Gost autor| IT

Ubuntu telefon

uros_vozdovac RSS / 18.05.2015. u 09:12

Gost autor Bogdanović Bojan, koordinator Ubuntu LoCo Srbija  bojce

Pre nedelju dana, dobio sam (napokon) telefon koji sam naručio.

U pitanju je BQ Aqaris E 4.5 Ubuntu Edition.

E, sad, zašto „napokon“? Pa, naravno da ne isporučuju za Srbiju, te sam morao da se dovijam kako znam i umem kako bi mi stigao ovde. Doduše, da ne budem previše kritičan odmah na početku: u prepisci sa proizvođačem, rečeno mi je da rade na tome da proradi isporuka i za nas. Koliko bi čekao je već diskutabilno.

Toliko o tome, a sada je red, posle nedelju dana korišćenja telefona da napišem koju reč o iskustvu sa njim.

U paketu mi je stigao telefon i maskica koju sam naručio uz njega. Nije bilo trenutno na lageru baš Ubuntu maska (razlika je samo u odnosu na ovu koju sam naručio što na Ubuntu maski postoji i kružni otvor kako bi se video kruga sa početnog ekrana) pa sam uzeo standardnu masku za ovaj tip telefona.

U kutiji osim telefona, nalazi se i punjač, usb kabal, iglica za otvaranje SIM ulaza i nekoliko uputstava i garancija.

ubuntuphone01.jpg?w=97&h=150

Ubuntu telefon i maska

ubuntuphone02.jpg?w=91&h=150

Sadržaj pakovanja

ubuntuphone03.jpg?w=95&h=150

Ubuntu telefon

 

Detalje o hardveru uređaja neću napominjati, pošto se već nalaze na sajtu proizvođača BQ.

Nakon otpakivanja uređaja i uključivanja, dočekala su me par pitanja i nakon samo nekoliko koraka, telefon je bio spreman za korišćenje.

ubuntuphone04.jpg?w=80&h=150

Koraci nakon uključenja

ubuntuphone05.jpg?w=82&h=150

Koraci nakon uključenja

ubuntuphone06.jpg?w=84&h=150

Koraci nakon uključenja

ubuntuphone07.jpg?w=81&h=150

Koraci nakon uključenja

 

ubuntuphone08.jpg?w=81&h=150

Koraci nakon uključenja

ubuntuphone09.jpg?w=83&h=150

Koraci nakon uključenja

ubuntuphone10.jpg?w=82&h=150

Koraci nakon uključenja

ubuntuphone11.jpg?w=81&h=150

Koraci nakon uključenja

 

 

Prvo prijatno iznenađenje je što je srpski jezik među ponuđenima. Ok, znam da je to normalno u Ubuntu/Linuxu već godinama, ali stvar je u tome što, ako izuzmete 10-ak verzija u stilu „Engleski (US, UK, ….)“ nije preveliki broj ponuđenih jezika. Naravno, odmah sam prebacio na naš. Da ne bude da ću samo hvaliti: mana je što prevod nije kompletan, no, tu smo mi krivi svojom neaktivnošću u prevođenju, a ne Canonical ili BQ. Znate već o čemu pričam.

Kvalitet plastike je zadovoljavajući. Ne deluje krto niti šta slično, mada mislim da su mogli i malo kvalitetniju plastiku da upotrebe, ne verujem da bi to podiglo cenu telefona previše.

Drugo prijatno iznenađenje je bio kvalitet ekrana. Iskreno, ne poznajući uređaje firme BQ, nisam znao šta da očekujem. Sa jedne strane sasvim pristojan hardver „na papiru“, ali šta mogu zaista da očekujem uživo, zaista nisam znao. Osvetljenje je odlično, zasićenje dobro, a automatsko osvetljenje preko ambijentalnog senzora radi svoj posao i više nego korektno. Krajnji produkt: i na jakom suncu nema apsolutno nikakvih problema sa čitanje teksta i slično.

ubuntuphone12.png?w=84&h=150

Zaključan ekran i čuveni krug

ubuntuphone13.png?w=84&h=150

Stranica Danas

ubuntuphone14.png?w=84&h=150

Unity u akciji

Otvaranje preinstaliranih programa je tečno, bez zastajkivanja. Broj programa nije preveliki ali se lako dodaju novi. Mana je naravno, što baza raspoloživih programa nije prevelika, ali se primećuje da se uveliko radi i stalno se pojavljuju novi programi.

Meni lično ne nedostaje ništa posebno, odmah sam instalirao upravnik datoteka, mail klijent, i pored već instaliranog Telegrama i Twittera, to je bilo to. Da budem iskren, većini korisnika će nedostajati Viber, WhatsUp i Skype, tako da za sada mogu da zaborave na njih: jednostavno ih nema. Kada će ih biti, pitanje je, mada ima najava da bi trebalo da bude uskoro (pogotovo Viber).

Možda treba napomenuti da se telefon, tj. neki njegovi „scopes“ i web programi oslanjaju na preuzimanje podataka sa neta, pa možda to nije baš najbolja opcija za pripejd korisnike ili postpejd korisnike koji nemaju besplatan net. Malo mi je žao što mi nije palo ovo ranije na um, jer sam mogao da proverim koliko mi je tačno skinuo neta za ovih nedelju dana korišćenja. Trenutno piše da sam od početka meseca potrošio nešto preko 250mb interneta, ali sam prvih nedelju dana koristio drugi telefon, pa ne mogu proceniti koliko je koji telefon povukao.

I nije baš da sam dokolisao: prekopao sam malo po USC-u da vidim šta sve ima, i našao par programa koji su baš interesantni. Recimo, program za testiranje bežičnih mreža, terminal (uzgred, fantastično je rešen) ili program da blic koristite kao baterijsku lampu.

ubuntuphone15.png?w=84&h=150

Podešavanje

ubuntuphone16.png?w=84&h=150

Programi

ubuntuphone17.png?w=84&h=150

O telefonu

 

Ono što mi je baš zafalilo je WiFi tethering, a koliko vidim po najavama, ta opcija bi trebala da pristigne krajem maja meseca, kada stigne nadogradnja sa 14.10 na 15.04

Što se tiše nadogradnji, izgleda da je Canonical ozbiljan u nameri i za sada drži reč: kada sam uključio telefon dočekala me je jedna nadogradnja iz aprila meseca, a pre 3 dana i druga nadogradnja. Nadam se da će nastaviti u istom tempu.

Što se tiče baterije, meni traje u proseku skoro 2 dana, sa nekim normalnim korišćenjem. Punjenje od praznog telefona do 100% traje nešto manje od 3 sata. Lično, zadovoljan sam, pogotovo ako uporedim sa sličnim telefonima gde baterija izgura jedva jedan dan.

Još uvek nema opcije da dodate svoje melodije, pa ste definitivno osuđeni na melodije koje dolaze sa telefonom, ali preinstalirane melodije su sasvim OK.

ubuntuphone18.png?w=84&h=150

Podešavanja

ubuntuphone19.png?w=84&h=150

Podešavanja

I ako telefon ima 2 mesta za SIM kartice, trenutno koristim samo jednu, te ne mogu da kažem kako se telefon ponaša i koliko traje baterija sa dve kartice. Možda ću probati ovih dana, pa javljam utiske. Sa druge strane, prijatno iznenađenje je bilo da je telefon odmah nakon ubacivanja kartice sam podesio sve potrebne parametre za mobilni internet. Kod pretrage se lepo ponaša, brzo i stabilno, jedino je sam pretraživač baš rudimentaran, te jedva čekam neki bolji da se pojavi u USC-u.

ubuntuphone20.png?w=84&h=150

Telefonsko biranje

ubuntuphone21.png?w=84&h=150

Sat sa alarmom

 

Slanje poruka je intuitivno, nema iznenađenja (nema doduše notifikaciju isporuke). Pozivanje je možda za 2-3 sekunde sporije nego što bi se očekivalo. Nadam se da će nekom narednom nadogradnjom malo povesti računa i ubrzati pozivanje, pošto ume da bude malo nezgodno kada se javite i čekate tih par sekundi da se „otvori“ veza.

ubuntuphone22.png?w=84&h=150

Upravnik dokumentima

ubuntuphone23.png?w=84&h=150

Terminal

ubuntuphone24.png?w=84&h=150

Listanje aktvinih programa

 

 

 

 

 

 

Interesantna opcija koja mi je baš „legla“ je i listanje aktivnih programa i gašenje onih koje želimo.

Kamera pravi dobre fotografije, posebno iznenađenje mi je bila prednja kamera, ali je blic, čini mi se, malo prejak. Ako slikate nekoga baš izbliza, bolje isključite blic, inače će ta osoba izgledati kao da je moler okrečio nju umesto zida.

U radu, sve u svemu, se ponaša odlično, zadovoljan sam kako sve to zajedno funkcioniše. Jedna od mana (samo da ne bude kao u izjavi glavnog čoveka jedne druge kompanije (neću je imenovati): nije to „bug“, to je „feature“) kada baterija padne ispod 5% automatski se isključuje internet. Nije strašno, logično je čak, ali šta ako mi je net potrebniji od poziva?!? A drugo, vezano za ovo (mada ne mogu baš tvrditi, možda je bila samo greška na mreži u trenutku kada sam slao poruku), kada nije uključen net, ne radi SMS?!? Izgleda da im je MMS i SMS previše „spregnut“ kada tako reaguje (ako nije samo slučajnost, kao što sam napomenuo, ali videćemo kada sledeći put ostanem na minimalnom % baterije).

Krajnja ocena može biti i više nego zadovoljavajuća. Za nekih pola sata rada na njemu osećaćete se kao kod kuće. Lak je i zabavan za upotrebu. I iskreno, nisam se skoro tako lepo zabavio kao poslednjih nedelju dana.

Sa druge strane, evidentno je da telefon još nije za „široke narodne mase“ jer fale neki veoma popularni programi (naveo sam ih u prehodnom delu teksta), ali onima koji nisu zavisnici od tih programa, telefon mogu preporučiti u svakom slučaju. Uostalom, za novac koliko košta Ubuntu Telefon, daje i više nego što možete da očekujete.

Na kraju, znam da će neke i to interesovati: kako preći sa Andorida na Ubuntu telefon?

Lako je, čak i lakše nego što sam nalazio rešenja i predloge po netu. Naravno, mislim na prebacivanje podataka sa starog na novi telefon. No, o tome, kao i malo detaljnije o nekim programima, uskoro u sledećem članku.



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rade.radumilo rade.radumilo 09:44 18.05.2015

Pitanjce

Koliko para košta?
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:53 18.05.2015

Re: Pitanjce

rade.radumilo
Koliko para košta?


Ovaj model - 169.90 EUR
predatortz predatortz 09:58 18.05.2015

Re: Pitanjce

rade.radumilo
Koliko para košta?


rade.radumilo rade.radumilo 10:19 18.05.2015

Re: Pitanjce

Ovaj model - 169.90 EUR


What's the point kupovati Open Source za isto/više para nego sa licenced OS-om?

Microsoft Lumia 640 Dual SIM 159€ (Germany Preorder)
Microsoft Lumia 640 LTE 179€ (Germany Preorder)

Uzeo sam primer telefona sa prilično identičnim HW specifikacijama.
antioksidant antioksidant 10:34 18.05.2015

Re: Pitanjce


What's the point kupovati Open Source za isto/više para nego sa licenced OS-om?

слобода, независност од корпорација, самосвест да си успео да се одбраниш од наметнутих решења
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:41 18.05.2015

Re: Pitanjce

rade.radumilo
Ovaj model - 169.90 EUR


What's the point kupovati Open Source za isto/više para nego sa licenced OS-om?

Microsoft Lumia 640 Dual SIM 159€ (Germany Preorder)
Microsoft Lumia 640 LTE 179€ (Germany Preorder)

Uzeo sam primer telefona sa prilično identičnim HW specifikacijama.


Ako želiš Microsoft rešenje - samo napred. Ali licenced OS je i Ubuntu Phone, naravno, samo je u pitanju druga ne proprietary licenca.

Ne postoji automatska prednost jedne licence nad drugom, kao što bi citirani post mogao da implicira.
rade.radumilo rade.radumilo 10:54 18.05.2015

Re: Pitanjce

слобода, независност од корпорација, самосвест да си успео да се одбраниш од наметнутих решења


Nećemo dalje da trolujemo blog, ali ovo je bullshit. Svako ko je radio development na Linux platformi i sa bilo kakvim open source rešenjima zna da zapravo ima daleko manje stepeni slobode nego na MS platformi, pri čemu rešenja najčešće nameću pojedinci i proizvoljno ih menjaju u vremenu i tako te primoravaju da trošiš vreme na nepotrebno prepravljanje svog rešenja koje se oslanja na njihovo.
Primera radi, skoro sam morao da postavim neko testno okruženje u kom je web servis postavljen na Node.js. Rešenje je pisano za Node.js 0.10.15 i neće da radi na 0.12.2. Dakle, ili koristi staru verziju ili prepravljaj web servis. Sloboda? Nenametanje rešenja? Njesra.
rade.radumilo rade.radumilo 11:05 18.05.2015

Re: Pitanjce

Ako želiš Microsoft rešenje - samo napred. Ali licenced OS je i Ubuntu Phone, naravno, samo je u pitanju druga ne proprietary licenca.


Nebitno da li je WinPhone ili iPhone. Odabrao sam WP, jer je u odnosu na ovaj model u rangu sa cenom.
Jednostavno, prodavati po istoj ceni proizvod koji se oslanja na OpenSource OS? U najmanju ruku bezobrazno.
antioksidant antioksidant 11:17 18.05.2015

Re: Pitanjce

Nećemo dalje da trolujemo blog, ali ovo je bullshit.

па наравно да јесте, зезам се :)
али скоз ок звучи зар не? супер за билборд
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:20 18.05.2015

Re: Pitanjce

rade.radumilo
Ako želiš Microsoft rešenje - samo napred. Ali licenced OS je i Ubuntu Phone, naravno, samo je u pitanju druga ne proprietary licenca.


Nebitno da li je WinPhone ili iPhone. Odabrao sam WP, jer je u odnosu na ovaj model u rangu sa cenom.
Jednostavno, prodavati po istoj ceni proizvod koji se oslanja na OpenSource OS? U najmanju ruku bezobrazno.


U odnosu na šta? Prodaje se HW. Cena je takva kakva je zbog H, izbora proizvođača, blabla. OS ne poskupljuje, posledično i ne pojeftinjuje stvar.
Telefone sličnih karakteristika imaš za sličnu cenu i kod Androida, pa i on je Open Source, besplatan.
To što Microsoft daje vlasnički OS u bescenje je posledica činjenice da je nateran tržišnim uslovima i ništa više.
Nema tu bezobrazluka ma koliko hteo da nategneš, mislim ok, ako ga vidiš, ali i neku argumentaciju usput daj...
rade.radumilo rade.radumilo 12:24 18.05.2015

Re: Pitanjce

U odnosu na šta? Prodaje se HW. Cena je takva kakva je zbog H, izbora proizvođača, blabla. OS ne poskupljuje, posledično i ne pojeftinjuje stvar.


Pa ne sasvim. HW je deo cene, ali definitivno je software ono što je tu najbitnije. Mislim, taj OS i prateći appovi će se posle instalirati i na drugi HW, ali definitivno je tu bilo dosta posla. E sad, moje pitanje glasi:
Da li je taj posao obavila ekipa iz te firme? To je onda OK, onda i treba da naplate svoj rad. Da li je taj posao obavila Open Source zajednica?

Telefone sličnih karakteristika imaš za sličnu cenu i kod Androida, pa i on je Open Source, besplatan.


Pa Android i jeste jedna velika zloupotreba Open Source-a.

To što Microsoft daje vlasnički OS u bescenje je posledica činjenice da je nateran tržišnim uslovima i ništa više.


Pouzdano znam da su, barem do polovine prošle godine, bili na čistom gubitku sa telefonima. Međutim Microsoft ima dugoročnu strategiju ovde. U Evropi su već prešili 10% udela na tržištu, a na ostalima kontinuirano rastu. U prvom kvartalu ove godine su imali rast na Evropskom, Američkom i dalekoistočnom tržištu, a da nisu predstavili ništa novo.

Nema tu bezobrazluka ma koliko hteo da nategneš, mislim ok, ako ga vidiš, ali i neku argumentaciju usput daj...


Isto što sam rekao i za Android. Zloupotreba Open Source-a.
noboole noboole 22:15 19.05.2015

Re: Pitanjce

rade.radumilo
слобода, независност од корпорација, самосвест да си успео да се одбраниш од наметнутих решења


... Svako ko je radio development na Linux platformi i sa bilo kakvim open source rešenjima zna da zapravo ima daleko manje stepeni slobode nego na MS platformi, pri čemu rešenja najčešće nameću pojedinci i proizvoljno ih menjaju u vremenu i tako te primoravaju da trošiš vreme na nepotrebno prepravljanje svog rešenja koje se oslanja na njihovo.


EDIT:
Nece [biti].


inco inco 11:12 18.05.2015

Čemu sve to?

Ovdašnja IT sekta zna da sam ja uvek za eksperimentisanje sa tehnologijom, i da bih u hipotetičkoj vožnji liftom sa Gejtsom, Džobsom (blaženopočivšim) i Pejdžom iz pištolja sa samo dva metka pucao sebi u glavu jer je to lakše nego odlučiti se koja platforma proizašla iz 'njihovih' kompanija mi se više gadi, al' to ne znači da ću podržati alternativnu platformu samo zato što je alternativna.

Ni kada je predložena, a još manje danas, ideja 'Ubuntu telefona' mi nije delovala primamljivo. I to zaista nema veze sa time što nisam baš, hm, fan Ubuntu-a (i Canonical-a generalno) ili što mislim da je Unity jedini moderni GUI koji je grozomorniji od TIFKAM-a, već sa time što izgleda kao 'rešenje u potrazi za problemom'.

Šta je zapravo cilj 'Ubuntu phone' projekta? Nije retoričko pitanje, zaista bih voleo da znam da li je iko kome je pao na pamet ovaj projekat, ko je radio na ovom projektu ili ko je podržavao ovaj projekat - ikada seo razmislio 'čemu sve ovo?' Šta će to baš ovaj projekat nuditi što ne nudi još više od desetak projekata koji su bili aktivni (i još uvek jesu) u vreme zasnivanja te ideje?

Linuks na ultra-mobilnim uređajima? To je već pokrio Android (rogobatno, slažem se) a za mesto pod suncem takmičili su se i Maemo/MeeGo (podržan, doduše očajno, od strane (tadašnjih) giganata Nokia-e i Intel-a), Tizen (podržan direktno od Samsunga i partnera im), webOS (očajno vođen od strane HP-a), Fire OS (podržan od strane Amazona), Firefox OS (pod pokroviteljstvom Mozilla-e), Sailfish OS (spiritualni naslednik Maemo/MeeGo projekta podržan, uglavnom, od strane zajednice)... Danas su u igri (čitati - u rukama običnih korisnika) samo Android, Firefox OS i Sailfish OS, i to ova dva potonja jedva opstaju (prvi samo zbog bezočnog bacanja para od strane Mozilla fondacije, drugi samo zbog entuzijasta i iznenađujuće dobrog, hm, kreativnog pakovanja istine od strane Jolla menadžmenta) Čak i ako želimo da budemo ziloti pa da kažemo da Linuks nije Linuks bez pratećeg GNU prefiksa i common toolset-a, to opet više nego zadovoljavajuće pokriva Sailfish OS. Šta to Ubuntu donosi novo na scenu po ovom pitanju?

Open-source (i community driven, i besplatan...)? Opet, manje ili više pokriveno većinom navedenih projekata koji su bili aktivni u vreme počinjanja mobilne Ubuntu sage.

Optimizovanost i bolja iskorišćenost resursa? Nema toga bez saradnje sa proizvođačima hardvera a veće su šanse da Vučić sazida skadar na Savi nego da ubedite Qualcomm, Intel, Samsung, MediaTek i ostale da odvoje vremena specijalno za vas umesto da rade sa Android timovima.

Bolji UI/UX? Pa to možete menjati na gotovo svakoj od navedenih platformi, zašto počinjati posao od nule? Pritom, kao lični bias, da napomenem još jedared da je Unity jedna od najgrđih stvari koja se dala nazvati 'korisničkim interfejsom' u proteklih desetak godina.

Veća ponuda softvera? Teško da će iko pristići Android po tom pitanju, ali čak i da se držimo legacy softvera i biblioteka, problem nije pokrenuti softver već rekompajlirati sve za ARM arhitekturu (pošto x86 na mobilnim platformama još uvek debelo kasni za ARM-om) i, naravno, match-ovati ABI ali to su takođe pružali (i još uvek pružaju) mnogi od navedenih projekata.

Daklem, šta je to što Ubuntu donosi na scenu što već nije prisutno da bi me dotični projekat makar zaintrigirao? Zašto bi iko sa zdravim razumom batalio postojeće platforme i mučio se sa neizbežnim dečijim bolestima novonastajuće platforme ako ona ništa novo ne donosi, čak ni na horizontu?

P.S. Nisam želeo da post ispadne ovako negativan, al' šta ćeš...

P.P.S. To što su mi u poslednjih 6 godina glavni mobilni uređaji bili na suparničkim platformama (N900, N9, Jolla) koje su same po sebi ispunile (i prevazišle) ono za šta se Ubuntu na papiru zalaže nije imalo uticaja na moje gorenavedeno mišljenje. Ja ne bih imao problem da batalim Sailfish kad bi mi 'konkurencija' ponudila nešto što mi treba a što Sailfish ne nudi. Ič nisam lojalan brendovima i imenima, may the best technology win.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:27 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

inco

Ni kada je predložena, a još manje danas, ideja 'Ubuntu telefona' mi nije delovala primamljivo. I to zaista nema veze sa time što nisam baš, hm, fan Ubuntu-a (i Canonical-a generalno) ili što mislim da je Unity jedini moderni GUI koji je grozomorniji od TIFKAM-a, već sa time što izgleda kao 'rešenje u potrazi za problemom'.

Šta je zapravo cilj 'Ubuntu phone' projekta? Nije retoričko pitanje, zaista bih voleo da znam da li je iko kome je pao na pamet ovaj projekat, ko je radio na ovom projektu ili ko je podržavao ovaj projekat - ikada seo razmislio 'čemu sve ovo?' Šta će to baš ovaj projekat nuditi što ne nudi još više od desetak projekata koji su bili aktivni (i još uvek jesu) u vreme zasnivanja te ideje?



Nije sama ideja bila još jedan Linuks ispali i to je to. Ideja je jedan OS na svim uređajima, kompjuter, laptop, tablet, telefon, još da ih podrži i neki server i to je to.
I da, jedan UI na svemu (ne server).
I ideja jeste legitimna, time se Ubuntu kvalifikovao u svoju ligu, iznad MeeGO/Maemo/Sailfish - koji su telefon tablet OS i Mozillinog čeda.

Markova ideja je zaokrežan platforma, na Unity.

Pazi, sasvim je okay da ti se Unity ne dopada, estetski, ali imaj u vidu da je napredovao, da sve one one priče o bloatu, tromosti, zahtevnosti za resursima lagano prestaju da se računaju za ozbiljne. Ali razumm da se TEBI ne dopada ne dopada se ni MENI.

Ali jeste funkcionalno, i Ubuntu jeste ostao otvorena platforma, pa nema živog DE koji ne možeš da instaliraš na Ubuntu i da radi, niko to ne zabranjuje.

So may the best technology win.
inco inco 12:14 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

uros_vozdovac
Ideja je jedan OS na svim uređajima, kompjuter, laptop, tablet, telefon, još da ih podrži i neki server i to je to.
I da, jedan UI na svemu (ne server).
I ideja jeste legitimna, time se Ubuntu kvalifikovao u svoju ligu, iznad MeeGO/Maemo/Sailfish - koji su telefon tablet OS i Mozillinog čeda.


Pa to je i bila ideja MeeGo projekta, čak su pravili i live demo-e između laptopa, tableta i mobilnog. Sailfish OS je takođe potpuno kvalifikovana desktop distribucija, to što se Jolla trenutno ne zamara da Silica-u pravi i za desktop upotrebu je druga priča - postoje alternativni UI/UX slojevi, prvenstveno proizašli iz Nemo projekta (i drugih ranih adaptacija Mer-a), i niko ne sprečava Ubuntu da napravi Unity layer umesto da se zamara sa celim sistemom od nule ako je baš to bitno... samo što nije, IMHO.

Ideja deluje legitimno na prvi pogled, ali samo na prvi pogled. I ja sam se nosio sličnim mišljenjem pre par godina - heck, i Microsoft je, tako je i nastala monstruoznost zvana Windows 8. Različiti uređaji različito interaktuju sa korisnicima i samim tim mora postojati različit pristup da bi na svakom od uređaja bio iskorišćen maksimalni potencijal bez da korisnik čupa sebi kose. 'One UI/UX to rule them all' je puko maštarenje neprimenjivo u praksi bar dok se svi uređaji ne konvergiraju u jedan.

A to što sam se osvrnuo na samu grozotu i nezgodnost korišćenja Unity-ja zaista nema veze sa time što ne razumem poentu trošenja resursa na ponovno izmišljanje točka - da su uzeli, recimo, Mer pa na to nakalemili Unity onda bismo mogli da diskutujemo o tome da li je dotični UI/UX dobar i da li ima prednosti u odnosu na postojeće - ovako praviti OS od 'nule' samo da bi se bilo drugačiji je, hm, borderline madness.
rade.radumilo rade.radumilo 12:41 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

tako je i nastala monstruoznost zvana Windows 8. Različiti uređaji različito interaktuju sa korisnicima i samim tim mora postojati različit pristup da bi na svakom od uređaja bio iskorišćen maksimalni potencijal bez da korisnik čupa sebi kose. 'One UI/UX to rule them all' je puko maštarenje neprimenjivo u praksi bar dok se svi uređaji ne konvergiraju u jedan.


Microsoft se, tokom protekle 4 decenije, nabacao prvih mačića, u vodu, onoliko. Windows 8.1 je već, praktično, postigao jedinstveni UI na različitim platformama. Jedini koji su sa njim "čupali" kose su mid level korisnici, koje je mrzelo da ulože trud da se nauče nešto novo.
Takvi su "čupali kose" sa svakom novom verzijom Windows-a. Najgrđu paljbu je Microsoft izdržao kada je uveo taskbar i start meni (Windows 95), u koji se sada svi "stručnjaci" kunu.
Mislim da će Windows 10 definitivno ostvariti njihovu nameru. Sa druge strane, Kršdroid već godinama ne nudi ništa novo, a nije u stanju da ostvari nivo stabilnosti Windows-a ili iOS-a.
predatortz predatortz 12:44 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

uros_vozdovac

rade.radumilo


Ovo k'o partizani-četnici!
rade.radumilo rade.radumilo 12:47 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Ovo k'o partizani-četnici!


Ovo je zapravo teološka rasprava, da ne kažem rat.
maksa83 maksa83 12:55 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

predatortz
uros_vozdovac

rade.radumilo


Ovo k'o partizani-četnici!


Ovo ti je komplikovanije.

Imaš Partizane (Android) koji se bore protiv okupatora - Nemaca (iOS) i pomalo Ustaša (Microsoft) a imaš i Staljiniste (to su ti ovi hoću-šporet-da-mi-radi-na-Linuxu-i-bojler-pa-makar-se-ošurio-na-Open-Source-sam-se-ošurio-tako-da-ništa-ne-boli-zapravo-je-lekovito-živeo-Stalman-i-sveCka-revolucija).
predatortz predatortz 13:02 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Imaš Partizane (Android) koji se bore protiv okupatora - Nemaca (iOS) i pomalo Ustaša (Microsoft)


Sunce ti jebem, zalutah među ustaše! Doduše, polovično... Telefon mi je sa androidom.
rade.radumilo rade.radumilo 13:03 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Šta je zapravo cilj 'Ubuntu phone' projekta?


Posmatraj to ovako:
Pokojni Stiv je shvatio, da ako želimo da imamo "pametne" telefone onda u priču moraju da se umešaju dotadašnji prvaci IT industrije. Doduše, njegova ekipa je odvela celu stvar koji korak dalje pa smo dobili mini računare (bila je i tada kategorija koja se zvala palmtop), koji imaju i mogućnost telefoniranja i slanja SMS-ova. Imali smo to sve, već tada a boga mi i ranije, u različitim oblicima ali je Apple sve to lepo integrisao i pri tome upotrebio desktop/laptop OS koga je "ugurao" u mobilnu platformu.
Microsoft je bio u fazonu "Pa ne, ne, ne dečko. To neće, ovaj neće nikad... poleteti...".
Microsoft se u međuvremenu opametio i sada hvata priključak, a drugi su shvatili da im u budućnosti treba pravi OS, koga će eventualno prilagoditi mobilnoj platformi.
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:52 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

predatortz
Imaš Partizane (Android) koji se bore protiv okupatora - Nemaca (iOS) i pomalo Ustaša (Microsoft)


Sunce ti jebem, zalutah među ustaše! Doduše, polovično... Telefon mi je sa androidom.

Znao sam da si - naš :)
bojce bojce 16:48 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

rade.radumilo
Šta je zapravo cilj 'Ubuntu phone' projekta?


Posmatraj to ovako:
Pokojni Stiv je shvatio, da ako želimo da imamo "pametne" telefone onda u priču moraju da se umešaju dotadašnji prvaci IT industrije. Doduše, njegova ekipa je odvela celu stvar koji korak dalje pa smo dobili mini računare (bila je i tada kategorija koja se zvala palmtop), koji imaju i mogućnost telefoniranja i slanja SMS-ova. Imali smo to sve, već tada a boga mi i ranije, u različitim oblicima ali je Apple sve to lepo integrisao i pri tome upotrebio desktop/laptop OS koga je "ugurao" u mobilnu platformu.
Microsoft je bio u fazonu "Pa ne, ne, ne dečko. To neće, ovaj neće nikad... poleteti...".
Microsoft se u međuvremenu opametio i sada hvata priključak, a drugi su shvatili da im u budućnosti treba pravi OS, koga će eventualno prilagoditi mobilnoj platformi.


Cilj Ubuntu-a sa Unity interfejsom je sledeći (i ima razlike u odnosu na pristup npr. Apple-a i drugih proizvođača):
Osnovna ideja je da sa istim operativim sistemom u jednom uređaju spoje osobine mobilnog telefona sa osobina punokrvnog desktopa. Većina telefona danas su i više nego sposobni (po hardverskim karakteristikama) da teraju bilo koji OS (uostalom, moj stari desktop je jedno 5 puta slabiji od 80% telefona na tržištu), ali na koji način žele da to postignu: konvergencijom.
Pod konvergencijom podrazumevaju da telefon (sa svim svojom osobinama i karakteristikama) kada se priključe tastatura, miš i monitor postane punokrvni desktop (opet sa svim svojim karakteristikama i osobinama), dok bi pristup podacima bio jedinstven.
Sve u svemu, na ulici sam, telefoniram, pogledam mailove i sl., uđem u kancelariju, nakačim periferne uređaje i nastavim komotno da kucam i radim kao na laptopu.
rade.radumilo rade.radumilo 18:39 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Osnovna ideja je da sa istim operativim sistemom u jednom uređaju spoje osobine mobilnog telefona sa osobina punokrvnog desktopa


Odgledaj celu prezentaciju iPhone 1:



Pod konvergencijom podrazumevaju da telefon (sa svim svojom osobinama i karakteristikama) kada se priključe tastatura, miš i monitor postane punokrvni desktop (opet sa svim svojim karakteristikama i osobinama), dok bi pristup podacima bio jedinstven.
Sve u svemu, na ulici sam, telefoniram, pogledam mailove i sl., uđem u kancelariju, nakačim periferne uređaje i nastavim komotno da kucam i radim kao na laptopu.


Microsoft upravo to radi sa Windowsom 10.

LINK
grmfrm grmfrm 19:55 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Ovo je zapravo teološka rasprava, da ne kažem rat.


Jeste jos samo fali apple sekta da se umesa
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:21 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Da, radi. Od patkometrije #čija_je_ideja_starija - nema selameta. Svakako ideja je legitimna, sjajno što ima Open Source igrač koji prati mainstream.
gedza.73 gedza.73 21:23 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

Ovo je zapravo teološka rasprava, da ne kažem rat.


Jeste jos samo fali apple sekta da se umesa

Sunce ti jebem, zalutah među ustaše! Doduše, polovično... Telefon mi je sa androidom.

Znao sam da si - naš :)

Beži, Predator, vataju te na foru. Ovamo naš, a onda ti uzmu dušu.

NJuorleans i Haiti vudu.

Na žici visi pileća noga, ubuntu, pevčeva krvava glava.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:35 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

gedza.73
Ovo je zapravo teološka rasprava, da ne kažem rat.


Jeste jos samo fali apple sekta da se umesa

Sunce ti jebem, zalutah među ustaše! Doduše, polovično... Telefon mi je sa androidom.

Znao sam da si - naš :)

Beži, Predator, vataju te na foru. Ovamo naš, a onda ti uzmu dušu.

NJuorleans i Haiti vudu.

Na žici visi pileća noga, ubuntu, pevčeva krvava glava.

psst ima gore :)

inco inco 22:21 18.05.2015

Re: Čemu sve to?

uros_vozdovac
psst ima gore :)


Pfffft!




rade.radumilo rade.radumilo 09:48 19.05.2015

Re: Čemu sve to?

Da, radi. Od patkometrije #čija_je_ideja_starija - nema selameta. Svakako ideja je legitimna, sjajno što ima Open Source igrač koji prati mainstream.


Ja, nego sam hteo reći da nema razloga da "One OS to fit them all" koncept ne uspe. Svaki OS možeš uz manje ili više truda ugurati u bilo kakav HW. Ovde je više problem što su se korisnici tokom prethodnih dve decenije navikli na Windows forme, da su Windows 8.x interfejs doživeli kao prst u oko.
Takođe, programeri na Microsoft platformi, toliko su navikli na Win Forms, WPF i Web Forms, da je gotovo nemoguća misija objasniti im MVC ili DCI. Povrh toga, Microsoft i dalje pokušava da gura WCF (SOAP) i čak pokušavaju da REST dopune nekim svojim sra*ima (OData).
Sa druge strane, OpenSource community je još uvek u tripu rata sa Microsoftom, pa web developeri namerno odstupe od HTML5 standarda, da njihova web aplikacija ne može da radi na IE.
little_radojica little_radojica 10:15 19.05.2015

Re: Čemu sve to?

Ovde je više problem što su se korisnici tokom prethodnih dve decenije navikli na Windows forme, da su Windows 8.x interfejs doživeli kao prst u oko.


А да не причамо о Јабуци и прелазу на iOS7 и flat design и "бунтовницима" који су одбијали да се пребаце на нову верзију и по годину дана. Робусност је, чини ми се, главни услов за масовност.

А што се тиче конвергенције, мислим да је и тај воз пропуштен. На томе већ, свако на свој начин, раде и MS (Win 10) и Apple (Continuity, UI прилагођен за таблет) и Google (Material design, Chrome OS). Но, свакако је фасцинантно и улива наду да оно што раде велики играчи који седе на милијардама и имају приступ свом таленту света је мање-више испраћено од стране ентузијаста. За то капа доле и наклон до пода.
maksa83 maksa83 11:41 19.05.2015

Re: Čemu sve to?

А да не причамо о Јабуци и прелазу на iOS7 и flat design и "бунтовницима" који су одбијали да се пребаце на нову верзију и по годину дана. Робусност је, чини ми се, главни услов за масовност.

Nisu se nešto bunili, iOS6->iOS7 adoption je bio rekordno brz, 80% za par meseci, svi su brzo legli na rudu, i korisnici i dizajneri i ... iOS8 adoption rate je u poređenju sa tim bio katastrofa spor, tek sad je tu preko 80% zato što je Apple zajebao stvar i rekao "treba vam 3-5 Gb slobodnog prostora za apgrejd", a masa ljudi ima sprave sa 16 Gb pune slika i koječega. I to što je doguralo na 80% je mahom zasluga prodaje novih sprava koje dolaze sa iOS8 preinstaliranim.

Inače, to oko "buntovnika". Nema buntovnika u Apple svetu. Ozbiljno, ko misli da su ovi Uroševi živeo-Stalman-i-sveCka-revolucija najgori sektaši grdno se vara - Apple sekta ih je zajebala. Tamo naime niko ne sme da pisne ni o čemu, šta god Apple uradi se ili hvali (koliko god glupo bilo), ili se o tome ko-pisne-nešto-stisne ćuti, da neko ne naljuti Bogove, što ima svoju ekonomsku pozadinu, cela ta indie scena se nada da će biti sledeći flappy bird ili tako neki uspeh, a to zavisi od toga da li će biti featured app, tj. osvanutni na naslovnoj strani App Storea, što zavisi od milosti neznanih internih Apple rivjuera na Olimpu.)

А што се тиче конвергенције, мислим да је и тај воз пропуштен. На томе већ, свако на свој начин, раде и MS (Win 10) и Apple (Continuity, UI прилагођен за таблет)

To će se svakako desiti. Jedini problem je još uvek form factor, još uvek nije moguće strpati dovoljno snage u malu spravu koju je neko spreman da nosi kao telefon i da ona volšebno postane desktop mašina kada joj se okače miš i tastatura, ali doćiće i dotle. Videti npr. Intel Compute Stick. To je jedna od fascinantnih stvari sa tehnologijom, zapravo je jako teško predvideti kako će taj svet izgledati za 10 godina.

Npr. MS se trenutno bavi ovim i deluje beskrajno zanimljivo, zamisli npr. kako bi to promenilo život i rad arhitekte:




little_radojica little_radojica 16:34 19.05.2015

Re: Čemu sve to?

Nisu se nešto bunili, iOS6->iOS7 adoption je bio rekordno brz, 80% za par meseci, svi su brzo legli na rudu, i korisnici i dizajneri i ... iOS8 adoption rate je u poređenju sa tim bio katastrofa spor, tek sad je tu preko 80% zato što je Apple zajebao stvar i rekao "treba vam 3-5 Gb slobodnog prostora za apgrejd", a masa ljudi ima sprave sa 16 Gb pune slika i koječega. I to što je doguralo na 80% je mahom zasluga prodaje novih sprava koje dolaze sa iOS8 preinstaliranim.

Inače, to oko "buntovnika". Nema buntovnika u Apple svetu. Ozbiljno, ko misli da su ovi Uroševi živeo-Stalman-i-sveCka-revolucija najgori sektaši grdno se vara - Apple sekta ih je zajebala. Tamo naime niko ne sme da pisne ni o čemu, šta god Apple uradi se ili hvali (koliko god glupo bilo), ili se o tome ko-pisne-nešto-stisne ćuti, da neko ne naljuti Bogove, što ima svoju ekonomsku pozadinu, cela ta indie scena se nada da će biti sledeći flappy bird ili tako neki uspeh, a to zavisi od toga da li će biti featured app, tj. osvanutni na naslovnoj strani App Storea, što zavisi od milosti neznanih internih Apple rivjuera na Olimpu.)


Ја сам их имао неколико око мене који су гунђали, а један је стварно одбијао да се апгрејдује само због дизајна. Иначе сви око мене имају ајфон, осећам се као свиња у Техерану. Само, то је због једне друге ствари, због болесних субвенција. Мораш бити јако бандоглав или да не знаш да рачунаш па да у Јапану изабереш Андроида уместо Ајфона. Ем је скоро бесплатан са истим пакетом, ем нема свих Андроид флегшипа, ем су натоварени блоутвером или хардверски осакаћени од стране провајдера. Тако да маса која фура ајфон није опсесивна у вези њега, ма ретко ко се овде и ложи на технику, они само купују оно шта је у излогу. Имам додуше пар Американаца који су у тој секти, али и пар Француза са Нексусима, па се пошибамо понекад, чисто онако.

maksa83
А да не причамо о Јабуци и прелазу на iOS7 и flat design и "бунтовницима" који су одбијали да се пребаце на нову верзију и по годину дана. Робусност је, чини ми се, главни услов за масовност.

Nisu se nešto bunili, iOS6->iOS7 adoption je bio rekordno brz, 80% za par meseci, svi su brzo legli na rudu, i korisnici i dizajneri i ... iOS8 adoption rate je u poređenju sa tim bio katastrofa spor, tek sad je tu preko 80% zato što je Apple zajebao stvar i rekao "treba vam 3-5 Gb slobodnog prostora za apgrejd", a masa ljudi ima sprave sa 16 Gb pune slika i koječega. I to što je doguralo na 80% je mahom zasluga prodaje novih sprava koje dolaze sa iOS8 preinstaliranim.

Inače, to oko "buntovnika". Nema buntovnika u Apple svetu. Ozbiljno, ko misli da su ovi Uroševi živeo-Stalman-i-sveCka-revolucija najgori sektaši grdno se vara - Apple sekta ih je zajebala. Tamo naime niko ne sme da pisne ni o čemu, šta god Apple uradi se ili hvali (koliko god glupo bilo), ili se o tome ko-pisne-nešto-stisne ćuti, da neko ne naljuti Bogove, što ima svoju ekonomsku pozadinu, cela ta indie scena se nada da će biti sledeći flappy bird ili tako neki uspeh, a to zavisi od toga da li će biti featured app, tj. osvanutni na naslovnoj strani App Storea, što zavisi od milosti neznanih internih Apple rivjuera na Olimpu.)

А што се тиче конвергенције, мислим да је и тај воз пропуштен. На томе већ, свако на свој начин, раде и MS (Win 10) и Apple (Continuity, UI прилагођен за таблет)

To će se svakako desiti. Jedini problem je još uvek form factor, još uvek nije moguće strpati dovoljno snage u malu spravu koju je neko spreman da nosi kao telefon i da ona volšebno postane desktop mašina kada joj se okače miš i tastatura, ali doćiće i dotle. Videti npr. Intel Compute Stick. To je jedna od fascinantnih stvari sa tehnologijom, zapravo je jako teško predvideti kako će taj svet izgledati za 10 godina.

Npr. MS se trenutno bavi ovim i deluje beskrajno zanimljivo, zamisli npr. kako bi to promenilo život i rad arhitekte:


Мајкрософт ради опасне ствари. Ја сам о овоме маштао још пре пар година, само што ја имам отприлике три линије кода написане у свом животу. Неписмен човек.

Што се форм фактора тиче ја типујем на следећу варијанту: Док са додатним хардвером за десктоп/радну станицу (customizable), протезу за таблет функцију (као Asus phone pad) и bring your own display. Најбитнији подаци увек са тобом, остало у облаку. И то би радило кад би свака апликација добила 4 независна мода рада: сат/смартфон/таблет/десктоп(лаптоп), нешто за шта је material design поставио темеље само мислим да није било препознато на прави начин. Та робустност софтверске платформе је неопходна, хардвер је ту секундарни проблем. Кад би се укомбиновао Еплов осећај за битно, Мајкрософтова софтверска ширина, Гуглова инклузивност и сервиси и Заједницина политичка агенда...
Пошто сам дудук морам да питам. Да ли би било изводљиво емулирање Windows апликација на ARM процесорима? Да ли би оне могле бити прерађене да раде у различитим режимима на различитим величинама екрана или би морале бити писане отпочетка?
looping looping 17:16 19.05.2015

Re: Čemu sve to?

Мораш бити јако бандоглав или да не знаш да рачунаш па да у Јапану изабереш Андроида уместо Ајфона. Ем је скоро бесплатан са истим пакетом, ем нема свих Андроид флегшипа, ем су натоварени блоутвером или хардверски осакаћени од стране провајдера. Тако да маса која фура ајфон није опсесивна у вези њега, ма ретко ко се овде и ложи на технику, они само купују оно шта је у излогу.

Masi koja gura ajfon ne treba radio i ta masa voli da kupi muziku koju sluša.
noboole noboole 23:27 19.05.2015

Re: Čemu sve to?

maksa83
predatortz
uros_vozdovac

rade.radumilo


Ovo k'o partizani-četnici!


Ovo ti je komplikovanije.

Imaš Partizane (Android) koji se bore protiv okupatora - Nemaca (iOS) i pomalo Ustaša (Microsoft) a imaš i Staljiniste (to su ti ovi hoću-šporet-da-mi-radi-na-Linuxu-i-bojler-pa-makar-se-ošurio-na-Open-Source-sam-se-ošurio-tako-da-ništa-ne-boli-zapravo-je-lekovito-živeo-Stalman-i-sveCka-revolucija).


Ma kakvi Staljinisti. Mnogo bolje ih(nas :)) opisuje sintagma tree huggin' hippies.
grmfrm grmfrm 06:24 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

Masi koja gura ajfon ne treba radio i ta masa voli da kupi muziku koju sluša.


Pa da znas u pravu si. To se zove privlacan proizvod koji je u Americi pre svega imao fantastican marketing.


Ja sam imao dva flagship droida (MotoRazr i S3) i sada iphone.
I svidja mi se kako to radi, nema potrebe da ga cackas (root).
Jeste njesra je sto nema karticu to ne sporim i sto hoce da im platim icloud.
Ali sve radi, i bas ta muzika, oni su na to skocentrisali svoj prozivod jer to donosi lovu a to na iphonu radi fino.
little_radojica little_radojica 08:53 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

grmfrm
Masi koja gura ajfon ne treba radio i ta masa voli da kupi muziku koju sluša.


Pa da znas u pravu si. To se zove privlacan proizvod koji je u Americi pre svega imao fantastican marketing.


Ja sam imao dva flagship droida (MotoRazr i S3) i sada iphone.
I svidja mi se kako to radi, nema potrebe da ga cackas (root).
Jeste njesra je sto nema karticu to ne sporim i sto hoce da im platim icloud.
Ali sve radi, i bas ta muzika, oni su na to skocentrisali svoj prozivod jer to donosi lovu a to na iphonu radi fino.


Музика на свему ради фино. Но они не праве паре од музике, ipod је готов, iTunes има смешне приходе и раст у односу на хардвер, а и софтвере сад дају за џабе. Кад дође до профитабилности ствар је још гора јер је 90% профита од продаје iPhone-а.Asymco>>>>LINK

Извињавајте за велику слику, другачије не би било читљиво.

Они су мајстори да игноришу 80% мање битног и да се сконцентришу на 20% битног и покупе сав профит. И поред свега, то им је пошло за руком у потпуности само са iPhone-ом. Зашто људи пристају на толике компромисе само кад је iPhone у питању је и даље питање за милион(милијарду) долара. Ја сам најсклонији овом Максином да је у питању нека бренд религија.

Кад сам већ ту, што би ико морао да чачка Андроид? Поготово кад је у ценовном рангу iPhone-a?
rade.radumilo rade.radumilo 09:03 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

Зашто људи пристају на толике компромисе само кад је iPhone у питању је и даље питање за милион(милијарду) долара


Odgovoreno odavno, iz istog razloga zašto ljudi tetoviraju Harley Davidson logo (korporativni logo):



uros_vozdovac uros_vozdovac 09:20 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

little_radojica


Кад сам већ ту, што би ико морао да чачка Андроид? Поготово кад је у ценовном рангу iPhone-a?


pa kupiš uređaj i ne čačkaš ga? Pa što si ga kupovao onda :)
grmfrm grmfrm 10:41 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

pa kupiš uređaj i ne čačkaš ga? Pa što si ga kupovao onda :)


Da o tome pricam. Cim sam dobio prvi droid svi su penili: root moras da root-ujes!

E onda sam rootovao i nista sve isto jeste mozes da ga svedes na minimum ali jebi ga nisam zato kupio telefon. Kupio sam ga da radi sta treba.
Dosta mi je rootovanja sto ga imam sa PC-jem svaki dan.
Jebes to kada moras da root-ujes da bi dobio funkcionalni uredjaj.
Zato mi se i svidja iphone sve radi, jebes root ne pada mi na pamet.
Hakovanje prepustam entuzijastima koji hoce da sjebu uredaj od 600 evrica samo da bi glumili kako im nesto radi bolje a sve isti k na kraju.
little_radojica little_radojica 10:46 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

uros_vozdovac
little_radojica


Кад сам већ ту, што би ико морао да чачка Андроид? Поготово кад је у ценовном рангу iPhone-a?


pa kupiš uređaj i ne čačkaš ga? Pa što si ga kupovao onda :)


Па није то за сваког, а ја то радим кад ме мука натера.
Парадокс, од свих телефона којих сам имао једино сам iPhone root-овао. То је тако морало, јер је онда могао само уз АТ&Т пакет да се узме уз болно спор интернет. Све сам урадио како треба више пута, али поступак није успео, па сам на крају морао платити једном тути-Бугарину 20 долуса да ми телефон проради на T mobile. Онда Cydia app store и те форе. Кад је запливао, лично сам га оперисао. Успео сам да га расклопим, али како то већ бива не и да га склопим. Да ми је то струка као вама вероватно бих више уживао, овако јок. Отада, кад имам пара опружим се и купим оно што ми у том моменту највише паше, под гаранцијом, уз осигурање, не обазирући се на цену. Кад немам, терам нешто за динар и ћутим.
А питање бих могао и ја да поставим, зашто купити готов стан кад можеш неки у сивој фази па да га сам омалтеришеш, убациш инсталације и средиш га комплетно по свом укусу?
grmfrm grmfrm 10:54 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

Они су мајстори да игноришу 80% мање битног и да се сконцентришу на 20% битног и покупе сав профит. И поред свега, то им је пошло за руком у потпуности само са iPhone-ом. Зашто људи пристају на толике компромисе само кад је iPhone у питању је и даље питање за милион(милијарду) долара. Ја сам најсклонији овом Максином да је у питању нека бренд религија.


Evo vidi prezirem taj kult koji ljudi prave od jabuke i one Jobsove i Kukove prezentacije magle za debile stvarno izgleda kao neka sekta (slicno bi se moglo reci i za startit.rs ali o tome neki drugi put) ali moras razumeti da su napravili dobar uredjaj koji su zacenili previse ali koji je dao rezultate upravo zbog toga sto nije open source. JEdnostavno prosecnog korisnika ne zanima da li je nesto open ili closed source. Njega zanima da to radi. E u tome je tajna uspeha iphone-a.
little_radojica little_radojica 10:57 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

rade.radumilo
Зашто људи пристају на толике компромисе само кад је iPhone у питању је и даље питање за милион(милијарду) долара


Odgovoreno odavno, iz istog razloga zašto ljudi tetoviraju Harley Davidson logo (korporativni logo):


А Раде добар је овај лик. Једино је на крају овог другог клипа омануо жестоко у вези Тима Кука. Можемо да причамо шта хоћемо, али они се убијају од пара и не намеравају да успоре.
rade.radumilo rade.radumilo 11:21 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

А Раде добар је овај лик. Једино је на крају овог другог клипа омануо жестоко у вези Тима Кука. Можемо да причамо шта хоћемо, али они се убијају од пара и не намеравају да успоре.


Videćemo. Svaka kompanija nastavi, po inerciji, na sistemu vrednosti koje je uspostavio vođa/osnivač/kogod, ali posle određenog broja godina se utope u commodity vendore. Neke kompanije imaju dobro usađen sistem vrednosti, koji nastavi da se prenosi na nove generacije lidera. Međutim, mnogo je veći broj onih kompanija koje "ne prežive" smrt ili odlazak osnivača ili lidera. Bil Gates je bio primoran da se vrati u Microsoft. Tim Kuk možda trenutno zarađuje novac, ali Apple još nije izašao sa nečim novim što će uvesti revoluciju u nekoj industriji. Doduše, skupljaju inženjere iz automobilske industrije kao blesavi u poslednjih godinu dana. Videćemo...
U knjizi iznosi mnogo više primera, na žalost retki su pozitivni. Harely Davidson je primer kompanije koja je ostala dosledna svom sistemu vrednosti kroz decenije.
little_radojica little_radojica 11:28 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

grmfrm
Они су мајстори да игноришу 80% мање битног и да се сконцентришу на 20% битног и покупе сав профит. И поред свега, то им је пошло за руком у потпуности само са iPhone-ом. Зашто људи пристају на толике компромисе само кад је iPhone у питању је и даље питање за милион(милијарду) долара. Ја сам најсклонији овом Максином да је у питању нека бренд религија.


Evo vidi prezirem taj kult koji ljudi prave od jabuke i one Jobsove i Kukove prezentacije magle za debile stvarno izgleda kao neka sekta (slicno bi se moglo reci i za startit.rs ali o tome neki drugi put) ali moras razumeti da su napravili dobar uredjaj koji su zacenili previse ali koji je dao rezultate upravo zbog toga sto nije open source. JEdnostavno prosecnog korisnika ne zanima da li je nesto open ili closed source. Njega zanima da to radi. E u tome je tajna uspeha iphone-a.


Па видиш да мој за мене није радио. Био сам тад у Америци и хтео да га купим као господин човек. Али нисам хтео интернет, јер са том покривеношћу и брзином једноставно није имало смисла, поготово што ми није одговарао двогодишњи уговор. Све су урадили да за мене не ради, па сам морао да га хакујем. У Србију је тек ове године дошао легално. Велики екран тек од прошле године. Ја сам од раних усвајача, није ми сметало што је iPhone био цигла кад је изашао јер је имао највећи екран и невероватну флексибилност. Али кад је изашао Note изгледао је као играчка и отада се ту ништа није променило, за мене. Што не значи да можда некад неће (ону велику Lumia-у и Experia-у сам такође меркао, али ипак одустао). MS меркам због Surface 3, онда би и Lumia имала више смисла, али не налазим ниједан јак разлог да одустанем од Android/Win7/Google services варијанте. Чак сам и од овог Ubuntu концепта пуно очекивао због те конвергенције, али ја нисам напредни корисник, јбг. И користим Viber, Kakao, Line, WeChat на дневној бази.

Што се цене iPhone-a тиче они су га можда заценили, али се то куповало као кокице јер су се АТ&Т и остали провајдери опружиоли, a не крајњи купци како они воле да себи импонују. Па ко би чекао у реда да га купи да је био у слободној продаји за 700 долара? За 200 су га и бескућници куповали (мало карикирам).
Ја не поричем нигде да је то добар уређај. Одличан је, само има бољих. И све раде. Android 4.1 и Note 2, то је за мене граница после које ме нико не може убедити да је iPhone у било чему супериорнији, укључујући ту и стабилност и доступност апликација и флуидност, а да не спомињемо батерију. Ти са SGS 3 си таман напустио тај воз пар метара пре него што је коначно ушао у станицу :)
grmfrm grmfrm 11:32 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

Doduše, skupljaju inženjere iz automobilske industrije kao blesavi u poslednjih godinu dana. Videćemo...


Da to je jos komentarisao Top Gear koji su rekli da nisu bas odusevljeni idejom da kupe auto od iste kompanije koja prodaje iphone. Cak su saljivo rekli nesto u fazonu za sledecih 100 km morate upgrade-ovati vas icar softver.

Salu na stranu verovatno su opijeni uspehom Tesla automobila i sami odlucili da je vreme da se prebace na nesto novo. Mozda im je dosadilo ovo sto sada prave.
rade.radumilo rade.radumilo 11:36 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

Salu na stranu verovatno su opijeni uspehom Tesla automobila i sami odlucili da je vreme da se prebace na nesto novo. Mozda im je dosadilo ovo sto sada prave


Ne, to je njihov modus operandi. Odaberu neku oblast u kojoj dugi niz godina ili decenija postoji status kvo i upadnu sa totalno novim konceptima.
Tako su radili decenijama. To je i razlog što su promenili ime iz Apple Computers inc. u Apple inc.
little_radojica little_radojica 11:41 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

rade.radumilo
А Раде добар је овај лик. Једино је на крају овог другог клипа омануо жестоко у вези Тима Кука. Можемо да причамо шта хоћемо, али они се убијају од пара и не намеравају да успоре.


Videćemo. Svaka kompanija nastavi, po inerciji, na sistemu vrednosti koje je uspostavio vođa/osnivač/kogod, ali posle određenog broja godina se utope u commodity vendore. Neke kompanije imaju dobro usađen sistem vrednosti, koji nastavi da se prenosi na nove generacije lidera. Međutim, mnogo je veći broj onih kompanija koje "ne prežive" smrt ili odlazak osnivača ili lidera. Bil Gates je bio primoran da se vrati u Microsoft. Tim Kuk možda trenutno zarađuje novac, ali Apple još nije izašao sa nečim novim što će uvesti revoluciju u nekoj industriji. Doduše, skupljaju inženjere iz automobilske industrije kao blesavi u poslednjih godinu dana. Videćemo...
U knjizi iznosi mnogo više primera, na žalost retki su pozitivni. Harely Davidson je primer kompanije koja je ostala dosledna svom sistemu vrednosti kroz decenije.


Па јесте, они су сад iPhone компанија. Само им он прави паре, мада се они не либе да канибализују своје производе и да се одрекну златне коке зарад већег залогаја. Запослили су они и много модних стручњака. Пружили пипке свуда, имају пара на камари да купе било који стартап, а тај бренд може да прода шта год. Али, што ти кажеш, видећемо...
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:59 20.05.2015

Re: Čemu sve to?

little_radojica



А питање бих могао и ја да поставим, зашто купити готов стан кад можеш неки у сивој фази па да га сам омалтеришеш, убациш инсталације и средиш га комплетно по свом укусу?


Prava paralela bi bila - kupiš gotov stan, pa ga oljuštiš, malterišeš, uspt zameniš instalacije, vodu struju, postaviš dovoljno UTP kablova i ofarbaš kako treba, a ne kako je neki tamo zamislio da ti treba da živiš i budeš zadovoljan.

my world is better :)
rade.radumilo rade.radumilo 12:38 21.05.2015

Re: Čemu sve to?

postaviš dovoljno UTP kablova


Meh, staviš WiFi ruter.
Sepulturero Sepulturero 11:16 18.05.2015

Овај је други по реду

Управо читам да је у Кини почела продаја MEIZU MX4, Убунту верзија. Око 290 долара.
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:20 18.05.2015

Re: Овај је други по реду

Sepulturero
Управо читам да је у Кини почела продаја MEIZU MX4, Убунту верзија. Око 290 долара.


Da, jeste, on je značajno hardverski raskošniji.
josip broz dobar skroz josip broz dobar skroz 19:55 18.05.2015

Ubuntu telefon

Testirao stable branch na Nexus 4

+ Instalacija skroz pojednostavljena
+ Izgled i funkcionalnost, pomalo mi neobično bez neke radne površine.
- Čak i u stable verziji dosta BUG-ova u osnovnim funkcijama
- Velika rupa u aplikacijama, ne postoji VOIP app ?. Osim terminala sve ostalo je tanko ko lizalo.
- Scopes ?, veliki broj samo pokrene link u browseru ? to mogu i sam.
- Hardwerska tj home, back itd dugmad na telefonu ne rade.

Za mene jedno veliko razočarenje kao linux/ubuntu dugogodišnjeg korisnika 15+ godina.
U današnje doba bez barem minimum mainstream aplikacija bilo kakav OS je izgubljen za široke mase osim za nas par frikova.
Čekati da se viber/skype itd developeri sjete i naprave nešto bez kritične mase je uzaludno te se stvari moraju pogurati.
Bojim se da su džabe krečili.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:26 18.05.2015

Re: Ubuntu telefon

josip broz dobar skroz
Testirao stable branch na Nexus 4

+ Instalacija skroz pojednostavljena
+ Izgled i funkcionalnost, pomalo mi neobično bez neke radne površine.
- Čak i u stable verziji dosta BUG-ova u osnovnim funkcijama
- Velika rupa u aplikacijama, ne postoji VOIP app ?. Osim terminala sve ostalo je tanko ko lizalo.
- Scopes ?, veliki broj samo pokrene link u browseru ? to mogu i sam.
- Hardwerska tj home, back itd dugmad na telefonu ne rade.

Za mene jedno veliko razočarenje kao linux/ubuntu dugogodišnjeg korisnika 15+ godina.
U današnje doba bez barem minimum mainstream aplikacija bilo kakav OS je izgubljen za široke mase osim za nas par frikova.
Čekati da se viber/skype itd developeri sjete i naprave nešto bez kritične mase je uzaludno te se stvari moraju pogurati.
Bojim se da su džabe krečili.

Nas par frikova u mežuvreneo naraslo na 20 plus miliona, rezultati prodaje do sada su izvesno dobri.
Hardverski dugmići su pase, pratim listu i biće izbačeni ionako swype radi posao bolje od njih, N9 dokazao.
Ovo je - razvojna verzija, OTA update rešava mnogo problema, scena je živa i aktivna. Među nama Ubuntu Phone devel team je grupa najinteligentnijih, najtalentovanijih ljudi koje sam imao čast da upoznam, muka što se osećam na dopisnoj listi ponekad kao hendikeprian, stvarno.
zovitemegrunf zovitemegrunf 22:25 18.05.2015

Re: Ubuntu telefon

Hardverski dugmići su pase, pratim listu i biće izbačeni


Ja sam stariji covjek,znam ono gore njezno, dolje energicno, i koristim, prija mi


inco inco 23:05 18.05.2015

Re: Ubuntu telefon

josip broz dobar skroz
Za mene jedno veliko razočarenje kao linux/ubuntu dugogodišnjeg korisnika 15+ godina.
U današnje doba bez barem minimum mainstream aplikacija bilo kakav OS je izgubljen za široke mase osim za nas par frikova.
Čekati da se viber/skype itd developeri sjete i naprave nešto bez kritične mase je uzaludno te se stvari moraju pogurati.


Nije da advokatišem (majke mi!) al' probaj Sailfish OS - mrsko mi da priznam al' Alien Dalvik radi odličan pos'o. Zapravo, uprkos mojoj iracionalnoj, skoro opsesivnoj ljubavi prema FOSS, GNU toolset-u i svim tim lepim stvarima; i generalnom gađenjem na ideju a naročito realizaciju Androida; sebe teško da bih mogao da zamislim da danas koristim Jolla-u kao glavno mobilno sokoćalo da ne može da potera neke od Android aplikacija koje manjkaju u nativnoj izvedbi.

I ako generalno ima sve što bi trebalo mobilni OS da ima, nativni browser ostavlja mnogo toga za poželeti, a nedostatak offline (a i dobre online) navigacije je takođe ozbiljan hendikep. Pored telefona, messageing-a (SMS i razni IM servisi), kalendara i kompetentnog terminala bez veštačkih ograničenja, browser i navigacija su mi dve najvažnije stvari na mobilnom. Ozbiljni nedostatci na tim poljima u nativnoj izvedbi bi učinili Sailfish teško upotrebljivim za moje svakodnevne potrebe, ali srećom tu je Dalvik layer.

Maltene od samog početka koristim Firefox za Android (Fennec) kao glavni browser, Nokia HERE za navigaciju (incidentno, i nativne mape dolaze od Here servisa al' nativna aplikacija nije ni za prineti funkcionalnosti one koja dolazi od Nokia-e) kao i Skype za Android. Sva tri rade savršeno i sve lepo sarađuje sa nativnim okruženjem da je teško uočiti da je Dalvik samo gost na Sailfish-u. Čak bih se usudio da tvrdim da bolje rade na Jolla telefonu nego na nativnom Androidu i Nexus 5-ici bez obzira na to što je Nexus značajno jači u pogledu hardvera.

Bummer je, naravno, što da bi imao Alien Dalvik na Sailfish-u moraš da uzmeš uređaj od Jolla-e jerbo oni plaćaju licencu za isti Myriad-u, a pizde iz Myriad-a odbijaju da prodaju individualne licence :( Doduše, ima nekih najava da će se to razrešiti, al' za sada je to još uvek samo spekulacija...

U svakom slučaju, Sailfish je preležao dobar deo dečijih bolesti, radi odlično, nudi sve što i Ubuntu najavljuje da će jednog dana moći, a ako ti srce bije za Unity-jem - imaš Wayland na Sailfish-u pa uz malo cimanja nije teško naterati bilo koji UI da radi.


uros_vozdovac
Nas par frikova u mežuvreneo naraslo na 20 plus miliona, rezultati prodaje do sada su izvesno dobri.


20M prodatih Ubuntu telefona, il' 20M Ubuntu korisnika? Kako si ih spojio na tren pomislih da haluciniraš


uros_vozdovac
Hardverski dugmići su pase, pratim listu i biće izbačeni ionako swype radi posao bolje od njih, N9 dokazao.


Preciznosti radi, Swype je brend određenog tipa virtuelnih tastatura, ono na šta misliš je tzv. 'swipe' (UI na N9-ci se zvao Swipe UI) i slažem se da danas zaista nema nikakve potrebe za hardverskim dugmićima. Kad god uhvatim Android il' iOS uređaj imam utisak da sam se vratio 10 godina u prošlost... Doduše Unity jeste pravljen da ne zavisi od eksternalija, no pati od nekonzistentnosti od kojih je i Swipe UI patio, pre svega paginacija (sa sve višestrukim 'back'-om) i dijalozi.

To su odlično rešili momci iz Jolla-e, al' su nažalost sa preteranim transparencijama i nekonzistentnim gestures upropastili svu onu eleganciju jednostavnosti i intuitivnosti koju je Swipe UI imao. Srećom, to je malo popravljeno u poslednjem apdejtu a major changes se očekuju krajem maja sa izlaskom 2.0 verzije. Čak i ako Ubuntu reši da se drži NIH simptoma, trebalo bi da nauče nešto od cele drame koja je započela još sa N810 (OS2008, tj. Maemo 4) i ne ponavljaju više puta prežvakane greške.

TL;DR. Što manje dugmića, to manje nevolje. Dugmići (navigacijski) su tako passé.

Atomski mrav Atomski mrav 23:09 18.05.2015

Re: Ubuntu telefon

Jbt, kad čitam ove komentare osećam se ponovo kao klinac koji čita Svet Kompjutera i Moj Mikro...
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:27 19.05.2015

Re: Ubuntu telefon

Atomski mrav
Jbt, kad čitam ove komentare osećam se ponovo kao klinac koji čita Svet Kompjutera i Moj Mikro...


Kažeš to kao da je nešto loše .

Nisam paljevina na telefone, to jest i dalje biram onaj što na zidu lokalne radnje uvek stoji pored vrata od klozeta ili nekom zabačenom budžaku, tako da ne kapiram ovo nadmudrivanje drugačije nego ono izmedju spektrumovaca i onih dileja, komodorovaca. Ali to ne znači da ne uživam da čitam komentare .



Atomski mrav Atomski mrav 09:38 19.05.2015

Re: Ubuntu telefon

tako da ne kapiram ovo nadmudrivanje drugačije nego ono izmedju spektrumovaca i onih dileja, komodorovaca. Ali to ne znači da ne uživam da čitam komentare


Upravo to
hajkula1 hajkula1 10:12 19.05.2015

Re: Ubuntu telefon


srdjan.pajic

izmedju spektrumovaca i onih dileja, komodorovaca






rade.radumilo rade.radumilo 11:06 19.05.2015

Re: Ubuntu telefon

Hardverski dugmići su pase, pratim listu i biće izbačeni ionako swype radi posao bolje od njih, N9 dokazao.


Nije što su pase, već definitivno postoje dva problema s njima:
1. Što si napravio, napravio si. Posle nema menjanja. Aplikacije su osuđene na UI koji ne može da se promeni. Uostalom, zato i na desktopu prosečan korisnik vrlo malo koristi tastaturu a mnogo više miša.
2. Tastatura na telefonu zauzima korisno mesto, trebala ti ili ne u tom trenutku.

Tastatura služi samo za jednu svrhu: kucanje veče količine teksta. U toj ulozi, drugi postojeći interfejsi nisu ni upola toliko efikasni. Swype ili neswype.
Sa druge strane, multitouch je majka za sve ostalo. Totalno je prirodan i intuitivan. Daj detetu od 3 godine multitouch ekran i za 5 minuta će vladati uređajem u potpunosti.
rade.radumilo rade.radumilo 11:27 19.05.2015

Re: Ubuntu telefon

20M prodatih Ubuntu telefona, il' 20M Ubuntu korisnika? Kako si ih spojio na tren pomislih da haluciniraš


Prošle godine je prodato 1.2 MILIJARDE "smart" telefona, tako da 20 miliona nije ni 1.7% tržišta.

Ako pogledaš raspodelu prihvatanja inovacija na tržištu, videćeš da je vrlo lako prodati nekoliko procenata bilo čega. Međutim, da bi dostigao uspeh sa nekom novinom, moraš da prebaciš "provaliju" i dosegneš "ranu većinu". Da pojasnim, za one koji nisu videli ovu raspodelu:
- žuta boja označava one koji jedva čekaju da kupe najnoviji model nečega, bez obzira na cenu. To su oni koji čekaju u redovima za novi iPhone iako, dve nedelje kasnije, mogu da se ušetaju u radnju i uzmu novi s police. To smo mi koji smo pre 20-ak godina, ljudima davali e-mail adresu kao kontakt.
- bordo su oni koji, dan danas, ljude prvo pozovu na fiksni telefon.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana