B92 Blog    Članovi    Drago Kovacevic    Zeka, episkopi i presuda..

Drago Kovacevic
11:02
ČET
13
MAR

Zeka, episkopi i presuda..

Nerado komentarišem sudske presude. Više je razloga za to, od načelnog stava do nedovoljne kompetencije.

No, naišao sam na saopštenje pet NVO koje su svojim dosadašnjim radom, pokazanom stručnošću, hrabrošću i društvenom odgovornošću zaslužile i poverenje i poštovanje, a koje pod lupu stavljaju presudu donetu u predmetu po tužbi bačkog vladike Irineja protiv Zorana Petakova i odlučio da ga postujem. Dodatni razlog da to uradim jeste činjenica da smo na ovom blogu pre nekoliko meseci raspravljali o tome zašto je Petakov tužen i optužen

Usput, g. Petakov je naš kolega bloger....

 

SAOPŠTENJE ZA JAVNOST

Dana 11. marta 2008. sudija IV Opštinskog suda u Beogradu Miroslav Bošnjak osudio je Zorana Petakova na 100.000 din kazne (koja će se zameniti kaznom zatvora ukoliko ne bude plaćena u roku) zbog delikta mišljenja. Sudija Miroslav Bošnjak smatra i to je detaljno usmeno obrazložio da je Petakov vređajući “besprekornu ličnost” episkopa Irineja u TV emisiji Klopka na BK televiziji uvredio, ne samo episkopa Irineja, nego i sve hrišćane, ali i sudiju lično kao kršteno lice. Sudija Bošnjak takođe smatra da ovakva uvreda nije zabeležena protiv crkve ni u vreme najstrašnijeg komunizma i to je uzeo kao posebno otežavajuću okolnost.

Da podsetimo, episkop Irinej podneo je 16. novembra 2005. godine tužbu zbog uvrede nakon emisije Klopka na BK TV, kada je Zoran Petakov, osvrćući se na upad Nacionalnog stroja na Filozofski fakultet u Novom Sadu, kada je i sam Petakov bio žrtva fizičkog napada, u emisiji kritički govorio o crkvenoj ideologiji koju prepoznaju određeni pripadnici desnih ekstremističkih grupa. U tom smislu Petakov je bio kritičan prema činjenici da crkva stoji ili podržava određene grupe i da je čak jednoj od njih ustupila prostor za delovanje. Na insistiranje voditeljke na koga u crkvi tačno misli, a pošto nije bila zadovoljna izjavom da je takva ideologija nasleđe vladike Nikolaja Velimirovića, Petakov je u krtičkom tonu apostrofirao episkope Artemija, Amfilohija, Atanasija i Irineja kao četiri jahača apokalipse, koristeći ovi metaforu kao kritiku lošeg delovanja crkve na formiranje radikalno desnih ekstremističkih organizacija. Ipak, tužbu protiv Petakova podnosi samo episkop Irinej, ali njegov zastupnik u ovom postupku, tvrdi da su povređena i ostala trojica s tim da ga oni nisu tužili jer smatraju da je teritorijalno najnadležniji episkop Irinej.

Ipak, ono što najviše zabrinjava u ovom montiranom političkom procesu nalik na inkvizicijski lov na veštice je činjenica da je sud odbio čak i da izvede bilo koji predloženi dokaz i da je presudu bazirao samo na činjenici da je Petakov izrekao svoj kritički stav koji je bio nesporan. Sud je odbio da sasluša čak i tužioca Irineja tako stavljajući na znanje da građanin Mirko Bulović nije ravnopravan sa građaninom Zoranom Petakovim. Sud jer odbio i da poveže upad neonacista na Filozofski fakultet kao povod za kritiku crkve, kao i da utvrdi koje su organizacije podržane od strane crkve. Sudija Bošnjak je eksplicitno zaključio da se ne može raditi o demokratskom krritičkom stavu kada se radi o crkvi koja po njemu “nije instituicija, nego nešto mnogo više od toga”.

Bez obzira na odluku drugostepenog suda ili suda u Strazburu, ova presuda ostaće zapamćena kao primer dirigovanog suđenja s pozicije moći.

Komitet pravnika za ljudska prava YUCOM

Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji

Inicijativa mladih za ljudska prava

Žene u crnom

Fond za humanitarno pravo




 





Komentari (218)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Dawngreeter  11:17 13.03.2008
Preporuka: 6

Teokratija!

#Link  Replika: 5
Ua bre! Dokle vise treba crkva da nam vodi zemlju? Oce sada i Pahomije da tuzi decu sto su ga seksualno zlostavljala?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srecko Sekeljic  11:59 13.03.2008
Preporuka: 4

Re: Teokratija!

Prvo su fašisti fizički gušili slobodu govora, narušavajući pritom i integritet Filozofskog fakulteta u NS, a zatim sudija pravno guši slobodu govora i time narušava kredibilitet suda.

Meni ova slika bode oči: sudija, mantija i skinheds na istoj strani!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  12:07 13.03.2008
Preporuka: 5

Re: Teokratija!

tužbu protiv Petakova podnosi samo episkop Irinej, ali njegov zastupnik u ovom postupku, tvrdi da su povređena i ostala trojica s tim da ga oni nisu tužili jer smatraju da je teritorijalno najnadležniji episkop Irinej.


Teritorijalana nadležnost ???????? Bravo za sekularnu državu Srbiju i pravni sistem.
Sudija Bošnjak je eksplicitno zaključio da se ne može raditi o demokratskom krritičkom stavu kada se radi o crkvi koja po njemu “nije instituicija, nego nešto mnogo više od toga”.


Sudija Bošnjak bi za ovakvu tvrdnju u bilo kom normalnom pravnom sistemu bio doživotno "ekskomuniciran" iz učešća
u istom a čak i advokatura bi mu bila zabranjena.A šta je to više od institucije bi morao da objasni svom kolegi koji bi mu sudio za eklatantnu zloutrebu službene dužnosti i raspirivanje verske netrpeljivosti.
uvredio, ne samo episkopa Irineja, nego i sve hrišćane, ali i sudiju lično kao kršteno lice. Sudija Bošnjak


Kao 'kršteno lice' sudija Bošnjak se ponaša poput svojih predhodnika iz Inkvizicije pa pošto navodi da je uvređen i ON LIČNO sam je sebe trebao da oglasi nenadležnim u ovom slučaju. Pošto je uvređen ON LIČNO onda se ova "njegova pravda" svodi na pristrastnost a objektivnost sudije je u ovom slučaju svedena na priivatnu OSVETU sudije
Bošnjak u ovoj parnici.
dragan 7557
13 mart 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  13:12 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Teokratija!

dragan7557

Kao 'kršteno lice' sudija Bošnjak se ponaša poput svojih predhodnika iz Inkvizicije pa pošto navodi da je uvređen i ON LIČNO sam je sebe trebao da oglasi nenadležnim u ovom slučaju. Pošto je uvređen ON LIČNO onda se ova "njegova pravda" svodi na pristrastnost a objektivnost sudije je u ovom slučaju svedena na priivatnu OSVETU sudije Bošnjak u ovoj parnici.
dragan 7557, 13 mart 2008

Dragane,
ni u vrijeme inkvizicije nijesu sve "presude" donošene u ime cijelog hrišćanstva.

Ovo je očigledan dokaz u koje je blato Srbija zagazila.
U odbrani od ove pošasti se i ne moramo i ne trebamo, više pozivati na Boga.

Ovaj sudija vjerovatno, po ugledu na onog ministra kioji je imao direktnu vezu sa sv. Savom, ima "direktne veze" sa svim hrišćanskim crkvama.

Zar je malo sramote u Srbiji !

Poz.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  13:57 13.03.2008
Preporuka: 4

Re: Teokratija!

Zar je malo sramote u Srbiji !

Nažalost i previše. Toliko da i svaka kritika komunizma postaje neukusna.
Toliko licemerja, manipulacija, ponižavanja zdravog razuma u ime nacije, Crkve, predaka, ponosa, svete Srpske zemlje, postaje zaglušujuće.Takvim ponašanjem i talambasanjem sami akteri dovode stvari do apsurda, jer sve postaje providno. Pa i onaj bedž "Srbija je Kosovo" služi im kao alibi za ostanak na vlasti. Mogu da dodaju i slogan "Albanci su naša braća", da bi licemerje bilo još ubedljivije.

A zar ovo nije sramota? Vest objavljena u jučerašnjem Blicu:

PRAVNI FAKULTET
"Stop za tribinu o Đinđiću
Uprava Pravnog fakulteta u Beogradu nije dala saglasnost za održavanje skupa povodom petogodišnjice ubistva premijera Zorana Đinđića, koji su studenti najavili za danas, saznaje «Blic» u studentskom pokretu «Evropa nema alternativu»
Otkazivanje skupa, kažu studenti,obrazloženo je « složenom političkom situacijom sa Kosovom» i «početkom predizborne kampanje za izbore u maju ove godine», kao i činjenicom da fakultet ne želi da sebe «uvlači. u politički život»."

Dovoljno je samo se potsetiti koje se sve tribine drže na Pravnom i ostalim fakultetima i to im ne smeta a ova smeta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  18:56 14.03.2008
Preporuka: 0

Re: Teokratija!

Dovoljno je samo se potsetiti koje se sve tribine drže na Pravnom i ostalim fakultetima i to im ne smeta a ova smeta.

naravno, nomokanon napred, ostali stoj!
fuj!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
cecas  11:30 13.03.2008
Preporuka: 3

Nista me ne iznenadjuje

#Link  Replika: 2
U ovoj drzavi svih mogucih apsurda.Dali bi kazna bila drugacija da je kojim slucajem sudija nekrsteno lice, ateista , pripadnik druge konfesije i neznam ti ja kada se nasao jednako uvredjen kao vladika ?! Ili smo mi crkvena drzava kada niko ne moze da kritikuje svestenstvo SPC?! Odnosno dali je svestenstvo SPC u ravni sa Bogom?! Pre dve hiljade godina kritiku su nazivali blasfemijim.Dali gradjanin Petakov podleze crkvenim ili svetovnim zakonima?! Po ovome ispadne da su nam svetovni zakoni ispod crkvenih. Dali bi isti arsin sudije krstenog lica bio i da se Petakov kriticki osvrnuo i na svestenika neke druge konfesije ?! Uz to zar nam crkva nije postala gnezdo fasizma i nacionalizma koja podrzava i u svojim skutima cuva razne Obraze , Dveri i sl. Netreba li se svestenstvo p[o svim kanonima baviti sirenju ljubavi i tolerancije , a ne suprotnoscu toga ? Onda je petakov rekao istinu i za to ga treba nagraditi , a vladiku rasciniti po svim crkvenim , a potom svetovnim i ljudskim zakonima !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  12:40 13.03.2008
Preporuka: 3

Re: Nista me ne iznenadjuje

Dali gradjanin Petakov podleze crkvenim ili svetovnim zakonima?!


"Sudija" M. Bošnjak je podlegao Ličnoj Vendeti te kao "kršten" kaznio u ime naroda. Ova praksa na ovakav način se ne primenjuje ni u šerijatskim sudovima jer je lična osveta sudijama i tamo ZABRANJENA .Umesto okretanja drugog obraza za šamar ovaj "sudija" u zajednici sa rečenim popom Bulovićem (i SPC koja se nije ogradila od presude) i hrišćanskog principa praštanja na najnakardniji mogući način su primenili PRIVATNU OSVETU čiji je rezultat kazna.

A građanin Petakov nije osuđen već je primenjena OSVETA koja je odlika NEKRŠTENIH .

dragan7557
13 mart 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  18:58 14.03.2008
Preporuka: 0

Re: Nista me ne iznenadjuje

A građanin Petakov nije osuđen već je primenjena OSVETA koja je odlika NEKRŠTENIH .

šta si hteo da kažeš?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  11:43 13.03.2008
Preporuka: 0

Ako pak lipsa konjic

#Link  Replika: 88
nece i jahaci.....

E, vala Drago, sada ce mnogi nasi blogeri imati sta da kazu o Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi, Pravoslavlju i obespravljenosti ljudi u Srbiji....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  11:57 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ninoslav Randjelovic
nece i jahaci.....

E, vala Drago, sada ce mnogi nasi blogeri imati sta da kazu o Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi, Pravoslavlju i obespravljenosti ljudi u Srbiji....

Nino, ovde je predmet presuda....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bosna  11:59 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

E, vala Drago, sada ce mnogi nasi blogeri imati sta da kazu o Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi, Pravoslavlju i obespravljenosti ljudi u Srbiji..

I treba da kazu!
Mi smo ocito sekularna drzava samo na papiru. Crkva se u sve mijesa i daje svoje misljenje. Samo jos treba da pocnu davati i ekonomske savjete vladi.
Crkvena lica su u ovoj zemlji potpuno nedodirljiva. Katastrofa!!!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  12:01 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

Nino, ovde je predmet presuda...

Predrasuda prema cemu ? Da nije u redu javno prozivati ljude (pa, makar oni bili i predstavnici Crkve) i optuzivati ih da su "jahaci apokalipse", a da se nemaju dokazi da bas ti ljudi jasu bas te paklene konje ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:06 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Crkva nije sudila. Samo je pojedinac (Irinej) tužio drugog pojedinca (Petakov) zbog klevete. Najobičnija parnica kakvih ima mali milion. Problem je sudstvo koje, bar kod nas, nikada nije bilo nezavisno i samostalno već podložno raznim, često veoma štetnim uticajima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bosna  12:11 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Jesi li ti dobro procitao tekst? Molim te procitaj jos jednom i obrati paznju na obrazlozenje presude :

"Sudija Miroslav Bošnjak smatra i to je detaljno usmeno obrazložio da je Petakov vređajući “besprekornu ličnost” episkopa Irineja u TV emisiji Klopka na BK televiziji uvredio, ne samo episkopa Irineja, nego i sve hrišćane, ali i sudiju lično kao kršteno lice. Sudija Bošnjak takođe smatra da ovakva uvreda nije zabeležena protiv crkve ni u vreme najstrašnijeg komunizma i to je uzeo kao posebno otežavajuću okolnost."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  12:14 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Problem je sudstvo koje, bar kod nas, nikada nije bilo nezavisno i samostalno već podložno raznim, često veoma štetnim uticajima.

A, takva su manje-vise, sva ljudska sudstva....
Mislim da su ovde ipak nase predrasude na delu. A, evo kako one idu - taj i taj sudija je MORAO da kazni optuzenog koji je javno vredjao velikodostojnike SPC. I ne samo to. Ti velikodostojnici kontrolisu tog sudiju (kao i celo sudstvo u Srbiji) jer kontrolisu Premijera i pravosudje. Ti velikodostojnici su zli ljudi. I tako onda zakljucimo da je Crkva zla institucija koja nanosi mnogo stete Srbiji i da samo onaj politicar koji nije pod uticajem Crkve moze doneti dobro Srbiji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  12:14 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

Drago Kovacevic
Ninoslav Randjelovic
nece i jahaci.....

E, vala Drago, sada ce mnogi nasi blogeri imati sta da kazu o Srpskoj Pravoslavnoj Crkvi, Pravoslavlju i obespravljenosti ljudi u Srbiji....

Nino, ovde je predmet presuda....


U čije ime? Krštenog Miroslava Bošnjaka ( reč sudija namerno izbačena kao neprikladna), kao uvređenog ili 'U ime naroda' u sekularnoj državi ??????
dragan 7557
13 mart 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:27 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

Ti velikodostojnici su zli ljudi. I tako onda zakljucimo da je Crkva zla institucija koja nanosi mnogo stete Srbiji i da samo onaj politicar koji nije pod uticajem Crkve moze doneti dobro Srbiji.

Ja ipak mislim da je ovo isključivo problem sudstva. Pa za vreme Broza i najcrnjeg komunizma ljudi su osuđivani zbog "delikta mišljenja". Što se crkve tiče, ne slažem se sa tobom. Mislim da je u ovom trenutku crkva ubedljivo najnormalnija institucija u Srbiji. Doduše, i u njoj ima raznoraznih likova koji bi pre trebali da su u zatvoru nego što nose mantiju, ali u svakom žitu ima kukolja pa tako i u crkvi. U svakom slučaju crkva je neuporedivo moralnija od bilo koje političke stranke u našoj zemlji. Uostalom baš SVE ankete stavljaju crkvu na prvo mesto kada se vrše istraživanja o poverenju gradjana u institucije. A jako mi je teško da poverujem da je ogromna većina građana blesava i slepa kod očiju pa da veruje nekome ko je po tvojim rečima toliko zao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  12:30 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ma da. To samo 99% svestenika kalja ime normalnima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  12:31 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

A jako mi je teško da poverujem da je ogromna većina građana blesava i slepa kod očiju pa da veruje nekome ko je po tvojim rečima toliko zao.

Nisi me razumeo. Pisao sam o predrasudama. Nasim. Srpskim. Ljudskim.
Tako, ovde se sada kritikuje Crkva i velikodostojnici SPC dok se kao diskutuje o presudi, a bas zbog te nase predrasude da je sudija morao da radi onako kako mu kazu velikodostojnici itd.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  12:42 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ninoslav Randjelovic
Problem je sudstvo koje, bar kod nas, nikada nije bilo nezavisno i samostalno već podložno raznim, često veoma štetnim uticajima.A, takva su manje-vise, sva ljudska sudstva....Mislim da su ovde ipak nase predrasude na delu. A, evo kako one idu - taj i taj sudija je MORAO da kazni optuzenog koji je javno vredjao velikodostojnike SPC. I ne samo to. Ti velikodostojnici kontrolisu tog sudiju (kao i celo sudstvo u Srbiji) jer kontrolisu Premijera i pravosudje. Ti velikodostojnici su zli ljudi. I tako onda zakljucimo da je Crkva zla institucija koja nanosi mnogo stete Srbiji i da samo onaj politicar koji nije pod uticajem Crkve moze doneti dobro Srbiji.


Zeka da se žali višim instancama i da izričito zahteva da se u ponovljenom postupku postave sudije koji nisu hrišćani, nego ateisti, muslimani ili Jevreji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  12:46 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Zeka da se žali višim instancama

Ali, mozda tamo nema verujucih..., u bilo sta ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:49 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Zeka da se žali višim instancama i da izričito zahteva da se u ponovljenom postupku postave sudije koji nisu hrišćani, nego ateisti, muslimani ili Jevreji.

Ne čini li ti se da je ovo pomalo rasistički obojena izjava, po suštini upravo onakva kakve su iznosili oni kreteni strojevci kada su upali na tribinu?
I jedno pitanje, Koje je veroispovesti predsednik udruženja sudija Srbije?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:53 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

Ma da. To samo 99% svestenika kalja ime normalnima.

Jedino što je gore od predrasuda je ideološka zaslepljenost. 1945. godina je prošlost, sveštenicima se više ne seku brade a crkve se više ne pretvaraju u štale. SKOJ je prošlost. Bar se nadam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  12:57 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

"Sudija Miroslav Bošnjak smatra i to je detaljno usmeno obrazložio da je Petakov vređajući “besprekornu ličnost” episkopa Irineja u TV emisiji Klopka na BK televiziji uvredio, ne samo episkopa Irineja, nego i sve hrišćane, ali i sudiju lično kao kršteno lice. Sudija Bošnjak takođe smatra da ovakva uvreda nije zabeležena protiv crkve ni u vreme najstrašnijeg komunizma i to je uzeo kao posebno otežavajuću okolnost."


Sudija Bošnjak je eksplicitno zaključio da se ne može raditi o demokratskom krritičkom stavu kada se radi o crkvi koja po njemu “nije instituicija, nego nešto mnogo više od toga”.

Slucajno poznajem mnogo casnih i postenih sudija, licno mislim da se sami moraju izboriti da promene svoj "nezavisni" polozaj. Puno je u ovoj zemlji " institucija koje su mnogo vise od toga" i koje su zasticenje, cak i od zakona ili su iznad njega.
A pomenutog sudiju bih pitao da li ga je sramota da kao " krsteno lice" pravdu tumaci na ovakav nacin. Demokratija nije anarhija, ali doticni gospodin to ocigledno ne zna

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:03 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Sudija Bošnjak je eksplicitno zaključio da se ne može raditi o demokratskom krritičkom stavu kada se radi o crkvi koja po njemu “nije instituicija, nego nešto mnogo više od toga”.

Dotični sudija je evidentno "poseban slučaj". Bilo bi interesantno znati ko ga je postavio na to mesto. Jednom rečju, STRAŠNO.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  13:08 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

Vračarac
Ma da. To samo 99% svestenika kalja ime normalnima.

Jedino što je gore od predrasuda je ideološka zaslepljenost. 1945. godina je prošlost, sveštenicima se više ne seku brade a crkve se više ne pretvaraju u štale. SKOJ je prošlost. Bar se nadam.

Simpaticno mi je sto isto tako i nacisti svakoga ko nije uz njih nazivaju komunistima.

gradicevic
Demokratija nije anarhija, ali doticni gospodin to ocigledno ne zna


Mali trol, ali ja stvarno moram ukazati da anarhija nije isto sto i anomija. Anarchy is order, etc.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  13:09 13.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ako pak lipsa konjic

Što se crkve tiče, ne slažem se sa tobom. Mislim da je u ovom trenutku crkva ubedljivo najnormalnija institucija u Srbiji


Crkva je daleko najnenormalnija institucija u ovoj državi.
Kakva je to institucija koja insistira na različitosti među ljudima?
Kakva je to Crkva kad njeni Velikodostojnici blagosiljaju zločince?
Kakva je to Crkva koja prima donacije, ne pitajući za poreklo, od
bilo koga, jer su svi njene OVCE?
Kako je to Crkva oslobođena od PDV-a, kao da se ne bavi nikakvom trgovinom?
Ako je oslobođena PDV-a, onda bi sve što prodaje ustvari, trebalo da poklanja.
Kakva je to Crkva koja ima tarifu za svoje usluge?
Kakva je to Crkva koja ne zna da joj popovi za sahrane i drugo, od
naroda traži onoliko para koliko tom popu padne na pamet, inače
neće da obave obred?
Kakva je to Crkva, koja tako odbija narod ?
Kakva je to Crkva koja samo uzima a ništa ne daje?
Kakva je to Crkva koja dobro zna da joj "vernici" dolaze iz mode
i "kao tradicije" koja traje već desetak godina?
Koliko to donatora ona ima kad zida Crkve na kilometar rastojanja?
Koliko pomaže u novcu ljudima na Kosovu?
Kakva je to Crkva koja se "merodavno petlja" u svetovne stvari i politku?
Kako je to Crkva osudila nerede za vreme službe zvane - moleban?
Da li još treba da nabrajam šta sve i kako radi "najnormalnija institucija?

Ako su oni najnormalniji, onda nam spasa nema.

Kakav je govor, bez znanja i dozvole, održao Amfilohije
nad pokojnim premijerom Dr Zoranom Đinđićem? To će postati i
ostati najsramniji čin Crkve i Amfilohija lično, za koji ja znam, (a koga prate
svi Nacionalno osvešćeni Obrazi, Dveri i svi ostali fašistički
orijentisani)
Samo što ga na kraju nije pljunuo!
Zbog para od kojih je Crkva Sv Save završena,
koje je pok. Zoran obezbedio, trebalo je da ima bar elementarnog poštovanja.
Takvi ljudi vode Crkvu, zajedno sa Pahomijem i sličnim?
To li je za vas najnormalnija institucija ?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:12 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Simpaticno mi je sto isto tako i nacisti svakoga ko nije uz njih nazivaju komunistima.

Opa. Nisam znao da sam naprasno postao nacista. Ipak mislim da je ispravnije (u mom slučaju) reći antikomunista.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  13:17 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Vračarac
Ipak mislim da je ispravnije (u mom slučaju) reći antikomunista.


Pa je stoga, potpuno logicno, svako ko ima suprotno misljenje od tvojeg komunista. Bjavo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:27 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Crkva je daleko najnenormalnija institucija u ovoj državi.
Kakva je to institucija koja insistira na različitosti među ljudima?
Kakva je to Crkva kad njeni Velikodostojnici blagosiljaju zločince?
Kakva je to Crkva koja prima donacije, ne pitajući za poreklo, od
bilo koga, jer su svi njene OVCE?
Kako je to Crkva oslobođena od PDV-a, kao da se ne bavi nikakvom trgovinom?
Ako je oslobođena PDV-a, onda bi sve što prodaje ustvari, trebalo da poklanja.
Kakva je to Crkva koja ima tarifu za svoje usluge?
Kakva je to Crkva koja ne zna da joj popovi za sahrane i drugo, od
naroda traži onoliko para koliko tom popu padne na pamet, inače
neće da obave obred?
Kakva je to Crkva, koja tako odbija narod ?
Kakva je to Crkva koja samo uzima a ništa ne daje?
Kakva je to Crkva koja dobro zna da joj "vernici" dolaze iz mode
i "kao tradicije" koja traje već desetak godina?
Koliko to donatora ona ima kad zida Crkve na kilometar rastojanja?
Koliko pomaže u novcu ljudima na Kosovu?
Kakva je to Crkva koja se "merodavno petlja" u svetovne stvari i politku?
Kako je to Crkva osudila nerede za vreme službe zvane - moleban?
Da li još treba da nabrajam šta sve i kako radi "najnormalnija institucija?

Ja sam govorio o organizaciji a ne pojedincima. I vrlo eksplicitno sam naglasio da "u svakom žitu ima kukolja".
Ima pojedinaca koji su blagosiljali zločince, uvodili specijalne tarife itd. Ovo ostalo je, blago rečeno, naivno i veoma ostrašćeno. Ukoliko neki sveštenik traži novac, mađite drugog, to je bar jednostavno i zaista funkcioniše. O vernicima koji dolaze iz mode ne treba posebno raspravljati. Kao i o pomoći ljudima na Kosovu, jer da nije bilo crkve Srbi bi ostali samo na severu Kosova. najbolji primer Gračanica. Crkveni donatori su uglavnom obični ljudi (mada pretpostavljam da ima i dosta onih mutnih, uostalom, ko je dotira stranku koju podržavate, ma koja to stranka bila?) I kako to crkva odbija narod a taj isti narod ima najveće poverenje baš u crkvu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:31 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Pa je stoga, potpuno logicno, svako ko ima suprotno misljenje od tvojeg komunista. Bjavo

A kome ga sam ja to optužio da je komunista? Ja sam samo uporedio način mišljenja.
Ili možda smatrate da bih i ja trebao, kao i cenjeni gospodin Petakov, da budem osuđen zbog "delikta mišljenja"?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:32 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Nisi me razumeo.

Oprostite.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub  13:32 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ti velikodostojnici su zli ljudi. I tako onda zakljucimo da je Crkva zla institucija koja nanosi mnogo stete Srbiji i da samo onaj politicar koji nije pod uticajem Crkve moze doneti dobro Srbiji.

апсолутно тачно
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dawngreeter  13:34 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Vračarac
Ili možda smatrate da bih i ja trebao, kao i cenjeni gospodin Petakov, da budem osuđen zbog "delikta mišljenja"?


Samo ja, nema nas vise. Moze i jednina da se koristi.

Inace mislim da je opasnost delikta misljenja vrlo realno procenjena. Posto se diljem Srbije 'riscani moraju plasiti persekucije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  13:38 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Oprostite.

Nema problema !
:))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:41 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Samo ja, nema nas vise. Moze i jednina da se koristi.

Persiram. Šta ću, stara škola.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  13:43 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ti velikodostojnici su zli ljudi. I tako onda zakljucimo da je Crkva zla institucija koja nanosi mnogo stete Srbiji i da samo onaj politicar koji nije pod uticajem Crkve moze doneti dobro Srbiji.
апсолутно тачно

Da, ali na jedan relativan nacin....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  13:51 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ne čini li ti se da je ovo pomalo rasistički obojena izjava, po suštini upravo onakva kakve su iznosili oni kreteni strojevci kada su upali na tribinu?
I jedno pitanje, Koje je veroispovesti predsednik udruženja sudija Srbije?



Ne, naprotiv. Ovde sam mrtav ozbiljan. Ako je sudija bio pogođen Zekinim izjavama i smatra (donosi presudu) na osnovu ličnog utiska, treba postaviti sudije koje ne bi bile pogođene. Drugo, mislim da je ovakav zahtev vrlo subverzivan i ne vidim šta tebe u svemu podseća na strojevce i ono što su oni pričali? Ako mene pitaš koje je veroispovesti predsednik USS, onda mašiš adresu, nemam pojma. Uostalom, udruženje nema formalne veze sa procesom. Drugo, ne gajim ja nikakve iluzije o nepristrasnosti bilo koga u sudu, ali mislim da treba ismejati čitavu ovu stvar i institucije koje izvode predstavu, poput suda. To je suština ovoga što napisah.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Eugenija  13:52 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Ti velikodostojnici su zli ljudi. Crkva je institucija koja nanosi mnogo stete Srbiji i samo onaj politicar koji nije pod uticajem Crkve i DB-a moze doneti dobro Srbiji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  14:03 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Opa. Nisam znao da sam naprasno postao nacista. Ipak mislim da je ispravnije (u mom slučaju) reći antikomunista.


Bolje se nemoj deklarisati kao antikomunista. Znas za onu da su od komunista jedino gori antikomunisti. ?
dobronameran savet
Pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  14:04 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Opa. Nisam znao da sam naprasno postao nacista. Ipak mislim da je ispravnije (u mom slučaju) reći antikomunista.


Bolje se nemoj deklarisati kao antikomunista. Znas za onu da su od komunista jedino gori antikomunisti. ?
dobronameran savet
Pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  14:20 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Bolje se nemoj deklarisati kao antikomunista. Znas za onu da su od komunista jedino gori antikomunisti. ?
dobronameran savet

Hvala na lepom savetu. Na žalost, izgleda da ste u pravu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  14:26 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

A, takva su manje-vise, sva ljudska sudstva....

slozila bih se, mada cini mi se da je ovo u srbiji vise....
nego zar ti ne mislis da ovi politicari koji uticu na sudstvo,
time sto se predstavljaju da su pod uticajem crkve,
zapravo nju koriste da bi se odrzali na vlasti, i time joj
cine losu uslugu i odbijaju zaista verujuce ljude...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  14:27 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Na žalost, izgleda da ste u pravu.

Nema na cemu
Postujem staru skolu,ali ipak mozemo na ti
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  14:32 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

nego zar ti ne mislis da ovi politicari koji uticu na sudstvo,
time sto se predstavljaju da su pod uticajem crkve,
zapravo nju koriste da bi se odrzali na vlasti, i time joj
cine losu uslugu i odbijaju zaista verujuce ljude...

Naravno, ali voleo bih da znam TACNO - KOJI politicari, KADA I KAKO to cine
i SA KIM U CRKVI tako saradjuju. Izvini na dranju. Pomislih, vazna je ovo tema pa da se bolje cujemo.
Dakle, KO, KADA, GDE, KAKO, SA KIM ?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Drago Kovacevic  14:36 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

AlexDunja
A, takva su manje-vise, sva ljudska sudstva....

slozila bih se, mada cini mi se da je ovo u srbiji vise....
nego zar ti ne mislis da ovi politicari koji uticu na sudstvo,
time sto se predstavljaju da su pod uticajem crkve,
zapravo nju koriste da bi se odrzali na vlasti, i time joj
cine losu uslugu i odbijaju zaista verujuce ljude...

Hajde izvuci nešto iz "poeme o velikom inkvizitoru"...o))
pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  14:38 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

ali mislim da treba ismejati čitavu ovu stvar i institucije koje izvode predstavu, poput suda.

Naravno. Saopstenje vrvi od "pravnih" izraza "metafora", "cetiri jahaca apokalipse", "lov na vestice". Bozemesakloni, kao da ga je neka spisateljica sastavila.

I u njemu nema nijednog elementa borbe za slobodu misljenja ili za uljudjivanje prilika u srpskom sudstvu. Samo promotivni pamflet koji svoju pravu metu otkriva u poslednjem paragrafu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  14:40 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Postujem staru skolu,ali ipak mozemo na ti

Probaću.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KafaJeGotova  14:47 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Vračarac
Opa. Nisam znao da sam naprasno postao nacista. Ipak mislim da je ispravnije (u mom slučaju) reći antikomunista.

ti i 'antikomunisti' cete najpre skrenuti na pricu o necem petom relativizirajuci temu. umesto da se, ako vec verujes u boga i crkvu, prvi zalozis za ovo zlo ovih 4 jahaca apokalipse i zastitis ono u sta verujes, ti bi do besvesti razglabao o komunizmu i te fore. zato vasa crkva i jeste sprdnja i zlo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  14:48 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

Pomislih, vazna je ovo tema pa da se bolje cujemo.

cujemo se, sasvim dobro.bar mislim.
mislim da odgovore na ta pitanja ti bolje znas nego ja.
ali meni ne izgleda kao da premijer bilo sta radi pod uticajem crkve.
ja mislim da on crkvu i neke velikodostojnike koristi za svoje politicke ciljeve.
a oni to dopustaju, i to nije u redu. ne znam tacno koje, nemoj to da me pitas.
ali ti ces znati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  14:50 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

ja mislim da on crkvu i neke velikodostojnike koristi za svoje politicke ciljeve.

Bilo bi dobro da kazes zasto to mislis.
a oni to dopustaju, i to nije u redu. ne znam tacno koje, nemoj to da me pitas.
ali ti ces znati.

Skamenjen sam od iznenadjenja. Otkud ti to ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  15:02 13.03.2008
Preporuka: 2

Re: Ako pak lipsa konjic

Hajde izvuci nešto iz "poeme o velikom inkvizitoru"...o))

previse je kompleksna, drago :)))
ali evo delic, radi utiska :)
...То је један скоро деведесетогодишњи старац, висок и прав, са исушеним лицем, са упалим очима, али из којих још сија жар, као огњена искрица. О, није сад у великолепним кардиналским хаљинама својим у којима је блистао јуче пред народом, када спаљиваху непријатеље Римске вере, - не, у овај мах он је само у својој старој, грубој монашкох раси. За њима, на извесном растојању, следују мргодни помоћници и слуге његове, и "света" стража.

...Он се зауставља пред гомилом народа и посматра из даљине. Све је видео, видео је како су спустили ковчег код ногу Његових, видео је како је васкрсла девојчица; и лице се његово намргодило и натуштило. Мршти седе густе обрве своје, а поглед му сева злослутним огњем. Пружа прст, заповеда стражарима да Га ухвате.

...И гле, каква је његова сила, и толико је већ научен тај покорни и уздрхтано му послушни пук, да се гомила света онога часа склања испред стражара, а ови, посред гробовског ћутања које наједаред наступи, мећу руке на Њега, хватају Га и одводе Га. Гомила, у тренутку, сва као један човек, сагиба се главом до земље пред старцем - инквизитором; овај ћутећки благосиља народ и пролази даље.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  15:03 13.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ako pak lipsa konjic

ti i 'antikomunisti' cete najpre skrenuti na pricu o necem petom relativizirajuci temu. umesto da se, ako vec verujes u boga i crkvu, prvi zalozis za ovo zlo ovih 4 jahaca apokalipse i zastitis ono u sta verujes, ti bi do besvesti razglabao o komunizmu i te fore. zato vasa crkva i jeste sprdnja i zlo...

To je rekao Marx!
Fali samo onaj deo oko opijuma za narod.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KafaJeGotova  15:11 13.03.2008
Preporuka: 1