Društvo| Umetnost

Filharmonija ponovo jaše

Predrag Azdejković RSS / 22.03.2015. u 13:37

pravdazapraziluk.18049.jpg

Nakon odlične kampanje "Hvala što ne dolazite" Filharmonija nas je počastila novom kampanjom "Nije za svakoga" i slikom praziluka, kao simbolom seljaštva koji viri pojedinima iz dupeta. Kampanja je odlična jer privlači pažnju, izaziva polemiku, već se danima svađamo oko nje... I sve bi to bilo u redu da je to kampanja, kao na primer komanije Louis Vuitton, ali ovde imamo slučaj da se jedan budžetski parazit usudio da vređa i ponižava ljude koji je plaćaju! Elitizam i snobizam Beogradske filharmonije je samo pokazao njihovu malograđanštinu od koje ne vide praziluk koji viri iz njihovog dupeta!

Zato, #pravdazapraziluk

pravdazapraziluk2.18050.jpg

 

Atačmenti



Komentari (387)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tadejus tadejus 14:41 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

gospodjica

Shvatila sam da je obrazovanje otišlo u sunovrat još pre xy godina kad sam progovorila o Rekvijemu (onom Mocartovom) sa poznanikom od nekih tridesetak leta...i dobila odgovor kako jeste, da, rekvijem za snove je odlična stvar (čak ne ni film). Nakon početne zbunjenosti zbog "ja o žabama on o babama", objasnih da nisam na TAJ rekvijem mislila...i ispričah mu da je Mocart svoj rekvijem komponovao neposredno pre nego što će umreti. Vidim opet nije razumeo, pa objasnih da je rekvijem zapravo misa za mrtve. Onda sam se manula ćorava posla. Inače dečko radi u Komunalnoj policiji, pa i šta će mu da zna ko je Mocart i šta je koji praziluk rekvijem. Kome uopšte trebaju te opšte-kulturne trivijalnosti.


pa ništa onda ti i anđa da napišete neki predlog izmjene programa rada u predškolskim ustanovama..
sagledale ste problematiku dubinski i sad u akciju...

btw. žena 60ih godina mi pripovjedi kako je 80-ih u dorćolskom vrtiću njeno dijete bilo izloženo dnevnim dozama lepe brene..
ja se iskreno ne sjećam da sam je ja u vrtiću čula, ali mogu da se sjetim mnogih briljancija iz vrtića stare nam države, od prijetnji da će mi supu sasuti u gaće ako je ne pojedem, do branjenja da se ide u toalet dok se boravi u dvorištu, jer "sad će ti tata".. i slično..
takve su stvari u vrtiću moje djece nezamislive..
jeste prošlo je 30 godina.. ali dajte ne pričajte bajke o nekadašnjem obrazovnom sistemu, a ni izmišjene horor priče o današnjem
angie01 angie01 14:56 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

(i primjetim da je s tobom naporno raspravljati jer se mora objašnjavati po deset puta, i ne, ne mislim da si glupa, nego sklona čitanju poprijeko i neudubljivanju ali imanju stava)..


pa vidi, ovo je jeftino i pokazuje nameru.

a ovo dalje objasnjenje samo potvrdjuje to sto sam i shvatila iz prethodnog, da masis temu!

a sutina ovog problema nije u tome kako se pojedinc snalazi, da l zna, ume i moze, kako u nasem, tako i u svim ostalim drustvima, koja se upravo odrazavaju, tj njihovo i angazovanje i ideja, kroz to kakav je neki prosecni uzorak, a nas vise nego prosecni uzorak na temu koju obradjuje ovaj blog- je katastrofalan.

takodje, to za casove matisa- izvini, ali i to je odraz loseg obrazovnog sistema, ja zivela u nekoliko zemalja na raznim krajevima planete i nisam primetila da deca idu na dodatnu nastavu.

po tebi ispada da deci treba paralelno obrazovanje, pa koj ce mi skola, ako cu ja sve da uradim kod kuce,...a neko ne zna i ne ume i nema da plati drugoga....pa onda dete krene da kopira cecu:))).

i jos nesto, taj tvoj prepoznatljiv manir u kojima druge prozivas za lenjost i sl, ovde si dodala i drugosrbijanci, je potpuno besmislen, pa upravo ti koje si prozvala se i najvise trude, ali to daje pojedinacne rezultate, to je lako sabrati.
angie01 angie01 15:00 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

btw. žena 60ih godina mi pripovjedi kako je 80-ih u dorćolskom vrtiću njeno dijete bilo izloženo dnevnim dozama lepe brene..


ko ti to pripovjedi?


ja se iskreno ne sjećam da sam je ja u vrtiću čula, ali mogu da se sjetim mnogih briljancija iz vrtića stare nam države, od prijetnji da će mi supu sasuti u gaće ako je ne pojedem, do branjenja da se ide u toalet dok se boravi u dvorištu, jer "sad će ti tata".. i slično..


gde je to bilo?





sagledale ste problematiku dubinski i sad u akciju...


polako tadeus, nije tako strasno, samo pricamo.
milisav68 milisav68 15:12 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus
odakle zaboga to vjerovanje da je ceca dio našeg školskog (pa čak i predškolskog) programa..

Ma nije deo školskog sistema, nego to puštaju pojedine vaspitačice/učiteljice.

I moje dete je imalo sreću da sluša dečije pesmice, ali sam čuo u prolazu dok sam išao po njega, da u susednoj učionici trešti Ceca/Karleuša.....
milisav68 milisav68 15:16 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

gavrilo1
Tvojom analizom teksta trebalo bi zabraniti i punk, rok, metal, uzmi neki tekst pa procitaj

Ma ne bre, deca trebaju da slušaju dečije pesmice.
gospodjica gospodjica 15:20 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

btw. žena 60ih godina mi pripovjedi kako je 80-ih u dorćolskom vrtiću njeno dijete bilo izloženo dnevnim dozama lepe brene..
ja se iskreno ne sjećam da sam je ja u vrtiću čula, ali mogu da se sjetim mnogih briljancija iz vrtića stare nam države, od prijetnji da će mi supu sasuti u gaće ako je ne pojedem, do branjenja da se ide u toalet dok se boravi u dvorištu, jer "sad će ti tata".. i slično..
takve su stvari u vrtiću moje djece nezamislive..
jeste prošlo je 30 godina.. ali dajte ne pričajte bajke o nekadašnjem obrazovnom sistemu, a ni izmišjene horor priče o današnjem


Ne znam kako si iz opisa mog razgovora sa poznanikom komunalcem došla do poređenja obrazovnog sistema bivše nam Juge i današnjeg - i čemu spominjanje Brene u ex-yu vrtiću. Opet sindrom baba i žaba?
Ali hajde, nek ti bude. Išla sam u jaslice, pa u vrtić, pa u osnovnu, srednju i prvih par godina faksa u bivšoj Yu. Nikad nigde nisam čula lepu Brenu, sem na TV-u negde slučajno. Slušali smo rok. Čitali smo puno. Profesorka latinskog nam je prvog časa na početku školske godine predavala lekciju. Sledećeg nam je tresnula kontrolni bez najave. Ceo razred je dobio keca. Nije bilo šanse da ne pročitaš lektiru. Nije bilo šanse da roditelj dođe i traži da detetu nastavnik popravi ocenu, eto tako. Ustajali smo kad predavač uđe u razred. Učili smo jer su nas učili da je obrazovanje važno u životu, per se, ne samo radi materijalnog uspeha. Učili smo jer su nas učili da to obogaćuje duh i izoštrava um. Tamo gde sam ja živela bilo je tako. Može biti da smo živele u nekim paralelnim dimenzijama, ko že ga znati.


tadejus tadejus 15:25 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
(i primjetim da je s tobom naporno raspravljati jer se mora objašnjavati po deset puta, i ne, ne mislim da si glupa, nego sklona čitanju poprijeko i neudubljivanju ali imanju stava)..


pa vidi, ovo je jeftino i pokazuje nameru.

aaaaaaaaaaaah
jeftino..
pa kako god i šta god napisala ti ćeš u odgovoru nekoliko puta pitati "a šta ti to znači" i nekoliko puta izvesti potpuno krivi zaključak..
evo u ovom postu..

angie01

a ovo dalje objasnjenje samo potvrdjuje to sto sam i shvatila iz prethodnog, da masis temu


koju temu? da BF pravi bezvezne marketinške kampanje?
ili tvoju temu da se u srpskim vrtićima i školama propagira ceca pa je to uzrok svih naših nedaća?

angie01

a sutina ovog problema nije u tome kako se pojedinc snalazi, da l zna, ume i moze, kako u nasem, tako i u svim ostalim drustvima, koja se upravo odrazavaju, tj njihovo i angazovanje i ideja, kroz to kakav je neki prosecni uzorak, a nas vise nego prosecni uzorak na temu koju obradjuje ovaj blog- je katastrofalan.


meni se čini da je suština bila u tome šta je uzrok da prosjek bude kakav jeste (prosječan uzorak ne postoji)..
pa ti reče ceca u vrtićima
pa ja reče u vrtićima nema cece, bar ne u svim, a u čijem ima.. pa neka zaboga ne vodi dijete u taj vrtić (ovo pod pretpostavkom da uopšte ima vrtića u Srbiji koji djeci umjesto kolibrija puštaju cecu, ne mogu da tvrdim da nema ali mogu da tvrdim da ih ima koji to ne čine)..

angie01

takodje, to za casove matisa- izvini, ali i to je odraz loseg obrazovnog sistema, ja zivela u nekoliko zemalja na raznim krajevima planete i nisam primetila da deca idu na dodatnu nastavu.po tebi ispada da deci treba paralelno obrazovanje, pa koj ce mi skola, ako cu ja sve da uradim kod kuce,...


i još jedan primjer nakaradnog zaključivanja..
to što djeca idu na časove (i takmičenja) iz matematike u matematičku gimnaziju svakako nije dokaz da im treba paraleleno obrazovanje..
tamo se ni ne prati program redovnog školovanja..
ide ko želi više od toga (ok, i onaj kome roditelj želi više a ne on, ali to je druga tema)..
ista logika važi i za rad kod kuće..
nema više stare države koja će da uradi sve umjesto tebe, od odgajanja tvog djeteta do izmišljanja opravdanja za postojanje tvog radnog mjesta (a bogami i tebe same)..
ja kažem, hvala bogu što je nema..

angie01

a neko ne zna i ne ume i nema da plati drugoga....
pa onda dete krene da kopira cecu:))).i jos nesto, taj tvoj prepoznatljiv manir u kojima druge prozivas za lenjost i sl, ovde si dodala i drugosrbijanci, je potpuno besmislen, pa upravo ti koje si prozvala se i najvise trude, ali to daje pojedinacne rezultate, to je lako sabrati.



nemanja što se tiče... dalako daleko više njih ima, ali mu je "nemanje" opravdanje za nečinjenje..

drugosrbijanaca što se tiče.. ne pomenuh nigdje, učitala si, za promjenu..
i onda izvela i još jedan nakaradan zaključak..
tadejus tadejus 15:29 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

gospodjica
Ne znam kako si iz opisa mog razgovora sa poznanikom komunalcem došla do poređenja obrazovnog sistema bivše nam Juge i današnjeg - i čemu spominjanje Brene u ex-yu vrtiću. Opet sindrom baba i žaba? Ali hajde, nek ti bude. Išla sam u jaslice, pa u vrtić, pa u osnovnu, srednju i prvih par godina faksa u bivšoj Yu. Nikad nigde nisam čula lepu Brenu, sem na TV-u negde slučajno. Slušali smo rok. Čitali smo puno. Profesorka latinskog nam je prvog časa na početku školske godine predavala lekciju. Sledećeg nam je tresnula kontrolni bez najave. Ceo razred je dobio keca. Nije bilo šanse da ne pročitaš lektiru. Nije bilo šanse da roditelj dođe i traži da detetu nastavnik popravi ocenu, eto tako. Ustajali smo kad predavač uđe u razred. Učili smo jer su nas učili da je obrazovanje važno u životu, per se, ne samo radi materijalnog uspeha. Učili smo jer su nas učili da to obogaćuje duh i izoštrava um. Tamo gde sam ja živela bilo je tako. Može biti da smo živele u nekim paralelnim dimenzijama, ko že ga znati.



pa čitam između redova..
i vidiš da čitam pravilno..
sad si lijepo i potvrdila da smatraš kako je ondašnji obrazovni sistem bio savršen.. a između redova plasiraš mišljenje da današnji nije ni primnjeti tome..
e još bih ti ja mogla detalja navesti o mom obrazovanju u odnašnjem sistemu..
zanimljiva je recimo fotografija na kojoj petogodišnja ja pjevam u nekom horu a iznad glave mi ogromna titova slika i parola, živimo kao da će vječno biti mir, spremajmo se kao da će sutra biti rat..
ma milina..
kako biste vi danas graktale da vam to djeci rade u vrtiću.. mogu samo da zamislim.. i tako sve dok ne bi došao neko da vam pokaže šta je stvarno loš obrazovni sistem..
u čekaj..
evo ga ide
tadejus tadejus 15:31 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

milisav68

Ma nije deo školskog sistema, nego to puštaju pojedine vaspitačice/učiteljice.I moje dete je imalo sreću da sluša dečije pesmice, ali sam čuo u prolazu dok sam išao po njega, da u susednoj učionici trešti Ceca/Karleuša.....


kakvoj učionici? u školi? jesi li siguran da je to nastavnica puštala?
ne kažem da nema.. mogu da povjerujem da ima (nije mi ni teško da povjerujem)..
al brate ima i ovih raznih anđa koje ni prišle vrtićima nisu ali znaju tačno šta se tamo i kako radi..
a rade su i druge da obavjeste
angie01 angie01 15:52 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

i nekoliko puta izvesti potpuno krivi zaključak..


pa meni deluje da ti pricas uvek istu pricu- na sve teme, pa onda i ovde deluje kao da vozis neku paralelnu liniju, kao sto kaze gospodjica, jer ti sve ono sto sam rekla, preokrenes na ono sto bi htela ti da kazes.

'naci, krenuli smo od sporne kampanje filharmonije,... je l dovoljno polako,...pa sam ja rekla da se buduci postovaoci, konzumenti te muzike odgajaju od malena i da bi drustvo trebalo da bude zainteresovano da izbalansira malo i poradi na kvalitetu i kulturi, ako uopste ima ideju da se nesto promeni- to sve sto sam rekla nije neki moj izmisljeni stav, ono prvo, o zapustenosti i forsiranju granda i pustanju jos u vrticima cecabrene- je tako, a ovo drugo je naprosto svuda, nigde pojedinac ne moze da promeni opste stanje.

a ti se na to ubacila sa pricaom, kako to za cecabrene nije tacno i onda pocela da pricas o sebi kao svetlom primeru i grdis druge, kao lenjivce i nesposobnjakovice da nesto ucine, pa im je onda drzava kriva za licne neuspehe, kako njih, tako i njihove dece....sve u svemu, hvala bogu sto drzava ne cini ono sto joj je posao, nego sve zavisi od tebe, pa onda ovi lenji, glupi i nesposobni zavrse u autu i krive drzavu, a pametna i sposobna i vredna tadeus sve obavi kako treba i nije joj drzava kriva., nego dapace.

i tako par krugova sa dodacima i nipodastavanjem sagovornika.

pa se pozivas na necije godine, pa na pretnju o sipanju supe u licnom iskustvu,


ne znam tadeus, ono, paralelni svemiri, meni je u vrticu bilo super, niko maltretiro ni mene ni drugu decu, a svasta nas ucili, kroz skolu prosla super, nikada na privatne casove ni ja ni bilo ko drugi, manje vise isli na razne sekcije i razvijali talente, moja deca isla u drzavni vrtic, najbolji u kraju, razlicita su iskustva, a cecabrena se pustala.

i da podvucem najvaznije- ne govorimo o tebi ili o meni, nego o problemu koji evidentno u drustvu postoji, a to da mu je kultura utucena,....ili i to mislis da nije tako:)))

ne znam odakle si, al ako ti na ovo sve nemas primedbe, nego prozivas na licnoj osnovi, a tema nije licna, onda verovatno imas losija prethodna iskustva.
angie01 angie01 15:55 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

al brate ima i ovih raznih anđa koje ni prišle vrtićima nisu ali znaju tačno šta se tamo i kako radi..


izvini, al kako si to zakljucila, kada vec drugi put spominjes, ono kao da ti je to neki kljucni argument:))).
gabriele gabriele 16:18 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

gavrilo, i ovako sam sumnjala da si gabrijele:).

nije , al ja sumnjam da si ti iz jednog Finskog grada kad imaš tako istančan ukus-
gabriele gabriele 16:39 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Tako ti je i sa ukusima, Ceca (recimo) peva prođi kroz crveno - kakvu poruku ona šalje?

a tek ovo:
"Kevo, upravo sam mrknuo čoveka. Prislonio mu utoku na glavu, povuk'o okidač i sad je bivši. Kevo, tek sam počeo da živim, a sad ode sve dođavola. Kevo, ooo, nisam bre hteo da plačeš, ali štaćeš..." :
milisav68 milisav68 17:14 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus
kakvoj učionici? u školi?

Moje lično iskustvo je iz vrtića, i to baš predškolska generacija, pa zato kažem učionica.
gavrilo1 gavrilo1 17:15 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

milisav68
gavrilo1
Tvojom analizom teksta trebalo bi zabraniti i punk, rok, metal, uzmi neki tekst pa procitaj

Ma ne bre, deca trebaju da slušaju dečije pesmice.


I trebaju piti mleko uvece, da, da
Ali,
Kakve to veze ima sa tvojim komentarom gde si naveo tekst Cecine pesme Prodji samnom kroz crveno, koju si naveo kao primer gde ona poziva decu na valjda brzu i ludacku voznju automobilom?
tadejus tadejus 17:22 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
al brate ima i ovih raznih anđa koje ni prišle vrtićima nisu ali znaju tačno šta se tamo i kako radi..
izvini, al kako si to zakljucila, kada vec drugi put spominjes, ono kao da ti je to neki kljucni argument:))).


pominjala si negdje nekad da su ti djeca odrasla..
a cjenim da nisi ni vaspitačica..
i pride izbjegavaš odgovor na pitanje otkud znaš kako se danas radi u vrtićima..
i eto zaključih da nisi ni ušla u neki današnji vrtić a imaš mišljenje.. a ti si slobodna da me razuvjeriš u svakom trenutku..
tadejus tadejus 17:30 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
pa meni deluje da ti pricas uvek istu pricu- na sve teme, pa onda i ovde deluje kao da vozis neku paralelnu liniju, kao sto kaze gospodjica, jer ti sve ono sto sam rekla, preokrenes na ono sto bi htela ti da kazes.'naci, krenuli smo od sporne kampanje filharmonije,... je l dovoljno polako,...pa sam ja rekla da se buduci postovaoci, konzumenti te muzike odgajaju od malena i da bi drustvo trebalo da bude zainteresovano da izbalansira malo i poradi na kvalitetu i kulturi, ako uopste ima ideju da se nesto promeni- to sve sto sam rekla nije neki moj izmisljeni stav, ono prvo, o zapustenosti i forsiranju granda i pustanju jos u vrticima cecabrene- je tako, a ovo drugo je naprosto svuda, nigde pojedinac ne moze da promeni opste stanje.a ti se na to ubacila sa pricaom, kako to za cecabrene nije tacno i onda pocela da pricas o sebi kao svetlom primeru i grdis druge, kao lenjivce i nesposobnjakovice da nesto ucine, pa im je onda drzava kriva za licne neuspehe, kako njih, tako i njihove dece....sve u svemu, hvala bogu sto drzava ne cini ono sto joj je posao, nego sve zavisi od tebe, pa onda ovi lenji, glupi i nesposobni zavrse u autu i krive drzavu, a pametna i sposobna i vredna tadeus sve obavi kako treba i nije joj drzava kriva., nego dapace.i tako par krugova sa dodacima i nipodastavanjem sagovornika.pa se pozivas na necije godine, pa na pretnju o sipanju supe u licnom iskustvu,ne znam tadeus, ono, paralelni svemiri, meni je u vrticu bilo super, niko maltretiro ni mene ni drugu decu, a svasta nas ucili, kroz skolu prosla super, nikada na privatne casove ni ja ni bilo ko drugi, manje vise isli na razne sekcije i razvijali talente, moja deca isla u drzavni vrtic, najbolji u kraju, razlicita su iskustva, a cecabrena se pustala.i da podvucem najvaznije- ne govorimo o tebi ili o meni, nego o problemu koji evidentno u drustvu postoji, a to da mu je kultura utucena,....ili i to mislis da nije tako:)))ne znam odakle si, al ako ti na ovo sve nemas primedbe, nego prozivas na licnoj osnovi, a tema nije licna, onda verovatno imas losija prethodna iskustva.


andjo sestro pa ko te proziva na ličnoj osnovi?
ja upravo izbjegavam pitanja tipa, a gdje si ti išla u vrtić, a ko je pričao priču o dorćolskom vrtiću.. a ti ih namećeš..
mani se..

a zaključivanja što se tiče..
ajde ovako da te pitam..
ok, bivši sistem je bio super, školski bar, tretirali su nas ko malo vode na dlanu, učili smo super, sve smo znali, motivisani smo na pravi način.. ma milina..
pa kako majku mu dođosmo dovde..
ko su te vaspitačice što danas puštaju cecu? gdje su one u škole išle?
ko je to ispustio te generacije devedesetih?
gdje su oni u škole išli?
i ne pitam te jer bih da raščivijavam ko je kome šta u prošlosti..
pitam te jer sumnjam u tvoje sposobnosti da ocjeniš šta u ddruštvu valja a šta ne i kako ga treba mijenjati..
pa u tom duhu i pričam neku priču kako društva u kom je majka država odgovorna za živote svoje djece građana više nema..
a građani nikako da odrastu al su majci rekli da se nosi
milisav68 milisav68 17:32 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

gavrilo1

Kakve to veze ima sa tvojim komentarom gde si naveo tekst Cecine pesme Prodji samnom kroz crveno, koju si naveo kao primer gde ona poziva decu na valjda brzu i ludacku voznju automobilom?

Ma nije Ceca bitna, to je samo jedan primer.

Može i Rodićeš mi sina, kralja kokaina.

To nema veze sa ukusom, već sa zdravim razumom.

Za takve budalaštine uvek ima vremena, jer su svuda okolo.
gavrilo1 gavrilo1 17:43 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01

Sto neko gore rekao, dogma


gavrilo, i ovako sam sumnjala da si gabrijele:).



Tvojom analizom teksta trebalo bi zabraniti i punk, rok, metal, uzmi neki tekst pa procitaj
I necemo se razumeti nikada jer svet vidimo potpuno drugacije


prvo bi trebalo da naucis cemu koja muzika sluzi, kako je nastala i zasto, iz kojih pravaca vuce korene, pa onda da se ne frljas sa usporedbama.


To ces me ti nauciti kao i svemu naravno

angie01 angie01 17:49 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

pominjala si negdje nekad da su ti djeca odrasla..


jedan sin je veliki, drugi mali, ali je i taj veliki isao u vrtic, kada mu je bilo vreme- ovo stanje od sada, nije od juce, znaci imam iskustvo od nesto ranije i od nesto kasnije, a u dvoristu moje zgrade je vrtic:)))....pa se cuje sta deci pustaju. uostalom, taj tres dreci sa raznih strana, jer ga ljudi vole, odrasli su na njemu.

moja drugarica, koja stanuje na drugom kraju grada, kaze, dodje joj dete kuci i peva neku glupost, pita ona odakle to znas, a dete kaze da to slusaku u vrticu- mislim, sta nije jasno?


i eto zaključih da nisi ni ušla u neki današnji vrtić a imaš mišljenje


sta ti znaci ova vremenska lokacija, kao ja znam od pre hrista, a ti od upravo sada:))))...pa evo, i drugi ti kazu isto sto i ja, al ti znas bolje, jer si se ti potrudila, nisi lenja kao mi sto to govorimo i vodis decu u privatni:)))


a, ne rece, odakle si?

mora da ti je ovo sve veliki pomak, kada si toliko zadovoljna i branis neodbranjivo, dok je nama sit, kako da ti kazem, mi pamtimo bolja vremena, ne mislim samo na Beogradjane u svim mestima je nekako slicno, barem onim sa kojima imam neke kontakte i svi ljudi sa kojima komuniciram imaju isto vidjenje, pa i u medijima se jednako tako analizira situacija- da od kulture nema ni K, a za nju se brine drustvo, ne ovde i ne zato sto sam ja napisala, nego sto je to tako jedino moguce,...drustvo u kome su zatvoreni muzeji, nema nikakvu svest o njihovoj vaznosti, niti ih interesuje, o tome ti pricam, ne o tome sto ja radim sa svojom decom.
gavrilo1 gavrilo1 17:50 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus
angie01
al brate ima i ovih raznih anđa koje ni prišle vrtićima nisu ali znaju tačno šta se tamo i kako radi..
izvini, al kako si to zakljucila, kada vec drugi put spominjes, ono kao da ti je to neki kljucni argument:))).


pominjala si negdje nekad da su ti djeca odrasla..
a cjenim da nisi ni vaspitačica..
i pride izbjegavaš odgovor na pitanje otkud znaš kako se danas radi u vrtićima..
i eto zaključih da nisi ni ušla u neki današnji vrtić a imaš mišljenje.. a ti si slobodna da me razuvjeriš u svakom trenutku..


Vidim da si nova, dobrodosla
Ne znas ti sa kim imas posla
Angie01 se napaja direktno sa dalekovoda,
Vozace te danima o tvom trosku

Poslusaj me i reci joj da je za sve u pravu,
Smanjimo potrosnju struje i sacuvajmo planet

angie01 angie01 18:03 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

pitam te jer sumnjam u tvoje sposobnosti da ocjeniš šta u ddruštvu valja a šta ne i kako ga treba mijenjati..


pa evo da skratimo, jer je ova tvoja postavka nebulozna,

to sto sam ja ovde rekla- nije moja izmisljotina- u svakoj drzavi, pa i u ovoj o kulturi, obrazovanju,... brine drustvo, pa kako brine, tako i izgleda- sta te tu buni?...ne, ovo nije pitanje! samo da shvatis.

poistoj toj analogiji bi prsla svaka sredina da se o njoj ne brine, mozda za duze ili krace vreme u odnosu na prethodnu uredjenost i tradiciju.

izaberi uredjenu zemlju koja brine o svemu sto je vazno i stavi je dvadeset godina u ove uslove, pa sigurno bi prosecan uzorak, da ga tako nazovem, licio na ovaj sada ovde,...sredina je ta koja oblikuje.

tuzno je kada se sistem ne razvija i ne napreduje nego nazaduje, pa onda spominjemo neke stvari iz proslosti kao bolje- nisu bile idealne, kao sto se ti i tebi slicni podsmevate, ali bi normalno bilo da su se te mane ispravljale, a ne kvarilo i ono dobro.


tadejus tadejus 18:05 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01


i eto zaključih da nisi ni ušla u neki današnji vrtić a imaš mišljenjesta ti znaci ova vremenska lokacija, kao ja znam od pre hrista, a ti od upravo sada:))))...pa evo, i drugi ti kazu isto sto i ja, al ti znas bolje, jer si se ti potrudila, nisi lenja kao mi sto to govorimo i vodis decu u privatni:)))a, ne rece, odakle si?
mora da ti je ovo sve veliki pomak, kada si toliko zadovoljna i branis neodbranjivo, dok je nama sit, kako da ti kazem, mi pamtimo bolja vremena, ne mislim samo na Beogradjane u svim mestima je nekako slicno, barem onim sa kojima imam neke kontakte i svi ljudi sa kojima komuniciram imaju isto vidjenje, pa i u medijima se jednako tako analizira situacija- da od kulture nema ni K, a za nju se brine drustvo, ne ovde i ne zato sto sam ja napisala, nego sto je to tako jedino moguce,...drustvo u kome su zatvoreni muzeji, nema nikakvu svest o njihovoj vaznosti, niti ih interesuje, o tome ti pricam, ne o tome sto ja radim sa svojom decom.


anđo tebi baš treba sve po pet puta
obrati pažnju

tadejus

moj šestogodišnjak nikad nije čuo za cecu..ali je u vrtiću imao priliku da čuje kako vaspitačica svira klavir i hramoniku..ide u državni vrtić..


i sad šta ti uradiš.. po automatizmu zaključiš da sigurno pričam o privatnom vrtiću i bla bla šta ja znam, bla bla, branim neodbranjivo..
a ja lijepo rekla da ide u državni vrtić
lijepo rekla da u isti dolaze iz 13 različitih krajeva grada
da je dostupan svima, samo treba da predaju zahtjev za upis..
i šta si ti svega zaključila..
ništa, država je sranje, nema tu šta ko da spori..
i da, naravno, pride da pitaš opet a odakle sam to ja.. al da ne budem lična kad odgovorim..
angie01 angie01 18:06 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

To ces me ti nauciti kao i svemu naravno


meni vazno da ti dobijes sendvic, a kako deluje, moze biti i dva,

...drago mi je zbog tebe.
angie01 angie01 18:16 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

po automatizmu zaključiš


negde si napisala da tvoji idu u privatni, mrzi me da se vracam, mozda si promenila,...al sve jedno, to sto tvojoj deci vaspitacica svira klavir- za svaku pohvalu, jos uvek ne negira ovo drugo,....i Drnka je devedesetih bila skola za primer, dok su se druge prilagodile sistemu. pa su mame cija su deca isla u tu skolu, pricale savim drugu pricu od ostalih.

ali ovaj problem o zapustenosti kulture u Srbiji je oste vidljiv, pa ne vidim sto zamers kada se to ovde izgovori....o tome govore i ovi plakati,...sad da l na pravi nacin, je drugo pitanje.


i da, naravno, pride da pitaš opet a odakle sam to ja.. al da ne budem lična kad odgovorim..


pa ovo sve gore je licno, ja ovo, ja ono, a vi se ne trudite dovoljno i hteli biste ovo i ono- pa mogu da ti kazem kako ja, al to ne menja opste stanje, je l kapiras?

a pitam te odakle si, jer se ponasas kao neko ko je dosao na bolje, kada vecini smeta zapistenost i nebriga, ti je ni neuocavas, nego drzis lekcije o vrednoci i trudu.

ili mozda i ti treba da dobijes sendvic:))
tadejus tadejus 18:26 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
negde si napisala da tvoji idu u privatni, mrzi me da se vracam, mozda si promenila,...al sve jedno, to sto tvojoj deci vaspitacica svira klavir- za svaku pohvalu, jos uvek ne negira ovo drugo,....i Drnka je devedesetih bila skola za primer, dok su se druge prilagodile sistemu. pa su mame cija su deca isla u tu skolu, pricale savim drugu pricu od ostalih.
ali ovaj problem o zapustenosti kulture u Srbiji je oste vidljiv, pa ne vidim sto zamers kada se to ovde izgovori....o tome govore i ovi plakati,...sad da l na pravi nacin, je drugo pitanje..
pa ovo sve gore je licno, ja ovo, ja ono, a vi se ne trudite dovoljno i hteli biste ovo i ono- pa mogu da ti kazem kako ja, al to ne menja opste stanje, je l kapiras?a pitam te odakle si, jer se ponasas kao neko ko je dosao na bolje, kada vecini smeta zapistenost i nebriga, ti je ni neuocavas, nego drzis lekcije o vrednoci i trudu.ili mozda i ti treba da dobijes sendvic:))


naravno da nisam napisala da ide u privatni vrtić pa mijenjala.. citirala si svaki od mojih postova pa se vrati i vidi šta si citirala..
a ne pominjem taj vrtić prvi put..
i ne pominjem ni mogućnost izbora i tog i takvog vrtića prvi put kao ni činjenicu da je i izbor škole u potpunosti u moži roditelja..
od toga da odu na sajt ministarstva www.mpn.upis.gov.rs pa se tamo informišu o tome kakav uspjeh ostvaruje škola koja im je najbliža..
kakve u ostale škole..
koje su najbolje..
pa onda i vide šta treba da urade da dijete u najbolju školu i upišu (ništa posebno, samo treba da papire umjesto u aprilu predaju u januaru ako odabrana škola nije na opštini na kojoj su prijavljeni)..
e kad to urade..
onda će možda te loše škole i ti loši vrtići u kojima se djeci pušta ceca da ostanu bez djece, pa da se malo počešu po glavi šta im je činiti, jer sa djecom odoše i prihodi, a onda možda i sama škola..
i tako se mijenja taj sistem koji ti kažeš da ništa ne valja..
al jbg lijeno dupe da se mrdne ipak mora..
ne može dijete da se odvuče u vrtić u dvorištu zgrade i onda kuka kako tamo slušaju cecu..
nek je vala i slušaju kad ste tolike ovce da im ostavljate djecu
tess tess 18:31 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
a, ne rece, odakle si?

mora da ti je ovo sve veliki pomak, kada si toliko zadovoljna i branis neodbranjivo, dok je nama sit, kako da ti kazem, mi pamtimo bolja vremena


[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=PbWT7cpbT78[/youtube]
angie01 angie01 18:42 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

e kad to urade..
onda će možda te loše škole i ti loši vrtići u kojima se djeci pušta ceca da ostanu bez djece, pa da se malo počešu po glavi šta im je činiti, jer sa djecom odoše i prihodi, a onda možda i sama škola..


pa ne moze ceo grad da stane u te skole i vrtice, nego je valjda obaveza nadleznih, koje gradjani placaju da svima obezbede kvalitetne uslove- je l mozes to nekako da preradis.

svaka drzava ima institucije placene od gradjana kroz namete razne vrste da se brinu o stvarima od opsteg interesa, kao sto su obrazovanje, zdravstvo, kultura,sudstvo,.... i problem nastane kada to ne cine kako treba i nikakve lijene guzice tu nemaju nikakvu ulogu, kao sto ni tvoja nelijena nije promenila stvari.

moja deca nisu isla u vrtic u dvoristu....e, hebiga:).


i tako se mijenja taj sistem koji ti kažeš da ništa ne valja..


ne kazem ja- to je fakat!


i opet ne rece odakle si nam stigla,...da si bar pre, pa da fino svi ranije naucimo to o izboru vrtica:).

evo samo jos primer o domu zdravlja,...moj je npr, katastrofa, al mu ja pripadam teritroijalno i nece me primiti u onaj u drugom delu grada- gde je bolje, a neko prime pare od svih nas, da i ovde kod mene bude pristojno,....ili je za tebe resenje da ceo grad ide u taj jedan u kome je bolje nego u ostalima.
predatortz predatortz 18:45 23.03.2015

Re: ako mogu plakati


i opet ne rece odakle si nam stigla,...da si bar pre, pa da fino svi ranije naucimo to o izboru vrtica:).


Što? Evo, ja sam došao iz Tuzle. Jesi li ti nešto posebnija od mene, jer nisam odavde?
tadejus tadejus 18:48 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
pa ne moze ceo grad da stane u te skole i vrtice, nego je valjda obaveza nadleznih, koje gradjani placaju da svima obezbede kvalitetne uslove- je l mozes to nekako da preradis.svaka drzava ima institucije placene od gradjana kroz namete razne vrste da se brinu o stvarima od opsteg interesa, kao sto su obrazovanje, zdravstvo, kultura,sudstvo,.... i problem nastane kada to ne cine kako treba i nikakve lijene guzice tu nemaju nikakvu ulogu, kao sto ni tvoja nelijena nije promenila stvari.moja deca nisu isla u vrtic u dvoristu....e, hebiga:).
i tako se mijenja taj sistem koji ti kažeš da ništa ne valja..ne kazem ja- to je fakat!i opet ne rece odakle si nam stigla,...da si bar pre, pa da fino svi ranije naucimo to o izboru vrtica:).evo samo jos primer o domu zdravlja,...moj je npr, katastrofa, al mu ja pripadam teritroijalno i nece me primiti u onaj u drugom delu grada- gde je bolje, a neko prime pare od svih nas, da i ovde kod mene bude pristojno,....ili je za tebe resenje da ceo grad ide u taj jedan u kome je bolje nego u ostalima.


pa anđo primićete i u domu zdravlja u drugom kraju grada.. sve što treba da uradiš jeste da preneseš karton.. ako treba i to ću da ti napišem kako se radi..
al tebi ako je lakše da ideš u taj svoj loš..
i onda kukaš kako je loš..
jbg idi..
i onda kaži sebi kako ti to ne radiš zato što si lijena nego se brineš za sistem.. jer kako će jadan sistem.. propašće ako svi pokušaju da odu tamo gdje je bolje a ovima lošima okrenu leđa..
na to si dodaj i priču kako je to sve nekad bilo mnogo bolje..
i onda sjedi lijepo i čekaj da ta država više uradi nešto
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:53 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

onda će možda te loše škole i ti loši vrtići u kojima se djeci pušta ceca da ostanu bez djece


Ovde mašiš Tadejus.
Ne može i ne treba država da čeka da neki direkltor vrtića skapira da Ceci nije mesto tu, to država mora da uredi.

Uvek će biti boljih i lošijih, ali neki minimum kvaliteta mora postojati u svima.
A minimum mora da podrazumeva da nema Cece u vrtićima.
predatortz predatortz 18:56 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

A minimum mora da podrazumeva da nema Cece u vrtićima.


Moja deca su do pre par godina išla u vrtić. Doduše, ne u Beogradu. Nije bilo Cece. Bili 'Kolibri', Laković i taj 'repertoar'. Sa Cecom, Severinom i sličnim devijacijama su se sretali na proslavama rođendana, u igraonicama. No, to zavisi od roditelja. Kada su slavili moji, žena i ja to nismo dozvoljavali.
tadejus tadejus 18:59 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

hoochie coochie man
onda će možda te loše škole i ti loši vrtići u kojima se djeci pušta ceca da ostanu bez djeceOvde mašiš Tadejus.
Ne može i ne treba država da čeka da neki direkltor vrtića skapira da Ceci nije mesto tu, to država mora da uredi.Uvek će biti boljih i lošijih, ali neki minimum kvaliteta mora postojati u svima.A minimum mora da podrazumeva da nema Cece u vrtićima.


pa direktor je država u ovom slučaju..
i država je taj roditelj koji dovodi to dijete da sluša cecu i ništa ne čini..
jer država na koju ti ovde misliš je već vrlo detaljno propisala program rada u vrtićima.. i ima inspekcije koje taj rad kontrolišu..
ali teško će nametnuti 100% ispunjenje i programa i njegove kontrole ako se ne uključe i roditelji, pa i time što će odbiti djecu da vode u takve ustanove..

btw. ne pričam ni čisto onako teorijski
naša područna škola upravo je iz ove priče
diša je bio neki sps debil, doveo je školu bukvalno pred zatvaranje (2 odjelenja su minimum, a minimum po odjelenju 15 đaka, dakle škola mora imati bar 30 đaka da bi radila, bar u gradskoj sredini)..
pa su promjenili direktora, drastično promjenili pristup.. pa rade.. vidjećemo.. ne mijenjaju se rezultati preko noći, ali to je način promjene..
angie01 angie01 19:00 23.03.2015

Re: ako mogu plakati


Što? Evo, ja sam došao iz Tuzle. Jesi li ti nešto posebnija od mene, jer nisam odavde?


predatore, procitaj sve sto sam napisala, ne samo taj izdvojeni deo, pa ces onda i razumeti da taj kontekst koji si postavio- ne postoji.
angie01 angie01 19:02 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Bili 'Kolibri', Laković i taj 'repertoar'.


to i jeste za njih- bas lepo.
predatortz predatortz 19:02 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01

Što? Evo, ja sam došao iz Tuzle. Jesi li ti nešto posebnija od mene, jer nisam odavde?


predatore, procitaj sve sto sam napisala, ne samo taj izdvojeni deo, pa ces onda i razumeti da taj kontekst koji si postavio- ne postoji.


Pročitao sam. Vodite veoma zanimljivu diskusiju. Dva koncepta, rekao bih... Jedino mi se ovaj deo sa insistiranjem na 'čistoći' ni malo ne dopada.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:04 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Moja eca su do pre par godina išla u vrtić. Doduše, ne u Beogradu. Nije bilo Cece. Bili 'Kolibri', Laković i taj 'repertoar'. Sa Cecom, Severinom i sličnim devijacijama su se sretali na proslavama rođendana, u igraonicama. No, to zavisi od roditelja. Kada su slavili moji, žena i ja to nismo dozvoljavali.



Ma vidi Pred, ja stvarno ne znam pouzdano ima li Cece ili nema u vrtićima, ali ona je postala tema ovog razgovora u kontekstu "šta ako neki roditelj baš hoće da mu deca slušaju Cecu u vrtiću".
Odgovor na to pitanje je, e ne može, neka on to želi koliko hoće, ne može.

A što se tiče sadašnjeg i onog bivšeg sistema obrazovanja, a i to je pominjano u razgovoru, ( ti nadam se znaš da ja o toj bivšoj državi mislim sve najgore, bilo ne vratilo se) ipak verujem da je ono obrazovanje, ako zanemraimo ideološku komponentu, bilo ispred ovoga sad.
gabriele gabriele 19:06 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

imaš pravo na svoje lične stavove i zablude, ali mani se jeftinog psihologiziranja i lepljenja etiketa, jer će ti se pljuvačka vratiti u lice.

vi ste burzovni mešetar za psihologizranje.Na koje etikete mislite .Pa vidite da se nadrielita napujdala ljepljena etiketa "simentalkama", zaboravljanje na De gustibus non est disputandum,kao osnovu kulture,a najgore sprdanje sa ljudima koji po sili zakona (dakle oružanoj sili) treba da plaćaju ono što im ne treba,
a što se pljuvačke tiče , nemam antigravitacisku pljuvačku
predatortz predatortz 19:08 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
Bili 'Kolibri', Laković i taj 'repertoar'.


to i jeste za njih- bas lepo.


To je ono što ti tadejus pokušava da objasni. Znam nekoliko vaspitačica iz njihovog bivšeg vrtića. Žene, privatno, slušaju Cecu. Još gore - slušaju Stoju. Ali, na poslu nisu smele ni da pomisle da ih puste. Jbga, ima kodeks...

Ja sam od direktora tražio da se ukloni partijska zastava iz računovodstvene službe. Pozvao se na zakon po kom partijsko obeležje ne sme da bude u vaspitnim i obrazovnim ustanovama. Naložio čovek službenicama da je uklone, iako se radi o zastavi njegove stranke.
Zašto?
Zna čovek da sam 'lud', da neću ćutati, da ću pisati mail inspekciji...

To je ono što treba raditi. Čuješ Cecu u vrtiću, odeš kod direktora i pitaš ga :

Gde sam ja ostavio dete? U predškolsku ustanovu, ili u Erin motel?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:09 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

ali teško će nametnuti 100% ispunjenje i programa i njegove kontrole ako se ne uključe i roditelji,


Zna se koje plaćen da ispunjava program i kontroliše, nisu to roditelji dece.
To naravno ne isključuje pravo i obavezu roditelja da svoju decu spasavaju kojekavih budala, pa bile one i državni činovnici i direktori vtića, ali ako se negde oglasi Ceca u vrtiću, rešenje sigurno nije ispisujte decu, nego menjajte budalu.
angie01 angie01 19:09 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

pa anđo primićete i u domu zdravlja u drugom kraju grada.


je l kapiras sta ti ja govorim, ili teras svoje- ne moze ceo grad u jedan dom zdravlja, skolu, vrtic- ne pricamo o pojedincu, koji resava svoj licni problem- nego o opstem stanju.

ne treba ti mene da ucis kako da se ja snadjem, nego treba da se stvari dovedu u red, kako u Beogradu, tako i u ostalim mestima....to su gradjani sve platili, ako ne zele da rade kako treba, nek ne uzimaju kintu, pa ce svi ici privatno- u skole, kod lekara,...al ovde je tema nesto drugo, sto ima veze sa tim odgovornim, vec sam sve napisala i mrzime da se vozim u ovim krugovima, gde je tebi zakljucak- lijena guzica gradjana.
tadejus tadejus 19:14 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
ako ne zele da rade kako treba, nek ne uzimaju kintu..


jao jeste, to je rješenje..
i to nek se toga dosjete sami.. mislim tog neuzimanja para..
jer ako se ne dosjete..
smorićete ih kuknjavom
predatortz predatortz 19:16 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

A što se tiče sadašnjeg i onog bivšeg sistema obrazovanja, a i to je pominjano u razgovoru, ( ti nadam se znaš da ja o toj bivšoj državi mislim sve najgore, bilo ne vratilo se) ipak verujem da je ono obrazovanje, ako zanemraimo ideološku komponentu, bilo ispred ovoga sad.


Grešiš. Moji su osnovci, tek im formiram radne navike, proveravam ih, pratim šta i kako uče.
Nas su učili da 'taložimo' znanje. Njih uče da razmišljaju. Matematika im traži da mnogo više 'klikeraju' nego što smo mi to radili. Nas su učili šablonima, njih uče prepoznavanju problema.

Što se ideološke indoktrinacije tiče, stvari se nisu promenile. Znaš da ni ja nisam za onu priču, ali moja deca moraju da pohađaju veronauku, kao što su mene trovali Titovim stazama revolucije, Marksizmom i sličnim sranjima. Predmet nije fakultativan, nema druge opcije, ocena nije opisna i ulazi u prosek. Govorim o Republici Srpskoj.
tadejus tadejus 19:16 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

hoochie coochie man
Zna se koje plaćen da ispunjava program i kontroliše, nisu to roditelji dece.To naravno ne isključuje pravo i obavezu roditelja da svoju decu spasavaju kojekavih budala, pa bile one i državni činovnici i direktori vtića, ali ako se negde oglasi Ceca u vrtiću, rešenje sigurno nije ispisujte decu, nego menjajte budalu.


a kako da promjeniš budalu osim ako pokažeš da budala ne radi dobro tako što ćeš odbiti da mu odvedeš dijete.
ovo se btw. i dešava..
pogledajte na pomenutom sajtu ministarstva prosvjete koji je broj učenika u lošijim školama a koji u boljim.. na istim opštinama..
samo ne ide preko noći..
i ima uvijek ovih upornoh što bi da objasne kako to ne mere tako.. urušiće se sistem
angie01 angie01 19:16 23.03.2015

Re: ako mogu plakati


To je ono što ti tadejus pokušava da objasni.


:))),... je l ti kapirs da to vecini ne smeta, ni tom inspektoru sto bi trebalo da reaguje,...pa u ministarstvu prosvete, npr, ti inspektori jedva da nesto i rade, a ako dodje, najebalo ti dete posle- to je problem, otuda i onakvi plakati,

al, mrzi me vise da objasnjavam

taj fazon, da sve sto ti treba moras sam da isteras- ne resava nista, jer su to sluzbe koje ti vec placas da obave posao umesto tebe, a ovako kako je, ti za svako sranje moras da se informises, konsultujes, da bi znao kako da im dokas- i to samo za tvoj slucaj, ako budes dovoljno uporan.

to znaci, da ti svakog dana treba sa nekim da se gurkas, ubedjujes, pa kome to treba.
predatortz predatortz 19:20 23.03.2015

Re: ako mogu plakati


taj fazon, da sve sto ti treba moras sam da isteras- ne resava nista, jer su to sluzbe koje ti vec placas da obave posao umesto tebe,


Zajebi službe, kad su moja deca u pitanju. Ako ne ide po protokolu, onda ću malo da 'poguram' te službe, ćate i birokrate. I podviknuću, ako treba...
tadejus tadejus 19:22 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
to znaci, da ti svakog dana treba sa nekim da se gurkas, ubedjujes, pa kome to treba.


pa upravo to ne treba da radiš..
nikakvo svakodnevno gurkanje..
nego izbjegavaj loše a biraj dobre institucije gdje god ima izbora (a često ga ima)..
vrijeme će onda uraditi svoje..
al taj kounizam nas je toliko osakatio da nam je i kad imamo izbor teško da ga napravimo..
prije ćemo čitavu teoriju da smislimo (od svi su isti do pojedinac nije sistem) nego da napravimo fakin izbor
angie01 angie01 19:27 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Jedino mi se ovaj deo sa insistiranjem na 'čistoći' ni malo ne dopada.


ako si tako shvatio, nisi procitao sve- ja ne mislim da je celo drustvo Beograd, cesto idem u druge gradove i postujem i volim te ljude koje srecem i sa kojima komuniciram, a pitanje sam postavila jer se namece, a ne da bih potencirala to sto tebe svrbi:).

pri tome, cesto se desi da je u manjim gradovima nesto mnogo bolje, jer se ljudi poznaju, pa ih je sramota da rade neke stvari koje ovde lagano prolaze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:31 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Grešiš. Moji su osnovci, tek im formiram radne navike, proveravam ih, pratim šta i kako uče.
Nas su učili da 'taložimo' znanje. Njih uče da razmišljaju. Matematika im traži da mnogo više 'klikeraju' nego što smo mi to radili. Nas su učili šablonima, njih uče prepoznavanju problema.

Što se ideološke indoktrinacije tiče, stvari se nisu promenile. Znaš da ni ja nisam za onu priču, ali moja deca moraju da pohađaju veronauku, kao što su mene trovali Titovim stazama revolucije, Marksizmom i sličnim sranjima. Predmet nije fakultativan, nema druge opcije, ocena nije opisna i ulazi u prosek. Govorim o Republici Srpskoj.


Ma meni strašno smeta ovo štancovanje petica i vukovaca.
To naprosto briše kriterijume. Ne znaš više da li vukovac stvarno nešto zna ili je sve to boga pitaj kako postignuto.
Nekada je petica bila siguran znak da đak zna, i to ne samo pitanja iz aktuelnih lekcija, nego skoro celokupno gradivo.
Ustaneš, odgovaraš, i profa često kaže, ajd da vidimo može li petica, pa zavuče pitanje sa početka knjige.
Sad to tako ne funkcioniše.

Moje ćere su takođe imale najviše ocene, vukovci, uvek petice i sve to, ali, veruj mi, uvek sam imao malu zebnju da li su one stvarno baš tako dobri đaci ili je to neka stihija petica i vukovaca.
Jednostavno, previše vukovaca je bilo u njihovim odeljenjima, preko polovine, pa onda posumnjaš i u svoju decu, naravno.

predatortz predatortz 19:32 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

a ne da bih potencirala to sto tebe svrbi:).


Svrbi me to što nisam Beogradžanin? Grešiš, sestro. Silno grešiš... Znam da ima ljudi sa takvim kompleksima. Sitne duše, šta da ti kažem. Kao i oni kojima je 'izodavde sam' jedina referenca u životu.
predatortz predatortz 19:37 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

To naprosto briše kriterijume. Ne znaš više da li vukovac stvarno nešto zna ili je sve to boga pitaj kako postignuto.


I to se menja. U razredima mojih sinova ima po dvoje, troje, sa svim peticama. Mlađi na polugodištu 'omanuo' iz Prirode.
Svaki mesec moraju biti ocenjeni, pismeno i usmeno. Moraju imati kontinuitet u radu. Meni se ova reforma dopada.
angie01 angie01 19:40 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

nego izbjegavaj loše a biraj dobre institucije gdje god ima izbora (a često ga ima)..


pa to svi rade, al nema od toga leba.


al taj kounizam nas je toliko osakatio da nam je i kad imamo izbor teško da ga napravimo..
prije ćemo čitavu teoriju da smislimo (od svi su isti do pojedinac nije sistem) nego da napravimo fakin izbor


jer ovo je nevidjena glupost, izvini,... ja dosta zivela u drugim drustvenim uredjenjima, pri tome, nas je bio socijalizam, a razlika je bitna- i svuda stvari funkcionisu onako kako je drustvo uredjeno,...mislim da bi se jedan Nemac presamitio da mu predlozis da se gurka i isteruje ono sto bi odgovorni trebalo pod obavezno da urade.

...lijene guzice, hebigica.

to oko pojedinca i sistema,...ako ne postavis konstrukciju, onda ce svaki pojedinac da trckara na razlicit nacin i to je opsti haos koji ne daje rezultate, sem opet, tu i tamo za pojedinca, i omogucava korupciju, pojedinac bi trebalo da se zakaci za konstruciju u stvarima za koje je drzava zaduzena, zato i sluze izbori da izabere kakvu zeli,...ovako je jedina ponudjena konstrukcija- partijska i to lazna, jer se vec naviklo da se snalazis kako znas i umes.


edit- nas su u skoli vodili u pozoriste u operu, muzeje,....moju decu nisu ni jednom, nema problema, vodimo ih mi, ali neku decu ne vode roditelji, nije bitan razlog, bitno je da tako nece steci naviku, nece im biti blisko, nece uopste znati sta se tamo desava,nece imati sansu da im se dopadne, da zavole, nego ce na splavove,...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:41 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

I to se menja. U razredima mojih sinova ima po dvoje, troje, sa svim peticama. Mlađi na polugodištu 'omanuo' iz Prirode.


Dobro je ako je tako.
Ja, evo već treća godina, nisam baš u tim vodama, odrasla deca, pozavršavala gimnazije, pa ne znam baš, ali dok je trajalo bio mi je čak malo i neprijatno da pričam o njihovim uspesima.
Nisam bio siguran da li je to baš neki naročiti uspeh.
predatortz predatortz 19:46 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

hoochie coochie man
I to se menja. U razredima mojih sinova ima po dvoje, troje, sa svim peticama. Mlađi na polugodištu 'omanuo' iz Prirode.


Dobro je ako je tako.
Ja, evo već treća godina, nisam baš u tim vodama, odrasla deca, pozavršavala gimnazije, pa ne znam baš, ali dok je trajalo bio mi je čak malo i neprijatno da pričam o njihovim uspesima.
Nisam bio siguran da li je to baš neki naročiti uspeh.


I ja ti pričam na osnovu ličnog iskustva. Moji idu u treći i drugi, u Rep. Srpskoj. Programi su slični ovdašnjim, jedina razlika je u tome što tamo osnovna traje devet godina, a ovde imaš obavezno predškolsko.

Nekome iz ministarstva je ušlo iz dupeta u glavu, neko je shvatio da broj odličnih i nivo znanja nisu u srazmeru. Podigli su lestvice za po dva, tri boda na testovima. Sad se ne iznenadim ako neki put dobiju četiri, a znam da su učili jer sam ih ja ispitivao. Brzopletost, pogrešno sabran broj i eto četvorke...
tadejus tadejus 19:58 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

hoochie coochie man
Ma meni strašno smeta ovo štancovanje petica i vukovaca.To naprosto briše kriterijume.


to je umnogome globalni trend
evo pročitaj kako se siroti stariji diplomci Harvarda žale kako desetka više nije što je nekad bila
pa kritičari rekoše kako je problem u tome što škole hoće da privuku studente poklanjanjem ocjena (to su ovi naši što tvrde da roditelji izmamljuju petice pritiscima)..
a odbrana kaže da je stvar u tome da su studenti danas ambiciozniji, nogo više njih postiže traženi maksimum pa tako i biva ocjenjeno..
vjerovatno istine ima na obe strane..
a ja bih rekla da ova druga istina preteže..
mnogo se više djece danas mnogo više trudi..
lijene guzice to tumače kao da je zakazao sistem, ne uče djecu u školi pa moraju na dodatne časove..
ne
uče ih kako su i nas učili (često i isti profesori).. ali sada roditelji od djece očekuju mnogo više..
nije više dovoljno samo učestvovati..
pa ih i mnogo više postiže najbolje rezultate..
ja sam ubjeđena da bi mene ondašnju sa 6 godina moj šestogodišnjak prosto oduvao iz mjesta znanjem i sposobnostima.. školski sistem prosto ne stiže da digne ljestvicu koliko klinci stižu da nauče više, brže i bolje..
ne naravno svi i to je nesreća sistema u kom danas živimo
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:30 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

mnogo se više djece danas mnogo više trudi..
lijene guzice to tumače kao da je zakazao sistem, ne uče djecu u školi pa moraju na dodatne časove..


E vidiš i ovo, ti dodatni časovi.
Ne mora se to, i to se, čini mi se, prihvatilo kao obavezno, ili možda tek moderno, a u svakom slučaju je dosta masovno.
A ne mora.
Iz svog iskustva govorim, nikada ni jedan dodatni čas (svoj rad sa decom dok je to imalo smisla, a koga i nije bilo nešto previše, naravno ne računam) i sve je funkcionisalo.

A da se više vremena provodi u učenju sad nego u moje (davno prošlo) vreme, pa provodi se.
Moguće je da ima nečeg i na toj strani, možda nije baš sve u nižem kriterijumu.
Ali da ima i štancovanja, ima.
Upoznamo svi po nekad neko dete, ne treba mnogo da se zaključi koliko to dete zna, a onda čuješ..vukovac!


ja sam ubjeđena da bi mene ondašnju sa 6 godina moj šestogodišnjak prosto oduvao iz mjesta znanjem i sposobnostima

To sigurno, ali to je valjda normalno, to vreme samo sobom nosi.
tadejus tadejus 20:33 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
nego izbjegavaj loše a biraj dobre institucije gdje god ima izbora (a često ga ima)..

pa to svi rade, al nema od toga leba.


pa kako svi rade kad evo ti reče da ti ne radiš.. ideš u taj loš dom zdravlja i kukaš a ne prelaziš u bolji jer se kao brineš da ne propadne sistem..
jesus
i takva je većina..
ne radi ništa, a ubjeđena je kako radi sve, samo eto, nema leba..

angie01

al taj kounizam nas je toliko osakatio da nam je i kad imamo izbor teško da ga napravimo..prije ćemo čitavu teoriju da smislimo (od svi su isti do pojedinac nije sistem) nego da napravimo fakin izbor


jer ovo je nevidjena glupost, izvini,... ja dosta zivela u drugim drustvenim uredjenjima, pri tome, nas je bio socijalizam, a razlika je bitna- i svuda stvari funkcionisu onako kako je drustvo uredjeno,...
mislim da bi se jedan Nemac presamitio da mu predlozis da se gurka i isteruje ono sto bi odgovorni trebalo pod obavezno da urade....
lijene guzice, hebigica.
to oko pojedinca i sistema,...ako ne postavis konstrukciju, onda ce svaki pojedinac da trckara na razlicit nacin i to je opsti haos koji ne daje rezultate, sem opet, tu i tamo za pojedinca, i omogucava korupciju, pojedinac bi trebalo da se zakaci za konstruciju u stvarima za koje je drzava zaduzena, zato i sluze izbori da izabere kakvu zeli,...ovako je jedina ponudjena konstrukcija- partijska i to lazna, jer se vec naviklo da se snalazis kako znas i umes.edit- nas su u skoli vodili u pozoriste u operu, muzeje,....moju decu nisu ni jednom, nema problema, vodimo ih mi, ali neku decu ne vode roditelji, nije bitan razlog, bitno je da tako nece steci naviku, nece im biti blisko, nece uopste znati sta se tamo desava,nece imati sansu da im se dopadne, da zavole, nego ce na splavove,...


pa šta si vidjela anđo u tim drugim sistemima?
je država sve uradi za tebe a ti samo lezi lebe da te jedem prošetaš do najbliže škole, liferuješ dijete, i šta vam bog da?
il si možda vidjela da se planira kupovina kuće spram škole, da se nerođena djeca prijavljuju za najbolje vrtiće, da se priprema za SAT plaća desetine hiljada dolara (šta, ne valja im školski sistem)..
tadejus tadejus 20:37 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

hoochie coochie man
to sigurno, ali to je valjda normalno, to vreme samo sobom nosi.


pa to ti pričam.. "vrijeme" nosi to da svi težimo ka višem, boljem, bržem.. dodaj po želji.. i mnogi težimo uspješno.. pa školski program ne stiže da digne ljestvicu dovoljno da i dalje većina ne može da stigne sve što se traži.. pa pljušte petice..

dodatni časovi..
pa naravno da ne moraju.. ne mora ni petica.. može i da se vrati u ono vrijeme kad su djecu brijali do glave da ne zapate vaške..
al što bismo
8c_competizione 8c_competizione 22:27 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Išla sam u jaslice, pa u vrtić, pa u osnovnu, srednju i prvih par godina faksa u bivšoj Yu. Nikad nigde nisam čula lepu Brenu, sem na TV-u negde slučajno. Slušali smo rok. Čitali smo puno. Profesorka latinskog nam je prvog časa na početku školske godine predavala lekciju. Sledećeg nam je tresnula kontrolni bez najave. Ceo razred je dobio keca. Nije bilo šanse da ne pročitaš lektiru. Nije bilo šanse da roditelj dođe i traži da detetu nastavnik popravi ocenu, eto tako. Ustajali smo kad predavač uđe u razred. Učili smo jer su nas učili da je obrazovanje važno u životu, per se, ne samo radi materijalnog uspeha. Učili smo jer su nas učili da to obogaćuje duh i izoštrava um. Tamo gde sam ja živela bilo je tako. Može biti da smo živele u nekim paralelnim dimenzijama, ko že ga znati.


slicno i kod mene, samo par generacija mladji
8c_competizione 8c_competizione 22:33 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

Kome uopšte trebaju te opšte-kulturne trivijalnosti


kome to uopste treba kada moze Betoven da ti svira na svadbi? udri brigu na veselje



hajkula1 hajkula1 23:29 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

i ne pominjem ni mogućnost izbora i tog i takvog vrtića prvi put kao ni činjenicu da je i izbor škole u potpunosti u moži roditelja..



Nije baš, slobodan izbor roditelja, ni vrtić a ni škola. Pogotovo bolji vrtići i bolje škole.

Od slučaja do slučaja. (Za vrtić se dugo čeka.)
angie01 angie01 23:35 23.03.2015

Re: ako mogu plakati

pa kako svi rade kad evo ti reče da ti ne radiš.. ideš u taj loš dom zdravlja i kukaš a ne prelaziš u bolji jer se kao brineš da ne propadne sistem..


gde si to procitala, ajd se vrati , pa vidi sta pise.




je država sve uradi za tebe a ti samo lezi lebe da te jedem prošetaš do najbliže škole, liferuješ dijete, i šta vam bog da?


u bre, tadeus, meni uvek bilo bez veze kada te napadaju, jos ti lupala preporuke, al izgleda da nisam bas dobro citala sta pises- pa ti si zeno- cisti fejk, ne znam sto se kurcis, kada se sluzis ovakvim glupostima, a vec smo ih prosli par puta.

verovatno sam imala veca ocekivanja, a tebi ovo domet,...brate/sestro ti ono imas skroz neobradjenu skorojevicku mantru.

prvo imas pricu da ne treba drzava da radi za tebe, pazi ni ono sto treba:))), posle ti je prica, da treba da sam isterujes, pa dok ne shavte:))), a sad smo se vratili na podizanje guzice u trazenju kuce kod dobre skole:)))...pa ti si, ono lik!

ne zna sta da ti velim, jedno dete mi islo u privatnu americku skolu, jer nije bilo druge koju je kao stranac mogao da pohadja, a posle su mi deca isla u pablik skole - mali u najblizu i sve je bilo u redu, mnogo bolje nego u Monte Sori u koju su upisivali mahom dodjosi, lozili se na ime, veliki je isao u art gimnaziju, najstariju u gradu, drzavnu- isto tako sve bilo super, mi stanovali gde nam je odgovarlo kao lokacija- urban kraj, sve na 10 min, sto je tesko naci, sve isto tako i na drugim mestima gde smo ziveli.

ne kapiram nikako sta ti znaci lezi lebu da te jedem,liferujes dete u najblizu skolu, pa sta ti bog da- to zvuci kao trip,...mislim, kojim pravom, otkud ti znas koliko se bilo ko trudi i koliko je angazovan i koji su mu rezultati,...mi ovde pricamo o evidentnom problemu, koji si ti kroz bezbroj komentara svela na svoj svetao primer, koji veze sa temom nema, i krivce lijena dupeta, ono stvarno suludo....
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:25 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

predatortz
A što se tiče sadašnjeg i onog bivšeg sistema obrazovanja, a i to je pominjano u razgovoru, ( ti nadam se znaš da ja o toj bivšoj državi mislim sve najgore, bilo ne vratilo se) ipak verujem da je ono obrazovanje, ako zanemraimo ideološku komponentu, bilo ispred ovoga sad.



Što se ideološke indoktrinacije tiče, stvari se nisu promenile. Znaš da ni ja nisam za onu priču, ali moja deca moraju da pohađaju veronauku, kao što su mene trovali Titovim stazama revolucije, Marksizmom i sličnim sranjima. Predmet nije fakultativan, nema druge opcije, ocena nije opisna i ulazi u prosek. Govorim o Republici Srpskoj.


Ne razumem šta fali marksizmu? Marksa izuzetno cenim. Smatram da je Gručo Marks bio izuzetan komičar.
tasadebeli tasadebeli 07:38 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus

pa ništa onda ti i anđa da napišete neki predlog izmjene programa rada u predškolskim ustanovama.


gospodjica



gabriele



angie01


milisav68

pa zato kažem učionica.

Ma nije deo školskog sistema, nego to puštaju pojedine vaspitačice/učiteljice.



Шта знам да вам кажем, свакаквих по тим учионицама и има... Није да нема...

Понекад, док уписујем час и одсутне, зарад размрдавања пустим музику...

Неки пут ово...

Или ово...

За уводни део часа иде и ово

Или ово...

Јуче сам, рецимо, пуштао и ово...


Ефекат увек потпуно исти... Двадесет и пет главица у клупама се раскези од увета до увета и тресу се у ритму док ваде из торбе свеске, оловке,... и спремају се за час...

Има ту успут разних музичких жеља, али Цецу и Карлеушу ми заиста никада нико није тражио, морам то да кажем...

Сад баш намеравам да контактирам просветну инспекцију и да им најавим да ћу за матурски испит деци да пуштам

ово.

Тек да најавим да не буде после неке забуне...
Dr M Dr M 08:34 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

ideš u taj loš dom zdravlja i kukaš a ne prelaziš u bolji


@ tadejus

Pomenula si mogućnost prelaska u dom zdravlja kome teritorijalno ne pripadaš i ponudila objašnjenje načina.

Smem li da Te zamolim da kažeš kako se to radi i da li si, lično, to probala?

Ne poznajem nikog kome je to uspelo pa me interesuje, zbilja.
predatortz predatortz 08:46 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

Dr M
ideš u taj loš dom zdravlja i kukaš a ne prelaziš u bolji


@ tadejus

Pomenula si mogućnost prelaska u dom zdravlja kome teritorijalno ne pripadaš i ponudila objašnjenje načina.

Smem li da Te zamolim da kažeš kako se to radi i da li si, lično, to probala?

Ne poznajem nikog kome je to uspelo pa me interesuje, zbilja.


Lako. Јa skoro prebacivao dečije kartone u drugi grad u Srbiji. Otišao u DZ NBg, popunio zahtev, upisao naziv i adresu ustanove gde hoću da se kartoni prebace i oni poslali službenom poštom. Niko me nije pitao zašto, LK su mi pogledali samo radi potvrde identiteta.
Uzgred, ja imam karton u DZ na Senjaku, a prijavljen sam na Novom Beogradu. Na Senjaku nikad nisam imao prijavu boravka, samo radim tu.
Kolega koji ima kuću na Ledinama ima karton u DZ u Lominoj. Doduše, on je nekad davno stanovao tamo.
princi princi 08:51 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

Јуче сам, рецимо, пуштао и ово...

Puštaš deci subotarske himne?!
Ne može nešto lepo, pravoslavno? :)
angie01 angie01 09:21 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

Јуче сам, рецимо, пуштао и ово...


taso,

nema razloga da se osecas prozvanim, jer stvari stoje ovako,

ja sam u jednom komentaru pomenula pustanje turbo folka u vrticima, ono, deca se igraju, a vaspitacice kuliraju,
pa je onda tadeus taj slucaj, koji je prvo odlucno negirala da postoji,
pocela da pominje kao da je receno da se to desavalo u skoli.

al, ne vezano za pricu, lepo je cuti da se neko trudi,

nama u gimnaziji, ozbiljnu glazbu pustao profa iz likovnog,
ladno donese gramofon i odabrane ploce,
zada nam zadatak i krene da nam pusta mjuzu i onda nam jos daje neka objasnjenja, trazi da nesto kazemo,...i tako,

posle je predavao na akademiji,

kada je otisao u vojsku, dodje drugi mladi profa,
koji nam je pustao rok za vreme casa, a posle nas vodao na sladoled i kolace, ono, ceo razred, pa pricamo o grupama, omiljenim pesmama, gde cemo na koncerte,

posle postao neki urednik na tveju.

eto- nije to tako tesko.
tadejus tadejus 09:29 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
pa kako svi rade kad evo ti reče da ti ne radiš.. ideš u taj loš dom zdravlja i kukaš a ne prelaziš u bolji jer se kao brineš da ne propadne sistem..


gde si to procitala, ajd se vrati , pa vidi sta pise.


zamisli, piše u tvom komentaru..

angie01
evo samo jos primer o domu zdravlja,...moj je npr, katastrofa, al mu ja pripadam teritroijalno i nece me primiti u onaj u drugom delu grada- gde je bolje, a neko prime pare od svih nas, da i ovde kod mene bude pristojno,.... ili je za tebe resenje da ceo grad ide u taj jedan u kome je bolje nego u ostalima.
tadejus tadejus 09:32 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
ja sam u jednom komentaru pomenula pustanje turbo folka u vrticima, ono, deca se igraju, a vaspitacice kuliraju,pa je onda tadeus taj slucaj, koji je prvo odlucno negirala da postoji...


e sad još da nađeš i gdje..
jer sam nekoliko puta ponovila da mogu (i nepomenula da mogu i lako) da zamislim da takvih primjera ima ohoho..
ali ljude koji u takve ustanove ostavljaju djecu i o tome kukaju ali se čak ni ne raspitaju dal bi mogli da ih ostave u neku drugačiju ustanovu...
e takve smatram lijenim guzicama..
Dr M Dr M 09:32 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

Lako.


Hvala, predatorz

Ja sam, svojevremeno, imao grdne probleme kad sam se selio na sadašnju adresu a nisam imao prijavu boravka, lenja buba! Oni prvi hoće da me puste, ovi ovde neće da me prime.

Ni da čuju, kao da im tražim pare na zajam.

Drago mi je što se situacija popravila.

P.S.

200
tadejus tadejus 09:37 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

predatortz

Јa skoro prebacivao dečije kartone u drugi grad u Srbiji. Otišao u DZ NBg, popunio zahtev, upisao naziv i adresu ustanove gde hoću da se kartoni prebace i oni poslali službenom poštom...


da, ovako..
ja sam u domu zdravlja kom i teritorijalno pripadam jer je najbolji, ali sam ovako kako i ovde savjetujem savjetovala i svojim drugaricama da prenesu kartone i to su i uradile..

to se inače zove tržište i super je stvar što ga je država bar utoliko pustila u zdravstveni sistem da možemo da biramo i dom zdravlja i ljekara u njemu..
pa ako nisi zadovoljan..
fino papirče u ruke i traži prenos kartona..
ne trude se da odbiju, eventualno će ti reći ako tražiš najpopularnijeg da je kod njega gužva (što jeste) ali to je to.. ako ostaješ pri svom niko te neće srpječavati..
i sad jbg kako ljude da natjeraš da naprave taj izbor koji im je dat..
njima je mnogo draže da sjede kod lošeg ljekara u lošoj ustanovi i kukaju kako je loš..
meni je to totalno neshvatljivo al eto tako je a i ovde nekoliko primjera vidimo
još si ljudi smisle i čitave univerzume zašto je kao dobro što oni ne prave izbore.. brinu o sistemu kao.. pa šta da misliš o tome..
propast..
angie01 angie01 09:39 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

zamisli, piše u tvom komentaru..


da li tu stoji da ja nista nisam preduzela?...samo je opisano stanje,

pri tome, ne moze ceo grad da se prebaci na jedan ili dva druga, niti je to resenje, ni za ovaj ni za druge sektore u kojima problematika postoji.

niti je bitan pojedinacni slucaj,

sto ti nikako da preradis.
tadejus tadejus 09:39 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
lepo je cuti da se neko trudi...



ma dobro to možda samo tasa..
ovi ostali, vaspitači, nastavnici, profesori, ljekari.. pa dopiši po želji.. pa sve ti je to bagra ljuta..
mi što ih kritikujemo.. mi smo ti iz neke druge priče..
al oni..
užas
tadejus tadejus 09:41 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
da li tu stoji da ja nista nisam preduzela?...samo je opsiano stanje,pri tome, ne moze ceo grad da se prebaci na jedan ili dva druga, niti je to resenje, ni za ovaj ni za druge sektore u kojima problematika postoji.niti je bitan pojedinacni slucaj,sto ti nikako da preradis.


hoćeš reći preduzela si upravo ono što ti je država i namjerila da preduzmeš.. kaznila si lošeg ljekara tako što više kod njega ne ideš.. ali nećeš o tome da nam pripovjediš?
aha
dobro
angie01 angie01 09:50 24.03.2015

Re: ako mogu plakati


hoćeš reći preduzela si upravo ono što ti je država i namjerila da preduzmeš.. kaznila si lošeg ljekara tako što više kod njega ne ideš.. ali nećeš o tome da nam pripovjediš?


ti ovde komentarises kao sns bot, ko normalan moze uopste opsti javasluk u zdravstvu i pojedinacno snalazenje u tom haosu, da nazove-preduzimanjem upravo onog sto ti je drzava namjerila:)))...
angie01 angie01 09:53 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

ovi ostali,


ne moras da se uzalud trudis, jer to neko opste stanje je vec utvrdjeno,
a to sto jos uvek postoje savesni, kreativni i posteni ljudi je lepo, ali na zalost ne menja celokupnu sliku, na kojoj mora da se ozbiljno poradi...tako da je ovo tvoje lose ironisanje-besmisleno.
predatortz predatortz 09:54 24.03.2015

Re: ako mogu plakati


Drago mi je što se situacija popravila.


Ne znam kakva je bila pre, ali sestre su bile jako ljubazne i profesionalne.

Ja sam, takođe, mislio da to mora biti vezano sa prijavom boravka. Kod mene jhe situacija malo specifična, deca i supruga žive u Rep. Srpskoj, na samoj granici sa Srbijom. Klinci imaju osiguranje preko mene, pa smo ih često vodili pedijatru u Srbiju. Onda mi je jedna lekarka rekla da mogu prebaciti dečije kartone u njihov dom zdravlja i da to nema nikakve veze sa činjenicom da su deca osiguranici beogradskog fonda. Ja tako i uradim, izaberem tu mladu i lepu doktorku za njihovog lekara - i svi zadovoljni ( jedino je žena nešto smrsila sebi u bradu na toliku ljubaznost ).

Kad supruga i klinci pređu ovamo, što će biti uskoro, vratiću kartone.

A sad o lošim domovima zdravlja. Skoro me spucala neka viremija i odem u DZ na Senjaku. Pošto sam bio nenajavljen, sačekam red, odnosno prazan termin. Lekarka ljubazna, gleda u karton i primećuje da nisam bio osam godina.

Kaže: Kad smo vas nahvatali, dajte da bar izmerimo pritisak. Hoćete li da vam dam uput da vadite krv?
Nikakvo otaljavanje, nema brecanja, nema pametovanja... U međuvremenu je pozvao klinac na mobilni, pričala pola minuta a meni se dva izvinjavala zbog toga.
Sve u svemu, mislim da stvari idu na bolje. Takva su mi iskustva i sa zamenom dokumenata u policiji, sa odlaskom u katastar, opštinu...
Ako uđeš sa osmehom, ljudi će biti normalni. Mene više iznenađuju građani koji dolaze sa namerom da se svađaju, da pametuju i isteruju neku svoju proceduru. Takvih je, po meni, jako puno.
tadejus tadejus 09:57 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
hoćeš reći preduzela si upravo ono što ti je država i namjerila da preduzmeš.. kaznila si lošeg ljekara tako što više kod njega ne ideš.. ali nećeš o tome da nam pripovjediš?


ti ovde komentarises kao sns bot, ko normalan moze uopste opsti javasluk u zdravstvu i pojedinacno snalazenje u tom haosu, da nazove-preduzimanjem upravo onog sto ti je drzava namjerila:)))...


dobro to smo već apsolvirali da sam ja em skorojević em sns bot..
mada, slažem se, nije naodmet podsjetiti svakih par komentara, možda neko čita na preskok pa da čovjeku ne promakne..
nego de ti prosvjetli građanstvo kako ti vidiš to biranje bolnice i ljekara..
kakva je to pogana ujdurma?
zbunjivanje napaćenog naroda?
turanje klipova u točkove predanih kukača?
tadejus tadejus 09:59 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
ne moras da se uzalud trudis, jer to neko opste stanje je vec utvrdjeno,a to sto jos uvek postoje savesni, kreativni i posteni ljudi je lepo, ali na zalost ne menja celokupnu sliku, na kojoj mora da se ozbiljno poradi...tako da je ovo tvoje lose ironisanje-besmisleno.


pa daj ti unesi malo smisla..
šta da se ozbiljno poradi?
da se kuka i ne čini ništa?
angie01 angie01 10:00 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

Mene više iznenađuju građani koji dolaze sa namerom da se svađaju, da pametuju i isteruju neku svoju proceduru. Takvih je, po meni, jako puno.


ne znam, moj utisak je, barem po ljudima koje znam, da svi samo zele da poslove u javnom sektoru obave u normalnoj proceduri, bez bilo kakvih dodatnih zahebancija, 'naci, dodju, dobra dan, meni treba, imam problem,...dobije uslugu, savet, sta god treba,...hvala, dovijdenja,...toliko o tome.


apacherosepeacock apacherosepeacock 10:03 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

nama u gimnaziji, ozbiljnu glazbu pustao profa iz likovnog,
ladno donese gramofon i odabrane ploce,


U vreme rahmetli Jugoslavije, muzicko osnovna skola, obavezna klasicna muzika, biografije klasicara, preslusavanje itd. I obavezan instrument. Ucitelj (tada svih osnovnih predmeta) svirao violinu. Secam se kao danas, kakavo je zlato on bio.

Vrlo brzo izgradjena potpuno nova skola pored stare (stara ostala cela za samo par kabineta) na kojoj bi nam mnoge zapadne skole mogle da zavide, sa muzickim kabinetom u obliku amfiteatra sa svom najmodernijom opremom.

Hol skole u mozaiku, muzicka dvorana za skolske koncerte i pozorisne predstave sa koncertnim klavirom, podiumom, zavesama bla, bla...

Skola je imala takodje i sjajnu kantinu i biblioteku.

Ok. kao takva je bila retkost, ali samo me sad ova vasa rasprava podsetila na neke prednosti socijalizma




angie01 angie01 10:03 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

turanje klipova u točkove predanih kukača?


:)))))))))))))))))), tadejus, zivi si pis!

ne znam sto gubis vreme, pa uzivaj u svemu sto ti je napokon super, a drugi lenjivci samo izmisljaju i kukaju.
predatortz predatortz 10:04 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
Mene više iznenađuju građani koji dolaze sa namerom da se svađaju, da pametuju i isteruju neku svoju proceduru. Takvih je, po meni, jako puno.


ne znam, moj utisak je, barem po ljudima koje znam, da svi samo zele da poslove u javnom sektoru obave u normalnoj proceduri, bez bilo kakvih dodatnih zahebancija, 'naci, dodju, dobra dan, meni treba, imam problem,...dobije uslugu, savet, sta god treba,...hvala, dovijdenja,...toliko o tome.




Iskreno, sve poslove do sad sam tako i završavao. Osim u Slobino vreme. Onda nisam mogao da podnesem zahtev za državljanstvo, nisam mogao da ostvarim prijavu boravka, da dobijem LK. Bio sam duh.
angie01 angie01 10:07 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

šta da se ozbiljno poradi?


nisi pratila, vec smo vise puta pisali o tome,...al na zalost, mora neko nadlezan da se zainteresuje, kako bi se stvar promenila.


tadejus tadejus 10:14 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
šta da se ozbiljno poradi?
nisi pratila, vec smo vise puta pisali o tome,...al na zalost, mora neko nadlezan da se zainteresuje, kako bi se stvar promenila.


pa šta zaključiste? kako se stvar može promjeniti?
kad si već onoliko izlizivala tastaturu da objasniš šta sve ne valja po pitanju mene jedne, daj bar neko slovo i na temu promjene stvari..
vidiš da i nadležni prate situaciju, evo si mene kao bota definitivno raskrinkala
gospodjica gospodjica 10:14 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus
gospodjica
Ne znam kako si iz opisa mog razgovora sa poznanikom komunalcem došla do poređenja obrazovnog sistema bivše nam Juge i današnjeg - i čemu spominjanje Brene u ex-yu vrtiću. Opet sindrom baba i žaba? Ali hajde, nek ti bude. Išla sam u jaslice, pa u vrtić, pa u osnovnu, srednju i prvih par godina faksa u bivšoj Yu. Nikad nigde nisam čula lepu Brenu, sem na TV-u negde slučajno. Slušali smo rok. Čitali smo puno. Profesorka latinskog nam je prvog časa na početku školske godine predavala lekciju. Sledećeg nam je tresnula kontrolni bez najave. Ceo razred je dobio keca. Nije bilo šanse da ne pročitaš lektiru. Nije bilo šanse da roditelj dođe i traži da detetu nastavnik popravi ocenu, eto tako. Ustajali smo kad predavač uđe u razred. Učili smo jer su nas učili da je obrazovanje važno u životu, per se, ne samo radi materijalnog uspeha. Učili smo jer su nas učili da to obogaćuje duh i izoštrava um. Tamo gde sam ja živela bilo je tako. Može biti da smo živele u nekim paralelnim dimenzijama, ko že ga znati.



pa čitam između redova..
i vidiš da čitam pravilno..
sad si lijepo i potvrdila da smatraš kako je ondašnji obrazovni sistem bio savršen.. a između redova plasiraš mišljenje da današnji nije ni primnjeti tome..
e još bih ti ja mogla detalja navesti o mom obrazovanju u odnašnjem sistemu..
zanimljiva je recimo fotografija na kojoj petogodišnja ja pjevam u nekom horu a iznad glave mi ogromna titova slika i parola, živimo kao da će vječno biti mir, spremajmo se kao da će sutra biti rat..
ma milina..
kako biste vi danas graktale da vam to djeci rade u vrtiću.. mogu samo da zamislim.. i tako sve dok ne bi došao neko da vam pokaže šta je stvarno loš obrazovni sistem..
u čekaj..
evo ga ide


Ne čitaš između redova, nego si bezobrazna. A odgovor je usledio kao reakcija na bezobrazluk, ne na čitanje između redova. Potonje ipak zahteva određenu...pronicljivost&visprenost. Da ne zaboravim obrazovanje.

Ondašnji obrazovni sistem jeste bio milion puta bolji nego današnji. Ako ništa drugo škole su radile cele školske godine, nisu štrajkovale barem pola ako ne i dve trećine. Pametnom dovoljno. Što se nas dece tiče, mogla je da stoji bilo koja slika, to nas je zanimalo kao lanjski sneg. Zanimala me biblioteka puna knjiga u osnovnoj. Zanimao me Žil Vern, Kapije vremena, Poslednji Mohikanac...Zanimalo me da dečko koji mi se sviđa baš mene odvede kad probije spojene ruke u našem redu u između dve vatre. Zanimali su me Clash, Cure, Sisters of Merci, Azra, Haustor, EKV...Pevala sam u horu, i na časovima muzičkom smo učili o Bahu, Mocartu, Listu, slušali smo Vltavu i tako. Tako je bilo u mom gradu, i većini gradova ex Yu. Da su nam politika i ideologija bile u malom mozgu možda se ne bi desilo to što se desilo, možda bismo bili svesniji, ali nismo, nisu nas zanimale ni politika ni ideologija, ni religija. Očigledno takve kao ti jeste, pa nas sad boli koliko nam je lepo. A praziluka nikad više, mada kako čitam ni praziluk nije više kao što je nekad bio. Propao, razlist'o se, ubuđ'o.
tadejus tadejus 10:16 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

apacherosepeacock
U vreme rahmetli Jugoslavije, muzicko osnovna skola, obavezna klasicna muzika, biografije klasicara, preslusavanje itd. I obavezan instrument. Ucitelj (tada svih osnovnih predmeta) svirao violinu. Secam se kao danas, kakavo je zlato on bio.Vrlo brzo izgradjena potpuno nova skola pored stare (stara ostala cela za samo par kabineta) na kojoj bi nam mnoge zapadne skole mogle da zavide, sa muzickim kabinetom u obliku amfiteatra sa svom najmodernijom opremom.Hol skole u mozaiku, muzicka dvorana za skolske koncerte i pozorisne predstave sa koncertnim klavirom, podiumom, zavesama bla, bla...Skola je imala takodje i sjajnu kantinu i biblioteku.Ok. kao takva je bila retkost, ali samo me sad ova vasa rasprava podsetila na neke prednosti socijalizma


pa čekaj jel taj zlato učitelj umro kad se stara država raspala ili se povampirio?
nikako ne razumijem tu tezu da je prednost socijalizma u izvanrednim pojedincima..
ili u izrađenim skupim školama..
ili u programu muzičkog za osnovce koji podrazumijeva klasičnu muziku..
šta vi mislite da današnji program podrazumijeva? cecu?
predatortz predatortz 10:22 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

šta vi mislite da današnji program podrazumijeva? cecu?


Ma, bre, klinci čitaju iste lektire koje smo i mi čitali. Baš žena i ja pre neki dan komentarišemo i sećamo se svog 'Konjića Grbonjića'. Kakva Ceca u školama? Gde se to pušta? Na kom času? Cecu klinci donose od kuće u školu, a ne iz škole u kuću...
tadejus tadejus 10:24 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

gospodjica

Ne čitaš između redova, nego si bezobrazna. A odgovor je usledio kao reakcija na bezobrazluk, ne na čitanje između redova. Potonje ipak zahteva određenu...pronicljivost&visprenost. Da ne zaboravim obrazovanje. Ondašnji obrazovni sistem jeste bio milion puta bolji nego današnji. Ako ništa drugo škole su radile cele školske godine, nisu štrajkovale barem pola ako ne i dve trećine. Pametnom dovoljno. Što se nas dece tiče, mogla je da stoji bilo koja slika, to nas je zanimalo kao lanjski sneg. Zanimala me biblioteka puna knjiga u osnovnoj. Zanimao me Žil Vern, Kapije vremena, Poslednji Mohikanac...Zanimalo me da dečko koji mi se sviđa baš mene odvede kad probije spojene ruke u našem redu u između dve vatre. Zanimali su me Clash, Cure, Sisters of Merci, Azra, Haustor, EKV...Pevala sam u horu, i na časovima muzičkom smo učili o Bahu, Mocartu, Listu, slušali smo Vltavu i tako. Tako je bilo u mom gradu, i većini gradova ex Yu. Da su nam politika i ideologija bile u malom mozgu možda se ne bi desilo to što se desilo, možda bismo bili svesniji, ali nismo, nisu nas zanimale ni politika ni ideologija, ni religija. Očigledno takve kao ti jeste, pa nas sad boli koliko nam je lepo. A praziluka nikad više, mada kako čitam ni praziluk nije više kao što je nekad bio. Propao, razlist'o se, ubuđ'o.


šta veliš.. moji se bezobrazluci prosto ne mogu tolerisati..
samo se nešto ne sjećam da sam ja tebe prozivala kao politikanta, ideologa i religioznog fanatika, kome pride fali i obrazovanja a bogami i pronicljivosti i visprenosti.. te sam kao takva idealan proponent horde koja vam je uništila bezbrižno djetinjstvo..
eh da..
meni samo nije jasno zašto se ti ljutiš na moju konstataciju da ondašnji obrazovni sistem smatraš savršenstvom a današnji daleko inferiornijim..
ponavljaš takav svoj stav pa šta je onda tu sporno?
u čemu se tačno taj moj bezobrazluk sastoji?
tadejus tadejus 10:27 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

predatortz
Cecu klinci donose od kuće u školu, a ne iz škole u kuću...


ma nemogućno..
pa gradžanstvo je u djetinjstvu slušalo isključivo baha.. kako sad može biti da to gradžanstvo djeci pušta cecu..
angie01 angie01 10:27 24.03.2015

Re: ako mogu plakati


pa šta zaključiste? kako se stvar može promjeniti?


rekoh ti, nisi pratila, pisano onoliko.


kad si već onoliko izlizivala tastaturu da objasniš šta sve ne valja po pitanju mene jedne,


ma ne, nego si se ti potrudila da izvrnes apsolutno svaku isgovorenu rec i postavis sebe kao svetli primer, koji potire svaku porblematiku u ovoj zemlji.

: tvoj problem ne razumevanja se ogleda u tome, sto prebacujes ljudima da ne cine nista, a kukaju, kako ti kazes, a evo ti cinis, pa ti je ok, a ne shvatas, da svi cine, svi se snalaze , ali nije to valjda resenje, treba valjda urediti drustvo, da bi ono bilo smisleno- to tako svuda funkcionise,

u uredjenim drustvima se gradjani ne snalaze oko stvari koje drzava organizuje za njih- za to drzava i sluzi, (da organizuje funkcionisanje osnovnih stvari), pa im to sve naplacije, nego se bave svojim poslom, dok u neuredjenim vlada taj opsti haos i pojedinacno snalazenja na razne nacine.
milisav68 milisav68 10:29 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus
i sad jbg kako ljude da natjeraš da naprave taj izbor koji im je dat..

Šta ćemo sa onima koji nemaju izbor?
angie01 angie01 10:30 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

kako sad može biti da to gradžanstvo djeci pušta cecu..



evo, ponovo podmeces da se to desava u skolama!

pa gradžanstvo je u djetinjstvu slušalo isključivo baha.


tuzno je da se na ovaj nacin podsmevas, jer to samo pokazuje da su tvoji parametri neki sasvim drugi.
tadejus tadejus 10:30 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

milisav68

Šta ćemo sa onima koji nemaju izbor?


ajde prvo da izbor naprave ovi koji ga imaju..
pa da onda vidimo šta sa onima koji ga realno nemaju..
ili misliš da je bolje da ne radimo ništa pošto sve ne možemo?
predatortz predatortz 10:30 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

tadejus
predatortz
Cecu klinci donose od kuće u školu, a ne iz škole u kuću...


ma nemogućno..
pa gradžanstvo je u djetinjstvu slušalo isključivo baha.. kako sad može biti da to gradžanstvo djeci pušta cecu..


Jes'! A Šemsa, Šaban, Fahreta, Era, Brunclik i ekipa su snimali u mojoj i tvojoj vukojebini. Nikako u kosmopolitskom Beogradu! Tu za njih nije bilo publike... A onda smo došli ti i ja i doveli jebenu Cecu iz jebene Žitorađe!
tadejus tadejus 10:32 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

angie01
evo, ponovo podmeces da se to desava u skolama!
tuzno je da se na ovaj nacin podsmevas, jer to samo pokazuje da su tvoji parametri neki sasvim drugi.


dobro andjo svima je već jasno da sam ja totalan kreten..
što dalje tupiš tastaturu na tu temu, što ne napišeš bar deseti dio tih slova na temu toga o čemu ste navodno onoliko pričali i pisali a meni promaklo..
kako se mijenja "stvar"?
tadejus tadejus 10:34 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

predatortz

A onda smo došli ti i ja i doveli jebenu Cecu iz jebene Žitorađe!


što kažeš, meni i nije pala na pamet ta ideja a sasvim je moguće da i to misle.. kao jes nam bilo super dok nisu ove došlje navalile..
pa ih blam da sad kažu jbg treba istjerati došlje pa će stvar sama da se sredi..
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:34 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

pa čekaj jel taj zlato učitelj umro kad se stara država raspala ili se povampirio?
nikako ne razumijem tu tezu da je prednost socijalizma u izvanrednim pojedincima..
ili u izrađenim skupim školama..
ili u programu muzičkog za osnovce koji podrazumijeva klasičnu muziku..
šta vi mislite da današnji program podrazumijeva? cecu?


Nemoj si bezobrazna (ono za ucitelja).

Pise lepo u mom komentaru da me endzino pominjanje muzike podsetilo da je klasicna muzika (i ne samo klasicna) bila sastavni deo osnovnog obrazovanja, sto smatram kvalitetom u obrazovanju, izmedju ostalog.

Ni manje ni vise. Ostatak rasprave preskacem jer odavno ne zivim u Srbiji pa nemam pojma kako stoje stvari precizno. (znam onoliko koliko mi je sestra pricala dok su joj deca isla u skolu)

PS. Meni to prvo u secanju, najdrazi predmeti muzicko i likovno, taka sam sklona umetnosti od malena.
A Bah mi je Bog. (kad ga vec pominjete:)
predatortz predatortz 10:36 24.03.2015

Re: ako mogu plakati

podsetilo da je klasicna muzika (i ne samo klasicna) bila sastavni deo osnovnog obrazovanja,


Aman, ljudi! I sad je!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana