Budućnost| Društvo| Politika

Srbija - zemlja izlazećeg Sunca

Nebojsa Krstic RSS / 28.03.2015. u 13:56

 

 

Prošle nedelje procvetalo je drvo šljive. To je trenutak na koji japanski pesnik čeka čitavu godinu kako bi napisao svoj haiku. Prošle nedelje obeležili smo 16. godišnjicu NATO agresije. To je trenutak na koji Srbi čekaju čitavu godinu kako bi izrazili svoje nezadovoljstvo svetom.

Mi, kao kolektiv, u svoj smo genetski kod uneli ideju svetske zavere čije smo najveće žrtve, kao da smo proizvod dnevnika Mire Marković. Srpski kompleks žrtve posledica je kompleksa superiornosti bez realizacije. To je naš kolektivni izgovor za neuspehe i alibi za nečinjenje. Umesto da pomerimo guzice i uradimo nešto, kukamo o nepravednom svetu. Ako smo dovoljno glasni, imamo utisak da smo nešto važno uradili za sebe.

U suštini, ne bojimo se mi sveta. Bojimo se samih sebe i svoje sklonosti ka zaboravu, pa svakog 24. marta s ogromnom strašću proklinjemo svakog "ko bi da zaboravi naše žrtve". Bojeći se sebe, koristimo taj datum kako bi ritualno ponavljajući svoj anti-NATO zavet izvršili pročišćenje svojih grešnih misli o tome da ćemo nekada postati punoletni stanovnici Sveta.

Mržnja koju prosečni Srbin gaji prema EU podsvesni je strah od sopstvene odgovornosti. Ljubav koju gaji prema Putinu podsvesna je želja da zadrži pravo na tutora. To je želja da se zadrži status quo u odnosu na vreme kad je o našem životu odlučivao neko drugi... Tito, pa docnije Sloba. Odakle nam dokaz da je to najbolje? Pa pogledajte haos koji nam je donela demokratija, pogledajte ratove u kojima nismo učestvovali, a jesmo stradali. Pogledajte suđenja našim zločincima koji su u stvari heroji, pogledajte kako su prosperirali "ustašoidni Hrvati", a kako "genocidni Šiptari", koji su nas očistili s vekovnih ognjišta. To što mi Srbi nismo otkrili zbog čega smo toliko važni da bi se protiv nas ujedinila sva pamet i vojna sila sveta, to ne znači da našu bitnost nije otkrila armada srpskih neprijatelja.

Značaj obeležavanja početka NATO bombardovanja svakako jeste u tome što se tog dana sećamo svih nevinih žrtava i odajemo im poštu. I civilima stradalim kao "kolateralna šteta" i vojnicima koji su časno obavljali dužnost braneći svoju zemlju. Međutim, to je dan kada bi odgovorna i ozbiljna nacija potrošila barem nekoliko minuta u razmišljanju o sopstvenim greškama, o lošoj i neodgovornoj politici koja je šest i po miliona svojih građana dovela u opasnost da ih neko zasipa bombama.

To je naposletku i dan kada bi ta ozbiljna i odgovorna nacija razmislila o svom daljem putu i o tome šta treba da preduzme kako se katastrofa od pre 16 godina nikada više ne bi ponovila.

I onda bi posegla za tuđim iskustvom. Zemlja u kojoj pesnik godinu dana čeka kako bi opisao lepotu trešnjinog cveta 1945. bila je u razmaku od samo četiri dana razorena kao nijedna druga u celokupnoj istoriji sveta. Radioaktivnost koja je nama ostala kao posledica NATO bombi, ravna je onoj koju primimo kad nam zubar snimi umnjak u poređenju sa zračenjem kome su bila izložena japanska deca. Ali samo ona koja su preživela direktno dejstvo razarajućih atomskih bombi s nadimcima "Mališan" i "Debeljko".

U sledećim decenijama, Japan nije gubio vreme na samooplakivanje i samoobmanjivanje o tome kako je svet u zaveri protiv njega. Uspeli su da pobede sebe. Da pobede svoje greške iz prošlosti, da pobede želju za osvetom. Bavili su se sobom. Iskoristili su fanatičnu marljivost svojih ljudi i digli se iz pepela do mesta jedne od najbogatijih, najuspešnijih i najpoštovanijih zemalja sveta.

Umesto da lamentiraju o svojim neprijateljima, pridružili su im se, uzeli od njih sve najbolje i u mnogome ih prevazišli.

Što i mi to ne bismo mogli? Zašto Srbi ne bi od Japanaca naučili kako se od zadušne babe narikače postaje samuraj koji poraz pretvara u pobedu? Što mi ne bismo od zemlje depresivnih i mrzovoljnih postali Zemlja izlazećeg Sunca. Šta nam stoji na putu? Mislim, šta osim nas samih?

 

Objavljeno u Našim Novinama 28.3.2015. 

 

 

Tagovi



Komentari (623)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:34 29.03.2015

Re: Одличан...

omega68
И не само на двору - тиме се јело и по осталим кућама.Имало се, провокатори и незналице, Србија је била културна и знала је за ред и хигијену док су на северозападу Европе своју децу убијали у назови ритуалима јер нису имали чиме да их хране.

Тачно!
И не само то -- ми смо имали и први космодром, код манастира Високи Дечани, што је и на тамошњим фрескама забележено. Оно што је Русима Бајконур, нама су Дечани. Те фреске су осликане у 14. веку, и претпоставља се, такође, да је у то време интензитет саобраћаја на космодрому био највећи, и да су наши учени људи -- свештеници и властела -- долазили у контакт са посетиоцима из свемира, који су им преносили тајна знања. Баш захваљујући тим знањима развијено је у тадашњој Србији преко стотине рудника злата и сребра, чиме се склапа једна целовита слика о ко(с)мичкој српској историји.



tasadebeli tasadebeli 00:45 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic

Узгред речено, Тасо, ово ти је глупо и увредљиво.

Испаде:
1) да сам ја загледао људе;



Па сам си написао да си им загледао лица!

2) да би ти мене тукао.


Боже сачувај, Брајо! Немој да учитаваш оно што нисам рекао.

И што си ти мене изједначио са тим Немцем?

Али да ми даш неки паметан одговор, утемељен, а не паролашки...



Што би рекли, да пресечемо срање...

Прича о Немцу који је добио батине зато што загледа људе као да су лабораторијски мишеви, а онда тврди да су ти људи нижа раса, дошла је због тога што ми је онај твој коментар у којем си описивао "мусаве радикале на трамвајском мосту" зазвучао тако некако... елитистички. Да не кажем нешто још горе попут аријевски, нацистички...

И јесте био намењен томе да те мало тргне и да размислиш шта и на који начин нешто објашњаваш. Ако те је увредило, и требало је да те увреди да би те тргло из тог твог самозадовољства соптвеном сликом света и пратећом јој искључивости јер је она твоја прича о "људима са Алтине, из Раковице итд." била стварно на нивоу





Да ли ти је то довољно смислено?


Мене -- кажу ми понеки -- људи обично воле ;-)
Нарочито обични људи.



Ма и ја те волим, Брајо! Зато ми и смета што због сопствене сујете и задртости која одатле произлази тераш у нечему до тачке када на крају испаднеш смешан.

А ниси глуп човек... Зато ми и смета то твоје "протеривање" са неким без и трунке сумње у себе и сопствено мишљење. Паметан човек би размислио мало о ономе што му други говоре.

Да мислим да си глуп, не бисмо ову конверзацију уопште ни водили... Одавно сам изгубио стрпљење да се објашњавам са некима као што је онај Немац из моје приче.

Ево, потврђујем ти да се слажем са оним што си поменуо о ниском цивилизацијском нивоу одређеног дела (већег?) становништва у Србији... Али размисли зашто су они на том цивилизацијском нивоу. Зашто и у 21. веку и поред свих прича о људским правима неко још увек живи у таквим условима недостојним човека?

Немој ми рећи да се они "не купају, не перу зубе, не брију се, имају уморна радничка лица и носе изношена одела и разлокане ципеле" зато што баш желе тако да изгледају и тако да живе. Ја живим са таквима, сваки дан разговарам са њима...

Ниси у праву, Брајо, него тим људима нико никада није ни пружио прилику да виде да може другачије, нико им није ни показао да може другачије, него их уз помоћ хипнозе таблоида и фрагментиране стварности држе у зомбираном стању већ деценијама причајући им бајке и указујући им на све могуће негативне вредности на које би се угледали. И још им при томе и не пружају прилику да покажу оно што заиста знају да раде и колико могу то да раде, а да се при томе осете као људи, а не као нечији робови.

И наравно да их у таквом стању свести приче типа "Огулин-Карлобаг-..." или "борба против корупције", или "господар и заповедник" и остале глупости занесу јер им оне дају макар малу илузију да имају своје људско достојанство.

Онај клип из Кабареа који сам окачио није ту због Хитлера и нацизма, него зато што је та сцена најбоља илустрација коју ја знам за психолошки механизам у људима који се користи да би се дошло до власти у било којој држави и народу у којем се људи осећају понижено, преварено, опљачкано и узалудно траже да им се врати макар њихово људско достојанство.

Нису проблем људи који имају, па чак ни они који су се накрали -- проблем је:
1) што крадемо сами од себе, од своје државе, непрестано;
2) што су нам држава и привреда неефикасни и непродуктивни;
3) што премало/преслабо радимо, с недовољно знања и недовољно ефикасности.



Ко, Брајо? Ко то краде сам од себе? Ко нам је то државу и друштво довео до неефикасности и непродуктивности? Ко то премало и преслабо ради?

Ови што су незапослени? Ови што завршавају школе, па не знају шта би са тим што су завршили у овој Србији? Ови што раде три посла дневно и опет не могу своју децу да хране и облаче?

Не, Брајо, ти људи који краду, који су државу и друштво свели на избезумљену групу људи на недефинисаној територији, који не раде ама баш ништа осим тражења начина како на нелегалан начин доћи до што већих пара имају своја имена.

Није проблем што неко има, него како је до тога што има дошао... На који начин у ових протеклих 25 година... И какав је систем вредности успостављен таквим понашањем тих који су тако стекли то што имају.

То је основни проблем у Србији данас.
tasadebeli tasadebeli 00:46 29.03.2015

Re: Одличан...

Nebojsa Krstic

Ne verujem da su oni glasali tražeći "makar nekakavu promenu u svom čemernom životu", već su glasali za nekog za koga smatraju da će promeniti njihov život umesto njih.



Реци ми, имаш ли неки конкретан предлог за те људе како да сами промене сопствени живот у систему који нису сами креирали, нити имају могућности да га мењају, а који им је у потпуности везао руке?

Jedni je problem što takav neko ne postoji.


Е, ту већ можемо да се сложимо... Нема га. Прецизније речено, има га, али му није дозвољено да ступи на сцену, да се чује за њега (њих) и да евентуално нешто и покуша да промени. У медијима се врте све једно те иста лица на политичкој сцени већ 25 година... Чак се и они преминули потежу у том продавању магле. Све то, наравно, подржано капиталом оних којима та иста лица већ 25 година здушно помажу у тзв. "првобитној акумулацији капитала".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:54 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
Ко, Брајо? Ко то краде сам од себе? Ко нам је то државу и друштво довео до неефикасности и непродуктивности? Ко то премало и преслабо ради?

Марсовци?
Или, претпостављам да су за све криви наши вековни непријатељи -- Хрвати!

Узми, још једном, прочитај Крстићев текст.
Јер си овим исписаним потврдио да је он тим текстом у праву.

P.S.
А за разбибригу, ево мало да цитирам једнога славног српског винглисту чије речи, и не занјући, здушно понављате:

Весна Пусић је изјавила да говори хрватски(чакавски) да би је Дачић разумео. Хрватски не знају ни она ни Дачић. Она говори искварени српски.

Она усташка профукњача и назови глумица Мирјана Карановић рекла је да страх код ње траје од почетка деведесетих. Савест је ваљда узнемирује?


Због филма „Турнеја" режисер Горан Марковић и сви његови спонзори морали су да буду кривично процесуирани и осуђени као велеиздајници.

Сви Украјинци су Руси, а званични украјински језик је делимично извештачени дијалекат руског.Украјином данас владају издајници и нацисти.
ivana23 ivana23 01:02 29.03.2015

Re: Одличан...

Teoretisanje u stilu ,,nije do države nego do običaja” pada u vodu i prosto gura na zaključak da svest ne treba da menja narod, već oni koji ga vode. Oni koji već decenijama nisu u stanju da obezbede normalan život dostojan čoveka.


LINK
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:09 29.03.2015

Re: Одличан...

ivana23
Teoretisanje u stilu ,,nije do države nego do običaja” pada u vodu i prosto gura na zaključak da svest ne treba da menja narod, već oni koji ga vode. Oni koji već decenijama nisu u stanju da obezbede normalan život dostojan čoveka.


LINK

Управо тако.
Лични пример.
Сваког од нас.
Најпре оних горе, јер масе миметички понављају њихове мантре и поступке, па онда ових осталих... Вучић је једним добрим делом човек декларативних промена. То је проблем с њим.
angie01 angie01 01:13 29.03.2015

Re: Одличан...

Лични пример.
Сваког од нас.


nisi citao dalje:)))

Slutim da se u vremenima u kojima se ekonomskoj krizi ne nazire kraj iza ove teze krije veoma problematična teorija mntaliteeta koja razloge naše kolektivne nesreće ubacuje u samooptužujuću doktrinu, u provociranje osećaja građanske krivice i odvlačenje pažnje od odgovornosti onih na vlasti.
tasadebeli tasadebeli 01:18 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic

Узми, још једном, прочитај Крстићев текст.
Јер си овим исписаним потврдио да је он тим текстом у праву.



То сам и рекао одмах, још у првом коментару

А теби, Крле, хвала много за читав овај текст
Srbija - zemlja izlazećeg Sunca

Изашла ми коначно слика у новинама.
Ето, дође и тих мојих пет минута славе... Одох сад после напорног рада под неку шљиву да мало одморим.


А рекао сам и шта ми смета у том Крлетовом тексту...

Смета ми то натегнуто поређење са Јапаном и Јапанцима после 1945. И она прича о "генетском коду у који су нам уписане светске завере" због којих губимо време плачући над сопственом судбином за разлику од Јапанаца. Нити је ово 1945, нити су услови под којима су Американци истоваривали своје бомбе на тада на Јапан и 1999. на Србију исти, нити су нам разлози, па самим тим и начини на које би требало да се замислимо сваког 24. марта о сопственој судбини као што то раде и Јапанци када обележавају годишњице, исти.

Ми нисмо пре бомбардовања освајали Кину и Манџурију и Индокину... Нама су насилним путем и кршењем међународног права које је важило 50 година одузели део државне територије и протерали нам неколико стотина хиљада становника одатле.

Отуд и она моја прича о шљиви... Наспрам трешње... Филогенетски истог рода, али ипак различито воће...


А за разбибригу, ево мало да цитирам једнога славног српског винглисту


О коме је реч, Брајо? Који лингвиста?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:19 29.03.2015

Re: Одличан...

angie01
nisi citao dalje:)))

Јесам.
Али -- изгледа да се то до краја не разуме :)
Нити шта је менталитет, нити да ли је он променљив, нити да ли су ствари занавек зацртане...

Да поновим са једног другог места: пре 60-70 година Северна Кореја била је развијенија од Јужне:

angie01 angie01 01:24 29.03.2015

Re: Одличан...

Али -- изгледа да се то до краја не разуме :)


sta ima da se ne razume- kada je jasno, i jos je dat primer-ono, skolski.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:25 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
О коме је реч, Брајо? Који лингвиста?

Просто ми је невероватно да су се Ана Ивановић и Јелена Јанковић сликале с Билом Клинтоном! Све се надам да је то нека злобна фотомонтажа???

Како је ружна и одвратна она Соња Бисерко! Чуди ме да је Александар Вучић није убацио у напредњачку владу,кад је већ онај олош у њој окупио.


Ацо Вучићу, дођи и ти сутра на радикалски митинг.Ти си некада волео да те туче полиција и јуначки си подносио батине.Сад и ти удри по нама.

Зубе би напредњачки министри претходно морали да оперу и дезинфикују, како радикалима на витални и највреднији орган не би пренели каријес.


Ево, и он спомиње нехигијену!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:27 29.03.2015

Re: Одличан...

Реци ми, имаш ли неки конкретан предлог за те људе како да сами промене сопствени живот у систему који нису сами креирали, нити имају могућности да га мењају, а који им је у потпуности везао руке?

Imam. Da urade isto što rade i ljudi u ma kojoj drugoj zemlji u kojoj takođe nisu kreirali sistem - da prestanu da se samosažaljevaju i da mrdnu dupe i urade nešto za sebe bez čekanja da to uradi Vučuć. Ili ma ko drugi.

Е, ту већ можемо да се сложимо... Нема га. Прецизније речено, има га, али му није дозвољено да ступи на сцену, да се чује за њега (њих) и да евентуално нешто и покуша да промени

Vidi, govorimo o nekome ko će da popravi lične živote ljudi umesto njih.

Ko je taj i ko ga sprečava? Daj ime.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:28 29.03.2015

Re: Одличан...

Ми нисмо пре бомбардовања освајали Кину и Манџурију и Индокину...

Pazi kad si mi sad naterao suzu na oko!
angie01 angie01 01:40 29.03.2015

Re: Одличан...

da prestanu da se samosažaljevaju i da mrdnu dupe i urade nešto za sebe bez čekanja da to uradi Vučuć. Ili ma ko drugi.


to mrdanje dupeta drugih, je postala popularna poruka,...sad, samo ne znam zasto bilo ko zamislja da to niko ne radi, a isto tako, koliko toga pojedinac moze da uradi i kako u opstim neuslovima i haosu- lepo dao primer Jaksic, o mladom Holandjaninu.


Vidi, govorimo o nekome ko će da popravi lične živote ljudi umesto njih.


da uredjenost drzave i opsti uslovi u njoj nemaju veze sa mogucnostima u licnom zivotu, niko ne bi ni imao problem, niti bi ga bolelo dupe za bilo koga na vlasti i za to sto tamo cini- kako u Srbiji, tako i svuda u svetu.


a ponovim Jaksicevu poantu,

Slutim da se u vremenima u kojima se ekonomskoj krizi ne nazire kraj iza ove teze krije veoma problematična teorija mntaliteeta koja razloge naše kolektivne nesreće ubacuje u samooptužujuću doktrinu, u provociranje osećaja građanske krivice i odvlačenje pažnje od odgovornosti onih na vlasti.
tasadebeli tasadebeli 01:42 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic

Ево, и он спомиње нехигијену!



Па шта се сада играмо? Асоцијација? На слово на слово?

Немам појма о коме причаш.

И не схватам какве везе то има са оним што смо причали...

Ако ти је и разбибрига, и није ти нека игра...

Nebojsa Krstic

Imam. Da urade isto što rade i ljudi


Конкретно, Крле, конкретно... Не паролашки...

Pazi kad si mi sad naterao suzu na oko!


А за Косовом и Метохијом, да ли ти и ту крене суза на око?


EDIT:

angie01

to mrdanje dupeta drugih, je postala popularna poruka,...sad, samo ne znam zasto bilo ko zamislja da to niko ne radi, a isto tako, koliko toga pojedinac moze da uradi i kako u opstim neuslovima i haosu- lepo dao primer Jaksic, o mladom Holandjaninu.


Ма сети се само Филипа Вукше... Требало је да се дигне медијска кука и мотика да би момка оставили на миру...

da uredjenost drzave i opsti uslovi u njoj nemaju veze sa mogucnostima u licnom zivotu, niko ne bi ni imao problem, niti bi ga bolelo dupe za bilo koga na vlasti i za to sto tamo cini- kako u Srbiji, tako i svuda u svetu.


angie01 angie01 03:08 29.03.2015

Re: Одличан...


Ма сети се само Филипа Вукше... Требало је да се дигне медијска кука и мотика да би момка оставили на миру...


iako je dobio razna javna priznanja, Filip je dobio i vrlo konkretne pretnje, o kojima nemam dozvolu da pisem,...a i sofer koji ga je pretukao- je oslobodjen,...zbog navodnog nedostatka dokaza...oko nekih od tih dokaza sam ja napisala blog, koji mi je obrisala urednica.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:18 29.03.2015

Re: Одличан...

da ponovim Jaksicevu poantu,

jakšićeve poente su mi potpuno nezanimljive. daj svoju ako je imaš, ali gledaj da bude pez patetike.
angie01 angie01 03:31 29.03.2015

Re: Одличан...

jakšićeve poente su mi potpuno nezanimljive. daj svoju ako je imaš, ali gledaj da bude pez patetike.


Jaksic je rekao upravo isto ono sto sam rekla i ja, na nekom drugom blogu pre neki dan, na, vidi slucajnosti, istu prozivku od strane druge blogerke, kako su gradjani krivi, jer ne pomeraju svoja lijena dupeta i time ne ispunjavaju svoju gradjansku duznost, da sami rese svoje probleme, kako im je drzava omogucila:)))

ne vidim sta je pateticno u iznosenju cinjenica- one jednostavno nisu lepe.

i meni behar budi lepotu, to nije sporno, al se nekako smanjio u gomili govana, pa ne mirise vise dok prolazis.


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:33 29.03.2015

Re: Одличан...

Конкретно, Крле, конкретно... Не паролашки...

Pazi kad si mi sad naterao suzu na oko!


А за Косовом и Метохијом, да ли ти и ту крене суза на око?

Ovo je trenutak kad ti sagovornik okreće leđa i napušta poprište razgovora sa izrazom rezignacije i laganog gađenja što se uopšte upuštao u njega.
tasadebeli tasadebeli 03:45 29.03.2015

Re: Одличан...

Nebojsa Krstic
Конкретно, Крле, конкретно... Не паролашки...

Pazi kad si mi sad naterao suzu na oko!


А за Косовом и Метохијом, да ли ти и ту крене суза на око?

Ovo je trenutak kad ti sagovornik okreće leđa i napušta poprište razgovora sa izrazom rezignacije i laganog gađenja što se uopšte upuštao u njega.



Да, у праву си... Ја сам то урадио још код оне "сузе на око"... А требало је и раније... Код Сиризе...
mlinarslavko mlinarslavko 05:09 29.03.2015

Re: Одличан...

Ја сам познат као човек који пуно шета. Тако сам, рецимо, недавно шетао са Војиним ортодоксним радикалима. Али, опет, шетао сам, тако, и са напредњацима, онда када су славили формирање владе и победу на изборима. Враћао сам се с њима преко трамвајског моста. И гледао сам, пажљиво, физиономије. Били су то људи радничких физиономија, уморних лица, необријани, у изношеним стварима и разлоканим ципелама. То су људи из некаквих Алтина, Раковица, Калуђерица... Смем ли да напишем да су се неки од њих и осећали? Били су, тако некако, мусави, помислио сам тада, и помислио, с радошћу, да се они са тог митинга враћају убеђени и у то да им је та Европа близу и да им није непријатељ. То је нешто што један Тадић или Ђинђић никад нису успели да усаде тим људима.


Ok, radim na gradjevini kao pomocni radnik, znaci fizikalac, veruj mi da imam zdrave zube, ne osecam se, neverovatno, nikada nisam glasao za radikale, SPS, cak i pored primamljivosti belih listica, i odvratnih stvari koje sam doziveo za vreme vladavine DS-a i bukvalno od lokalnih funkcionera DS-a, nisam bio Beli listic ( nemam nista protiv njih) ,glasao sam, ali nisam glasao za SNS, Diplomu i Zlatoustog kretena i imbecila, koji cini ustupke zapadu da bi ovde sve vise mogao da radi sta zeli. Znas kako, na gradilistu nemas tuseve, posle deset sati rada, sredis se koliko mozes, obuces cisto i palis kuci, cesto putujuci i po sat, sat i po vremena. Prekljuce mi je koega radio sa zuboboljom i uvece kasno otisao kod zubara, takav je sutra dosao na gradiliste. Svuda ima ljudi koji vise ili manje vode racuna o higijeni, tako i na gradilistu. A, tek o tvojoj eliti, odem u banku da sredim neku papirologiju, u kancelariji mlad pravnik, odelce, frizura, iz njegovog laptopa dok sredjuje dokument, cuje se Natasa Bekvalac kako "peva", sutra na gradilistu dvojica kolega pustaju sa mobilnog Portishead, Pank muziku, DLM itd. Radimo prepravke u jednom hotelu i cujem kako neko svira klavir, pogledam kad gipsar, kojeg vidjam svaki dan svira, objasni mi da je bio u nekoj muzickoj skoli i zapamtio sta je ucio, normalno, verovatno to nije neki ozbiljan nivo sviranja klasike. I da, ima ih i musavih, koji ne vode racuna o higijeni, glasaju za radikale, hvala bogu, ne slusaju Natasu Bekvalac. Takodje, SPS je bio pun puncat, pravnika, doktora, ekonomista. Ocigledno da je lepo bilo biti pripadnik nacisticke elite, osecati se superiorno i iznad naroda,nije Hitler tek tako stekao toliku moc samo od musavih radnika. Samo napred, pod ruku sa Leni Rifenstal pa u setnju, mozda snimite zajedno i neki film o lepim, zdravim, pametnim ljudima koji divno mirisu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:38 29.03.2015

Re: Одличан...

mlinarslavko
Ја сам познат као човек који пуно шета. Тако сам, рецимо, недавно шетао са Војиним ортодоксним радикалима. Али, опет, шетао сам, тако, и са напредњацима, онда када су славили формирање владе и победу на изборима. Враћао сам се с њима преко трамвајског моста. И гледао сам, пажљиво, физиономије. Били су то људи радничких физиономија, уморних лица, необријани, у изношеним стварима и разлоканим ципелама. То су људи из некаквих Алтина, Раковица, Калуђерица... Смем ли да напишем да су се неки од њих и осећали? Били су, тако некако, мусави, помислио сам тада, и помислио, с радошћу, да се они са тог митинга враћају убеђени и у то да им је та Европа близу и да им није непријатељ. То је нешто што један Тадић или Ђинђић никад нису успели да усаде тим људима.


Ok, radim na gradjevini kao pomocni radnik, znaci fizikalac, veruj mi da imam zdrave zube, ne osecam se, neverovatno, nikada nisam glasao za radikale, SPS, cak i pored primamljivosti belih listica, i odvratnih stvari koje sam doziveo za vreme vladavine DS-a i bukvalno od lokalnih funkcionera DS-a, nisam bio Beli listic ( nemam nista protiv njih) ,glasao sam, ali nisam glasao za SNS, Diplomu i Zlatoustog kretena i imbecila, koji cini ustupke zapadu da bi ovde sve vise mogao da radi sta zeli. Znas kako, na gradilistu nemas tuseve, posle deset sati rada, sredis se koliko mozes, obuces cisto i palis kuci, cesto putujuci i po sat, sat i po vremena. Prekljuce mi je koega radio sa zuboboljom i uvece kasno otisao kod zubara, takav je sutra dosao na gradiliste. Svuda ima ljudi koji vise ili manje vode racuna o higijeni, tako i na gradilistu. A, tek o tvojoj eliti, odem u banku da sredim neku papirologiju, u kancelariji mlad pravnik, odelce, frizura, iz njegovog laptopa dok sredjuje dokument, cuje se Natasa Bekvalac kako "peva", sutra na gradilistu dvojica kolega pustaju sa mobilnog Portishead, Pank muziku, DLM itd. Radimo prepravke u jednom hotelu i cujem kako neko svira klavir, pogledam kad gipsar, kojeg vidjam svaki dan svira, objasni mi da je bio u nekoj muzickoj skoli i zapamtio sta je ucio, normalno, verovatno to nije neki ozbiljan nivo sviranja klasike. I da, ima ih i musavih, koji ne vode racuna o higijeni, glasaju za radikale, hvala bogu, ne slusaju Natasu Bekvalac. Takodje, SPS je bio pun puncat, pravnika, doktora, ekonomista. Ocigledno da je lepo bilo biti pripadnik nacisticke elite, osecati se superiorno i iznad naroda,nije Hitler tek tako stekao toliku moc samo od musavih radnika. Samo napred, pod ruku sa Leni Rifenstal pa u setnju, mozda snimite zajedno i neki film o lepim, zdravim, pametnim ljudima koji divno mirisu.

Мени је све ово симпатично, учитавања својих судбина по вољи, и проналажење криваца за њих, и пројекција огорчености. Види -- да су они напредњаци с којима сам се шетао изгледали другачије, ја бих то и написао. Него, научили ме да не лажем, па сам написао како је било. А написао бих и да су певали Баха, да јесу певали Баха, а нису. Друга ствар: ја сам писао о физиономији напредњака. Ти, изгледа, ниси тај. Па што се онда јављаш? Осећаш се класно прозваним? Па сам си написао да класа нема везе са зубима, хигијеном, музиком... Тако да из класног треба да пређемо на неку другу поделу, која ће јасније да објасни твоју конфузију.

Ех, какви сте фолиранти и француске собарице. Све се правите да није онако како јесте :) ОК. Онда је све супер...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:42 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
Е, ту већ можемо да се сложимо... Нема га. Прецизније речено, има га, али му није дозвољено да ступи на сцену, да се чује за њега (њих) и да евентуално нешто и покуша да промени. У медијима се врте све једно те иста лица на политичкој сцени већ 25 година... Чак се и они преминули потежу у том продавању магле. Све то, наравно, подржано капиталом оних којима та иста лица већ 25 година здушно помажу у тзв. "првобитној акумулацији капитала".

:))))))))))))

Ко не дозвољава то, ко спречава Српчад да се ослободи ропства, ко им то на изборима подметне попуњене гласачке листиће и прети пиштољем, па гласају како гласају. Ко?

Масони?
Сајентолози?
Удружење библиотекара?
УДБА, ЦИЈА, Мосад?
Чија смо ми жртва?

Ух, каква је тешка наша судбина, како нас киње!
urbana_gerila urbana_gerila 08:05 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic
ја сам писао о физиономији напредњака


imaju rogove?
treće oko?

brajoviću, svečano priznajem da sam pogrešio i da si ti mnogo veći kreten no što sam i mogao da pretpostavim.
milisav68 milisav68 08:23 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic
Mada, po nekima i statistički godišnjak Srbije ima da bude proglašen za izdajnika i autošovinistu.

Eh ta statistika.
Poslednja zvanična potrošačka merenja pokazuju da je za najosnovniju higijenu prosečne porodice mesečno neophodno 815 dinara. Odlazak u trgovinu demantuje statistiku. Za te iste artikle valja izdvojiti dvostruko više novca.

A nije ti palo na pamet da se trgovina (između ostalog) sredstava za higijenu preselila u ilegalne tokove, na pijace i buvljake (tzv siva ekonomija), ali ne zbog želje da se ne plati porez, već zbog smanjene platežne moći.
Ranije sam u kupovinu odlazila bez razmišljanja i opušteno uzimala sa rafa što mi padne pod ruku - kaže Slavica Mitrović, iz Beograda. - Nije bio problem da uzmem i nekoliko šampona da isprobam koji je najbolji. Sada, međutim, napravim spisak, kupujem samo što mi je neophodno i ne nagomilavam.

Šuga:
Bolest je rasprostranjena širom sveta. Iako je u prošlosti epidemijska pojava šuge bila pripisivana siromaštvu, lošim higijenskim uslovima i prenaseljenosti, činjenica je da od šuge obolevaju ljudi svih socioekonomskih nivoa bez obzira na pol, uzrast, rasu ili nivo i standard lične higijene. Epidemije se češće javljaju u uslovima kolektivnog smeštaja, kao što su predškolske ustanove, starački domovi, socijalne ustanove, zatvori ili u vidu porodičnih epidemija.

Dalje, manjak zuba u glavi nije samo posledica loše higijene, već i genetike, loše ishrane, kao i stresa (noćno škripanje zubima).

Sve ovo ne znači da nema musavih ljudi koji ne vode računa o higijeni, a ni država se nije (odavno) potrudila da to malo unapredi.

Već je bila rasprava na tu temu - koliko ima javnih WC-a u Srbiji?
naginata_83 naginata_83 08:35 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic

Али, Русија има све мање да понуди. Нити корпус идеја нити политички корпус а паре -- паре нико данас тек тако не дели...
Да подсетим колико је мала руска помоћ Србији била и како је Русија сваки пут истрговала нашим слепачким односом према њој.


Meni se čini da Rusija odlično sa nama trguje i dalje i to samo na mestima gde mora. Ne mora Rusija da pomaže celoj Srbiji kako bi osigurala da njeni interesi u Srbiji budu uzeti u obzir. Može pomagati samo neke, probrane... to je u državi kojoj se demokratija suštinski nije još uvek "primila" i više nego dovoljno jer ne postoji demokratska konrola vlasti ukoliko ista postane otuđena od opštih interesa društva. Dakle, interes društva i interes vlastodržaca u Srbiji nužno ne moraju imati ama baš ikakvih preklapanja. Paradoksalno za demokratiju ali se plašim da mi upravo imamo takav slučaj...
tasadebeli tasadebeli 08:43 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic

Ко не дозвољава то,




Лупетања надмене "интелектуалне елите" која је сама себи доделила титулу "свевишњег" у објашњавању стварности у којој живимо...


П.С. - Још увек ми ниси одговорио о ком је оно "винглисти" реч... Он ти је један од добрих примера те надмене "елите"... Видиш, у том лупетању њима и није уопште битно какво им је политичко опредељење... То је променљива категорија. Њима је битно само да лупетају глупости и да праве што већу буку да се не би видела суштина овога у чему живимо.
emsiemsi emsiemsi 08:58 29.03.2015

Re: Одличан...

Milan Novković
Али, треба да се види како се шта очитава у стварности, шта се делатне силнице нашег менталног обрасца. Како се оне очитавају у српској стварности, шта оне проузрокују. И из те перспективе -- Крстићев текст је утемељен.

Prvo, da ne ispadne da sam ja samo nešto kritičan prema Krstićevom pisanju, ja mislim da je on pametan čovek, i obično se javim sa kritičkim komentarima tamo gde ja vidim potencijal za "destrukciju" u pisanju, umesto za kreaciju.

Pozivati se na mane "nacije" u brzopletom savetodavstu je za mene destruktivno, više "lomi" u domenu u kojem operiše (unosi svađu i netrpeljivost) nego što kreira.

Uopšte, tamo, nekako, nikako da se kritična "količina" "elite" odlepi od:

- Tog više i Bogu i ljudima dosadnog posla postavljanja dijagnoza. Ispod pene šireg društvenog talasanja, koje je i "obavezna" zabava u siromaštvu, teže je bez mnogo truda odlučiti kako da se u ime zabave vreme lepše utroši, danas, po mom mišljenju, nema više mnogo ljudi koji ne znaju ovo što Krstić priča. Učenje "politike" i "ekonomije" iz meta-znanja i obrazaca koji su posle 3 meseca na Fejsu danas skoro svima poznati je kao i učenje "filozofije" prelistavanjem izreka.

- Te podele Evropa-Rusija. Evo, i Evropa se pomalo podelila po ovoj liniji posle US uvrtanja ruke i isprovocirane Ukrajine i već se toliko unervozila zbog podrivanja sopstvenih interesa da Evroazijska integracija po svemu sudeći dobija zamah i može ubrzo da ubrza.

- Sramežljivosti da se razumeju razlike u društvu i pomirljivo ponudi neki opipljiviji i konkretniji obrazac kako napred.

То да је он "део бивше власти", само замагљује и искривљује читање текста. То нема везе са његовим утемељењем.

Možda, samo jednom kako je pritisnuto "publish" ne postoji više jedno čitanje teksta, jedno utemeljenje i jedno autorstvo. Sve to postaje, ako je i samo u autorovoj glavi ikad bilo "jedno", sa jasnim kontekstualnim i informativnim granicama, "društveno vlasništvo", u svom bogatstvu i fluidnosti koje takvno "vlasništvo" donosi.

Ne samo dok on ne prestane da zove ljude "imbecili", nego kako i prestane, dok ne počne da se obraća ljudima sa razumevanjem i poštovanjem, pa promišljenošću na koju se on "osudio" statusom javne ličnosti, on će, sad kako je krenuo, po inerciji nastaviti da se kreće ka "multipolarnom" "geniju" Velje S., s tom razlikom što Velja vređa sve kod ljudi, ali pre svega inteligenciju, a Krstić im vređa postojanje obrascima tipa da ako nemaju hleba uvek mogu da jedu kolače.
Тако, нпр, само да споменем две црте из текста: та критикована српска позиција жртве. Она је толика константа да нам је чак и у химни записана.

Ja mislim da bismo se slatko nasmejali da potegnemo mnoge reči iz himni država koje su nam uzor kvalitetnog života.

Eliti je posao da pomeri narod, na eliti je odgovornost, ne na narodu, elita je sa većom šansom dobila i veću odgovornost.
Самопоштовање? Треба разликовати самопоштовање од неутемељене идеје месијанства.

Treba. Opet, posao elite je da izbalansira i uvede fer plej u strukture, količine i odnose samopoštovanja i poštovanja, i njihove delove.

Šešelj nije ni elita ni proto-elita, ja ga zato ne čitam, Krstić jeste proto-elita, ima ih dosta, nego "ubiše" više sa dijagnozama i kritikom naroda i nacija.

Zbog tog dosadnog, ponavljajućeg "sadržaja" proto-elite Šešelj i ima kritičnu masu čitalaca.
Кад расправимо ове две ствари, кад ту заузмемо тачну позицију, тек онда можемо причати даље -- о НАТУ, еуроазиојске интеграције и осталима.

Daleko od toga, po mom mišljenju, tako će ti sin biti čukundeda u trenutku kad se stvari "postave" na svoje mesto, i uglavnom neče biti "gospodar" svoje sudbine.

U kompleksnom, paralelnom sistemu, u proseku, ne možeš sekvencijalno da vučeš poteze pa uspeš. Tačnije:

- Ili nećeš uspeti, ako je sistem jako konkurentan.

- Ili će ti trebati previše vremena, toliko da će tvoje akcije biti dobrim delom irelevantne.

Милане,
води рачуна да ово што пишеш дајџестираш и сведеш на ниво који разумеју наше, како кажеш, прото-елите.
Сувише је ово комплексно за њих, мораш излагање да примериш потенцијалу читаоца.
emsiemsi emsiemsi 09:11 29.03.2015

Re: Одличан...

mlinarslavko
Ја сам познат као човек који пуно шета. Тако сам, рецимо, недавно шетао са Војиним ортодоксним радикалима. Али, опет, шетао сам, тако, и са напредњацима, онда када су славили формирање владе и победу на изборима. Враћао сам се с њима преко трамвајског моста. И гледао сам, пажљиво, физиономије. Били су то људи радничких физиономија, уморних лица, необријани, у изношеним стварима и разлоканим ципелама. То су људи из некаквих Алтина, Раковица, Калуђерица... Смем ли да напишем да су се неки од њих и осећали? Били су, тако некако, мусави, помислио сам тада, и помислио, с радошћу, да се они са тог митинга враћају убеђени и у то да им је та Европа близу и да им није непријатељ. То је нешто што један Тадић или Ђинђић никад нису успели да усаде тим људима.


Ok, radim na gradjevini kao pomocni radnik, znaci fizikalac, veruj mi da imam zdrave zube, ne osecam se, neverovatno, nikada nisam glasao za radikale, SPS, cak i pored primamljivosti belih listica, i odvratnih stvari koje sam doziveo za vreme vladavine DS-a i bukvalno od lokalnih funkcionera DS-a, nisam bio Beli listic ( nemam nista protiv njih) ,glasao sam, ali nisam glasao za SNS, Diplomu i Zlatoustog kretena i imbecila, koji cini ustupke zapadu da bi ovde sve vise mogao da radi sta zeli. Znas kako, na gradilistu nemas tuseve, posle deset sati rada, sredis se koliko mozes, obuces cisto i palis kuci, cesto putujuci i po sat, sat i po vremena. Prekljuce mi je koega radio sa zuboboljom i uvece kasno otisao kod zubara, takav je sutra dosao na gradiliste. Svuda ima ljudi koji vise ili manje vode racuna o higijeni, tako i na gradilistu. A, tek o tvojoj eliti, odem u banku da sredim neku papirologiju, u kancelariji mlad pravnik, odelce, frizura, iz njegovog laptopa dok sredjuje dokument, cuje se Natasa Bekvalac kako "peva", sutra na gradilistu dvojica kolega pustaju sa mobilnog Portishead, Pank muziku, DLM itd. Radimo prepravke u jednom hotelu i cujem kako neko svira klavir, pogledam kad gipsar, kojeg vidjam svaki dan svira, objasni mi da je bio u nekoj muzickoj skoli i zapamtio sta je ucio, normalno, verovatno to nije neki ozbiljan nivo sviranja klasike. I da, ima ih i musavih, koji ne vode racuna o higijeni, glasaju za radikale, hvala bogu, ne slusaju Natasu Bekvalac. Takodje, SPS je bio pun puncat, pravnika, doktora, ekonomista. Ocigledno da je lepo bilo biti pripadnik nacisticke elite, osecati se superiorno i iznad naroda,nije Hitler tek tako stekao toliku moc samo od musavih radnika. Samo napred, pod ruku sa Leni Rifenstal pa u setnju, mozda snimite zajedno i neki film o lepim, zdravim, pametnim ljudima koji divno mirisu.

Браво Славко !
Достојан одговор умишљеној елити комуњарско-буџетлијског типа.
apostata apostata 10:06 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli

(...)

Реци ми, имаш ли неки конкретан предлог за те људе како да сами промене сопствени живот у систему који нису сами креирали, нити имају могућности да га мењају, а који им је у потпуности везао руке?

(...)



angie01 angie01 10:13 29.03.2015

Re: Одличан...

Реци ми, имаш ли неки конкретан предлог за те људе како да сами промене сопствени живот у систему који нису сами креирали, нити имају могућности да га мењају, а који им је у потпуности везао руке?


ima, ako vam treba para-stavite vodu da prokljuca.
tasadebeli tasadebeli 10:14 29.03.2015

Re: Одличан...

apostata
tasadebeli

(...)

Реци ми, имаш ли неки конкретан предлог за те људе како да сами промене сопствени живот у систему који нису сами креирали, нити имају могућности да га мењају, а који им је у потпуности везао руке?

(...)









Не видим шта оно пише на зиду иза... Нешто ми се замаглиле наочаре...


angie01

ima, ako vam treba para-stavite vodu da prokljuca.



tadejus tadejus 10:21 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
да се не би видела суштина овога у чему живимо.


jao taso..
imam nekog razumijevanja za tvoja pisanija zbog tvoje profesije..
fakat nije lako reći današnjem prosvjetnom radniku u Srbiji da izvoli malo više da se potrudi pa će mu biti bolje (ne što to ne bi bilo moguće nego što ipak lako nije)..
ali to kako ti opisuješ suštinu.. kao ustaće kuka i motika.. nisu oni krivi što su musavi, to su oni samo siromašni..
jaoj..
pa kome bi ta kuka i motika da otima? meni?
znaš kako.. ja sam vala svoj crvav pasulj pojela sa nekih 17 godina.. a tu sam negdje doživjela i da prođe par dana a da se nisam pošteno okupala, jer nema vode.. bila je i prilika da mi je mama primjetila prljavštinu u pregibu lakta.. mamino oko sve vidi.. e nisu oni taso prljavi jer nemaju.. prljavi su jer neće.. da rade.. da se operu.. da budu ljudi a ne stoka..
i sad ta stoka treba da se dovati kuke pa da dođe i otima meni i mojoj djeci (jer miška da dokači sigurno neće)???
pa znaš šta taso..
da nemam djecu lično bih vas zubima poklala..
a kako ih imam, gledaću i ja da se sklonim kako i miško..
a vi onda ponovo među sobom izabrite već nekog zaslužnog.. ostavljam vam i svoje stambene jedinice.. pa uživajte još 50 godina..

a da sam brajović sad bih ti okačila kakav grafički prikaz nejednakosti u Srbiji spram ostatka svijeta..
pa bi vidio da tek nešto malo kaskamo za skandinavcima i u evropskom smo prosjeku.. a daleko ispred raznih amerika, da ne pominjemo afrike..
i sad bi vi da otimate..
mh..
milisav68 milisav68 10:22 29.03.2015

Re: Одличан...

angie01
ima, ako vam treba para-stavite vodu da prokljuca.

Ma para ima svuda, nego nema evri.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:51 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
Predrag Brajovic

Ко не дозвољава то,




Лупетања надмене "интелектуалне елите" која је сама себи доделила титулу "свевишњег" у објашњавању стварности у којој живимо...


П.С. - Још увек ми ниси одговорио о ком је оно "винглисти" реч... Он ти је један од добрих примера те надмене "елите"... Видиш, у том лупетању њима и није уопште битно какво им је политичко опредељење... То је променљива категорија. Њима је битно само да лупетају глупости и да праве што већу буку да се не би видела суштина овога у чему живимо.

:)))))))))

Šešelj. Mislio sam da je očigledno.
Čovek-zarobljenik devedesetih.
Slično Srbiji.
qqriq qqriq 11:07 29.03.2015

Re: Одличан...

LINK



Meni ovo kruCijalno, to i sama stalno govorim:

Ispada da se proces „promene mentaliteta” ostvaruje na neočekivan način, da se stvara milje koji promoviše neku deformisanu varijantu radnog entuzijazma. Biće da vlast samo traži poslušnost, i da je među mnogim novinarima lako nalazi.

Počinjem da verujem da cenzure zaista nema. Cenzuru je ukinula autocenzura koja se širi proporcionalno uvođenju straha u medijsku sferu. Biće da autoritarnost parališe, a ne promoviše radne instinkte.
tasadebeli tasadebeli 11:21 29.03.2015

Re: Одличан...

tadejus


jao taso..
imam nekog razumijevanja za tvoja pisanija zbog tvoje profesije..
fakat nije lako reći današnjem prosvjetnom radniku u Srbiji da izvoli malo više da se potrudi pa će mu biti bolje (ne što to ne bi bilo moguće nego što ipak lako nije)..


Ех, не говорим ја овде о себи, за разлику од неких на овом блогу...

Говорим о ономе што видим и чујем, али не преко "малих екрана тв пријемника". На улици, у школи, међу живим људима, не у виртуелној стварности.

a da sam brajović sad bih ti okačila kakav grafički prikaz nejednakosti u Srbiji spram ostatka svijeta..


Ја и чекам да то видим... Али сумњам да ће тај графички приказ ишта олакшати душевно стање оних "мусавих радикала" како их је Браја назвао.

(EDIT: Само, молио бих да у тај графички приказ социјалних неједнакости разних држава у поређењу са Србијом обавезно буду укључена и издвајања државе за социјално угрожене групе у тим државама и у Србији. И то у реалним вредностима тог новца, не номиналним...)

da nemam djecu lično bih vas zubima poklala..


i sad bi vi da otimate..


Које "вас"? И који то "ви"?

Predrag Brajovic

Šešelj. Mislio sam da je očigledno.


Иди бегај, бре, Брајо! Изем ти лингвисту који не зна да каже ни Р ни Л!

И он ми је неки узор младима! Где њега нађе? Лингвиста са гововном маном...

Сад стварно очекујем да ми узвикнеш:"Моша!" Тако смо, барем, викали у детињству кад неко неког зезне, или зеза дуже време, зар не?

И није очигледно... Мислиш да заиста пратим шта прича војвода Воја?

Не могу, Брајо, извини, али то не могу... Друг си ми, све бих ти учинио, али то не могу...

Ионако је и без војводе Воје довољно лудила у овој Србији...
sweet64 sweet64 11:38 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic
И
Нису проблем људи који имају, па чак ни они који су се накрали -- проблем је:
1) што крадемо сами од себе, од своје државе, непрестано;

Просто, ми смо себи највећи лопови.


Ovo ovde izrečeno nije čak ni oksimoron, ovo je dvaput ponovljen izraz stavljen u potpuno suprotan, kontradiktoran kontekst.
Pa kako nisu problem ovi što su se nakrali? Ako ni zbog čega drugog ono zato što su uspostavili model, obrazac za sve ove koji kradu od sebe, nas, države... Zar nije lopov i onaj što je ukrao šibicu osim podrazumevajućeg koji je ojadio neku firmu.
Mislim da bi šerijatski zakon vrlo lako razjasnio problem i tebi a i mnogima ovde.
mariopan mariopan 11:48 29.03.2015

Re: Одличан...

Nebojsa Krstic
Нису, Крле, нису... Гласали су из очајања, тражећи макар некакву промену у свом чемерном, сиромашном животу... Сви они отпуштени у криминализованим приватизацијама у претходној деценији, сви они без перспективе, сви они клинци који нам блеје из вечери у вече по ћошковима са флашом пива у руци јер немају запослење...

Ne verujem da su oni glasali tražeći "makar nekakavu promenu u svom čemernom životu", već su glasali za nekog za koga smatraju da će promeniti njihov život umesto njih.

Jedni je problem što takav neko ne postoji.

Сит гладном никад и није веровао.
omega68 omega68 12:41 29.03.2015

Re: Одличан...

da prestanu da se samosažaljevaju i da mrdnu dupe i urade nešto za sebe bez čekanja da to uradi Vučuć. Ili ma ko drugi.

Е па Ти мрдни дупе и пресели се у Ћуприју, Ћићевац или Гаџин Хан па пробај да урадиш нешто за себе без чекања да то уради Вучић, а неког из тих варошица пошаљи у Београд и упознај га са друштвом које ће да му додели неки лукративан посао, везан за продавање муда за бубреге, спојен на државне паре и јавна предузећа.
Па после да причамо?
А?
milisav68 milisav68 12:48 29.03.2015

Re: Одличан...

omega68
Е па Ти мрдни дупе и пресели се у Ћуприју, Ћићевац или Гаџин Хан

Ma može i u Palanku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:43 29.03.2015

Re: Одличан...

oskar-z-wild
Ne znam šta si sve učitao u moju molbu da objasniš kako je neka grupacija "musava", ja svakako nikad nisam podržavao Radikale, baš suprotno. Ali vidim da ljudi kao ti imaju neki kompleks superiornosti.

Izvinjenje za moju refleksnu reakciju.
tadejus tadejus 13:47 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli

Ја и чекам да то видим... Али сумњам да ће тај графички приказ ишта олакшати душевно стање оних "мусавих радикала" како их је Браја назвао.(EDIT: Само, молио бих да у тај графички приказ социјалних неједнакости разних држава у поређењу са Србијом обавезно буду укључена и издвајања државе за социјално угрожене групе у тим државама и у Србији. И то у реалним вредностима тог новца, не номиналним...)
..


aaaaaaaaaaaaaah
dakle Srbija je po udjelu državne potrošnje u samom vrhu liste u Evropi, a time naravno i u sviejtu..
troši oko 45% BDP kroz budžet..
a u tom budžetu među najvećim stavkama su transferi socijalnim fondovima..
e dakle Srbija već taso presipa rekordno visoko..
e dakle ta srpska sirotinja ne samo da nije u toliko neravnopravnom položaju kao američka (ili recimo brazilska, ili nigerijska).. nego još i to što ima nije sama zaradila nego je dobila iz zajedničke kase..
mjera nejednakosti jelte nije uzimala u obzir odakle ti to što imaš, nego samo koliko je u odnosu na onog najbogatijeg u tvom društvu..
pa eto ispade prema toj mjeri, zvanoj Ginni koeficijent, da je prosječan Srbin daleko manje siromašan u odnosu na Miškovića, nego prosječan Amerikanac u odnosu na Gejtsa..
al šta te to briga..
nije to realno..
zna taj prosječan Srbin da mu je tu neko osto dužan.. a vala će da nađe i ko..
tadejus tadejus 13:51 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli

Ех, не говорим ја овде о себи, за разлику од неких на овом блогу...Говорим о ономе што видим и чујем, али не преко "малих екрана тв пријемника". На улици, у школи, међу живим људима, не у виртуелној стварности...



pa što im zaboga ne objasniš da im neće puno pomoći taman sutra da im se podjeli svo miškovo "blago"..
eto imali su prilike da se ponove za patike pa jel pomoglo..
pa da dodaju na to i neki frižider i par džakova brašna (neko možda čak i svinjsku polutku ulovi).. jel bi pomoglo..
šta kažeš ti njima kad oni to tebi tako na ulici i u školi pripovjede o svojim revolucionarnim planovima? mučiš?
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:30 29.03.2015

Re: Одличан...

- Te podele Evropa-Rusija. Evo, i Evropa se pomalo podelila po ovoj liniji posle US uvrtanja ruke i isprovocirane Ukrajine i već se toliko unervozila zbog podrivanja sopstvenih interesa da Evroazijska integracija po svemu sudeći dobija zamah i može ubrzo da ubrza.


Da. Vidim da je nekoliko EU drzava zainteresovano da unese, tj vec unosi, (svoj) deo u osnivacki kapital AIIB banke koja ce biti konkurencija SB i MMF, pored velikog americkog protivljenja.

Ili kako to blagoglagoljivo (otimanje od americkog zagrljaja) tumaci holandski ekonomista - Amerika mora da se pomiri s tim da se era dominacije seli na drugi deo sveta. (Hvataju maglu dok jos imaju vremena)

urbana_gerila urbana_gerila 15:13 29.03.2015

Re: Одличан...

tadejus


sa kime si se ti to poistovetila pa si se tako ražestila?
koji ste to - vi?
a ko je stoka prljava koja bi da otima od vas nesvesna toga da već živi u raju zemaljskom?



tasadebeli tasadebeli 15:14 29.03.2015

Re: Одличан...

tadejus

mjera nejednakosti jelte nije uzimala u obzir odakle ti to što imaš, nego samo koliko je u odnosu na onog najbogatijeg u tvom društvu..
pa eto ispade prema toj mjeri, zvanoj Ginni koeficijent, da je prosječan Srbin daleko manje siromašan u odnosu na Miškovića, nego prosječan Amerikanac u odnosu na Gejtsa..
al šta te to briga..

nije to realno..



Тако је, није то реално, у праву си...

Предузећа, фабрике, све што је приватизовано у једном процесу који је до максимума криминализован, нису припадали само одређеној повлашћеној групи људи који су тиме располагали као да им је њихов бабо то оставио у наслеђе, него је то припадало читавом друштву, па је онда тако и требало да буде распоређено све оно што је добијено приватизацијом.

Сада је тренутно у току акција под називом "Отмимо куће, станове и остале некретнине путем хипотека за кредите дате под неповољним условима".

Нема више шта да се приватизује, а пара никад доста...

А зашто ти тако острашћено браниш оне који су се накрали у протеклих 25 година?

Хоћеш да кажеш да је транзиција у Србији изведена тако да је све то било сасвим легалан начин стицања капитала у протеклих 25 година?

К'о Богољуб Карић, а? "Са ових десет прста сам ја зарадио свој капитал!"

Јесте, како да није, са "десет прста" свирајући хармонику! 'Ајде, бре! Са десет прста у примарној емисији новца док је већина стењала под рекордном инфлацијом и падом животног стандарда за 20% током 6 месеци.

Све сами контроверзни бизнисмени! Е, моји бизнисмени... То се у правним државама не зове бизнисмен него криминалац.

zna taj prosječan Srbin da mu je tu neko osto dužan.. a vala će da nađe i ko..


Јесте, зна да му је неко остао дужан... И већ је пронашао ко...

pa što im zaboga ne objasniš da im neće puno pomoći taman sutra da im se podjeli svo miškovo "blago"..


Када ме држава буде платила да поред посла наставника обављам и посао социјалног радника, објаснићу им и то...

eto imali su prilike da se ponove za patike pa jel pomoglo..


Да ли ја то наслућујем цинизам на трагу једне Марије Антоанете? Или је то зато што се купаш редовно и переш зубе сваки дан?

šta kažeš ti njima kad oni to tebi tako na ulici i u školi pripovjede o svojim revolucionarnim planovima?


Кажем јебига. Проћи ће и ови као што су прошли и Турци и Обреновићи и Карађорђевићи и Тито и Милошевић и демократе... Доћи ће нам опет неки мурта уместо курте... А ко се у том тренутку, док мурта сјаши и курта узјаши, снађе, снашао се.

Ето тако им кажем.
tasadebeli tasadebeli 15:16 29.03.2015

Re: Одличан...

urbana_gerila

sa kime si se ti to poistovetila pa si se tako ražestila?
koji ste to - vi?
a ko je stoka prljava koja bi da otima nesvesna toga da već živi u raju zemaljskom?



Јбт, почео си да ми читаш мисли...

Плаши ме то, брате...
tadejus tadejus 15:18 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
Кажем јебига. Проћи ће и ови као што су прошли и Турци и Обреновићи и Карађорђевићи и Тито и Милошевић и демократе... Доћи ће нам опет неки мурта уместо курте... А ко се у том тренутку, док мурта сјаши и курта узјаши, снађе, снашао се.Ето тако им кажем.


pa kako im savjetuješ da se snađu (prihvatila bih argument da nisi socijalni radnik pa nećeš da savjetuješ, ali ako već kažeš da savjete ipak djeliš..)..
šta je po tebi to snalaženje?
urbana_gerila urbana_gerila 15:20 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli



Јбт, почео си да ми читаш мисли...

Плаши ме то, брате...


nemosepasis, teško je ali časno ug biti.
tasadebeli tasadebeli 15:21 29.03.2015

Re: Одличан...

milisav68
omega68
Е па Ти мрдни дупе и пресели се у Ћуприју, Ћићевац или Гаџин Хан

Ma može i u Palanku.


Ево ја ћу да му изнајмим гајбу у Церовцу... Близу је... А јефтино... За прво време док се не снађе.
tadejus tadejus 15:22 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
Плаши ме то, брате...


mene plaši prvo da moram dva puta da objašnjavam da prljavi i smrdljivi nisu takvi jer su siromašni..
i treba taso da te je sramota ako tako podcjenjuješ siromašne..
lijeni su..
i tvrdim to iz ličnog iskustva sa siromaštvom ekstremne vrste..

a drugo me plaši da prosvjetni radnik ne razumije da se u Srbiji nema šta preraspodjeliti..

urbana_gerila urbana_gerila 15:28 29.03.2015

Re: Одличан...

tadejus

mene plaši prvo da moram dva puta da objašnjavam da prljavi i smrdljivi nisu takvi jer su siromašni..
i treba taso da te je sramota ako tako podcjenjuješ siromašne..
lijeni su..
i tvrdim to iz ličnog iskustva sa siromaštvom ekstremne vrste..

a drugo me plaši da prosvjetni radnik ne razumije da se u Srbiji nema šta preraspodjeliti..



ne moraš mi odgovarati ko ste to vi, kapiram - još jedan genetski higijeničar.
a stoka prljava je, realno, samo nepodesan eugenički materijal.
tadejus tadejus 15:28 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
Предузећа, фабрике, све што је приватизовано у једном процесу који је до максимума криминализован, нису припадали само одређеној повлашћеној групи људи који су тиме располагали као да им је њихов бабо то оставио у наслеђе, него је то припадало читавом друштву, па је онда тако и требало да буде распоређено све оно што је добијено приватизацијом.Сада је тренутно у току акција под називом "Отмимо куће, станове и остале некретнине путем хипотека за кредите дате под неповољним условима".Нема више шта да се приватизује, а пара никад доста...А зашто ти тако острашћено браниш оне који су се накрали у протеклих 25 година?Хоћеш да кажеш да је транзиција у Србији изведена тако да је све то било сасвим легалан начин стицања капитала у протеклих 25 година?К'о Богољуб Карић, а? "Са ових десет прста сам ја зарадио свој капитал...


oću da kažem taso, i očaj me hvata što to i tebi treba da se crta, da su i Karići i Miškovići i sve do zadnjeg koji je uspio da drpi milionče, pa i manje, sve već sklonili na sigurno mjesto..
to preraspodjeliti nećete..
mogla bi eventualno neka nakaradna vila da si se oduzme pa pretvori u vrtić, ili u gorem slučaju da kakava gospoja komesarka zasjedne u nju (bar ne bi bilo štete po estetski odgoj djece)..
i šta ćemo onda sa ljutitim pravednicima?
čije će onda da preraspodjeljuju?
i kako bi tačno bilo pravedno da se preraspodjeli?
tadejus tadejus 15:31 29.03.2015

Re: Одличан...

urbana_gerila

ne moraš mi odgovarati ko ste to vi, kapiram - još jedan genetski higijeničar. a stoka prljava je, realno, samo nepodesan eugenički materijal.



de, de, šta si se uskopistio, nemam pet ruku..
ja sam ta nekakva paćena srednja klasa, za koju se tvrdi da ne postoji, a koja bi toj rulji dopala kao zgodan neko ko eto ima i šta mu ne treba, dok oni paćeni nemaju ni koliko da prežive..
i samo da meni otmu taj moj višak pa kad stanu da se umivaju.. ihaaaaaaaaa
tadejus tadejus 15:36 29.03.2015

Re: Одличан...

urbana_gerila

a ko je stoka prljava koja bi da otima od vas nesvesna toga da već živi u raju zemaljskom?


e obrati pažnju..
to što je Srbija zemlja sa relativno malom nejednakošću nikako ne znači da je raj..
siromašna je..
taj je Mišković golja spram svojih kolega po Amerikama, Rusijama, Brazilima i Meksicima ovog svijeta..
pa tako i mi ostali..
dal bi Mišković mogao još da se oporezuje.. pa mogao bi sigurno..
dal bi to nešto pomoglo ostalima Srbima?
ne bi
ali to se kanda ne vidi..
ljudi vjeruju kako tu još uvijek ima nekih zlatnih ćupova, e samo da im ih otmemo pa podjelimo među sobom.. e kad nas onda krene karta..
thebee269 thebee269 16:03 29.03.2015

Re: Одличан...

Ne verujem da su oni glasali tražeći "makar nekakavu promenu u svom čemernom životu", već su glasali za nekog za koga smatraju da će promeniti njihov život umesto njih.

Jedni je problem što takav neko ne postoji.

Sto to nisi objasnio Tadicu kad je bilo vreme?
tasadebeli tasadebeli 16:13 29.03.2015

Re: Одличан...

tadejus

mene plaši prvo da moram dva puta da objašnjavam da prljavi i smrdljivi nisu takvi jer su siromašni..


Сиромашни су и са погрешним системом вредности усађеним медијима који им стварају лажну слику стварности. И нико им никада није ни рекао ни показао да то све може и другачије.

oću da kažem taso, i očaj me hvata što to i tebi treba da se crta, da su i Karići i Miškovići i sve do zadnjeg koji je uspio da drpi milionče, pa i manje, sve već sklonili na sigurno mjesto..
to preraspodjeliti nećete..


Ма то ја знам, Тадејуш, знам... Знам да нема шта да се прерасподели. Али да ли је то разлог да ћутимо о томе како су Карићи и Мишковићи и сви до последњег то радили...

На крају крајева, зашто бисмо ћутали о томе? Ако је нешто истина, онда је истина. А да ли ће нам од истине бити лакше? Не верујем... Од истине никада не буде лакше. У души лакше...

Знаш, ја некако имам утисак да и поред све те беде и сиромаштва у којем ти људи живе, њих некако највише боли губитак људског достојанства.

Шта мислиш, како мора да се осећа један мој родитељ из одељења, машински инжењер, који је дошао до мене не да види оцене свог детета, то зна, дете одличан ученик, него да ми каже:"Разредни, молим вас, ако знате да некоме треба нешто да се ради, чисти зграда, подруми, ситне поравке, било шта молим вас препоручите ме у свом комшилуку." И он ижена су остали без посла. У криминализованим приватизацијама.

И он није једини који тако разговара са мном.

Или једна мајка која коначно смогне времена да дотрчи до школе јер ради три посла дневно и опет јој дете нема за ужину у школи, а онда док јој ја показујем оцене, жени капци падају... Мртва уморна, једва гледа... Какве црне оцене и дете... Дај да преживим.

Хоћеш да ти причам како у последње две недеље, откако је Министарство најавило ону акцију бесплатни уџбеници за најугроженије породице, у мојој школи влада опсадно стање због навале родитеља који доносе потврде о свом материјалном статусу. Само се тиме и бавимо, толика је навала. (Окрени, обрни опет школа обавља посао социјалних служби у овој Србији.)

Или да ти причам о томе како је комплет уџбеника за српски језик било ког издавача 2500 динара уз месечна примања већине тих породица 30-40 хиљада динара (моја школа је у једном од тих београдских предграђа о којима овде причамо). А српски језик је само један од десетак предмета за који су потребни уџбеници.

Или да ти причам како ми се за екскурзију јавило од 25 ученика у одељењу 14 родитеља с молбом да баш они искористе тај један гратис који даје агенција. (Наравно, ти разговори су увек насамо, без присуства других родитеља и дотичног детета).

И после свега тога, од мене се очекује да прећуткујем истину о Карићима, Мишковићима... Не долази у обзир. Неће нам, никоме од нас, бити лакше, али ћемо барем знати шта нам се то догађа.

јa sam ta nekakva paćena srednja klasa, za koju se tvrdi da ne postoji,


И ја сам... Али свакога дана нас је све мање... А оних сиромашних све више.

И немојте онда ни ти ни Браја да ми са некаквих хигијеничарских висина описујете те људе као нижу расу јер постоји велика могућност да сви ми врло брзо постанемо део те "руље" како ти кажеш.

(Морам да ти кажем да сам у тој "руљи" како их ти називаш, упознао неупоредиво мањи број људи који некога посматрају као нижу расу и мање вредног за разлику од онога што видим на овом блогу Б92. Чак и мање кукумавче над својом сопственом судбином. Ћуте и трпе.)
blogovatelj blogovatelj 16:44 29.03.2015

Re: Одличан...

И он ижена су остали без посла. У криминализованим приватизацијама.


I meni se ovo desilo 2011. u kriminalizovanoj privatizaciji.
Kriminalac Stiv Džobs počeo da preuzima tržište, kriminalci iz Gugla sa Androidom takođe.
Supruga i ja radili u Blekberiju. Ona je izgubila posao u ponedeljak, ja u sredu. 2000 ljudi otpušteno u roku od odmah, kad su gazde videle da im se profiti tope.
A supruzi tri nedelje posle dana u kome je dobila otkaz zakazana operacija. Veruj mi da ne želiš da znaš kakva. Gospod Bog i hirurg Jevrejin su joj pomogli da preživi.
Sad si mi otvorio oči pa vidim zbog kakvih sam kriminalaca izgubio posao.
Taso, taj je čovek izgubio posao jer posla nije bilo u njegovoj firmi. Ljudi, što pre shvatite prethodnu rečenicu biće vam lakše da evoluciono preživite kapitalizam. Zbog vas vam pričam, ja sam se već navikao.
urbana_gerila urbana_gerila 16:52 29.03.2015

Re: Одличан...

blogovatelj
И он ижена су остали без посла. У криминализованим приватизацијама.


I meni se ovo desilo 2011. u kriminalizovanoj privatizaciji.
Kriminalac Stiv Džobs počeo da preuzima tržište, kriminalci iz Gugla sa Androidom takođe.
Supruga i ja radili u Blekberiju. Ona je izgubila posao u ponedeljak, ja u sredu. 2000 ljudi otpušteno u roku od odmah, kad su gazde videle da im se profiti tope.
A supruzi tri nedelje posle dana u kome je dobila otkaz zakazana operacija. Veruj mi da ne želiš da znaš kakva. Gospod Bog i hirurg Jevrejin su joj pomogli da preživi.
Sad si mi otvorio oči pa vidim zbog kakvih sam kriminalaca izgubio posao.
Taso, taj je čovek izgubio posao jer posla nije bilo u njegovoj firmi. Ljudi, što pre shvatite prethodnu rečenicu biće vam lakše da evoluciono preživite kapitalizam. Zbog vas vam pričam, ja sam se već navikao.



ajd najpre sebi objasni da je firmu u kojoj ste dobili otkaz osnovao lik koji vam ga je uručio, a u firmama o kojima govori tasa otkaze uručuje lik koji ih je oteo od naših roditelja ili nas samih.
blogovatelj blogovatelj 17:44 29.03.2015

Re: Одличан...

ajd najpre sebi objasni da je firmu u kojoj ste dobili otkaz osnovao lik koji vam ga je uručio, a u firmama o kojima govori tasa otkaze uručuje lik koji ih je oteo od naših roditelja ili nas samih.


Oteo ti, a ti ništa?! Odmah se hvataj vila ili budaka i kreni da satreš dušmanina. Posle će sve biti i lakše i lepše, kad potamaniš gamad.
Milan Novković Milan Novković 17:57 29.03.2015

Znaš šta?!

mamino oko sve vidi.. e nisu oni taso prljavi jer nemaju.. prljavi su jer neće.. da rade.. da se operu.. da budu ljudi a ne stoka..
i sad ta stoka treba da se dovati kuke pa da dođe i otima meni i mojoj djeci (jer miška da dokači sigurno neće)???
pa znaš šta taso..
da nemam djecu lično bih vas zubima poklala..
a kako ih imam, gledaću i ja da se sklonim kako i miško..

Ovo je meni horror, nepatvoreni strava i užaš. Prosto mi je teško da nađem druge reči.

Izuzetno je tužno koliko se tamo društvo raslojilo i viši slojevi zombifikovali.

Meni nije zombi ona osoba što ide od kontejnera do kontejnera, takva osoba nema izbora.

Ti imaš izbor da "kupiš" sebi malo vremena i razmišliš, kao humano biće, gde si i šta si, pre nego što se naviješ i-ili otvoriš usta.

I ne možeš, ti si zombi sa bagovima.

Kada su u Indiji zakonom zabranili "nedodirljivost", recimo pre više od pola veka?!

A ti nisi jedina, ima vas tamo dosta, ja imam utisak da bi vi to sutra provukli kroz zakon, pa te nedodirljive lepo iza žica da ne prljaju ulice.

Znaš zašto je (makro)ekonomija u Srbiji izumrla? Između ostalog zato i što su makroekonomisti pri vlasti intelektualno i emotivno anestezirani, i ispodprosečno inteligentni!

Nisu samo ovi pri vrhu što se otimaju oko vlasti i njaču o "filozofiji" politike krivi, makroekonomisti su druga i isto tako "plodna" ravan.

Sram te bilo, šta drugo da ti kažem
urbana_gerila urbana_gerila 18:02 29.03.2015

Re: Одличан...

blogovatelj
ajd najpre sebi objasni da je firmu u kojoj ste dobili otkaz osnovao lik koji vam ga je uručio, a u firmama o kojima govori tasa otkaze uručuje lik koji ih je oteo od naših roditelja ili nas samih.


Oteo ti, a ti ništa?! Odmah se hvataj vila ili budaka i kreni da satreš dušmanina. Posle će sve biti i lakše i lepše, kad potamaniš gamad.


znam da bi ti strašno voleo da si duhovit, ali mene bar raduje saznanje kako je dovoljan samo mali podsticaj da čak i lumen poput tebe shvati.
blogovatelj blogovatelj 18:08 29.03.2015

Re: Одличан...

znam da bi ti strašno voleo da si duhovit, ali mene bar raduje saznanje kako je dovoljan samo mali podsticaj da čak i lumen poput tebe shvati.


Ovo je tako divno antioksidantski sročeno
urbana_gerila urbana_gerila 18:10 29.03.2015

Re: Одличан...

blogovatelj
znam da bi ti strašno voleo da si duhovit, ali mene bar raduje saznanje kako je dovoljan samo mali podsticaj da čak i lumen poput tebe shvati.


Ovo je tako divno antioksidantski sročeno


a kako bi drugačije?

bar ti znaš da sam ja smrt za vas crvene radikale.
mariopan mariopan 18:15 29.03.2015

Re: Одличан...

blogovatelj
И он ижена су остали без посла. У криминализованим приватизацијама.


I meni se ovo desilo 2011. u kriminalizovanoj privatizaciji.
Kriminalac Stiv Džobs počeo da preuzima tržište, kriminalci iz Gugla sa Androidom takođe.
Supruga i ja radili u Blekberiju. Ona je izgubila posao u ponedeljak, ja u sredu. 2000 ljudi otpušteno u roku od odmah, kad su gazde videle da im se profiti tope.
A supruzi tri nedelje posle dana u kome je dobila otkaz zakazana operacija. Veruj mi da ne želiš da znaš kakva. Gospod Bog i hirurg Jevrejin su joj pomogli da preživi.
Sad si mi otvorio oči pa vidim zbog kakvih sam kriminalaca izgubio posao.
Taso, taj je čovek izgubio posao jer posla nije bilo u njegovoj firmi. Ljudi, što pre shvatite prethodnu rečenicu biće vam lakše da evoluciono preživite kapitalizam. Zbog vas vam pričam, ja sam se već navikao.

То је власник фирме поделио отказе?

А овде башибозлуци које пас није имао за шта да ујједе док нису дошли на власт.
И није разлог да нема посла или се не исплати него да профит иде у њихов џеп....притом прогласише себе власницима имовине коју су генерације пре њих стварале.
Има разлике?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:36 29.03.2015

Прича о Фами

Фама је, рецимо, грчка богиња која шири непоуздане вести. Један од тих вести је да је оволика незапосленост код Срба узрокована лошим и лоповским приватизацијама. Да ли је тако?



Није компликовано схватити графикон: пад БДП није пратиo и одговарајући пад запослености -- ако ствараш мањи БДП онда је логично да ти и мање људи треба за то. Дакле, запослени су сразмерно требали да остају без посла. Истоветну економску природу, у коначници, има и смањена продуктивност. Она је већ осамдесетих била слаба и светски неконкурентна, а с протоком времена то заостајање се повећавало. Како слаби продуктивност радника, јасно је да ће они остати без посла када се продуктивност опет успостави у некаквим економски реалним и пожељним величинама. Смањена продуктивност неко време прикрива да постоји вишак радника, латентан, и само је питање када ће се он реализовати -- јер економије ниједног предузећа и државе не желе и не могу да га довека носе: он угрожава њихово постојање. Нама је већ до 1993. продуктивност опала за преко 50%, што значи да је, рецимо, са продуктивношћу из 1989. већа тада 950.000 радника било "вишак". На све ово, наравно, треба додати оно технолошко заостајање које је у осамдесетим и деведесетим припремало отказе у двехиљадитим.

Ратови, санкције, пад БДПа, пад продуктивности, технолошко заостајање -- све је то највише дошло на наплату, у сегменту упослености, у годинама после пада Милошевића. И отуда толики откази и мањак посла. Отпуштања су, у ствари, признавање реалног стања -- да за толики БДП не треба толико људи.

Но o овоме далеко упућеније пише Милојко Арсић у чланку са насловом-питањем Da li je privatizacija glavni krivac za gubitak radnih mesta u Srbiji? За оне које мрзи да овај чланак читају, да сажмем одговор: не, није. За оне који и иначе своје мишљење и чврст став темеље на нечитању и нечињеницама, само да припоменем да и овакав чланак постоји. Али, сумњам да то њих дотиче.
tadejus tadejus 18:43 29.03.2015

Re: Одличан...

tasadebeli
tadejus
Али да ли је то разлог да ћутимо о томе како су Карићи и Мишковићи и сви до последњег то радили...На крају крајева, зашто бисмо ћутали о томе? ...


evo ovako da ti ilustrujem..
sjećaš se kad si pričao onu priču kako osmaci pale klepke petacima na velikom odmoru..
šta si rekao petacima?
ovo kako ti pričaš o miškovićima i inim ti je otprilike kao kad bi svaki put kad taj petak dobije keca, ili izgubi utakmicu na nekom fudblaskom turniru, ti njemu na to rekao, a sjeti se kako ti je osmak opalio klepku.. to ti je život sine, uvijek je tu neki pokvaren osmak da ti opali klepku..

ili drugim riječima..
kako su zapadni i istočni susjedi došli u fazu da se hvale radom svojih antikorupcijskih agencija doći ćemo i mi..
do tada toj djeci treba objasniti da uče, trče za loptom ili kopaju ako ništa drugo ne umiju, i da se umiju i kad nema za sapun.. i da trud mora uroditi plodom.. a ne da je za sve njihove nedaće kriv tamo neki mišković.. a oni samo treba da vide kako da mu nešto otmu, ili već ako ne mogu njemu.. nek otmu kome stignu
omega68 omega68 18:44 29.03.2015

Re: Одличан...

Uzoran si Srbin,

Јес вала, но би требао да будем као оне твоје јунАчине што иду бакљама на Људе?
Је л осуђУјеш твоје рођаке милогОрце што Ви на братску Русију ударају?
Што ЊегОша мртвог за срце уједАју?
Јеси ли БрајОвићу узОран Бјелопавлић или си узОрни стаљинИста, оли си узОрнији титоИста или масон приправник?
Кажи нам Брајовићу, што си ти аветИњо?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:47 29.03.2015

Највећеи Омега и Омегите

omega68
Uzoran si Srbin,

Јес вала, но би требао да будем као оне твоје јунАчине што иду бакљама на Људе?
Је л осуђУјеш твоје рођаке милогОрце што Ви на братску Русију ударају?
Што ЊегОша мртвог за срце уједАју?
Јеси ли БрајОвићу узОран Бјелопавлић или си узОрни стаљинИста, оли си узОрнији титоИста или масон приправник?
Кажи нам Брајовићу, што си ти аветИњо?

Не да си узоран Србин, него си највећи живи Србин од Ганга до Дунава!
Ево, ја тебе, у то име, предлажем макар за директора космодрома, ако те не западне и нешто више...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:52 29.03.2015

Re: Највећеи Омега и Омегите

Тасо, нећу се више упуштати у расправу с тобом, тек оволико: ти децу учиш о свету који дубоко не разумеш.

Поздрављам те.
tadejus tadejus 18:53 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

Milan Novković
mamino oko sve vidi.. e nisu oni taso prljavi jer nemaju.. prljavi su jer neće.. da rade.. da se operu.. da budu ljudi a ne stoka..i sad ta stoka treba da se dovati kuke pa da dođe i otima meni i mojoj djeci (jer miška da dokači sigurno neće)???pa znaš šta taso..da nemam djecu lično bih vas zubima poklala..a kako ih imam, gledaću i ja da se sklonim kako i miško..
Ovo je meni horror, nepatvoreni strava i užaš. Prosto mi je teško da nađem druge reči.Izuzetno je tužno koliko se tamo društvo raslojilo i viši slojevi zombifikovali.Meni nije zombi ona osoba što ide od kontejnera do kontejnera, takva osoba nema izbora.Ti imaš izbor da "kupiš" sebi malo vremena i razmišliš, kao humano biće, gde si i šta si, pre nego što se naviješ i-ili otvoriš usta. I ne možeš, ti si zombi sa bagovima.Kada su u Indiji zakonom zabranili "nedodirljivost", recimo pre više od pola veka?!A ti nisi jedina, ima vas tamo dosta, ja imam utisak da bi vi to sutra provukli kroz zakon, pa te nedodirljive lepo iza žica da ne prljaju ulice.Znaš zašto je (makro)ekonomija u Srbiji izumrla? Između ostalog zato i što su makroekonomisti pri vlasti intelektualno i emotivno anestezirani, i ispodprosečno inteligentni!Nisu samo ovi pri vrhu što se otimaju oko vlasti i njaču o "filozofiji" politike krivi, makroekonomisti su druga i isto tako "plodna" ravan.Sram te bilo, šta drugo da ti kažem


milane pojma ti nemaš..
sjediš tu i laprdaš nešto o nečemu o čemu si čuo, pojma čestito nemaš ni šta si čuo, a pogotovo to nisi vidio.. ili ne daj bože još i doživio..
pa da ti kažem prvo ljudi koji kopaju po kontejnerima ne smrde, i nisu prljavi.. najčešće izgledaju potpuno oubičajeno, sa čudnom kombinacijom odjeće (neke recimo patike koje je neko bacio kao iznošene a u dobrom su stanju)..
neki traže plastične flaše i karton..
neki gledaju ima li nešto što može da se proda (ili koristi)..

te me tako mani zaključivanja o mojoj moralnoj pokvarenosti..

a kad možemo o mojoj moralnoj pokvarenosti.. e onda možemo i o tvojoj..
pa da vidimo kakva je..
sjediš na udobnih 2000 km od te Srbije i pripovjedaš Srbima kako bi trebali da se pobune protiv strašne socijalne nejednakosti..
pa da vidimo..
šta tačno da podrže nađe li se ta neka opcija koja bi se protiv nejednakosti borila?
više poreze? više socijalnih davanja? (još) veći budžetski deficit? preispitivanje privatnog vlasništva? ukidanje privatnog vlasništva? za sve? ili samo u privredi?
šta tačno?
i ako to sve tako treba i dobro bi došlo napaćenom srpskom narodu sa kojim ti tako suosjećaš... pa šta tražiš ti u toj nepravednoj UK koja od srbije ima i niže poreze i niža socijalna davanja i više raslosjenosti i više nejednakosti?
i kako onda možeš da propagiraš braći nešto od čega si pobjegao?
blogovatelj blogovatelj 18:58 29.03.2015

Re: Прича о Фами

Није компликовано схватити графикон: пад БДП није пратила и одговарајући пад запослености -- ако ствараш мањи БДП онда је логично да ти и мање људи треба за то.


I sad ja nešto treba da objašnjavam Mariopan i Urbanoj Gorili?
Oni će uvek da nađu razlog da se potegne nož na bogataša.
tadejus tadejus 18:58 29.03.2015

Re: Одличан...

mariopan

То је власник фирме поделио отказе?А овде башибозлуци које пас није имао за шта да ујједе док нису дошли на власт.И није разлог да нема посла или се не исплати него да профит иде у њихов џеп....притом прогласише себе власницима имовине коју су генерације пре њих стварале.Има разлике?


nema tu neke ogromne razlike mada primjer jeste loš..
poenta je da to ne može biti lajtomotiv ni nama matorima a pogotovo se djecu ne može učiti da je za sve kriv lopov.. i još gore, da bi taj problem trebali riješiti tako što će i sami da kradu (pardon, vraćaju ukradeno od lopova)
mariopan mariopan 19:06 29.03.2015

Re: Одличан...

Predrag Brajovic
tasadebeli
Добро си и прошао... И мени је тако својевремено на некој јадранској плажи, док сам још одлазио тамо у оној некадашњој нам домовини, један немачки туриста загледао лице и објашњавао својој екипи показујући на мене да смо ми, Балканци, нижа раса (баш тим речима - нижа раса)... Тукао сам га док се није усро од батина...

Узгред речено, Тасо, ово ти је глупо и увредљиво.

Испаде:
1) да сам ја загледао људе;
2) да би ти мене тукао.

Не, нисам загледао људе. Шетао сам се с њима, причао, као што сам сада био са Шешељевцима.
Мене -- кажу ми понеки -- људи обично воле ;-)
Нарочито обични људи.
Па што би ме онда тукли?
И што би ти мене тукао?
И што си ти мене изједначио са тим Немцем?

Али да ми даш неки паметан одговор, утемељен, а не паролашки...


Не би тебе Таса тукао он је добар човек, душеван, него би те тукли ти људи да си њима искрено рекао зашто шеташ уз њих ( не са њима), да си им рекао да им загледаш распале ципеле, бројиш зубе и миришеш како смрде да би овде могао да нам све то напишеш?
Али им ниси рекао?

Пробај други пут да им то кажеш у лице, не овако иза леђа, па ми јави колико те воле после тога, имам добар мелем против убоја.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:17 29.03.2015

Re: Одличан...

mariopan
Predrag Brajovic
tasadebeli
Добро си и прошао... И мени је тако својевремено на некој јадранској плажи, док сам још одлазио тамо у оној некадашњој нам домовини, један немачки туриста загледао лице и објашњавао својој екипи показујући на мене да смо ми, Балканци, нижа раса (баш тим речима - нижа раса)... Тукао сам га док се није усро од батина...

Узгред речено, Тасо, ово ти је глупо и увредљиво.

Испаде:
1) да сам ја загледао људе;
2) да би ти мене тукао.

Не, нисам загледао људе. Шетао сам се с њима, причао, као што сам сада био са Шешељевцима.
Мене -- кажу ми понеки -- људи обично воле ;-)
Нарочито обични људи.
Па што би ме онда тукли?
И што би ти мене тукао?
И што си ти мене изједначио са тим Немцем?

Али да ми даш неки паметан одговор, утемељен, а не паролашки...


Не би тебе Таса тукао он је добар човек, душеван, него би те тукли ти људи да си њима искрено рекао зашто шеташ уз њих ( не са њима), да си им рекао да им загледаш распале ципеле, бројиш зубе и миришеш како смрде да би овде могао да нам све то напишеш?
Али им ниси рекао?

Пробај други пут да им то кажеш у лице, не овако иза леђа, па ми јави колико те воле после тога, имам добар мелем против убоја.

Па рекао сам им, викнуо:
-- Људи, могли бисте да се окупате!
Настао је тајац и мук. Сви су гледали у мене.
А онда се један од њих осмелио и гласно ме упитао:
-- Чекај, је л' нам то Вучић поручио?
-- Да -- казао сам.
Опет је настао тајац.
-- Часна реч?
-- Најчаснија!
Настао је жамор.
-- Онда ћемо тако да радимо...

Ето, тако је било.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:30 29.03.2015

Re: Одличан...

sam vala svoj crvav pasulj pojela sa nekih 17 godina..

ja sam ta nekakva paćena srednja klasa, za koju se tvrdi da ne postoji


Jel ovo oglas radi braka, il se samo hvališ?

Čudi me (treba li?) da ti ovako rezonuješ i ovo uzimaš kao argument u raspravi.
Ja sam uspela, ja sam se snašla, ja sam sebi obezbedila, ja mogu, ...ko nije on je lenj, glup, i neka crkne.
Skorojevićski.

Po dosta pitanja se slažemo (socijalna država košta, ova država nema para pa ne može biti darežljiva, i da se sva imovina Miškoviću i Kariću oduzme to ne bi preomenilo stanje u državi, nije rešenje u smanjenju bogatstva bogatih nego u smanjenju siromaštva siromašnih, ni smanjenje razlike između bogatih i siromašnih ne bi rešilo ni jedan problem.....itd)

Ali nikako ne mogu da se složim sa....ako ja mogu znači da mogu svi, ne kukajte na državu, ne žalite se na uslove, ne očekujte od vlasti ništa, nego dignite lenja dupeta i radite.
To je besmisleno.
mariopan mariopan 19:30 29.03.2015

Re: Прича о Фами

blogovatelj
Није компликовано схватити графикон: пад БДП није пратила и одговарајући пад запослености -- ако ствараш мањи БДП онда је логично да ти и мање људи треба за то.


I sad ja nešto treba da objašnjavam Mariopan i Urbanoj Gorili?
Oni će uvek da nađu razlog da se potegne nož na bogataša.

Мени само објасниш како се купују три шећеране за три евра и како се добије на поклон пола милиона наших пара да се пазари виноград?
Не мораш...само питам.
tadejus tadejus 19:40 29.03.2015

Re: Одличан...

hoochie coochie man
sam vala svoj crvav pasulj pojela sa nekih 17 godina..
ja sam ta nekakva paćena srednja klasa, za koju se tvrdi da ne postojiJel ovo oglas radi braka, il se samo hvališ?Čudi me (treba li?) da ti ovako rezonuješ i ovo uzimaš kao argument u raspravi.Ja sam uspela, ja sam se snašla, ja sam sebi obezbedila, ja mogu, ...ko nije on je lenj, glup, i neka crkne.Skorojevićski.Po dosta pitanja se slažemo (socijalna država košta, ova država nema para pa ne može biti darežljiva, i da se sva imovina Miškoviću i Kariću oduzme to ne bi preomenilo stanje u državi, nije rešenje u smanjenju bogatstva bogatih nego u smanjenju siromaštva siromašnih, ni smanjenje razlike između bogatih i siromašnih ne bi rešilo ni jedan problem.....itd) Ali nikako ne mogu da se složim sa....ako ja mogu znači da mogu svi, ne kukajte na državu, ne žalite se na uslove, ne očekujte od vlasti ništa, nego dignite lenja dupeta i radite.To je besmisleno.


uopšte nije poenta ako mogu ja mogu i drugi..
poenta je prosto bila u tome da neki rekoše kako je užasno reći da je neko prljav i smrdi jer je lijen da se opere, mora biti da je siromašan pa zato smrdi..
a ja rekoh kako (jebatiga) imam to bezvezno iskustvo da znam kako izgleda kad nema ni vode ni hrane, bukvalno, ni crvav se pasulj ne baca jer alternative prosto nema, i jebiga ni tada nismo bili prljavi nit smo smrdjeli..
e dakle pouzdano mogu da tvrdim da nije siromaštvo to što natjera čovjeka da prestane da vodi računa i o elementarnoj higijeni..
o drugome se radi..
e sad ajde, neko će reći, pa ne zna za bolje, tako ga otac i majka naučili.. i jeste.. tako su ga vjerovatno otac i majka naučili.. i njih njihovi.. i teško je tu reći pa kako je taj prvi otac i ta prva majka odlučio da on eto baš neće vala ni da se opere..
ali to ne može biti opravdanje nizašta..

i sad neko ko nije doživio da pogleda crva u pasulju, i gadi mu se, al jebatiga em je gladan, em zna da drugo nema, em zna da bi mu se majka posebno oznojila od muke da odbije da ga pojede.. jebatiga pojede crva.. i onda mu nije politički nekorektno reći, ne serite, ne smrdi niko jer nema za sapun..

a to ako mogu ja.. to ne mislim.. ne možemo svi isto niti moramo.. nego me nervira to moralizatorsko proseravanje o stvarima o kojima se pojma nema..
tadejus tadejus 19:43 29.03.2015

Re: Прича о Фами

mariopan

Мени само објасниш како се купују три шећеране за три евра и како се добије на поклон пола милиона наших пара да се пазари виноград?Не мораш...само питам.


pa gotovo sigurno tako što se procenat vrati tome ko je dojavio kad je trebalo da se djele šećerane i subvencije za vinograde..
dokazati prije da se neće moći nego da hoće..
ili bar neće ogromna većina toga..
no rješenje svakako nije da se sad predlažu nacionalizacije ili nekakva ad hoc otimačina..
ponekome će se sigurno nešto i dokazati, poneko će sigurno i umaći s miliončetom il dva..
no to ne može biti glavni predmet debate a pogotovo ne (ne daj bože) ideja vodilja nekog sutrašnjeg opozicionog okupljanja.. a nije da ne prizivaju mnogi..
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:55 29.03.2015

Re: Прича о Фами

mariopan
blogovatelj
Није компликовано схватити графикон: пад БДП није пратила и одговарајући пад запослености -- ако ствараш мањи БДП онда је логично да ти и мање људи треба за то.


I sad ja nešto treba da objašnjavam Mariopan i Urbanoj Gorili?
Oni će uvek da nađu razlog da se potegne nož na bogataša.

Мени само објасниш како се купују три шећеране за три евра и како се добије на поклон пола милиона наших пара да се пазари виноград?
Не мораш...само питам.


Ovo je priča o pravdi, ne o ekonomiji.
Da li bi bilo pravedno da ako već ne mogu svi, da ne može niko da dobije subvencije za vinograd?
Bilo bi pravedno.
Da li država treba da teži pravednoj državi?
Treba.
A da li je pravedna država garant za uspešnu državu?
Nije, nikako nije.
Nije dovoljno biti samo pravedan, mora još toga da se poklopi.

Uz ovako skupu državu, previše socijalnu i sa previše zloupoteba u toj socijali, previše trošenja a premalo posla, ne bi pomoglo ni da se sad šećerane naplate po astonomskoj ceni, ni da Živković sve pare vrati.

freehand freehand 19:57 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

i kako onda možeš da propagiraš braći nešto od čega si pobjegao?

A gde je Novković bilo šta propagirao? Meni je to promaklo.
Koliko sam razumeo čovek je odlično opisao nešto od moralnog posrrnuća kome prisustvujemo.
milisav68 milisav68 20:01 29.03.2015

Re: Одличан...

blogovatelj
Ljudi, što pre shvatite prethodnu rečenicu biće vam lakše da evoluciono preživite kapitalizam.

Stvar je u tome što ovo kod nas nije kapitalizam.

Iz mnogo razloga.

Ne tvrdim da neki nisu dobili otkaz iz opravdanih ekonomskih razloga koje navodiš, ali postoji dobar deo njih koji su dobili otkaz zbog raznih muvanja....

Recimo već pomenuti Mišković, nije toliko problem što se nakrao kada je mogao, nego što nije stao i što mu se dozvoljavalo da to i dalje radi tako što recimo nije plaćao dobavljačima robu, i to zakonski 180 dana, a niko mu nije mogao ništa i ako to prekorači, pa su onda dobavljači uzimali kredite, jer su morali da plaćaju porez, i na kraju su morali da zatvore firme i podele otkaze.

A i to mu nije bilo dosta, nego muvao i sa putarskim firmam....

A to je vrh ledenog brega - što se on vidi, a gde su oni srednji muvatori....

Nas ne jebe ekonomija nego pravosuđe.
tadejus tadejus 20:06 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

freehand
i kako onda možeš da propagiraš braći nešto od čega si pobjegao?

A gde je Novković bilo šta propagirao? Meni je to promaklo.Koliko sam razumeo čovek je odlično opisao nešto od moralnog posrrnuća kome prisustvujemo.


misliš a gdje je on to rekao?
pa ajde ovako..
možda bi se i moglo reći da nije znao na kakve će uši pasti uopštena priča o tome kako nije ništa siroti Srbin kriv što je siromašan..
ali u ovoj konkretnoj raspravi svakako je mogao da pročita u kom pravcu pravcu priča ide, pa je odlučio da će baš da ispuni svoju dobročiniteljsku vikend misiju potpali li sabraću Srbe na priču kako eto.. nisu oni siroti ništa krivi, kriva je ta đavolja elita, ona je sabraći konce smrsila, i mrsi im ih evo vijekovima.. e nek samo svrgnu tu elitu (još bolje nek je pobiju, nisu vala bolje ni zaslužili), izaberu među sobom kakvu čestitu glavu, pa sve iz početka.. e tad će da ih krene.. i ima bonus.. ne moraju ništa na sebi da porade.. nisu oni ništa ni krivi..
freehand freehand 20:09 29.03.2015

Re: Одличан...

Nas ne jebe ekonomija nego pravosuđe.

To je tačno. I sa tim u vezi, Mišković nije krao nego koristio sve moguće načine da se zakoni zaobiđu i u njima pronalazio rupe.
Najveći deo "poštenog" kapitala u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji stečen je u onim inflacijama osamdesetih i početkom devedesetih. Kao što je i 99% svakog brzo stečenog kapitala u svetu stečen na neki od "sivih" načina.
princi princi 20:10 29.03.2015

Re: Одличан...

Recimo već pomenuti Mišković, nije toliko problem što se nakrao kada je mogao, nego što nije stao i što mu se dozvoljavalo da to i dalje radi tako što recimo nije plaćao dobavljačima robu, i to zakonski 180 dana, a niko mu nije mogao ništa i ako to prekorači, pa su onda dobavljači uzimali kredite, jer su morali da plaćaju porez, i na kraju su morali da zatvore firme i podele otkaze.

Da, Srbija je verovatno jedina zemlja u svetu u kojoj čovek svoju firmu može da prikaže kao profitabilnu a da duguje podizvođačima i nabavljačima i to više godina.
tadejus tadejus 20:10 29.03.2015

Re: Одличан...

milisav68

Nas ne jebe ekonomija nego pravosuđe.


i to je tačno a ključno bi bilo da se ljudima prestane odvlačiti pažnja na šuplju priču o pravdi..
zašto je uopšte bilo moguće da se desi društvo u kom Mišković može da otme kako hoće i kome hoće..
i dal će društvo prestati da bude takvo ako Miškoviću sve uzmu..
ili će se ipak morati reći Srbinu, daj jebote, operi se i ne seri više kako ti je Mišković kriv što smrdiš
freehand freehand 20:11 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

tadejus
freehand
i kako onda možeš da propagiraš braći nešto od čega si pobjegao?

A gde je Novković bilo šta propagirao? Meni je to promaklo.Koliko sam razumeo čovek je odlično opisao nešto od moralnog posrrnuća kome prisustvujemo.


misliš a gdje je on to rekao?
pa ajde ovako..
možda bi se i moglo reći da nije znao na kakve će uši pasti uopštena priča o tome kako nije ništa siroti Srbin kriv što je siromašan..
ali u ovoj konkretnoj raspravi svakako je mogao da pročita u kom pravcu pravcu priča ide, pa je odlučio da će baš da ispuni svoju dobročiniteljsku vikend misiju potpali li sabraću Srbe na priču kako eto.. nisu oni siroti ništa krivi, kriva je ta đavolja elita, ona je sabraći konce smrsila, i mrsi im ih evo vijekovima.. e nek samo svrgnu tu elitu (još bolje nek je pobiju, nisu vala bolje ni zaslužili), izaberu među sobom kakvu čestitu glavu, pa sve iz početka.. e tad će da ih krene.. i ima bonus.. ne moraju ništa na sebi da porade.. nisu oni ništa ni krivi..

Sa tim da je generalno elita svakako krivlja od raje slažem se i ja. Sve ostalo si u gnevu docrtala.
tadejus tadejus 20:16 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

freehand

Sa tim da je generalno elita svakako krivlja od raje slažem se i ja. Sve ostalo si u gnevu docrtala.


pa ja ne rekoh da je krivlja..
nikakve mi razlike nema između tog Živkovića koji se mudro dosjetio da kupi budzašto vinograd baš kad se uvode subvencije za iste, od nekog Živka što 25 godina uzima platu u Železnicama, na posao ne ide nego privatno radi neki moleraj, a i kad ode, ode da bi ukrao sijalicu..
ista fela..
al bi neki da kažu, ah Živko paćeni, pa vidi šta ti uradi ovaj Živković.. a ti samo htio pošteno da dočekaš tu invalidsku penziju dok moluješ o državnom trošku i pride kradeš sijalice..
Milan Novković Milan Novković 20:17 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

te me tako mani zaključivanja o mojoj moralnoj pokvarenosti.

Nažalost, ne mogu da te manem zaključivanja o moralnoj pokvarenosti zato što je ta pokvarenost opasna.

Ne samo da te nisam ja isprovocirao da kažeš to što si kazala nego niko ne može da te na to isprovocira pa su tvoja pravdanja i "kontranapadi" besmisleni.
neki traže plastične flaše i karton..
neki gledaju ima li nešto što može da se proda (ili koristi).

Traže i hranu, ostaviš ostatke pice uredno i čisto koliko može i ostaci brzo nestanu.

A možda neki traže i ostatke paste za zube i sapuna da ne moraju da troše parice što štekuju ispod slamarice?!

Jes da je ovo mikroekonomija, a ti si "makroekonomista", ali možda znaš odgovor.
milisav68 milisav68 20:22 29.03.2015

Re: Одличан...

freehand
Najveći deo "poštenog" kapitala u Srbiji i bivšoj Jugoslaviji stečen je u onim inflacijama osamdesetih i početkom devedesetih. Kao što je i 99% svakog brzo stečenog kapitala u svetu stečen na neki od "sivih" načina.

Ma to nije sporno, neka hapse one kojima mogu da dokažu krivicu, problem je što nijedna vlast do sada to nije presekla, nego se i dalje domunđavaju oko zakona, i dalje im se toleriše neplaćanje računa/poreza/plata.

A zakoni su tako pisani da sve može i ništa ne može.
tadejus tadejus 20:27 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

Milan Novković
te me tako mani zaključivanja o mojoj moralnoj pokvarenosti.

Nažalost, ne mogu da te manem zaključivanja o moralnoj pokvarenosti zato što je ta pokvarenost opasna.
Ne samo da te nisam ja isprovocirao da kažeš to što si kazala nego niko ne može da te na to isprovocira pa su tvoja pravdanja i "kontranapadi" besmisleni.
neki traže plastične flaše i karton..neki gledaju ima li nešto što može da se proda (ili koristi).
Traže i hranu, ostaviš ostatke pice uredno i čisto koliko može i ostaci brzo nestanu.A možda neki traže i ostatke paste za zube i sapuna da ne moraju da troše parice što štekuju ispod slamarice?!Jes da je ovo mikroekonomija, a ti si "makroekonomista", ali možda znaš odgovor.


ma šta kažeš.. propašće Srbija zbog mojih bezdušnih poziva na pranje..
al ti ćeš da je spaseš kad ostaviš parče pice koje nisi mogao da pojedeš.. nek se posluže sa trotoara..
Milan Novković Milan Novković 20:35 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

propašće Srbija zbog mojih bezdušnih poziva na pranje.

Esencija tvoje "pameti" su sledeće tvoje reči:
...e nisu oni taso prljavi jer nemaju.. prljavi su jer neće.. da rade.. da se operu.. da budu ljudi a ne stoka..

Recimo meni si ti prljava, pa taman da se pereš tri puta dnveno, ili da ti se oko kuće sve beli od paste za zube, ti si neradnik, i ti nisi čovek nego stoka.

Vrlo je jasno zbog čega te napadam - zbog bezdušnosti, gluposti, moralnog truleža.

Prezirem te zato što ti prezireš ljude za koje ja znam da su bolji od tebe - oni retko ostavljaju one nesrećnije od njih na cedilu.
tadejus tadejus 20:40 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

Milan Novković
propašće Srbija zbog mojih bezdušnih poziva na pranje.Esencija tvoje "pameti" su sledeće tvoje reči:
...e nisu oni taso prljavi jer nemaju.. prljavi su jer neće.. da rade.. da se operu.. da budu ljudi a ne stoka..

Recimo meni si ti prljava, pa taman da se pereš tri puta dnveno, ili da ti se oko kuće sve beli od paste za zube, ti si neradnik, i ti nisi čovek nego stoka.Vrlo je jasno zbog čega te napadam - zbog bezdušnosti, gluposti, moralnog truleža.Prezirem te zato što ti prezireš ljude za koje ja znam da su bolji od tebe - oni retko ostavljaju one nesrećnije od njih na cedilu.


ti očito imaš neku sasvim iskrivljenu sliku siromašnih ljudi..
ne znam otkud ti to da ja o njima pišem.. ne pišem.. pišem o prljavima, neradnicima, smrdljivcima..
zašto ti to poistovjećuješ sa siromašnima ne znam..
zašto ti onda još pride čini zadovoljstvo da to meni pripišeš.. to pogotovo ne znam.. želim da vjerujem da ne može biti da ti je toliko sujeta povrjeđena što tvoja pisanija o ekonomiji nazvah pogrdnim imenima..
može biti i da se osjećaš nešto krivim zbog toga kako je tvoj život ispao pa bi sad kao nešto da sažaljevaš, razumijevaš, ne ostavljaš na cjedilu..
nije ni bitno..
kako bilo pišeš brate stvarno budalaštine
Milan Novković Milan Novković 20:53 29.03.2015

Re: Znaš šta?!

ti očito imaš neku sasvim iskrivljenu sliku siromašnih ljudi..
ne znam otkud ti to da ja o njima pišem.. ne pišem.. pišem o prljavima, neradnicima, smrdljivcima..
zašto ti to poistovjećuješ sa siromašnima ne znam..

Ti si meni smrdljivac!

Ja znam dosta i o siromašnima, i o bogatima, i o onima što redovno održavaju higijenu, i o onima što to ne rade, i o feromonima, i bakterijama u nama, i imunom sistemu, i o tome kako ti je neko ko se nije prao nekoliko dana sexy, i o tome kako ti neko nije seksi ako mu je profil imunog sistema i bakterija sličan tvom, pošto je povišena verovatnoća da ti je to bliska rodbina.

Malo ljudi se tušira svaki dan, jako malo, oni što to rade i što im jako smeta tuđe netuširanje su:

- Ili to naučili i mišljenje im je usiljeno, površno

- Ili su stvarno takvi, deo statističkog repa

- Ili su foliranti, lažu da to rade

- Ili su aseksualni i odbojno im je tuđe seksualno približavanje.

A meni je sebičnost sastojak svih mana, i kod tebe sam u komentaru prepoznao neartikulisanu sebičnost i sreću što ti imaš u odnosu na neke koji nemaju.
G.Cross G.Cross 20:56 29.03.2015

Re: Прича о Фами

Predrag Brajovic

Није компликовано схватити графикон: пад БДП није пратиo и одговарајући пад запослености -- ако ствараш мањи БДП онда је логично да ти и мање људи треба за то. Дакле, запослени су сразмерно требали да остају без посла. Истоветну економску природу, у коначници, има и смањена продуктивност.


Interesantan Graf.

Par pitanja:

- Posto je bazna godina 1989 da li je uzeto u obzir i Kosovo u baznoj godini i u godini 2012?

- Je li u GDP u 1989 i 2012 bio uzet i GDP Kosova ?

- Kako je merena "Zaposlenost"? Apsolutni broj zaposlenih? Onda pitanje jesu li u 1989 i 2012 uracunati i zaposleni na Kosovu?

- U 1989 i 1990 je Jugoslavija jos postojala pa je postojao budzet SFRJ (fondovi za razvoj itd) i to moze da izvitoperi sliku.

Bilo bi interesantno uzeti godinu 1993 kao baznu i videti kada je GDP rastao zasto nije rasla i zaposlenost? Pitanje je trik pitanje ali vredi razmisliti.
milisav68 milisav68 21:01 29.03.2015

Re: Одличан...

princi

Da, Srbija je verovatno jedina zemlja u svetu u kojoj čovek svoju firmu može da prikaže kao profitabilnu a da duguje podizvođačima i nabavljačima i to više godina.

Ma nije, znam slične primere iz ex-SFRJ, ali je u Srbiji to baš vidljivo, zato što to rade "najpoznatiji".

Jer umesto da ćute i šuškaju, oni između sebe dele neke nagrade za menadžere i štatijaznam godine, a firme im duguje na sve strane....

Pa da li sme poslodavac u Kanadi da ne isplati radniku ugovorenu platu?

A ovde je kašnjenje skoro pa normalno, pa se neki čude što se švercuju po prevozu, a ne čudi što poslodavci ne isplaćuju plate ili ih isplaćuju u nekim ratama, pa nema i za prevoz - a mora na posao.
G.Cross G.Cross 21:03 29.03.2015

Re: Одличан...

milisav68
princi

Da, Srbija je verovatno jedina zemlja u svetu u kojoj čovek svoju firmu može da prikaže kao profitabilnu a da duguje podizvođačima i nabavljačima i to više godina.

Ma nije, znam slične primere iz ex-SFRJ, ali je u Srbiji to baš vidljivo, zato što to rade "najpoznatiji".

Jer umesto da ćute i šuškaju, oni između sebe dele neke nagrade za menadžere i štatijaznam godine, a firme im duguje na sve strane....

Pa da li sme poslodavac u Kanadi da ne isplati radniku ugovorenu platu?

A ovde je kašnjenje skoro pa normalno, pa se neki čude što se švercuju po prevozu, a ne čudi što poslodavci ne isplaćuju plate ili ih isplaćuju u nekim ratama, pa nema i za prevoz - a mora na posao.



Profitabilnost nema ama bas nikakve veze sa Cash Flow.

Pobogu bar to treba da znate.
G.Cross G.Cross 21:03 29.03.2015

Re: Одличан...

;
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:11 29.03.2015

Re: Одличан...

Savče, napisao sam kako se rešava problem neplaćanja karte, struje, poreza... Uređena zemlja ima socijalne karte svojih građana.Na osnovu njih sleduju im neka prava. Treba, recimo, videti kako je to rešeno u UK, gde postoje čitavi blokovi ovisni o socijalnoj pomoći. Pričao sam svojevremeno o dvema devojkama iz Engleske koje su putovale Evropom kao a bivajući korisnici socijalne pomoći. Mislim da je za nepostojanje socijalnih karata teško optužiti NATO ili Vatikan :)

Mister Krose, treba pitati autora članka, ja pojedinosti metodologija ne znam. Kako god, njegov se uvid drži, a jedino naglasci pojedinačnih uzroka mogu da se menjaju. Onaj često spominjani -- lopovske privatizacije -- ni tada neće biti odsudan za konačnu sliku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana