Gost autor| Istorija| Ljudska prava

Magna Carta i srpski baroni

UKinSerbia RSS / 10.06.2015. u 20:31

Naš gost bloger je dr Miodrag Majić, sudija Apelacionog suda i jedan od učesnika LiberTea debate koju smo nedavno organizovali povodom obeležavanja 800 godina od potpisivanja Magna Carta-e, tj. Velike povelje sloboda. On je sa nama podelio svoje utiske i razmišljanja nakon te debate.

UKinSerbia

CG9vNUaXEAAG1_U.jpg 


Pre ravno osam vekova (1215.), engleski kralj Jovan, nepopularnog nadimka „Bez Zemlje" (John Lackland), nakon pretrpljenog poraza od pobunjenog plemstva, potpisao je dokument koji danas smatramo jednim od najznačajnijih u istoriji civilizovanog sveta. Velika povelja sloboda (Magna Carta Libertatum), inicijalno zamišljena kao mirovni sporazum, postala je mnogo više od toga. Prerasla je samu sebe, postajući svojevrsni mit. Važno je ipak znati da se ono zbog čega Povelju danas slavimo kao "Sveti gral" slobode pojedinca i prava na pravično suđenje, nalazi u samo jednoj od njene 63, danas najvećim delom nevažeće klauzule. Međutim, možda najveći paradoks tiče se efekta koji je Povelja ostvarila. U Engleskoj koja se najviše zbog njenog značaja smatra kolevkom savremene ustavnosti, ustav kao posebni pisani dokument nikada nije zaživeo. Kroz vekove je na Ostrvu potvrđeno da je za organizovano društvo značajnije od onoga "šta o pravu piše", ono "kako se pravo ostvaruje". Osam stotina godina naučilo nas je stoga i jednoj od najvažnijih lekcija kada je o pravu i sudskoj vlasti reč. Naučilo nas je da je za slobodu i pravnu državu nužno boriti se i biti spreman na podnošenje žrtve. Jednom dok traje njihovo osvajanje, i nebrojeno puta nakon toga, dok traje njihova odbrana.

Jubilej Velike povelje zato je, pomalo neočekivano, i za nas pun simbolike. Osam vekova nakon njenog nastanka, Srbija se nalazi pred još jednom u nizu ustavnih reformi. Ovoga puta, najavljuje se da bi jedan od osnovnih razloga za promenu najvišeg pravnog akta trebalo biti popravljanje položaja pravosuđa. Poređenja sa Velikom poveljom, primerena ili ne, tako se neizbežno nameću.


Ipak, za razliku od Engleske čije pravosuđe je nastajalo u specifičnim uslovima viševekovne borbe za osamostaljivanje od Krune, današnje srpsko pravosuđe najveći deo DNK još uvek vuče iz socijalističkog modela „jedinstva vlasti". Modela u čijoj osnovi se nalazi omamljujuće uverenje da različite vlasti u suštini i ne postoje. Modela u kojem postojanje nezavisnog sudstva ne samo da nije bilo prepoznato, već je bilo i izričito osporavano kao produkt buržoaskog sistema. Zbog toga, ni osam stotina godina nakon Velike povelje, osamostaljivanje i uspostavljanje sudske vlasti na ovim prostorima nije u punoj meri obavljeno. U tom smislu, čini se da nije bez osnova tvrdnja prema kojoj borba između srpske inkarnacije Jovana "Bezemljaša" i domaćih barona, tek treba da se odvije.


No, ima li Srbija danas svoje barone? I ima li među baronima onih koji su spremni na žrtvu u procesu osvajanja slobode? I još pre, upitaće mnogi, ima li među baronima koji bi se eventualno i prihvatili ovog posla, uopšte onih ne - minhauzenovske loze?

CG-OZ6JXEAAupzA.jpg 


Srpske sudije, među kojima bi, po prirodi stvari, najpre trebalo tražiti to novo plemstvo i osvajače sudske vlasti, do sada ni izbliza nisu uspele da izgrade plemićki identitet. Stasavale u vremenima "moralno-političke podobnosti", postojeće stanje političke zavisnosti uglavnom prepoznaju kao jedino moguće i svakako jedino kojeg se sećaju. Poput većine građana, one danas, čini se, očajnički veruju u čuda. Naivno, ali istovremeno i saučesnički, nadaju se da će se nezavisno od njih pojaviti neka verzija vlasti i neki novi ustav koji će biti bolji i pravičniji od ostalih. I koji će im, bez borbe i žrtve, darovati nezavisnost i pripadajući tron.


U takvim uslovima, malo je verovatno da će donošenje bilo kakvog ustava, makar i najliberalnijeg, samo po sebi popraviti stvari u neveseloj srpskoj pravosudnoj zbilji. Tradicionalni raspored realne političke moći u srpskom društvu je takav da će bilo kakvim normativnim rešenjima biti veoma teško promeniti ustanovljene odnose snaga na "šahovskoj tabli" na kojoj su sudije do sada uglavnom zadovoljavale ulogom tihe kraljeve pešadije. Svečane promulgacije o njihovoj nezavisnosti u takvom ambijentu, ostale bi ništa više od svih sličnih pokušaja normativnog "fotošopiranja" stvarnosti, kojih smo u prethodnim decenijama, bili svedoci. A novi ustav, samo još jedno svedočanstvo o našoj opsednutosti normativnim larpurlartizmom.


Zato se Srbija, pred novim ciklusom ustavnih promena, možda više nego ikada kada je o pravosuđu reč, nalazi i pred svojevrsnom pravno-političkom raskrsnicom. Višedecenijski period tavorenja i polu-vazalnog odnosa ukršten sa katastrofalnim rezultatima i do maksimuma dovedenim nepoverenjem građana, čine da je, možda više nego ikada ranije, sazreo trenutak za postizanje "novog društvenog ugovora". Novi ustav morao bi naći načina da, najpre na normativnom planu, učini suštinski obrt. Osnovni zadatak budućeg najvišeg pravnog akta bio bi da predvidi takvu arhitekturu pravnog sistema koja bi sa jedne strane značajno ograničila hipertrofiranu izvršnu vlast a sa druge strane, još značajnije, osnažila nejaku, juvenilnu vlast judikature.

CG-WXlpXIAAn8O4.jpg
Ali, promena normativnog okvira, kao što je rečeno, više neće biti dovoljna. Baš kao što bi i Jovan, da je dogovor ostao samo nebranjeno slovo na papiru, brzo povratio pređašnji odnos snaga, tako bi i srpsko društvo, bez obzira na makar i najradikalnije normativne rezove, nastavilo da se kreće vučeno pređašnjom gravitacijom. Nova uloga pravosuđa u Srbiji zahtevaće i stvarne čuvare novog ustavnog poretka.
Baroni - ustavobranitelji, ubuduće će umesto sakrivanja u kabinete, morati da nauče da reaguju na nasrtaje na struku. Od njih će se, umesto mantranja o nezavisnosti po godišnjim savetovanjima, očekivati da otvoreno progovore o pritiscima. Novo srpsko pravosuđe će umesto činovnika koji pokorno čekaju da donošenje odluke postane politički oportuno ili besmisleno, zahtevati sudije spremne da preuzmu teret i donesu odluku. Konačno, baroni ustavobranitelji moraće da se odreknu solidarisanja sa "Minhauzenima" odevenim u toge, i umesto toga postanu sposobni na javno odricanje od kolega kojima u sudnicama nije mesto.

Istovremeno, branioci srpske povelje moraće, daleko više nego što je to sada slučaj, pokazati spremnost na žrtvu. Ukoliko žele da na bilo koji način promene položaj branše, biće neophodno pokazati gotovost na medijski linč, vođenje montiranih disciplinskih postupaka, premeštanje u "kaznena odeljenja", padanje u političku nemilost, gubitke dvostrukih ili bilo kakvih zarada, i sav ostali arsenal packi i čvrga kojim će se sadašnji i budući srpski Jovani i njihovi šerifi služiti u težnjama za održanje sudske discipline i obesmišljavanje svečanih ustavnih garantija. Naposletku, moraće biti spremni i na istorijski verifikovanu činjenicu da ni nakon osam vekova borbe za slobodu, bitka nije konačno dobijena.
Ukoliko, pak, sve ovo još jednom izostane, donošenje novog i svakog drugog ustava u Srbiji ostaće samo još jedna epizoda, besmislenog normativnog egzibicionizma. U takvim okolnostima, naredni jubilej večne Velike povelje, biće prilika da se novog, ali već zaboravljenog ustava i njegovih inkarnacija, setimo samo kao još jednog kamička bacanog, ne u temlje državnog zdanja, već na napuštenu šljunkovitu plažu.

 

dr Miodrag Majić

blog sudije Majića

 

 



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 20:48 10.06.2015

Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Dokle god je Džulijan Asanž utamničen u sobici ambasade Ekvadora u srcu Londona kao UZBUNJIVAČ i borac za ljudske slobode i prava, svako obeležavanje godišnjice MAGNA CARTA-e je obično licemerje.
anonymous anonymous 23:10 10.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e
Dokle god je Džulijan Asanž utamničen u sobici ambasade Ekvadora u srcu Londona kao UZBUNJIVAČ i borac za ljudske slobode i prava, svako obeležavanje godišnjice MAGNA CARTA-e je obično licemerje.


Сад већ говориш језиком који сви разумемо ... !

Што на том језику не постави и неко питање Лазару. ?

blogov_kolac blogov_kolac 08:21 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Postoje legitimni i razumni razlozi zbog cega drzave, njihove vojske, specijalne sluzbe i diplomatija (itd) mogu (i treba) da imaju svoje tajne dokumente kojima je ogranicen pristup javnosti, a u pravnim drzavama jasno je i regulisana procedura kada i kako oznaka tajnosti ili nivoi tajnosti isticu. Nama u Srbiji, ili nekoj trecoj zamlji, moze biti jako interesantno pa i korisno kada masovno procure brojne americke tajne i krenu da se objavljuju... ali sa stanovista americke drzave itekako postoje osnovani razlozi za procesuiranje osoba poput Meninga ili Asanza, jer je njihov bivsi sluzbenik Bredli Mening neovlasceno prosledio Dzulijanu Asanzu radi objavljivanja neuporedivo vise autenticnih klasifikovanih diplomatskih, vojnih i drzavnih tajni, nego recimo svi oni milioni mucenika zajedno koji su pod optuzbom za spijunazu i antidrzavnu aktivnost ostavili u Sibiru svoje kosti u uslovima najsurovijeg robovskog rada! A kada je Mening otkriven i uhapsen, nije spaljen na lomaci kao najveci izdajnik u USA istoriji, vec je pokrenut sudski proces u skladu sa americkim zakonom, dok se Ansaz potrazuje od Svedske, a sada i od Britanije, u skladu sa medjunarodnim procedurama kako jedna drzava od druge potrazuje osumnjicene. Kao sto je poznato, od Svedske su bili odbijeni jer se to krsilo sa njenim unutrasnjim zakonima, dok se Britanija pridrzava medjunarodnih diplomatskih protokola, pa iako se Asanz nalazi u Londonu, principijelno do kraja postuju ex-teritorijalni status lokalne ambasade Ekvadora.

A kako se ponasaju drzave i nacije koje ni 800 godina posle donosenja Magna Carte ne postuje principe ciji je ona simbol, tacnije sa dubokim prezirom na njih gledaju, moze se primer stvarno naci u Londonu... u epizodi iz novembra 2007 kada je ex-KGB (FSB) operativac Aleksandar Litvinjenko otrovan radioaktivnim polonijumom nakon sto je iz britanske prestonice krenuo javno da objavljuje pikanterije iz svoje bivse sluzbe, njenu sveprisutnu umesanost u sve sto se dogadja u Rusiji nasledjenu iz sovjetskih vremena, i delovanje van i iznad svih zakona. Covek se bukvalno raspadao tri nedelje pre nego sto je umro, a covek za kojeg je utvrdjeno da mu je sipao radioaktivni otrov u caj, Andrej Lugovoj, za obavljenu patriotsku duznost likvidacije narodnog neprijatelja i izdajnika, dobio je status nekakvog narodnog heroja. Usao je i u rusku Dumu kao drugi na listi stranke Zirinovskog za parlamentarne izbore koja je kao "omiljena opozicija" vlasti koja progoni unutrasnje neprijatelje a spoljnom svetu porucuje da da prihvate rusku vlast takvu kakva je jer je alternativa mnogo gora - poznato prihvatiliste za isluzene i reciklirane KGB agente i operativce. I sada taj predsednikov kerber Lugovoj, koji je za ljubav njihovog cara licno likvidirao tada najpoznatiju rusku "pticu rugalicu", predlaze i pise zakone poput onog usvojenog 2012 (ciji je kooautor) o crnim listama na internetu gde se pod zavesom odbrane od decje pornografije, narkomanije, homoseksualizma, pozivanja na samoubistvo...itd... u praksi ogranicava kriticka rec protiv vlasti u Rusiji.

Ali da ne ispadne da ja sada na osnovu cuvenog naseg "priljateljstva" sa Rusima zlonamerno izvlacim zakljucak da nas povezuje i zajednicki prezir prema principima koje Magna Carta simbolizuje, podseticu na cinjenicu da bi kod nas autoritarni Slobodan Milosevic vladao dozivotno da nije bilo potpunog kolapsa njegove politike izazvane sukobom sa celim svetom, a da mu je svo to vreme najpopularnija alternativa bio jos gori, i klasicnoj licnoj diktaturi jos naklonjeniji Vojislav Seselj. Da dan danas kod nas i mnogi intelektualci na Josipa Broza gledaju kao na najboljeg vladara u istoriji Univerzuma, da smo za Huseinom mnogo vise zalili nego njegovi Iracani, za Gadafijem vise od Libijaca, a Asada danas podrzavamo vise nego njegovi Sirijci. Kada padne Kim Jong-Un samo cemo mi za njega u celoj Evropi imati koju lepu rec, Fidel Kastro je bukvalno pre mesec dana dobio nase zvanicno drzavno priznanje, Putin i Lukasenko su nam evropski politicki uzori po svim istrazivanjima javnog mnjenja...
freehand freehand 08:25 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac
Postoje legitimni i razumni razlozi zbog cega drzave, njihove vojske, specijalne sluzbe i diplomatija (itd) mogu (i treba) da imaju svoje tajne dokumente kojima je ogranicen pristup javnosti, a u pravnim drzavama jasno je i regulisana procedura kada i kako oznaka tajnosti ili nivoi tajnosti isticu. Nama u Srbiji, ili nekoj trecoj zamlji, moze biti jako interesantno pa i korisno kada masovno procure brojne americke tajne i krenu da se objavljuju... ali sa stanovista americke drzave itekako postoje osnovani razlozi za procesuiranje osoba poput Meninga ili Asanza, jer je njihov bivsi sluzbenik Bredli Mening neovlasceno prosledio Dzulijanu Asanzu radi objavljivanja neuporedivo vise autenticnih klasifikovanih diplomatskih, vojnih i drzavnih tajni, nego recimo svi oni milioni mucenika zajedno koji su pod optuzbom za spijunazu i antidrzavnu aktivnost ostavili u Sibiru svoje kosti u uslovima najsurovijeg robovskog rada! A kada je Mening otkriven i uhapsen, nije spaljen na lomaci kao najveci izdajnik u USA istoriji, vec je pokrenut sudski proces u skladu sa americkim zakonom, dok se Ansaz potrazuje od Svedske, a sada i od Britanije, u skladu sa medjunarodnim procedurama kako jedna drzava od druge potrazuje osumnjicene. Kao sto je poznato, od Svedske su bili odbijeni jer se to krsilo sa njenim unutrasnjim zakonima, dok se Britanija pridrzava medjunarodnih diplomatskih protokola, pa iako se Asanz nalazi u Londonu, principijelno do kraja postuju ex-teritorijalni status lokalne ambasade Ekvadora.

A kako se ponasaju drzave i nacije koje ni 800 godina posle donosenja Magna Carte ne postuje principe ciji je ona simbol, tacnije sa dubokim prezirom na njih gledaju, moze se primer stvarno naci u Londonu... u epizodi iz novembra 2007 kada je ex-KGB (FSB) operativac Aleksandar Litvinjenko otrovan radioaktivnim polonijumom nakon sto je iz britanske prestonice krenuo javno da objavljuje pikanterije iz svoje bivse sluzbe, njenu sveprisutnu umesanost u sve sto se dogadja u Rusiji nasledjenu iz sovjetskih vremena, i delovanje van i iznad svih zakona. Covek se bukvalno raspadao tri nedelje pre nego sto je umro, a covek za kojeg je utvrdjeno da mu je sipao radioaktivni otrov u caj, Andrej Lugovoj, za obavljenu patriotsku duznost likvidacije narodnog neprijatelja i izdajnika, dobio je status nekakvog narodnog heroja. Usao je i u rusku Dumu kao drugi na listi stranke Zirinovskog za parlamentarne izbore koja je kao "omiljena opozicija" vlasti koja progoni unutrasnje neprijatelje a spoljnom svetu porucuje da da prihvate rusku vlast takvu kakva je jer je alternativa mnogo gora - poznato prihvatiliste za isluzene i reciklirane KGB agente i operativce. I sada taj predsednikov kerber Lugovoj, koji je za ljubav njihovog cara licno likvidirao tada najpoznatiju rusku "pticu rugalicu", predlaze i pise zakone poput onog usvojenog 2012 (ciji je kooautor) o crnim listama na internetu gde se pod zavesom odbrane od decje pornografije, narkomanije, homoseksualizma, pozivanja na samoubistvo...itd... u praksi ogranicava kriticka rec protiv vlasti u Rusiji.

Ali da ne ispadne da ja sada na osnovu cuvenog naseg "priljateljstva" sa Rusima zlonamerno izvlacim zakljucak da nas povezuje i zajednicki prezir prema principima koje Magna Carta simbolizuje, podseticu na cinjenicu da bi kod nas autoritarni Slobodan Milosevic vladao dozivotno da nije bilo potpunog kolapsa njegove politike izazvane sukobom sa celim svetom, a da mu je svo to vreme najpopularnija alternativa bio jos gori, i klasicnoj diktaturi naklonjen Vojislav Seselj. Da dan danas kod nas i mnogi intelektualci na Josipa Broza gledaju kao na najboljeg vladara u istoriji Univerzuma, da smo za Huseinom mnogo vise zalili nego njegovi Iracani, za Gadafijem vise od Libijaca, a Asada danas podrzavamo vise nego njegovi Sirijci. Kada padne Kim Jong-Un samo cemo mi za njega u celoj Evropi imati koju lepu rec, Fidel Kastro je bukvalno pre mesec dana dobio nase zvanicno drzavno priznanje, Putin i Lukasenko su nam evropski politicki uzori po svim istrazivanjima javnog mnjenja...

Debil.
blogov_kolac blogov_kolac 08:49 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand
blogov_kolac

Debil.
Stvarno me ne doticu tvoje kvalifikacije, kao sto pretpostavljam da tebi ni posle novih 800 godina nece biti jasno sta je to sto moderni svet i drustva cini modernim i progresivnim, i koji ga to istorijski i drustveni procesi guraju napred, a koji ga to vuku nazad, bas u to srednjevekovno blato iz 1215., apsolutisticke despotije koje bi daljim tehnoloskim razvojem samo mutirale u orvelovsku formu drustva.

Ali ono sto cu da te ipak zamolim, je da ne citiras vise velike postove u celini da bi izneo svoj komentar od 5 (pet) slova. Zar nije dovoljno da u bloku za citat ostane samo moj nick "blogov_kolac" i svima ce biti jasno da se ne slazes ili slazes u celini sa mojim komentarom, ili nekog drugog (govorim o opstem slucaju). Stvarno nema potrebe da ceo ovoliki komentar citiras. Ovo je jedna iskljucivo estetska primedba, sa kojom je besmisleno raspravljati, jer je ocigledno ispravna.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:00 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.
emsiemsi emsiemsi 09:47 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.

Коментар, на који указујеш, је безвезан, што је и очигледно, али ја ћу, ипак, прокоментарисати.
Не знам зашто се појединци толико брину о прегледности, следствености, а напосе, количини бајтова на серверу.
Укратко --- већи, па и потпуни цитат, већа и потпуна прегледност и схватање контекста (добро, неки не могу да схвате нити да им се црта).
Успут --- коментарисање, односно, цитирање, није само одговарање коментарисаноме, него и коментар намењен свим читаоцима.
angie01 angie01 09:55 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Успут --- коментарисање, односно, цитирање, није само одговарање коментарисаноме, него и коментар намењен свим читаоцима.


usput, pa nisu citaoci maloumni, dovoljno je da kopiras nik ili deo komentara toga nekog kome odgovaras- jer su ti kopirani carsavi, prvo, ruzni do bola, a drugo nepotrebni, jer ti odmah iznad vidis taj tekst na koji se odnosi odgovor.- sta tu nije jasno,...jedino je jednostavnije samo kliknuti-citiraj.


to bi bilo isto, kao kada bi u nekom 3D razgovoru, svaki sagovornik, pre nego kaze svoje, prvo pnovio sve sto je rekao predhodnik kome replicira,...a on, normalno, samo pomene po nesto sto ukazuje na sustinu onoga o cemu govori.


sioux sioux 09:58 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

angie01
usput, pa nisu citaoci maloumni, dovoljno je da kopiras nik ili deo komentara toga nekog kome odgovaras- jer su ti kopirani carsavi, prvo, ruzni do bola, a drugo nepotrebni, jer ti odmah iznad vidis taj taks na koji se odnosi odgovor.- sta tu nije jasno,...jedino je jednostavnije samo kliknuti-citiraj.
to bi bilo isto, kao kada bi u nekom 3D razgovoru, svaki sagovornik, pre nego kaze svoje, prvo pnovio sve sto je rekao predhodnik kome raplicira,...a on, normalno, samo pomene po nesto sto daje sutinu onoga o cemu govori.

angie01 angie01 10:03 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

sioux


je l ti dobro?..treba neki lekic?...toliko se bacas na ledja da zabrinjava.
freehand freehand 10:14 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Stvarno me ne doticu tvoje kvalifikacije, kao sto pretpostavljam da tebi ni posle novih 800 godina nece biti jasno sta je to sto moderni svet i drustva cini modernim i progresivnim, i koji ga to istorijski i drustveni procesi guraju napred, a koji ga to vuku nazad, bas u to srednjevekovno blato iz 1215., apsolutisticke despotije koje bi daljim tehnoloskim razvojem samo mutirale u orvelovsku formu drustva.

Čekaj da presaberemo ovo malo:

- špijunaža stranih zemalja i vlada, međunarodnih organizacija i institucija;
- masovno kršenje svih mogućih američkih i međunarodnih zakona i normi, poticanje, organizovanje i izvođenje prevrata i pučeva;
- izazivanje i vođenje ratova i činjenje masovnih ratnih zločina - sve to nije predmet, tema i suština afera Vikiliks i Snouden nego je to legitimno pravo SAD da imaju svoje tajne?
To piše u ovom idiotskom sranju koje si gore okačio?

I pominješ Bredlija Meninga, koga ti zoveš najvećim izdajnikom, a pominješ i mučenike?

Bradley Manning's treatment was cruel and inhuman, UN torture chief rules

Pominješ trovanja ali ne i Jasera Arafata, egzekucije ali ne i izvesnog Osamu Bin Ladena pogubljenog u reijelitiju na teritoriji druge suverene države prenošenom za specijalne gledaoce u Beloj kući?
I sve ovo ovako upakovano u komentar na blogu koji se bavi Magna kartom i pravom?

Pa ovde stvarno ne ostaje ništa drugo nego ono standardno patetično izvinjavanje debilima za uvredu nezgrapnim poređenjem.

P.S. citirao sam ceo komentar zato što je ceo idiotski. Tu se nema šta izdvajati. Evo ja sam pokušao u ovom odgovoru i ispade sakato i nedovršeno.

Edit: a evo malo samo za tvoje oči. (ovo idiot u citatu nije moje, original je)

BREAKING: Rumsfeld says also ‘of course there was no WMD was in Iraq. Only an idiot would think that.’


The Times
Atomski mrav Atomski mrav 10:14 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

u skladu sa medjunarodnim procedurama

A je li Gvantanamo i jesu li oni tajni CIA zatvori u skladu sa međunarodnim procedurama? Kako se to uklapa u tih 800 godina od Magna Carte?
sioux sioux 10:22 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac
Postoje legitimni i razumni razlozi
...
A kada je Mening otkriven i uhapsen, nije spaljen na lomaci kao najveci izdajnik u USA istoriji, vec je pokrenut sudski proces u skladu sa americkim zakonom, dok se Ansaz potrazuje od Svedske, a sada i od Britanije, u skladu sa medjunarodnim procedurama kako jedna drzava od druge potrazuje osumnjicene.
...

Treba ti još da čitaš - i spaljivanje na lomači bilo je "legitimno", "razumno" i "u skladu sa zakonom"...

A kako se ponasaju drzave i nacije koje ni 800 godina posle donosenja Magna Carte ne postuje principe ciji je ona simbol, tacnije sa dubokim prezirom na njih gledaju, moze se primer stvarno naci u Londonu...

Zaista može - LINK

U Britaniji se može naći i primer privatizacije zatvora koju su zatim prihvatili i Amerikanci pa je usledilo ovo:

This Judge Sold Children To Private Prisons For Cash, He’s Going Down For 28 Years---LINK

Another judge, Michael T. Conahan, used his position to shut down the county-run juvenile detention center and redirect juvenile detainees to the private prisons. He pleaded guilty to racketeering conspiracy.

Around 4,000 convictions issued by Ciavarella between 2003 and 2008 were overturned by The Pennsylvania Supreme Court, due to his violations of the juveniles’ constitutional rights – including the right to legal counsel and the right to intelligently enter a plea.

sioux sioux 10:24 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand

anonymous anonymous 10:31 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e


A je li Gvantanamo i jesu li oni tajni CIA zatvori u skladu sa međunarodnim procedurama? Kako se to uklapa u tih 800 godina od Magna Carte?



Ajmo, ajde ....



anonymous anonymous 10:35 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.



Vidi .... postoji i ovo .....
freehand freehand 10:36 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

anonymous
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.



Vidi .... postoji i ovo .....

Slično se sličnom raduje. Istonemišljenici.
emsiemsi emsiemsi 10:37 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

angie01

...
..., a drugo nepotrebni, jer ti odmah iznad vidis taj tekst na koji se odnosi odgovor. ...

Није тачно да одмах изнад видиш цитирано. Веома често то "одмах изнад" може да буде на претходној страни.
angie01 angie01 10:43 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

може да буде на претходној страни.


moze, al i nije tako cesto,a sta je problem, citiras deo i svi znaju na sta se odnosi, sto bi prostirao onolike carsave duplo,...kultura komunikacije,...neko se tek ukljuci ne zna sve, nije problem, naucice, niko nije odmah znao sta i kako o cemu god se radilo,...al ne kapiram sad insistiranje da je ok nesto sto ocigledno nije.

pa zamisli sada da svako od ucesnika kopira kompletno ono na sta replicira, kao ti, na sta bi to licilo?
anonymous anonymous 10:46 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e



pa zamisli sada da svako od ucesnika kApira ono na sta replicira, kao ti, na sta bi to licilo?






emsiemsi emsiemsi 10:51 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

angie01
може да буде на претходној страни.


moze, al i nije tako cesto,a sta je problem, citiras deo i svi znaju na sta se odnosi, sto bi prostirao onolike carsave duplo,...kultura komunikacije,...neko se tek ukljuci ne zna sve, nije problem, naucice, niko nije odmah znao sta i kako o cemu god se radilo,...al ne kapiram sad insistiranje da je ok nesto sto ocigledno nije.

pa zamisli sada da svako od ucesnika kopira kompletno ono na sta replicira, kao ti, na sta bi to licilo?

Знаш ли ти шта је комуникација ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:52 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Сада не могу да одолим а да не поставим моју омиљену илустрацију у оваквим расправама:

sioux sioux 10:57 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

emsiemsi
Знаш ли ти шта је комуникација ?

Sepulturero Sepulturero 11:05 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.

Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.


Дебил на квадрат.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:27 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Sepulturero

Паушално рећи неком да је дебил није аргумент, него искључиво увреда. Од увреда не настају логични и тачни судови и увиди, већ искључиво унутрашње незадовољство и јед. Зато због твог здравља, не би требало да користиш увреде, оне су пречесто израз немоћи -- интелектуалне, физичке, карактерне... Дакле, код тебе, израз немоћи на квадрат.
anonymous anonymous 11:28 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Sepulturero
Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.

Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.


Дебил на квадрат.



Ja sam prilično od skora na blogu .....

Još uvek ne znam ni kako da prebacim link u komentar.

Zato me ponekad inventivnost tehničkih rešenja oduševi, bez obzira na poruku.



blogov_kolac blogov_kolac 12:11 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.

Hvala... ali nemojmo preterivati... u pitanju je klasicna opticka varka kada negde kod nas pocinju da se po ko zna koji put masovno gomilaju davno prezvakane ideoloske nebuloze (udruzene sa novokomponovanim teorijama zavere iz Slobine ere) protivU razvijenog slobodnog sveta, i svemu sto ga takvim cini, i sto je na kraju krajeva i omogucilo ovo fantasticno ubrzavanje istorije u zadnjih 50/150 godina kojem smo i mi zivi svedoci, pa makar iz magarece klupe namenjene losim djacima ponavljacima - i onda kada neko spusti najobicniju kontru/repliku na taj koktel neistina, poluistina, zabluda, predrasuda, nepoznavanja ili ignorisanja stvarnih istorijskih cinjenica, odsustva konteksta i opste relativizacije - onda to stvarno moze zazvucati ne znam kako i koliko pametno nekome sa strane takodje gadljivom na gorenavedene dominantne srbodiskusije...

Kada recimo u Srbiji zapocne diskusija o satovima (casovnicima), i merenju tacnog vremena, mozete se slobodno unapred opkladiti da cete tu moci da nadjete nesto najgore i najstrasnije sto se o Svajcarskoj i Svajcarcima uopste moze iskopati na internetu! Sa druge strane, ne gajite lazne nade da cete imalo razuveriti ikoga od onih koji slepo veruju da su pescani satovi i dalje neprikosnoveni, makar zato sto ako ga jednom blagovremeno ne okrenete na kontra stranu dalje merenje je obesmisljeno - ili pokusavati ovde da lobirate protiv suncanih satova potpuno nefunkcionalnih kada je noc ili oblacno, a pored toliko adekvatnijih XXI vekovnih alternativa... "Braniti" Svajcarce u diskusiji o casovnicima, ili kritikovati/ismejavati pescane i sunceve casovnike sa stanovista postojecih XXI vek alternativa je ispravno, ali koliko god da to dobro radite ne mozete zasluziti superlative, jer van sizofrene ili vasarske atmosfere u kojima se kod nas uglavnom diskusije odvijaju - to je nesto sasvim ocigledno, i trebalo bi da se takoreci podrazumeva, a ne da se "dokazuje".

freehand freehand 12:25 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac
Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.

Hvala... ali nemojmo preterivati... u pitanju je klasicna opticka varka kada negde kod nas pocinju da se po ko zna koji put masovno gomilaju davno prezvakane ideoloske nebuloze (udruzene sa novokomponovanim teorijama zavere iz Slobine ere) protivU razvijenog slobodnog sveta, i svemu sto ga takvim cini, i sto je na kraju krajeva i omogucilo ovo fantasticno ubrzavanje istorije u zadnjih 50/150 godina kojem smo i mi zivi svedoci, pa makar iz magarece klupe namenjene losim djacima ponavljacima - i onda kada neko spusti najobicniju kontru/repliku na taj koktel neistina, poluistina, zabluda, predrasuda, nepoznavanja ili ignorisanja stvarnih istorijskih cinjenica, odsustva konteksta i opste relativizacije - onda to stvarno moze zazvucati ne znam kako pametno nekome sa strane takodje gadljivom na gorenavedene dominantne srbodiskusije...

Kada recimo u Srbiji zapocne diskusija o satovima (casovnicima), i merenju tacnog vremena, mozete se slobodno unapred opkladiti da cete tu moci da nadjete nesto najgore sto se o Svajcarskoj i Svajcarcima moze iskopati na internetu! Sa druge strane, ne gajite lazne nade da cete imalo razuveriti ikoga od onih koji slepo veruju da su pescani satovi i dalje neprikosnoveni, makar zato sto ako ga jednom blagovremeno ne okrenete na kontra stranu dalje merenje je obesmisljeno - ili pokusavati ovde da lobirate protiv suncanih satova potpuno nefunkcionalnih kada je noc ili oblacno, a pored toliko adekvatnijih XXI vekovnih alternativa...





To je narativ u kome je Bredli Mening izdajnik a Litvinjenko nevina žrtva zle službe... Pa uvedemo švajcarske satove.
Ovde nije problem ni u neznanju, ni u zavedenosti, ni u zaslepljenosti. Nego u preispoljnom bezobrazluku.
A ni reč izdajnik se nije slučajno pojavila iz podsvesti.
anonymous anonymous 12:38 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e


ne gajite lazne nade da cete imalo razuveriti ikoga od onih koji slepo veruju da su pescani satovi i dalje neprikosnoveni, makar zato sto ako ga jednom blagovremeno ne okrenete na kontra stranu dalje merenje je obesmisljeno - ili pokusavati ovde da lobirate protiv suncanih satova potpuno nefunkcionalnih kada je noc ili oblacno, a pored toliko adekvatnijih XXI vekovnih alternativa...





Površnost je čest razlog pogrešnih zaključaka.


Најважнија намена сата није увек да „показује“ време.

Он се користи да „контролише“ или упозорава на одређене догађаје, нпр: алармни часовник (будилник), сат на видео уређајима или темпирана бомба.


Vikipedije mi .
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:38 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac
Predrag Brajovic
blogov_kolac

Odavno nisam pročitao bolji komentar.

Hvala... ali nemojmo preterivati...

Наравно, али треба имати на уму да сам ја склон сценским ефектима -- они подстичу читаност, пажњу и реакцију читалаца :) Штавише, неки пут су у расправама претеривања и корисна, јер огољују ствари до суштине, до сржи и есенције.

Јако је тешко изаћи из менталних матрица којима смо у младости и у току формативних година научени. Да би се то одиграло на нивоу нације, требаће вероватно генерације да прођу. Често наводим као пример финског пресабирања њихове реформе образовања, где је један стручњак констатовао да је реформа успешно окончана тек када су и последњи од професора из старих генерација из шездесетих отишао у пензију: нови образац образовања и приступа њему је тек тада до краја био учвршћен. Занимљиво је да се пропадање далеко брже одиграва, овако паушално да напоменем, али -- свако дате зна да растури робота-играчку, али му требају године да научи да је направи и склопи :)

И мене понекад запањује та наша див-борба за непризанавање најобичнијих чињеница, али, кад се сетим Слобе Милошевића, одмах ми се све расветли...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:42 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand
A ni reč izdajnik se nije slučajno pojavila iz podsvesti.

А у тој азбуци следећа реч је -- стрељање. Значи -- ликвидација. Као она Литвиненкова.

freehand freehand 12:49 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Predrag Brajovic
freehand
A ni reč izdajnik se nije slučajno pojavila iz podsvesti.

А у тој азбуци следећа реч је -- стрељање. Значи -- ликвидација. Као она Литвиненкова.


Toga se i ja plašim, moram priznati. Kolega kolac čiji si istonemišljenik i fan mi nekako i deluje kao da je spreman da ide do kraja.
angie01 angie01 12:58 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

pa zamisli sada da svako od ucesnika kApira ono na sta replicira, kao ti, na sta bi to licilo?


je l ovo meni il carliju?:)
anonymous anonymous 12:59 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e


Јако је тешко изаћи из менталних матрица којима смо у младости и у току формативних година научени.

Да би се то одиграло на нивоу нације, требаће вероватно генерације да прођу.


Ne nego bi trebalo da prestanemo da svet sagledavamo " na nivou nacije " nego na nivou ljudske rase , na jedinstvenom planetarnom prostoru.

Jedna nam je istorija, jedna politika, zajednička budućnost. !

A sve nacionalno, rasno,..... treba da bude in clusivno, a ne ex clusivno.


To ću ponavljati dok papagaji ne progovore .....


Ali, ...... ti nisi nacionalista.

Samo u svakoj prilici razmišljaš u okviru nacionalne matrice....





angie01 angie01 13:00 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e


Знаш ли ти шта је комуникација ?


evo, ti ces da mi objasnis!...slusam
blogov_kolac blogov_kolac 13:00 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand
To je narativ u kome je Bredli Mening izdajnik a Litvinjenko nevina žrtva zle službe... Pa uvedemo švajcarske satove.
Ovde nije problem ni u neznanju, ni u zavedenosti, ni u zaslepljenosti. Nego u preispoljnom bezobrazluku.
A ni reč izdajnik se nije slučajno pojavila iz podsvesti.

Mening je kao sluzbenik americke drzave, zahvaljujuci pristupu poverljivim dokumentima koje je imao, u saradnji sa Julijanom Asanzom, omogucio da se javno objavi oko pola miliona americkih vojnih dokumenata vezanih za rat u Iraku i Avganistanu klasifikovanih kao tajnih i poverljivih, i oko 250.000 americkih poverljivih diplomatskih dokumenata i depesa.

Litvinjenko je kao operativac ruske tajne sluzbe trebao da bude zrtveni jarac zbog neke brljotine te Sluzbe u kojoj je bila umesana... cela stvar je na kraju ipak zataskana, ali je on duboko razocaran i zgadjen svime sto se dogodilo, prebegao na Zapad i krenuo iz prve ruke da opisuje rusku paralelnu stvarnost i u sta je licno bio umesan. Radi se o svega nekoliko epizoda, ali posto se radi o operativcu iz dela sluzbe zaduzene za zastitu visokih ruskih funkcionera, "pikanterije" koje je iznosio o svemocnoj sluzbi i nekim najvisim ruskim funkcionerima, zuljale su jako i njegovu bivsu Sluzbu i rusku vlast.

Zbog predaje 750.000 poverljivih americkih dokumenata (ponavljam onu svoju paralelu sa Rusijom - to je neuporedivo vise nego sto su strancima predali svi oni milioni sibirskih stradalnika zajedno optuzenih za spijunazu i antidrzavnu delatnost pod Staljinom - a skoro svi nikada nista nisu ni "izdali", bez obzira sto su "priznali" ) Meningu se sudilo u Americi po 20ak tacaka optuzbe, za sta je na kraju dobio 35 godina zatvora (tuzilac je trazio oko 100), iako je usao u Ginisovu knjigu rekorda kao ubedljivo najplodniji izdajnik kojeg je naka zemlja imala, ako se meri po kolicini procurelih dokumenata, ili direktnoj steti po tu drzavu (npr celokupna americka diplomatija je takoreci bila u nokdaunu godinu-dve). Sa druge strane, Litvinjenku je presudjeno bez sudjenja jer je u prvom licu svedocio o antiustavnim aktivnostima i "svinjarijama" ruske Sluzbe i vlasti u koje je sam bio direktno ukljucen, i to mu je presudjeno na varvarski nacin koji je u suprotnosti sa svim postojecim svetskim konvencijama (ubacene mu u telo radioaktivne supstance od kojih se ziv raspadao 3 nedelje).

I sta ti tu nije jasno?
freehand freehand 13:00 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Ali, ...... ti nisi nacionalista.

Jok, kolega je eugeničar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:00 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand
Predrag Brajovic
freehand
A ni reč izdajnik se nije slučajno pojavila iz podsvesti.

А у тој азбуци следећа реч је -- стрељање. Значи -- ликвидација. Као она Литвиненкова.


Toga se i ja plašim, moram priznati. Kolega kolac čiji si istonemišljenik i fan mi nekako i deluje kao da je spreman da ide do kraja.

А видиш, ја сам разумео да је он истакао супротности два принципа -- западног поштовања процедура и правног поретка при сукобу државе са властитим грађанима, насупрот оног руског -- ликвидације, ауторитарног, недемократског и непроцедуралног третирања својих грађана.

Ето, ни исте реченице два човека не могу исто да прочитају, тако је замршен свет. И приступи њему. Како ти оно с поносом рече кад си прочитао његов прилог: Дебил? Па није ни чудно, кад је очигледно да си погрешно разумео.
:)
freehand freehand 13:12 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

I sta ti tu nije jasno?

Šta mi nije jasno? Pa nije mi jasno nekoliko stvari:
- kako si napravio tu distinkciju između zgađenog operativca ruske tajne službe (to valjda nije državni službenik?) i zgađenog Meninga kao američkog državnog službenika?
Mislim, šta te vodilo sem ideološke matrice, naročito sa stanovišta sadržaja o kome sam govoriš: podatke o američkim svinjarijama u čitavom svetu u kojima je stradalo i strada desetine, stotine hiljada pa i milioni ljudi (kolateralna šteta, pa može?) porediš na čudan način sa unutrašnjim svinjarijama visokih ruskih činovnika?

Pa kad dođemo do tog sadržaja i zgađenosti službenika, daj mi reci šta je to u tom sadržaju bilo ako je moglo američku diplomatiju da baci na kolena na godinu-dve, i šta kaže američki Ustav o odnosu građanina i države u slučajevima kad je očigledno da država krši sve što se zove zakon, na unutrašnjem i spoljnom planu?

A onda bih voleo da mi rastumačiš i pojam vislblouera, taj ruski izraz za zgađene službenike.

Na kraju, ako budeš ima vremena, jedan tvoj traktat na temu "Od Magna karte do petriot akta - šta volim u evroatlantskom viđenju prava i demokratije".
To bih zaista visoko cenio.
A ako nisi obratio pažnju - pozdravio te i Donald Ramsfeld.
freehand freehand 13:16 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Ето, ни исте реченице два човека не могу исто да прочитају, тако је замршен свет. И приступи њему. Како ти оно с поносом рече кад си прочитао његов прилог: Дебил? Па није ни чудно, кад је очигледно да си погрешно разумео.

Da, biće da je to u pitanju. Nego, pomenuo sam, u tom kontekstu, izvesnu osobu pod imenom Osama Bin Laden. Neke kolege pomenule su mesto pod nazivom Gvantanamo. Pomenuli su takođe i mučilišta širom demokratkse EU van pravnog sistema domaćina i američkih mučitelja.
Pa ti to malo proguglaj. Ako ti usput bude, probaj i pored Edgar Huver. Prebogata biografija, životna i radna. Sa njim se huverovština svakako nije završila, ali njegov CV je preinteresantan sa stanovišta onoga o čemu bi da diskutuješ sa nekakvim autoritetom.
little_radojica little_radojica 13:24 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Mening je kao sluzbenik americke drzave, zahvaljujuci pristupu poverljivim dokumentima koje je imao, u saradnji sa Julijanom Asanzom, omogucio da se javno objavi oko pola miliona americkih vojnih dokumenata vezanih za rat u Iraku i Avganistanu klasifikovanih kao tajnih i poverljivih, i oko 250.000 americkih poverljivih diplomatskih dokumenata i depesa.


Можда је Менинг био продуктивни издајник, али су тајне службе биле још продуктивније. Написали су једну Магну карту, али милионе (и вероватно милијарде) поверљивих докумената и мејлова, без блама шпијунирали и своје грађане и своје савезнике. И за сваким ко је на то указао расписали потерницу. Мислим, јасно ми је шта си хтео својим уводним коментаром, али ја ту не видим никакво поштовање принципа, него сурову борбу за доминацију не бирајући средства. И кад смо већ код права и принципа, ма колико ја по питању Сребренице могао понекад звучати и као аутошовиниста и другосрбијанац, хашка лакрдија је управо најбољи доказ колико је Запад данас разведен од права, правде и својих принципа.
Atomski mrav Atomski mrav 13:49 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Можда је Менинг био продуктивни издајник, али су тајне службе биле још продуктивније. Написали су једну Магну карту, али милионе (и вероватно милијарде) поверљивих докумената и мејлова, без блама шпијунирали и своје грађане и своје савезнике. И за сваким ко је на то указао расписали потерницу. Мислим, јасно ми је шта си хтео својим уводним коментаром, али ја ту не видим никакво поштовање принципа, него сурову борбу за доминацију не бирајући средства. И кад смо већ код права и принципа, ма колико ја по питању Сребренице могао понекад звучати и као аутошовиниста и другосрбијанац, хашка лакрдија је управо најбољи доказ колико је Запад данас разведен од права, правде и својих принципа.


Odavno nisam pročitao bolji komentar.
anonymous anonymous 13:55 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e


Jok, kolega je eugeničar.


Izbegao bih gore navedenu kvalifikaciju.

Malo mi je zasmetala.

Ali mi je mnogo više zasmetao jedan stariji blog "ZAKLJUČANOG BLOGERA" u kojem on piše :

"U Srbiji žive rasisti i ksenofobi. Jadni u svom neznanju, bolesni od sopstvene mržnje, lenji da se promene, bolesni od sebe.

Skoro ni jedan steretip koji stanovnici Srbije imaju o sebi nije tačan.

Poneki steretip iz instranstva je tačan a stanovnici Srbije su vredno radili da ih dokažu. Jadni smo. Iz kože ću iskočiti. Sram nas bilo."



Steretip,.....steretip......kao vazduPlohov, ....... vazduPlohov,......



Ah, ti Srbi......



sioux sioux 14:00 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac
u skladu sa medjunarodnim procedurama kako jedna drzava od druge potrazuje osumnjicene.

Švajcarski sat

The Hague Invasion Act

"ASPA authorizes the U.S. president to use "all means necessary and appropriate to bring about the release of any U.S. or allied personnel being detained or imprisoned by, on behalf of, or at the request of the International Criminal Court." This authorization has led the act to be nicknamed The Hague Invasion Act,[3][4] because the freeing of U.S. citizens by force might be possible only through an invasion of The Hague, Netherlands, the seat of several international criminal courts and of the Dutch government."---LINK

"The act prohibits federal, state and local governments and agencies (including courts and law enforcement agencies) from assisting the court. For example, it prohibits the extradition of any person from the U.S. to the Court; it prohibits the transfer of classified national security information and law enforcement information to the court; and it prohibits agents of the court from conducting investigations in the U.S."

"The act also prohibits U.S. military aid to countries that are party to the court. However, exceptions are allowed for aid to NATO members, major non-NATO allies, Taiwan, and countries that have entered into "Article 98 agreements", agreeing not to hand over U.S. nationals to the court. The president may waive this prohibition if he determines that to do so is "important to the national interest of the U.S.""
anonymous anonymous 14:02 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e


je l ovo meni il carliju?:)



Samo kao zonfa.

Ništa lično u odnosu na bilo koga.
emsiemsi emsiemsi 14:38 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

angie01

Знаш ли ти шта је комуникација ?


evo, ti ces da mi objasnis!...slusam

Ево ти једна кратка, рецимо --- то је пренос информација од сендера ка рисиверу.
Информација, сендер, рисивер - потражи дефиниције, а пренос - то се надам да разумеш.
angie01 angie01 15:59 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Ево ти једна кратка, рецимо


zasto sam ja uvek mislila da je to uzajamna razmena misli, stavova, osecanja,...
freehand freehand 18:18 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

anonymous

Jok, kolega je eugeničar.


Izbegao bih gore navedenu kvalifikaciju.

Malo mi je zasmetala.

Ali mi je mnogo više zasmetao jedan stariji blog "ZAKLJUČANOG BLOGERA" u kojem on piše :

"U Srbiji žive rasisti i ksenofobi. Jadni u svom neznanju, bolesni od sopstvene mržnje, lenji da se promene, bolesni od sebe.

Skoro ni jedan steretip koji stanovnici Srbije imaju o sebi nije tačan.

Poneki steretip iz instranstva je tačan a stanovnici Srbije su vredno radili da ih dokažu. Jadni smo. Iz kože ću iskočiti. Sram nas bilo."



Steretip,.....steretip......kao vazduPlohov, ....... vazduPlohov,......



Ah, ti Srbi......




Pa izbegni. Kolega ima sklonost da pravi razlike među ljudima po genetskom potencijalu.
Kako bi ti to nazvao?
anonymous anonymous 18:24 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Сада не могу да одолим а да не поставим моју омиљену илустрацију у оваквим расправама.

Шта илуструје ова фотографија ?






Владавину права ?

Једнаке могућности за све.

Независно судство ?

Хистерични олош ?
G.Cross G.Cross 18:59 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Шта илуструје ова фотографија ?



Ilustruje Fotoshop.
freehand freehand 19:04 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

G.Cross
Шта илуструје ова фотографија ?



Ilustruje Fotoshop.

A šta ilustruje ova fotografija:

G.Cross G.Cross 19:28 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand
G.Cross
Шта илуструје ова фотографија ?



Ilustruje Fotoshop.

A šta ilustruje ova fotografija:



Ilustruje zlocin.
8c_competizione 8c_competizione 22:17 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

principijelno do kraja postuju ex-teritorijalni status lokalne ambasade Ekvadora


ako me secanje ne vara, Britanija je u pocetku toliko insistirala na izrucenju Asanza iz ambasade, da su pretili u jednom momentu da ce upasti u samu ambasadu. e sada kada se svet pobunio protiv potencijalnog "krsenja medjunarodnih protokola" onda su odlucili da ga izoluju. nego, odgovori mi sto ne dozvoljavaju toj ambasadi da Asanza posalju van zemlje kao "diplomatsku postu"? i to je po propisima. a mogu ga proglasiti i osobom non-grata, ako im je krompir vec toliko vruc, i omoguciti mu da napusti UK. fazon je u tome sto zele da ga sprece da (ziv) napusti UK.


a covek za kojeg je utvrdjeno da mu je sipao radioaktivni otrov u caj, Andrej Lugovoj, za obavljenu patriotsku duznost likvidacije narodnog neprijatelja i izdajnika, dobio je status nekakvog narodnog heroja


Ameri vec jako dugo rasipaju radioaktivni otpad iz svojih atomskih centrala prepakovano u osiromaseni uranijum, a to sranje nemilice rasipaju po svetu (recimo samo da je posle 99te u Srbiji i na Kosovu broj obolelih od raka porastao 5 puta).

Ali da ne ispadne da ja sada na osnovu cuvenog naseg "priljateljstva" sa Rusima zlonamerno izvlacim zakljucak da nas povezuje i zajednicki prezir prema principima koje Magna Carta simbolizuje


ta ista UK, zajedno sa Amerima, je bombardovala Srbiju iako nije imala dozvolu Saveta Bezbednosti Ujedinjenih Nacija.

dakle, sta si hteo da kazes?
8c_competizione 8c_competizione 22:18 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Debil


preporuka
8c_competizione 8c_competizione 22:21 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

A je li Gvantanamo i jesu li oni tajni CIA zatvori u skladu sa međunarodnim procedurama? Kako se to uklapa u tih 800 godina od Magna Carte?


bez brige, na Magna Carta-u se pozivaju po potrebi
anonymous anonymous 22:30 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

freehand
G.Cross
Шта илуструје ова фотографија ?



Ilustruje Fotoshop.

A šta ilustruje ova fotografija:



Ilustruje zlocin.



А да ли за злочин неко одговара у цивилизованом свету ?




Дакле, Брајовић за закључак има две опције :

1. - Нато бомбардовање није злочин , или

2. - Нато бомбардовање јесте злочин, ерго, правног поретка у свету НЕМА !!!




barese barese 22:40 11.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

G.Cross
Шта илуструје ова фотографија ?



Ilustruje Fotoshop.


+ rasistički podtekst (poruka tog fotošopa ne funkcioniše ako ne smatramo crnce posebno glupim)
nim_opet nim_opet 02:38 12.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Da, ali ne vredi pricati. Prvi komentar ispod to dokazuje.
anonymous anonymous 05:42 12.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

Da, ali ne vredi pricati. Prvi komentar ispod to dokazuje.


Koji komentar ?
anonymous anonymous 05:43 12.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

+ rasistički podtekst (poruka tog fotošopa ne funkcioniše ako ne smatramo crnce posebno glupim)


Koji rasistički podtekst ?
anonymous anonymous 05:55 12.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

+ rasistički podtekst (poruka tog fotošopa ne funkcioniše ako ne smatramo crnce posebno glupim)


Da, ali ne vredi pricati. Prvi komentar ispod to dokazuje.



pa zamisli sada da svako od ucesnika kApira ono na sta replicira, kao ti , na sta bi to licilo?




Obrati pažnju na ono - kApira ......!



freehand freehand 07:29 12.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

G.Cross
freehand
G.Cross
Шта илуструје ова фотографија ?



Ilustruje Fotoshop.

A šta ilustruje ova fotografija:



Ilustruje zlocin.

Uh, dobro. Za trenutak sam pomislio da i ova slika ilustruje fotošop.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:41 13.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

blogov_kolac

Мислим да је наивно мислити да се методе различитих тајних служби много разликују, односно да међу тајним службама постоје "витешке" и "невитешке".

Оно што може евентуално да их разликује су циљеви: неке су усмерене на безбедност у сопственој држави и одбрану, а друге су, осим претходног, и у служби агресивне политике својих влада.
anonymous anonymous 15:20 13.06.2015

Re: Asanž - simbol gaženja MAGNA CARTA-e

obično licemerje.

antioksidant antioksidant 20:53 10.06.2015

.

sudije u srbiji stvarno tripuju da su plemstvo? ha, ha... vic godine
angie01 angie01 21:12 10.06.2015

Re: .

. Važno je ipak znati da se ono zbog čega Povelju danas slavimo kao "Sveti gral" slobode pojedinca i prava na pravično suđenje, nalazi u samo jednoj od njene 63, danas najvećim delom nevažeće klauzule.

toliko o tome.
freehand freehand 21:13 10.06.2015

Srbija

... svoju Magna kartu ne menja zbog pravosuđa niti zbog više društvenih sloboda i modernije države, nego da bi ozvaničila i britanska dostignuća, između ostalih, na polju neprava i zločina.
No na stranu to.
Moje je pitanje u ovom kontekstu nešto drugo: šta se dogodiloi sa onim stotinama časnih sudija što su onomad kad u reformi pravosuđa nisu izabrani na sudijske funkcije - pohrlili u političku stranku, i to onu koja sada ima apsolutnu vlast na (gotovo) svim nivoima?
Kada su vraćeni na sudijske funkcije jesu li se odrekli partijskih knjižica, ako im je čast već ostala pred ulazom u partijske prostorije?
I hoće li Ustavni sud ustavnost Briselskih sporazuma procenjivati pre ili posle promene ustava?
angie01 angie01 21:35 10.06.2015

Re: Srbija

Kada su vraćeni na sudijske funkcije jesu li se odrekli partijskih knnjižica, ako im je čast već ostala pred ulazom u partijske prostorije?



partijska pravda u srbijici
hajkula1 hajkula1 22:24 10.06.2015

Re: Srbija

freehand
... svoju Magna kartu ne menja zbog pravosuđa niti zbog više društvenih sloboda i modernije države, nego da bi ozvaničila i britanska dostignuća, između ostalih, na polju neprava i zločina.
No na stranu to.



I mene zanima.



Jedan deo tvog komentara sam izbrisala, pošto su to domaća pitanja. Mada, strancima, da ne kažem, inostraniim moćnicima nije prvi put da se petljaju u naše domaće stvari. (Samo da pomenem Sretenjski ustav.)



I hoće li Ustavni sud ustavnost Briselskih sporazuma procenjivati pre ili posle promene ustava?



Primer kako strani moćnici sprovode pravo.

Zanima me odgovor.
anonymous anonymous 11:55 11.06.2015

Re: Srbija


freehand
22:13 10.06.2015
Srbija
... svoju Magna kartu ne menja zbog pravosuđa niti zbog više društvenih sloboda i modernije države, nego da bi ozvaničila i britanska dostignuća, između ostalih, na polju neprava i zločina.


No na stranu to.



Ma ne na stranu, nego nekima pravo u facu ....!
G.Cross G.Cross 21:52 10.06.2015

Ukratko

Ukratko,

Racunajte na nas…

Drug Majic ima veliku buducnost.




Majicu, malo iskustva iz ostalih bivsih komunistickih zemalja.

Sudstvo ne moze da se oslobodi samo. Slobodno drustvo mora da oslobodi sudove;

Srbija je jako daleko od toga i nikakvo menjanje zakona ili Ustava dok se ne promeni dristuvo nec pomoci.

E tu nam nasi Engleski prijatelji mogu pomoci.
Ali njima je vaznije da priznamo Kosovo.


hajkula1 hajkula1 22:26 10.06.2015

Re: Ukratko

G.Cross
Ukratko,

Racunajte na nas…

Drug Majic ima veliku buducnost.




Majicu, malo iskustva iz ostalih bivsih komunistickih zemalja.

Sudstvo ne moze da se oslobodi samo. Slobodno drustvo mora da oslobodi sudove;

Srbija je jako daleko od toga i nikakvo menjanje zakona ili Ustava dok se ne promeni dristuvo nec pomoci.

E tu nam nasi Engleski prijatelji mogu pomoci.
Ali njima je vaznije da priznamo Kosovo.






Kosovo i Metohija je teritorija države Srbije. Zato zdušno rasturaju Srbiju. Kad nismo Foklandi da nas očas srede.

Šta me čudi, odlučuju o evru a imaju funtu. Jesu-nisu u Evropi. I tako, engleska posla.
anonymous anonymous 06:27 11.06.2015

Re: Ukratko

Drug Majic ima veliku buducnost.

G.Cross G.Cross 21:52 10.06.2015

Ukratko

...

anonymous anonymous 23:36 10.06.2015

Законоправило и енглески лордови



Свети Сава је 1219. године саставио номоканон под називом Законоправило.

То је био први српски устав.






"Законоправило или Номоканон или Крмчија (гр. номос – грађански закон, канон – црквено правило) је зборник грађанских и црквених прописа византијске државе, које је одабрао и превео Свети Сава почетком 13. века.

Први је српски правни акт и писан је на разумљивом народном језику.


Законоправило или Крмчија је регулисало веома велику област друштвених односа, како црквених тако и грађанских.

Део Законоправила који се односио на црквено право сачињавали су: Синопсис Стефана Ефеског, Номоканон Јована Схоластика, Номоканон у 14 наслова, Правила светих апостола, Правила светих отаца, Одлуке Васељенских и Помесних сабора и Мојсијево законодавство (3. и 5. књига Мојсијева).

Део који се односио на Грађанско право сачињавали су: Изводи из Новела Јустинијанових (око 550), правни зборник који је саставио Јован Схоластик, Collectio tripartita, збирка закона из Јустинијановог законодавства и Прохирон (Закон градски) из 879. године, зборник византијског грађанског, кривичног и процесног права.

Пресађивањем (рецепцијом) римско-византијског права Србија је постала саставни део европске и хришћанске цивилизације.

Законоправило је имало 70 глава: 6 уводних, 44 црквеног права и 20 световног права.

Законоправило није само пуки превод византијских грађанских и црквених правних аката, него садржи и тумачења која је написао свети Сава. Због тога Законоправило има своју оригиналност и вредност.

Сава је у своје Законоправило унео бројне прописе о заштити сиромашних, обесправљених и угрожених слојева друштва.[тражи се извор од 06. 2014.] Сава је у Законоправилу нагласио складан однос између духовне и световне власти. Тако је, захваљујући Сави, у Србију пресађена теорија симфоније."

извор : Википедиа


Važno je ipak znati da se ono zbog čega Povelju danas slavimo kao "Sveti gral" slobode pojedinca i prava na pravično suđenje, nalazi u samo jednoj od njene 63, danas najvećim delom nevažeće klauzule


Ех, .... Барони .....Барони....

Velika povelja sloboda (Magna Carta Libertatum), inicijalno zamišljena kao mirovni sporazum, postala je mnogo više od toga. Prerasla je samu sebe, postajući svojevrsni mit.



Пс.Обратити пажњу: Законоправило ( Крмчија ) је вишеструко обимнији и садржајнији документ у односу на Магна Карту ....!

tasadebeli tasadebeli 00:12 11.06.2015

Нови устав и турске серије

Већ протекло 8 векова?

Kако време брзо лети!

Поготово када се потегне питање слободе...


sioux sioux 00:27 11.06.2015

Magna Carta

Velika povelja sloboda (Magna Carta Libertatum), inicijalno zamišljena kao mirovni sporazum, postala je mnogo više od toga. Prerasla je samu sebe, postajući svojevrsni mit. Važno je ipak znati da se ono zbog čega Povelju danas slavimo kao "Sveti gral" slobode pojedinca i prava na pravično suđenje,


Sudija Majić i UKinSerbia izgleda nisu čuli za npr. Peine forte et dure---LINK.

Britanci su napredak ostvarili već 557 godina posle Magna Carta-e i ukinuli gorenavedeno drobljenje živih ljudi. Doduše, od te 1772. su neizjašnjavanje okrivljenog smatrali kao priznanje krivice, ali, hej, pa i to je napredak - mogli su i da nastave da drobe...

A samo još 55 godina im je trebalo da pomenuto neizjašnjavanje počnu da prihvataju kao odricanje krivice.

Možda se u "Svetom gralu" pod slobodom pojedinca nije mislilo na slobodu od zatvaranja i izgladnjivanja i drobljenja kada se isti pojedinac branio ćutanjem?

Uzgred, evo jednog interesantnog priloga kada se razmatra značaj Magna Carta-e:
11 nevinih ljudi, osuđenih 1975/6., provelo godine u zatvoru, policajci ih mučili, falsifikovali i sakrivali dokaze---LINK, a sudija John Donaldson---LINK koji je izrazio žaljenje što ih nije mogao osuditi na smrt (nego samo na doživotnu) kasnije postao treći po moći sudija u državi. Za policajce sud ustanovio da nisu krivi a za sudiju se to pitanje nije ni postavljalo...
jinks jinks 05:27 11.06.2015

...

Šta Magna Cartu, kao i neke druge povelje i dokumenata koji su se pojavljivali u različitim istorijskim epohama, sličnog značaja sa stanovišta ustanovljavanja pojma slobode, čini time što jesu. Koji to suštinski princip čini baš njih toliko bitnim sa pomenutog stanovišta.

Možda delom i taj da ni jedan čovek, ma ko bio i ma kakvog porekla, ili bio delom ma kakve interesne grupe, nema isključivo pravo na istinu, ne veće od drugih.

p.s.

Eto, uzeli ste socijalističko vreme kao nešto što bi delom moglo da bude izvor i nečega što je u izvesnoj meri u suprotnosti sa principima MC. A možda delom upravo i zato što je u tim vremenima i postojala uža ili šira ideološko-interesna grupa ljudi koja jeste imala posebno pravo na istinu ... u svakom slučaju, po svoj prilici veće pravo od drugih. Dobro, kod nas možda za nijansu drugačije nego na nekim drugim mestima.

Doduše, izgleda da ni kapitalizam nije imun na takve stvari. Uzmite različite primere ... evo novijih - mnogi neoliberalni jastrebovi koji se predstavljaju kao lučonoše istine o svemu, posebno o stvarima za koje uopšte i nisu obrazovani. Pa nadalje ...
anonymous anonymous 06:15 11.06.2015

Lotta Continua - Борьба продолжается


Борба се наставља ... !

ni nakon osam vekova borbe za slobodu, bitka nije konačno dobijena.



...za slobodu i pravnu državu nužno (је) boriti se i biti spreman na podnošenje žrtve.

Jednom dok traje njihovo osvajanje, i nebrojeno puta nakon toga, dok traje njihova odbrana.

tasadebeli tasadebeli 07:20 11.06.2015

Жа длаку, шинко!

Знате ли ви, браћо и сестре, да сам ја јуче 20 минута пре експлозије на Бановом брду прошао туда. Вероватно баш поред тог паркираног теренца...







Реците ви мени, господо судије, шта ћемо ми да радимо са тим тлачитељима људских права и слобода?

Лако ћемо ми за устав...
bocvena bocvena 07:38 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

ne mogu o temi, pristrasna sam. sudija majić (hihihi, kako to gordo zvuči) mi je drug iz razreda iz srednje škole:) pozz, boba
antioksidant antioksidant 07:41 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

sudija majić (hihihi, kako to gordo zvuči) mi je drug iz razreda iz srednje škole:)

i tad je baronski izgledao?
bocvena bocvena 07:46 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

tad je imao svoj bend i svirao na gitarijadi u zaječaru. fin mladić, pametan, vaspitan, jedino je baronisao profesore :)
jinks jinks 08:00 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

ne mogu o temi, pristrasna sam. sudija majić (hihihi, kako to gordo zvuči) mi je drug iz razreda iz srednje škole:) pozz, boba

Je l' to možda Majićkin brat :)
antioksidant antioksidant 08:08 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

fin mladić, pametan, vaspitan,

plemstvo
bocvena bocvena 08:23 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

isto koliko si ti glembaj, a ja barunica kasteli:)

slabo pratim tu pravničku scenu, ali većina ortaka iz srednje su u tom poslu. i svi obično hvale njegove blogove. koliko sam shvatila njegovi stavovi nisu mejnstrim.
antioksidant antioksidant 08:34 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

bocvena
isto koliko si ti glembaj, a ja barunica kasteli:)

slabo pratim tu pravničku scenu, ali većina ortaka iz srednje su u tom poslu. i svi obično hvale njegove blogove. koliko sam shvatila njegovi stavovi nisu mejnstrim.

ма шалим се бре :) само коментаришем самокрунисање (то је бонапарти можда и приличило али не иде то баш сваком). некако мије први доказ неплемства говорити о својој плавој крви али није то ни битно. шта год тебе изведе пред тастатуру испунило је своју сврху <3
bocvena bocvena 08:39 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

kiss

(ma šta 'fali da se proglasim za barunicu kasteli, bar u virtuelnom svetu, kad sam smaračica u RL - Barunica Kasteli – Ignjatova druga supruga. Ima četrdeset pet godina. Nemoralna je i bestidna. Udala se samo zbog novca. Imala je ljubavne afere sa mnogo muškaraca. Njena nemarnost izazvala je nekoliko smrti. Kada je Ignjat umro, nije joj bilo tesko zbog smrti svog muža, nego zbog ekonomske propasti firme i gubitka novca i kapitala....'fali mi još samo grafikon:)
antioksidant antioksidant 08:45 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

Barunica Kasteli ... Nemoralna je i bestidna

обожавам баруницу кастели. о б о ж а в а м
bocvena bocvena 08:50 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

verujem , ali sad je reč o pubi glembaju - advokat, pravni savetnik firme Glembaj. Ima dvadeset osam godina. Pametan i obrazovan čovek.
(daj da ne trolujemo više:)
anonymous anonymous 08:57 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

Barunica Kasteli


Nemoralna je i bestidna


Imala je ljubavne afere sa mnogo muškaraca


(daj da ne trolujemo više:)



Sad ste se setili.... kad je pao sex .....
bocvena bocvena 09:07 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

a ti zapalio cigaru posle:)))

sad vidim na majićevom blogu da je bio aktivan po pitanju dražine rehabilitacije. zanimljiva mi je pojava njegove profanke u komentarima. neviđena kultura u komunikaciji. vidi se da nisu ozbiljni blogeri:)
antioksidant antioksidant 09:26 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

ali sad je reč o pubi glembaju .... Ima dvadeset osam godina.....


odlicno mesto da nastavim kampanju

"20 је број који ме описује
20 година вишка
и 20 килограма
...исто вишка"
urbana_gerila urbana_gerila 09:34 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

bocvena
slabo pratim tu pravničku scenu, ali većina ortaka iz srednje su u tom poslu. i svi obično hvale njegove blogove. koliko sam shvatila njegovi stavovi nisu mejnstrim


to što nečiji stavovi nisu mejnstrim - ne određuje njihov kvalitativni smisao i značaj, iako ja ne uviđam ni bilo šta alternativno u ovom pismu o namerama.
bocvena bocvena 09:43 11.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

svakako da ne određuje kvalitativni smisao, samo uložen trud u dodatno promišljanje.
hajkula1 hajkula1 11:14 12.06.2015

Re: Жа длаку, шинко!

tasadebeli
Знате ли ви, браћо и сестре, да сам ја јуче 20 минута пре експлозије на Бановом брду прошао туда. Вероватно баш поред тог паркираног теренца...



Реците ви мени, господо судије, шта ћемо ми да радимо са тим тлачитељима људских права и слобода?

Лако ћемо ми за устав...



http://www.koreni.rs/da-se-zabrani-parkiranje-ispred-skupstine/#.VXqGU6dEJQw.facebook



Da se zabrani parkiranje ispred Skupštine


...Poslanici Nove stranke Zoran Živković i Vladimir Pavićević uputili su danas Odboru za administrativno-budžetska i mandatno-imunitetska pitanja Predlog za izmenu Odluke o unutrašnjem redu u zgradi Narodne skupštine, kojim se predlaže da se umesto propisane zabrane javnih skupova ispred parlamenta propiše zabrana parkiranja...








skyspoter skyspoter 10:12 11.06.2015

Happy Birthday

Spomenik Magna Karti u Runnymede in Surrey...Perfektna geometrija.



petronijevic001 petronijevic001 15:51 13.06.2015

Re:

Velika povelja iz 1215 godine nema nikakve veze sa Srbijom, našim pravosudnim sistemom, predstojećom izmenom ustava, sudijama Apelacionog suda itd.Sudija Majić se dobro izlupetao povezujući ono što nema nikakve veze.
Sudije nisu nikakvo "plemstvo" i "baroni", neverovatno je da neko ko je sudija može pisati ovakve gluposti.Magna carta libertatum i mnogi istorijski pravni akti propisuju da će pojedincima suditi porota sastavljena od članova koji će biti ravni po statusu okrivljenom.To znači da će plemićima suditi porota sastavljena od plemstva a ne da su sudije neko plemstvo.Tada sudije i sudstvo nisu ni postojali kao posebna grana vlasti.





freehand freehand 15:35 13.06.2015

Inače

... šteta je što sa dobrog uvodnog teksta i stanja pravosuđa, i odnosa pravosuđa i vlasti u Srbiji odosmo u šreh.
Ja mislim da je i ona škrbava i falična reforma kakvu je prethodna vlast (vlada) započela bila jedina prava šansa da se nešto na tom polju promeni i učini. I nisam bez razloga pomenuo stotine sudija koje su potrčale u SNS ostavši bez funkcija. To upravo pokazuje i odnos o kome govorimo i mentalno stanje tih tupamarosa, nedostojnih bilo kakve a naročito sudijske funkcije. Kad se ta bagra rastera, a tu ima svačega - možda bude moguće da se nešto započne.
petronijevic001 petronijevic001 16:58 13.06.2015

Re: Inače

Неоправдано је све неизабране судије 2009 године назвати багром.Део њих свакако је оправдано остао без посла, али се то не може генерализовати.То је признао и доносилац одлуке о њиховом неизбору-Високи савет судства који је у поступку преиспитивања својих одлука део неизабраних судија вратио на посао(пре одлука Уставног суда о враћању свих).


Проблем са сваком реформом правосуђа, избором, неизбором судија и оценом њиховог рада је у објективној немогућности да се то реално процени.

Да би се реално проценио рад било којег судије, проценитељ би морао да се детаљно упозна са значајним бројем предмета које је тај судија радио.Није довољно само бацити поглед, него се потребо упознати се са предметом у оној мери која је довољна за пресуђење, да би се проценило да ли је одлука правилна, правична и оправдана и да ли је читав поступак ваљано вођен.

То је немогуће, јер би проценитељ морао да ради исто онолико колико и судија чији рад процењује, што би значило да би реална процена рада 1 судије трајала врло дуго.Врло је тешко наћи проценитеља који зна тај посао довољно добро да би то урадио како треба.

Улогу оцењивача врше другостепени судови али се поставља питање како проценити рад другостепених судија, а врло често највећи проблеми нису у првостепеним него у вишим инстанцама.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana