Gost autor

Nema toga što se ne može upropastiti

krkar RSS / 03.04.2015. u 13:40

weightlessness-l.jpg

GOŠĆA AUTORKA: Zilikaka

 

Ovde je uglavnom poznato da sam mašinac.

Ono što nije poznato, i o čemu teško da bih pisala da me nije muka naterala, je zašto sam postala mašinac.

Elem, fizika je bila moja ljubav na prvi pogled. Verovatno ima u tome nešto i do mene, ali svakako je najveći deo do moje prve nastavnice fizike. Bila je sjajan pedagog i divna žena. Učila nas je da je to sve što nas okružuje zanimljivo i sasvim razumljivo. Da se ne treba plašiti nego se malo samo setiti i razmisliti. Samo u mojoj generaciji nas silne tehnika lebom ’rani baš zahvaljujući njoj i njenom pristupu. Sa takvom postavkom sve posle ide lako.

Ja lično, pošto nisam želela da budem profesor, odabrala sam zanat u kojem ću moći da doživotno ostanem u kontaktu sa svojom prvom ljubavlju.

... i kao takva sinoć uzgred pitam svog sedmaka tinejdžera šta trenutno uče iz fizike.

Kaže „potisak“. Pitam kako bi on meni objasnio šta je to, a on reče da je to nešto u vezi s vodom.

Pitam kako to deluje, od čega zavisi, da li su pominjali gustinu vode, gustinu tela, zapreminu vode, plivanje....

Vidim da gleda kroz mene. Pitam još za neke druge osnovne pojmove, i shvatim da je najviše što mogu dobiti kao odgovor nabiflana definicija.

Shvatim da je vrag odneo šalu, da to tako neće valjati, i odlučim da budući mali raspust posvetimo zajedno upoznavanju, i što je važnije, razumevanju osnovnih pojmova. Onda, pošto sam od terijerske sorte, koliko odmah se dohvatim njihovog udžbenika, da vidim šta me sve čeka.

I tako nasumice, sasvim slučajno, otvorim lekciju „Slobodno padanje i bestežinsko stanje“.

Ajd, deo o slobodnom padanju relativno korektan. To je to. Jednoliko ubrzano kretanje gde je ubrzanje jednako g.

E, al onda čitam dalje i počinje čuđenje. Kaže  da je težina jednaka sili kojom telo zateže konac o kome visi ili pritiska horizontalnu podlogu na kojoj se nalazi, ali u nastavku dalje još i: „Ako nema te sile nema ni težine“.

Priznajem da me malo zbunila formulacija, al teram dalje. Ide priča o dinamometru (  http://www.sportedukalis.com/files/Image/Fizika/Fizika_novo/pojedinacni.jpg)  i opis ogleda u kojem se dinamometar zajedno sa okačenim telom pusti da padne, iz čega se izvodi zaključak da tela nemaju težinu ako slobodno padaju, a onda uokvireno:

„Telo koje slobodno pada nalazi se u bestežinskom stanju“.

Tu mi se već upalila crvena lampica.

Ko je bre ovde blesav? Zašto telo uopšte slobodno pada ako se nalazi u bestežinskom stanju? 

 

Na istom mestu, pod „saznajte više“ imala sam priliku da pročitam i da se u bestežinskom stanju nalazi kosmički brod koji je dovoljno daleko od zemlje, ali i deca na vrhu rolerkostera.

Čak kaže da: ovaj primer osporava mišljenje da je bestežinsko stanje vezano za mesta bez gravitacije, nego postoji  jer nema uzajamnog delovanja sa podlogom ili osloncem, pa nema ni težine.

E, tu mi već grune pena.

Učili su mene i o silama i ubrzanjima pri krivolinijskom kretanju, i o sili uzgona pri letenju, i još o koječemu, ali mi niko nikad nije rekao da u tim stanjima nema težine. Štaviše, i u najbanalnijim problemima prvo postavljaš G, a onda gledaš šta sve još deluje i kako tu silu eventualno možeš uravnotežiti ili savladati. To o čemu se priča u knjizi su upravo neki od mogućih načina za savladavanje sile težine.

 

Ne da mi đavo mira i krenem da guglam otkud sad ovakva postavka stvari, i pronađem da je to, za razliku od njutnovske definicije kojom sam učena ja i onolike generacije pre mene, neka drugačija definicija, koja se pojavljuje paralelno kao a rival tradition within Newtonian physics and engineering   (http://en.wikipedia.org/wiki/Weight#Operational_definition).

 

Pa dobro bre gospodo kvazi pedagozi i umišljeni naučnici, ste morali da eksperimentišete sa decom u osnovnoj školi  koja se prvi put susreću sa određenim pojmovima i treba da steknu nekakvu predstavu o svetu koji ih okružuje?

Kakav će bre zaključak izvući dete na osnovu vašeg objašnjenja? Da avion koji leti nema težinu?

Da li je iko, pre nego što je odobrio takav pristup problemu, uopšte razmislio kakvu konfuziju će to stvariti u glavama mališana?  

I zašto sve to? Da bi se bilo u trendu, i pronašao novi, što komplikovaniji pristup za rupu na saksiji?!

 

Pošto mi tek predstoji čitanje udžbenika, koliko da vidim koje su teme i obim koje se obrađuju, mogu misliti kakve ću sve visokonaučne pristupe banalnim problemima pronaći i koliko ću tek puta da poludim.

 

Nego, s obzirom da nam je i resorni ministar iz  te struke, a da ovaj udžbenik ima odobrenje Ministarstva, valjalo bi da se umeša u svoj poso i pročita kako sistematski upropaštavamo klince.

 

Alo bre, to su deca, osnovci, klinci, prazna tabla!

 

Ogromna većina njih nikad neće imati priliku da shvati ni koje se sile javljaju na rolerkosteru, i kako one deluju, a sigurno niko, al niko neće iskusiti pravo bestežinsko stanje.

Živeće ceo život tamo gde uvek postoji sila težine i njih i svega oko njih, i nosiće se sa problemima koje ona nameće.

Takođe, u promilima će se pojaviti oni koji će imati priliku da uče o zakrivljenosti prostor- vreme, i shvatiće ga oni koji su za to sposobni, ali sve to posle mnogo prethodnih godina učenja koječega,  pa i Njutnovske fizike.

Da li je moguće da zbog želje za samopromocijom dozvoljavate sebi da upropašatave hiljade dece?

Ko će vam bre kod ovakvih udžbenika zavoleti fiziku?  I ono najvažnije šta će iz njih razumeti i  korisno naučiti?

Kako će nam oni  sutra proračunavati sve što se treba proračunati ako ih sad zabunite?

 

 

...da, na kraju lekcije se pominje druga kosmička brzina (početna brzina lansiranja tela da bi izašlo iz orbite Zemlje) i kaže koliko tačno ona iznosi.

Koj ’ će njima ta informacija?

Da bi išta shvatili, moraju da znaju kako gravitaviona sila opada sa kvadratom rastojanja, a to se u ovom uzrastu ne pominje. Prerano je. I nema potrebe.

A inače, kad su već pomenuli kosmičke brzine, što ne pomenuše i prvu, a ne samo drugu?

 

’ Se u tome sastoji reforma školstva, da ih što više zabunimo i isprepadamo a mi ispadnemo pametni?

 

Zato za kraj, da prostite, inspirisana nedavnom  diskusijuom dvojice naših kolega, svečano poručujem:

Gospodo idejni tvorci,  autori,  recenzenti, sa sve resornim mistarstvom i ministrom,  s...  vam se u pos’o, drugom kosmičkom brzinom!

 

 

 

 

 

 

 

 



Komentari (318)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gabriele gabriele 14:20 04.04.2015

Re: prodavci magle

nista ne treba da cudi. kada jedan polagac plocica dogura do vrlo odgovornog polozaja za koji nije ni osnovno osposobljen, sta ocekivati vise?

a šta je bio John Major? Zidar
8c_competizione 8c_competizione 14:16 03.04.2015

u pravu je ...

Gospodo idejni tvorci, autori, recenzenti, sa sve resornim mistarstvom i ministrom, s... vam se u pos’o, drugom kosmičkom brzinom!




... Krkar kada kaze da ovoj zemlji jedino strana vojna uprava bar jedno 10 godina moze pomoci!
niccolo niccolo 14:18 03.04.2015

Valjda

Ovde je uglavnom poznato da sam mašinac.

mašinka?

8c_competizione 8c_competizione 14:34 03.04.2015

Re: Valjda

niccolo
Ovde je uglavnom poznato da sam mašinac.


mašinka?



za tebe Mascha!

zilikaka zilikaka 17:53 03.04.2015

Re: Valjda

niccolo
Ovde je uglavnom poznato da sam mašinac.

mašinka?


Tipično advokatski.
Kad mu ponestane teksta on kreće u provokacije po bilo kom osnovu.
Jukie Jukie 14:22 03.04.2015

Uf, joj...

Da zapljunem komentar (pu za mene)

Inače nikada mi nije zasvetlela lampica pri kojoj suštinski razumeš te definicije i pojave i fizike i šta bude kad novčić baciš uvis i tačno u trenutku kad je dostigao najveću visinu šta se tačno tu dešava, šta to ZNAČI (a ne nabiflana definicija)

Tako da se moje učenje fizike svelo na učenje lekcije tako da je ispričaš pred tablom od reči do reči.

A u četvrtom srednje sam slučajno zaključio da ovi što imaju peticu odjednom skoče sa uvoda na zaključak, ne zastaju na sredini, i jednom kad sam zaboravio sredinu izvođenja, umesto da se mučim i cedim iz malog mozga, skočim na kraj lekcije i krenem da objašnjavam konačnu formulu, i ona mi da peticu
I to je bila moja jedina petica iz fizike u srednjoj školi. Da sam zapamtio izvođenje, dobio bih verovatno slabašnu četvorku.

blogovatelj blogovatelj 16:58 03.04.2015

Re: Uf, joj...

Tako da se moje učenje fizike svelo na učenje lekcije tako da je ispričaš pred tablom od reči do reči.


Kako ovo uopšte ikada padne ljudima na pamet? Da uče fiziku napamet?!
Jukie Jukie 21:47 03.04.2015

Re: Uf, joj...

blogovatelj
Tako da se moje učenje fizike svelo na učenje lekcije tako da je ispričaš pred tablom od reči do reči.


Kako ovo uopšte ikada padne ljudima na pamet? Da uče fiziku napamet?!

Izađe Vladimir i ispriča lekciju, ispiše, i dobije 4. Izađe Emina i ispriča lekciju, ispiše, i dobije 4.
Za sledeći čas naravno naučiš sve lekcije, ispričaš, ispišeš, i dobiješ 4.
Pošto si se tokom školovanja već mnogo puta sreo sa situacijom da ti (iz raznih predmeta) postavljaju pitanja za koja u tom trenutku prvi put čuješ da spadaju u gradivo, onda kada naiđeš na lekciju od koje ti mozak govori mmmmm.... a ne postoje privatni časovi nego sedi i uči, i nemaš koga da pitaš jer si u tom trenutku daleko najobrazovaniji od bliže i dalje familije (a naročito što se tiče fizike), onda gledaš da izvučeš što veću ocenu...

Posle idu neki kontrolni sa zadacima, to je lako, imaš formulu, naučiš je i zameniš date brojeve, što ti donosi opet četvorku jer većina odeljenja ne ume ni toliko da uradi pa si jedan od najboljih, ne računajući one koji shvataju fiziku ...
zilikaka zilikaka 22:11 03.04.2015

Re: Uf, joj...

I onda kao rezultat dobiješ armiju ljudi koja ne zna da recimo vodu ne možeš zagrejati na više od 100 stepeni.
Ili zašto je mnogo gadnije kad se opečeš vrelim uljem nego vodom.
A svakog dana se sa tim sreću u životu.

A ne mora tako.
To može da se objasni ogromnoj većini, samo ako ima ko.
milisav68 milisav68 23:03 03.04.2015

Re: Uf, joj...

zilikaka
I onda kao rezultat dobiješ armiju ljudi koja ne zna da recimo vodu ne možeš zagrejati na više od 100 stepeni.

Ili da se voda mrzne na nula stepeni (mamlaz, takođe sedmi razred).
Ili zašto je mnogo gadnije kad se opečeš vrelim uljem nego vodom.
A svakog dana se sa tim sreću u životu.

Da, i recimo čime gasiti požar od vrelog ulja (ako zaboraviš tiganj/šerpu na uključenoj ringli) - vodom ne, jer se onda upaljeno ulje razleti na sve strane.

a_jovicic a_jovicic 23:52 03.04.2015

Re: Uf, joj...

milisav68
zilikaka
I onda kao rezultat dobiješ armiju ljudi koja ne zna da recimo vodu ne možeš zagrejati na više od 100 stepeni.

Ili da se voda mrzne na nula stepeni (mamlaz, takođe sedmi razred).

Samo ako je destilovana
blogovatelj blogovatelj 01:32 04.04.2015

Re: Uf, joj...

ne računajući one koji shvataju fiziku ...


1. Mogao si njih da pitaš
2. Mogao si da pitaš nastavnika matematike, ili hemije
blogovatelj blogovatelj 01:34 04.04.2015

Re: Uf, joj...

Samo ako je destilovana


I samo na normalnom atmosferskom pritisku.
mesan mesan 01:46 04.04.2015

Re: Uf, joj...

blogovatelj
Samo ako je destilovana


I samo na normalnom atmosferskom pritisku.


I samo ako nije "superohlađena".

Trenutni rekord, za kapljice na par milisekundi, -46 Celzijusa. Evo i film superohlađene vode, uz par linkova:

Supercooled
milisav68 milisav68 07:15 04.04.2015

Re: Uf, joj...

mesan
blogovatelj
a_jovicic

Gde ste vi otišli.

Pričali smo o običnimm stvarima, o tome kako da znaju da je napolju temperatura ispod nule, odnosno da je mraz.
zilikaka zilikaka 07:23 04.04.2015

Re: Uf, joj...

I samo ako nije "superohlađena".

Trenutni rekord, za kapljice na par milisekundi, -46 Celzijusa. Evo i film superohlađene vode, uz par linkova:


Da li misliš da i o ovome treba učiti decu u osnovnoj školi?
mesan mesan 07:44 04.04.2015

Re: Uf, joj...

zilikaka
I samo ako nije "superohlađena".

Trenutni rekord, za kapljice na par milisekundi, -46 Celzijusa. Evo i film superohlađene vode, uz par linkova:


Da li misliš da i o ovome treba učiti decu u osnovnoj školi?


Na Kamčatki, u Laponiji i u Čikagu, verovatno da



PS: Inače, izvinjavam se ako je trol, ali niz je bio neodoljiv za nastaviti... :)

PPS: Zapravo, "superpregrejena" voda može biti opasna i za osnovce! Npr. ako se tekućina superzagreje u mikrotalasnoj, tek nakon što je dohvatimo mehuri pare se stvore i sve se rasprska po nama.Više sajtova tvrdi da ovo nije samo urbana legenda, teorijski gledano je po meni moguće:

Eksplodirajuća tečnost iz mikrotalasne
gabriele gabriele 08:31 04.04.2015

Re: Uf, joj...

I onda kao rezultat dobiješ armiju ljudi koja ne zna da recimo vodu ne možeš zagrejati na više od 100 stepeni.

ajde , a šta je pregrijna para u parnom kotlu , malvazija
toliko o pojednostavljenom učenju u kom je voda tekućina a ne H2O ,ma u kojem agregatnom stanju bila
a_jovicic a_jovicic 10:16 04.04.2015

Re: Uf, joj...

milisav68
mesan
blogovatelj
a_jovicic

Gde ste vi otišli.

Pričali smo o običnimm stvarima, o tome kako da znaju da je napolju temperatura ispod nule, odnosno da je mraz.

Za destilovanu treba ... Onda im bude jasno i zašto se po putevima zimi baca so (a i zašto ista ne pomaže ispod nekih temperatura)
milisav68 milisav68 11:23 04.04.2015

Re: Uf, joj...

a_jovicic

Za destilovanu treba ... Onda im bude jasno i zašto se po putevima zimi baca so (a i zašto ista ne pomaže ispod nekih temperatura)

Ma gde im je jasno, ajde probaj da shvatiš kolika je to rupa u znanju da se ne zna šta znači zamrznuta bara na ulici (sem da ja hladno), tj koliko je stepeni, u smislu iznad i ispod nule.

Mislim, nisu oni glupi, nego "ispušteni" i od škole i od roditelja (ne u smislu vaspitanja, već znanja/učenja.
zilikaka zilikaka 11:34 04.04.2015

Re: Uf, joj...

ajde , a šta je pregrijna para u parnom kotlu , malvazija


Da li veruješ da znam inženjera koji ne veruje da kad greješ vodu dovoljno dugo, i zaroniš termometar, nećeš dobiti više od 100 stepeni, ma koliko dugo je grejao'
ao što znam za (što je najgore elektro) inženjera kojem je non stop iskakao osigurač u kujni jer su na njega bili vezani monofazno šporet, a pre toga protočni bojler.

I nije mu palo na pamet da proveri snagu. Nije imao predstavu o redu veličina.

Takvi inženjeri su upravo proizvod loše postavljene fizike.
Matematike modele su lako shvatili, posle ih je slabo ko pitao da nešto objasne, i onda dobijaš ljude koji ne umeju da primene ništa u praksi.

Zato je važno da se fizika izloži na jednostavan način, i polako. Da svaka kockica nađe svoje mesto u malim mozaicima koje deca grade u glavama.
Posle na tome možeš zidati šta hoćeš.
Hansel Hansel 12:59 04.04.2015

Re: Uf, joj...

Да се надовежем својом малом опсесијом о (не)повезаности конкретног и формалног мишљења. Ове ситуацијекоје си описала могу да имају два узрока: рупу у знању током основног дела образовања када се или када би требало радити на конкретним знањима или снажно потискивање конкретног због превелике акомодације на формално мишљење (у математици и физици је то баратање формулама, извођењима, доказима). Ове факторе, често удружене, искомбинујеш са одсуством праксе на факултетима и добијеш описано.
Hansel Hansel 13:02 04.04.2015

Re: Uf, joj...

zilikaka
I samo ako nije "superohlađena".

Trenutni rekord, za kapljice na par milisekundi, -46 Celzijusa. Evo i film superohlađene vode, uz par linkova:

Da li misliš da i o ovome treba učiti decu u osnovnoj školi?

Ја мислим да им треба рећи. Или, бар, некима – на додатној настави, на пример. Нама је на редовном часу супер наставница физике, а можда је било и у уџбенику, нагласила да температура кључања зависи и од атмосферског притиска. Наравно да смо добили објашњење, или смо сами били питани да претпоставимо зашто. Сјајна је била. Бесконачно боља од каснијег професора физике.

И, да додам, мислим да много потцењујемо децу, у смислу да им ми рописујемо шта би она не би могла и не би требало да знају. Ја сам за "шведски сто" у образовању. Минимум морају сви, остало – у складу са апетитом и укусом.
gabriele gabriele 13:19 04.04.2015

Re: Uf, joj...

Da li veruješ da znam inženjera koji ne veruje da kad greješ vodu dovoljno dugo, i zaroniš termometar, nećeš dobiti više od 100 stepeni, ma koliko dugo je grejao

ajd u burek i vočni jogurt da bude tekuća , ima 102 C mjereno PT sondom ( ispravna , kalibrirana ,kompenzirana nelinearnost)
zilikaka zilikaka 13:24 04.04.2015

Re: Uf, joj...

Сјајна је била. Бесконачно боља од каснијег професора физике.

И, да додам, мислим да много потцењујемо децу, у смислу да им ми рописујемо шта би она не би могла и не би требало да знају. Ја сам за "шведски сто" у образовању. Минимум морају сви, остало – у складу са апетитом и укусом.

Ovo prvo sam primetila da je gotovo pravilo kod ljudi koji stvari razumeju i imeju da im nađu primenu. Uglavnom zavisi od onog ko te prvi upoznaje sa pojmovima i načinom kako im prilazi.
Ni ja ni jednim svojim srednjoškolskim profesorom fizike ne mogu da pohvalim, ali oni nisu uspeli da upropaste ono što je ona žena pre njih postavila. Mada je bilo još kako ozbiljnih pokušaja.

A decu ne potcenjujem, nego samo zamišljam nekog ispodprosečnog nastavnika fizike, udžbenik koji sam predstavila i dete u makazama.
Garant stotine dece bifla napamet da je telo bestežiskom stanju kad....a sigurno ima i onih koji da bi dobili 5 pamte koliko iznosi druga kosmička brzina
gabriele gabriele 14:23 04.04.2015

Re: Uf, joj...

su na njega bili vezani monofazno šporet, a pre toga protočni bojler.

pre ili paralelno , da je bilo "pre" ne bi iskakoa

Jukie Jukie 19:09 04.04.2015

Re: Uf, joj...

blogovatelj
ne računajući one koji shvataju fiziku ...


1. Mogao si njih da pitaš
2. Mogao si da pitaš nastavnika matematike, ili hemije


1. Nisu bili osobe koje bi umele da mi objasne
2. Ne verujem da bi znali odgovore (ozbiljno).
mariopan mariopan 14:22 03.04.2015

.



Предлажем да све побројане из последње реченице бацимо увис па нека остану горе, нема штете?
8c_competizione 8c_competizione 14:31 03.04.2015

Re: breaking news

stefan.hauzer
"Komisija je navela da odgovornost za udes snosi vođa posade helikoptera HT-48, a da deo odgovornosti snose i drugi pilot i letač tehničar u pilotskoj kabini".


znaci ako ovo ne obori Vladu i ne podigne Vosku na noge, nista nece!

kako ih nije sramota!?!

Lionsgate Lionsgate 16:34 03.04.2015

Re: breaking news

Da podigne vojsku? Alo, sećaš li se 1991-ve, tad im je bilo važnije da izvuku trosede i frižidere iz Hrvatske i Slovenije nego tenkove i haubice. Ovi današnji oficiri nisu ništa bolji, njih može da podigne na noge samo smanjenje prinadležnosti.
larisa_bg larisa_bg 18:40 03.04.2015

Re: breaking news

stefan.hauzer
"Komisija je navela da odgovornost za udes snosi vođa posade helikoptera HT-48, a da deo odgovornosti snose i drugi pilot i letač tehničar u pilotskoj kabini".


Ajde blogeri, dajte novi blog, da ne trolujemo ovde gde su zakoni gravitacije i onako poremećeni.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:42 03.04.2015

Re: breaking news

stefan.hauzer
"Komisija je navela da odgovornost za udes snosi vođa posade helikoptera HT-48, a da deo odgovornosti snose i drugi pilot i letač tehničar u pilotskoj kabini".

pa to smo znali odmah...
ps. imam težak transfer blama. onaj lubic im je došao kao naručen. (ono kad poželiš da ne gledaš domaće vesti više nikad)
psl_srbija psl_srbija 14:31 03.04.2015

Neznanje

"s... vam se u pos’o, drugom kosmičkom brzinom!"

U udžbeniku je sve lepo objašnjeno, a to što ti ne praviš razliku između G (sile gravitacije) i sile teže (težine) je samo ogromna sramota za nekog ko je završio mašinski fakultet.

Ne "s..." se više nikom u posao jer si samo pokazala svoje ogromno neznanje!

Najveće budale su često najglasnije u kritikovanju drugih!
milojep milojep 14:42 03.04.2015

Re: Neznanje

a to što ti ne praviš razliku između G (sile gravitacije) i sile teže (težine)


Ja bih voleo da čujem razliku


Гравитација односно сила теже је физичка интеракција која изазива привлачење између тела, а што је последица њихове масе.


zilikaka zilikaka 14:44 03.04.2015

Re: Neznanje

Objasni molim te razliku svojoj frizerki jer i ona to treba da shvati u osnovnoj skoli.
rade.radumilo rade.radumilo 14:51 03.04.2015

Re: Neznanje

Гравитација односно сила теже је физичка интеракција која изазива привлачење између тела, а што је последица њихове масе.


U stvari, svaki pravi fizičar će ti reći da je "sila" inženjerski fantom, a da postoji samo inercija i zakrivljenje prostor-vremena u prisustvu mase.

zilikaka zilikaka 14:57 03.04.2015

Re: Neznanje

Kolege, da se razumemo, meni na pamet ne pada da se upuštam u tačnost bilo koje od definicija. (EDIT: Sa teorijskog aspekta, koji sigurno nedovoljno poznajem)
Povod bloga je bio što se radi o udžbeniku za OSNOVNU školu..

Na tom nivou stvari moraš maksimalno pojednostaviti da bi deca mogla što više toga da razumeju.
Ovaj pristup je upravo suprotan.
psl_srbija psl_srbija 14:59 03.04.2015

Re: Neznanje

Gravitacija je sila kojom tela deluju jedno na drugo usled postojanja mase (još nije otkriven pravi način delovanja i uzrok gravitacije, zato i jure ovaj Higsov bozon). Težina tela bi se mogla definisati kao rezultantska sila svih sila koje deluju na neko telo i proporcionalna je njegovoj masi. Kada na njega deluje samo gravitacija Zemlje onda je to mxg, a kada se recimo na rolerkosteru izjednače sila gravitacije sa centripetalnom silom i međusobno potru zbog različitog smera delovanja onda je težina tela nula. Kako objašnjavate onda da kod lupinga avionom na telo deluje sila 3g? Ta sila je upravo težina tela u tom trenutku.
milojep milojep 15:02 03.04.2015

Re: Neznanje

Kolege, da se razumemo, meni na pamet ne pada da se upuštam u tačnost bilo koje od definicija.


Na tom nivou stvari moraš maksimalno pojednostaviti



Nemoj me sada razočarati! Iz ovog iznad ispade da je bitno da je pojednostavljeno čak i kada nije tačno
milojep milojep 15:14 03.04.2015

Re: Neznanje

psl_srbija


Šefe, ti si pogrešio kada si silu teže izjednačio sa težinom!
gavrilo1 gavrilo1 15:14 03.04.2015

Re: Neznanje

zilikaka
Objasni molim te razliku svojoj frizerki jer i ona to treba da shvati u osnovnoj skoli.


Podelicu sa tobom jedno moje zapazanje,
Kada je Njutnu pala jabuka na glavu rodila se MISAO!
Njegova MISAO, gravitaciona sila na daljinu deluje trenutno, bez kasnjenja.
Jabuka ima masu, MISAO nema masu ali ostavlja 'posledicu' poput jabuke.
Zanimljivo zar ne?
zilikaka zilikaka 15:40 03.04.2015

Re: Neznanje

Težina tela bi se mogla definisati kao rezultantska sila svih sila koje deluju na neko telo i proporcionalna je njegovoj masi.


Ovo je već neki novi pristup.

Kako objašnjavate onda da kod lupinga avionom na telo deluje sila 3g? Ta sila je upravo težina tela u tom trenutku.


Ponoviću definiciju težine iz knjige. Dakle:

težina jednaka sili kojom telo zateže konac o kome visi ili pritiska horizontalnu podlogu na kojoj se nalazi,


Pošto avion niti visi o koncu, niti pritiska horizontalnu podlogu, znači da nema sile pa on nema ni težinu.
Kao što verovatno nema ni telo na strmoj ravni, jer ni tu nije ispunjen ni jedan od navedenih uslova, pošto podloga nije horizontalna.

Ja ti još jednom napominjem da pokušaš da pred sobom zamisliš dete koje treba da spozna osnovne pojmove i da im nađe mesto u svojoj glavi.
Pošto je definicija nešto što mora biti tačno i precizno, pokušaj da definiciju primeniš i objasniš prirodu stvari detetu, ili pomenutoj frizerki.
zilikaka zilikaka 15:41 03.04.2015

Re: Neznanje

greška, dupli komentar.
bocvena bocvena 15:44 03.04.2015

Re: Neznanje

...
samo nastavite, pitaću klinku da mi objasni o čemu pričate:)
rade.radumilo rade.radumilo 15:46 03.04.2015

Re: Neznanje

Pošto avion niti visi o koncu, niti pritiska horizontalnu podlogu, znači da nema sile pa on nema ni težinu.


Citiraću davnu mudrost jednog od konstruktora G4 Super-Galeba:

Da avioni znaju statiku, odbili bi da lete!
milojep milojep 15:51 03.04.2015

Re: Neznanje

težina jednaka sili kojom telo zateže konac o kome visi ili pritiska horizontalnu podlogu na kojoj se nalazi


Možda se autor knjige preziva Podloga!
U tom slučaju iz ugla podloge moglo bi se učiniti da telo nema težinu u nekim slučajevima.
gavrilo1 gavrilo1 15:51 03.04.2015

greska

U citatu
milojep milojep 15:54 03.04.2015

Kafica

zilikaka zilikaka 15:55 03.04.2015

Re: Neznanje

Nemoj me sada razočarati! Iz ovog iznad ispade da je bitno da je pojednostavljeno čak i kada nije tačno


Ja nemam kapaciteta da se upuštam u raspravu o Higsovom bozonu i prirodi gravitacije. Niti o mnogim teorijskim stvarima iz fizike.
Kad kažem maksimalno pojednostavljen, mislim recimo da detetu u osnovnoj školi nećeš reći da je brzina prvi izvod puta po vremenu, mada ona to jeste, nego ćeš reći da je to put koji pređe telo za neko određeno vreme.

milojep milojep 15:59 03.04.2015

Re: Neznanje

mada ona to jeste


U tome je stvar! To je tačno! Ali napisala si da nećeš ulaziti u tačnos definicija...u tom slučaju ni deci ne bi trebalo ništa objašnjavati odnosno ne tvrditi nešto u šta nisi siguran ni složeno ni pojednostavljeno
Hansel Hansel 16:00 03.04.2015

Re: Neznanje

Па, зато су и дали деци ону дефиницију коју цитираш. Када сам ја ишао у ОШ, помињали су само подлогу, а сада и конац. Доообро... него, која је ТВОЈА дефиниција тежине? И која је тежина авиона док лети?
gavrilo1 gavrilo1 16:10 03.04.2015

Re: Neznanje

Hansel
Па, зато су и дали деци ону дефиницију коју цитираш. Када сам ја ишао у ОШ, помињали су само подлогу, а сада и конац. Доообро... него, која је ТВОЈА дефиниција тежине? И која је тежина авиона док лети?


Pa nema tezinu, zar ne?
Nalazi se u tom stanju, kada promeni to stanje ima tezinu i pada, zar ne?

Sve je u promeni stanja?

Obozavam fiziku, daje toliko mogucnosti

Ako avion moze menjati svoje stanje mozda moze i covek?
milojep milojep 16:19 03.04.2015

Re: Neznanje

Pa nema tezinu, zar ne?




Kad te roknem ovim maljem ima će ti taj čekić uvek težinu a ne samo kad te dotakne

Podloga i konac su izmišljeni zbog shvatanja i merenja težine i ne treba konstruisati priču da kada nema kontakta sa podlogom nema ni težine.
st.jepan st.jepan 16:25 03.04.2015

Re: Neznanje

kada se recimo na rolerkosteru izjednače sila gravitacije sa centripetalnom silom

centifugalnom?

Edit: upitnik je retorički.
zilikaka zilikaka 16:26 03.04.2015

Re: Neznanje

Podloga i konac su izmišljeni zbog shvatanja i merenja težine i ne treba konstruisati priču da kada nema kontakta sa podlogom nema ni težine.


Upravo tako. Ako ne zbog shvatanja nego zbog merenja.
Rekoh već da je kao primer dat dinamometar o koji je okačen teg i sve zajedno slobodno pada. Naravno da tada dinamometar neće pokazivati težinu, ali to ne znači da je nema.
nim_opet nim_opet 16:44 03.04.2015

Re: Neznanje

a to što ti ne praviš razliku između G (sile gravitacije) i sile teže (težine)

Ovo ozbiljno? Ajde ti lepo objasni. Ili u stvari, bolje nemoj...
Hansel Hansel 16:51 03.04.2015

Re: Neznanje

Naravno da tada dinamometar neće pokazivati težinu, ali to ne znači da je nema.

Ја досадан, па опет питам: колика је? Сећаш се (и сећате се) експеримента бацања са торња у Пизи? У безваздушном простору ка тлу једнаком брзином (тј. с једнаким убрзањем) падају перо и клавир. Где је ту тежина као сила? (Док се не сударе с тлом, наравно, али онда су у игри и маса и крајња брзина (индиректно h), поред g...)
blogovatelj blogovatelj 17:07 03.04.2015

Re: Neznanje

a bih voleo da čujem razliku


Mene takođe zanima ko je individua koja je dotični komentar lajkovala.
I onda se ovaj PSL javi smrtno ozbiljan da nam ovde objašnjava kako treba urediti društvo u Srbiji!
A kad smo već kod elementarne pameti, obratite pažnju na ovu rečenicu sa sajta B92.

Biće to sedmi međusobni okršaj Novaka i Džona, a srpski teniser trenutno vodi sa 6-2


Mala analiza... Biće sedmi okršaj Novaka i Iznera. Znači šta? Do sada ih je bilo šest, jel tako? Tako je.
Znači, kreten koji je ovo napisao, kada sabira šest i dva, on/ona ne pogreši za jedan, nego za dva!
zilikaka zilikaka 17:17 03.04.2015

Re: Neznanje

која је ТВОЈА дефиниција тежине?


Za sedmi razred osnovne, i još mnogo duže G=m*g.

Ako već hoćeš da se igraš, onda im treba reći da čovek od 80kg nema istu težinu na polovima i ekvatoru, ili visoko iznad zemlje a da ne kažemo na Mesecu.
I upravo tu napraviš razliku između mase, koja je uvek 80kg, i sile kojom ga privlači planeta (i on nju).
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:28 03.04.2015

Re: Neznanje

Za sedmi razred osnovne, i još mnogo duže G=m*g.

Ја сам и факултет прогурао са оволико.
zilikaka zilikaka 17:30 03.04.2015

Re: Neznanje

Ја сам и факултет прогурао са оволико.

I ja, da budem poštena.
Zato sam i otkačila.
Hansel Hansel 17:47 03.04.2015

Re: Neznanje

Za sedmi razred osnovne, i još mnogo duže G=m*g.

Али, то није дефиниција. (?!) (Узгред, ми смо тежину обележавали с Q.)

Лети авион, хоћеш да разложиш силе које делују на њега... m*g je у том случају не тежина авиона, него привлачна сила Земљине теже. Тако мене учили.
b92fmember b92fmember 18:00 03.04.2015

Re: Neznanje

milojep
psl_srbija


Šefe, ti si pogrešio kada si silu teže izjednačio sa težinom!


Koja je definicja Težine?
zilikaka zilikaka 18:10 03.04.2015

Re: Neznanje

Лети авион, хоћеш да разложиш силе које делују на њега... m*g je у том случају не тежина авиона, него привлачна сила Земљине теже. Тако мене учили.

Jooj, bre, gde se ti gasiš?

Gravitaciona sila se ispoljava kao sila težine. Može tako?
Ako ćeš dalje, ti zemlju privlačiš istom silom kao ona tebe, al to se nje, da prostiš ič ne smatra, jer su vam mase neuporedive.
b92fmember b92fmember 18:12 03.04.2015

Re: Neznanje

st.jepan
kada se recimo na rolerkosteru izjednače sila gravitacije sa centripetalnom silom

centifugalnom?

Edit: upitnik je retorički.


kao i samo pitanje jer je centripetalna sila uvek jednaka centrifugalnoj sili.


Priroda centripetalne sile na rolerkosteru jeste gravitaciona
centripetalna sila = sila gravitacije - "tezina"

u trenutku kad se izjednace centripetalna sila i sila gravitacije onda je i "tezina" = 0


naravno, ovo samo ako "tezinu" definisemo kao silu kojom guzica pritiska sediste rolerkostera.



st.jepan st.jepan 19:04 03.04.2015

Re: Neznanje

b92fmember
st.jepan
kada se recimo na rolerkosteru izjednače sila gravitacije sa centripetalnom silom

centifugalnom?
Edit: upitnik je retorički.

kao i samo pitanje jer je centripetalna sila uvek jednaka centrifugalnoj sili.
Priroda centripetalne sile na rolerkosteru jeste gravitaciona
centripetalna sila = sila gravitacije - "tezina"
u trenutku kad se izjednace centripetalna sila i sila gravitacije onda je i "tezina" = 0
naravno, ovo samo ako "tezinu" definisemo kao silu kojom guzica pritiska sediste rolerkostera.

U gornjoj tački lučnog dela rolekostera, na telo utiču:
1. gravitaciona sila, koja ga vuče na dole, i
2. centrifugalna sila koja ga gura na gore.
Kad se te dve sile izjednače, telo je u "bestežinskom stanju".

Na istom principu simulira se bestežinsko stanje potrebno za pripremu kosmonauta. Avion leti lučnom putanjom stvarajući tako centrifugalnu silu dovoljno jaku da potre gravitaciju.
Dabome, identičan je i princip održavanja satelita u orbiti - potiranje gravitacije centrifugalnom silom.


Edit.
Ne kapiram zašto u ovu priču uvodiš i centripetalnu silu.
Ovo što sam ja napiso je notorno, neverovatno mi je da se oko toga sporimo, dakle mora da je u pitanju neporazum.
milojep milojep 19:32 03.04.2015

Re: Neznanje

Hansel

Док се не сударе с тлом



али онда


zašto ubacuješ vreme (t) u celu priču?
zilikaka zilikaka 19:41 03.04.2015

Re: Neznanje

Ovde je ključna reč "simulira"!
Dakle, nije stanje bestežinsko jer i dalje deluje ono nesretno g.
milojep milojep 19:55 03.04.2015

Re: Neznanje

zilikaka
Ovde je ključna reč "simulira"!
Dakle, nije stanje bestežinsko jer i dalje deluje ono nesretno g.


Meni nije jasno da se još raspravlja o težini

Evo da ja pokušam još jednom,.
Zamislite avion koji pravi kružnicu u ravni normalnoj na zemlju (ili idealan kružni rolerkoster).
Za istu brzinu u najnižoj i najvišoj tački razlika sila koje deluju na avion(rolerkoster) je 2G ili 2Q što je svejedno jer je intezitetom to isto.
Šta to znači ? Znači da težina uvek postoji ali će se u najnižoj tačci dodavati a u najvišoj oduzimati od centrifugalne sile.
Razlika između gravitacije i težine je samo u tačci 'napada' sila, kod gravitacije je to u težištu tela (više teorija) dok je kod težine to tačka oslonca,kačenja i slično(više praktično)
Hansel Hansel 00:16 04.04.2015

Re: Neznanje

milojep
Hansel
Док се не сударе с тлом

али онда

zašto ubacuješ vreme (t) u celu priču?

Где је овде t, тј. на шта мислиш (осим што кажем, практично, да исто време са исте висине падају и перо и клавир)? Пошто нисам сигуран да те разумем, боље прво објасни, да не нагађам и лупетам којешта. :)
Hansel Hansel 00:36 04.04.2015

Re: Neznanje

zilikaka
Jooj, bre, gde se ti gasiš?

На потпун одговор.
little_radojica little_radojica 07:45 04.04.2015

Re: Neznanje

gavrilo1
zilikaka
Objasni molim te razliku svojoj frizerki jer i ona to treba da shvati u osnovnoj skoli.


Podelicu sa tobom jedno moje zapazanje,
Kada je Njutnu pala jabuka na glavu rodila se MISAO!
Njegova MISAO, gravitaciona sila na daljinu deluje trenutno, bez kasnjenja.
Jabuka ima masu, MISAO nema masu ali ostavlja 'posledicu' poput jabuke.
Zanimljivo zar ne?


Не знам зашто кад прочитам Гаврилове умотворине, аутоматски се сетим ове сцене из "Велике лепоте".
gabriele gabriele 13:25 04.04.2015

Re: Neznanje

Гравитација односно сила теже је физичка интеракција која изазива привлачење између тела, а што је последица њихове масе.

kolko je teško sunce ? ( a postoji gravitacisko djelovanje sunca i zemlje , dakle kolko je teško sunce na zemlji?)
gavrilo1 gavrilo1 14:59 03.04.2015

Paradoks

Kroz skolu sam mrzeo fiziku, sve te formule, brojevi, valjda nisam umeo razumeti koja je svha toga, kakve to veze ima samnom i covekom uopste, zivljenjem?
Ali kada sam izasao iz skole pocelo me to zanimati, covek je ko fizika i fizika je ko covek, tako nekako.
Da zna odusevila bi se moja nastavnica
mariopan mariopan 15:33 03.04.2015

Re: Paradoks

gavrilo1
Kroz skolu sam mrzeo fiziku, sve te formule, brojevi, valjda nisam umeo razumeti koja je svha toga, kakve to veze ima samnom i covekom uopste, zivljenjem?
Ali kada sam izasao iz skole pocelo me to zanimati, covek je ko fizika i fizika je ko covek, tako nekako.
Da zna odusevila bi se moja nastavnica

Да је она теби објаснила физику на време одушевили бисте се обоје још онда.

И ми смо некада били седмаци и нас су старији клинци плашили том физиком и хемијом (нека деца су имала отпор баш зато што су их наплашили старији клинци или родитељи) а то уопште није никакав ббаук.

Мени моја била као Зиликакина, одушевљавала нас је једноставним објашњењима. Било је довољно да се пази на часу па да се то све разуме, а ако се разуме онда се и зна. Формуле су само алат да се нешто израчуна и докаже а суштина се учила гледајући и слушајући њу како нам предаје (знање).
nim_opet nim_opet 16:46 03.04.2015

Re: Paradoks

gavrilo1
Kroz skolu sam mrzeo fiziku, sve te formule, brojevi, valjda nisam umeo razumeti koja je svha toga, kakve to veze ima samnom i covekom uopste, zivljenjem?


Veruj mi, vidi se...
gavrilo1 gavrilo1 16:59 03.04.2015

Re: Paradoks

nim_opet
gavrilo1
Kroz skolu sam mrzeo fiziku, sve te formule, brojevi, valjda nisam umeo razumeti koja je svha toga, kakve to veze ima samnom i covekom uopste, zivljenjem?


Veruj mi, vidi se...


A sta mislis o ovome,
Da fizika i sve nauke zapravo sluze coveku da razume gde se nalazi, poput majmuna u kavezu koji trazi kljuc da izadje iz njega?
Coveka nesto iz dubine nagoni ka znanju i tako hiljadama godina unazad covek to prenosi, tako isto i majmun on se uvek mota oko onog dela kaveza gde mu dajes hranu, oko vrata.
On tako povezuje zadovoljenje hranom sa ulazom kroz koji hrana dolazi i to mesto postaje mu bitno.
I jednom uvidi da je ulaz za hranu zapravo izlaz iz kaveza i da je zadovoljstvo u banani zapravo 'obmana'
Zanimljivo zar ne?
nim_opet nim_opet 18:07 03.04.2015

Re: Paradoks

oveka nesto iz dubine nagoni ka znanju i tako hiljadama godina unazad covek to prenosi, tako isto i majmun on se uvek mota oko onog dela kaveza gde mu dajes hranu, oko vrata.



Pa sad, ako mu dajes hranu na nekom drugom delu, recimo strani kaveza koja je odaljena od vrata (sto je i inace praksa u zooloskim vrtovima, ne bi li ostavili mogucnost da neko udje u kavez dok je zivotinja zauzeta), onda se majmun ne mota oko ulaza. I sta cemo onda? Analogija pada u vodu .
gavrilo1 gavrilo1 18:15 03.04.2015

Re: Paradoks

nim_opet
oveka nesto iz dubine nagoni ka znanju i tako hiljadama godina unazad covek to prenosi, tako isto i majmun on se uvek mota oko onog dela kaveza gde mu dajes hranu, oko vrata.



Pa sad, ako mu dajes hranu na nekom drugom delu, recimo strani kaveza koja je odaljena od vrata (sto je i inace praksa u zooloskim vrtovima, ne bi li ostavili mogucnost da neko udje u kavez dok je zivotinja zauzeta), onda se majmun ne mota oko ulaza. I sta cemo onda? Analogija pada u vodu .


Majmuna sam naveo onako, moze to biti i neka druga zivotinja, kroz vrata je usla u kavez i kroz vrata uglavnom paznju i dobija, eto uzmi svinju na primer.
Ona kada je gladna grokce na vrata, hoce da ih izbaci iz sarki.
looping looping 16:56 03.04.2015

1

Domazet Domazet 18:37 03.04.2015

Slobodni pad u...

...bestezinskom stanju jeste glupost ali se rolerkosteri mogu projektovati tako da deca (a i odrasli) mogu za trenutak naci u bestezinskom stanju. Dovoljno je da vertikalna komponenta ubrzanja rolerkoster keridza u trenutku stizanja na vrh (jedan od vrhova) rolerkostera bude 9.806 m/s^2. Time se za trenutak ponisti gravitacija.
zilikaka zilikaka 19:21 03.04.2015

Re: Slobodni pad u...

ali se rolerkosteri mogu projektovati tako da deca (a i odrasli) mogu za trenutak naci u bestezinskom stanju. Dovoljno je da vertikalna komponenta ubrzanja rolerkoster keridza u trenutku stizanja na vrh (jedan od vrhova) rolerkostera bude 9.806 m/s^2. Time se za trenutak ponisti gravitacija.


Ne poništava se nikad. Samo se usled krivolinijkog kretanja pojavljuje ubrzanje koje ima isti intenzitet i pravac, a suprotan smer u odnosu na gravitaciono. U tom trenutku na tom mestu.
NNN
Gospožo, i ja više volem fiziku od jezika, ali naš cijenjeni blogodomaćin od ovoga moš dobit tikove:
’ Se u tome sastoji reforma školstva, da ih što više zabunimo i isprepadamo a mi ispadnemo pametni?Iza apostorfa - obavezno malo slovo (da ne ulazim u sitnija crevca)


U pravu si. skroz.
Ja načelno pišem bez apostrofa, jer mi tako brže.
Tako sam i pisala tekst. <onda mi došlo da ih ipak redom umećem, pa je promaklo.

Nadam se da te to nije previše potreslo i ćeš moći da večeraš, ako već nisi.

A spram ostalog, verujem da ima toga.

Al nije ni tebi baš lako. Jedna moja poznanica, matematičarka, čiji je otac bio profesor srpskog, kao gimnazijalka napisala pismo kući, da se javi s mora.

Po povratku je sačekalo njeno pismo na stolu, ispravljeno crvenom olovkom.
Domazet Domazet 20:31 03.04.2015

Re: Slobodni pad u...

zilikaka
ali se rolerkosteri mogu projektovati tako da deca (a i odrasli) mogu za trenutak naci u bestezinskom stanju. Dovoljno je da vertikalna komponenta ubrzanja rolerkoster keridza u trenutku stizanja na vrh (jedan od vrhova) rolerkostera bude 9.806 m/s^2. Time se za trenutak ponisti gravitacija.


Ne poništava se nikad. Samo se usled krivolinijkog kretanja pojavljuje ubrzanje koje ima isti intenzitet i pravac, a suprotan smer u odnosu na gravitaciono. U tom trenutku na tom mestu.
NNN
Gospožo, i ja više volem fiziku od jezika, ali naš cijenjeni blogodomaćin od ovoga moš dobit tikove:
’ Se u tome sastoji reforma školstva, da ih što više zabunimo i isprepadamo a mi ispadnemo pametni?Iza apostorfa - obavezno malo slovo (da ne ulazim u sitnija crevca)


U pravu si. skroz.
Ja načelno pišem bez apostrofa, jer mi tako brže.
Tako sam i pisala tekst.

Nadam se da te to nije previše potreslo i ćeš moći da večeraš, ako već nisi.

A spram ostalog, verujem da ima toga.

Al nije ni tebi baš lako. Jedna moja poznanica, matematičarka, čiji je otac bio profesor srpskog, kao gimnazijalka napisala pismo kući, da se javi s mora.

Po povratku je sačekalo njeno pismo na stolu, ispravljeno crvenom olovkom.

Vidim teras mak na konac, ali u pravu si, gravitacija je stalno tu, ponisti se sila gravitacije. A trenutak moze da potraje 8 dugih sekundi.

Ali nisam hteo o tome. Interesantno mi da prilicno nervozno reagujes kad drugi (NNN) teraju mak na konac na tvoj racun. Otkud' to, da ti nije domacin neki rod
st.jepan st.jepan 20:42 03.04.2015

Re: Slobodni pad u...

Domazet
Ali nisam hteo o tome.



zilikaka zilikaka 21:20 03.04.2015

Re: Slobodni pad u...

Interesantno mi da prilicno nervozno reagujes kad drugi (NNN) teraju mak na konac na tvoj racun.

Grešiš spram nervoznog reagovanja.
Ja sam samo razgovarala opuštenijim tonom sa kolegom. To zato što ga znam ovde godinama i znam da nije zlonameran.

A glavni projektni podatak je što ima opasnu ženu, pa razumem
njegovu opsednutost pravopisom.
Domazet Domazet 22:15 03.04.2015

Ako gresim...

zilikaka
Interesantno mi da prilicno nervozno reagujes kad drugi (NNN) teraju mak na konac na tvoj racun.

Grešiš spram nervoznog reagovanja.
Ja sam samo razgovarala opuštenijim tonom sa kolegom. To zato što ga znam ovde godinama i znam da nije zlonameran.

A glavni projektni podatak je što ima opasnu ženu, pa razumem
njegovu opsednutost pravopisom.

...ondak dobro. A nije ni cudo. Odavno je poznato da je ovde nepogresiv samo Domacin. A poznato da ja Domacinu nisam ni rod ni pomoz' bog
NNN NNN 18:47 03.04.2015

grammar nazi

Gospožo,
i ja više volem fiziku od jezika, ali naš cijenjeni blogodomaćin od ovoga moš dobit tikove:
’ Se u tome sastoji reforma školstva, da ih što više zabunimo i isprepadamo a mi ispadnemo pametni?

Iza apostorfa - obavezno malo slovo
(da ne ulazim u sitnija crevca)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:53 03.04.2015

Re: grammar nazi

Iza apostorfa - obavezno malo slovo

a 'de je tebi interpunkcija? i, uopšte, kakva ti je to rečenica?
NNN NNN 19:07 03.04.2015

Re: grammar nazi

(da ne ulazim u sitnija crevca)
Hansel Hansel 00:27 04.04.2015

Re: grammar nazi

NNN
Iza apostorfa - obavezno malo slovo

Где то пише? Управо сам гледао најновији Правопис, тачке 39 б. (прва реч у реченици) и т. 175 (апостроф) – нигде се не помиње тај изузетак. 'Ај' јави, стварно молим, не могу да се сетим да сам то игде видео (у примени).
jkt2010 jkt2010 01:40 04.04.2015

Re: grammar nazi

Hansel
NNN
Iza apostorfa - obavezno malo slovo

Где то пише? Управо сам гледао најновији Правопис, тачке 39 б. (прва реч у реченици) и т. 175 (апостроф) – нигде се не помиње тај изузетак. 'Ај' јави, стварно молим, не могу да се сетим да сам то игде видео (у примени).

Dogovorite se, pa da menjamo ustav.
NNN NNN 10:33 04.04.2015

Re: grammar nazi

'Ај' јави...
Apostrof ispred menja slovo (koje je veliko),
ako stvarno misliš da je ispravno HAjde javi - onda ništa

(inače zloupotrebljavam ovo mesto da se trtim s nečim u šta se preterano ne razumem )

Plašim se da krkar ne uleti i sve nas ugazi svojim visokim gramatičkom, a bogami i stilskim standardima
emsiemsi emsiemsi 18:38 04.04.2015

Re: grammar nazi

NNN

...
Plašim se da krkar ne uleti i sve nas ugazi svojim visokim gramatičkom, a bogami i stilskim standardima

Мислиш оним --- идиоте, кретену, пичко, итд ... стварно су му стандарди 'до јаја'.
Hansel Hansel 23:29 04.04.2015

Re: grammar nazi

NNN
'Ај' јави...
Apostrof ispred menja slovo (koje je veliko),
ako stvarno misliš da je ispravno HAjde javi - onda ništa

(inače zloupotrebljavam ovo mesto da se trtim s nečim u šta se preterano ne razumem )

Plašim se da krkar ne uleti i sve nas ugazi svojim visokim gramatičkom, a bogami i stilskim standardima



Био ми је јасан резон одмах, али кад укинеш то прво велико слово, онда друго постаје прво, а пошто је онда и прво у реченици, онда... Разумеш? У сваком случају, осим сопственог резона, очекује се и поткрепљење из веродостојних извора!
49 41 49 41 18:50 03.04.2015

BIA, DIA, KOS, DB...KGB i ostali.

or Conclusion Theory.

Drugar, ja zaglavio na ekonomiji; nikako da polozim matematiku. Da polazes za mene.
Tako se mi ubedjujemo u njegovom stanu u staroj Profesorskoj Koloniji. Celu godinu.

Poziva se on na nase babe, dede, nase dugogodisnje drugarstvo, ...

Ja ga ni 2%. Necu da mi daju zabranu na mom fakultetu polaganja ispita, necu, ..., necu, necu!

Na kraju me "slomi".
Seo ja u amfiteatru u prizemlju, onaj cita tri puta ime. Ja ko mrtav konj. Dere so on na mene sto se ne javim.

Kako da se javim, kad 20 god. se odazivam na drugo ime?!?
C(h)ip mi spor, adrenalin digao otkucaje srca.

Ja za kvaku na izlazu iz Amfiteatra; fala ti bogu i svecu. Kad izadjem da udahnem vazduh punim plucima. Trala, la ...

Kvaka tvrda. Cima neko s druge strane, ja sa ove. Na kraju kroz vrata, s kapiramo obojica kako se otvaraju i na koju stranu.

Gle cuda?
Lice u lice sa mojim asistentom iz Matematike. Njemu izraz lica kao da je pao s Marsa.

Sta ti trazis ovde?!?

Trazim, jednu budalu od drugara, polaze ovde i nikako da ga nadjem.

Sagnem se ispod njegove ruke, koja se drzi jos uvek na drugom krilu vrata.
Ne osvrci se sine, disi tek kod stanice smrdljivi vazduh.

Moze neko od ucenih glava na blogu da mi objasni zadati zadatak; teorijski - ol' prakticno.

Vreme je varijabilna constanta +/_ 5 secundi.

Nadam se da ovde nema Profana iz matematike?


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:14 03.04.2015

Ček bre Zili

Nemam sad vremena moram izađem, ali i nas su to učili u školi, samo što je kod mene primer bio sa liftom koji se otkačio i pada.
workaholic workaholic 19:17 03.04.2015

Re: Ček bre Zili

vrabac_u_steni
Nemam sad vremena moram izađem, ali i nas su to učili u školi, samo što je kod mene primer bio sa liftom koji se otkačio i pada.


Horor, dobro da su promenili primer
niccolo niccolo 19:29 03.04.2015

Re: Ček bre Zili

samo što je kod mene primer bio sa liftom koji se otkačio i pada.

To me podseti, kod mene je profesor objašnjavao kosi hitac primerom koji podrazumeva da minobacačem gađaš zeca (a između vas je zgrada). I dan danas je nepoznato zbog čega bi neko izabrao minobacač kad pokušava da ubije zeca...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:08 03.04.2015

Re: Ček bre Zili

niccolo
samo što je kod mene primer bio sa liftom koji se otkačio i pada.

To me podseti, kod mene je profesor objašnjavao kosi hitac primerom koji podrazumeva da minobacačem gađaš zeca (a između vas je zgrada). I dan danas je nepoznato zbog čega bi neko izabrao minobacač kad pokušava da ubije zeca...


Zato što ti onda za računicu treba manje decimalnih mesta, to jest značajnih cifara .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana