Budućnost| Društvo| Istorija| Politika| Život

Lipanjska gibanja 1968.

Filip Mladenović RSS / 08.06.2015. u 23:47

Generacija koja je imala muda da tog buntovnog juna 1968. godine demonstrira protiv režima Josipa Broza Tita zaslužuje poštovanje i dostojno sećanje. Pre 47 godina mladi su protestovali na ulicama Beograda glasno uzvikujući parole "Hoćemo sutra bez onih koji su upropastili juče!", "Nećemo rešavanja, hoćemo rešenje!", "Borimo se za boljeg čoveka, a ne za bolji život!", "Dosta pendreka po ljudskom umu!", "Praznu glavu vetar nosi!"....

Danas u Srbiji najglasniji u protestima su - penzioneri, dok mladi ljudi beže iz Srbije, uvidevši da je pasoš otpusna lista iz ludnice od ove zemlje.

Ta pobunjena 1968. bila je glavni povod da 6. juna 2015. u studiju "Dvestadvojke" ugostim filmskog reditelja Lazara Stojanovića, jednog od lidera studentskog pokreta, nekadašnjeg urednika lista "Student" i časopisa "Vidici". Emisiju smo otvorili "šezdesetosmaškom" temom, a nastavili razgovorom u duhu čuvene opaske Alberta Ajnštajna: „Većina ljudi misli da intelekt čini čoveka velikim. Oni nisu u pravu: to je karakter."

Konkretno, pričali smo o ljudima, sjajnim umetnicima ili vrsnim naučnicima, a - lošim ljudima. Rdjavim karakterima. Pomenuli smo poznatog književnika Knuta Hamsuna, koji je, na žalost, podržao nemačke naciste i posle toga doživeo da mu čitaoci u znak protesta vraćaju knjige. I pesnika Ezru Paunda, koji je podržao italijanske fašiste. Pitao sam Lazara Stojanovića šta sada misli o Ljubiši Ristiću, sjajnom pozorišnom reditelju, svom saborcu iz studentskih protesta 1968, koji je tokom devedesetih pristao da bude visoki funkcioner stranke JUL Mirjane Marković, jedne od najodgovornijih osoba zločinačkog režima Slobodana Miloševića.

Razgovor smo okončali debatom o nesprovedenoj lustraciji u Srbiji posle 5. oktobra 2000. godine i upornom odbijanju svih potonjih režima da usvoje Zakon o otvaranju tajnih dosijea.

 

 



Komentari (390)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zadnjapetoletka zadnjapetoletka 01:16 09.06.2015

Poštovanje

Filipe, zar si i ti počeo da se baviš pisanjem "novoistorije"? Ako ne veruješ meni, pogledaj novine iz tog vremena i reci mi da li ja to loše pamtim da su studenti Beogradskog univerziteta koga su preimenovali u Crveni Univerzitet Karl Marks demonstrirali ne protiv, nego za malo više tog režima. Pa im je onda drug Tito dao za pravo, kao, jesu mnogi skrenuli sa puta ali srediće on to već pa će se vratiti na socijalistički put. I studenti se srećni i veseli vratili svojim zadacima. Sa sve Vukom Draškovićem kome je to dopunski Dana razjasnila. To da su se borili protiv, to im je naknadno palo na pamet, onda kada je to postalo trend i trebalo nanovo pisati CV-e.
Dr M Dr M 07:19 09.06.2015

Re: Poštovanje

pamtim da su studenti Beogradskog univerziteta koga su preimenovali u Crveni Univerzitet Karl Marks demonstrirali ne protiv, nego za malo više tog režima


Prvo su se majska gibanja prelila u Beograd. Nije da sam znao šta se tačno dešava, ko će da pazi na još neka gibanja kad se haotično kreće izmedju Histologije, preferansa i romantike. Ipak, pod uticajem sredine, proširio sam, na račun nauke koja nije zec pa da pobegne, svoje interesovanje i na okupljanja na Filozofskom i ispred njega, sve dok nisam čuo nekog govornika koji se popeo na trolejbus i, sa savijenim kačketom u ruci, uz frenetično odobravanje mase, a ruke su već bile, i bez aj`mo, gore, sa stisnutim pesnicama. Zahtevao je…ma ne znam tačno šta, meni je kačket nešto kao političko krilo kožnih kaputa, onda je vikao “ Dole crvena buržoazija” a ja ne volim kad se viče “ Dole…”! jer se to često završi tako što nekog popnu gore, na vešala; bilo mi je milo što sam, uprkos svojoj lenjosti, auto parkirao dve ulice niže. Malo kasnije, na fasadi Filozofskog razvijen je transparent sa novim imenom Beogradskog univerziteta: “Crveni univerzitet Karl Marks”. Za mene, bio je to signal da se pokajnički povučem u zagrljaj nauke. Ipak, bio sam učesnik. Greškom, priznajem. Mislio sam da ću prisustvovati ponovnom osvitu demokratije a iskradao sam se, pokunjeno, sa skupa koji je zahtevao više komunizma. Dok sam prebirao po džepovima da nadjem ključeve “Fiće”, po glavi su mi se kovitlale misli: Za obične greške dovoljna je obična pamet. Za zbilja epohalne, moraš da budeš genije. Napoleon je bio vojni genije. Marks filozofski. Uzdahnuo sam i rešio da ne budem genije.

http://blog.b92.net/text/20900/Leto-68/#komentari
princi princi 15:01 09.06.2015

Re: Poštovanje

Колико ли би ових парола потписао Зоран Ђинђић из 2000. године?
anonymous anonymous 16:03 09.06.2015

Re: Poštovanje


studenti Beogradskog univerziteta koga su preimenovali u Crveni Univerzitet Karl Marks demonstrirali ne protiv, nego za malo više tog režima.



Ne vidim ništa sporno u tome što su tražili više socijalizma i pravde umesto postojećeg birokratskog, polustaljinističkog režima.

Kao što ne vidim razlog da se neko stidi što je bio šezdesetosmaš.!!!

Tekovine otpora mladih i studenata iz šezdesetosme, gledajući planetarno, su nov pogled na svet i međuljudske odnose, od civilizacijskog značaja.

Protesti i otpor 68.je deo sveukupne tradicije borbe za veća prava i slobode !

Ps.Parole govore !!!!!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:29 09.06.2015

Re: Poštovanje

Od svih lipanjskih i drugih gibanja iz 1968. najbolje je ovo:



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:58 09.06.2015

Re: Poštovanje

Ps.Parole govore !!!!!


Pa to zavisi od toga kako se čitaju.
Npr ova prva, dole crvena buržoazija, da li traže buržoaziju neke druge boje, ili neće nikakvu pa ni crvenu?
Ili

Mi gradimo socijalizam a vi vile, da li su šesdesetosmaši hteli da svi grade vile, ili svi da grade socijalizam?
I tako redom.

Romantičan, nostalgičan pogled na šesdeset osmu je simpatična stvar, ali ne bi nas baš usrećili ti buntovnici.
anonymous anonymous 22:52 09.06.2015

Re: Poštovanje

Romantičan, nostalgičan pogled na šesdeset osmu je simpatična stvar, ali ne bi nas baš usrećili ti buntovnici.



Dobar si hoo coo, nastavi dalje sa parolama.



hoochie coochie man hoochie coochie man 00:12 10.06.2015

Re: Poštovanje

Dobar si hoo coo, nastavi dalje sa parolama.

Meni pričaš o parolašenju a ti stavljaš kolone uzvičnika :)
Al dobro, nema veze.

Misliš d j pokret nešto drugo osim parola što staršno zvuče, da on ima ili je imao neku suštinu, da su oni nešto hteli i znali šta hoće?
Da bi, da su se oni pitali, bilo bolje?

Ne, pojma oni nisu imali, da im je neko u tom trenu dao vlast ne bi znali šta sa njom.

Ta šesdeset osma je ništa drugo do nekom lepo sećanje na svoje studentske dane.
Bez ikakvog smisla i bez ikakvih posledica po bilo šta.
Prazno moj anonimuse, da praznije ne može biti.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:22 10.06.2015

Re: Poštovanje

hoochie coochie man
Ta šesdeset osma je ništa drugo do nekom lepo sećanje na svoje studentske dane.
Bez ikakvog smisla i bez ikakvih posledica po bilo šta.
Prazno moj anonimuse, da praznije ne može biti.

Штрецнух се.

Сетих се мојих/наших девдесетих.
Без имао политичке страсти и политичког припадања, ја сам ишао на све јебене демонстрације. Сматрао сам да ми је то дужност, посао, живот, шта год... И сећам се да сам једном, мом другу Влади Мартиновићу, ког сам срео око пролаза на Теразијам, усред неких демонстрација, објашњавао те 1991-92-деведесетинеке, не сећам се које, да смо ми победили: Владо, погледај их, ове младе, лепе, и паметне. Па за десет-двадесет година они ће бити власт. Ми смо већ победили!

И ево, истина је, само ја нисам капирао у кога то гледам.
У празно?
mirelarado mirelarado 00:32 10.06.2015

Re: Poštovanje

Predrag Brajovic
И ево, истина је, само ја нисам капирао у кога то гледам.
У празно?


Многи нисмо капирали. Камо среће да смо гледали у празно, бојим се да су у питању обични вашарски шибицари и тек понеки озбиљнији преварант.
freehand freehand 07:12 10.06.2015

Re: Poštovanje

mirelarado
Predrag Brajovic
И ево, истина је, само ја нисам капирао у кога то гледам.
У празно?


Многи нисмо капирали. Камо среће да смо гледали у празно, бојим се да су у питању обични вашарски шибицари и тек понеки озбиљнији преварант.

Ma jok, Mirelarado. To je ogledalo. Sebe smo gledali i sebe gledamo. To smo mi, naša braća, sestre, devojke, rođaci, prijatelji, kumovi, drugarice i drugovi iz razreda, iz vojske.
To jest onaj deo nas koji je hteo da se bavi politikom.
Nema savršenih, vlast izaziva, korumpira, modeluje čoveka a demokratija i institucije grade se sporo i dugo. I nije tako samo sad i ovde. Upravo obrnuto: tako uje uvek i svuda, a snažne emocije, velika razočaranja i kaprici u tom procesu samo odmažu.
Rezultate takvog ponašanja upravo gledamo oko sebe.
anonymous anonymous 07:53 10.06.2015

Re: Poštovanje


Meni pričaš o parolašenju a ti stavljaš kolone uzvičnika :)


Nije prvi put da budem pogrešno protumačen.

Predrasude i svađalački poriv kao da dominiraju blogovima,pa se onda i pohvale smatraju kritikama/uvredama.

Rekao sam : dobar si .....

jer sam smatrao da to i jesi - lucidnim i duhovitim komentarom u pogledu 2 parole.

Rekao sam nastavi - što je značilo - voleo bih da istim pristupom analiziraš još neku parolu.

Ako se sa nekim slažem ili ne,u pogledu jedne teme, ne sprečava me da pohvalim njegovu duhovitost,lucidnost,dobru informisanost,pristup..... u nekom drugom slučaju.

A što se tiče 68.čini mi se samo da različito prilazimo pitanju.




princi princi 09:34 10.06.2015

Re: Poštovanje

Sebe smo gledali i sebe gledamo. To smo mi, naša braća, sestre, devojke, rođaci, prijatelji, kumovi, drugarice i drugovi iz razreda, iz vojske.
To jest onaj deo nas koji je hteo da se bavi politikom.

Ne bih se slozio. Sto vise citam onog Krstica sve vise uvidjam koliko smo mi duboko i temeljno dva potpuno razlicita sveta. Pri tome uopste ne mislim da je on kvaran, nego jednostavno, nekako, pogresan. S druge strane, on i Krkar, na primer, kao da su iz istog sinjela izasli. Ne mislim fizicki, naravno.
mirelarado mirelarado 09:41 10.06.2015

Re: Poštovanje

To jest onaj deo nas koji je hteo da se bavi politikom.


Да, само што је тај део нас "бављење политиком" разумео и разуме другачије од онога чему смо се ми надали.
freehand freehand 10:00 10.06.2015

Re: Poštovanje

mirelarado
To jest onaj deo nas koji je hteo da se bavi politikom.


Да, само што је тај део нас "бављење политиком" разумео и разуме другачије од онога чему смо се ми надали.

Ja nisam imao nikakve preterane nade.
Svaka vlast kvari ljude, apsolutna apsolutno.
Daj čoveku malo vlasti da vidiš kakav je.

Poznato? To su stare, baš stare izreke. Institucije su ono što ograničava i uređuje, onemogućujući prevelika iskakanjai sankcionišući devijacije.
A institucije se ne mogu oktorisati, nego se moraju graditi.
I ima tu jedna stvar kojoj se valja radovati: bez obzira na sve lomove, na sve tektonske poremećaje, na sve ludačke društvene zaokrete - država sa svojim sistemima još uvek funkcioniše. Neki od tih sistema očajno, neki srednje, neki čak i dobro.
Koliko je to samo žilavo kad ni ovi dilatantski nesrećnici ne uspevaju da ga potpuno unište?
freehand freehand 10:02 10.06.2015

Re: Poštovanje

princi
Sebe smo gledali i sebe gledamo. To smo mi, naša braća, sestre, devojke, rođaci, prijatelji, kumovi, drugarice i drugovi iz razreda, iz vojske.
To jest onaj deo nas koji je hteo da se bavi politikom.

Ne bih se slozio. Sto vise citam onog Krstica sve vise uvidjam koliko smo mi duboko i temeljno dva potpuno razlicita sveta. Pri tome uopste ne mislim da je on kvaran, nego jednostavno, nekako, pogresan. S druge strane, on i Krkar, na primer, kao da su iz istog sinjela izasli. Ne mislim fizicki, naravno.

Jebiga, Princi, ja to svakodnevno uviđam i kad su mi bliski ljudi u pitanju, kamoli nick-ovi sa bloga ili iz društvenog života.
A mislim da se Krstić i Krkar ne mogu porediti ni po jednom osnovu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:07 10.06.2015

Re: Poštovanje

mirelarado mirelarado 10:25 10.06.2015

Re: Poštovanje

princi princi 10:41 10.06.2015

Re: Poštovanje

A mislim da se Krstić i Krkar ne mogu porediti ni po jednom osnovu.

Ne mogu po motivima, ali po nekim svjetonazorima i napuhanosti mogu svakako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:33 10.06.2015

Re: Poštovanje

Nije prvi put da budem pogrešno protumačen.


Ma dešava se:)
Lasno ćemo ako jesmo ljudi, što reče Stojan.

Mislio sam da parolama smtarš ono što ja pišem, a i da je tako ne bi bilo ništa strašno:)

A što se onih parola tiče, pa evo ova o kneževima i socijalizmu.
Nije najjasnije da li buntovnici popreko gledaju kneževe ili socijalizam :)

Ali malo kasnije stvari postaju jasnije

Mi smo za pravo samoupravljanje

Nećemo da radimo za svetski kapital!

Mi smo protiv restauracije kapitalizma


a naročito

Mi smo protiv luksuza i bogaćenja!

Kanda su tražili malo Čaušeskua i Envera Hodže?
A onda ima i

Sloboda štampa i informisanja

Ovo se nekako se ne uklapa u ono gore.

Rekoh ti, bezidejno, smušeno, prazno, tek da se nešto dešava.

Braja uporedi to sa devedesetim, i upravu je, većina je i na te demonstarcije išla jer je takav red bio, nekako se podrazumevalo, ali one su za razliku od šesdeset osme imali jasniji i konkretniji cilj, da se sruši Milošević.
Koga su rušili šesedesetosmaši?
Tita?
Ne bi se reklo.
Šta su zapravo hteli?
Nemaju pojma ni oni sami ni dan danas.

Po parolama se može zaključiti da su hteli Tiranu u Beogradu, a kad bi im to neko spočitao grdno bi se uvredili.
To je ta njihova konfuzija i ništavilo u političkom ideološkom smislu, u smislu sećanja na madost i zgodne ribe koje su se verovatno muvale oko vođa revolucije, kapa dole.
Imaju čega da se sećaju.
anonymous anonymous 06:45 14.06.2015

Re: Poštovanje


Koga su rušili šesedesetosmaši?
Tita?
Ne bi se reklo.
Šta su zapravo hteli?
Nemaju pojma ni oni sami ni dan danas.


Razumeti šezdesetosmaše - znači upravo to - izaći iz svoje logičke matrice i osloboditi se predrasuda.

Nisu nikog rušili !
Jer su skapirali , upravo to što i svi danas ponavljaju , da se rušenjem vlasti ništa ne postiže.

Zasedne neka druga.

A i nije moć samo u vladaru i parlamentu.

Zato je - " marš kroz institucije " bio predmet aktivizma.

A mnogo toga se promenilo. U kulturološkom i civilizacijskom smislu.

Sve je to donelo vrenje 68.



tasadebeli tasadebeli 05:02 09.06.2015

Амаркорд у липњу и српњу

Револуција 1968. - имао сам 4 године тада.

A 5 година када је први човек скакутао по Месецу. То су тада, годину дана после липањских гибања, била онда српањска скакутања...








А зашто ниси као госта звао Владу Мијановића да причате о револуцији?

Владу Револуцију? (ЛИНК)

Поштујем ја Лазу, и он је одмардељао своје, више због уметности него због револуције (видети под случај државног службеника Саше Петровића - ЛИНК), али треба рећи да за разлику од Лазе, Влада никада није ушао у систем, колико ја знам. Чак ни данас, под старе дане.

А Лаза се после 2000. богами итекако убаштрао у разноразне НВО, РЕКОМ-е, Центре за културну деконтаминацију и контаминацију савести и све остале што живе на Сорошевим парама...

Што опет, по мени, Лазу поприлично компромитује да би данас говорио о оваквим темама.

Хоћу рећи, ја Лази онда не верујем... А ти, Филипе?






П.С. - Ја све ово само због тога што си од свих људи нашао баш Лазу Стојановића да са њим заједно цитираш Ајнштајна:

„Većina ljudi misli da intelekt čini čoveka velikim. Oni nisu u pravu: to je karakter."
predatortz predatortz 08:12 09.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

А Лаза се после 2000. богами итекако убаштрао у разноразне НВО, РЕКОМ-е, Центре за културну деконтаминацију и контаминацију савести и све остале што живе на Сорошевим парама...


Revolucionar koji radi za Soroša?
To ne postoji.
Postoje samo najamničke ( da se držimo hrvatskog ) gnjide.

Inače, koliko sam čitao o tome, to što se događalo '68. nije bila nikakva revolucija, niti kontrarevolucija ( koja bi mi bila draža, priznajem ). Bilo je to frakcijašenje unutar istog tora. Koga ozbiljnog boli patka za to?
tyson tyson 21:26 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Inače, koliko sam čitao o tome, to što se događalo '68. nije bila nikakva revolucija, niti kontrarevolucija ( koja bi mi bila draža, priznajem ). Bilo je to frakcijašenje unutar istog tora. Koga ozbiljnog boli patka za to?

Ma, da ih nisu prebili panduri kod podvožnjaka sećali bi se tog protesta kao što se sećaju onog iz 1954. godine (mada su i tada intervenisali organi reda); jer, setimo se, dok je Evropa gorela naš protest je izbio zbog toga što su brigadire pustili na koncert "Karavan prijateljstva – Mikrofon je vaš", a studente nisu.


princi princi 21:50 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Četkaj, Lazar Stojanović, nije on neki muž, sadašnji ili bivši, Nataše Kandić? Bila neka frka oko nekih para koje je ona njemu davala, ne mogu da se setim, znam da su se frkali po novinama s nekim.

Nego, koliko je taj Lazar Stojanovič filmova snimio u svom životu? Od čega on živi? Jel moguće da je režiser tako unosna profesija?
tasadebeli tasadebeli 22:00 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tyson
Inače, koliko sam čitao o tome, to što se događalo '68. nije bila nikakva revolucija, niti kontrarevolucija ( koja bi mi bila draža, priznajem ). Bilo je to frakcijašenje unutar istog tora. Koga ozbiljnog boli patka za to?

Ma, da ih nisu prebili panduri kod podvožnjaka sećali bi se tog protesta kao što se sećaju onog iz 1954. godine (mada su i tada intervenisali organi reda); jer, setimo se, dok je Evropa gorela naš protest je izbio zbog toga što su brigadire pustili na koncert "Karavan prijateljstva – Mikrofon je vaš", a studente nisu.





Било је, богами, у Београду на улицама бурно и 1961. поводом убиства Патриса Лумумбе (ЛИНК за оне млађе који можда и не знају ко је то био):





Тек да не помисле ова деца да је прво поливање водом на уличним демонстрацијама у Београду у Титославији било 9. марта 1991, а прво пендречење на масовним протестима 1968.


И после кажу, Милошевић нас је уназадио, он нас је супротставио читавом свету водећи неку имагинарну борбу против новог светског поретка.

Па нама је, бре, борба против неоколонијализма и новог светског поретка у крви!

Преноси се с колена на колено!





(Хвала Томиславу Петернеку и непознатом америчком туристи на прилозима.)
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:04 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Било је, богами, у Београду на улицама бурно и 1961.

A i na današnji dan 1868.
Ubijen knez Mihailo.

Na današnji dan je ubijen srpski knez, ali nama je važnije da se setimo nekih zahebancija nego zaista važnog događaja u istoriji.
tasadebeli tasadebeli 22:21 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man

Било је, богами, у Београду на улицама бурно и 1961.

A i na današnji dan 1868.
Ubijen knaz Mihailo.

Na današnji dan je ubijen srpski knez, ali nama je važnije da se setimo nekih zahebancija nego zaista važnog događaja u istoriji.




То је историја неког другог народа...

А и ко ће још данас да распреда ко је био племенити гроф Усеровски, а ко племенита грофица Упишанска! И теби свашта пада на памет!


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:30 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


O, pazi ko se setio!
tyson tyson 22:30 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Било је, богами, у Београду на улицама бурно и 1961. поводом убиства Патриса Лумумбе

Ah, pa bilo je tu više drame od tog šmrka; fotografija dole je sa (istog) protesta ispred belgijske ambasade.

Ali, u pitanju su oktroisane, režimu mile "demonstracije". Skoro kao pa snimanje nekog filma. Isto važi i za "spontane" demonstracije protiv rata u Vijetnamu.





tasadebeli tasadebeli 22:31 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man

O, pazi ko se setio!



То ти ка'ем...

Неки други народ.
tasadebeli tasadebeli 22:36 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tyson

Ali, u pitanju su oktroisane, režimu mile "demonstracije". Skoro kao pa snimanje nekog filma. Isto važi i za "spontane" demonstracije protiv rata u Vijetnamu.



За разлику од демонстрација из '68. и '91. или свих демонстрација на београдским улицама за које ја знам и које нису биле октроисане, него су представљале спонтани протест окупљеног народа...

Само овима са пендрецима и шмрковима изгледа нико није јављао да су све то наши људи, па су се мало занели као снаге реда и мира.


EDIT: Да испоштујемо домаћина, па да ипак кажемо да је некима заиста и био потребан ударац пендреком да би мало мућнули главом.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:55 10.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Ali, u pitanju su oktroisane, režimu mile "demonstracije". Skoro kao pa snimanje nekog filma. Isto važi i za "spontane" demonstracije protiv rata u Vijetnamu.


Ili one oko Trsta 1974.
Nas klince, seljačiće, izvedu u školsko dvorište i čitaju neko mnogo opasno pismo koje ćemo mi da pošaljemo nekome, bem li ga kome.
Uglavnom, mi demonstrirali.
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:59 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tasadebeli
tyson
Inače, koliko sam čitao o tome, to što se događalo '68. nije bila nikakva revolucija, niti kontrarevolucija ( koja bi mi bila draža, priznajem ). Bilo je to frakcijašenje unutar istog tora. Koga ozbiljnog boli patka za to?

Ma, da ih nisu prebili panduri kod podvožnjaka sećali bi se tog protesta kao što se sećaju onog iz 1954. godine (mada su i tada intervenisali organi reda); jer, setimo se, dok je Evropa gorela naš protest je izbio zbog toga što su brigadire pustili na koncert "Karavan prijateljstva – Mikrofon je vaš", a studente nisu.





Било је, богами, у Београду на улицама бурно и 1961. поводом убиства Патриса Лумумбе (ЛИНК за оне млађе који можда и не знају ко је то био):





Тек да не помисле ова деца да је прво поливање водом на уличним демонстрацијама у Београду у Титославији било 9. марта 1991, а прво пендречење на масовним протестима 1968.


И после кажу, Милошевић нас је уназадио, он нас је супротставио читавом свету водећи неку имагинарну борбу против новог светског поретка.

Па нама је, бре, борба против неоколонијализма и новог светског поретка у крви!

Преноси се с колена на колено!





(Хвала Томиславу Петернеку и непознатом америчком туристи на прилозима.)


Tog dana (ili tih dana) je bila sahrana Branka Miljkovića, pa su neki otišli na groblje a neki ispred belgijske ambasade. Jedan od ovih što je bio ispred ambasade, u jednom trenutku je i ušao u amabasadu. Tu, u jednoj od prostorija, video je neki čudni akvarijum bez ribica. Izbacio ga je kroz prozor. Kasnije se ispostavilo da to nije bio nikakav akvarijum. To je bilo najnovije čudo tehnike - televizor.
predatortz predatortz 07:02 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Ili one oko Trsta 1974.
Nas klince, seljačiće, izvedu u školsko dvorište i čitaju neko mnogo opasno pismo koje ćemo mi da pošaljemo nekome, bem li ga kome.
Uglavnom, mi demonstrirali.


Nas, osamdeset i neke, poteralo da spontano branimo Palestince. Podobni omladinci zadužiše već napisane transparente ( da se deca ne muče i ne smišljaju parole ). Elem, meni se ideja nije nešto dopala, pa sam na školi, autolakom, nacrtao Davidovu zvezdu ( Srki da plati piće ). Posle su me toliko cimali zbog toga, da mi je dan-danas milo kad ih Ješe napuše!
milisav68 milisav68 08:05 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tasadebeli
Неки други народ.

Jao Taso, pa ti si bre genije.

Lepo sad kad menjamo Ustav, promenimo i ime zemlje/naroda, jezik, istoriju....i postanemo manjina.

Pa čik neko da kaže nešto loše o nama, i čik nek nam uskrate pomoć.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:16 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
Ili one oko Trsta 1974.
Nas klince, seljačiće, izvedu u školsko dvorište i čitaju neko mnogo opasno pismo koje ćemo mi da pošaljemo nekome, bem li ga kome.
Uglavnom, mi demonstrirali.


Nas, osamdeset i neke, poteralo da spontano branimo Palestince. Podobni omladinci zadužiše već napisane transparente ( da se deca ne muče i ne smišljaju parole ). Elem, meni se ideja nije nešto dopala, pa sam na školi, autolakom, nacrtao Davidovu zvezdu ( Srki da plati piće ). Posle su me toliko cimali zbog toga, da mi je dan-danas milo kad ih Ješe napuše!


Od početka sam znao da si ti zapravo samo agent judeomasonske zavere!
tasadebeli tasadebeli 15:53 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

milisav68

Lepo sad kad menjamo Ustav, promenimo i ime zemlje/naroda, jezik, istoriju....i postanemo manjina.



Е па, Милисаве, не би то било првина да у држави Србији Срби постају национална мањина.

Већ смо имали прототипове и за то...

Сети се онога што је остварио своје право да му у пасошу име и презиме буде исписано ћирилицом тако што је једино и искључиво могао да се позове на закон о националним мањинама. Па тако као Србин постао национална мањина у Србији...(ЛИНК)


Ваљда ове наше разноразне власти, небитно које етикете имају, мисле да Срби треба да буду национална мањина и у Србији кад су ионако то постали у свим осталим бившим СФРЈ републикама...



predatortz predatortz 17:03 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Е па, Милисаве, не би то било првина да у држави Србији Срби постају национална мањина.


Srbiju je zahvatio virus veoma čudnog ludila. Bićemo, valjda, prvi narod na planeti koji će leganjem na beton da žali ubijene ubice svojih sunarodnika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:36 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz

Е па, Милисаве, не би то било првина да у држави Србији Срби постају национална мањина.


Srbiju je zahvatio virus veoma čudnog ludila. Bićemo, valjda, prvi narod na planeti koji će leganjem na betod da žali ubijene ubice svojih sunarodnika.

Свих 7000 су убице?
Нисам знао.
Таква респектибилна убилачка сила изнeлa би рат у своју победу, зар не?
Убице?
И ови:
MEMIĆ AVDIJA EMIN 14 година
DERVIŠEVIĆ BEHRUDIN BEKIR 15 година
ADEMOVIĆ ASIM TAIB 17 година
BOŠNJAKOVIĆ AMER MEHO 13 година
FERIĆ NERMIN ENIS 15 година
BAJRAMOVIĆ NESIBA ŠEVKO 18 година (мој син пуни ове године 18, толико је овај момак имао)
FERIĆ NERMIN ENIS 15 година
BEČIĆ ZIHNIJA VEHBIJA 17 година
BEGIĆ BEGO MEHMEDALIJA 14 година
BEGIĆ DŽEMAL ESED 17 година

...
...
...
...



Заробљеници се не убијају. Злочини се не амнестирају нити нестају.
Позивам и тебе да дођеш 11 јула.
Не због убица, него због невиних.
predatortz predatortz 17:50 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Свих 7000 су убице?
Нисам знао.


Naravno da nisu.
Mada, čisto da znaš, ovi od 16 i 17 su uveliko bili vojno aktivni. Čak, okosnicu udarnih jedinica čine takvi. Lako ih napaliti.
Primera radi, kod nas je to bio 'Zaštitni puk', kojim je komandovao Mladić. Maloletnih, doduše nije bilo, ali je većina pripadnika te jedinice imala 18, 19 godina.

Заробљеници се не убијају. Злочини се не амнестирају нити нестају.


Naravno. Tu se slažemo.

Позивам и тебе да дођеш 11 јула.


Ne pada mi na pamet! Među ubijenim su i ubice dece iz Skelana, Kravice, Zalazja...
Predator se takvim ne klanja!


Не због убица, него због невиних.


Nevinim ću se pokloniti u Potočarima. Čim razdvoje njih od krivih.

Uzgred, mnogo ste, brate, teatralni. Izvodite besne gliste. Kad bi večina evropskih, tzv. civilizovanih, naroda legala na beton zbog onih koje su pobile njihove vojske - ne bi ni ustajali za svoga života. Neki narodi ne bi imali dovoljno pripadnika da namire broj žrtava koje su pobijene.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:14 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
Uzgred, mnogo ste, brate, teatralni. Izvodite besne gliste. Kad bi večina evropskih, tzv. civilizovanih, naroda legala na beton zbog onih koje su pobile njihove vojske - ne bi ni ustajali za svoga života. Neki narodi ne bi imali dovoljno pripadnika da namire broj žrtava koje su pobijene.

Bundestag marks liberation of Auschwitz, 70 years on

German President Joachim Gauck told parliament that Auschwitz became 'a symbol for the Holocaust' "There is no German identity without Auschwitz," Gauck said. "The remembrance of the Holocaust remains something for all citizens living in Germany. It belongs to this country's history."
ИЗВОР



Ови Немци, изгледа, стигоше и да поустају са афалта и за свога живота направе опет нормалну земљу. Можда и због тога јер су уважили своје злочине као злочине?
Neću doći.
Ne pada mi na pamet! Među ubijenim su i ubice dece iz Skelana, Kravice, Zalazja...
Predator se takvim ne klanja!

Јебига, а ја ћу доћи због оних 90% невино побијених и све ове деце. Наше деце.
predatortz predatortz 18:30 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Ови Немци, изгледа, стигоше и да поустају са афалта и за свога живота направе опет нормалну земљу. Можда и због тога јер су уважили своје злочине као злочине?


Ako ti veruješ da Nemci više neće praviti zločine, onda ne znam šta da ti kažem. Ustvari, pravili su ih već učešćem u napadu na našu zemlju, potom gledajući kako se ruše naši manastiri, uz opasku oficira 'da su ionako bili stari.'.

Uzgred, evo ti izvod iz jedne presude Suda BiH, čisto da, kao pametan čovek, stekneš uvid koliko je šuplja priča o hiljadama 'civila'.

U depeši koja je poslata kasno poslije podne 13. jula (Dokaz O-186), a kojase zasniva na
kasnijem obavještajnim podacima, Vasićizvještava da je
čelo kolone prešlo preko puta i da je bilo oko 8.000 “vojno sposobnih muškaraca” u ostatku kolone, ali da je samo oko 1.300 bilo naoružano. Ondalje
izvještava da 2 šekovićki odred, zajedno sa ostalim snagama MUP-a, “blokira ovu dionicu sa ciljem da uništi ove snage.”
Informacija je bila tačna mada su u svojim izvještajima svi osim Vasića pretjerivali u pogledu količine naoružanja. Kolona je bila sastavljena tako da su načelu kolone bile jedinice 28. divizije, onda su išli civili izmiješani sa vojnicima i u posljednjem dijelu kolone bio je Samostalni bataljon 28. divizije.
106
Kolona se sastojala od 10.000 do 15.000 ljudi, uglavnom muškaraca, od kojih je otprilike jedna trećina bila naoružana.
1


Dakle, govorimo o grupi od oko 3.000 - 5.000 nauružanih ljudi u dubini naše teritorije, čije je presretanje i likvidiranje bilo nužno. Zamisl na tren, šta bi jedna takva grupa mogla da uradi da se sada kreće Avalom. I da li bi trebalo pasivno posmatrati njeno kretanje, znajući da ima snagu da ozbiljno ugrozi svako mesto pored kojeg prolazi. Da ne kažem da bi grupa te brojnosti ozbiljno ugrozila Beograd - a ne Bratunac, Zvornik, Miliće... koji su nekoliko desetina, ili stotinu puta manji od Beograda.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:36 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
Zamisl na tren, šta bi jedna takva grupa mogla da uradi da se sada kreće Avalom.

Сва срећа те их све побисте, и то онако заробљене.
Дај, буди озбиљан.

predatortz predatortz 18:43 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic
predatortz
Zamisl na tren, šta bi jedna takva grupa mogla da uradi da se sada kreće Avalom.

Сва срећа те их све побисте, и то онако заробљене.
Дај, буди озбиљан.



Izvini, mislio sam da ovo tebi nikad neću reći, ali lupaš!
Kako se to zarobljava 15.000 ljudi, od kojih je trećina naoružana?
Kažeš im : "Ruke u vis!" - i svi oni pobacaju oružje i predaju ti se?
Borbe sa tom kolonom su vođene danima, a najkrvaviji dan je bio 16.07. na Baljkovici kod Zvornika, gde je izbačen iz stroja ceo jedan naš bataljon, a ubijeno je na desetine naših civila. Nakon tih borbi, otvoren je koridor kroz koji je prošlo preko 3.000 pripadnika te kolone.

A, sad da ja tebe nešto pitam:

U tim borbama su poginule hiljade mislimanskih vojnika. Borbama, ne govorim o streljanim. Svi su sahranjeni u Potočarima. Jesu li oni civilne žrtve? Da li je ubistvo neprijateljskog vojnika u obračunu ratni zločin? Treba li se klanjati ubijenim neprijateljskim vojnicima?

I, na kraju, koji kurac beogradska fenserica ima sa tim događajima?

Pametan si čovek, Brajoviću, a i matematiku dobro znaš. Ne liči mi na tebe da ne koristiš mozak.
freehand freehand 18:47 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Свих 7000 су убице?

Sad je 7.000? Dokle misliš ti da licitiraš tim žrtvama, aman?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:47 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Побили сте заробљене људе. И децу. И криве и невине.
END.
anonymous anonymous 18:51 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Kad bi večina evropskih, tzv. civilizovanih, naroda legala na beton zbog onih koje su pobile njihove vojske - ne bi ni ustajali za svoga života. Neki narodi ne bi imali dovoljno pripadnika da namire broj žrtava koje su pobijene

predatortz predatortz 18:52 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic
Побили сте заробљене људе. И децу. И криве и невине.
END.


Jeste, pekli smo ih na ražnjevima, oko njih igrali kolo i pevali Lili Marlen!

Da je bilo streljanja, jeste. Da je to zločin, jeste! Da krivci treba da odgovaraju - treba i odgovaraju! Da je ubijeno sedam hiljada civila, u to može da veruje samo vo.
A ja nit' sam konj, nit sam vo', niti ležem gde mi se prstom pokaže...
predatortz predatortz 19:27 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

German President Joachim Gauck told parliament that Auschwitz became 'a symbol for the Holocaust' "There is no German identity without Auschwitz,


Uzgred, Brajoviću, dugo sam na blogu i sa mnogim sam ukrstio koplja na temu Srebrenice.
Ovo sa poređenjem Aušvica i Srebrenice, odnosno izjednačavanjem jevrejskog stradanja sa streljanjem Naserovih bojovnika, je najniža podmetačina napisana na ovu temu.

Ako je tebi Jevrejin stradao u gasnoj komori jednak pripadniku 28. divizije A BiH koja je klala, čerečila i palila - onda nemam reči da iskažem koliko sam se zajebao u proceni tebe kao čoveka.
milisav68 milisav68 19:38 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tasadebeli

Е па, Милисаве, не би то било првина да у држави Србији Срби постају национална мањина.

Већ смо имали прототипове и за то...

Ma ne bre, nisi pažljivo čitao.Treba da promenimo i ime naroda, pa da se narod zove manjina ili Manjina.

Pa posle svi zajedno da pljujemo na Srbe.

Em korisno, em unosno.....
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:00 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Uzgred, Brajoviću, dugo sam na blogu i sa mnogim sam ukrstio koplja na temu Srebrenice.


Uh pred, mnogo zajebana ta priča.
Naravno, ova težnja da se što bolje naplati to stradanje, ovi pokušaji da se profitira na račun stradanja, manipulacije i najbednije moguće ponižavanje žrtava od strane onih koji ih navodno žale, je jasno, o tome ne govorim.

Nešto drugo meni padne na pamet kad se pomene Srebrenica.

Setim se srpske vojske i njenog odnosa prema zarobljenicima u Velikom ratu.
Veliki deo oslobođen jer nije bilo uslova da se zadrži, hrani, oblači..Onaj deo koji je prešao Albaniju prvi ukrcan na brodove, pre srpskih vojnika.
U zarobljeničkim logorima oficiri i vojnici razdvojeni, sa posebnim tretmanom, kako pravila i ljudska savest nalažu, a onda u Srebrenici....srpska vojska strelja ratne zarobljenike.

Al Mladić nosio istu kapu kao i Mišić, to bi valjda trebalo da ga izjednači sa vojvodom.
Ebala ga kapa.
predatortz predatortz 20:19 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Setim se srpske vojske i njenog odnosa prema zarobljenicima u Velikom ratu.

a onda u Srebrenici....srpska vojska strelja ratne zarobljenike.

Al Mladić nosio istu kapu kao i Mišić, to bi valjda trebalo da ga izjednači sa vojvodom.


Grešiš, Huči...
U Srebrenici su komunistički oficiri, učeni u Titovim školama i akademijama, uradili to što su uradili.
Naša nesreća je što nismo imali druge.
Izbor je bio ili sa njima ili ponovo rat među Srbima.
Mladić bi, duboko sam ubeđen, i danas rado pevao Titu i Partiji.
On i Mišić nisu isto, nikad nisu ni bili, niti će biti.
Mene je često sramota što sam služio pod Mladićem, ali alternative nisam imao.
tasadebeli tasadebeli 20:53 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

milisav68

Ma ne bre, nisi pažljivo čitao.Treba da promenimo i ime naroda, pa da se narod zove manjina ili Manjina.

Pa posle svi zajedno da pljujemo na Srbe.




Аааа! Извини, стратегија ми никада није ишла од руке... Тактика и ђене-ђене, али стратегија...

Дакле, да почнемо...

За почетак, Милисаве побратиме, да се ми придружимо прво овима из липањских гибања тисућу деветсто шесет осме? Може?





После ћемо да оснујемо невладину организацију која се бави дистрибуцијом и редистрибуцијом донација из иностранства намењених денацификацији Срба са узвишеним циљем стварања "отвореног" друштва...

Објашњење: Када сам питао једнога који са својим ћалетом, бившим ДБ-овцем, већ годинама има једну такву НВО, каква је његова корист од тога, он ми одговори:"А где си ти видео да се претаче мед, а да се не олижу прсти."

И његов ћале је исто тако био револуционар у липањским гибањима те далеке шесет осме... Па после човек уш'о у систем и тако то...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:58 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

U Srebrenici su komunistički oficiri, učeni u Titovim školama i akademijama, uradili to što su uradili.
Naša nesreća je što nismo imali druge.
Izbor je bio ili sa njima ili ponovo rat među Srbima.
Mladić bi, duboko sam ubeđen, i danas rado pevao Titu i Parti


Ma jasno, ali su komandovali srpskom vojskom, zalomili su nam se takvi kakvi jesu i desilo se što se desilo.
Nije nam na ponos.

Ne bi bilo dobro ako bi kao odgovor onima o kojima nisam govorio, o onima koji bi da profitiraju na Srebrenici, prihvatilo...u Srebrenici se nije desilo ništa loše.
Jer jeste se desilo nešto mnogo loše. To bi trebalo pamtiti.

Jer ni ta presuda koja govori o genocidu, ni ova rezolucija koja se najavljuje, ni pritisci da se Srbija izvinjava iznova i iznova, nemaju preveliku težinu, sve to u jednom trenutku bude značajno, pa onda izgubi na značaju.
Pamćenje, odnos nacije, države, naroda, prema nekom događaju su važniji od papira.
Ostalo, broj mrtvih, broj poginulih u borbi, broj streljanih zarobljenika, sve se to da utvrditi, makar približno, i nakon što prođu vremena u kojima je Srebrenica jednima politička moneta a drugima izvor para.
Ne treba se zbog takvih nervirati.



urbana_gerila urbana_gerila 20:59 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz

U Srebrenici su komunistički oficiri, učeni u Titovim školama i akademijama, uradili to što su uradili.
Naša nesreća je što nismo imali druge.
Izbor je bio ili sa njima ili ponovo rat među Srbima.
Mladić bi, duboko sam ubeđen, i danas rado pevao Titu i Partiji.
On i Mišić nisu isto, nikad nisu ni bili, niti će biti.
Mene je često sramota što sam služio pod Mladićem, ali alternative nisam imao.


dobio sam flašu skivija da će do mraka - tito biti kriv za sve!

ono, kad pogledaš, i jeste kriv: da nije plemena držao pod kontrolom - počela bi da se kolju ranije i danas bi vladao savršeni muk, jer ili ne bi bilo nikoga da priča ili bi se preživeli, ma ko da su, ponašali kao da se ništa nije desilo, jebeš mrtve...

nego, predatortz, ne čini li ti se da polako postaješ poput onih koji su titu još devedesete jebali kevu...
tasadebeli tasadebeli 21:04 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz

I, na kraju, koji kurac beogradska fenserica ima sa tim događajima?



И ја се то питам већ 25 година...

О каквом то легању на бетон причаш? Уопште нисам у току...
predatortz predatortz 21:10 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Ma jasno, ali su komandovali srpskom vojskom, zalomili su nam se takvi kakvi jesu i desilo se što se desilo.
Nije nam na ponos.


Koji crni ponos! Ljaga velika!

I u pravu si, desilo se mnogo toga lošeg. Ali, ako je išta procesuirano, ako je ijednom zločinu u Bosni suđeno, presuđivano - onda je to ovaj Srebrenički.

Mene samo boli jedna stvar u ovoj priči:
Sutra će neki naši sunarodnici, jer im je neko prstom pucnuo, da leže i oplakuju ubice srpske dece i nejači. O broju srpskih vojnika koje su ubili neću - bio je rat. Ali, oplakivaće i onog koji je snajperom ubijao srpsku decu u Skelanima, na mostu, u pokušaju da pobegnu u Srbiju. Jer i taj leži u Potočarima.
Znam, naćiće i ljigave razloge za to : 'Ležimo zarad onih nevinih!'. E, pa toliko nevinih, koliko će vas da zalegne, u Potočarima nema.
Ne shvataju da će, zbog nekog tripa u svojoj glavi, zbog egzibicionizma, zbog ko zna čega, tim činom pljunuti u lice svim onim čiji su najmiliji stradali od Nasera i Srebreničana. A takvih nije malo.
predatortz predatortz 21:14 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

О каквом то легању на бетон причаш? Уопште нисам у току...


Gledaćeš i krstićeš se. Sedam tisuća ovdašnjih pravednika, Isusa takoreći, koji bi sav greh da prime na svoja pleća, zaleći će ovih dana. Svaki od njih će da glumi jednog ubijenog pripadnika 28.divizije ABiH, poznatije kao Naserove, a ponekom će dopasti i da glumi nekoga ko je zaista civil i nevina žrtva.
predatortz predatortz 21:15 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

dobio sam flašu skivija da će do mraka - tito biti kriv za sve!


Nije Tito, ali Mladića sam upoznao. Čovek je teški Titoista!
urbana_gerila urbana_gerila 21:16 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
dobio sam flašu skivija da će do mraka - tito biti kriv za sve!


Nije Tito, ali Mladića sam upoznao. Čovek je teški Titoista!


totikaem, ti si ratku još 2015. reko ko je i šta je...
milisav68 milisav68 21:16 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tasadebeli
После ћемо да оснујемо невладину организацију која се бави дистрибуцијом и редистрибуцијом донација из иностранства намењених денацификацији Срба са узвишеним циљем стварања "отвореног" друштва...

Pa to bre!

Samo gledaj da budeš prvi na "izvoru", pa da posle možeš da kažeš tamo gde treba, da ne počinjem ovako mator kao mlađi referent, nego da budem prvi u selu, tj Palanki.
predatortz predatortz 21:21 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

urbana_gerila
predatortz
dobio sam flašu skivija da će do mraka - tito biti kriv za sve!


Nije Tito, ali Mladića sam upoznao. Čovek je teški Titoista!


totikaem, ti si ratku još 2015. reko ko je i šta je...


Ja sam o Ratku govorio da je govno mnogo pre Srebrenice. Ti možeš, a i ne moraš da mi to veruješ. Meni je bitno da to znaju oni ljudi do kojih je meni stalo. Zašto ti misliš da je nas sedamdeset i kusur hiljada, koliko nas je bilo u uniformi tih godina, istim očima gledalo na Ratka Mladića?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Ne shvataju da će, zbog nekog tripa u svojoj glavi, zbog egzibicionizma, zbog ko zna čega, tim činom pljunuti u lice svim onim čiji su najmiliji stradali od Nasera i Srebreničana. A takvih nije malo.


Ma i da shvataju ne bi se oni mnogo štrecali oko tog pljuvanja.
Pa Nataša Kandić je ošamarila nekog nesrećnika, misliš da bi se potresla ako neki drugi nesrećnik pati što se odaje počast ubici njegovog sina npr?
Ma jok.

Ali kažem ti, nisu oni bitni, ne treba se zbog njih nervirati, ili još gore, njima u inat terati piču kako je sve to bilo ok.
Ne teraš je ti, ali nije nemoguće da se kod nekog javi taj refleks.

I nisu oni nikakva novina, bilo je takvih pa i gorih i ranije.
Verovatno ti je poznato ime švapskog generala Borojevića.
Srbin po rođenju, ali je ostao poznat po stavu da svetom dužnošću smatra da ubija Srbe (Race kako ih je nazivao) do poslednjeg, a da se na kraju i sam ubije kako na svetu ne bio ostao ni jedan Rac.
Budala je bilo i biće.
predatortz predatortz 21:28 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Verovatno ti je poznato ime švapskog generala Borojevića.
Srbin po rođenju, ali je ostao poznat po stavu da svetom dužnošću smatra da ubija Srbe (Race kako ih je nazivao) do poslednjeg, a da se na kraju i sam ubije kako na svetu ne bio stao ni jedan Rac.
Budala je bilo i biće.


Znam. Jedan takav se zove Jovan Divjak.
Pred sam rat prodao neko oružje Alijinim, pa kad ga je KOS provalio i hteo da hapsi, utekne u Alijine bojovnike. Sad im je ikona, a neka naša govna se napiju pa nose majicu sa njegovim likom jer su mnogo multikulturni kad su pijani. Posle, kad se otrezne, pravdaju se da pojma o tome nemaju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Jel bi Sergej Trifunović?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

da nije plemena držao pod kontrolom


Hehe
Anarhista hvali držanje pod kontrolom :)
Šta sve čovek ovde neće sresti, to nema ni ispred zadruge.

Da tog držanja nije bilo, plemena bi se posle prvog klanja razišla, i ne bi bilo drugog.
Ili je bolje kad je klanja više?
tasadebeli tasadebeli 21:37 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
О каквом то легању на бетон причаш? Уопште нисам у току...


Gledaćeš i krstićeš se. Sedam tisuća ovdašnjih pravednika, Isusa takoreći, koji bi sav greh da prime na svoja pleća, zaleći će ovih dana. Svaki od njih će da glumi jednog ubijenog pripadnika 28.divizije ABiH, poznatije kao Naserove, a ponekom će dopasti i da glumi nekoga ko je zaista civil i nevina žrtva.



Е? Перформанс, а? Уметнички?

За награду на Октобарском салону?






Ne shvataju da će, zbog nekog tripa u svojoj glavi, zbog egzibicionizma, zbog ko zna čega, tim činom pljunuti u lice svim onim čiji su najmiliji stradali od Nasera i Srebreničana. A takvih nije malo.


Јасно је због чега, Предаторе... Због пара... Лове, лове,...
urbana_gerila urbana_gerila 21:39 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
urbana_gerila
predatortz
dobio sam flašu skivija da će do mraka - tito biti kriv za sve!


Nije Tito, ali Mladića sam upoznao. Čovek je teški Titoista!


totikaem, ti si ratku još 2015. reko ko je i šta je...


Ja sam o Ratku govorio da je govno mnogo pre Srebrenice. Ti možeš, a i ne moraš da mi to veruješ. Meni je bitno da to znaju oni ljudi do kojih je meni stalo. Zašto ti misliš da je nas sedamdeset i kusur hiljada, koliko nas je bilo u uniformi tih godina, istim očima gledalo na Ratka Mladića?


zašto ti ne bih verovao, dapače - siguran sam da ga ti nisi gotivio zbog različitih porodičnih istorija.
no, šta je 1000 ili 5000 ili koliko već hiljada naoružanih ljudi nesklonih mladiću tada učinilo da ga spreči?
šta si tada učinio ti?

ispašće, bre, da vam nije smetalo to kako je komandant vodio rat, nego to što nije imao bradu i brkove...
predatortz predatortz 21:40 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man
Jel bi Sergej Trifunović?


Ma da! Dalo mu ćevape da pojede, malo da cugne, malo da šmrkne. Možda su mu i pićku nabacili. Pa ono posle obuklo majicu sa Jovanovim svetlim likom. Posle kazalo da se malo uneredilo, osafunjalo, oznojilo, pa da mu je to dato a on mislio, valjda, da je Hendriks na njoj.
predatortz predatortz 21:42 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Јасно је због чега, Предаторе... Због пара... Лове, лове,...


Ma nisu svi zbog love. Šaren je tu svet. Oni glavni su zbog love, kao i uvek. Pešadija je iz raznih pobuda. Neko veruje, neko je egzibicionista, neko prosto priglup... Ima gi razni'!
urbana_gerila urbana_gerila 21:45 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man
to nema ni ispred zadruge.


tebi se mora verovati, ti si, bez ikakve dileme, za to - stručnjak.
predatortz predatortz 21:46 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

no, šta je 1000 ili 5000 ili koliko već hiljada naoružanih ljudi nesklonih mladiću tada učinilo da ga spreči?
šta si tada učinio ti?


Radovan je smenio Ratka '94., onda se digla partizanija u vojsci, digao se tata iz beograda da ga brane. Nama (MUP) je bila predočena mogućnost da će vojska da nas napadne i da proba da nas razoruža i stavi pod svoju kontrolu. Radovan je podlegao pritisku i povukao ukaz.

ispašće, bre, da vam nije smetalo to kako je komandant vodio rat, nego to što nije imao bradu i brkove...


Više puta sam rekao, hvala Bogu, uprkos Ratku i većini oficira koji su imali komunistički bekgraund, da se nismo izdelili. Nije nam to trebalo onda, a ne treba ni danas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tebi se mora verovati, ti si, bez ikakve dileme, za to - stručnjak


Naravno.
Nego, anarhija i diktatura, to je isto?

Što ne naučiš ili se ne odlučiš?
urbana_gerila urbana_gerila 21:49 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man
tebi se mora verovati, ti si, bez ikakve dileme, za to - stručnjak

Naravno.


hvala na iskrenosti, ne bih te više zadržavao.
predatortz predatortz 21:50 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Nego, anarhija i diktatura, to je isto?


I mene zbunjuje. Mnogo brani komuniste, a zna se kako su oni sa anarhistima.Slično kao i sa onim mojim.
urbana_gerila urbana_gerila 21:56 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz

Nego, anarhija i diktatura, to je isto?


I mene zbunjuje. Mnogo brani komuniste, a zna se kako su oni sa anarhistima.Slično kao i sa onim mojim.


e, vidiš, tebi hoću da odgovorim.
ja sam disident, i to ne iznutra, bio pre devedesete, a ovde branim zdrav razum i osuđujem zločin ma kakav da mu je ideološki predznak i "opravdanje".
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:56 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

ne bih te više zadržavao.


Joooj :)))))
Iz kog naftalina ovo izvadi?
Jbt ja mislio da furaš neki urbani fazon, kao urbana, kao gerila, a ti..naftalin :)
I mene zbunjuje


Valjda zato što je, mučenik, i sam zbunjen. :)
urbana_gerila urbana_gerila 22:02 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man
ne bih te više zadržavao.


Joooj :)))))
Iz kog naftalina ovo izvadi?
Jbt ja mislio da furaš neki urbani fazon, kao urbana, kao gerila, a ti..naftalin :)
I mene zbunjuje


Valjda zato što je, mučenik, i sam zbunjen. :)


omatoreo si a pamet steko nisi - ne brzaj, bar ne sa onima koji te redovno izudaraju po ušima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:06 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

bar ne sa onima koji te redovno izudaraju po ušima.

Ma super si, samo ajd još malo:)

Milsim ajd hvali sam sebe, kad već niko drugi neće.
Rekao si već da si mnogo opasan tip, da si disident odavno jebote, evo i da mene biješ po ušima, ima li još nešto?

ps
Ako se hvališ da bi neku ribu na blogu smuvao, kaži, da ne kvarim?
tasadebeli tasadebeli 22:09 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
Јасно је због чега, Предаторе... Због пара... Лове, лове,...


Ma nisu svi zbog love. Šaren je tu svet. Oni glavni su zbog love, kao i uvek. Pešadija je iz raznih pobuda. Neko veruje, neko je egzibicionista, neko prosto priglup... Ima gi razni'!



Слажем се... Корисних идиота има ту поприлично.

Него ја причам о онима главнима... Рачунам да не тролујемо јер је један од тих који је врло добро свестан тога шта ради био и Филипов гост са којим је он мућкао главом, и то на двеста двојци,, па је од тога на крају и започео овај пост...


Али поновићу нешто што већ рекох два пута у последњих месец дана на овом блогу Б92... Вазда изникне нека трска и на ветру шапуће:"У цара Тројана козје уши, у цара Тројана козје уши..."








(То што ја тако често то понављам овде у последње време вероватно говори довољно о томе колико се права истина за много тога везаног за овај народ крије од тог народа, фарба разним бојама према тренутним потребама, искривљује, подмеће... )
urbana_gerila urbana_gerila 22:11 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man
ima li još nešto?
ps
Ako se hvališ da bi neku ribu na blogu smuvao, kaži, da ne kvarim?


ma, gde smem da kažem još nešto, pa da mi ti zatruješ sve šeme.

predatortz predatortz 22:13 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

e, vidiš, tebi hoću da odgovorim.
ja sam disident, i to ne iznutra, bio pre devedesete, a ovde branim zdrav razum i osuđujem zločin ma kakav da mu je ideološki predznak i "opravdanje".


Vidi, meni je ćaleta privodilo osamdesetih jer nije hteo u partiju a kolektiv ga birao za direktora. On u poverenju rekao jednom koji ga je saletao da potpiše pristupnicu : "Možda je vaša partija najbolja na svetu, ali je meni oca ubila. Ne mogu!". Naivno mislio da mu je ovaj prijatelj, da će to ostati između njih. Mi smo, takođe, bili disidenti. Tako su drugovi odlučili.

Šta znači 'principijelno biti protiv zločina'? Ne može se to, ako ne kažeš da je ceo jedan period bio obeležen nasiljem nad pojedincem koji se nije uklapau u kalupe.
Ako ćemo pošteno, ja sam tu principijelniji od tebe. Kažem da je veliki zločin počinjen od strane komunista, kada su streljali bez suda i presude.
A, evo, kažem da je veliki zločin počinila moja vojska iz istog tog razloga. Samo se sporim oko onih koji bi da sve streljane podvuku pod civile.

I, još jedna sitnica... Kako bi zvučalo da ja partizane optužujem za smrt svih četnika poginulih u borbama? Smešno, je l' da?
E, isto tako ne dam da se moja strana optužuje zbog Muslimana poginulih u borbama - a takvih je najviše u Potočarima.
Svi oni koji su streljani, ubijeni su na mučki i kukavički način. To je moj stav. I tu sam na Ratka kivniji od svih vas ovde. Mi smo se godinama vijali sa Naserom. Kada smo ih pohvatali, imali smo priliku da izdvojimo i osudimo zlikovce. On je zasrao i od zlikovaca napravio mučenike. Jebo mu pas mater glupu!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:18 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

pa da mi ti zatruješ sve šeme.


Tvoje šeme?
Koga li one zanimaju jbt?

Uhhh, bljak, grozno jbt.
urbana_gerila urbana_gerila 22:47 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hoochie coochie man
pa da mi ti zatruješ sve šeme.


Tvoje šeme?
Koga li one zanimaju jbt?

Uhhh, bljak, grozno jbt.


eto, vidiš kako ljudi mogu uvek da se usaglase:
svakom svoje - tebi tvoja zadruga, meni moje šeme.
urbana_gerila urbana_gerila 23:02 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz


to što se ja tada nisam uklapao u kalup nije neminovno bio i dokaz nekog mog ljudskog kvaliteta.
ogromna većina smatrala je da živi u najboljem od svih svetova, ja nisam, ali - da li sam imao pravo i da im oponiram?

to što se ne uklapam danas - takođe neminovno ne znači da sam dobar čovek.
no, danas - mnogi misle kao ja i gotovo da nema nikoga ko bi mogao ustvrditi da živi ne u najboljem nego i u svetu dostojnom čoveka.
čini se kako sada oponiranje ima smisla, makar tako što nećeš dozvoliti da ti, pajz ironiju, pričaju kako je ovo bolje od onog ili da je ovo ovakvo zbog onog.


naravno da je primer ne samo ironičan nego donekle i karikaturalan, naravno da nije samo lokalno iskustvo, naravno da ima veze i sa životnim dobom, ali naravno i da je - uviđanje te razlike pitanje zdravog razuma.


što se zločina i zločinaca tiče - mogu samo da kažem da nema te sile koja bi me naterala da uradim nešto krupno protiv svojih uverenja, makar mi bilo i poslednje.
anonymous anonymous 23:45 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

što se zločina i zločinaca tiče - mogu samo da kažem da nema te sile koja bi me naterala da uradim nešto krupno protiv svojih uverenja, makar mi bilo i poslednje.



anonymous anonymous 23:47 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

ja sam disident, i to ne iznutra, bio pre devedesete, a ovde branim zdrav razum i osuđujem zločin ma kakav da mu je ideološki predznak i "opravdanje".



anonymous anonymous 23:53 11.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Da je ubijeno sedam hiljada civila, u to može da veruje samo vo.
A ja nit' sam konj, nit sam vo', niti ležem gde mi se prstom pokaže...



tyson tyson 00:36 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Verovatno ti je poznato ime švapskog generala Borojevića.
Srbin po rođenju, ali je ostao poznat po stavu da svetom dužnošću smatra da ubija Srbe (Race kako ih je nazivao) do poslednjeg, a da se na kraju i sam ubije kako na svetu ne bio ostao ni jedan Rac.

Nije general već feldmaršal, a ratovao je na istočnom i italijanskom, a ne srpskom frontu.
I nije se ubio, već je umro u bolnici u Klagenfurtu.


emsiemsi emsiemsi 07:19 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

tasadebeli

...

Али поновићу нешто што већ рекох два пута у последњих месец дана на овом блогу Б92... Вазда изникне нека трска и на ветру шапуће:"У цара Тројана козје уши, у цара Тројана козје уши..."








(То што ја тако често то понављам овде у последње време вероватно говори довољно о томе колико се права истина за много тога везаног за овај народ крије од тог народа, фарба разним бојама према тренутним потребама, искривљује, подмеће... )

Тасо,
хвала ти за овај клип. Видео сам ово и раније, но, није лоше подсетити се.
princi princi 07:48 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Tačno, Srebrenica ne može da se poredi sa Aušvicom. Srebrenica možda može da se poredi sa Gazom. Ali, čekaj, u Gazi (u kojoj su isto ubijani deca i žene) nikad nije počinjen zločin.

Evo i sam IDF kaze za sebe da nije pocinio nikakav zlocin. Ako oni kazu, mora im se verovati.
predatortz predatortz 07:52 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Слажем се... Корисних идиота има ту поприлично.


freehand freehand 07:53 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

princi
Tačno, Srebrenica ne može da se poredi sa Aušvicom. Srebrenica možda može da se poredi sa Gazom. Ali, čekaj, u Gazi (u kojoj su isto ubijani deca i žene) nikad nije počinjen zločin.

Šta je to Gaza?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:54 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

И шта кажеш, предаторе, она су вас деца убијала?
Јесте ли децу побили у борби, или и њих заробљене?
freehand freehand 07:57 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic
И шта кажеш, предаторе, она су вас деца убијала?

I šta ti kažeš, Brajoviću, Srebrenica-Aušvic, to je to?
Napiši na nemačkom, dodaj Jasenovac i lajkovaće svi preživeli nacisti i ustaše!
Konačno ćeš biti popularan!
predatortz predatortz 08:13 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic
И шта кажеш, предаторе, она су вас деца убијала?
Јесте ли децу побили у борби, или и њих заробљене?


Nisko, ali odgovoriću ti.

Pođimo od ovoga:
Znaš moje ime i prezime. Ako misliš da sam neko od te dece ja ubio, tvoja građanska dužnost je da odeš u prvu stanicu policije i prijaviš me. Uzgred, da ti prištedim trud - odmah posle dolaska NATO u BiH, nakon potpisivanja Dejtona, uzeti su spiskovi aktivnih pripadnika vojske i policije na tom području i u to vreme. Među njima sam i ja. Ti spiskovi su prosleđeni svim pravosudnim organima - od Haškog suda, do lokalnih sudova. Dakle, Brajoviću, niko sem tebe ne misli da sam se ogrešio o ratno pravo. Stoga te, najljubaznije, molim da mi se prestaneš obraćati kao okrivljenom.

Drugo:

Da, dosta dece je poginulo u borbama. Kako?
Sin si oficira, verujem da ti je otac pričao kako izgleda neki obračun. Ja ću ti, u kratkim crtama, objasniti kako je izgledao ovaj.

Grupa oko 15000 ( po muslimanskim izvorima, prezentovanim na sudu BiH ) krenula je u proboj iz dubine naše teritorije. U toj grupi je, opet po muslimanskim izvorima bilo oko 5000 ljudi naoružanih i vičnih borbama. Bilo je i tih momčića, koji su krenuli sa grupom.

Kada ispališ granatu, Brajoviću, ona ti se ne obraća sa:

Molim Vas, Vi ste civil, pritom maloletan. Budite ljubazni da se pomerite u stranu da geler pogodi onog do vas koji je naoružan.

Vratomo se toj grupi. Rećiću ti da je naša najbrojnija brigada, na tom području, bila Zvornička sa oko 6.000 boraca. Ostale ( Bratunačka laka pešadijska, jedinice u reonu Milića, Šekovića, Rogatice...) nisu imale, sveukupno, toliko pripadnika kao što je imala Zvornička Brigada VRS. Te jedinice su čuvale linije odbrane koje su dosta dugačke i na prilično nepristupačnim terenima.
A imaš, Brajoviću, 15000 u dubini svoje teritorije. Silu koja može ovladati svakim mestom na koje naiđe. Tvoj otac je bio u takvim situacijama, znao je šta može da učini opkoljeno ljudstvo kada se probija. Verujem da ti je i pričao o tome.

Šta bi ti, humanisto, učinio u takvoj situaciji? Mislim, da si vojnik, odgovoran za taj deo fronta.
Mi smo učinili jedinu logičnu stvar:
Veštim manevrima smo razbijali tu grupu na manje grupe, opkoljavali i uništavali. Bili smo prilično malobrojniji, pa smo se oslanjali na nadmoć u tehnici.

Šta bi bilo da nije to urađeno, ne smem ni da zamislim. Možda bi se ovih dana obeležavala godišnjica velikog stradanja Srba u Zvorniku. No, to svet ne bi zvao genocidom i ti zbog toga sigurno zalegao ne bi, niti bi prljao uštirkanu košulju.
nikvet pn nikvet pn 08:15 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Око Сребренице ...

Сама реч геноцид овом приликом није адекватна. Геноцид као појам подразумева уништење рода, целокупног доступног; уништење на гомилу без разлике.

Сваки ветеринар приликом уништења паразита на псу управо то направи. Геноцид. Побије све без разлике, и мушко и женско, и старо и младо, и семе и племе.

У Сребреници жене и деца, а то је више од половине, пуштени су. За разлику од Јасеновца, да не идемо даље. То је само по себи довољно да геноцид као назив отпада. Елементарна логика.

predatortz
Kada smo ih pohvatali, imali smo priliku da izdvojimo i osudimo zlikovce.


... а то није урађено. Страдао је и крив и прав. Ратни злочин - да. Геноцид ? Не.
predatortz predatortz 08:18 12.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Страдао је и крив и прав. Ратни злочин - да. Геноцид ? Не.


Težak ratni zločin, moj prijatelju... Težak i sraman!
Samo mi je muka od ovih katolika većih od Pape!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana