Ljubav| Moj grad| Obrazovanje| Politika| Region

Dovoljan 1

marco_de.manccini RSS / 21.04.2015. u 06:17


contemporary-house-numbers.jpgПре кратког времена сам добио поруку од особе коју не познајем. У неколико љубазних речи каже ми да је она сада професор математике у мојој гимназији, да организују прославу поводом 50-годишњице и да би их обрадовало уколико напишем неколико редова који би били прочитани садашњим ђацима током прославе. Било шта, каже, рецимо нешто око мојих учешћа на такмичењима.

Учинио сам то са задовољством, једва око двеста речи, јер такве прилике нису за предугачке приче (то добро знам, јер су и мени некада читали свакакве глупости док сам погледом тражио Радицу по сали). Овде ћу, са мало више детаља, испричати исту причу чију сам кратку верзију послао тамо.

* * *

Све до друге године гимназије нисам учествовао ни на једном такмичењу. Искрено, нисам имао никакве намере и планове ни за ту годину, моји приоритети су били негде другде, тинејџерски, интензивно сам упознавао чари алкохола, цигарета, девојака и гитаре. Све ове обавезе су ми одузимале много времена, а још и кад се дода да сам нон-стоп нешто читао, било шта што није мој уџбеник, сасвим је разумљиво што су ми оцене на крају друге године изгледале овако:

Марксизам и самоуправљање ........... 1

Македонски језик и литература ......... 2
Енглески језик ..................................... 2
Историја ...............................................2

Физика ................................................. 2
Хемија .................................................. 2
Биологија ............................................. 2

Алгебра ................................................ 4
Геометрија ........................................... 5

Уметничко васпитање ......................... 5
Физичко и здравствено васпитање..... 5
Одбрана и заштита.............................. 5
Производни рад ................................... 5

Онај "недовољан 1" из Марксизма и самоуправљања на крају године је значио две ствари. Прво, за разлику од многих гребатора о систем који се сада праве Тоше, ја сам потпуно сâм на својим плећима изнео борбу против комунизма, одбацивши и поразивши његову идеологију још кад ми је било петнаест -- ништа, ништа, изволите и други пут. Друго, тај кец је значио да сам тог лета морао да проучавам најглупљи и најдосаднији текст икада написан, Устав СФРЈ из 1974, и да полажем у августу не бих ли уопште прошао у трећу годину.

Значење оних шест двојки не морам никоме да објашњавам, па сви смо увек имали по пет-шест двојки и знамо како је. Моје једино оправдање за оне четири петице на крају списка је да су их, мање-више, свима давали. На четворку из Алгебре сам посебно поносан, јер представља огроман напредак у односу на претходну годину, када сам на крају имао тројку.

Остаје та једна петица из Геометрије, петица која ће -- испоставиће се -- бити сасвим довољна за све.

Дакле, разумљиво је да су ме, под наведеним идеалним околностима, другари из разреда убеђивали да те године никако не смем да пропустим такмичење, налазили су ми збирке са којекаквих руских и пољских математичких олимпијада, охрабривали ме, гуркали и помагали. Предњачио је Љупчо који се изгледа зарекао да неће дозволити да ми више икада буде досадно на часовима, па ми је сваки пут кад би ме видео да бленем кроз прозор -- што ће рећи стално -- слао цедуљице са занимљивим задацима.

Геометрију нам је предавала Фросина. Кад је за то дошло време рекла ми је да се следеће суботе нацртам испред Педагошке академије, са ђачком књижицом, оловком, шестаром и лењиром, спреман за Регионално такмичење. И ако до тог тренутка још увек нисам био начисто да ли ћу ићи, Фрос не бих одбио ни за шта на свету, па сам се појавио тамо у рано јутро, нешто пре десет, трезан и без гитаре. На жалост, организатори су ме обавестили да не могу да учествујем, да моје име није на списку који је претходно већ био предат, да списак већ садржи максимални број учесника из моје школе и да сам узалуд претходне ноћи прекинуо провод кад је било најзанимљивије -- извини Жаки -- и отишао кући у пристојно време, око четири ујутру. Фрос се није предавала, била је истрајна да се ради о грешци и да би најбоље било да се -- кад сам већ ту и кад сам већ понео и шестар и лењир -- ипак учини изузетак. Ово је коначно било прихваћено и било ми је дозвољено да уђем.

Те године сам успео да се квалификујем за Републичко, а у следеће две сам стизао и до Савезног такмичења у тадашњој Југославији, баш оној уређеној по славном и савршеном Уставу из 1974, уставу који сада веома добро познајем. У четвртој години сам, успут, некако стигао и до Савезног из физике па ми је професор мало прогледао кроз прсте и те ми је године, алелуја, закључио тројку. Надам се да сам, као део тима који је победио на квизу за време наградног летовања на Летњој школи физике, заувек пробио лед за све тројкаше и да би био ред да отад сваке године позивају бар једног.

У сваком случају, залет је већ био ту, и као Форест Гамп сам само продужио право и наставио да трчим, кроз факултет, кроз магистарске, докторске, пост-докторске, све док нисам постао професор на једном универзитету у САД и док десетак година касније нисам примио поруку с молбом да напишем неколико редова поводом прославе у мојој гимназији.

Поука моје мале приче је једноставна -- неопходно је да неко верује у вас.

Фрос нам је, током гимназије, предавала укупно шест предмета: геометрију у првој и другој, анализу у трећој и четвртој, аналитичку геометрију у трећој, и линеарну алгебру у четвртој. Поврх тога, скоро сваке суботе смо долазили у школу на додатну наставу, спремала нас је за такмичења, за тематске летње школе, ... од ње смо научили све што знамо о Еуклидовој геометрији, све што знамо о аналитичкој геометрији, основне појмове о конвергенцији, непрекидности, интегралима, векторским просторима, линеарном програмирању, вероватноћи, коначним аутоматима, ...

И тек кад набројим све ово видим да нисам ни почео.

Фрос је живела близу школе, код Драмског позоришта, на горњем спрату петоспратнице без лифта, у стану препуном књига, кактуса и пепељара. На њеним полицама смо нашли Сингера, Бенедетија, Маркеса, Јонеска, Колаковског, Огдена Неша, Ешера, ... код ње смо открили Армстронга, Џенис, Били Холидеј ... водила нас је, клинце из гимназије, на филмове, представе, концерте, планине, ... упознавала је наше девојке и момке, правила је невиђено добру кафу и причала је с нама као с људима.

А те друге године у гимназији, кад сам први пут био на Републичком, пронашла ме је премрзлог, блентавог петнаестогодишњака без капута и рукавица, на улици поред реке у граду који не познајем, угурала ме у кафић, на топло, и остала са мном док се нисам повратио.

Кад данас видим клинца у кафићу како пије пиво и завија дуван, а на столу му је Колаковски, знам да је све у најбољем реду -- очигледно, неко верује у њега, а један је довољан.

* * *

Хвала, Фрос.

 

======== белешке =============================

Овај текст дугујем већ одавно, тридесетак година. Повод да га коначно и саставим је, поред оне поруке коју сам добио, подршка Фросини и свим осталим наставницима и професорима у Македонији, на свим нивоима од основне школе до факултета. Сплачине које им приређује тамошње Министарсtво за образовање не могу ни да описујем ни да дискутујем. Довољно је рећи да бих радије поново читао онај проклети устав.

 



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

4krofnica 4krofnica 07:53 21.04.2015

************



moj Fros se zove Zoran. bio nam je i mama i tata u osnovnoj školi, posvećivao pažnje svakom kao da je jedini u učionici (bilo nas 40), druga deca su se dosađivala u učionici dok smo čekali roditelje da nas vode kući, on bi njegov razred poređao i preveo preko ulice do Kališa, nabiberčio pare i kupio svima po vodeni sladoled, onda bi polegali po travi i slušali njega, koji je uvek imao magične priče za naše male uši koje su upijale..plakali smo nedelju dana kada je otišao u vojsku i svaki dan je po jedan od nas pisao pismo, imao je pravi mali fan klub tamo:)

odlično Marco, što reče jedan moj profesor: idi u administraciju da proveriš da li mogu da upišem 12 u indeks. :)


marco_de.manccini marco_de.manccini 09:03 21.04.2015

Re: ************

odlično Marco, što reče jedan moj profesor: idi u administraciju da proveriš da li mogu da upišem 12 u indeks. :)

Оном Љупчету сам једног семестра -- заједно смо били и на факултету -- дао у индекс потпис из Основа џабалебарења.
little_radojica little_radojica 10:07 21.04.2015

Re: ************

Моја Фрос се звала Гоца. То јој је било и име и презиме, толико смо присни били да је никад другачије нисам ни звао.

Јако се добро сећам: одмор, ходник, јурњава, дечаци "ватаче" напупеле девојчице, оне као "а нееемој кретееену", а на истом том тако незрелом ходнику, Гоца физичарка и Олга историчарка, нешто ћакулају. У зборницу су ишле само кад су морале. Зове мене Гоца да приступим и пита би ли ја долазио на додатну наставу из физике. Мени то било ОК, јер је ваљало поправити некако тројку коју сам имао из физике. Деловало ми је ОК, кажем, јер нисам знао разлику између додатне и допунске наставе. Не, каже она, не да поправљамо тројку, него да се спремамо за такмичење!

Та њена додатна настава је била сјајна. Од шестака до осмака, све супер момци и девојке, без икаквих комплекса сениоритија, почев од Гоце. А радили смо опасне задатке, па кад нам је било мало алгебре да их решавамо, радили и алгебру, наравно и геометрију. То знање је био огроман капитал и за средњу и за факултет касније, а математику у основној сам радио левом руком и за обе групе .

На такмичењима нисам блистао, али сам испустио републичко јер нисам предао и папире на којим сам постављао задатке. На њима је било још 24 бода, довољно за другу награду и пролаз на републичко. Гоца каже да су је још дуго судије питале за ону "паметну будалу" која је једина урадила оба случаја код конкавног (конвексног, бемлига) огледала.

Касније, у средњој грађевинској, ја замолим професорицу да нас, грађевинце-архитекте, води на такмичење из физике. Она спусти мало главу и погледа ме преко наочара, ћутке, али као да хоће да каже да јој не пада на памет да нас води у арену са разјареним гимназијалцима. Двадесет година она никог није водила на такмичење. Одемо ми тамо (био сам досадан), ја опет имао неке моје превиде (54/5=9, ђаво би га знао одакле ми то), али зато један Ђоле заблиста, освоји неку награду, а наша професорица процвета и подмлади се. У понедељак, носи свима по чоколаду, а мени велику Милку и велико хвала. Оно што није знала је да је захвалност дуговала својој млађој колегиници Гоци.
Као што је Марку Фрос, тако је и мени Гоца откључала нивое за које нисам ни знао да сам способан, а и ја сад знам да и други имају неоткључане нивое. Најбоље је што све то може да иде кроз зезање два пута недељно и тралала.

Марко, много ти хвала на овом блогу. Овај и онај о априорним и апостерирним дистибуцијама су имали снажан утицај на мене, као што ће, без сумње, и оних 200 речи имати на многе гимназијалце којима су прочитане. Ето, мислио сам да би то требало да знаш.

П.С. А док сам читао ово сетио сам се и свог најбољег пријатеља који је у свом селу до шестог разреда имао просек 2,20 (ваљда је само из физичког имао петицу). Касније је, упркос свима и свему, завршио средњу ветеринарску као врло добар, отишао у Канаду код маме, шљакао гипс-картон годину дана, баталио усељеничку визу, вратио се, уплатио себи упис на факултет и завршио у року. Сад је др. вет. мед. и вероватно најученији човек у својој општини.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:19 21.04.2015

Re: ************

little_radojica
Моја Фрос се звала Гоца. То јој је било и име и презиме, толико смо присни били да је никад другачије нисам ни звао.

Јако се добро сећам: одмор, ходник, јурњава, дечаци "ватаче" напупеле девојчице, оне као "а нееемој кретееену", а на истом том тако незрелом ходнику, Гоца физичарка и Олга историчарка, нешто ћакулају. У зборницу су ишле само кад су морале. Зове мене Гоца да приступим и пита би ли ја долазио на додатну наставу из физике. Мени то било ОК, јер је ваљало поправити некако тројку коју сам имао из физике. Деловало ми је ОК, кажем, јер нисам знао разлику између додатне и допунске наставе. Не, каже она, не да поправљамо тројку, него да се спремамо за такмичење!

Та њена додатна настава је била сјајна. Од шестака до осмака, све супер момци и девојке, без икаквих комплекса сениоритија, почев од Гоце. А радили смо опасне задатке, па кад нам је било мало алгебре да их решавамо, радили и алгебру, наравно и геометрију. То знање је био огроман капитал и за средњу и за факултет касније, а математику у основној сам радио левом руком и за обе групе .

На такмичењима нисам блистао, али сам испустио републичко јер нисам предао и папире на којим сам постављао задатке. На њима је било још 24 бода, довољно за другу награду и пролаз на републичко. Гоца каже да су је још дуго судије питале за ону "паметну будалу" која је једина урадила оба случаја код конкавног (конвексног, бемлига) огледала.

Касније, у средњој грађевинској, ја замолим професорицу да нас, грађевинце-архитекте, води на такмичење из физике. Она спусти мало главу и погледа ме преко наочара, ћутке, али као да хоће да каже да јој не пада на памет да нас води у арену са разјареним гимназијалцима. Двадесет година она никог није водила на такмичење. Одемо ми тамо (био сам досадан), ја опет имао неке моје превиде (54/5=9, ђаво би га знао одакле ми то), али зато један Ђоле заблиста, освоји неку награду, а наша професорица процвета и подмлади се. У понедељак, носи свима по чоколаду, а мени велику Милку и велико хвала. Оно што није знала је да је захвалност дуговала својој млађој колегиници Гоци.
Као што је Марку Фрос, тако је и мени Гоца откључала нивое за које нисам ни знао да сам способан, а и ја сад знам да и други имају неоткључане нивое. Најбоље је што све то може да иде кроз зезање два пута недељно и тралала.

Марко, много ти хвала на овом блогу. Овај и онај о априорним и апостерирним дистибуцијама су имали снажан утицај на мене, као што ће, без сумње, и оних 200 речи имати на многе гимназијалце којима је прочитан. Ето, мислио сам да би то требало да знаш.

П.С. А док сам читао ово сетио сам се и свог најбољег пријатеља који је у свом селу до шестог разреда имао просек 2,20 (ваљда је само из физичког имао петицу). Касније је, упркос свима и свему, завршио средњу ветеринарску као врло добар, отишао у Канаду код маме, шљакао гипс-картон годину дана, баталио усељеничку визу, вратио се, уплатио себи упис на факултет и завршио у року. Сад је др. вет. мед. и вероватно најученији човек у својој општини.

Да.
Ови неки људи нису важни само као професори, него као окидачи, као неко ко ће те подстаћи, померити из твоје инерције и рутине, видети у тебе вредности и способности за које не разумеш да постоје. Они ти врате веру. У себе.

Зато су важни.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:51 21.04.2015

Re: ************

Моја Фрос се звала Гоца...

Ох, ево га, блог у блогу, супер!
zilikaka zilikaka 18:32 21.04.2015

Re: ************

Као што је Марку Фрос, тако је и мени Гоца откључала нивое за које нисам ни знао да сам способан, а и ја сад знам да и други имају неоткључане нивое. Најбоље је што све то може да иде кроз зезање два пута недељно и тралала.


Meni je to bila naša nastavnica fizike, Milena.

Niko kasnije ni blizu nije bio spreman da toliko uloži i veruje u nas.

Lažem, jeste. Bio je to posle naš profesor muzičkog, i dirigent jednog od vodeća dva hora. Ne vodeća u gradu nego mnooogo šire.

Neverovatno je koliko pojedinci mogu da utiču na klince, da ih povuku i od njih čudo naprave, i da odrede na njihov životni put.

Naši dragi entuzijasti, vrsta u izumiranju, krajnje nepopularni u svetu odraslih, posebno među kolegama.

...i taman kad misle da su ih uništili pojavi se neko da održi pelcer.





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:57 21.04.2015

Profesori

Vasilije Orlov, Vasilije Jović, Života Joksimović, Svetozar Petrović, Đorđije Vuković... jedan deo svoje pameti dugujem ovim mojim sjajnim profesorima od OŠ do fakulteta. Spisak je iskren, napisan od prve i bez kompromisa. Za tupavost, pak, sasvim sam samostalno odgovoran.

Ima tako nekih ljudi koji vam pomognu, osobito dok životom plutate, beslovesno, kao plastična flaša Knjaz Miloša od litar i po po Dunavu i Savi.

Kada su pojedini od pobrojanih umrli, ja sam tugovao kao da je otišao neko od mojih najrođenijih.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:58 21.04.2015

Re: Profesori

Да, и ово код мене би требало да буде најмање трилогија, али, полако, биће за тридесетак година поново нека прилика.
tasadebeli tasadebeli 08:02 21.04.2015

Облине без шестара и лењира

Марксизам и самоуправљање ........... 1



А ја ишао на поправни испит из Социологије на трећој години гимназије... И то зато што сам више часова социологије провео на штеку привезаном за Кеј на Дунаву, него у Гимназији (тадашње школство као да није познавало институцију разредног испита за неприсуствовање часовима, него одмах туп - кец! ).

А онда ми професорка марксизма, члан испитне комисије, постави треће питање: Зашто је фудбал тако популаран у Бразилу?

И док сам, занесено гледајући у сасвим капиталистичке облине професорке марксизма, тртљао нешто о фавелама, карневалу и Копакабани, са божанских висина катедре зачуо сам благи глас који каже::"Ето видиш како ти то можеш! Не можемо после поправног испита да ти баш закључимо петицу, али четворку из социологије имаш..."

У праву си... Заиста је довољно да неко верује у тебе... Макар један од свих тих профана и профанки...
Milan Novković Milan Novković 08:06 21.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

Заиста је довољно да неко верује у тебе

Da, pošto sa verom u sebe niko nema problema

marco_de.manccini marco_de.manccini 08:09 21.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

Тасо, па ти си јединичар, не причам више с тобом.
tasadebeli tasadebeli 08:17 21.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

Milan Novković

Da, pošto sa verom u sebe niko nema problema



У Србији, Милане? Па ти знаш да у Србији можеш једино да верујеш у самога себе и ни у кога више...

Иначе, право решење задатка је 42. Немој да те лажу о тамо неким свемирцима...

marco_de.manccini

Тасо, па ти си јединичар, не причам више с тобом.


Пссст, немој то да кажеш овим мојим клинцима у школи. Морам да се успијам пред њима...
blogovatelj blogovatelj 16:16 21.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

А ја ишао на поправни испит из Социологије на трећој години гимназије...


Ja sam u četvrtoj godini iz elektronike i automatike imao na polugodištu keca.
Jedanaest godina odličan, u osnovnoj bio vukovac, i odjednom nedovoljan (da, marco, oksfordski zarez)
Majka u šoku, ćale zanemeo. Traže razloge neuspeha, pričaju sa mnom, a ja im uporno ponavljam da me profesorka mrzi.
I mrzela me, to je bio razlog. Žena koja je bila šef konstrukcionog biroa u Simensu, u Nemačkoj, vratila se da radi u jugoslovenskoj prosveti samo sa jednim ciljem. Nije imala dece i želela je da se prema nama ophodi kao mama. To joj je jedini cilj bio.
Svom razredu je rekla da su potrebna tri uslova da završe školu. Da ne izostaju sa časova, da se ne svađaju sa profesorima. Treći uslov bio je uslov svih uslova. Da se ne svađaju sa njom. Dakle, unapred ti kaže da ne moraš ništa da učiš, samo da budeš miran i mama će sve da sredi.
Imala je svoj čuveni kabinet u koji bi zvala učenike, pa im skuva kafu, ako si pušač možeš i da zapališ, nije frka. Tu joj se izjadaš, a ona ti posle sređuje ocene. Moj je drug na primer folirao da mu je devojka ostala u drugom stanju i da ne zna šta da radi. Smesta mu je popravila dvojku na četvorku, a i sređivala kod ostalih profesora da mu poprave ocene.
E, meni je sve to bilo odvratno i izabrao sam model rasprave sa njom. Ni danas mi nije žao. A na prvim vežbama mi je jedinom dala u odeljenju peticu. To je bilo pre nego su počele moje rasprave sa njom.
Na kraju je otišla dotle da sam jedini imao ispravno nacrtane prenosne karakteristike tranzistora na vežbi (za tri bazne struje tri krive na jednom grafiku) dok su ostali sve te tri krive spajali u jednu i grafici im ni na šta nisu ličili. Razlog zašto su to radili je bio taj što su videli da nije davala kečeve nego dvojke drugom odeljenju ako su imali takve grafike.
Na kraju me majka odvede kod svog kolege, elektro inženjera, elektroničara, da me propita. Čovek proveo dva sata sa mnom, listao knjigu i pitao me redom, a ja sve znao. Na kraju, kad je muter došla da me pokupi pitao za koji me je đavo dovodila kad sve znam. Tek je tada poverovala u moju priču i molila me da umuknem i ne raspravljam se sa njom.
Jedva mi je na kraju dala dvojku. Zbog nje nisam bio odličan na kraju godine. Da mi je dala 4, bio bih. I upisao bih elektrotehniku u Beogradu. Ovako sam bio 457. od 1050 prijavljenih, a primali su 450 njih. Dobro, i sam sam ukenjao prijemni iz matetmatike, to je bio još jedan razlog zašto nisam primljen.
I rekla mi je da nikad neću završiti elektrotehnički fakultet.
Da ostane zapisano, zvala se Živadinka Radović.

NNN NNN 18:35 21.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

из Социологије
na 1. tromesečju u 4. sam imao keca;
prosek 4,7 - uspeh nedovoljan
zilikaka zilikaka 18:54 21.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

na 1. tromesečju u 4. sam imao keca;
prosek 4,7 - uspeh nedovoljan


Ja sam u četvrtom gimnazije iz numeričke analize šlepala keca do polugodišta.

Dobila ga onako, iz fazona, i niko se nije potresao dok mi se majka slučajno nije zadesila u školi, zbog roditeljskog za ekskurziju, i tražila da vidi i dnevnik, kad je već tu.

...još se sećam TOG povratka i očajničkog "ti ćeš da padneš godinu!"
bolid1 bolid1 06:42 23.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

1. godina

Matematika - 1
Fizika - 2

2. godina, prvo polugodiste

Matematika - 2 (valjda)
Hemija - 1
Geografija - 1

Sve nekako, al' zasto mi je koj' moj dala tog keca iz Geografije ne znam ni dan danas, valjda sam bio najgluplji Dalton u razredu...jedini covek sa kecom iz Geografije i dvojkom iz Fizickog

Posle me matematicar (moj Fros) dozvao pameti pa je Fizika isla na 5, Hemija na 4, Matematika na 3-4...Fizickog sam se oslobodio i uzivao u zajebavanju dileje koja mi je davala dvojke

Inace, opet ispadnem Dalton kad sam rekao da cu na Fiziku, svi 'lade jaja poslednje dve nedelje 4. godine, a ja ovima sa kecevima objasnjavam kvantnu i ucim reaktore jerbo moram i to da odgovaram...ja i moj dugacak jezik
bladerunner92 bladerunner92 14:24 23.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

Milan Novković
ako ti imas 4 olovke a ja...


e siroma cime se ti bavis...
Milan Novković Milan Novković 23:25 23.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

e siroma cime se ti bavis...

Meni se ne čini ni da si ti prebogata duhom ako te nije mrzelo da prekucavaš tekst sa fotke da bi rekla nešto vrlo plitko, tačnije ništa.

U stvari podležeš niskim strastima i samo si zajedljiva i bezobrazna na poprilično primitivan način.
bladerunner92 bladerunner92 09:23 24.04.2015

Re: Облине без шестара и лењира

Milan Novković


moguce...
freehand freehand 08:43 21.04.2015

Upropastila te Fros

Da si nastavio da piješ, lunjaš, sviraš i da si se još levelapovao nekom gudrom - kakav bi bitnički pesnik i pisac dva nedovršena romana od tebe bio...
I sad bi mogao
a) da ležiš na lokalnom groblju a da te posle trećeg nameštaja drugari na tim proslavama pominju kao sjajnog a prerano sagorelog i ugaslog umetnika-meteorita, ili
b) da ih sve, grebući se za cigarete smaraš pričama o veličini svog nekadašnjeg a neprepoznatog talenta ugušenog u lavirintima Sistema.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:56 21.04.2015

Re: Upropastila te Fros

Никад није касно да се не доврше два романа.
tyson tyson 19:40 25.04.2015

Re: Upropastila te Fros

Никад није касно да се не доврше два романа.

Za to nikada nije kasno


iqiqiq iqiqiq 08:43 21.04.2015

Sjajno

hvala na tekstu, potvrdjuje da ocene nisu merilo znanja ni sposobnosti
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:56 21.04.2015

Re: Sjajno

Како не потврђују, па имао сам петицу из Геометрије?
iqiqiq iqiqiq 09:01 21.04.2015

Re: Sjajno

marco_de.manccini
Како не потврђују, па имао сам петицу из Геометрије?

a iz literature 2, pa pišeš ovakav tekst
myredneckself myredneckself 09:09 21.04.2015

Re: Sjajno

Кад данас видим клинца у кафићу како пије пиво и завија дуван, а на столу му је Колаковски, знам да је све у најбољем реду -- очигледно, неко верује у њега, а један је довољан.

Ave, Froske!

Da li ona zna da si danas univerzitetski profesor?
Ako ne zna, mislim da bi joj bilo veoma drago da to čuje.

Edit: Istina, i samo jedan je nekad dovoljan.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:45 21.04.2015

Re: Sjajno

marco_de.manccini
Како не потврђују, па имао сам петицу из Геометрије?


I keca iz marksizma.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:46 21.04.2015

Re: Sjajno

И то што кажеш, двострука потврда.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:49 21.04.2015

Re: Sjajno

Da li ona zna da si danas univerzitetski profesor?

Наравно, Ред, ми отада не кријемо такве ствари једно од другог.
myredneckself myredneckself 11:16 21.04.2015

Re: Sjajno

marco_de.manccini
Da li ona zna da si danas univerzitetski profesor?

Наравно, Ред, ми отада не кријемо такве ствари једно од другог.

Super.
Ovako mi još niko nije skratio nick.
qqriq qqriq 22:14 21.04.2015

Re: Sjajno

ми отада не кријемо такве ствари једно од другог.

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:11 21.04.2015

.

izgleda da je prof. Fros kriva, što voliš džez ..sasvim dovoljno od nje



tasadebeli tasadebeli 10:53 21.04.2015

Re: .

stefan.hauzer
izgleda da je prof. Fros kriva, što voliš džez ..sasvim dovoljno od nje






Ц! Јок, море! За џез је крива математика... Увек је математика крива за џез... Ја ти кажем...

1, 2, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 1, .... Одох у школу, радим поподне...


stefan.hauzer stefan.hauzer 11:27 21.04.2015

Re: .

Ц! Јок, море! За џез је крива математика... Увек је математика крива за џез... Ја ти кажем...

profesorka matematike, heloouu
tasadebeli tasadebeli 05:49 22.04.2015

Re: .

stefan.hauzer
Ц! Јок, море! За џез је крива математика... Увек је математика крива за џез... Ја ти кажем...

profesorka matematike, heloouu



Чиме год, мува је мува!
krkar krkar 11:37 21.04.2015

Mi prvoborci

Прво, за разлику од многих гребатора о систем који се сада праве Тоше, ја сам потпуно сâм на својим плећима изнео борбу против комунизма, одбацивши и поразивши његову идеологију још кад ми је било петнаест -- ништа, ништа, изволите и други пут.


Molim te da se sa tako amaterskim - i okasnelim - zaslugama ne guraš među nas prvoborce! Mene su u trećem osnovne izbacili iz Saveza pionira!

Doduše odmah su me i vratili kad je otišla moja baba da učiteljici objasni neke stvari. Ona, sirota, lubenicu nije jela što je crvena ali nije htela da dozvoli da joj neko maltretira unuka!

Kud bi mi kraj bio da baba nije insistirala! Imao bih biografiju kakvu niko nikad imao nije disident od osme godine.

I onda su se, redom, pojavile dve moje Frosine. Prva me na pola trećeg razreda preuzela od rusofilske budale koja me je godinu i po maltretirala KAKO nemaš babu i dedu na selu, SVI imaju babu i dedu na selu, je l' tako, deco... i mesec-dva kasnije bio sam aktivan na času i zainteresovan za sve predmete.

A onda sam u petom dobio razrednu, Branu, divnu ženu (odem do nje i danas, retko, trebalo bi češće) koja je jednom hiperaktivnom detetu posvetila dovoljno pažnje, mnogo više nego što se od nje formalno zahtevalo, slala ga na takmičenja, davala mu da priprema čas i drži predavanja... i tako me napravila relativno normalnim. Da bi kasnije preuzela i moga mlađeg brata od njegove tadašnje razredne, neopevane budale, i isto čudo napravila i sa njim.

Naravno, to je bio izuzetak, takvi se profani potrefe kao slučaj ili slučajnost. Prosek je bila ona koja me maltretirala što nemam dedu i babu na selu ili nastavnik fizičkog koji je hteo da me obori na popravni što nisam mogao da preskočim zadatu visinu u skoku u vis (a nikada nam nije individualno objasnio tehniku) - u godini u kojoj sam bio 2. i 3. u republici a 6. i 9-16. u Jugoslaviji u plivanju!!!
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:52 21.04.2015

Re: Mi prvoborci

Сад иде она сцена из Ајкуле, ја скидам мајицу и показујем ожиљак -- а види, види, ја нисам ни чекао да ме избаце, ја сам се сâм отписао из Социјалистичке омладине, лепо сам им рекао "не дам новац за чланарину, јер сам већ члан Несоцијалистичке омладине и не могу сад да плаћам на два места".
milisav68 milisav68 12:13 21.04.2015

Re: Mi prvoborci

marco_de.manccini
Сад иде она сцена из Ајкуле, ја скидам мајицу и показујем ожиљак



JJ Beba JJ Beba 12:15 21.04.2015

Re: Mi prvoborci

Сад иде она сцена из Ајкуле, ја скидам мајицу и показујем ожиљак

ili
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:28 21.04.2015

Re: Mi prvoborci

Шта се вас двоје правите модерни па постављате Смртоносно оружје, као не сећате се Ајкуле, нисте тих годишта, а?
JJ Beba JJ Beba 16:21 21.04.2015

Re: Mi prvoborci

marco_de.manccini
Шта се вас двоје правите модерни па постављате Смртоносно оружје, као не сећате се Ајкуле, нисте тих годишта, а?

čuj ne sećam. sećam se svakog sekunda gledanja filma u onom bioskupu kod starog merkatora, mislim da se zvao jugoslavija?
milisav68 milisav68 17:07 21.04.2015

Re: Mi prvoborci

JJ Beba
marco_de.manccini
Шта се вас двоје правите модерни па постављате Смртоносно оружје, као не сећате се Ајкуле, нисте тих годишта, а?

čuj ne sećam. sećam se svakog sekunda gledanja filma u onom bioskupu kod starog merkatora, mislim da se zvao jugoslavija?

Ja sam to potisnuo iz sećanja.

Meni taj film nije bio strašan (ne znam zašto), ali zato od "Predskazanja" nisam mogao da se povratim mesec dana.
JJ Beba JJ Beba 12:08 21.04.2015

rizla

Кад данас видим клинца у кафићу како пије пиво и завија дуван, а на столу му је Колаковски, знам да је све у најбољем реду



freehand freehand 12:12 21.04.2015

Re: rizla

JJ Beba
Кад данас видим клинца у кафићу како пије пиво и завија дуван, а на столу му је Колаковски, знам да је све у најбољем реду




A kad mu je na stolu pevaljka?
JJ Beba JJ Beba 12:16 21.04.2015

Re: rizla

freehand
JJ Beba
Кад данас видим клинца у кафићу како пије пиво и завија дуван, а на столу му је Колаковски, знам да је све у најбољем реду




A kad mu je na stolu pevaljka?

kinki
mara92 mara92 12:54 21.04.2015

Марко,

Диван текст и омаж професорима, наставницима, како год...али само оним правим, посвећеним...баш сам уживала...

пс. бај д веј, ако смем да признам: не подносим математику, ни физику...
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:55 21.04.2015

Re: Марко,

О, илегалац, I shell say this only once, прозујиш и нестанеш једном у сто година.
pape92 pape92 13:04 21.04.2015

Na, na, na, na, na, na, nastavnice

Svetom brode hiljade Manćinija, što matematičara zbog Fros, što genetičara zbog Biologičarke, što fizičara zbog naprimer Emike ili Franka, i tako dalje. Ko zna, možda ima i pravnika ili ekonomista. Fascinira kako nam odabir onoga čime ćemo se baviti u životu (ili bar završiti škole za to bavljenje) zavisi od nastavnika.

Opet, znajući da je to tako, mnogo nastavnika ne ulaže entuzijazam u nastavu. Mogu da utiču na sudbine, ali to ne rade. Nađe se po neko koji se još drzne da se žali kako mu život prolazi bez smisla.
mirelarado mirelarado 15:42 21.04.2015

Re: Na, na, na, na, na, na, nastavnice

Svetom brode hiljade Manćinija, što matematičara zbog Fros, što genetičara zbog Biologičarke, što fizičara zbog naprimer Emike ili Franka, i tako dalje. Ko zna, možda ima i pravnika ili ekonomista.


И језичара због Кристине, латинке... :)

Kraja Kraja 13:15 21.04.2015

...moram da ispravim...

...ove muzicke greske...



...pre mnogo decenija sam ga gledao, ali sa druge strane katedre...
...opetovano gledanje pre par nedelja je bilo interesantno....
st.jepan st.jepan 13:50 21.04.2015

Šami

Profesor Šamatović, legendarni Šami, "fizičar" iz Druge beogradske:
"Nemaš ti Stjepane pojma, evo tebi jedan".
Svi se smejali. I on se smejao. I ja se smejao...
OK, još jedna od uvrnutih Šamijevih šala. Smatralo se naime da sam, za razliku od drugih predmeta, fiziku i matematiku znao jako dobro.

Inaće, Šamiju sam bio simpatičan. Čak je po meni nazvao mernu jedinicu za toplotu:
"Voda ključa na 100 stjepana".

Brzo sam na tu epizodu zaboravio - imao sam tada pametnija posla.
Ni tome što me više nijednom nije prozvao, nisam pridavao značaj.

A na kraju godine, u mojoj knjižici onaj isti zajebantski kec.
Još ne kapiram zašto se uopšte nisam bunio.
Valjda jer sam tu vrstu brutalnog humora oduvek cenio.
I jer sam tripovao da mu, ne buneći se, zajebanciju vraćam.
Sem toga, bio sam navikao da dobijam manje, a i znao sam da ću na Akademiju, pa me za ocene boleo stojko.
Jedino me smorilo što sam u Beograd na popravni morao pre no što se na Hvar sručila ona čuvena "prima pioggia di agosto", koja (nemilosno ali pravedno) presuđuje da je kupanjcu, i uopšte, svakoj uživanciji, došao prirodni kraj.
st.jepan st.jepan 20:41 21.04.2015

Re: Šami

Uviđam, profesor Šamika iz mog prethodnog komentara, nije pravi lik za vaj blog, mada je njegova brutalna šala itekako uticala na moje sazrevanje - učinila me otpoprnijim na kasnija životna sranja i svakojake nepravde, naučila me da iskuliram apsurd.

Jedan drugi profesor međutim, iz jedne druge moje gimnazije - Prve beogradske, ovde mnogo bolje paše.

Dragoljub Ignjatović, profesor srpskohrvatskog, inače pesnik i disident, koji je sedamdesetih čak fasovao robiju, bio je skurčen depresivac - neprijatno oštar, vrlo neugledan i strašno kratkovid, pa ipak, svi smo ga u hipu zavoleli.

Njegova predavanja o Disu, Kafki, Gogolju, čak i najbeznadniji retardi slušali su otvorenih ustiju.
Za većinu, bio je prvi intelektualac s kojim su došli u kontakt.

Skoro ništa do tada nisam čitao, a posle, čitao sam baš dosta. Kao i mnogi od onih koji su imali sreću da im za profesora dopadne on.

Na prvom času jedva je promrmljao svoje ime i odmah krenuo da nam diktira tekst Gorkog o malograđanštini. Na sledećem, zadao nam je da nešto sami napišemo, i skoro svima podelio jedinice. Na trećem, objasnio je zašto. Tu njegovu tiradu o intelektualnoj lenjosti, podaništvu, foliranju i fraziranju, nikada neću zaboraviti.

Nažalost, brzo su ga iz gimnazije najurili - nije se uklopio u "kolektiv".
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:59 21.04.2015

Re: Šami

Не знам да ли знаш за ове детаље о Игњатовићу и Срђи Поповићу (чланак је из седамдесетих).

ЛИНК
st.jepan st.jepan 23:59 21.04.2015

Re: Šami

marco_de.manccini
Не знам да ли знаш за ове детаље о Игњатовићу и Срђи Поповићу (чланак је из седамдесетих).

ЛИНК

Hvala ti za link, nisam to čitao, ali detalji o slučaju Ignjatović-Popović koji se tu navode, mahom su mi poznati.
Dabome, ono "Ignjatović, second-class poet", teško mi je da prihvatim - bio mi je više nego značajan.
Mnogo godina kasnije, kad smo povodom nekog mog projekta razgovarali telefonom, to sam mu i rekao. Naravno, nije me se setio (predavao mi je samo jedno polugođe), i bio je krajnje uzdržan, ali osetio sam da mu je bilo drago što je u nekome ostavio tako dubok trag.
Umro je, nažalost, 2006.
jinks jinks 14:21 21.04.2015

...

Nekad je mozda dovoljno i da sam verujes u sebe.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:08 21.04.2015

Re: ...

Могуће, али ја нисам Џони Штулић.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:29 21.04.2015

.

nisam sigurna da je danas uopšte moguće da ti (maloletno) dete (sa maloletnim drugarima) ide kod profesorke na gajbu da slušaju ploče (čak i kada zaista samo to i rade :) a da o tome ništa ne znaju roditelji i direktor škole, profesorka može da izgubi posao zbog toga, pa i licencu. vreme se promenilo. što kaže moj drugar stanko, nekad sam sa drugarima letovao na celoj jadranskoj obali, dva meseca se šetamo od plaže do plaže, krenemo od istre i završimo u dubrovniku, i onda se stopom vraćamo kući, pa dokle god put da traje. svaki dan bi im drugi kelner, u drugom mestu, donosio kafu i krofne na plažu, da ih probudi. danas bi te orobili, pretukli, možda i bubreg uzeli.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:42 21.04.2015

Re: .

a da o tome ništa ne znaju roditelji i direktor škole

Није била тајна уопште.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:53 21.04.2015

Re: .

Није била тајна уопште.

pa i ne mislim da je bila tajna, nego da bi danas moralo to da se podvede pod neki "aktiv", da se traži odobrenje. nekada je to bilo mnogo opuštenije, a i postojalo je poverenje između roditelja-đaka-škole.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:56 21.04.2015

Re: .

Па цео блог и јесте о поверењу : )
reanimator reanimator 16:17 21.04.2015

Re: .

što kaže moj drugar stanko, nekad sam sa drugarima letovao na celoj jadranskoj obali, dva meseca se šetamo od plaže do plaže, krenemo od istre i završimo u dubrovniku

???
Poruči stanku da ništa taj nije video...
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:20 21.04.2015

Re: .

Зависи, можда су ипак ишли преко Мљета.
JJ Beba JJ Beba 16:28 21.04.2015

Re: .

BebaOdLonchara
nisam sigurna da je danas uopšte moguće da ti (maloletno) dete (sa maloletnim drugarima) ide kod profesorke na gajbu da slušaju ploče (čak i kada zaista samo to i rade :) a da o tome ništa ne znaju roditelji i direktor škole, profesorka može da izgubi posao zbog toga, pa i licencu. vreme se promenilo. što kaže moj drugar stanko, nekad sam sa drugarima letovao na celoj jadranskoj obali, dva meseca se šetamo od plaže do plaže, krenemo od istre i završimo u dubrovniku, i onda se stopom vraćamo kući, pa dokle god put da traje. svaki dan bi im drugi kelner, u drugom mestu, donosio kafu i krofne na plažu, da ih probudi. danas bi te orobili, pretukli, možda i bubreg uzeli.

nema šanse, nekada smo u vrećama spavali na plaži u dubrovniku ili na onim mitskim u kanu -puna plaža spavača. danas, čujem, da je zabranjeno, kažnjavaju, ganjaju.
bile pune benzinske pumpe mamurnih stopera/ki koji se umivaju peru zube.... danas jedva sretneš nekog stopera na putu.
ipak ima i danas čari putovanja loukost letovima, interejl kartama, kauč servisima.
blogovatelj blogovatelj 16:31 21.04.2015

Re: .

svaki dan bi im drugi kelner, u drugom mestu, donosio kafu i krofne na plažu, da ih probudi. danas bi te orobili, pretukli, možda i bubreg uzeli.


Pre si smeo svuda leć' ali nisi smeo svašta reć'
zilikaka zilikaka 19:08 21.04.2015

Re: .

nekada smo u vrećama spavali na plaži...


I na željezničkim stanicama. I putovali na grupnu kartu, s popustom.
Tu grupnu kartu nam je obezbeđivao takođe naš profesor, koji je bio nešto u nekakvom SIZ-u, pa onda za raspust dođemo nas nekoliko i tugaljivo ga zamolimo da nam overi spisak da smo ekskurzija. A spisak sastavljen prethodne večeri u gradu, od onih koji su se zadesili da im odgovara termin.

Sekretarica sluša priču i sva u zabezeku kako se to sme, a on onako opušten, ko što je uvek bio:
Hajde Nado, nemoj da komplikuješ. Kako da ne učinimo deci da idu na more? Vidiš da im treba.

Da, i on je bio od onih čiju vrednost shvatiš tek kad odrasteš.
Predavao analizu i algebru, i bez mnogo pompe nas odlično istrenirao, sve lagano i sitnim koracima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:08 21.04.2015

Re: .

BebaOdLonchara
nisam sigurna da je danas uopšte moguće da ti (maloletno) dete (sa maloletnim drugarima) ide kod profesorke na gajbu da slušaju ploče (čak i kada zaista samo to i rade :) a da o tome ništa ne znaju roditelji i direktor škole, profesorka može da izgubi posao zbog toga, pa i licencu. vreme se promenilo. što kaže moj drugar stanko, nekad sam sa drugarima letovao na celoj jadranskoj obali, dva meseca se šetamo od plaže do plaže, krenemo od istre i završimo u dubrovniku, i onda se stopom vraćamo kući, pa dokle god put da traje. svaki dan bi im drugi kelner, u drugom mestu, donosio kafu i krofne na plažu, da ih probudi. danas bi te orobili, pretukli, možda i bubreg uzeli.

Нешто ово не изгледа као тачно.
Снежана са Блога цео свет обилази бициклом, и то сама, без већих проблема. За њу су те некадашње споменуте путошествије играчкица за децу.

Често онај који свуда види проблеме управо на њих наилази. Људи су као огледала, најчешће: узвратиће ти оном енергијом којом им приђеш.

Наравно, не сви. Већина -- да.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:57 21.04.2015

Re: .

Снежана са Блога

snežana sa bloga je punoletna, i zna kako da hendluje situacije i zna gde ide i na šta može da naleti, spremna je. moj drug stanko je u vreme krstarenja sa drugaima po jadranu bio maloletan.
dete ne mora da vidim problem u čiki-sa-čokoladicom, pa da padne od zlikovca. danas prosto nije isto kao što je bilo onda. ljudi su verovali jedni drugima, danas niko nikom ne veruje.
predatortz predatortz 20:02 21.04.2015

Re: .

danas prosto nije isto kao što je bilo onda. ljudi su verovali jedni drugima, danas niko nikom ne veruje.


Mislim da je samo informacija brža i dostupnija, pa se stie utisak da se loše stvari događaju češće nego ranije. Dok sam radio u policiji šnjufao sam po statistikama, bilo mi to zanimljivo. Procentualno, bilo je više dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta sedamdesetih i osamdesetih, nego devedesetih. Ograničavam se na podatke iz centra u kojem sam ja radio. No, verujem da je sličan trend bio i u ostalim centrima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:18 21.04.2015

Re: .

BebaOdLonchara
dete ne mora da vidim problem u čiki-sa-čokoladicom

Ово не разумем баш: дете-летује само-а чика са чоколадицом комбинација ми не изгледа баш вероватно, па ни то крстарење -- то је за пунолетне, скипер брода мора да има дозволу и довољно година за њу. Све ти је ово конфузно, нема баш много утемељења. Бубрег-овооно прича тек, мојој је другарици бубрег заиста стигао из Хрватске, али зато што Хрватска има најуспешнију донорску мрежу у Европи, тако некако, па се ријечки мотоциклиста слупао, па оде његов бубрег Ани -- али, тако је хтео и он, донор, изјашњвао се као донор, а и тамо је закон другачији.

Гледај на људе позитивно.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:22 21.04.2015

Re: .

predatortz
danas prosto nije isto kao što je bilo onda. ljudi su verovali jedni drugima, danas niko nikom ne veruje.


Mislim da je samo informacija brža i dostupnija, pa se stie utisak da se loše stvari događaju češće nego ranije. Dok sam radio u policiji šnjufao sam po statistikama, bilo mi to zanimljivo. Procentualno, bilo je više dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta sedamdesetih i osamdesetih, nego devedesetih. Ograničavam se na podatke iz centra u kojem sam ja radio. No, verujem da je sličan trend bio i u ostalim centrima.

Слика говори више него 1000 речи:



P.S.
Dok sam radio u policiji šnjufao sam po statistikama, bilo mi to zanimljivo.

Хе, какав си ти перверзњак! А јеси ли и деци чоколаду???
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:53 21.04.2015

Re: .

Гледај на људе позитивно.

jbt, brajo, kako si uspeo sve tako da sumanuto da povežeš, i da uguraš i drugaricu i hrvatski zdravstveni sistem...??
nevrmajnd, ali stvarno.
Procentualno, bilo je više dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta sedamdesetih i osamdesetih, nego devedesetih

a šta je sa organizovanim kriminalom, pedofilijom, sextrafekingom..? jel i toga bilo više ranijih decenija?
a i ranije profani nisu tražili da dobiju status službeog lica.

sve to nije važno za ova razgovor, želela sam reći da ne možeš da spavaš na plaži bez straha da te ne kazne (a modao si ranije), ne možeš da spavaš u parku, policija te otera, ne možeš tek tako da odeš profanki ili profanu na gajbu, mora zvanično da se zna zašto se ide kod nje, i zašto ta nastava ne može da se drži u školi? pa zar nije osuđen onaj profan što je na kališu držao "čas u prirodi"?
predatortz predatortz 21:55 21.04.2015

Re: .

a šta je sa organizovanim kriminalom, pedofilijom, sextrafekingom..? jel i toga bilo više ranijih decenija?


Bilo. Nešto je bilo pod kontrolom svemoguće Partije, nešto se bacalo pod tepih. Koliko je beba 'ukradeno' iz bolnica u SFRJ? Gde ćeš veći i bezdušniji kriminal?!

želela sam reći da ne možeš da spavaš na plaži bez straha da te ne kazne (a modao si ranije),


A zašto bih spavao na plaži? A ne sećam se ni da se baš tako lako moglo. Recimo, nas je na ekskurziji u Novigradu čuvala policija oko depadansa. Razlog? Došli Bosanci! Što Bosanci nisu pravili sranja, to nema veze...

ne možeš tek tako da odeš profanki ili profanu na gajbu, mora zvanično da se zna zašto se ide kod nje, i zašto ta nastava ne može da se drži u školi?


Ovo mi zvuči prilično logično. Šta, kog đavola, klinci imaju da traže kod profesora na gajbi?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:06 21.04.2015

Re: .

A zašto bih spavao na plaži?

jer imaš vreću za spavanje, i tako želiš, a i džabe je. ono, ja volim vino, ti pivo.
Šta, kog đavola, klinci imaju da traže kod profesora na gajbi?

muziku, knjige i razgovore koje nemaju kod kuće, npr. ne može da se objasni, jer je drugačije vreme. ne samo zbog manjka poverenja i gubitka autoriteta.
ps. mrzi me da se nastavljam, idem da čitam jedan norveški horor-triler. posle krlovog bloga baš leži. :)
predatortz predatortz 22:08 21.04.2015

Re: .

ps. mrzi me da se nastavljam, idem da čitam jedan norveški horor-triler. posle krlovog bloga baš leži. :)


Ma, ni meni tema nije baš 'zapaljiva'. Pričamo... Nako, što bi rekli moji Bosančerosi.
zilikaka zilikaka 22:12 21.04.2015

Re: .

A zašto bih spavao na plaži?



SAD si me razočarao!

predatortz predatortz 22:16 21.04.2015

Re: .

zilikaka
A zašto bih spavao na plaži?



SAD si me razočarao!



Nakon svega, dugo sam imao teoriju:

Više volim kvadratni metar asfalta, nego sve vukojebine ovog sveta!

Onda sam se opet vratio majci prirodi.

Na plaži nismo spavali, ali se kampovalo po Jadranu - ohohoooo!
Toperov ranac na leđa, na voz do Ploča, pa gde te noge odnesu...
zilikaka zilikaka 22:17 21.04.2015

Re: .

muziku, knjige i razgovore koje nemaju kod kuće, npr. ne može da se objasni, jer je drugačije vreme. ne samo zbog manjka poverenja i gubitka autoriteta.


Klinci bre traže uzore. Zar nije lepše da ih nađu među pozitivcima iz svoje najbliže okoline nego recimo na estradi?

A iz ono malo ličnog iskustva u prosveti, mogu ti reći da kad osete da su nekom važni i kao osobe, ne samo kao broj u dnevniku, tad često daju sve od sebe.

Mislim da je blog upravo o tome.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:18 21.04.2015

Re: .

A iz ono malo ličnog iskustva u prosveti, mogu ti reći da kad osete da su nekom važni i kao osobe, ne samo kao broj u dnevniku, tad često daju sve od sebe.

to je i moje iskustvo.
qqriq qqriq 22:19 21.04.2015

Re: .

kad osete da su nekom važni i kao osobe, ne samo kao broj u dnevniku, tad često daju sve od sebe.

Mislim da je blog upravo o tome.


DA
zilikaka zilikaka 22:20 21.04.2015

Re: .

Toperov ranac na leđa, na voz do Ploča, pa gde te noge odnesu...


Ja imala neki plavi ogroman šipkaš. Kupljen od Poljaka.
Bio je toliki da sam cela u njega mogla da stanem, a proputovao daleko više od mene.
Nema ko ga nije rabio.
predatortz predatortz 22:23 21.04.2015

Re: .


Ja imala neki plavi ogroman šipkaš. Kupljen od Poljaka.


Žuti, Toperov, majica sa britanskom zastavom, engleske vojne čizme, petstokec, oči plavlje od mora ( rekla jedna Mostarka )... Ih, mladosti!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:25 21.04.2015

Re: .

engleske vojne čizme

leti? sine, kad se izuješ, a mostarka padne u nesvest (a ti mislio zaljubila se )
predatortz predatortz 22:27 21.04.2015

Re: .

BebaOdLonchara
engleske vojne čizme

leti? sine, kad se izuješ, a mostarka padne u nesvest (a ti mislio zaljubila se )


Sve za pank!

Uzgred, vojna čizma je keva za dugo hodanje! Za sve sezone.
mirelarado mirelarado 22:29 21.04.2015

Re: .

Uzgred, vojna čizma je keva za dugo hodanje! Za sve sezone.


A како се изува? Шпахтлом?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:30 21.04.2015

Re: .

Uzgred, vojna čizma je keva za dugo hodanje! Za sve sezone.

imaš sada bolje varijante, mekše, otporne na kišu, udobne, ono, neće te ostaviti na putu. :)
(doduše, posle jedno 12 sati, isto mirišu k'o vojničke.
predatortz predatortz 22:31 21.04.2015

Re: .

mirelarado
Uzgred, vojna čizma je keva za dugo hodanje! Za sve sezone.


A како се изува? Шпахтлом?


Jok, bre! Bitna je samo dobra čarapa, pamuk da bude i nema problema. Vunena je, doduše, najbolja ali je teško odvajati ribe kad si u njima.
Atomski mrav Atomski mrav 01:14 22.04.2015

Re: .

Uzgred, vojna čizma je keva za dugo hodanje! Za sve sezone.

Jes' kad je dobro razgažena. Zbog novih čizama sam u vojsci slomio kost u stopalu. Mada, ne žalim se - bio sam na kućnom lečenju deset dana a posle toga jedno dva meseca na poštedi a koska je lepo srasla sama od sebe...
rade.radumilo rade.radumilo 09:08 22.04.2015

Re: .

Procentualno, bilo je više dela iz oblasti krvnih i seksualnih delikta sedamdesetih i osamdesetih, nego devedesetih. Ograničavam se na podatke iz centra u kojem sam ja radio. No, verujem da je sličan trend bio i u ostalim centrima.


Verovao ili ne, ukupna količina nasilja u svetu je u konstantnom padu. Čista statistika. Da se recimo II sv. rat vodio na način (sa aspekta nasilja, ne tehnike) kako su se vodili srednjovekovni ratovi, broj poginulih bi premašio milijardu.
Šta više, količina nasilja u kriminalu u celom svetu je takođe u konstantnom padu.
Količina nasilja je u porastu jedino u gradovima koji naglo rastu. Kada se taj rast uspori i situacija sa urbanizacijom stabilizuje, dolazi do opadanja nasilja.


JJ Beba JJ Beba 13:35 22.04.2015

Re: .

sve to nije važno za ova razgovor, želela sam reći da ne možeš da spavaš na plaži bez straha da te ne kazne (a modao si ranije), ne možeš da spavaš u parku, policija te otera, ne možeš tek tako da odeš profanki ili profanu na gajbu, mora zvanično da se zna zašto se ide kod nje, i zašto ta nastava ne može da se drži u školi? pa zar nije osuđen onaj profan što je na kališu držao "čas u prirodi"?

potpuno razuem bebu šta priča, i u pravu je. svet se promenio.
danas jedva da možeš bezbedno da putuješ stopom. moja drugarica i ja smo kao backpackerke prepičile evrpu nekol'ko puta stopom, sapavle u vrećama po plažama, pumpama,gdegod, putovale kamionima, i čime sve ne, bez ikakvog rizika. puna evropa tada bila stopera. sada hapse stopere, ne daju im da spavaju na plažama, sumnjivi su, pojavio se terorirazam pa sumnju izaziva svaki ranac.
svet se promenio a s njime i profesori
JJ Beba JJ Beba 13:37 22.04.2015

Re: .

Ja imala neki plavi ogroman šipkaš. Kupljen od Poljaka.

jao hahaha imala sam i ja šipkaš, sva sam bila modra od njega.
a promenila sam ih vazda
svim backpackerima pozdrav
freehand freehand 13:41 22.04.2015

Re: .

JJ Beba
Ja imala neki plavi ogroman šipkaš. Kupljen od Poljaka.

jao hahaha imala sam i ja šipkaš, sva sam bila modra od njega.
a promenila sam ih vazda
svim backpackerima pozdrav

Šta modra, bre? Onda je bio krš od ranca. Ja sam imao neki mnogo dobar, te šipke su keva za dugo pešačenje i spas za kičmu.
Ali ona sreća kad mi kum iz Dojčlanda donese nekakvu izraeslku vojnu vreću za džmijenje... Lele! Tanka, noću greje fantastično, danju nije u njoj vruće. Kakav je to haj-tek bio!
I Bog da poživi Poljake sa svim širirtusnim rešoima i kamperskom opremom!
JJ Beba JJ Beba 13:45 22.04.2015

Re: .

leti? sine, kad se izuješ, a mostarka padne u nesvest (a ti mislio zaljubila se )

i vunene, okamnenjene čarape

na jednom od mojih poutovanja jedan naš drugar, danas poznati bubnjar, koji je putovao takvim coluklama i vunenim čarapama, povredio nogu i morao u nemačkoj kod lekara i ni za živu glavu nije hteo da skine cipele. švester Krista sećate se klinike švarcvald nasrnula na kolegu bacpacekra da se izuje on neda ..jedva da izuli, a kad su ga izuli, niko nije hteo da mu previje nogu :)))


JJ Beba JJ Beba 13:48 22.04.2015

Re: .

to je bilo dok nisam našla ranac taman za mene, šerpa plavi, sa šipkama, fenomenalan. kasnije sam ga ritualno proklonila ćerki koja jedno leto putovala sa njim.
današnji backpack ranci su fenomnalni
predatortz predatortz 13:50 22.04.2015

Re: .

i vunene, okamnenjene čarape


To se kaže 'verne čarape'!
Izuješ ih, spustiš pored kreveta, a one te, u stavu mirno, čekaju da ih opet obuješ.

Šalu na stranu, ko god je dugo pešačio zna da je čizma keva.
freehand freehand 13:52 22.04.2015

Re: .

današnji backpack ranci su fenomnalni

Pre par meseci sam sa suzama u očima bacio jedan posle dvadeset godina: bratesestro, šta je taj i kuda sve preneo i proneo... Od salomonki do alata. Džbg.
zilikaka zilikaka 18:31 22.04.2015

Re: .


I Bog da poživi Poljake sa svim širirtusnim rešoima i kamperskom opremom!


Upravo!

Pre par meseci sam sa suzama u očima bacio jedan posle dvadeset godina:


Komšija, moj mora da je negde na tavanu, uredno zapakovan.
Tako, nekih dvadesetak godina.
Poslednje putovanje koje pamti je bilo spektakularno, al po drugom osnovu.

No, htedoh da kažem, ako ti kadgod zatreba, slobodno da se javiš.
...i nek priča Beba šta oće, odličan za kičmu.
niccolo niccolo 18:43 22.04.2015

Re: .

I Bog da poživi Poljake

Kakav je ovo seksizam, a Poljakinje?
predatortz predatortz 18:55 22.04.2015

Re: .

niccolo
I Bog da poživi Poljake

Kakav je ovo seksizam, a Poljakinje?


Njih da poživi i umnoži!
freehand freehand 16:04 21.04.2015

Problem

Imamo sedamnaestogodišnjaka. Ne manjkaju alkohol i cigare, kečevi, dvojke i trojke. A imamo i neke tužne, usamljene i nedirunte knjige.

Pitam za Kolakovskog.
arianna arianna 17:43 21.04.2015

Re: Problem

Кад данас видим клинца у кафићу како пије пиво и завија дуван, а на столу му је Колаковски, знам да је све у најбољем реду -- очигледно, неко верује у њега, а један је довољан.


Ovo mi je toliko nadrealna i filmska scena, da nemam reči. Ako si negde video klinca kako pije pivo, zavija duvan i nosi Kolakovskog, svaka čast.

a sem toga: kako, moliću lepo, jedan pa da bude dovoljan?

dva je dovoljan..... jedna lasta ne čini proleće i takoto

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana