, tipa prostorije SPO-a u Knez Mihajlovoj, ili u šesnaesterac SPS-ove vrhuške, u prostorije Naftagasa na vrhu Beograđanke (da l' beše samo Studio B bio iznad njih, ne pamtim?). Da stvar bude gora, šef službe za odnose s javnošću Naftagasa je bio naš rođak, tojest žena tog čoveka je bila sestra naše mame. Čudio sam se koliko je taj lik, PR NIS-a, postao ljigus spram vremena kada smo bili klinci, kada su ljudi pošteno obavljali svoje funkcije i nisu tresli milione na jadu nacije, kada smo ga se sećali kao gotivnog i učenog teče-drugara... U prostorijama SPO-a nisam mogao da verujem u kolikog kreleta je prerastao Vučina – slikao je samog sebe na muralima zidova stranačkih prostorija, u stilu, njegov lik pored Hristovog, apokalipsa srpske nacije i on, Vuk, na krilima heruvimskog lika koji dolazi s Arhistratigom Mihailom i Samim Obrazom Nerukotvorenog Lika Hristovog, i oni svi zajedno u paketu donose Spasenije Serbiji?! Nisam mogao da verujem da takav SPO može proizvesti bilo šta dobro, koliko god ubedljivo pred kamerom zvučao onaj njihov portparol, Aleksandar Kovačević, il' kako se zvao?!

 

 

Početkom leta sledeće, 1995. godine, trebali su se održati nekakvi izbori u radnom kolektivu Bastilje, pa smo svi imali glasati da naš šef, šef Informative, Dragoljub Milanović, postane novi direktor televizije. Nisam baš znao ko je taj lik, ali mi je delovao kao Glavonja, kada bih povremeno nosio izveštaje o radu snimatelja – ja sam ih pisao pošto sam bio ubedljivo najpismeniji, odnosno većina snimatelja je dolazila nacugana od ranog jutra iz kafića Ateljea 212 - iz našeg prostora u njegov kanc. Bio je to krajnje antipatiks lik, lascivan, neharizmatičan, rečju, pravi klon Zlobinog sistema. Pozitivna pak okolnost se sadržala u činjenici da je gos'n diša, u svojoj kampanji, isplatio retroaktivno osam prethodnih plata. Osam puta po 135 maraka?! U životu nisam video tol'ke pare?! To je značilo da mi je svet postao otvoren! Imao sam nepunih 20 godina, otišao sam u konzularna odeljenja Grčke i Izraela, izvadio njihove vize, i prvi put posle 1988. godine i Austrije i Italije otputovao u nekomunističke zemlje. Dao sam ostavku u Bastilji. Osećao sam se kao Kralj Njujorka! Mlad, slobodan, sa hiljadu maraka, praktično milioner! Obišao sam sanjani Akropolj, provodio se na Kikladama, ljubio s lepim devojkama na ostrvu Iosu, i onda seo na palubu broda u Pireju i otplovio, činilo se zauvek, na obale dalekog i misterioznog Izraela.

Izrael je bio ludnica. Sve je bilo kao u knjigama. Žene su bile egzotično lepe, frajeri su izgledali muževno, u Jerusalimu i Haifi doduše, dok su telavivski frajeri uglavnom delovali gejasto onako, što ruku na srce i nije bilo tako loše, jer je bila tako veća verovatnoća da će se slobodne ribe muvati oko mene pošto od gejeva nije bilo vajde! J Jerusalim je bio živa istorija, dok su Tel Aviv i Haifa bili vrijuća budućnost – rejvovi na trgovima i plažama, opičene žurke na telavivskim krovovima, koncertna scena ludilo – REM, Beasties, Portisheadi, PJ Harvey, Suede, Smashing Pumpkinsi, Bjork... politički, javne polemike i rasprave su prštale, njihov Premijer Itzhak Rabin koji je želeo da napravi trajni mir sa Palestincima, nekakav Mirovni dogovor u Oslu, pa njegov protivnik i arhineprijatelj Bibi Netanijahu, koji je samo sejao mržnju i strah... ali barem se moglo otvoreno pričati o svemu – ljudi u Tel Avivu su mi objašnjavali ko je Rabin, a ljudi u Jerusalimu ko Bibi. Pojavili su se i neki ludaci, džihadisti, koji su slali bombaše-samoubice na mesta gde su izlazili mladi ljudi, ili roditelji sa dečicom malenom. Moja simpatija je bila, razume se, sa Rabinovim kampom. To je bilo predivno leto. Onda sam počeo da čitam u vestima da bombarduju Srbe u Bosni te da isteruju ljude iz Hrvatske. Počeo sam da se prisećam odakle dolazim i, namah rasterana, tmina je ponovo počela da okupira moje misli i osećanja. Približavao se dan povratka kući, nakon četvoromesečnog egzila. Bilo mi je zlo od te pomisli. Nisam mogao noću da spavam od rojeva misli što su mi nepovezano letele kroz glavu. Nešto sam hteo, ali nisam mogao da definišem šta. Ta želj-neželja mi je raskidala i dušu i um. Kada sam došao na aerodrom, takav nemir me je obuzeo da sam pomišljao da će mi eksplodirati srce. Stigla je vest na aerodromskom razglasu da je izvršen atentat na premijera Izraela Isaka Rabina. Ušao sam u Jatovu leteću šklopociju, odleteo iz duboko uznemirenog Izraela u, kako mi je izgledalo iz perspektive novog zadaha životnosti, trajno posivljeni rođeni Beograd. Kada sam aterirao u voljeni i porobljeni grad, izgubio sam identitet.

 

Nastaviće



Komentari (67)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 19:33 20.02.2015

.

perfektno
niccolo niccolo 21:17 20.02.2015

Re: .

Ovo što ao kaže...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:43 21.02.2015

Re: .

Што ниццоло каже...

Све нешто читам ово, па се мислим -- поред све оне луднице деведесетих, добро ми испадосмо и овакви?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:51 21.02.2015

Re: .

Стварно, јеботе: други момци, у тим годинама, иду колима на "излете" с рибама, а нас су скупљали кампањолама да ратујемо?

А први кога сам се, после текста, сетио, јесте мој покојни другар Боча, који је неко време, док се није предозирао, био славан, јер је онима што су скупљали за војску отворио врата и рекао им да он није ту.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:57 21.02.2015

Re: .

thanks Brods, glad that some refined minds appreciate it!
princi princi 19:44 20.02.2015

Sjajan tekstić.

Identitet je precenjena kategorija, inače.
gedza.73 gedza.73 20:01 20.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Identitet je precenjena kategorija, inače.

Sticaj okolnosti. Nešto ti se slučajno zalomi a ti to braniš po cenu života.
(ako misliš na nacionalni identitet)
princi princi 20:41 20.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

(ako misliš na nacionalni identitet)

Bilo koji. Skoro bi se moglo reći da je identitet utočište budala i hulja, :).
Hansel Hansel 00:00 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Па, не мора и не треба да буде ни уточиште ни бедем. То је само оно што си ти унутра, не споља (ако си мислио на оно споља).

(Срђане, једва чекам наставак, само помало и стрепим... нису нам били баш лаки животи тих година.)
emsiemsi emsiemsi 09:57 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

princi
(ako misliš na nacionalni identitet)

Bilo koji. Skoro bi se moglo reći da je identitet utočište budala i hulja, :).

Нисам сагласан !
Већина људи са идентитетом, које ја познајем, су сјајни људи.
Што су сигурнији у свој идентитет, то слободније прихватају и боље вреднују туђи идентитет.
Успут ... да узмем себе као пример !
cassiopeia cassiopeia 10:09 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Успут ... да узмем себе као пример !


A ni samopouzdanja ti ne manjka :)
emsiemsi emsiemsi 10:22 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

cassiopeia
Успут ... да узмем себе као пример !


A ni samopouzdanja ti ne manjka :)

Идентитет и самопоуздање су, скоро, синоними.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:00 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Hansel


(Срђане, једва чекам наставак, само помало и стрепим... нису нам били баш лаки животи тих година.)


godinama sam razmišljao o tome kako ljudi spolja, ni žene čak, ne mogu da razumeju to kroz šta su normalni ljudi prošli u Srbiji, koliko god prefinjenih osećajnosti bili. imamo takva iskustva da možemo celu planetu savetovati kako da se ponaša u kriznim situacijama a da ostane cool.
cassiopeia cassiopeia 15:02 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

možemo celu planetu savetovati kako da se ponaša u kriznim situacijama a da ostane cool.


Ne verujem u to da smo ostali cool, pojelo nas je to Srđane. Iznutra. Možemo mi da se tešimo do prekosutra, al' tako je.

Znaš kad sam to shvatila? Boravila u Holandiji nekim povodom, više od deset godina prošlo od bombardovanja, u jednom trenu čujem sirene i to je strašno kako sam se osećala. Evo i sad mi trnci celim telom prolaze kad se setim sebe unezverene. Znaš koliko mi je trebalo da se smirim. Jbn Holanđani proveravaju sistem uzbunjivanja zlu ne trebalo.
emsiemsi emsiemsi 17:46 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Srđan Fuchs
Hansel


(Срђане, једва чекам наставак, само помало и стрепим... нису нам били баш лаки животи тих година.)


godinama sam razmišljao o tome kako ljudi spolja, ni žene čak, ne mogu da razumeju to kroz šta su normalni ljudi prošli u Srbiji, koliko god prefinjenih osećajnosti bili. imamo takva iskustva da možemo celu planetu savetovati kako da se ponaša u kriznim situacijama a da ostane cool.

Слажем се !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:24 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

e nek si mi živ i zdrav ka'se slažeš!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:28 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

cassiopeia


Ne verujem u to da smo ostali cool, pojelo nas je to Srđane. Iznutra. Možemo mi da se tešimo do prekosutra, al' tako je.

Znaš kad sam to shvatila? Boravila u Holandiji nekim povodom, više od deset godina prošlo od bombardovanja, u jednom trenu čujem sirene i to je strašno kako sam se osećala. Evo i sad mi trnci celim telom prolaze kad se setim sebe unezverene. Znaš koliko mi je trebalo da se smirim. Jbn Holanđani proveravaju sistem uzbunjivanja zlu ne trebalo.


ja sam brže to sagoreo, naime, odmah prve godine Postapokalipse, u Jerusalimu, kreće sirena! ja se bacam pod krevet, jebote, ne opet! stavljam ruke na glavu! ništa se ne dešava?! wtf? kakvo je ovo bombardovanje?! a oni, ludaci, sirenom oglašavaju početak Šabata?! da nije bilo tiša i zeleniša u to doba, odma' bih poludeo! koliko su nas iscimali samo... doći ćemo do toga u sledećem delu dnevnika sećanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:36 21.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

princi
(ako misliš na nacionalni identitet)

Bilo koji. Skoro bi se moglo reći da je identitet utočište budala i hulja, :).



ne znam, moje iskustvo pokazuje da baš one osobe koje su forsirale tu priču identiteta su bile, onako, protototalitarne, dok je ekipa bez nekih stabilnih identiteta imala mnogo više ljubavi - ali i perverzije isto, s obzirom da je čitav unutrašnji kosmos u haosu, bez poretka. hvala za lajk za pričicu, a stvarno mi je pohvala da sve sama Stara Garda pozdravlja... tears in old dog's eye angles.

JJ Beba JJ Beba 00:14 22.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Identitet je precenjena kategorija, inače.

Hansel Hansel 17:00 22.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Srđan Fuchs
cassiopeia

Ја сам се пелцовао још у време бомбардовања – тада сам се само плашио да ме не скембају и пошаљу ме да пуцам. Мож'те мислити када се нисам пробудио када су гађали Градску болницу. Кажу да се много чуло у Миријеву, а ја спавао сном праведника, прозор ми био отворен и ништа нисам чуо!
isidora.k isidora.k 18:59 22.02.2015

Skriveno od naših očiju






nastavi
bene_geserit bene_geserit 05:41 24.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Srđan Fuchs
godinama sam razmišljao o tome kako ljudi spolja, ni žene čak, ne mogu da razumeju to kroz šta su normalni ljudi prošli u Srbiji, koliko god prefinjenih osećajnosti bili. imamo takva iskustva da možemo celu planetu savetovati kako da se ponaša u kriznim situacijama a da ostane cool.

Na celoj planeti se svakoga dana desavaju mnogo gore stvari od regionalnog kontakta u exYU 90-tih i svega sto je usledilo.
Non-stop neka patetika i preuvelicavanje.
Idi pitaj izbeglice kojih trenutno ima po Srbiji da li moglu da zamisle tako "strasne" stvari, zasmejao bi ih.
bene_geserit bene_geserit 05:46 24.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

Srđan Fuchs
cassiopeia
Boravila u Holandiji nekim povodom, više od deset godina prošlo od bombardovanja, u jednom trenu čujem sirene i to je strašno kako sam se osećala.

ja sam brže to sagoreo, naime, odmah prve godine Postapokalipse, u Jerusalimu, kreće sirena! ...

Moj brat je inteligentno, par meseci posle bombardovanja, snimio sirene na telefonsku sekretaricu.
Pa kako ko zovne, krenu secanja. Jeb'ga zamalo da pobije tako neke tetke malo slabije sa zivcima.

Ne znam, ja se nesto nikad nisam navatao straha od tih sirena, nekako je bombardovanje bilo bas selektivno. U sklonistu nikad bio. U vecini slucajeva smo isli da igramo fudbal kada krenu sirene jer su tereni bili prazni.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:59 24.02.2015

Re: Skriveno od naših očiju

isidora.k





nastavi



how can i join the ranks of such military?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:10 24.02.2015

target

bene_geserit

Ne znam, ja se nesto nikad nisam navatao straha od tih sirena, nekako je bombardovanje bilo bas selektivno. U sklonistu nikad bio. U vecini slucajeva smo isli da igramo fudbal kada krenu sirene jer su tereni bili prazni.


nehvatanje straha od sirene je bilo pitanje integriteta ličnosti, slobode, nesalomivosti pred miloševićevom i sps-ovom odvratnom diktaturom. većina tih sirena je bila namerno drilovanje svesti populacije - bombardovanje je imalo dva cilja - prvo, spoljašnje eksperimentisanje nad belom, kontinentalnom populacijom kako reaguje na približavanje aviona koji seju smrt, a drugo je bilo unutrašnje eksperimentisanje, sejanje straha a onda pojava lika Vođe koji donosi mir i sigurnost - ovako slično funkcioniše vučić danas, što i nije čudno, s obzirom da ga podržava isti tip ljudi kao i miloševića.

ono što je žalosno je što je srbija i dalje, 2015., pod pritiskom ropstva tim spoljašnjim i unutrašnjim manipulativnim principima, a tu već leži sva suma debakla vladavine "naše", urbane ekipe.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:19 24.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

bene_geserit


Idi pitaj izbeglice kojih trenutno ima po Srbiji da li moglu da zamisle tako "strasne" stvari, zasmejao bi ih.


ja se prema tim ljudima uglavnom ophodim jednostavno i s bratskom ljubavlju, filadelfijom - ljubavlju prema ljudima, što bi rekli Grci, a ne ovako arogantno kao Unfika i ti.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:44 24.02.2015

Re: Sjajan tekstić.

btw, ne znam kako je priča skrenula na bombardovanje kada sam ja tek u novembru 1995.?
mariopan mariopan 19:51 20.02.2015

..

Благосигатеби.

Имао си прилику да видиш и доживиш тако фантастичне и страшне ствари, а тако си био млад.

Знам да се од тога што си видео и чуо може остарити и оседети моментално...али бар остатак живота не проведеш затворених очију.
Мало ли је?

Диван блог.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:00 21.02.2015

Re: ..

tnhks, Sestro po Mediteranu!
bene_geserit bene_geserit 22:36 21.02.2015

Re: ..

mariopan
Имао си прилику да видиш и доживиш тако фантастичне и страшне ствари, а тако си био млад.
Знам да се од тога што си видео и чуо може остарити и оседети моментално...

Ja ne vide nikakve strasne stvari od kojih se moze osedeti u tekstu.
No dobro sve je u ocima citaoca a dosta toga i u prezentaciji.
Unfuckable Unfuckable 02:40 22.02.2015

Re:cena i dostupnost

Ja ne vide nikakve strasne stvari od kojih se moze osedeti u tekstu.
No dobro sve je u ocima citaoca a dosta toga i u prezentaciji.


ni ja
ali mi je bar malo jasniji mnogo puta iskazani kompleks spram Beograda

uzgred: ekipa sa televizije mostly se podgrevala u kafeu "57"
(odmah do ulaza gde će malo kasnije biti ubijen Ćuruvija)

Klub Ateljea, slatko ali ne i diskretno mesto, bio je nezanemarljivih 150 metara nizvodno i obično nije radio tokom celog dana, što je - gledano okom prosečnog dokonog rts operativca sa viškom prostora u želucu i kinte u džepu - eliminaciona mana
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:40 22.02.2015

Re: ..

ne možeš da posediš ako nema straha, ako ima straha, sediš. ja nisam nikada osećao strah već samo žalost prema ljudima koji tako ulupavaju svoje sudbine, za smrde, čak sam i sam, izmanimuplisan propagandom, umalo otišao 1999. na front. zaustavile me lepe žene vračarske.

čika Unfe, jbte, 150 m, zamisli?! da, taj kafe je bio. meni je to sve svejedno pošto nisam sa Taša, pa to mi je tu sve.

hajkula1 hajkula1 22:56 22.02.2015

Re: Re:cena i dostupnost

Unfuckable
Ja ne vide nikakve strasne stvari od kojih se moze osedeti u tekstu.
No dobro sve je u ocima citaoca a dosta toga i u prezentaciji.


ni ja
ali mi je bar malo jasniji mnogo puta iskazani kompleks spram Beograda

uzgred: ekipa sa televizije mostly se podgrevala u kafeu "57"
(odmah do ulaza gde će malo kasnije biti ubijen Ćuruvija)

Klub Ateljea, slatko ali ne i diskretno mesto, bio je nezanemarljivih 150 metara nizvodno i obično nije radio tokom celog dana, što je - gledano okom prosečnog dokonog rts operativca sa viškom prostora u želucu i kinte u džepu - eliminaciona mana



Misliš da se nisu zabavljali i družili po drugim mestima u Srbiji?
Samo što su neka mesta imala više poginulih i povređenih.
Sećam se da sam plakala, kada čujem za nekog da je stradao, u kupatilu, da me deca ne vide. Ostalo je sve bilo o.k.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:16 23.02.2015

Re: Re:cena i dostupnost

jbte, sada tek čitam ovo - kakav kompleks spram Bgd? jesi ti poludeo, brate?

stvarno me interesuje kako funkcioniše to - mislim, upišeš potpuno krivu predstavu, ozvaničiš je kao stav, i onda iz te krajnje krivo naherene predrasude razviješ pogrešan sud o nekome ili nečemu. kompleks prema Bgd? kako su samo tvoje oči sokolovske to primetile, ti i niko drugi? i najstrašnije je kada se tako iskrivljena psihologizacija razvije u (krivi) konačni sud. zanima me stvarno kako funkcioniše taj sustav, to da ljudi stavljaju sami sebe u zabludu.
bene_geserit bene_geserit 05:36 24.02.2015

Re: ..

Srđan Fuchs
ne možeš da posediš ako nema straha, ako ima straha, sediš. ja nisam nikada osećao strah već samo žalost prema ljudima koji tako ulupavaju svoje sudbine ...

Pa dobro bre, vi ljudi ko da ste napravljeni od pekmeza.
Sta se to tako strasno desilo u Srbiji?
Nije bilo rata kao u BiH, nije bilo ozbiljnog rata kao u vreme nasih roditelja i baba/deda, standard zivota je cak i u sred tog najveceg sranja bio bolji nego na 30% ili 40% zemljine kugle, bombardovanje NATO-a je bilo ni nalik ozbiljnim bombardovanjim u recimo WW2, regrutaciju je mogao da izbegne svako ko je hteo, diktratorska vladavina je realno bila meksa nego vladavina na pola zemaljske kugle, itd.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:53 24.02.2015

Re: ..

slažem se da je većina naših problema uhinjena. što se BiH tiče problem je teži, jer se tamo neće mirna realnost vratiti, još dugo. sa pojedinim ljudima iz Hrvatske odnos je led ledeni. takođe, veliki broj naših ljudi je prognan u Srbiju, gde ih je lokalna, neiskompleksirana "urbana" kultura dočekala na nož. ono čime ja pokušavam, i u praksi i ovako, teoretski, da se bavim jeste lečenje tog unutrašnjeg tkanja razdora, sumnje, nepoverenja, grubosti, cinizma, i tome sličnih negativnih stanja nastalih destrukcijom pređašnjeg kolektivnog identiteta.

ne slažem se da je miloševićeva Siva Diktatura imala naivan karakter i da je to nešto za relativizaciju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:54 24.02.2015

Re: ..

bene_geserit
Srđan Fuchs
ne možeš da posediš ako nema straha, ako ima straha, sediš. ja nisam nikada osećao strah već samo žalost prema ljudima koji tako ulupavaju svoje sudbine ...

Pa dobro bre, vi ljudi ko da ste napravljeni od pekmeza.
Sta se to tako strasno desilo u Srbiji?
Nije bilo rata kao u BiH, nije bilo ozbiljnog rata kao u vreme nasih roditelja i baba/deda, standard zivota je cak i u sred tog najveceg sranja bio bolji nego na 30% ili 40% zemljine kugle, bombardovanje NATO-a je bilo ni nalik ozbiljnim bombardovanjim u recimo WW2, regrutaciju je mogao da izbegne svako ko je hteo, diktratorska vladavina je realno bila meksa nego vladavina na pola zemaljske kugle, itd.

Да, готово апсолутно тачна оцена.

Ипак, један од мојих даљих рођака, избеглица из Хрватске, у оним чобанским прикупљањима "добровољаца" за војску био је од стране полиције депортован у Ердут, тамо код Арканових, а одатле даље, у смрт, у некој борби.

Ја сам 1985. скинуо униформу, и зарекао се да је више никад нећу обући. Осим неколико нејасних претњи судом, због оглушавања на војне позиве у резерву, ништа се крупније није догодило.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:54 24.02.2015

Re: ..

bilo kakav front za sps-ov režim je bio smejurija. i sada, sps je ubedljivo najbogatija stranka u Srbiji, a prodavali su Srbiju na svakom koraku na kojem su mogli. mene zanima ovo da zvanični Žuti Ljudi tovare mene za psihološku neuravnoteženost. voleo bih da mi autori objasne ovu stinky predrasudu.
urbana_gerila urbana_gerila 18:56 24.02.2015

Re: ..

Predrag Brajovic
bene_geserit
Srđan Fuchs
ne možeš da posediš ako nema straha, ako ima straha, sediš. ja nisam nikada osećao strah već samo žalost prema ljudima koji tako ulupavaju svoje sudbine ...

Pa dobro bre, vi ljudi ko da ste napravljeni od pekmeza.
Sta se to tako strasno desilo u Srbiji?
Nije bilo rata kao u BiH, nije bilo ozbiljnog rata kao u vreme nasih roditelja i baba/deda, standard zivota je cak i u sred tog najveceg sranja bio bolji nego na 30% ili 40% zemljine kugle, bombardovanje NATO-a je bilo ni nalik ozbiljnim bombardovanjim u recimo WW2, regrutaciju je mogao da izbegne svako ko je hteo, diktratorska vladavina je realno bila meksa nego vladavina na pola zemaljske kugle, itd.

Да, готово апсолутно тачна оцена.

Ипак, један од мојих даљих рођака, избеглица из Хрватске, у оним чобанским прикупљањима "добровољаца" за војску био је од стране полиције депортован у Ердут, тамо код Арканових, а одатле даље, у смрт, у некој борби.

Ја сам 1985. скинуо униформу, и зарекао се да је више никад нећу обући. Осим неколико нејасних претњи судом, због оглушавања на војне позиве у резерву, ништа се крупније није догодило.


prva asocijacija na komentare dvojice narodnih heroja ovdašnjih mi je neki govor biljane plavšić vojnicima postrojenim posle neke bitke u kojoj je bilo puno stradalih, parafraziram:
okupili smo se ovde da proslavimo važnu pobedu, mnogih koji su joj doprineli više nema, ali šta ćete - to je život.

posebno je život za te kojih više nema...

tako i ova dvojica egodrkoša - jednom je najveće postignuće to što nije znao gde je sklonište, drugom što je neko u vojnom odseku, iz ko zna kojeg razloga, odlučio da ne cima dobrog vojnika švejkbrajovića.
ali, iako jedan zna bar nekoga koga više nema a drugom je čak stradao rođak, ladno na kantar stavljaju tuđu muku i žrtvu i još ladnije kenjaju kako i nije neka.
urbana_gerila urbana_gerila 18:59 24.02.2015

Re: ..

Srđan Fuchs
bilo kakav front za sps-ov režim je bio smejurija. i sada, sps je ubedljivo najbogatija stranka u Srbiji, a prodavali su Srbiju na svakom koraku na kojem su mogli. mene zanima ovo da zvanični Žuti Ljudi tovare mene za psihološku neuravnoteženost. voleo bih da mi autori objasne ovu stinky predrasudu.


srđane, jebo te sps da te jebo sps!
niti su bombardovali zbog sps niti su bombardovali sps.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:49 24.02.2015

Re: ..

nope? oni su vlast? zbog čega su nas bombardovali osim zbog njihovih kretenskih državničkih odluka? sps je drkao sa onim sirenama, što je sasvim dovoljan razlog za hejt. ne peglaj sada neku Tadićevu saradnju korisnošću SPS-a. da se sfatimo, ne mrzim nikoga od vas, mrzim vreme samo, ne mrzim ličnosti.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:55 24.02.2015

Re: hate goes now with srgjee f ee

šta su radili koj qur, ako je bilo svima jasno, jebote ja sam se vratio 1998. da evakuišem majku, dakle svi su znali, svaka ptica na jebenoj periferiji od koje je Unf tako zgađen je znala da čemo biti gađani! do no give fuckin ain't no sps now! motherfuckah!

urbana_gerila urbana_gerila 19:57 24.02.2015

Re: ..

Srđan Fuchs
nope? oni su vlast? zbog čega su nas bombardovali osim zbog njihovih kretenskih državničkih odluka? sps je drkao sa onim sirenama, što je sasvim dovoljan razlog za hejt. ne peglaj sada neku Tadićevu saradnju korisnošću SPS-a. da se sfatimo, ne mrzim nikoga od vas, mrzim vreme samo, ne mrzim ličnosti.


htedoh da napišem - jebo te i tadić!, ali se onda setih da si ti moj brat, i da te ja gotivim i kada ne kapiraš šta govorim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:02 24.02.2015

peace n luv, no hejt among brods

ne može mene tadić jebat. izgubljeni krele. može unfa, on ga je odabrao, ali se i ne javlja, tako da nam nedostaje sagovornik.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:51 25.02.2015

Re: ..

urbana_gerila
posebno je život za te kojih više nema...

tako i ova dvojica egodrkoša - jednom je najveće postignuće to što nije znao gde je sklonište, drugom što je neko u vojnom odseku, iz ko zna kojeg razloga, odlučio da ne cima dobrog vojnika švejkbrajovića.
ali, iako jedan zna bar nekoga koga više nema a drugom je čak stradao rođak, ladno na kantar stavljaju tuđu muku i žrtvu i još ladnije kenjaju kako i nije neka.


angie01 angie01 11:43 25.02.2015

Re: ..

Pa dobro bre, vi ljudi ko da ste napravljeni od pekmeza.
Sta se to tako strasno desilo u Srbiji?


pa, samo je stradalo mnogo"dobrovoljaca" hvatanih nocu na spavanju, fakultetima i u kaficima, unistena je zemlja, ( sve u sklopu YU), ljudi osiromaseni, sve pokradeno,...curila je krv iz medija onoliko, dok smo mi simulirali normalan zivot,...eto, samo to!

pitaj moju najbolju drugaricu, kojoj je poginuo brat, pa je posle njihov otac umro od tuge, a majci ubrzo puklo srce od iste citnice- sta bi ti rekla na ovo tvoje sranje!
bene_geserit bene_geserit 04:34 27.02.2015

Re: ..

angie01
pitaj moju najbolju drugaricu, kojoj je poginuo brat, pa je posle njihov otac umro od tuge, a majci ubrzo puklo srce od iste citnice- sta bi ti rekla na ovo tvoje sranje!

Kakve veze imaju pojedinacni slucajevi i nesrecne sudbine sa time?
Pitaj ti bilo koga kome je neko izginuo od kumunisticke ruke sta misli o ovim vasim zalopojkama sto titove exYugoslavije vise nema.

Na kojoj planeti vi to zivite pa komentariste tipa "niko ne moze da razume kroz sta smo mi prosli"?
Mora da je neka druga planeta a ne Zemlja i neka druga vrsta a ne ljudska.
Posto se na planeti Zemlji, sa ljudskom prirodom takvom kakvom je, neuporedivo veca sranja desavaju svaki dan. I solidan % populacije iste nikada u zivotu nije ziveo tako dobro kao mi 90-tih.
Tako da jedino sto vecina ljudi ne bi mogla da razume je za koji qrac mi kukamo?
A na stranu sto se sve to desilo pre 15-25 godina. Svet koji ima imalo pameti bi prestao sa zalopojkama o necemu posle toliko godina i gledala unapred.
tyson tyson 22:23 20.02.2015

Zaboravljeni asovi


Ivan Kovačević se zvao portparol SPO; inače profesor na etnologiji, na beogradskom Flozofskom fakultetu.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:02 21.02.2015

Re: Zaboravljeni asovi

ivan, da, mislim da se aleksandar zove sadašnji reprezentativac OK Srbije. fala na korekciji. ne, ni on se ne zove aleksandar, taj se zove nikola. sada, mislim da se aleksandar zove neki klinac iz fk zvezda?!
hajkula1 hajkula1 22:24 20.02.2015

Podsećanja


Srki,



angie01 angie01 00:48 21.02.2015

u jednom dahu

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:29 21.02.2015

Re: u jednom dahu

Hajk i NG, hvala, i pozdrav AFŽ-u!
pape92 pape92 01:47 21.02.2015

Čile noću

Bolanov roman Čile noću se završava rečima: a onda se podigla oluja govana. Pretpostavljam da se nešto slično može očekivati i u tvom nastavku.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:36 21.02.2015

Re: Čile noću

earthquakin storm
vera.nolan2 vera.nolan2 21:54 21.02.2015

care!




stil pisanja neviđen,ali sjajno...
JJ Beba JJ Beba 00:13 22.02.2015

srks

sweet64 sweet64 01:32 22.02.2015

Bravo,

iskreno i od srca, čestitam na blogu!!!
alselone alselone 08:58 22.02.2015

Brojutro

Komšo super ti je ova priča, emotivna i iskrena. Pridruzujem se ekipi koja trazi nastavak.
urbana_gerila urbana_gerila 21:00 22.02.2015

Re: Brojutro

alselone
Komšo super ti je ova priča, emotivna i iskrena. Pridruzujem se ekipi koja trazi nastavak.


reci srđanu da nisam svratio jer ovaj put nijesam ima primjedbi.
i pusti mu neku ziku.

alselone alselone 22:00 22.02.2015

Re: Brojutro

i pusti mu neku ziku.


Moja preporuka za veceras. Upravo smo poslusali dva puta.

urbana_gerila urbana_gerila 23:17 22.02.2015

Re: Brojutro

alselone
i pusti mu neku ziku.


Moja preporuka za veceras. Upravo smo poslusali dva puta.



bemti, a nekad davno me je krckanje vinila nerviralo...

nego, kad sam već kod nekad davno, zar se i na primeru ove pesme ne vidi sa koliko se ljubavi i poštovanja odnosilo prema deci dok se neko nije setio dečjih prava...
alselone alselone 23:19 22.02.2015

Re: Brojutro

bemti, a nekad davno me je krckanje vinila nerviralo...


Ja pustio sinu a on, navikavsi na "besprekoran" digitalni zvuk, ispravio se, gleda, slusa - tata, sta to puca.

nego, kad sam već kod nekad davno, zar se i na primeru ove pesme ne vidi sa koliko se ljubavi i poštovanja odnosilo prema deci dok se neko nije setio dečjih prava...

Vidi se.
urbana_gerila urbana_gerila 23:28 22.02.2015

Re: Brojutro

alselone
Ja pustio sinu


nek je živ i zdrav i da mu ćalac kupi gramofon.
alselone alselone 23:35 22.02.2015

Re: Brojutro

nek je živ i zdrav i da mu ćalac kupi gramofon.


He, he, he, hvala. Da, to bi bila odlicna ideja.
milisav68 milisav68 08:23 23.02.2015

Re: Brojutro

alselone
nek je živ i zdrav i da mu ćalac kupi gramofon.


He, he, he, hvala. Da, to bi bila odlicna ideja.

Ne znam kako je tamo kod vas, ali kod nas na buvljaku mogu da se kupe odlične mašine iz Beč za male pare.

Technics SL-1200
alselone alselone 08:30 23.02.2015

Re: Brojutro

Ne znam kako je tamo kod vas, ali kod nas na buvljaku mogu da se kupe odlične mašine iz Beč za male pare.

Technics SL-1200


Nisam gledao ako pretpostavljam da je slicna situVacija.
urbana_gerila urbana_gerila 09:42 23.02.2015

Re: Brojutro

milisav68
alselone
nek je živ i zdrav i da mu ćalac kupi gramofon.


He, he, he, hvala. Da, to bi bila odlicna ideja.

Ne znam kako je tamo kod vas, ali kod nas na buvljaku mogu da se kupe odlične mašine iz Beč za male pare.

Technics SL-1200


ili neki s trubom ili ništa!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana