Društvo| Filozofija| Hronika| Politika

Prebiti ministra

Neven Cvetićanin RSS / 07.05.2015. u 16:51

Nasilje je konstanta ljudske istorije. Od pećinskog doba sve do doba lasera i svemirskih brodova. Ljudski rod je možda napredovao u tehničkim postignućima i otkrivanju univerzuma, ali su mu navike ostale nepopravljivo iste. Nasilje je nekad stihijsko, kao u doba kada su se jurili čopori naših šarmantno violentnih prapredaka. Nekad nije i ne mora da bude. Država kao institucija je izmišljena upravo zato da nasilje ne bude stihijsko, već da u njemu bude reda i da njega budu pošteđeni oni koji hoće da mirno žive i rade, a da se nad svima drugima primenjuje uz pomoć pravnih obrazaca i po zakonu. Pravna država je jedno od najvećih dostignuća civilizacije. Država kao šerif. Ugledni ljudi sa kredibilitetom kao sudije, ne u svoje lično, već u ime sistema. U takvom sistemu bilo ko, šta god mislio o nekome drugome, mora da drži ruke u džepovima, a da "pesničenje" ostavi državi. U Srbiji su u proteklih nekoliko dana napadnuti u malom, tipično našem, lokalnom, pesničenju jedan ministar (Tasovac) i jedan pomoćnik ministra (Šuvakov) i, ako je verovati medijima, izvukli su deblje krajeve. Ima onih koji se slade, ima onih koji se groze, ima raznih mišljenja, jer mi - ko mi - o svemu mislimo u sto kolona. Međutim, šta god ko mislio - ovo je jako loše za sistem. Koji upravo muku muči, već bezmalo decenijama, da se legitimiše kao sistem u pravom značenju te reči. U kojem će se svi građani osećati sigurno.

Dok druge države muku muče sa projekcijama GDP-ija (ili ako neko više voli BDP-a), dok su glavni problemi kome će i kako prodati gas, mercedese, rakete, ili bilo šta što je neko spreman da plati - mi muku mučimo sa bazičnim stvarima i to pokazuju pomenuti slučajevi prebijanja državnih funkcionera. Nisu državni funkcioneri cvećke, ima tu raznog sveta, već po logici posla. Ali to svakako ne znači da treba da postanu vreće za udaranje po slobodnoj proceni slobodnih strelaca. Jer to vodi u anarhiju. A u anarhiji niko nije siguran, jer u njoj prirodno oni najjači imaju najveći "zahvat" u bezbednost drugih. Čitajte Hobsa (znam, reći će odma sad anarhisti, anarho-liberali i ostala bratija - a što ne bi čitali Rusoa, ili Loka, ili bilo koga drugoga ko tvrdi da ljudi u prirodnom stanju žive mirno i na rajskim ostrvima). Ja kažem - čitajte Hobsa i iskreno kažem da ne verujem da je prirodno stanje - rajsko stanje mira i spokoja. Da jeste ljudi bi živeli u raju, već ovde na zemlji, a najčešće vidimo da to nije slučaj. I ne treba za to bilo šta da se čita, već samo da se dobro otvore oči i uši. Čisto induktivno iskustvo. I ne pomažu tu bilo kakve apstraktne dedukcije - tipa ljudi su ovakvi ili onakvi. Nisu ljudi ni dobri ni loši, ne treba suditi o njima na kraj srca, ili na kraj mozga. Postoje tu razne mogućnosti. Zapravo ljudi su u određenom modu zavisno od sistema u kome žive. Pa su ljudi u urednim sistemima - uredni. I obrnuto - ljudi u neurednim sistemima su neuredni. Ali u svim sistemima naprosto postoji potreba za pravilima, predvidljivošću i time da neko može da mirno okrene leđa drugom čoveku, a da ne očekuje baš udarac u vrat. Potreba za sigurnošću je arhetipska ljudska potreba. Žene tek u ovoj materiji da ne pominjemo.

Šalu na stranu, čak su i žestoki momci sa asfalta Nju Jorka, Čikaga, Napulja ili Palerma izmislili neke svoje male (pseudo)ustave (carta constitutionale , kako to stručno zovu momci sa juga Italije, pronađena kada je "pao" neki capo di tutti capi Salvatore Lo Pikolo, jedan od "ustavopisaca", sve sa svim "konstitucionalnim dokumentima"), koji regulišu odnose među pripadnicima družine. Da ne pominjemo Lakija Lučana i one njegove čuvene "komisije" koje su zasedale u Havani. Zato se to i zove organizovani kriminal, a ne slobodno razbojništvo a la Bili d Kid. Pa kad već ovakve družine imaju potrebu za "ustavima", "komisijama" i regulama, da bi "mirno" živele i "poslovale", koliko tek više potrebu za tim ima država, kojoj je bukvalno cilj da obezbedi miran život svim svojim građanima - u bukvalnom, doslovnom i punom smislu te reči.

Dakle država je institucija koja pod broj jedan - mora da štiti sve svoje građane, pa tek onda može da vodi brigu o GDP-iju i ostalim demonima. Jer što će nekome čokolada i jagode sa šlagom, ako mu je slomljen vrat. Država je kredibilna onoliko koliko može da obezbedi građanima bazičnu sigurnost, a tek je pravi dasa, ako može, kao u Skandinaviji, da im grune i nešto socijalnih prava i građanskih sloboda. Ali to je već drugi korak, dok je preduslov građanskih sloboda i socijalnih prava da ne može sad da dođe neki tip koji je kao mali imao teško detinjstvo, pa gledao suviše Brus Lija, pa počeo da "odrađuje" trafike u pubertetu, pa bi sada da lomi (žari i pali) po gradu na nešto višem nivou. Ili da dođe neki tip kome smeta ministrova frizura, pa da ministru kaže da će da ga šiša, a kad ovaj prirodno negoduje protiv takvog tretmana, da mu zvekne ćušku. Što god neko mislio o ovom ili onom ministru, pomoćniku, sekretaru, načelniku, nećemo stići daleko ako budemo počeli da delimo ćuške jedni drugima odfrlje. Jer onda, bogami, nema tu države, a još manje ima građanskih sloboda. Nego nam onda ostaje da kao Prljavi Hari alijas Klint (obećao sam da neću više da ga pominjem na blogu, ali eto - nisam odoleo) svako za sebe organizuje sopstvenu (samo)odbranu. Da do toga ne bi došlo - a imali smo takva iskustva raspuštenih hajduka često u prošlosti - moramo da rešimo bazični problem opšte sigurnosti građana i kredibiliteta pravne države. Jer ako neko šamara ministre, ni građani, sviđao im se ministar ili ne, nisu sigurni. Nego, ako ti je ministar nešto kriv, idi žali se gde je određeno, pokreni proces, uzbuni javnost i borce za ljudska prava i prava ubogih građana, pa što ti Bog da. Ali da bi građani tako postupali državne institucije moraju da budu kredibilne, sa punim autoritetom i poverenjem da građani mogu da se oslone na njih, a kritička javnost puštena da koliko-toliko, u kod nas uvek nepredvidivim i nestabilnim okolnostima, slobodno misli. Tako recimo u Sjedinjenim državama, možeš slobodno da tužiš državu, marširaš u maršu za prava ovih ili onih, ali ne možeš baš da presretneš nekog ministra/državnog sekretara i naopališ mu se šamara. Nije drugačije ni u Britaniji, ni u Rusiji, ni u Nemačkoj, ni u Japanu ili Kini. Ni u bilo kojoj drugoj državi koja ima pun kapacitet. Neke od ovih država imaju veću tolerantnost za slobodno mišljenje, neke krajnje malu, ali ni jedna ne dozvoljava anonimnim modnim stilistima da, putem ćuškanja, određuju kakvu će frizuru nositi ministar ili hoće li nositi dirigentski frak ili gips.

Srbija je, to je već opšte mesto, nedovršena država. Ukoliko želi da sebe dovrši na način dovršenih država treba da podigne svoje kapacitete u smislu stvaranja kredibilnih institucija sistema. Jer kredibilne institucije donose mir. Da građani ne bi „šamaranje" shvatili kao jedini ventil sopstvenom (opravdanom ili neopravdanom) nezadovoljstvu i kako bi svoje probleme rešavali, koliko je to nama moguće, kroz institucije sistema. Nećemo mi nikad postati Švajcarska, ni Danska, ni Luksenburg, ni Monako, suviše smo mi plahoviti za anestezirani „građanski mir i red" top država i ne treba da se zanosimo time. Ali ne treba da budemo s druge strane ni Divlji Zapad, pardon - Divlji Istok, na kome se ne zna ko pije, a ko plaća i gde se pucaju šamari od Ibarske sve do ministarskih kabineta. Treba nam, jednostavno, da se kao država, nacija i društvo dovršimo, a to nije moguće ukoliko stalno iznova upadamo u kafanske tuče i šamaranja jedni sa drugima. Kafana je, tradicionalno kod nas, lepo i cenjeno mesto. I to je ok i ima svojih draži. Ali država nije kafana. I zato treba da prestanemo da se ponašamo u njoj kao u kafani i upadamo u kafanske tuče jedni sa drugima kao pilićari.

Jer se stepen našeg napretka (ili nazadovanja) ka dovršenoj državi i zreloj naciji jasno može izmeriti učestalošću incidenata poput ovih sa napadima na ministra i pomoćnika ministra, da ne ulazimo u razloge tih napada i ko je tu kome nešto kriv.

 

 




Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:31 07.05.2015

sve okej

ali gos'n ministar i šljaka za ljude koji su aminovali nasilje kao politički princip u srbiji. zašto ga iznenađuje onda da u takvom sistemu on dobije po nosu?

ps. narodni poslanik saša milenić iz šumadijske lige takođe je pretučen. andrej vučić, mali mali, a možemo samo nagađati šta će biti sa ovim trendom ako naprimer desničari stupe na vlast na sledećim izborima.
rade.radumilo rade.radumilo 17:47 07.05.2015

Re: sve okej

ali gos'n ministar i šljaka za ljude koji su aminovali nasilje kao politički princip u srbiji. zašto ga iznenađuje onda da u takvom sistemu on dobije po nosu?


A što misliš da nije od njih dobio po nosu? Da bi se vladalo autokratski, potrebno je permanentno vanredno stanje. Neki se neprijatelji moraju naći ili izmisliti.
Pokidaš listove na par fikusa i imaš opravdanje da "zavodiš red".
mirelarado mirelarado 18:14 07.05.2015

Re: sve okej

Јесте, "све океј", само што ништа не ваља. :)) То јест, мислим да грађани овде живе у папазјанији од државе управо зато што политичарима одговара непоштовање или неспровођење, или селективно спровођење закона, несамосталност и недовршеност институција, пре свега независног судства, јер им омогућује да раде превасходно у властитом интересу, или да брљају због неспособности или незнања, а да за то не сносе било какву одговорност. Признајем да не знам како их принудити да се одрекну тог накарадног недоношчета од државе, кад је њима у њој лепо да лепше не може бити...

Морам мало и да звоцам у вези са небитном омашком у тексту. Није, наиме, мафијашки бос Салваторе Ло Пиколо тај свој "кодекс понашања часних људи", тј. чланова сицилијанске Коза ностре, назвао carta costituzionale (тако се правилно пише, а изговара карта коституцјонале). Тако су те белешке назвали неки новинари, јер тај израз на италијанском значи "уставна повеља". Други су их, чини ми се примереније, поредили са Десет Божијих заповести, јер се ту говори како дични чланови удружења не треба да одлазе у кафану, да пију, да се коцкају, да се мувају око жена своје сабраће, да шурују с члановима других организација без знања братије, и тако даље, и томе слично...
Детаљ је за овај текст неважан, али, ипак, када се говори о неопходности грађења уређеног друштвеног система, ваља настојати да небитни цитати и поређења не буду траљаво урађени.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:46 07.05.2015

Re: sve okej

rade.radumilo


A što misliš da nije od njih dobio po nosu? Da bi se vladalo autokratski, potrebno je permanentno vanredno stanje. Neki se neprijatelji moraju naći ili izmisliti.

Pokidaš listove na par fikusa i imaš opravdanje da "zavodiš red".


ma nou, ni ne razmišljam o njima, ne opterećujem svoj dragoceni mozak - healthy living. nego mi nije jasno šta im je kao čudno? ne znaju za koga rade u srbiji, ili šta?

ps. čestita Koza Nostra, koji je to nivo inteligencije kada moraju da prave ovakve pravilnike?!

mirelarado mirelarado 18:51 07.05.2015

Re: sve okej

ps. čestita Koza Nostra, koji je to nivo inteligencije kada moraju da prave ovakve pravilnike?!


Разбојнички, који би други био? Ло Пиколо се "уздигао" шверцујући кокаин.Учесник неколико међусобних мафијашких обрачуна у борби за превласт, све до хапшења 2007. Тај ниво.
gedza.73 gedza.73 21:12 07.05.2015

Re: sve okej

mirelarado
мислим да грађани овде живе у папазјанији од државе управо зато што политичарима одговара непоштовање или неспровођење, или селективно спровођење закона, несамосталност и недовршеност институција, пре свега независног судства, јер им омогућује да раде превасходно у властитом интересу, или да брљају због неспособности или незнања, а да за то не сносе било какву одговорност. Признајем да не знам како их принудити да се одрекну тог накарадног недоношчета од државе, кад је њима у њој лепо да лепше не може бити...


Pričam ja sa sinom o školi i učenju. Ubeđujem ga koliko je bitno obrazovanje.
-Par njih uči napamet. Posle nedelju dana se resetuju i sve zaborave. E. je bolji od njih. On je slab đak, ali će bar da bude dobar mehaničar. A ovi će da vode državu.

Šah.
(misli brzo. minimalizuj štetu)
-Jeste. U pravu si. Delom.
S druge strane neko će da uči tri godine i postane pejzažni arhitekta, na primer,
-Baš će da nauči nešto u školi.
Šah.
-Ne prekidaj me. I posle škole može da uzme kredit, kupi kamionet, pikap, par trimera, kosačice, mašinu za mlevenje granja, poveže sa sa rasadnicima...
Može da živi mnogo bolje i kvalitetnije nego nabubani političari.
-Aha. Samo si pogrešio kod prvog koraka.

-Treba da se preseliš u Nemačku.
Šah-mat.

Neven Cvetićanin
Nego nam onda ostaje da kao Prljavi Hari alijas Klint svako za sebe organizuje sopstvenu (samo)odbranu.

antioksidant antioksidant 07:44 08.05.2015

Re: sve okej

Ло Пиколо се "уздигао" шверцујући кокаин

у веома конкурентном пословном окружењу. "људски" ниво веома низак, пословни на другој страни скале. питање је само ко ће шта ценити.
rade.radumilo rade.radumilo 17:02 08.05.2015

Re: sve okej

Treba da se preseliš u Nemačku.


Objasniš mu da ako mili ići preko, onda mora stvarno nešto i naučiti u školi.
anonimni_autor anonimni_autor 23:36 08.05.2015

Re: sve okej

Čestitam.. Pravi odgovor za ovu temu. Ja iako sa majstor nekoliko borilačkih veština ...apsolutno sam ne nasilan. Međutim kada se sretneš sa pravim nasilnicima neki put se ne može drugčije. Stvar je samo u tome koliko je kome kratak fitilj. Vlast ovih ultradesničara koji su zamenili bandu pređašnih lopova mnoge iritira, jer oni spasavaju državu preko kičme već dobro napaćenog naroda. Prosto čovek danas ne zna na čiju stranu da stane.(možda je to i cilj... sluđivanje naroda)
hajkula1 hajkula1 09:46 09.05.2015

Re: sve okej

rade.radumilo
Treba da se preseliš u Nemačku.


Objasniš mu da ako mili ići preko, onda mora stvarno nešto i naučiti u školi.





gedza.73 gedza.73 20:17 09.05.2015

Re: sve okej

rade.radumilo
Objasniš mu da ako mili ići preko, onda mora stvarno nešto i naučiti u školi.

Dobar je momak. Shvatio je sam. Žao mi je samo što je već shvatio i u kakvom smo sosu.
Mislim, mada ne da tvrdim, da će on da omaši inozemstvo. Ali za sledeću generaciju nisam tako siguran.
Dva saveta mogu potomcima da dam.
Da u slučaju rata (a biće ga ovde opet za neku deceniju) beže glavom bez obzira. Da ih ne uhvati neko na foru patriotizma, Srbije, bratstva, jedinstva i sličnih mambo-džambo čarolija.
I da, ako se sele, idu što dalje odavde. Ne u komšiluk, već Novi Zeland, ili ako se ostvare prognoze o intergalaktičkim letovima na Alfa Kentaur.
niccolo niccolo 17:47 07.05.2015

Lako je

Prebiti ministra


Teško je odlučiti kojeg prvo.
predatortz predatortz 18:51 07.05.2015

Re: Lako je

niccolo
Prebiti ministra


Teško je odlučiti kojeg prvo.


Ne bih se ja rasplinjavao na nebitnim dilemama...
anonymous anonymous 09:38 08.05.2015

Re: Lako je

Re: Lako je
niccolo
Prebiti ministra


Teško je odlučiti kojeg prvo.


Ne bih se ja rasplinjavao na nebitnim dilemama...




Svaka vam je k'a Njegoševa !
niccolo niccolo 09:52 08.05.2015

Re: Lako je

anonymous
Re: Lako je
niccolo
Prebiti ministra


Teško je odlučiti kojeg prvo.


Ne bih se ja rasplinjavao na nebitnim dilemama...


Svaka vam je k'a Njegoševa !


Ume Pred kad hoće...
anonimni_autor anonimni_autor 23:44 08.05.2015

Re: Lako je

niccolo
Prebiti ministra


Teško je odlučiti kojeg prvo.

Ja bi krenuo od keramičara. On će to da podnese sojički... vojnički. Ako je pravi ministar... naravno
oskar-z-wild oskar-z-wild 18:23 07.05.2015

Predlog

Po mojoj anglo-saksonski formiranoj logici, ja bih ovaj blog počeo tvojim rečima:

U Srbiji su u proteklih nekoliko dana napadnuti u malom, tipično našem, lokalnom, pesničenju jedan ministar (Tasovac) i jedan pomoćnik ministra (Šuvakov) i, ako je verovati medijima, izvukli su deblje krajeve.


i završio tvojim rečima:

Što god neko mislio o ovom ili onom ministru, pomoćniku, sekretaru, načelniku, nećemo stići daleko ako budemo počeli da delimo ćuške jedni drugima odfrlje.


Mislim da je jasno, da je ovaj predlog ekonomičniji i sigurniji način da prigrabimo nečiju pažnju; odmah otkrivamo povod našem pisanju i preporuku. Na taj način poštujemo čitaoca i njegovo vreme.


Međutim, ovo je bitnije: zašto Srbi imaju potrebu da iz jednog ili dva izuzetna događaja odmah okrivljuju državu ili društvo, umesto da analiziraju i diseciraju počinionice tih iznimnih zločina. Naime, nije samo krivično delo napasti političara na ulici ili bilo gde, već je krivično delo napasti bilo koga. Mene interesuje - profil napadača, njegova istorija, gde živi, koji je povod, šta je izajavio u oolicijskoj stanici, ko mu je žena, šta jede za doručka i sva ti sitni detalji koji u stvari pokazuju i osuđuju tog napsanika i oduzimaju njegovo pravo na privatni život jer je napao čoveka. Verovatno će mi neko objasniti gde grešim. Hvala unapred.
ivana23 ivana23 18:41 07.05.2015

Re: Predlog

Ovako, Tasovac se potukao sa komsijom. Njihov sukob datira od ranije i doticni komsija mu je pretio da ce ga osisati do glave. (link)

Reklo bi se da ta tuca nema politicku pozadinu.
maksa83 maksa83 18:55 07.05.2015

Re: Predlog

Ovako, Tasovac se potukao sa komsijom.

Ne znam šta mi je teže da poverujem, da se Tasovac potukao ili da je Ministar.

Sad stvarno, to nije-lepo-stvari-rešavati-silom (mada, ima i ono "um caruje dok snaga ne popizdi" ) važi, jeste, ali zašto se ne bismo bavili konkretnim slučajem - ko je napao onog dečka fizičara, i zašto?

Jer, pošto dečka spominju u kontekstu akreditacija privatnih visokoškolskih ustanova, i ako je to tačno, onda ovo apsolutno nije novo, nego ponovljeni zločin - Pretučen član Komisije za akreditaciju iz 2007.

Da, nije lepo tući se, ali to svi znamo, nego da vidimo - ko to šalje hooded bitange sa šipkama na članove komisija za akreditaciju visokoškolskih ustanova? Opet i još uvek.
predatortz predatortz 19:03 07.05.2015

Re: Predlog

ko to šalje hooded bitange sa šipkama na članove komisija za akreditaciju visokoškolskih ustanova? Opet i još uvek.


Ekipu je organizovao Pera ložač. Ako zatvore Megatrend, gde da završi master?
nim_opet nim_opet 19:07 07.05.2015

Re: Predlog

ko to šalje hooded bitange sa šipkama na članove komisija za akreditaciju visokoškolskih ustanova?



O boze. Pa ko hoce. Od Mice, do bilo koga drugog kome dune, jer mu se moze. Sto, da nece ministar unutrasnjih poslova koji duguje Mici i Micinim pajtosima za doktorat nesto da uradi?
gavrilo1 gavrilo1 19:12 07.05.2015

Re: Predlog

oskar-z-wild
Po mojoj anglo-saksonski formiranoj logici, ja bih ovaj blog počeo tvojim rečima:

U Srbiji su u proteklih nekoliko dana napadnuti u malom, tipično našem, lokalnom, pesničenju jedan ministar (Tasovac) i jedan pomoćnik ministra (Šuvakov) i, ako je verovati medijima, izvukli su deblje krajeve.


i završio tvojim rečima:

Što god neko mislio o ovom ili onom ministru, pomoćniku, sekretaru, načelniku, nećemo stići daleko ako budemo počeli da delimo ćuške jedni drugima odfrlje.


Mislim da je jasno, da je ovaj predlog ekonomičniji i sigurniji način da prigrabimo nečiju pažnju; odmah otkrivamo povod našem pisanju i preporuku. Na taj način poštujemo čitaoca i njegovo vreme.


Međutim, ovo je bitnije: zašto Srbi imaju potrebu da iz jednog ili dva izuzetna događaja odmah okrivljuju državu ili društvo, umesto da analiziraju i diseciraju počinionice tih iznimnih zločina. Naime, nije samo krivično delo napasti političara na ulici ili bilo gde, već je krivično delo napasti bilo koga. Mene interesuje - profil napadača, njegova istorija, gde živi, koji je povod, šta je izajavio u oolicijskoj stanici, ko mu je žena, šta jede za doručka i sva ti sitni detalji koji u stvari pokazuju i osuđuju tog napsanika i oduzimaju njegovo pravo na privatni život jer je napao čoveka. Verovatno će mi neko objasniti gde grešim. Hvala unapred.


I jos da dodam na sve to
Da se slazem sa svim tim napisanim
mariopan mariopan 19:19 07.05.2015

Re: Predlog

nim_opet
ko to šalje hooded bitange sa šipkama na članove komisija za akreditaciju visokoškolskih ustanova?



O boze. Pa ko hoce. Od Mice, do bilo koga drugog kome dune, jer mu se moze. Sto, da nece ministar unutrasnjih poslova koji duguje Mici i Micinim pajtosima za doktorat nesto da uradi?

Најтужније је што мислим да си у праву.
Neven Cvetićanin Neven Cvetićanin 21:32 07.05.2015

Re: Predlog

oskar-z-wild
Po mojoj anglo-saksonski formiranoj logici, ja bih ovaj blog počeo tvojim rečima:

U Srbiji su u proteklih nekoliko dana napadnuti u malom, tipično našem, lokalnom, pesničenju jedan ministar (Tasovac) i jedan pomoćnik ministra (Šuvakov) i, ako je verovati medijima, izvukli su deblje krajeve.


i završio tvojim rečima:

Što god neko mislio o ovom ili onom ministru, pomoćniku, sekretaru, načelniku, nećemo stići daleko ako budemo počeli da delimo ćuške jedni drugima odfrlje.


Mislim da je jasno, da je ovaj predlog ekonomičniji i sigurniji način da prigrabimo nečiju pažnju; odmah otkrivamo povod našem pisanju i preporuku. Na taj način poštujemo čitaoca i njegovo vreme.













Međutim, ovo je bitnije: zašto Srbi imaju potrebu da iz jednog ili dva izuzetna događaja odmah okrivljuju državu ili društvo, umesto da analiziraju i diseciraju počinionice tih iznimnih zločina. Naime, nije samo krivično delo napasti političara na ulici ili bilo gde, već je krivično delo napasti bilo koga. Mene interesuje - profil napadača, njegova istorija, gde živi, koji je povod, šta je izajavio u oolicijskoj stanici, ko mu je žena, šta jede za doručka i sva ti sitni detalji koji u stvari pokazuju i osuđuju tog napsanika i oduzimaju njegovo pravo na privatni život jer je napao čoveka. Verovatno će mi neko objasniti gde grešim. Hvala unapred.




Hvala na dobronamernom komentaru i savetu. Evo anglosaksonski kratkog odgovora - veoma poštujem svakoga ko odvoji vreme za čitanje mog bloga ili pisanje komentara, ali držim se svog stila pisanja - od opšteg ka pojedinačnom. Mislim da je ionako u medijima i inače suviše "telegrafskog" pisanja tipa - informacija, komentar, zaključak što je možda prijemčljiviji, ali svakako nije moj stil. Jednostavno mislim da treba pustiti misli na volju, makar tu na blogu gde nismo ograničeni formatom teksta

Takođe, daleko da okrivljujem državu ili društvo za bilo što. Svoju državu volim, poštujem i želim joj sve najbolje. A pre svega joj želim da ima autoritet tj. da svakome ko se kamenom baca na drugoga odlučno ukaže na posledice takvog akta bez pardona. Pa da svi koji smeraju da prave gluposti dobro razmisle. U tome je suština teksta. Zapravo, tekst je pohvala državi kao instituciji sa svim njenim prerogativima uz želju da koristi te prerogative bez okolišanja i odvrati preventivno, pretnjom sankcijom, bilo koga od pravljenja gluposti

















isidora.k isidora.k 00:13 08.05.2015

Re: Predlog

Ne znam šta mi je teže da poverujem, da se Tasovac potukao ili da je Ministar.




Da, nije lepo tući se, ali to svi znamo, nego da vidimo - ko to šalje hooded bitange sa šipkama na članove komisija za akreditaciju visokoškolskih ustanova?


Tukao sam ga, dajem ostavku .
svarog svarog 09:32 08.05.2015

Re: Predlog

Jer, pošto dečka spominju u kontekstu akreditacija privatnih visokoškolskih ustanova, i ako je to tačno, onda ovo apsolutno nije novo, nego ponovljeni zločin - Pretučen član Komisije za akreditaciju iz 2007.

Da, nije lepo tući se, ali to svi znamo, nego da vidimo - ko to šalje hooded bitange sa šipkama na članove komisija za akreditaciju visokoškolskih ustanova? Opet i još uvek.


A kada valjda kapuljače i šipke nisu upalile, postaviš svog čoveka za ministra prosvete i dobiješ akreditacije i još ti plate

anonymous anonymous 11:36 08.05.2015

Re: Predlog

Tukao sam ga, dajem ostavku .


Bombardovao sam ih , doduše greškom ....


Čik da mi tražite ostavku !!!!


Ostavku ????
anonymous anonymous 13:54 08.05.2015

Re: Predlog

tekst je pohvala državi kao instituciji sa svim njenim prerogativima uz želju da koristi te prerogative bez okolišanja i odvrati preventivno, pretnjom sankcijom, bilo koga od pravljenja gluposti



Da li i SAD ?
isidora.k isidora.k 23:03 08.05.2015

Re: Predlog

Ostavku ????




Pokušao sam da razgovaram sa njim ali je to bilo nemoguće.( dalja rasprava bila je tipično komšijska )

Tukao sam ga, dajem ostavku .(poslanik Čanak Nenad)


Žrtvu će upitati više puta "Da li si zaslužio te batine ? "

Toliko o pravnoj državi, prezumpciji nevinosti, zaštiti integriteta ličnosti i ostalim predizbornim parolama. Ovo je politički montirani proces i medijska hajka protiv mene.Skupština me nije zaštitila !( Čanak Nenad )

Suđenje okrivljenom Nenadu Čanku za "nasilničko ponašanje" davne 2012 , trajeće dok ne zastari.

Ljudi pokriveni mrakom ili kapuljačama , svejedno , gotovo po pravilu ostaće NN lica.
anonimni_autor anonimni_autor 23:54 08.05.2015

Re: Predlog

Njihov sukob datira od ranije i doticni komsija mu je pretio da ce ga osisati do glave. (link)

Jao, gde dirnu ćelavog u bolnu ranuJa sam tu frustraciju preboleo još u pubertetu. Šta da se radi... neki ljudi kasne u razvoju, odnosno u ćelavosti
anonimni_autor anonimni_autor 00:03 09.05.2015

Re: Predlog

Tukao sam ga, dajem ostavku

Pa ne može se nekažnjeno zezati vlastTako je to kao u Nušičevim komedijama. Vreme prolazi... ništa se ne menja. Valjda nam je kriv mentalitet
freehand freehand 19:30 07.05.2015

Državni pos'o

... odnosno jedan od najvažnijih poslova države je da održava spoljnu i unutrašnju bezbednost. Taj posao na unutrašnjem planu oni gore zovu očuvanjem ustavnog i pravnog poretka, reda i mira, sigurnosti građana. Oni dole to zovu očuvanjem režima i stečenih privilegija.
U svakom slučaju reč je o monopolu na fizičko nasilje i ekskuzivnom pravu države da mlati, lišava slobode a bogami i oduzme život.
E sad, u ovom tekstu imamo jedno obilno prenapuhavanje dva nepovezana događaja, u kojima glavne uloge imaju jedan ketman na mestu ministra i jedan visoki državni službenik za koga još ne znamo zbog čega je umlaćen. Ja bih, da sam o ovome govorio obavezno pomenuo i dekana FPN, kad smo već kod štangli, ali ni to od događaja ne bi napravilo masovnu i uobičajenu pojavu, stvarajući među njima nekakve nepostojeće veze.
I čak bih otišao korak dalje i rekao da je stanje bezbednosti dosta dobro, ali svakako ne sposobnostima vlasti zahvaljujući, već pre svega zbog činjenice da je kompletan potencijal nasilja u ovom društvu skoncentrisan na toj strani političke vage. Uključujući velepoštovanog artistu Kristijana Golubovića koji jedva čeka, po sopstvenoj izjavi, da postane ponovo slobodan građanin ne bi li se učlanio u SNS.
oskar-z-wild oskar-z-wild 19:30 07.05.2015

Vesna Pešić u Slobodnoj Evropi

„Mi sada imamo jednu potpuno nasilničku vlast, koja jednostavno nema nikakve granice“, kaže za RSE sociološkinja Vesna Pešić nakon što je ministar odbrane Bratislav Gašić u otvorenom pismu poručio ombudsmanu Saši Jankoviću da odgovori "Kako je ubijen Predrag Gojković?", misleći na Jankovićevog prijatelja, koji je u njegovom stanu pre 22 godine pronađen mrtav, a tadašnjom istragom je utvrđeno da je u pitanju samoubistvo.

RSE: Kako razumete to što se na kritike resora jednog ministarstva odgovara ličnim optužbama?

Pešić: U pitanju je sakrivanje. Sakrivaju se ugovori. Umesto tri i po milijarde dobili smo dug od Arapa, umesto velikih zarada, velikih zapošljavanja, građevinskih preduzeća i tako dalje... Sve je laž, razumete. A šta brani Gašić? Gašić brani to da su ’Kobre’, vojno-bezbednosna služba, nedozvoljeno čuvale i pratile brata Aleksandra Vučića, Andreja. Oni su začikavali policiju, i zbog toga je došlo do toga da je on dobio batine. Naravno, niko ne opravdava policiju što je primenila toliku silu ali oni, sakrivaju činjenicu da do tog incidenta uopšte ne bi došlo da ’Kobre’ i Vučićev brat nisu začikavali policiju koja je bila pod punom, takozvanom ’ratnom opremom’ štiteći Paradu ponosa.

'''

"Zašto to? Pa zato što smo mi u nekom psihotičnom, ludačkom, stanju. A sve treba prikriti. A onda sve treba prebaciti na neke prethodnike, gde oni sami ne shvataju da su i oni prethodnici. Pad bruto nacionalnog dohotka dogodio se upravo devedesetih godina. Onda kada je Srbija ušla u ratove, što su neviđeno zagovarali Šešelj, Vučić i Nikolić. Prema tome, sve to treba sakriti i predstaviti se kao anđeo koji, evo, radi za Srbiju i narod. Što je, naravno, čista laž."
isidora.k isidora.k 23:33 07.05.2015

Re: Vesna Pešić u Slobodnoj Evropi

„Mi sada imamo jednu potpuno nasilničku vlast, koja jednostavno nema nikakve granice“, kaže za RSE sociološkinja Vesna Pešić nakon što je ministar odbrane Bratislav Gašić u otvorenom pismu poručio ombudsmanu Saši Jankoviću da odgovori "Kako je ubijen Predrag Gojković?", misleći na Jankovićevog prijatelja, koji je u njegovom stanu pre 22 godine pronađen mrtav, a tadašnjom istragom je utvrđeno da je u pitanju samoubistvo.

Vlast koju je Vesna Pešić podržala , saznajemo , puna je parapolicijskih odreda ili "crnokošuljaša" .

"Ko je ubijen iz pištolja? Čijeg pištolja i ko ga je ubio?" , histeriše Vesna Pešić u njenom obračunu sa De Golom .

Pokazalo se da je Saša Janković govorio istinu.( Vesna Pešić iz privatnih razloga)

Svi dokumenti pokazali su da je Predrag Gojković ubijen iz pištolja studenta Saše Jankovića , ne ombudsmana .

I od kada se to žrtva ubijena iz pištolja Saše Jankovića , naziva "Jankovićev prijatelj " ?



OVDE NIJE REČ o SAMOUBISTVU , jer je to nemoguće bez barutnih čestica na glavi žrtve. ( veštak-balističar Vlada Kostić o FINGIRANOM SAMOUBISTVU mlade i zdrave osobe)

Sa aspekta balistike i mehanike balističkog sistema predmetnog oružja, smrt Radislave Vujasinović najverovatnije je uzrokovana delovanjem drugog lica.

To je napisao isti Vlada Kostić .

"Sve je laž, razumete" , kaže Vesna Pešić , koja je odavno odklizala na kori od banane Čerčila.

a_olmos a_olmos 23:52 07.05.2015

A šta drugo?

A šta je ljudima drugo preostalo? Koje institucije, koga to zanima? Pa i da pokušaš nešto, opet ćeš ti da nagrabusiš – eno primera kolko hoćete – razni „uzbunjivači“, pa Saša Janković... A njih baš briga. Nikad veće bahaćenje, nikad otvorenije laganje i neobaziranje na bilo kakve zamerke. Ovako, nalupaš ga, jes da ćeš da odsediš u zatvoru, al bar znaš zbog čega pa ti nije žao. Predviđam da će ovoga biti sve više, a tek kad jednog dana sjašu s vlasti – mislim da će na dnevnom nivou neko da popije batine. I moram da kažem da mi nimalo nije žao!
anonymous anonymous 09:30 08.05.2015

Tviteraš ili pomoćnik ministra ?


U Srbiji su u proteklih nekoliko dana napadnuti u malom, tipično našem, lokalnom, pesničenju jedan ministar (Tasovac) i jedan pomoćnik ministra (Šuvakov) i, ako je verovati medijima, izvukli su deblje krajeve. Ima onih koji se slade, ima onih koji se groze, ima raznih mišljenja, jer mi - ko mi - o svemu mislimo u sto kolona.


Ko je pretučen ?

Za bolje razumevanje i debatu citat iz današnje " Politike "

" Твитераш Шуваков и убледели министар

Шуваков је однедавно помоћник министра за високо образовање, а пре тога је био Вербићев специјални саветник. У време штрајка просветних радника, навукао је гнев наставника осуђујући протест у медијима, али највише једним твитом, у којем је поделио причу о томе како је Роналд Реган 1981. године окончао штрајк контролора летења. Наиме, амерички председник је само два дана након почетка штрајка отпустио 11.345 контролора летења и забранио им да се икада запосле у државној служби. Шуваков је на „Твитеру”, уз ову причу, написао: „Овако је то решавао Реган”. У том тренутку, просветни радници су већ били у штрајку месец дана.

Два месеца касније, на протесту просветара испред зграде Министарства просвете, најбољи професори Србије полили су водом Вербића, који је сишао да позове синдикалне лидере на преговоре, а потом су у медијима ти исти синдикалисти овај чин иронично објашњавали потребом да се „освежи убледели министар просвете”. Већ тада је прекорачен цивилизовани дијалог."


I da dodam . U vezi " čvrste ruke " kojom se sve rešava . Događaje je zapravo pokrenula
Margaret Tačer, čuvena " Gvozdena ledi" svojim političkim stavom da " NEMA ALTERNATIVE " i da " društvo kao takvo ne postoji već da postoje samo pojedini muškarci i žene i postoje porodice… , da su sindikalni lideri državni neprijatelji , a štrajkovi podrivanje parlamentarne demokratije i efikasnosti privrede.

Njen obračun sa engeskim rudarima u dugotrajnom štrajku i spremnost da u slučaju neophodnosti angažuje i vojsku bio je prvi događaj i uvod u neoliberalni, globalizacijski pohod širom planete.

Dakle,odgovor na pitanje da li je u napadu na Šuvakova napadnut pomočnik ministra ili tviteraš, leži u dešifrovanju politike " čvrste ruke "

U svakom slučaju pitanje ostaje otvoreno.

A za to vreme

Tviteraši ..... blogeri..... pamet u glavu.

angie01 angie01 09:51 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

prezirem nasilje svake vrste, pa i ono, gde su ministri neprijatelji onima cijim sektorom delovanja upravljaju- potpuno neprirodno i takodje necivilizovano.

pri tome- ova zemlja gaji nasilnike, uredno ih zaliva, gura pod sunce i zaklanja od promaje-a ovo su rezultati bujnog cvetanja.
anonymous anonymous 10:40 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

prezirem nasilje svake vrste, pa i ono, gde su ministri neprijatelji onima cijim sektorom delovanja upravljaju- potpuno neprirodno i takodje necivilizovano.

pri tome- ova zemlja gaji nasilnike, uredno ih zaliva, gura pod sunce i zaklanja od promaje-a ovo su rezultati bujnog cvetanja.


Ima li danas bilo koga ko bi se izjasnio da je za nasilje,a protiv mira,tolerancije,pravde ....?

Ali postoji nasilje i Nasilje. Nema jednoznačnih univerzalnih odgovora.

Svojevremeno je debata bila pokrenuta Markuzeovim esejom " Represivna tolerancija "
Tolerancija je sama sebi svrhom, ističe Markuze, samo ako je stvarno univerzalna , ako je primenjuju oni koji vladaju isto kao i podanici... progonitelji isto kao njihove žrtve.

... ono što se danas proklamira i provodi kao tolerancija, u mnogim svojim najdelotvornijim manifestacijama služi represiji .

"Tolerisanje sistematskog zaglupljivanja dece i odraslih pomoću reklame i propagande,oslobađanje agresivnosti u agresivnoj borbi , ( i na fudbalskim stadionima ) regrutiranje za specijalne jedinice i njihovo uvežbavanje,nemoćno i dobroduđno tolerisanje neprikrivene prevare pri prodaji robe " nisu slučajna dešavanja već suština sistema koji toleranciju promoviše i podržava samo utoliko ukoliko ona služi perpetuiranju i reprodukciji postojećeg i potiskivanju alternativa.

Svako će vrlo decidirano da osudi maloletničku delinkvenciju, divljanje na stadionima,fizičke napade na bilo koga.

Ali je malo onih koji su glasni kad se radi " o zločinstvu sve moćnijih projektila,raketa i bombi, a to predstavlja vrhunac zločinstva cele civilizacije " zaključuje Markuze.

A tom Nasilju , danas bismo mogli još toga da dodamo ....

Naravno, to ne isključuje i osudu događaja koji je povod ovog posta.

Ali ukazuje na širinu i polemičnost u tretiranju dihotomije nasilje / tolerancija.





predatortz predatortz 10:42 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

... ono što se danas proklamira i provodi kao tolerancija, u mnogim svojim najdelotvornijim manifestacijama služi represiji .


Odavno ja tvrdim da je 'politička korektnost' nova forma fašizma...
anonymous anonymous 10:51 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

Odavno ja tvrdim da je 'politička korektnost' nova forma fašizma...


Institucionalizovanu netoleranciju na planetarnom nivou, koja ne poštuje posebnost

kultura , nacija , rasa , već sprovodi univerzalizaciju po američkom modelu, mnogi

vidi kao korporativni fašizam , novo srednjevekovlje, novi svetski poredak sa jakim

totalitarnim tendencijama.
angie01 angie01 10:52 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?


Ali postoji nasilje i Nasilje


pa to niko ne spori- otvoriti tu temu bi podrazumevalo mnogo vece pisanije.

covecanstvo je veoma licemerno po tom pitanju.

ovde pricamo, koliko sam ja shvatila, o nasilju koje se zalaufalo u nasoj zemlji, mada moram da priznam, ne razumem zasto je istaknuta funkcija tog nekog, nad kim je nasilje izvrseno.
anonymous anonymous 11:18 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?


ovde pricamo, koliko sam ja shvatila, o nasilju koje se zalaufalo u nasoj zemlji,


Ovde pričamo o jednom incidentu, a ne " zalaufalom nasilju "

O jednom očiglednom nasilnom aktu , na koji će država, siguran sam, vrlo energično i efikasno reagovati.

To svima uočljivo,incidentno nasilje je t r u i z a m . Nešto što svi prepoznaju i prema čemu imaju isti stav.

Ono drugo sistemsko, institucionalizovano Nasilje, teže je vidljivo. Ono nas drži u zabludi da ne postoji .

A ........

" Treba otkriti zabludu, a ne istinu " C.Suares

Out of Beirut Out of Beirut 11:57 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

" Treba otkriti zabludu, a ne istinu " C.Suares

Ко је тај Борхес, пардон, Суарес?

Моћни Гугл ме је довео до једног илустратора - аутора књига као што су Sexy Dogs & Passion for Kittens.... , затим тенисера, фотографа, ... Хммм.

Ето примера да ипак треба открити истину.
anonymous anonymous 12:03 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

Ко је тај Борхес, пардон, Суарес?


Carlo Suares, citat je iz knjige Edgara Morena " Kako izaći uz XX stoleća "


isidora.k isidora.k 23:32 08.05.2015

Re: Tviteraš ili pomoćnik ministra ?

Ovde pričamo o jednom incidentu, a ne " zalaufalom nasilju "


Kada je "zalaufalo nasilje" ?

Kada ubiju predsednika vlade , ministra odbrane , generala policije ili prebiju dekana , ministra , zamenika ministra .... ili su to sve "incidenti" ?



Da li je "zaufalo nasilje" kada raznesu dva novinara i onda proces organizatorima ubistva od 1.5 miliona evra ne interesuje ni Državu , ni "Komisiju za istraživanje ubistava novinara u Srbiji" , ni ministra policije Stefanovića , ni šefa svih obaveštajnih službi Vučića , ni "ombudsmana" , ni Parlament , a ni kolege novinare ?

O jednom očiglednom nasilnom aktu , na koji će država, siguran sam, vrlo energično i efikasno reagovati.


Pronaći će kapuljače i štangle ili samo kapuljača , amatere batinaše ili atentatore , teško .

Za razliku od prethodnih vremena kada se nisu rešavala ubistva, mi smo rešili ubistva Ranka Panića i Slavka Ćuruvije. Mi smo se potrudili da uhapsimo one koji su pretukli dekana. (ministar policije Stefanović)


Uhapsili su amatere batinaše . Nalogodavce prebijanja ili ubistva nijednog nisu uhapsili , kao ni oni iz prethodnih vremena.

Rešili su ubistvo novinara , a ni u sudnicu nisu zakoračili sa "svojim svedocima" .
vera.nolan2 vera.nolan2 12:24 08.05.2015

nedovršena država...

Stalna zamena teza!
Naravno da je nedovršena u nedovršenom procesu tranzicije od strane kompradorske,staro-nove elite ,kad je prioritet borba za mesto u buržoaskoj klasi i sveopšta grabež...
...sve ostalo su ,od nasilja ,proizvodnje afera,...periferni poželjni i kontrolisani fenomeni("Dominacija Tema Surogata",
uz mesijanska obećanja,samo prevođenje zaluđenog i zaglupljenog,čemernog naroda "žednog preko vode"...;

tek kad "kamen na kamenu" do zadnjeg što ima,a ima još, se rasproda, pređe u privatno vlasništvo...tada će nastati društvo prava i institucija i to prvo da štiti VLASNIŠTVO buržoaske klase i klasne odnose i njihova sredstva za proizvodnju( profita,pre svega....)...narod će imati i sam,samo sindikalna prava,možda ponovo osvojena,da umesto najmljene robovske poniženosti,postane svestan radnik- građanin...ali taj film,dugo još nećemo gledati; globalizacija i nivelacija nacionalnih privreda i ekonomija do jedinstvene,tek sledi.
Ovo je samo početak,uz još nedostignutu političku stabilnost,a tu će tek da se još igraju ratne igre...evo sledi Makedonija,dugoročno mučenje Balkana...ima da se načekamo tek,tzv -civilizovanog života!(i on ima svoje gradacije,nivoe i periferije...)

U urušenom društveno političkom,ekonomsko privrednom i pravnom sistemu,bivše nam države,usitnjene na pašaluke i moderne paše,a šta drugo i očekivati. Brza ,kontrolisana,beskrupulozna privatizacija, urušila je i pravo/pravdu i institucije
Nasilje i sve ostale nus pojave su samo posledični fenomeni koji boje našu urušenu,sirotinjsku svakodnevicu,glavni fenomeni se dešavaju ispod žita,zamagljeni medijskim i "kulturološkim"šundom za mase.
svarog svarog 12:45 08.05.2015

Re: nedovršena država...

tada će nastati društvo prava i institucija i to prvo da štiti VLASNIŠTVO buržoaske klase i klasne odnose i njihova sredstva za proizvodnju( profita,pre svega....)


Kako je ovo dobro. Nekad mi bude baš žao što sam mlad pa nisam morao ovo da učim u školi :)
karabasbarabas karabasbarabas 17:45 08.05.2015

Ne kontam

Tasovca je prebio komsija jer se k.rcio po obicaju.
Boskica je prebio Zivan zato sto je kod cika Djordjeta narucio malo pilica.
Sto su ministri imuni na batine? Hvataju se u kolo sa djavolom pa se cude kad zateknu trozubac zaboden u pozadinu.


satinelle satinelle 18:45 08.05.2015

GDP iliti ministrovanje...

Kad se bude zaista postavilo pitanje rasta GDP-a, onda ce masa onih koji se samo zalazu za reforme da bude "out of office".

Institucije se ne stvaraju same od sebe, iza njih postoji (ne)kredibilni, tj. debilni kadar koji ih podrzava. Zarad sendvica, placene dnevnice, tapsanja po ramenu, partijskog ustrojstva...

Zaista sam protiv nasilja. Tasovac, kao pobornik ocuvanja dostojanstva beogradske filharmonije, kulture, prosto vise nije isti covek, zarazen svakodnevnim politickim zbivanjima. Treba neko da mu otvori oci, ako su mu partijske price zamaglile pogled. Od njega, kao i od Verbica sam ocekivala mnogo vise. Ovo sto vidim kao rezultat delovanja je apsolutna nula.
princi princi 06:33 09.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

Zaista sam protiv nasilja. Tasovac, kao pobornik ocuvanja dostojanstva beogradske filharmonije, kulture, prosto vise nije isti covek, zarazen svakodnevnim politickim zbivanjima. Treba neko da mu otvori oci, ako su mu partijske price zamaglile pogled.

Ako on stoji iza onih proglasa sa lukom, krastavcima i paradajzom onda je čovek neopevani kreten. Uzgred, koje je partije član Tasovac?
freehand freehand 06:44 09.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

princi
Zaista sam protiv nasilja. Tasovac, kao pobornik ocuvanja dostojanstva beogradske filharmonije, kulture, prosto vise nije isti covek, zarazen svakodnevnim politickim zbivanjima. Treba neko da mu otvori oci, ako su mu partijske price zamaglile pogled.

Ako on stoji iza onih proglasa sa lukom, krastavcima i paradajzom onda je čovek neopevani kreten. Uzgred, koje je partije član Tasovac?

Ma nijedne, niti je uopšte u politici na taj način. Sa njim je pravi problem što ga nigde nema kad bi morao da se pojavi i govori, a ne što ga ima, i što je ketman u čistom obliku.
satinelle satinelle 20:05 09.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

Ako on stoji iza onih proglasa sa lukom, krastavcima i paradajzom onda je čovek neopevani kreten. Uzgred, koje je partije član Tasovac?


Meni je ta korpa povrca totalno ok, artisticki pogled na svet, malogradjanstinu koja nas okruzuje.

I Filharmonija radi po obicaju dobro, dakle on kao direktor je radio na promociji muzike koja nije najpopularnija na nasim prostorima, nasuprot realiti show-u Farma, Parovi itd, ima mi smilsla ta sprdnja sa katastrofalnim kulturoloskim okruzenjem u kom se nalazimo...ali ovo o cemu ja pricam je nesto drugo.

To nije sprdnja, vec politicko delovanje koje mu daje vlast, vlast mogucnost da menja stvari, a od toga, koliko vidim jedno veliko nista! Samo figurira kao prvi covek Ministarstva i sto je najgore, pristaje na takve uslove. Bas sam ga lose procenila!
princi princi 20:50 09.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...


Meni je ta korpa povrca totalno ok, artisticki pogled na svet, malogradjanstinu koja nas okruzuje.

I Filharmonija radi po obicaju dobro, dakle on kao direktor je radio na promociji muzike koja nije najpopularnija na nasim prostorima, nasuprot realiti show-u Farma, Parovi itd, ima mi smilsla ta sprdnja sa katastrofalnim kulturoloskim okruzenjem u kom se nalazimo...ali ovo o cemu ja pricam je nesto drugo.

To nije sprdnja, vec politicko delovanje koje mu daje vlast, vlast mogucnost da menja stvari, a od toga, koliko vidim jedno veliko nista! Samo figurira kao prvi covek Ministarstva i sto je najgore, pristaje na takve uslove. Bas sam ga lose procenila!


Meni nije. Nije ni dotakla malograđanštinu već se loše i neduhovito ismevala onima koji direktno finansiraju rad te filharmonije (tj hrane hlebom članove iste).
satinelle satinelle 11:39 10.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

loše i neduhovito ismevala onima koji direktno finansiraju rad te filharmonije (tj hrane hlebom članove iste).


Ok, slazem se. Ali, takve institucije su svuda u svetu na budzetu, kao kulturno dobro. Da je srece da Filharmonija ima mogucnost da se izdrzava iz sopstvenog fonda, ne bi bilo potrebe da je iko finansira, a neophodna je.
Takvim stavom se vecito vrtimo u krug, sta je starije...

emsiemsi emsiemsi 13:51 10.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

satinelle
loše i neduhovito ismevala onima koji direktno finansiraju rad te filharmonije (tj hrane hlebom članove iste).


Ok, slazem se. Ali, takve institucije su svuda u svetu na budzetu, kao kulturno dobro. Da je srece da Filharmonija ima mogucnost da se izdrzava iz sopstvenog fonda, ne bi bilo potrebe da je iko finansira, a neophodna je.
Takvim stavom se vecito vrtimo u krug, sta je starije...


Мудро речено !
princi princi 17:12 10.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

satinelle
loše i neduhovito ismevala onima koji direktno finansiraju rad te filharmonije (tj hrane hlebom članove iste).


Ok, slazem se. Ali, takve institucije su svuda u svetu na budzetu, kao kulturno dobro. Da je srece da Filharmonija ima mogucnost da se izdrzava iz sopstvenog fonda, ne bi bilo potrebe da je iko finansira, a neophodna je.
Takvim stavom se vecito vrtimo u krug, sta je starije...


Da, s tim što kad bi Skala, Metropoliten ili Royal Opera House pare koje su im date koristili za ismevanje svojih donatora njihove respektivne direktore ne bi otpustili nego bi ih oterali pravo u ludnicu.
satinelle satinelle 19:46 10.05.2015

Re: GDP iliti ministrovanje...

Da, s tim što kad bi Skala, Metropoliten ili Royal Opera House pare koje su im date koristili za ismevanje svojih donatora


Donacija je finansiranje na dobrovoljnoj bazi. Ovde je u pitanju preraspodela budzeta iz it's a must poreza, cisto da napravimo razliku izmedju pojmova.

anonymous anonymous 10:13 09.05.2015

DRŽAVA KAO ŠERIF


Pravna država je jedno od najvećih dostignuća civilizacije. Država kao šerif.







Da li je ovo novo lice Prljavog harija ?
freehand freehand 10:14 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

anonymous

Pravna država je jedno od najvećih dostignuća civilizacije. Država kao šerif.







Da li je ovo novo lice Prljavog harija ?

Pre otprilike dva sata sam pričao sa nekolicinom ovakvih, iz 72 specijalne, na izložbi pred pančevačkom SO.
anonymous anonymous 10:23 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

Pre otprilike dva sata sam pričao sa nekolicinom ovakvih, iz 72 specijalne, na izložbi pred pančevačkom SO.




I ......?
freehand freehand 10:27 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

anonymous
Pre otprilike dva sata sam pričao sa nekolicinom ovakvih, iz 72 specijalne, na izložbi pred pančevačkom SO.




I ......?

I ništa. Fini momci.

Edit: da, btw, saznao sam da VS u naoružanju ima finske snajperske puške. Kažu da su sjajne. Bolje od H&K, na primer.
anonymous anonymous 10:36 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

I ništa. Fini momci.


Ako ništa.... onda - međutim !


Izguglaj DW - novi antiteroristički zakon u Francuskoj.
maksa83 maksa83 10:50 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

Edit: da, btw, saznao sam da VS u naoružanju ima finske snajperske puške. Kažu da su sjajne. Bolje od H&K, na primer.

Pa Finci, pored votke, imaju tu tradiciju, npr. oficijelno najubojitijeg snajperistu od kad se meri - Simo Häyhä kog su Rusi zvali Bela Smrt. Toliko ih se narokao da su ga od sve muke na kraju lovili i artiljerijom.
freehand freehand 11:08 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

maksa83
Edit: da, btw, saznao sam da VS u naoružanju ima finske snajperske puške. Kažu da su sjajne. Bolje od H&K, na primer.

Pa Finci, pored votke, imaju tu tradiciju, npr. oficijelno najubojitijeg snajperistu od kad se meri - Simo Häyhä kog su Rusi zvali Bela Smrt. Toliko ih se narokao da su ga od sve muke na kraju lovili i artiljerijom.

Dobro, to nema veze sa oružjem. Ovaj je kako piše na viki linku koji si postavio koristio rusku pušku.
A ovo o čemu govorim - stvarno je moćno oružje. Bila je između Black Arow i Heklera, ali je momak baš nahvalio. I kaže da su ih prvo 2006. kupili nešto malo za probu a da sad već u jediniciama imaju ozbiljnu količinu. Dakle ne ono stihijski, nego usvojeno formacijsko oružje.
anonymous anonymous 11:43 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

A ovo o čemu govorim - stvarno je moćno oružje. Bila je između Black Arow i Heklera, ali je momak baš nahvalio. I kaže da su ih prvo 2006. kupili nešto malo za probu a da sad već u jediniciama imaju ozbiljnu količinu. Dakle ne ono stihijski, nego usvojeno formacijsko oružje.


Problem je samo u tome što o upotrebi tog formacijskog oružja,u vanrednim situacijama neće odlučivati ti " fini momci " sa kojima si razgovarao, pa čak niti bilo ko iz naše državne strukture.

U slučaju potrebe izvršna komanda će doći sa strane,iz maglovitih prostora moći van granica države.

A na nišanu će biti .....

Baltimor je daleko , .... a tako blizu !
princi princi 11:43 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

Toliko ih se narokao da su ga od sve muke na kraju lovili i artiljerijom.

Ali, jbg, vidiš da ih je skoro sve skenjao za 3 meseca i to što im Stalja nije podelio bele uniforme. Sine, sad gledam, u zimu, za dana, praktično ih je ubijao jedan na sat. Ipak su te Ruje teški mentoli. Živeo skoro 100 godina, svaka čast.
maksa83 maksa83 11:44 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

Dobro, to nema veze sa oružjem. Ovaj je kako piše na viki linku koji si postavio koristio rusku pušku.

... koju su modifikovali Finci.
gedza.73 gedza.73 20:11 09.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF

freehand

Da li je ovo novo lice Prljavog harija ?
Pre otprilike dva sata sam pričao sa nekolicinom ovakvih, iz 72 specijalne, na izložbi pred pančevačkom SO.

Društvo odgajivača rasne živine, iz Pančeva organizuje danas Međunarodnu izložba sitnih životinja koja će trajati do 20 časova. U Crvenom magacinu oko 180 raznih rasa golubova, 420 rasa živine i oko 70 rasa kunića i ptica predstaviće izlagači iz Rumunije, Makedonije, Bugarske, Švedske, Francuske i Srbije.



'krhkrh...ALFABRAVO, ALFABRAVO, JAVI SE!!!.. krhrrh...U REPU NAM JE GOLUB VISOKOLETAČ!!!

'I MI SMO U SOSU!!! JURIMO PEKINEZERA!!! (tak, tak, ratatata) LEVO, LEVO!!! (ratatata)
anonymous anonymous 22:02 11.05.2015

Re: DRŽAVA KAO ŠERIF




Tako recimo u Sjedinjenim državama, možeš slobodno da tužiš državu, marširaš u maršu za prava ovih ili onih


Osim ako nisi crnac ili počneš da bežiš .........



anonymous anonymous 21:12 10.05.2015

Čitajte Hobsa, ....... !!!!


Ja kažem - čitajte Hobsa i iskreno kažem da ne verujem da je prirodno stanje - rajsko stanje mira i spokoja. Da jeste ljudi bi živeli u raju, već ovde na zemlji, a najčešće vidimo da to nije slučaj.


„Hobs je u najmanju ruku dao političkoj misli preduslove za sve doktrine rase, tj,u principu je isključio ideju čovečanstva, koja čini jedinstvenu regulativnu ideju međunarodnog prava.

Sa tvrdnjom da je spoljna politika neizostavno izvan društvenog ugovora, angažovana u večnom ratu svih protiv svih, što je zakon „ prirodnog stanja „ Hobs je dao najbolji mogući teorijski osnov za te naturalističke ideologije, koje naciju smatraju za plemena koja je jedna od drugih odvojila priroda, bez bilo kakve veze, bez svesti o silidarnosti čovečanstva i samo sa zajedničkim instiktom samoočuvanja, koji čovek deli sa životinjskim svetom.

Ako više ne važi ideja čovečanstva, čiji je ključni simbol zajedničko poreklo ljudske vrste,onda ništa nije verovatnije od teorije po kojoj je smeđa, žuta ili crna rasa potomak nekih drugih vrsta majmuna nego bela rasa, i da su svi zajedno prirodom predodređeni da ratuju jedni protiv drugih sve dok ne nestanu sa lica Zemlje.“

Hana Arent

I ne treba za to bilo šta da se čita, već samo da se dobro otvore oči i uši.

anonymous anonymous 21:31 11.05.2015

Demokratija a la COSA NOSTRA



Šalu na stranu, čak su i žestoki momci sa asfalta Nju Jorka, Čikaga, Napulja ili Palerma izmislili neke svoje male (pseudo)ustave


Konstitucionalizam na delu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana