In memoriam| Jubileji| Ljubav| Muzika| Sex

Pakao. Hladan ali skup. I zaslužen

krkar RSS / 25.03.2015. u 14:26

pripremite-se-za-sezonu-grijanja-evo-kako-ustedjeti-novac-135194901-12533.jpg

Krenula rasprava kao digresija ali je tema vredna novog bloga pa ne odgovaram tamo.

Srbija je energetski neefikasna. I država i građani. Državu boli patka da bude energetski efikasna jer vlast zna da su građani stoka i da će potrošiti silne teradžule energije na četnike i partizane, novi svetski poredak, mrski NATO, masone koji drže Karadžića u FSS (ili su to Kloingonci, bemliga?) i ostale gluposti. Građani, kao stoka, ne razmišljaju o energiji niti se većina trudi da išta učini da ne budu ovce. Država energiju razbacuje, greje vazduh i zemlju (ne, ne sadi ništa na toj zemlji, greje je xhabe) a raja plaća sve što ne uspeva da ukrade i ne stiže da se bavi pitanjem energije i energetske efikasnosti jer ima preča i daleko važnija posla (vidi gore).

Grejem se etažno na struju, sve prostorije, na pristojnu temperaturu (22-23°C). Imam odličnu izolaciju (sam sam je ugradio jer je fasada neizolovana i u lošem stanju - što znači da će mi dogodine kad inšala obnovimo fasadu troškovi energije biti još niži), termoefikasne otvore i pristojnu automatiku, senzore, termostatske ventile itd. Uz preduzimanje uobičajenih mera štednje - programiranje određenih uređaja, npr. bojlera (centralni bojler za sanitarnu toplu vodu, 150 l, 2,5 kW, programiran da greje u periodu 00-08 zimi / 23-07 leti i sl.), plaćam ukupno struju oko 1 €/m2 u 5 zimskih meseci, oko 0,25 €/m2 u prelaznom periodu (2-3 meseca) i oko 0,40 €/m2 leti kad su uključene 2 klime). Pošto kuvam na plin to je još nekih 8 € mesečno, u proseku. Što daje prosečnu godišnju cenu energije od oko 0,62 €/m2 za struju a sa plinom ispadne ukupno manje od 0,69 €/m2.

Moja sestra, u prosečno izolovanoj novogradnji iz 197x sa novim prozorima i termostatskim ventilima na centralnom (što znači da de facto štedi energiju ali sistem joj to ne priznaje jer plaća kao i onaj kojem su ventili zapekli na skroz otvorenom a reguliše temperaturu otvaranjem prozora) plaća centralno grejanje oko 1,05 €/m2 kroz svih 12 meseci. Kad se na to doda potrošnja struje, cena ukupne energije ispadne najmanje 1,40 €/m2.

Očigledno da je ovo potpuni apsurd i debalans.

Mrzi me da tražim stare račune ali, po sećanju, cena energije koju sam plaćao u relativno normalnoj kapitalističkoj državi u inostranstvu za stan koji je po veličini, godištu i kvalitetu gradnje i izolacije vrlo sličan sestrinom bila je preko 2,5 €/m2, sve uz kraću grejnu sezonu i prosečno višu spoljnu temperaturu nego u Beogradu i uz konzervativniji režim rada centralnog.

Kako na ovaj apsurd reaguje prosečni građanin Srbije?

Na jedan (ili više) od sledećih načina:

a) Plati svaki račun koji mu se ispostavi, bez uključivanja mozga, i nastavlja da razglaba o Kosovu/fudbalu/Farmi...

b) Ne plati jer čeka da se desi neka kataklizma povodom koje će se proglasiti oprost dugova

c) Pravi se lud jer je prijavljen u Orahovici ili Kacabaću i čeka zastaru

d) Krade struju magnetom

e) Krade struju prikačivši se na banderu

f) Krade šumu i greje se na drva

g) Pribegava ostalim rešenjima zasnovanim na "snalaženju", krađi i muljanju

h) izoluje i omalteriše fasadu ili, ako ima centralno, zatvori prozor

Verujem da bismo onih pretpostavljenih nekoliko stotina - a možda čak i hiljada! - građana iz kategorije h) mogli da identifikujemo i objavimo im imena na blogu.



Komentari (585)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gabriele gabriele 07:48 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
Поуке времена и подсмеха:



Она рупа таме на слици је Северна Кореја. Пре неких 60 година она је била развијенија од Јужне, која данас на слици светли пуним сјајем.

Мислите о томе...
kod njih oficiri jna još na vlasti,,,

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 08:34 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
milojep


ja mislim da nije uvredljivo.

a i smešno je.

a najbitnije, veoma dobro, čak genijalno opisuje Balkan u svom stremljenju ka EU.

:)
Кад би Срби стајали испред те чатмаре, и даље би ти било смешно?



Да, било би ми исто тако смешно.
Ако сам добро прочитао текст испод, односи се на земље Балкана, знаш оно: "Ми смо људи Цигани, судбином проклети...".

Дакле, за разлику од тебе ја на тој слици не видим само Цигане већ и Србе, Бугаре, Македонце, Албанце...

Што би се рекло, расизам је у оку посматрача.
freehand freehand 08:43 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
Није смешно.
Глупо је.
И увредљиво.

A šta je ovde uopšte uvredljivo?
Vic je uvek u kontrastu, paradoksu, neočekivanom obrtu.
Ovde postoji sve to, a nema nikakve naznake bilo kakvog vređanja po bilo kakvom osnovu.
mariopan mariopan 08:56 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
milojep


ja mislim da nije uvredljivo.

a i smešno je.

a najbitnije, veoma dobro, čak genijalno opisuje Balkan u svom stremljenju ka EU.

:)
Кад би Срби стајали испред те чатмаре, и даље би ти било смешно?

Мада, видим да добијаш подршку на радничком савету.
Нека, нека...

Не буди љубоморан Брајовићу, ево даћу и теби препоруку

Не мораш и хумор да убијеш политиком.
Олабави мало стрефиће те срчка.
Здраво је некад подсмехнути се и себи, јер ми и јесмо на тој слици, није то неко други.
Јеси ли видео редове испред јавних кухиња некад?
Ја их видим свако јутро.
Само мораш сабајле у шетњу.
cyberm cyberm 08:57 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
...
Кад би Срби стајали испред те чатмаре, и даље би ти било смешно?
...


Kako znaš da na slici nisu Srbi?!
milojep milojep 09:34 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

blogovatelj
Глупо је.
И увредљиво.


Ja čak mislim da je odvratno.
To je ono što Miloje nema elementarnu predstavu o fašizmu, šta je fašizam i kako se fašizam prenosi sa oca na sina.
I najluđe od svega je što se smrtno uvredi kad mu kažeš da je fašista, jer je on u dubini duše stvarno ubeđen da nije. A jeste.


Da nije tragično bilo bi mi smešno! To što tebi i Brajoviću kvrcne neka lampa u glavi pa kad povežeš Miloja sa nekim ko liči na Rome dobijaš odma fašizam to je vaša privatna stvar!? Nebitno mi je i to što da je neko drugi percipiran kao antifašista objavio istu fotografiju, to bi vam bilo smešno!
Al' problem društva su jedinke poput vas,solidnog IQ-a,a koje nemaju svoje mišljenje (a naravno verujete da imate)!
Eto Krkar blogovima provlači tezu o Srbistanu kao oličenju primitivizma itd u šta se savršeno uz dozu humora( i ne samo po mom mišljenju kao što se da videti) uklapa ova fotografija !
E ali Vama Krkar ne smeta ali kada MIloje nešto slično pokuša da kaže onda vam iskoči taj bag pa ko neke narikače izranjate niotkuda.

mariopan mariopan 09:48 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

@ врабац у стени


Управо тако, лепо пише земље Балкана па ми није јасно како је неко себе изузео из ове слике? Ја сам одмах видела нас.
milojep milojep 10:24 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

vrabac_u_steni
Што би се рекло, расизам је у оку посматрача.


Što sam ja kod Brajovića odmah provalio pa objavih i onu drugu fotku!

Jedino što bi se to kod Brajovića moglo nazvati autorasizam

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:29 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Морам признати, мени је све ово симпатично, ова очитавања испод чатмаре.
И онда -- лепо се не разуме зашто смо овде где јесмо.
А пише.
И исписује се у сваком трену.
И то с поносом.
Ех...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:32 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

gabriele
Predrag Brajovic
Поуке времена и подсмеха:



Она рупа таме на слици је Северна Кореја. Пре неких 60 година она је била развијенија од Јужне, која данас на слици светли пуним сјајем.

Мислите о томе...
kod njih oficiri jna još na vlasti,,,

И раднички савет и самоуправљање...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:34 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

milojep
vrabac_u_steni
Што би се рекло, расизам је у оку посматрача.


Što sam ja kod Brajovića odmah provalio pa objavih i onu drugu fotku!



Па да, човек се "аутовао" а да га нико није тукао по ушима.
А видим ево наставља...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:42 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

vrabac_u_steni
milojep
vrabac_u_steni
Што би се рекло, расизам је у оку посматрача.


Što sam ja kod Brajovića odmah provalio pa objavih i onu drugu fotku!



Па да, човек се "аутовао" а да га нико није тукао по ушима.
А видим ево наставља...

Па да, али ја барем не претим људима батинама као ти :)
freehand freehand 10:49 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
Морам признати, мени је све ово симпатично, ова очитавања испод чатмаре.
И онда -- лепо се не разуме зашто смо овде где јесмо.
А пише.
И исписује се у сваком трену.
И то с поносом.
Ех...

Tebe je, Brajoviću, kletva političke korektnosti baš dobro omlatila.

Edit:
Па да, али ја барем не претим људима батинама као ти :)

Pa nije ti valjda kolega Vrabac pretio?!
Ako jeste - ja bih se zabrinuo na tvom mestu. Taj nije baš baždaren.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:14 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

freehand
Ako jeste - ja bih se zabrinuo na tvom mestu. Taj nije baš baždaren.

Па и јесам се био забринуо.
Уплашио. (Ја сам страшљиве природе.)
Него, рачунам да је тада био пијан. Па је до сада заборавио.
hajkula1 hajkula1 11:41 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

blogovatelj
Глупо је.И увредљиво.Ja čak mislim da je odvratno.To je ono što Miloje nema elementarnu predstavu o fašizmu, šta je fašizam i kako se fašizam prenosi sa oca na sina.I najluđe od svega je što se smrtno uvredi kad mu kažeš da je fašista, jer je on u dubini duše stvarno ubeđen da nije. A jeste.



Ni blizu

Da ima tajni motiv, ima. Koji, neću da ti kažem

blogovatelj blogovatelj 12:08 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Кад би Срби стајали испред те чатмаре, и даље би ти било смешно?


Ili kad bi na kucu bio zadenut srpski barjak?
Tad bi se uvredio do zla boga. Ovako, nije bitno, to su samo Cigani.
blogovatelj blogovatelj 12:11 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Vic je uvek u kontrastu, paradoksu, neočekivanom obrtu.
Ovde postoji sve to, a nema nikakve naznake bilo kakvog vređanja po bilo kakvom osnovu.


Da su pred kucom crnci, i da je fora podrijetlom americka, bil se onda pozvao na rasizam, o pravdoljubivi?
blogovatelj blogovatelj 12:16 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Eto Krkar blogovima provlači tezu o Srbistanu kao oličenju primitivizma itd u šta se savršeno uz dozu humora( i ne samo po mom mišljenju kao što se da videti) uklapa ova fotografija !
E ali Vama Krkar ne smeta ali kada MIloje nešto slično pokuša da kaže onda vam iskoči taj bag pa ko neke narikače izranjate niotkuda.


Krkaru sam jos pre sto godina rekao da je isti Bata Stojkovic u filmu Ko to tamo peva.
Ali Krkar isto tako pise i skroz fine blogove, pa dodjem i ja, dodjete i vi fasisti, svi dodjemo, pa se lepo ispricamo, razmenimo misljenja.
Skup njegovih razmisljanja moze da se podvede pod stavku manjinskog razmisljanja u Srbalja, za razliku od tvog razmisljanja, koje je cini mi se vise nego dominantno. A samim tim i mnogo opasnije. Opasnije po druge, mnogo opasnije i po vas same.
milojep milojep 12:30 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

blogovatelj



Samo ti lepo priznaj da da je slučajno Krkar objavio onu fotografiju ćutao bi kao vaška, što bi samo značilo da tebi uopšte nije bitno šta je na samoj fotografiji!
Ti si naravno ovde zarad više misije antifašizma.

p.s. oko onog dominnatnog mišljenja baš danas na 27.mart mislim da je prikladna sledeća fotografija


Skup njegovih razmisljanja moze da se podvede pod stavku manjinskog razmisljanja u Srbalja, za razliku od tvog razmisljanja, koje je cini mi se vise nego dominantno
A samim tim i mnogo opasnije. Opasnije po druge, mnogo opasnije i po vas same.


Šta ćeš jebiga tako mi 'fašisti' shvatamo slobodu

blogovatelj blogovatelj 12:36 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

objavio onu fotografiju ćutao bi kao vaška


Some, ja pricam sta mislim.
Ako to do sada nisi shvatio, to je tvoj problem.
blogovatelj blogovatelj 12:42 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Šta ćeš jebiga tako mi 'fašisti' shvatamo slobodu


Vidis, to je ono o cemu sam govorio, da si apsolutno nesvestan svog fasizma.
I da se smrtno uvredis kada ti se kaze.
To sto je tebi 27. mart pojam srpskog slobodoljublja ne znaci odmah da ti nisi fasista. Ti se uvek uskurcis kada druge nacije tvoju smatraju manje vrednom, ali si potpuno nesvestan da pojmis kada tvoje nacija radi istovetnu stvar.
Covece, fotografija koju si objavio je tako stereotipno rasisticka, shvati to.
Hajde, reci posteno, sta bi rekao kada bi neko objavio istu fotografiju, ali da na njoj nisu ljudi tamne puti i da je na kuci zakacena srpska zastava?
Penio bi ovde i vristao i cicao i pricao o autosovinizmu i ne bi mogli da zivimo od tebe.
A ovako, nema veze. To su samo Cigani.
milojep milojep 12:45 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

ja pricam sta mislim.


Ama misli i šta pričaš
milojep milojep 13:00 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

To sto je tebi 27. mart pojam srpskog slobodoljublja ne znaci odmah da ti nisi fasista.

Meni je 27.mart i pojam srpske gluposti al' to ne znači da ti nisi glup!

Ti se uvek uskurcis kada druge nacije tvoju smatraju manje vrednom, ali si potpuno nesvestan da pojmis kada tvoje nacija radi istovetnu stvar.


Jel'ti dobro?


Covece, fotografija koju si objavio je tako stereotipno rasisticka, shvati to.
Hajde, reci posteno, sta bi rekao kada bi neko objavio istu fotografiju, ali da na njoj nisu ljudi tamne puti i da je na kuci zakacena srpska zastava?


Nije ti dobro!

Penio bi ovde i vristao i cicao i pricao o autosovinizmu i ne bi mogli da zivimo od tebe.
A ovako, nema veze. To su samo Cigani.







qqriq qqriq 16:07 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Nema rasipanja energije na bespotrebne sijalice.


A ja se pitala zbog čega je celi moj život beograd mračan grad.
qqriq qqriq 16:17 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

centralna otadžbinska uprava!


e ne mož se pošten čovek ni našali od fanova radikala


qqriq qqriq 16:40 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Јеси ли видео редове испред јавних кухиња некад?


Da, a i onaj red u Sindjelićevoj ispred one apoteke, razvuče se do gore.
Stari ljudi, uglavnom, drže spremne recepte pa tako čekaju sat/dva, po kiši/snegu/suncu/uvek.
Smrkne mi se um kad ugledam taj red tamo za lekove.

Al vidim ih danas procvrkutali.
Ja, kreten, dobacila u prolazu da neće još dugo, saće Vučić da im poveća penzije, samo da se još malo strpe, oni mi se blaženo osmehnuli.
Veruju.

Da napišem ovde pa neka me i strefi: pre bih tiho umrla u kući nego čekala taj red tamo.
zilikaka zilikaka 22:32 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Дакле, за разлику од тебе ја на тој слици не видим само Цигане већ и Србе, Бугаре, Македонце, Албанце...

Што би се рекло, расизам је у оку посматрача.


Ja prvo pročitaja dreku koja se nadigla oko slike, pa išla nazad da nađem sliku.

I stvarno mi nije jasno čemu uopšte dreka.
Pogledajte nekad emisije poput Kvadrature kruga, pa ćete videti da u takvim čatrljama još kako žive i drugi, ne samo Cigani.

...a meni je ovde poenta bila u nerazumevanju.

Ko što je mene Princi pitao što se nisam udružila sa komšijama za termo pumpu.
milojep milojep 10:40 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

Da, a i onaj red u Sindjelićevoj ispred one apoteke, razvuče se do gore.
Stari ljudi, uglavnom, drže spremne recepte pa tako čekaju sat/dva, po kiši/snegu/suncu/uvek.
Smrkne mi se um kad ugledam taj red tamo za lekove.


Koliko sam ja čuo iz priče za tu apoteku ,tamo je sva roba jeftinija najmanje 10% nego u ostalim apotekama.Kako ne pitaj me! I rekao bih, prema pričama (nisam bio) da to što ti vidiš red uvek nije red od sat-dva već je konstantno velika masa ljudi koji čekaju na 6-7 prodajnih mesta. Ne verujem da penzosi tamo čekaju sa receptima jer to mogu da podignu i u bilo kojoj drugoj apoteci!? Ispravi me ako grešim. Poznajem normalne ljude koji odu sa vremena na vreme tamo, kupuju i lekove i alkohol,maramice,šampone...i kažu da uštede i po dve hiljade na vrći račun od desetak hiljada!?
qqriq qqriq 11:52 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

Ја сам одмах видела нас.

A ja tek sad ugledala kontejner, pa šećer

mariopan mariopan 12:21 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

qqriq
Јеси ли видео редове испред јавних кухиња некад?


Da, a i onaj red u Sindjelićevoj ispred one apoteke, razvuče se do gore.
Stari ljudi, uglavnom, drže spremne recepte pa tako čekaju sat/dva, po kiši/snegu/suncu/uvek.
Smrkne mi se um kad ugledam taj red tamo za lekove.

Al vidim ih danas procvrkutali.
Ja, kreten, dobacila u prolazu da neće još dugo, saće Vučić da im poveća penzije, samo da se još malo strpe, oni mi se blaženo osmehnuli.
Veruju.

Da napišem ovde pa neka me i strefi: pre bih tiho umrla u kući nego čekala taj red tamo.

Пу пу пу немој то ни да помислиш ни да кажеш.

Погледај "Дневник увреда" драму о оном времену када се и умирало тихо и по кућама...не поновило се.
qqriq qqriq 12:35 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

Пу пу пу немој то ни а помислиш ни да кажеш.


Samo o tome i mislim



mariopan mariopan 12:37 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

qqriq
Ја сам одмах видела нас.

A ja tek sad ugledala kontejner, pa šećer


Кад не гледаш.

Врх.
qqriq qqriq 12:44 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

Врх.



Aha.



Krov si videla?




qqriq qqriq 13:20 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

Koliko sam ja čuo iz priče za tu apoteku ,tamo je sva roba jeftinija najmanje 10% nego u ostalim apotekama.Kako ne pitaj me! I rekao bih, prema pričama (nisam bio) da to što ti vidiš red uvek nije red od sat-dva već je konstantno velika masa ljudi koji čekaju na 6-7 prodajnih mesta. Ne verujem da penzosi tamo čekaju sa receptima jer to mogu da podignu i u bilo kojoj drugoj apoteci!? Ispravi me ako grešim. Poznajem normalne ljude koji odu sa vremena na vreme tamo, kupuju i lekove i alkohol,maramice,šampone...i kažu da uštede i po dve hiljade na vrći račun od desetak hiljada!?


Ne, jeftinija je 16%. Ima više takvih apoteka u gradu, ali ja svaki dan baš tuda prolazim i vidim da mahom stari svet trune i čeka (Vračar je i inače mesto starih, često bez kinte, šetaju pse i puše neke krdže od cigareta, ljudi imaju pogrešno mišljenje o Vračaru), jer je gomila lekova na kintu, mimo beneficiranog spiska, a lekovi su skupi ko dijamanti.
Ništa ko farmakoMafija, ona mi ljubimac.

p.s.

sad tek ugledala: alkohol ne, a možda šampone i to.
ali, šamponi su potrebni i penzionerima koja ja ubrajam u normalne ljude.
mariopan mariopan 14:07 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

qqriq
Врх.



Aha.



Krov si videla?





Видела

Хтела и ја такав.
Те соларне панеле имају сви по Грчкој, нису ни толико скупи, топле воде колико хоћеш до касно у јесен, и на зиму ако је који сунчани дан....само нисам ставила из разлога што НЕЋУ више да улажем у кућу у којој нико не живи...тако да менеме нема у овим категоријама код Кркара.
Овде сам само да покупим паметне савете шта да радим ако одлучим да радим.

Ево сад ми пукла цевка од воде, излило се, подигао се паркет...водим мајстора из БГ самном, цевку је пробушио " мајстор" прошле недеље и није пријавио јер тврди да то није оно што видим него треба само да укључим грејалицу и осушим зид.

Тако да сад хапсим мајсторе из БГ који су проверено добри и водим са собом.
Не пуштам из апса док не видим да све ради.
Бем ти кућу, кад ћу ЈА да живим?
emsiemsi emsiemsi 16:48 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

blogovatelj
Šta ćeš jebiga tako mi 'fašisti' shvatamo slobodu


Vidis, to je ono o cemu sam govorio, da si apsolutno nesvestan svog fasizma.
I da se smrtno uvredis kada ti se kaze.
To sto je tebi 27. mart pojam srpskog slobodoljublja ne znaci odmah da ti nisi fasista. Ti se uvek uskurcis kada druge nacije tvoju smatraju manje vrednom, ali si potpuno nesvestan da pojmis kada tvoje nacija radi istovetnu stvar.
Covece, fotografija koju si objavio je tako stereotipno rasisticka, shvati to.
Hajde, reci posteno, sta bi rekao kada bi neko objavio istu fotografiju, ali da na njoj nisu ljudi tamne puti i da je na kuci zakacena srpska zastava?
Penio bi ovde i vristao i cicao i pricao o autosovinizmu i ne bi mogli da zivimo od tebe.
A ovako, nema veze. To su samo Cigani.

Глупости !
emsiemsi emsiemsi 16:49 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

zilikaka
Дакле, за разлику од тебе ја на тој слици не видим само Цигане већ и Србе, Бугаре, Македонце, Албанце...

Што би се рекло, расизам је у оку посматрача.


Ja prvo pročitaja dreku koja se nadigla oko slike, pa išla nazad da nađem sliku.

I stvarno mi nije jasno čemu uopšte dreka.
Pogledajte nekad emisije poput Kvadrature kruga, pa ćete videti da u takvim čatrljama još kako žive i drugi, ne samo Cigani.

...a meni je ovde poenta bila u nerazumevanju.

Ko što je mene Princi pitao što se nisam udružila sa komšijama za termo pumpu.

Принци да нешто не разуме !?
Задње је време дошло !
qqriq qqriq 19:01 28.03.2015

Re: Malo šale na temu

Бем ти кућу


Kuća je robija.
hajkula1 hajkula1 00:09 29.03.2015

Re: Malo šale na temu

milojep


Koliko sam ja čuo iz priče za tu apoteku ,tamo je sva roba jeftinija najmanje 10% nego u ostalim apotekama.Kako ne pitaj me! I rekao bih, prema pričama (nisam bio) da to što ti vidiš red uvek nije red od sat-dva već je konstantno velika masa ljudi koji čekaju na 6-7 prodajnih mesta. Ne verujem da penzosi tamo čekaju sa receptima jer to mogu da podignu i u bilo kojoj drugoj apoteci!? Ispravi me ako grešim. Poznajem normalne ljude koji odu sa vremena na vreme tamo, kupuju i lekove i alkohol,maramice,šampone...i kažu da uštede i po dve hiljade na vrći račun od desetak hiljada!?



Nije baš uvek toliki red ili sam uvek imala sreće? Uvek je apoteka puna ali ljudi ulaze i izlaze. Ni jednom nisam čekala napolju, mada sam u prolazu povremeno viđala duži red. Tamo sam baš često kupovala pre operacije sinusa, prilična ušteda na pumpicama za alergije (ćerki i meni, sinu povremeno koje su inače po 1.500, 2.000) i sprejevima za nos... Četkice za zube su one preporučivane ali 30-40% jeftinije nego u drugim apotekama. Imali su samo oni srebrnu vodu sa posebnim procentom srebra a po nižoj ceni koju sam kupovala komšinici. Tu sam za koleginicu uzimala one komplete insulina, takođe značajno jeftinije.

Imali su i električno ćebe, jastuče, sve po nižim cenama.

8c_competizione 8c_competizione 06:49 31.03.2015

Re: Malo šale na temu

kod njih oficiri jna još na vlasti,,,


Gabrijele, nemoj im se smejati. kod nas su starte JNA dinastije jos uve itekako na vlasti i u sivim strukturama. neki ce to znati kao DB, ali to nije nista drugo do stare JNA dinastije. vrhuske naravno.

da oce neko od pismenijih blogovaca da se pozabavi time da ispita malko veze izmedju sadasnjih aktera u vlasti, opoziciji i medj business-om sa tim matorim JNA dinastijama
blogovatelj blogovatelj 02:47 27.03.2015

Novi trendovi

Grejanje stanova uz pomoć kompjuterskih servera.
Danas pročitah u novinama da tako nešto pripremaju u Holandiji, a sada sam guglanjem ustanovio da toga već po svetu ima ihahaj.
Takođe, tamo gde je moguće, hlađenje leti uz pomoć ladne vode. Čikago, Stokholm imaju sisteme cevi po zgradama kojima klizi prirodno hladna voda iz obližnjih reka ili jezera i tako hlade stanove. Za Toronto sam čitao poodavno da tako nešto spremaju u zgradama kraj jezera, a da li je ikada išta napravljeno, ne znam.
Hotel Molika kod Bitolja, na planini Pelister, na 1400m nadmorske visine ima sličan sistem. Proterali leden planinski potok kroz hotel i na spoljnoj temperaturi od 40 stepeni njima je unutra predivnih 20. Ja bio, video.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:00 27.03.2015

Re: Novi trendovi

Још један леп пример (за Кркија, ти се, Блоги, ништа не секирај, све си урадио како треба, ово је део неке друге дискусије/преписке) да није важно како се нешто стварно зове већ како га зовемо. Планина се зове Баба, а њен врх Пелистер, али већина људи каже Пелистер и кад мисли на планину, а често и не зна право име.

У-та-та.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 08:47 27.03.2015

Re: Novi trendovi

marco_de.manccini
Планина се зове Баба, а њен врх Пелистер, али већина људи каже Пелистер и кад мисли на планину, а често и не зна право име.


Тако је.
blogovatelj blogovatelj 11:55 27.03.2015

Re: Novi trendovi

Планина се зове Баба, а њен врх Пелистер, али већина људи каже Пелистер и кад мисли на планину, а често и не зна право име.


Pa da me posle zajebavaju da sam se penjao na Babu?!
Ima tamo nekih predivnih planinskih jezera do kojih nikada nisam bio stigao. Tu bih voleo otici.
reanimator reanimator 11:59 27.03.2015

Re: Novi trendovi

Pa da me posle zajebavaju da sam se penjao na Babu?!

Manje bi te zajebavali da si sam priznao da si se penjao na babu, nego što ovako saznajemo od drugih
emsiemsi emsiemsi 16:52 28.03.2015

Re: Novi trendovi

blogovatelj
Grejanje stanova uz pomoć kompjuterskih servera.
Danas pročitah u novinama da tako nešto pripremaju u Holandiji, a sada sam guglanjem ustanovio da toga već po svetu ima ihahaj.
Takođe, tamo gde je moguće, hlađenje leti uz pomoć ladne vode. Čikago, Stokholm imaju sisteme cevi po zgradama kojima klizi prirodno hladna voda iz obližnjih reka ili jezera i tako hlade stanove. Za Toronto sam čitao poodavno da tako nešto spremaju u zgradama kraj jezera, a da li je ikada išta napravljeno, ne znam.
Hotel Molika kod Bitolja, na planini Pelister, na 1400m nadmorske visine ima sličan sistem. Proterali leden planinski potok kroz hotel i na spoljnoj temperaturi od 40 stepeni njima je unutra predivnih 20. Ja bio, video.

На 1400 м надморске висине, температура 40 (претпостављам да си мислио на плус 40, пошто кажеш да је унутра било предивних 20 -- ваљда си мислио плус 20) ???


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:14 27.03.2015

Cudan blog

Ne znam ni sta da kazem. Svega ima.

Kao prvo, ova racunica - gledam, racunam svoje i ne uklapa mi se. A nemoguce, jeste da nemam najbolju mogucu izolaciju, ali je ipak imam. I kada uracunam razne specificnosti moje situacije, opet mi 1 euro po kvadratu deluje kao cista magija.

I onda vidim sta kaze PSL - pa jasno, racunica favorizuje ljude sa velikim stanovima, i malim brojem ukucana. Tacno je i to da u normalnim zemljama broj ukucana i broj kvadrata obicno rastu proporcionalno, ali ovo nije normalna drzava. Takodje, mnoge od ovih mera stednja neprimenljive su na male stanove i sirotinju. Cuj bojler od 150 l. Pa ko ima ogromno kupatilo, njemu nije problem. Ako ste u stancicu, problem je. Ako imate manji bojler i vise ukucana, tesko cete moci da grejete vodu od 0-7, itd.

Sticem utisak da dosta ljudi zaista pojma nema u kakvim uslovima mnogi zive.

Drugo, prica se o planovima, tj. nedostatku istih. Pa na to mogu samo da umrem od smeha. Kao da zmo zaboravili gde zivimo, a posebno u koje vreme.
Ljudi tako planirali da izgrade kucu, kad su poceli imali su para, odjednom BAM - rat, i sve sto su ustedeli im se istopilo od inflacije, a ako su imali srece da mogu da imaju deviznu knjizicu (setite se to nije mogao svako!), onda im je drzava rekla - a cekaj cekaj, batice, ne mozes to da koristis, sad malo mi. I evo vec 25 godina ih koristi. Malo manje doduse, ali 10 godina nisi imao pristup SVOJIM parama. Fasada? Lol.

U medjuvremenu ratovi, bombardovanja, masovna otpustanja, hiperinflacija, plate od 20 maraka, privatizacija, ne znas u kojoj ces drzavi da se probudis, menjanje propisa vise puta, a neko ovde prica o planiranju i investiciji koja ce se isplatiti za 25 godina. Idi bre.
Za planiranje je potrebna izvesnost, da moze da se vidi makar donekle u buducnost, a ono sto mi imamo je neizvesnost na dnevnom nivou. Premijer prvo kaze, imamo para ali nemamo ideja, onda kaze nema se para, zao nam je prosvetari i ostali, moramo da stedimo, sad kaze, wow ustedeli smo 27 milijardi evra, ide povecanje plata i penzija. Pa ti planiraj na 25 godina ako smes.

Kaze sto ovaj sto je poceo zgradu na 3 sprata nije napravio od 2 i zavrsio fasadu? Pa covek kad je poceo mozda je imao para za 3, hteo da pomogne sinovima da se skuce (znam takav slucaj po jedan sprat za svako dete), dosli ratovi sve stalo. Kad se stvar konacno unormalila, deca otisla kud koji mili moji, kome sada ti spratovi trebaju?

Dalje, koliko je hiljada izbeglica ovde doslo i moralo navrat-nanos da sebi obezbedi smestaj koji drzava nije mogla da im pruzi? Zasto su ljudi gradili ilegalno? Pa jbt, dok drzava smisli propise, da dozvolu, stvori uslove za ljude da se skuce legalno (mislim na obicne, normalne ljude, ne na ove sto na svoje ime imaju veci broj stanova), prodje zivot. 25 godina prodje, ej! Pa to je jedna citava generacija unesrecena. Koliko godina ima da su pokrenuli legalizaciju i koji procenat predmeta je resen? Pa normalno da su ljudi zidali divlje, nece zivot da ceka na ove kretene sa vlasti.
I realno, ako bi moralo da se bira, da zrtvujemo citavu generaciju (a zrtvujemo je po svima statistikama nataliteta sudeci), ili da imamo ilegalnu gradnju, ja znam sta bi bio moj izbor.

Ljudi ja ne znam za vas, ali znam ljude koji su u svojim reproduktivnim godinama (na izmaku cak!) i koji NE MOGU da se skuce, i zato nemaju dece. Zive kod roditelja, i lutaju od posla do posla. Totalna neizvesnost. A sto je najgore, nemaju ni za divlju gradnju. Znam, takodje i ljude, koji su se razveli zbog toga sto je bilo previse glava na malom prostoru, previse generacija u istoj kuci. Ja znam da se njihovi roditelji jedu zbog toga sto nisu mogli da svojoj deci omoguce (makar ilegalnom gradnjom) da zive koliko toliko normalno.

Da me ne shvatite pogresno, najbolje je legalno i uredjeno, daleko od toga da se meni sve ovo svidja, ali ako smo nesposobni za to, ja ipak zivot stavljam pre zgrada.

Naravno da ima i bahacenja, i poslovicnog gastarbajterskog mentaliteta, i bahacenja crkve, i gluposti i svega, o tome ne pisem jer su pisali drugi, ali stvari nisu bas tako proste i jednostavne. Najlakse je reci da je narod glup i stoka. Ali meni onaj ko u uslovima koji su kod nas vladali poslednjih decenija i ko nije taj srecnik da ne brine oko novca, a sredjuje fasadu kuce koju je zapoceo u neko drugo doba kad je jos nesto i moglo da se planira, za potrebe koje vise nema, i ne deluje kao racionalan covek.

Da, ovo je provizorijum od drzave. I ljudi su morali da nadju nacina da zive i u tom provizorijumu.

Kada drzava bude omogucila prosecnom gradjaninu (a o visoko kvalifikovanom da ne pricamo) da se negde na legalan nacin skuci, onda mi pricajte o obavezama prema drzavi. Ovo je drzava gde naucni saradnik (znaci radi se o najobrazovanijim clanovima ovog drustva) ima platu manju od 500 evra, ej! Kako taj covek da se skuci postenim radom, pitam ja vas? Kako? Ne mora da kupuje stan, ne mora da pravi kucu, ali dajte mu neku sansu da ima koliko toliko normalan zivot, jbt.

A gde su tek ostali?
svarog svarog 10:35 27.03.2015

Re: Cudan blog

Pa normalno da su ljudi zidali divlje, nece zivot da ceka na ove kretene sa vlasti.


Bravo
krkar krkar 11:06 27.03.2015

Re: Cudan blog

Ljudi tako planirali da izgrade kucu, kad su poceli imali su para, odjednom BAM - rat, i sve sto su ustedeli im se istopilo od inflacije, a ako su imali srece da mogu da imaju deviznu knjizicu (setite se to nije mogao svako!), onda im je drzava rekla - a cekaj cekaj, batice, ne mozes to da koristis, sad malo mi. I evo vec 25 godina ih koristi. Malo manje doduse, ali 10 godina nisi imao pristup SVOJIM parama. Fasada? Lol.


Sve i da si za sve ovo u pravu (a mrzi me da se preganjam gde jesi a gde nisi) - to važi za poslednjih 25 godina. Ali šta ćemo sa onim od PRE rata, PRE blokirane štednje, PRE hiperinflacije...

Sve kuće građene 197x i 198x imaju fasadu? Sve imaju uslove, instalacije, sve su građene pošteno, sa planom, transparentno, svaku je projektovalo ovlašćeno lice, sve je overio statičar???

Jesi bio nekad u Kaluđerici, Zemun Polju, Sremčici, Meljaku... O Raškoj, Kragujevcu, Kraljevu, Atenici, Šapcu itd. da i ne govorimo!
milojep milojep 11:26 27.03.2015

Re: Cudan blog

Cudan blog



Jedni zajebali državu, druge zajebala država.
Kada shvatimo da smo i jedni i drugi u stvari mi , shvatićemo i da smo zajebali sami sebe.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:45 27.03.2015

Re: Cudan blog

krkar
Ljudi tako planirali da izgrade kucu, kad su poceli imali su para, odjednom BAM - rat, i sve sto su ustedeli im se istopilo od inflacije, a ako su imali srece da mogu da imaju deviznu knjizicu (setite se to nije mogao svako!), onda im je drzava rekla - a cekaj cekaj, batice, ne mozes to da koristis, sad malo mi. I evo vec 25 godina ih koristi. Malo manje doduse, ali 10 godina nisi imao pristup SVOJIM parama. Fasada? Lol.


Sve i da si za sve ovo u pravu (a mrzi me da se preganjam gde jesi a gde nisi) - to važi za poslednjih 25 godina. Ali šta ćemo sa onim od PRE rata, PRE blokirane štednje, PRE hiperinflacije...

Sve kuće građene 197x i 198x imaju fasadu? Sve imaju uslove, instalacije, sve su građene pošteno, sa planom, transparentno, svaku je projektovalo ovlašćeno lice, sve je overio statičar???

Jesi bio nekad u Kaluđerici, Zemun Polju, Sremčici, Meljaku... O Raškoj, Kragujevcu, Kraljevu, Atenici, Šapcu itd. da i ne govorimo!


Pa ja i ne kazem da se ovo odnosi bas na sve, ali mislim da se ne mogu zanemariti okolnosti u kojima se sve ovo desava.
Inace, taj citirani primer, konkretno se odnosi bas na Kaludjericu.

A rekoh jos i ovo:

Naravno da ima i bahacenja, i poslovicnog gastarbajterskog mentaliteta, i bahacenja crkve, i gluposti i svega, o tome ne pisem jer su pisali drugi.


Ali evo sad opet i ovaj primer da kazem - jer ja samo hocu da dokazem da u konstantno promenljivim uslovima, ne mozes da investiras toliki novac tek tako.
Evo recimo, ovaj slucaj: starija gradnja, porodica pocinje svoj zivot u njoj 70-ih godina, stane na svoje noge i pri pomisli da ulozi: E ne moze! Grad planira da rusi! Eksproprijacija!
I tako oni cekaju narednih n godina dok grad na kraju ne odustane od gradnje.
Sta ta porodica po tebi za to vreme treba da radi? Da sredjuje fasadu?

Ja znam jednu porodicu koja se dogovorila sa gradom jos 80-ih zbog rusenja, i iselili se cak. Eno im kuce, jos stoji.

O nestalnosti i planiranju ti pricam.
blogovatelj blogovatelj 12:54 27.03.2015

Re: Cudan blog

I onda vidim sta kaze PSL - pa jasno, racunica favorizuje ljude sa velikim stanovima, i malim brojem ukucana


Pre petnaestak godina radio sam softver za proracun snaga klima uredjaja i grejanja.
On top of that, moja majka je dvadestpet godina radila u Zastavi kao glavni nadzorni organ za termoenergetiku, pa sam joj ponekad pomagao u poslu kod kuce i ucio stvari. Zivot sam proveo u okruzenju prepunom knjiga i kataloga iz oblasti termodinamike, termotehnike, energetike, mehanike fluida. Podosta toga i sam sam citao.
Stvari su vrlo proste, nacin razmisljanja je isti i za grejanje i za hladjenje. Postoji toplota koja dolazi i toplota koja odlazi. Treba smisliti nacin da na mestu gde ljudi zive bude 22 stepena u tim uslovima dolaska i odlaska toplote.
Ono cega se secam sasvim sigurno iz vremena kada sam pomenuti softver radio je to da svaka osoba sa sobom nosi termicku snagu od 200W i da se to uzima u obzir pri proracunu, kao i mnogi drugi faktori.
tetris tetris 14:02 27.03.2015

Re: Cudan blog

Ono cega se secam sasvim sigurno iz vremena kada sam pomenuti softver radio je to da svaka osoba sa sobom nosi termicku snagu od 200W i da se to uzima u obzir pri proracunu, kao i mnogi drugi faktori.

200W muškarac koji radi u proizvodnom pogonu, što je slučaj u proračunu kod tvoje majke. 130W ako sediš i radiš u kancelariji a 100W ako si se izvalio kući u fotelju i gledaš TV (mislim da je 100W po čoveku bilo sasvim ok za zaposlene u Zastavi ).
Kod žena pomnožiti sa 0.85 osim ako nisu neke razvijenije :).
hajkula1 hajkula1 15:27 27.03.2015

Re: Cudan blog

Sve kuće građene 197x i 198x imaju fasadu? Sve imaju uslove, instalacije, sve su građene pošteno, sa planom, transparentno, svaku je projektovalo ovlašćeno lice, sve je overio statičar???


u Kaluđerici,




Divlja gradnja u Kaluđerici je krenula i to masovno 197x, (tajne reči Ustav, Kosovo i Metohija)



blogovatelj blogovatelj 15:28 27.03.2015

Re: Cudan blog

200W muškarac koji radi u proizvodnom pogonu, što je slučaj u proračunu kod tvoje majke. 130W ako sediš i radiš u kancelariji a 100W ako si se izvalio kući u fotelju i gledaš TV (mislim da je 100W po čoveku bilo sasvim ok za zaposlene u Zastavi ).
Kod žena pomnožiti sa 0.85 osim ako nisu neke razvijenije :).


Nisam toliko detaljno isao u proracunu, nego se proracuna granicni slucaj, a onda se uzme prvi standardni klima uredjaj koji je jaci od toga i sve bude u redu.
Naravno, povrsine prozora sa istocne, zapadne, severne, juzne strane je lagano izracunati, ali ovo sa brojem ljudi zna da varira dosta, pa se tu uzme ekstreni slucaj, tj maksimalan broj ljudi koji boravi u prostoriji, pa se pomnozi sa 200W. A to sto si rekao, u pravu si. Ljudi koji rade, jer se i tu uzima granicni slucaj.
E, sad me podseti. Da vidis ovde u Tojoti gde radim kako radnike na montaznoj traci 'lade ventilatorima. I to kakvim ventilatorima! Duvaju ko uragan. To mi Srblji, velikih glavudza, usiju i nosina, nikako ne mozemo da podnesemo. Prevelika nam je povrsina glave, lede nam se mozgovi.
A onda im 30 sekundi pred pauzu ili pred kraj radnog vremena preko razglasa jave da poiskljucuju ta cuda, da bi se stedila energija preko pauze.
qqriq qqriq 21:50 27.03.2015

Re: Cudan blog

Cudan blog


The Theory of Everything
zilikaka zilikaka 22:57 27.03.2015

Re: Cudan blog

Da vidis ovde u Tojoti gde radim kako radnike na montaznoj traci 'lade ventilatorima. I to kakvim ventilatorima! Duvaju ko uragan. To mi Srblji, velikih glavudza, usiju i nosina, nikako ne mozemo da podnesemo. Prevelika nam je povrsina glave, lede nam se mozgovi.


, da mogu da se zaposlim tamo na mesec dva, pa da ih osnovano tužim za trajno oštećenje zdravlja. sa mojim ovakvim sinusima bih imala lepu doživotnu pemziju.
Sa sve proračunima koje niko neće oboriti.

Najbolje obožavam kad neko krene da priča kako samo Srbima smeta promaja.

To što ti pričaš je klasičan primer prinudnog hlađenja uz snažan efekat sušenja tj. dehidracije. Ubilo se za navlačenje boleština.
Da ne smaram detaljima, al veruj da taj ko je to izmislio il pameti nema il ga svečano zabole za ljude.

tetris tetris 01:05 28.03.2015

Re: Cudan blog

il ga svečano zabole za ljude.

Ja bih rekao da je ovo u pitanju. Sličan sistem sam video i u Volvo-ovoj fabrici, kao da ljudi koji rade u industrijskim postrojenjima nemaju potrebe za istim komforom kao njihove kolege u fancy office-ima.
krkar krkar 05:24 28.03.2015

Re: Cudan blog

tajne reči Ustav, Kosovo i Metohija


Vidovnjaci koji su shvatali da je Ustav iz 1974. pogrešan osnovali su sektu u Kaluđerici? A pošto su srali samo na Kosovu i Metohiji onda im u Kaluđerici nije trebala kanalizacija?

TO si htela da kažeš?

Ili je opet neka masonska zavera? Masoni ukrali kanalizaciju iz Kaluđerice i preneli je ... gde ono beše? Varaždin ili Aix-le-Provance?
mariopan mariopan 12:54 28.03.2015

Re: Cudan blog

tetris
il ga svečano zabole za ljude.

Ja bih rekao da je ovo u pitanju. Sličan sistem sam video i u Volvo-ovoj fabrici, kao da ljudi koji rade u industrijskim postrojenjima nemaju potrebe za istim komforom kao njihove kolege u fancy office-ima.

Наравно да их заболе за људе.
Код нас се прегрејаност просторија решавала тако што одсеку доњу половину огромних врата од хале и ту ударе решетке да неко не побегне....унутра радна температура око 50 - 60 степени, напољу минус 20. Сви мокри и ознојани а по бубрезима и ногама пичи минус да се заледиш. То су урадили пошто три моћна вентилатора нису могла да извуку пару и топлоту напоље + бука од око 90 децибела.
Онда кажу много је инвалидских пензинера?

Ко се пожали директору добије одговор да на бироу има младих и здравих колико хоћеш па ако ти није добро одмах ће да дође нов, здрав и гладан који ће да ћути и раади.
Било у моје време, не знам како је сад.
emsiemsi emsiemsi 16:59 28.03.2015

Re: Cudan blog

krkar
tajne reči Ustav, Kosovo i Metohija


Vidovnjaci koji su shvatali da je Ustav iz 1974. pogrešan osnovali su sektu u Kaluđerici? A pošto su srali samo na Kosovu i Metohiji onda im u Kaluđerici nije trebala kanalizacija?

TO si htela da kažeš?

Ili je opet neka masonska zavera? Masoni ukrali kanalizaciju iz Kaluđerice i preneli je ... gde ono beše? Varaždin ili Aix-le-Provance?

Устав из 1974. јесте погрешан --- за то не треба бити видовњак.
(типичан производ анти-српске коалиције башибозука и калакурције комуњарско-усташко-балистичке-белогардејске провинијенције и проданих српских комуњарских апартчика).
krkar krkar 21:35 28.03.2015

Re: Cudan blog

анти-српске коалиције башибозука и калакурције комуњарско-усташко-балистичке-белогардејске провинијенције и проданих српских комуњарских апартчика


Kojima ćete vi jebati kevu jednog dana kad-tad.

Samo da se rode ta Pahomijeva deca pa će Voja Koštunica da ih povede do Karlobaga.

Koja gomila idiota, jebote!!!
emsiemsi emsiemsi 00:17 29.03.2015

Re: Cudan blog

krkar
анти-српске коалиције башибозука и калакурције комуњарско-усташко-балистичке-белогардејске провинијенције и проданих српских комуњарских апартчика


Kojima ćete vi jebati kevu jednog dana kad-tad.

Samo da se rode ta Pahomijeva deca pa će Voja Koštunica da ih povede do Karlobaga.

Koja gomila idiota, jebote!!!

Ја нећу никоме јебати кеву !
(а да су комуњаре и поменути "јебали кеву" Србима онолико, само будалама није јасно).
hajkula1 hajkula1 00:27 29.03.2015

Re: Cudan blog

krkar
tajne reči Ustav, Kosovo i Metohija


Vidovnjaci koji su shvatali da je Ustav iz 1974. pogrešan osnovali su sektu u Kaluđerici? A pošto su srali samo na Kosovu i Metohiji onda im u Kaluđerici nije trebala kanalizacija?

TO si htela da kažeš?

Ili je opet neka masonska zavera? Masoni ukrali kanalizaciju iz Kaluđerice i preneli je ... gde ono beše? Varaždin ili Aix-le-Provance?





Htela sam da kažem da od tada kreće divlja gradnja i da nagovestim zašto se to dopustilo.
Gradili su i niko im ništa nije mogao. Kakvo god čudovište da su napravili, nije se rušilo. Samo stave Titinu sliku na zid. Nebitno što nisu planirali dovoljnu širinu ulice, pa je problem da prođe đubretar, na primer. Ne misliš valjda da to podržavam, odobravam?? Kad već pominješ divlje naselje u Kaluđerici bez kanalizacije, pa kanalizacije nije bilo (krajem 80-tih, posle se nešto promenilo) ni na ekskluzivnom Dedinju. Sramota, tuga i za razmišljanje.

49 41 49 41 12:00 27.03.2015

Merenje utrosene energije




U zadnjem stanu u Evropi sam imao na radijatorima merace potrosnje grejanja. Termostaski ventili na njima i meraci.

Razgovarao sam davno sa mladim inzinjerom iz Energoinvesta. Trebali su jos tada da pocnu proizvodnju istih.

Mozda je to zazivelo na nasim prostorima ?!?

Ili je ostalo lupimo ti potrosnju centralnog grejanja po m2, jer nam je to lakse da ti "stavimo ruku u dzep".

Isti slucaj sa potrosnjom vode u stambenim zgradama. Kvadratura + broj clanova domacinstva = ojhoo ho.

Ne znam, nisam u toku.
milojep milojep 12:16 27.03.2015

Re: Merenje utrosene energije

U zadnjem stanu u Evropi sam imao na radijatorima merace potrosnje grejanja. Termostaski ventili na njima i meraci.


Kada nemaš mogućnost jednog merenja kalorimetrom (na jednom mestu ti cevi ulaze u stan i odatle granaju) onda se ide na sistem heat cost allocatora ili ti delitelja toplote koji se kače na svako grejno telo (radijator) u stanu. To ti je mali uredjaj koji obično meri dve temperature (sobna +grejno telo) i radio putem odašilje signal. U zajedničkim prostorima zgrade se montiraju tkz. nodovi ili ti čvorovi koji sakupljaju podatke sa svih tih malih delitelja i sa njih baja koji dođe jednom mesečno ,isto tako radio putem očita potrošnju.
Ti recimo imaš u stanu pet radijatora, treba ti pet delitelja...

U Srbiji je to zaživelo na nivou pilot projekata i dve firme koje su nešto uradile su Brunata i Tehem

edit: po nekom idiotskom zakonu (idiotski jer nije predvideo sankcije) na plaćanje po utrošku je trebalo da se pređe do 01.Januara ove godine. Inače ovi delitelji će morati biti ugrađeni u svim starijim zgradama gde je centralno grejanje izvedeno po vertikalama nezavisno od stambenih celina
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:36 27.03.2015

urgencija

Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона, уплатили смо све комуналне дажбине још прошлог столећа, а и даље немамо ни воду ни канализацију до викендице.

(планска градња, све дозволе има, све по пропису, ништа се не секирај, сви каблови под правим углом, осим оног од бандере до куће, тај је, приближно, у облику хиперболичног косинуса.)


blogovatelj blogovatelj 16:16 27.03.2015

Re: urgencija

тај је, приближно, у облику хиперболичног косинуса.)


Upravo toliko. Proracun ugiba elektricnih vodova pri opterecenju ledom i tezinom voda daje bas tu vrednost.
Sta sam sve pozaboravljao u zivotu, a ovo sam radio na drugoj godini faksa iz mehanike i nikad nisam koristio, ali sam zapamtio.
gabriele gabriele 16:30 27.03.2015

Re: urgencija

Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона, уплатили смо све комуналне дажбине још прошлог столећа, а и даље немамо ни воду ни канализацију до викендице.

(планска градња, све дозволе има, све по пропису, ништа се не секирај, сви каблови под правим углом, осим оног од бандере до куће, тај је, приближно, у облику хиперболичног косинуса.)

Ovo je suština koju krki neče da svati , nije uzrok u čeljadi nego u monopolu države .Jedno turističko mesto u Istri 80% kuća , apartmana i restorana ima "fonje" septičke jame , ali im je općina prije 30 godina naplatila kanalizaciju ,sad u ceni vode imaš večinu troška za odvodnu mrežu i još sam plaćaš "pumpafonju" cisternu koja odvozi , država treba samo da postavi jasne zabrane za onečiščenje zemljem. Hoće li ljudi koristit biološke septičke koje izbacuju tehnički ispravnu vodu i suvu tvar. hoće li ulica sebi napravit kanalizaciju do neke zajedničke ili magisralnog svejedno je .al ono što je bitno država treba da kontroliše ugrožavanje drugih. a kako će to građani rešit , njihova stvar.ONO ŠTO JE BITNO država ne smije imati monopol na kanalizaciju i ne smije naplatit priključak prije nego ga isporuči. A najgore je što je socijlizam nekad dozvoljavao privatne zidare ali ne i projektante.A da nepričam da ni danas ne možeš biti diveloper koji gradi celu ulicu , nego se kuće rade "organski" ko metastaze.. ekzorcizam kardeljevog selskoučiteljskog apsolutizma je uslov svakog npretka
krkar krkar 05:27 28.03.2015

Re: urgencija

Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона,


Eee, što bi Krki voleo da je to stvarno tako, okreteo bi i za tvoj priključak, bez brige.

Što postignem najmanje postignem na poznanstva i veze. Mnogo više na bezobrazluk, poznavanje propisa... Ponekad poslušam i ženu pa kojekakvim referentkinjama nosim kafu i čokoladu.

A ponekad me jebavaju ko i svakog drugog. Evo več 2 godine to drndanje sa građevinskom inspekcijom, pomenuh već. Naučio sve zakone, naplaćao se advokata i arhitekata... i još me drndaju

You win some, you lose some
freehand freehand 14:13 28.03.2015

Re: urgencija

marco_de.manccini
Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона, уплатили смо све комуналне дажбине још прошлог столећа, а и даље немамо ни воду ни канализацију до викендице.

(планска градња, све дозволе има, све по пропису, ништа се не секирај, сви каблови под правим углом, осим оног од бандере до куће, тај је, приближно, у облику хиперболичног косинуса.)



Još za Slobina vakta ujak kupio plac na vrh brda, u nedođiji iznad Kruševca. Ubeđivali ga da je to samo za ajdučiju jer kolski put (onaj kojim auto stiže u letnjim mesecima, kad padne kiša ni volovska zaprega. Jok, ni da čuje. Posle tri meseca struja i nasut put, posle šest asfalt i telefon.
kako?
A jebi ga, plac pored kupio predsednik SO, stotinak metara odatle mu roditeljska kuća.
I onda su tako otkrili, kopajući po arhivama, da je tu streljan neki partizan s početka rata. Što je red da se obeleži spomenikom. A do koga treba da dođu ekskurzije ne bi li se napajale patriotizmom i titougodnim vrlinama. Da bi stigle mora da postoji put...
I eto. Put i svi priključci.
emsiemsi emsiemsi 17:04 28.03.2015

Re: urgencija

krkar
Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона,


Eee, što bi Krki voleo da je to stvarno tako, okreteo bi i za tvoj priključak, bez brige.

Što postignem najmanje postignem na poznanstva i veze. Mnogo više na bezobrazluk, poznavanje propisa... Ponekad poslušam i ženu pa kojekakvim referentkinjama nosim kafu i čokoladu.

A ponekad me jebavaju ko i svakog drugog. Evo več 2 godine to drndanje sa građevinskom inspekcijom, pomenuh već. Naučio sve zakone, naplaćao se advokata i arhitekata... i još me drndaju

You win some, you lose some

Када носиш чоколаду, обавезно носи Најлепше жеље од 300 грама, са ружом на омоту (Милка је испушена прича) --- ем лепа, ем наша, српска (додуше, изгледа да су се мрски Хрвати ту мало учипили, но, средићемо то - једном).
emsiemsi emsiemsi 17:07 28.03.2015

Re: urgencija

freehand
marco_de.manccini
Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона, уплатили смо све комуналне дажбине још прошлог столећа, а и даље немамо ни воду ни канализацију до викендице.

(планска градња, све дозволе има, све по пропису, ништа се не секирај, сви каблови под правим углом, осим оног од бандере до куће, тај је, приближно, у облику хиперболичног косинуса.)



Još za Slobina vakta ujak kupio plac na vrh brda, u nedođiji iznad Kruševca. Ubeđivali ga da je to samo za ajdučiju jer kolski put (onaj kojim auto stiže u letnjim mesecima, kad padne kiša ni volovska zaprega. Jok, ni da čuje. Posle tri meseca struja i nasut put, posle šest asfalt i telefon.
kako?
A jebi ga, plac pored kupio predsednik SO, stotinak metara odatle mu roditeljska kuća.
I onda su tako otkrili, kopajući po arhivama, da je tu streljan neki partizan s početka rata. Što je red da se obeleži spomenikom. A do koga treba da dođu ekskurzije ne bi li se napajale patriotizmom i titougodnim vrlinama. Da bi stigle mora da postoji put...
I eto. Put i svi priključci.

То се зове планска градња.
49 41 49 41 13:59 30.03.2015

Re: urgencija - You are lucky man

krkar
Крки, видим да лако сређујеш ствари, дај окрени два телефона,


Eee, što bi Krki voleo da je to stvarno tako, okreteo bi i za tvoj priključak, bez brige.

Što postignem najmanje postignem na poznanstva i veze. Mnogo više na bezobrazluk, poznavanje propisa... Ponekad poslušam i ženu pa kojekakvim referentkinjama nosim kafu i čokoladu.

A ponekad me jebavaju ko i svakog drugog. Evo več 2 godine to drndanje sa građevinskom inspekcijom, pomenuh već. Naučio sve zakone, naplaćao se advokata i arhitekata... i još me drndaju

You win some, you lose some


Maybe joke - maybe true story ?!?

Dosao stari, na salter posle pismenog poziva da podigne gradjevinsku dozvolu i cekanja 6 godina.

Evo vase gradjevinske dozvole! Auuu, pecat je stavljen - nije potpis.
Dodjite sledece nedelje.

Molim te devojko, star sam dolazio sam mnogo puta. Ne mogu - nemam snage.
Hajde ucini mi molim te, pa cu ti za uzvrat ispricati jednu lepu pricu o Psu i coveku.

Posle pola sata donese ona gradjevinsku dozvolu sa potpisom i pecatom.

Ajd' sad stari, da cujem tu tvoju pricu.

Jebo ti pas mater!

Time is money.
You loose time or money.
No third solution.
49 41 49 41 00:35 28.03.2015

Kad pukne - pukne.

Bilo je nevreme. Ostalo nas je 460.000 bez struje, nekoliko dana. Drugi 10 i vise; mozda dve nedelje.
Svuda su bili kamioni, hidraulicne dizalice. Hodali su danima u narandzasto - zutim jaknama.

Kroz ulicu su mi prohodali bar tri puta. Hoda musko, zensko; svi gledaju u zice.

Iskoristim priliku, da se informisem.

Koliko "nosi" bachva na vrh bandere ?
Ona gore zica primarni 30.000, ona dole sekundarni 20.000 volti; objasnjavaju.

Kako da nas je ostalo toliko bez struje, kad nevreme bar u mojoj okolini nije bilo nesto narocito?!?

Mi smo ti najmocnija zemlja sa najsavremnijom tehnologijom; vicu dva elektricara kroz smeh.
Kod nas se to radi "savremeno" - karika na kariku. Kad pukne jedna karika, ode ceo lanac.

Zato mi hodamo, dve nedelje - da nadjemo kariku.
qqriq qqriq 12:33 28.03.2015

500.

Nego i opet nema Krstića??!!
krkar krkar 14:39 28.03.2015

Re: 500.

Nego i opet nema Krstića??!!


Lepo si urekla, babaveštice!!!


qqriq qqriq 19:06 28.03.2015

Re: 500.

Lepo si urekla, babaveštice!!!




Nemoj sad da otvorim tarot pa ti ugledam onu gospodžu s tašnicom i prezimenom na B.
A pazi, tarot ne laže.
49 41 49 41 04:49 29.03.2015

Zimi ti zima,

Uleti ti vruce.
U prolece ti mlako.

Jel' i tvoja zena kaze; kad je u stanu zimi 26 C - sto je ovde hladno.
Kad je leti 26 C u tom istom stanu - sto je ovde toplo.
Da idemo da popijemo nesto hladno da se rashladimo?

Ne.Prijatelju, kazem ja njemu - moja nije takva. Ni slucajno.

Mislim se proso sam ja i vise.
Sine nije to 26 C, nego si ti dosao izvana pa ti se cini da je pretoplo.
Osim toga ti alkoholni termometri uopste ne pokazuju tacno. Sto su oni zivini bili dobri i pokazivali tacno.

Sad je i treca.
Sto je danas napolju toplo. Odoh ja pod tus.
Udjes u kupatilo iza toga, kakav tus.
SAUNA u njemu.
blogovatelj blogovatelj 06:35 29.03.2015

Re: Zimi ti zima,

Uleti ti vruce.
U prolece ti mlako.



Kaže se:

"Zimi zima,
U leti ti vruće,
A proleće ti i ovako i onako"
49 41 49 41 18:58 29.03.2015

Praktical to tactical



Imam istu, siru 20-30 cm. Teska ko djavo od livenog gvozdja. Moze se kuvati na njoj. Ubaciti velika cepanka-drveno trupce kroz vratanca sa strane.
Moze sluziti kao kamin. Moze, stapce riba, domace kobasice; na zarce uz vince/pivce.

U nju gorionik na prirodni gas; sa imitacijom cepanica od kamena.

Podrum, kao ekstra kamin. Alternativa.
Nikad se ne zna - for dummy days.

Ako nas "napadne" tornado, pa bezimo u podrum.
Ako nam Rusi zavrnu gas, moramo da vadimo gas gorionik i cepamo drva kao nekada.

Odrastao uz takve visoke cilindricne. Vatra ne gori dva dana, one zrace akumuliranu toplotu.




zilikaka zilikaka 17:02 30.03.2015

Re: Praktical to tactical

Odrastao uz takve visoke cilindricne. Vatra ne gori dva dana, one zrace akumuliranu toplotu



Kraljica peći?




Imao moj deda, pa kad naloži malo uglja i malo suvih koštica od kajsija, gledamo samo da se ne raspadne.

Nego, ne jurim ja džaba da kupim starinski tučani tiganj, al nema.

Eto, kolege, ako neko zna gde da kupim, javljajte, al najozbiljnije. Dugo to već jurim.

Znači tučani tiganj srednje veličine koji može da posluži i za ozbiljnu kafansku tuču.

One od 150grama sa ultramegasuper modernim premazima neću više ni da gledam. To me može da valja.

krkar krkar 17:42 30.03.2015

Re: Praktical to tactical

starinski tučani tiganj


Kod nas uglavnom nema. Ima u Italiji. Mada, ne znam šta će ti tučani, izrazito nepraktičan jer je pretežak osim za sasvim male tiganje. A i za tučani tiganj treba ti vok gorionik od najmanje 5kW ili da upališ običnu ringlu uveče da bi na tom tuču ispekla jaje.

Ali ko stvarno vili najbolji tučani tiganj na svetu je Le Creuset. Skup ali vredi. Imaju radnju sa ogromnim popustima u Salzburgu u Austriji, outlet McGlann ili tako nešto.

Umesto tučanog preporučujem puni aluminijum, pravi ga i Metalac, savršen je, imam, zadovoljan.



49 41 49 41 18:15 31.03.2015

Re: Praktical to tactical

zilikaka
Odrastao uz takve visoke cilindricne. Vatra ne gori dva dana, one zrace akumuliranu toplotu


Kraljica peći?

Imao moj deda, pa kad naloži malo uglja i malo suvih koštica od kajsija, gledamo samo da se ne raspadne.
----------------------------------------------------------------------------------
Ista takva cilindricna, mozda malo visa. Druga, jos visa od prve.

Nemoj da mi se "prenerazujes"!

Kupovao sam tamo dobar hleb. Preko puta te prodavnice luksuzna prodavnica sa takvim pecima.

Ona visoka, ko dedina 20.000; niza 16.OOO maraka; sada verovatno eura.

Zateknem, kao student Babin i Dedin mesingani bracni krevet iz 1915. Sta cete sa ovim starim rasklopljenim krevetom u dvoristu ?!?

Dacemo ga ciganima da prodaju na pijaci; da zarade nesto - oni ce nama posle da pomognu nama kad zatreba.

Necete bogami! To ce 49 41, da sacuva; konzervira - pa ce ga sebi u spavacu sobu - kad se steknu uslovi.
Deda sav sretan, sto se nasao neko u celoj familiji da kaze NE!

Sredinom 85. odvuku me iz Toronta u CHICAGO. Mlatimo po luksuznoj robnoj kuci. Izdaleka ugledam kao Babin krevet. Upicanili ga posteljinama, jastucima, ...
Ipak je Babin lepsi, jer ima bogatije mesingane kugle, ugradjene prirodne sedefe, ...
Pridjem krevetu, da pogledam cenu $ 10.000.
Da se ovde krstim, il' priupitam ima li neka crkva u blizini?!?
zilikaka zilikaka 22:27 31.03.2015

Re: Praktical to tactical

Nemoj da mi se "prenerazujes"!


Ma jok, ne prenerazujem se.
Jasno mi je da to ume da da šmek sobi.

Opet, kad pogledaš realno, tu imaš slučaj jednog grejnog tela relativno male površine i vrlo visoke temperature.
Rekoh već da je moj deda bio šampion da je tera do granica izdržljivosti.

Opet, ako ćemo o starinskim načinima grejanja, ja bih sutra sazidala staru paorsku peć, kakve su bile uobičajene po seoskim domaćinstvima.

Em je pravljena da greje više prostorija, em možeš da ložiš sav otpad male kalorijske moći (uglavnom šapurine i slično), što inače imaš i dođe te džaba, em temperatura na površini nije velika ali je sama peć tolika da u sobi bude vrlo prijatno.

Znači, nema onog blesavog osećaja vreline kad priđeš pećki, a ta masa kad se zagreje drži toplotu onoliko.

Kažem, izuzetno zdrav i ekonomičan način grejanja.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana