Budućnost| Društvo| Reč i slika| Region| Sport

SUZE ŽALOSNICE

jedi-knight RSS / 09.03.2015. u 21:22

jpegIskreno sam se obradovao uspehu koji smo postigli na nedavnom dvoranskom prvenstvu Evrope u atletici. Ne samo zbog toga što sam i sam bio atletičar, već i zbog činjenice da, imati atletske šampione znači imati sposobnu, zdravu i jaku populaciju. Nadao sam se da Ivana, Emir, Asmir, Jelača, Mihail... nisu usamljeni i da za njima dolaze nove generacije buducih šampiona. 

 Odmah da raščistimo, sportisti i treneri koji, isključivo zahvaljujuci ličnom entuzijazmu i energiji, ostvaruju ono čemu se ovih dana svi radujemo, imaju moje ogromno poštovanje. Samo oni znaju sa čim se sve bore i u kakvim uslovima rade. Olimpijski komitet i ministarstvo sporta, istine radi, omogućava adekvatne pripreme ovih sportista bez kojih bi bilo daleko teže i približiti se evropskoj i svetskoj eliti, ali ovde nije reč o njima. Ovde je reč o onima koji dolaze. Ovde je reč o sistemu koji stvara šampione i u potrazi za tim sistemom, naleteo sam na...pa blago je reći razočaranje.

Ivana Španovic je najbolja, mozda na svetu, ali druga najbolja u Srbiji skace u dalj više od metar manje od Ivane. Na nedavnom dvoranskom prvenstvu Srbije, za bronzanu medalju u ženskom skoku u dalj, bilo je dovoljno skočiti 5,55m. U ženskom skoku u vis,takođe za bronzu trebalo je 155cm. Sramno.
U muškom skoku u dalj, Ivana bi osvojila srebro, a trećeplasirani je skocio 6,74m. To se skace bez treninga sa 15 godina. Ja govorim o seniorima. Poređenja radi, nekada se nije moglo ući u finale bez 7m, a o medalji se nije moglo ni razmišljati bez 7.50m.
Aktuelni dvoranski šampion Srbije u skoku u vis skače 203cm. Gde je onih Topićevih 238m? Dva metra se skakalo u patikama i makazicama; za zagrevanje.
Na finalu Kupa Srbije 2014.,Tatjana Jelača je bacila koplje i bila prva sa 59.49m što je svetski vredan rezultat, ali je za bronzu bilo dovoljno 35,69m. Pa to se bez treninga baca i bez zaleta. Na istom takmicenju je Dragana Tomaševic pobedila u bacanju diska sa 59.35m, ali se na pobedničko postolje popela devojka sa 31.61m.Govorim o najboljem što Srbija ima.
Na državnom prvenstvu u skoku motkom za žene, prva tri rezultata su bila 3.20m,3.00m, 2.00m. Govorim o skoku motkom. Četvrte nije ni bilo.
Šampion Srbije na 100m trci 10.87s. Ovome ne treba ni komentar. 
Nije ovo kritika atletičara ili trenera. Oni trče, skaču i bacaju najbolje što mogu. Ovo je stanje naše atletike u danima kada se njome najviše ponosimo.
Hvala bogu, imamo još i Emira i Miloša, pa mozemo da se nadamo nekim finalima, ali gde su ostali?
Atletika nije sport gde se jednom u 30 godina pojavi šampion sam od sebe, atletika je odraz sistematičnog ulaganja i rada, pre svega u školama, zatim u školama atletike, klubovima... Nisam siguran da li jedan klub u Srbiji može da se pohvali da ima komplentnu ekipu. Kakvu takvu. Da ima u svakoj disciplini bar po jednog pristojnog takmičara, a ne da nailazimo na rezultate od preko 20 sekundi na 110m prepone što je bilo četvrto mesto na poslednjem ekipnom prvenstvu Srbije. Za toliko sekundi je potrebno istrčati 200m da bi se ostvarila olimpijska NORMA. Doduše 200m bez prepona.

Da zaključim. Ponosan sam bio proteklog vikenda na Ivanu i Asmira. Ponosan sam na Ivanine suze tokom intoniranja himne u njenu čast. U tim suzama se nalazi čitav jedan život; život radosti i patnje. Nije lako baviti se atletikom u Srbiji. Samo ona zna šta je sve isteklo kroz te suze, ali neki od nas, što volimo atletiku, slutimo da se u tim suzama nalazi i budućnost ovog sporta kod nas.

 



Komentari (276)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 21:24 09.03.2015

Одличан текст

И у правом моменту
predatortz predatortz 21:33 09.03.2015

Poražavajuće

Ovo što si napisao je zaista poražavajuće. No, sistematski nerad sa generacijama je doveo do toga da ono što pre dvadesetak godina nije moglo da uradi pet učenika u nekom razredu, danas pet može da uradi.

Deca su nam debela, troma i mlohava. Takva će nam biti budućnost.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:43 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Deca su nam debela, troma i mlohava. Takva će nam biti budućnost.

Rekao bih i nedostatak infrastrukture, kao jedan od uzroka.

Bazični sportovi kod nas su totalno zanemareni. Plivanje, atletika, gimnastika. Verujem, da bi škole trebale da uvedu sportske sekcije za ove sportove - tj. da se u sklopu obrazovanja, oformi liga za bazične sportove. Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.
niccolo niccolo 21:48 09.03.2015

Re: Poražavajuće

oformi liga za bazične sportove

U smislu za bejzbol?
jedi-knight jedi-knight 21:49 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Rekao bih i nedostatak infrastrukture, kao jedan od uzroka.


Svakako je to jedan od uzroka, ali pre 30 godina je bilo mnogo gore, a imali smo mnogo bolje rezultate generalno. Problem je što atletika kao sport umire.
predatortz predatortz 21:52 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.


To zahteva mnogo toga. Da mame prave užinu, ne da deca jedu po pekarama. Da tate pikaju fudbal sa klincima, trče i uče ih veštinama. Da društvo zabrani fast fudove u blizini škola. Da čips i kola budu anatemisani. Da računar i tablet budu svedeni na sat dnevno...

Retko ko se bavi klincima. Mene većina poznanika smatra za fanatika zbog toga što insistiram na tome da mi deca moraju da treniraju ( ne mešam se u to šta će da treniraju ) i što smo na planiini kad god je to moguće.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:56 09.03.2015

Re: Poražavajuće

stefan.hauzer
Deca su nam debela, troma i mlohava. Takva će nam biti budućnost.

Rekao bih i nedostatak infrastrukture, kao jedan od uzroka.

Bazični sportovi kod nas su totalno zanemareni. Plivanje, atletika, gimnastika. Verujem, da bi škole trebale da uvedu sportske sekcije za ove sportove - tj. da se u sklopu obrazovanja, oformi liga za bazične sportove. Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.


ima i toga, al ima malo i do stava interesovanja roditelja. koliko ljudi danas u Srbiji gleda prenose aletskih mitinga?
jebiga, moj prvi odlazak na stadion je bio kada me ćale odveo na atletski miting na tadašnjem stadionu JNA, a ne na fudbalsku utakmicu.

bio sam klinac, ne sećam se više ni ko je trčao, ni ko je skakao itd. (međunarodni miting je bio u pitanju) al brate sećam se da je stadion bio pun. šta misliš, koliko bi ljudi danas došlo?

EDIT:
E da, inače odličan tekst!
workaholic workaholic 21:58 09.03.2015

Re: Poražavajuće


Rekao bih i nedostatak infrastrukture, kao jedan od uzroka.

Bazični sportovi kod nas su totalno zanemareni. Plivanje, atletika, gimnastika. Verujem, da bi škole trebale da uvedu sportske sekcije za ove sportove - tj. da se u sklopu obrazovanja, oformi liga za bazične sportove. Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.


I to kakav nedostatak infrastrukture... Veliki broj dece 6 meseci godišnje fizičko vaspitanje ima u učionici (pri čemu mnoga deca do 4. razreda tih 6 meseci uopšte ni nemaju fizičko, već se radi srpski, matematika...). Moj sin ide u školu u kojoj ne postoji fiskulturna sala i to mi je baš krivo. Ja sam išla u školu u kojoj je postojala sala i fizičko nam je naravno bio omiljeni predmet - svašta smo radili - atletiku, gimnastiku, odbojku, košarku, rukomet, stoni tenis...

A posebna priča su nastavnici fizičkog koji jednostavno ne žele da rade svoj posao (nisu svi takvi, naravno, ali ima ih dosta), čak i tamo gde ima uslova.
tyson tyson 21:58 09.03.2015

Re: Poražavajuće

bio sam klinac, ne sećam se više ni ko je trčao, ni ko je skakao itd. (međunarodni miting je bio u pitanju) al brate sećam se da je stadion bio pun. šta misliš, koliko bi ljudi danas došlo?

Videćemo 2017. godine u Beogradu, na dvoranskom prvenstvu Evrope u atletici.


jedi-knight jedi-knight 21:58 09.03.2015

Re: Poražavajuće

To zahteva mnogo toga. Da mame prave užinu, ne da deca jedu po pekarama. Da tate pikaju fudbal sa klincima, trče i uče ih veštinama. Da društvo zabrani fast fudove u blizini škola. Da čips i kola budu anatemisani. Da računar i tablet budu svedeni na sat dnevno...


Da deca imaju fizicko ako treba svaki dan i to dvocas posle ( ili pre ) skole. Dovoljno ce biti da svi budu ukljuceni u neku aktivnost, igru, takmicenje...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:04 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Mene većina poznanika smatra za fanatika zbog toga što insistiram na tome da mi deca moraju da treniraju


Šta uniforma napravi od čoveka :)
predatortz predatortz 22:05 09.03.2015

Re: Poražavajuće


Šta uniforma napravi od čoveka :)


Uniformisanu budalu!
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:06 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Pričam više o organizovanom udruživanju škola, radi takmičenja u bazičnim sportovima - poput takmičenja iz matematike, srpskog, fizike... Što da ne? Škole već godinama imaju ona bezvezna takmičenja u malom fudbalu; zašto se to ne bi prebacilo na organizovanje atletskih takmičenja (pošto za gimnastiku ili plivanje, neće biti infrastrukture u narednih hiljadu godina:)
predatortz predatortz 22:09 09.03.2015

Re: Poražavajuće

jedi-knight
To zahteva mnogo toga. Da mame prave užinu, ne da deca jedu po pekarama. Da tate pikaju fudbal sa klincima, trče i uče ih veštinama. Da društvo zabrani fast fudove u blizini škola. Da čips i kola budu anatemisani. Da računar i tablet budu svedeni na sat dnevno...


Da deca imaju fizicko ako treba svaki dan i to dvocas posle ( ili pre ) skole. Dovoljno ce biti da svi budu ukljuceni u neku aktivnost, igru, takmicenje...


Da, ali opet ostaje način ishrane klinaca kao ogroman problem. Moj mlađi ide na džudo. Tri izuzetno zahtevna treninga sedmično, kad se spremaju za turnire i četiri.
Uprkos tome, većina njegovih drugara je gojazna. Provalio sam i zbog čega. Odmah nakon treninga pohrle u pekaru. Veliki sendvič, kola od pola litra i ode trening u tri lepe...
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:09 09.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz

Šta uniforma napravi od čoveka :)


Uniformisanu budalu!


:)

Ma znaš da se zezam.
Ali mi stvarno to prvo palo na pamet kad sam pročitao komentar, uniformisani brkajlija i dril u porodici :)

A sve ovo sport, rezulatati, u zdravom telu zdrav duh, sve je to malo daleko od mene.
Al svejedno, Ivana bi me rasplakala da je nisam eskivirao na vreme :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:09 09.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz


Deca su nam debela, troma i mlohava. Takva će nam biti budućnost.


de bre, moj Fića plivač, PK Voša, znaš koji zverov, može da me podigne, sa svih mojih 80 kila mišića i 15 kila viška (tiću samo za ovu drugu stavku). od našeg jednog drugara sin igra za VK Partisan BG, ima 11 godina i visok je 190 cm i mislim da bi me pojeo, ali je simpatičan i blag, dete u telu džina! kod Fiće u prvom razredu ima klinaca koji su za glavu i po viši od generacije, naravno OK Voša... dobro se radi ovde u NS. cela ta šampionska generacija sportista, odbojkaši, vaterpolisti, atletičari, plivači, potpuno iz ljubavi prema deci, životu i sportu rade s klincima, i meni je zadovoljstvo da mogu tim ljudima da pomažem finansijski.

gledali smo nas dvojica ovaj Ivanin skok i bio je - predivan... sve je bilo savršeno, a onda sam i ja kao krele plakao sa njom. to je ta neka čista emocija koja postoji kod naše dece, da se pokažu pred svetom da mogu biti šampioni i da nismo mentoli!
omega68 omega68 22:12 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Evo moj klinja
Počeo je u prvom razredu da trenira karate jer su neki drugari krenuli.
Mesečno košta, danas, 1200 dinara.I na tom početku je bilo najjeftinije.
Ja sam želeo da proba još nešto.
Fudba - preskupo za naša primanja.Ja sam trenirao u Radničkom, BESPLATNO,
Dobar je u skoku u dalj iz mesta, brz, može da istrči mnogo više nego ja u njegovim godinama.Imam i drugara u atletskom klubu - Čaplja ti sigurno znaš ko je, da ga ne reklamiram prezimenom.Ali i tamo je skupa mesečna članarina.
I ostao je na karateu jer je NAJJEFTINIJE.Srećom da on voli taj sport i nema veze - znaće bar da se brani.Ali mi smo nekad imali mogućnost da isprobamo nekoliko sportova pa je neko našao sebe negde ali sve je bilo BESPLATNO.
Mnogi danas ne mogu da priušte deci trening.Čujem koliko košta ljude kad deca treba da se ozbiljnije bave, kad prelaze u omladince.Koliko para moraju da daju u trci sa ostalima koji takođe daju novac da im deca uđu u tim za turneju.
Menadžeri - zlo i naopako.
(Da mi nije burazera koji ga je skoro besplatno učio da malo igra tenis ni to ne bi probao i naučio.)
A zamisli koliko dece iz manjih mesta i iz sela ne mogu da vide hale ili plaćene termine za trening.Koliko je tu talenata?
Ja u tome vidim najveći problem.Država MORA da reši problem besplatnih treninga i da iz masovnosti dobijemo šampiona.
docsumann docsumann 22:16 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Deca su nam debela, troma i mlohava. Takva će nam biti budućnost.


ovo mi zvuči nekako preuopšteno. kao poziv na uzbunu, a bez informacije s koje strane stiže atomski?

šta statistika kaže o tome? šta kaže i o drugim bolestima prouzrokovanih nedovoljnom fizičkom aktivnošću (problemi sa kičmom, kapacitetom pluća i sl.)? šta kaže i u pogledu procenta sportski aktivne djece?

cijenim da bi tih par nekih osnovnih uvida dalo dosta jasniju i kompetentniju sliku o tome kako nam djeca stoje i kako trče.
jedi-knight jedi-knight 22:19 09.03.2015

Re: Poražavajuće

šta statistika kaže o tome? šta kaže i o drugim bolestima prouzrokovanih nedovoljnom fizičkom aktivnošću (problemi sa kičmom, kapacitetom pluća i sl.)? šta kaže i u pogledu procenta sportski aktivne djece?

cijenim da bi tih par nekih osnovnih uvida dalo dosta jasniju i kompetentniju sliku o tome kako nam djeca stoje i kako trče.


Ti se šališ?
Drastičan pad u svim segmentima. Žao mi je što nemam brojke, ali skoro sam prisustvovao nekoj tribini gde je bilo reči o tome i gde su bile iznešene brojke.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:21 09.03.2015

Re: Poražavajuće

omega68
Država MORA da reši problem besplatnih treninga i da iz masovnosti dobijemo šampiona.


država nema viziju, sve su to kljakavci, ubijeni u pojam, ne treba mešati kljakavost države sa lavovstvom naše dece.
predatortz predatortz 22:21 09.03.2015

Re: Poražavajuće


ovo mi zvuči nekako preuopšteno. kao poziv na uzbunu, a bez informacije s koje strane stiže atomski?


Nedavno sam na radiju slušao emisiju o fizičkom stanju klinaca. Rađeno je neko istraživanje na celoj teritoriji Srbije. Na projektu je radio tim stručnjaka iz raznih ministarstava. Zdravlja, prosvete, sporta...

Profa koji je govorio u emisiji je rekao, parafraziram:

Kad sam pogledao rezltate, prvo što mi je palo na pamet je da ovo treba da bude državna tajna.

Rekao je, bukvalno, ono što sam napisao iznad:

Vežbe koje ranije nije moglo da uradi, u proseku, pet učenika jednog razreda, danas može da uradi pet učenika.

Takvi su rezultati.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:33 09.03.2015

Re: Poražavajuće

to je opšte stanje društva: odsustvo vizije, odsustvo nadanja, ogromni negativizam, velika količine destruktivne energije... ali ja sam duboko uveren da će Srbija prebroditi ovu krizu, ali mora da se stane na glavu zmiji, i to ne nekada, u budućnosti, već danas i odmah!
omega68 omega68 22:39 09.03.2015

Re: Poražavajuće

ali ja sam duboko uveren da će Srbija prebroditi ovu krizu

Хоће.
Тек када се мане ,,евроинтеграција'' и пронађе луку спаса у евроазијској унији
jedi-knight jedi-knight 22:42 09.03.2015

Re: Poražavajuće

.Ali mi smo nekad imali mogućnost da isprobamo nekoliko sportova pa je neko našao sebe negde ali sve je bilo BESPLATNO.


U školi je besplatno.


Ja u tome vidim najveći problem.Država MORA da reši problem besplatnih treninga i da iz masovnosti dobijemo šampiona.


U nekoj TV emisiji sam čuo da je Ranko Žeravica svojevremeno išao po školama i učio nastavnike fizičkog kako da uče decu košarku
docsumann docsumann 22:50 09.03.2015

Re: Poražavajuće

jedi-knight
šta statistika kaže o tome? šta kaže i o drugim bolestima prouzrokovanih nedovoljnom fizičkom aktivnošću (problemi sa kičmom, kapacitetom pluća i sl.)? šta kaže i u pogledu procenta sportski aktivne djece?

cijenim da bi tih par nekih osnovnih uvida dalo dosta jasniju i kompetentniju sliku o tome kako nam djeca stoje i kako trče.


Ti se šališ?
Drastičan pad u svim segmentima. Žao mi je što nemam brojke, ali skoro sam prisustvovao nekoj tribini gde je bilo reči o tome i gde su bile iznešene brojke.


ne vidim šta je tu šaljivo. brojevi nit lažu, nit se šegače.
ta statistika em što omogućuje orjentaciju (informaciju) društva u odnosu na sopstveni istorijski tok, em daje mogućnost da se uporedimo sa ostalim državama iz regiona, evrope, zemljama u sličnoj razvojnoj poziciji.

je l' otromboljavamo mi sami po sebi, tako kaki smo, il je to možda odraz jednog šireg globalnog trenda.

recimo amerikanci; imaju gomilu vanrednih sportista u mnogim sportovima, naročito u bazičnim, imaju razvijen školski sportski program, pa opet ukupna slika društva u pogledu gojaznosti je totalno poražavajuća.
predatortz predatortz 22:57 09.03.2015

Re: Poražavajuće

ne vidim šta je tu šaljivo. brojevi nit lažu, nit se šegače.
ta statistika em što omogućuje orjentaciju (informaciju) društva u odnosu na sopstveni istorijski tok, em daje mogućnost da se uporedimo sa ostalim državama iz regiona, evrope, zemljama u sličnoj razvojnoj poziciji.



Rezultati OVOG istraživanja, u zaključku, kažu da su naši klinci ispod evropskog proseka u većini disciplina koje su testom bile obuhvaćene.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:59 09.03.2015

Re: Poražavajuće

U nekoj TV emisiji sam čuo da je Ranko Žeravica svojevremeno išao po školama i učio nastavnike fizičkog kako da uče decu košarku

:)

Inače, slušao sam Vladu Šćepanovića, na Areni1. Rekao je jednu zanimljivu stvar, vezanu za košarku ;ali može se primeniti na sport uopšteno. Preformulisano zvuči ovako; nekada su se deca učila određenim stvarima, na primer, sa 11 učiš dvokorak, sa 12 prednju promenu, 13 zadnju promenu, a sa 14 skok šut i tako redom. Danas, treneri te uče da pobeđuješ. Ne tako, da se ti kroz sport razvijaš kao individua, pa tek onda kao deo kolektiva - nego se od tebe odmah zahtevaju rezultati. I skroz je u pravu čovek, totalno pogrešan pristup i sportu i treniranju.
docsumann docsumann 23:07 09.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz

ovo mi zvuči nekako preuopšteno. kao poziv na uzbunu, a bez informacije s koje strane stiže atomski?


Nedavno sam na radiju slušao emisiju o fizičkom stanju klinaca. Rađeno je neko istraživanje na celoj teritoriji Srbije. Na projektu je radio tim stručnjaka iz raznih ministarstava. Zdravlja, prosvete, sporta...

Profa koji je govorio u emisiji je rekao, parafraziram:

Kad sam pogledao rezltate, prvo što mi je palo na pamet je da ovo treba da bude državna tajna.

Rekao je, bukvalno, ono što sam napisao iznad:

Vežbe koje ranije nije moglo da uradi, u proseku, pet učenika jednog razreda, danas može da uradi pet učenika.

Takvi su rezultati.


ono o čemu mogu da pričam s koliko-toliko pouzdanim uvidom je odnos djece i sporta u mom gradu. grad je mali, pa se lako stiče pregled o uključenosti djece u sportske klubove i o samoj ponudi (raspoloživi sportovi i nivo, odnosno kvalitet klubova).
s druge strane oba djeteta od moga brata su sportski aktivna (oboje su i promjenili po nekoliko sportova, dok se najzad nisu našli u onom u kome su već par godina postojani). kažu klinci da su manje-više svi njihovi drugari učlanjeni u neki od gradskih klubova (pa makar to bio ples).

moj utisak je da u HN-u nikad nije bila veća ponuda što se zvaničnih sportova tiče (pored onih lokalno tradicionalnih - vaterpolo, plivanje, jedrenje; zatim najpopularnijih - fudbal, košarka, odbojka; bazičnih - atletika; borilačkih - džudo, karate, boks; ... i mnogih drugih, sad su tu i neki novi sportovi (bar za naš grad) - strjeličarstvo (luk i strijela), MMA...).
takođe teretane su pune ( i žena i muškaraca) i imah ih širom grada.
jbt, sjećam se u moje vrijeme bilo je svega nas nekolicina iz moje generacije i par starijih momaka koji smo dizali tegove, a gledali su nas k'o kakve sektaše (što ustvari i jesmo bili ).

tako da ne dijelim baš taj stav o opštoj atrofiji pućanstva, naročito omladine, i uz ogradu o lokalnosti ovog presjeka stanja
omega68 omega68 23:08 09.03.2015

Re: Poražavajuće

U školi je besplatno.

Šta, fizičko?
Ono jeste besplatno.U školi je reklama za stoni tenis.Ja sam mislio da je to neka sekcija, nek ide jer imamo sto ali nemamo gde da ga postavimo pa da tamo trenira.
PRC Mile, plaća se
little_radojica little_radojica 23:09 09.03.2015

Re: Poražavajuće


Bazični sportovi kod nas su totalno zanemareni. Plivanje, atletika, gimnastika. Verujem, da bi škole trebale da uvedu sportske sekcije za ove sportove - tj. da se u sklopu obrazovanja, oformi liga za bazične sportove. Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.


Пливање, да, базени су скупи. Гимнастика можда донекле, али атлетика ни случајно. Тренирала, моја мама (била репрезентативка Војводине), ја нешто кратко, а тренутно моја сестра. Данас све услове имају у Новом Саду, не знам за Београд. Тартан стазу и на стадиону и на сајму у хали, све што ја пре 15 година било само у БГ-у, а у време моје маме се није ни помињало. Спринтерице сва деца имају. Ја тренирао и такмичио се у старкама. Да сам био већи таленат, напабирчио бих и за спринтерице. То је можда препрека за озбиљан резултат, али не за бављење спортом. Веруј, већи је проблем инфраструктура за кошарку, одбојку, рукомет (сале у основним школама су премале), него за атлетику. А и такмичења постоје одувек, сад их има много више. А зашто су се гојазнија деца, не бих знао рећи...
jedi-knight jedi-knight 23:13 09.03.2015

Re: Poražavajuće

tako da ne dijelim baš taj stav o opštoj atrofiji pućanstva, naročito omladine, i uz ogradu o lokalnosti ovog presjeka stanja


moj utisak da u HN-u nikad nije bila veća ponuda što se zvaničnih sportova tiče


Mesta koja imaju plažu se ne računaju
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:15 09.03.2015

Re: Poražavajuće

stefan.hauzer
U nekoj TV emisiji sam čuo da je Ranko Žeravica svojevremeno išao po školama i učio nastavnike fizičkog kako da uče decu košarku

:)

Inače, slušao sam Vladu Šćepanovića, na Areni1. Rekao je jednu zanimljivu stvar, vezanu za košarku ;ali može se primeniti na sport uopšteno. Preformulisano zvuči ovako; nekada su se deca učila određenim stvarima, na primer, sa 11 učiš dvokorak, sa 12 prednju promenu, 13 zadnju promenu, a sa 14 skok šut i tako redom. Danas, treneri te uče da pobeđuješ. Ne tako, da se ti kroz sport razvijaš kao individua, pa tek onda kao deo kolektiva - nego se od tebe odmah zahtevaju rezultati. I skroz je u pravu čovek, totalno pogrešan pristup i sportu i treniranju.


ma da, što se mene tiče, ne moramo da imamo ni jednog šampiona u atletici ili drugim bazičnim sportovima, ali da su nam prosečni rezultati dobri i deca zdrava i okretna a ne onakva kako se navodi u ovoj analizi koju je Predo okačio.

naravno, takvo stanje bi sigurno stvorilo i pojedince sposobne za vrhunske rezultate.
Hansel Hansel 23:16 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Дозволите да и ја кажем коју, као тотално антиспортски тип. Прво, не треба да нас занима какав је глобални тренд (пошто је и он вероватно лош), требало би да се упоредимо са самима собом пре 20-30-40... година.

Друго, слажем се с Предатором и Омегом – деци би се морао обезбедити бесплатан тренинг бар једног спорта по избору, а држава ако хоће будуће шампионе, нека се потруди да селекција деце буде ваљана и да стипендира таленте, ако већ сама не може или неће да организује тренинге на вишем нивоу. Да се разговара с родитељима и да се организује адекватна исхрана у школама (што да носе од куће), тамо где није, уз прилагођавање сваком детету, што је више могуће.

Баш вечерас је била реприза прошлогодишње емисије о метаболичком синдрому у којој је професорка-докторка констатовала да све више деце има преметаболички синдром (који је она увела као медицински ентитет управо преко праћења учесталости патологије код деце), да чак има и масну јетру, повишен притисак и сл.

Ово је само врх леденог брега. Нама треба свеобухватан план општег оздрављења друштва/државе, план кога ћемо се придржавати као лечени алкохоличари што морају. А како то извести а да не буде неки вид диктатуре, кажите ви мени.
little_radojica little_radojica 23:18 09.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.


To zahteva mnogo toga. Da mame prave užinu, ne da deca jedu po pekarama. Da tate pikaju fudbal sa klincima, trče i uče ih veštinama. Da društvo zabrani fast fudove u blizini škola. Da čips i kola budu anatemisani. Da računar i tablet budu svedeni na sat dnevno...

Retko ko se bavi klincima. Mene većina poznanika smatra za fanatika zbog toga što insistiram na tome da mi deca moraju da treniraju ( ne mešam se u to šta će da treniraju ) i što smo na planiini kad god je to moguće.


То предаторе. :) Ја то стално причам. Какав црни чипс у школи - треба пун оброк за столом, избалансиран од стране нутриционисете. Треба да проводе више времена у школи, са већим паузама да се изјурцају. Уз то две секције, па двапут недељно на клавир/глуму/математику/хор..., а два пут недељно на пливање/фудбал/стони тенис... Ко издржи до 10 увече шампион. У таквој варијанти, екран се сам од себе сведе на минимум. Али потребно је пара и ангажовања...
jedi-knight jedi-knight 23:51 09.03.2015

Re: Poražavajuće

А како то извести а да не буде неки вид диктатуре, кажите ви мени.


To je prioritet svih prioriteta.
Danasnja deca treba da izrastu u cvrste i samopouzdane ljude koji treba da vode zemlju i vaspitaju nove generacije. Sve sto imamo treba ulagati u njih, odnosno u one koji rade sa njima.
Ko to ne vidi, taj ne treba da vodi zemlju
Skola da bude Hram
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:53 09.03.2015

Re: Poražavajuće

naravno, takvo stanje bi sigurno stvorilo i pojedince sposobne za vrhunske rezultate.

jedi-knight jedi-knight 23:54 09.03.2015

Re: Poražavajuće

Re: Poražavajuće
naravno, takvo stanje bi sigurno stvorilo i pojedince sposobne za vrhunske rezultate.


docsumann docsumann 00:16 10.03.2015

Re: Poražavajuće

jedi-knight
tako da ne dijelim baš taj stav o opštoj atrofiji pućanstva, naročito omladine, i uz ogradu o lokalnosti ovog presjeka stanja


moj utisak da u HN-u nikad nije bila veća ponuda što se zvaničnih sportova tiče


Mesta koja imaju plažu se ne računaju




a je l' to onda znači da ni picigin ne računaš u bazične sportove?
jedi-knight jedi-knight 00:21 10.03.2015

Re: Poražavajuće

a je l' to onda znači da ni picigin ne računaš u bazične sportove?


Jel to ono kad pice ginu? Priča se od davnina da je to bazični sport na primorju

docsumann docsumann 00:37 10.03.2015

Re: Poražavajuće

stefan.hauzer
U nekoj TV emisiji sam čuo da je Ranko Žeravica svojevremeno išao po školama i učio nastavnike fizičkog kako da uče decu košarku

:)

Inače, slušao sam Vladu Šćepanovića, na Areni1. Rekao je jednu zanimljivu stvar, vezanu za košarku ;ali može se primeniti na sport uopšteno. Preformulisano zvuči ovako; nekada su se deca učila određenim stvarima, na primer, sa 11 učiš dvokorak, sa 12 prednju promenu, 13 zadnju promenu, a sa 14 skok šut i tako redom. Danas, treneri te uče da pobeđuješ. Ne tako, da se ti kroz sport razvijaš kao individua, pa tek onda kao deo kolektiva - nego se od tebe odmah zahtevaju rezultati. I skroz je u pravu čovek, totalno pogrešan pristup i sportu i treniranju.


a ima i jedna interesantna, i jako pozitivna (rekao bih) metoda vezana za našu školu vaterpola (pretpostavljam da je patentirana u partizanovoj "kuhinji", mada nisam 100% siguran). odnosi se upravo na najmlađe uzraste, tzv. petliće.
uvedena je u trenažni proces prije možda deceniju-decenijuipo i radikalno se razlikovala od svega što se do tada praktikovalo u tom uzrastu.
umjesto da klince na samom početku njihove karijere opterete sa besomučnim kondicionim (plivačkim) treninzima, što zna biti vrlo frustrirajuće za tako sitnu decu, treneri bi im na tim prvim treninzima organizovali mini utakmice - mala lopta, mali golovi, mali teren i gomila dječurlije koja pjeni, mlati rukama, viče ( Dodaj! Dodaj meni!), grize, bori se. sve u svemu - prilično konfuzna i neartikulisana igra, ali sa jednim bitnim pedagoškim efektom - klinci se prime kao ludi.
poslije im svi oni naporni kondicioni treninzi koji uslijede mnogo lakše padaju, jer su osjetili čar igre i nepovratno su njome inficirani ( heh, nešto slično kao regrutacija mudžahedina ).
NNN NNN 00:38 10.03.2015

Re: Poražavajuće

mnoga deca do 4. razreda tih 6 meseci uopšte ni nemaju fizičko, već se radi srpski, matematika
Ovo me ispižđivalo dok sam išao u OŠ!
jedi-knight jedi-knight 00:47 10.03.2015

Re: Poražavajuće

a ima i jedna interesantna, i jako pozitivna (rekao bih) metoda vezana za našu školu vaterpola (pretpostavljam da je patentirana u partizanovoj "kuhinji", mada nisam 100% siguran). odnosi se upravo na najmlađe uzraste, tzv. petliće.
uvedena je u trenažni proces prije možda deceniju-decenijuipo i radikalno se razlikovala od svega što se do tada praktikovalo u tom uzrastu.
umjesto da klince na samom početku njihove karijere opterete sa besomučnim kondicionim (plivačkim) treninzima, što zna biti vrlo frustrirajuće za tako sitnu decu, treneri bi im na tim prvim treninzima organizovali mini utakmice - mala lopta, mali golovi, mali teren i gomila dječurlije koja pjeni, mlati rukama, viče ( Dodaj! Dodaj meni!), grize, bori se. sve u svemu - prilično konfuzna i neartikulisana igra, ali sa jednim bitnim pedagoškim efektom - klinci se prime kao ludi.
poslije im svi oni naporni kondicioni treninzi koji uslijede mnogo lakše padaju, jer su osjetili čar igre i nepovratno su njome inficirani ( heh, nešto slično kao regrutacija mudžahedina ).


Kada sam otisao u Spaniju, video sam da na celom terenu fudbal igraju samo stariji juniori, omladinci i seniori. Svi ostali igraju futbol7. Teren je malo veci od rukomentog, vestacka je trava i igra se dinamicno, kao nekada kod nas ispred skole. Jos nesto, utakmice nisu toliko fizicki zahtevne, pa deca igraju po ceo dan. Turniri se organizuju non stop i prakticno lopta ne staje.
Sa druge strane, nasa deca od petlica, dakle od 8-9 godina, igraju na celom terenu. Golman ne moze da ispuca van sesnaesterca, niko ne moze da poveze tri dodavanja, lopta je vise u autu nego u terenu i razliku donose igraci koji fizicki dominiraju, bilo svercovanjem ( citaj nedokazivo laznim izvodima iz maticne knjige rodjenih ( mnogi se registruju otpusnom listom iz porpdilista ) bilo sto si akceleranti pa brzo izrastu. Taktika se svodi da se lopta sutne iza ledja poslednje linije odbrane, a golovi se daju iz situacija jedan na jedan. Veoma tuzno je gledati te utakmice jer deca ne mogu da sutnu dalje od 15m, a igraju na terenu od 105m.
Igra se uglavnom pre podne, a tereni su uglavnom prazni
NNN NNN 01:13 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Sa druge strane, nasa deca od petlica, dakle od 8-9 godina, igraju na celom terenu. Golman ne moze da ispuca van sesnaesterca, niko ne moze da poveze tri dodavanja, lopta je vise u autu nego u terenu i razliku donose igraci koji fizicki dominiraju, bilo svercovanjem ( citaj nedokazivo laznim izvodima iz maticne knjige rodjenih ( mnogi se registruju otpusnom listom iz porpdilista ) bilo sto si akceleranti pa brzo izrastu. Taktika se svodi da se lopta sutne iza ledja poslednje linije odbrane, a golovi se daju iz situacija jedan na jedan. Veoma tuzno je gledati te utakmice jer deca ne mogu da sutnu dalje od 15m, a igraju na terenu od 105m.
Igra se uglavnom pre podne, a tereni su uglavnom prazni

Poslednjih godina, svakog vikenda na Adi sam viđao milion dece koja igaju neki takmičarski fudbal i mlađe kategorije su baš na nekim malim terenima i sa manjim golovima i ima mnogo više smisla.
jedi-knight jedi-knight 01:16 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Poslednjih godina, svakog vikenda na Adi sam viđao milion dece koja igaju neki takmičarski fudbal i mlađe kategorije su baš na nekim malim terenima i sa manjim golovima i ima mnogo više smisla.


Mozda se nesto u medjuvremenu promenilo, ali pre mislim da su to skole fudbala, dakle deca do 8 godina
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:18 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Poslednjih godina, svakog vikenda na Adi sam viđao milion dece koja igaju neki takmičarski fudbal i mlađe kategorije su baš na nekim malim terenima i sa manjim golovima i ima mnogo više smisla.

Vlada Norveške je donirala terene i sada u mnogim naseljima postoje minipitch tereni; tako da klinci uglavnom igraju i treniraju na njima i zaista sve ima veći smisao.


edit; evo i linka
blogovatelj blogovatelj 01:26 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Хоће.
Тек када се мане ,,евроинтеграција'' и пронађе луку спаса у евроазијској унији


Jasta, tad ce drzava da ti placa deci didu na ritmicku gimnastiku, plivanje i sah.
Ljudi, kad cete bre da se osvestite?
Nema dzabe sport. Mislim, ima, ako deca sama uzmu loptu i odu na poljance da se igraju, ili na basket u kraju.
Za sve ostalo mora da se plati. Dobro dosli u kapitalizam.
Pazi mu filozofije gore - drzava mora da plati?! Od cega da plati mrco? Nema kuce za sta da je ujede. A i sto bi placala sve i da ima?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:40 10.03.2015

Re: Poražavajuće

omega68

Хоће.
Тек када се мане ,,евроинтеграција'' и пронађе луку спаса у евроазијској унији


legitimno razmišljanje... evo, ja baš radih sa ruskim oficirima iz vojske i fsb i - kod njih je žestoko siromaštvo - isti je sistem kao u srb, ekipica na vrhu ima, a narod dole ne. ne znam zašto očekuješ da će srbiji to doneti neki naprasni boljitak? definiši tu emociju.
Hansel Hansel 11:22 10.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
Pazi mu filozofije gore - drzava mora da plati?! Od cega da plati mrco? Nema kuce za sta da je ujede. A i sto bi placala sve i da ima?

Могао би (можда) за почетак да будеш елементарно пристојан. А, друго, што држава да не плаћа и да има (а о томе за шта има, а за шта "нема" ти појма немаш?)? Ради се о здрављу њене најмлађе популације. Само због тога, ако ти није јасно (и ако гледаш све кроз динар/долар, упитај се колико кошта касније лечење разних поремећаја, а чак и да кошта исто, а не кошта, кажи нам мудро на шта је по теби боље и паметније дати новац?). Ако школа може да издаје балон-салу или како се већ то зове, онда може од прихода (или компензацијом са закупцем) да организује тренирање спорта по избору деце. На пример.
predatortz predatortz 11:29 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Pazi mu filozofije gore - drzava mora da plati?! Od cega da plati mrco? Nema kuce za sta da je ujede. A i sto bi placala sve i da ima?


Država treba da, kroz sistem obrazovanja, omasovi bazične sportove. Za ostale, treba da se trudi da budu što dostupniji većini.

Zašto?

Pa baš iz ekonomskih razloga.

Šta misliš, koliko košta lečenje osobe čiji zdravstveni problemi proističu iz fizičke neaktivnosti?
rade.radumilo rade.radumilo 12:14 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Za sve ostalo mora da se plati. Dobro dosli u kapitalizam.
Pazi mu filozofije gore - drzava mora da plati?! Od cega da plati mrco? Nema kuce za sta da je ujede. A i sto bi placala sve i da ima?


Upravo u ovome leži zeka.
Mi, kada smo bili klinci, imali smo izbora... besplatnog izbora. Nismo plaćali treninge, bilo je samo pitanje afiniteta. Ondak se decenija iz 8-e premetnula u 9-u...
Povrh toga, profani fizičkog su davali ocene od 1-5, jer si morao da ispuniš normu za ocenu. Sa druge strane, nisi morao da budeš vukovac, ostvariš 100% poena na prijemnom i da imaš tri debele veze da bi upisao fakultet koji si želeo o trošku države.
Danas bi profana fizičkog neko ubio na mestu, kada bi deci zaključio bilo šta manje od 5 i osudio ih na samofinansirajuće studije.
reanimator reanimator 12:33 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Poslednjih godina, svakog vikenda na Adi sam viđao milion dece koja igaju neki takmičarski fudbal i mlađe kategorije su baš na nekim malim terenima i sa manjim golovima i ima mnogo više smisla.

Jbt, koji je to horor. Gledao sam više puta i svaki put sam bio zabezeknut ponašanjem pojedinih roditelja, koji budu manjina, ali apsolutno izdominiraju. Totalni primitivizam, "taaako je, polomi ga, udari malu pičku, uklizaj bre mamu ti jebem (svom detetu)" itd. A deca petlići, mislim da ne idu ni u školu. Bukvalno te bude sramota čemu svedočiš.
hajkula1 hajkula1 13:52 10.03.2015

Re: Poražavajuće

stefan.hauzer
Deca su nam debela, troma i mlohava. Takva će nam biti budućnost.Rekao bih i nedostatak infrastrukture, kao jedan od uzroka.Bazični sportovi kod nas su totalno zanemareni. Plivanje, atletika, gimnastika. Verujem, da bi škole trebale da uvedu sportske sekcije za ove sportove - tj. da se u sklopu obrazovanja, oformi liga za bazične sportove. Upravo iz razloga, što sve više dece ima problem sa viškom kilograma. Opet, to zahteva infrastrukturu, koje kod nas hronično fali.



Uopšte, vanškolske aktivnosti su zapostavljene. Sportom se bave uglavnom deca čiji roditelji (su u mogućnosti i žele da) finansiraju, plaćaju neke škole košarke, plivanja ili drugog sporta, što nije dovoljno.

Sedenje uz kompjuter i TV uz grickalice i koka kolu je najrasprostranjenija zabava (samo da su tu na oku, samo da su mirni...).

blogovatelj blogovatelj 14:53 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Могао би (можда) за почетак да будеш елементарно пристојан. А, друго, што држава да не плаћа и да има (а о томе за шта има, а за шта "нема" ти појма немаш?)? Ради се о здрављу њене најмлађе популације. Само због тога, ако ти није јасно (и ако гледаш све кроз динар/долар, упитај се колико кошта касније лечење разних поремећаја, а чак и да кошта исто, а не кошта, кажи нам мудро на шта је по теби боље и паметније дати новац?). Ако школа може да издаје балон-салу или како се већ то зове, онда може од прихода (или компензацијом са закупцем) да организује тренирање спорта по избору деце. На пример.


Šta je nepristojno? To što sam rekao šta mislim? Ili to što se tebi ne dopada moje mišljenje?
Kada mislite da se rešite komunističkog načina razmišljanja?
A što da plaća država?
Zar nije dovoljno to što deca imaju fizičko? I uvek bih se složio ako bi neko predložio povećanje broja časova fizičkog u školama. Onda si deci omogućio da se bave više sportom i što je još važnije, svima si omogućio da se bave sportom.
A bavljenje sportom radi profesionalne afirmacije, e to je već stvar ličnog afiniteta. Onda bajo plaćaj sam, što da ti država plati. Stvarno ste gotovani, samo nešto da vam država plati i samo nešto Vučić duradi. Što ne probate sami da smislite kako da isfinansirate svoju decu?
I nemoj da se tako ponašaš u komentarima prema meni, znam ja da budem sto puta gori od toga, veruj mi.
jedi-knight jedi-knight 15:04 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Zar nije dovoljno to što deca imaju fizičko?


Nije dovoljno. Koliki je fond časova, ni za šta nije dovoljno. Govorimo o zdravlju populacije, ne o afirmaciji kroz sport. Fizičko bi trebalo imati svakog, ali svakog dana, makar kao jutarnje vežbanje pre časova. U Španiji im na primer puste muziku sa razglasa, pa kao đuskaju, a u stvari se razgibavaju desetak minuta.
Pored toga, trebalo bi da se osnaži školski takmičarski sport. Ništa bilje ne podiže samopouzdanje nego takmičenje, ne samo neposrednih učesnika. Pa kako se mi pored ekrana osećamo posle Noletove pobede. A toliko nam bas tog samopouzdanja fali. Dalje, kroz sport se, hteli ili ne, ucimo fer pleju itd.
Svaki dan bi mogla da se sprovode takmičenja u raznim sportovima, ne moraju da budu sportske igre, mogu i poligoni sa različitim zadacima. Svaki razred bi mogao da ima ekipu za nešto, svaka škola... Verujem da deluje utopistički, ali bi bilo korisno makar i zamisliti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:28 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Pa kako se mi pored ekrana osećamo posle Noletove pobede.


To ako bi svi pobeđivali.
A kako bi se osećala ona smotana deca, u tom osnaženom takmičarskom sportu, koja bi stalno gubila?
antioksidant antioksidant 15:31 10.03.2015

Re: Poražavajuće

A kako bi se osećala ona smotana deca, u tom osnaženom takmičarskom sportu, koja bi stalno gubila?

pa to nece biti nasa deca
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:52 10.03.2015

Re: Poražavajuće

A i nisu neka deca kad su smotana :)
(preterah?)

Previše ovi sportisti daju značaja sportu, nije to baš tako važna stvar.

Ok je to razgibavanje, malo vežbica, malo igre, ali podsticati neko takmičenje kod svih je ipak previše.
Kome je do takmuičenja neka traži sebi slične pa neka se takmiči, obavezivati sve na to je ne baš mudro.
antioksidant antioksidant 15:54 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Previše ovi sportisti daju značaja sportu, nije to baš tako važna stvar.

jeste vazna stvar samo sport treba posmatrati iz neke mnogo opustenije perspektive
jedi-knight jedi-knight 15:57 10.03.2015

Re: Poražavajuće

To ako bi svi pobeđivali.
A kako bi se osećala ona smotana deca, u tom osnaženom takmičarskom sportu, koja bi stalno gubila?


Postoje i ekipni sportovi gde svako moze da nadje sebi mesto. Postoje igre primerene svakome. Postoje i grupne aktivnosti gde nema porazenih. Uostalom, u sportu je, u neku ruku, cilj pobeda nad samim sobom.
Poenta je u kretanju, sto je bolja alternativa od nekretanja.
jedi-knight jedi-knight 16:01 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Kome je do takmuičenja neka traži sebi slične pa neka se takmiči, obavezivati sve na to je ne baš mudro.


Takmičenje jeste odlika sporta, ali ne samo sporta. Ovo je blog na tu temu, ali takmičimo se svakodnevno i treba znati takmičiti se, znati pobeđivati i znati gubuti. Sport je koristan, ali ne i jedini alat za to.
Uostalom, o uzdizanju tela i duha se piše, sudi i raspravlja bezmalo 3000 godina.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:03 10.03.2015

Re: Poražavajuće

jeste vazna stvar samo sport treba posmatrati iz neke mnogo opustenije perspektive


Moguće da ja taj značaj baš i ne vidim najbolje.
Ako je zdravlje u pitanju ok, ali to se može i bez takmičenja.

Često se priča o predsatvljanju zemlje a tu baš i ne vidim neki značaj.
Ne znam koliko je Srbija profitirala Đokovićevim uspehom?
Šta je Srbija dobila time što su mnogi prvi put za nju čuli?
Postoje li neki pokazatelji koji potrvđuju taj dobitak, više turista, neke ustupke negde, bilo šta....
Valjda je među najvećim srpskim sportskim uspesima, Zvezda prvak sveta, i odmah posle toga katastrofa države.
Ništa nam to nije značilo.

Prijatan je osećaj kad neko naš nedge bude prvi ili u vrhu, to svakako, ali to je, čini mi, se sve.

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:08 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Postoje i ekipni sportovi gde svako moze da nadje sebi mesto.


Ma postoje ali postoje i deca koje ni tu ne uspevaju.
I zar se ne bi ona osećala inferiorno, a posebno ako bi se na tome insistiralo kao na nečem mnogo važnom.
Nabijali bi im komplekse, osećali bi se manje vrednom, a čemu to?

Pobednik se uvek oseća vrednijim od poraženog, i to ističe.
Kad su deca u pitanju to je samo izraženije.
Pa se ti sad stavi u ulogu deteta koje ne može da baci loptu dovoljno daleko, da skoči dovoljno visoko...a druga deca ga na to potsećaju na ne baš prijatan način.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:18 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Pa dobro HCM, to je sastavni deo svakog odrastanja, oduvek su deca takmičila, evo na primer:

http://www.pojmovnik.rs/klis-klis/

o kamenju s ramena i sličnim stvarima da ne govorimo.
jedi-knight jedi-knight 16:23 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ma postoje ali postoje i deca koje ni tu ne uspevaju.
I zar se ne bi ona osećala inferiorno, a posebno ako bi se na tome insistiralo kao na nečem mnogo važnom.
Nabijali bi im komplekse, osećali bi se manje vrednom, a čemu to?


Nismo svi jednaki ma kako to okrutno izgledalo. Slabijih je uvek bilo i uvek će ih biti. Neka budu superiorni u nauci. Nauku treba još više promovisati jer tu isto imamo šampione.

Jaki imaju potrebu da pokažu svoju superiornost i to samo treba kanalisati ( možda kroz sport ) da je sami ne bi ispoljavali na ulici.
Baš me zanima koliko ima šampiona na severnoj i južnoj tribini u raznim sportovima. Baš me zanima da li bi se ubijali međusobno i lomili izloge da su u nekom sistemu treninga i da pri tom idu u školu.

antioksidant antioksidant 16:28 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Često se priča o predsatvljanju zemlje a tu baš i ne vidim neki značaj.
Ne znam koliko je Srbija profitirala Đokovićevim uspehom?

pazi, to cime se djokovic bavi to najmanje veze sa sportom ima. prevelika je to industrija. mislio sam da je ovde tema vise u onome sto se zove skolski sport a to ima mnogo pozitivnih efekata sa zdravstvenog aspekta (pa se ulaganje drzave u to pre moze nazvati investicijom nego potrosnjom) a i ta takmicenja su sasvim pozeljna stvar bas s aspekta privikavanja i na pobede i na poraze i na postovanje pravila i protivnika... ali ponavljam, samo opusteno. dok je zabava ok je.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:31 10.03.2015

Re: Poražavajuće


Ne treba meni pojmovnik za klis, igrao ja to :)
Al hvala ti, potseti me na detinjstvo.

Jeste to bio deo svakog odrastanja, ali nije sve što je nekad bilo automatski i pozitivno.

Nekada je "smotanost" bila sramota, škart.
Onaj ko nije bio fizički spreman da ide u vojsku se teško ženio jer je bio označen. Nije se mnogo obaziralo da li je intelektualno ravan ili iznad "sposobnih", nesposoban si, manje si vredan.



hoochie coochie man hoochie coochie man 16:36 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Neka budu superiorni u nauci.


Pa da, i zato ih ne treba gurati u takmičenja niti postavljati stvari tako da su sportska takmičenja za sve važna.
Treba postaviti kao normalno stanje da to nekoga zanima nekoga ne, ko hoće može, ko ne želi - ništa.

ali ponavljam, samo opusteno. dok je zabava ok je.

Samo dotle.
Dok je zabava i za onoga kome je to zabavno.
NNN NNN 16:58 10.03.2015

Re: Poražavajuće

reanimator
Poslednjih godina, svakog vikenda na Adi sam viđao milion dece koja igaju neki takmičarski fudbal i mlađe kategorije su baš na nekim malim terenima i sa manjim golovima i ima mnogo više smisla.

Jbt, koji je to horor. Gledao sam više puta i svaki put sam bio zabezeknut ponašanjem pojedinih roditelja, koji budu manjina, ali apsolutno izdominiraju. Totalni primitivizam, "taaako je, polomi ga, udari malu pičku, uklizaj bre mamu ti jebem (svom detetu)" itd. A deca petlići, mislim da ne idu ni u školu. Bukvalno te bude sramota čemu svedočiš.
Jeste, ima jezivih trenutaka,
ali nekad ispadne i:
Ibrahimović je u tom periodu svog života uvideo razliku između balkanskog i švedskog mentaliteta što najbolje opisuje i sledeći deo iz knjige:

“U MBI Malme švedski očevi gledaju utakmicu i viču: Hajmo momci. Dobro je! U FBK Balkan očevi viču: J**** ti mater u p****! Mislio sam: “Odlično, baš kao kod kuće. Ovde mi je dobro!”, navodi se u Ibrahimovićevoj autobiografiji.

blogovatelj blogovatelj 18:42 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ibrahimović je u tom periodu svog života uvideo razliku između balkanskog i švedskog mentaliteta što najbolje opisuje i sledeći deo iz knjige:

“U MBI Malme švedski očevi gledaju utakmicu i viču: Hajmo momci. Dobro je! U FBK Balkan očevi viču: J**** ti mater u p****! Mislio sam: “Odlično, baš kao kod kuće. Ovde mi je dobro!”, navodi se u Ibrahimovićevoj autobiografiji.


Moj klinac igrao fudbal i izgube 7:1 a trener im kaže "not too bad"
Nisam izdržao a da ga ne pitam sa koliko bi trebalo da izgube da bi bilo loše.
tyson tyson 20:15 10.03.2015

Re: Poražavajuće

"uklizaj bre mamu ti jebem (svom detetu)"

Pa, realno...


omega68 omega68 21:36 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Kome je do takmuičenja neka traži sebi slične pa neka se takmiči

Овај мој 3. у целом Граду из србског
predatortz predatortz 21:41 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Kome je do takmuičenja neka traži sebi slične pa neka se takmič


Isti si k'o moja tašta!

Vas dvoje niste normalni! Koji to normalni roditelji bude decu u pola šest, trpaju ih u auto, voze dvesta kilometara da se tuku sa drugom decom?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Овај мој 3. у целом Граду из србског


Ma zabrani mu to.
Bolje mu je da skače preko neke motke ili da probacuje loptu kroz obruč, nego da se mlati sa nekim esejima, knjižurinama, gramatikama...

A to, uglavnom, ne ide zajedno.
Bar je tako u davna vremena bilo, najbolji sprotisti u razredu retko da su spadali i među najbolje đake.
Češće u one druge.
Isti si k'o moja tašta!


Lepo je videti kad neko hvali taštu :)
predatortz predatortz 21:58 10.03.2015

Re: Poražavajuće

A to, uglavnom, ne ide zajedno.
Bar je tako u davna vremena bilo, najbolji sprotisti u razredu retko da su spadali i među najbolje đake.
Češće u one druge.


Grešiš. Moj profesor likovnog je imao teoriju, a mi se trudili da je sprovedemo u praksu, po kojoj je razlika između frajera i papka u tome što je frajer odličan đak, igra tenis, svira neki instrument - a papak je prosto papak.
jedi-knight jedi-knight 22:02 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Re: Poražavajuće
A to, uglavnom, ne ide zajedno.
Bar je tako u davna vremena bilo, najbolji sprotisti u razredu retko da su spadali i među najbolje đake.
Češće u one druge.


Grešiš. Moj profesor likovnog je imao teoriju, a mi se trudili da je sprovedemo u praksu, po kojoj je razlika između frajera i papka u tome što je frajer odličan đak, igra tenis, svira neki instrument - a papak je prosto papak.


To nije teorija, to je aksiom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:04 10.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
A to, uglavnom, ne ide zajedno.
Bar je tako u davna vremena bilo, najbolji sprotisti u razredu retko da su spadali i među najbolje đake.
Češće u one druge.


Grešiš. Moj profesor likovnog je imao teoriju, a mi se trudili da je sprovedemo u praksu, po kojoj je razlika između frajera i papka u tome što je frajer odličan đak, igra tenis, svira neki instrument - a papak je prosto papak.


I koliko je frajera bilo u tvom razredu, i koliko uopšte ima takvih frajera?


U mom razredu je bio jedan mnogo dobar sportista, fudbaler evropskog glasa, kasnije trener, al, brate, bio glup ko noć.
omega68 omega68 22:06 10.03.2015

Re: Poražavajuće

najbolji sprotisti u razredu retko da su spadali i među najbolje đake.
Češće u one druge.

предрасуда
Има оно:
,,Билдујем од петнесте,
а пишем песме од шеснесте''.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:09 10.03.2015

Re: Poražavajuće

предрасуда


Ma kako da nije.
Nemojte se ljudi teštiti.
Jasno je da je ideal i dobar sportista i dobar đak, ali koliko je u praksi tu spojeno?

Ako jeste onda bi valjda bilo logično da su sportisti prilično obrazovana populacija.
A da li su?
predatortz predatortz 22:11 10.03.2015

Re: Poražavajuće

I koliko je frajera bilo u tvom razredu, i koliko uopšte ima takvih frajera?


Manje-više, svi smo nešto trenirali. Nekako, to se podrazumevalo. Ako ti kažem da sam prvo pivo popio u JNA, i da nisam bio usamljen slučaj, onda ćeš shvatiti kakav smo sistem vrednosti negovali. Ok, posle nam se otvorila dizna, ali je velika većina stopirala posle prve, druge godine studija. Nikad nisam zapalio cigaru, a kamo li nešto 'smotao'. Ni po tome, u mojoj generaciji, nisam bio usamljen slučaj. Za dobru zajebanciju nam je bila potrebna gitara. Duha se imalo.
omega68 omega68 22:15 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Мислио сам да се зезаш.
Сад видим да си озбиљан.
Много људи је спојило и музику и солидну спортску каријеру и школу.
Немам намеру да те убеђујем.
Мој син је један.( свира и армунику ).
Трудимо се да му усадимо радне навике
Што је највећи пиш опет има превише времена да игра игрице и гледа глупе / дебилне америчке серије и цртане
На страну што ја сањам да га видим у још једној улози али није ни место ни време да причам о том мом сну.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Manje-više, svi smo nešto trenirali. Nekako, to se podrazumevalo.


Jel to bila neka akademija ili tako šta?
Tu mi je logično da se fizička sprema i učenje poklapaju.

Pričam po svom iskustvu i uverenjima.
Retki su bili ti koji su uspevali da budu i dobri sportisti i dobri đaci.
Naravno, ti koji su to uspevali su bili glavne face, ali, ruku na srce, malo je takvih bilo.
jedi-knight jedi-knight 22:17 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Manje-više, svi smo nešto trenirali. Nekako, to se podrazumevalo. Ako ti kažem da sam prvo pivo popio u JNA, i da nisam bio usamljen slučaj, onda ćeš shvatiti kakav smo sistem vrednosti negovali.


U mojoj kuci se recimo nije psovalo. Ako se nekome omakne, svima bude neprijatno. I dan danas kada opsujem, bude me pomalo stid
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:19 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Много људи је спојило и музику и солидну спортску каријеру и школу.


Nemoj taj uzorak da posmatraš, mislim da je to pogrešan način.
Da posmatraš populaciju koja se bavi muzikom i uspešna je u školi, pa tu da gledaš koliko njih se bavi i sprotom.

Sprot nam je osnovna tema, dakle uzmi populaciju sprostista kao grupu koju posmatraš.
I koliko u toj grupaciji ima mučičara i uspešnih đaka?
Ne da li ih uopšte ima, ima ih svakako, nego koliki procenat je takvih.
predatortz predatortz 22:19 10.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
Manje-više, svi smo nešto trenirali. Nekako, to se podrazumevalo.


Jel to bila neka akademija ili tako šta?
Tu mi je logično da se fizička sprema i učenje poklapaju.

Pričam po svom iskustvu i uverenjima.
Retki su bili ti koji su uspevali da budu i dobri sportisti i dobri đaci.
Naravno, ti koji su to uspevali su bili glavne face, ali, ruku na srce, malo je takvih bilo.


Ne. Govorim ti o srednjoškolskom periodu. Mislim da u ovoj priči mešaš dobre i vrhunske sportiste. Ako si dobar sportista, ostaje ti dovoljno vremena i za obrazovanje, i za druženje. Ako si vrhunski, to traži celog čoveka. Uzmi Noleta za primer. Teško bi bio ovo što jeste da je upisao ETF. Da li bi ga mogao završiti? Siguran sam da bi.
jedi-knight jedi-knight 22:20 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ako si dobar sportista, ostaje ti dovoljno vremena i za obrazovanje, i za druženje.



omega68 omega68 22:21 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Mislim da u ovoj priči mešaš dobre i vrhunske sportiste. Ako si dobar sportista, ostaje ti dovoljno vremena i za obrazovanje, i za druženje.

omega68 omega68 22:22 10.03.2015

Re: Poražavajuće


Исте секунде смо исто мислили
kalaf kalaf 22:22 10.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
Ne. Govorim ti o srednjoškolskom periodu. Mislim da u ovoj priči mešaš dobre i vrhunske sportiste. Ako si dobar sportista, ostaje ti dovoljno vremena i za obrazovanje, i za druženje. Ako si vrhunski, to traži celog čoveka. Uzmi Noleta za primer. Teško bi bio ovo što jeste da je upisao ETF. Da li bi ga mogao završiti? Siguran sam da bi.

Zavisi kad, danas mozda i da, pre 20 godina sigurno ne.
Zato i ima jako malo (bukvalno staju na prste jedne ruke za 55 godina postojanja fakulteta) sportista sa uspesnom karijerom koji su npr. zavrsili ETF.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Uzmi Noleta za primer.


E baš ti je primer.
Jedan od miliona.

Problem je kad se krene od ličnog primera, hajd da pogeldamo malo šire, hajd da sami sebe na trenutak zanemarimo.
Da li su dobri đaci "štreberi".
Da li su "štreberi" uglavnom spretni sportisti?
jedi-knight jedi-knight 22:25 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Re: Poražavajuće

Исте секунде смо исто мислили


Znaš me, znam te
kalaf kalaf 22:26 10.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
Uzmi Noleta za primer.


E baš ti je primer.
Jedan od miliona.

Problem je kad se krene od ličnog primera, hajd da pogeldamo malo šire, hajd da sami sebe na trenutak zanemarimo.
Da li su dobri đaci "štreberi".
Da li su "štreberi" uglavnom spretni sportisti?

HCM apsolutno si u pravu, i statisticki.
Biti dobar sportista i biti dobar djak/student su 2 nezavisne (nekorelisane) promenljive ma koliko ljudi verovali u pozitivnu ili negativnu korelaciju.
predatortz predatortz 22:26 10.03.2015

Re: Poražavajuće

kalaf
predatortz
Ne. Govorim ti o srednjoškolskom periodu. Mislim da u ovoj priči mešaš dobre i vrhunske sportiste. Ako si dobar sportista, ostaje ti dovoljno vremena i za obrazovanje, i za druženje. Ako si vrhunski, to traži celog čoveka. Uzmi Noleta za primer. Teško bi bio ovo što jeste da je upisao ETF. Da li bi ga mogao završiti? Siguran sam da bi.

Zavisi kad, danas mozda i da, pre 20 godina sigurno ne.
Zato i ima jako malo (bukvalno staju na prste jedne ruke za 55 godina postojanja fakulteta) sportista sa uspesnom karijerom koji su npr. zavrsili ETF.


Mislim da me nisi razumeo. Želeo sam istaći da vrhunski sport traži celog čoveka. Da je tu malo prostora za nešto drugo. Naveo sam noleta za primer čoveka koji se opredelio za vrhunski sport i uspeo. Teško da bi uklopio bilo koji ozbiljan faks u tu priču. Da je odustao od vrhunskog sporta i posvetio se obrazovanu, siguran sam u to da bi i tu daleko odmakao.

Ovo sve u cilju da opovrgnem hučijevu teoriju po kojoj su sportisti tupavi.
predatortz predatortz 22:29 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Da li su dobri đaci "štreberi".


Neki jesu, neki nisu. Ja pod pojmom štreber podrazumevam nekoga ko utroši enorman trud da nešto nauči. Štreber, po meni, nije dobar đak. Dobar je onaj koji ima intelekt da srazmerno brzo i lako savlada neku celinu.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:31 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ovo sve u cilju da opovrgnem hučijevu teoriju po kojoj su sportisti tupavi.


Jok, sve sami intelektualci :)
Evo ovaj moj školski (Miodrag Ješić) je pravi primer toga.

Ma šalim se, ne mislim ja da su sportisti tupavi, niti da neko ko je sportista ne može biti i veoma uspešan đak, ali mi se čini da se retko ti talenti poklapaju.
kalaf kalaf 22:33 10.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
kalaf
predatortz
Ne. Govorim ti o srednjoškolskom periodu. Mislim da u ovoj priči mešaš dobre i vrhunske sportiste. Ako si dobar sportista, ostaje ti dovoljno vremena i za obrazovanje, i za druženje. Ako si vrhunski, to traži celog čoveka. Uzmi Noleta za primer. Teško bi bio ovo što jeste da je upisao ETF. Da li bi ga mogao završiti? Siguran sam da bi.

Zavisi kad, danas mozda i da, pre 20 godina sigurno ne.
Zato i ima jako malo (bukvalno staju na prste jedne ruke za 55 godina postojanja fakulteta) sportista sa uspesnom karijerom koji su npr. zavrsili ETF.


Mislim da me nisi razumeo. Želeo sam istaći da vrhunski sport traži celog čoveka. Da je tu malo prostora za nešto drugo. Naveo sam noleta za primer čoveka koji se opredelio za vrhunski sport i uspeo. Teško da bi uklopio bilo koji ozbiljan faks u tu priču. Da je odustao od vrhunskog sporta i posvetio se obrazovanu, siguran sam u to da bi i tu daleko odmakao.

Ovo sve u cilju da opovrgnem hučijevu teoriju po kojoj su sportisti tupavi.

Nit su sportisti tupavi, nit su previse talentovani za nauku. Isto tako nit su naucnici smotani, nit su previse talentovani za sport. Talenat za sport i nauku su 2 potpuno nezavisne kategorije.
Nole da se ne bavi sportom nego naukom verovatno ne bi bio narocito uspesan, sva je prilika da bi bio prosecan (na nivou proseka svih ljudi ne naucnika).
E sad uspesni ljudi su generalno uspesni u vise stvari, ali tu je dominantan voljni momenat uz neosporan talenat.
Ali za bavljenje naukom uz voljni momenat talenat je takodje neophodan isto kao i za profesionalno bavljenje tenisom ili atletikom.
predatortz predatortz 22:34 10.03.2015

Re: Poražavajuće


Ma šalim se, ne mislim ja da su sportisti tupavi, niti da neko ko je sportista ne može biti i veoma uspešan đak, ali mi se čini da se retko ti talenti poklapaju.


Ja mislim, a mrtav sam ozbiljan, da treba praviti sistem vrednosti u kom bi to išlo jedno sa drugim. Treba 'fabrikovati' kompletne ličnosti.

Naravno, ne smatram da svi trebaju, niti da mogu, biti vrhunski sportisti. Prvi ja nisam bio. Ali, da treba raditi na fizičkoj osposobljenosti svakog pojedinca, u granicama njegovih mogućnosti, treba... I sport je učenje. Ponovi hiljadu puta neku radnju i bićeš iznadprosečan.
jedi-knight jedi-knight 22:37 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Jok, sve sami intelektualci :)
Evo ovaj moj školski (Miodrag Ješić) je pravi primer toga.


Evo moj drug Ivan Ergić.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:39 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Treba 'fabrikovati' kompletne ličnosti.


E tu je naše neslaganje.
Ponovi hiljadu puta neku radnju i bićeš iznadprosečan.

A čemu to ponavljajnje treba da posluži?
Što da neko bude iznadprosečan u skaknju u vis?

Tu je, mislim, moj spor sa većinom (ne samo ovde na blogu, često u pravom svetu ulećem u ovakve priče)
Ta mantra, sport je važan, bolje sport nego kafić, bolje lopta nego droga, umori se na treningu pa samo gleda krevet....e tom eja ne vidim svrhu.
kalaf kalaf 22:40 10.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
Naravno, ne smatram da svi trebaju, niti da mogu, biti vrhunski sportisti. Prvi ja nisam bio. Ali, da treba raditi na fizičkoj osposobljenosti svakog pojedinca, u granicama njegovih mogućnosti, treba... I sport je učenje. Ponovi hiljadu puta neku radnju i bićeš iznadprosečan.

Ne ako svi ponove tu radnju hiljadu puta.
Uranilovka ne stvari vrhunski kvalitet, to je i ono objasnjenje koje je vec pomenuto da je ovakav sistem koji mi danas imamo u Srbiji za atletiku daleko produktivniji za stvaranje vrhunskih rezultata/medalja (Srbija ima daleko veci broj medalja po glavi stanovnika neko SFRJ za isti vremensi period), nego sistem u kome svi treniraju sport.
E sad sistem u kome svi treniraju je daleko bolji za sveukupno stanje nacije, ali pitanje je sta mi hocemo posto ne moze i "jare i pare".
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:40 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Evo moj drug Ivan Ergić.


Znam za dečka.
Ali hajd, ti to sigurno znaš.
Koliko je fudbalera sličnih Ergiću, a koliko sličnijih Ješiću?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana