Ljubav| Porodica| Život

Ne, ne moram

natasavb RSS / 26.06.2015. u 23:25
„Moraš biti jaka.“
„Ti si hrabra.“
Ne, ne moram.
I ne, nisam. 
Nisam ni jaka, ni hrabra, a često sam usamljenja, umorna, uplašena i zabrinuta zbog onog što dolazi.
Samo živim ovaj život najbolje što umem.
 
Kada imaš bebu, i kad misliš da više ne možeš da je uspavljuješ ili menjaš pelene, ona počne da spava sama, a pelene zameni za nošu.
Kada misliš da ne možeš više da hodaš savijene kičme, jer dete uči da hoda, ono prohoda samo.
Kada misliš da više ne možeš da sediš u praku ispred zgrade dok se igra, ono dovoljno poraste da u taj park ide sa drugarima.
Kada misliš da ti je preko glave organizacije ko će da ga čuva dok si na poslu, pozorištu, kafi sa drugaricom, večeri sa prijateljima, ono poraste toliko da jedva čeka te dragocene trenutke slobode kad ti vidi leđa.
Kada imaš dete sa autizmom, u većin  tih faza, za koje misliš da ih nisi mogao izdržati još ni mesec duže sa onim drugim detetom, ostaješ celi život.
U međuvremenu stalno rizikuješ gubitak braka, posla, profesije, interesovanja, prijatelja i odnosa koji se ne uklapaju u taj čudan, nepredvidiv, a ponekad i neprijatan način života, jer nije uvek zabavno biti sa nama. Nekad je nenaviknutim na neke situacije i neprijatno.
Pokušavaš da nadoknadiš društvo vršnjaka. Smišljaš način da mu život učiniš što lepšim. Plaćaš neke ljude da ti pomognu u tome, ne samo što ne možeš sam, već što shvataš da mu treba još neko u životu osim tebe.
Umoriš se od objašnjavanja da negde nisi došao ili se zadržao dovoljno dugo zato što je nemoguće tvom autističnom detetu objasniti neke socijalne norme i konvencije. 
Umoriš se od napominjanja da imaš dete sa autizmom i da se tvoj život umnogome razlikuje od njihovog, a da to nisu one uobičajene, individulane razlike, normalne među ljudima.
Umoriš se i povučeš, a onda postaneš u očima drugih čudak koji živi mimo sveta.
Ili heroj, po potrebi.
Ne, nisam ni jedno, ni drugo. Samo živim ovaj život onako kako umem, a nekad ne umem da budem ni dovoljno jaka, ni hrabra, ni da slušam o tome kako jesam ili moram biti takva.

P.S.  Ima ovaj život i lepih trenutaka. Juče ga je sestra vodila da gledaju balet i posle pola sata mi je stigla od nje poruka sledećeg sadržaja:
Ee, odusevljen je. Sve vreme se smeje i sve tapše onda kad treba i ne prica. Baš, al’ baš mu se svidja.
P.P.S. Kad imaš dete sa autizmom onda ono drugo učiš da bude što samostalnije, jer znaš šta ga čeka kad tebe ne bude, ali to je priča za neki drugi dan, onaj kada imam dovoljno snage da sebi kažem „Moraš biti hrabra.“
 
 
KO.jpg 
 
 
 
 
 

Tagovi



Komentari (55)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:00 27.06.2015

i onda

Ne, nisam ni jedno, ni drugo. Samo živim ovaj život onako kako umem, a nekad ne umem da budem ni dovoljno jaka, ni hrabra, ni da slušam o tome kako jesam ili moram biti takva.


Nataša
Ovaj njegov zagrljaj, sve govori.
natasavb natasavb 10:42 27.06.2015

Re: i onda

Hvala, Ksenija.

Znaš, možda će zvučati previše subjektivno ili pretenciozno, ali mislim da je Bojana izrasla u jednu mladu, snažnu osobu, sa daleko više empatije i odgovornosti nego većina njenih vršnjaka.
Ona sama inicira te njihove izlaske, bilo da voze rolere, idu u šetnju po Kališu ili sa njenim drugaricama u kafić, a sa Aleksom je uvek nepredvidivo. Nikad ne znaš šta može da ga uznemiri ili jednostavno mu se ne svidi i zahteva da ide kući. Ona, svesna svega toga, ne odustaje od tih njihovih druženja i ja joj se stvarno divim zbog toga.
mirelarado mirelarado 00:05 27.06.2015

Право

Наравно да имаш право на стрепњу, страх и умор. Можда ти не изгледа тако, али у твојој свести о томе крије се и клица изласка из таквог, пролазног осећања. Другачије и не може бити, с двоје златне деце коју имаш.

И Тенеси Вилијамс би се сложио са мном:

"“I suppose I have found it easier to identify with the characters who verge upon hysteria, who were frightened of life, who were desperate to reach out to another person. But these seemingly fragile people are the strong people really.”
― Tennessee Williams
natasavb natasavb 10:54 27.06.2015

Re: Право

But these seemingly fragile people are the strong people really.”


Biće da je u pravu, nego na jedan način gledamo druge, a na drugi sebe. A i očekivanja nisu ista. :)
Skoro sam negde na netu, mislim na tviteru, okačila Everybody Hurts od R.E.M. i napisala:
Kažu da je ovo pesma uz koju najviše muškaraca plače. Drago mi je da postoji takva, a i muškarci koji su dovoljno jaki da plaču.
Eto, njima bezrezervno dozvoljavam i odobravam ono za šta sebe treba stalno da napominjem. :)

Mirela, .
ivana23 ivana23 00:13 27.06.2015

***

natasavb natasavb 11:03 27.06.2015

Re: ***

Ivana, .

[youtube]null[/youtube]

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:53 27.06.2015

Natalie

U međuvremenu stalno rizikuješ gubitak braka, posla, profesije, interesovanja, prijatelja i odnosa koji se ne uklapaju u taj čudan, nepredvidiv, a ponekad i neprijatan način života, jer nije uvek zabavno biti sa nama. Nekad je nenaviknutim na neke situacije i neprijatno.


oprosti bratu nemuštom, ali jebeš takav brak i prijatelje... ono što je meni dalo tih 5 godina rada s njima, danonoćno, i u dnevnim centrima i u noćnim uslovima (u Izraelu je jedna žena Premijera, Lea Rabin, imala slučaj u porodici, i onda je preko muža progurala sve kroz Parlament, dobila su udruženja roditelja znatna sredstva te su napravili moćno Društvo za decu s autizmom, i između ostalog su kupljene brojne vile u koje su smeštene institucije za dnevni i noćni rad), jeste snaga da budem roditelj, odnosno da uprkos nestalnim vremenima se usudim da uđem u roditeljstvo a ne da postanem deda-momak ogrezao u teškim egocentrizam. drugo što me je fasciniralo je to što nema foliranja s njima - ako je komad dobar, oni će mu pljeskati i radovati se, nema zamazanih emocija, prikrivanja, da komad bude dobar jer to od tebe očekuje folirantsko okruženje sve je odmah jasno i iskreno. to mi je davalo snagu, a radio sam s njima nekada i preko 200 sati nedeljno... s jedne strane taj bescilj nenapredovanja, a s druge bi bio taj jedan njihov pogled pun ljudskosti koji bi kao dlanom odnosio umor...

tako da, jebeš lažne prijatelje i lažne ljubavi, bolje i jedna ili dve prave ljubavi, nego stotine fejknih.




Nisam ni jaka, ni hrabra, a često sam usamljenja, umorna, uplašena i zabrinuta zbog onog što dolazi.


ma bre, i ovo ti je isto normalno osećanje, ljudsko... dušice, dušo, duška, lepa si k'o kruška... mislim, ne raka od kruške, mislim da, o-ovaj!

ps. jesi u kontaktu s onim mojim drugarom Zlajom, što živi u Mehiku i radi na doktoratu Muzika i rad s decom s autizmom? ne samo zato što je Sarajlija i prava raja od čoveka, čovek je enciklopedija u toj oblasti.
tetkino tetkino 08:26 27.06.2015

Re: Natalie



Toplo preporučujem film

Odlični glumci. Dobra režija. Iskren film i pošteno ispričan.

Film koji se pamti, iako ne nudi nikakva rešenja.
natasavb natasavb 10:44 27.06.2015

Re: Natalie

Toplo preporučujem film

Hvala za preporuku.
Posle odgledanog trejlera mislim da će sačekati neke malo opuštenije dane, ali sigurno ću ga pogledati.
natasavb natasavb 11:10 27.06.2015

Re: Natalie

tako da, jebeš lažne prijatelje i lažne ljubavi, bolje i jedna ili dve prave ljubavi, nego stotine fejknih.


Eh, što ne reče ranije, nego izljubih silne žabe.
Šalu na stranu, ne verujem da su toliko lažne, koliko su neki jednostavno i suviše opterećeni svojim problemima, drugi zbunjeni, ne znaju kako da se nose sa nekim situacijama, a onda umesto da pitaju, jednostavno se povuku, treći misle da sve počinje i završava se rečima, a dela ostavljaju, valjda, za neko drugo vreme i mesto...
I tako, život, jbg.




jesi u kontaktu s onim mojim drugarom Zlajom


Ne znam ko je Zlaja. Daj neki kontakt na PP.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:46 27.06.2015

Re: Natalie

Šalu na stranu, ne verujem da su toliko lažne, koliko su neki jednostavno i suviše opterećeni svojim problemima, drugi zbunjeni, ne znaju kako da se nose sa nekim situacijama, a onda umesto da pitaju, jednostavno se povuku, treći misle da sve počinje i završava se rečima, a dela ostavljaju, valjda, za neko drugo vreme i mesto...

tačno tako.
tu treba dodati i onaj osećaj nemoći i svakodnevnu svest o tome da je ovakvo življenje koje imaš rezultat kombinacije to dvoje ljudi - mnogi ne izdrže taj pritisak.(još ako se tome doda nikakva ili minimalna podrška sistema, situacija se dodatno komplikuje)

a ljudi oko vas se prosto izgube - možda im zbog bespomoćnosti, jer malo je toga što mogu da urade a da vam pomognu, bude neprijatno kada se svi spojite, a njihova deca guraju sama. možda se malo i plaše - jer im vi/mi budemo konstantna opomena na to koliko je život nepredvidiv i koliko se situacija može promeniti...a jako brzo.

mnogo kompleksna situacija da bi se obeležila samo onim:
tako da, jebeš lažne prijatelje i lažne ljubavi, bolje i jedna ili dve prave ljubavi, nego stotine fejknih.


malo gazi i na teren tvoje/biločije teme, a to je ono - šta posle i kako posle: odgledala jutros i poslednje epizode: the big C.

što se 'fejkin' bilo kojih tiče, to jeste dobar filter, veoma brz i delotvoran.
ponekad i mučan i bolan, doduše.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:56 27.06.2015

Re: Natalie

natasavb


Eh, što ne reče ranije, nego izljubih silne žabe.
Šalu na stranu, ne verujem da su toliko lažne, koliko su neki jednostavno i suviše opterećeni svojim problemima, drugi zbunjeni, ne znaju kako da se nose sa nekim situacijama, a onda umesto da pitaju, jednostavno se povuku, treći misle da sve počinje i završava se rečima, a dela ostavljaju, valjda, za neko drugo vreme i mesto...
I tako, život, jbg.




jesi u kontaktu s onim mojim drugarom Zlajom


Ne znam ko je Zlaja. Daj neki kontakt na PP.


ne znam kako je biti ljubljen iz perspektive žabe, jedino kao the beast ljubljen od the beauty. jebi ga, razumem te, šta ćeš pa kada ne živimo u beduinskoj kulturi pa da sme po više žena, a da su one Bogom obavezane da se slažu dobro između sebe i da budu dobre prijateljice i da se ispomažu štagod treba...
ps. napišem ti za zlajona čim jedared nadbdim anitu pa se ne skljokam s njom u devet u krevet.

snezana mihajlovic
Šalu na stranu, ne verujem da su toliko lažne,



a ljudi oko vas se prosto izgube - možda im zbog bespomoćnosti, jer malo je toga što mogu da urade a da vam pomognu, bude neprijatno kada se svi spojite, a njihova deca guraju sama. možda se malo i plaše - jer im vi/mi budemo konstantna opomena na to koliko je život nepredvidiv i koliko se situacija može promeniti...a jako brzo.


yo bre, snežo, ti kao da si išla u v beogradsku, tako si zakomplikovala. ili se voli snažno, beskompromisno i lavovski, ili ništa, nema tu sredine, samo ekstremno i radikalno!
natasavb natasavb 10:27 29.06.2015

Re: Natalie

snezana mihajlovic
što se 'fejkin' bilo kojih tiče, to jeste dobar filter, veoma brz i delotvoran.
ponekad i mučan i bolan, doduše.


O, ovo je tako tačno.

Na kraju nećemo pamtiti riječi naših neprijatelja, već šutnju naših prijatelja.
natasavb natasavb 10:39 29.06.2015

Re: Natalie

Srđan Fuchs
ili se voli snažno, beskompromisno i lavovski, ili ništa, nema tu sredine, samo ekstremno i radikalno!


Tako je, Srx! :)




Č. Bukovski
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:33 01.07.2015

Re: Natalie

чарлс у темељима мог постојања (анита гњави да јој дам бомбону без укуса чоколаде, лизабону, то је бомбона с укусом лизалице, филип: "да ли сам ја закрпа да мени нема?" )



sesili sesili 08:09 27.06.2015

Nataša...

Ima ovaj život i lepih trenutaka - napisala si. Eto, živi se za njih. Oni daju snagu posle svih ovih "ne moram". Mani je sin u petnaestoj godini oboleo od dijabetesa. Srušio mi se svet! Život se izokrenuo (mada to nije dobro poredjenje sa tvojom situacijom). Ali, nastala su ograničenja, život na sat, a lude godine, pa nema mnogo čega da se kupi...Mleka nije bilo u radnjama. Pa nema insulina. Pa odraste i ode drugarici na svadbu u drugi grad. Pred ručak udje u WC da primi insulin, a neko ga prijavi da se drogira. Pa u salu udje milicioner i izvede ga na ispitivanje...
Razumem te. Nemam šta da kažem, što ti već ne znaš. Sin ti je lep momak, voli ga samo.
natasavb natasavb 11:13 27.06.2015

Re: Nataša...

Razumem te.


I ja tebe.
milisav68 milisav68 09:32 27.06.2015

....

Samo živim ovaj život onako kako umem, a nekad ne umem da budem ni dovoljno jaka, ni hrabra, ni da slušam o tome kako jesam ili moram biti takva.

A nema ni potrebe....

Previše analize dovodi do paralize.

I nije usko vezano za porodične probleme takvog tipa, jer se mnogi ljudi previše opterećuju savremenim "normama i konvencijama" (i bez toga).
natasavb natasavb 11:11 27.06.2015

Re: ....

I nije usko vezano za porodične probleme takvog tipa, jer se mnogi ljudi previše opterećuju savremenim "normama i konvencijama" (i bez toga).





V. Šimborska
emsiemsi emsiemsi 09:33 27.06.2015

Само напред !

Нема назад !
Ти, и теби слични, припадате бољем слоју човечанства !
natasavb natasavb 11:22 27.06.2015

Re: Само напред !

Нема назад !

Gde, bre, nazad, jedva i jednom preživeh sve ovo.

Vreme je da nas zagrli neka večnost, srećnija i bolja.
Do tada, odoh sa sinom da obaram nove rekorde u vožnji bajsa.
Valjda ću i ovaj put da preteknem.:)


bocvena bocvena 13:17 27.06.2015

trenutak

1. tačno se sećam trenutka u kome mi je postalo kristalno jasno da ne postoji živ čovek na ovom svetu na koga mogu da se oslonim osim na samu sebe.

2. trenutak u kome sam prestala da očekujem tuđe razumevanje, odobravanje i pomoć.

3. trenutak u kome sam prestala da verujem da sve moram.

sva tri su bila bolna i oslobađajuća. posebno ovaj treći.

gordita gordita 13:47 27.06.2015

Re: trenutak

bocvena
1. tačno se sećam trenutka u kome mi je postalo kristalno jasno da ne postoji živ čovek na ovom svetu na koga mogu da se oslonim osim na samu sebe.

2. trenutak u kome sam prestala da očekujem tuđe razumevanje, odobravanje i pomoć.

3. trenutak u kome sam prestala da verujem da sve moram.

sva tri su bila bolna i oslobađajuća. posebno ovaj treći.





Jeste. Samo nekim ljudima je ta privilegija nedostupnija, ovo pod tačkom tri.

Nataša, Bojana je sjajna a Aleksa je porastao u lepog momka.
bocvena bocvena 14:11 27.06.2015

Re: trenutak

slažem se.

u svakoj životnoj situaciji postoji više putića. ovaj - rešiću ga, pa makar me ubilo...obično te ubije:) nekako ovi što usput nauče da opraštaju sebi nesigurnost, strah, kolebanja ili čak nedelanje - duže žive i traju ljudima.

svet se ne sruši jer oni nisu bili dovoljno dobri. i ide bez njih onako kako mora.
(još uvek vežbam da u ovo poverujem:)


docsumann docsumann 15:06 27.06.2015

Re: trenutak

u svakoj životnoj situaciji postoji više putića. ovaj - rešiću ga, pa makar me ubilo...obično te ubije:) nekako ovi što usput nauče da opraštaju sebi nesigurnost, strah, kolebanja ili čak nedelanje - duže žive i traju ljudima.



nije strašno zabiti glavu u pijesak, sem ako se ne radi o pjesku za mačju nuždu

zezama se samo. mnogo ste mi strašne (u najpozitivnijem smislu) i hrabre i pametne, pa rekoh da vas zabavim malo, ja koji nikad nije smogao hrabrosti da zasnuje porodicu, a možda mi se jednostavno nije zalomilčo.
da, možda je tako je najlakše, krivit sudbu kletu. ustvari, serem, ne krivim nikoga, nije meni loše.

volim vas

bocvena bocvena 19:05 27.06.2015

Re: trenutak

volimo i mi tebe.

ja sam obična, nataša je strašna:)))

(i ja se zahebavam, ali sad mi se javila posle tri sata u urgentnom jer je aleksa pao s bicikla i rasekao glavu i ruku. na svu sreću ništa zaista opasno, ali dovoljno da ti se srce zbrčka)

život bi morao da bude malo lakši. svima. ali danas za moju drugaricu.
emsiemsi emsiemsi 20:08 27.06.2015

Re: trenutak

bocvena
volimo i mi tebe.

ja sam obična, nataša je strašna:)))

(i ja se zahebavam, ali sad mi se javila posle tri sata u urgentnom jer je aleksa pao s bicikla i rasekao glavu i ruku. na svu sreću ništa zaista opasno, ali dovoljno da ti se srce zbrčka)

život bi morao da bude malo lakši. svima. ali danas za moju drugaricu.

У праву си !
Не би било лоше када би дистрибуција радости и тешкоћа била равномернија.

zilikaka zilikaka 20:27 27.06.2015

Re: trenutak

3. trenutak u kome sam prestala da verujem da sve moram.


Nasnce, može iz ovog koji dopunski čas?

Uporno padam na popravni.

u svakoj životnoj situaciji postoji više putića. ovaj - rešiću ga, pa makar me ubilo...obično te ubije:) nekako ovi što usput nauče da opraštaju sebi nesigurnost, strah, kolebanja ili čak nedelanje - duže žive i traju ljudima.

svet se ne sruši jer oni nisu bili dovoljno dobri. i ide bez njih onako kako mora.
(još uvek vežbam da u ovo poverujem:)


A i iz ovog isto.
Naročito ovo podvučeno. Tako nešto mi je i doktorka rekla prošle nedelje.
zilikaka zilikaka 20:31 27.06.2015

Re: trenutak

sad mi se javila posle tri sata u urgentnom jer je aleksa pao s bicikla i rasekao glavu i ruku. na svu sreću ništa zaista opasno, ali dovoljno da ti se srce zbrčka


Sva sreća nije strašno, i proći će, al njoj posebno želim da ima što manje tih dolivanja sa strane, koja efikasno dosole i smlave.
bocvena bocvena 21:01 27.06.2015

Re: trenutak

Nasnce, može iz ovog koji dopunski čas?

ma i ja sam tek na drugom nivou igrice:) zasad sam naučila da prepoznam trenutak u kome je svako drugi rekao ne, a od mene se očekuje da moram. ponekad se satirem, a ponekad prosto odšetam. sad još da naučim da me ne grize savest:)

kako ono narod kaže: žuti žutuju, rumeni putuju.
mariopan mariopan 19:25 28.06.2015

Re: trenutak

bocvena
Nasnce, može iz ovog koji dopunski čas?

ma i ja sam tek na drugom nivou igrice:) zasad sam naučila da prepoznam trenutak u kome je svako drugi rekao ne, a od mene se očekuje da moram. ponekad se satirem, a ponekad prosto odšetam. sad još da naučim da me ne grize savest:)

kako ono narod kaže: žuti žutuju, rumeni putuju.

E, deco, jel mogu i ja sa vama u školicu?

Nataša, za vas
natasavb natasavb 10:53 29.06.2015

Re: trenutak

zilikaka
sad mi se javila posle tri sata u urgentnom jer je aleksa pao s bicikla i rasekao glavu i ruku. na svu sreću ništa zaista opasno, ali dovoljno da ti se srce zbrčka


Sva sreća nije strašno, i proći će, al njoj posebno želim da ima što manje tih dolivanja sa strane, koja efikasno dosole i smlave.


Ovaj život izgleda baš odlučio da mi kad mislim da više ne mogu podneti ni jedan stres pokaže da ipak mogu.:)

Aleksa je dobro. Na glavi mu se napravilaila krastica, a ruke i noge smo svi gulili koliko hoćeš puta. Tako se raste. :) Dobro je da ništa nije polomio.

U Urgentnom smo se zadržali više od tri sata, jer je morao proći sve preglede, od UZ do skenera i ono tamo je zaista strašno.
Mi smo srećom na prijemnom naleteli na neku divnu sestru Jelenu (hvala joj još jednom do neba na razumevanju i pomoći), ali je inače tamo organizacija posla veoma loša i to je glavni razlog što ljudi onako bolesni i povređeni provedu sate u onom hodniku u kome ne može da se diše.


Inače, kod nas je kultura saobraćaja na užasno niskom nivou.
Pešaci apsolutno ne obraćaju pažnju na staze koje su označene i po njima se opušteno šetkaju, ne shvatajući da tako u opstnost dovode i svoj i tuđi život.
Aleksa je pao sa bicikla tako što mu je žena izletela na stazu dok je prolazio pored nje i bukvalno ga gurnula sa bicikla, pri čemu je on udario glavom od pločnik.
natasavb natasavb 10:58 29.06.2015

Re: trenutak

docsumann
nije strašno zabiti glavu u pijesak, sem ako se ne radi o pjesku za mačju nuždu



:))))))))







I mi tebe.
natasavb natasavb 11:09 29.06.2015

Re: trenutak

bocvena
(još uvek vežbam da u ovo poverujem:)


Vežbaćemo zajedno dok ne navežbamo, i to ovako. :)

OPOMENA

Kad ostarim nosiću haljinu boje purpura
I crveni šešir koji ne ide a i ne stoji mi,
trošiću penziju na piće, letnje rukavice i satenske cipele.
I pričati kako nemam para za hleb.
Kad se umorim sešću na ivičnjak,
sakupljaću reklamne uzorke po radnjama i pritiskati
alarmnu dugmad.
Vući štap uz gelendere
nadoknadjivaću propušteno u trezvenoj mladosti.
Izlaziću na kišu u kućnim papučama
Brati cveće po tudjim baštama
gomilaću pera, olovke i druge tričarije
I početi da pljujem.
A sad još moramo paziti da nam odeća ne pokisne
Plaćati na vreme kiriju i ne psovati po ulici
Pružati dobar primer deci
pozivati prijatelje na večeru i čitati novine.
A možda bi trebalo da se već pomalo pripremam
Da ljudi koji me znaju ne budu iznenadjeni
Kada odjednom ostarim i počnem u purpurno da se odevam.

Vislava Šimborska





Zili i Mariopan, poziv za vežbanje važi i za vas. :)

nurudin nurudin 18:06 27.06.2015

Мајка Храброст!

natasavb natasavb 11:18 29.06.2015

Re: Мајка Храброст!

Nisam, bre, samo obična mama malo neobičnog deteta. :)

wilma68 wilma68 21:30 27.06.2015

Već jesi...itekako!

Nisam ni jaka, ni hrabra, a često sam usamljenja, umorna, uplašena i zabrinuta zbog onog što dolazi.
Samo živim ovaj život najbolje što umem.


Razumem.Osećam.Isto.
natasavb natasavb 11:25 29.06.2015

Re: Već jesi...itekako!

wilma68
Razumem.Osećam.Isto.


sneza.lazarevic
Primećujem da me ovakve i slične poruke u poslednje vreme veoma pogađaju.


Znam.
Dvoumila sam se da li da objavim ovaj blog, a onda odlučila da to uradim zbog onih koji se osećaju kao ja.
Nekad je lakše i samo od saznanja da nisi sam.

P.S.
Kada sa nekim podelite tugu ona postaje upola manja.
Kada podelite sreću ona se bar za duplo uveća.
Imati sa kim deliti - u tome je lepota života.
wilma68 wilma68 22:20 30.06.2015

Re: Već jesi...itekako!


...pa se tako, ponekad, zamotam u sebe ( sinoć )...pa se posle nekako odmotam ( danas )...do prve prilike...

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:09 28.06.2015

Hrabrost je nepotreban luksuz

Procitala sam juce tvoj tekst, natasa, i razmisljala o njemu dugo.

Nijedna i nicija hrabrost ne bi istrajala.
Ovo sto ti imas, i brojni drugi roditelji, je duznost dovedena do svog maksimuma. Hrabrost pred licem duznosti je uglavnom diletant.

U svakoj zivotnoj transakciji nesto se dobije i nesto izgubi.
Konvencije su dobre odrednice, ili okovi. Ali realnost je da porodica ima svakakvih, i ne samo danas. Da vasa porodica ne staje u obicne kalupe nije pitanje izbora, ni konvencija.
Stvoriti dobru porodicu je lavovski posao, i uvek strategija prilagodjavanja, i sebe okolnostima i ocekivanjima, i njih sebi.
Da postoje limiti onome sto se moze uciniti je jedna od ozbiljnih tacaka sazrevanja osobe. I uglavnom dolazi sa glasnim lomovima. Nista ne pripremi za tako nesto.

Po ovome sto sam videla o tebi, tvojoj cerki, Aleksi... vi ste jedna junacka druzina, a cool tribe, totalno.
Ne znam sta vam sledeci dan donosi, ali on ce sigurno doci, i vi cete sigurno probati da od njega ucnite najbolje sto mozete, to znam.

Lep pozdrav,
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 18:43 28.06.2015

Re: Hrabrost je nepotreban luksuz

Evo, i ja se prijavljujem da sam pročitala tekst čim je objavljen i od tada razmišljam o njemu.
Pođem da nešto napišem, pa se vratim jer ne znam šta bih.


„Moraš biti jaka.“
„Ti si hrabra.“


Primećujem da me ovakve i slične poruke u poslednje vreme veoma pogađaju.
Šta to uopšte znači? Zašto neko ima potrebu da tako nešto kaže?

Ali me podjednako nervira i kad krenu da dele savete. Čoveče, ko ti je tražio savet, i otkud uopšte ideja da možeš da pretpostaviš kako izgleda moj život, i šta je dobro za mene.
Pa tako čujem:

- Ti i muž morate da nađete vremena da se posvetite jedno drugom, idite negde sami bez dece.
- Ma nije moguće. Kako se toga nisam setila? Nego, hoćeš možda ti da ostaneš sa decom?
- A pa ne, evo ja mogu da ti uzmem Mariju.
- Dobro, a šta ću sa Stefanom?
- ???


Ili:

- Morate da povedete računa da ne zapostavite mlađe dete.

Kako neko uopšte sme ovako nešto da kaže ukoliko i ne poznaje moju decu niti ima pojma šta ja radim i kako se odnosim prema njima? Što se ne zabrine da slučajno ne zapostavim ovo koje ima teškoće?

Ili:

- Vi ste heroji! Ja to ne bih nikad mogao/mogla!

Svašta - otkud sad još i heroji? I kako znaš da ne bi mogao? Šta bi uradio majke ti?

I tako ...

Znam ja da to ljudi govore iz najbolje namere, ali, nemojte molim vas! jer...


Samo živim ovaj život najbolje što umem.
natasavb natasavb 11:48 29.06.2015

Re: Hrabrost je nepotreban luksuz

Ivana Knezevic
Ne znam sta vam sledeci dan donosi, ali on ce sigurno doci, i vi cete sigurno probati da od njega ucnite najbolje sto mozete, to znam.

Lep pozdrav,


Hvala na ovim lepim rečima, Ivana.:)
Ti često veoma lepo iskažeš ono o čemu ja razmišljam. Ne mislim samo na ovaj komentar, već inače na tvoje tekstove i komentare.






"Godina smrti Rikarda Reiša", Ž. Saramago
Kazezoze Kazezoze 18:32 28.06.2015

...

Ima ovaj život i lepih trenutaka. Juče ga je sestra vodila da gledaju balet i posle pola sata mi je stigla od nje poruka sledećeg sadržaja:
Ee, odusevljen je. Sve vreme se smeje i sve tapše onda kad treba i ne prica. Baš, al’ baš mu se svidja.


Mislim da mi je jasna ovakva Aleksova reakcija na balet.

Ja, ti, Brajović ili Jasna Ž. prilikom posmatranja ili slušanja neke umetnosti, u ovom slučaju baleta, vodimo se percepcijom već viđenog, bilo na Tv-u ili uživo, i na osnovu toga pravimo poređenje sa trenutnim umetničkim delom i u sebi tako pravimo ocenu kvaliteta tog dela (sviđanje ili nesviđanje).

Kod Aleksa je potpuno drugačija situacija. On zbog autizma ima umanjen ili je potpuno isključen taj doživljaj percepcije već viđenog, tako da on sliku predstave prima neposredno, potpuno novu i neiskrivljenu, i tako je doživljava. Te nove slike i utisci padaju na njegov emocionalni centar i on ih oseća u potpunosti. Njegova slika je pri tom mnogo jasnija od moje ili tvoje slike jer je pošteđena percepcije već viđenog.
Pošto je umetnički doživljaj u pitanju on ne izaziva nikakve negativne emocije i zbog toga je Aleks i oduševljen.

Mislim da bi ga što češće trebalo izlagati raznim umetničkim manifestacijama jer to na njega deluje pozitivno. Najbolje je ako i sam učestvuje u kreiranju neke umetnosti, jer poznato je da su autistične osobe veoma kreativne.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:22 29.06.2015

Re: ...

Svi roditelji su heroji, roditelji dece kojoj treba više su - narodni heroji.
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:12 29.06.2015

Re: ...

Ma, međunarodni heroji!

Nataša, s pravom je najkorišćeniji emotikon za ovaj tekst
natasavb natasavb 11:59 29.06.2015

Re: ...

Kazezoze
Mislim da bi ga što češće trebalo izlagati raznim umetničkim manifestacijama jer to na njega deluje pozitivno.


Trudimo se, ali nije uvek lako izvodljivo.
Nemaju ljudi baš previše razumevanja za, sada već veliko dete, koje bi naglas nešto da prokomenatriše ili počne da pevuši, što je donekle i razumljivo.

A što se tiče ostalog, potpuno se slažem.
Osobe sa autizmom prilaze svemu veoma otvorenog i srca i duše, bez potrebe da se nekom svide, bez neiskrenosti i lažnih reči.
Zato mislim da sam najlepši kompliment u životu dobila od jednog dečaka sa autizmom, zato što znam da je bio potpuno iskren i izgovoren bez namere da bude kompliment.
natasavb natasavb 12:04 29.06.2015

Re: ...

Jelica Greganović
Svi roditelji su heroji, roditelji dece kojoj treba više su - narodni heroji.

Milutin Milošević
Ma, međunarodni heroji!

Nataša, s pravom je najkorišćeniji emotikon za ovaj tekst



Danas se moja predstva o heroju podudara sa predstavom o "čoveku kakav bi on trebao da bude": heroj bi, dakle, bila osoba koja uspeva da se suoči sa nekom teškom situacijom, držeći se pritom određenih etičkih načela. Bio on ratnik ili pacifista, heroj je onaj ko uspe da postane ili ostane ljudsko biće u punom smislu te reči. Heroj je Čovek. (str. 269)

H. Prat, Želja da se bude beskoristan
predatortz predatortz 10:47 29.06.2015

Ne moraš

„Moraš biti jaka.“
„Ti si hrabra.“
Ne, ne moram.
I ne, nisam.


Ali jesi! Ko te zna, zna da je tako.
natasavb natasavb 11:51 29.06.2015

Re: Ne moraš

Ali jesi! Ko te zna, zna da je tako.



Mi se poznajemo?!
Ne obmanjuj pošten blogovski svet.


Čekam vas danas.
Pogotovo mog idola predatora najmlađeg. :))
predatortz predatortz 08:38 30.06.2015

Re: Ne moraš

Pogotovo mog idola predatora najmlađeg. :))


Samo da te informišem da smo ti idola jedva uterali u čamac za Adu. Džaba ubeđivanje da je kapetan iskusan, čamac metalni i solidno građen...

Njegov kontraargument je bio:

I Titanik je bio od metala!
natasavb natasavb 09:26 30.06.2015

Re: Ne moraš

I kako onda da mi ne bude idol?! :))))
cassiopeia cassiopeia 11:16 29.06.2015

...

Ja želim da te zagrlim.
natasavb natasavb 12:05 29.06.2015

Re: ...

cassiopeia
Ja želim da te zagrlim.

I ja tebe! :)

I da razmenimo bezglutenske recepte.
qqriq qqriq 20:38 30.06.2015

.

..
qqriq qqriq 20:52 30.06.2015

.

.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana