Ljudska prava| Politika| Život

Ženska prava i po lule duvana*

gordanac RSS / 08.03.2015. u 00:42

Rene_Magritte-Les_deux_mysteres-1300px.jpg

Mi žene rođene u drugoj polovini XX veka smo prva generacija žena ikada rođenih, a da su nam unapred bila namenjena prava po kojima smo mogle biti smatrane ljudskim bićima, jednakim pred zakonom kao i muškarci. Hiljadama godina ranije nikome nije palo na pamet da bi to moglo biti tako, da nije normalno da muška polovina čovečanstva smišlja sva pravila, a da se ženska polovina tim pravilima bespogovorno i ćutke povinuje, da tim pravilima služi i da živi svoj jedini život bez prava da se pita i odlučuje sviđa li joj se išta od tog života. Ćuti, slušaj i radi, „ja te 'lebom 'ranim“, tako je bilo.

Odakle nam ta prava?

Izborile se i za njih ginule prethodne generacije žena, bezimene, često zaboravljene, hapšene, progonjene, streljane, vešane samo zato što su htele da žive svoj ženski život kao ljudska bića.

Šta su tražile?

Pravo na školovanje, na rad, na imovinu, na račun u banci, pravo da putuju same kud žele, da glasaju, da učestvuju u javnom, političkom životu, pravo da žive svoj život bez nasilja, da biraju hoće li se udati ili ne, hoće li rađati ili ne. Pravo na slobodan izbor o tome kako će, s kim i gde da provedu svoj život.

I ne bismo mogle imati ta prava zapisana i pre nego što smo se rodile da neka muška većina nije o tome odlučila, a zbog jasnog zahteva tih generacija žena na čijim ramenima danas stojimo pripremajući svoja ramena za sve one koji dolaze posle nas, da žive bolje i da zaista uživaju sva svoja prava.

Jer se često u svakodnevici dešava da nam naša zapisana prava ne vrede ni po lule duvana zbog dubine i snage naslaga predrasuda o tome da je svaka žena roba, a ne osoba, da se prema svakoj ženi možeš ophoditi kako ti se ćeifne, da je možeš omalovažavati, ponižavati i uvredama „stavljati na njeno mesto“.

U tome je, uglavnom, razlog zašto obeležavamo 8.mart, zašto imamo akciju „16 dana borbe protiv nasilja“, zašto neprekidno moramo da dokazujemo da smo dostojne prava koja su nam garantovana 1948 Deklaracijom UN i svim kasnijim zakonima i propisima.

Zabranjeno je da te pri primanju na posao pitaju o bračnom statusu i „hoćeš li imati dece“,

J2mMhDUJKkc.jpg

 zabranjeno je da te neko mlati kad god mu padne na pamet, zabranjeno je da ti plata bude manja nego muška, zabranjeno je da ti se rugaju samo zato što si žena, da te ućutkuju, omalovažavaju i smatraju robom i svojinom, a ne ljudskim bićem, ravnopravnim i jednakim sa muškarcima.

Ipak, sve to se dešava mnogim ženama, sve to unesrećuje mnoge žene u raznom životnom dobu bez obzira na zapisana prava.

Zašto je tako teško u život pretvoriti sve te zapisane reči? Zašto tako sporo teče proces prihvatanja zakonske obaveze zabrane ponašanja zasnovane na predrasudi da se svega toga i „ne moramo držati k'o pijan plota“ samo zato što je o ženama reč?

Šta su objašnjenja pretvaranja ženskih prava u „po lule duvana“? Duga  je i maštovita ta lista, lako se prepoznaju, s lakoćom izgovoraju svuda.

Ako dobija batine „sama je to tražila, provociranjem, a i bio je pijan i nesrećan, jer ga ona psihički maltretira“.

Ako je odbiju zaposliti, to je zato „šta ću s njom, udaće se ima dete, stalno bolovanje, nemam ja para za to, nek' je izdržava neko“.

Ako želi u politiku onda čuje „pa šta ćeš, nije to za žene, nema kvalitetnih žena, a i same žene nisu zainteresovane, u stvari“.

Ako želi auto, zemlju ili kuću na svom imenu  pitaće je „jeste li udati? kako niste, zašto niste?“

Ako sama sebi bira šta će obući obratiće joj se „eto kako se izazovno oblačiš, a posle kukaš što ti zvižde“ ili „oblači se k'o da je sama sebi mama“, ako je ružna to je najvažnije što se o njoj treba znati, ako je lepa zna se šta joj sleduje, da zavodi i da joj se nadevaju imena razna.

I najgora uvreda koja joj se može uputiti je – da je feministkinja, što je naravno „sačuvaj bože!“.

Ako stojite dok ovo čitate – sedite, jer imam nešto da vam kažem. Ako ste na rečima za sva ženska prava, za jednakost i ravnopravnost, onda ste i feminista, čak i ako ste ubeđeni da niste.

I zato vam čestitam 8.mart.

 

*tekst je objavljen u listu "Nedeljnik", 5.03. 

 



Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 09:22 10.03.2015

Пећина одјека

Anonimni Pojedinac

Pa izgleda da je ipak bitno, cim se tako zuri da se ogradi od te odvratne etikete.



Рекох већ, мислим да свака политизација овог питања у овој и оваквој Србији може бити само контрапродуктивна...

Али шта ћеш, изгледа да се овде никако не могу избећи те политизације, ције, ције, ције,...
jkt2010 jkt2010 02:45 08.03.2015

Gost komentator: mali Perica

gordanac
Mi žene rođene u drugoj polovini XX veka smo prva generacija žena ikada rođenih, a da su nam unapred bila namenjena prava po kojima smo mogle biti smatrane ljudskim bićima, jednakim pred zakonom kao i muškarci.



U toj prvoj polovini XX veka, moj pradeda je naravno jedini radio ali od te jedne plate izdržavao četvoro dece. Baba je bila obespravljena i njen posao je bio da pazi decu i dedu i da vodi računa o kući. Baba je bila neprosvetljena i nije shvatala da je u stvari nesrećna i obespravljena.

Polovinom tog XX veka, plata mog dede već je bila nedovoljna za samo dvoje dece; zbog progresa su bile potrebne dve plate. Hvala bogu pa je i baba bila dobila sva prava pa je mogla da radi kao i deda, a decu im je čuvala država. Dok je za jednu platu moj pradeda morao da radi sam, sada su za tu istu jednu platu pravo da rade dobila oba roditelja.

Početkom ovog XXI veka, progres sa ljudskim pravima je uznapredovao još više, pa su potrebne tri plate da bi podigao jedno dete...Na žalost, mi deca još uvek nemamo pravo glasa pa ja ne mogu ni da se zaposlim da bih pomogao roditeljima, mada već imam skoro 12 godina. Ali zato moji roditelji imaju garantovano pravo da rade po dva posla, a i niko ne sme da ih tera na godišnji odmor ili na vikend, tako da je sve u najboljem redu.

Mali Perica.
gordanac gordanac 10:46 08.03.2015

Re: Gost komentator: mali Perica

mali, cinični, netrpeljivi Perica
Baba je bila neprosvetljena i nije shvatala da je u stvari nesrećna i obespravljena.

Naravno da je shvatala, otuda i potiču ženski pokreti XIX i XX veka - od shvatanja.
Polovinom tog XX veka, plata mog dede već je bila nedovoljna za samo dvoje dece; zbog progresa su bile potrebne dve plate. Hvala bogu pa je i baba bila dobila sva prava pa je mogla da radi kao i deda, a decu im je čuvala država. Dok je za jednu platu moj pradeda morao da radi sam, sada su za tu istu jednu platu pravo da rade dobila oba roditelja.

Šta vas sprečava da jasno kažete svoj stav da je ženi mesto u kući "u kuhinji, s decom, a možda i u crkvi"?
Početkom ovog XXI veka, progres sa ljudskim pravima je uznapredovao još više, pa su potrebne tri plate da bi podigao jedno dete...Na žalost, mi deca još uvek nemamo pravo glasa pa ja ne mogu ni da se zaposlim da bih pomogao roditeljima, mada već imam skoro 12 godina. Ali zato moji roditelji imaju garantovano pravo da rade po dva posla, a i niko ne sme da ih tera na godišnji odmor ili na vikend, tako da je sve u najboljem redu.

O, ta se stvar vrlo jednostavno rešava na tvoju i Pericinu sreću - ukinete sva ta ljudska prava koja su "nanela toliko zla ljudima i ekonomiji". Ima sasvim ozbiljnih pokreta koji su nosioci te ideja. I sve se lepo vrati na kraj XIX i početak XX veka, kad su takvi ogorčeni i pakosni cinici bili apsolutna, beprikosnovena većina. Samo se sami sada ženiraju da to stvarno budu opet - otud samo verbalni otrov u jeziku, bez dela, sad je takva većina.
8c_competizione 8c_competizione 12:14 08.03.2015

Re: Gost komentator: mali Perica

možda i u crkvi


ne bi to jkt2010 nikada direktno, odmah i sama inicirala

ali se voda polako vodi na pravu vodenicu
hajkula1 hajkula1 12:26 08.03.2015

Re: Gost komentator: mali Perica

gordanac
mali, cinični, netrpeljivi Perica
Baba je bila neprosvetljena i nije shvatala da je u stvari nesrećna i obespravljena.

Naravno da je shvatala, otuda i potiču ženski pokreti XIX i XX veka - od shvatanja.
Polovinom tog XX veka, plata mog dede već je bila nedovoljna za samo dvoje dece; zbog progresa su bile potrebne dve plate. Hvala bogu pa je i baba bila dobila sva prava pa je mogla da radi kao i deda, a decu im je čuvala država. Dok je za jednu platu moj pradeda morao da radi sam, sada su za tu istu jednu platu pravo da rade dobila oba roditelja.

Šta vas sprečava da jasno kažete svoj stav da je ženi mesto u kući "u kuhinji, s decom, a možda i u crkvi"?
Početkom ovog XXI veka, progres sa ljudskim pravima je uznapredovao još više, pa su potrebne tri plate da bi podigao jedno dete...Na žalost, mi deca još uvek nemamo pravo glasa pa ja ne mogu ni da se zaposlim da bih pomogao roditeljima, mada već imam skoro 12 godina. Ali zato moji roditelji imaju garantovano pravo da rade po dva posla, a i niko ne sme da ih tera na godišnji odmor ili na vikend, tako da je sve u najboljem redu.

O, ta se stvar vrlo jednostavno rešava na tvoju i Pericinu sreću - ukinete sva ta ljudska prava koja su "nanela toliko zla ljudima i ekonomiji". Ima sasvim ozbiljnih pokreta koji su nosioci te ideja. I sve se lepo vrati na kraj XIX i početak XX veka, kad su takvi ogorčeni i pakosni cinici bili apsolutna, beprikosnovena većina. Samo se sami sada ženiraju da to stvarno budu opet - otud samo verbalni otrov u jeziku, bez dela, sad je takva većina.



On se žustro zalaže za prava gejeva. Ne mali Perica. Jkt2010.
pape92 pape92 00:52 09.03.2015

Re: Gost komentator: mali Perica

njen posao je bio da pazi decu i dedu i da vodi računa o kući.
[b]
looping looping 06:39 08.03.2015

1

Odakle nam ta prava?
Izborile se i za njih ginule prethodne generacije žena, bezimene, često zaboravljene, hapšene, progonjene, streljane, vešane samo zato što su htele da žive svoj ženski život kao ljudska bića.

U Srbiji nije bilo toliko borbe čini mi se. Link.
Svim ženama sretan 8 mart.
looping looping 07:44 08.03.2015

1

Ako stojite dok ovo čitate – sedite, jer imam nešto da vam kažem. Ako ste na rečima za sva ženska prava, za jednakost i ravnopravnost, onda ste i feminista, čak i ako ste ubeđeni da niste.

Naravno. Pre svega zato što je feminizam definisan kao pokret kome je cilj izjednačavanje prava žena i muškaraca.
Problem je u tome što ima dosta žena koje tvrde da su feministkinje a zapravo to nisu.
gordanac gordanac 10:48 08.03.2015

Re: 1

looping
Ako stojite dok ovo čitate – sedite, jer imam nešto da vam kažem. Ako ste na rečima za sva ženska prava, za jednakost i ravnopravnost, onda ste i feminista, čak i ako ste ubeđeni da niste.

Naravno. Pre svega zato što je feminizam definisan kao pokret kome je cilj izjednačavanje prava žena i muškaraca.
Problem je u tome što ima dosta žena koje tvrde da su feministkinje a zapravo to nisu.

Nije problem.
Ko god ne izgovara reči o ravnopravnosti i jednakosti - nema veze s feminizmom, kao i oni koji zagovaraju ideje osvetničkog društva, a ne vladavinu prava kad je u pitanju ravnopravnost i jednakost pred zakonom.
emsiemsi emsiemsi 10:55 08.03.2015

Re: 1

gordanac
looping
Ako stojite dok ovo čitate – sedite, jer imam nešto da vam kažem. Ako ste na rečima za sva ženska prava, za jednakost i ravnopravnost, onda ste i feminista, čak i ako ste ubeđeni da niste.

Naravno. Pre svega zato što je feminizam definisan kao pokret kome je cilj izjednačavanje prava žena i muškaraca.
Problem je u tome što ima dosta žena koje tvrde da su feministkinje a zapravo to nisu.

Nije problem.
Ko god ne izgovara reči o ravnopravnosti i jednakosti - nema veze s feminizmom, kao i oni koji zagovaraju ideje osvetničkog društva, a ne vladavinu prava kad je u pitanju ravnopravnost i jednakost pred zakonom.

Ја сам противник равноправности жена и мушкараца.
Залажем се за привилегован положај жена !
gordanac gordanac 11:00 08.03.2015

*

Ја сам противник равноправности жена и мушкараца.
Залажем се за привилегован положај жена !

Onda si zaludan, danas ili i inače.
Ili te zabavlja da čitaš šta te ne zanima i to komentarišeš, biva to, kažu da se i ljudi što prepadaju druge ljude po parkovima isto ludo zabavljaju, veseljaci.
emsiemsi emsiemsi 11:44 08.03.2015

Re: *

gordanac
Ја сам противник равноправности жена и мушкараца.
Залажем се за привилегован положај жена !

Onda si zaludan, danas ili i inače.
Ili te zabavlja da čitaš šta te ne zanima i to komentarišeš, biva to, kažu da se i ljudi što prepadaju druge ljude po parkovima isto ludo zabavljaju, veseljaci.

Глупости !
Какво препадање у парковима !?
Какве то везе има са мојом жељом да жене имају привилегован положај у односу на мушкарце ?
Није чудо да то ти не можеш да схватиш (нити да треба), јер је то став озбиљних мушкараца.
looping looping 12:39 08.03.2015

Re: *

emsiemsi
gordanac
Ја сам противник равноправности жена и мушкараца.
Залажем се за привилегован положај жена !

Onda si zaludan, danas ili i inače.
Ili te zabavlja da čitaš šta te ne zanima i to komentarišeš, biva to, kažu da se i ljudi što prepadaju druge ljude po parkovima isto ludo zabavljaju, veseljaci.

Глупости !
Какво препадање у парковима !?
Какве то везе има са мојом жељом да жене имају привилегован положај у односу на мушкарце ?
Није чудо да то ти не можеш да схватиш (нити да треба), јер је то став озбиљних мушкараца.

Pazi, ako hoćeš da žene imaju veća prava onda ne možeš jednoj ženi da kažeš "Глупости !", "Није чудо да то ти не можеш да схватиш" i slično. To bi značilo da se sprdaš sa ženama.
emsiemsi emsiemsi 08:44 08.03.2015

Срећан 8. март

... свима које(и) га славе --- уз мелодију "луло моја" !

Черевићан Черевићан 09:34 08.03.2015

одмене

Блогеркама, узпољупце,
јер немењам знан ми стил
у поводу марта осмог
вируални каранфил
gordanac gordanac 10:57 08.03.2015

:)

Черевићан

одмене
Блогеркама, узпољупце,
јер немењам знан ми стил
у поводу марта осмог
вируални каранфил

:)
I za uzvrat osmejakzahvalan
BigBadWolf BigBadWolf 10:07 08.03.2015

Istorijski 8. mart

Cestitke svim koleginicama nastavnicama istorije koje ce ovaj 8. mart provesti dezurajuci i pregledajuci testove na opstinskom takmicenju.
tasadebeli tasadebeli 10:23 08.03.2015

Re: Istorijski 8. mart

BigBadWolf
Cestitke svim koleginicama nastavnicama istorije koje ce ovaj 8. mart provesti dezurajuci i pregledajuci testove na opstinskom takmicenju.






Зато су то ове моје колегинице из кола српских сестара (а и ја са њима) то лепо радиле јуче, 7. марта, на дан инжињерије бивше ЈНА.

Ја сам пристао да читав тај јучерашњи дан, који још увек сматрам својим личним малим празником иако је у Војсци Србије он одавно укинут, проведем на општинском такмичењу из српског и да прегледам тестове заједно са колегиницама да оне данас, на свој дан, не би морале то да раде, већ да недељу проведу са својом децом и породицама јер их већ дуго нису виделе.

Баш сам се жртвовао за моје колегинице...




vladimir petrovic vladimir petrovic 10:42 08.03.2015

Tout y est


On This International Women's Day, Let's Recognize the Value of Investing in Women and Girls (Huffpost)
princi princi 10:43 08.03.2015

Pisanje o pravima

žena na 8. mart ili o pravima LGBT zajednica na dan Pridea je, po meni, primer političkog zicera, sigurice, ne možeš da mašiš osim ako si ono baš totalna dileja.

Pisanje o problemima sa slobodama kretanja (predloženoj pomorskoj blokadi Libije, na primer), prava na rad pa i slobodan život, koju su sve ne kršenje lokalnih zakona nego međunarodnih povelja na kojima je šatro sazdan moderan svet, je mnogo, mnogo trickyje i iziskuje mnogo više petlje.

Uzgred, vrlo zabrinjavajući trend je relativno veća diskriminacija žena u razvijenom svetu u odnosu na neka ranija vremena. Kao da je od one konzervativne "revolucije" Tačerke i Regana 80-tih proces emancipacije žena izgubio na dahu i da je, da se frazeološkim jezikom izrazim, točak istorije vraćen unazad. Ne znam kako je u EU, ali je to definitivno slučaj i u UK i u USA i Australiji i u Kanadi. Žene mogu raditi uslužne poslove, mundane zanimanja, mogu i istraživanje, ali kad dolazi do kritičnih zanimanja, gde ima nekog decision makinga, tu ih je primetno manji broj.
gordanac gordanac 10:55 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

žena na 8. mart ili o pravima LGBT zajednica na dan Pridea je, po meni, primer političkog zicera, sigurice, ne možeš da mašiš osim ako si ono baš totalna dileja.

Vidiš da možeš da mašiš, s lakoćom, šaramntnom, mašiš fokus na temu.
Pri čemu ništa od svega toga nije tricky.
Žene nikad do sada nisu imale značajn udeo u bilo kom procesu donošenja odluka, a ono što nazivaš emancipacijom je u neprekidnom, blagom, ali stalnom uzlaznom toku, sa stagnacijama, povremenim, u društvima koja sama sebe s pravom smatraju najrazvijenijim i vodećim, kao i u onim drugim.
O tome se i radi. Snaga naslaga stereotipa je još uvek tek malo okrunjena za proteklih 50 odnosno stotinak godina.
petronijevic001 petronijevic001 11:38 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

kick68

Ni ja nikada nisam videla muskarca baba-seru, pa ne znaci da takvi ne postoje:)


emsiemsi

Глупости !



mina13


To je zato što um caruje snaga klade valja....

Ја сам написао аргументе.Жене доминирају у просвети, здравству, администрацији, судству.Ово су делатности које су на известан начин привилегија у Србији, јер омогућавају бољи радноправни статус и веће плате него приватни сектор.У овим делатностима раде стотине хиљада људи а међу њима жене чине већину преко 2/3.

Чим неко напише нешто аргументовано што не иде у прилог сталне кукњаве о наводној женској дискриминацији онда се пискарају неозбиљни и неаргументовани коментари, а онда се наставља са писанијем нетачних ствари:

gordanac


Žene nikad do sada nisu imale značajn udeo u bilo kom procesu donošenja odluka,


Жене имају деценијама значајан удео у доношењу одлука.Жене доминирају једном граном власти-судством, и то је тако већ 30-так година.Задњих 10-так година 3 жене су били председници Врховног суда Србије, а само 1 мушкарац.Жене чине преко 80% судија у основним, прекршајним, привредним, вишим судовима.У неким судовима нема судија-мушкараца.Међу административним особљем проценат жена је и већи.

То значи да жене(углавном) одлучују о нашим имовинским правима, слободи, прекршајној одговорности, радним односима, насиљу о породици итд.


mina13 mina13 11:52 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

Ја сам написао аргументе.Жене доминирају у просвети, здравству, администрацији, судству

gordanac

Žene nikad do sada nisu imale značajn udeo u bilo kom procesu donošenja odluka,


To nisu argumenti. Žene rade u tim sektorima jer muškarci smatraju da će ispasti seka-Perse ako se odluče za neki od njih. A žene n e u č e s t v u j u značajno u procesu donošenja odluke, u smislu ZAKONODAVSTVA, jer su ove oblasti, kao i sve druge, regulisane ZAKONIMA, koji se donose u Skupštini, gde je zastupljenost žena mala. Ni u sudstvu žene nisu zastupljenije, a osim toga, sudnstvo NIJE donošenje odluka, već samo PRIMENA već donetih propisa (striktno u granicama istih) od strane gore pomenute Skupštine na konkretne slučajeve. A ako je parametar privilegovanosti naš raspadnuti privatni sektor, gde većinu, takodje, čine muškarci, onda u redu.
Samo uz reč, u društvima koja su ekonomski razvijenija od našeg, rad u državnom sektoru je daleko manje profitabilan od rada u privatnom sektoru.
I takodje samo uz reč, nisam feministkinja jer IMAM ista prava i sposobnosti kao bilo ko drugi, a umem za njih i da se izborim.
kick68 kick68 16:37 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

To nisu argumenti. Žene rade u tim sektorima jer muškarci smatraju da će ispasti seka-Perse ako se odluče za neki od njih. A žene n e u č e s t v u j u značajno u procesu donošenja odluke, u smislu ZAKONODAVSTVA

Nisu, puke tvrdnje. Za sudstvo ne znam, ali u prosveti su zene uvek dominirale, a raditi u prosveti nije nikakva privilegija. Nikada nije ni bila. U toku je nekakav strajk, ili mi se cini?

I moja baba-sera i sluzbenice gospodina Petronijevica, imaju nesto zajednicko: sef im je u najvecem broju slucajeva - muskarac:)
Jukie Jukie 18:07 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

kick68
raditi u prosveti nije nikakva privilegija. Nikada nije ni bila. U toku je nekakav strajk, ili mi se cini?

Kakav štrajk, vidiš da se uveliko održavaju takmičenja i pregledaju rezultati istih... Da je štrajk ne bi prosvetar video školu na neradni dan...
hajkula1 hajkula1 19:07 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima



Ja ću pre kod muškarca ginekologa, nego kod žene, pa ti vidi.
hajkula1 hajkula1 19:08 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima



Ja ću pre kod muškarca ginekologa, nego kod žene, pa ti vidi.
petronijevic001 petronijevic001 23:42 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

mina13
Ја сам написао аргументе.Жене доминирају у просвети, здравству, администрацији, судству

gordanac

Žene nikad do sada nisu imale značajn udeo u bilo kom procesu donošenja odluka,


To nisu argumenti. Žene rade u tim sektorima jer muškarci smatraju da će ispasti seka-Perse ako se odluče za neki od njih. A žene n e u č e s t v u j u značajno u procesu donošenja odluke, u smislu ZAKONODAVSTVA, jer su ove oblasti, kao i sve druge, regulisane ZAKONIMA, koji se donose u Skupštini, gde je zastupljenost žena mala. Ni u sudstvu žene nisu zastupljenije, a osim toga, sudnstvo NIJE donošenje odluka, već samo PRIMENA već donetih propisa (striktno u granicama istih) od strane gore pomenute Skupštine na konkretne slučajeve. A ako je parametar privilegovanosti naš raspadnuti privatni sektor, gde većinu, takodje, čine muškarci, onda u redu.
Samo uz reč, u društvima koja su ekonomski razvijenija od našeg, rad u državnom sektoru je daleko manje profitabilan od rada u privatnom sektoru.
I takodje samo uz reč, nisam feministkinja jer IMAM ista prava i sposobnosti kao bilo ko drugi, a umem za njih i da se izborim.


Жене су у судству заступљеније од мушкараца, то је ноторна чињеница, како међу руководећим кадром(судије) тако и међу административним особљем.

Судство јесте доношење одлука, јер сви процесни закони предвиђају да суд доноси одлуке, у форми пресуда, решења, закључака, наредби итд.

Жене учествују у доношењу закона, јер жене бирају народне посланике и преко њих и жене врше законодавну власт.

blogovatelj blogovatelj 23:47 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

sef im je u najvecem broju slucajeva - muskarac


sef ili šef?
gordanac gordanac 23:59 08.03.2015

Re: Pisanje o pravima

Жене су у судству заступљеније од мушкараца, то је ноторна чињеница, како међу руководећим кадром(судије) тако и међу административним особљем.

Судство јесте доношење одлука, јер сви процесни закони предвиђају да суд доноси одлуке, у форми пресуда, решења, закључака, наредби итд.

Жене учествују у доношењу закона, јер жене бирају народне посланике и преко њих и жене врше законодавну власт.

:))
A sve to notorno se desilo samo od sebe spontano i oduvek je tako bilo ...

Uvek je veselje čitati stavove ljudi koji ne primećuju snažne oprečnosti u onome što pišu kao posledicu vidljivih predrasude, a sve u pokušaju da ne kažu jasno "treba sva ta prava poukidati! kakva prava, kakvi bakrači!"
Aha - sve te loše prikrivene netrpeljivosti, lako se otkriju, jer svi znaju :
"U sudstvu je sve vrvelo od žena do pre pedesetak godina, i u nauci - nisi mogao proći od žena s akademskim zvanjima, a o previše samo ženskih škola u koje muški nisu mogli ispredaju se legende ... i jedva su muškarci izborili sebi to pravo glasa, da malko poprave to strašno stanje u kom su samo žene odlučivale u politici, nigde muških nije bilo, zato sve te žene samo nešto izvode, kerefeke i laži o nepostojanju ravnopravnosti, naprotiv, one maltretiraju muškarce, i kao što je rekao jedan veliki humanista treba samo "Kinder, Küche, Kirche" treba sve njih staviti na njihovo mesto, Bogu je tako ugodno".

I kod takvih stavova uvek je zgodno pitati imaoca od istih "tučeš li ti neku ženu, onako rekreativno, jer takve prevarantkinje i nisu za bolje, ha?"
kick68 kick68 03:21 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

hajkula1
Ja ću pre kod muškarca ginekologa, nego kod žene, pa ti vidi.

A zubar, muskarac ili zena?:)))
kick68 kick68 03:22 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

blogovatelj
sef im je u najvecem broju slucajeva - muskaracsef ili šef?

Tastatura mea, regulae meae:)
kick68 kick68 03:24 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

Жене су у судству заступљеније од мушкараца, то је ноторна чињеница

Posto nema nacina da proverimo, moracemo da ti verujemo na rec.
Milan Novković Milan Novković 08:17 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

A sve to notorno se desilo samo od sebe spontano i oduvek je tako bilo

Ja notorno moram da pazim da žena nije u blizini kad idem prema frižideru i to se desilo na meni neki nedokučiv način
gordanac gordanac 08:37 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

Milan Novković
A sve to notorno se desilo samo od sebe spontano i oduvek je tako bilo

Ja notorno moram da pazim da žena nije u blizini kad idem prema frižideru i to se desilo na meni neki nedokučiv način

:))
To je iz zbirke pripovedaka "Zašto frižider ima svetlo?"
tasadebeli tasadebeli 08:59 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

kick68

u prosveti su zene uvek dominirale, a raditi u prosveti nije nikakva privilegija. Nikada nije ni bila. U toku je nekakav strajk, ili mi se cini?



Али је зато барем у просвети доследно поштовано да жене и мушкарци имају иста примања за исто радно место.

Чак у мом случају моја драга има целих 900 динара већу плату због 5 година више стажа у просвети убележених у радној књижици.

Минули рад јој је оволики!

Али није важно, све то дође у неки просек када видиш да нека дактилографкиња у органима локалне управе има дупло већу плату од професорке у школи. (Јбг, моја комшика дактилографкиња у тим органима - и члан неке странке, наравно - ионако каже да је завршила дактилографски факултет, па смо барем по образовању једнаки.)

Него, има у тој просвети и неколико будала који су одувек сматрали да је рад у просвети баш привилегија. Вероватно зато што то никада до сада (наглашавам, до сада) и нису мерили висином плате него својом улогом у друштву.

И, право да ти кажем, просвета нам и јесте таква баш због тога што читаво друштво сматра и увек је сматрало да то није никаква привилегија.

Зато и јесте у току тамо некакав штрајк који, због тога што је друштво у ствари баш брига за просвету, иде ка јавном протесту са разапетим шаторима у парку преко пута зграде министарства у Немањиној улици 17. марта. (ЛИНК)

Али то је нека друга тема... А можда и није када причамо о правима жена.

И права жена су део општих људских права, зар не?

Естаблишменте неолиберални са свим својим владама на сунцу и у сенци! Ево је иде бабарога! Бу!



kick68 kick68 15:20 09.03.2015

Re: Pisanje o pravima

нека дактилографкиња у органима локалне управе има дупло већу плату од професорке у школи

Cistacica u banci imala je moju platu svojevremeno.

Него, има у тој просвети и неколико будала који су одувек сматрали да је рад у просвети баш привилегија. Вероватно зато што то никада до сада (наглашавам, до сада) и нису мерили висином плате него својом улогом у друштву.

Taso, razumemo se. You are preaching to the choir. Nije to kako mali Perica zamislja prosvetu: fini poslic sa redovnom platom.
Mozda jedini fizicki posao za koji ti treba fakultet:)
bene_geserit bene_geserit 06:55 10.03.2015

Re: Pisanje o pravima

gordanac
i kao što je rekao jedan veliki humanista treba samo "Kinder, Küche, Kirche" treba sve njih staviti na njihovo mesto, Bogu je tako ugodno".

I kod takvih stavova uvek je zgodno pitati imaoca od istih "tučeš li ti neku ženu, onako rekreativno, jer takve prevarantkinje i nisu za bolje, ha?"

Posto si i mene gore ubacila u tu kategoriju definisanu recima velikog humaniste, samo da napomenem da moja zena trenira karate, a i cerka, uskoro ce da dodju do crnog pojasa, imaju i neke podugacke motke, a bogumi pricaju vec i o nekim macevima.
Tako da u celoj prici mogu samo da se nadam da ja necu da dobijem batine. Evo kupio sam im i onaj veliki dzak za udaranje sto se kaci, reko' sto je sigurno sigurno je, manje su sanse ako vec imaju u nesto da udaraju .
gordanac gordanac 08:00 10.03.2015

Re: Pisanje o pravima

bene_geserit
gordanac
i kao što je rekao jedan veliki humanista treba samo "Kinder, Küche, Kirche" treba sve njih staviti na njihovo mesto, Bogu je tako ugodno".

I kod takvih stavova uvek je zgodno pitati imaoca od istih "tučeš li ti neku ženu, onako rekreativno, jer takve prevarantkinje i nisu za bolje, ha?"

Posto si i mene gore ubacila u tu kategoriju definisanu recima velikog humaniste, samo da napomenem da moja zena trenira karate, a i cerka, uskoro ce da dodju do crnog pojasa, imaju i neke podugacke motke, a bogumi pricaju vec i o nekim macevima.
Tako da u celoj prici mogu samo da se nadam da ja necu da dobijem batine. Evo kupio sam im i onaj veliki dzak za udaranje sto se kaci, reko' sto je sigurno sigurno je, manje su sanse ako vec imaju u nesto da udaraju .

:)))))
Očigledno je moje pitanje dobilo jasan odgovor - sasvim sigurno NISI.
Zato pitanja postoje, a uvek mi je drago kad na takvo pitanje dobijem takav jasan, duhovit odrečan odgovor.
Zato se ne izvinjavam na postavljenom pitanju jer je ono samo pitanje, kao izraz sumnje i potrebe za proverom te sumnje, nije "ubacivanje" u kategorije.
U svakom lsučaju - hvala na jasnom odgovoru.
gavrilo1 gavrilo1 11:18 08.03.2015

srecan 8 mart :)

Meni su zene drage, najbolji prijatelji i voleo bih da zene ostanu zene i da se ne dokazuju muskarcima.
U toj utakmici cini mi se da je potpuno nestao taj pogled na radjanje zivota koji samo zena moze, to je nekako postalo beznacajno, kao da je to tek tako...nositi bebu 9 meseci, dojiti i brinuti o njoj.
Meni ce to uvek biti najveci dar koji covek poseduje, da rodi zivot.
Taj dar imaju samo zene.
I eto citam o nekim uspesnim zenama iz sveta koje su se odrekle tog dara da rode zivot pa se odlucuju da isti mesto njih iznese druga zena za novac.
Zena sama za sebe misli da je posuda za radjanje, a nije, to je veliki dar.
A sve to je tako cini mi se jer postoji ta utakmica izmedju dva pola.
mina13 mina13 11:34 08.03.2015

Re: srecan 8 mart :)

I eto citam o nekim uspesnim zenama iz sveta koje su se odrekle tog dara da rode zivot pa se odlucuju da isti mesto njih iznese druga zena za novac.
Zena sama za sebe misli da je posuda za radjanje, a nije, to je veliki dar.
A sve to je tako cini mi se jer postoji ta utakmica izmedju dva pola.

Nisu stvari crno bele Gavrilo. Neke žene ne mogu da rode, iz različitih razloga. A željne su da pruže ljubav i brigu nekom biću, pa se odluče za ovo ili neko drugo rešenje. Ne može se reći generalno, kao ni za šta drugo, ali ne doživljavamo mi sebe kao posude za radjanje. Ima tu neuporedivo više od toga, ali najviše je - odgovornost. I strah. Strah da nećeš biti dovoljno dobra, sposobna, požrtvovana. I gde ćeš to stvorenje dovesti, u kakav svet, kakvo okruženje... i da li ćeš kroz 16-17 godina grebati i rukama i nogama da ga pošalješ negde daleko od sebe ne bi li mu bilo bolje nego tebi samoj.... i nije sve to ni zbog kakve utakmice. Bez vas i nas nema ni dece, to je ta čarobna suština postojanja - samo zajedno možemo da menjamo stvari.
gavrilo1 gavrilo1 14:46 08.03.2015

Re: srecan 8 mart :)

mina13
I eto citam o nekim uspesnim zenama iz sveta koje su se odrekle tog dara da rode zivot pa se odlucuju da isti mesto njih iznese druga zena za novac.
Zena sama za sebe misli da je posuda za radjanje, a nije, to je veliki dar.
A sve to je tako cini mi se jer postoji ta utakmica izmedju dva pola.

Nisu stvari crno bele Gavrilo. Neke žene ne mogu da rode, iz različitih razloga. A željne su da pruže ljubav i brigu nekom biću, pa se odluče za ovo ili neko drugo rešenje. Ne može se reći generalno, kao ni za šta drugo, ali ne doživljavamo mi sebe kao posude za radjanje. Ima tu neuporedivo više od toga, ali najviše je - odgovornost. I strah. Strah da nećeš biti dovoljno dobra, sposobna, požrtvovana. I gde ćeš to stvorenje dovesti, u kakav svet, kakvo okruženje... i da li ćeš kroz 16-17 godina grebati i rukama i nogama da ga pošalješ negde daleko od sebe ne bi li mu bilo bolje nego tebi samoj.... i nije sve to ni zbog kakve utakmice. Bez vas i nas nema ni dece, to je ta čarobna suština postojanja - samo zajedno možemo da menjamo stvari.


Mislio sam na konkretan slucaj jedne glumice, nedavno je bio clanak na B92, nije da ona ne moze da rodi dete, rodila je vec, ima decu i mladja je, nego ovaj put ne bi da ga ona nosi.
Ceo tekst je nekako bio njena poruka kao da gubi vreme noseci bebu 9 meseci pa ce to vreme pametnije iskoristiti.
To mi nekako salje losu poruku obicnim zenama, bez karijera.
Na neki nacin obezvredjuje majcinstvo, stavlja ga iza dokazivanja kroz karijeru i to uglavnom muskarcima.
A opet muzevi tih zena bez karijere cini mi se gube postovanje prema zeni kao bicu koje radja zivot jer se to nekako obezvredjuje.
Hocu da kazem da zena vec tu u majcinstvu treba biti postovana kako od muza tako i od dece kada porastu.
A to nije vise tako pa se zena mora dokazivati na raznim poljima.
Ne dopada mi se to.
horheakimov horheakimov 13:02 08.03.2015

IIII/ III

predatortz predatortz 13:30 08.03.2015

8.mart

Ma koliko sam u duši desničar, a znate da jesam , priču oko 8. marta smatram velikom civilizacijskim iskorakom.

Dragim blogodamama, od srca, želim srećan današnji praznik.
gordanac gordanac 13:41 08.03.2015

Re: 8.mart

predatortz
Ma koliko sam u duši desničar, a znate da jesam , priču oko 8. marta smatram velikom civilizacijskim iskorakom.

Dragim blogodamama, od srca, želim srećan današnji praznik.

I s pravom, dokazivo činjenicama imaš takav stav.
A pišem to zato što mi je drago kad ne pogrešim u procenama i očekivanjima čitajući šta inače neko piše. :)
predatortz predatortz 13:43 08.03.2015

Re: 8.mart

A pišem to zato što mi je drago kad ne pogrešim u procenama i očekivanjima čitajući šta inače neko piše. :)

gabriele gabriele 08:29 09.03.2015

Re: 8.mart

Ma koliko sam u duši desničar, a znate da jesam

šta je to desničar. imaš neki s vecki primer" idola". jel to kao Merkeličin CDU ili Tačericini Torijevci.ili možda reakcionar kao OVAJ
49 41 49 41 15:24 08.03.2015

Kompatabilni dualizam

Cekamo nas dvoje da se otvori Kairski muzej.

Pijemo kafu, ja bih i nesto zestoko; al nema. Arapska zemlja.

Predlozim joj da se razidjemo makar jedan sat ili vise i ponovo nadjemo u centalnom holu.
Treba mi samoca, da sagledam totalnu komcepciju muzeja; istovremeno naslucujem da cu naci odgovor na sebi mnoga postavljena pitanja.

Gle cuda - u najvecem holu simbolika koju sam naslucivao.

Statua Tutankamoa 15 m. Do njega nesto niza Ona.
Izmedju u sredini dete 5 m statua.
Sa njegove desne strane sve kompatabilne zivotinje koje se uklapaju u njegovu psihologiju.
Pas, ... ceo niz.
Sa njene leve strane isto. Macka, zmija, lisica ... ceo niz.

Nasao jos sijaset generalnih poruka zivota, dotada samo naslucivanih.

Preskocio, njen verbalni delikt; bujicu nepristojnih reci upucenih mi na galeriji restorana pre ulaska u muzej.

Off skroz.

SRECAN PRAZNIK!
tadejus tadejus 16:06 08.03.2015

čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

a pade mi na pamet zbog opaske da žena (u Srbiji pretpostavljam) ako želi auto, kuću ili zemlju na svoje ime nekome mora da odgovori na pitanje da li je udata i zašto nije..
hvala bogu, ne mora..
niti će je to pitati u auto salonu, niti na šalteru za registraciju tog auta u policijskoj stanici, ni u agenciji preko koje će taj šalter preskočiti.. neće je to (hvala bogu) pitati ni prodavac stana (a ni kuće), još manje agent koji joj na tu kupovinu naplaćuje proviziju, neće to posebno zanimati ni bankarskog službenika (koji će da izvrši prenos novca i možda joj odobri kredit) a tek u katastru (kada tu nekretninu konačno i uknjiži na svoje ime) tako nešto nikoga neće zanimati..
e dakle nije u tome problem..
problem je što ta žena koja je nesmetano stekla neko obrazovanje, pa onda i neki posao, pa onda i bolji posao, pa i neki novac kojim je sve to mogla da kupi, i taj auto, i taj stan.. e kad je sve to uradila, ako je usput zaboravila da se uda (i rodi djecu).. počeće da osjeća takav pritisak da to ipak uradi, da će joj ili izrasti brkovi ili će ipak popustiti..
a ako popusti, uda se, pa rodi i djecu..
e onda će nastupiti nekakav nevjerovatan obrat u kom će joj postati nevjerovatno važno da tu djecu i tog muža stavi ispred sebe (a pogotovo ispred svoje karijere i tamo neke svoje imovine)..
veoma su rijetke žene koje se ovom pritisku (pogotovo ovom unutrašnjem) uspiju oduprjeti i za sebe (i sa sobom) izboriti istinsku ravnopravnost..
gdje tačno kola nizbrdo krenu ne znam da kažem, odgovor bi, cjenim, trebalo tražiti u pažljivoj analizi odgoja i poruka koje se šalju jednoj maloj sjevernoj Njemici ili Skandinavki..
samo sam tamo vidjela da su žene donekle dostigle ravnopravnost sa svojim muškim partnerima..
mi Srpkinje to još i koliko toliko postižemo u odnosu sa kolegama..
ali situacija je dramatično lošija u porodičnim odnosima, i to čak ne u onim porodicama koje probleme ispoljavaju u obliku nasilja..
upravo u harmoničnim brakovima žene su sebi najmanje bitne..
mislim da se tu nešto treba mijenjati u odgoju već sasvim male djece.. a ne čini mi se da stvar ide u dobrom pravcu
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 17:27 08.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

tadejus




gdje tačno kola nizbrdo krenu ne znam da kažem, odgovor bi, cjenim, trebalo tražiti u pažljivoj analizi odgoja i poruka koje se šalju jednoj maloj sjevernoj Njemici ili Skandinavki..


I malom Nemcu i Skandinavcu..

Evo ova poruka stoji vec danima na glavnom sajtu KTH (kliknuti na video):
The future is too important to be left to men.

bocvena bocvena 20:00 08.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

e onda će nastupiti nekakav nevjerovatan obrat u kom će joj postati nevjerovatno važno da tu djecu i tog muža stavi ispred sebe (a pogotovo ispred svoje karijere i tamo neke svoje imovine)..
veoma su rijetke žene koje se ovom pritisku (pogotovo ovom unutrašnjem) uspiju oduprjeti i za sebe (i sa sobom) izboriti istinsku ravnopravnost.


mnogo bitna tema. ne mogu danas da je razvijam, razbolela se lisica:)

I malom Nemcu i Skandinavcu..


nema slobode jednog, bez slobode drugog!

u ime svih žena na čijim ramenima stojimo, srećan 8. mart!
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:26 08.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

upravo u harmoničnim brakovima žene su sebi najmanje bitne..



gabriele gabriele 05:15 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Baba šta je to čeljad? Ljudi i žene , Bog s tobom!:)
Nekako ne vidim ja tu nikaku ravnopravnost da ljudu osnuju dd , ulože sve što imaju i naravno za CEOa trebaju nekog s mudima , e onda dođe država i po sili zakona kaže moraš tolko ženskijeh glava imat u upravi , pa propo ti il ne propo, nije tvoja investicija za tvoju korist neg da se ženska glava kurči,
da ne govorimo kako je subvencioniranje samohranih majki poreskim novcima ( a da joj jadnoj nije čoek nastrado nego je nako lake pameti)nema slobode kad ddržava pod silom oružja otima nekom novce da bi drugom dala i ograničava odluke.Zapadni svet (anglosaksonski.pre svega) uviđa ponovo vrednosti patrijarhata i slobode,poštuje izbore i odgovornost ta njih.
a bilo bi interesantno znat službeni podatak o korelaciji uzimanja psihofarmatika i ispunjene feminističke emancipacije kod polovnjača ( od 35-45) .
gordanac gordanac 08:35 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Fali i da se razume jedna jednostavna stvar:
Žene SU ljudi.
Baba šta je to čeljad? Ljudi i žene , Bog s tobom!:)

A Bog s tim nema nikakve veze, nijedan od mnogih što su na nebesima, ljudi imaju, itekako.

niccolo niccolo 09:22 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gordanac
Fali i da se razume jedna jednostavna stvar:
Žene SU ljudi.
Baba šta je to čeljad? Ljudi i žene , Bog s tobom!:)

A Bog s tim nema nikakve veze, nijedan od mnogih što su na nebesima, ljudi imaju, itekako.


Sad ja ovde po ko zna koji put moram da citiram Tomića sa beogradskog Pravnog - Sve žene su ljudi, ali nisu svi ljudi žene. *



* Čovek je inače bio sasvim u pravu, ali je to rekao u nekom smešnom kontekstu (kojega se više i ne sećam, ali je ostala rečenica), zamal' na sred predavanja nisam pao od smeha (pri čemu je u principu glupo cerekati se na profesorovo predavanje)...
gabriele gabriele 09:43 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Fali i da se razume jedna jednostavna stvar:
ja ti citirah moju babu . jedan muškarac je čoek. više muškaraca ljudi. , jedna žena je ženska glava , više žena žene. ljudi i žene zajedno čine čeljad .. ljudi su imenica muškog roda . čeljad nisu rodno definirana .. ( po mojoj babi)..
a o korelaciji politeizma i feminizma drugi put..a nije da baba nije bila emancipirana , em je manipulirala djedom (dobro nekad bi ju nalupeto ,al nije mogao imat stvarnu vlast) em kažu da je zbog puno deca znala pomust tuđu kozu na verige ( što je znala valjda svaka emancipirana ženturača u dalmatinskoj zagori koju čoek nije znao zauzdat), danas mužnju na verige radi država. al suština je ista
gordanac gordanac 10:01 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

ja ti citirah moju babu . jedan muškarac je čoek. više muškaraca ljudi. , jedna žena je ženska glava , više žena žene. ljudi i žene zajedno čine čeljad .. ljudi su imenica muškog roda . čeljad nisu rodno definirana .. ( po mojoj babi)..


I dalje fali ta jendostavna stvar, ali volja za predrasudama se ne razbija drugačije nego sopstvenom voljom onog koji predrasudu gaji.
Žene SU ljudi.
Muškarci SU ljudi.
Ljudi SU skup muškaraca i žena.
Samo izgleda teško za prihvatiti, a nije, u stvari.
Tvoj skup je prazan. kad je o ženama reč
gordanac gordanac 10:03 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

niccolo
gordanac
Fali i da se razume jedna jednostavna stvar:
Žene SU ljudi.
Baba šta je to čeljad? Ljudi i žene , Bog s tobom!:)

A Bog s tim nema nikakve veze, nijedan od mnogih što su na nebesima, ljudi imaju, itekako.


Sad ja ovde po ko zna koji put moram da citiram Tomića sa beogradskog Pravnog - Sve žene su ljudi, ali nisu svi ljudi žene. *



* Čovek je inače bio sasvim u pravu, ali je to rekao u nekom smešnom kontekstu (kojega se više i ne sećam, ali je ostala rečenica), zamal' na sred predavanja nisam pao od smeha (pri čemu je u principu glupo cerekati se na profesorovo predavanje)...


:))
Jes' dobra, logički, dalo bi se time igrati, fala za citat :)
tadejus tadejus 10:14 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Anonimni Pojedinac

I malom Nemcu i Skandinavcu...



nisam ih namjerno ali ni slučajno izostavila..
imam osjećaj da mi žene možemo apsolutno sve.. pod uslovom da znamo šta hoćemo..
i da su ti problemi odustajanja žena od aktivnije uloge u široj društvenoj zajednici prije svega problemi samoopredjelenja žena da nakon nekih godina odustanu od te uloge.. bilo zato što vrijeme i energiju posvete porodici ili zato što se zbog nemanja porodice, počnu osjećati krivima i nedostjnima..
sigurno da ne pomažu ni beskrajno glupi i podli komentari tipa "što ne rađa, šta kuče voda" i slično.. ali da mi žene raskrstimo sa sobom da su ti komentari glupi i smješni, ne bi više mogli biti ni podli i ne bi imali uticaja na to šta i kako odlučujemo..
e kako to da uradimo, nisam sigurna..

gordanac gordanac 10:44 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

tadejus
Anonimni Pojedinac

I malom Nemcu i Skandinavcu...



nisam ih namjerno ali ni slučajno izostavila..
imam osjećaj da mi žene možemo apsolutno sve.. pod uslovom da znamo šta hoćemo..
i da su ti problemi odustajanja žena od aktivnije uloge u široj društvenoj zajednici prije svega problemi samoopredjelenja žena da nakon nekih godina odustanu od te uloge.. bilo zato što vrijeme i energiju posvete porodici ili zato što se zbog nemanja porodice, počnu osjećati krivima i nedostjnima..
sigurno da ne pomažu ni beskrajno glupi i podli komentari tipa "što ne rađa, šta kuče voda" i slično.. ali da mi žene raskrstimo sa sobom da su ti komentari glupi i smješni, ne bi više mogli biti ni podli i ne bi imali uticaja na to šta i kako odlučujemo..
e kako to da uradimo, nisam sigurna..



Proces ima takav tok, percepciju i karakter zato što muškarci i žene imaju posve jednaka zapisana prava, a onda se ženama kaže "e, sad dokažite da ste dostojne prava koja su vam inače garantovana". Za muškarce se podrazumeva da ne moraju da se dokazuju i pokazuju za sasvim ista prava.
Otud i toliki spektar lakoće kršenja raznih prava i neophodnosti dodatnih aktivnosti, nametnutih i samonametnuh, o naslagama tih prerasuda se i radi.
Zapišem ti prava, ali ti ih i osporavam istim onim stavom predrasuda koji je važio pre nego što je istim tim zapisanim pravima delegitimisan, ali ostao živahan.
Slična stvar je s primenom ljudskih prava i za druge društvene grupe, otud (recimo) su crnci do prava glasa došli protestima, a (recimo) zatvorenici u USA još uvek to pravo nemaju.
Nije isto, ali je paradigma.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:54 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

tadejus
imam osjećaj da mi žene možemo apsolutno sve.. pod uslovom da znamo šta hoćemo...
i da su ti problemi odustajanja žena od aktivnije uloge u široj društvenoj zajednici prije svega problemi samoopredjelenja žena da nakon nekih godina odustanu od te uloge... bilo zato što vrijeme i energiju posvete porodici ili zato što se zbog nemanja porodice, počnu osjećati krivima i nedostjnima...
sigurno da ne pomažu ni beskrajno glupi i podli komentari tipa "što ne rađa, šta kuče voda" i slično.. ali da mi žene raskrstimo sa sobom da su ti komentari glupi i smješni, ne bi više mogli biti ni podli i ne bi imali uticaja na to šta i kako odlučujemo...

Идеолошки систем -- сет образаца понашања, прокламованих социјалних вредности, додељених улога и задужења -- прави тај притисак и усмерава у понашању, и жене и мушкарце. Ни једни ни други нису тога до краја свесни. Нити колико је велик тај притисак, чак ни кад ти рођена мајка каже: Ћеро, шта ће ти факултет, имаш доброг човека, чувај децу и буди му жена.

Taj pritisak unižava, ponižava ljudsko biće, ovaj put ženu, koja se pod njim slomi.

И овде су се, на овом блогу, цели низови примитивних ставова испољили.
Примитивни -- то су они ставови који ускраћају могућну слободу појединца, у овом случају.
gordanac gordanac 11:14 09.03.2015

rod je dvostruka reč

Идеолошки систем -- сет образаца понашања, прокламованих социјалних вредности, додељених улога и задужења -- прави тај притисак и усмерава, и жене и мушкарце. Ни једни ни други нису тога до краја свесни. Нити колико је велик тај притисак, чак ни кад ти рођена мајка каже: Ћеро, шта ће ти факултет, имаш доброг човека, чувај децу и буди му жена.

И овде су се, на овом блогу, цели низови примитивних ставова испољили.
Примитивни -- то су они ставови који ускраћају могућну слободу појединца, у овом случају.

Problem o kom se malo govori, a ogroman je, što je i uloga namenjena muškarcima potpuno promenjena, život današnjeg tridesetogodišnjaka po zahtevima koje društvo pred njega stavlja kao prihvatljive i poželjne nije ni nalik na život njegovog oca, a o dedi i da se ne govori.
Zašto je to problem?
Zato što nema dijaloga o promenjenim modelima i za žene i za muškarce, inercijom se mahom govori o teškoćama koje žene imaju zbog kršenja zapisanih prava, a retko ili nikako o teškoćama koje muškarci imaju ne zbog nekih posebnih novih prava, već zbog za njih promenjene realnosti, životne realnosti.
Ono što ti zoveš "primitivnim" je vrednosni pogled na svet, i kvalifikovao ga ti ili ne - on je legitiman, potiče od naučenog o tome "šta je pravi muškarac, a šta prava žena" u društvu koji se ljudima sviđa, u tom smislu ga ne vidim kao "primitivnog", nego kao suprotstavljenog zakonima, "jer su tako u mogućnosti". I ovde kod nas i svuda.
A zbog generacije onih koji dolaze posle nas, valjalo bi da mi pokrenemo taj društveni dijalog, jer se nikako ne radi o našim privatnim stavovima o ženama ili muškarcima, o našim emocionalnim vezama koje se "pretvaraju" u stavove, vrednosne, sasvim pogrešno.
Nežan, emotivan, pun poštovanja i ljubavi stav prema ženama i muškarcima iz našeg ličnog okruženja se tako (zlo)upotrebljava da bi se maskirala dubina predrasuda koje inače gajimo, a ne možemo da "držimo u glavi" ta dva oprečna stava - da se ženama krše prava, a mi ih toliko volimo i poštujemo (ili obrnuto, za muškarce, svejedno).
Kao kad bi umesto rečenice "žene su blagodet naših života, volimo ih i poštujemo" čuo rečenicu "radnici i seljaci su blago našeg društva, volimo ih i poštujemo", a pritom kršenja njihovih prava koliko ti volja.
O nelagodi rodne uloge muškaraca se tek ćuti, na žalost, o kršenju garantovanih prava žena se govori, s osporavanjem. Tek posledično i jedni i drugi imaju nelagode i nesreće u svojim privatnim životima, jer prava nisu privatna stvar, ona su javna i ne mogu biti ni osporavana ni branjena privatno, samo javno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:17 09.03.2015

Re: rod je dvostruka reč

gordanac
Ono što ti zoveš "primitivnim" je vrednosni pogled na svet, i kvalifikovao ga ti ili ne - on je legitiman, potiče od naučenog o tome "šta je pravi muškarac, a šta prava žena" u društvu koji se ljudima sviđa, u tom smislu ga ne vidim kao "primitivnog", nego kao suprotstavljenog zakonima, "jer su tako u mogućnosti".

Па ја важим за необазривог с речима ;-)

За мене то је питање вредносног одређења: примитивно је мање вредно од, рецимо, модерног, у категоријама људских права,
gordanac gordanac 11:51 09.03.2015

Re: rod je dvostruka reč

Predrag Brajovic
gordanac
Ono što ti zoveš "primitivnim" je vrednosni pogled na svet, i kvalifikovao ga ti ili ne - on je legitiman, potiče od naučenog o tome "šta je pravi muškarac, a šta prava žena" u društvu koji se ljudima sviđa, u tom smislu ga ne vidim kao "primitivnog", nego kao suprotstavljenog zakonima, "jer su tako u mogućnosti".

Па ја важим за необазривог с речима ;-)

За мене то је питање вредносног одређења: примитивно је мање вредно од, рецимо, модерног, у категоријама људских права,

Razumela sam, više je opaska, neutralna, nego što je bilo kakva primedba na tvoju upotrebu jezika.
Volja među ljudima za negativnim definisanjem bilo koga različitog od sebe samog, e da bi sam sebi izgledao bolji no što jeste je vrlo malo okrunjena zakonskim zabranama i ona je izvor mnogih problema s kojim ljudi ne znaju šta će, jer sami sebe sprečavaju da uvide da samo sopstvenom voljom mogu rešiti taj problem.
Zablude su slatka, čarobna stvar.
50 godina socijalizma pokazuje i da su zablude ipak i krhke. Suštinska "petlja mrtvog čvora socijalizma" je paradigma volje za zabludama jer on lepim, velikim rečima poriče predatorsko u ljudskoj prirodi, a ljudska prava i slobode opstaju jer prihvataju to predatorsko u ljudskoj prirodi, ona su uputstvo, objašnjenje da i ne mora predatorski, može i drukče i zato o njima traje dijalog kojim se, sporo i presporo, ali ipak - dobrovoljno odustaje od svega onog što ti kratko zoveš "primitivnim".
Može li se dogoditi da predatorsko ipak prevlada, uprkos očitom dobru ljudskih prava?
Naravno. Volja za tim raste poslednjih godina, a samo je na ljudima hoće li poništiti dostignuto, ma kako malo bilo i delegitimisati sistem ljudskih prava, jer on ni sada ne postoji u velikom broju društava na planeti, delimo prostor, ali ne delimo vrednosnu epohu.
Krhkost ljudskih prava je kao tananost svilenog konca, nema prave prinude, skoro pa da je svima na dobru volju dato hoće li ili neće prihvatiti ljudska prava kao osnovni vrednosni sistem u sopstvenom društvu. Otud ja govorim o legitimnosti stavova, raznih, koji su daleko od mojih sopstvenih, ali ljudi imaju prava na njih iz jednakog izvora kao i ja - iz okvira ljudskih prava na slobodno izražen stav, a ako odričem to pravo njima, odričem ih i sebi, to je "petlja živog čvora" ljudskih prava i zato opstaju, ipak, koliko god opravdanih kirtika bilo na njihovo kršenja, svuda.
jkt2010 jkt2010 14:17 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Tadejus
problem je što ta žena koja je nesmetano stekla neko obrazovanje, pa onda i neki posao, pa onda i bolji posao, pa i neki novac kojim je sve to mogla da kupi, i taj auto, i taj stan..e kad je sve to uradila, ako je usput zaboravila da se uda (i rodi djecu).. počeće da osjeća takav pritisak da to ipak uradi, da će joj ili izrasti brkovi ili će ipak popustiti..
a ako popusti, uda se, pa rodi i djecu..
e onda će nastupiti nekakav nevjerovatan obrat u kom će joj postati nevjerovatno važno da tu djecu i tog muža stavi ispred sebe


Jes to problem, al i ono što nema dovoljno žena u skupštini i na čelu stranaka a i po bordovima direktora. Jes problem, al sva sreća samo za jedno 5% žena. To bi bio taj broj (nategnuto al ajmo optimizam) koji može da kupi kola, stan i takoto.

Onda ima još jedno 5% koje su se dobro udale; i one mogu da kupe kola, stan i takoto. Samo nih verujem malo zabole što nema više žena u skupštini. Ovima ni ne vredi raditi na svesti čini mi se, pogotovo što ih se pola bori za ženska prava al u Nemačkoj ili Austriji ili po Emiratima ...

Znači ostaje onih 90% koje rmbače po njivama, fabrikama, supermarketima i ostalim slabo do nikako plaćenim poslovima - ako igde. E njima je potrebno da promenimo svest da nikako ne ispuštaju karijeru iz ruku samo zarad braka i dece. To kad uspemo bićemo svi najzad happy happy joy joy.
tadejus tadejus 14:38 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

jkt2010
Jes to problem, al i ono što nema dovoljno žena u skupštini i na čelu stranaka a i po bordovima direktora. Jes problem, al sva sreća samo za jedno 5% žena. To bi bio taj broj (nategnuto al ajmo optimizam) koji može da kupi kola, stan i takoto.Onda ima još jedno 5% koje su se dobro udale; i one mogu da kupe kola, stan i takoto. Samo nih verujem malo zabole što nema više žena u skupštini. Ovima ni ne vredi raditi na svesti čini mi se, pogotovo što ih se pola bori za ženska prava al u Nemačkoj ili Austriji ili po Emiratima ... Znači ostaje onih 90% koje rmbače po njivama, fabrikama, supermarketima i ostalim slabo do nikako plaćenim poslovima - ako igde. E njima je potrebno da promenimo svest da nikako ne ispuštaju karijeru iz ruku, zarad braka i dece. To kad uspemo bićemo svi najzad happy happy joy joy.


jao sine crni pa ne radi se tu o karijeri..
aman
prije neki dan čuh na radiu odlomak emisije o udruženja žena oboljelih od raka dojke (kratak odlomak, nisam sigurna da se o tom udruženju radilo)..
elem, kaže žena, problem je što većina oboljelih ne želi sa porodicom da podjeli vijest o bolesti nego se liječi krijući..
a to im (kaže ona, a sklona sam da joj vjerujem) značajno otežava psihičko stanje i izglede ozdravljenja..
sine crni
kakva karijera..
stidi se
gordanac gordanac 14:49 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

jkt2010
Tadejus
problem je što ta žena koja je nesmetano stekla neko obrazovanje, pa onda i neki posao, pa onda i bolji posao, pa i neki novac kojim je sve to mogla da kupi, i taj auto, i taj stan..e kad je sve to uradila, ako je usput zaboravila da se uda (i rodi djecu).. počeće da osjeća takav pritisak da to ipak uradi, da će joj ili izrasti brkovi ili će ipak popustiti..
a ako popusti, uda se, pa rodi i djecu..
e onda će nastupiti nekakav nevjerovatan obrat u kom će joj postati nevjerovatno važno da tu djecu i tog muža stavi ispred sebe


Jes to problem, al i ono što nema dovoljno žena u skupštini i na čelu stranaka a i po bordovima direktora. Jes problem, al sva sreća samo za jedno 5% žena. To bi bio taj broj (nategnuto al ajmo optimizam) koji može da kupi kola, stan i takoto.

Onda ima još jedno 5% koje su se dobro udale; i one mogu da kupe kola, stan i takoto. Samo nih verujem malo zabole što nema više žena u skupštini. Ovima ni ne vredi raditi na svesti čini mi se, pogotovo što ih se pola bori za ženska prava al u Nemačkoj ili Austriji ili po Emiratima ...

Znači ostaje onih 90% koje rmbače po njivama, fabrikama, supermarketima i ostalim slabo do nikako plaćenim poslovima - ako igde. E njima je potrebno da promenimo svest da nikako ne ispuštaju karijeru iz ruku, zarad braka i dece. To kad uspemo bićemo svi najzad happy happy joy joy.


Pre ili kasnije iskaže se stav koji iziskuje da se pita imaoca tg stava "što te strah da otvoreno ne kažeš da je ženama mesto u kuhinji, s decom, u crkvi? k'o što lepo reče taj jedan "humanista" XX veka zajedno sa parolom "jedan vođa, jedan narod, jedno carstvo"
Imaš većinu koja bi to podržala svom snagom, kakav te kukavičluk sprečava da to kažeš jasno, glasno i s ponosom?
Nego - šibicarenje, muljanje i ruženje ljudi umesto svega.
Sirote male siledžije uvek tako rade, neizdrž je to, šteta.
emsiemsi emsiemsi 16:13 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gordanac
Fali i da se razume jedna jednostavna stvar:
Žene SU ljudi.
Baba šta je to čeljad? Ljudi i žene , Bog s tobom!:)

A Bog s tim nema nikakve veze, nijedan od mnogih što su na nebesima, ljudi imaju, itekako.


Ниси у праву !
У праву је габриелина баба !



Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:29 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

tadejus
Anonimni Pojedinac

I malom Nemcu i Skandinavcu...



nisam ih namjerno ali ni slučajno izostavila..
imam osjećaj da mi žene možemo apsolutno sve.. pod uslovom da znamo šta hoćemo..
i da su ti problemi odustajanja žena od aktivnije uloge u široj društvenoj zajednici prije svega problemi samoopredjelenja žena da nakon nekih godina odustanu od te uloge.. bilo zato što vrijeme i energiju posvete porodici ili zato što se zbog nemanja porodice, počnu osjećati krivima i nedostjnima..
sigurno da ne pomažu ni beskrajno glupi i podli komentari tipa "što ne rađa, šta kuče voda" i slično.. ali da mi žene raskrstimo sa sobom da su ti komentari glupi i smješni, ne bi više mogli biti ni podli i ne bi imali uticaja na to šta i kako odlučujemo..
e kako to da uradimo, nisam sigurna..



Razumem sta hoces da kazes i ima tu istine, ali ne slazem se sasvim.
Hocu reci, ogranicenja nisu samo unutrasnja, u glavama zena, pa da ona gradi otpornost na "dobacivanja", iako svakako ima i takvih, unutrasnjih mislim; ogranicenja su i ona spolja nametnuta, koja su ne u tvojoj vec u tudjim glavama.

Uostalom, i to sto zena mora da se bavi time kako bi mogla da "bude robot" i da je ne tangira sva asimetrija drustvenog okruzenja, je neka vrsta ogranicenja. Ili svakako dodatni teret koji mora nosi.

Unutrasnje odluke sto se tice, jedno vreme je isla nekakva teorija da zene u akademskom svetu (a i biznis svetu) ne napreduju zbog tih licnih odluka odustajanja, jer zele da se bave porodicom, itd. Ima i toga.
Ali, poznata je cinjenica na primer da su zene neravnopravno zastupljene na visim pozicijama na univerzitetima, uglavnom se "nagomilavaju" na nizim granama, slicno i u zdravstvu, sudstvu, biznisu i slicnom. NJihova ukupna zastupljenost unutar neke struke i zastupljenost u okviru raznih hijerarhijskih pozicija je obrnuto srazmerna visini te pozicije - sto je pozicija visa, njih je manje. Takodje i kad su na istim pozicijama, manje su placene.
Tako da kad se stvar pogleda iz tog ugla - kolika im je zapravo sansa da uspeju (a manje su nego muskracima za vrlo znacajan faktor) - onda je njihovo odustajanje rezultat racionalnog promisljanja, a ne nekog unutrasnjeg samonametnutog ili internalizovanog ogranicenja.
Kao sto ce covek pre da ulozi pare na lutriju ako su mu sanse recimo 1:2 nego 1:10, tako ce i zena pre da "odustane" od te znacajnije drustvene uloge nego muskarac.

Ja mislim da je pravi i najlaksi nacin da se unapredi "zenska stvar" bas da se utice na to spoljnje, tako sto ce se uticati na mlade Nemce, Skandinavce i Srbe...
A ta prava poruka je ova: da Nemci i Skandinavci ne tretiraju svoje zene tako zato sto su bogati, vec da su bogati zato sto ih tako tretiraju. Jer drustvo koje diskriminise (zene, manjine, stagod..) je drustvo koje ne koristi svoje resurse, jer namesto kvaliteta bira neku irelevantnu karakteristiku (pol, boju koze...).
To gledano globalno, naravno.

Na licnom nivou, i ove generacije zena sto se tice, nema se vremena za cekanje da mali Nemac, Skandinavac i Srbin porastu sa novom drustvenom vrednosnom matricom.
Tako da, sto se tice tetaka strini svekrva i ostalih dobacivaca, tu pomoci nema, samo to sto ti kazes: da ocvrsnu, da prelome i da se ne obaziru. Drugim recima - da urade ono sto kaze ovaj clanak: give no fucks.

Women who gave no fucks

Ali, ako to uspeju, onda nece biti sasvim obicne zene, ravnopravne sa muskarcima, vec veoma veoma neobicne.
gabriele gabriele 18:06 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

I dalje fali ta jendostavna stvar, ali volja za predrasudama se ne razbija drugačije nego sopstvenom voljom onog koji predrasudu gaji.
Žene SU ljudi.
Muškarci SU ljudi.
Ljudi SU skup muškaraca i žena.

mašala. ja ti rekoh da je pojam ljudi stvar lingvističkog dogovora, moja i tvoja definicija se razlikuje od definicije moje babe , al pustimo Venove dijagrame ,,
nije li totalitarizam ( i predrasuda iznad suštine) da država i zakonodavac propisuje vlasniku firme kako da sastavlja upravu svoje firme .. feminizam se danas pretvorio u totalitarnu ideologiju a "rodna prava" novi fašizam.upravo taj rodni fašizam stvara reakciju koja će največu štetu nanjeti ženama (osim ako nisu frigidno histerične nakazne lujke koje mrze sve što asocira na muško/falus)
gordanac gordanac 18:27 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gabriele
I dalje fali ta jendostavna stvar, ali volja za predrasudama se ne razbija drugačije nego sopstvenom voljom onog koji predrasudu gaji.
Žene SU ljudi.
Muškarci SU ljudi.
Ljudi SU skup muškaraca i žena.

mašala. ja ti rekoh da je pojam ljudi stvar lingvističkog dogovora, moja i tvoja definicija se razlikuje od definicije moje babe , al pustimo Venove dijagrame ,,
nije li totalitarizam ( i predrasuda iznad suštine) da država i zakonodavac propisuje vlasniku firme kako da sastavlja upravu svoje firme .. feminizam se danas pretvorio u totalitarnu ideologiju a "rodna prava" novi fašizam.upravo taj rodni fašizam stvara reakciju koja će največu štetu nanjeti ženama (osim ako nisu frigidno histerične nakazne lujke koje mrze sve što asocira na muško/falus)


Pojam "LJUDI" nikako nije stvar nikakvog dogovora, lingvističkog ili kakvog god.
A naznanje o tome šta je "totalitarna ideologija" je lečivo - samo treba čitati, sve je dostupno.
ILi ostati pri slobodnom izboru da se bude "pojmaroš" (imenica, novosadski lokalizam) - osoba koja nema pojma ni o čemu, ali ima vrlo čvrst stav o svemu na koji je izrazito ponosna i rado ga saopštava.
Pojmaroša ima i žena i muškaraca, dvostruka reč, kao i rod.
gabriele gabriele 19:06 09.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Pojam "LJUDI" nikako nije stvar nikakvog dogovora, lingvističkog ili kakvog god.

a zašto uz pojam ljudskih prava postoji poseban skup ženskih prava.
ah kako lenjinistički ...čitati...čitati. samo šta . interesantno da konzervativnom pa i neoreakcionarnom scenom vladaju fizičari i inženjeri , bar pratite kolege Luboša Motla, Popova ..
ne mislite valjda da ću definicije totalitarizma kupit od ekofeministkinja ili "antifašista" što je kriptoime za komuniste .
a što se provinciskih lokalizama tiče .. ima i ono grantovčani ,..
nmetanje rodnih kvota privatnim kompanijama jest totalitarizam
jkt2010 jkt2010 00:16 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gordanac

Pre ili kasnije iskaže se stav koji iziskuje da se pita imaoca tg stava "što te strah da otvoreno ne kažeš da je ženama mesto u kuhinji, s decom, u crkvi? k'o što lepo reče taj jedan "humanista" XX veka zajedno sa parolom "jedan vođa, jedan narod, jedno carstvo"
Imaš većinu koja bi to podržala svom snagom, kakav te kukavičluk sprečava da to kažeš jasno, glasno i s ponosom?
Nego - šibicarenje, muljanje i ruženje ljudi umesto svega.
Sirote male siledžije uvek tako rade, neizdrž je to, šteta.

A o komentaru imate li šta?
jkt2010 jkt2010 00:22 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

tadejus


jao sine crni pa ne radi se tu o karijeri..
aman
prije neki dan čuh na radiu odlomak emisije o udruženja žena oboljelih od raka dojke


Jaoj izvini, al ja sam se nadovezao na tvoj komentar o ženama i karijeri i pritisku da se bude majka, a ne na taj o raku dojke. Možda zato što ga nisi ni napisala?
gordanac gordanac 00:44 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

jkt2010
gordanac

Pre ili kasnije iskaže se stav koji iziskuje da se pita imaoca tg stava "što te strah da otvoreno ne kažeš da je ženama mesto u kuhinji, s decom, u crkvi? k'o što lepo reče taj jedan "humanista" XX veka zajedno sa parolom "jedan vođa, jedan narod, jedno carstvo"
Imaš većinu koja bi to podržala svom snagom, kakav te kukavičluk sprečava da to kažeš jasno, glasno i s ponosom?
Nego - šibicarenje, muljanje i ruženje ljudi umesto svega.
Sirote male siledžije uvek tako rade, neizdrž je to, šteta.

A o komentaru imate li šta?


Piše sve o komentaru, upravo sve je o komentaru, samo treba hteti čitati.

jkt2010 jkt2010 01:05 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gordanac
jkt2010
gordanac

Pre ili kasnije iskaže se stav koji iziskuje da se pita imaoca tg stava "što te strah da otvoreno ne kažeš da je ženama mesto u kuhinji, s decom, u crkvi? k'o što lepo reče taj jedan "humanista" XX veka zajedno sa parolom "jedan vođa, jedan narod, jedno carstvo"
Imaš većinu koja bi to podržala svom snagom, kakav te kukavičluk sprečava da to kažeš jasno, glasno i s ponosom?
Nego - šibicarenje, muljanje i ruženje ljudi umesto svega.
Sirote male siledžije uvek tako rade, neizdrž je to, šteta.

A o komentaru imate li šta?


Piše sve o komentaru, upravo sve je o komentaru, samo treba hteti čitati.

Piše sve o komentatoru, a ima i neko vaše razsmaranje o poželjnim mestima. O tome mogu da izjavim sledeće za TV:
Ne slažem se sa vama da je ženama tamo mesto. Mislim da sve žene treba da budu guvernerke NBS ili narodni poslanici.

Jel ovo u redu?
gordanac gordanac 01:11 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

jkt2010
gordanac
jkt2010
gordanac

Pre ili kasnije iskaže se stav koji iziskuje da se pita imaoca tg stava "što te strah da otvoreno ne kažeš da je ženama mesto u kuhinji, s decom, u crkvi? k'o što lepo reče taj jedan "humanista" XX veka zajedno sa parolom "jedan vođa, jedan narod, jedno carstvo"
Imaš većinu koja bi to podržala svom snagom, kakav te kukavičluk sprečava da to kažeš jasno, glasno i s ponosom?
Nego - šibicarenje, muljanje i ruženje ljudi umesto svega.
Sirote male siledžije uvek tako rade, neizdrž je to, šteta.

A o komentaru imate li šta?


Piše sve o komentaru, upravo sve je o komentaru, samo treba hteti čitati.

Piše sve o komentatoru, a ima i neko vaše razsmaranje o poželjnim mestima. O tome mogu da izjavim sledeće za TV:
Ne slažem se sa vama da je ženama tamo mesto. Mislim da sve žene treba da budu guvernerke NBS ili narodni poslanici.

Jel ovo u redu?

Naravno da nije, to je vickasti pokušaj prikrivanja prenosa gneva cinizmom, što je rašireno, popularno, legitimno i neproduktivno.
I stoga moje pitanje: šta vas sprečava da potisnete strah i otvoreno napišete svoj stav, inače uvijen u razne stilske figure, što je čest način kod sirotih malih siledžija?

jkt2010 jkt2010 01:50 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gordanac

I stoga moje pitanje: šta vas sprečava da potisnete strah i otvoreno napišete svoj stav, inače uvijen u razne stilske figure, što je čest način kod sirotih malih siledžija?

Hajde da vidimo ko je ovde siledžija.
Ja vama nisam rekao da ste siledžija.
Ni da ste staljinista.
Ni da živite na grbači ove sirotinje 20 godina i još imate mooda da lamentirate o diskriminisanosti.

Mogao sam a nisam. I onda ja siledžija. A šta ste onda vi? Evo slobodno sami napišite šta ja o vama mislim. I budite što oštriji i što vulgarniji, neću vam zameriti.
gordanac gordanac 06:12 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

jkt2010
gordanac

I stoga moje pitanje: šta vas sprečava da potisnete strah i otvoreno napišete svoj stav, inače uvijen u razne stilske figure, što je čest način kod sirotih malih siledžija?

Hajde da vidimo ko je ovde siledžija.
Ja vama nisam rekao da ste siledžija.
Ni da ste staljinista.
Ni da živite na grbači ove sirotinje 20 godina i još imate mooda da lamentirate o diskriminisanosti.

Mogao sam a nisam. I onda ja siledžija. A šta ste onda vi? Evo slobodno sami napišite šta ja o vama mislim. I budite što oštriji i što vulgarniji, neću vam zameriti.

Zašto bih ja pisala šta vi o meni mislite?
Vaše mišljenje - vaša stvar.
Sasvim jasno pišete o svojoj netrpeljivosti kad su ženska prava u pitanju, vas zanima da mi to saopštite i o tome pišem svoje opaske.

Neizdrž da se toj opštoj netrpeljivost doda i lična, neutemeljena u bilo kakvim činjenicama, ali s voljom za omalovažavanjem je i u ovom vašem komentaru ilustrativana.
To je uobičajen, rutniski pristup sirotih malih ciledžija, verbalnih ili bilo kakvih.
jkt2010 jkt2010 06:21 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Gordanac
Sasvim jasno pišete o svojoj netrpeljivosti kad su ženska prava u pitanju

To se vama samo tako čini jer mrzite muškarce.
bene_geserit bene_geserit 07:19 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

gabriele
nametanje rodnih kvota privatnim kompanijama jest totalitarizam

Za to se zalazu samo ove sto ih Ras Limbo zove feminaci.
Mada presaporedjivanje i kvotarenje nikako nije strano levicarima, krenu od toga da jednakost u mogucnostima postoji samo formalno, pa sa toga poskoce na "equality of outcome" i eto stigli smo do kvota, rodnih, rasnih, kakvih hoces.
Pa jos privatnim firmama. Ionako su sve te firme nase za komuniste, nece valjda neki tamo nazovi vlasnik da najbolje zna sta je dobro za "njegovu" firmu.

Ali sa druge strane postoji puno nijansi i mogucih koraka od trenutnog stanja do nametanja rodnih kvota. Tako da je mozda bolje da se fokusiramo na taj deo, nigde ne procitah da se autorka bloga zalaze za rodne kvote u privatnim firmama.
bene_geserit bene_geserit 08:01 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

tadejus
i da su ti problemi odustajanja žena od aktivnije uloge u široj društvenoj zajednici prije svega problemi samoopredjelenja žena da nakon nekih godina odustanu od te uloge.. bilo zato što vrijeme i energiju posvete porodici ili zato što se zbog nemanja porodice, počnu osjećati krivima i nedostojnima..
sigurno da ne pomažu ni beskrajno glupi i podli komentari tipa "što ne rađa, šta kuče voda" i slično..

Za vecinu ljudi karijera je nacin da prehranis porodicu a ne nacin da se ostvaris.
Deluje mi da su retke zene koje su zazalile sto su vreme i energiju posvetile porodici a ne karijeri. Onaj deo sa krivicom i nedostojnoscu i "podlim" komentarima - u zivotu ne mozes da se osvrces na kometare budala, suvise ih mnogo sreces.

Meni je uvek delovalo da je covecanstvo na ozbiljnom gubitku sto zene nisu aktivnije u nekim zanimanjima. I da bi zenske karijere mogle da ne uticu previse na ulogu majke (mozda uz malo vece ucesce muza) za one koje porodicu imaju.
Kroz skolovanje iz oblasti kao sto su nauka i matematika, zene su ravnopravne sa muskarcima, bolje u nekim oblastima, slabije u drugim, bar tako je bilo kroz moje skolovanje. I onda % zena krene da opada na fakultetu a pogotovo u firmama. Ja na zalost radim u grupi od 120 ljudi u kojoj ima 119 azijata od kojih jedno zensko i ja a vrsta posla (projektovanje cipova) ni na koji nacin ne favorizuje jedan pol u odnosu na drugi. Broj zena medju inzenjerima je prakticno u svim razvijenim zemljama manji od 20%, a sto se tice inzenjera elektrotehnike % je jos manji. Tako da nista bolje nisu Nemacka, Kanada, Engleska ili USA sto se toga tice od Srbije/Jugoslavije, naprotiv stanje je jos gore. A sudeci po broju zena medju indusima i kinezima inzenjerima, slicno je i kod njih.

E sad sta je razlog tome, sve sam skloniji da verujem da u feministickom pogledu na to ima puno istine.
Na izbor karijere kod ljudi kljucnu ulogu igra selekcija.
Poznato je na primer da je kod vrhunskih sportista ~40% rodjeno u Q1, ~30% u Q2, ~20% u Q3, a samo ~10% u poslednjoj cetvrtini godine i da su slicni procenti konzistentni kod vecine sportova. Posto je kod mladje dece ogromna razlika u fizikalijama izmedju 6 meseci starije i mladje dece, selekcijama dolazimo na kraju do tih %.
Na to ko ce jednog dana da postane CEO uticu selekcije kroz obrazovni sistem, i posle kroz sistem napredovanja u firmama, gde veliku ulogu imaju i predrasude vezane za pol.

Ali i dalje mislim da bi rodne kvote u privatnim firmama bile cist fasizam.
Znam da ce moja cerka da bude neki naucnik/inzenjer (za to pokazuje najvise sklonosti), a kako promeniti stvari na bolje globalno vec pojma nemam.
tetkino tetkino 09:47 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

Nekad baš volim PISA testove:

Girls outperformed boys in more countries in a science test given to 15-year-old students in 65 countries — but in the United States, boys led the girls.


U istočnoj i južnoj Evropi, te Aziji i arapskim zemljama, devojčice vode u matematici / nauci.
U zapadnoj Evropi, SAD i Kanadi situacija je obrnuta.

Kao neki od mogućih razloga navodi se:

- predrasude - (devojčice nisu dobre u matematici, nauci, tehnici) i to im govore, roditelji, nastavnici, društvo od rođenja

- nemogućnost zapošljavanja- čak i da završiš nikad nećeš naći posao - ko će da zaposli ženu mašinca ili građevnica

- manje plate (žene za isti posao koji obavljaju često dobijaju manje plate, ređe ih unapređuju, moraju više da se dokazuju)

- mogućnost izbora (u onim zemljama gde su devojčice bolje - škola je često jedini način da promene svoj položaj na bolje i to obično kroz prosvetu ili industriju)
Na zapadu postoji više mogućnosti za zapošljavanje i sa društvenim naukama

Moja rođaka je kao gomila drugih žena u bivšoj SFRJ diplomirala mašinstvo u roku.
1992 obrela se u Londonu i pokušala da nađe posao u struci.
U bivšoj SFRJ bila je stipendista, a to mesto je zaslužila prosekom, bila je među 5 najboljih u generaciji.

Po dolasku u London, sa svim njihovim pravilima o "zabrani diskriminacije" otvoreno joj je rečeno da kao stranac može da računa na 20% manju platu od bilo kog Engleza, a pošto je uz to i žena još 10% manje.

Od gomile firmi u kojima je konkurisala - jedan je bio spreman da je primi i to tako što joj je predhodno održao predavanje " o tome kako ulazi u uglednu firmu, koja dosta rizikuje zapošljavajući jednu ženu i da nikad ni ne pomišlja da je i njoj dozvoljeno da što i drugima, jer ona mora da se dokazuje..."

Na prvom detetu su joj čestitali, a posle drugog joj je ponuđeno novo radno mesto za koje je bilo jasno da će morati da ga odbije.

I tako.

I onda se muškarci, iskreno čude što nema više žena koje se bave naukom, tehnikom, matematikom...

Sa druge strane, situacija je potpuno obrnuta u nekim drugim oblastima, prvenstveno u oblasti brige i nege o deci.
Društvo sve čini da odvrati dečake od poslova vaspitača, medicinskih tehničara, laboranata, učitelja, defektologa, psihologa, logopeda, nastavnika...

To su ženska zanimanja! Šta si ti peder ili pedofil kad hoćeš time da se baviš?!

A štetu ovakvih pritisaka trpi celo društvo. Premalo je ljudi koji zaista rade, vole i unaprđuju posao kojim se bave, da bi ih ovako sakatili u izborima, pre nego što i odrastu.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 14:01 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

bene_geserit
gabriele
nametanje rodnih kvota privatnim kompanijama jest totalitarizam

Za to se zalazu samo ove sto ih Ras Limbo zove feminaci.


Ala si naso ko ce da ti bude autoritet.
Ras Limbo!

E ako on nekoga zove feminaci, to mora da je to, tako fin i objektivan covek kad tako nesto kaze, to je kraj, zatvorite blog.

Ras Limbo jebo te!

Ne verujem.

Sve vise sticem utisak da ljudi misle da je dovoljno samo da frljnu neko strano ime kao argument, za koje misle da niko nije cuo i to je to.

33 most racist, sexist, vile rants of Rush Limbaugh


It's now been five days since Rush Limbaugh incited a national uproar with a multi-day barrage of poisonous and sexually hostile invective against Sandra Fluke, the Georgetown law student who recently testified before Congress on the importance of mandated contraception coverage in health insurance. Approximately 40 advertisers have now abandoned the right-wing radio host, forcing him to offer a begrudging apology which — while it does offer contrition for the "insulting word choices" — maintains the earlier tirade's underlying theme that Fluke is seeking to mooch off the American taxpayers.

ThinkProgress has reviewed the footage from the first three days between Limbaugh's initial attack and his apology, and counted no less than seventy insults and smears which Limbaugh hurled at Fluke. Below is the material that brought Limbaugh to his current impasse, and for which Republican leaders and the GOP candidates for president have criticized him in only the most tepid of terms — assuming they criticize him at all. Viewers can judge for themselves if the apology, and the Republicans' response, is adequate to Limbaugh's offense.



gordanac gordanac 18:02 10.03.2015

Re: čini mi se da tu fali jedna krupna stvar

jkt2010
Gordanac
Sasvim jasno pišete o svojoj netrpeljivosti kad su ženska prava u pitanju

To se vama samo tako čini jer mrzite muškarce.

:))
Ispišete komentare pune netrpeljivosti, proizvoljinih omalovažavanja, pokušaja uvreda i onda, nemajući kud - za svoju netrpeljivost optužite druge :)
Sirote male verbalne siledžije i ne umeju drugačije, na žalost.


ivana23 ivana23 16:35 08.03.2015

***

Rosa Luxemburg, Simone de Beauvoir, and Emma Goldman on the beach, smoking pipes (1930's.)

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:19 08.03.2015

Re: ***

То је било херојско време, а неминовно питање је где смо данас.

У данашњем Санди Тајмсу читам чланак са следећим насловом: "Italy's divorced men 'terrorised by sly, greedy women'. Италијанска врхунска адвокатица за разводе Анамарија Бернардини де Паће (66) неће више да заступа жене у случајевима развода. Када је почињала, током осамдесетих, 90% клијената, по њеном избору, су биле жене, а сада их има једва 30%.

Она каже: "We older women had to fight for all the rights we now have. When I married my husband, he was the head of the family. There was no equality. But younger women are not honouring these rights we fought for. Instead they have assumed many of the characteristics we used to deplore in men; they are violent, they cheat. And their "work" is finding a rich man and marrying him."

Прилично тужна слика данашњег стања. Ипак, срећан нам 8. март.
Milan Novković Milan Novković 16:36 08.03.2015

Ja imam mali ...

...I najgora uvreda koja joj se može uputiti...

... al baš maleci "objection" na tu temu uvreda i na prvu sugestiju da nemam pojma šta pričam ga se iskreno odričem

... kao što se izvinjavam i zbog ovog malopre smajlija koje ja umem da lepim samo da bih prikrio nesigurnost zbog jedva napabirčene hrabrosti da uopšte komentarišem.

Ovako ide "teorija":

- Bog evolucije je u većinu životinjskih vrsta ubacio polove zbog specijalizacije koja kolektiv čini spretnijim, otpornijim na egzistencijalne opasnosti po svim rokovima - kratki, srednji pa najdugoročniji rok.

- Ali, bog je možda bog ali i dalje ima svog boga i jedan njegov deo je super-simetrija, po kojoj smo nas dva super po rodu uparena para na duži egzistencijalni rok podejdanka po sposobnostima (pametima i "pametima" u raznim dimenzijama).

- I recimo da smo mi muški nešto zakinuti po pitanju sposobnosti komuniciranja - priča se, a ja nisam proveravao, da posle prvog kratkog perioda trudnoće gde smo u majkama fiziološki svi devojčice, pošto onaj hromozom što mu i imenu fali jedna nogica počne da petlja i što direktno što indirektno počne da transcribuje nešto više testosterona, nama jedan mali centar za komunikaciju počne da zakržljava u odnosu na devojčice.

- Ja ne znam da li je poznat precizan razlog za to, ali Tarzan ovaj ili onaj voli da kaže kako je to zato da bi nam se bolje razvio centar za prostorno-vremensku mehaniku pa da pre i spretnije mi zveknemo protivnika po glavi nego on nas - kao fol to je naša muška specijalizacija.

Pošto ova pojava zakržljavanja nije nešto dekonstruktabilna, pošto je heuristika tamo negde unutra glavni motor, pošto su prosto-vreme jako kompleksni i ne mogu tako lako da se konstruišu, ja mogu svoj mizeran prilog tezi da dam samo na još mizerniji način - ovako neki komentar gde:

- Ja prosto ne mogu bez nekog teškog disanja i pripreme da ovako neko pisanije, kao ovi redovi gore, postavim na zdrave kontekstualne noge, kao što to može neka drugarica ili talentovaniji drug sa "hormonalnim disbalansom".

- A brzopletog me isto tako majka rodila pa mi je "važnije" da brzo napišem što imam da napišem intuitivno nego da promislim, i sve u maniru "valjda neće" očekujem da u pisanju valjda neće ostati neka opasno-ozbiljna rupa koju će isto tako nesrećnim slučajem primetiti opasno-ozbiljna osoba koja nema dlake na jeziku.

- A i ja sam uvek u trenutku potencijlna lomljave ubeđen da i ako se polomi nešto to nešto može za čas i da se zakrpi kao da nikad nije ni bilo polomljeno.

E sad, ako je ovo nečitljivo što ja pričam evo prostijeg primera iz profesionalne prakse jednog "neural scientista" - kaže on imao pacijenta koji je imao moždani udar, oduzelo mu jednu stranu, intelekt ostao skoro netaknut, na prvi pogled, na neo-cortex nivou ali mu otišao i jedan mali delić u mozgu, da sad ne prelistavam kjnigu, koji nam "integriše" svest o postojanju i svest o telu.

Pa nije mogao da prihvati činjenicu da mu je jedna ruka neupotrebljiva - ali ne na onaj "paničan" način gde neće da prizna poraz, ili veruje u potpuno oporavak, nego prosto na jedan opušten način dok ne gleda u ruku čudi se što ga pitaju za tu ruku pošto je sa njom sve u redu.

Tj iskreno je verovao da mu je ruka ok, a kad je na savet drugih pogleda i pokuša pomeriti primeti "vidi stvarno nešto ne radi, al ko zna šta joj je i biće ok za sat-dva".

Ovde nema logike, ovde je organizaciona fenomenologija ovom čoveku izvukla jedan tepih ispod noge pa je u jednoj fenomenološkoj ravni on bio još više izgubljem, iako u nekoj svojoj ravnoteži, nego pre problema.

Tako, ja bih bio oprezan sa tim strogim, kanonskim pristupom razumevanju "kvaliteta" i mana "jačeg" pola iz perspektiva mogućih uvreda. Tj dao bih tim "nesrećnim" muškarcima koji možda nisu ništa loše mislili "the benefit of the doubt" pre nego što štikliram uvreda-kockicu, just in case.

Uopšte, što rigidnija pravila i što čvršća moralna matrica utoliko manje fleksibilnosti aj ne samo u razumevanju ponekad možda smo naivnog u nerazumevanju, nego i manje slobode i prostora za moguće pomeranje tog božjeg stvora kojem teme počinje da se kreće ka potiljku baš onda kada bi mu višak dlaka baš dobro došao.

Oću reći, i među Tarzanima ima prvo ta prosta podela na dobrog i lošeg, sa svim sivilom između, koja ume da mlati na svoj način i u svojim dimenzijama mimo ikakve više pameti i logike moralnog, spoznajnog, civilizacijksog i sličnog, i mlati do te mere da ni sam Tarzan ne ume da kaže gde mu je sledeća lijana
gordanac gordanac 20:41 08.03.2015

any problem? ... no

:) nemaš ni mali ni veliki problem, trust me, a evo zašto

- Bog evolucije je u većinu životinjskih vrsta ubacio polove zbog specijalizacije koja kolektiv čini spretnijim, otpornijim na egzistencijalne opasnosti po svim rokovima - kratki, srednji pa najdugoročniji rok.

A ljudi međusodbnim dogovorom, narativom utvrđuju društveni polođaj svake jedinke, o toj se razlici i radi, pol je biološka, a rod - društvena kategorija, I kao što ljudi imaju probleme koji druge vrste nemaju (Tragedy of the commons, Gareth Hardin) tako i uloge roda (i muškog i ženskog) određuju sa posledicom društvene nejednakosti.

- I recimo da smo mi muški nešto zakinuti po pitanju sposobnosti komuniciranja - priča se, a ja nisam proveravao, da posle prvog kratkog perioda trudnoće gde smo u majkama fiziološki svi devojčice, pošto onaj hromozom što mu i imenu fali jedna nogica počne da petlja i što direktno što indirektno počne da transcribuje nešto više testosterona, nama jedan mali centar za komunikaciju počne da zakržljava u odnosu na devojčice.


Komunikacija u smislu verbalizacije svojih emocija, opisa sebe, deljenja informacija o tome "šta sanjaš i šta ti se događa" je opet - društveno pravilo, ono loše društveno pravilo kojim se dečaci uče "da ne plaču, ne pričaju o emocijama, budu "jaki" i sposobni" čime se unesrećuju generacije muških koji prožive svoje živote neispričani, bez bliskosti koju gledaju da se komunikacijom odvija među ženama, Žene imaju "mreže" podrške, muškarci ne i to treba menjati.
- A brzopletog me isto tako majka rodila pa mi je "važnije" da brzo napišem što imam da napišem intuitivno nego da promislim, i sve u maniru "valjda neće" očekujem da u pisanju valjda neće ostati neka opasno-ozbiljna rupa koju će isto tako nesrećnim slučajem primetiti opasno-ozbiljna osoba koja nema dlake na jeziku.

- A i ja sam uvek u trenutku potencijlna lomljave ubeđen da i ako se polomi nešto to nešto može za čas i da se zakrpi kao da nikad nije ni bilo polomljeno.

Čitljivo je, sasvim.
Civilizacija koju je gradila naša vrsta građena je na "jači tlači" i na nepravdama, raznim i u tom smislu, vrednosno, naša je civilizacija "polomljena" po mnogim osnovama koje se polako popravljaju, krpe i lepe tokom hiljada godina, uvek idejom da se nepravde smanje i da onaj ko je jači - tlači bar po nekim pravilima, ako tlačiti prestati ne ume. (ne radi se samo o rodnim ulogama, radi se o civilizacijskoj "navici" da negativno definišemo "druge, različite od nas samih" ).

Tako, ja bih bio oprezan sa tim strogim, kanonskim pristupom razumevanju "kvaliteta" i mana "jačeg" pola iz perspektiva mogućih uvreda. Tj dao bih tim "nesrećnim" muškarcima koji možda nisu ništa loše mislili "the benefit of the doubt" pre nego što štikliram uvreda-kockicu, just in case.

Rod je dvostruka reč, ona u sebi sadrži i reč žena i reč muškarac i definiše društvene modele, društvene uloge koje su namenjene ljudima samo zato što su muškarci ili samo zato što su žene.
Slično kao što je rob - višestruka reč, podrazumeva i žene i muškarce i različite po rasi, veri, etničkom poreklu, naciji, ali sabrani u ulogu roba koju društvo formira kao prihvatljivu ili neprihvatljivu vrednost i položaj za nekoga.
Ljudi odlučuju o tome da li će neko biti rob ili ne, ne biologija ili bilo šta drugo.
Tako ljudi odlučuju šta je prihvatljivo za "pravu ženu" i za "pravog muškarca", a sifražetkinje, feministkinje su kazale ds - ljudi nisu odlučili dobro ni za žene ni za muškarce, da je dobro jedino ako su ljudi ravnopravni i jednaki pred zakonom.
I često se, znajući da je to tako ili ne, ljudi jedni drugima obraćaju tom rečju kao uvredom, diskvalifikacijom, posebno oni koji inače smatraju ravnopravnost - pozitivnom stvari za ljude.
violina violina 19:35 08.03.2015

Šta je nama naša borba dala

Ako ste za 115727 dana borbe dospeli samo do današnje situacije parolom "borba za jednakost žena", znači parola ne valja, menjajte parolu u "borba za jednakost muškaraca sa ženama", cilj isti a otpor manji.

[url=http://pescanik.net/wp-content/PDF/12pregled_datuma_dod8.pdf][/url]

Čestitam vam 8. mart
mariopan mariopan 21:07 08.03.2015

..

По мени најозбиљнији коментар је написала Тадејус.

Слажем се са њом.

Свим женама и домаћици блога срећан 8. Март.
hajkula1 hajkula1 01:10 09.03.2015

Re: ..

mariopan
По мени најозбиљнији коментар је написала Тадејус.

Слажем се са њом.

Свим женама и домаћици блога срећан 8. Март.



Hvala, tebi takođe i svim blogerkama.
Da ponovim, kako su uzvikivale, i hleb i ruža
gordanac gordanac 15:43 09.03.2015

video, kratak ...

... iz kog bi mnogi pojmaroši imali šta naučiti, samo kad bi ga pogledali, ali - neće



Svet je jedan, a ovih par minuta su njegov slikovit prikaz.
Milan Novković Milan Novković 16:12 09.03.2015

Re: video, kratak ...

Svet je jedan, a ovih par minuta su njegov slikovit prikaz.

Ne može čovek više do reči da dođe od žena

Ako je verovati Isaijahu B., istoričaru ideja i jednom od najvećih u 20. veku, ti ovog "gospodina" više ne možeš da naučiš da "oseća" kako bi trebalo da se priča sa ljudima.

Možeš samo da ga naučiš ili nateraš da poštuje pravila, ili ga ubediš da poštuje različitosti pa makar i ne razumeo sagovornika - prosto su takva "pravila" odrastanja i učenja nekih stvari od malih nogu.
gordanac gordanac 18:19 09.03.2015

Re: video, kratak ...

Milan Novković
Svet je jedan, a ovih par minuta su njegov slikovit prikaz.

Ne može čovek više do reči da dođe od žena

Ako je verovati Isaijahu B., istoričaru ideja i jednom od najvećih u 20. veku, ti ovog "gospodina" više ne možeš da naučiš da "oseća" kako bi trebalo da se priča sa ljudima.

Možeš samo da ga naučiš ili nateraš da poštuje pravila, ili ga ubediš da poštuje različitosti pa makar i ne razumeo sagovornika - prosto su takva "pravila" odrastanja i učenja nekih stvari od malih nogu.


Uvek mi je zanimljivo što se gnev, verbalno i svako drugo nasilje, netrpeljivost smatraju "prirodnim & spontanim" za ljude, a komunikacija kojom uvažavaš i poštuješ sagovornika, kojom ne ponižavaš drugo ljudsko biče ili bilo šta - treba da se "uči od malih nogu".
Ono prvo - ne treba, to svi znaju, "kukalo im takvo znanje bez mrve čojstva" :)
tadejus tadejus 18:49 09.03.2015

Re: video, kratak ...

gordanac
... iz kog bi mnogi pojmaroši imali šta naučiti, samo kad bi ga pogledali, ali - neće
Svet je jedan, a ovih par minuta su njegov slikovit prikaz.


ah pa ništa to nije
evo nekih klasika..
Arapin objašnjava kako pravilno tući ženu


a tu je i moj omiljeni klasik
Arapin objašnjava zašto se muškarci i žene ne razumiju, problem je naime u tome što muškarac prvo misli a onda govori, dok nesretnica prvo otvori usta, a da razmislila nije
Milan Novković Milan Novković 19:50 09.03.2015

Re: video, kratak ...

Uvek mi je zanimljivo što se gnev, verbalno i svako drugo nasilje, netrpeljivost smatraju "prirodnim & spontanim" za ljude, a komunikacija kojom uvažavaš i poštuješ sagovornika, kojom ne ponižavaš drugo ljudsko biče ili bilo šta - treba da se "uči od malih nogu".

Berlin je jednom prilikom dao primer vremena iz Ilijade i kaže kako nema tog napora koji će nam značajno pomoći da se snađemo tamo i da nam sve bude "potaman" ako bi nas neki vremeplov odneo u to vreme - recimo da uzmeš protivničku bebu pa paciš sa zidina.

A što se njega tiče, i on je pokušao za života da pročita sve što se dalo pročitati, a što je pomeralo civilizaciju, tamo i tada su te neka nama nepojmljive stvari bile potpuno normalne ogromnoj većini.

Pa kaže kako ima i mnogo "modernih" primera gde su nam sistemi vrednosti prosto takvi da ne možemo da se razumemo niti preterano družimo nego prosto moramo da se poštujemo i ubacimo svoju energiju u civilizacijske tokove pa koliko civilizaciju pomerimo mi je pomerimo.

Recimo, ne tako davno je Japanac od ugleda umeo da se ubije zbog nepodnošljivog srama ako zezne nešto na poslu, npr, i pored najboljih namera.

I mi samo mislimo da to razumemo, navikli smo u filmovima da pomeramo svest u čisto misaonoj, maštajućoj ravni, ali da nas sutra prebrojih milion sa zapada koji smo nešto ozbiljno i nenamerno zeznuli pa podeliš bodeže ne bi ti trebalo više od 4 dana osnovne škole da nas na dva prsta jedne ruke prebrojiš koji smo potegli ruku na sebe.

Veći problem imamo kako se na liniji sudara "kultura" sudaraju i koncepti agresije, npr, da uzmem nešto bliže tvojoj temi.

Do neke granice diskusija može da ide, pa razumevanje donekle, ali kako izgrebeš sve slojeve gde ti leže fleksibilnost i strpljenje, širina u znanju i duhu, dolaziš na kraju do nekog svog kanoničnog "postrojenja", aksiomatskog skupa principa, pravila i standarda ispod kojih dalje ne možeš da ideš.

I sudariš se sa nekim nekompatibilnim - dalje nema "logike", ili se biješ, ili okreneš i odeš, ili staviš neo-cortex i više od epsilon okoline pod neku meditativnu umrtvljenost uz otvorena čula i prosto što ne razmišljaš što "potežeš" za "osećajem", tj moralnim partikularizmom od situacije do situacije.

A opet, ja sam isto optimista, ja ću uvek da se kladim da sve što znam mogu da naučim druge ako oni to već ne znaju, i mogu da ih ubedim da je dobro sve što ja mislim da je dobro. A ako mi je hit-rate 0% iza mene ima i to opravdanje i samo još malo da se ispravim u greškama i ispoliram u ubeđivanju i učenju i sledeća "žrtva" je moja
sioux sioux 16:25 09.03.2015

Ocena - slaba dvojka

Ocena - slaba dvojka, i to u osnovnoj školi politikanstva, a ne samo zbog smehotresnih boldovanih besmislica:
gordanac
Mi žene rođene u drugoj polovini XX veka smo prva generacija žena ikada rođenih, a da su nam unapred bila namenjena prava po kojima smo mogle biti smatrane ljudskim bićima, jednakim pred zakonom kao i muškarci. Hiljadama godina ranije nikome nije palo na pamet da bi to moglo biti tako, da nije normalno da muška polovina čovečanstva smišlja sva pravila, a da se ženska polovina tim pravilima bespogovorno i ćutke povinuje, da tim pravilima služi i da živi svoj jedini život bez prava da se pita i odlučuje sviđa li joj se išta od tog života.


Evo, za početak samoinformisanja poštovalaca lika i dela spisateljice o činjenicama, jedne infografike (to je ono kad vam informacije sažvaću pa još naprave kao slikovnicu, ne bi li vas nekako privoleli da nešto i pročitate) uz napomenu istim dežurnim kukavcima da, "ako stoje, sednu" - http://www.topmanagementdegrees.com/women-dont-make-less/---LINK.
gordanac gordanac 18:15 09.03.2015

Re: Ocena - slaba dvojka

sioux
Ocena - slaba dvojka, i to u osnovnoj školi politikanstva, a ne samo zbog smehotresnih boldovanih besmislica:
gordanac
Mi žene rođene u drugoj polovini XX veka smo prva generacija žena ikada rođenih, a da su nam unapred bila namenjena prava po kojima smo mogle biti smatrane ljudskim bićima, jednakim pred zakonom kao i muškarci. Hiljadama godina ranije nikome nije palo na pamet da bi to moglo biti tako, da nije normalno da muška polovina čovečanstva smišlja sva pravila, a da se ženska polovina tim pravilima bespogovorno i ćutke povinuje, da tim pravilima služi i da živi svoj jedini život bez prava da se pita i odlučuje sviđa li joj se išta od tog života.


Evo, za početak samoinformisanja poštovalaca lika i dela spisateljice o činjenicama, jedne infografike (to je ono kad vam informacije sažvaću pa još naprave kao slikovnicu, ne bi li vas nekako privoleli da nešto i pročitate) uz napomenu istim dežurnim kukavcima da, "ako stoje, sednu" - http://www.topmanagementdegrees.com/women-dont-make-less/---LINK.


Valjalo bi, pre kvalifikacija da navedete ijedno pravo koje su žene imale zapisane pre 1948 jer je to prvi dokument u kom se spominju.
Jer - hiljadama godina ranije nikom nije padalo na pamet da bi žene smele i mogle da imaju ista (ili ikakva) prava i da budu jednake pred zakonom kao i muškarci.

A Infografdik nema o čemu da me informiše, a da već ne znam i takve i slične i različite, i da već nisam postavila link sa USA data ranije o zaposlenim ženama, dočim bi vi trebalo da pročitate što-šta dostupno svima da bi imali osnov za takvu lakoću opisa i komentara.
No, vi na vaše zablude i netrpeljivosti imate prava, bile one nekome smešne ili ne.
Za sad su one sve samo izrazit ponos na neznanje ispisano o ljudskim pravima.
tadejus tadejus 18:56 09.03.2015

Re: Ocena - slaba dvojka

sioux
(ne bi li vas nekako privoleli da nešto i pročitate) uz napomenu istim dežurnim kukavcima da, "ako stoje, sednu" - http://www.topmanagementdegrees.com/women-dont-make-less/---LINK.


i šta veli infografika?
ne samo što su glupe.. nego su brate još i lenje.. i još se žale

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana