Društvo| Gost autor| In memoriam

"91, idemo u penjanje"

uros_vozdovac RSS / 04.04.2015. u 22:04

(u podnaslovu "Čekajući Krkara")

Gost autor: a_jovicic

HT-48_mala.jpg

Prošlo je već više od 24 časa od davanja saglasnosti javnog tužioca da se skine oznaka poverljivosti sa izveštaja o padu helikoptera i objavljivanja njihovih delova na sajtu Ministarstva odbrane ... a pošto još nema ni jednog teksta na ovom blogu koji se bavi pomenutom problematikom odlučih da napišem koju reč.

EDIT: 2015-04-09 03:38Z ... Mesto rušenja je bilo samo 300 metara udaljeno od poslednje zabeležene radarske pozicije! Zašto je potraga trajala skoro 4 sata?!

EDIT: 2015-04-07 02:20Z ... U medjuvremenu su postavljeni i neki dodatni prilozi (za neke generalštab nije dao saglasnost ... npr. nema izveštaja obdukcije). Posebno je interesantan odeljak 9 u prilozima RViPVO koji se bavi "Proučavanjem kontrole letenja, vodjenja vazduhoplova i obezbedjenjem letenja" i po meni ukazuje na pravi uzrok nesreće. Takodje su dati i meteo izveštaji kako sa aerodroma "Nikola Tesla" tako i sa Batajnice koji ukazuju da je u trenutku nesreće a i u vreme prvog neuspešnog prilaza, aerodrom Batajnica imao povoljniju meteorološku situaciju. O ovome više na kraju teksta.


...

Uz ogradu da mi civilna avijacija ni Ratno Vazduhoplovstvo nisu uže specijalnosti (ali sam jedan deo radnog veka proveo u VJ/VSCG), niti da imam pretenzije da "nasledim" odličan tekst ("Sedmorica fugiranih") koji je pre nekoliko nedelja napisao blogo-kolega krkar pokušaću da ovde navedem neke delove izveštaja koji su "čudni" tj. dovode u sumnju mnoge ranije date izjave zvaničnika.

Na web stranici Ministarstva odbrane "Izveštaj komisije za utvrdjivanje uzroka pada helikoptera" mogu se pronaći linkovi na dva dokumenta: "Izveštaj Komisije koju je formirao načelnik Generalštaba Vojske Srbije" i "Izveštaj stručne komisije koju je formirao komandant RViPVO". Ovi dokumenti su samo delovi punih izveštaja (jedva nekih 18 stranica od "najavljivanih" 500) i ne sadrže priloge (za koje na sajtu piše da će biti "objavljivani sukcesivno, kako budu pripremani u elektronskom obliku."). Već i sama činjenica da su čak i ovakvi dokumenti stavljeni na uvid javnosti je ogroman napredak u odnosu na neka ranija vremena (naravno ... isti nije postignut zbog altruizma vladajuće garniture već zbog pritiska javnosti koja se oko ove teme prilično "naelektrisala")

Koje su to nedoslednosti u ovim izveštajima?

1. U izveštaju Komisije RViPVO se navodi "Posada helikoptera, na osnovu izjava i prepisa telefonskih komunikacija sa dežurnim prognostičarem na aerodromu Beograd, nije stupila u kontakt sa meteo službom radi prikupljanja meteo podataka, dok najavu leta u dva navrata sa nadležnom kontrolom vrši mj Omer Mehić u vremenskom periodu od 19:54 časova do 19:59 časova kada daje podatke dispečeru da let izvodi kao vizuelni, tip helikopter Mi-17, brzina 240km/h, visina na maršruti 1500m, alternacija aerodrom Ladjevci i aerodrom 'Nikola Tesla', maršruta Višnjica-Raška sa mestom sletanja na stadion, a nakon toga Raška - VMA sa istom visinom i u povratku. Vreme poletanja sa a. Batajnica daje načelno za 15 minuta."

Medjutim u delu gde se opisuje povratak, navodi se ... "Nakon javljanja Prilaznoj Beograd posada dobija informaciju od kontrole da očekuju sletanje na a. 'Nikola Tesla', nakon čega posada saopštava da im je destinacija VMA. Dobija odgovor da je mesto sletanja aerodrom 'Nikola Tesla', ali posada i dalje insistira za sletanje na VMA i traži podatke o meteo situaciji. Nakon dobijenih informacija posada saoštava da će zbog vidljivosti imati problema da sleti na Banjički vis (VMA) i da bi išao na sletanje po ILS-u na aerodrom Batajnica, nakon čega bi preleteo na Banjički vis. Kontrola mu saopštava da nastavi prema Beogradu. Posada ponovo saoštava da nastavlja direktno prema Banjičkom visu i da će ukoliko bude imao uslove izvršiti vizuelno sletanje, a ako nema uslova da ide po ILS aerodroma Batajnica, a posle toga vizuelno na Banjički vis. Kontrolor leta posadi saopštava da je kompletan prihvat bebe organizovan na aerodromu 'Nikola Tesla'. Posada potvrdjuje i traži instrukciju za sletanje na aerodrom 'Nikola Tesla'."

... drugim rečima, posada pri pripremi leta verovatno nije ni razmatrala aerodrom "Nikola Tesla" kao alternaciju nego aerodrom Batajnica što dovodi u sumnju prvi deo izveštaja.

2. Mesto pada ... "U tom momentu pozicija helikoptera, po dolasku u kurs 300 stepeni, je na udaljenosti 360 m desno-bočno od praga piste (podatak iz GPS Garmin 296). Četrdeset sekundi, pre udara u zemlju, helikopter počinje kretanje oko vertikalne ose u desno (kurs se povećava), procena je da dolazi do klizanja i uticaja bočnog vetra pri čemu nema promene položaja oko poprečne i uzdužne ose helikoptera. U tom periodu brzina se i dalje ravnomerno smanjuje do brzine oko 100km/h. Osamnaest sekundi pre udara u zemlju helikopter lagano kreće u desni nagib uz smanjenje snage na 1 stepen. Pet sekundi nakon toga počinje promena uzdužnog položaja 'na dole'"

Ako je helikopter bio četrdeset sekundi pre udara na 360 metara od praga piste (po ovome je ista bila sa njegove leve strane tj. on se nalazio u njivama severno od piste) i bio u kursu u kojem se proteže i sama pista, pri brzini od 100-150km/h za četrdeset sekundi nije prešao više od 1400m, tj. bio je negde na 330 metara od prvih kuća naselja Radiofar. Uz drastičnu promenu pravca pri padu, nije mogao da se sruši na više od 400-500 metara od same piste i to opet ne više od 400-njak metara od naselja Radiofar. O kojim kilometrima udaljenosti mesta pada su nam govorili "brižni" ministri dok su "gazili satima po oranicama"?! Verovatno su mislili na udaljenost od aerodromske zgrade koja iznosi nekih 1.9 km ali mesto pada nije u "prašumama Srbije" da bi se za ostacima tragalo skoro 3 sata nego na 400-njak metara od piste.

3. S' tim u vezi ... "Aerodromska kontrola letenja a. Nikola Tesla u 22.31.24 časova saopštava:'Iznad piste ste sada, možete se zadržati, lebdenje iznad piste, javite se ako je ugledate ispod vas jer ste na pragu 20'" ... "Posle prekida komunikacije, ODT RViPVO pokušava preko 20.OCS, kontrole letenja na a.Batajnica i oficira za kontrolu i zaštitu VaP pri Agenciji za kontrolu letenja (SMATSA doo) da uspostavi radio i radarski kontakt sa helikopterom. Obzirom na količinu goriva kojom je vazduhoplov raspolagao, zadržavanje u vazduhu bilo je moguće do 23:30 časova. Nakon isteka ovog vremena, Direktorat civilnog vazduhoplovstva (DCV) je formalno u 23.30 časova pokrenuo potragu za nestalim helikopterom. Informaciju o mestu pada helikoptera, DCV dostavio je ODT RViPVO u 02:11 časova 14.03.2015.godine."

Zašto se čekalo sat vremena pre nego što je pokrenuta akcija traganja i spašavanja? Sumnjam da se pri gubitku radarskog kontakta sa avionom pri sletanju čeka da prodje vreme za koje teoretski potroši gorivo pa da se onda krene u potragu. Razumem da su tehnički kvarovi na komunikacionim uredjajima češći pa se ne diže odmah panika čim se izgubi radio komunikacija ali izgubiti radarski kontakt tako blizu medjunarodnog aerodroma i čekati još sat vremena pre nego što se pokrene TiS procedura?! Još je gore ako su u stvarnosti počeli akciju traganja odmah (a samo formalno je otpočeli za sat vremena). To znači da su tražili mesto pada skoro 4 sata. Rekao bih da je to prilično obeshrabrujuće po pitanju naših TiS kapaciteta pri čemu su imali poslednju radarsku poziciju sa greškom od par stotina metara (kako bi inače znali da je bio nad pistom). Ovo svakako nije pitanje za VS već za Direktorat i aerodrom "Nikola Tesla".

Nadam se da će neki od onih priloga sadržati i listu koordinata prikupljenih sa pominjanog GPS-a. Inače Garmin GPSMAP 296 je višenamenski prenosni GPS uredjaj koji se koristi i u avionici ali bez dodatnog prijemnika DGPS signala ima tačnost od jedva 15 metara (95%) te se svakako ne može koristiti za odredjivanje vertikalne pozicije (vertikalna greška bi mu u tom slučaju bila u idealnim uslovima 24 metra). Nije poznato ni da li je imao priključenu spoljnu antenu, no u svakom slučaju i u samom uputstvu se navodi da je to pomoćni navigacioni uredjaj i da se ne sme koristiti za instrumentalno sletanje.

gpsmap296.jpg

 Prilično je bljutava i priča o količini alkohola u krvi i mokraći pilota koja je puštena medijima ... ja te podatke ne videh u dokumentima sa sajta Ministarstva odbrane (verujem da se nalaze u nekom od još uvek "elektronski nepripremljenih" priloga). Naravno sada se javlja "Kancelar" i preuzima svu odgovornost (naravno čisto radi običnog "damage control" pošto su shvatili da im je taj spin kontraproduktivan). Prisustvo u krvi od 0.68 promila u trenutku nesreće, otprilike znači da su od 17:30 do 19:30 popili po 6 piva i da su u vreme poletanja imali oko 1 promil alkohola u krvi. Starešina koji ne prepozna toliko alkoholisanog podredjenog (pa makar i kroz telefonski razgovor) i još takvog pusti u kabinu pri složenim meteorološkim uslovima stvarno treba debelo da odgovara. Ako je pak taj isti bez problema poleteo sa 0.95 promila, sleteo i poleteo ponovo sa 0.82 promila onda mu stvarno alkohol nije ni smetao da upravlja letelicom (tj. toliko je utreniran da to radi i "vezanih očiju").

O samim brljotinama narušavanja lanca komandovanja od strane ministra vojnog i pojedinih generala neću ni da pričam. Više o tome je napisano u tekstu "Obmane ministra Gašića" na sajtu Peščanika.

EDIT: 2015-04-07 02:20Z

Na već pomenutoj web stranici Ministarstva odbrane, dodati su sledeći linkovi ...

"Prilozi izveštaja komisije koju je formirao načelnik Generalštaba Vojske Srbije" i

"Prilozi izveštaja stručne komisije koju je formirao komandat RViPVO"

Drugi prilog obuhvata i dobar deo dokumenata prikazanih u prvom ali u oba ima interesantnih detalja i izjava osoba koje su na ovaj ili onaj način toga dana bile u vezi sa aktivnostima posade.

Iz drugog priloga posebno bih izdvojio deo "9. Proučavanje KL, vodjenje vazduhoplova i obezbedjenje letenja" na strani 33.

(podebljani delovi su moje naglašavanje, tj. nisu posebno označeni u originalnom izveštaju)

Na povratnoj ruti posadi je od strane Prilazne Beograd data informacija da je prihvat organizovan na aerodromu 'Nikola Tesla'. Promena destinacije u letu je nepovoljno uticala na izvršenje zadatka jer je taj aerodrom za posadu nedovoljno poznat i skraćeno im je vreme za pripremu. Odluka o promeni destinacije je doneta na ruti ka Raškoj, a posada je obaveštena više od sat vremena kasnije.

Meteorološka situacija se tokom leta pogoršala, a posada helikoptera ne dobija dovoljno informacija o tome. Postoji znatno pogoršanje meteo situacije izmedju prvog i drugog prilaza, ali posada o tome ne dobija informaciju.

Helikopteru je pravilno dat prioritet u odnosu na ostali saobraćaj u to vreme. Izvršena su dva prilaza za sletanje. Nakon prvog nepreciznog prilaza Prilazna kontrola letenja Beograd je posvetila više pažnje helikopteru i odlučila da ostane na njihovoj frekvenciji do kraja prilaza.

U zadnjih dva minuta leta došlo je do grešaka i nesporazuma koji su bili ključni za krajnji ishod leta:

- Nakon jedne nautičke milje do dodira, posada izlazi iz pravca prilaza u desno. U daljem letu povećava i visinu i smanjuje mogućnost da uoči pistu

- Posada javlja visinu od 140 m misleći na visinu iznad piste na šta kontrolor letenja ne reaguje jer očekuje da pilot govori o nadmorskoj visini što je standardna procedura za civilne vazduhoplove. S obzirom da ne zna da pilot govori o stvarnoj visini KL ga ne upozorava da sa te visine i ne može da vidi pistu zbog niže baze oblaka. Kontrolor i posada nemaju isti način razmišljanja i nisu naviknuti na zajednički rad

- Kontrolor preporučuje da helikopter zalebdi iznad piste što je za ovaj tip helikoptera, bez spoljne vidljivosti nemoguće

- Posmatrajući radarski odraz sa radara koji nisu namenjeni za precizno navodjenje, kontrolor posadi daje informaciju da je tačno na pragu piste. Medjutim, u tom trenutku helikopter se nalazi visoko i bočno udaljen od piste. Posada verovatno prebacuje pažnju van kabine helikoptera, pogledima traži pistu neposredno ispod i ispred helikoptera i stvara uslove za uvodjenje helikoptera u nepravilan položaj.

Po meni ovo treba da bude pravi zaključak izveštaja a ne političko "peglanje" o dezorjentisanosti usled umora i pritiska da spasu život bebe.

Što je još gore, u vreme pada, aerodrom Batajnica ima bolje meteo uslove ...

METAR LYBE 132200Z 25008KT 0800 R12/1500D R30/1500D FG OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132200Z 26006KT 1500 -DZ BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBE 132130Z 25007KT 1500 BR OVC002 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132130Z 27006KT 2000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBE 132100Z 25007KT 3000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132100Z 27006KT 2000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBE 132030Z 25006KT 4000 BR OVC003 04/04 Q1020 NOSIG
METAR LYBT 132030Z 27006KT 3000 BR OVC004 04/04 Q1020 NOSIG=

Batajnica je još od 21:30 imala vertikalnu vidljivost od 122m i pala je na 91m tek u 23:00 ... a "Tesla" je već u 21:30 imao 91m a u 22:30 (tj. u vreme nesreće) je pala na 61m ... drugim rečima Batajnica je u trenutku nesreće imala 61m bolju vertikalnu vidljivost a čak joj je i horizontalna bila bolja za 500m.

Za dekodiranje METAR izveštaja korišćen dekoder sa sajta FLIGHT UTILITIES

Na žalost u prilozima su date samo pozicije pronadjenih olupina a ne i numeričke vrednosti koordinata iz poslednjih sekundi leta, tako da nije jasno kako je letelica prevalila put od oko 1400 metara i to u kursu skoro 90, od trenutka kada je bila u relativno ispravnom kursu (oko 300) i išla ka sredini piste (pretpostavljam da je ušla u nepovoljan položaj a pilot pokušao manevrom da je vrati u stabilnu poziciju i pri tom drastično promenio kurs i brzinu ... ali bez podataka sa GPS-a nije moguće ucrtati ovu putanju)

Evo kako izgleda mapa sa pozicijama ostataka helikoptera (klik za uvećanje) ...

mapa_mala.jpg

1 - Mesto prvog kontakta vazduhoplova sa zemljom (44 49 15.8N, 20 20 11.8E)
2 - Mesto udara prvog kraka glavnog rotora (44 49 15.6N, 20 20 12.3E)
3 - Mesto zadnjeg udara kraka glavnog rotora (44 49 16.1N, 20 20 13.3E)
4 - Mesto pada prednje nosne noge (44 49 16.3N, 20 20 13.4E)
5 - Mesto ispadanja članova posade iz kabine i početak loma konstrukcije (repni konus, zadnja vrata i repni rotor), vazduhoplov na ledjima (44 49 15.9N, 20 20 14.3E)
6 - Mesto zaustavljanja repnog rotora (44 49 15.9N, 20 20 15.8E)
7 - Mesto zaustavljanja repnog konusa (44 49 16.0N, 20 20 15.7E)
8 - Mesto zaustavljanja trupa kabine i motora (44 49 16.2N, 20 20 16.5E)

... i nalazi se 1400 metara severoistočno od početka piste. Evo i Google Earth .kmz fajla.

U transkriptu razgovora se vidi i haos koji je vladao nakon nestanka letelice sa radara i odsustvo koordinisane akcije traganja i spašavanja.

EDIT: 2015-04-09 03:38Z ...

Na osnovu georeferenciranih fotografija iz priloga "Foto_dokumentacija", rekonstruisana je putanja u poslednjih par minuta leta i preklopljena preko pozicija pronadjenih delova i satelitskog snimka (klik za uvećanje) ...

HT-48_mala.jpg 

Delovi helikoptera se nalaze na samo 300 - 350 metara od poslednje radarske pozicije.

Zašto je potraga trajala skoro 4 sata?!



Komentari (340)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

karabasbarabas karabasbarabas 22:47 04.04.2015

Spin doktori

Ali najcrnji su mi ti spin doktori koji smisljaju te smesne izgovore tipa "posao kod mame na nedeljni rucak", "pilot se napio pa srusio helikopter", "neko mi ukrao licnu kartu pa napravio firmu koja je godinama izmuzala drzavni novac a meni niko nije javio"

Nikako da shvatim sta je problem sa novinarima danas. Da li niko ne sme ili nece na jednoj od svakodnevnih obracanja naciji na konferencijama za novinare da postavi pitanje:

Za sta ti preuzimas odgovornost? Sta ti to znaci? Da si ti odgovoran za smrt sedam ljudi? Ili nesto drugo, sto mi obicni ljudi ne mozemo da razumemo.

Da je bilo ko tako nesto izjavio prethodnih dvadeset godina, ukljucujuci i Slobu, novinari bi mu glavu probili pitanjima. Ali sad je, srecom, situacija dobra, tako kazu Kirbi i Devenport.

To sto se pitanja kao sto je ovo oko situacije sa helikopterom provlace po tabloidima tipa Blic, Novosti itd, to je samo bacanje prasine u oci, zabava za jedan dan.


Bitno da je u Obrenovcu kos dva metra od zida.
larisa_bg larisa_bg 22:54 04.04.2015

Re: Spin doktori

I takođe mi nije jasno da u toj vojsci ne postoji jedan, ali samo jedan čovek, ali spreman da kaže ono što zaista zna, pa makar izgubio posao i on i žena i deca. Pa jebote da li je moguće da ne postoji ni jedan jedini takav? Da li je moguće da će svi da ćute kao strine? Novinari su bivali hrabriji, ipak, evo samo da se setimo devedesetih, koliko ljudi je izgubilo posao jer nisu hteli da ćute. Ali postoje neke profesije u kojima se sve drži u tajnosti (ili da kažem sub rosa, za slučaj da ovuda prođe Braja i zapazi me ) slični su i lekari, ni među njima ne možeš naći skoro nijednog da hoće da kaže istine kad je potrebno. Tako je i u policiji. I tako je nažalost i u vojsci. To sve dresirano, kao da su im mozak isprali kad su im dali te titule i ta zvanja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:02 04.04.2015

Re: Spin doktori

larisa_bg
(ili da kažem sub rosa, za slučaj da ovuda prođe Braja i zapazi me)

Запази?
Ако опет покажеш ногу -- хоћу.
larisa_bg larisa_bg 23:05 04.04.2015

Re: Spin doktori

Predrag Brajovic
larisa_bg
(ili da kažem sub rosa, za slučaj da ovuda prođe Braja i zapazi me)

Запази?
Ако опет покажеш ногу -- хоћу.


U oči da me gledaš kad ti pričam pametno!
a_jovicic a_jovicic 23:19 04.04.2015

Re: Spin doktori

larisa_bg
I takođe mi nije jasno da u toj vojsci ne postoji jedan, ali samo jedan čovek, ali spreman da kaže ono što zaista zna, pa makar izgubio posao i on i žena i deca. Pa jebote da li je moguće da ne postoji ni jedan jedini takav? Da li je moguće da će svi da ćute kao strine? Novinari su bivali hrabriji, ipak, evo samo da se setimo devedesetih, koliko ljudi je izgubilo posao jer nisu hteli da ćute. Ali postoje neke profesije u kojima se sve drži u tajnosti (ili da kažem sub rosa, za slučaj da ovuda prođe Braja i zapazi me ) slični su i lekari, ni među njima ne možeš naći skoro nijednog da hoće da kaže istine kad je potrebno. Tako je i u policiji. I tako je nažalost i u vojsci. To sve dresirano, kao da su im mozak isprali kad su im dali te titule i ta zvanja.

U vojsci postoji jedna "mala" caka ... nešto što se zove "vojna tajna". Lako može da se desi da neko takav ne ostane samo bez posla nego završi i iza rešetaka. Iz tog razloga i jeste bitna civilna kontrola vojske ali problem u našem društvu je "ko kontroliše kontrolore".


E da ... to je pre svega namenjeno nižem starešinskom kadru od nivoa generala. Generali (a i "kandidati" ) su posebna "sorta" kojoj je u "opisu posla" i politička komponenta ... drugim rečima slični su političarima ... tako da od njih tek ne treba očekivati neki takav izlet. I jedni i drugi "progovore" tek kad odu u penziju. Al' to mu dodje k'o u onom vicu o lekarima: "Anesteziolog sve zna ali mu ne daju da išta radi. Hirurg ništa ne zna ali sve radi. Patolog i sve zna i sve radi ... ali tek kad bude kasno"
larisa_bg larisa_bg 23:25 04.04.2015

Re: Spin doktori

a_jovicic

U vojsci postoji jedna "mala" caka ... nešto što se zove "vojna tajna". Lako može da se desi da neko takav ne ostane samo bez posla nego završi i iza rešetaka. Iz tog razloga i jeste bitna civilna kontrola vojske ali problem u našem društvu je "ko kontroliše kontrolore".

Znam ja to. Išli su ljudi i ranije u zatvor i u Gulag i na Goli otok i u Sibir, ali nisu ćutali, nego su pisali, pričali, recitovali, mitingovali - ali NISU ĆUTALI!

Plaše se zatvora, a ne plaše se da će sutra i njih neko da proglasi za alkosa koji je oborio helikopter? Ili će da im nameste gej aferu i dvostruko samoubistvo, kao onim jadnim dečacima u kasarni, a niko ni da pisne sve ove godine šta se stvarno desilo. Kukavice bre, kukavice!
a_jovicic a_jovicic 23:51 04.04.2015

Re: Spin doktori

larisa_bg
a_jovicic

U vojsci postoji jedna "mala" caka ... nešto što se zove "vojna tajna". Lako može da se desi da neko takav ne ostane samo bez posla nego završi i iza rešetaka. Iz tog razloga i jeste bitna civilna kontrola vojske ali problem u našem društvu je "ko kontroliše kontrolore".

Znam ja to. Išli su ljudi i ranije u zatvor i u Gulag i na Goli otok i u Sibir, ali nisu ćutali, nego su pisali, pričali, recitovali, mitingovali - ali NISU ĆUTALI!

Plaše se zatvora, a ne plaše se da će sutra i njih neko da proglasi za alkosa koji je oborio helikopter? Ili će da im nameste gej aferu i dvostruko samoubistvo, kao onim jadnim dečacima u kasarni, a niko ni da pisne sve ove godine šta se stvarno desilo. Kukavice bre, kukavice!

Zaboravih da spomenem još jednu posebnu "sortu" u vojsci ... bezbednjaci ... Oni ne progovaraju ni kad su u penziji.

Razumem kako se osećaš, medjutim vremena su malo drugačija od epoha u kojima su časni oficiri vršili vojne udare i zbacivali samodestruktivne vladare. Ne može se od današnjih oficira ni očekivati nešto više nego što su na to spremne ostale strukture društva. Pa nekada su studenti bili nosilac društvenog bunta ... a šta su danas? Nekada su i gradjani bili spremni da danima "šetaju" ... a da li su danas? Tako su i profesionalni vojnici naučili da od herojstva nema puno vajde ako društvo nije spremno da stane iza njih. Ne može ni jedan oficir pojedinačno da sruši vlast ako gradjani nisu spremni to da urade. A trenutno gradjani nisu spremni ni na izbore da izadju a kamol' da ruše Vladu.
freehand freehand 07:39 05.04.2015

Re: Spin doktori

Razumem kako se osećaš, medjutim vremena su malo drugačija od epoha u kojima su časni oficiri vršili vojne udare i zbacivali samodestruktivne vladare. Ne može se od današnjih oficira ni očekivati nešto više nego što su na to spremne ostale strukture društva.

Može neki primer? NIje valjda da na Dragutina Dimitrijevića misliš?
Lionsgate Lionsgate 07:42 05.04.2015

Re: Spin doktori

Seti se 1991-ve i "herojskog" izvlačenja oficirskog pokućstva iz Slovenije i Hrvatske, na to dodaj još dve decenije tranzicionog života u Srbiji i dobićeš današnjeg oficira, osobu koja se grčevito drži svog posla i prinadležnosti. Njemu nema druge, jal VJ jal gladna usta, zato je mali miš.

Na to dodaj druge faktore (negativna selekcija pri izboru budućih polaznika u vojne škole, političko poltronski sistem u JNA/VJ, opšte urušavanje svega u Srbiji) i ne možeš očekivati da ćeš tamo naći slobodnomislećeg čoveka sa mudima.
freehand freehand 07:48 05.04.2015

Re: Spin doktori

Lionsgate
Seti se 1991-ve i "herojskog" izvlačenja oficirskog pokućstva iz Slovenije i Hrvatske, na to dodaj još dve decenije tranzicionog života u Srbiji i dobićeš današnjeg oficira, osobu koja se grčevito drži svog posla i prinadležnosti. Njemu nema druge, jal VJ jal gladna usta, zato je mali miš.

Na to dodaj druge faktore (negativna selekcija pri izboru budućih polaznika u vojne škole, političko poltronski sistem u JNA/VJ, opšte urušavanje svega u Srbiji) i ne možeš očekivati da ćeš tamo naći slobodnomislećeg čoveka sa mudima.

Nijedna se vojska na svetu ne pravi, niti je pravljena kao društvo mrtvih pesnika ili filozofski klub. Niti je ikada i jednoj u istoriji "slobodnomisleći čovek" bio ideal i uzor.
Sadašnji podoficiri i oficiri baš nikakve veze nemaju sa onima iz JNA i u najmanju ruku nemaju nikakav ideološki sadržaj kao matricu koje se treba držati.
Vojska uvek i svuda počiva na naređenje/izvšrenje principu, subordinaciji i strogoj hijerarhiji.
Jer da pdosetim: posao vojske je da se priprema i u slučaju potr4ebe brani državu što podrazumeva što efikasnije neutralisanje neprijatelja - ubijanjem. Lirske duše i slobodni mislioci nisu najbolji resursi za takva dela.
princi princi 07:51 05.04.2015

Re: Spin doktori

I takođe mi nije jasno da u toj vojsci ne postoji jedan, ali samo jedan čovek, ali spreman da kaže ono što zaista zna, pa makar izgubio posao i on i žena i deca. Pa jebote da li je moguće da ne postoji ni jedan jedini takav?

Ne, ne postoji. To je jednostavno takav mindset, rajinski.
Lionsgate Lionsgate 08:27 05.04.2015

Re: Spin doktori

Sadasnji pukovnici i generali su svoje školovanje otpočeli u JNA, vojnu službu započeli u nekdašnjoj SFRJ i prva unapredjenja dobijali u istoj državi. A tadašnja JNA je majka Mara za današnju VJ, uostalom resursi VJ su resursi koji su preostali iza te JNA sa kojom po tebi VJ nema nikakve veze.

Namena vojske i vojnika jeste da po nečijem pritiskanju tastera ubija agresora ali, Kolumbo, u ovom slučaju nije bilo spoljnjeg agresora, već dosta je napisano zašto su ovi ljudi izginuli. No zbog svega što sam pobrojao nema teorije da će neko izaći i reći istinu.
freehand freehand 08:31 05.04.2015

Re: Spin doktori

uostalom resursi VJ su resursi koji su preostali iza te JNA sa kojom po tebi VJ nema nikakve veze.

Ne, po meni resursi nemaju nikakve veze sa onim o čemu pričamo, a VJ je imala veze sa JNA jer je JNA u nju direktno preimenovana.
Vojska Srbije zove se upravo tako - Vojska Srbije. Kolumbo.
Namena vojske i vojnika jeste da po nečijem pritiskanju tastera ubija agresora ali, Kolumbo, u ovom slučaju nije bilo spoljnjeg agresora, već dosta je napisano zašto su ovi ljudi izginuli. No zbog svega što sam pobrojao nema teorije da će neko izaći i reći istinu.

Zbog toga što si pobrojao taj koji se pojavi može da bude samo neki Žika Obretković.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:42 05.04.2015

Re: Spin doktori

larisa_bg
Predrag Brajovic
larisa_bg
(ili da kažem sub rosa, za slučaj da ovuda prođe Braja i zapazi me)

Запази?
Ако опет покажеш ногу -- хоћу.

O oči da me gledaš kad ti pričam pametno!

Између памети и ноге увек бирам ногу.
Lionsgate Lionsgate 08:53 05.04.2015

Re: Spin doktori

freehand
uostalom resursi VJ su resursi koji su preostali iza te JNA sa kojom po tebi VJ nema nikakve veze.

Ne, po meni resursi nemaju nikakve veze sa onim o čemu pričamo, a VJ je imala veze sa JNA jer je JNA u nju direktno preimenovana.
Vojska Srbije zove se upravo tako - Vojska Srbije. Kolumbo.
Namena vojske i vojnika jeste da po nečijem pritiskanju tastera ubija agresora ali, Kolumbo, u ovom slučaju nije bilo spoljnjeg agresora, već dosta je napisano zašto su ovi ljudi izginuli. No zbog svega što sam pobrojao nema teorije da će neko izaći i reći istinu.

Zbog toga što si pobrojao taj koji se pojavi može da bude samo neki Žika Obretković.


VJ je od JNA nasledila svoj kompletan oficirski kadar, škole, akademihe, doktrinu.. - na to mislim Kolumbo. Ljudi u VJ nisu neki novi ljudi, to su ljudi koji su se školovali i živeli u toj JNA.

Ali za Žiku Obretkovića si u pravu, ne možeš očekivati da će čovek u 50 godina stisnuti muda, baciti 30 godina karijere i ostati bez skore penzije. Ipak je ovo Srbija.

Kolumbo, idem napolje, pored ruševine komande RV i PVO, svaki put kad prodjem pored nje setim se koja smo mi ruševina od društva (verovatno i samo RV). Popiću kafu na Keju u tvoje ime, prijatno.
freehand freehand 09:01 05.04.2015

Re: Spin doktori

VJ je od JNA nasledila svoj kompletan oficirski kadar, škole, akademihe, doktrinu.. - na to mislim Kolumbo. Ljudi u VJ nisu neki novi ljudi, to su ljudi koji su se školovali i živeli u toj JNA.

Dobro, Kolumbo. Znaš li od kada ne postoji VJ?
Kolumbo, idem napolje, pored ruševine komande RV i PVO, svaki put kad prodjem pored nje setim se koja smo mi ruševina od društva (verovatno i samo RV). Popiću kafu na Keju u tvoje ime, prijatno.

Lep provod, prijatno ti bilo.
Ja popodne, po navici, idem na kafu sa prijateljem, jednim generalom JNA. Ljudinom i oficirčinom.
larisa_bg larisa_bg 09:18 05.04.2015

Re: Spin doktori

Predrag Brajovic

Између памети и ноге увек бирам ногу.

o kako me vučeš za jezik
al' neću
suviše je lako
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:29 05.04.2015

Re: Spin doktori

larisa_bg
Predrag Brajovic

Између памети и ноге увек бирам ногу.

o kako me vučeš za jezik
al' neću
suviše je lako

Штета!
princi princi 09:31 05.04.2015

Re: Spin doktori

U JNA najveći čin nije bio ni general pukovnik ni general armije nego "on je čuvao Tita". Vojaci su uglavnom bili zadnji kad je trebalo da se bije, a prvi kad je trebalo da se ždere i pije. Jednostavno, gladan narod.
freehand freehand 09:48 05.04.2015

Re: Spin doktori

U JNA najveći čin nije bio ni general pukovnik ni general armije nego "on je čuvao Tita". Vojaci su uglavnom bili zadnji kad je trebalo da se bije, a prvi kad je trebalo da se ždere i pije. Jednostavno, gladan narod.

Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.
A ovo o bitkama. ždranju i piću je nepotrebna generalizacija. Ta vojska nikad nije imala priliku da se suprotstavi stranom neprijatelju što bi pokazalo njenu realnu snagu i snagu koncepta naoružanog naroda. u usranom građanskom ratu nikad se nijedna armija nije pokazala dobrom ako nije bila ustrojena čitava po pretorijanskom principu.
princi princi 09:51 05.04.2015

Re: Spin doktori

Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general.

General armije. Gibaničarska vojska. Oteli su mi godinu dana života, video sam šta znaju i za šta su sposobni. Nisu oni bili sposobni da odbrane zemlju ni od čega.
Dr M Dr M 09:59 05.04.2015

Re: Spin doktori

Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.


Mislim da je petu zvezdicu dobio Kosta Nadj, uz penziju. Možda i Peko Dapčević.

princi princi 10:16 05.04.2015

Re: Spin doktori

Mislim da je petu zvezdicu dobio Kosta Nadj, uz penziju. Možda i Peko Dapčević.

Ne znam, moguće. Ma nije ni bitno, hoću reći, nije to nikad bila vojska u kojoj su generali mogli da kažu "ne" političkim vođama (kao što su to u neka srećnija i manje muljava vremena umeli da kažu, na primer, američki generali).
freehand freehand 10:46 05.04.2015

Re: Spin doktori

Dr M
Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.


Mislim da je petu zvezdicu dobio Kosta Nadj, uz penziju. Možda i Peko Dapčević.


Ja sam gotovo siguran da nije niko. Na treću decimalu.
Princi, grešiš. General. Generala armije je bilo, general nijedan.
a_jovicic a_jovicic 10:59 05.04.2015

Re: Spin doktori

freehand
Razumem kako se osećaš, medjutim vremena su malo drugačija od epoha u kojima su časni oficiri vršili vojne udare i zbacivali samodestruktivne vladare. Ne može se od današnjih oficira ni očekivati nešto više nego što su na to spremne ostale strukture društva.

Može neki primer? NIje valjda da na Dragutina Dimitrijevića misliš?

Pa trenutnoj situaciji bi nekako više odgovarao primer Dušana Simovića

No ... ne bih da se ovde bavim istorijom niti je pomenuta opcija nešto što zagovaram. Pokušavam samo da objasnim Larisi da u demokratskim društvima (pa čak i ovako kljakavom kakvo je naše) osnovni zadatak vojske je da brani državu od napada spolja i eventualno da pripomogne civilnim strukturama u slučaju većih prirodnih katastrofa. Nikako joj nije zadatak da brani izabranu vlast od nezadovoljstva naroda a još manje da učestvuje u marketingu te iste vlasti.

I naravno, nije to Vučić izmislio ... počelo je to još od Miloševićevog vukljanja Pavkovića po mitinzima a kulminira kroz "Dikoviću, znaš šta ti je činiti!" i skorašnjeg "da je urgentno i da se krene na zadatak".

Uloga vojske nije da se brine o "uvodjenju i sprovodjenju" demokratije a od oficira je najviše što očekujem da odbiju da izvrše naredjenja koja su suprotna Ustavu i zakonima države koju brane ... i ne treba da očekujemo da o nekom takvom dogadjaju čitamo detalje po tabloidima. Prepoznaćemo ga jedino po šturom saopštenju o prevremenom penzionisanju nekog visokog oficira.
tyson tyson 11:12 05.04.2015

Re: Spin doktori

Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.

Najviši čin je bio maršal, i mislim da je svima ovde jasno koliko ljudi ga je u toj državi nosilo

Ispod maršala bio je nominalno general, ili general JNA (5 zvezdica); podeljena su mišljenja da li je Ivan Gošnjak ikada formalno unapređen u taj čin.


freehand freehand 11:24 05.04.2015

Re: Spin doktori

tyson
Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.

Najviši čin je bio maršal, i mislim da je svima ovde jasno koliko ljudi ga je u toj državi nosilo

Ispod maršala bio je nominalno general, ili general JNA (5 zvezdica); podeljena su mišljenja da li je Ivan Gošnjak ikada formalno unapređen u taj čin.



Maršal je bila titula, ne čin. Za dilemu oko Gošnjaka nisam čuo, niti mislim da tu može biti dileme: čin se, naime, dobija potpisanim ukazom, ne tajno i bez dokumenata. Tek generalski, i to najviši, do tada nedodeljen - ne vidm šasnu da bi tako nešto bilo moguće da ostane dvojbeno.
ivana23 ivana23 12:08 05.04.2015

Re: Spin doktori

Najvisi cin:

- General armije (U ratnoj mornarici čin generala armije odgovara činu admirala flote)

LINK

- Ivan Gosnjak, Nikola Ljubicic i Veljko Kadijevic
freehand freehand 12:12 05.04.2015

Re: Spin doktori

ivana23
Najvisi cin:

- General armije (U ratnoj mornarici čin generala armije odgovara činu admirala flote)

LINK

- Ivan Gosnjak, Nikola Ljubicic i Veljko Kadijevic

Znaš, Ivana, ovo se učilo i iz predmeta koji se zvao Odbrana i zaštita, a u gušterskoj učionici na zidu visio je plakat na kome su bili poređani činovi, hijerarhijski- Čin "General" bio je usamljen na vrhu, a pitanje najvišeg čina bilo je trik pitanje u mnogim situacijama.
Dakle:
General (JNA) je bio najviši vojni čin u Jugoslovenskoj narodnoj armiji.
LINK

Edit:

Lionsgate Lionsgate 12:19 05.04.2015

Re: Spin doktori

Brate free, vratih se sa kafice na Keju. Dunav siv, uzburkan, još sivlji oblaci ka Beogradu u daljini i još daljem Pančevu.

Prosto me iznenadi nepoznavanje hijerarhije JNA vas matorih blogera, k'o da niste služili narodu, u JNA su postojali sledeći generalski činovi: general-major, *-potpukovnik, *-pukovnik i kao najviši general armije ( od jedne do četiri zvezdice). General armije je bio vrh, adekvatan američkom generalu sa četiri zvezdice i u JNA/VJ su ga od 80-tih imali Nikola Ljubičić i admiral flote Jokić, vazduhoplovstvo je imalo iste činove kao KoV. Mi u pešadijskim jedinicama pri ratnoj mornarici smo morali da znamo činove i u mornarici

Naravno da znam da JNA i VJ više ne postoji, ne postoji ni ta država ali mi stariji to i dalje smatramo istim, isti kur. Na zgradi na početku ulice u kojoj se nalazi slika i prilika RV i PVO (ili kako se već sad zove), njihova razrušena komanda, stoji tabla sa nazivom ulice, Trg JNA iako je zvaničan naziv te ulice Avijatičarski trg već duže od deceniju i jače. To je moć JNA, moć na starije žitelje, čik da neko skine tablu..

Poenta je da je vojska kao i svaka javna ustanova, organizacija i sistem u ovoj državi uništena, organizaciono i suštinski zaostala. Ne možemo imati sjajnu vojsku (sudstvo, obrazovanje, javna preduzeća) i ljude u njoj ako nam ne valja država, ako je sistem decenijski sjeban i ako nam decenijama najbolji odlaze tamo gde se ceni njihovo znanje i rad.

Prošle godine sam napustio posao u javnom preduzeću i svakodnevno nalećem na komentare tipa "ko sad napušta državni posao", počevši od mojih roditelja pa do kolega i komšija. Taj komentar objašnjava i ponašanje pripadnika vojske, gde oni mogu drugde da rade sem tu gde su sad, zato ćute i gutaju...

Edit.
Sad videh da si na vikipediji nasao objasnjenje za cin generala ali kao i sve u vezi JNA je i to maglovito, te razmatran je, te niko nikad nije imao taj čin a ni u mornarici ne postoji adekvatan čin. Mnogo kontradiktornosti, kao i u JNA..
freehand freehand 12:21 05.04.2015

Re: Spin doktori

Brate free, vratih se sa kafice na Keju. Dunav siv, uzburkan, još sivlji oblaci ka Beogradu u daljini i još daljem Pančevu.

Prosto me iznenadi nepoznavanje hijerarhije JNA vas matorih blogera, k'o da niste služili narodu, u JNA su postojali sledeći generalski činovi: general-major, *-potpukovnik, *-pukovnik i kao najviši general armije ( od jedne do četiri zvezdice). General armije je bio vrh, adekvatan američkom generalu sa četiri zvezdice i u JNA/VJ su ga od 80-tih imali Nikola Ljubičić i admiral flote Jokić, vazduhoplovstvo je imalo iste činove kao KoV. Mi u pešadijskim jedinicama pri ratnoj mornarici smo morali da znamo činove i u mornarici

Ok.

Sad pogledaj komentar iznad i link u okviru tog komentara.
tyson tyson 12:30 05.04.2015

Re: Spin doktori

Seti se 1991-ve i "herojskog" izvlačenja oficirskog pokućstva iz Slovenije i Hrvatske, na to dodaj još dve decenije tranzicionog života u Srbiji i dobićeš današnjeg oficira, osobu koja se grčevito drži svog posla i prinadležnosti. Njemu nema druge, jal VJ jal gladna usta, zato je mali miš.

Na to dodaj druge faktore (negativna selekcija pri izboru budućih polaznika u vojne škole, političko poltronski sistem u JNA/VJ, opšte urušavanje svega u Srbiji) i ne možeš očekivati da ćeš tamo naći slobodnomislećeg čoveka sa mudima.

Ovo je jedna prilično maliciozna generalizacija.

Na stranu to što je vojska kao takva verovatno poslednja institucija gde treba očekivati javni bunt, kako u Srbiji tako i u bilo kojoj iole uređenoj državi; nadam se da ne treba da objašnjavam zašto je tako.

I pored svega, nisi u pravu kada tvrdiš da u vojsci nema "slobodomislećeg čoveka sa mudima". Pogledaj, na primer, gostovanje pilota Perića i, čini mi se, Milutinovića na TV posle rata 1999. godine, i otvorenih kritika iznesenih na račun vojne i političke vrhuške.

Uzgred, koliko se sećam, zgrada Komande RV je obnovljena posle rata 1999. godine.


tyson tyson 12:33 05.04.2015

Re: Spin doktori

Prosto me iznenadi nepoznavanje hijerarhije JNA vas matorih blogera, k'o da niste služili narodu, u JNA su postojali sledeći generalski činovi: general-major, *-potpukovnik, *-pukovnik i kao najviši general armije ( od jedne do četiri zvezdice). General armije je bio vrh, adekvatan američkom generalu sa četiri zvezdice

Grešiš.


Lionsgate Lionsgate 12:39 05.04.2015

Re: Spin doktori

Grešiš i ti u nečemu, zgrada nije obnovljena, samo su uradili novi odlivak figure Ikara i nakačili ga na neoštećeni deo fasade. Bar je takvo stanje bilo pre pola ure..
freehand freehand 13:36 05.04.2015

Re: Spin doktori

Edit.
Sad videh da si na vikipediji nasao objasnjenje za cin generala ali kao i sve u vezi JNA je i to maglovito, te razmatran je, te niko nikad nije imao taj čin a ni u mornarici ne postoji adekvatan čin. Mnogo kontradiktornosti, kao i u JNA..

A o čemu smo ono pričali?
Lionsgate Lionsgate 13:38 05.04.2015

Re: Spin doktori

Brate free, sad videh gore, koje si ti uopšte godište ako je u tvoje vreme u učionici visila ta tablica sa činovima a taj čin je ukinut još 1974-te? Jbt, ja sam mislio da sam posle Krstića i Braje najstariji ovde a gle, vidi veterana.

Nemam pojma o čemu smo počeli, završili smo u Kazablanci..
Freedom of Information Freedom of Information 13:51 05.04.2015

Re: Spin doktori

Prošlo je već više od 24 časa od odluke javnog tužioca da se skine oznaka poverljivosti sa izveštaja o padu helikoptera

Bilo bi lepo konačno čuti na osnovu kog čllana kog zakona tužilaštvo skida oznake poverljivosti sa dokumenata koje su klasifikovali drugi drž. organi i "odobrava" im da postupe ili ne po zahtevima za pristup informacijama.
freehand freehand 14:01 05.04.2015

Re: Spin doktori

Brate free, sad videh gore, koje si ti uopšte godište ako je u tvoje vreme u učionici visila ta tablica sa činovima a taj čin je ukinut još 1974-te? Jbt, ja sam mislio da sam posle Krstića i Braje najstariji ovde a gle, vidi veterana.

Pročitaš tu rečenicu malo bolje i zapaziš "gušterskoj" uz "učionici". Što bi trebalo da te asocira na JNA, ako si sa njom imao ikakve veze. To što sam ja gušter bio '82 ne znači da na zidovima nisu visili plakati iz '71, na primer, kad smo već umeli da dobijemo i konezerve iz šezdesetih za maerndu.

Nemam pojma o čemu smo počeli, završili smo u Kazablanci..

Nači, Švajcarska. Ok.
Lionsgate Lionsgate 14:10 05.04.2015

Re: Spin doktori

Opa, kad si ti izlazio iz JNA ja sam se tek spremao za tamo, verovatno zato nisam zatekao takvu tablicu

Uzgred, objavili su i izjavu supruge pokojnog pilota da on nije pio. Pretpostavimo da žena govori istinu a 5 generala i pukija iz komisije su potpisali izveštaj. Šta to govori?
freehand freehand 14:23 05.04.2015

Re: Spin doktori

Uzgred, objavili su i izjavu supruge pokojnog pilota da on nije pio. Pretpostavimo da žena govori istinu a 5 generala i pukija iz komisije su potpisali izveštaj. Šta to govori?

Ne znam šta da ti kažem. Prastari je običaj da se o pokojniku priča sve najlepše, ali je zakonska obaveza da nadležni organi u istragama pišu samo činjenice. Gospođi svaka čast, ali ako se zaista pojave laboratorijski nalazi u kojima stoji da su piloti imali alkohol u krvi i urinu - ja zaista prosto ne mogu da poverujem da je u martu 2015. u Srbiji moguće organizovati zaveru takovg nivoa, da to bude zbog jednog potrošnog mlatimuda kakav je Gašić i da toliko ozbiljnih ljudi sa položajima, karijerama, porodicama rizikuje sve to, čast doveka i slobodu na duže vreme zarad straha od nekih pajaca.
Da ponovim još jednom: sve je ovo jedan strašan nesrećan splet okolnosti nastao zbog katastrofalnog diletantizma vlasti u Srbiji, kursadžijskih bizgova dovedenih da budu ministri koji merače prilike da učinivši dobro delo sebe puknu na sve TV kanale u prajm tajm da gleda komšiluk.
A to će, izgleda, biti jako teško dokazati.
Uzgred, imam prijatelja, pukovnik u penziji i pilot 29-ke. peče sjajnu rakiju na imanju u Brestovcu, a nikad je nisam probao sam. Niti je on počeo da pije kad je otišao u penziju. I kaže da se i u kaponirima vazda može naći nešto da se usta dezinfikuju i trema prevaziđe.
princi princi 14:40 05.04.2015

Re: Spin doktori

I kaže da se i u kaponirima vazda može naći nešto da se usta dezinfikuju i trema prevaziđe.

Kaponiri- spomenici ljudskoj gluposti.
NNN NNN 14:40 05.04.2015

Re: Spin doktori

Za sta ti preuzimas odgovornost? Sta ti to znaci?
Ima jedna epizoda u crtanom filmu Malo kraljevstvo,
kada neki patuljak neće da napravi brod da mu neka džinovska riba ne bi (ponovo) uništila brod
i kralj (Čičak) mu naredi da napravi brod i on (kralj) preuzima svu odgovornost,
patuljak napravi brod,
džinovska riba mu (ponovo) uništi brod
i on pita kralja "šta sad",
a kralj kaže "pruzimam svu odgovornost",
- šta to znači?
- ništa, da sam preuzeo svu odgovornost. 'ajde sad ponovo napravi brod...

Tako i ovde,
to što ovaj "preuzima odgovornost" može da se okači mačku o rep,
treba da snosi posledice za svoju odgovornost.
Lionsgate Lionsgate 14:43 05.04.2015

Re: Spin doktori

Doživeo sam da me izbacuju iz komisije, da me smene zato što nisam hteo da potpišem nešto što nije u skladu sa strukom ili zakonom ali se uvek našao neko ko je to potpisao umesto mene. Zašto bi to drugačije bilo u vojsci? Tek tamo ljudi nemaju izbora.
freehand freehand 14:48 05.04.2015

Re: Spin doktori

Lionsgate
Doživeo sam da me izbacuju iz komisije, da me smene zato što nisam hteo da potpišem nešto što nije u skladu sa strukom ili zakonom ali se uvek našao neko ko je to potpisao umesto mene. Zašto bi to drugačije bilo u vojsci? Tek tamo ljudi nemaju izbora.

Ok, ali uvek izraste na trsci svirala. Kažem da ne verujem da je danas gotovo nemoguće u Srbiji organizovati takav komplot, sa pet generala kako ti kažeš.
freehand freehand 14:48 05.04.2015

Re: Spin doktori

princi
I kaže da se i u kaponirima vazda može naći nešto da se usta dezinfikuju i trema prevaziđe.

Kaponiri- spomenici ljudskoj gluposti.

Zašto?
Lionsgate Lionsgate 15:19 05.04.2015

Re: Spin doktori

Pazi kad je vojska kao institucija bez takvih brljotina, seti se samo poginulih gardista iz kasarne na Košutnjaku. Previše često se to njima dogadja.
a_jovicic a_jovicic 15:48 05.04.2015

Re: Spin doktori

Freedom of Information
Prošlo je već više od 24 časa od odluke javnog tužioca da se skine oznaka poverljivosti sa izveštaja o padu helikoptera

Bilo bi lepo konačno čuti na osnovu kog čllana kog zakona tužilaštvo skida oznake poverljivosti sa dokumenata koje su klasifikovali drugi drž. organi i "odobrava" im da postupe ili ne po zahtevima za pristup informacijama.

Izvinjavam se na nespretno prenešenoj rečenici ... Tužilaštvo je dalo saglasnost a ministar odluku o opozivu stepena tajnosti. Ispravljam istog momenta ... Hvala!

Ono što je meni malo čudno je da "sukcesivnost" objavljivanja priloga zavisi samo od "pripreme u elektronskom obliku", tj. zar tu ne bi trebalo uraditi klasifikaciju dokumenata i eventualno zatamniti neka mesta? (mislim na eventualna imena starešina ili podatke o ostalim letelicama ... ili već čemu god što se u tim prilozima pojavljuje ali nije u direktnoj vezi sa ovim vanrednim dogadjajem a sastavni je deo dokumenata koji su cirkulisali na dan dogadjaja). Ako to treba da urade onda tako i nek napišu na sajtu.


EDIT: Evo i dokumenta o davanju saglasnosti. E sad ... na sajtu nema odluke ministra o opozivu stepena tajnosti pa se ne vidi na osnovu čega je on tu odluku doneo. U svakom slučaju pošto sam laik u vezi pravnih pitanja na ovom nivou, nadam se da ćete nam dalje "razmrsiti" da li je i tokom ovog postupka došlo do kršenja zakonskih odredbi.
larisa_bg larisa_bg 16:25 05.04.2015

Re: Spin doktori

a_jovicic
Pokušavam samo da objasnim Larisi da u demokratskim društvima (pa čak i ovako kljakavom kakvo je naše) osnovni zadatak vojske je da brani državu od napada spolja i eventualno da pripomogne civilnim strukturama u slučaju većih prirodnih katastrofa. Nikako joj nije zadatak da brani izabranu vlast od nezadovoljstva naroda a još manje da učestvuje u marketingu te iste vlasti.


Larisa shvatila.
I ima pitanje: ko je zadužen da brani vojsku od napada iznutra, mislim na napade NA VOJSKU, od strane delova iste te vojske i civila iz struktura vlasti?
a_jovicic a_jovicic 16:32 05.04.2015

Re: Spin doktori

larisa_bg
Larisa shvatila.
I ima pitanje: ko je zadužen da brani vojsku od napada iznutra, mislim na napade NA VOJSKU, od strane delova iste te vojske i civila iz struktura vlasti?

Vojska brani gradjane od napada spolja ... gradjani vojsku od napada iznutra (tako što smenjuju vlast koja proba da uvede nedemokratsku kontrolu vojske)

Što se tiče "insajdera" ... oni nikada ne rade na svoju ruku ... uvek po nalogu civila iz struktura vlasti. Tu je apsolutno isti problem kao i sa civilnom kontrolom BIA-je. BIA, VBA i VOA su deo istog bezbednosnog sistema i ove poslednje dve predstavljaju neku vrstu "vojske u vojsci". To sama vojska ne može da reši ... opet moraju gradjani ... i to opet kroz demokratsku kontrolu bezbednosnih službi.
larisa_bg larisa_bg 16:42 05.04.2015

Re: Spin doktori

a_jovicic
larisa_bg
Larisa shvatila.
I ima pitanje: ko je zadužen da brani vojsku od napada iznutra, mislim na napade NA VOJSKU, od strane delova iste te vojske i civila iz struktura vlasti?

Vojska brani gradjane od napada spolja ... gradjani vojsku od napada iznutra (tako što smenjuju vlast koja proba da uvede nedemokratsku kontrolu vojske)

Što se tiče "insajdera" ... oni nikada ne rade na svoju ruku ... uvek po nalogu civila iz struktura vlasti. Tu je apsolutno isti problem kao i sa civilnom kontrolom BIA-je. BIA, VBA i VOA su deo istog bezbednosnog sistema i ove poslednje dve predstavljaju neku vrstu "vojske u vojsci". To sama vojska ne može da reši ... opet moraju gradjani ... i to opet kroz demokratsku kontrolu bezbednosnih službi.


Eto, sve si sam kazao. Zato se građanka Larisa čudi i buni. Čudi se što u nekome, pa makar to bio brat ili drugi član porodice vojnika, ne proradi taj građanin.
Ovako kako si postavio stvari, ja shvatam da je vojska u suštini prilično nezaštićena, tj prepuštena na milost i nemilost građanima, i vlasti. A znamo kakvih sve vlasti ima na ovome svetu.
blogovatelj blogovatelj 17:42 05.04.2015

Re: Spin doktori

U oči da me gledaš kad ti pričam pametno!


Zar ti ikada pričaš drugačije?
blogovatelj blogovatelj 17:47 05.04.2015

Re: Spin doktori

Znaš li od kada ne postoji VJ?


Od kada ne postoji J?
Valjda i Kolumbo to shvati jednog dana.
blogovatelj blogovatelj 17:55 05.04.2015

Re: Spin doktori

Princi, grešiš. General. Generala armije je bilo, general nijedan.


Ljudi, jel vi stvarno ne znate najviši čin u JNA ili se zekite?
Najviši čin je bio maršal. Na epoleti je bio grb SFRJ.
I nosio ga je samo jedan čovek.



I nije bilo generala koji je smeo išta da zucne maršalu, jer se hijerarhija u svakoj normalnoj vojsci poštuje.
blogovatelj blogovatelj 17:59 05.04.2015

Re: Spin doktori

Maršal je bila titula, ne čin.


kako misliš titula?
Činovi označavaju hijerarhiju, maršali zu iznad generala.
Tito je taj čin dobio počasno, za pobedu u drugom svetskom ratu.
Verovatno su i čin generala sa pet zvezdica čuvali za tako nešto, jer niko nije smeo da bude u rangu diktatora.
blogovatelj blogovatelj 18:01 05.04.2015

Re: Spin doktori

admiral flote Jokić


I Branko Mamula je bio admiral flote. Tako su ga uvek po vestima oslovljavali.
hajkula1 hajkula1 19:20 05.04.2015

Re: Spin doktori

freehand

Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.



Generale smo imali ali samo jednog maršala.
freehand freehand 19:35 05.04.2015

Re: Spin doktori

hajkula1
freehand

Najviši čin u JNA koliko mene sećanje služi bio je general. Mislim da ga niko nije nosio.



Generale smo imali ali samo jednog maršala.

Nemoj i ti, majke ti. Čitaj, pismena si.
Freedom of Information Freedom of Information 20:06 05.04.2015

Re: Spin doktori

Da,najviši čin je(ako se izuzme maršal) bio general. Nije ga imao niko. General armije bio je sledeći čin, njih je bilo.To je bio Nađ, poslednji je bio Kadijević. Pa dalje general-pukovnik, gen.potpukovnik, gen.major.
freehand freehand 20:12 05.04.2015

Re: Spin doktori

Freedom of Information
Da,najviši čin je(ako se izuzme maršal) bio general. Nije ga imao niko. General armije bio je sledeći čin, njih je bilo.To je bio Nađ, poslednji je bio Kadijević. Pa dalje general-pukovnik, gen.potpukovnik, gen.major.

Hajde još jednom: maršal je titula, zvanje, kao generalisimus u Španiji.
G.Cross G.Cross 21:27 05.04.2015

Re: Spin doktori

freehand
Freedom of Information
Da,najviši čin je(ako se izuzme maršal) bio general. Nije ga imao niko. General armije bio je sledeći čin, njih je bilo.To je bio Nađ, poslednji je bio Kadijević. Pa dalje general-pukovnik, gen.potpukovnik, gen.major.

Hajde još jednom: maršal je titula, zvanje, kao generalisimus u Španiji.



Na predvojnickoj obuci u Gimnaziji su nas naucili General je cin, Marsal je zvanje (to znaci niko osim Tileta ga ne moze dobiti, a znamo Tito je i jedini dvostruki Narodni Heroj).

A to sto je imao oznaku na unofromi a nije cin, verujte i nije jedina nelogicnost vezana za JBT-ea.
ivana23 ivana23 21:36 05.04.2015

Re: Spin doktori

a znamo Tito je i jedini dvostruki Narodni Heroj


Trostruki
tyson tyson 23:10 05.04.2015

Re: Spin doktori

Na predvojnickoj obuci u Gimnaziji su nas naucili General je cin, Marsal je zvanje (to znaci niko osim Tileta ga ne moze dobiti, a znamo Tito je i jedini dvostruki Narodni Heroj).

Maršal je oduvek i svuda vojnički čin, a to što su tako objašnjavali na predvojničkoj obuci u komunističkoj Jugoslaviji, kako si napisao, valjda ti je jasno zašto je baš tako servirano. On je bio jedan, jedini i neponovljivi i taj sovjetski čin koji je samome sebi dao još 1943. godine bio je rezervisan samo za njega - stoga i to nemušto objašnjenje čisto da bi se podvuklo da ni u teoriji taj čin ne može dobije niko drugi.

Ali to ne znači da maršal nije vojnički čin, čak i u toj karikaturi od države.


freehand freehand 03:19 06.04.2015

Re: Spin doktori

Maršal je oduvek i svuda vojnički čin

Ma nije to čin to je marka pića.
A inače, da je Napoleon znao da je to
i taj sovjetski čin

... sigurno Ogist de Marmon ne bi njime bio okićen.
BigBadWolf BigBadWolf 06:16 06.04.2015

Re: Spin doktori

Ma nije to čin to je marka pića.


Nebre, marka pojacala. Ko se seca "Crk'o marsal."?

Marsal, ili feldmarsal ili vojvoda u srpskoj vojsci je najvisi vojni cin. Medjutim, ako postoji kao redovan cin, znaci da postoji mogucnost da ga neko nekada dobije. Zato je kod nas to bilo titula ili zvanje, da se ne bi desilo da neko bude izjednacen za Tiletom.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:16 06.04.2015

Re: Spin doktori

a_jovicic
freehand
Razumem kako se osećaš, medjutim vremena su malo drugačija od epoha u kojima su časni oficiri vršili vojne udare i zbacivali samodestruktivne vladare. Ne može se od današnjih oficira ni očekivati nešto više nego što su na to spremne ostale strukture društva.

Može neki primer? NIje valjda da na Dragutina Dimitrijevića misliš?

Pa trenutnoj situaciji bi nekako više odgovarao primer Dušana Simovića



A inače, Dušan Simović je bio jako častan čovek. Izvršio vojni udar pa pobegao u London. A ćerki propade venčanje 6. aprila, vidi bogati baš na današnji dan. A posle rata pod Titovu papuču. Penzijica i tuđ stan. Penzijica državna, a stan Aleksandra Saše Petrovića. To Vam je u Nemanjinoj, preko puta Narodne banke, pak, gde je ranije bila zgrada u kojoj je živeo Nedić. Sve časni oficiri. Sve moj do mojega, a moga niotkuda.
freehand freehand 07:31 06.04.2015

Re: Spin doktori

Zato je kod nas to bilo titula ili zvanje, da se ne bi desilo da neko bude izjednacen za Tiletom.

Pa o tome pričamo. KOD NAS. Ne kod Napoleona, ne kod Sovjeta, ne Rajhsmaršal Luftvafe Gering.
Kao što je kod nas vojvoda kako kažeš bio čin a u drugim zemljama plemićka titula.
8c_competizione 8c_competizione 09:09 11.04.2015

Re: Spin doktori

evo jos jednog spin doktora, tekst preuzet iz Telepromptera

a sve zbog bibliotekara u SDPRu
a_jovicic a_jovicic 10:44 11.04.2015

Re: Spin doktori

8c_competizione
evo jos jednog spin doktora, tekst preuzet iz Telepromptera

a sve zbog bibliotekara u SDPRu

Uh ... Zemljo Srbijo!!! ... VBA izgleda mnogo efikasnije radi na poslovima spinovanja nego istrage zašto je do nesreće došlo.
Dr M Dr M 23:01 04.04.2015

Bikini izveštaji...

...su oni koji otkrivaju ono manje važno da bi se sakrilo bitno.

Takav je i ovaj, 500 strana da bi se sakrila

Politička pozadina Slučaja helikopter.

a_jovicic a_jovicic 23:36 04.04.2015

Re: Bikini izveštaji...

Dr M
...su oni koji otkrivaju ono manje važno da bi se sakrilo bitno.

Takav je i ovaj, 500 strana da bi se sakrila

Politička pozadina Slučaja helikopter.

Od vojske se ne može očekivati da procenjuje postupke svojih nadredjenih (tj. ministara i Vlade). Tužilaštvo nešto tako može i sada je pitanje šta će po tom pitanju preduzeti (mada nisam neki optimista). U samom izveštaju postoje naznake koje ukazuju na politički pritisak ali to pomenute komisije nikako nisu ni mogle da istraže (listinzi poziva mobilnim i sl. odnosno ispitivanje civilnih kontrolora leta i uvid u njihove dokumente) ... jednostavno nemaju ingerencije. Ono što ostaje kao nada je da će se u tih naknadnih 490 stranica pojaviti još brljotina pa da se na osnovu toga može dalje kopati za stvarnim uzrocima ove nesreće.
Dr M Dr M 23:47 04.04.2015

Re: Bikini izveštaji...

nemaju ingerencije


Znam.

Ali, oni koji imaju ingerencije nemaju volje.
disident79 disident79 23:01 04.04.2015

Fali još jedan bitan deo..

Izveštaji koji su dostupni javnosti ne objašnjavaju još jedan bitan detalj. Kako je Ministar Gašić došao do informacije o hitnoj medicinskoj intervenciji.
Koja je to procedura po kojoj zaglavljeni sanitet dolazi do Ministra odbrane i ovaj šalje helikopter. Fali tu još neki ministar, a možda i još poneko.
larisa_bg larisa_bg 23:09 04.04.2015

Re: Fali još jedan bitan deo..

Nabraja on danas sve izginule na pres-konferenciji, i kaže imena posade, LEKARA I BEBE, i onda za sve njih kaže da "nisu krivci, već su odgovorni". I beba je odgovorna. I lekari su odgovorni. Prso.
a_jovicic a_jovicic 12:43 05.04.2015

Re: Fali još jedan bitan deo..

disident79
Izveštaji koji su dostupni javnosti ne objašnjavaju još jedan bitan detalj. Kako je Ministar Gašić došao do informacije o hitnoj medicinskoj intervenciji.
Koja je to procedura po kojoj zaglavljeni sanitet dolazi do Ministra odbrane i ovaj šalje helikopter. Fali tu još neki ministar, a možda i još poneko.

Ma naravno ... i men'se nekako "javlja" da je tu "lanac informacija" bio pre ... nastradali rodjak -> rodjakov popečitelj -> popečitelj narodnog zdravlja -> popečitelj vojeni dela ... samo pitanje je ko je od njih tražio dozvolu od "Knjaza" (il' se društvo "raspustilo" pa sve to na svoju ruku?)

... no kao što gore pisasmo ... nek' se tim "lancem" bavi Tužilaštvo ... za to imaju ovlašćenja (samo verovatno ne i volje)
ivana23 ivana23 23:18 04.04.2015

***

Javnost je u petak, 03.04.2015. godine imala priliku da dobije na uvid izveštaj Komisije za ispitivanje uzroka nastanka vanrednog događaja (čudan naziv za udes) helikoptera Mi17. Tokom dana u medijima se konstantno provlačila priča da je posada bila pod dejstvom alkohola i da bi, u pozadini, to mogao biti osnovni uzrok udesa. Da li je to baš tako?

Javnost se uzburkala, eksplodirala. Poželeli smo da odmah damo svoj komentar, ali smo ipak odlučili da on prenoći.

Danas, 04.04.2015. hladnije glave, a nakon analize izveštaja NEOSPORNO konstatujemo da je gore pomenuta Komisija NESTRUČNO i PROTIVPRAVNO obavila svoj posao, što ćemo u narednom tekstu obrazložiti.


ZAHTEVAMO NOVU ISTRAGU UDESA!
larisa_bg larisa_bg 23:21 04.04.2015

Re: ***

ivana23


ZAHTEVAMO NOVU ISTRAGU UDESA!


Ivana, a da li se zna ko je potpisnik, ako ne i autor, ovog teksta?
Ne može tekst da potpiše javnost, kao takva.
ivana23 ivana23 23:26 04.04.2015

Re: ***

larisa_bg

Ivana, a da li se zna ko je potpisnik, ako ne i autor, ovog teksta?
Ne može tekst da potpiše javnost, kao takva.


To je sa sajta (pise kog u zaglavlju). Nista vise od toga ne znam, ali laicki gledano nije 'amater' pisao.
qqriq qqriq 23:28 04.04.2015

Re: ***

opet, u sutrašnjem broju, skroz spontano:

ПОЛИТИКА

Фактор плус: Радом Вучића задовољно 56 одсто грађана
larisa_bg larisa_bg 23:30 04.04.2015

Re: ***

ivana23
larisa_bg

Ivana, a da li se zna ko je potpisnik, ako ne i autor, ovog teksta?
Ne može tekst da potpiše javnost, kao takva.


To je sa sajta (pise kog u zaglavlju). Nista vise od toga ne znam, ali laicki gledano nije 'amater' pisao.


Da, i ti i ja smo laici očito , tako da i meni deluje ozbiljno.
Ali neozbiljnost ovom tekstu daje činjenica da nije potpisan. Imalo bi veću težinu kad bi se znalo ko je ta javnost na koju se pozivaju. Ovako, opet sve deluje kukavički. Taj ko hoće da se suprotstavi izveštaju za početak bi trebalo da se pokaže. I da lično ili u ime organizacije, firme, partije, šta god, iznese svoje kontra-argumente. Ovakve anonimne sajt-peticije ne znače mnogo, nažalost.
ivana23 ivana23 23:39 04.04.2015

Re: ***

qqriq
Aman čitajte šta je rekla supruga Omera Mehića!


Gde, pa daj link.
qqriq qqriq 23:42 04.04.2015

Re: ***

Gde, pa daj link.


ne umem ja s linkom, ali je rekla da njen suprug nikada nije pio, da mu to vera brani, da su gospoda rekla svoje a narod će reći svoje.
(po sećanju citaram)
larisa_bg larisa_bg 23:44 04.04.2015

Re: ***

qqriq
Gde, pa daj link.


ne umem ja s linkom, ali je rekla da njen suprug nikada nije pio, da mu to vera brani, da su gospoda rekla svoje a narod će reći svoje.
(po sećanju citaram)


Stvarno!!?
E pa moram da nađem taj link, eto vidiš!
qqriq qqriq 23:48 04.04.2015

Re: ***

Stvarno!!?
E pa moram da nađem taj link, eto vidiš!


Čula u onom Prelistavanju na B92, ne znam tačno koje novine,
izverglaju........
Ali izdvojili!

larisa_bg larisa_bg 23:51 04.04.2015

Re: ***

qqriq
Stvarno!!?
E pa moram da nađem taj link, eto vidiš!


Čula u onom Prelistavanju na B92, ne znam tačno koje novine,
izverglaju........
Ali izdvojili!



Uglavnom svuda piše da nije htela da daje izjave ali da je "ogorčena na Vojsku". Na FB sam našla neke komentare Mehićevih poznanika da on nije pio. Moguće da nisam još našla taj link na kome je rekla da mu je vera branila, sasvim moguće.
Hansel Hansel 00:17 05.04.2015

Re: ***

qqriq
Stvarno!!?
E pa moram da nađem taj link, eto vidiš!


Čula u onom Prelistavanju na B92, ne znam tačno koje novine,
izverglaju........
Ali izdvojili!


Вероватно ове:


qqriq qqriq 00:22 05.04.2015

Re: ***

Вероватно ове:


Da.
a_jovicic a_jovicic 00:33 05.04.2015

Re: ***

Hansel

Вероватно ове:

... a u elektronskom izdanju piše i ...

Kompletan izveštaj, koji ima oko 500 stranica, sadrži i više desetina priloga i objavljen je na sajtu Ministarstva odbrane. „Blic“ integralno objavljuje opšti izveštaj gde se navode uzroci pada u kojem su poginuli beba, dva medicinska tehničara i četvorica oficira Vojske Srbije.

Opet neko objavio vest koja se još nije dogodila (tj. još uvek nije postavljen kompletan izveštaj)
qqriq qqriq 07:58 05.04.2015

Re: ***

qqriq
Вероватно ове:


Da.


Kurir

emsiemsi emsiemsi 08:50 05.04.2015

Re: ***

ivana23
larisa_bg

Ivana, a da li se zna ko je potpisnik, ako ne i autor, ovog teksta?
Ne može tekst da potpiše javnost, kao takva.


To je sa sajta (pise kog u zaglavlju). Nista vise od toga ne znam, ali laicki gledano nije 'amater' pisao.

Јесте !
Писао је аматер, односно, неко ко познаје (само) летење, но, ко не познаје војну организацију, у општем смислу --- јер, војска није организам у којем постоје "критични путеви" при реализовању било кога задатка (односно, кога нема, без њега се мора --- ако нема онога у низу ко је надлежан за неки сегмент операције, то преузима неко други).
Уколико се задатак кога нема у "листингу типичних" задатака, ипак, појави --- и он мора да се изврши (наравно, не овако како се овај извршио, односно, завршио).
У том чланку се види тзв. "цивилно" размишљање "цивилног" пилота.
a_jovicic a_jovicic 13:30 05.04.2015

Re: ***

qqriq

Kurir
Supruga heroja Mehića: Moj Omer nikad nije pio!

Tek ovo ako se ispostavi kao tačno neko će morati da zaglavi robiju a bog'me lako mož' da izazove i "lančanu reakciju" prevremenih penzionisanja u kompletnom vojnom vrhu. E sad' pitanje je kome to najviše može da odgovara? Možda baš onome ko je stvarni "GlOdUr" ovakvih tabloida ... al' sami su krivi ako su mu se "namestili" da ih počisti.
NNN NNN 13:58 05.04.2015

Re: ***

Kurir
isto ono govno koje prethodnog dana ima ovakvu naslovnu stranu?

qqriq qqriq 14:12 05.04.2015

Re: ***

isto ono govno koje prethodnog dana ima ovakvu naslovnu stranu?


Meni su sve novine u Srbiji iste.
Lažu za sitnu kintu, u strahu od vućića, u strahu od oglašivača, u strahu od vlasnika a koji se opet plaši ili juri pare, tako da su i generalno i pojedinačno šit.

Ili..

Iz neobjavljenog intervjua Sergeja Trifunovića "Blicu":


Ogorčeni ste na medije. Svuda u svetu ima medija i tabloida, šta je ovde drugačije?

SERGEJ TRIFUNOVIĆ: Ja uopšte nisam ogorčen. Vi, mediji, samo ste slika i prilika ovakvog stanja u Srbiji. I što je najgore, jedni od bitnijih generatora takvog stanja. U Srbiji nema medija: svi ste vi samo zidne novine, ovoga ili onoga: Vladajuće stranke, službe bezbednosti, ili onoga ko vas je kupio. Vi ste u stvari, strani ili jednostavno plaćenici. Vi, koji po svojim stranicama zbog kojih neko uništava šume, svakodnevno reklamirate gologuze droplje bez zanimanja i biografije, čije se istraživačko novinarstvo svodi na to da istražujete ko je koga jebo, a ne ko je šta pametno uradio, niste ni jednu jedinu reč napisali o tome da se novi premijer, nekoliko dana po dolasku na vlast oženio. Mene lično to ne interesuje, svako u svom životu radi ono što hoće, ali vas interesuje. Dakle, dupe bi dali da ste takvo što mogli da objavite. Da li biste mogli da mi odgovorite zašto niste? S druge strane, iskonstruisali ste priču kako je Sergej Trifunović, priveo u „prestoničkom kafiću”, „devojku nepoznatu javnosti” i imao s njom seks do ranih jutarnjih sati, dok ih obezbeđenje nije izbacilo. Sergej Trifunović je odlučio da vas tuži, mada inače nema vremena da se bakće takvim glupostima i dobiće spor. Jer nećete moći da navedete ni ime „prestoničkog kafića”, niti obezbedite ijednog jedinog svedoka iz recimo navedenog obezbeđenja. Da licemerje ima jagodicu na šlagu, vi zovete čoveka koga ste oklevetali, da vam da intervju. To su vam mediji. Spin, spin, bot, bot, spin.
mariopan mariopan 14:19 05.04.2015

Re: ***

qqriq
Gde, pa daj link.


ne umem ja s linkom, ali je rekla da njen suprug nikada nije pio, da mu to vera brani, da su gospoda rekla svoje a narod će reći svoje.
(po sećanju citaram)

Никад нисам ни поверовала у ту причу о алкохолу...многго ми личила на оно "убиство и самоубиство" у Топчидеру.
qqriq qqriq 14:25 05.04.2015

Re: ***

Никад нисам ни поверовала у ту причу о алкохолу...многго ми личила на оно "убиство и самоубиство" у Топчидеру


A trebalo im tri nedelje da je sklope.
U Francuskoj posle tri dana javili da je onaj bio lud.
mariopan mariopan 15:03 05.04.2015

Re: ***

qqriq
Никад нисам ни поверовала у ту причу о алкохолу...многго ми личила на оно "убиство и самоубиство" у Топчидеру


A trebalo im tri nedelje da je sklope.
U Francuskoj posle tri dana javili da je onaj bio lud.

И то...одмах су "знали"!
qqriq qqriq 16:39 05.04.2015

Re: ***


NNN
13:58 05.04.2015
Re: ***
Kurir
isto ono govno koje prethodnog dana ima ovakvu naslovnu stranu?


objavio i "Blic", kome tepamo "bljuc", malopre javili na TV Vestima B92.
qqriq qqriq 16:46 05.04.2015

Re: ***

Tek ovo ako se ispostavi kao tačno


Sad već znamo da je više novina, posledično i medija, prenelo tu vest.
Ako je neko skoro tri nedelje smišljao laž, baš je smislio. Okruženje Vučićevo mi uliva poverenje
a_jovicic a_jovicic 16:53 05.04.2015

Re: ***

qqriq
Tek ovo ako se ispostavi kao tačno

Sad već znamo da je više novina, posledično i medija, prenelo tu vest.
Ako je neko skoro tri nedelje smišljao laž, baš je smislio. Okruženje Vučićevo mi uliva poverenje

Uh ... da je samo to ... nego da su odmah izbacili tu "vest" javnost bi im nanunaninu pa bi se tražilo i super-veštačenje. Ovako prošle tri nedelje ... sumnjam da više mogu da se uzmu novi uzorci ... poj'o vuk magarca.
qqriq qqriq 17:54 05.04.2015

Re: ***

Uh ... da je samo to ... nego da su odmah izbacili tu "vest" javnost bi im nanunaninu pa bi se tražilo i super-veštačenje. Ovako prošle tri nedelje ... sumnjam da više mogu da se uzmu novi uzorci ... poj'o vuk magarca.


na nama je da cimamo koliko možemo.
ja mogu.
a_jovicic a_jovicic 21:07 05.04.2015

Re: ***

qqriq
Uh ... da je samo to ... nego da su odmah izbacili tu "vest" javnost bi im nanunaninu pa bi se tražilo i super-veštačenje. Ovako prošle tri nedelje ... sumnjam da više mogu da se uzmu novi uzorci ... poj'o vuk magarca.


na nama je da cimamo koliko možemo.
ja mogu.

Спектакуларни безобразлук Александра Вучића: Облатио хероје да би сакрио праве кривце

Покрет “Доста је било- Саша Радуловић” захтева да Републичко јавно тужилаштво хитно испита све околности под којима је рађена обдукција погинулих којима су наводно нађени трагови алкохола у крви, као и рад војних комисија које су утврђивале разлоге за пад војног хеликоптера Ми-17.

Тужилаштво треба да одговори и на важно питање на које војни извештаји не дају одговор: Ко је посредством контроле летења инсистирао да хеликоптер слети на Сурчин, иако је пилот Омер Мехић тражио да слети на Бањицу, код ВМА или на Батајницу?

Покрет „Доста је било-Саша Радуловић“ позива Републичко јавно тужилаштво да, уместо срамних оптужби да су главни кривци за несрећу храбри пилоти, најбољи које је РВ и ПВО имала, спроведе независну тужилачку истрагу и то на основу свог рада, а не достављених војних закључака.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana