Društvo| Istorija| Politika

Ćutanje elite

Neven Cvetićanin RSS / 29.05.2015. u 15:50

U srpskom društvu, sociološki rečeno, postoje mnogi društveni rascepi. Odvajkada, Srbi se dele na „prozapadne" i „proistočne", „nemačkare" i „rusofile", „republikance" i „monarhiste", „prečane i Srbijance", „moderniste" i „konzervativce", „građane" i „seljane". Zakrpiti sve te društvene rascepe je već posao za madžioničara, a ne za običnog smrtnika, te otuda kod nas sve kratko traje - ustavi, političari, spoljnopolitička i unutrašnjepolitička usmerenja. Srećno integrisane nacije imaju stoletne ili makar višedecenijske programe kojih se drže i državnike koji ih sprovode. Mi sve radimo od danas do sutra, a pojava državnika kod nas je retka, naprosto zato što je društveno tlo toliko trusno, da neko zaista mora da ima vanredne sposobnosti da bi na takvom živom pesku nešto izgradio. Lako je biti državnik u Britaniji ili Švedskoj, gde su društva zdravo integrisana i gde ljudi znaju što su im okviri i što im je činiti vekovima, teško je biti državnik u Srbiji, gde se uvek iznova moraju praviti mostovi između različitih, i vrlo često, posvađanih, delova društva.

Jedan od vidiljivih i dubokih društvenih rascepa kod nas, koji smo retko kada uspeli da uspešno „zakrpimo", je onaj između elite i naroda. Narod je uvek bio podozriv prema eliti, a elita je uvek, često veoma otvoreno i direktno, prezirala narod. Svako je tu imao svoje razloge i veoma često razlozi su, i sa jedne i sa druge strane, bili validni. Svako je tu imao svoje heroje i svako je tu imao svoje anti-heroje. Oni koji su imali naklonost jednog pola, veoma često su bili prezreni od drugog pola i veoma retki su bili oni koji su uspevali da pridobiju i elitu i narod, i konjicu i pešadince. Jedan od takvih je bio, na primer, Pašić, koga elita nije naročito volela, ali sa kojim sarađivala, jer je bio lukav tip koji je znao da ugodi eliti diplomatskim ophođenjem. Jer elita je osetljiva biljka i ne može se sa njom kao sa sirovim pešadincima koje je vazda lako bilo zadovoljiti berićetnim funkcijama i višim činovima. Za razliku od pešadinaca, konjica je svoje činove sama stekla (ili nasledila) i najčešće je samo tražila - poštovanje i da joj se niko ne meša u rad. Jedna od tajni Pašićevog uspeha u odnosu sa elitom je bila ne samo poniznost lukavog diplomate, već i pragmatičnost inženjera koji bi delegirao poslove obrazovanim delovima tadašnje srpske elite, ne mešajući im se u posao. Pašića je narod voleo, a elita ga je podnosila, što je, obzirom na naše prilike, odličan rezultat. Nadalje, Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.), ali je drugi deo, ostatke stare građanske klase, nimalo nežno, rastočio, oslanjajući se ipak više na narodne mase, nego na elitu. No, Tito je, kao i Pašić, bio majstor u tome kome će delegirati poslove, te je birao za najviše državne poslove elitne i kvalitetne ljude, često veoma pragmatično i bez mnogo predrasuda. Njegov nesuđeni epigon - Slobodan Milošević - nije imao toliko smisla za kvalitetnu kadrovsku politiku, te je svojim nabusitim stilom odbio od sebe mnoge elitne kadrove, koji su od toga vremena naprosto u nekoj vrsti političke apstinencije. Petooktobarski lideri - Đinđić, Koštunica i Tadić - samo su delimično i na mahove uspeli da probude elitniji deo društva, koji bi se, po pravilu, nakon faze kratkotrajnog entuzijazma, ponovo povlačio u sopstvene profesije i tišinu. U toj tišini i apstinenciji je elita, odnosno najkvalitetniji i najobrazovaniji deo Srbije, ostala sve do danas, te (auto)percepcija aktuelnog premijera Srbije Aleksandra Vučića da nema podršku elite jeste tačna. U Srbiji imamo jaz, koji, istina, nije od danas, između najkvalitetnijeg, najobrazovanijeg i najelitnijeg dela društva i političke klase. Ima u aktuelnoj vladi elitnih ljudi u svojim profesijama poput Udovički, Vujovića, Udovičića i još ponekog, ali ih nema dovoljno, a pogotovo ih nema dovoljno po vertikalama upravnog aparata. Umesto toga imamo i dalje kao endemsku pojavu autsajdere i priučene partijce.

Naposletku, reforme i bilo kakvi napori da se uredi Srbija ne mogu uspeti ako se u to ne uključi najkvalitetniji i najobrazovaniji deo društva. Pešadincima je možda lakše vladati, ali samo konjica, dugoročno, rešava stvari. A da bi se pridobila konjica, potrebno je, pre svega, kadrovsku politiku i državnu hijerarhiju ustrojiti po kvalitetu, a ne po tome koliko je ko zalepio partijskih plakata u kampanji.

Pešadinci su nužnost savremene (demokratske) politike, jer mora neko i da lepi plakate i vozi od sela do sela u kampanji, jer bez podrške plebsa nema izbornog rezultata. Ali bez podrške elite bilo koji izborni rezultat je samo mrtvo slovo na papiru i apstraktni broj, jer poslove uspešno mogu da završe samo oni koji o njima nešto znaju.

Članak je objavljen kao kolumna u dnevniku „Politika"

 



Komentari (333)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbana_gerila urbana_gerila 16:07 29.05.2015

oksimoron

kakva je srbija država - takva joj je i elita.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:21 30.05.2015

Re: oksimoron

kakva je srbija, takvo joj je - sve. :( sirota srbija, a ima potencijala da bude sasvim okej, dinamična državica. ne znam gde je fak? ili znam, partijci?! taj mentalitet, mislim, akanja po partijama, to je neiskorenjivo. evo, meni je stigao upitnik od druge matične države, vrlo prosto i jednostavno: "navedite vaše kvalitete, jezike kojima vladate, obrazovanje, uži nivo vašeg interesovanja i stručnosti u poslu kojim se bavite, CV, dva propratna pisma preporuke od strane ljudi koji su vas angažovali u prošlosti; mi plaćamo do deset sati toliko i toliko, od deset sati naviše toliko i toliko, bilo bi nam drago ako biste želeli da sarađujete s nama".

i to je to, bez ikakvog filozofiranja, bez potrebe da se šlihta bilo kome, bez zalaženja u moja privatna politička ili ma koja lična uverenja... simple. ti imaš kvalitet, trebamo te, ako želiš, vrata su ti otvorena. a ne da ja moram da razmišljam ko šta i s kime mulja po srbiji, kakva mu je prošlost, da li je mufljuz ili časna osoba. umara to, i jednostavno se povučeš u tišinu, odnosno mir doma svojega, i gledaš svoja posla.
gabriele gabriele 16:46 29.05.2015

mogo si i Kardelja stavit

Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu
i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja
urbana_gerila urbana_gerila 16:55 29.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

gabriele
Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu
i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja


"mater crkva", "mater rusija", "mater..." - mrš, bre, u pičku materinu!
gabriele gabriele 17:03 29.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

urbana_gerila


"mater crkva", "mater rusija", "mater..." - mrš, bre, u pičku materinu!

s dubokom poštovanjem , molim vas da se multiplicirano dislocirate ,kako u svoja lična ishodišta, tako i idejna
maksa83 maksa83 17:09 29.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva

Nije istina.

Evo tip uradio rimejk Elite, preko Kickstartera, ništa matere, strine, Crkve.
Kažu da je dobra skroz - Elite, zadržan duh one stare od pre 30 godina ali sa svim zvoncima i zviždaljkama mogućim na novom hardveru.
slobodan54 slobodan54 17:37 29.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Gerilac,

Puna podrška, stvarno su dosadili sa mater-ama (crkvom, rusijom...).
Zar ti ljudi nemaju svoje majke?
Puna Srbija siročića.

freehand freehand 22:05 29.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

urbana_gerila
gabriele
Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu
i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja


"mater crkva", "mater rusija", "mater..." - mrš, bre, u pičku materinu!

U čemu je problem da vernik crkvu, rusofil Rusiju, rodoljub Srbiju a ljubitelji Brehta hrabrost zovu majkom?
Mislim - u čemu je tvoj problem?
urbana_gerila urbana_gerila 23:30 29.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

freehand
Mislim - u čemu je tvoj problem?


tragično je što ti, u stvari, ne misliš, pa ne shvataš da je moj problem istovremeno i tvoj, da ovakvim materopitateljima zahvaljujući - stvarne majke ovde prečesto ostaju bez stvarne dece.
makemyday makemyday 05:44 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu

Kakvo je to smešno pitanje?
elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva

Pahomije, Filaret, Kačavenda..?
gabriele gabriele 05:48 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Pahomije, Filaret, Kačavenda..?

ne .to su primeri državnih imputa,,, državni
kadar
gabriele gabriele 06:09 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

ovakvim materopitateljima zahvaljujući - stvarne majke ovde prečesto ostaju bez stvarne dece.

Više su majke crnu vunu plele zbog "najvećeg sina" i dece revolucije ,nego zbog ičeg drugog
brojke, baćo. brojke , a ne zvona i praporci

ti si qurac,a ne anarhista, skojevac panker ,moš mislit kombinacije
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:43 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

urbana_gerila


"mater crkva", "mater rusija", "mater..." - mrš, bre, u pičku materinu!




freehand freehand 06:48 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

urbana_gerila
freehand
Mislim - u čemu je tvoj problem?


tragično je što ti, u stvari, ne misliš, pa ne shvataš da je moj problem istovremeno i tvoj, da ovakvim materopitateljima zahvaljujući - stvarne majke ovde prečesto ostaju bez stvarne dece.

Tvoj problem je i moj samo na ovom specifičnom mestu i to samo dok još čitam ono što se pojavi pod tvojim nick-om. Jer u RL prostačine koje se na takav način obraćaju nepoznatom čoveku ili izbegavam u širokom luku ili, ako je apsolutno neizbežno i neophodno - sa njima opštim na adekvatan način.
tess tess 07:06 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

U čemu je problem da vernik crkvu, rusofil Rusiju, rodoljub Srbiju a ljubitelji Brehta hrabrost zovu majkom?
Mislim - u čemu je tvoj problem?

Mislim, nema problema.
Samo velika budala može i crkvu i Rusiju nazivati majkom.

I Breht je uljez, Blogoviču intelektualče, ja sam ljubitelj Brehta (kao germanofil) i patetično si ga podmetnuo u ovaj budalizam, bez problema.

Izbaci Brehta, nastavi sa nacionalnom majkom Veličković.

Ovako: vernik crkvu, rusofil Rusiju, rodoljub Srbiju (ček jel ovo važi i za Srbe iz Bosne i Cro, d'izvineš, il za samo gastarbajtere po Sibiru i Londonu) i ljubitelji Cece hrabrost zovu majkom.

Kakav crni Breht, kakav osveštan zelen paradajz i prodaja problema pod bubrege. Hej.
freehand freehand 07:22 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Samo velika budala može i crkvu i Rusiju nazivati majkom.

Svašta velika budala može da napiše. Recimo komentar poput tvog.

Edit: inače, ne vidim zašto ne bi važilo za Srbe iz Bosne. Imam prijatelje Srbe iz Bosne, a i iz Cro koji Srbiju smatraju majkom.
A imam, recimo, i poznanicu koja je pola Litvanka, pola Ukrajinka, živi u Srbiji i smatra da ima dve zemlje-majke: Srbiju i Rusiju.
tess tess 07:42 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Svašta velika budala može da napiše. Recimo komentar poput tvog.

Ih, al si mi rekao.
Ccc.

zilikaka zilikaka 08:00 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

tess
U čemu je problem da vernik crkvu, rusofil Rusiju, rodoljub Srbiju a ljubitelji Brehta hrabrost zovu majkom? Mislim - u čemu je tvoj problem?

Mislim, nema problema.Samo velika budala može i crkvu i Rusiju nazivati majkom.I Breht je uljez, Blogoviču intelektualče, ja sam ljubitelj Brehta (kao germanofil) i patetično si ga podmetnuo u ovaj budalizam, bez problema.Izbaci Brehta, nastavi sa nacionalnom majkom Veličković.Ovako: vernik crkvu, rusofil Rusiju, rodoljub Srbiju (ček jel ovo važi i za Srbe iz Bosne i Cro, d'izvineš, il za samo gastarbajtere po Sibiru i Londonu) i ljubitelji Cece hrabrost zovu majkom.Kakav crni Breht, kakav osveštan zelen paradajz i prodaja problema pod bubrege. Hej.


A majka Mara? Kako s njom?
gabriele gabriele 08:38 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Samo velika budala može i crkvu i Rusiju nazivati majkom.

ja sam isključivo crkvu nazvao materom,ništa drugo ni jednu državu...
jedan germanofil trebao bi znati za "Die heilige Mutter Kirche"
iz pojma "svete matere crkve" deriviran je i pojam "Alma mater"za univerzitet
moje vjerovanje da samo crkva može izrodit novu elitu svodi se na nevericu da takvo što može napraviti državno školstvo,korumpirano ,mediokritetsko,zauzeto internim skurnjama i podmetatnjima,bez ikakve korelacije između kvalitete i uspjeha, a niti ovi poluprivatni vakulteti za marketing i šverc i korupciju, gore od toga je samo kod Vodinelića.
Osim toga , crkva je u Evropi stvorila i obrazovanje i nauku i kritičko mišljene,čak i slobodu (ko je inspirator i Magna carte..) koliko god vi živjeli u zabludama i Volterovsko prosvetiteljskim demagogijama i vaše "svete matere veštice Latinke"
a ko ne veruje sa kakvom brzinom i kvalitetom se obnovila SPC od umirućeg leša poslje kasapljenja od Broz, Minića i bande nek pogleda samo" obrazovnu strukturu" u Visokim Dečanima i uporedite je sa nacionalnim prosekom, probajte sondirat ljude koji redovno dolaze u crkvu pa to uporedite sa "nacionalnim prosekom" pogledajte kvalitetu episkopata ( nisu svi filareti kačavende i pahomiji, a i njima se zna kako su ušli) pogledajte referentnost bogoslovskog fakulteta međ sličnima i usporedite ga sa državnim .
a da ne pričam kako se Ruska crkva obnovila pod Aleksejem ( koji je bio nemac) od maltene dva tri aktivna manastira do sadašnjih odavno preko hiljadu.
ništa se tako temeljno i suštinski poslje komunizma nije obnovilo ko crkva
otud bjes bjesova.
i samo takva crkva moći će stvorit mirsku ( laičku za one koji znaju samo katoličku terminologiju) elitu
Hristos po sredi nas
angie01 angie01 09:13 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

"Die heilige Mutter Kirche"



iz pojma "svete matere crkve"


e, sta naprica, gabrijele,

pa jos sa ovim dodatkom,


deriviran je i pojam "Alma mater"za univerzitet


ovo je neko novo ucenje?


tess tess 10:01 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

inače, ne vidim zašto ne bi važilo za Srbe iz Bosne. Imam prijatelje Srbe iz Bosne

Ma to su Dodikovci, i ovi postsovjetski šizofrenici,
crkva im i majka i partija.

Pop i udba i drug: pravoslavno preduzetništvo i pokajništvo, sve u jednom.

Mi, prave pravcijate Srbende, mi plemenski nomadi,
Srbiju nazivamo MATICOM.- što onomad prelazišmo Drinu, tamo vamo, u hajduke.

Majka je, danas, većinom, profilisan modernizam desničarenja, stilska figura siročića i antifašista u autokratiji,
i ostalih Talibana sa nagradama na nebu.
Maltene glamurozna, navijačka, emocija.

Majka Song Contest. Bila bi majka i Končita da nije peder.

Naravno da važi i nije uslov ničemu. Ili ti nalaziš da je samo iskrenom vjerniku, i crkva, i, tamo neka zemlja majka? Meni sad i ovaj razgovor, u neku ruku, skrnavi ljudsko pravo na intimnost, na vjeru i majku. Šta ćemo sa nevjernicima i onima što im dom čardak ni na nebu ni na zemlji?
Traku oko ruke pa u majčinu?

Na koncu nam je svima majka Afrika.
A tata Bog, ok i Putin.
a i iz Cro koji Srbiju smatraju majkom.

Imam, još nešto, porodice u Cro pa ne čuh nikoga da Srbiju naziva majkom. Hm. Sasvim mi je prirodno da su ti, ljudi, Srbi- i oni ostali i oni otišli- Hrvatsku smatrali svojom, šta već, znaju oni..
A imam, recimo, i poznanicu koja je pola Litvanka, pola Ukrajinka, živi u Srbiji i smatra da ima dve zemlje-majke: Srbiju i Rusiju.

I drvo pred kućom joj može biti majka.
Evo, šljiva majka da joj bude. Totem da izdelja.
Od džanarike.
Šta su joj Ukrajina i Litvanija? Zle maćehe? Što?

Ccc, imam jednu majku i nešto zemlje, ne vjerujem ni da ću tamo biti sahranjena. Na drugom kontinentu, slutim- porinut mi pepeo u ocean, jednog bistrog jutra. U zimu.
I paz, ja se upravo zezam sa crkvom i Rusijom.
Ccc. Majstor sam. :)

Sjetih se Štulića i Puta za Katmandu:
Usrana šminka defilira
Prokleta mogućnost izbora
Mora da postoji.

Blogoviču, lijep dan želim.

tess tess 10:04 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

gabriele

Ih, šta si ti meni napričao.
:)
freehand freehand 10:13 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

tess
inače, ne vidim zašto ne bi važilo za Srbe iz Bosne. Imam prijatelje Srbe iz Bosne

Ma to su Dodikovci, i ovi postsovjetski šizofrenici,
crkva im i majka i partija.

Pop i udba i drug: pravoslavno preduzetništvo i pokajništvo, sve u jednom.

Mi, prave pravcijate Srbende, mi plemenski nomadi,
Srbiju nazivamo MATICOM.- što onomad prelazišmo Drinu, tamo vamo, u hajduke.

Majka je, danas, većinom, profilisan modernizam desničarenja, stilska figura siročića i antifašista u autokratiji,
i ostalih Talibana sa nagradama na nebu.
Maltene glamurozna, navijačka, emocija.

Majka Song Contest. Bila bi majka i Končita da nije peder.

Naravno da važi i nije uslov ničemu. Ili ti nalaziš da je samo iskrenom vjerniku, i crkva, i, tamo neka zemlja majka? Meni sad i ovaj razgovor, u neku ruku, skrnavi ljudsko pravo na intimnost, na vjeru i majku. Šta ćemo sa nevjernicima i onima što im dom čardak ni na nebu ni na zemlji?
Traku oko ruke pa u majčinu?

Na koncu nam je svima majka Afrika.
A tata Bog, ok i Putin.
a i iz Cro koji Srbiju smatraju majkom.

Imam još nešto porodice u Cro pa ne čuh nikoga da Srbiju naziva majkom. Hm. Sasvim mi je prirodno da su ti, ljudi, Srbi- i oni ostali i oni otišli- Hrvatsku smatrali svojom, šta već, znaju oni..
A imam, recimo, i poznanicu koja je pola Litvanka, pola Ukrajinka, živi u Srbiji i smatra da ima dve zemlje-majke: Srbiju i Rusiju.

I drvo pred kućom joj može biti majka.
Evo, šljiva majka da joj bude. Totem da izdelja. Od džanarike.
Šta su joj Ukrajina i Litvanija? Zle maćehe? Što?

Ccc, imam jednu majku i nešto zemlje, ne vjerujem ni da ću tamo biti sahranjena. Na drugom kontinentu, slutim- porinut mi pepeo u ocean, jednog bistrog jutra. U zimu.
I paz, ja se upravo zezam sa crkvom i Rusijom.
Ccc. Majstor sam. :)

Sjetih se Štulića i Puta za Katmandu:
Usrana šminka defilira
Prokleta mogućnost izbora
Mora da postoji.

Blogoviču, lijep dan želim.


Projektuješ, izmišljaš, umećeš, konfabuliraš.
Ne znam u čemu je štos ali valjda ti je lepo tako.
Ali samo u par rečlenica: prijatelj iz Bosne koga pominjem iz Bijeljine je, iz četničke familije, SDS-ovac do koske i to od osnivanja. I Srbiju zove majkom a na nju kao svoju zemlju polaže pravo kao i Srbi iz Srbije.
Ovde je živeo više od dvadeset godina, pre pet se vratio u Bijeljinu.
Prijatelji iz Cro koji Srbiju zovu majkom Kninjani su, došli '95.
Litvanka/Ukrajinka koju sam pomenuo za svoje reči ima svoje razloge. Ja u njih nisam ulazio mada mi je interesantna priča bila o bratu koji živi u nekoj dubokoj Sibirčini i srećan je tamo sa ženom i petoro dece.
Ne znam da li ovoj lepoj ženi-vikingu neko drvp može biti majka, to će ona reći, ali tebi je po napisanom bukva u nekom rodu svakako.
Sve što sam o pomenutima naveo njihove su reči, ne moje umišljanje ili pretpostavke.
I oni na to imaju potpuno pravo, da tako misle i govore.
freehand freehand 10:41 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

e, sta naprica, gabrijele,

Šta je tu problem? nešto nejasno ili misliš da je netačno? Ili samo onako, usput i ovlaš?


Die heilige Mutter Kirche
angie01 angie01 11:16 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

freehand
e, sta naprica, gabrijele,

Šta je tu problem? nešto nejasno ili misliš da je netačno? Ili samo onako, usput i ovlaš?


Die heilige Mutter Kirche


a ti si ovo razumeo sto si linkovao, to ti potkrepljuje nastup?:))))


freehand freehand 11:24 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

angie01
freehand
e, sta naprica, gabrijele,

Šta je tu problem? nešto nejasno ili misliš da je netačno? Ili samo onako, usput i ovlaš?


Die heilige Mutter Kirche


a ti si ovo razumeo sto si linkovao, to ti potkrepljuje nastup?:))))



Da, sve sam razumeo.

Jesi li ti razumela nešto od onoga na šta si senadovezala? Iz načina bih rekao da nisi ništa.
angie01 angie01 11:28 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Da, sve sam razumeo.


i sta kazu?


makemyday makemyday 12:54 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva

Nije valjda? Znači Pahomije, Filaret, Vasilije Kačavenda su "državni kadar"! A i drugi što rasipaju crkveni novac, žive kao lordovi, voze audije, mercedese i džipove i jure dečake će to biti ali tek onda kad istina o njima izbije u javnost.
urbana_gerila urbana_gerila 13:43 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

gabriele
ovakvim materopitateljima zahvaljujući - stvarne majke ovde prečesto ostaju bez stvarne dece.

Više su majke crnu vunu plele zbog "najvećeg sina" i dece revolucije ,nego zbog ičeg drugog
brojke, baćo. brojke , a ne zvona i praporci

ti si qurac,a ne anarhista, skojevac panker ,moš mislit kombinacije


ja sam onaj koji sam, uvek i zauvek, a ti si (bi) i - tita voleo više i od oca i od majke.
urbana_gerila urbana_gerila 13:51 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

freehand
urbana_gerila
freehand
Mislim - u čemu je tvoj problem?


tragično je što ti, u stvari, ne misliš, pa ne shvataš da je moj problem istovremeno i tvoj, da ovakvim materopitateljima zahvaljujući - stvarne majke ovde prečesto ostaju bez stvarne dece.

Tvoj problem je i moj samo na ovom specifičnom mestu i to samo dok još čitam ono što se pojavi pod tvojim nick-om. Jer u RL prostačine koje se na takav način obraćaju nepoznatom čoveku ili izbegavam u širokom luku ili, ako je apsolutno neizbežno i neophodno - sa njima opštim na adekvatan način.


žalosno je što je neko sa tvojim potencijalom završio kao patetični, aj da ne kažem pajac, ali - kalimero.
još je žalosnije što je ta tvoja kalimerovština - samoselektivna.

da ne zaboravim, ono specifično mesto, ona pička materina je i tvoje ne samo adekvatno nego i optimalno okruženje.
slobodno se javi ako imaš neke nedoumice.
tess tess 13:59 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Friki Džeronimo Blogovič

Hajde polako, tema bloga su elite Srbije (političke, crkvene, estradne, kulturološke) a ne Bosančerosi, što b' rekli neki nacoši.

I ne jeedi se.

I ček, jel taj tvoj drug i četnik Bjeljinac od tamo gdje je onaj pop pedofil napravio dvorac u zlatu? Hm. Aferim. Stresem se. Slabo poznajem taj kraj.

I da li je stvarno to četnikovanje iz Bosne nekom, još uvijek, impresivno?

Mislim, Bosna je geto, favela i ludnica u jednom, čeka novi rat. Tamo su svi Srbi samo Srbi, svi Bošnjaci samo Bošnjaci i Hrvati samo Hrvati. Sve naknadne pameti su salonske podjele Zagreba i Beograda, filmski omaži, onako iz pera Vuka Draškovića, mondenski i lordovski, maltene i hrabro vikati na sav glas da si četnik i kao da niko ne zna ko su ustaše sve dok ne vidimo na Tv ekranu.

Četnikovanje rusofilsko mi puki fenomen kao i turbo folk zapadnjacima i vanzemaljcima. A, tek, ovi geografski bliže Srbiji, cc, paćenici, to je kao što sam par puta prisustvovala kada se Turci kuckaju u čelo slušajući šta Bošnjaci pričaju. Mislim, mi, moji, nismo bili četnici, iz kraja gdje smo imali ustaše za vratom, spašavao se ko kako može. Sama Bijeljina je, u ovom ratu, toliko zala imala da ti je bolje da ćutiš i ne govoriš u ime četnika Bosančerosa što mu majka Srbija, uoč sportskih turnira, a živi u jebivjetrijama i čukama na grobnicama.. I kako je on glasao za SDS ako je bio u Srbiji? Pržio Srbenda iz Srbije po junaštvu u Bosni?

I šta si se raspekmezio oko te Ukrajinke iz Litvanije? Kmez, sad je i od Vikinga i lepa. Pobogu, kao da ću joj rodoljublje iz grudi oteti, k'o Kosovo. Mislim, kakvo pekmeženje, Srbija joj majka, al ti u to nisi ulazio, pa bio bi džentlmen i da je paganka, ili?..pazi, meni Austrija nije majka, a živjela sam i u De, iako imam dostojanstven, civilizovan i situiran život. Al op, evo piše Blogovič da sam bukva nerodoljubiva. Ka neprijatelj da sam.

Ti si pička, pa nikom ništa..

Dalje, crkve, cc, pih šta bih imala na tu temu da napišem: o Germanima o crkvi i pekari, o nama o crkvi i pekari, o sjajnim Ukrajincima tako nama sličnim, o Rusima kojima smo kuće pravili, o našim nesretnicima što glasaju za fašističku stranku..

- ujutro pogledaš crkvu i pekaru i sve ti je jasno. Crkve su im prazne, stamene, sa dobrim olucima i gromobranima, stare vijekovima, čiste kao muzeji. Pekara seoska puna, rustikalna. Naša crkva puna, samo pare zamiču za svijeće šalterskim službenicima, pravimo rusvaj i u crkvi i oko crkve, kupimo hljeb u petak do ponedeljka kod Turčina, da se ima. Oni crkvi ne dozvoljavaju da ih pravi budalama, mi smo našim nebom opsjednuti. Oni se svakodnevno pitaju "da li?" i svemu pristupaju sa "oprezom i pažnjom". Mi se ne zapitamo ništa, na kritičnost pravo nemaš jer je sumnja što i nevjera, i, mi "srljamo".

I u osnovi boli me uvo dal ćete vi biti gubernija il će vas Švabo porobiti, Bosna je ionako ono što rekoh, ja sam svoj put odabrala- a izvjesno mi i da mijenjam kontinent. Boli me uvo, no se nacoši koprcaju i migolje i ovde, pitaće me volim li dovoljno Boga, Novaka, Putina, smrde li mi stranci Muslimani, dal mi majka i Rusija..ouje.
-brinite o svojoj kući, ja o svojoj brinem, da ovu energiju što utrošite na nadmetanje, političenje, vjeru u Boga a pakao na zemlji, u bratimljenje sa Rusima a rođena braća ne žive jedan kraj drugog kao ljudi, da je utrošite na konstruktivnu gradnju porodice (za sebe) i društva (za nas), gdje bi vam bio kraj..

Pf, samo mi ti nadrndan, i, Bijeljinac četnik Putinov, i, Litvanka iz Ukrajine, trebate raspekmeženi i rodoljubivi. Ostrašćeni, pametni, lepi, vernici, a od neprijatelja ni traga ni glasa.
..tako to počne.
Puc, puc, ožeži ožeži.

maksa83 maksa83 14:09 30.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Osim toga , crkva je u Evropi stvorila i obrazovanje i nauku i kritičko mišljene

Nepobitno. Hrišćanske Crkve jako vole kritičko mišljenje, po tome su opšte poznate.

Verovatno su zbog toga u Evropi 700 godina, do Harvija, koristili hirurške priručnike koje je pisao persijski lekar u X veku. Crkva je naime branila da se mrtvi seku. Desekracija - što Bog stvori samo Bog sme da raskomada. Tako su tu i tamo potpalili nekog ko je pokušao da kaže da možda ono što svetli gore nisu Halogenke Gospodnje nego druga udaljena sunca. Ista ta Crkva je tvrdila da je biti go - greh, pa se po dvorovima nisu kupali nego su se zalivali parfemima (otud su francuski parfemi na ceni - tradicija), a neokupanu raju omlatćivale boleščine. A bio i onaj Papa onomad koji je zaključio da su mačke Sotonina stvorenja i naredio da se istrebe, što je uzrokovalo neverovatno razmnožavanje pacova a što je Kuga dočekala sa ovacijama. Veliki naučnici i kritički razmišljaoci.

P.S. Ovde inače kad se pojave Brajović i Matlab (a đe je Matlab, ko je oterao pikseli mu se mrtvi množili po ekranu dabogda) i tu i tamo još poneko vole da mašu Laferovom krivom. Ono što nije mnogo poznato je da Laferova kriva nije Laferova, nego da je ovaj - po sopstvenom priznanju - pokupio od Ibn Khalduna - oca sociologije, ekonomije, istoriografije a koji je, zamisli, Arapin iz XIV veka.
blogovatelj blogovatelj 06:16 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

tragično je što ti, u stvari, ne misliš, pa ne shvataš da je moj problem istovremeno i tvoj, da ovakvim materopitateljima zahvaljujući - stvarne majke ovde prečesto ostaju bez stvarne dece.


Kakav si ti ljigavac i magarac, mudo i govedo.
Crkva majkama ubija decu?
Dve nedelje nisam privirio ovde. I dobro je što nisam. Nakotilo se gamadi.
freehand freehand 08:17 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

tess
Friki Džeronimo Blogovič

Hajde polako, tema bloga su elite Srbije (političke, crkvene, estradne, kulturološke) a ne Bosančerosi, što b' rekli neki nacoši.

I ne jeedi se.

I ček, jel taj tvoj drug i četnik Bjeljinac od tamo gdje je onaj pop pedofil napravio dvorac u zlatu? Hm. Aferim. Stresem se. Slabo poznajem taj kraj.

I da li je stvarno to četnikovanje iz Bosne nekom, još uvijek, impresivno?

Mislim, Bosna je geto, favela i ludnica u jednom, čeka novi rat. Tamo su svi Srbi samo Srbi, svi Bošnjaci samo Bošnjaci i Hrvati samo Hrvati. Sve naknadne pameti su salonske podjele Zagreba i Beograda, filmski omaži, onako iz pera Vuka Draškovića, mondenski i lordovski, maltene i hrabro vikati na sav glas da si četnik i kao da niko ne zna ko su ustaše sve dok ne vidimo na Tv ekranu.

Četnikovanje rusofilsko mi puki fenomen kao i turbo folk zapadnjacima i vanzemaljcima. A, tek, ovi geografski bliže Srbiji, cc, paćenici, to je kao što sam par puta prisustvovala kada se Turci kuckaju u čelo slušajući šta Bošnjaci pričaju. Mislim, mi, moji, nismo bili četnici, iz kraja gdje smo imali ustaše za vratom, spašavao se ko kako može. Sama Bijeljina je, u ovom ratu, toliko zala imala da ti je bolje da ćutiš i ne govoriš u ime četnika Bosančerosa što mu majka Srbija, uoč sportskih turnira, a živi u jebivjetrijama i čukama na grobnicama.. I kako je on glasao za SDS ako je bio u Srbiji? Pržio Srbenda iz Srbije po junaštvu u Bosni?

I šta si se raspekmezio oko te Ukrajinke iz Litvanije? Kmez, sad je i od Vikinga i lepa. Pobogu, kao da ću joj rodoljublje iz grudi oteti, k'o Kosovo. Mislim, kakvo pekmeženje, Srbija joj majka, al ti u to nisi ulazio, pa bio bi džentlmen i da je paganka, ili?..pazi, meni Austrija nije majka, a živjela sam i u De, iako imam dostojanstven, civilizovan i situiran život. Al op, evo piše Blogovič da sam bukva nerodoljubiva. Ka neprijatelj da sam.

Ti si pička, pa nikom ništa..

Dalje, crkve, cc, pih šta bih imala na tu temu da napišem: o Germanima o crkvi i pekari, o nama o crkvi i pekari, o sjajnim Ukrajincima tako nama sličnim, o Rusima kojima smo kuće pravili, o našim nesretnicima što glasaju za fašističku stranku..

- ujutro pogledaš crkvu i pekaru i sve ti je jasno. Crkve su im prazne, stamene, sa dobrim olucima i gromobranima, stare vijekovima, čiste kao muzeji. Pekara seoska puna, rustikalna. Naša crkva puna, samo pare zamiču za svijeće šalterskim službenicima, pravimo rusvaj i u crkvi i oko crkve, kupimo hljeb u petak do ponedeljka kod Turčina, da se ima. Oni crkvi ne dozvoljavaju da ih pravi budalama, mi smo našim nebom opsjednuti. Oni se svakodnevno pitaju "da li?" i svemu pristupaju sa "oprezom i pažnjom". Mi se ne zapitamo ništa, na kritičnost pravo nemaš jer je sumnja što i nevjera, i, mi "srljamo".

I u osnovi boli me uvo dal ćete vi biti gubernija il će vas Švabo porobiti, Bosna je ionako ono što rekoh, ja sam svoj put odabrala- a izvjesno mi i da mijenjam kontinent. Boli me uvo, no se nacoši koprcaju i migolje i ovde, pitaće me volim li dovoljno Boga, Novaka, Putina, smrde li mi stranci Muslimani, dal mi majka i Rusija..ouje.
-brinite o svojoj kući, ja o svojoj brinem, da ovu energiju što utrošite na nadmetanje, političenje, vjeru u Boga a pakao na zemlji, u bratimljenje sa Rusima a rođena braća ne žive jedan kraj drugog kao ljudi, da je utrošite na konstruktivnu gradnju porodice (za sebe) i društva (za nas), gdje bi vam bio kraj..

Pf, samo mi ti nadrndan, i, Bijeljinac četnik Putinov, i, Litvanka iz Ukrajine, trebate raspekmeženi i rodoljubivi. Ostrašćeni, pametni, lepi, vernici, a od neprijatelja ni traga ni glasa.
..tako to počne.
Puc, puc, ožeži ožeži.


Gospođo, žao mi je ali ja vama ne mogu da pomognem.
freehand freehand 08:21 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

da ne zaboravim, ono specifično mesto, ona pička materina je i tvoje ne samo adekvatno nego i optimalno okruženje.
slobodno se javi ako imaš neke nedoumice.

Uličarska posla.
anonymous anonymous 08:23 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit



-brinite o svojoj kući, ja o svojoj brinem, da ovu energiju što utrošite na nadmetanje, političenje, vjeru u Boga a pakao na zemlji, u bratimljenje sa Rusima a rođena braća ne žive jedan kraj drugog kao ljudi, da je utrošite na konstruktivnu gradnju porodice (za sebe) i društva (za nas), gdje bi vam bio kraj..



Са овим бих могао да се сагласим. Са осталим..... ?
tess tess 09:27 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

FDžB
Gospođo, žao mi je ali ja vama ne mogu da pomognem.

Uf, Friki, ne gnjavi infantilno.

Istina je, od nikakve si mi pomoći i kad bi o pomoći bilo riječ.
- i za taj intelektualizan kojim se trtiš, kao jedinim preostalim, imam nešto obrazovanijeg, d'izvineš.

Ček malo, kako sam razumjela ti si 15ak godina stariji od mene, ccc, šta god da kažem biće surovo. Surova gospođa.

A znaš kakva je seoska nedelja. Zvona zvone praznih crkvi. Miriši hljeb. Novine ukradem. Odem u obilazak seoskih dobara, njiva i divljači, a na brdu dvorac.

Smiraj sanatorijuma. Milina.

Oaza za nas, prave pravcijate Srbende, plemenske nomade. Poslije put pod noge.

Hajde da nisam na kraj srca, mogu li ja tebi kako pomoći? Ne? Eto vidi vraga, a u gori svoga dobrog vuka imati, njet?
Zajedno ste skupa vi, majke Rusije, rodoljubi?
Vidi i to je ok, unatoč svemu: lijep dan želim.

tess tess 09:30 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

anonymous
Са овим бих могао да се сагласим. Са осталим..... ?

Primjetiću da si ti neki simpatičan lik. Ozbiljna sam.
:)
freehand freehand 09:42 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Uf, Friki, ne gnjavi infantilno.

Dobro, ja sa tobom pokušavam da komuniciram kao da si normalna. Čak i sa ovim krivljenjem nick-a.
Mislim, na šta bi ličilo da ja sad tebe zovem, na primer, NeoTESSana, ili nešto slično izvedeno iz TESSlečenja?
qqriq qqriq 10:42 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Ibn Khalduna


Bio mi ispitno pitanje iz sociologije. Fascinantna ličnost. Maznula čistu desetku a nisam učila mesec dana svaki dan ili kako već ta pesma ide...

tess tess 10:54 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

FDžB
Dobro, ja sa tobom pokušavam da komuniciram kao da si normalna. Čak i sa ovim krivljenjem nick-a.
Mislim, na šta bi ličilo da ja sad tebe zovem, na primer, NeoTESSana, ili nešto slično izvedeno iz TESSlečenja?


Prvo, ne, ne smetaju mi nadimci. Ni sarkazam, ni crni humor. Možeš ti i inovativnije i duhovitije, i od liječenja i nacoša, kao da je sramota biti lud ili germanofil.
O tvojim normalnim komunikacijama ne bih, nije mi pametno o tome, ništa lično.

Drugo, ljudima u mom okružnju redovno dajem nadimke, karikiram nešto, i ne ljuti se niko. Ma ne. Trpeljivi.

Tri, hajde dobro, evo neću te zvati Blogovič, kafkijanski egzistencijalizam odveć, hm, znači samo Friki Džeronimo? Ne? FDž? m? Jbt kao Kenedi. Hm, kad malo bolje razmislim nadimak Friki je tako cool, evo ja ću biti Friki, a ti mene zovi i lonče, tesslonče, ako hoćeš. I šta imaš protiv Indijanaca? Apača i Apačkinja? I Džeronimo je cool. (Apač, ne Džeronimo Stilton).

Vidi, anonymous je od danas Džeronimo.
Ti ćeš biti F.
Ovako: Gospodin F.
I ovo je dobar detektivski il čak sf karakter.
-cc, majstor sam.

qqriq qqriq 11:00 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit


Ti si pička, pa nikom ništa..



urbana_gerila urbana_gerila 11:53 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

blogovatelj
Dve nedelje nisam privirio ovde.


ma, ništa ne brini, mnogi su pokušavali, ali - nije im uspelo da dobace ni blizu tog univerzalnog etalona za glupost čije si otelotvorenje.
urbana_gerila urbana_gerila 11:55 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

freehand
da ne zaboravim, ono specifično mesto, ona pička materina je i tvoje ne samo adekvatno nego i optimalno okruženje.
slobodno se javi ako imaš neke nedoumice.

Uličarska posla.


kalimero.
hajkula1 hajkula1 12:10 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

gabriele
Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),


kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu


To zbog ravnoteže.

i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja


Nisam sigurna da se crkva obnavlja, nadam se tome. Previranja su u toku, koliko vidim u vrhu je veoma jak uticaj podmetnutih, nametnutih, ucenjenih od db-ovske hobotnice.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:54 31.05.2015

dear bro,

urbana_gerila
freehand
da ne zaboravim, ono specifično mesto, ona pička materina je i tvoje ne samo adekvatno nego i optimalno okruženje.
slobodno se javi ako imaš neke nedoumice.

Uličarska posla.


kalimero.


još si kao uličar, panker i skojevac završio? :)

Tess, . Brehtovka, Bosanka, Hrvatica, germanofilka, kivijevka i svetski putnik! Свецка а наша!

meni je super kako se RS prešaltovala sa kolektivnog komunizma na kolektivni pravoslavizam za svega dvadesetak godina, a svi su komunjare prve kategorije. pokatkad bih se zakleo da bi im se otelo, друже Христе, ми ти се кунемо...
tess tess 18:33 31.05.2015

Re: dear bro,

Srđane :)


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:55 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

hajkula1


Nisam sigurna da se crkva obnavlja, nadam se tome. Previranja su u toku, koliko vidim u vrhu je veoma jak uticaj podmetnutih, nametnutih, ucenjenih od db-ovske hobotnice.



dobro primećeno, ali kao i sa bilo kojim drugim uticajem u srbij'ci nam mučenoj, i ovo stoleća neće razlučiti. prepozna se po ljudima. taj dark, mračni, hejterski, nasilni trip, to je hobotnica. nema to veze nikakve sa inkvizicijama, kurtama i murtama, ovo što vole semherisovci da navode, i ostalim western-style depersonalizacijama.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:31 31.05.2015

Re: dear bro,

Srđan Fuchs



meni je super kako se RS prešaltovala sa kolektivnog komunizma na kolektivni pravoslavizam za svega dvadesetak godina, a svi su komunjare prve kategorije. pokatkad bih se zakleo da bi im se otelo, друже Христе, ми ти се кунемо...

Uvek bila odlika ljudi sa čvrstim uverenjima, jake etike i moralnih načela. Takvi smo mi, ne prodajemo veru za večeru
urbana_gerila urbana_gerila 20:11 31.05.2015

Re: dear bro,

Srđan Fuchs
još si kao uličar, panker i skojevac završio? :)


bro, ja sve to i jesam, na ovaj ili onaj način u ovom ili onom smislu i kontekstu, ali - nikada nisam niti ću biti ono što su neki bili, što jesu i od čega nikada neće pobeći, zato ih toliko i svrbi.
etika nije učenje o moralu, etika nije praznoslovlje, etika je - čisto delanje, bez zadrške.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:45 31.05.2015

дип риспект

much respect n luv, ako se zapuca, ne daj Bože, protiv faširanih (na globalnom planu, mislim), zovi me da se javim u bazu, umem i s nejto i s kalaš pucama, da osvetlam bakino nasleđe - raznosila info po Begeu mesto interneta 1941-45.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:16 31.05.2015

Re: dear bro,

ma opušteno, brouz, we have the golden age n knowledge, and they've gotten nothing, apart from rawness, and it vanes quickly. zato, no sikiriki!



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:39 31.05.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

tess

Primjetiću da si ti neki simpatičan lik. Ozbiljna sam.
:)


skroz je simpa anonimo. još da razaznamo da li je i Foo Do, i da l' ume da isprebija petoricu glavonja u sekundi, da ga stavljamo odma' za ministra policije!
urbana_gerila urbana_gerila 23:52 31.05.2015

Re: дип риспект

Srđan Fuchs
much respect n luv, ako se zapuca, ne daj Bože, protiv faširanih (na globalnom planu, mislim), zovi me da se javim u bazu, umem i s nejto i s kalaš pucama, da osvetlam bakino nasleđe - raznosila info po Begeu mesto interneta 1941-45.


baka
neko drugo vreme i neki ljudi mnogo bolji od nas.
i oni su, naravno, imali svoje strahove, ali i svest da je trenutak kada treba iskazati hrabrost - stvar porodične tradicije i dobrog vaspitanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:04 01.06.2015

џаста тхоут?

boga mi, stižemo mi polako tu. znaš, dosta ljudi ovako sa strane, neupoznatih s našim problemima (ми као друштво), vide u srbij'ci određeno prisustvo jednog totalnog negativiтеta. ja razmišljam često o tome, mislim, jasno mi je da se političke grupe i organizacije razlikuju, i da se tu ne može očekivati mnogo tolerancije u odnosima, ipak je to poslovna kompetitivnost, kada pogledaš: ti za državnim kormilom raspolažeš sa milijardama (ajde, srbija je oslabljena ekonomija pa raspolaže sa par milijardi, možda, jače srednje ekonomije raspolažu sa par desetina ili stotina milijardi - evo ja gledam samo, kada šljakam za ovu drugu srednju ekonomiju, to su ekstra hoteli, najjača kola, berze, privredne komore, fenseraj; zamisli šta je tek u jačim ekonomijama poput skrnavih amera, ili nemaca, ili nekih istočnjaka?!);

neće niko prepustiti tu upravu tek tako. meni lično prija više leva menažerija, ali ne treba biti alergičan na šanse koje se ukazuju, jednostavno, jer ti imaš priliku da popričaš, da izraziš svoja shvatanja, pa se možda i zа nekoga pristojnijeg zalepi koje šta...

elem, misal samo, da li misliš da je taj negativitet, rezultirajući u krajnjoj meri jednom potpunom paralizom, upošljen sa strane da rastače dalje tu ekonomiju i dovede je do sužanjstva? ili su to prosto naši lični minorni kvaliteti, pa se tuče buranija jer ne zna ništa pametnije? ili je možda nešto drugo po sredi, da se namerno i svesno održava to sivilo u nameri da se uspori integracija sa Zapadom (ko shtoo nicah kindo style? ja katkad imam utisak da određenim strukturama odgovara to sivilo i haotična neuređenost jer opstaju u tome, poput nekakvih mutiranih stvorova koji ne bi opstali u drugim uslovima osim žabokrečine?) i do no know if u follow my thoughts?
anonymous anonymous 03:51 01.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit


Srđan Fuchs
00:39 01.06.2015 / *novo
Re: mogo si i Kardelja stavit

skroz je simpa anonimo.

da ga stavljamo odma' za ministra policije!


Ако моја политичка филозофија до сада није довољно уочена - да разјасним .

Креће се у оквирима три појма : моћи - надмоћи - немоћи .

Залажем се и борим се за право у испољавању својих моћи и заштиту од других који ту моћ теже да претворе у не - моћ .

Истовремено немам никакву потребу да својом моћи угрожавам друге са тежњом да моја моћ постане над-моћ , а њихова не-моћ.

Исто право поштујем и код свих других.

Софтверска грешка западне цивилизације ( ЕУ ) је што је усвојила филозофију Хобса, Дарвина, Ничеа.... да је воља за моћ својство сваког људског бића, при чему се моћ - рефлектује као над-моћ.

Наравно, да претходно није тачно и да је огроман број људи сасвим задовољан тиме да остане с оне стране моћи - једноставно неугрожен.

У мом фокусу је зато пре самоорганизовано, аутономно цивилно, космополитско друштво - него држава.

Као контра-моћ овој другој, која има тоталитарне тенденције.

Према томе, министар полиције - никако.

Ни у шали !!!




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:05 01.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

u smislu, ministar za ukidanja MUP-a.

lepi stavovi i razmišljanja, ah daj bože da se nekada u budućnosti ostvari takvo društvo!
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:27 02.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

gabriele
Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu
i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja


Odgledao sam film Gorana Markovića o Koči Popoviću. I pravo da vam kažem ne razumem kakava je i čija je on elita bio? Kao prvo, nisam shvatio šta je Koča bio po struci. Upisao je prava u Parizu, pa napustio, pa onda "nastavio studije psihoanalize i filozofije" u Nemačkoj. Ako neko zna šta je bio po struci i da li je ikada radio u toj struci, neka objavi ovde gradu i svetu.. Idemo dalje, kažu pisao pesme, filozofske i psihološke traktate, književne kritike. To može biti dosta nadrealno u nadrealizmu. Da li je neko od čitalaca bloga pročitao nešto od Koče? Ja nisam, i pravo da vam kažem nemam predstavu o čemu je i kako je pisao. Jedino što znam o njemu jeste to da je učestvovao u dva građanska rata i da mu je otac bio bogati trgovac.
Možemo da uporedimo Koču Popovića i Rastka Petrovića, na primer. Obojica su bili nadrealisti, ako je to bitno u ovoj priči. Rastko Petrović jeste bio elita srpske i jugoslovenske države. Imao je konkretno zanimanje i bavio se konkretnim poslovima - završio je pravni fakultet i radio je u diplomatiji. Što se tiče književnosti, "Dan šesti" i "Ljudi govore" spadaju u najlepše romane napisane na srpskom jeziku. Rastko, kao pripadnik elite, nije hteo da se vrati u Titovu Jugoslaviju. Umro je 1949. u Americi star, umoran i siromašan.
qqriq qqriq 08:57 02.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Umro je 1949. u Americi star, umoran i siromašan.


Star a siromašan, ima li tužnijeg kraja?
jkt2010 jkt2010 09:18 02.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

qqriq
Umro je 1949. u Americi star, umoran i siromašan.

ima li tužnijeg kraja?

Tužnije je da umreš mlad pa još i bogat.
qqriq qqriq 09:20 02.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Tužnije je da umreš mlad pa još i bogat.


Kad ja volim pa volim pa volim Tina velikog Tina!
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:19 02.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Umro je 1949. u Americi star, umoran i siromašan.

Растко Петровић је имао само 51 годину када је умро. То је трагедија за српску културу, као и Дисова смрт 1917. у 37 година, тачно колико је имала и Расткова сестра Надежда када је умрла као болничарка 1915.
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:03 03.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

principessa_etrusca
Umro je 1949. u Americi star, umoran i siromašan.

Растко Петровић је имао само 51 годину када је умро. То је трагедија за српску културу, као и Дисова смрт 1917. у 37 година, тачно колико је имала и Расткова сестра Надежда када је умрла као болничарка 1915.


Da li je veća tragedija za srpsku kulturu to što je umro kada je imao samo 51 godinu, ili je možda veća tragedija to što nije hteo/mogao/smeo da se vrati nakon kraja rata u svoju otadžbinu? I zašto to "samo"? Njegov dan šesti je trajao duže nego nekima 6 godina.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:14 03.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

urbana_gerila
gabriele
Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu
i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja


"mater crkva", "mater rusija", "mater..." - mrš, bre, u pičku materinu!


Da te pitam nešto onako čovečanski i ljudski. Kako te nije sramota da se već toliko dugo kriješ iza tog nika i da glumiš neko ludilo? Zašto vređaš ljude bez ikakvog razloga tako dobro sakriven iza tastature, miša i ekrana? Da li bi smeo tako da se ponašaš uživo, lice u lice? Da li si svestan koliko si bolestan? Da li znaš kolika si kukavica?
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:16 03.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

Da li je veća tragedija za srpsku kulturu to što je umro kada je imao samo 51 godinu, ili je možda veća tragedija to što nije hteo/mogao/smeo da se vrati nakon kraja rata u svoju otadžbinu? I zašto to "samo"? Njegov dan šesti je trajao duže nego nekima 6 godina.

Чини ми се да је бесмислено полемисати о томе.

Питаш зашто "само".

Генерално педесет година живота не сматрам старошћу и мислим да смрт у тим годинама јесте прерана.

Наравно, ни код људи највећег креативног капацитета не можемо бити сигурни шта би створили, написали, насликали да су поживели, али можда није лоше подсетити се да се Марко Миљанов тек описменио у својим педесетим.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:40 03.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

principessa_etrusca
Da li je veća tragedija za srpsku kulturu to što je umro kada je imao samo 51 godinu, ili je možda veća tragedija to što nije hteo/mogao/smeo da se vrati nakon kraja rata u svoju otadžbinu? I zašto to "samo"? Njegov dan šesti je trajao duže nego nekima 6 godina.

Чини ми се да је бесмислено полемисати о томе.

Питаш зашто "само".

Генерално педесет година живота не сматрам старошћу и мислим да смрт у тим годинама јесте прерана.

Наравно, ни код људи највећег креативног капацитета не можемо бити сигурни шта би створили, написали, насликали да су поживели, али можда није лоше подсетити се да се Марко Миљанов тек описменио у својим педесетим.


Da, razumemo se.
Inače, započeo sam ovu podtemu spominjući film Gorana Markovića o Koči Popoviću. Ne znam da li si ga gledao? Film je, najblaže rečeno, loš. A pada mi na pamet druga strana srpske medalje. Da li si gledao film "Draža Mihailović - heroj i kazna", čiju režiju i scenario potpisuje Nebojša Pajkić, a produkciju Raša Drašković?

principessa_etrusca principessa_etrusca 12:54 03.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

vlad_aleksh

Da, razumemo se.
Inače, započeo sam ovu podtemu spominjući film Gorana Markovića o Koči Popoviću. Ne znam da li si ga gledao? Film je, najblaže rečeno, loš. A pada mi na pamet druga strana srpske medalje. Da li si gledao film "Draža Mihailović - heroj i kazna", čiju režiju i scenario potpisuje Nebojša Pajkić, a produkciju Raša Drašković?

Нисам гледала ниједан, за други нисам ни чула, а за први тек недавно, на блогу о Кочи.

На основу оног дела опуса Горана Марковића који ми је познат, уопште не сумњам да његов филм није ни добро истражен, ни документован, ни критичан.

Какав је други филм који спомињеш?
jkt2010 jkt2010 02:25 04.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

principessa_etrusca
Генерално педесет година живота не сматрам старошћу

Eh... sa 40 ili 50 si mlad samo ako umreš.

Doduše, srpske novine pišu "mladić 38 godina"...
predatortz predatortz 07:55 04.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

jkt2010
principessa_etrusca
Генерално педесет година живота не сматрам старошћу

Eh... sa 40 ili 50 si mlad samo ako umreš.

Doduše, srpske novine pišu "mladić 38 godina"...


Pre neki dan su pisali da su jalijaši u Sarajevu pretukli mladiće, srpske bajkere.
Elem, mladić koji je najviše najebao ima pedeset i neku, a njegov kolega 61 godinu. Devojke im, pretpostavljam, imaju po 45. Puterice, što bi se reklo...
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:49 04.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

jkt2010
principessa_etrusca
Генерално педесет година живота не сматрам старошћу

Eh... sa 40 ili 50 si mlad samo ako umreš.

За рокере ни то не важи, али чему селективно цитирање? Цела реченица гласи:
Генерално педесет година живота не сматрам старошћу и мислим да смрт у тим годинама јесте прерана.

И да подсетим, говоримо о писцу код кога је креативни процес могао да траје још 30+ година.

vlad_aleksh vlad_aleksh 09:22 04.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

principessa_etrusca
vlad_aleksh

Da, razumemo se.
Inače, započeo sam ovu podtemu spominjući film Gorana Markovića o Koči Popoviću. Ne znam da li si ga gledao? Film je, najblaže rečeno, loš. A pada mi na pamet druga strana srpske medalje. Da li si gledao film "Draža Mihailović - heroj i kazna", čiju režiju i scenario potpisuje Nebojša Pajkić, a produkciju Raša Drašković?

Нисам гледала ниједан, за други нисам ни чула, а за први тек недавно, на блогу о Кочи.

На основу оног дела опуса Горана Марковића који ми је познат, уопште не сумњам да његов филм није ни добро истражен, ни документован, ни критичан.

Какав је други филм који спомињеш?


Nikada se nisam bavio filmskom kritikom, ali avaj, za sve postoji prvi put.
Poslužiću se uporednom analizom, metodom koju je Bogdan Tirnanić pokrao od Makluana u jednoj kanadskoj knjižari.

Za razliku od Markovićevog filma, koji je sav hladan, "objektivan", čitav sastavljen od materijala koji je snimljen ranije, dakle od arhivskih snimaka, pa potom montiran, sa dodatkom naratora koji, barem koliko ja znam, nema nikakve veze sa Kočom, Pajkićev film je subjektivan, toliko subjektivan da dostiže onaj stepen objektivnosti što se istinom zove. Komparacija ovih filmova može se redukovati na usporedbu dve srpske elite - one komunističke i one nekomunističke.
Producent Pajkićevog filma, a u isto vreme i narator, američki Srbin Raša Drašković, unuk je Milorada Draškovića, ministra unutrašnjih poslova kraljevine Jugoslavije i prve žrtve komunističkih terorista na ovim prostorima. Milorad Drašković je viđen za naslednika Ljube Davidovića u DS-u, bio je najbolji besednik u stranci, a kao ministar je poštovao zakon i terao je druge da poštuju zakon. Dakle, bio je sve ono što Koča Popović i čitava ta crvena kamarila nikada nisu bili. Milorad Drašković mlađi, posrmče Draškovića starijeg, priključio se Draži Mihailoviću u toku Drugog svetskog rata. Preživeo je bosansku golgotu, ako se ne varam, i uputio se u Ameriku, gde je rođen gospodin Raša. Nebojša Pajkić potiče iz partizanske porodice, ali avaj, njegov svetonazor je, barem što se tiče tog velikog rata, nekako nedićevsko-ljotićevski. Film o Draži, dakle, napravili su ljudi koji se bave biznisom u Americi, to jest finansirali su ga svojim privatnim novcem, ljudi koji su potomci predratne buržoazije, i jedan autentični "trećeputaš" koji je tražio istinu i samo istinu o tom zamagljenom i neosvetljenom periodu naše istorije, bez ikakvih niskih ideoloških poriva. Budući da je tema bloga elita, eto stigosmo i do nje. Srpska elita koja je preživela pokolje u tom najvećem ratu, ili se nastanila "preko bare" ili je duboko marginalizovana i nalazi se na neki način van glavnih tokova kako ideja tako i novca. E takva elita je stvorila film "Draža Mihailović - heroj i kazna". I taj film, tako subjektivan, jednostavno ne može a da ne bude objektivno dobar. Smisao umetnosti jeste da otkriva i da otkrije istinu. To naročito važi za dokumentarne filmove. Upravo zbog toga, Pajkićev film jeste dobar flim, a Markovićev flim jeste izuzetno loš film. Imaš ga na jutjubu, odgledaj ga.
urbana_gerila urbana_gerila 14:35 04.06.2015

Re: mogo si i Kardelja stavit

vlad_aleksh
urbana_gerila
gabriele
Tito je povukao jedan deo elite za sobom (Koča Popović, Vladimir Velebit, itd.),

kako Vladimir Velebit spada u SRPSKU elitu
i jedna bitna stvar Tito je imao "elitu" koja iako loša još je bila proizvod KundK i školstva Kraljevine Srbije.
Današnji su produkt komunističke idolatrije pomješane sa pop kulturom percipiranom kao elitnom kulturom zapadne civilizacije

elitu u Srba neće bit moguće uzdignur dok ju ne izdigne mater crkva
a za to treba vremena .pošto se tek sad crkva obnavlja


"mater crkva", "mater rusija", "mater..." - mrš, bre, u pičku materinu!


Da te pitam nešto onako čovečanski i ljudski. Kako te nije sramota da se već toliko dugo kriješ iza tog nika i da glumiš neko ludilo? Zašto vređaš ljude bez ikakvog razloga tako dobro sakriven iza tastature, miša i ekrana? Da li bi smeo tako da se ponašaš uživo, lice u lice? Da li si svestan koliko si bolestan? Da li znaš kolika si kukavica?



velika.
evo, recimo, tebi, da si malo pametniji, naravno - jedino što bih uživo smeo da kažem bilo bi: mrš, bre, u kurac ljotićev!
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:05 29.05.2015

sic

uspešno mogu da završe samo oni koji o njima nešto znaju.


a to se stiče rođenjem, isključivo ako si deo elite. To znanje.
ljubichasti_oblachic ljubichasti_oblachic 17:29 29.05.2015

Re: sic

a to se stiče rođenjem, isključivo ako si deo elite. To znanje.


Čekam da mi dođe Neven s konjicom.
Možda će da nam uvede i "Pravo na prvu bračnu noć". Za konjicu, naravno.
Pa da vidimo ko će (se) najebati.

Žeks, the pešadinac, što lepi komentare od sela do sela
gabriele gabriele 17:37 29.05.2015

Re: sic

uslov je da si neovisan od države (budžeta),političara ( potrebe za sinekurama) i naroda ( ne u smislu populizma , nego finacijera kom se moraš dodvoravat), a da pri tome imaš jasni osjećaj pripadnosti narodu, potrebu da ne zadovoljavaš samo svoje egoistične potrebe te potpunu slobodu da to radiš isključivo svojom slobodnom voljom.
Srbija danas nema takvu elitu , jel njena poluobrazovana kasta " visokoškolske elite",vapi za sinekurama, gleda da sisa budžet ili grantove, uglavnom nesposobna da se kreativno samostalno emancipira.. vječno frustrirana svojim životom mrzi narod ,a smara ga levičarskom demagogijom pravde.
dakle nama treba ETON i deca sa ETONA čiji su roditelji završili tu školu, nekad je to bila karlovačka gimnazija , to mora biti ili privatna škola ili crkvena
osim toga neko malo crkveno sveučilište koje bi odgajalo čeljad mimo jakobinsko marksističke indoktrinacije bila bi nužna ustanova

za neupućene
“Sveučilište” je u hrvatskome srbizam (posuđenica iz srpskoga).

U slavenosrpskom zabilježeno je 1798., prenosi Gluhak. To je kalk bizantskog pojma “Pandidakterion” (naziv carske škole osnovane 425.). “Sveučilište” je spomenuto u Žitiju Gerasima Zelića, ARj ga nalazi u Petranovića i u Popovićevu srpsko-njemačkom rječniku. Termin je preuzeo i Šulek.
maksa83 maksa83 17:49 29.05.2015

Re: sic

dakle nama treba ETON i deca sa ETONA

Mislim da ti ne radi "B" na tastaturi.

Ili "Ž".

Ili "K".

Ja bih sve proverio. Otkucaj ŽBUKA i vidi šta će da ispadne.
gedza.73 gedza.73 20:04 29.05.2015

Re: sic

ljubichasti_oblachic
Čekam da mi dođe Neven s konjicom.


konjica je svoje činove sama stekla


Meni bolja od originala

i
emsiemsi emsiemsi 20:19 29.05.2015

Re: sic

gabriele
uslov je da si neovisan od države (budžeta),političara ( potrebe za sinekurama) i naroda ( ne u smislu populizma , nego finacijera kom se moraš dodvoravat), a da pri tome imaš jasni osjećaj pripadnosti narodu, potrebu da ne zadovoljavaš samo svoje egoistične potrebe te potpunu slobodu da to radiš isključivo svojom slobodnom voljom.
Srbija danas nema takvu elitu , jel njena poluobrazovana kasta " visokoškolske elite",vapi za sinekurama, gleda da sisa budžet ili grantove, uglavnom nesposobna da se kreativno samostalno emancipira.. vječno frustrirana svojim životom mrzi narod ,a smara ga levičarskom demagogijom pravde.
dakle nama treba ETON i deca sa ETONA čiji su roditelji završili tu školu, nekad je to bila karlovačka gimnazija , to mora biti ili privatna škola ili crkvena
osim toga neko malo crkveno sveučilište koje bi odgajalo čeljad mimo jakobinsko marksističke indoktrinacije bila bi nužna ustanova
...

Сагласан !
jkt2010 jkt2010 00:38 30.05.2015

Re: sic

gabriele

Bravo!
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:36 30.05.2015

Re: sic

uslov je da si neovisan od države (budžeta),političara ( potrebe za sinekurama) i naroda ( ne u smislu populizma , nego finacijera kom se moraš dodvoravat), a da pri tome imaš jasni osjećaj pripadnosti narodu, potrebu da ne zadovoljavaš samo svoje egoistične potrebe te potpunu slobodu da to radiš isključivo svojom slobodnom voljom.
Srbija danas nema takvu elitu , jel njena poluobrazovana kasta " visokoškolske elite",vapi za sinekurama, gleda da sisa budžet ili grantove, uglavnom nesposobna da se kreativno samostalno emancipira.. vječno frustrirana svojim životom mrzi narod ,a smara ga levičarskom demagogijom pravde.

Одлична дефиниција и полазиште за ову дискусију.

Можда бих додала, уз potrebu da ne zadovoljavaš samo svoje egoistične potrebe и осећање дужности према заједници/друштву/народу.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:02 30.05.2015

најдобронамерније

ja se slažem sa svima, deder, iskulirajte se ljudi. još nešto što ja nisam primetio, stvarno ni u jednom narodu, taj poriv da se ljudi toliko preganjaju oko svojih polaznih stanovišta, do mržnje, besnila, užas... iz nekih "principa", "načela", "uverenja"... svašta. potpuno uzaludno traćenje dragocene energije. nigde toga nema, i s takvim unutrašnjim apetitom za destrukcijom, teško da srbi mogu da mrdnu napred. to već više nema veza ni sa politikom ni sa bilo čime, to je jedna egzistencijalna čamotinja, limbo negativiteta, nepomak... neznam.
qqriq qqriq 10:17 30.05.2015

Re: најдобронамерније

ja se slažem sa svima, deder, iskulirajte se ljudi. još nešto što ja nisam primetio, stvarno ni u jednom narodu, taj poriv da se ljudi toliko preganjaju oko svojih polaznih stanovišta, do mržnje,


Pa ti nisi onda čitao da je u Americi onaj matori na samrti, kao svoju poslednju želju, rekao porodici:
"NE glasajate za Hilari"
To mi abso hit.
dr.wagner dr.wagner 13:34 30.05.2015

Re: sic

...dan

maksa83
dakle nama treba ETON i deca sa ETONA

Mislim da ti ne radi "B" na tastaturi.

Ili "Ž".

Ili "K".

Ja bih sve proverio. Otkucaj ŽBUKA i vidi šta će da ispadne.



-"Crkvene škole" na zapadu su jedino unaprijedile pedofiliju ...


Wagner

freehand freehand 21:50 30.05.2015

Re: sic

dr.wagner
...dan

maksa83
dakle nama treba ETON i deca sa ETONA

Mislim da ti ne radi "B" na tastaturi.

Ili "Ž".

Ili "K".

Ja bih sve proverio. Otkucaj ŽBUKA i vidi šta će da ispadne.



-"Crkvene škole" na zapadu su jedino unaprijedile pedofiliju ...


Wagner


Ne zajebavaj doktore? U kakvu je školu išao Volter?
Ili Lajbnic?
dr.wagner dr.wagner 12:20 31.05.2015

Re: sic

Pozdrav druže

freehand

U kakvu je školu išao Volter?
Ili Lajbnic?


-O Lajbnicu ne znam gotovo ništa (da sad ne "guglam" ) osim nekog spora sa
Njutnom ,a i o tome ne znam ništa ... znaš da sam ja iz "prirodnih" znanosti ...
( ekonomiju sam studirao zbog manjkavih ljudskih osobina kao što su pohlepa i
sebičnost..., a i zbog nekih žena )
.... Volter je upravo suprotnost svim "vrijednostima" koje usađuju te
tradicionalne škole ... i po riječima , a i po ponašanju ... tako da je
to primjer za sebe ...
... iako dopuštam da se izvedu i drugi zaključci o crkvenim školama

-Ali pustimo njih
-Došao sam do zaključka da si ti zapravo dosta netolerantna osoba ... obzirom na
obrazovanje ...
... kada ovdje nekome ČETVRTI put objašnjavaš isto ,a ovaj ne kuži ... ne možeš
mu odmah kazati da je ovakav i onakav .... neinteligentan i slično ...

-Lako je shvatiti "kratak fitilj" kod nekog neupućenog u "Raspravu o toleranciji"

-Stariji smo ljudi (uz neke iznimke) , zablude su duboko ukorijenjene ... tu
mislim naravno i na nas ... treba imati razumijevanja ...

W
freehand freehand 12:25 31.05.2015

Re: sic

-O Lajbnicu ne znam gotovo ništa (da sad ne "guglam" ) osim nekog spora sa
Njutnom ,a i o tome ne znam ništa ... znaš da sam ja iz "prirodnih" znanosti ...
( ekonomiju sam studirao zbog manjkavih ljudskih osobina kao što su pohlepa i
sebičnost..., a i zbog nekih žena )
.... Volter je upravo suprotnost svim "vrijednostima" koje usađuju te
tradicionalne škole ... i po riječima , a i po ponašanju ... tako da je
to primjer za sebe ...
... iako dopuštam da se izvedu i drugi zaključci o crkvenim školama

Nije to mnogo teško, Vagineru: Volter je kao i 99% drugih velikih mislilaca i naučnika srednjeg uključujući gotovo sve prosvetitelje i enciklopediste pohađao crkvene škole. Šta nam to govori? Pa da i crkvena škola može da iznedri slobodne i buntovne umove. I da da sjajno obrazovanje kao temelj za buduće misaone, filozofske i naučne poduhvate.
dr.wagner dr.wagner 13:44 31.05.2015

Re: sic

freehand
... Pa da i crkvena škola može da iznedri slobodne i buntovne umove. I da da sjajno obrazovanje kao temelj za buduće misaone, filozofske i naučne poduhvate.


-Nekad bilo ...
-Tada nisi ni imao drugu mogućnost za obrazovanje osim otići kod župnika ...

-Danas ne postoje (bar ja ne znam za njih) nikakve razlike između neke obične
javne škole i katoličke (ovdje) gimnazije ...
...čak , ako je sudeći po nekim javnim istupima , prosvjetni kadar mi izgleda
dosta isključiv sa izraženom ksenofobijom u tim crkvenim školama ...

W
freehand freehand 13:47 31.05.2015

Re: sic

dr.wagner
freehand
... Pa da i crkvena škola može da iznedri slobodne i buntovne umove. I da da sjajno obrazovanje kao temelj za buduće misaone, filozofske i naučne poduhvate.


-Nekad bilo ...
-Tada nisi ni imao drugu mogućnost za obrazovanje osim otići kod župnika ...

-Danas ne postoje (bar ja ne znam za njih) nikakve razlike između neke obične
javne škole i katoličke (ovdje) gimnazije ...
...čak , ako je sudeći po nekim javnim istupima , prosvjetni kadar mi izgleda
dosta isključiv sa izraženom ksenofobijom u tim crkvenim školama ...

W

Eto...
Daj me podseti - o čemu se mi onda sporimo?
dr.wagner dr.wagner 14:38 31.05.2015

Re: sic

freehand

Eto...
Daj me podseti - o čemu se mi onda sporimo?


-To se i meni događa ... Ginko pomaže navodno ...

-Prvo sam ja u istu rečenicu stavio crkvu i pedofiliju ...

... na to si ti spomenuo Voltera i onog drugog

... pa sam ja onda ....

....

W
freehand freehand 14:41 31.05.2015

Re: sic

dr.wagner
freehand

Eto...
Daj me podseti - o čemu se mi onda sporimo?


-To se i meni događa ... Ginko pomaže navodno ...

-Prvo sam ja u istu rečenicu stavio crkvu i pedofiliju ...

... na to si ti spomenuo Voltera i onog drugog

... pa sam ja onda ....

....

W


Hm...
-"Crkvene škole" na zapadu su jedino unaprijedile pedofiliju ...

Na čudan način stavljaš pojmove u istu rečenicu.
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:23 02.06.2015

Re: sic

gabriele
uslov je da si neovisan od države (budžeta),političara ( potrebe za sinekurama) i naroda ( ne u smislu populizma , nego finacijera kom se moraš dodvoravat), a da pri tome imaš jasni osjećaj pripadnosti narodu, potrebu da ne zadovoljavaš samo svoje egoistične potrebe te potpunu slobodu da to radiš isključivo svojom slobodnom voljom.
Srbija danas nema takvu elitu , jel njena poluobrazovana kasta " visokoškolske elite",vapi za sinekurama, gleda da sisa budžet ili grantove, uglavnom nesposobna da se kreativno samostalno emancipira.. vječno frustrirana svojim životom mrzi narod ,a smara ga levičarskom demagogijom pravde.
dakle nama treba ETON i deca sa ETONA čiji su roditelji završili tu školu, nekad je to bila karlovačka gimnazija , to mora biti ili privatna škola ili crkvena
osim toga neko malo crkveno sveučilište koje bi odgajalo čeljad mimo jakobinsko marksističke indoktrinacije bila bi nužna ustanova

za neupućene
“Sveučilište” je u hrvatskome srbizam (posuđenica iz srpskoga).

U slavenosrpskom zabilježeno je 1798., prenosi Gluhak. To je kalk bizantskog pojma “Pandidakterion” (naziv carske škole osnovane 425.). “Sveučilište” je spomenuto u Žitiju Gerasima Zelića, ARj ga nalazi u Petranovića i u Popovićevu srpsko-njemačkom rječniku. Termin je preuzeo i Šulek.


Jedan komentar na komentar. I jedna primedba, sitničarska, više tehničke prirode.

Sa svime se slažem, naročito sa
dakle nama treba ETON i deca sa ETONA čiji su roditelji završili tu školu, nekad je to bila karlovačka gimnazija , to mora biti ili privatna škola ili crkvena
osim toga neko malo crkveno sveučilište koje bi odgajalo čeljad mimo jakobinsko marksističke indoktrinacije bila bi nužna ustanova


Značaj Crkve je u tome što može uspešno da kanališe iracionalne delove ljudske psihe. Danas je kulturni obrazac racionalizma dominantan, većina misli da se sve može objasniti formulama, da posle ovog sada ne postoji ništa posle, niti da izvan ovog ovde ne postoji ništa tamo. Taj besmisao racionalizma, to je počelo sa Dekartom i njegovim koordinatnim sistemom, ustoličilo se francuskom revolucijom, a krunisalo se boljševičkom revolucijom 1917. u Rusiji. Jadan je taj i takav racionalizam do koga je Dekart došao nakon jednog jedinog sna. Ima li većeg apsurda?

Primedba se odnosi na izraz "bizantski". Odnosila bi se i na izraz "vizantijski". Mi Cincari, jedini legalni i legitimni naslednici Rimskog carstva, tzv Vizantiju zovemo Romeja. Romeja je naslednica Rimskog carstva, baš kao što joj i ime govori. Ime Vizantija potiče od pokušaja da se istorija lažira, da se svetu i gradu pokaže kako Romeja aka Vizantija nikakve veze nema ni sa Rimom ni sa čitavom rimskom kulturom.

Srdačan pozdrav,

Vlad Alekš,
herezijarh moskopoljski, romejski i cele vaseljene
maksa83 maksa83 13:55 02.06.2015

Re: sic

Ima li većeg apsurda?

Možda ono kad ide tip po kamenjaru i obrati mu se grm koji gori?

Kak'a je to vutra bila...
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:42 03.06.2015

Re: sic

maksa83
Ima li većeg apsurda?

Možda ono kad ide tip po kamenjaru i obrati mu se grm koji gori?

Kak'a je to vutra bila...


Ne, nije to. Najveći je apsurd kada imaš visoku inteligenciju, a plitku pamet. Ili kada imaš smisao za humor, a traćiš ga na trivije. Apsurd i tragedija, Bog da prosti.
nekitamosneta nekitamosneta 10:46 03.06.2015

Re: sic

.
maksa83 maksa83 16:53 03.06.2015

Re: sic

Ne, nije to. Najveći je apsurd kada imaš visoku inteligenciju, a plitku pamet. Ili kada imaš smisao za humor, a traćiš ga na trivije. Apsurd i tragedija, Bog da prosti.

Aaaaa, u-ka-pi-ra-ooo... ti si sad mene onako toplo hrišćanski uvredio?
Apsurd i tragedija, Bog da prosti.

Nema potrebe za lamentom, on je zafrkant i kul tip (bez obzira što su mu ovozemaljski samozvani i samouspostavljeni zastupnici klenovi), najbolje fore maznem od njega.

Npr.:


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:28 29.05.2015

Критеријуми...

... ко јe елита све су нижи.
Зашто је то тако?

Једним делом што у овом трену своју пуну професионалну зрелост стичу генерације рођене после 1975, дакле они који су се школoвали у Слобино време, време утоkа, викенд-ратника, мрштаваца по улици... Урушавање идеје вредности образовања тада је отпочело, а данас само гледамо тог неписменог, необразованог и незналaчког Србина како Србијом влада. (Да будемо начисто: Вучић није тај, он је у свом корпусу оперативаца и идеолога изузетак.) Отуда нису необични ови примитивни гафови садашњих властодржаца: деведесете су напокон победиле.

Другим делом елита се истањила будући да сваке године огроман број младих, способних и паметних одлази у иностранство, њих око 30.0000, што траје већ деценијама. Овде остаје мањи број људи кадрих да буду елита. Ево, малопре сам се, после 20 година, срео са Иреном В., која у Бостону предају економију.

Трећи, нужно присутан разлог, јесте проблематика стицања статуса елите. Познајем, рецимо, своје колеге чијим се докторатима смејем, а смеју им се и они у свету, на озбиљнијим универзитеттима. Јер овог ошљарења има и другде, да се не лажемо. Најбољи примери овога о чему говорим ипак јесу три доктората -- министра Стефановића, градоначелника Малог и оног ватреполисте, да употребим сада популаран новоговор. Будући да власт и академска заједница нису послали јасан сигнал -- осудивши фалсификате докторских теза и казнивши фалсификаторе -- да је овакво понашање недопустиво, јасно је да та корумпирана и уплашена елита није права, већ је тек "елита", с часним и ретким изузецима. Та наша "елита" слична је овим споменутим -- склон да мува, да варака, да се пренемаже, да нема став... Бедастоће, једном речју.

Како год, ипак има све ово своје позитивне стране, јер што рече интернет вештак Борис Триван -- U zemlji gde je Tijana Ajfon uspela da bude javna ličnost, a Toma Nikolić predsednik, ne možete imati izgovor za lični neuspeh. Дакле, Србија је земља прилика за оне иоле способније?!

P.S.
Мој деценијски пријатељ, грађевински инжињер, рече ми једном -- Их, па мени сада уопште не иде лоше, имам доста посла и усред кризе, јер ови нови толико не знају да ми са иоле озбиљнијим знањем за њих дођемо као прави доктори наука, па смо тражени. Дакле, Србија јесте земља прилика... ;-)
ljubichasti_oblachic ljubichasti_oblachic 18:29 29.05.2015

Re: Критеријуми...

Другим делом елита се истањила будући да сваке године огроман број младих, способних и паметних одлази у иностранство, њих око 30.0000, што траје већ деценијама. Овде остаје мањи број људи кадрих да буду елита.
Дакле, Србија је земља прилика за оне иоле способније?!


Netačno. Nedostatak ogromnog broja obrazovanih ljudi, koji su u poslednjih 25. godina otišli u inostranstvo, nije umanjio konkurenciju, već ju je učino drugačijom:

"Mala bara, puno krokodila".

Мој деценијски пријатељ, грађевински инжињер, рече ми једним -- Их, па мени сада уопште не иде лоше, имам доста посла и усред кризе, јер ови нови толико не знају да ми са иоле озбиљнијим знањем за њих дођемо као прави доктори наука, па смо тражени


Što se građevinarstva tiče, ja stvarno ne znam da se gradi nešto veće od četvorospratnica sumnjivog kvaliteta, sa sumnjivim investitorima. Možda grešim (Beograd na vodi !).

Da su se neki u bari lepo snašli, jesu. To je, valjda, ta elita.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:39 29.05.2015

Re: Критеријуми...

ljubichasti_oblachic
Što se građevinarstva tiče, ja stvarno ne znam da se gradi nešto veće od četvorospratnica sumnjivog kvaliteta, sa sumnjivim investitorima.

Па мени је очигледно да мало шта знаш, па тако и ово о грађевинарству.

Тренутно се гради Central Garden, Savada, A blok (drugi deo, prvi dеo rasprodat), WEST 65, Kompleks u Rajićevoj, nekoliko office локација на НБГДу, управо је пре два-три дана потписан уговор на 40.000 квадрата... Ово су све првокласни инвеститори са одличним стандардом градње. Retail park у Земуну је недавно отворен. Што се тиче Београда на води, он се још не гради, а верујем да хоће, фазно, са по инвестицијама од по стотињак милиона, за које нам фаворизовани Арапи нису ни требали. Они горе које сам набројао су два-три пута више уложили од тога. Гуглајте сами за локације, кога интересује... Београду фале квалитетни квадрати по нормалној цени, они имају купца.

Што се тиче оне прве опаске у твом коментару, она је једнако тачна као и она после ње. Значи -- неутемељено лупетање.
ljubichasti_oblachic ljubichasti_oblachic 21:33 29.05.2015

Re: Критеријуми...

Zaista, neutemeljeno lupetaš!

Pa ti pričaš kao da valjaš stanove.

Office lokacije na NBGD-u? ahaha ....

Znaš kako je na tržištu: stanovi idu jedva nekako, poslovni prostori - nikako! Gazde agencija neće ni da oglašavaju poslovne prostore, neće da bacaju pare.( Samo izuzetne lokacije mogu da se prodaju)

Za stanovima postoji tražnja, ali je slaba: mlađi bračni parovi sa malom decom, teško se odlučuju za kredite, poslovi su im nesigurni, a krediti rizični. Kupci su mahom ljudi koji su prodali(veće za manje, a razliku u džep) ili nasledili nešto.

Što se tiče investitora, stvarno ih ima solidnih, ali glavni im je problem novac: vrte ciklus pare-kvadrati-pare-kvadrati i dođu do toga da ne mogu da završe zgradu koju su započeli ...

Ovog što je sazidao na N.Bg kod Suda sjebali su dobavljači, uvalili su mu onaj smrdljivi premaz za zidove. Čovek je sve to pošteno prijavio, ali je silne pare utrošio da to popravi.

I tako ...

PS. sad ću da ti sevnem jednu pričicu iz života, koja ilustruje stanje na tržištu.
ljubichasti_oblachic ljubichasti_oblachic 21:39 29.05.2015

Zgrada koju će pojesti kokoške

Uzrujana, govorljiva gospođa ponudila je svoj stan - novogradnju na periferiji - agenciji za nekretnine, a razlog prodaje je obrazložila:

"Znate, ima jedna kućica tu u dvorištu, u njoj živi bakica ... Nisu je iselili, nisu joj dali ono što su joj obećali – neki stan, tu u zgradi. A ona ima kokošinjac! I te kokoši šetkaju svud po dvorištu i kljucaju fasadu! Vrcka stiropor na sve strane, a ja neću da živim u zgradi koju će pojesti kokoške!"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana