Budućnost| Društvo| Reč i slika| Region| Sport

SUZE ŽALOSNICE

jedi-knight RSS / 09.03.2015. u 21:22

jpegIskreno sam se obradovao uspehu koji smo postigli na nedavnom dvoranskom prvenstvu Evrope u atletici. Ne samo zbog toga što sam i sam bio atletičar, već i zbog činjenice da, imati atletske šampione znači imati sposobnu, zdravu i jaku populaciju. Nadao sam se da Ivana, Emir, Asmir, Jelača, Mihail... nisu usamljeni i da za njima dolaze nove generacije buducih šampiona. 

 Odmah da raščistimo, sportisti i treneri koji, isključivo zahvaljujuci ličnom entuzijazmu i energiji, ostvaruju ono čemu se ovih dana svi radujemo, imaju moje ogromno poštovanje. Samo oni znaju sa čim se sve bore i u kakvim uslovima rade. Olimpijski komitet i ministarstvo sporta, istine radi, omogućava adekvatne pripreme ovih sportista bez kojih bi bilo daleko teže i približiti se evropskoj i svetskoj eliti, ali ovde nije reč o njima. Ovde je reč o onima koji dolaze. Ovde je reč o sistemu koji stvara šampione i u potrazi za tim sistemom, naleteo sam na...pa blago je reći razočaranje.

Ivana Španovic je najbolja, mozda na svetu, ali druga najbolja u Srbiji skace u dalj više od metar manje od Ivane. Na nedavnom dvoranskom prvenstvu Srbije, za bronzanu medalju u ženskom skoku u dalj, bilo je dovoljno skočiti 5,55m. U ženskom skoku u vis,takođe za bronzu trebalo je 155cm. Sramno.
U muškom skoku u dalj, Ivana bi osvojila srebro, a trećeplasirani je skocio 6,74m. To se skace bez treninga sa 15 godina. Ja govorim o seniorima. Poređenja radi, nekada se nije moglo ući u finale bez 7m, a o medalji se nije moglo ni razmišljati bez 7.50m.
Aktuelni dvoranski šampion Srbije u skoku u vis skače 203cm. Gde je onih Topićevih 238m? Dva metra se skakalo u patikama i makazicama; za zagrevanje.
Na finalu Kupa Srbije 2014.,Tatjana Jelača je bacila koplje i bila prva sa 59.49m što je svetski vredan rezultat, ali je za bronzu bilo dovoljno 35,69m. Pa to se bez treninga baca i bez zaleta. Na istom takmicenju je Dragana Tomaševic pobedila u bacanju diska sa 59.35m, ali se na pobedničko postolje popela devojka sa 31.61m.Govorim o najboljem što Srbija ima.
Na državnom prvenstvu u skoku motkom za žene, prva tri rezultata su bila 3.20m,3.00m, 2.00m. Govorim o skoku motkom. Četvrte nije ni bilo.
Šampion Srbije na 100m trci 10.87s. Ovome ne treba ni komentar. 
Nije ovo kritika atletičara ili trenera. Oni trče, skaču i bacaju najbolje što mogu. Ovo je stanje naše atletike u danima kada se njome najviše ponosimo.
Hvala bogu, imamo još i Emira i Miloša, pa mozemo da se nadamo nekim finalima, ali gde su ostali?
Atletika nije sport gde se jednom u 30 godina pojavi šampion sam od sebe, atletika je odraz sistematičnog ulaganja i rada, pre svega u školama, zatim u školama atletike, klubovima... Nisam siguran da li jedan klub u Srbiji može da se pohvali da ima komplentnu ekipu. Kakvu takvu. Da ima u svakoj disciplini bar po jednog pristojnog takmičara, a ne da nailazimo na rezultate od preko 20 sekundi na 110m prepone što je bilo četvrto mesto na poslednjem ekipnom prvenstvu Srbije. Za toliko sekundi je potrebno istrčati 200m da bi se ostvarila olimpijska NORMA. Doduše 200m bez prepona.

Da zaključim. Ponosan sam bio proteklog vikenda na Ivanu i Asmira. Ponosan sam na Ivanine suze tokom intoniranja himne u njenu čast. U tim suzama se nalazi čitav jedan život; život radosti i patnje. Nije lako baviti se atletikom u Srbiji. Samo ona zna šta je sve isteklo kroz te suze, ali neki od nas, što volimo atletiku, slutimo da se u tim suzama nalazi i budućnost ovog sporta kod nas.

 



Komentari (276)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 22:44 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ta mantra, sport je važan, bolje sport nego kafić, bolje lopta nego droga, umori se na treningu pa samo gleda krevet....e tom eja ne vidim svrhu.


Ja mislim da to nije mantra. To je realan život. Gde bi voleo da tvoja deca ostvaruju socijalne kontakte? U nekom sportskom društvu, ili u kafani? Ja biram prvo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Gde bi voleo da tvoja deca ostvaruju socijalne kontakte? U nekom sportskom društvu, ili u kafani? Ja biram prvo.


A biblioteka? :)
Evo moje ćere, jedna posebno, su gimnazijalske dane provele u klubu lokalnog pozorišta.
Kafić klasičan, naravno malo specifična gungula se tu skupljala, glumačka, čitalačka... Ne isključivo ali uglavnom.
I uopšte mi nije žao zbog toga.
Nisu sport i droga jedini izbori.
jedi-knight jedi-knight 22:50 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Tu je, mislim, moj spor sa većinom (ne samo ovde na blogu, često u pravom svetu ulećem u ovakve priče)
Ta mantra, sport je važan, bolje sport nego kafić, bolje lopta nego droga, umori se na treningu pa samo gleda krevet....e tom eja ne vidim svrhu.


Nije to samo tvoj spor. Traje bar 3000 godina u raznim oblicima. Kompletna ličnost zahteva razvoj u svim pravcima. Tačka. Svaka čast svima, ali i o telu se valja brinuti. Sport zahteva razvijenu telesnu ( ali ne samo telesnu ) komponentu pa se uzima kao paradigma za dobro zdravlje, skladnu građu, ali i nemogućnost bavljenja nečim drugim: gluvarenjem na primer. Zato ta mantra u neku ruku ima smisla

omega68 omega68 22:50 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ta mantra, sport je važan, bolje sport nego kafić, bolje lopta nego droga, umori se na treningu pa samo gleda krevet....e tom eja ne vidim svrhu.

Сад стварно претерујеш.
Па наравно да је боље, здравије, нормалније...
П.С.
И ко да нам врати Косово ако седе по кафићима?
predatortz predatortz 22:50 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Kafić klasičan, naravno malo specifična gungula se tu skupljala, glumačka, čitalačka...


Ako li se udaju za nekog zanesenjaka, pesnika ne dao Bog, pa kad počne u boksericama po kući da ti šeta i recituje - zovi ja ću da ga bijem!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:53 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Па наравно да је боље, здравије, нормалније...


Jok, nespretna deca su nenormalna.
Ne zajebavaj omega.

И ко да нам врати Косово ако седе по кафићима?


A gde je bio prvi štab Vojvode Mišića po preuzimanju komande?
U sprotskom društvu ili u kafani?
U kafani :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:55 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ako li se udaju za nekog zanesenjaka, pesnika ne dao Bog, pa kad počne u boksericama po kući da ti šeta i recituje - zovi ja ću da ga bijem!


Još ako ih dovedu kod mene u selo pa krenu da recituju po sokaku.

Neće valjda do te mere da me obrukaju :)
jedi-knight jedi-knight 22:57 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Jok, nespretna deca su nenormalna.


Zar nespretna deca ne smeju da se bave sportom?
Pa spretnost je fizicko svojstvo koje se treningom jako dobro može popraviti.
Nemojte diskriminisati ljude. Vežbanje i služi da bi se kretanje učinilo efikasnijim, racionalnijim, koordinisanijim, skladnijim. I kretanje i držanje

omega68 omega68 22:59 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Jok, nespretna deca su nenormalna.
Ne zajebavaj omega.

Не.
И неспретни могу да буду нормални ( ако нису под неком већом маном )
Бити физучки спреман је НОРМАЛНИЈЕ , дакле градација која није негација нормалности неспретних.

A gde je bio prvi štab Vojvode Mišića po preuzimanju komande?
U sprotskom društvu ili u kafani?
U kafani :)


Али су са бомбама, ножем у зубима и у чарапама у непријатељске ровове ускакали само најспретнији, они који су побеђивали на чобаским такмичењима бацања камена с рамена и прескакања јама и вртача.
jedi-knight jedi-knight 23:02 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Znam za dečka.
Ali hajd, ti to sigurno znaš.
Koliko je fudbalera sličnih Ergiću, a koliko sličnijih Ješiću?


Rekao bih da su obojica prilično jedinstveni, mada je ovaj drugi malo jedinstveniji

Evo ga Duci Simonović kao još jedan primer.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:02 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Zar nespretna deca ne smeju da se bave sportom?


Uh, komplikovano
Prvo, da li ih zanima, ako ne, treba li ih ubeđivati, ohrabrivati, terati...?
Drugo, da lije sport takmičenje?
Uglavnom da.
Ako jeste, treba li ih izlagati porazima i čemu bi to poslužilo.
Nije baš tako jednostavno.
Ako je sport sama fizička aktivnost, pešačenje do škole, ono skakutanje po zidićima i trotoarima koje se gore pominja, to u redu, ali to nisu sport i sportska društva.
predatortz predatortz 23:03 10.03.2015

Re: Poražavajuće


Zar nespretna deca ne smeju da se bave sportom?
Pa spretnost je fizicko svojstvo koje se treningom jako dobro može popraviti.


Rekoh gore, hiljadu puta ponovi neku radnju i bićeš iznadprosečan. Pritom, trapav klinac će vežbanjem prestati da bude trapav, dobiće na samopouzdanju, pravilnije će se razvijati. Ako mu nametnu tezu da je trapav i da treba da se drži podalje od sporta, nabiće mu komplekse koji ga baš neće učiniti srećnim bićem.
princi princi 23:06 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ako jeste, treba li ih izlagati porazima i čemu bi to poslužilo.

Po meni, jedan od najvažnijih aspekata bavljenja sportom je baš da decu nauči da gube. Da to nije ništa strašno i da nije smak sveta.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:09 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Ako mu nametnu tezu da je trapav i da treba da se drži podalje od sporta, nabiće mu komplekse koji ga baš neće učiniti srećnim bićem.


Preterah ali moram :)

Hoće ako se sport postavi kao bitna stvar.
On će u toj bitnoj stvari biti slab, i normalno da će biti nesrećan.

Ali ako mu okruženje od prvog dana govori da je biti trapav normalna stvar, da je sport samo jedno od polja koje ni po čemu nije vrednije od mnogih drugih, on neće biti nesrećan jer ne propusta ništa bitno.
predatortz predatortz 23:16 10.03.2015

Re: Poražavajuće


Hoće ako se sport postavi kao bitna stvar.


Ali, sport jeste bitna stvar!
Ne mislim na klupski sport, na sport kao karijeru... Mislim na sport kojim će razvoj deteta biti pravilniji.
Vratimo se na osnovno obrazovanje. Malo je bavljenja fizičkim aktivnostima dece u njemu. Šta je produkt toga? Sve gojaznija deca. Deca sa iskrivljenim kičmenim stubom, bledunjava, apatična, sa lošom koncentracijom.

A sad o trapavosti. Moj stariji se saplitao o svoje noge. Prvo sam ga malo ubacio u džudo, došao do narandžastog, pa se prešaltao na košarku. Sad, sa osam ipo, šutira trojke. Da sm mu rekao ok, trapav si, no big deal - ostao bi trapav. I patio bi gledajući kako ostala deca igraju basket.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:21 10.03.2015

Re: Poražavajuće

oj stariji se saplitao o svoje noge. Prvo sam ga malo ubacio u džudo, došao do narandžastog, pa se prešaltao na košarku.


Pa kad dete ima nenormalnog oca, padobranca, komandosa :)

I patio bi gledajući kako ostala deca igraju basket.


Što bi patio, nauči da svira gitaru, kasnije sedne pored koša, tambura, i sve ribe oko njega.
Ovi neka skaču i neka se znoje.
NNN NNN 23:22 10.03.2015

Re: Poražavajuće

omega68
Kome je do takmuičenja neka traži sebi slične pa neka se takmiči

Овај мој 3. у целом Граду из србског
Bravo!
(samo nemoj da ga pokvariš (pokušavajuću da ga podučavaš) )
predatortz predatortz 23:23 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Pa kad dete ima nenormalnog oca, padobranca, komandosa :)


Dete će, brzih dana, oca pod miškom da nosi! Zahvaljujući sportu. Počeli smo da trčimo skupa, ne dam se ni ja lako. A zarđao sam prilično...
omega68 omega68 23:26 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Добро није видела Биља
То је више политички став него једначење по звучности.
( Шта мислиш ко га подучава сад кад немам ауторску и имам вишак времена )
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:29 10.03.2015

Re: Poražavajuće

Шта мислиш ко га подучава сад кад немам ауторску и имам вишак времена


Ti, zato je treći.
Samo pusti dete biće drugo minimum :)
kalaf kalaf 23:49 10.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
Ali, sport jeste bitna stvar!
Ne mislim na klupski sport, na sport kao karijeru... Mislim na sport kojim će razvoj deteta biti pravilniji.
Vratimo se na osnovno obrazovanje. Malo je bavljenja fizičkim aktivnostima dece u njemu. Šta je produkt toga? Sve gojaznija deca. Deca sa iskrivljenim kičmenim stubom, bledunjava, apatična, sa lošom koncentracijom.

A sad o trapavosti. Moj stariji se saplitao o svoje noge. Prvo sam ga malo ubacio u džudo, došao do narandžastog, pa se prešaltao na košarku. Sad, sa osam ipo, šutira trojke. Da sm mu rekao ok, trapav si, no big deal - ostao bi trapav. I patio bi gledajući kako ostala deca igraju basket.

Znas to kako Srbi gledaju na sport nije jedini nacin da se gleda na sport.
Recimo Svajcarci se daleko vise bave sportom od Srba, al ni jedan njihov sport ne podrazumeva loptu, nije kontaktni i nije timski i u potpunosti iskljucuje bilo kakvu komponentu pobede i poraza (takmicarski duh sveden na minimum)
Oni se bave pesacenjem u planinama, trcanjem u prirodi, voznjom bicikla (uglavnom opet u planinama), plivanjem, ski trcanjem, ski turingom, skijanjem, penjanjem, alpinizmom i svi ti sportovi su daleko zdraviji nego krljanje u sali ili na poljancetu sa vrsnjacima sto se skoro iskljucivo praktikuje kod nas.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:08 11.03.2015

Re: Poražavajuće

kalaf


Oni se bave pesacenjem u planinama, trcanjem u prirodi, voznjom bicikla (uglavnom opet u planinama), plivanjem, ski trcanjem, ski turingom, skijanjem, penjanjem, alpinizmom i svi ti sportovi su daleko zdraviji nego krljanje u sali ili na poljancetu sa vrsnjacima sto se skoro iskljucivo praktikuje kod nas.


eee...

mi nemamo tako visoke planine ko oni, ali za brdski biciklizam je srbija dušu dala, a i za turno skijanje.

al brate, voli srbin loptu, pa to ti je.
michiganac michiganac 00:11 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Srđan Fuchs
omega68
Država MORA da reši problem besplatnih treninga i da iz masovnosti dobijemo šampiona.


država nema viziju, sve su to kljakavci, ubijeni u pojam, ne treba mešati kljakavost države sa lavovstvom naše dece.


Ah, pa sta ocekivati od drzave koja nije sposobna da narodu podari i jednu jedinu atletsku dvoranu!? Jos mnogo prije Londona 2012 uvjeravali su nas da ce se hala podici najdalje za 1-2 god., krajnji rok je zatim bio kraj proslogodisnje sezone kad su svi do sad medju redovima pomenuti reprezentativci trebali da predju u tople dvoranske prostorije poradi zimskih priprema, a vec koliko juce se pominje da ce se atletsko EP 2017 odrzati u kombank-areni.. Kakav nonsens!

Uzgred, zanimljiva blogo-tema za jednu vecernju dokolicu i razbibrigu.. Ali da iskoristim priliku i ovako seriozno upitam uvazeno blogovateljstvo: -da li zaista mislite da u drzavi ciji populus, odn. najbolji klinci nestaju ekspon.-progresivnim tempom moze da se govori o ruzicastoj buducnosti sporta koji je sve do sad bio jedan od najmargin. dijelova drustva!? (o drustvu da ne govorimo)
Ipak pored svega, naravno, posebna cast i zahvalnost pomenutom V. Jevrosimovicu na dosad ucinjenom.
Iskreno mi je zao sto moram da stavim akcenat na sopstveni cinizam, ali uvijek mi bude zabavno kad ocevi zapodenu razgovor o dometima dece, a prethodno propustivsi sve vozove i ne ucinivsi iole vise da se izbore za njihovu buducnost. (kolektivno posmatrano)

I sta ako ta 'lavovska deca' sutra nam drze predavanja u geo-politici o fantasticnim Nambijama i sl.?

Meni je recimo jos abdikacija nase neosporive sp. vedete - Vladeta Divca, od lagodne, premijerne fotelje u vascijelom nasem sportskom ustrojstvu (izuzimajuci samo onu ministarsku) jedan od najozbiljnijih indikatora do sad da su kola strmoglavljena i u velikoj brzini..

Premda opet ok, shvatam, ..ako nas pesma nije odrzala, sport jos uvijek dise..

Ali, ipak se nadam da jos ove god. izlazimo na najvise postolje u Parizu na EP u kosarci. :)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:12 11.03.2015

Re: Poražavajuće

jedi-knight
Tu je, mislim, moj spor sa većinom (ne samo ovde na blogu, često u pravom svetu ulećem u ovakve priče)
Ta mantra, sport je važan, bolje sport nego kafić, bolje lopta nego droga, umori se na treningu pa samo gleda krevet....e tom eja ne vidim svrhu.


Nije to samo tvoj spor. Traje bar 3000 godina u raznim oblicima. Kompletna ličnost zahteva razvoj u svim pravcima. Tačka. Svaka čast svima, ali i o telu se valja brinuti. Sport zahteva razvijenu telesnu ( ali ne samo telesnu ) komponentu pa se uzima kao paradigma za dobro zdravlje, skladnu građu, ali i nemogućnost bavljenja nečim drugim: gluvarenjem na primer. Zato ta mantra u neku ruku ima smisla



da to je to, sažeto u ovih tvojih par rečenica, bar što se mene tiče.

mada...ima nečeg i u gluvarenju kad si klinac, onako, u doziranim količinima :)
Hansel Hansel 00:46 11.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
Šta je nepristojno?

Непристојан је тај препотентни/арогантни тон, непристојно је да ти који више овде не живиш на такав начин прописујеш људима како треба да организују своју државу и непристојно је ово:
blogovatelj
mrco

А поврх свега је непристојно да ти, с толиком нетолеранцијом другачијег мишљења, сада напишеш ово:
Šta je nepristojno? To što sam rekao šta mislim? Ili to što se tebi ne dopada moje mišljenje?

И да на крају из сопствене претпоставке закључиш:
Kada mislite da se rešite komunističkog načina razmišljanja?

Што се овога тиче:
A bavljenje sportom radi profesionalne afirmacije, e to je već stvar ličnog afiniteta. Onda bajo plaćaj sam, što da ti država plati. Stvarno ste gotovani, samo nešto da vam država plati i samo nešto Vučić duradi. Što ne probate sami da smislite kako da isfinansirate svoju decu?

мислиш ли да треба избацити из школа и секције и додатне наставе? Па, човече, управо те активности унапређују таленте деце, зашто би деца с талентом за спорт била дискриминисана (још једном наглашавам да сам ја антиталенат за спорт)? И, кад смо код државе, и мој коментар је ишао у једном од смерова иницијалног текста: неће бити да се ради само о личној професионалној афирмацији, док год је држави битно да јој се чује химна и доносе медаље. А када смо код тога, јеси ли ти платио своје школовање у овој земљи? Јеси ли држави некако вратио уложено у себе? Ниси ти конкретно на тапету, али дај само то питање доведи у кореспонденцију са овим што заступаш.

И, шта да нпр. Ђоковићеви родитељи нису могли, ма из ког разлога, да уђу у пројекат финансирања његових тренинга? Шта ако неко талентовано дете има само једног родитеља? Итд. итд. Па, у америчком капитализму управо имаш систем стипендија за талентоване, зар не?

I nemoj da se tako ponašaš u komentarima prema meni, znam ja da budem sto puta gori od toga, veruj mi.

Како се ја то понашам? Је л' ово нека претња? Што се мене тиче, само изволи, пошто ти не верујем да можеш да будеш сто пута гори.
blogovatelj blogovatelj 01:35 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Непристојан је тај препотентни/арогантни тон, непристојно је да ти који више овде не живиш на такав начин прописујеш људима како треба да организују своју државу и непристојно је ово:


Koji bre arogantni ton? Niti sta kome propisujem, niti me briga. Ja sam upravo i otisao da mi se takvi kao ti ne bi proseravali, ili jos gore, komandovali mi na poslu. Ti kao znas sta je moj arogantni ton? Covece, daleko sam od te i takve Srbije i ne mozes da shvatis kako se iz daljine neke stvari lepo vide, posto mi na zivot ne uticu ludaci ni u kom pogledu.
Ono mrco nije od mrcina, nego od mrcho (jebi ga, moram kao Tzane Srbljanovic, kad mi na poslu ne daju da instaliram latinicu sa dijakriticima)
A to mrcho je nastalo od mracan, kome je sve turobno, kakvi vam i jesu uglavnom komentari.

И да на крају из сопствене претпоставке закључиш:


Jesi ti lud ili sta ti se desilo? Pa nego sta je nego komunisticki nacin razmisljanja kada ocekujes da ti drzava placa treninge za decu.

мислиш ли да треба избацити из школа и секције и додатне наставе?


Stvarno si poludeo. Ajde nadji mi gde sam ovo rekao, ili makar nagovestaj necega slicnog.

док год је држави битно да јој се чује химна и доносе медаље


E od ovoga cete leba da se najedete. Naravno da im je bitno, onda se premijeri i predsednici rukuju sa sportistima, vi izadjete na travnjak i pevate "igra RNR cela Jugoslavija" i zivot bude lep, jel da?

А када смо код тога, јеси ли ти платио своје школовање у овој земљи? Јеси ли држави некако вратио уложено у себе?


Sve i da sam hteo, nisam mogao. Sve su skole bile drzavne i nisu se placale. Jel da se ubijem zbog toga?
I da, radio sam u Srbiji 6 i po godina, sve legalno. Nista na crno.
milisav68 milisav68 08:24 11.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man

Ma šalim se, ne mislim ja da su sportisti tupavi, niti da neko ko je sportista ne može biti i veoma uspešan đak, ali mi se čini da se retko ti talenti poklapaju.

Ma nije poenta u talentu, već u sportu :)

Mešaš vrhunski (profesionalni) sport sa amaterskim.

I vožnja bicikle je sport, leti - plivanje na bazenu/jezeru, zimi - sankanje grudvanje...

Ono što Jedaj (Predator i još neki) hoće da kaže je da se manje sedi u kući ispred računara/TV-a (uz neke grickalice), a više da se provodi vreme napolju, hraneći se nekom "zdravijom" hranom, a sve to zbog zdravlja nacije (budućih građana ove zemlje).
antioksidant antioksidant 09:28 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Ono što Jedaj (Predator i još neki) hoće da kaže je da se manje sedi u kući ispred računara/TV-a (uz neke grickalice), a više da se provodi vreme napolju,

a kako onda da se prati djokovic?
(zvezda, partizan ili sta vec koga "inspirise"
milisav68 milisav68 09:42 11.03.2015

Re: Poražavajuće

antioksidant

a kako onda da se prati djokovic?
(zvezda, partizan ili sta vec koga "inspirise"

Pa na tabletu.

Ne igraju oni svaki dan po ceo dan.

Ono, jeste da ima sporta na TV-u toliko, ali ne mora sve da se gleda.
nikvet pn nikvet pn 09:43 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Re: Poražavajuće

princi
Po meni, jedan od najvažnijih aspekata bavljenja sportom je baš da decu nauči da gube. Da to nije ništa strašno i da nije smak sveta.



Баш то. Да дете прихвати пораз као део сутрашње победе.
hajkula1 hajkula1 11:03 11.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
Dobro dosli u kapitalizam.Pazi mu filozofije gore - drzava mora da plati?! Od cega da plati mrco? Nema kuce za sta da je ujede. A i sto bi placala sve i da ima?


U Australiji, još pre nekoliko godina, sestre se hvale, kako dobijaju beneficije, povratak novca, osete više keša kroz platu, ako redovno idu na pilates, teretanu, plivanje ili neku drugu sportsku aktivnost. Stimuliše se odlazak na savetovanja o zdravom životu, preventivi, na račun države su išli na odvikavanje od pušenja... Hvalile se da država plaća da se baviš sportom.
hajkula1 hajkula1 11:11 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Srđan Fuchs

omega68Хоће.Тек када се мане ,,евроинтеграција'' и пронађе луку спаса у евроазијској унијиlegitimno razmišljanje... evo, ja baš radih sa ruskim oficirima iz vojske i fsb i - kod njih je žestoko siromaštvo - isti je sistem kao u srb, ekipica na vrhu ima, a narod dole ne. ne znam zašto očekuješ da će srbiji to doneti neki naprasni boljitak? definiši tu emociju.




Priključenje evroazijskoj uniji ne znači i uvoz njihovog režima. Inače, da većina nema, dok ekipica u vrhu ima, nije ekskluzivnost.

Nama su glavni problem loši ljudi na vlasti i loša opozicija, pa čak i da smo nekim trikom u EU, ne vidim da bi nam bilo bolje.


hoochie coochie man hoochie coochie man 17:41 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Ma nije poenta u talentu, već u sportu :)


Ni u želji, ni u talentu, ni u interesovanjima, samo u sportu.
Imaš da treniraš i kvit.
To je apsolutno neuvažavanje detetovih afiniteta, to je prihvatanje nekih modernih normi.

Mislim stvarno se čovek glupo oseća kad sedi u društvu, na roditeljskom npr, gde mame plavuše i tate u armaniju, krenu da recituju kako su njihova deca supertalentovana, kako im je trening obavezan jer oni, zaboga, znaju da je to zdravo.
A zamisli, nedajbože, da te pitaju šta trenira tvoje dete, a ti moraš da kažeš ništa, nije spretno, ne voli sport.
Mislim, blam jbt!
Gde to sebi da dopustiš.

Ima bre da dođeš kući, skineš kaiš i nateraš smotanog bilmeza na sport, pa neka pa mu je kako mu je.
Neka ga svi pobeđuju, neka ga zajebavaju, neka na treninig ide kao na mučilište, ima da trenira i šlus.
Možda je to i zdravo, ali moderno je sigurno.

Ono što Jedaj (Predator i još neki) hoće da kaže je da se manje sedi u kući ispred računara/TV-a

Ima raznih načina za to ali, piše gor, potencira se klupski sport, takmičenje i navikavanje na poraze.
Mislim nema polja gde se može naviči na poraze osim sporta.

Ima naravno, ali tu je poraz najvidljiviji, najdrastičniji, tu te zajebavaju oni koji su te pobedili, tu te ogovaraju njihovi roditelji, super prilika da naučiš da gubuš.
bocvena bocvena 18:32 11.03.2015

Re: Poražavajuće

imamo različita sećanja na zajedničku prošlost:)

većina stvari vezana za sport je bila besplatna, ali je aktivno treniralo neuporedivo manje ljudi. oni zaista talentovani. rekreativci su visili po školskim dvorištima i adi. i radili fizičko, trčali kroseve i gađali vazdušnom puškom:) tek oko petog osnovne su kretali da se bave organizovanim sportom, kad mogu sami na trening, jer našim roditeljima nije padalo napamet da nas vode na treninge! to prosto nije bio roditeljski posao nekada:) jedino ako si baš talentovan, a mesto treninga dve ulice dalje. i nije bilo treninga pet puta nedeljno, a utakmice u babušnici vikendom na uzrastu osnovne škole. i to za ozbiljne pare, sa sve pripadajućim psovanjem trenera i tučama roditelja.

a školu ko hebe:)

kapiram ovu priču o zdravlju nacije, ali vi očevi muške dece mnogo projektujete:) ispade sport = muškost! sa jednim u kući upravo vodim bitku jer bi svog sina asmatičara da da na treninge triput nedeljno u 9 uveče (preko radne nedelje), u trećem osnovne, sa sve muzičkom školom.

a ja valjda treba da spremam te nutricionistički ispravne obroke, razvozim na treninge i posle idem na bolovanje kad mali kljokne u krevet.

ostavite decu na miru. imaju tri časa fizičkog u školi, od čega je jedan izabrani sport (pa sad šta vam se zalomi, ima sala, nema sala, profan fizičkog je fudbaler, košarkaš ili odbojkaš u srcu i duši) vodite ih vikendom negde da trče, voze bicikl, rolere i sl. nek bacaju đubre, usisavaju, brišu prašinu, tresu tepihe (što je to dobro za koordinaciju!) i nek uče da gube na takmičenju iz matiša i tapkanju sličica.

sad, bre, u gradskim sredinama, skoro da nema petogodišnjaka da ga ne vukljaju u neku školicu sporta. kako onda svi debeli, krive kičme i ravnih stopala?

mora da su mame podbacile sa tim nutricionizmom:)))



jedi-knight jedi-knight 18:57 11.03.2015

Re: Poražavajuće

potencira se klupski sport


Gde si ovo zaključio?
Ekipni nije isto što i klupski.
omega68 omega68 20:59 11.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man

Станиславе...
Mislim stvarno se čovek glupo oseća kad sedi u društvu, na roditeljskom npr, gde mame plavuše i tate u armaniju, krenu da recituju kako su njihova deca supertalentovana, kako im je trening obavezan jer oni, zaboga, znaju da je to zdravo.

Не обраћам се женама које не разумеју мушкост него теби:
Ја уопште немам таквих искустава која сам цитирао, а и да их имам не бих их јебавао, да извинеш на изразу.
Јер, не јебем их ни кад почну да причају о летовању и где су све били на Крфу или стазама Сулејмана,а моја деца и нас двоје академских грађана НЕМАМО шта да кажемо јер нам је највећи домет тог и прошлог и предпрошлог и оног надпрошлог лета и најдаља дестинација била у мом Реснику у МОЈОЈ кући и међу МОЈИМ шљивама.
Е зато од уста одвајамо тих, за многе бумбаре тричавих, увек недостајућих 1200 динара да би мој син имао правилан развој, како телесни тако и духовни пошто је у здравом телу здрав дух и да би осетио шта значи заједништво у победи или у поразу, утапање особеног у колективно и обрнуто.Зашто?
Баш зато што је држава препустила и пропустила да образовање ( никако она мрска реч - едукација ) искључи све оне ваншколске активности и секције које смо ми имали и које су доприносиле психофизичком развоју деце.Заправо, има их али за ПАРЕ,
Друго, њему је то једини начин да се уопште игра са децом јер од пет његових другара који станују најближе - свих пет су ненормално дебели и водећи се твојим светоназором стамота их је да играју било шта од спортова е да не би изгубили.
Зато седе кући али не уче и нису добри ђаци који ће да развију такмичарски дух кроз неке друге ствари.Не, играју игрице, мајстори су за све друштвене мреже и дружење мог детета са њима се своди само на то.Он не може да их анимира да шутирају лопту у зид или на кош иако нема такмичења где се не би потресли због евентуалног пораза.Неће, бре.
a ti moraš da kažeš ništa, nije spretno, ne voli sport.

У јбт.Па шта? Ни моја деца не иду на ,,Коп'' па ми није тешко то да кажем.
Ima bre da dođeš kući, skineš kaiš i nateraš smotanog bilmeza na
sport, pa neka pa mu je kako mu je.

Наравно да не.Али оним другарима мог сина би било потребно.

Možda je to i zdravo, ali moderno je sigurno.

Е баш си мени нашао да причаш да се палим на модерно.Ја се тога, као што знаш, гнушам.Али није то у питању.У питању је што је то постало једини начин да се дете дружи и помало развија.
Мој већи проблем од надјебавања са тобом су сузе моје ћерке која је хтела да крене у школицу кошарке где би се више играла и где би јој осим шетњи по Шумарицама , са нама, то била једина игра јер не живимо у кућу са двориштем да би је пустили да трчи као што смо и супруга и ја имали могућност, јер живимо у смогу чим крочимо на улицу... а ја нисам имао новца да јој то приуштим.Што је још горе тешко да ћу моћи и следеће и оне следеће године.Зашто не би могла у школи да има кошарку или одбојку или атлетику као секције које се не плаћају?А неће имати друштво да се игра на неком терену или пољани јер ће све њене другарице, подстакнуте од фенси мајки, да блену у ајфоне и да се сређују не би ли постале манекенске или спонзоруше жељне само добре удаје.
То је мој проблем са спортом мојих клинаца.
predatortz predatortz 21:11 11.03.2015

Re: Poražavajuće


kapiram ovu priču o zdravlju nacije, ali vi očevi muške dece mnogo projektujete:) ispade sport = muškost! sa jednim u kući upravo vodim bitku jer bi svog sina asmatičara da da na treninge triput nedeljno u 9 uveče (preko radne nedelje), u trećem osnovne, sa sve muzičkom školom.


Pazi, možeš da ironišeš ali nisi u pravu. Sport = samopouzdanje, a dame vole mužjake sa tom osobinom, zar ne. U svakom slučaju će lepo građen mladić imati više samopouzdanja od nekog dustabanlije. Seti se, nije bilo baš tako davno , jesi li se više ložila na lepo građene i sigurne u sebe, ili ove druge?

Tvoj muž je u pravu. Mezimca treba očeličiti. Sad je vreme da to počne da radi.
bocvena bocvena 22:17 11.03.2015

Re: Poražavajuće

ja mislim da je fizička aktivnost (ne nužno organizovani sport) jako bitna stvar za sva ljudska bića, mlada, stara, oba pola.

ništa bitnija no umni rad i razvijanje emocija.

pa ko šta hoće i kol'ko može.

(hihihi, žene koje ne razumeju muškost, ali se pale na zgodna muška tela...tako gej:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:23 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Не обраћам се женама које не разумеју мушкост него теби:


A to je najvažnije :)
Muškarci su pravi muškarci, a žene treba da mole da ih vole :)
Ја уопште немам таквих искустава која сам цитирао, а и да их имам не бих их јебавао, да извинеш на изразу.


Pa što bi ih jebavao ili nejebavao kad se slažete?
Е зато од уста одвајамо тих, за многе бумбаре тричавих, увек недостајућих 1200 динара да би мој син имао правилан развој,


Ako mu je to zadovoljstvo onda je sve u redu.
A šta ako bi radije da vežba matematiku jer sutra ima pismeni?
Зато седе кући али не уче и нису добри ђаци који ће да развију такмичарски дух кроз неке друге ствари.

I šta im treba zameriti pre, to što su loši đaci, ili to što ne igraju fudbal?


Е баш си мени нашао да причаш да се палим на модерно

To jeste modreno i ti se pališ na to.
Dal zbog mode dal zbog nečeg drugog ali poklapaju se moda i tvoji svetonazori.
Мој већи проблем од надјебавања са тобом су сузе моје ћерке која је хтела да крене у школицу кошарке где би се више играла и где би јој осим шетњи по Шумарицама

Dete želi, treba joj omogućiti, ako se ne može jeste gadno.
Зашто не би могла у школи да има кошарку или одбојку или атлетику као секције које се не плаћају?

Ok, samo bez prisiljavanja dece koja to neće.
omega68 omega68 22:38 11.03.2015

Re: Poražavajuće

To jeste modreno i ti se pališ na to.

На шта? Да ми дете тренира најјефтинији спорт који не доноси новац ако се озбиљније њиме бави?Тотална небулоза.Ако мислиш на оно што је мало тренирао тенис са мојим буразером - можда ће да му затреба кад оде у Русију на факс па да га не гледају Руси као на примитивца који не зна шта је рекет.
I šta im treba zameriti pre, to što su loši đaci, ili to što ne igraju fudbal?

Да ниси ти Босанац?
Pa što bi ih jebavao ili nejebavao kad se slažete?

Не разумем, имам утисак да си написао било шта само да нешто напишеш.
Ok, samo bez prisiljavanja dece koja to neće.

Ко прича о присиљавању.
Од почетка причам да треба деци која ХОЋЕ омогућити да бесплатно тренирају и да из масовности створимо нове шампионе, ако има талентованих,
Биће да си ипак Босанац

Едит:
Гори си од фрееханда
predatortz predatortz 22:41 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Да ниси ти Босанац?


Pojasni ovo, brat' Omega!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:49 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Биће да си ипак Босанац


I to?
Znači prvo si se u mene razočarao kao u muškarca, a onda i kao Šumadinca.

Muško u Šumadiji, a tako mekan.
Propade nam srpstvo jbt.
omega68 omega68 22:58 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Muško u Šumadiji, a tako mekan.

Па није Босанац синоним за мекоћу него за тврдоглавост
А и рекао сам да си гори од фрија па је ваљда требало да буде јасно
milisav68 milisav68 23:02 11.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
To je apsolutno neuvažavanje detetovih afiniteta, to je prihvatanje nekih modernih normi.

Afinitet deteta je da bude mirno.

Idi bre.

Tebi odrasla deca pa si zaboravio.

To maltretiranje dece (o čemu pričaš) nije striktno vezano za sport, toga ima i u drugim oblastima (muzička, likovna, škola stranih jezika....).

Kao i ogovaranje i busanje u grudi, gde se recimo letovalo....

Niko ovde ne priča o obavezi, već o mogućnosti bavljenja sportom (nekom širem krugu, nekim takičenjima na nivou škola, turnirima itd).

jedi-knight jedi-knight 23:05 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Propade nam srpstvo jbt.


Propade načisto dok ne možemo da se dogovorimo ni da li je važno imati svakodnevnu organizovanu fizičku aktivnost u školskom sistemu.
U sklopu te fizičke aktivnosti, važno je imati i takmičarske aktivnosti, koje utiču na podizanje samopouzdanja, ali i uče nekim davno zaboravljenim, ali i dalje vrednim, viteškim vrlinama, npr. poštovanja protivnika, pravila, osnaživanje timskog duha itd.
Jeste, postoje manje talentovana, ili kako reče neko, trapava, smotana deca, ali njima baš treba fizička aktivnost da bi popravili svoje stanje, a svakako mogu da pronađu svoje mesto u nekom ekipnom takmičenju. Govorimo o školskom, ne o vrhunskom sportu.
Hajde da vidimo trenutno stanje. U tekstu su navedeni rezultati u jednom od osnovnih, bazičnih sportova koji su ne zabrinjavajući, nego da se čovek postidi.
Dok mi ne možemo da organizujemo decu kroz školski sistem, neki se jako dobro snalaze na tribinama i organizuju ih jako dobro, samo u aktivnostima kojih se takođe svi stidimo.
Umesto da se nauče nekim veštinama, da se takmiče u okviru nekih pravila, da se međusobno poštuju i druže, oni se makljaju.
Generacije su ispuštene.
Nove dolaze.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:17 11.03.2015

Re: Poražavajuće


hoochie coochie man
Znači prvo si se u mene razočarao kao u muškarca, a onda i kao Šumadinca.


Ček bre, otkud ti sad Šumadinac?

Doduše, jesi sa malo pogrešnije strane Maljena, al brate kako Šumadinac?



Nego ozbiljno, dosta toga što kažeš stoji, ima danas mnogo pomodarstva u svemu tome, ali ne slažem se da zbog toga treba terati kontru.
Da ima dece koja nisu peterano zainteresovana za sport, slažem se, i oni nikada neće postati neki šampioni, niti su za to zainteresovani. Međutim i takvima bi trebalo malo nametnuti, u razumnim granicama razume se, bavljenje sportom.
Jebiga, ne vole deca ni da peru zube, niti da peru ruke pre jela pa ih ipak na to naučimo.
Znaš, imam orataka koji je jedno vreme ozbiljno zamerao ćaletu što ga nije terao da se bavi sportom (što uzgred nije tačno, znamo se od detinjstva, ćale samo nije previše insistirao kad je video da ovaj nezainteresovan i "pruža otpor" ). E ovaj je jedno vreme bio u fazonu, što mi bre nije zavalio tri čuške i oterao me na trening.
Naravno, kasnije je uleteo u klasičnu natkompenzaciju, eno ga, već tri puta je istrčao Beogradski maraton, al to je druga priča :)
blogovatelj blogovatelj 23:19 11.03.2015

Re: Poražavajuće

U Australiji, još pre nekoliko godina, sestre se hvale, kako dobijaju beneficije, povratak novca, osete više keša kroz platu, ako redovno idu na pilates, teretanu, plivanje ili neku drugu sportsku aktivnost


Ne bas. Ovde, a verovatno je isto i tamo, dobijes poresku olaksicu od $500. Tj racunaju ti zaradu kao da si zaradio $500 manje po detetu. Znaci za dvoje dece, ako si zaradio 50000, neces platiti porez na tu sumu, nego na 49000.
Ali to imas olaksicu samo ako si dete stvarno upisao u klub, pa uz poresku prijavu prilozis racune da si detetu placao treninge, putovanja, itd. A to ti na godisnjem nivou nije 1000 nego bar 6000 za dvoje dece.
Znaci, potrosis na sport svojih 6000 a drzava te casti recimo oko 200 jer je toliko otprilike porez na 1000 zaradjenih dolara.
blogovatelj blogovatelj 23:22 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Doduše, jesi sa malo pogrešnije strane Maljena, al brate kako Šumadinac?


Granice Sumadije, ja ucio u trecem razredu.
Sa severa - Sava i Dunav
Sa istoka - Velika Morava
Sa juga - Zapadna Morava
Sa zapada - Kolubara, Ljig i Dicina.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:26 11.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
Doduše, jesi sa malo pogrešnije strane Maljena, al brate kako Šumadinac?


Granice Sumadije, ja ucio u trecem razredu.
Sa severa - Sava i Dunav
Sa istoka - Velika Morava
Sa juga - Zapadna Morava
Sa zapada - Kolubara, Ljig i Dicina.


ne vidim zašto se mešaš, ovo je bila interna zajebancija i mislim da HCM to vrlo dobro razume.
ne bih se začudio kada bi krenuo odgovor sa npr. sa: "Slušaj ti Ercov..".
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:32 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Afinitet deteta je da bude mirno.


Afinitet mu je da bude fudbaler, skakač, košarkaš?

Tebi odrasla deca pa si zaboravio.


Uh, pa nije to bilo pre sto godina.
Jedna je iz radoznalosti krenula na rukomet u školi, posle par treninga joj to bilo glupo i napustila, druga nikad ništa nije trenirala.
I šta su izgubile?
Ništa, baš ništa.

I kad ih već pominješ.

Nisu bre one ni imale previše vremena za soprt.
Jbg, ako hoćeš da budeš baš dobar đak, a da ti tata ii mama ne presreću nastavnike po školi ganajajući prosek, mora ozbiljno da se uči.

I onda posle učenja treba opet na neku obavezu.
Pa zar im nije bolje da izađu na piće, da se opuste, da se manu svih obaveza makar na kratko?

Taj zgusnut raspored, kao škola, kuća, učenje, trening, pa mrtav umoran u krevet, ajd da ga vidim kad će droga da mu padne na pamet, je dril, mučenje, a i ne sprečava drogiranje.
To se radi na mnogo drugačiji način, makar po mom iskustvu sudeći.
To maltretiranje dece (o čemu pričaš) nije striktno vezano za sport, toga ima i u drugim oblastima (muzička, likovna, škola stranih jezika....).


Ima, ali sprot dominira.
Valjda je to najlakše.
Zajebano je netalentovano dete prisiliti na muziku, nije lako od netalentovanog napraviti dobrog slikara, ali zato lopta brate i piči.
Niko ovde ne priča o obavezi, već o mogućnosti bavljenja sportom (nekom širem krugu, nekim takičenjima na nivou škola, turnirima itd).


Pa ne baš.
Priča se oobavezi i s tim se ne slažem.
Mogućnosti svakako treba da psotoje.
U tekstu su navedeni rezultati u jednom od osnovnih, bazičnih sportova koji su ne zabrinjavajući, nego da se čovek postidi.

Što bi se toga stideo?

Koliko je država koje nemaju vrhunske sportiste pa se niko ne stidi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:34 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Doduše, jesi sa malo pogrešnije strane Maljena, al brate kako Šumadinac?


E ovo sam čekao :)

Jok, ne znam ja granice Šumadije. :)
Ali ovde se ljudi uglavnom smatraju Šumadincima, iako to nije Šumadija.
predatortz predatortz 23:36 11.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man


Huči, burazere, ti zapeo kao da mi bičujemo decu i teramo ih da budu gladijatori. Negde je neki nesporazum u pitanju. Mi, bar većina nas, pričamo o sportu u onoj meri koliko je potrebno za pravilan razvoj deteta. Ni manje, ali ni više od toga. Oni koji žele i mogu više, sami će se isprofilisati. Ostali treba da imaju zdravu dozu fizičkih aktivnosti.

To je, otprilike, sva nauka...
jedi-knight jedi-knight 23:39 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Koliko je država koje nemaju vrhunske sportiste pa se niko ne stidi.


Ko govori o vrhunskim sportistima, ili vrhunskim rezultatima. Pogledaj ponovo tekst bloga pa 'e ti biti jasnije. Osvojiti medalju na prvenstvu Srbije u skoku u vis sa 155cm je sraman podatak. Toliko bi bilo malo i na školskom takmičenju. A to upravo govori o stanju populacije. Nesposobni, opisno rečeno. Zato i ima toliko problema sa huliganima po školama, jer nema ko da im se suprostavi unutar grupe.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Ostali treba da imaju zdravu dozu fizičkih aktivnosti.


Pa dolazimo do toga ali počeli smo od ovoga deca [u]moraju da treniraju[/u] Svaki dan bi mogla da se sprovode takmičenja u raznim sportovima, ne moraju da budu sportske igre, mogu i poligoni sa različitim zadacima. Svaki razred bi mogao da ima ekipu za nešto,

I slične stvari, da ne tražim sad.
To je baš preterano.
Ili ono guranje u poraze jer će se tako kao oplemeniti.

predatortz predatortz 23:47 11.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
Ostali treba da imaju zdravu dozu fizičkih aktivnosti.


Pa dolazimo do toga ali počeli smo od ovoga deca [u]moraju da treniraju[/u] Svaki dan bi mogla da se sprovode takmičenja u raznim sportovima, ne moraju da budu sportske igre, mogu i poligoni sa različitim zadacima. Svaki razred bi mogao da ima ekipu za nešto,

I slične stvari, da ne tražim sad.
To je baš preterano.
Ili ono guranje u poraze jer će se tako kao oplemeniti.



Čemu taj zazor od takmičenja?
Ne takmiče se klinci jedino u sportu. Niti je sportsko takmičenje nešto nezdravo. Nezdravo je takmičenje u tome koji klinac ima skuplji mobilni. Zdravo i prirodno je ono ko će brže istrčati sto metara.
Pola života je nekakvo takmičenje.
To nas, na kraju krajeva, održava. Podstiče napredak.
Takmičenje je zdravo.
Poraz nije smak sveta. Ume da bude podsticaj.
jedi-knight jedi-knight 23:47 11.03.2015

Re: Poražavajuće

I slične stvari, da ne tražim sad.
To je baš preterano.


Nije bilo preterano kada je moja generacija ( i starije ) visila po parkovima i školskim dvorištima po ceo dan. Moj sin ima deset godina i nikad se nije popeo na drvo. Banalizujem, ali stvarno je tako.
Za mene je preterano sedenje ispred TVa i igranje igrica
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:54 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Moj sin ima deset godina i nikad se nije popeo na drvo.


Pa šta mu fali?
Što bi se peo na drvo?
Ta motorika je precenjena.
Jbg, ja sam seljačko dete, kod nas je ta stvar, motorika, spretnost, uglavnom u redu.
Peo sam se na drveće od kad znam za sebe. I fora nam je bila da drvo bude što nezgodnije, da nema bočnih grana do što veće visine, a onda da se ide što više u krošnju.
Bilo je tu ozbiljnih visina i ozbiljnih opasnosti.
Kad se ne zadržiš dobro, smuljaš se niz ono golo deblo i od sve u materinu.
I ruke i stomak, sve zguljeno.

I ne vidim nikakvu korist od toga.

Čemu taj zazor od takmičenja?
Ne takmiče se klinci jedino u sportu.

Da ali u sportu postoje fizičke predispozicije, neko jednostavno ne može da se takmiči sa drugim
I što bi se unapred izlagao neminovnom neuspehu?

Gubi se na raznim poljima, pa neka tu vežba da podnese poraz.
Hansel Hansel 23:56 11.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj

Драги Блоги, можда ти и можеш нешто да видиш одатле боље, али себе (или бар своје понашање) изгледа и даље не можеш да видиш или да процениш како га други виде. Има неких назива и изрека везаних за то, али не бих да те оптерећујем. Само не могу да одолим парафрази једне: "Изашао из Србије, али Србија није из њега". И да напоменем да "немоћ" због коришћења погодности система у коме си нешто добио бесплатно у комбинацији са интересантном "компензацијом" ставом да другима тако нешто не треба да буде доступно не би могло да се опише нежније од "лицемерно".

И, да:
Ono mrco nije od mrcina, nego od mrcho (jebi ga, moram kao Tzane Srbljanovic, kad mi na poslu ne daju da instaliram latinicu sa dijakriticima)
A to mrcho je nastalo od mracan, kome je sve turobno, kakvi vam i jesu uglavnom komentari.

Овог значења нема у Речнику Матице српске ("мрчо" је јадник, несрећник), моји коментари нису мрачни, а ти, видим, и даље, неуморно и неспутано, у духу правог капитализма који овде пропагираш, блогујеш с посла!
predatortz predatortz 23:57 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Pa šta mu fali?
Što bi se peo na drvo?


Što bi se dete pelo na drvo? Što bi pikalo fudbal? Što bi se takmičilo sa drugarima ko je brži, ko je jači?

Ajde, priznaj da nas ložiš...
jedi-knight jedi-knight 23:58 11.03.2015

Re: Poražavajuće

I ne vidim nikakvu korist od toga.


Nisam se bavio biomehaničkom, kinematičkom, fiziološkom ili bilo kooim drugom analizom penjanja na drvo ( a mogao sam ). U pitanju je bila samo metafora.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:59 11.03.2015

Re: Poražavajuće

Ajde, priznaj da nas ložiš...


Pa ne bre, ali prihvati da razni ljudi imaju razne afinitete.
Nekome je izazov da se popenje na drvo, nekoga zaboli da se penje.
Pa što bi se taj peo?
blogovatelj blogovatelj 00:02 12.03.2015

Re: Poražavajuće

ne vidim zašto se mešaš


1. Ovo gde se nalazimo se zove blog
2. Svako na blogu ima pravo da komentarise, ukoliko nije banovan/a
3. Nisam rekao nista neuctivo, nikoga nisam vredjao svojim komentarom

Na osnovu iskaza od 1 do 3, koji su istiniti, zakljucujem sledece.
Ne vidim u cemu je problem. Verovatno u tebi. Krenuo si od samog starta, cim si video moj komentar, da mi se zbog necega od ranije najebes mame mamine, ili tako nesto. Tome u prilog je i tvoja pretpostavka

ne bih se začudio kada bi krenuo odgovor sa npr. sa: "Slušaj ti Ercov..".


Mozda se varam, ispravi me ako gresim.
Hansel Hansel 00:04 12.03.2015

Re: Poražavajuće

bocvena
sa jednim u kući upravo vodim bitku jer bi svog sina asmatičara da da na treninge triput nedeljno u 9 uveče (preko radne nedelje), u trećem osnovne, sa sve muzičkom školom.

Не знам о ком се спорту ради, ту треба консултовати лекара, али знам да је неко не само излечио астму ("излечити" је вероватно није могуће, али се повукла) него и побеђивао на такмичењима у пливању, само се више не сећам ко је то. У сваком случају, провери то за пливање...
predatortz predatortz 00:04 12.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
Ajde, priznaj da nas ložiš...


Pa ne bre, ali prihvati da razni ljudi imaju razne afinitete.
Nekome je izazov da se popenje na drvo, nekoga zaboli da se penje.
Pa što bi se taj peo?


Ok. Ne mora da se penje na drvo.
Ali bi bilo dobro po to dete, makar mu se to i ne dopadalo, da neke vežbe radi zdravlja radi. Da ne atrofira, bre! Da ne bude apatično, tunjavo, nesigurno biće.

Banalizovaću:

Neko voli matematiku, izazov mu je da traži zadatke po zbirkama koji se ne daju za ocenu, koji se čuvaju za takmičenja i talente.
Nekome matematika smorna. Treba li ga pustiti da ostane baš skroz tupav?
omega68 omega68 00:05 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Što bi se dete pelo na drvo? Što bi pikalo fudbal? Što bi se takmičilo sa drugarima ko je brži, ko je jači?

Ко сам ја?
И шта ћу ја овде?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:06 12.03.2015

Re: Poražavajuće

jedi-knight
I ne vidim nikakvu korist od toga.


Nisam se bavio biomehaničkom, kinematičkom, fiziološkom ili bilo kojim drugim aspektom penjanja na drvo ( a mogao sam ). U pitanju je bila samo metafora.


Ma jasno, al kad smo već kod drveta, znate ko je mene učio da se penjem na drvo?
Baba!
I to se pela sve zajedno sa mnom.
Jednom sam (mislim da sam imao oko 5 godina, definitivno pre škole) tako ljosnuo u Topčideru, da mi se i dan danas nazire sada prilično izbledeli ožiljak iznad levog kuka.
Posle toga je od ćaleta i keve dobila šestomesečni ban na bilo kavo samostalno odlaženje sa mnom bilo gde :)

Ovo sad izgleda ko trol, al mislim da nije. Prosto, to kakva će biti deca, mnogo zavisi nas matorih, kako im dajemo primer. Pa kako to važi za sve ostalo, važi i za sport
Hansel Hansel 00:08 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Nekome matematika smorna. Treba li ga pustiti da ostane baš skroz tupav?

Искуство нас учи да малтретирање било чим не вреди. Једино вреди ако се успе у мотивисању на неку активност.
jedi-knight jedi-knight 00:09 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Pa ne bre, ali prihvati da razni ljudi imaju razne afinitete.


Decu treba usmeravati. Ona svoje afinitete otkrivaju, a kao što ih treba usmeravati da čitaju knjige, tako ih treba usmeravati da se bave sportom, fizičkim vežbanjem, kretanjem, jurcanjem, boravkom na svežem vazduhu itd. Takmičenje je, pored ostalog, dobar motiv za one koji su manje zainteresovani ili nezainteresovani da zadovolje neophodnu potrebu za kretanjem.

predatortz predatortz 00:12 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Hansel
Nekome matematika smorna. Treba li ga pustiti da ostane baš skroz tupav?

Искуство нас учи да малтретирање било чим не вреди. Једино вреди ако се успе у мотивисању на неку активност.


Nema tu maltretiranja. Zakon propisuje da tvoje, moje, dete mora da savlada gradivo iz matematike za OŠ. Dalje ne mora, ali ovoliko mora.
Dakle, ako nam je lako razumeti to da je učenje matematike dobro za naše dete - nije mi jasno kako ne razumemo da je bavljenje sportom, pravilnog razvoja radi, takođe dobro za naše dete.

omega68 omega68 00:20 12.03.2015

Re: Poražavajuće

dete mora da savlada gradivo iz matematike

А ко је то Закон?И шта има он да тера дете које је трапаво за математику да мора да је учи?
Која је референца стручности тог Закона?
učenje matematike dobro za naše dete

Зашто је добро учити математику?Ко каже и каква су искуства оних који су одбили да уче?


Зезам се, покушавам да уђем у мозак хучи мучи човека
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:26 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Nekome matematika smorna. Treba li ga pustiti da ostane baš skroz tupav?


E ako su tebi metematika i fudbal u istom rangu po važnosti, onda ok.
Ja tako ne posmatram stvari.
Milsim da se mora naći način da svako dete savlada dovoljno gradiva iz matematike, a što se sporta tiče, ne mora.
predatortz predatortz 00:31 12.03.2015

Re: Poražavajuće


E ako su tebi metematika i fudbal u istom rangu po važnosti, onda ok.


Zavisi od ugla posmatranja. Ako moje dete ima predispoziciju da bude profesor fizičkog, onda mu je fudbal važniji. Ako bude istoričar, opet mu je fudbal važniji - biće lepše građen i zdraviji igrajući fudbal, nego štrebajući matematiku. A matematika mu nije ključna za istoriju.

Zajebavam se, naravno.

Ja težim da mojim klincima upakujem i jedno i drugo. Smatram da su im obe stvari jako potrebne u životu - i škola i sport.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:16 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Ma jasno, al kad smo već kod drveta, znate ko je mene učio da se penjem na drvo?
Baba!



stefan.hauzer stefan.hauzer 01:23 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Ako bude istoričar, opet mu je fudbal važniji - biće lepše građen i zdraviji igrajući fudbal, nego štrebajući matematiku. A matematika mu nije ključna za istoriju.


Istina.


Od likova koje poznajem sa studija, niko nije znao da pomnoži trocifrene brojeve, ali je svako znao napamet rezultat otvaranja SP u Francuskoj '98 ;Škotska vs Brazil 1-2. I to ono drvo, Tom Boyd, dalo autogol na 1-1. To mu je bio i jedini gol u karijeri za reprezentaciju Škotske:)
Hansel Hansel 02:20 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Да објасним: имао сам школског друга (ОШ) који је математику цепао, али буквално. Наставник, иначе феноменалан, повремено је добијао нападе целочасовног пружања шансе онима с јединицом. Тако је овај добио задатак да израчуна колико је црепова потребно за покривање крова. Добио је димензије крова и комада црепа... Рачуна овај, рачун му се распростро преко целе табле, множио је са стране са 1000... и коначно, негде пре звона, добио је резултат – за покривање тог крова потребно је било преко милион црепова. Гледа га наставник, отвара дневник и даје кеца к'о врата, а овај (иначе комуникативно нимало глуп, ко веровао ко не веровао) још пита: "Зашто, па све сам израчунао". Стварно, на први поглед све је могло да изгледа како ваља, "лудило" је имало систем (хеј, целог часа је рачунао; додуше, зато што наставник није говорио ништа, па је овај брисао, поново рачунао...). И, да ли је тај икада научио то "основно" из математике? Да ли му је некада требало? А физичко му је одлично ишло!
bocvena bocvena 07:57 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Ovo sad izgleda ko trol, al mislim da nije. Prosto, to kakva će biti deca, mnogo zavisi nas matorih, kako im dajemo primer. Pa kako to važi za sve ostalo, važi i za sport


suština.

da sad ne ispadne da vam kontriram iz zabave. većina argumenata vam je na mestu, ali izvedba vam je pogrešna. ne vama lično nego očevima generalno. u školi sam se nagledala raznih primera. svi znaju šta je zdravo i kako treba, ali osim što voze decu na trening slabo se bave kuvanjem, razgovorom i ličnim primerom. ne mogu škola, sportski klub i nutricionista da obave vaš posao.

a tek to uterivanje muškosti...kad se dokopaju tinejdžerskog doba, pa vas prerastu za glavu i proglase licemerima. nema sporta koji će tada nešto da promeni.
predatortz predatortz 08:24 12.03.2015

Re: Poražavajuće

a tek to uterivanje muškosti...kad se dokopaju tinejdžerskog doba, pa vas prerastu za glavu i proglase licemerima. nema sporta koji će tada nešto da promeni.


Neće, ako trčiš, pikaš fudbal sa njima, ako vide da i ti odeš na neku rekreaciju.

A to vreme koje provedemo pentrajući se po nekoj vukojebini, to zadovoljstvo se sa malo čim da meriti. Naravno, gospodžu mamu smo preveslali na našu stranu. I ona je počela da uživa u tome.
bocvena bocvena 09:31 12.03.2015

Re: Poražavajuće

"излечити" је вероватно није могуће, али се повукла

pa tu negde u pubertetu, oko 15-e su ko novi, ako ih ne ubiješ sportom u pojam:)

imaš tri okidača astme: alegija, virus/bakterija i pojačana fizička aktivnost. sportovi sa previše trčanja u zatvorenim, prašnjavim i zagušljivim prostorima otpadaju. plivanje u morskoj vodi bi bilo idealno, ali hlor i hladni ili prezagrejani bazeni su isto minsko polje. sećaš se onog bloga o putu u mađarsku banju. negde na pola noći sam stvarno mislila da će prestati da diše i da mi nema života posle.

brate, to treba da šeta, trčkara, sanka se i nešto vozi po otvorenom kol'ko može, a ne da ustane ujutru u 8 i vrati se kući u 10 uveče pod parolom - čeliči se! klinci moje drugarice treniraju basket od prvog osnovne i dalje su svakodnevno na pumpici u srednjoj školi. moj je bio na pumpici šest meseci sa 6 godina i otad nije ni imao pravu opstrukciju. život sa slinama i kašljem je dovoljno mučan. dakle, moraće da nauči da bude muškarac na drugačiji način. a tata sportista nek ga vodi na basket u školsko:)

EDIT: kude nestade hanselov komentar? našla:)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:32 12.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
ne vidim zašto se mešaš


1. Ovo gde se nalazimo se zove blog
2. Svako na blogu ima pravo da komentarise, ukoliko nije banovan/a
3. Nisam rekao nista neuctivo, nikoga nisam vredjao svojim komentarom

Na osnovu iskaza od 1 do 3, koji su istiniti, zakljucujem sledece.
Ne vidim u cemu je problem. Verovatno u tebi. Krenuo si od samog starta, cim si video moj komentar, da mi se zbog necega od ranije najebes mame mamine, ili tako nesto. Tome u prilog je i tvoja pretpostavka

ne bih se začudio kada bi krenuo odgovor sa npr. sa: "Slušaj ti Ercov..".


Mozda se varam, ispravi me ako gresim.


Tek sad videh.

Za početak, to je bio pretpostavljeni početak Hučijevog (a ne tvog) odgovora meni, rekoh, zajebancija.

A što se tiče nekog "najebavanje mame", stvarno si izparanoisao i to za medalju.
Opusti se čoveče...na primer, idi istrči malo
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:39 12.03.2015

Re: Poražavajuće

bocvena
"излечити" је вероватно није могуће, али се повукла

pa tu negde u pubertetu, oko 15-e su ko novi, ako ih ne ubiješ sportom u pojam:)

imaš tri okidača astme: alegija, virus/bakterija i pojačana fizička aktivnost. sportovi sa previše trčanja u zatvorenim, prašnjavim i zagušljivim prostorima otpadaju. plivanje u morskoj vodi bi bilo idealno, ali hlor i hladni ili prezagrejani bazeni su isto minsko polje. sećaš se onog bloga o putu u mađarsku banju. negde na pola noći sam stvarno mislila da će prestati da diše i da mi nema života posle.

brate, to treba da šeta, trčkara, sanka se i nešto vozi po otvorenom kol'ko može, a ne da ustane ujutru u 8 i vrati se kući u 10 uveče pod parolom - čeliči se! klinci moje drugarice treniraju basket od prvog osnovne i dalje su svakodnevno na pumpici u srednjoj školi. moj je bio na pumpici šest meseci sa 6 godina i otad nije ni imao pravu opstrukciju. život sa slinama i kašljem je dovoljno mučan. dakle, moraće da nauči da bude muškarac na drugačiji način. a tata sportista nek ga vodi na basket u školsko:)


pa sestro slatka, vodi to na neku planinu.
imala moja ćera pre godinu i po malo problema sa respiratornim organima. ja to lečio Žijevom, Prokletijama i Durmitorom. doduše, bila je mala da mnogo pešači, al sam je jedne godine nosio u rancu (pa onda trk po livadi) a druge je već na primer sama ishodala do Jablan jezera na Durmitoru, kako tamo, tako i nazad.
da viš kako je prošlo :)
bocvena bocvena 09:52 12.03.2015

Re: Poražavajuće

pa viš' da smo poslednjih par godina prosli srbiju uzduž i popreko i vukljamo ih po avalama, adi i košutnjacima...mali jede kao mećava i nikad ne miruje. ali svaki organizovani pokušaj sporta se završavao neslavno.

ima vremena. obično ti kilosteri u detinjstvu posle puberteta zaborave kad su bili bolesni. kad upiše oksford nek mu nađu sportsku disciplinu za koju je rođen:)
nikvet pn nikvet pn 09:59 12.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
E ako su tebi metematika i fudbal u istom rangu po važnosti, onda ok.
Ja tako ne posmatram stvari.


Ајд мало да проширимо прозор : математика као ментална а фудбал као физичка активност ? Онда може бити да су ипак једнаке по важности.

Животом се корача на две ноге. Ако је једну запоставиш онда храмљеш. Ако су обе једнако добре онда можеш лепо и да скочиш.
predatortz predatortz 10:00 12.03.2015

Re: Poražavajuće

bocvena
pa viš' da smo poslednjih par godina prosli srbiju uzduž i popreko i vukljamo ih po avalama, adi i košutnjacima...mali jede kao mećava i nikad ne miruje. ali svaki organizovani pokušaj sporta se završavao neslavno.

ima vremena. obično ti kilosteri u detinjstvu posle puberteta zaborave kad su bili bolesni. kad upiše oksford nek mu nađu sportsku disciplinu za koju je rođen:)


Rešiće se to u pubertetu, znam za nekoliko takvih slučajeva. Moj sestrić je imao pet nekakvih pumpica. Nestalo samo od sebe.

A mezimca posle upiši u vojnu školu, da nadoknadi sva propuštena đipanja i makljaže.
milisav68 milisav68 10:00 12.03.2015

Re: Poražavajuće

hoochie coochie man
Afinitet mu je da bude fudbaler, skakač, košarkaš?

Ma ne, guraš priču u ekstrem.

Afinitet dece je da jurcaju, skaču, trče za loptom, da se penju na drvo, grudvaju, sankaju, plivaju.....

Ti kažeš - previše obaveza, možda u srednjoj školi (ili u višim razredima osnovne), ali ja ne vidim te obaveze u osnovnoj (i nižim razredima), kada rastu, i kada se formiraju fizički.
I šta su izgubile?
Ništa, baš ništa.

I kad ih već pominješ.

Ej, ma nije mi namera da čačkam po privatnosti, ali iz onoga što si pisao ovde na blogu znam da ne živiš u stanu, već u kući sa nekim imanjem, gde ima prostora makar za šetnju, a verovatno i za druge fizičke aktivnosti.
I onda posle učenja treba opet na neku obavezu.

Ovo je suština neslaganja - vrsta obaveze.

Tebi je u redu da postoji obaveza, ali da to nije sport.

I meni je to u redu, ako u njihovom životu postoji neka fizička aktivnost.

Mislim, glupo je tražiti od deteta da se bavi sportom, ako recimo pešači 5km do škole svaki dan.

Ono što je problem, je da se stanovništvo preselilo u gradove/stanove, da je ostalo malo prostora za neke fizičke aktivnosti, da je postalo opasno puštati manju decu napolje bez nadzora starijih, plus što su se pojavili računari, internet, igrice, gde se pažnja usmerila na drugu - neaktivnu stranu.

Ono što država može da uradi (a da ne košta puno) je da se organizuju neka školska/opštinska takmičenja u raznim sportovima (kao što postoje za ostale predmete), i da i to bude neka prednost, prilikom upisa u viši rang škole.

Takođe, (amaterski) sport može da se forsira poreskim olakšicama, što je direktno-namenski trošenje novca poreskih obveznika, na nešto korisno, kao što su ti turniri i sređivanja sportskih terena u okviru škola.
predatortz predatortz 10:18 12.03.2015

Re: Poražavajuće

pa viš' da smo poslednjih par godina prosli srbiju uzduž i popreko i vukljamo ih po avalama, adi i košutnjacima...mali jede kao mećava i nikad ne miruje.


To je korisno, ali nedovoljno. Za pravi efekat potreban je duži boravak na planini, na visini iznad hiljadu metara.

Imao sam slično iskustvo, i to kad sam bio najzdraviji i najsposobniji u životu. Nekoliko meseci sam boravio ispod samog vrha Jahorine. Mlad, nepušač, mršav kao ruski hrt...
Posle nekih mesec dana mi se prvo počela da čisti koža. Pojavila se gomila crnih mitisera. Nakon toga sam počeo da iskašljavam katran iz pluća ( Tuzlak, jbga, šta bi drugo iskašljavao ).
Rekoh, tad sam bio mlad i snažan, ali sam se i onda osećao nekako preporođenim.
To što odemo par dana, što šetamo, jeste dobro za kondiciju - ali je nedovoljno za ozbiljniji oporavak organizma.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:34 12.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
pa viš' da smo poslednjih par godina prosli srbiju uzduž i popreko i vukljamo ih po avalama, adi i košutnjacima...mali jede kao mećava i nikad ne miruje.


To je korisno, ali nedovoljno. Za pravi efekat potreban je duži boravak na planini, na visini iznad hiljadu metara.

Imao sam slično iskustvo, i to kad sam bio najzdraviji i najsposobniji u životu. Nekoliko meseci sam boravio ispod samog vrha Jahorine. Mlad, nepušač, mršav kao ruski hrt...
Posle nekih mesec dana mi se prvo počela da čisti koža. Pojavila se gomila crnih mitisera. Nakon toga sam počeo da iskašljavam katran iz pluća ( Tuzlak, jbga, šta bi drugo iskašljavao ).
Rekoh, tad sam bio mlad i snažan, ali sam se i onda osećao nekako preporođenim.
To što odemo par dana, što šetamo, jeste dobro za kondiciju - ali je nedovoljno za ozbiljniji oporavak organizma.


Pa to bi bilo idealno, ali ko ima toliko vremena, jedino da baba i deda žive negde na Žabljaku, ili aj bliže, Mitrovcu, Čajetini pa da pošalješ dete kod njih za vreme raspusta.
I desetak dana ume da bude blagotvorno, veruj mi, a da visina treba da bude 1000+, tu si u pravu.
predatortz predatortz 10:44 12.03.2015

Re: Poražavajuće

a da visina treba da bude 1000+, tu si u pravu.


Ma, 1000+ i jeste planina. Ispod toga je lepa priroda, ali ne smatram planinom.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:10 12.03.2015

Re: Poražavajuće

predatortz
a da visina treba da bude 1000+, tu si u pravu.


Ma, 1000+ i jeste planina. Ispod toga je lepa priroda, ali ne smatram planinom.


Što bi rekao Čarli, saglasan.


Nego da malo trolujem, jesi bio nekad na Klekovači?
Ja sam bio samo u podnožju, do onog nekog lovačkog doma iznad Drinića, a kopka me svaki put kad odem "u tazbinu", međutim svaki put kad odem, me razvlače tamo-vamo i ne stignem, pazi kad ni na Osječinicu nisam uspeo da odem koja je tu odmah iznad.
A prošle nedelje baš vozio (ovog puta poslom) od Bihaća ka Petrovcu, bio lep dan, bistar i ono negde oko Vrtoča kad pukne pogled, a Klekovača dominira na horizontu sa onom snežnom kupom na vrhu, baš moćno izgleda.
blogovatelj blogovatelj 19:33 12.03.2015

Re: Poražavajuće

И да напоменем да "немоћ" због коришћења погодности система у коме си нешто добио бесплатно у комбинацији са интересантном "компензацијом" ставом да другима тако нешто не треба да буде доступно не би могло да се опише нежније од "лицемерно".


Jesi gledao nekad film Sabirni centar?
Kad im Rade Marković, vrativši se iz kome, i sa onoga sveta, priča zašto su ovakvi i onakvi i šta im ne valja. Oni svi to znaju i ćute kao puvanjci i i svima im bude lakše kad se ovaj po drugi put stropošta i umre. Tada nastave da žive kako su i pre toga živeli.
Takvi kao ti mi baš tako izgledaju kad nešto progovrim a propos života u Srbiji.
Samo nastavi, biće ti isto kao i pre, jer nemaš želju da ma šta promeniš.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:08 12.03.2015

Re: Poražavajuće

ja mislim da je fizička aktivnost (ne nužno organizovani sport) jako bitna stvar za sva ljudska bića, mlada, stara, oba pola.

meni nije jasno kako se niko nije setio/uspešno-izorganizovao da deca svaki (svaki!) dan u školi imaju vežbe za kičmu? iskilave se od one torbe, svako drugo dete (ili svako?) ima krivu kičmu. što da se to ne preventira na vreme? krenu još od obdaništa, a u školi, čim stignu, prvi čas su te vežbe, pa onda srpski, matiš i sl. i ko ne dođe, neopravdani.
predatortz predatortz 22:11 12.03.2015

Re: Poražavajuće

BebaOdLonchara
ja mislim da je fizička aktivnost (ne nužno organizovani sport) jako bitna stvar za sva ljudska bića, mlada, stara, oba pola.

meni nije jasno kako se niko nije setio/uspešno-izorganizovao da deca svaki (svaki!) dan u školi imaju vežbe za kičmu? iskilave se od one torbe, svako drugo dete (ili svako?) ima krivu kičmu. što da se to ne preventira na vreme? krenu još od obdaništa, a u školi, čim stignu, prvi čas su te vežbe, pa onda srpski, matiš i sl. i ko ne dođe, neopravdani.


Kod moje učiteljice se to zvalo 'ruke na leđa'. Pred kraj svakog časa morali smo tako da sedimo par minuta, potpuno ispravljene kičme, naslonjeni na ruke koje smo ukrštali na sredini leđa.
blogovatelj blogovatelj 23:03 12.03.2015

Re: Poražavajuće

Za početak, to je bio pretpostavljeni početak Hučijevog (a ne tvog) odgovora meni, rekoh, zajebancija.

A što se tiče nekog "najebavanje mame", stvarno si izparanoisao i to za medalju.
Opusti se čoveče...na primer, idi istrči malo


1. Ostavim uctiv komentar
2. Ostavis neuctiv komentar, koji pocinje brecanjem na mene
3. Opet se uctivo oglasim
4. Ti mi kazes da paranoisem, a sekunde ne potrosis da se osvrnes na ono sto sam napisao.

Vredjaj, nije frka nikakva, ne ljutim se. Vidim da ti je tesko. Ako postoji nesto sto ti smeta kod mene, samo nastavi, olaksaj sebi muku.
Nesto te jebe u zivotu a ti mislis da sam ja tome kriv, ili tako nesto.
Ne znam sta bih ti drugo rekao.
Dakle, samo opleti po meni, to ce ti svakako resiti sve probleme koji su se isprecili pred tobom.
blogovatelj blogovatelj 23:13 12.03.2015

Re: Poražavajuće

у духу правог капитализма који овде пропагираш, блогујеш с посла!


Do tog nivoa se stize zaslugama, barem ovde gde jesam. Sto tebe ne treba da zanima. Radim u privatnoj firmi i mojim su poslom zadovoljni. Nikad nisam blogovao pre onoga sto moram da odradim. U protivnom bi me otpustili.
Vidis kako su fine prednosti kapitalizma. Nije tvoja firma, nemas sta da se sekiras. Oni se sekiraju. I super im ide. Prave najkvalitetnija kola na svetu, ovi kod kojih radim. A radim u kontroli kvaliteta i fine sam im probleme resio od kad sam ovde. Hocu da kazem, ja vodim racuna da budu najkvalitetnija na svetu.
A ti, jel ti blogujes sa posla?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:29 13.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
Za početak, to je bio pretpostavljeni početak Hučijevog (a ne tvog) odgovora meni, rekoh, zajebancija.

A što se tiče nekog "najebavanje mame", stvarno si izparanoisao i to za medalju.
Opusti se čoveče...na primer, idi istrči malo


1. Ostavim uctiv komentar
2. Ostavis neuctiv komentar, koji pocinje brecanjem na mene
3. Opet se uctivo oglasim
4. Ti mi kazes da paranoisem, a sekunde ne potrosis da se osvrnes na ono sto sam napisao.

Vredjaj, nije frka nikakva, ne ljutim se. Vidim da ti je tesko. Ako postoji nesto sto ti smeta kod mene, samo nastavi, olaksaj sebi muku.
Nesto te jebe u zivotu a ti mislis da sam ja tome kriv, ili tako nesto.
Ne znam sta bih ti drugo rekao.
Dakle, samo opleti po meni, to ce ti svakako resiti sve probleme koji su se isprecili pred tobom.


ama čoveče, nit sam se brecao, nit sam bio neučtiv, niti imam išta protiv tebe. samo sam te pitao zašto se mešaš, pošto je bilo očigledno da ne razumeš o čemu se radi.
pokušah to da ti objasnim u prethodnom komentaru.

i stvarno ne bih više o tome, počinje da me smara.
blogovatelj blogovatelj 01:45 13.03.2015

Re: Poražavajuće

samo sam te pitao zašto se mešaš


Ovo nije brecanje i neuctivost? Zasto se mesam na blogu? Zasto se ne bih mesao? Ti si taj koji odredjuje ko ovde sme da se javlja, a ko ne?
Rec je bila o tome gde HCM zivi. Ja i ne znam gde on zivi, samo sam naveo geografske pojmove da biste lakse ustanovili je li Sumadinac ili ne. Ti se onda oglasis i pitas me zasto se mesam. I tebi to nije neuctivost?
NNN NNN 11:08 13.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
...
1. Ostavim uctiv komentar
...
3. Opet se uctivo oglasim
...


Polite is my middle name
Hansel Hansel 15:46 13.03.2015

Re: Poražavajuće

blogovatelj
Takvi kao ti mi baš tako izgledaju kad nešto progovrim a propos života u Srbiji.
Samo nastavi, biće ti isto kao i pre, jer nemaš želju da ma šta promeniš.

Напротив. Имам жељу и мењам шта могу. Једини је "проблем" што те жеље нису по твом укусу.

Иначе, "Сабирни центар" ми је омиљени филм, откад се појавио (кад сам га гледао "са школом" ).
Do tog nivoa se stize zaslugama, barem ovde gde jesam. Sto tebe ne treba da zanima. Radim u privatnoj firmi i mojim su poslom zadovoljni. Nikad nisam blogovao pre onoga sto moram da odradim. U protivnom bi me otpustili.
Vidis kako su fine prednosti kapitalizma. Nije tvoja firma, nemas sta da se sekiras. Oni se sekiraju. I super im ide. Prave najkvalitetnija kola na svetu, ovi kod kojih radim. A radim u kontroli kvaliteta i fine sam im probleme resio od kad sam ovde. Hocu da kazem, ja vodim racuna da budu najkvalitetnija na svetu.

Па, лепо, против таквог система немам ништа (управо супротно). И мој школски друг живи и ради у Канади, знам да је и у његовој фирми (једино) битно да посао буде урађен квалитетно и на време и да чак не мора да долази ако није заказан неки састанак. То је тако нормално. А знаш и сам да је Србија далеко (и) од такве нормалности. (Ти си свесно или несвесно слао слику о капитализму као (нужно?) суровом систему и на то сам реаговао опаском о блоговању с посла.)
A ti, jel ti blogujes sa posla?

Никада!
tyson tyson 21:56 09.03.2015

Sport


OK, ali ne razumem neke stvari; u bivšoj državi, koja je pri tom imala tri puta više stanovnika (ako u Srbiju uračunamo i Kosovo ), faktički je bila na istom nivou što se tiče rezultata u atletici - tek tu i tamo pojavio bi se neki pojedinac/pojedinka da uzmu medalju na evropskom ili svetskom nivou.

A tada su stvari bile kudikamo drugačije; sport je bio viđen kao sredstvo promocije zemlje u inostranstvu i građenja kohezije među građanstvom. U sport se ulagalo, planski. Pa su rezultati opet bili isti, ili čak i lošiji nego sada.

Šta zapravo treba raditi? Kako? Koliko bi to koštalo, i kakva je korist?

Ozbiljno pitam

jedi-knight jedi-knight 22:03 09.03.2015

Re: Sport

OK, ali ne razumem neke stvari; u bivšoj državi, koja je pri tom imala tri puta više stanovnika (ako u Srbiju uračunamo i Kosovo ), faktički je bila na istom nivou što se tiče rezultata u atletici - tek tu i tamo pojavio bi se neki pojedinac/pojedinka da uzmu medalju na evropskom ili svetskom nivou.


Ovo je netačno.
Ja sam se takmičio u SFRJ, čak bio i reprezentativac u desetoboju. Imali smo možda isti broj medalja, ali su generalno rezultati bili mnooogo bolji. Tadašnji juniori bi danas bili šampioni

A tada su stvari bile kudikamo drugačije; sport je bio viđen kao sredstvo promocije zemlje u inostranstvu i građenja kohezije među građanstvom.


A šta bi mogao sport da nam bude danas, ako ne emancipacija zemlje? Pored njegovih osnovnih funkcija, naravno.

tyson tyson 22:08 09.03.2015

Re: Sport

Ovo je netačno.
Ja sam se takmičio u SFRJ, čak bio i reprezentativac u desetoboju. Imali smo možda isti broj medalja, ali su generalno rezultati bili mnooogo bolji. Tadašnji juniori bi danas bili šampioni

Moj utisak, kao posmatrača, je drugačiji. Doduše, bio sam mlad u vreme poslednje decenije te zemlje i atletiku nisam pomno pratio, ali sport jesam. Ja se recimo sećam samo Nenada Stekića sa međunarodnih takmičenja - ti ćeš svakako mnogo više ljudi - ali mi se čini da je broj medalja bio manji ili isti kao danas.
O rezultatima na državnom i republičkom nivou naravno ne mogu da pričam.

A šta bi mogao sport da nam bude danas, ako ne emancipacija zemlje? Pored njegovih osnovnih funkcija, naravno.

Pa, ja mislim pre svega treba da služi telesnom razvijanju, održanju zdravlja nacije ako tako mogu da kažem. Onda malo i razvoju takmičarskog duha, opet u zdravim (po psihu) okvirima. Promocija zemlje i ostalo - tek kolateralno. No, to je moje mišljenje


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana