Muzika

oko blefa ukratko

antioksidant RSS / 29.06.2015. u 16:06

емоција је увек погрешан покретач у преговорима јер спречава да се у потпуности разуме позиција супротне стране. а ако се нешто жели променити, као што се преговорима жели променити оно што друга страна прихвата, онда је неопходно знати садашње стање. то је уопштени коментар на тренутну ситуацију у преговорима око грчког дуга (отплате, отписа,пролонгирања) а који у себи на неки начин укључује и судбину пројекта европске уније, европске монетарне уније, европске идеје... већина навијача је заслепљена димом бакљи и уопште не види супротну трибину нити је свесна да и друга трибина има неки (бар себи) легитиман приступ.

ципрас и екипа са екстремно мало карата које имају у рукама а са јако пуно обећања и очекивања играју прилично дуго и компликују ствар на неочекиване начине (што је одлично јер за сада бар одлажу крај партије у којој тренутно не добијају довољно). око чега се и ко ту све преговара јако је широко питање. грчка влада покушава да испуни део својих предизборних обећања о несмањењу плата и пензија (бар покушава и бар део), друга страна покушава да спречи да се формира преседан који поручује да у одређеном тренутку у одређеним условима дужник има равноправну позицију за столом као и поверилац. јер опште правило гласи: чија је лопта он је судија. а власник лопте је онај коме се дугује. оно што се сад покушава рећи власнику лопте је да ако растера све играче остаће сам на терену са својом лоптом и игре више неће бити.


једно од виђења свега свело би се на следеће: ситуација је у суштини напета јер је поверилац аматер. наиме, да грчка дугује виту корлеонеу проблема би било знатно мање јер вито зна и разуме да кад дужника нестане нестане и дуга. ммф заступа "политику штедње" и она на први корак звучи логично: ако неком дугујеш немој да трошиш ни на шта док дуг не вратиш. проблем је у чињеници да штедња превише лако изазива негативну спиралу тј штедња врло лако изазива рецесију. а рецесија је непотребна кад је потребан раст. наравно, нико не каже да потрошња сама по себи изазива одржив раст, да је тако ствари би биле превише лаке и једноставне.


али да се вратимо на почетак: грчка је у кризи. криза не значи да сада немаш ништа већ да сада имаш мање него што си имао раније. зато је грчкој тешко да преговара око несмањења пензија са словачком на пример.


ципрас је изабран у грчкој јер су гласачи желели промену. династије папандреу, караманлис и мицотакис су деценијама биле непромењиве и тражен је излаз. нудиле су се златна зора и сириза. срећом (лични сентимент) изабрана је сириза. обећања која су дата своде се на то да се неће наставити са бесмисленом политиком штедње јер штедња не решава проблем већ продубљује кризу. оно што је потребно за решавање проблема јесте и потпунија и смисленија борба против квази елите која не сноси терет кризе. дигресија - на сличном таласу је дошао и вучић - понудио је "обрачун" са "тајкунима и жутима" и у томе за сад популистички успева. мишковић и бивши режим су и даље криви за све а вучић, док баца прашину у очи гледалишту, може да настави да слепо следи у суштини једнострану па тиме и погрешну политику која до развоја неће довести.


и да сумирам на крају, ово нису преговори између дужника и поверилаца о отпису дуга (јер колико сам упућен ни поверилац нема намеру да одбије враћање дугова сем оних који у нелегално склопљени), ово су преговори између дужника и повериоца о томе да ли је и повериоцу у интересу да дужник остане жив.


а није ми чудно што овај поверилац то не разуме. људи су школовани да то не разумеју. јер сваки минут школовања већине њих који доносе одлуке на страни поверилаца био је у знаку максиме да неефикасни морају да напусте тржиште. проблем је изгледа што није посвећено довољно часова сагледавању људских судбина током те саморегулације.


јер те људске судбине криве математику. доле је дат линк на график који илуструје раскорак између планова и оног што се десило. у формулама се већ неколико пута лепо уклапало да ће се пад зауставити и да ће грчка привреда кренути у опоравак. у реалности је увек било другачије. неко би рекао да је у питању опет она стара дилема: кејнс или хајек?

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2015/06/Greek%20GDP%20vs%20forecasts_0.png

али сем ње ту се врти још неколико. ципрас је увео питање референдума. да ли грађани имају право бити укључени у процес доношења одлука? да ли су довољно информисани? мој став је: информисани или не боље грађани него бирократе који неће сносити последице своје послушности (шта год да се деси у србији вучић и његови неће пасти испод линије сиромаштва као што нису ни ови претходни). опет дигресија: приче о нападима на банкомате су делимично пренадуване али ипак постоје као илустрација страха од неизвесности. у том смислу ја чак више шанси дајем прихватању предлога тројке од стране грчких гласача.


наравно ту је и велико питање европске уније, тј европе. да ли је она заснована на чистом пословном интересу великих играча или негде тамо постоји и нека идеја заједништва?
за крај само кратка напомена: привредом се управља контрациклично само што постоје два проблема - 1) нико се не сети штедње кад привреда расте и 2) увек има злоупотреба инвестиционе потрошње у доба кризе.

 

 

 



Komentari (526)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

svarog svarog 23:43 01.07.2015

Re: aj ovde

možda - mešapizam


Sta ti je ovo? Valjda me nisi opsovao
bene_geserit bene_geserit 03:26 02.07.2015

Re: aj ovde

svarog
Bilo bi dobro organizovati na blogu frku komunjare vs libertarijanci.


Al bi bila frka, 100 na jednoga

Nego kako bi okarakterisao nekog ko zastupa slobodno tržište, privatizaciju, niske poreze, slobodnu trgovinu, niske carine, prava LGBT, manjina, rasa...recimo vernik je (da začinimo:), ali da ne treba država da plaća crkvu, smatra da je brak stvar supružnika a ne države, kao i njihova deca, a za abortus je. Protiv je državnih intervencija. Za jaku vojsku, a protiv intervencija u inostranstvu... Šizofrenik?

Pa ovde si delom opisao tipicnog libertarijanca u americkom smislu te reci.
Dodaj jos par stvari: minimalna drzava (samo policija, vojska, sudstvo) - koja i mora da bude takva uz niske poreze, "laissez-faire capitalism" i snazno privatno vlasnistvo, slobodno uzivanje droga, prostituciju, ili sta god covek zeli da radi sa sobom a ne na stetu drugoga, slobodna eksploatacija prirodnih resursa bez drzavnih ogranicenja, i to ti je to.
ivana23 ivana23 08:46 30.06.2015

***

princi princi 09:11 30.06.2015

Ееее, Грците, Грците

а лепо им је председник Милошевић ономад нудио савез и конфедерацију.
gedza.73 gedza.73 09:25 30.06.2015

Re: Ееее, Грците, Грците

а лепо им је председник Милошевић ономад нудио савез и конфедерацију.

Dosad bi preživeli bombardovanje, danas bi imali nekog superpremijera poput Vučića i za
'petnaest godina će da nam bude bolje'
princi princi 09:26 30.06.2015

Re: Ееее, Грците, Грците

Бог да их види! Поготову што би сваке друге недеље гледали туче навијача Звезде и Панатанеикоса.
qqriq qqriq 10:00 30.06.2015

Re: Ееее, Грците, Грците

а лепо им је председник Милошевић ономад нудио савез и конфедерацију.


Sad Mrka trijumfuje i gleda sliku.
princi princi 10:09 30.06.2015

Re: Ееее, Грците, Грците

Слоба на зиду, Ана у крилу.
mariopan mariopan 14:40 30.06.2015

Re: Ееее, Грците, Грците

princi
Бог да их види! Поготову што би сваке друге недеље гледали туче навијача Звезде и Панатанеикоса.

Добро, али бисмо онда имали море?
qqriq qqriq 19:34 30.06.2015

Re: Ееее, Грците, Грците

Слоба на зиду, Ана у крилу.


Ljubav i Strast
noboole noboole 11:10 30.06.2015

.

Odrzavanje referenduma je nepotreban korak. Siriza je dobila veliki legitimitet na izborima, legitimitet da cini drasticne poteze. Ovako Cipras rizikuje platformu na kojoj je izabran posto se Grci vec mrcvare nekoliko meseci, a igraci na suprotnoj strani imaju mogucnost da generisu histeruju i strah po medijima.

A, ako Cipras samo zeli da opere ruke, onda je bas p... .
omega68 omega68 13:54 30.06.2015

Митови

РАЗБИЈАЊЕ МИТОВА О "ЛЕЊИМ"ГРЦИМА
Поводом актуелне економске кризе акумулирали су се бројни митови, "лењи Грци" само су један у низу. Сви ти митови имају нешто заједничко - њихова сврха је становнике диљем Европе (и света) што конкретније удаљити од сагледавања стварног процеса који се управо одвија.
У тим настојањима експлотише се темељна људска потреба за разумевањем у комбинацији с модерним приступом "брзог разумевања". Данас, када економску кризу у већој или мањој мери осећају готово сви становници, намеће се потреба за схватањем, продирањем у срж проблема и елевацијом осећаја збуњености који је завладао.
Тада наступају једноставни, кратки и питки митови - као "адекватна објашњења" која би требала задовољити широке народне масе.
Што је "објашњење" краће и једноставније, брже се преноси - као некакав вирус, вирус који има фаталне последице за шире разумевање економске депресије у коју тоне европски континент.
Слобода говора је дивна ствар и на њу се ослањамо када желимо своје мисли пласирати у спољни свет, но одговорност за оно што говоримо такође би морала постојати.
Незнање није оправдање - бити саучесник у контаминацији целог друштва с неутемељеним митовима значи бити директно одговоран за трагичне последице у које понире криво информисано друштво.
Због распачавања отровних митова цели људски род је пропатио небројене неправде, сукобе и геноциде, у 20. столећу можда више него икад.Мит како "народи Африке нису способни управљати сами собом" довео је до бруталне колонизације. Мит о "недостатку демократије" довео је до злочиначке инвазије на државе као што су Југославија , Ирак, Афганистан и Либија. Мит о кривици целог једног народа довео је до нацистичког пакла и Холокауста у којем су страдали милиони недужних Јевреја и милион Срба у Јасеновцу.
Мит о "свеприсутном тероризму" од 2001. држи нас у оковима агресивно - болесне политике која би нас могла гурнути равно у бездан новог светског војног сукоба.
Сви ти митови, били мали или велики, били агресивни или суптилни, сви заједно творе болесни консензус на темељу којега широке народне масе допуштају, прогледавају или чак учествују у неправдама (прим.аут.многи Срби се, нажалост управо тако понашају) .
Мит о "лењим Грцима" можда је наштетио грчком народу више него иједна мера штедње или сурови притисак који долази од стране злогласног ММФ-а, Европске централне банке, Европске комисије и њених 'комуно-совјетских'комесара и т.д.
Распарчавањем таквог мита народу Грчке се ускраћује оно што им је у овим тренуцима од највеће могуће важности - солидарност, међународна и међунационална солидарност.
Већ сутра би "курири митова" могли осетити болну неправду на властитој кожи, али тада ће већ бити прекасно.
Кратки процес демистификације
Као и случајевима сваког другог неутемељеног мита, рушење истог никада није изведиво контра-реакцијом, већ искључиво контра-аргументима.
МИТ О ЛЕЊОСТИ
Као прво, размотримо детаљ везан уз утрошак радних сати по глави радника.
Опсежно истраживање центра OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) показује како грчки радник годишње ради 2,109 сати и налази се у самом врху лествице. Једина држава у којој радници раде више је Јужна Кореја (2,193 радних сати годишње).
За успоредбу, у Немачкој радник годишње ради само 1,419 сати, у Холандији свега 1,377.
Референца:http://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=LEVEL
МИТ О МАЊОЈ ПРОДУКТИВНОСТИ
Неко би могао покушати оспорити дате бројке доводећи у питање "продуктивност" и "ефикасност" утрошених радних сати.
Ипак, то већ спада у сиву зону национал-шовинизма, радник у грчком уреду може провести пола радног времена не радећи ништа, само сурфујући интернетом, но исто може бити и случај у Немачкој.
С друге стране, ако се вреднује продуктивност у односу колико 1 сат рада ствара конкретне монетарне вредности, онда је на тим листама готово цели век на првом месту држава Луксембург - због специфичности индустрије (банкарство, финансије и т.д.).
Продуктивност радника директно је везана уз саму инфраструктуру земље, врсту индустрије и политички утицај (као кључан елемент у снази извоза).
Детаљно истраживање о учинку радника и корелацији с доступном инфраструктуром представљено је на универзитету Стенфорд под насловом:
"Why Do Some Countries Produce So Much
More Output per Worker than Others?"
("Зашто неке државе производе толико више вредности по глави радника од других?"
- цео линк : http://www.stanford.edu/~chadj/pon400.pdf
МИТ О РАНОМ ОДЛАСКУ У ПЕНЗИЈУ
Време одласка у пензију такође је снажан мит који се покушава наметнути како би се грчки народ оптужио за главног кривца велике економске кризе.
Према подацима истраживачког центра Еуростат, Грци у просеку одлазе у пензију са 61,7 година, што је више него у Немачкој или Француској.
Цело истраживање :http://epp.eurostat.ec.europa.eu/…/K…/EN/KS-SF-07-097-EN.PDF
(напомена: Грчка се налази под ознаком "ЕЛ" - скраћеница за грчки назив "Хеленска Република", на грчком језику "Elliniki Dimokratia"
Према другим истраживањима (новијег датума), број година за одлазак у пензију још је и порастао. Како преноси Spiegel(немачки лист Шпигл), у просеку грчки радник данас одлази у пензију са 61,9 година, док је та бројка у Немачкој 61,8 година.
Извор: http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-68269-2.html
МИТ О ОГРОМНОМ ЈАВНОМ СЕКТОРУ
Надаље, често се говори о "огромном" јавном сектору у Грчкој, што није ништа друго него само још један мит.
Према истраживању центра International Labour Organisation (ILO), у државној служби у Грчкој ради 22.3% радне снаге. За успоредбу у Француској је та бројка 30%, у Xоландији 27%, у Шведској 34%.
У Британији 20% ради у јавном сектору, у Немачкој 14%.
Из тих бројки је јасно како Грчка спада испод просека.
Но, битно је напоменути како 300,000 радника у грчком јавном сектору ради на "привремени" уговор што значи да су ускраћени за бројне бенефиције и радничка права.
Детаљне информације о јавном сектору у Грчкој:
Публикација истраживачког центра McKinsey & Company: http://www.mckinsey.com/…/athens/GreeceExecutiveSummary_new/
pdfs/Executive_summary_English.pdf
Универзитет Oxford:
http://www.sant.ox.ac.uk/seesox/pdf/IordanoglouPatronageand
PublicEmployment.pdf
Компарације јавног сектора (OECD iLibrary)
http://www.oecd-ilibrary.org/…/d…/fulltext/4211011ec027.pdf…&
checksum=C895395B3A60AE2B8981BFB8B7D4347E
МИТ О НЕМАРНОСТИ И НЕДОСТАТКУ РЕГУЛАТИВА
Немачки лист Шпигл такође доноси неколико детаља који упућују да је прича о "лењим" Грцима ствар мита, а не стварности.
Тако се наводи како ПДВ у Грчкој износи 23%, у Немачкој 19%, а у Шпанији 18%.
Грчка је такође увела високе порезе на продају горива и цигарета, а уведен је и тзв. "порез на луксуз" који износи додатних 10% у случају куповине скупих аутомобила, јахти итд.
МИТ О СЛОБОДНИМ ДАНИМА И ГОДИШЊЕМ ОДМОРУ
Митовима итекако придоносе политичке структуре које имају директан интерес у демонизацији грчких радника. Тако је немачка канцеларка Ангела Меркел изјавила како су "народи јужне Еуропе више заинтересовани за одмор него за рад".
Још један мит - јер на темељу истраживања које је провео Еурофонд (Европска асоцијација за побољшање живота и радних услова) у просеку шпански и португалски радник годишње користи 22 дана одмора, грчки радник један дан више, али зато просечни немачки радник на одмору годишње проведе чак 30 дана.
(http://www.eurofound.europa.eu/)
МИТ О "ПОГРЕШНОМ НАЦИОНАЛНОМ КАРАКТЕРУ"
Још један ноторан пример блаћења грчких радника преноси британски колумнист Michael Burke за лист The Guardian (link: http://www.guardian.co.uk/…/greek-mythology-boris-johnson-d…).
У својој колумни преноси изјаву лондонског градоначелника, Бориса Џонсона, који је изјавио : "Кад би само Грци променили свој национални карактер и открили скандинавску веру у државу заједно с немачком амбицијом, катастрофа би се могла избећи".
Поводом те изјаве Мајкл Бурке је записао како лондонски градоначелник, на опрезан начин, понавља ксенофобичне митове против Грка чији је једини аргумент "тако се прича".
"Истина је потпуно другачија - грчки радници имају највећи пословни притисак од свих земаља Ев'Робске Уније - ко каже? Па сама Ев'Робска Унија", истиче Мајкл Бурке и прилаже повезницу на истраживачки центар евопске институције "Relationships Foundation": http://www.relationshipsfoundation.org/…/Cont…/Default.aspx…
По свим тачкама истраживања, грчки радници налазе се у далеко најгорем положају од свих земаља Ев'Робске Уније.
МИТ О КОРЕЛАЦИЈИ РАДА И БОГАТСТВА
Немачка је богатија од Грчке, али та чињеница нема никакве везе с количином уложеног рада. Државе нису богате зато што њихово становништво "много ради" - управо супротно, што је држава сиромашнија, становништво ради више.
Подизање такта рада не долази се до већег личног богатства, нити државног богатства.
Диљем света деца раде у фабрикама, рудницима (као примерице у Бангладешу), могло би се констатовати како такве популације раде највише - и то је истина, али раде највише зато јер су најсиромашнији.
Исто како богати појединци израбљују сиромашне, тако и богате државе израбљују сиромашне.
Што се тиче Немачке - како се становници Немачке више богате, сходно томе и мање раде, што је видљиво и из истраживања економског центра FRED (ФРЕД) (директан линк : http://research.stlouisfed.org/fred2/graph/?g=3W5)
Закључак
Горњи примери само су део основног истраживања које би требало провести за потпуну демистификацију мита о "лењим Грцима".
Но, већ и елементарни подаци - из којег махом стоје истраживачке институције саме ЕУ - јасно показују како су митови у потпуности неаргументовани, без конкретних доказа и сходно томе заслужују да се назову "митовима".
Митови примарно настају у горњем слоју политичке и финанцијске структуре која има директан интерес у разбијању грчке државне независности и присиљавања целокупног народа на финансијски колонијализам.
Мотиви у тим круговима су сасвим јасни и складно томе пласирају се путем челних људи као што је примерице Ангела Меркел (види горњи АМ цитат у тексту).
Ипак, пуно је занимљивија она доња разина, простор на самом дну социјалне хијерархије на којем се ови митови скупљају, умножавају и радикализују.
Прва скупина оперише по методама чистог "понављања" након што се митови почну пласирати од стране водећих медија, но постоји и скупина која оперише по чистим национал-идеолошким принципима.
У ту другу скупина спадају особе које имају потребу стати у одбрану сваког елемента немачке спољне политике, бранити исте, па чак и без адекватне аргументације.
У коначници - ситуација је сасвим јасна - грчка радничка популација не само да не живи "изнад просека" ЕУ-а, већ по многим чимбеницима налази се на самом дну, поготово кад је реч о радничким правима и количини притиска који сваки радник трпи.
Централни разлози због којих се настоје изврнути чињенице је стварање ширег консензуса међу становницима (нарочито радницима) земаља северне Еуропе.
Након својеврсне демонизације грчких радника, за претпоставити је како ће се исте методе применити и по питању италијанских, португалских и шпанских радника.
Без сумње како ћемо ускоро - чим се за то створи потреба - сличне митове имати прилику слушати и о народима бивше СФРЈ.
Управо због тога демистификација грчког мита данас је од велике важности, јер на темељу ње можемо конкретније сагледати и разумети сличне стратегије које ће се у сврху ломљења међународне радничке солидарности примењивати широм Европе.
*
Референце/извори:
Patronage and Public Employment in Greece
http://www.sant.ox.ac.uk/…/IordanoglouPatronageandPublicEmp…
World of Work Report 2011
http://www.ilo.org/…/engli…/bureau/inst/download/wow2011.pdf
Lazy Greeks, a neo-liberal cliché
http://www.presseurop.eu/…/1506361-lazy-greeks-neo-liberal-…
Greek mythology, by Boris Johnson
http://www.guardian.co.uk/…/greek-mythology-boris-johnson-d…
Which country has the highest percentage of public sector workers? Greece or Germany?
http://www.happensingreece.com/?tag=public-sector
Europe’s largest economic failure is not in Greece - but in the UK, Italy and Spain
http://www.irishleftreview.org/…/europes-largest-economic-…/
Greece: 10 Years Ahead
http://www.mckinsey.com/…/athens/GreeceExecutiveSummary_new/
pdfs/Executive_summary_English.pdf
Merkel's Clichés Debunked by Statistics
http://www.spiegel.de/internat…/europe/0,1518,763618,00.html
Vacation Policies in Europe and the USA
http://andrewhammel.typepad.com/…/2…/05/cepr_novacation.html
Work Pressures
http://www.relationshipsfoundation.org/…/Cont…/Default.aspx…
Eurofound - a tripartite EU agency
http://www.eurofound.europa.eu/
The transition of women and men from work to retirement
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/…/K…/EN/KS-SF-07-097-EN.PDF
Average annual hours actually worked per worker
http://stats.oecd.org/Index.aspx?DatasetCode=ANHRS
The Greeks Are Being Unfairly Maligned by Global Financiers: The Truth Is Very Different
http://www.alternet.org/story/152759/the_greeks_are_being_
unfairly_maligned_by_global_financiers%3A_the_truth_is_very_different/
Why Do Some Countries Produce So Much More Output per Worker than Others?
http://www.stanford.edu/~chadj/pon400.pdf
Anti-German sentiment rising in Greece
http://www.thelocal.de/national/20120211-40677.html
princi princi 13:57 30.06.2015

Izgleda da se dosta toga

qqriq qqriq 22:39 01.07.2015

Re: Izgleda da se dosta toga

Izgleda da se dosta toga
radi iza scene.


upravo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:59 30.06.2015

A u pauzi, za lektiru...

ivana23 ivana23 14:11 30.06.2015

***

angie01 angie01 14:39 30.06.2015

jebitese!

Данас Античка Грчка се сматра колевком Западне цивилизације и цивилизацијом са према већини процена најзначанијим доприносом у историји човечанства. Грчка цивилизација је дала одсудан допринос модерном свету у готово свим аспектима живота. Стари Грци се сматрају заслужним за открића у пољима филозофије, литературе, математике, физике, биологије, астрономије, архитектуре, историје као и за испостављање основних норми модерног друштва. Додатно Стари Грци су били заслужни за испостављање демократије и слободе говора. Утицај хеленске цивилизације је имао нарочит утицај у доба Ренесансе и Просветитељства. У модерно доба утицај хеленске цивилизације се изражава нарочито кроз културну струју Неокласицизма током 18. и 19. века, а науке које се баве изучавањем Античке Грчке се зову Класичне науке.

...i to u 8.veku pre nase ere,...dok su mmfovci i ostala bratija bili u zacetku divljih plemena koja su kasnije prosla kroz Vrata naroda da osvoje stari kontinent.

valjda postoji neko zaduzenje covecanstva u tom smislu.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:46 30.06.2015

Re: jebitese!

Анђо, до средине седамдесетих у Грчкој је владала војна хунта, а грчке демократске политичке династије управо су те које су Грчку увеле у проблем.

Мислим, аргумент ти је на нивоу -- Ми смо јели виљушком, док су они копали нос!
Видим да је и Штиглиц посегао за грчком демократском традицијом, да оснажи свој став. Једнако неутемељено.
angie01 angie01 14:56 30.06.2015

Re: jebitese!

Анђо, до средине седамдесетих у Грчкој је владала војна хунта, а грчке демократске политичке династије управо су те које су Грчку увеле у проблем.


znam Brajovicu,
i nije mi ideja da poturam argument sa zlatnom viljuskom, nego da postoji valjda neki drugi pristup od ovoga koji se stalno vrti i u kome se jedan ceo narod drzi u mislovci,...od silnih eksperata, ispade da je jedino resenje da ih uguse tim dugom.
gorran2 gorran2 14:57 30.06.2015

Re: jebitese!

Vojna hunta, "režim pukovnika", vladala je Grčkom od 21. aprila 1967. do Turske invazije Kipra jula 1974.
Jedan od blistavih uspeha njene kratkotrajne vladavine je gušenje pobune na Politehnici 1973.
To što ima ljudi koji smatraju ovaj period najsvetlijim u grčkoj istoriji, može poljuljati veru u ljudski rod.
Ali to svakako čini internet zanimljivim mestom.
svarog svarog 15:01 30.06.2015

Re: jebitese!

Стари Грци се сматрају заслужним за открића у пољима филозофије, литературе, математике, физике, биологије, астрономије, архитектуре, историје као и за испостављање основних норми модерног друштва. Додатно Стари Грци су били заслужни за испостављање демократије и слободе говора.


A novi Grci imaju giros i uzo
princi princi 15:03 30.06.2015

Re: jebitese!

gorran2
Vojna hunta, "režim pukovnika", vladala je Grčkom od 21. aprila 1967. do Turske invazije Kipra jula 1974.
Jedan od blistavih uspeha njene kratkotrajne vladavine je gušenje pobune na Politehnici 1973.
To što ima ljudi koji smatraju ovaj period najsvetlijim u grčkoj istoriji, može poljuljati veru u ljudski rod.
Ali to svakako čini internet zanimljivim mestom.

Очигледно да је и та војна хунта допринела успостављању тог дубоког неповерења између државе и грађана. Пада ми на памет да је то можда најгори аспект наслеђа ауторитарних режима и да баш то ствара ту атмосферу свеопштег грабежа која влада кад једном дође демократија. Јер, колико видимо, и Шпанија и Португалија имају сличне проблеме (не заборавимо да је Хитлер ипак изабран вољом немачког народа, :)).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:37 30.06.2015

Re: jebitese!

Ideja moje opaske jeste da se u raspravu ne poturaju šuplji argumenti. I nije važno ko to čini -- Štiglic ili neka Anđa ili Peđa -- jer su svi u raspravama ovog tipa predstavljeni onim što kažu, a ne titulom ili zvanjem. Takođe, da napomem kako nije pristojno baviti se nečijom ličnošću, u želji da se sagovornik ospori. A kako vidim -- čitavo jedno društvo to radi.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:53 30.06.2015

Re: jebitese!

baš kao što Štiglicova osnovna ideja nije bila pozivanje na antičku prošlost, već ono rečeno na kraju te rečenice:

...might grasp its destiny in its own hands.


i u sledećoj rečenici:


Greeks might gain the opportunity to shape a future that, though perhaps not as prosperous as the past, is far more hopeful than the unconscionable torture of the present.


pozivanje na "svetle demokratske tradicije" je samo "kićenje".
angie01 angie01 15:58 30.06.2015

Re: jebitese!

Ideja moje opaske jeste da se u raspravu ne poturaju šuplji argumenti. I nije važno ko to čini -- Štiglic ili neka Anđa ili Peđa -- jer su svi u raspravama ovog tipa predstavljeni onim što kažu, a ne titulom ili zvanjem.


auuuu, ubi me prejaka rec,.. izvini, ako opet imas neke dramske momente- ja nemam, meni je samo ovo mudrovanje oko profita, profita, profita,...odnosa jakih i slabih u klincu koji je uvek u korist ovih prvih, totlano skenjano,...nesto smo pogresili u razvoju kao vrsta.


Takođe, da napomem kako nije pristojno baviti se nečijom ličnošću, u želji da se sagovornik ospori. A kako vidim -- čitavo jedno društvo to radi.


apsolutno ne znam o cemu pricas, nisam citala ni komentare, sto se mene tice- samo sam emotivno reagovala na Grcku i Grke....sta cu, kad sam nezna.
urbana_gerila urbana_gerila 17:03 30.06.2015

Re: jebitese!

Predrag Brajovic
Takođe, da napomem kako nije pristojno baviti se nečijom ličnošću, u želji da se sagovornik ospori. A kako vidim -- čitavo jedno društvo to radi.


meni ovde nije baš najjasnije ko je degradiro:
ti, brajoviću, čije ideje više ne prati - "publika", ili sama ta publika, koja se sada svela na - "jedno društvo"?
angie01 angie01 17:26 30.06.2015

Re: jebitese!

A novi Grci imaju giros


bogami, menjam giros za,



uzo moze da ostane:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:13 30.06.2015

Re: jebitese!

angie01
apsolutno ne znam o cemu pricas, nisam citala ni komentare, sto se mene tice- samo sam emotivno reagovala na Grcku i Grke....sta cu, kad sam nezna.

ОК
Просто, та твоја емотивна реакција је тек емотивна реакција. У свету банака, плате, плаћања хране, стана, кредита -- њена вредност је, вероватно, никаква. Ја просто кажем да Штиглиц прича космички неутемељено о великој демократској традицији Грчке, јер она данас не постоји, осим ако оно што се догађало пре две и по хиљаде година не рачунамо у непрекинуту традицију? Мање више све грчке владе, особито оне од 2000. године, идеју демократије претварале су у коруптивну мочвару, како на нивоу политичке врхушке тако и међу народом. Јер, те 14. плате, бонуси, помоћи, лажне пензије -- то је био део колача за народ.

Утолико је смешно, у потпору једног става, потурати идеју "демократске традиције" грчког народа. Ма ко то радио. А мени је забавно да у у овим морима емоција повремено подсетим на чињенице.

angie01 angie01 18:45 30.06.2015

Re: jebitese!

да Штиглиц прича космички неутемељено о великој демократској традицији Грчке


pa vidi, nisam nista citala ni sta je on rekao o demokratskoj tradiciji Grcke- ako mi verujes-niti to sto sam nabrojala u njihove zasluge moze da se meri sa upotrebom zlatnih kasika u nasem slucaju- prosto je njihova zasluga u mnogim poljima nemerljiva za napredak i razvoj drustva na globalnom nivou.

bilo tebi smesno ili ne, glupo, sta god u podsmesljivom smislu, navijam za promene i neka druga resenja, jer kao sto vec rekoh, nesto smo se zahebali u pravcu kretanja.
gedza.73 gedza.73 19:36 30.06.2015

Re: jebitese!

Грчка цивилизација је дала одсудан допринос модерном свету у готово свим аспектима живота. Стари Грци се сматрају заслужним за открића у пољима филозофије, литературе, математике, физике, биологије, астрономије, архитектуре, историје као и за испостављање основних норми модерног друштва.

I Persijanci su nešto dali svetskoj istoriji pa ih ovrandali Amerikanci samo tako.


MacGregor was made director of the British Museum ... Holding his office during a period which has seen the Acropolis Museum constructed in Athens, he has consistently argued against returning the British Museum's sculptures from the Parthenon the "Elgin Marbles" to Greece. He has stated that it is the British Museum's duty to "preserve the universality of the marbles, and to protect them from being appropriated as a nationalistic political symbol" and that "there is no legal system in Europe that would challenge the [British Museum's] legal title" to the works.
princi princi 07:56 01.07.2015

Re: jebitese!

Sine, sreca Stiglicova (i Krugmanova) sto ne pisu po blogu, inace bi najebali. Oduzeli bi im Nobelove nagrade.
qqriq qqriq 08:00 01.07.2015

Re: jebitese!

Sine, sreca Stiglicova (i Krugmanova) sto ne pisu po blogu, inace bi najebali. Oduzeli bi im Nobelove nagrade.



emsiemsi emsiemsi 08:51 01.07.2015

Re: jebitese!

angie01
A novi Grci imaju giros


bogami, menjam giros za,



uzo moze da ostane:)

Шта је ово !?
Изгледа супер !

emsiemsi emsiemsi 08:53 01.07.2015

Re: jebitese!

princi
Sine, sreca Stiglicova (i Krugmanova) sto ne pisu po blogu, inace bi najebali. Oduzeli bi im Nobelove nagrade.

Брајовић је рекао да лупардају - шта више има да се прича !?
jkt2010 jkt2010 08:58 01.07.2015

Re: jebitese!

emsiemsi
angie01
A novi Grci imaju giros


bogami, menjam giros za,

uzo moze da ostane:)

Шта је ово !?
Изгледа супер !

Na slici je koncentrat za izazivanje srčanog & moždanog udara.
Uzo u ovoj kombinaciji služi da te udar manje boli.
princi princi 09:14 01.07.2015

Re: jebitese!

Ma, videli bi vi sta bi ja tek radio da me onaj baksuz Velington nije sjebao na Vaterlou, dadu li mu dadinu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:34 01.07.2015

Re: jebitese!

Ne postoje autoriteti zbog kojih nešto što je očigledno netačno i laž treba uvažiti kao tačno i istinu. To bi ukazivalo na služinčadsku pamet i karakter, kako onih koji to zagovaraju tako onih koji se tome priklanjaju.
angie01 angie01 09:59 01.07.2015

Re: jebitese!

Шта је ово !?
Изгледа супер !


zapeceni punjeni plavi patlidzan-lepota jedna:))



Na slici je koncentrat za izazivanje srčanog & moždanog udara.


skoro pa dijetalna ishrana,...uzo samo pre jela.
princi princi 10:17 01.07.2015

Re: jebitese!

Kad covek naleti na uporne Napoleone uvek se setim reci besmrtnog Jerry Seinfelda:

The less you know about a field, the better your odds. Dumb boldness is the best way to approach a new challenge.
jkt2010 jkt2010 11:47 01.07.2015

Re: jebitese!

NG
skoro pa dijetalna ishrana,...uzo samo pre jela.

Pa jes, skoro pa dijetalno. Samo da nema onolko topljenog sira...
I ako ne pitamo čime je punjeno.

Dijeta, al za gojenje.
angie01 angie01 11:54 01.07.2015

Re: jebitese!

Dijeta, al za gojenje.


sto si brate na kraj srca,...evo, izasla nova istrazivanja, gde su se oni koji su mesecima jeli sve bez masnoca, zdravo, ovo/ono, nagojili, dobili masnu jetru i slicno.

ja zastupam pravilo- jedi ono sto volis, sto je ukusno i cini ti zadovoljstvo, al ne preteruj- izbalansirano,...cvarke bez 'leba, rebarca sa salatom i tako.

...punjeno je svim bezobrazlucima, zato tako dobro i izgleda, a i prija.
G.Cross G.Cross 14:44 30.06.2015

It's not over..

It's not over..



…Until the Fat Lady sings (signs).

omega68 omega68 14:55 30.06.2015

Нови логор

, циљ „газда новца“ (тј. банкара светског калибра, пре свега главних акционара Система федералних резерви САД) представља – апсолутна власт. Прелазак на новчани систем који се заснива искључиво на безготовини значиће стварање светског концентрационог логора. Све операције са безготовином ће се наћи под електронском капом. Положај становника који имају рачуне за безготовински новац ће да одређује њихово понашање, чак и начин размишљања. Уколико код „грађана“ буде долазило до „одступања“ у понашању и мишљењу од норми које су направиле „газде“, рачун такве особе ће се једноставно блокирати, што ће за њу значити једноставно – смртну пресуду. Систем стоодстотне безготовине је банкарски концентрациони логор у коме ће људе на онај свет слати без стрељања и гасних комора.

Присетимо се догађаја од 11. септембра 2001. У суштини, он је представљао добро припремљену провокацију неопходну за објављивање „светског рата против тероризма“. Данас и слепац види да је „рат против тероризма“ само параван за оправдање политике Вашингтона, која је усмерена на дестабилизацију ситуације у различитим деловима света. Садашња кампања у корист стоодстотног безготовинског пословања новцем припада управо томе. Она је део глобалног пројекта „газда новца“ на изградњи банкарског концентрационог логора.

О систему банкарског концентрационог логора је још пре 100 година писао социјалиста Рудолф Гилфердинг. Будуће уређење назвао је „финансијским капитализмом“, „банкарским капитализмом“, „организованим капитализмом“. А сам Гилфердинг је такво уређење оцењивао позитивно јер је мислио да ће оно омогућити да се зауставе пороци традиционалног капитализма – ратови, кризе, револуције. Јер ће се, мислио је, банке од комерцијалних организација претварати у институције за „контролу и књиговодство“. Па шта, прелазак на стоодстотно безготовинско новчано функционисање стварно ће омогућити да се организују „ефикасна контрола и књиговодство“. У концентрационим логорима се без тога не може!
Тему коју је започео Рудолф Гилфердинг је у наше време наставио Џон Колеман у својој књизи Комитет 300, која је подигла велику буку. Он је мање оптимистичан од аустријског социјалисте из прошлог века. Колеман сматра да један од главних задатака „газда новца“ представља истребљење неколико милијарди „вишка“ људи на планети. Банкарски концентрациони логор може да буде идеално средство за решавање тог задатка.
P.S. Овај чланак је већ био написан када сам прочитао саопштење о планираном тајном саветовању на коме ће учествовати представници Европске централне банке, Федералног система резерви САД, централних швајцарских и данских банака. Вест је објавио економиста Мартин Армстронг, који је већ предсказао многе кризе, између осталог и технички банкрот Русије 1998. године, тако да се он сматра за добро информисаног стручњака [3]. Светске агенције новости у вези са тим догађајем чувају као потпуну тајну, а информацију о њој шире само блогери [4]. Саветовање ће бити посвећено само једном питању – потпуном заустављању готовинског новчаног промета и потпуном преласку на ванготовински електронски новац, који искључује сваку анонимност операција и пословања. Армстронг чак наводи неке детаље будућег саветовања: „Кенет Рогоф са Харвардског универзитета и главни економиста групе Citigroup Вилем Бујтер се код централних банака залажу за заштиту идеје о потпуној ликвидацији готовинског новца, како апсолутно ништа не би могло да се купи или прода без дозволе владе. Мартин Армстронг је ту идеју назвао као још један корак према ликвидацији последњих економских слобода и увођењу економског тоталитаризма.
ВАЛЕНТИН КАТАСОНОВ
svarog svarog 15:00 30.06.2015

Re: Нови логор

Uh sad kad jkt ovo vidi
jkt2010 jkt2010 07:39 01.07.2015

Re: Нови логор

svarog
Uh sad kad jkt ovo vidi


Систем стоодстотне безготовине је банкарски концентрациони логор у коме ће људе на онај свет слати без стрељања и гасних комора.

Glupost, naravno. Jer kako to JKT vidi, uz 100% elektronska plaćanja ide opadanje uloge banaka, a ne porast.

Pošto su elektronska, plaćanja uopšte ne moraju da idu preko bilo kojeg posrednika, jer se sve transakcije mogu da odvijaju u okviru centralnog registra (koji je javni (državni) servis).

Čak i kreditiranje ispada iz bankarskog monopola jer građani mogu sami da kreditiraju jedni druge - začetke već vidimo u kraudfandingu.

Itd.
mariopan mariopan 08:16 01.07.2015

Re: Нови логор

jkt2010
svarog
Uh sad kad jkt ovo vidi


Систем стоодстотне безготовине је банкарски концентрациони логор у коме ће људе на онај свет слати без стрељања и гасних комора.

Glupost, naravno. Jer kako to JKT vidi, uz 100% elektronska plaćanja ide opadanje uloge banaka, a ne porast.

Pošto su elektronska, plaćanja uopšte ne moraju da idu preko bilo kojeg posrednika, jer se sve transakcije mogu da odvijaju u okviru centralnog registra (koji je javni (državni) servis).

Čak i kreditiranje ispada iz bankarskog monopola jer građani mogu sami da kreditiraju jedni druge - začetke već vidimo u kraudfandingu.

Itd.


У овом тренутку уживо можеш да пратиш како се дави цела држава Грчка само једним потезом - затварањем банкомата.

Будућност може бити и оваква:

Ратови ће бити јефтинији, скоро бесплатни или непотребни, само затвориш банке и банкомате....или побрљаш податке пучанству на месец дана, таман да поцркају природним путем?
Елиминисање непожељних нација лакше, ослобађање планете од оних прекобројних на сплавовима плутајућим опет много лакше.....неки нови Хитлер само чека својих пет минута славе?

Како ти се чини тај сценарио?
Није немогуће?
Шта је све човечанство доживело пратећи идеје које су се упочетку чиниле као добре док их се нису дочепали они који човечанству не мисле ништа добро,....не знам...мене ужасава могућност такве конроле над животима људи.
jkt2010 jkt2010 08:49 01.07.2015

Re: Нови логор

mariopan
У овом тренутку уживо можеш да пратиш како се дави цела држава Грчка само једним потезом - затварањем банкомата.

Pa ne podižu sa bankomata elektronske evre, nego papirne. Eno im ih elektronski i dalje sede na računima - ali po bankama.

Da su na vreme prešli na elektronski novac, da evidentiranje ne rade banke nego (javni) registar, obični građani ne bi imali problem uopšte.
мене ужасава могућност такве конроле над животима људи.

A šta je ovo sada? Ovo na šta se ti žališ nema veze sa elektronskim novcem, nego sa novcem generalno.

Kako je internet doprineo slobodi govora tako će elektronski novac doprineti ekonomskoj slobodi.
mariopan mariopan 11:02 01.07.2015

Re: Нови логор

jkt2010
mariopan
У овом тренутку уживо можеш да пратиш како се дави цела држава Грчка само једним потезом - затварањем банкомата.

Pa ne podižu sa bankomata elektronske evre, nego papirne. Eno im ih elektronski i dalje sede na računima - ali po bankama.

Da su na vreme prešli na elektronski novac, da evidentiranje ne rade banke nego (javni) registar, obični građani ne bi imali problem uopšte.
мене ужасава могућност такве конроле над животима људи.

A šta je ovo sada? Ovo na šta se ti žališ nema veze sa elektronskim novcem, nego sa novcem generalno.

Kako je internet doprineo slobodi govora tako će elektronski novac doprineti ekonomskoj slobodi.

А ко седи тамо где ти то зовеш "јавно", опет неки људи? Кко управља тим интернетом? Неки људи? Правила одређују неки људи?
А људи су кварљива и поткупљива бића, њих се ја и бојим, не аутомата ни интернета.

И ниси у праву за Грчку, обустављене су и трансакције електронским путем што значи да си преко Е-банкинга можда добио плату али не можеш картицом да платиш храну, бензин да одеш на посао нити да дигнеш готовину па рецимо платиш карту за метро, бус....ништа не можеш.
Од пре три дана је све то обустављено.
Немам појма да ли су нешто од тога пустили, лимитирано, да народ може да подигне али пре три дана ништа од тога није могло.
jkt2010 jkt2010 12:03 01.07.2015

Re: Нови логор

mariopan

А ко седи тамо где ти то зовеш "јавно", опет неки људи? Кко управља тим интернетом? Неки људи? Правила одређују неки људи?

Normalno. Ljudi odrede pravila u skupštini, Agencija za društveno knjigovodstvo parametre ubaci u settings i ćao zdravo, odatle sve šljaka kako kompjuteri kažu. S tim što se u Ustav upišu granični parametri tako da niko ne može da ubaci svakakv shit i sjebe sistem. Nego mora da se bude unutar granica...

А људи су кварљива и поткупљива бића, њих се ја и бојим, не аутомата ни интернета.

Zato uvek imaš opciju da se povučeš u šumu i živiš u pećini.

И ниси у праву за Грчку, обустављене су и трансакције електронским путем што значи да си преко Е-банкинга можда добио плату али не можеш картицом да платиш храну, бензин да одеш на посао нити да дигнеш готовину па рецимо платиш карту за метро, бус....ништа не можеш.
Од пре три дана је све то обустављено.
Немам појма да ли су нешто од тога пустили, лимитирано, да народ може да подигне али пре три дана ништа од тога није могло.

Meni malo dosadilo da pričam kako ovaj sistem sa gotovinom ne valja i kako elektronskim novcem mogu ogromne promene da se naprave, na sve strane. I onda mi se odgovara da moj plan ne valja jer ovo sa gotovinom ne šljaka. To jest, pripisujete mane postojećeg sistema mom zamišljenom sistemu... Pa nemamo problem jer smo se reformisali kako kažem da treba, nego jer nismo.
inco inco 14:14 01.07.2015

Re: Нови логор

mariopan
А ко седи тамо где ти то зовеш "јавно", опет неки људи? Кко управља тим интернетом? Неки људи? Правила одређују неки људи?
А људи су кварљива и поткупљива бића, њих се ја и бојим, не аутомата ни интернета.


Jesu, al' kompjuteri nisu kvarljivi ako ubaciš dovoljno redundanse, a ni potkupljivi ako sistem napraviš propisno. Blockchain ledger je jedan od boljih načina kako distribuirati i decentralizovati transakcije na takav način da ih je nemoguće lažirati (matematički dokazano, doduše ne trenutna Bitcoin izvedba) i ne zavise od samo jedne ili par tačaka te ih je praktično nemoguće ukinuti. Istina, moguće je 'ugasiti' internet samo što i to postaje sve teže jer postoji satelitski net, Google X pravi one balone, a i sve više vitalnih sistema zavise od postojanja interneta pa će konsekventno biti sve teže i teže ugasiti 'signal'.

No... baš zbog toga teško da će ovakvi sistemi zaživeti bez neke ozbiljnije revolucije. Problem je što protokole, transakcije, kriptovalute i sav taj džez smišljaju matematičari, inženjeri i slična poštena inteligencija a svet vode političari, ekonomisti, pravnici i druga bulumenta. Pristup obe grupe je k'o dupe i oko. Čak i današnji nesavršeni i poluimplementirani ledger sistemi imaju nekoliko povelikih 'mana' iz ugla potonje grupe:

- Lasno se vidi da l' se novci izmišljaju. Ako ceo ledger bude u minusu to znači da je neko upumpao više 'novca' nego što ga ima. Taj neko se lako identifikuje i lako se može pratiti ceo trag nastanka disbalansa.

- Konsekventno, ili ceo ledger mora da se rebilduje (i prihvati od svih učesnika) tako da opet bude na nuli (skupa operacija koja bi blokirala platne bilanse na poduže vremena) ili da se lažne transakcije obrišu (a lažljivci najure iz sistema da ne bi to ponovili). Ako je sistem propisno izbaždaren da ne mogu da ga ljudi lako sjebu, ovo potonje bi se automatski dešavalo a to povlači da bismo morali da se otpišemo od ideje ekonomskog rasta (a i inflacije) tako omiljene međ' ekonomskim mađioničarima.

- U takvom sistemu su sve transakcije javne. Apsolutno sve. Od tvoje kupovine žvaka u trafici do državno-finansiranog terorizma. To ne znači i da javno moraju da budu dostupni identifikacioni podaci o vlasniku 'računa', samo brojevi računa i razmenjene brojke. A brzo se saznaju brojevi računa država, dovoljna je samo transakciona analiza da otkriješ velike igrače u sistemu, što povlači da političari, tajkuni i ostala stoka gube omiljenu igračku za mešetarenje.

- Ništa te ne sprečava da napraviš 50 različitih naloga i da vrtiš pare na njima bez da iko sazna ko je osoba iza tih brojeva računa (ako preduzmeš određene mere). Time se stvara situacija gde država ne zna kome i koliko da razreže porez, a šta da radi gore pomenuta stoka bez toga? Naravno, države mogu da veštački ograniči korišćenje sistema na samo jedan registrovani broj računa al' onda se vraćamo na postojeće stanje.

Obrni, okreni, čisto elektronski sistem poslovanja gde je sam sistem napravljen tako da je nezavistan od ljudskih niskih poriva u dogledno vreme neće zaživeti - zato što oni koji bi trebalo to da implementiraju imaju niske porive i radili bi u korist sopstvene štete.
mariopan mariopan 17:45 01.07.2015

Re: Нови логор

@ inco



Да, у праву си. Нисам о томе озбиљно ни размишљала када сам писала први коментар само ми јеовај пример био пред очима па рекох да то није тако добра идеја...а уствари слажемо се у томе да су људи кварљива роба и да зато и није могуће?
inco inco 18:22 01.07.2015

Re: Нови логор

Ma ja to samo stao u odbranu mašina i tehnologije uopšte. Da se ima volje, već sutra bismo mogli da se prebacimo na totalno drugačiju organizaciju al' imam utisak da čak i oni koji to zagovaraju nisu svesni kompletnih konsekvenci implementacije jednog takvog sistema. Oni koji su svesni će se boriti i rukama i nogama da do toga nikada ne dođe.

Ja pripadam onoj trećoj grupi koja zagovara tu tranziciju iz razloga zabave - I just want to watch the world burn
jkt2010 jkt2010 08:19 02.07.2015

Re: Нови логор

inco
Ma ja to samo stao u odbranu mašina i tehnologije uopšte. Da se ima volje, već sutra bismo mogli da se prebacimo na totalno drugačiju organizaciju al' imam utisak da čak i oni koji to zagovaraju nisu svesni kompletnih konsekvenci implementacije jednog takvog sistema. Oni koji su svesni će se boriti i rukama i nogama da do toga nikada ne dođe.

Ja pripadam onoj trećoj grupi koja zagovara tu tranziciju iz razloga zabave - I just want to watch the world burn

Pazi, ja sam od početka svestan da ovo što zagovaram (el.novac + poreska reforma bazirana na tome + sveukupna reforma svih ostalih segmenata) meni lično bi podiglo porez drastično (kad bih živeo u Srbiji) kao i svakom drugom ko troši mnogostruko više od nekog nacionalno proseka. Samo što ja smatram da bi to bilo pošteno.

Ovo zagovaram baš zbog te totalno drugačije organizacije svega, koja bi ovim, uslovno rečeno "jednim potezom", postala moguća. Ja se slažem sa tobom da ovo nema šanse da se brzo ostvari ni u mnogo bogatijim i sređenijim zemljama, ali baš zato tu vidim šansu za Srbiju. Mala zamlja, malo stanovništvo, može da se uredi kako god hoćemo - samo kad bi hteli. A ovo nas sigurno 100% čeka, samo prvo da ga odrade Skandinavci, pa Nemci, pa će onda redom i ostala boranija. Zato je bolje da se sami dohvatimo te reforme i budemo lideri na tom polju. Bilo bi tu svašta nečega da se posle prodaje zaostalim zemljama...

- Ništa te ne sprečava da napraviš 50 različitih naloga i da vrtiš pare na njima bez da iko sazna ko je osoba iza tih brojeva računa (ako preduzmeš određene mere). Time se stvara situacija gde država ne zna kome i koliko da razreže porez, a šta da radi gore pomenuta stoka bez toga?

Znam da pišeš o drugoj stvari, samo da pojasnim da ovo u sistemu koji predlažem ne bi bilo moguće: Imao bi centralni registar, sa jedne strane poreski obveznici (tj svi građani i firme) a sa druge strane njihov jedinstveni poreski broj, koji je ujedno i broj računa. Možeš ti da otvoriš kolko hoćeš podračuna, ali svi će na kraju da budu sabrani u ovom jednom glavnom.

A pošto se naplata poreza na promet vrši u isto vreme, paralelno, sa plaćanjem, nema nikakve potrebe za bilo kakvom poreskom evidencijom u tom smislu, jer niko ne duguje državi ništa dok ne plaća, a kad plaća neku robu/usluge onda odmah plaća i porez. Te tako nikakve potrebe nema ni da transakcije budu javne, u smislu imena i prezimena. Ali naravno, anonimno prikupljanje podataka o prometu je potrebno za nekakve analize tržišta...

Pa samo ovo kad pogledaš, slediš se kako bi cela stvar mogla da bude jednostavna, efikasna i fer prema svima.
inco inco 10:18 02.07.2015

Re: Нови логор

Jeste, al' onda takav sistem nije nezavistan od ljudi - oni koji imaju 'ključeve' centralnog registra mogu da rade šta 'oće, uključujući i da ga blokiraju pa da niko ne može da vrši transakcije. Da ne pričamo o malicioznim napadačima koji 'oćedu da gledaju kak' svet gori pa iznađu način da provale u sistem i naprave karambol.

Cela poenta blokchain i slicnih 'knjigovodstvenih' sistema je baš u tome da su distribuirani na takav način da niko ne može da ih direktno kontroliše (bar u teoriji, ponavljam Bitcoin nije baš najsrećnije odabran sistem) i da se oslanjaju na fizičku nemogućnost kompjutera da reše neke kompleksne matematičke probleme u zadatom vremenu. Samim tim, ljudovi totalno bivaju izbačeni iz jednačine (sem ako se dobrana većina učesnika u toj 'igri' ne reši da radi na sopstvenu štetu) pa nema ni potencijalne opasnosti od ljudske kvarljivosti.

Nažalost, takav sistem povlači i gore navedene implikacije. Koje, usput, mojoj libertijanskoj duši zvuče kao pesma, al' sam siguran da bi dobrana većina ljudi takav sistem proglasila sotonom lično. Otprilike na nivou ljudi koji u Srbiji zagovaraju prelazak na evro totalno nesvesni implikacija takvog koraka a koje im se ič ne bi dopale.

Ono što ti predlažeš je samo izbacivanje papirnog novca i relaksiranija fiskalna regulacija jer nije potrebno praviti ofsete i bafere - kad si u poziciji da skidaš procenat od svake transakcije borba protiv crnog i sivog tržišta se svodi na sprečavanje robne razmene. Ostatak sistema je već tu čak i u Srbiji, da ne pominjem Skandinaviju ili evo ovu moju 'Olandiju 'di se odokativno 80-90% transakcija, čak i pijačnih, radi preko kartica (i to preko njihovih iDEAL i PIN sistema u koje država ima direktan uvid pa ti čik probaj da se sakriješ od poreza) i gde te gledaju kao čudaka ako izvadiš pare (a mnogi neće ni da prihvate novčanice veće od 50€). Danska je već usvojila brdo zakona koji će za par godina da učine keš jako, jako nepraktičnim. U Švedskoj već možeš da od banke uzmeš POI/PTS uređaje koji su sa sistemom povezani preko mobilne mreže sve i da nemaš nikakav bizmis - tako možeš da naletiš na ulične svirače i prosjake koji primaju kartice

Taj sistem jeste praktičan, jeste ekonomičniji, al' je podjednako kvarljiv kao i postojeći sistemi - jedino što za propisnu muljačinu treba da budeš nešto višeg nivoa od taksiste il' vodoinstalatera.
jkt2010 jkt2010 07:44 03.07.2015

Re: Нови логор

Inco
Ono što ti predlažeš je samo izbacivanje papirnog novca i relaksiranija fiskalna regulacija jer nije potrebno praviti ofsete i bafere - kad si u poziciji da skidaš procenat od svake transakcije borba protiv crnog i sivog tržišta se svodi na sprečavanje robne razmene. Ostatak sistema je već tu čak i u Srbiji

Tačno, to je to. Ali najvažnije je da ja predlažem da se o tome priča sada, a ne za 20 godina kada budemo kupovali gotov sistem od Holandije (ili kao BusPlus, od Turske). Da o takvim stvarima razgovaramo a ne o besmislenom politikaranju. Pogledaj spisak tema blogova ovde pa vidi čime se mi zamlaćujemo... dal ima levice i desnice, grexit, svetski mir bullshit...

Jer ta jedna promena omogućila bi totalnu reformu raznoraznih stvari, ne samo poreza. Zamisli samo da ti ne treba nikakva evidencija i administriranje za penzije, socijalne dodatke, školarine... Da firma nema nikakve obaveze prema državi, da uopšte ne moraš da misliš o poreznicima, nego ti je isključiv posao da se skoncentrišeš - na posao.

Da imaš firmu u nekoj zemlji sa sadašnjim komplikovanim poreskim sistemom, kolko minuta bi ti trebalo da je prebaciš u Beograd? Sve on-line, naravno... registracija firme, otvaranje jedinstvenog evidencionog računa, slanje rešenja, PIN-a i ID kartice na fizičku adresu, aktiviranje firme - you're in business.

A plus sva ta soft i hard rešenja za međusobna plaćanja, kreditiranja, okupljanja u zadruge oko projekata ili ideja jer u tom slučaju ulaganje na zajednički račun se ne oporezuje - dok se sa njega ne plati ka trećem licu .... Pa tu bi imali čitavu jednu novu masivnu industriju sa epicentrom u Beogradu, jer Beograd ima ekosistem za ta rešenja i te proizvode... Koliko bi samo to vredelo?
princi princi 15:28 30.06.2015

Uuuu, dobar tekst

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:30 30.06.2015

Сјајан текст

Syriza is asking Greece’s voters to endorse its own failure
The Greek government’s success was built on the lie that it could avert austerity – in the upcoming referendum, it seeks to evade all responsibility

The collapse of Greece’s corrupt political centre was marked earlier this year by the election of the left coalition, Syriza. Its success was built on the lie that it could deliver the same financial aid with fewer of the austere strings than its predecessors. Now that this lie has run it course, Syriza has abdicated responsibility for its own failure...

It has been clear that the choice awaiting Greece was a future that looked like Portugal, a degraded economy of the European south; or Serbia, a proud nation led into the international wilderness by populists’ lies and fantasies of Russian rescue. Neither are good choices, but one is incalculably worse than the other....

Now is the time when the lazy lie of Greek exceptionalism, dripped like poison for decades into the country’s dysfunctional, nationalistic education system, will find its full expression...

Many critics of austerity who cheer on Tsipras wear their ignorance of Greek specifics like a badge of honour, with the US economist Paul Krugman a particularly egregious example.
Others, like the British broadcaster Paul Mason, who is steeped in the lore and mores of the Greek left, are willing to see the country used as the vanguard of a doomed challenge to capitalism. Perhaps when the coffee runs out – for all its sunshine Greece lacks the altitude to grow it – a reflection point will be reached. By now I doubt even that. In the Greece we love and are all complicit in creating, there will be no end to lies.
qqriq qqriq 19:51 30.06.2015

Re: Сјајан текст

The Greek government’s success was built on the lie that it could avert austerity – in the upcoming referendum, it seeks to evade all responsibility

ccc, niko ne voli da soli pamet ko englezi, a nije da je nemaju, samo foleri, ginu isključivo u svoju korist.



G.Cross G.Cross 20:11 30.06.2015

Re: Сјајан текст

Predrag Brajovic
Syriza is asking Greece’s voters to endorse its own failure
The Greek government’s success was built on the lie that it could avert austerity – in the upcoming referendum, it seeks to evade all responsibility

The collapse of Greece’s corrupt political centre was marked earlier this year by the election of the left coalition, Syriza. Its success was built on the lie that it could deliver the same financial aid with fewer of the austere strings than its predecessors. Now that this lie has run it course, Syriza has abdicated responsibility for its own failure...

It has been clear that the choice awaiting Greece was a future that looked like Portugal, a degraded economy of the European south; or Serbia, a proud nation led into the international wilderness by populists’ lies and fantasies of Russian rescue. Neither are good choices, but one is incalculably worse than the other....

Now is the time when the lazy lie of Greek exceptionalism, dripped like poison for decades into the country’s dysfunctional, nationalistic education system, will find its full expression...

Many critics of austerity who cheer on Tsipras wear their ignorance of Greek specifics like a badge of honour, with the US economist Paul Krugman a particularly egregious example.
Others, like the British broadcaster Paul Mason, who is steeped in the lore and mores of the Greek left, are willing to see the country used as the vanguard of a doomed challenge to capitalism. Perhaps when the coffee runs out – for all its sunshine Greece lacks the altitude to grow it – a reflection point will be reached. By now I doubt even that. In the Greece we love and are all complicit in creating, there will be no end to lies.


Dobar clanak zaista. Samo kad bi se pojavio jos jedan takav o IMF-u bilo bi super.

Drzi se Pedja.

Ja odoh sledeca dva meseca na mesta gde je tesko (ili skupo) koristiti internet.
A iskreno imacu i pametnijeg posla.

Ti si jedan od ljudi koji cine da ovo mesto jos uvek ima smisla.
Plus Tasadebeli , Angie, naravno Mikele, Docs,Predator, Gavrilo, i jos mnogi drugi.

Sa izumiranjem populacije moderatora ovo mesto je pod konstantnom opasnoscu da bude hijacked od male grupe veoma glasnih bullies. Pogledah sad poslednji Freejev post : 3000 Citanja i 300 komentara (od toga verovatno 15O od male grupe militantnih priJatelja).

Treba cuvati ovo mesto za onih 2.700 ljudi koji su citali i nisu komentarisali.
Razlicitost u misljenu je dobra.
Nevaspitanost ne podize IQ ako neko jos uvek sumnja u to.

Nadam se da ces jos uvek biti ovde kad se vratim.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 30.06.2015

Re: Сјајан текст

Захваљујем на лепим речима и лепим жељама.

Мени је ова прича са Грчком давно завршена, и надам се да ће се наћи неко најмање штетно решење. Грчки излазак из еуро зоне, понављам, означиће пад стандарда његових грађана за још 30-40%. Чак би и он краткорочно подношљив када би постојала визија да се за 5 година грчке финасије доведу у ред. Но, у том случају, од владе која je i izbore dobila nerealnim obećaњima, мислим да не треба очекивати неки бог зна какав успех.

Мени је Србија на уму (и срцу), која је, верујем, опасно близу своје горње границе дуга. А већ довољно дуго патимо, мучимо се, натежемо, нерађамо и нестајемо. Тужна слика. Чак немамо ни мора ни сунца, као Грчка.
martin_krpan martin_krpan 05:54 01.07.2015

Re: Сјајан текст

Грчки излазак из еуро зоне, понављам, означиће пад стандарда његових грађана за још 30-40%


Mislim da nije moguće izaći iz Eurozone prema ustavu.
omega68 omega68 20:00 30.06.2015

Za ljubitelje engleske civilizacije

Došli su kao robovi: ljudski teret prevožen britanskim brodovima na putu za Ameriku.
Bili su poslani iz Irske, na stotine tisuća muškaraca, žena, pa čak i najmlađe djece.
Kad god bi se pobunili, kažnjavani su na najsuroviji način.
Robovlasnici bi objesili svoju ljudsku imovinu, ili im postavljali ruke i noge na vatru, kao jedan od oblika kažnjavanja.
Neki su spaljivani živi a glava im je ostavljana na kopljima na tržištu robova, kao upozorenje ostalim zarobljenicima.
Stvarno ne moramo proći kroz sve ove krvave detalje, zar ne? Znamo jako dobro zločine iz trgovine afričkim robljem.
Ali o afričkom roblju se mnogo pisalo i govorilo, a o irskom roblju?
Kralj James VI i Karlo I su nastavili porobljavanje Iraca.
Britanac Oliver Cromwell produbio je ovu praksu dehumanizovanja svojih susjeda.
U Irskoj je trgovina robljem započela kada je James VI prodao 30.000 irskih zarobljenika kao robove u Novi svijet.
Njegova Proklamacija iz 1625. g. je omogućila prodaju irskih političkih zatvorenika u inozemstvo, kao i prodaju engleskim doseljenicima u Zapadnoj Indiji.
Do sredine 1600, Irci su bili glavni robovi prodavani u Antigvu i Montserrat.
U to vrijeme, 70% od ukupnog stanovništva Montserratu su bili irski robovi.
Irska je ubrzo postala najveći izvor ljudske stoke za engleske trgovce.
Većina ranih robova u Novom svijetu su zapravo bili BELI.
Od 1641. do 1652, više od 500.000 Iraca je ubijeno od strane Engleza i još 300.000 je prodano u roblje.
Irsko stanovništvo je palo s oko 1.500.000 na 600.000 u jednom desetljeću.
Obitelji su se raspadale, jer Britanci nisu dopustili irskim očevima da vode njihove žene i djecu sa sobom preko Atlantika.
To je dovelo do bespomoćnog stanovništva, beskućnika žena i djece.
Britansko rješenje je bilo da ih prodaju na aukcijama.
Tijekom 1650-ih, preko 100.000 irske djece starosti od 10 do 14 godina oduzeti su od svojih roditelja i prodati kao roblje u Zapadnu Indiju, Virginiju i Novu Englesku.
U istom tom desetljeću, 52.000 irskih (uglavnom žena i djece) su prodati Barbadosu i Virginiji.
Još 30.000 Irskih muškaraca i žena prevezeno je i prodano najboljem ponuđaču.
1868.godine, Cromwell je naredio da se 2000. irske djece odvezu na Jamajku i prodaju kao robovi engleskih doseljenika.
Mnogi ljudi i danas izbjegavaju da nazovu irske robove onim što oni zaista jesu: robovi.
Oni će ih uvjetno nazivati ​​”dužničkim službenicima” kako bi opisali što se dogodilo s Ircima.
Međutim, u većini slučajeva iz 17. i 18. stoljeća, irski robovi nisu bili ništa više od ljudske stoke.
Kao primjer, afrička trgovina robljem je tek počela u tom istom razdoblju.
Dobro je zabilježeno da su afrički robovi bili mnogo skuplji od irskih, čak i do deset puta, a i često su tretirani daleko bolje od svojih irskih kolega.
Afrički robovi su na tržištu vrijedili tijekom kasnih 1600-tih 50 £ sterlinga a Irski robovi ne više od 5 £ sterlinga.
Ako su na plantažama irski robovi tučeni do smrti, to nikada nije bio zločin.
Smrt irskog roba je bila samo financijski gubitak, ali daleko jeftinija od ubijanja skupljih afričkih robova.
Engleski gospodari su ubrzo počeli uzgoj irskih žena za svoj osobni užitak i za veću dobit.
Čak i ako irska žena nekako dobije svoju slobodu, njezina djeca će ostati robovi svog gospodara.
Dakle, irske majke, čak i sa ovom novom stečenom emancipacijom, će rijetko napuštati svoju djecu i ostat će u ropstvu.
S vremenom, Englezi su smislili bolji način za korištenje irskih žena, kako bi povećali svoju tržišnu zaradu: Naseljenici su počeli križati irske žene i djevojke (čak mlađe od 12 g) sa afričkim ljudima i tako proizvesti robove s svjetlijim tenom.
Ovi novi “mulat” robovi imali su veću cijenu nego irska “stoka” i, isto tako, omogućilo je engleskim naseljenicima da uštede novac, nego da kupe nove afričke robove.
Ova praksa križanja irskih žena s afričkim ljudima protegla se na nekoliko desetljeća, a bila je toliko raširena da je u 1681, donesen propis kojim se zabranjuje praksa parenja irskih robinja i afričkih robova u svrhu izrade robova za prodaju.
Ukratko, to je bilo zaustavljeno samo zato što je ometalo zaradu velikih robovlasničkih prijevozničkih tvrtki koji su dovozili roblje iz Afrike.
Engleska je nastavila prevoziti brodovima desetine tisuća irskih robova za više od jednog stoljeća.
Zapisi navode da je nakon irskog ustanka 1798. tisuće irskih robova prodano u obje Amerike i Australiju.
Bilo je strašnog zlostavljanja i afričkih i irskih zarobljenika.
Jedan britanski brod je bacio 1302 roba u Atlantski ocean, da bi posada imala dovoljno hrane za jesti.
1839. godine Britanija je napokon odlučila da okonča svoje vlastito sudjelovanje u Sotoninoj “autocesti u pakao” i zaustavila je prijevoz robova.
Iako njihova odluka nije spriječavala gusare da rade ono što žele, novi zakon polako je zaključio ovo poglavlje irske bijede.
Ali, ako netko, crno na bijelo, vjeruje da je ropstvo bilo samo afričko iskustvo, onda potpuno griješi.
Irsko ropstvo je zaista postojalo, ali je obrisano iz našeg sjećanja.
No, zašto se o tom tako rijetko raspravlja?
Da li sjećanje na stotine tisuća irskih žrtava ne zaslužuje nešto više od spomena nepoznatog pisca?
Ili je njihova priča bila ona koju su im engleski učitelji namijenili: da u potpunosti nestane, kao da se nikada nije dogodila.
Nitko od irskih žrtava se nije nikada vratio natrag u domovinu kako bi opisao svoje iskušenje.
To su izgubljeni robovi, koji su vremenom zbog pristranih knjiga iz povijesti potpuno zaboravljeni.
sima2000 sima2000 09:45 01.07.2015

Re: Za ljubitelje engleske civilizacije

Ovo će pre biti za ljubitelje hrvatskog jezika..
alselone alselone 21:42 30.06.2015

A gle ove austrijske konjusare sto su

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:17 30.06.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

alselone
nabacili naslov u Goran Matic fazonu.

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/571734/Grcka-tone-Cipras-se-smeje

По тону, ово је од оних наручених чланака.
qqriq qqriq 22:27 30.06.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/571734/Grcka-tone-Cipras-se-smeje

bljuc
alselone alselone 07:37 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

По тону


Baš sraman ton. Ali dobro, to je ipak samo Blic.
princi princi 08:00 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Dzukacki.
qqriq qqriq 08:04 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Baš sraman ton. Ali dobro, to je ipak samo Blic.


Ama Junker otrčao noćas u Atinu...........
eeee, bljucu jedan!
mariopan mariopan 08:25 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

alselone
nabacili naslov u Goran Matic fazonu.

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/571734/Grcka-tone-Cipras-se-smeje


alselone alselone 08:31 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Kad vec pricamo o odvratnim vestima. Meni je ova super.

Premijer Malte (?!) je zaduzen da pusti buvu kako Grci mole za nastavak pregovora, kao da ih oni nisu prekinuli. Sa sve onim pokusajem da od onih koji su krizu i izazvali naprave novu vladu, moram priznati da Nemci bas prljavo igraju.

Takođe, premijer Malte Džozef Maskat izjavio je sinoć da je Grčka saopštila pregovaračima u Evropskoj uniji da bi bila spremna da suspenduje referendum ili pozove na pozitivno izjašnjavanje o sporazumu o programu pomoću, ako se ponovo pokrenu pregovori.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:19 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su


Greece will not get a cent in new eurozone bailout loans while Alexis Tsipras and Yanis Varoufakis remain in power, because Germany will block any such deal, one of Europe’s most influential politicians has told The Times.

“Today there is the question of do we trust Tsipras and Varoufakis? The answer is clear to all parties, no,” the senior German conservative said.


LINK
princi princi 09:21 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

vrabac_u_steni

Greece will not get a cent in new eurozone bailout loans while Alexis Tsipras and Yanis Varoufakis remain in power, because Germany will block any such deal, one of Europe’s most influential politicians has told The Times.

“Today there is the question of do we trust Tsipras and Varoufakis? The answer is clear to all parties, no,” the senior German conservative said.


LINK

Jbt, ovo je stvarno bez presedana. Znaci, ne smeta im Micotakis, Papandreu, koji su, jelte, krivi za pravljenje duga, ali im smeta vlada koju su Grci demokratski izabrali. Stvarno skandalozno.

To ujedno jasno pokazuje sta je u korenu citave ove parade.
qqriq qqriq 09:24 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Kad vec pricamo o odvratnim vestima. Meni je ova super.

Premijer Malte (?!) je zaduzen da pusti buvu kako Grci mole za nastavak pregovora, kao da ih oni nisu prekinuli. Sa sve onim pokusajem da od onih koji su krizu i izazvali naprave novu vladu, moram priznati da Nemci bas prljavo igraju.




Pretekao si me, baš vatala zalet.........
alselone alselone 09:24 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

To ujedno jasno pokazuje sta je u korenu citave ove parade.


U korenu je poruka da niko ne sme da se uskurci. Svaki otpor mora biti sasecen u korenu.

princi princi 09:26 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

alselone
To ujedno jasno pokazuje sta je u korenu citave ove parade.


U korenu je poruka da niko ne sme da se uskurci. Svaki otpor mora biti sasecen u korenu.


Pa da. Moze demokratija za vas varvare, ali samo dok birate politicke predstavnike koji su nam po volji. Jbg, Tevtonci.
alselone alselone 09:26 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Pretekao si me, baš vatala zalet.........


Ne, ali premijer Malte?! Mislim, odakle su tog coveka izvukli. I on kao ima insajdersku informaciju kako Grci mole za nastavak pregovora, evo spremni su i referendum da odloze, samo ako Nemci prihvate da pricaju ponovo.

Jebote.

PREMIJER MALTE.
tasadebeli tasadebeli 09:33 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

princi
vrabac_u_steni

Greece will not get a cent in new eurozone bailout loans while Alexis Tsipras and Yanis Varoufakis remain in power, because Germany will block any such deal, one of Europe’s most influential politicians has told The Times.

“Today there is the question of do we trust Tsipras and Varoufakis? The answer is clear to all parties, no,” the senior German conservative said.


LINK

Jbt, ovo je stvarno bez presedana. Znaci, ne smeta im Micotakis, Papandreu, koji su, jelte, krivi za pravljenje duga, ali im smeta vlada koju su Grci demokratski izabrali. Stvarno skandalozno.

To ujedno jasno pokazuje sta je u korenu citave ove parade.








qqriq qqriq 09:33 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Jbt, ovo je stvarno bez presedana. Znaci, ne smeta im Micotakis, Papandreu, koji su, jelte, krivi za pravljenje duga, ali im smeta vlada koju su Grci demokratski izabrali. Stvarno skandalozno.

To ujedno jasno pokazuje sta je u korenu citave ov


Pa TO!

Juče ja još pisala da je onaj Šulc pre neki dan rekao da hoće oni Grčku u EU, ali ne i ovu grčku vlast.
Odvratni za sav dug.



qqriq qqriq 09:36 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

PREMIJER MALTE.


Tako nevažan, Tako blizu.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:47 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

princi
vrabac_u_steni

Greece will not get a cent in new eurozone bailout loans while Alexis Tsipras and Yanis Varoufakis remain in power, because Germany will block any such deal, one of Europe’s most influential politicians has told The Times.

“Today there is the question of do we trust Tsipras and Varoufakis? The answer is clear to all parties, no,” the senior German conservative said.


LINK

Jbt, ovo je stvarno bez presedana. Znaci, ne smeta im Micotakis, Papandreu, koji su, jelte, krivi za pravljenje duga, ali im smeta vlada koju su Grci demokratski izabrali. Stvarno skandalozno.

To ujedno jasno pokazuje sta je u korenu citave ove parade.


Pa da, meni to pojedini Grci govore vec danima, a i Krugman je nabacio pre neki dan nesto na tu temu.

I par bitnih stvari koje izgleda treba pononoviti, zbog raznih manipulanata na blogu a i sire:

-Grci nikada nisu trazili da uopste ne plate dugove, samo su doveli u pitanje strukturu duga i nacin na koji im se "pomaze"

-Vecina Grka je svesna da su se godinama prostirali preko gubera i da to na ovaj ili onaj nacin mora da se plati

-Vecina Grka je svesna da im je drzava (ne tako) blagi uzas, svesni su i korupcije i neefikasnosti i postojanja tzv. "deep state" (glavne zamerka Ciprasu i idu u tom smeru, zasto nije krenuo zesce sa tim da se obracunava, samo se postavljanja pitanje, odnosno ja ga postavljam, koliko je mogao za ovih pet meseci pritisnut Troikom sa jedne i radikalnim elementima u svojim redovima sa druge strane)
princi princi 09:48 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

A pokazuje, uzgred, i zasto projekat EU nema nikakve sanse da uspe. Nemcima ne treba direktno posedovanje grckih asseta, vec hoce da njima upravljaju perfidno, uz pomoc marionetske vlade, da izvlace koliko i sta im treba, a da troskovnik ostave lokalcima. Njih ne zanima sta misli lokalno stanovnistvo, jedino sto je bitno je uposljavanje nemacke radne snage i funkcionisanje nemackog trzista rada. Slicnu igru igraju i Francuzi (a i Englezi). Cherry pickuju i uzimaju od EU ono sto im treba, ostavljaju ono sto im ne odgovara.
svarog svarog 09:48 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Šta je novo?

Berluskonija su ti isti na silu sklonili i postavili Montijevu (ex Goldman Sachs) vladu bez izbora. Al hebeš demokratiju i institucije ipak je Berluskoni bio desničar, a sad je to strašno i skandal kad hoće crvendaće da šutnu

With this uncompromising sign-off to a confidential letter sent to Silvio Berlusconi in the midst of a debt market crisis last month, the present and future heads of the European Central Bank dictated a detailed economic policy agenda to Italy’s wavering prime minister.

Pa jel se sećate Papandreuove pretnje referendumom da spasi svoje dupe, pa onda otkazivanja i vlade nacionalnog jedinstva (kad ovo čuješ bolje beži glavom bez obzira).



princi princi 09:49 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

-Grci nikada nisu trazili da uopste ne plate dugove, samo su doveli u pitanje strukturu duga i nacin na koji im se "pomaze"

Pa da. Reprogramiranje duga ne znaci nevracanje, nego vracanje pod drugim kamatama (ili, eufemisticki, uslovima). Ne mogu da ti vratim dug za 30 nego za 35 ili 40 godina.
princi princi 09:51 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Šta je novo?

Pa da, nista. Isti, stari rasizam, same old blues again. To je problem sa EU i Evropom generalno. Deeply rooted racism. Duboko, duboko ukorenjeni, i na njega stalno nailazis: u odnosima prema imigrantima, drugacijim "kulturnim vrednostima i matricama", unutrasnjim odnosima....
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:53 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Berluskonija su ti isti na silu sklonili i postavili Montijevu (ex Goldman Sachs) vladu bez izbora. Al hebeš demokratiju i institucije ipak je Berluskoni bio desničar, a sad je to strašno i skandal kad hoće crvendaće da šutnu


Meni i to bilo gadno, koliko god mi taj neobuzdani matori jarac isao na nerve.
A isao mi na nerve, ne zato sto je desnicar vec zato sto je neobuzdani matori jarac
qqriq qqriq 10:04 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

A isao mi na nerve, ne zato sto je desnicar vec zato sto je neobuzdani matori jarac


Al duhovit.
Brisel zvao "turistička demokratija", njih par hiljada hiljada bajno se tamo zeza za baš dobru kintu. Skupe rezidencije/hoteli/šopinzi.
Krenimo od našeg ženskog ešalona, recimo.


sima2000 sima2000 10:09 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Pa da. Reprogramiranje duga ne znaci nevracanje, nego vracanje pod drugim kamatama (ili, eufemisticki, uslovima). Ne mogu da ti vratim dug za 30 nego za 35 ili 40 godina.


Ne lome se ovde koplja oko vraćanja duga, nego oko novih pozajmica. Referundumsko pitanje nije da li će Grčka stopirati iili nastaviti vraćanje duga, nego da li će primiti ili odbiti pomoć pod uslovima onih (jedinih) koji pomoć nude.
princi princi 10:13 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Ne lome se ovde koplja oko vraćanja duga, nego oko novih pozajmica. Referundumsko pitanje nije da li će Grčka stopirati iili nastaviti vraćanje duga, nego da li će primiti ili odbiti pomoć pod uslovima onih (jedinih) koji pomoć nude.

Pa da. Da bi vracao dug treba ti ojacavanje ekonomije, a ne njeno slabljenje. To Nemcima i Krugman prica. Pricao pre toga i Obami i ispalo da je bio u pravu.
svarog svarog 10:16 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Poenta je da Grčka, sada da joj otpišu glavnicu i kamate, neće imati novca za funkcionisanje bez zaduživanja. Zato oni NE ŽELE da izađu iz EU i iz Evrozone. Oni ne žele drahmu već evro. Oni ne žele bankrot, jer onda ne bi mogli više da se zadužuju, već žele nastavak zaduživanja.
Sad da im otpišu sve dugove oni će morati da smanjuju plate i penzije, da privatizuju firme, otpuštaju zaposlene u javnom sektoru, dižu poreze... to je bottom line

edit: a još pošto je veliki deo duga domaći, grčkih banaka, ako bi to otpisali finansijski sistem Grčke bio bi nonexistant, ovih 60e dnevno sa bankomata bilo bi bajka
qqriq qqriq 10:18 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Pa da, nista. Isti, stari rasizam, same old blues again. To je problem sa EU i Evropom generalno. Deeply rooted racism. Duboko, duboko ukorenjeni, i na njega stalno nailazis: u odnosima prema imigrantima, drugacijim "kulturnim vrednostima i matricama", unutrasnjim odnosima....




vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:21 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Sad da im otpišu sve dugove oni će morati da smanjuju plate i penzije, da privatizuju firme, otpuštaju zaposlene u javnom sektoru, dižu poreze..


tako je, samo je pitanje programa po kojem će to raditi.
tj. da li se ipak vidi "svetlost na kraju tunela" ili je budućnost beskonačni mrak.
svarog svarog 10:28 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Pa ja ne vidim nikakav program grčke vlade. Voleo bih link ka nekom izveštaju, vesti bilo šta o nekom programu naplate poreza, ukidanja privilegija, korupcije... svega što su najavljivali pred izbore. Jeste da su pola godine na vlasti, ali nisu u situaciji da mnogo razmišljaju i planiraju
Drugo investicona državna potrošnja ih je velikim delom i dovela u bulu, očigledno je da je u Grčkoj taj multiplikator manji od 1, tj. dinar uložen u infrastrukturu donosi rast GDP <1 dinar
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:36 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Voleo bih link ka nekom izveštaju, vesti bilo šta o nekom programu naplate poreza, ukidanja privilegija, korupcije... svega što su najavljivali pred izbore


Kao što rekoh, najveće zamerke (sasvim opravdano) i idu u tom smeru. Ponoviću pitanje bez ikakve namere da branim Ciprasa i ekipu, nisu mi iz oka ispali, koliko su vremena oni u tako raspadnutom društvu uz složenu unutrašnju političku situaciju i jezive pritiske spolja, uopšte imali?

Jedan zanimljiv članak:

Greece is not Ireland – and it’s not just about the economics
mariopan mariopan 11:14 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Врабац у сстени

Ја то понављам непрекидно.

Већина демонстација била је против сопствене владе и новог задуживања али су медији намерно спиновали и филовали вести креирајући слику која и треба газдама планете.

Откад је Сириза на власти имали су и демонстрације против Ципраса што није жешће кренуо у обрачун са свим тим проблемима, организовали златна зора и комунисти.

Дакле ипак је мекши приступ ово што ради Ципрас и Варуфакис, даје се времена свима да нађу бољи модел ваћања дуга а да и Грчка преживи.
Да ли је могуће да и вук буде сит, макар једног дана у будућности, и све козе да буду на броју - видећемо, али мени је одвратно што им кредитори не дозвољавају ни да покушају да реше проблем на тај начин, а други начин не постоји.
Други начин је уништење целог једног народа.
Да ли је то циљ кредитора?
Јер они не нуде решење проблема, они нуде још и још нових проблема том народу.[b][/b]
svarog svarog 11:28 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Други начин је уништење целог једног народа.

Šta ovo znači?
mariopan mariopan 11:49 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

svarog
Други начин је уништење целог једног народа.

Šta ovo znači?

Да их исцеде, направе сапун?
Да би наплатили дуг стезањем каиша који је стегнут до последње рупице, то води само ка том сценарију?
svarog svarog 11:55 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

Ma ne, stvarno, šta znači, pusti sapun i rupice. Jel znači da imaju prosečnu platu 350 evra, prosečnu penziju 300 (da ne pričamo o medijani) i 25% nezaposlenost? Pa evo nas.
inco inco 14:28 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

mariopan
Да ли је могуће да и вук буде сит, макар једног дана у будућности, и све козе да буду на броју - видећемо, али мени је одвратно што им кредитори не дозвољавају ни да покушају да реше проблем на тај начин, а други начин не постоји.


Skroz je moguće - ako vuk pojede čobanina. Problem je što su čobani odavno emigrirali pa su u Grčkoj ostale samo ovce okružene vukovima, što lokalnim to belosvetskim. A ovce k'o ovce, lako ih navući na tanak led...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana