Hronika| Ljudska prava| Sex

Kratka priča o policijskom maltretiranju

Milutin Milošević RSS / 16.03.2015. u 12:44

32555-lisice-foto-shutterstock-2.jpg

Nedelja, 15. mart 2015. uveče.

Moj dugogodišnji izviđački prijatelj i ja sedeli smo u kafiću neposredno ispred njegove zgrade i ćaskali. Nismo se videli već nekoliko nedelja. Izuzetno prijatan je sagovornik, tako da smo opušteno pričali o svemu i svačemu.

Kafić je dugačak desetak metara, sa tri reda stolova (levo sa po četiri stolice, desno sa po dve). Pravo se ,,udara” na šank, a levo se skreće ka toaletu ispred koga je još jedan sto za četvoro. Moj prijatelj i ja sedimo po sredini prvog dela, sa leve strane.

Iznenada, u kafić ulazi grupa policajaca i raspoređuje se. Očigledno su meta ljudi za onim stolom do toaleta, kojeg ne vidimo (pogotovo ja koji sam okrenut leđima), ali su okrenuti i prema nama, u spremnosti da fizički intervenišu, što se zaključuje iz njihovog ponašanja

- Molimo vas da se svi legitimišete.

Nas dvojica krećemo da vadimo dokumenta. Moj prijatelj progovara:
- Ja sam pukovnik u penziji ...
- Dajte dokumenta - odgovara poilicajac.

Vadeći svoja dokumenta iz novčanika moj prijatelj nastavlja:
- Ja sam i novinar, Pokazaću vam legitimaciju. Možete li mi reći o čemu se radi?
- Dajte dokumenta.
- Imam pravo da znam o čemu se radi. Hoćete li mi reći svoja imena i prezimena?
- To vas ne interesuje. Dajte dokumenta.
- U tom slučaju vam ne dam dokumenta. - moj prijatelj počinje da vraća legitimacije u novčanik.
- Opire se ligitimisanju - vikne policajac i onda trojica njih, bez opomene da će to učiniti, prilaze mom prijatelju, hvataju ga ko gde stigne, podižu sa stolice, stavljaju mu lisice i odvode prema vratima gde ga pribiše uza zid. On sve vreme govori da se radi o nesporazumu i poziva ih da ga ostave na miru, da nije izgrednik, da je penzionisani pukovnik...Nudi ličnu kartu.

Bili su neumoljivi. Policajac ga drži okrenutog prema zidu sve vreme dok traje provera prisutnih radio vezom. Prijateljevu primedbu da je u neprijatnom položaju i oseća bolove ne prihvata. Onaj policajac koji je sa njim razgovarao pregleda mesto na kome je sedeo, uziima i pretresa njegovu jaknu. Prilazi meni i pretresa moju jaknu i mene.

Nakon desetak minuta, proverivši sve prisutne (pored nas dvojice još sveukupno trojica gostiju i kelnerica), odlaze iz kafića bez reči, odvodeći mog prijatelja. Ništa nisu našli, nikakav povod za intervenciju. Očigledno lažna dojava.

Ja završih piće, odoh do kuće gde sa prijateljevog telefona pozvah njegovog sina i obavestih ga o incidentu. Par sati kasnije prijatelj mi se javio i došao po mobilni.

Policajci su mu nakarikali da se opirao intervenciji, da ih je napadao i pretio im. Podigli su krivičnu prijavu protiv njega. Isleđivala su ga dva fina momka, ali su oni iz patrole bili i dalje neprijatni. Odveli su ga kući, gde su mu zaplenili oružje za koje ima urednu dozvolu, Rekli su mu da će oružje trajno oduzeti. Na pitanje šta ako se dokaže da je nevin, rekli su mu da je sada u evidenciji zbog krivične prijave i da će mu oružje oduzeti.

Da je ovo kako sam napisao tvrdim svom svojom građanskom čašću i integritetom, koliko god da ga imam. Speman sam da ovo ponovim pred svakim sudom i u suočenju sa drugim učesnicima događaja.

Napominjem da nijednog trenutka moj prijatelj nije bio neljubazan, a kamo li učinio nešto prema policajcima.

Napominjem i da je moj prijatelj u sedmoj deceniji života, da je časno odslužio svoj radni vek u Vojsci, da je nosio značajne vojne funkcije, da nikada u svojoj karijeri nije imao mrlju, da je bio omiljen među saradnicima, da je i danas aktivan u udruženju vojnih penzionera. Šta više, duša je jedna od čoveka. On njega nikada nisam čuo nijednu psovku.

Razumem da je naš grad zapljusnut kriminalom i da se policajci susreću sa svim i svačim, ali ovakav bašibozuk i neprimerenu demonstraciju sile nikada ne bih očekivao.



Komentari (442)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 09:25 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

angie01
Po zakonu, građanin mora da ispoštuje naredbu ( da, naredbu, dobro čitaš ) službenog lica.


u opisanom slucaju, ja ne znam da l je taj neko sluzbeno lice,


Iznenada, u kafić ulazi grupa policajaca i raspoređuje se.

Znači da su imali uniforme, a na njima značke sa brojem.
a nikakva nedozvoljena radnja nije prethodial svemu,

Očigledno su meta ljudi za onim stolom do toaleta,

narocito ako je tacno to- moras da uradis sta ti policajac naredi- zasto, ako je to iz cista mira, ako ja ne radim nista lose?

Pa ne traži ti - ne znam šta, već da pokažeš neki ID, a opet, to nije iz čista mira, jer su došli u kafić zbog nekog (gore pomenutog razloga - sumnjivo društvo u ćošku).

Mislim, šta ima da se raspituješ šta radi policija, došli su zbog nekog drugog, traže ti ID - pokažeš ID, i gledaš svoja posla.
angie01 angie01 09:26 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate


Počne tebe neko da bije na ulici.


ti sad zamenjujes teze-ja ovde i jesam zbunjena i postavljam pitanja- koje su ingerencije policije, ako nema nedozvoljene radnje i zsto bi mi uposte prilazio policajac bez objasnjenja,....i izvini, a sto policajac ima pravo da ne kaze ko je u takvoj situaciji, pa svako normalan se zbuni, sta sad, on me iznenada strogo legitimise bez razloga, barem da ga ja znam, a ja pogledom trazim znacku i pamtim broj,...


Jedino su se zajebali ako su posle ušli u stan.


zar to nije jos jedan indikator cele stvari.


da se razumemo, ja zelim i navijam da policija radi svoj posao, samo me zbunjuje da je ovo sto je gazda opsiao- normalan rad.
angie01 angie01 09:28 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

Mislim, šta ima da se raspituješ šta radi policija, došli su zbog nekog drugog, traže ti ID - pokažeš ID, i gledaš svoja posla.


pa nek traze od tog drugog zbog koga su dosli,...sto legitimisu mene,... ja bih dala lk na uvid, al mi je isto tako normalno da mi se kaze zasto.
freehand freehand 09:30 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

on me iznenada strogo legitimise bez razloga, barem da ga ja znam, a ja pogledom trazim znacku i pamtim broj,...

angie01 angie01 09:35 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

sto se smejes, zar ne ispada da je to objasnjenje ovdasnjih strucnjaka za policijske poslove,...sta'ocete, on sme, a ti gledaj znacku na prsima, to ti je to.
predatortz predatortz 09:36 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate


da se razumemo, ja zelim i navijam da policija radi svoj posao, samo me zbunjuje da je ovo sto je gazda opsiao- normalan rad.


Po ovome kako je gazda napisao, a ograđujem se za ono za šta nemamo podatke ( šta se dešavalo okom privođenja, da li je lice vođeno pred prekršajnog sudiju, da li je dobijen nalog za oduzimanje oružja), mogu ti reći sledeće:

Lice je privedeno u skladu sa zakonom i procedurama.

Ukoliko, a opet kažem ne znamo, su policajci ušli u stan Milutinovog prijatelja i oduzeli mu oružje bez valjanog naloga - onda je počinjen ozbiljan prestup i ne bih bio u koži tih policajaca.

Lično, ne verujem da su ušli bez nekog osnova, jer su svesni da bi na taj način ugrozili svoj posao. za takve stvari se, po skraćenom postupku, dobija otkaz.

Ponoviću, nije na odmet:

Stan je nepovrediv! Policija u stan, bez naloga, može da uđe samo u nekoliko slučajeva:
- da spreči krivično delo koje je u toku
- da se odazove na jasne pozive u pomoć
- da spreči opasnost po ljude i imovinu ( požar, poplava, curenje gasa...)
- da izvrši hapšenje
milisav68 milisav68 10:23 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

angie01
ja bih dala lk na uvid, al mi je isto tako normalno da mi se kaze zasto.

Zašto je to normalno?

Sad on(i) treba da ti objašnjava koga juri i zašto.

Mislim, ajde hipotetički, ti si ortak/rođaka/ljubavnica sa nekim krminalcima, pokažeš LK, oni ti ljubazno objasne da traže baš njega, i ti ćeš da ćutiš i njemu nećeš da javiš.
niccolo niccolo 10:59 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

milisav68
angie01
ja bih dala lk na uvid, al mi je isto tako normalno da mi se kaze zasto.

Zašto je to normalno?

Sad on(i) treba da ti objašnjava koga juri i zašto.

Mislim, ajde hipotetički, ti si ortak/rođaka/ljubavnica sa nekim krminalcima, pokažeš LK, oni ti ljubazno objasne da traže baš njega, i ti ćeš da ćutiš i njemu nećeš da javiš.

Ne treba uopšte da ti poimence kaže koga juri, ali mora da kaže da proverava postojanje tog i tog krivičnog dela.
milisav68 milisav68 13:54 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

niccolo
Ne treba uopšte da ti poimence kaže koga juri, ali mora da kaže da proverava postojanje tog i tog krivičnog dela.

Zašto mora?

A drugo, nije mi jasna ta radoznalost šta radi policija.

Baš me briga šta rade, pokažem LK i nastavim tamo gde sam stao, jer verovatno traže nekog ili nešto proveravaju zbog neke dojave - da je neko tu viđen ili šta se već desilo, neka pljačka i slično.

Druga je stvar ako nastavi da te trkeljiše posle date LK.
niccolo niccolo 16:15 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

Zašto mora?

Zato što je to jedna od stvari po kojoj se razlikuje demokratska od policijske države.

A drugo, nije mi jasna ta radoznalost šta radi policija.

Ni meni nije jasna ta radoznalost policije ko sam ja. I šta njih briga šta ja radim, dokle god nema nikakvog razloga da posumnjaju da radim nešto što predstavlja krivično delo.
antioksidant antioksidant 16:20 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

dokle god nema nikakvog razloga da posumnjaju da radim nešto što predstavlja krivično delo.

u kakvoj smo krizi vece je krivicno delo ako nista ne radis
sioux sioux 19:54 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

predatortz
jednostavno, imao je nameru da zajebava. Ovi momci nisu imali nameru da budu zajebavani i palo je privođenje.
To je to!

Privođenje iz tog razloga je prekoračenje ovlašćenja u kojem postoje elementi krivičnog dela zloupotrebe službenog položaja.

Jedino su se zajebali ako su posle ušli u stan. No možda su ga vodili pred prekršajnog, pa je ovaj odobrio da uđu i uzmu oružje. Ako su imali taj papir, ni tu nikakva povreda nije učinjena. Ako nisu, najebaće.

Kakvog sad prekršajnog kad su mu napisali krivičnu prijavu?
sioux sioux 19:55 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

predatortz
po skraćenom postupku, dobija otkaz.

Kako se tačno zove taj skraćeni postupak?
predatortz predatortz 20:00 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

Privođenje iz tog razloga je prekoračenje ovlašćenja u kojem postoje elementi krivičnog dela zloupotrebe službenog položaja.


Mislim da je svima jasno da je čovek priveden jer je odbio da se legitimiše.

Kakvog sad prekršajnog kad su mu napisali krivičnu prijavu?


Mislio sam da se Gazda zeznuo u terminologiji, da su pisali prekršajnu. On je ponovio da se radi o krivičnoj i to smo razjasnili.

Zašto krivična - ne pitaj mene... Nisam je ja pisao. Odavno nisam u policiji.
predatortz predatortz 20:01 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

sioux
predatortz
po skraćenom postupku, dobija otkaz.

Kako se tačno zove taj skraćeni postupak?


Disciplinski, samo malo brži i restriktivniji.
freehand freehand 20:01 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

Mislio sam da se Gazda zeznuo u terminologiji, da su pisali prekršajnu. On je ponovio da se radi o krivičnoj i to smo razjasnili.

Ide li krivična za suprotstavljanje službenom licu u vršenju dužnosti?
predatortz predatortz 20:06 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

freehand
Mislio sam da se Gazda zeznuo u terminologiji, da su pisali prekršajnu. On je ponovio da se radi o krivičnoj i to smo razjasnili.

Ide li krivična za suprotstavljanje službenom licu u vršenju dužnosti?


Može da ide, ali koliko me sećanje služi odbijanje legitimisanja je prekršaj.
Za fizičko opiranje, nasrtaj i teže oblike od 'ne dam lk' ide krivična.
No, vidite vi to sa nekim ko je pravnik ili je još u službi.
Ja pravnik nisam, a ni pandur već dugo godina. I dok sam bio, radio sam sasvim druge stvari.
Sve što pišem ovde, pišem po sećanju.
freehand freehand 20:09 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

predatortz
freehand
Mislio sam da se Gazda zeznuo u terminologiji, da su pisali prekršajnu. On je ponovio da se radi o krivičnoj i to smo razjasnili.

Ide li krivična za suprotstavljanje službenom licu u vršenju dužnosti?


Može da ide, ali koliko me sećanje služi odbijanje legitimisanja je prekršaj.
Za fizičko opiranje, nasrtaj i teže oblike od 'ne dam lk' ide krivična.
No, vidite vi to sa nekim ko je pravnik ili je još u službi.
Ja pravnik nisam, a ni pandur već dugo godina. I dok sam bio, radio sam sasvim druge stvari.
Sve što pišem ovde, pišem po sećanju.

Ovo je iz Milutinovog teksta:
Policajci su mu nakarikali da se opirao intervenciji, da ih je napadao i pretio im. Podigli su krivičnu prijavu protiv njega.

I za ovo ladno može da ide krivična.
Naravno, na sudu ide i dokazivanje, no nebitno za samo podnošenje krivične prijave. A onda nije čudno ni oduzimanje oružja i dolazak u stan, u koji nije izvršen ulazak silom, ako sam dobro razumeo.
sioux sioux 20:35 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

Mislim da je svima jasno da je čovek priveden jer je odbio da se legitimiše.

Ne znam šta ti misliš ali znam šta pišeš. Napisao si - zajebava.
?
Mislio sam da se Gazda zeznuo u terminologiji, da su pisali prekršajnu. On je ponovio da se radi o krivičnoj i to smo razjasnili.

Ok, ali nisi razjasnio ko je onda (kad već nije prekršajni sudija) dozvolio ulaženje u stan.
predatortz predatortz 20:37 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

sioux
Mislim da je svima jasno da je čovek priveden jer je odbio da se legitimiše.

Ne znam šta ti misliš ali znam šta pišeš. Napisao si - zajebava.
?
Mislio sam da se Gazda zeznuo u terminologiji, da su pisali prekršajnu. On je ponovio da se radi o krivičnoj i to smo razjasnili.

Ok, ali nisi razjasnio ko je onda (kad već nije prekršajni sudija) dozvolio ulaženje u stan.


Ja mislim da ti nisi čitao sve moje komentare.

U jednom od njih sam rekao da je načinjen debeo prestup ako je u stan uđeno bez dozvole prekršajnog sudije. I da ne bih da sam u koži policajaca koji su ( ako su ) načinili takav diletantski gaf.
freehand freehand 20:38 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

Ok, ali nisi razjasnio ko je onda (kad već nije prekršajni sudija) dozvolio ulaženje u stan.

A što bi ti on to razjasnio?

Edit:
U jednom od njih sam rekao da je načinjen debeo prestup ako je u stan uđeno bez dozvole prekršajnog sudije. I da ne bih da sam u koži policajaca koji su ( ako su ) načinili takav diletantski gaf.

Nigde u blogu nije rečeno da je u stan izvršen nasilan ulazak. Da se to desilo pretpostavljam da tema ne bi bila legitimisanje i bahato i balvansko ponašanje pandura u kafiću nego neovlašćeni nasilni upad policije u stan.
sioux sioux 20:54 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

predatortz
Disciplinski, samo malo brži i restriktivniji.

Ne postoji ni "malo", ni mnogo "brži", ni "restriktivniji".

Svaki disciplinski postupak u policiji je hitan.
milisav68 milisav68 23:47 17.03.2015

Re: ne se uzbudjavate

niccolo
Zato što je to jedna od stvari po kojoj se razlikuje demokratska od policijske države.

To je druga stvar, ja sam mislio na naše zakone.
Ni meni nije jasna ta radoznalost policije ko sam ja. I šta njih briga šta ja radim, dokle god nema nikakvog razloga da posumnjaju da radim nešto što predstavlja krivično delo.

Zato što su uskraćeni za razne informacije od nekih institucija (poreska, banke, socijalne službe, katastar....), kao i zato što nije izvršeno raslojavanje društva (nema striktno izdvojenih klasnih naselja), a i kasnimo tehnološki(nema kamera na svakom ćošku, i nije sve umreženo).

Pa tako u nepolicijskoj zemlji, ako se desi neka kriminalna radnja u kafiću dok si popio kafu, i platio karticom, znaće ko si i šta si, i kako si proveo dan, bolje od tebe, i to bez legitimisanja.

A ako si van sistema, onda te policija već prati - ako si krimos, a ako si sirotinja u nekom Bronksu - onda policiju nećeš da vidiš dok si živ.
reanimator reanimator 14:01 16.03.2015

...

Jel bio Stefanović u grupi?
predatortz predatortz 14:02 16.03.2015

Re: ...

reanimator
Jel bio Stefanović u grupi?


Ćuti, taj me umal' ne ubi audijem na autoputu u petak! Jurio da se slika sa otmičarima.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:03 16.03.2015

Re: ...

Da je on bio, već bi izašli na televiziju
reanimator reanimator 14:04 16.03.2015

Re: ...

Ćuti, taj me umal' ne ubi audijem na autoputu u petak! Jurio da se slika sa otmičarima.

Šta ćeš ti u petak u radno vreme na autoputu prema Šidu?
predatortz predatortz 14:09 16.03.2015

Re: ...

reanimator
Ćuti, taj me umal' ne ubi audijem na autoputu u petak! Jurio da se slika sa otmičarima.

Šta ćeš ti u petak u radno vreme na autoputu prema Šidu?


radio
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:47 16.03.2015

Re: ...

reanimator
Ćuti, taj me umal' ne ubi audijem na autoputu u petak! Jurio da se slika sa otmičarima.

Šta ćeš ti u petak u radno vreme na autoputu prema Šidu?


Jurio Slinu da mu vidi levu stranu grudi...

predatortz:

Po n-ti put, značka uniformisanog policajca je vidno istaknuta, na levoj strani grudi.


rade.radumilo rade.radumilo 15:12 16.03.2015

Ajd i ja

da se jednom u nečemu složim sa predatorom...

Hebi ga, panduri svih zemalja imaju prilično velika diskreciona prava u takvim situacijama. Posle mo'š se raspetljavamo po sudovima ko je tu kome prvi šta rekao, ali realnost je da se svodi na njihovu procenu situacije. Pri tome treba imati u vidu da su oni ušli u prostoriju pripremljeni na eventualni konflikt sa onima zbog kojih su i došli. Vi ste sedeli i kulirali, ali oni su već bili pod kortizolom, kada su ušli u lokal.
Tvoj prijatelj je reagovao instinktivno, ma kako to izgledalo, jer mu je autoritet alfa mužjaka bio doveden u pitanje, a oni su instinktivno osetili konflikt koji je ušao u spiralu eskalacije.
Razlika između naših pandura i pandura koje sam imao priliku videti u drugim zemljama u sličnim situacijama je samo u tome što kod nas panduri ne bivaju ribani za to kako se obraćaju. U kulturnom svetu, te skleptaju kulturno ti se obraćajući, dok naši ostavljaju utisak nabusitosti i kad ti kažu Vi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:16 16.03.2015

Re: Ajd i ja

Razlika između naših pandura i pandura koje sam imao priliku videti u drugim zemljama u sličnim situacijama je samo u tome što kod nas panduri ne bivaju ribani za to kako se obraćaju. U kulturnom svetu, te skleptaju kulturno ti se obraćajući, dok naši ostavljaju utisak nabusitosti i kad ti kažu Vi.

Taman. To sam hteo da kažem + kasnije kalemljenje neosnovanih optužbi.
nikvet pn nikvet pn 15:22 16.03.2015

Re: Ajd i ja

rade.radumilo


panduri svih zemalja ...


... уједините се.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:23 16.03.2015

Re: Ajd i ja

U kulturnom svetu, te skleptaju kulturno ti se obraćajući


Paa nekad pucaju prvo pa ondaK kulturno pitaju, sto jes' jes'...
rade.radumilo rade.radumilo 16:18 16.03.2015

Re: Ajd i ja

Paa nekad pucaju prvo pa ondaK kulturno pitaju, sto jes' jes'...


Probaj da ne držiš ruke na volanu, kada te zaustavi State Trooper ili Highway Patrol u USA, pa'š da imaš sreće ako živu glavu izvučeš.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:26 16.03.2015

Re: Ajd i ja

rade.radumilo
Paa nekad pucaju prvo pa ondaK kulturno pitaju, sto jes' jes'...


Probaj da ne držiš ruke na volanu, kada te zaustavi State Trooper ili Highway Patrol u USA, pa'š da imaš sreće ako živu glavu izvučeš.


Najbolja fora iz americkih filmova je kad je jedno 100 cevi uperenih u osumnjicenog a on se bas tada masi za dzep.

Posle (kad su ga vec izbusili uzduz i popreko) se ispostavi da je bas tad samo hteo mobilni ili notes iz dzepa da izvadi.

Kad bi se zezali, naravno.



escherichije_colic escherichije_colic 20:14 16.03.2015

Re: Ajd i ja

rade.radumilo

Razlika između naših pandura i pandura koje sam imao priliku videti u drugim zemljama u sličnim situacijama je samo u tome što kod nas panduri ne bivaju ribani za to kako se obraćaju. U kulturnom svetu, te skleptaju kulturno ti se obraćajući, dok naši ostavljaju utisak nabusitosti i kad ti kažu Vi.


Razlika je i u tome što te tamo pandur neće pogledati dok ne napraviš neku peezdariju, kamo li legitimisati.

Tako sam ja bazao po Nemačkoj mesecima, sve nešto u strahu i zazirući od pandura, a pandura zapravo ni ne vidiš. Jednom sam ih video malo više na gomili, kad su obezbeđivali institucije od nekog protesta i par puta kako trkeljišu klince Arape i skvotere što vise po stanicama, mada i to trkeljisanje je amaterizam čisti u odnosu na ove naše. Prolazim jednom pored takve scene i klinac mrtav-ladan nonšalantno odbaci celofanski smotuljak dok mu je OSL kontrolisalo validnost isprava ili štaveć, a pandur ništa nije provalio Toliko je očigledno bilo da sam se ja naglas nasmejao i prokomentarisao na srpskom "Bože sačuvaj budale ćorave", ono- u neverici koliko su naivni :)
jkt2010 jkt2010 00:15 17.03.2015

Re: Ajd i ja

escherichije_colic
a pandura zapravo ni ne vidiš.

Vide oni tebe, ne brini.
rade.radumilo rade.radumilo 09:32 17.03.2015

Re: Ajd i ja

Razlika je i u tome što te tamo pandur neće pogledati dok ne napraviš neku peezdariju, kamo li legitimisati.

Tako sam ja bazao po Nemačkoj mesecima


Mene su u Nemačkoj istrkeljisali dok sam šetao i kupovao po Regenzburgu. Dve patrole sa svake strane ulice, zaustavljali su svakoga ko je odgovarao nekom opštem opisu. Daj papire, pokaži kese, šta imaš tu... itd. itbl.
sioux sioux 20:13 17.03.2015

Re: Ajd i ja

rade.radumilo
Hebi ga, panduri svih zemalja imaju prilično velika diskreciona prava u takvim situacijama.

O diskrecionim pravima se ne može razmišljanjem. Ona su zapisana. Dakle, gde to piše?

Vi ste sedeli i kulirali, ali oni su već bili pod kortizolom, kada su ušli u lokal.

Lepo si to rekao, sad još samo da shvatiš da je to otežavajuća okolnost za njih.

Tvoj prijatelj je reagovao instinktivno, ma kako to izgledalo, jer mu je autoritet alfa mužjaka bio doveden u pitanje, a oni su instinktivno osetili konflikt koji je ušao u spiralu eskalacije.

Posao policajaca je da ne dozvole da situacija eskalira.
NNN NNN 15:22 16.03.2015

država u krizi

a gospoda pijuckaju u kafiću
i još se opiru rutinskoj kontroli...

Tvoj prijatelj je ispao mnogo naivan
(kao da se i sam nikada nije družio sa uniformisanim licima - moć lako udari uglavu)
trebalo je bez odugovlačenja da se legitimiše i ćao.

A šta sve mogu (da pokušaju) da mu napakuju, to je tek za priču...
Znam neke slučajeve "iz miloševićevog vremena" (kao da su sad neki drugi policajci i drugo pravosuđe)
gde su ljudi bili čak i u zatvoru (10 - 30 dana) "zbog napada kamenicama"
čudi me da u presudi nisu pominjani i slonovi i zmajevi...


Verujem da bi sada tvoj prijatelj voleo "da vrati vreme" i da pokaže LK
reanimator reanimator 15:40 16.03.2015

Re: država u krizi

država u krizi
a gospoda pijuckaju u kafiću


Iz kog je ono filma "prodje mi život dok se svi napijete kafe"?
NNN NNN 15:49 16.03.2015

Re: država u krizi

reanimator
država u krizi
a gospoda pijuckaju u kafiću


Iz kog je ono filma "prodje mi život dok se svi napijete kafe"?

Bure baruta (kad Sergej uzme autobus)

mishko1 mishko1 16:04 16.03.2015

Re: država u krizi

Iz "Bure baruta". Izgovorio ju je Sergej Trifunović.
U vezi bloga i moj prvi utisak je bio- A čemu qrčenje?
Možda nije bez značaja, pa bih pitao- Šta se pilo za tim stolom? Da nije tu bilo nekog alkohola?
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:04 16.03.2015

Re: država u krizi

Tvoj prijatelj je ispao mnogo naivan
(kao da se i sam nikada nije družio sa uniformisanim licima - moć lako udari uglavu)
trebalo je bez odugovlačenja da se legitimiše i ćao.

Dakle, sedi, ćuti, pogni glavu. Jednostavnije je nego da se buniš i da pitaš bilo šta za šta imaš pravo. Pa dobro ako tako treba da se ponašamo. Onda smo džaba krečili i ne treba da krečimo više uopšte.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:08 16.03.2015

Re: država u krizi

Možda nije bez značaja, pa bih pitao- Šta se pilo za tim stolom? Da nije tu bilo nekog alkohola?

Možda nije bez značaja: na stolu su bile prazne kesice u kojima je bio kikiriki i perece i dva piva (svako po jedno). Mislim da to nije bilo značajno jer pretpostavljam da policajci nisu došli u kafić u vreme i zbog prohibicije. Sa ili bez alkohola, ponašanje je bilo kako sam opisao. Neko čak i pijan može pristojno da se ponaša, a neko čak i trezan može da bude nasilan.
NNN NNN 17:01 16.03.2015

Re: država u krizi

Dakle, sedi, ćuti, pogni glavu.
nije morao da pogne glavu, mogao je ponosno da pokaže ličnu kartu.

Vidiš da i ovde se odma' grupišu i skaču ko kerovi,
dakle sa njima nema rasprave,
fleksibilni su kao cigla,
cilj je da se sa takvima svede kontakt na minimum,
a interventna za zadatku je nešto poslednje sa čim bih provodio vreme,
tvoj prijatelj je ispao žrtva (pokušaja) intimizacije sa njima.

Van posla (njihovog) je mogao da priča kako je pukovinik u penziji,
kako je vojska jebala u ono vreme u Jugi,
kako se znao red...
ma šta god mu padne na pamet.

Inače mislim da bi, prilikom ovakvih akcija,
moralo da se policajcima vidi značka (sa brojem i prezimenom)
tako da nije bilo nikakve potrebe da ih pita za lične podatke i sl,
a ako se nije videlo, onda bi (ptrpostavljam) to moglo da se tretira kao nepoštovanje procedure, pa bi onda verovatno on njih mogao da tuži...

Nadam se da nije doživljavao neke (veće) traume prilikom ovog događaja.
workaholic workaholic 17:09 16.03.2015

Re: država u krizi

Milutin Milošević
[Onda smo džaba krečili i ne treba da krečimo više uopšte.


A kad smo krečili?
ecce-florian ecce-florian 19:33 16.03.2015

Re: država u krizi

i dva piva (svako po jedno).



aaaa

znači još i agresivno ponašanj pod dejstvom alkohola u alkoholisanom stanju usred ugostiteljskog lokala SUR......

sve je jasno
Kraja Kraja 15:54 16.03.2015

...vidim...

...lepo ste se ispricali, ali ja nigde ne videh koje krivicno delo je ucinio prijatelj...
...mozda mi je u brzom citanju negde promaklo...
...ili je odbijanje pokazivanja lk krivicno delo samo po sebi...???
...tesko da ce biti...
predatortz predatortz 16:04 16.03.2015

Re: ...vidim...

Kraja
...lepo ste se ispricali, ali ja nigde ne videh koje krivicno delo je ucinio prijatelj...
...mozda mi je u brzom citanju negde promaklo...
...ili je odbijanje pokazivanja lk krivicno delo samo po sebi...???
...tesko da ce biti...


Ma, složili mu prekršajnu...
Što je sasvim ok, ako mene pitaš.
Naučiće ga da ne maše tim 'pukovnik u penziji'.
antioksidant antioksidant 16:11 16.03.2015

Re: ...vidim...

Ma, složili mu prekršajnu...

za sta?
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:12 16.03.2015

Re: ...vidim...

Ma, složili mu prekršajnu...

Ne, pogrešno si zaključio: podigli su KRIVIČNU prijavu - napisao sam to u tekstu. Zbog toga neće moći da ima dozvolu za nošenje oružja, a ko zna šta još takođe (jer je u evidenciji osoba sa krivičnim prijavama).

Naučiće ga da ne maše tim 'pukovnik u penziji'.

Kačenje ove etikete liči na osvetu bivšeg policajca policajaca. Znam tvoje kolega koji koriste "policajac u penziji", pogotovo prilikom saobraćajnih prekršaja koje učine.
predatortz predatortz 16:13 16.03.2015

Re: ...vidim...

antioksidant
Ma, složili mu prekršajnu...

za sta?


Odbio da se legitimiše, verbalno se opirao... To je prekršaj.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:15 16.03.2015

Re: ...vidim...

Odbio da se legitimiše, verbalno se opirao... To je prekršaj.

Ja napisah:
Policajci su mu nakarikali da se opirao intervenciji, da ih je napadao i pretio im.

Da li postoji razlika između "odbio da se legitimiše" i "opirao se u tokom legitimisanja"?
antioksidant antioksidant 16:16 16.03.2015

Re: ...vidim...


Odbio da se legitimiše, verbalno se opirao... To je prekršaj.


za odbijanje da se legitimise se slazem i taj deo nije sporan (kazna je inace i do 3 meseca zatvora sto pokazuje izvestan besmisao ali ok) ali sta i kako te je navelo da se opirao (sad si bar napisao verbalno). taj deo, ako milutin ostane pri svom svedocenju je dobra osnova za pokretane postupka za laznu prijavu protiv gospode u plavom.
predatortz predatortz 16:19 16.03.2015

Re: ...vidim...


Ne, pogrešno si zaključio: podigli su KRIVIČNU prijavu - napisao sam to u tekstu. Zbog toga neće moći da ima dozvolu za nošenje oružja, a ko zna šta još takođe (jer je u evidenciji osoba sa krivičnim prijavama).


E, onda je moralo biti bar malo 'pominjanja mame' i neka pretnjica tipa 'pobiću vas k'o kerove'...
Svašta ljudi kažu u afektu.
niccolo niccolo 16:25 16.03.2015

Re: ...vidim...

kazna je inace i do 3 meseca zatvora sto pokazuje izvestan besmisao ali ok

Izvestan?
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:38 16.03.2015

Re: ...vidim...

E, onda je moralo biti bar malo 'pominjanja mame' i neka pretnjica tipa 'pobiću vas k'o kerove'...
Svašta ljudi kažu u afektu.

Hajde pročitaj ponovo ceo tekst. I dalje stojim iza svake reči koju sam napisao. Uključujući i one da čoveka nikada nisam čuo da je upotrebio ružnu reč.
predatortz predatortz 16:40 16.03.2015

Re: ...vidim...

Milutin Milošević
E, onda je moralo biti bar malo 'pominjanja mame' i neka pretnjica tipa 'pobiću vas k'o kerove'...
Svašta ljudi kažu u afektu.

Hajde pročitaj ponovo ceo tekst. I dalje stojim iza svake reči koju sam napisao. Uključujući i one da čoveka nikada nisam čuo da je upotrebio ružnu reč.


Ama, pročitao. Isto tako znam da niko neće složiti krivičnu tek tako, bez dokaza, pa se posle zamlaćivati sa tim. Nije to više tako naivna stvar!

Edit:

Jesi li ti bio sa njim od momenta kada su ga poveli u stanicu? Iz teksta razumeh da nisi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:25 16.03.2015

Re: ...vidim...

Jesi li ti bio sa njim od momenta kada su ga poveli u stanicu? Iz teksta razumeh da nisi.

Normalno je da nisam.

Videćemo šta će biti u prijavi.
escherichije_colic escherichije_colic 18:16 16.03.2015

Re: ...vidim...

Milutin Milošević
Znam tvoje kolega koji koriste "policajac u penziji", pogotovo prilikom saobraćajnih prekršaja koje učine.


Dobro sad, i ja sam bio sklon kad me zaustave saobraćajci zbog vožnje po šinama isl da slažem kako sam "žurio da pomognem čoveku u bolovima". Čupa se svak i koprca kako ume i zna.
49 41 49 41 16:54 16.03.2015

Milicija trenira strogocu

Te godine, je bio vrlo popularan mali kafic na uglu.
Unutra, zimi jedva 30 ljudi. Vani na ugaonom trotoaru stoji i pijucka 50 ljudi.
Tutnje tramvaji i auti duz jedne stane trotoara; mora se paziti da te neko od njih ne "pokupi".
Popijes pice - dva; moras se kobeljati izmedju sisa kad krenes kuci. Opsti stiskavac bez icije namere.

Na drugoj strani trotoara poprecna ulica, vrlo uzbrdacke nekih 100-200 m stanica milicije.
Jedne veceri, puno sve kao oko; unutra - van.

Naidje milicijski tristac, krene ka stanici uzbrdo.
Pun gas, gume skripoe, cilindri samo sto se ne razlete okolo.

Trenutni muk pred kaficem.

Onda, kao po komandi iz 50 grla.

Milicija trenira strogocu.

Kafic bio popularan, pesma; oni, tada bili Mili

Bese to u doba, monovalentnosti.
Sad su polivalentna vremena.
Kraja Kraja 17:42 16.03.2015

...kako stoje stvari...

...'77. prvi put priveden nocu zbog neposedovanja licne karte...38 godina...
...ponasanje policije, ukljucujuci dezurnog inspektora ispod svakog nivoa...
...bozidarac je 600m od moje kuce...
...nisu mi dozvolili da se javim roditeljima, do jutra sam bio u podrumu zakljucan sa kurvama, lopovima, pijancima...
...'95. sam ucio sina da predje sa druge strane ulice kad vidi da policija legitimise gradjane...za svaki slucaj...20 godina...
...'00. me izjutra kod vuka pri odlasku na posao legitimisala dva mrtva pijana pandura u civilu (???, kako rece predatorz, moras da im verujes da jesu panduri), raspitujuci se gde sam krenuo, zasto sam krenuo, cime se bavim i sve ostalo sto je moglo da padne na um dvojici koji su noc proveli ispod bureta...
...jedan od njih je bar 10x pomerio sako da vidim pistolj za pojasom...15 godina...

...vidim da se ni danas nije mnogo promenilo, da se nikada nece nauciti pristojnosti, da nikada nece shvatiti da je svaki gradjanin izdvojio od svoje plate da bi oni primali svoju...
...deset godina provedenih u rezervi na banovom brdu, naucilo me je koliko narod ne voli te kabadahije u uniformama, jer se nikada vise kriminalaca nije setalo srbijom, nikada policija nije vise surovala sa istima, nikada iskidanija nije bila linija izmedju jednih i drugih...
...naslov od pre par dana "uhapsen 21 gradjanin, od toga 19 policajaca" govori sve o srozavanju ovog poziva i cele sluzbe...
...ja ne volim da generalizujem, ali oni su se sami "generalizovali"...
...po splavovima, kaficima, cuvajuci kojekakve sumnjive likove...
...i, ono sto volim da kazem za sve profesije, dok se oni sami ne izbore za cast poziva pokazujuci prstom na govna u svojim redovima, mi mozemo da pisemo ovakve blogove do sutra...
...no kako su govna trenutno u vecini, jasno mi je da tog pokazivanja prstom nece biti, jer iza prsta odmah ide i glava...
a_jovicic a_jovicic 23:38 16.03.2015

Re: ...kako stoje stvari...

Kraja
...i, ono sto volim da kazem za sve profesije, dok se oni sami ne izbore za cast poziva pokazujuci prstom na govna u svojim redovima, mi mozemo da pisemo ovakve blogove do sutra...
...no kako su govna trenutno u vecini, jasno mi je da tog pokazivanja prstom nece biti, jer iza prsta odmah ide i glava...

+ poštovanje od strane gradjana se ne stiče uterivanjem straha ... ono se zaslužuje korektnim odnosom čak i kad se gradjani ne ponašaju ljubazno. Jedino tako mi gradjani jednog dana možemo da prihvatimo policiju kao našu a ne instrument represije od strane vlastodržaca ... pa onda i da joj pomognemo u radu ... zato što oni onda istinski rade za naše dobro.

A evo kako to može da se zasluži ...


Kako li bi ovaj nesrećnik prošao u susretu sa našom "interventnom"? (i koji bi efekat po javnu bezbednost to njihovo ponašanje uopšte proizvelo)
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:53 16.03.2015

Re: ...kako stoje stvari...

Policija treba da bude zaštitinik društvenog poretka, ali zasigurno može i treba da bude i servis građana. U Nju Jorku, kao i u Ženevi na primer, policija vozi Smart automobile. Da li bi nekoga od naših uterali u ovakav automobil?

nim_opet nim_opet 00:12 17.03.2015

Re: ...kako stoje stvari...

Milutin Milošević
Policija treba da bude zaštitinik društvenog poretka, ali zasigurno može i treba da bude i servis građana. U Nju Jorku, kao i u Ženevi na primer, policija vozi Smart automobile. Da li bi nekoga od naših uterali u ovakav automobil?


Ehm.....nigde ne videh NYPD smart, a najverovatnije jer ovaj na slici ima regisraciju iz Nizozemske :))))))
blogovatelj blogovatelj 01:44 17.03.2015

Re: ...kako stoje stvari...

Ehm.....nigde ne videh NYPD smart, a najverovatnije jer ovaj na slici ima regisraciju iz Nizozemske



Nije Smart, ali ovog sam lično fotografisao, proleća 2014 na Menhetnu. Rodni i Del boj ga se ne bi postideli.

pnbb pnbb 18:53 19.03.2015

Re: ...kako stoje stvari...

proleća 2014 na Menhetnu.

koja ti je ovo oneway ulica, gde je to
blogovatelj blogovatelj 04:27 20.03.2015

Re: ...kako stoje stvari...

koja ti je ovo oneway ulica, gde je to


Vidiš da na radnji piše broj. 876 piše na tendi, a da li je Peta Avenija, ili Šesta, ne vidim dobro.
Imaš i telefon, okreni, pa pozovi, pitaj ako misliš da lažem.

Evo, našao mi Gugl preko broja telefona sa tende. Nije bilo teško.

876 Market Deli
876 Avenue of the Americas # 1 New York, NY 10001
+1 212-213-2431


Raskrsnica Šeste avenije i 31. ulice. Stotinak metara od Empajr Stejt Bildinga.
zilikaka zilikaka 17:48 16.03.2015

Druga projekcija

Milutin Milošević
Iznenada, u kafić ulazi grupa policajaca i raspoređuje se


Kako znaš da su policajci? Verovatno po uniformi, al, kad razmisliš, smo mogli kum i ja da skinemo komšiji panduru uniformu sa štrika, pa da paradiramo po kafićima i legitimišemo redom? Usput i da proverimo ko je ona plavuša što se Đura sastaje s njom svakog petka?

Milutin Milošević
Imam pravo da znam o čemu se radi. Hoćete li mi reći svoja imena i prezimena?
- To vas ne interesuje. Dajte dokumenta.
- U tom slučaju vam ne dam dokumenta. - moj prijatelj počinje da vraća legitimacije u novčanik.
- Opire se ligitimisanju....


expolicajac
Prema opisanom događaju policajac je postupio u skladu sa porpisima.


Znači, kad poželite da saznate ime i adresu nekog ko sedi u kafiću, dovoljno da nabavite uniformu i pogledate ga mrko.
freehand freehand 17:51 16.03.2015

Prvo se

... na zahtev legitimišeš, pa onda pitaš dalje. I to ako pandur hoće da ti odgovori. Njemu tvoje zanimanje, čin pa ni press legitimacija ne moraju da znače baš ništa.
Jer ako naletiš na nadrndanu budalu doživiš ono što je tvoj prijatelj dožoiveo.
Hladne glave i napristrasno gledano taj policajac postupao je u skladu sa svojim ovlašćenjima i po zakonu.
I zabole ga baš stojko za PR policije i uzajamnu ljubav i poštovanje sa građanstvom.
Pirjavom mož da postigneš kafu sa nekim od starešina zaduženih za osmehivanje sa civilima, eventualno da tog bizgova prebace da čuva šumu i svinjce negde po periferiji ali ne više od toga.
zilikaka zilikaka 17:57 16.03.2015

Re: Prvo se

Prvo se
... na zahtev legitimišeš, pa onda pitaš dalje


Ma ok, al kome? Ako su ovi imali pločice s imenima, onda mi liči na nešto, al inače, to može da bude neko ko se dočepao kostima za ulogu. Ko deda mraz.

..a ako su imali pločice, što bi ih pitao za imena i prezimena.
freehand freehand 17:58 16.03.2015

Re: Prvo se

zilikaka
Prvo se
... na zahtev legitimišeš, pa onda pitaš dalje


Ma ok, al kome? Ako su ovi imali pločice s imenima, onda mi liči na nešto, al inače, to može da bude neko ko se dočepao kostima za ulogu. Ko deda mraz.

..a ako su imali pločice, što bi ih pitao za imena i prezimena.

Zili, svi panduri nose pločice. A što ih je pitao za imena i prezimena - pitaj Milutina.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:59 16.03.2015

Re: Prvo se

da tog bizgova prebace da čuva šumu i svinjce negde po periferiji ali ne više od toga.

pa dosta mu je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:00 17.03.2015

Re: Prvo se

blogovatelj blogovatelj 13:25 17.03.2015

Re: Prvo se

Hladne glave i napristrasno gledano taj policajac postupao je u skladu sa svojim ovlašćenjima i po zakonu.


Verujem da jeste, ali ipak nije normalno prilaziti u kafani ljudima koji sede i piju pivo i legitimisati ih.
Legalno jeste, moralno nije.
Da, i sada mi pada na pamet jedna druga stvar. Milutin je ostao u kafani, pa neka nam kaze. Jesu li legitimisali one zbog kojih su dosli, ili mozda njih i nisu bas smeli da legitimisu?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:56 16.03.2015

.

Razumem da je naš grad zapljusnut kriminalom i da se policajci susreću sa svim i svačim, ali ovakav bašibozuk i neprimerenu demonstraciju sile nikada ne bih očekivao.

čik probaj da uđeš u prevoz pez Busplus-a, pa da vidiš šta će ti se desiti. još ako nemaš ID, gotov si.
to je ta policija koja maltretira starce, babe sa pudlama u parku, svi hrabri, da se uvte na ono mesto verovatno bi bili iznenađeni kolicka su im muda. stoka siledžijska. treba da ih tuži.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:12 16.03.2015

Expolicajcu i predatoru

Mislim da je u vašim komentarima, a u odnosu na slučaj koji opisuje Milutin, vidljiv uslovni reflex i/ili profesionalna deformacija.

Ponašanje te patrole ili jednog od njih je bezprizorno i neprihvatljivo bez obzira na sve zakonske procedure. Ta procedura nije zakonom propisana da se pripadnici policije iživljavaju na starcima, već da je primene u opasnim situacijama i kada imaju posla sa opasnim kriminalcima. Međutim, mnogi pripadnici policije treniraju strogoću i glume opasne policajce nad nedužnim i bezopasnim građanima, kao što je Milutinov prijatelj, ali opskurne likove i kriminalce izbegavaju. Rađe sačekaju iza ugla u svom patrolnom vozilu da opasnost prođe, a onda se pojave sa rotacijom i sirenom i naprave zapisnik (službenu belešku).

I kakve veze ima to što je čovek izjavio da je pukovnik u penziji? Da li bi bili isto tako rigidni da je rekao da je učitlj ili lekar u penziji? Ili je baš to razlog? Štagod da je u pitanju, taj vaš vrli kolega napravio je ozbiljan prekršaj pravila vlastite službe.

Pitam se da li u policijskim školama postoji ijedna nastavna jedinica u kome bi se polaznici, makar informativno, obavestili da razlikuju profil potencijalnog opakog kriminalca i zločinca od mirnog građanina i to u poodmaklim godinama? Ako ne postoji, vreme je da takve sadržaje uvrste u NPP.

PS. Milutine, podržavam krkarov predlog, a tvoj prijatelj i ti nemojte dozvoliti da se ovaj slučaj maltretiranja završi samo ovim blogom.
escherichije_colic escherichije_colic 18:30 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Vojislav Stojković
Mislim da je u vašim komentarima, a u odnosu na slučaj koji opisuje Milutin, vidljiv uslovni reflex i/ili profesionalna deformacija.


Dobro sad, treb biti pošten i priznati da većina nas sagledava ovu situaciju iz ugla poslušnog građanina, koji retko da je ili nikada nije imao posla sa ozbiljnom bagrom- ljudima koji su u stanju iz tako nekog zapričavanja da potegnu nož ili nabodu OSL u glavu tako da ga na licu mesta ubiju. Svačega ima ljudi moji, pa čak ni taj profil bezopasnog čoveka u sedmoj deceniji života ne mora uvek da bude tako bezopasan- nije li onaj, što je skoro iskasapio čoveka mačetom u Batajnici, upravo bio čovek od 60ak godina?

Isto tako stoji da je policija puna ljudi sa kompleksom izigravanja autoriteta i srazmerno niskim koeficijentom inteligencije. Ne mogu da se žalim, mene nisu legitimisali ne pamtim otkad a kad sam bio mlađi, maltene sam vadio legitimaciju čim ih vidim, lepili se na mene ko muve na ... med. Dešavalo se i da nemam legitimaciju ili imam neadekvatnu (indeks isl gluposti) ili sve to u kombinaciji sa posedovanjem ilegalnih supstanci- ali zahvaljujući servilnom stavu i punoj kooperativnosti nikada nisam priveden. Dakle ne pate ni policajci uvek od procedura, dovoljno je da ga pustiš da ti se malo izdere, iskenja, ispljuje te kako si bitanga ovakva onakva i sve se završava sa "ajde beži da te više ne vidim".

Panduri u Americi ubijaju ljude zbog gluposti, pogledajte malo jutjub. Ne kukajte previše da ne bi i nas ovi naši počeli
expolicajac expolicajac 18:42 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Vojislav Stojković
Mislim da je u vašim komentarima, a u odnosu na slučaj koji opisuje Milutin, vidljiv uslovni reflex i/ili profesionalna deformacija.

Ponašanje te patrole ili jednog od njih je bezprizorno i neprihvatljivo bez obzira na sve zakonske procedure. Ta procedura nije zakonom propisana da se pripadnici policije iživljavaju na starcima, već da je primene u opasnim situacijama i kada imaju posla sa opasnim kriminalcima. Međutim, mnogi pripadnici policije treniraju strogoću i glume opasne policajce nad nedužnim i bezopasnim građanima, kao što je Milutinov prijatelj, ali opskurne likove i kriminalce izbegavaju. Rađe sačekaju iza ugla u svom patrolnom vozilu da opasnost prođe, a onda se pojave sa rotacijom i sirenom i naprave zapisnik (službenu belešku).

I kakve veze ima to što je čovek izjavio da je pukovnik u penziji? Da li bi bili isto tako rigidni da je rekao da je učitlj ili lekar u penziji? Ili je baš to razlog? Štagod da je u pitanju, taj vaš vrli kolega napravio je ozbiljan prekršaj pravila vlastite službe.

Pitam se da li u policijskim školama postoji ijedna nastavna jedinica u kome bi se polaznici, makar informativno, obavestili da razlikuju profil potencijalnog opakog kriminalca i zločinca od mirnog građanina i to u poodmaklim godinama? Ako ne postoji, vreme je da takve sadržaje uvrste u NPP.

PS. Milutine, podržavam krkarov predlog, a tvoj prijatelj i ti nemojte dozvoliti da se ovaj slučaj maltretiranja završi samo ovim blogom.

I ti si Vojislave u svom filmu. Postupak policajca je bio u skladu sa situacijom. Dok sam obavljao visoke starešinske dužnosti u policji bio sam strog u analizama primene zakonskih ovlašćenja policajca. Verovatno sam jedini visoki funkcioner policije koji je primenio "fizičku snagu" i nakon toga pisao Izveštaj o primeni sredstava prinude koji je morao lično Sreten Lukić kao načelnik resora JB da potpiše. Znači nisam ja "samo čitao na Drini ćuprija, nego po njoj i hodao". I zato uz sve napore da se predstavi situacija kao "neprimereno ponošanje policije" niste u pravu. Ako je bilo ovako kako je opisano i na osnovu Krkišinih predloga se podnese predstavka, ja bih predstavku oglasio neosnovanom, naravno nakon izvođenja dokaza u smislu obavljenih razgovora sa svim učesnicima događaja
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:42 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

escherichije_colic
Svačega ima ljudi moji, pa čak ni taj profil bezopasnog čoveka u sedmoj deceniji života ne mora uvek da bude tako bezopasan- nije li onaj, što je skoro iskasapio čoveka mačetom u Batajnici, upravo bio čovek od 60ak godina?

Pa, valjda postoji nešto što se zove procena situacije? kakva je to procena situacije kada se čovek u sedmoj deceniji života, koji je čitavo veče mirno sedeo i sa prijateljem pio svoje piće, prislanja uza zid, pretrese i veže lisicama samo zato što policajcu nije pokazao ličnu kartu?

Verovatno da je ovaj vrli policajac posumnjao da starkelja ima mačetu, ako ne i dve.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:49 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

expolicajac
Postupak policajca je bio u skladu sa situacijom.

Zaboga EX, kojom situacijom?

Dvojica starije gospode sede i mirno piju piće, prilazi im patrola i sledi razgovor kako ga je opisao Milutin i umesto, kada je jedan od dvojice odbio da pokaže lična dokumenta, da ga službeno lice upozori na eventualne posledice (privođenje) i još jednom ljubazno zamoli da pokaže l.k., on ga kao opasnog teristu prislanja uza zid, pretresa, veže lisicama i odvodi u stanicu, a zatim sledi pretres stana, oduzimanje ličnog naoružanja za koje ima propisanu dozvolu i krivična prijava.

Čini li se tebi Ex, uz poštovanje tvog bogatog iskustva, da je to primereno situaciji?
expolicajac expolicajac 18:55 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Vojislav Stojković
expolicajac
Postupak policajca je bio u skladu sa situacijom.

Zabpga EX, kojom situacijom?

Dvojica starije gospode sede i mirno piju piće, prilazi im patrola i sledi razgovor kako ga je opisao Milutin i umesto, kada je jedan od dvojice odbio da pokaže lična dokumenta, da ga službeno lice upozori na eventualne posledice (privođenje) i još jednom ljubazno zamoli da pokaže l.k., on ga kao opasnog teristu prislanja uza zid, pretresa, veže lisicama i odvodi u stanicu.

Čini li se tebi Ex, uz poštovanje tvog iskustva, da je to primereno situaciji?

A da li može da se predpostavi da je "stariji gospodin" zapravo logistika koja svojim ponašanjem treba da odvuče pažnju kako bi se "lica prema kojima se vrši aktvnost" omogućilo da pobegnu. Moja "glupa pandurska logika" ima i to u vidu
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:06 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Slaba procena situacije, poštovani Ex: Jer, da je narečeni gospodin zaista imao tu nameru, on bi i uspeo.

Milutin Milošević
- Opire se ligitimisanju - vikne policajac i onda trojica njih, bez opomene da će to učiniti, prilaze mom prijatelju, hvataju ga ko gde stigne, podižu sa stolice, stavljaju mu lisice i odvode prema vratima gde ga pribiše uza zid. On sve vreme govori da se radi o nesporazumu i poziva ih da ga ostave na miru, da nije izgrednik, da je penzionisani pukovnik...Nudi ličnu kartu.

Bili su neumoljivi. Policajac ga drži okrenutog prema zidu sve vreme dok traje provera prisutnih radio vezom. Prijateljevu primedbu da je u neprijatnom položaju i oseća bolove ne prihvata. Onaj policajac koji je sa njim razgovarao pregleda mesto na kome je sedeo, uziima i pretresa njegovu jaknu. Prilazi meni i pretresa moju jaknu i mene.


Znači, polovina raspoloživih policijskih snaga ustremila se na nemoćnog starca (3:1), a druga polovina prema sumnjivoj četvorici za stolom pored toaleta (3:4).

Da mi je znati ko li je taj policijski tim učio o proceni situacije i rasporedu snaga.
expolicajac expolicajac 19:15 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Vojislav Stojković
Slaba procena situacije, poštovani Ex: Jer, da je narečeni gospodin zaista imao tu nameru, on je bi uspeo.

Milutin Milošević
- Opire se ligitimisanju - vikne policajac i onda trojica njih, bez opomene da će to učiniti, prilaze mom prijatelju, hvataju ga ko gde stigne, podižu sa stolice, stavljaju mu lisice i odvode prema vratima gde ga pribiše uza zid. On sve vreme govori da se radi o nesporazumu i poziva ih da ga ostave na miru, da nije izgrednik, da je penzionisani pukovnik...Nudi ličnu kartu.

Bili su neumoljivi. Policajac ga drži okrenutog prema zidu sve vreme dok traje provera prisutnih radio vezom. Prijateljevu primedbu da je u neprijatnom položaju i oseća bolove ne prihvata. Onaj policajac koji je sa njim razgovarao pregleda mesto na kome je sedeo, uziima i pretresa njegovu jaknu. Prilazi meni i pretresa moju jaknu i mene.

Znači, polovina raspoloživih policijskih snaga ustremila se na nemoćnog starca (3:1), a druga polovina prema sumnjivoj četvorici za stolom pored toaleta (3:4).

Da mi je znati ko li je taj policijski tim učio o proceni situacije i rasporedu snaga.


Sada ispada da su ovde svi stručniji i da su prošli sve moguće obuke pa na osnvu toga izvode zaključke o neprimerenom ponašanju polciije.
Ja ostajem pri konstatciji da je ponašanje "penzionisanog pukovnika" bilo neprimereno situaciji i izazavalo opravdanu reakciju policajaca.
predatortz predatortz 19:18 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Sada ispada da su ovde svi stručniji i da su prošli sve moguće obuke pa na osnvu toga izvode zaključke o neprimerenom ponašanju polciije.


Pare bih dao da vidim kako bi se ponašali kada pijana budala vitla automatskom puškom, a tvoj posao je da ga razoružaš ne ubivši skota.
NNN NNN 19:18 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Zamišljam situaciju kada se patrola trijumfalno vraća posle ove uspešne akcije savladavanja i privođenje opasnog kriminalca i sabira utiske:
- esi vido budalu, zamal da nas sve pobie!
nego, si uvatio keca na Evertona?
niccolo niccolo 19:21 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

predatortz
Sada ispada da su ovde svi stručniji i da su prošli sve moguće obuke pa na osnvu toga izvode zaključke o neprimerenom ponašanju polciije.


Pare bih dao da vidim kako bi se ponašali kada pijana budala vitla automatskom puškom, a tvoj posao je da ga razoružaš ne ubivši skota.

Da, te dve situacije su baš uporedive...
NNN NNN 19:21 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

kada pijana budala vitla automatskom puškom
Dobro primećeno!
iz priče smo saznali i da je stariji gospodin konzumirao alkohol,
a takođe i da poseduje lično naoružanje,
dakle, na korak smo bili da situacije eskalira u upravo opisanu!
Bolje sprečiti nego lečiti.
predatortz predatortz 19:26 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

niccolo
predatortz
Sada ispada da su ovde svi stručniji i da su prošli sve moguće obuke pa na osnvu toga izvode zaključke o neprimerenom ponašanju polciije.


Pare bih dao da vidim kako bi se ponašali kada pijana budala vitla automatskom puškom, a tvoj posao je da ga razoružaš ne ubivši skota.

Da, te dve situacije su baš uporedive...


Ma ja to više poznavaoce procedura...

Što se tiče konkretne situacije, palkovnik je odbio da se legitimiše - na šta nema pravo po zakonu, a policija ga je privela u službene prostorije - na šta ima pravo po zakonu.

Da je gospodin palkovnik, sledeći svoju građansku dužnost, pokazao LK policajcu - ne bi ni došao u situaciju da se žali na kršenje njegovih građanskih prava.

Uzgred, svi razgovaramo na osnovu polovične informacije, odnosno onog dela događaja kojem je prisustvovao naš blogodomaćin.

Imamo li informacije o načinu na koji se gosn. palkovnik ponašao prema policajcima tokom odvođenja u službene prostorije?

Znamo li to da li je, ili nije, pretio policajcima, vređao ih ili na bilo koji drugi način ometao njihov rad?
predatortz predatortz 19:28 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

NNN
kada pijana budala vitla automatskom puškom
Dobro primećeno!
iz priče smo saznali i da je stariji gospodin konzumirao pivo,
a takođe i da poseduje lično naoružanje,
dakle, na korak smo bili da situacije eskalira u upravo opisanu!
Bolje sprečiti nego lečiti.


Dragi NNN, ja ovde govorim o konkretnim životnim situacijama u kojim se moja malenkost nalazila. I obraćam se onom delu našeg poštovanog blogopučanstva koje nipodaštava iskustvo iz prakse, uporno pišući o tome kako bi oni želeli da izgledaju procedure.
niccolo niccolo 19:29 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Što se tiče konkretne situacije, palkovnik je odbio da se legitimiše - na šta nema pravo po zakonu

Pa ne baš. Jer je prvo policajac odbio da dokaže da je ovlašćen da legitimiše građane. A građanin nema obavezu da se legitimiše ljudima koji nisu ovlašćeni da legitimišu građane.
expolicajac expolicajac 19:31 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

niccolo
Što se tiče konkretne situacije, palkovnik je odbio da se legitimiše - na šta nema pravo po zakonu

Pa ne baš. Jer je prvo policajac odbio da dokaže da je ovlašćen da legitimiše građane. A građanin nema obavezu da se legitimiše ljudima koji nisu ovlašćeni da legitimišu građane.

Laboratorijska predpostavka.
martin_krpan martin_krpan 19:32 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Vojislav Stojković
escherichije_colic
Svačega ima ljudi moji, pa čak ni taj profil bezopasnog čoveka u sedmoj deceniji života ne mora uvek da bude tako bezopasan- nije li onaj, što je skoro iskasapio čoveka mačetom u Batajnici, upravo bio čovek od 60ak godina?

Pa, valjda postoji nešto što se zove procena situacije? kakva je to procena situacije kada se čovek u sedmoj deceniji života, koji je čitavo veče mirno sedeo i sa prijateljem pio svoje piće, prislanja uza zid, pretrese i veže lisicama samo zato što policajcu nije pokazao ličnu kartu?

Verovatno da je ovaj vrli policajac posumnjao da starkelja ima mačetu, ako ne i dve.


Stojkoviću & CO, frljacate velike gluposti. Kakva procjena situacije kakvi bakrači. Milion faktora ima zbog kojih policija ima objektivno opravdanje da još nasilničkije postupi.

1)
Očigledno su meta ljudi za onim stolom do toaleta, kojeg ne vidimo (pogotovo ja koji sam okrenut leđima)
Ne može se baš pijuckati pićence po svim beogradaskim kafićima. Očigedno loš izbor za "pićence".

2) Ko zna kakve informacije policija ima za taj kafić. Možda je bomba, možda terorizam, možda je akcija nekog kodnog naziva - razbijanje većih kriminalaca. Heeeeeeej, ulazi grupa policajaca i raspoređuje se i vojnik u toj situaciji kreće da serucka.


Nas dvojica krećemo da vadimo dokumenta. Moj prijatelj progovara:
- Ja sam pukovnik u penziji ...
- Dajte dokumenta - odgovara poilicajac.

Vadeći svoja dokumenta iz novčanika moj prijatelj nastavlja:
- Ja sam i novinar, Pokazaću vam legitimaciju. Možete li mi reći o čemu se radi?
- Dajte dokumenta.




A onda ide: ja sam i filatelista... a policajac: Dajte dokumenta. A onda: ja sam i gljivar... a policajac: Dajte dokumenta.....

predatortz predatortz 19:32 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

niccolo
Što se tiče konkretne situacije, palkovnik je odbio da se legitimiše - na šta nema pravo po zakonu

Pa ne baš. Jer je prvo policajac odbio da dokaže da je ovlašćen da legitimiše građane. A građanin nema obavezu da se legitimiše ljudima koji nisu ovlašćeni da legitimišu građane.


Kako je policajac, u uniformi MUP-a RS, sa vidno istaknutom značkom na istoj, odbio da se legitimiše?

Policajac nije dužan dati ime i prezime, dovoljan je broj njegove značke. Taj broj je bio uočljiv, građanin je imao pravo da ga zapiše radi eventualne žalbe.

Ovo o čemu ti govoriš, da izvineš, je klasično sviranje kurcu!
alselone alselone 19:33 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Jer je prvo policajac odbio da dokaže da je ovlašćen da legitimiše građane.


Kako se ovo dokazuje? Nalogom ko u filmovima ili nesto drugo? Zar nije sama njegova znacka dovoljno ovlascenje da te legitimise?
niccolo niccolo 19:41 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

Ovo o čemu ti govoriš, da izvineš, je klasično sviranje kurcu!

Primio si se ko mladi majmum, vidiš da te podjebavam...
predatortz predatortz 19:42 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

alselone
Jer je prvo policajac odbio da dokaže da je ovlašćen da legitimiše građane.


Kako se ovo dokazuje? Nalogom ko u filmovima ili nesto drugo? Zar nije sama njegova znacka dovoljno ovlascenje da te legitimise?


Biće da naše kolege smatraju da policajac treba da ima Izvod iz matične knjige rođenih, ne stariji od šest meseci, Izvod iz matične knjige venčanih ili Uverenje o slobodnom bračnom statusu - te da ista pokazuje svakom zainteresovanom građaninu.

Dalje, ukoliko neko kaže da je penzionisani pukovnik, smatra se da akcija treba da bude prekinuta a interventna jedinica da odigra kazačok i uveseli prisutne.

Nakon toga, treba da se snishodljivo povuku...
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:53 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

palkovnik je odbio da se legitimiše

nikvet pn nikvet pn 19:58 16.03.2015

Re: Expolicajcu i predatoru

predatortz
Policajac nije dužan dati ime i prezime, dovoljan je broj njegove značke. Taj broj je bio uočljiv, građanin je imao pravo da ga zapiše radi eventualne žalbe.


А да га услика мобилним ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana