Muzika

oko blefa ukratko

antioksidant RSS / 29.06.2015. u 16:06

емоција је увек погрешан покретач у преговорима јер спречава да се у потпуности разуме позиција супротне стране. а ако се нешто жели променити, као што се преговорима жели променити оно што друга страна прихвата, онда је неопходно знати садашње стање. то је уопштени коментар на тренутну ситуацију у преговорима око грчког дуга (отплате, отписа,пролонгирања) а који у себи на неки начин укључује и судбину пројекта европске уније, европске монетарне уније, европске идеје... већина навијача је заслепљена димом бакљи и уопште не види супротну трибину нити је свесна да и друга трибина има неки (бар себи) легитиман приступ.

ципрас и екипа са екстремно мало карата које имају у рукама а са јако пуно обећања и очекивања играју прилично дуго и компликују ствар на неочекиване начине (што је одлично јер за сада бар одлажу крај партије у којој тренутно не добијају довољно). око чега се и ко ту све преговара јако је широко питање. грчка влада покушава да испуни део својих предизборних обећања о несмањењу плата и пензија (бар покушава и бар део), друга страна покушава да спречи да се формира преседан који поручује да у одређеном тренутку у одређеним условима дужник има равноправну позицију за столом као и поверилац. јер опште правило гласи: чија је лопта он је судија. а власник лопте је онај коме се дугује. оно што се сад покушава рећи власнику лопте је да ако растера све играче остаће сам на терену са својом лоптом и игре више неће бити.


једно од виђења свега свело би се на следеће: ситуација је у суштини напета јер је поверилац аматер. наиме, да грчка дугује виту корлеонеу проблема би било знатно мање јер вито зна и разуме да кад дужника нестане нестане и дуга. ммф заступа "политику штедње" и она на први корак звучи логично: ако неком дугујеш немој да трошиш ни на шта док дуг не вратиш. проблем је у чињеници да штедња превише лако изазива негативну спиралу тј штедња врло лако изазива рецесију. а рецесија је непотребна кад је потребан раст. наравно, нико не каже да потрошња сама по себи изазива одржив раст, да је тако ствари би биле превише лаке и једноставне.


али да се вратимо на почетак: грчка је у кризи. криза не значи да сада немаш ништа већ да сада имаш мање него што си имао раније. зато је грчкој тешко да преговара око несмањења пензија са словачком на пример.


ципрас је изабран у грчкој јер су гласачи желели промену. династије папандреу, караманлис и мицотакис су деценијама биле непромењиве и тражен је излаз. нудиле су се златна зора и сириза. срећом (лични сентимент) изабрана је сириза. обећања која су дата своде се на то да се неће наставити са бесмисленом политиком штедње јер штедња не решава проблем већ продубљује кризу. оно што је потребно за решавање проблема јесте и потпунија и смисленија борба против квази елите која не сноси терет кризе. дигресија - на сличном таласу је дошао и вучић - понудио је "обрачун" са "тајкунима и жутима" и у томе за сад популистички успева. мишковић и бивши режим су и даље криви за све а вучић, док баца прашину у очи гледалишту, може да настави да слепо следи у суштини једнострану па тиме и погрешну политику која до развоја неће довести.


и да сумирам на крају, ово нису преговори између дужника и поверилаца о отпису дуга (јер колико сам упућен ни поверилац нема намеру да одбије враћање дугова сем оних који у нелегално склопљени), ово су преговори између дужника и повериоца о томе да ли је и повериоцу у интересу да дужник остане жив.


а није ми чудно што овај поверилац то не разуме. људи су школовани да то не разумеју. јер сваки минут школовања већине њих који доносе одлуке на страни поверилаца био је у знаку максиме да неефикасни морају да напусте тржиште. проблем је изгледа што није посвећено довољно часова сагледавању људских судбина током те саморегулације.


јер те људске судбине криве математику. доле је дат линк на график који илуструје раскорак између планова и оног што се десило. у формулама се већ неколико пута лепо уклапало да ће се пад зауставити и да ће грчка привреда кренути у опоравак. у реалности је увек било другачије. неко би рекао да је у питању опет она стара дилема: кејнс или хајек?

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2015/06/Greek%20GDP%20vs%20forecasts_0.png

али сем ње ту се врти још неколико. ципрас је увео питање референдума. да ли грађани имају право бити укључени у процес доношења одлука? да ли су довољно информисани? мој став је: информисани или не боље грађани него бирократе који неће сносити последице своје послушности (шта год да се деси у србији вучић и његови неће пасти испод линије сиромаштва као што нису ни ови претходни). опет дигресија: приче о нападима на банкомате су делимично пренадуване али ипак постоје као илустрација страха од неизвесности. у том смислу ја чак више шанси дајем прихватању предлога тројке од стране грчких гласача.


наравно ту је и велико питање европске уније, тј европе. да ли је она заснована на чистом пословном интересу великих играча или негде тамо постоји и нека идеја заједништва?
за крај само кратка напомена: привредом се управља контрациклично само што постоје два проблема - 1) нико се не сети штедње кад привреда расте и 2) увек има злоупотреба инвестиционе потрошње у доба кризе.

 

 

 



Komentari (526)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 19:18 01.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

princi
Šta je novo?

Pa da, nista. Isti, stari rasizam, same old blues again. To je problem sa EU i Evropom generalno. Deeply rooted racism. Duboko, duboko ukorenjeni, i na njega stalno nailazis: u odnosima prema imigrantima, drugacijim "kulturnim vrednostima i matricama", unutrasnjim odnosima....







mariopan mariopan 09:02 02.07.2015

Re: A gle ove austrijske konjusare sto su

inco
mariopan
Да ли је могуће да и вук буде сит, макар једног дана у будућности, и све козе да буду на броју - видећемо, али мени је одвратно што им кредитори не дозвољавају ни да покушају да реше проблем на тај начин, а други начин не постоји.


Skroz je moguće - ako vuk pojede čobanina. Problem je što su čobani odavno emigrirali pa su u Grčkoj ostale samo ovce okružene vukovima, što lokalnim to belosvetskim. A ovce k'o ovce, lako ih navući na tanak led...

Ови су решили и чобане да преслишају само су бачени у такву ватру да не постизавају, од горућих проблема код куће. И то је једно од обећања које су дали народу.

А свет је мали....неће далеко ни ти чобани, дохватиће и њих једном само да мало да'ну душом што им сад не дозвољава тренутна ситуација.
qqriq qqriq 09:40 01.07.2015

run angela run

First we take Athens, then we take Madrid!

qqriq qqriq 09:48 01.07.2015

evo

Tajni dokument MMF pokazuje procenu da bi Grčka uprkos svim merama štednje bila na neodrživom nivou duga od 118% BDP do 2030. godine, piše "Gardijan".
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:56 01.07.2015

Re: evo

qqriq
Tajni dokument MMF pokazuje procenu da bi Grčka uprkos svim merama štednje bila na neodrživom nivou duga od 118% BDP do 2030. godine, piše "Gardijan".

LINK
sima2000 sima2000 10:05 01.07.2015

Re: evo

Znači lagali su kad su govorili da treba štedeti i da će im od štednje biti bolje?

Jel to postoji neka alternativa štednji u situaciji kad kreditori zavrnu slavinu?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:07 01.07.2015

Re: evo

sima2000
Znači lagali su kad su govorili da treba štedeti i da će im od štednje biti bolje?

Jel to postoji neka alternativa štednji u situaciji kad kreditori zavrnu slavinu?

:))))))))

Постоји: расипност!
qqriq qqriq 10:10 01.07.2015

Re: evo

LINK


Učim napamet.
Englezi budni sanjaju kraj EU.
princi princi 10:12 01.07.2015

Re: evo

sima2000
Znači lagali su kad su govorili da treba štedeti i da će im od štednje biti bolje?

Jel to postoji neka alternativa štednji u situaciji kad kreditori zavrnu slavinu?


Ali, cekaj, Nemci nemaju nista protiv tih koji su lagali, oni hoce njih nazad. Ti su sve lagali, i "kuvali" knjige, i izdavali lazne racune, i lazirali sve sa GS-om, ali Nemci bas njih hoce nazad. Oni samo nece ove Grke.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:13 01.07.2015

Re: evo

Него, јер зна неко где су конкретно, на чему, преговори пукли? Не ово рекла-казала и и претпоставке, него нека валидна изјава, документ, детаљи. Била је EU нешто објавила, али сад ја не могу да нађем.

P.S.
Па не морају Грци да буду у ЕУ. Нико неће пуцати на њих ако изађу.
Смешно.
Постоје услови да будеш чак и члан неке породицe, а не тек неке добровољно организоване мултидржавне целине. Не прихваташ услове? Ћао, онда!

P.P.S.
Па знате шта је смешно, а овде се не капира? Овакви какви смо, ми смо, сада, у најмање двапут горој ситуацију него Грци, они су за нас господа. И мислим да их чак ни банкрот не може оборити на наш ниво.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:17 01.07.2015

Re: evo

sima2000
Znači lagali su kad su govorili da treba štedeti i da će im od štednje biti bolje?

Jel to postoji neka alternativa štednji u situaciji kad kreditori zavrnu slavinu?


pročitaj ponovo (ako si uopšte pročitao) uvodni tekst blogodomaćina, ima par zanimljivih opaski.

a čovek je i priložio i grafik koji ilustruje uspešnost dosadašnjih mera:


antioksidant antioksidant 10:19 01.07.2015

Re: evo

Znači lagali su kad su govorili da treba štedeti i da će im od štednje biti bolje?

овај документ није баш ни толико тајни (бар оно шо је изнето у њему, обичном математиком се стиже до свега што је поменто у овом тексту) а ни не коментарише питање штедње. тамо (сем у наслову) пише да ни уз просечан раст од 5% годишње, ни уз прецењене приходе од приватизације грчки дуг не може пасти испод 110% бдп-а за 15 година. оно што се не коментарише је што постоји велика вероватноћа да тај раст буде нижи од просечно 5% годишње (јер су се процене већ показивале превише оптимистичне (то илуструје онај график из текста горе) и то највероватније због "политике штедње која није баш подстицајна за привреду). иначе, алтернатива политици штедње јесте инвестициона потрошња која би подстакла раст и која би створила услове за нове предузетничке пројекте. оно што јесте велики проблем грчке јесте структурно распаднута држава која није до краја у стању ни да се преброји а камоли да све контролише и наплати. тако да би у непромењеној грчкој нова инвестициона порошња опет довела до богаћења ограниченог круга људи уз упитне позитивне ефекте на целину.

a čovek je i priložio i grafik koji ilustruje uspešnost dosadašnjih mera:
хвала врабац :) управо сам га и поменуо поново :) доста везаног за судбину грче се врти око ове 3 линије
qqriq qqriq 10:19 01.07.2015

Re: evo

Oni samo nece ove Grke.



princi princi 10:24 01.07.2015

Re: evo

U korenu svega je, naravno, nedojebanost EU kao koncepta. EU bi htela u Sjedinjene Evropske Drzave, ali tako da sve drzave zadrze svoje suverenitete i nacionalne politike. To je neodrzivo. Recimo, ako Detroit objavi bankrot na svoje municipalne zapise, niko nece izopciti Detroit iz Amerike ili dolar zone. Doci ce underwriteri, popisati sta ima da se popise, vratiti dugove kreditorima po nekom redu od onoga sto ima neku vrednost, kad se sve raspodeli, ostalim kreditorima topao stisak ruke. A ovde sve postavljeno napoacke.
svarog svarog 10:30 01.07.2015

Re: evo

Jel predlažeš da iz EU dođu da popišu ostrva, elektrodistribuciju, luke, vodovode, prodaju namire poverioce i reše problem?
sima2000 sima2000 10:31 01.07.2015

Re: evo

Ali, cekaj, Nemci nemaju nista protiv tih koji su lagali, oni hoce njih nazad. Ti su sve lagali, i "kuvali" knjige, i izdavali lazne racune, i lazirali sve sa GS-om, ali Nemci bas njih hoce nazad. Oni samo nece ove Grke.




Znači krivi su oni što su slavinu zavrnuli? Ili nisu krivi. Nije bitno.
Nego u situaciji kada kreditori baš neće da odvrnu slavinu, nije bitan razlog, šta treba da radi vlada jedne države? Da štedi ili da ne štedi? Ako ne treba da štedi, od kojih para da troši?

Prestanite da bacate prašinu i zamagljujete situaciju.

Novac ne postoji, novac je simbol, nevažan papir. Iza novca stoji razmena dobara i suluga. Nikome novac ne treba zbog njega samoga, nego zbog dobara i suluga koje za taj novac može da kupi.

Jedan određen vremenski period, ljudi sa severa Evrope su davali robu i pružali usluge ljudima sa juga Evrope za džabe. Na crtu. Na dođeš mi. Proizvodili su Mercedese i Audije i davali ih Grcima bez adekvatne robe ili usluge za uzvrat. Toliko su im Mercedesa i Audija dali da narednih 100 godina mogu džabe da letuju u Grčkoj.

I sad se, vidi apsurda, u Grčkoj ne govori o tome da li će Nemcima dozvoliti da narednih 100 godina džabe letuju. Ne raspravlja se o suštini, nego se koplja lome oko toga da li će Grci nastaviti džabe da uzimaju Mercedese i Audije pod uslovima onih koji ih proizvode ili neće prihvatiti te rasističko nacističke ucene..

antioksidant antioksidant 10:32 01.07.2015

Re: evo

U korenu svega je, naravno, nedojebanost EU kao koncepta. EU bi htela u Sjedinjene Evropske Drzave, ali tako da sve drzave zadrze svoje suverenitete i nacionalne politike.

еу је првенствено концепт који се стално мења и различитим играчима унутар себе различито значи и нико није баш до краја сигуран ни шта жели од еу а камоли да зна шта ће еу постати. оно што је сигурно је само да се еу мења а највише управо кроз кризе.
иначе, око избацивања грчке, варуфакис је скорије изјавио да неће да напуштају нити еу нити монетарну унију. чак је најавио и тужбу суду уколико буде једностраних потеза. ово ће бити и занимљиво правно питање, не само економско и политичко. још ако буде фудбала, ето забаве до олимпијских игара.
princi princi 10:35 01.07.2015

Re: evo

Pa da je EU jedna drzava to bi se tako resavalo. Ali da je EU jedna drzava, onda mozda industrijska proizvodnja ne bi bila skoncentrisana u Nemackoj nego, mozda, u nekoj Barseloni, ili Lisabonu, ili, sto da ne, Pragu, mozda bi Pezo pozatvarao sve svoje pogone po Francuskoj i pootvarao ih po Slovackoj i Rumuniji, mozda se sad ne bi razgovaralo o ulozi francuskih, nemackih i grckih nego evropskih banaka... Ali, posto EU nije jedna drzava, onda se te stvari drugacije resavaju/
sima2000 sima2000 10:35 01.07.2015

Re: evo

pročitaj ponovo (ako si uopšte pročitao) uvodni tekst blogodomaćina, ima par zanimljivih opaski.

a čovek je i priložio i grafik koji ilustruje uspešnost dosadašnjih mera:



Šta je alternativa? Da nastaviš da pomažeš kockaru u nadi da će ga krenuti karta?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:36 01.07.2015

Re: evo

, варуфакис је скорије изјавио да неће да напуштају нити еу нити монетарну унију. чак је најавио и тужбу суду уколико буде једностраних потеза.

:))))

Ово је пиш!
Све кукаш, кукаш како ти ови не ваљају, али од њих нећеш да одеш?!
princi princi 10:38 01.07.2015

Re: evo

Znači krivi su oni što su slavinu zavrnuli? Ili nisu krivi. Nije bitno.
Nego u situaciji kada kreditori baš neće da odvrnu slavinu, nije bitan razlog, šta treba da radi vlada jedne države? Da štedi ili da ne štedi? Ako ne treba da štedi, od kojih para da troši?

Prestanite da bacate prašinu i zamagljujete situaciju.

Novac ne postoji, novac je simbol, nevažan papir. Iza novca stoji razmena dobara i suluga. Nikome novac ne treba zbog njega samoga, nego zbog dobara i suluga koje za taj novac može da kupi.

Jedan određen vremenski period, ljudi sa severa Evrope su davali robu i pružali usluge ljudima sa juga Evrope za džabe. Na crtu. Na dođeš mi. Proizvodili su Mercedese i Audije i davali ih Grcima bez adekvatne robe ili usluge za uzvrat. Toliko su im Mercedesa i Audija dali da narednih 100 godina mogu džabe da letuju u Grčkoj.


OMG! Gde li je onaj swimming Apolon s loknicama, ponosio bi se ovakvim Simcetovm objasnjenjima.
svarog svarog 10:40 01.07.2015

Re: evo

princi
Pa da je EU jedna drzava to bi se tako resavalo. Ali da je EU jedna drzava, onda mozda industrijska proizvodnja ne bi bila skoncentrisana u Nemackoj nego, mozda, u nekoj Barseloni, ili Lisabonu, ili, sto da ne, Pragu, mozda bi Pezo pozatvarao sve svoje pogone po Francuskoj i pootvarao ih po Slovackoj i Rumuniji, mozda se sad ne bi razgovaralo o ulozi francuskih, nemackih i grckih nego evropskih banaka... Ali, posto EU nije jedna drzava, onda se te stvari drugacije resavaju/


Pa za tu jedinstvenu državu gore se zalagao krpan pa ga ti napuši. Upravo je to koncept Nemačke. S druge strane Grci se bore za EU u kojoj zemlje imaju neki suverenitet, izbore, demokratiju, svoje poreze, svoju vlast.
Inače Slovačka i Mađarska su pune automobilskih fabrika
princi princi 10:48 01.07.2015

Re: evo

Pa za tu jedinstvenu državu gore se zalagao krpan pa ga ti napuši. Upravo je to koncept Nemačke. S druge strane Grci se bore za EU u kojoj zemlje imaju neki suverenitet, izbore, demokratiju, svoje poreze, svoju vlast.
Inače Slovačka i Mađarska su pune automobilskih fabrika

Jedinstvenu drzavu u kojoj su interesi Nemacke, Francuske i, donekle, UK iznad svih drugih interesa.

Sine, vidim ovde da ima nekih koji su spremni da se za nemacke interese bore do zadnje kapi krvi. Takva ljubav i strast ne poznaje granice ni mere, s njom nema razgovora.
svarog svarog 10:51 01.07.2015

Re: evo

Pa pazi mislim da ni teoretska šansa ne postoji da se ustrojstvo Eu (ili bilo kog entiteta) ikada podešava prema siromašnijim i nemoćnijim, umesto prema bogatijim i moćnijim. Ako je to plan onda da i ja predložim (još jednom) besplatan eurokrem četvrtkom
princi princi 10:54 01.07.2015

Re: evo

Ako je to plan onda da i ja predložim (još jednom) besplatan eurokrem četvrtkom

Da, vidim da si se nesto navadio na eurokrem, nesto ga cesto pominjes u poslednje vreme.

Nema ekonomskih sloboda, bez postovanja politickih sloboda i ljudskih prava. Drustva u kojima su neki jednakiji od drugih nisu demokratska drustva.
antioksidant antioksidant 10:55 01.07.2015

Re: evo

besplatan eurokrem četvrtkom

cipiripi
moze i cetvrtkom
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:56 01.07.2015

Re: evo

Смешно је, наивно, очекивати да ће у једној EU превладавати интереси Словеније или Чешке. Те велике, централизоване државе увек су "на штету" некоме, па и неког мањег народа-заједнице. Питање је да свако одмери ту своју "штету" и види да ли је прихвата. Нешто ми се Словенци не буне, а питају се у Европи једнако колико и Петар Пан? (Немци могу да своје штету сагледавају као то што морају да финансирају Грке.)
gedza.73 gedza.73 11:01 01.07.2015

Re: evo

. Ne raspravlja se o suštini, nego se koplja lome oko toga da li će Grci nastaviti džabe da uzimaju Mercedese i Audije pod uslovima onih koji ih proizvode ili neće prihvatiti te rasističko nacističke ucene..


Meni nije jasno što Grčka ne bombarduje Nemačku.
Tako su Francuska i Italija rešile pitanje duga sa Libijom. Uzeli naftu, pare a kad je dug prevršio meru i kad je Gadafi hteo da prekine saradnju oni angažovali NATO i rasturili Libiju.

I nema duga.

E oggi a Prodi,intervistato da Il Fatto Quotidiano, è scappata la verità: ”Si tratta di un errore nostro. Delle potenze occidentali. La guerra in Libia del 2011 fu voluta dai francesi per scopi che non lo so… certamente accanto al desiderio di ristabilire i diritti umani c’erano anche interessi economici, diciamo così,e l’Italia ha addirittura pagato per fare una guerra contro i propri interessi.“.
Prosegue poi:”La Libia è dietro l’angolo. È un Paese ridotto a essere senza alcuna disciplina, senza controllo, senza alcuna forma di statualità, dove i commercianti di uomini imperversano buttando a mare i disperati che sognano una vita migliore in Europa”


Gheddafi stava liberando l'Africa da queste persone, stava liberando l'Africa dalla schiavitù del Fondo Monetario Internazionale, delle Banche Centrali e delle Multinazionali.

princi princi 11:02 01.07.2015

Re: evo

Meni je prosto neshvatljivo da neko svoje blatantne logicke greske uporno pokusava da protura kao nekakve retoricke figure. Prosto neverovatno. Ajde na stranu funkcionalna nepismenost i nerazumevanje procitanog, ali cemu toliko agresivno nabijanje svoje nepromisljenosti na nos drugima?

Ti kazes EU treba da bude drzava svih Evropljana, a napoloeoni pocnu da ti nabijaju na nos Slovenije, Andore i San Marina.
svarog svarog 11:07 01.07.2015

Re: evo

To ne znači da su neki jednakiji od drugih već da za sve važe ista pravila, ali pravila koja su postavili moćniji. Ako mali mogu da se prilagode super, ako ne mogu te države neće biti ili će nahebati. Treća opcija ne postoji.

Recimo imamo full demokratiju. Na nivou EU glasa se za neki zakon, recimo dizanje poreza na hotelske usluge ili kao alternativa dizanje pdv na industrijske proizvode, recimo automobile. Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

princi princi 11:19 01.07.2015

Re: evo

Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

Pa, ok, ajde da vidimo kojih ima manje ili vise ali da im se glasovi podjednako broje. Po meni, u EU ima bar 4 interesne grupe: Nemacka i sateliti (Austrija, Beneluks i Skandinavce), juzna Evropa ili svinje, kako vole da ih zovu Englezi, istocna Evropa na celu sa Poljskom i UK*. EU pravila bi trebalo da se grade na nekom koncenzusu ovih interesnih grupa.

*Francusku bih svrstao negde izmedju Nemacke i satelita i "svinja".
freehand freehand 11:27 01.07.2015

Re: evo

princi
Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

Pa, ok, ajde da vidimo kojih ima manje ili vise ali da im se glasovi podjednako broje. Po meni, u EU ima bar 4 interesne grupe: Nemacka i sateliti (Austrija, Beneluks i Skandinavce), juzna Evropa ili svinje, kako vole da ih zovu Englezi, istocna Evropa na celu sa Poljskom i UK*. EU pravila bi trebalo da se grade na nekom koncenzusu ovih interesnih grupa.

*Francusku bih svrstao negde izmedju Nemacke i satelita i "svinja".

A gde su tu SAD?
Mislim sem svuda?
qqriq qqriq 11:34 01.07.2015

Re: evo

EU nije jedna drzava

legenda kaže da se Kisindžer požalio kako nema broj telefona u Evropi koji bi okrenuo pa se tako širila ideja EU s prestonicom joj Briselom....
svarog svarog 11:37 01.07.2015

Re: evo

princi
Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

Pa, ok, ajde da vidimo kojih ima manje ili vise ali da im se glasovi podjednako broje. Po meni, u EU ima bar 4 interesne grupe: Nemacka i sateliti (Austrija, Beneluks i Skandinavce), juzna Evropa ili svinje, kako vole da ih zovu Englezi, istocna Evropa na celu sa Poljskom i UK*. EU pravila bi trebalo da se grade na nekom koncenzusu ovih interesnih grupa.

*Francusku bih svrstao negde izmedju Nemacke i satelita i "svinja".


Ali ne možeš da zanemariš stvarne političke odnose. Istočna Evropa, Poljska, Češka itd. su pod uticajem Nemačke, tako da možeš slobodno da ih priključiš njima, a opet po standardu daleko zaostaju (iako su trenutno zdraviji deo EU). Francuska ni sama ne može da odluči hoće li da bude socijalistička ili nacionalistička, UK je priča za sebe i više vuče Americi nego Evropi, PIGS su svaka za sebe i pod kontrolom svojih elita koje su opet pod uticajem neke od ovih moćnijih zemalja.

Prosto Evropa ne može biti jedna superdržava, još je rano za napuštanje koncepta nacionalnih država, posebno na jugu. Trebalo je da se zadrže na carinskoj uniji, ali sad je kasno
princi princi 11:38 01.07.2015

Re: evo

freehand
princi
Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

Pa, ok, ajde da vidimo kojih ima manje ili vise ali da im se glasovi podjednako broje. Po meni, u EU ima bar 4 interesne grupe: Nemacka i sateliti (Austrija, Beneluks i Skandinavce), juzna Evropa ili svinje, kako vole da ih zovu Englezi, istocna Evropa na celu sa Poljskom i UK*. EU pravila bi trebalo da se grade na nekom koncenzusu ovih interesnih grupa.

*Francusku bih svrstao negde izmedju Nemacke i satelita i "svinja".

A gde su tu SAD?
Mislim sem svuda?


Sine, s ovakvim Tevtoncima, hvala bogu sto su Ameri tu.
princi princi 11:39 01.07.2015

Re: evo

Francuska ni sama ne može da odluči hoće li da bude socijalistička ili nacionalistička

Pa je odlucila da bude i jedno i drugo.
princi princi 11:43 01.07.2015

Re: evo

svarog
princi
Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

Pa, ok, ajde da vidimo kojih ima manje ili vise ali da im se glasovi podjednako broje. Po meni, u EU ima bar 4 interesne grupe: Nemacka i sateliti (Austrija, Beneluks i Skandinavce), juzna Evropa ili svinje, kako vole da ih zovu Englezi, istocna Evropa na celu sa Poljskom i UK*. EU pravila bi trebalo da se grade na nekom koncenzusu ovih interesnih grupa.

*Francusku bih svrstao negde izmedju Nemacke i satelita i "svinja".


Ali ne možeš da zanemariš stvarne političke odnose. Istočna Evropa, Poljska, Češka itd. su pod uticajem Nemačke, tako da možeš slobodno da ih priključiš njima, a opet po standardu daleko zaostaju (iako su trenutno zdraviji deo EU). Francuska ni sama ne može da odluči hoće li da bude socijalistička ili nacionalistička, UK je priča za sebe i više vuče Americi nego Evropi, PIGS su svaka za sebe i pod kontrolom svojih elita koje su opet pod uticajem neke od ovih moćnijih zemalja.

Prosto Evropa ne može biti jedna superdržava, još je rano za napuštanje koncepta nacionalnih država, posebno na jugu. Trebalo je da se zadrže na carinskoj uniji, ali sad je kasno


Ja nigde nisam rekao da su interesi te 4 grupacije uvek i na svakoj temi suprotstavljeni. Samo mislim da te 4 grupacije postoje i da njihovi legitimni interesi treba da nadju mesta u toj nekoj zamisljenoj EU drzavi.

Ovo sto se tice carinske unije, sve je to lepo i drago, ali u danasnjem svetu Kine, Indije i USA ne moze da prezivi. EU je u interesu svih evropskih drzava, samo sto neke drzave teze uzurpiranju prava da samo one propisuju sta je dobro za sve.
freehand freehand 12:19 01.07.2015

Re: evo

princi
freehand
princi
Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.

Pa, ok, ajde da vidimo kojih ima manje ili vise ali da im se glasovi podjednako broje. Po meni, u EU ima bar 4 interesne grupe: Nemacka i sateliti (Austrija, Beneluks i Skandinavce), juzna Evropa ili svinje, kako vole da ih zovu Englezi, istocna Evropa na celu sa Poljskom i UK*. EU pravila bi trebalo da se grade na nekom koncenzusu ovih interesnih grupa.

*Francusku bih svrstao negde izmedju Nemacke i satelita i "svinja".

A gde su tu SAD?
Mislim sem svuda?



Sine, s ovakvim Tevtoncima, hvala bogu sto su Ameri tu.

Vidiš, ja mislim da su tu tevtonci samo istureniji i ne foliraju se niti se kriju, jer oni jedini barataju sa pravim i realnim a svojim kešom.
vcucko vcucko 14:58 01.07.2015

Re: evo

svarog
To ne znači da su neki jednakiji od drugih već da za sve važe ista pravila, ali pravila koja su postavili moćniji. Ako mali mogu da se prilagode super, ako ne mogu te države neće biti ili će nahebati. Treća opcija ne postoji.

Recimo imamo full demokratiju. Na nivou EU glasa se za neki zakon, recimo dizanje poreza na hotelske usluge ili kao alternativa dizanje pdv na industrijske proizvode, recimo automobile. Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.



Loš primer, jako loš. Sve velike evropske mediteranske zemlje sem Grčke (redom od Španije do Turske) imaju jake izvozno orijentisane auto - industrije, sad da li autohtone brendove ili ne to je druga stvar i potpuno je nevažno. Neke od njih (u Italiji, Francuskoj) su neodvojiv deo nacionalnog identiteta. Opet, ne mogu da zamislim nivo zaluđenosti - poltronstva - mazohizma - imenuj sam koji bi ih naterao da na bilo kom nivou izglasaju bilo šta što bi imalo neke negativne posledice po turizam, pre bi cenim izglasali pa-pa i ne okreći se sine takvoj uniji. Možda kad ovi što sad nabavljaju bonseke za mađarsku žicu postanu većina, ali o tom potom. Za sad te, što bi zapadni susjedi rekli, tlapnje o S.E.D. kao S.A.D. zaboravite.

Doduše, razumem da smo Srbi i kao takvi slabo obavešteni da još neko sem Nemaca proizvodi automobile, ali to nas ne opravdava.

martin_krpan martin_krpan 16:19 01.07.2015

Re: evo

svarog
princi
Pa da je EU jedna drzava to bi se tako resavalo. Ali da je EU jedna drzava, onda mozda industrijska proizvodnja ne bi bila skoncentrisana u Nemackoj nego, mozda, u nekoj Barseloni, ili Lisabonu, ili, sto da ne, Pragu, mozda bi Pezo pozatvarao sve svoje pogone po Francuskoj i pootvarao ih po Slovackoj i Rumuniji, mozda se sad ne bi razgovaralo o ulozi francuskih, nemackih i grckih nego evropskih banaka... Ali, posto EU nije jedna drzava, onda se te stvari drugacije resavaju/


Pa za tu jedinstvenu državu gore se zalagao krpan pa ga ti napuši. Upravo je to koncept Nemačke. S druge strane Grci se bore za EU u kojoj zemlje imaju neki suverenitet, izbore, demokratiju, svoje poreze, svoju vlast.
Inače Slovačka i Mađarska su pune automobilskih fabrika


Ma princi je i lijevo i desno, ali to nije ni bitno jer iz čovjeka izbija tipičan pabovski germano-h8.

U ovoj priči je neko potpuno lud. Da li je ikome poznato da je od 2004 Freizügigkeitsgesetz na snazi koji svim građanima EU omogućuje apsolutna prava. Znači dođeš u Berlin, nađeš Steuerberatera, otvoriš restoran, i radiš. Ne moraš ni jezik znati.

P.S. Vizegradonačelnica Beča je inače totalno kul Grkinja Maria Vassilakou. Biće da danas rasizam izvire sa nekih drugih izvora.
svarog svarog 23:29 01.07.2015

Re: evo

vcucko
svarog
To ne znači da su neki jednakiji od drugih već da za sve važe ista pravila, ali pravila koja su postavili moćniji. Ako mali mogu da se prilagode super, ako ne mogu te države neće biti ili će nahebati. Treća opcija ne postoji.

Recimo imamo full demokratiju. Na nivou EU glasa se za neki zakon, recimo dizanje poreza na hotelske usluge ili kao alternativa dizanje pdv na industrijske proizvode, recimo automobile. Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.



Loš primer, jako loš. Sve velike evropske mediteranske zemlje sem Grčke (redom od Španije do Turske) imaju jake izvozno orijentisane auto - industrije, sad da li autohtone brendove ili ne to je druga stvar i potpuno je nevažno. Neke od njih (u Italiji, Francuskoj) su neodvojiv deo nacionalnog identiteta. Opet, ne mogu da zamislim nivo zaluđenosti - poltronstva - mazohizma - imenuj sam koji bi ih naterao da na bilo kom nivou izglasaju bilo šta što bi imalo neke negativne posledice po turizam, pre bi cenim izglasali pa-pa i ne okreći se sine takvoj uniji. Možda kad ovi što sad nabavljaju bonseke za mađarsku žicu postanu većina, ali o tom potom. Za sad te, što bi zapadni susjedi rekli, tlapnje o S.E.D. kao S.A.D. zaboravite.

Doduše, razumem da smo Srbi i kao takvi slabo obavešteni da još neko sem Nemaca proizvodi automobile, ali to nas ne opravdava.


:facepalm:
Ajd procitaj jos jednom sta smo pisali da se ne mucis dzaba sa pisanjem

vcucko vcucko 23:50 01.07.2015

Re: evo

svarog
vcucko
svarog
To ne znači da su neki jednakiji od drugih već da za sve važe ista pravila, ali pravila koja su postavili moćniji. Ako mali mogu da se prilagode super, ako ne mogu te države neće biti ili će nahebati. Treća opcija ne postoji.

Recimo imamo full demokratiju. Na nivou EU glasa se za neki zakon, recimo dizanje poreza na hotelske usluge ili kao alternativa dizanje pdv na industrijske proizvode, recimo automobile. Ja bih tipovao da bi se izglasalo, pošteno i demokratski, ovo prvo koje bi skenjalo južnjake, prosto jer ih ima manje.



Loš primer, jako loš. Sve velike evropske mediteranske zemlje sem Grčke (redom od Španije do Turske) imaju jake izvozno orijentisane auto - industrije, sad da li autohtone brendove ili ne to je druga stvar i potpuno je nevažno. Neke od njih (u Italiji, Francuskoj) su neodvojiv deo nacionalnog identiteta. Opet, ne mogu da zamislim nivo zaluđenosti - poltronstva - mazohizma - imenuj sam koji bi ih naterao da na bilo kom nivou izglasaju bilo šta što bi imalo neke negativne posledice po turizam, pre bi cenim izglasali pa-pa i ne okreći se sine takvoj uniji. Možda kad ovi što sad nabavljaju bonseke za mađarsku žicu postanu većina, ali o tom potom. Za sad te, što bi zapadni susjedi rekli, tlapnje o S.E.D. kao S.A.D. zaboravite.

Doduše, razumem da smo Srbi i kao takvi slabo obavešteni da još neko sem Nemaca proizvodi automobile, ali to nas ne opravdava.


:facepalm:
Ajd procitaj jos jednom sta smo pisali da se ne mucis dzaba sa pisanjem



Slažem se, samo ističem koliko je (da budem blag) glupa ta priča o S.E.D.

Pre svega, ako bi došlo do glasanja o stvarima koje si naveo, to bi značilo da odavno već ne grmi i seva, nego da zemlja skače, a tektonske pukotine divljaju svom snagom. Takođe, "oduševljava" me lakoća kojom neko (ne nužno ti) iz zemlje koja je u jedno sedam puta većoj buli od Grčke raspreda o ukidanju državnosti npr. jedne Italije. Seti se nasumice pet nekih mnogo bitnih pojmova iz bilo koje oblasti, napamet tvrdim da su tri od pet nastali u nekom trenutku na tlu Italije i da im je ime izvedeno iz italijanskog jezika. O tome se radi.
svarog svarog 08:49 02.07.2015

Re: evo

Pričamo o tome da li je totalna demokratija moguća na teritoriji Evrope, gde nema Italijana, Grka, Nemaca, već Eprovljana sa različitim interesima. Ja mislim da će severnjaci (ovde računam I.Evropu) preglasati južnjake kada dođe do donošenja odluka. Princi misli da ne bi.
Tu čak ni ne uzimamo u obzir ekonomsku moć i lobiranje prilikom donošenja pravila.
Dakle, ja ne verujem da EU ikada može biti naddržava u kojoj će glas slabijih biti jednako zastupljen kao glas bogatih, tako da ni ne treba da bude naddržava uopšte (ne treba jedinstveni fiskalni sistem)

Znam da se automobili proizvode i u Španiji i Italiji, ali to je samo trebalo da bude plastičan primer

edit: pretpostavljam da se slažemo samo smo zakomplikovali komunikaciju :)
mariopan mariopan 09:05 02.07.2015

Re: evo

Predrag Brajovic
Него, јер зна неко где су конкретно, на чему, преговори пукли? Не ово рекла-казала и и претпоставке, него нека валидна изјава, документ, детаљи. Била је EU нешто објавила, али сад ја не могу да нађем.

P.S.
Па не морају Грци да буду у ЕУ. Нико неће пуцати на њих ако изађу.
Смешно.
Постоје услови да будеш чак и члан неке породицe, а не тек неке добровољно организоване мултидржавне целине. Не прихваташ услове? Ћао, онда!

P.P.S.
Па знате шта је смешно, а овде се не капира? Овакви какви смо, ми смо, сада, у најмање двапут горој ситуацију него Грци, они су за нас господа. И мислим да их чак ни банкрот не може оборити на наш ниво.


Како не капирамо Брајовићу, па ја о томе пишем у СВАКОМ мом коментару.
Ми смо Грчка само нам то нико још није рекао.
Ено Марко Сомборац баш јуче оплео и нас који се овако свађамо око Грчке а не видимо шта наши чобани раде.
qqriq qqriq 09:16 02.07.2015

Re: evo

Ми смо Грчка само нам то нико још није рекао.


Nismo.
Mi imamo vučka&vulina, a oni..........

maksa83 maksa83 09:42 02.07.2015

Re: evo

Mi imamo vučka&vulina, a oni..........

Pa dobro, šta, Palma da se steše jedno 50-60-80 kg i to je to...
antioksidant antioksidant 09:54 02.07.2015

Re: evo

maksa83
Mi imamo vučka&vulina, a oni..........

Pa dobro, šta, Palma da se steše jedno 50-60-80 kg i to je to...

samo sto ovaj njihov palma ne moze da uradi spagu
qqriq qqriq 09:56 02.07.2015

Re: evo

Pa dobro, šta, Palma da se steše jedno 50-60-80 kg i to je to...




A sad ni reči više. Ja sam za strogo poštovanje emocija.


qqriq qqriq 09:58 02.07.2015

Re: evo

samo sto ovaj njihov palma ne moze da uradi spagu

naš drug palma je jedinstven, to samo jagodina ima. nemoj ti sad Pedjica dodje


tess tess 14:51 02.07.2015

Re: evo

martin_krpan
U ovoj priči je neko potpuno lud. Da li je ikome poznato da je od 2004 Freizügigkeitsgesetz na snazi koji svim građanima EU omogućuje apsolutna prava. Znači dođeš u Berlin, nađeš Steuerberatera, otvoriš restoran, i radiš. Ne moraš ni jezik znati.

P.S. Vizegradonačelnica Beča je inače totalno kul Grkinja Maria Vassilakou. Biće da danas rasizam izvire sa nekih drugih izvora.

tess tess 10:59 01.07.2015

kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

Nemam kilavih živaca.

Ček, da li je neko od vas ovde vjerovao da će Grci vratiti taj dug?
Hm


Dobro, dobro, imaju ovi komunisti po blogu tih emocija za izvoz, veći južnjaci od južnjaka, da je ribe i vina i godina sto i da nas poživi Bog,
- te pametan čovjek i ne zalazi na ove teme.
-mislim, onaj kome je do analitike.

Kako sam shvatila, Švabe igraju šah a Grci poker.
I tu je i problemčić.

Grci su kupovali vrijeme ne bi li nešto ušićarili s Rusima. -Vlada ne bi da se petlja, prepustio bi Kinezima i Turcima da dovrše ono što nije EU..
-tako neke zloslutne fabule pune rasizma i zla na jednoj i dobrote na drugoj strani.
Etc.

I sad, ko god ima imalo iskustva sa firmama i stečajevima i ugovorima pod nefer uslovima (jer tu neki imperijalisti navode kako su Švabe dale pare za puteve ali one ih i pravile, ajdee, stvarno zli, stvarno stvarno, gdje će ti veći dokaz, kao da procenti od 5% na ruke na baušteli, il 25% na ruke poslije tendera nije dovoljno zlo, kakva nepravda, il uslovi ono daću ti ja posao al da moj šurjak odradi keramiku, il daću ti ja novac al da ti budem i izvođač radova, ccc, pa to je toliko čist račun da je u najmanju ruku i djetinjasto i ponižavajuće tražiti neko razumjevanje, mislim, imali su i ono sitno slovima napisano crno na bijelo).

I sad, ko god ima iskustva sa firmom, ili stečajem, pa zna kako je godina podijeljena na kvartale i da će u narednih par mjeseci da "preklapa", povlači poteze kojima jedna vrata otvara, druga zatvara, jednostavno preživljavanje, održavanje na površini..

-znači faza jednog godišnjeg doba, da igra šah i poker sa svojim minusima, i možda se izvuče možda ne. Pazi, 4 godišnja doba prave ritam jednog posla, firme, bankrota, evo i pokera..

Ako se ne izvuče, pa ok i na to je spreman, na stečaj. Ili? Da li je normalno i za stečaj biti spreman? -da, na tom putu dobiti i gubitka i na to postoje odgovori, faze. -jbt da na tuđim iskustvima par stručnjaka već sad ima plan, šta i kako, ako nam se zemlja nađe u stečaju.
Jer Grci jesu u tome, ali odugovlače da objelodane.
Etc.

I sad, Grci kao grupa dečkića, naočitih, koji prvi put ulaze u posao i imaju pogodnosti, unatoč što im familija napravila minus i opljackala zemlju, nešto kao stimulans i motivacija jer su mladi i neiskvareni, fino..

I sad, da li su oni prevejani i iskusni ekonomi, il su samo grupa nevinih hipstera?
Ne kapiram.

Pazi, pazi o kakvim se amaterima radi kad oni sad narod stavljaju pred nekakav referendum.

Alo, kad si na 12 mjeseci prije stečaja ti već razmišljaš da i ako prokockaš sve, da radnici ne izvuku deblji kraj(dobro, u ovoj drzavi su neki postali milioneri nalazeći te rupe u zakonu između ostalih i koje štite radnike, te su unovčili zaštitu) misliš na njih, pa pokušavaš poravnati račune prema onima kojima poslovno ne želiš da duguješ, pa već znaš šta sa imovinom, ako ima nešto za skloniti, prodati, ili prebaciti na novi firmu, etc..

Ti odgovaraš za njih, za te porodice, evo ovi grčki manekeni za cijelu zemlju, i odgovaraš za sve svoje pogrešno povučene poteze, i za sve ugovore koje si potpisao i iz kojih si izašao kratak, ono bolje da i radnici rade nešto nego da nemamo posla, etc..il ovo, bolje i da nam napravi put Strabag nego nikakav da nam je, i za to vrijeme ti praviš novac kad dođe naplata, to je rizik koji se podrazumjeva pobogu, kao jutro u noć, juče i sutra..

I sad ovi amateri prave referendum, kažu da nemaju para, banke im u kolapsu, oni penzioneri na slikama padaju u fras u tim redovima, etc.

Oni su imali vrijeme da razmišljaju šta dalje dok čekaju da se Švabe smiluju dok oni ko fol blefiraju, ko fol obljube Valkire.

I što izlaze na ulicu?

Šta oni čekaju i evo do samog kraja nepripremljeni za to? - da im Švabo oprosti dug?
Pa šta izigravaju nevinost i kome? -ovim, napaćenim, komunjarama po blogu?

- i ako si prevaren, pazi i da je sve ovo samo jer su Švabe zle, zašto nisu već spremni na novu fazu koje su svjesni od početka, a, to je stečaj..

Ne, nisu spremni i dalje blefiraju i čekaju oprost dugova i prave referendum u 5 do 12..

Ccc, kako pacerski i amaterski da me sad i ne čudi što su u ovakvo govno upali.

Toliko.
qqriq qqriq 11:25 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

Toliko.


etc..
mariopan mariopan 11:35 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

Тесс

А свако ко је видео уговоре које је потписивала наша Влада за неке "послове столећа", а на којима је већина страница зацрњена да не процури у јавност шта су то, заправо, птписали, ( или, ако се неко сећа куповине сателита, плана за канал до Солуна и слично...) може само машти на вољу да да шта су све потписивали Грчки политичари?

Како се зове та игра где политичари у савезу са банкарима опљачкају сопствени народ и гурну га у дужничко ропство за десет генерација унапред??

И емоције на страну кад су паре у питању, ту се слажем са тобом, али се не слажем да плаћам, рецимо, Београд на води за који ме Вучић ништа није питао?
Зашто бих ја и моји потомци то плаћали кад не знам чему то служи а уз то и не ради.....али ћемо неки доживотно да будемо сиротиња а неки ће да обогате и своје десето колено од само једног покерашког блефа (не верујем да су ти мафијаши чули за шах)?

Има много нијанси између.
svarog svarog 11:40 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

И емоције на страну кад су паре у питању, ту се слажем са тобом, али се не слажем да плаћам, рецимо, Београд на води за који ме Вучић ништа није питао?
Зашто бих ја и моји потомци то плаћали кад не знам чему то служи а уз то и не ради.


Postoji jedan pomalo libertarijanski pogled na javni dug koji kaže da građani ne treba da plaćaju dugove koje je napravila država, odnosno politička elita, u njihovo ime. Posebno u slučajevima gde ta elita podeli između sebe te pare.
Šta ja znam, ovde svi mrze libertarijance, mora da je glupost
angie01 angie01 11:43 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

Како се зове та игра где политичари у савезу са банкарима опљачкају сопствени народ и гурну га у дужничко ропство за десет генерација унапред??


kompradorska, isto kao i kod nas,...tako se iz ovakvih zemalja izdvajaju "nove elite", koje su od sopstvenog naroda napravili siromahe i razjebali zemlju u korist nekih drugih i naravno svoju.
angie01 angie01 11:45 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

mariopan mariopan 11:55 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

svarog
И емоције на страну кад су паре у питању, ту се слажем са тобом, али се не слажем да плаћам, рецимо, Београд на води за који ме Вучић ништа није питао?
Зашто бих ја и моји потомци то плаћали кад не знам чему то служи а уз то и не ради.


Postoji jedan pomalo libertarijanski pogled na javni dug koji kaže da građani ne treba da plaćaju dugove koje je napravila država, odnosno politička elita, u njihovo ime. Posebno u slučajevima gde ta elita podeli između sebe te pare.
Šta ja znam, ovde svi mrze libertarijance, mora da je glupost

Где могу да се учланим?
inco inco 15:30 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

mariopan
Како се зове та игра где политичари у савезу са банкарима опљачкају сопствени народ и гурну га у дужничко ропство за десет генерација унапред??


Glupost naroda. Dužničko ropstvo je cena takve gluposti.

mariopan
И емоције на страну кад су паре у питању, ту се слажем са тобом, али се не слажем да плаћам, рецимо, Београд на води за који ме Вучић ништа није питао?


I šta si ti učinila povodom toga? Pljucnula par puta na blogu? E pa ne može tako...

Vučić i ostala diletantska kamarila na vlasti nisu pali s neba no su tu izabrani od strane naroda da predstavljaju taj isti narod u poslovima državnog upravljanja i svime što pod to potpada. To je ono što se zove predstavnička demokratija za koju se narod 'izborio' nešto ranije. Dakle, to 'smo' 'teli, nema sad kukanja. Ili to, il' revolucija pa da se vratimo na, šta ja znam, feudalizam? (može, al' da ja budem feud)

U predstavničkoj demokratiji, kad se izabrani 'predstavnici' otrgnu kontroli, odgovornost je onih koji biraju predstavnike da ih smaknu kako ne bi pravili dalju štetu. A 'mi' nikako da shvatimo da ta odgovornost postoji i, u najboljem slučaju, mislimo da se građanska odgovornost završava na izbornom mestu zaokruživanjem omiljenog kandidata (a skoro polovina ne veruje čak ni u tu odgovornost).

Zamisli, recimo, da tvoja porodica ima puno posla i nemate vremena (a ni adekvatnog znanja) da se bavite kućnim finansijama pa ovlastite komšiju knjigovođu za pristup vašem bankovnom računu i svime što uz to ide. I komšija umesto da radi ono za šta je ovlašćen, krene da diže pare i baca u kladionicu, još počne i da vam liferuje stvari iz dvorišta pa ih prodaje budzašto za dalji monetarni fiks, ne podnosi ti nikakve izveštaje, račune i poreze ne plaća pa počnu dugovanja da vam rastu... i šta onda vi kao, pretpostavljam, racionalne osobe radite? Pišete na blogu i komentarima na vesti kako ne prihvatate dugovanja koja onaj koga ste vi dobrovoljno ovlastili napravi, il' mu ukinete punomoćje i, po mogućstvu, tužite ga za povredu ugovorne obaveze i nastalu štetu?

Naravno, kao što to biva, problem nastaje ako veći deo tvoje porodice misli da komšija i dalje radi dobar posao uprkos svim dokazima u suprotno i ne želi da mu povuče ovlašćenje. Onda tvoje opcije postaju malo skučenije - ili ubediš ukućane da vas komšija vodi ka 'kamenju i korenju', ili ubediš komšiju da odgovorno radi povereni mu posao, il' skineš svoje ime sa zajedničkog računa i pobegneš iz te i takve porodice. Oni koji 'ostanu' i zadrže postojeće stanje odgovorni su i za sve što proizađe iz toga, uključujući i dugove.
tess tess 17:19 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

qqriq
etc..

Vala baš, nastavih se, i, dala sam ti preporuku.
:)

Nego, ne primaj k' srcu, rekoh li ja da je onaj nosonja muževan?
Ali, pazi, ima izreka: Cilindar na glavi svinje još uvijek ne čini džentlmena.
Tako nekako, ne bukvalno.
-na stranu simpatije, čini se da bi i Srbi bili bolji.
tess tess 17:20 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

mariopan

mariopan mariopan 17:53 01.07.2015

Re: kratko ću, jer nemam živaca i nisam kilava

tess
mariopan


И ја теби
svarog svarog 12:09 01.07.2015

Re: Dogovor?

Mada ne znam čemu ovo kad je u nedelju referendum?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:11 01.07.2015

Re: Dogovor?

svarog
http://images.businessweek.com/cms/2015-07-01/BN_070115_9315.pdf

Да, ово сам тражио.
Било је запело око буџета за војску и још нечег, заборавих шта.
Занимљиво је да се види, кад човек баци поглед на документ, како EU јесте та која уређује грчку државу, уводи је у ред. Године 2009. био је проглашен један други банкрот -- банкрот свих грчких званичних података, нико им више ништа није веровао. О томе је AO успут писао. Е, па, EU налегла да с неке ствари уреде и детектују...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:22 01.07.2015

Re: Dogovor?

svarog
http://images.businessweek.com/cms/2015-07-01/BN_070115_9315.pdf


ništa od toga švabe traže glavu.

Schaeuble shows his contempt by saying he's not even read the latest proposal from Tsipras


LINK
antioksidant antioksidant 12:28 01.07.2015

Re: Dogovor?

две кључне ствари

Conduct immediately a comprehensive competition assessment on specific sectors
characterized by oligopolistic practices (e.g. construction, wholesale trade,
agricultural products, media, etc.) and adopting recommendations accordingly
(roadmap and timelines already prepared by the OECD);

Implement immediately a comprehensive strategy against corrupt business
practices, for example in the area of public procurement procedures (roadmap and
timeline already prepared by the OECD).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:30 01.07.2015

Re: Dogovor?

Углавном, EU понавља многе од SFRJ бољки и слика, тачних или умишљених: лењи Албанци/Црногорци/Грци наспрам вредних Немаца/Хрвата/Словенаца; државни допринос за неразвијене, на који они развијени кукају и стално понављају како се те паре проневеравају; успешно-несупешно прегласавање већинског немачког/српског народа-корпуса над свима осталима и истеривање својих интереса; изопштење албанског/грчког народа као заосталог и преварног; централна банка која се бори са мањим финансијским центрима; различити нивои економије у истоветној држави; различите цивилизацијске норме у једној држави; удруживање/стварање интересних група два или више народа/државе против једног или више њих...

А каква је EU судбина?
Ја сам оптимиста.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:34 01.07.2015

Re: Gotovo?

angie01
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/571943/PREOKRET-Fajnensel-tajms-Cipras-pristao-na-sve-uslove-EU-i-MMFa

Originalni članak spominej "većinu", ne sve uslove.

Јеботе, ово је један од захтева ЕУ: liberalize the market for gyms?!
alselone alselone 12:40 01.07.2015

Re: Gotovo?

liberalize the market for gyms?!


Docsov lobi drma Evropom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:48 01.07.2015

Re: Gotovo?

alselone
liberalize the market for gyms?!

Docsov lobi drma Evropom.

Пази, ми не знамо до детаља лудости грчког државног система. Једна од тих је и ова, а
мене је фасцинирала оно да фризери имају бенефицирани радни стаж, па могу пре у пензију??? Раде с опасним материјама?!


Иначе, нигде, па чак ни код нас, не видех да се црвено светло на семофору онако олако схвата, као у Солуну. Да није то неки локални обичај?
alselone alselone 12:52 01.07.2015

Re: Gotovo?

фризери имају бенефицирани радни стаж, па могу пре у пензију


Ja mislio da je ovo zajebancija kad si prosli put spomenuo. Prosto mi je neverovatno da je ovo istina igde.
antioksidant antioksidant 12:58 01.07.2015

Re: Gotovo?

ово је тражено

and liberalize the market for tourist rentals and ferry transportation
svarog svarog 13:00 01.07.2015

Re: Gotovo?

Prevoz za Skiatos je (bio) skandalozan, nešto su meštani i hotelijeri pokušavali da se udruže da razbiju monopol ali ne znam da li su uspeli.
alselone alselone 13:03 01.07.2015

Re: Gotovo?

Prevoz za Skiatos je (bio) skandalozan,


I za Tasos je los. Ide sa iz dva grada, sa tim da iz blizeg ide jednom na 2, 3 sata. Sto je totalni uzas. Vozis 11 sati, dodjes tamo ono milijardu automobila stoji na suncu, onda i ti stojis na suncu dok ne dodjes na red. Sto moze da bude u losijim situacija u drugoj turi.
princi princi 13:06 01.07.2015

Re: Gotovo?

Meni je, na primer, koncept spanske sijeste ridiculous, ili onog zabarskog zatvaranja radnji u 3. Isto tako mi smetaju radna vremena radnji u Nemackoj ili Svajcarskoj. Ali to su neke lokalne quirkiness na koje se lokalci naviknu i sa njima zive. Po meni, ljudima treba incentive da menjaju lose i grade bolje navike, ali to ne treba raditi tako sto ces baciti ekonomsku bombu na stanovnistvo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:06 01.07.2015

Re: Gotovo?

alselone
фризери имају бенефицирани радни стаж, па могу пре у пензију

Ja mislio da je ovo zajebancija kad si prosli put spomenuo. Prosto mi je neverovatno da je ovo istina igde.

То тамо је лудилo...
И ја сад, као, треба да се саблажњавам како зли банкари и ЕУ министри ово-оно-притисли Грке?!

Greece also had a remarkable 580 professions deemed hazardous or strenuous enough to qualify for early retirement: firemen and construction workers, certainly, but also hairdressers (because of the chemicals), wind instrument players (gastric reflux) and radio presenters (microbes in microphones).

Јеботе, и дувачи и радио-водитељи!!!
maksa83 maksa83 13:07 01.07.2015

Re: Gotovo?

Иначе, нигде, па чак ни код нас, не видех да се црвено светло на семофору онако олако схвата, као у Солуну.

Probaj Kairo. Tamo se ne shvata uopšte, tj. kao saobraćajna signalizacija semafor ima vrednost koliko i novogodišnji ukrasi po Knezu kod nas. Po mom iskustvu u Solunu semafore poštuju i vozači i pešaci, ako će neko da napravi glupos' to su pre pešaci. Ovo ne znači da Grci ne voze k'o kreteni čim se malo makne van zgusnutog centra, dapače, mislim da su gori od nas, pogotovo po malkice većim ostrvima. Jedini put kad sam ispao heroj u životu je kad sam zašprintao 50m da sa puta po kome Grci jure sklonim nekog malog Andronikosa (zapamtio ime, pošto je njegova debela keva jedva poskakivala za njim i urlala, a mali ne jebe živu silu, zaždio na put kako samo 4-godišnjaci umeju) a koji je šturnuo svojoj debeloj kevi. Grci po tom putu tako divljaju da mi još uvek nije jasno kako ga nešto nije odnelo pre nego što sam ga dohvatio i sklonio, valjda prodadilo ono Bog čuva decu i pijane. Sledeći put kad sam se osetio kao superheroj je kad sam shvatio da imam čudesnu moć da sam nevidljiv za one senzore na česmama i soap dispenserima - uopšte me ne vide i ne reaguju, koliko god mahao ispred njih.
alselone alselone 13:11 01.07.2015

Re: Gotovo?

koncept spanske sijeste ridiculous


Oni kao da se plase kuce. Cilj je sto kasnije doci kuci sa posla a ne raditi mnogo. Sunce ti jbm, dodju u pola devet na posao. Pa kafa u 10. Onda idemo na rucak u 1, vratimo se u 3, pola 4. 5 sati, ja bih polako kuci, on se tek zaukali, ali prvo da se napravi pauza za kafu. Kuci u 7, dok se dovucem 8. Ajde u q. Usput niko ne prica engleski, cak i ako zna.

Dve nedelje konstantno krmoteheranskog osecanja.
alselone alselone 13:12 01.07.2015

Re: Gotovo?

Јеботе, и дувачи и радио-водитељи!!!



Ne, ovo je zaista carski. Mastovito cak!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:12 01.07.2015

Re: Gotovo?

:)))))))))
Obojici...
alselone alselone 13:15 01.07.2015

Re: Gotovo?

Sledeći put kad sam se osetio kao superheroj je kad sam shvatio da imam čudesnu moć da me oni senzori na česmama i soap dispenserima uopšte ne vide i ne reaguju, koliko god mahao ispred njih.




Zato u boljim restoranima imaju crnju koji ti sipa sapun, dodaje ubruse, nudi zvakama i mintovima. Svako pisanje - baksis. Onda skontam da me pivo kosta preko 10 dolara. 8 je krigla. Ostavim 2 baksisa. Jos i ovom crnji za pisanje. Bankrotir'o dok sam osetio pivsku blazenost.
angie01 angie01 13:18 01.07.2015

Re: Gotovo?

Probaj Kairo.


Istambul-neshvatljivi haos snalazenja i improvizacija.
angie01 angie01 13:20 01.07.2015

Re: Gotovo?

Originalni članak spominej "većinu", ne sve uslove.


pa dobro, drastican je pomak...pokrenuo se tocak u nekom pravcu.
princi princi 13:23 01.07.2015

Re: Gotovo?

alselone
koncept spanske sijeste ridiculous


Oni kao da se plase kuce. Cilj je sto kasnije doci kuci sa posla a ne raditi mnogo. Sunce ti jbm, dodju u pola devet na posao. Pa kafa u 10. Onda idemo na rucak u 1, vratimo se u 3, pola 4. 5 sati, ja bih polako kuci, on se tek zaukali, ali prvo da se napravi pauza za kafu. Kuci u 7, dok se dovucem 8. Ajde u q. Usput niko ne prica engleski, cak i ako zna.

Dve nedelje konstantno krmoteheranskog osecanja.

Sine, al' uvece kad zaredjaju po kafanama, to ne zna da stane.
4krofnica 4krofnica 13:37 01.07.2015

Re: Gotovo?

alselone
Prevoz za Skiatos je (bio) skandalozan,


I za Tasos je los.



info od juče: na Tasosu nijedna pumpa nema benzina. pokupovali srbi jer su se ufrčili da će tamo ostati zarobljeni (ja se ne bih bunila). jedan stariji par mi je rekao to jer ne mogu da kupe nigde a ne znaju da tamo benzin dolazi sredom (tj danas)


angie01 angie01 13:55 01.07.2015

Re: Gotovo?

(ja se ne bih bunila)


ni ja,...jedno 6 meseci...to bi bilo taman.
alselone alselone 14:00 01.07.2015

Re: Gotovo?

Ni ja. Ali ne zbog mene, zbog dece, dobro je za zdravlje i razvijanje.
blogovatelj blogovatelj 18:32 01.07.2015

Re: Gotovo?

Probaj Kairo. Tamo se ne shvata uopšte, tj. kao saobraćajna signalizacija semafor ima vrednost koliko i novogodišnji ukrasi po Knezu kod nas


Umalo me jedan nije uroko u Maroku. Bio sam naivan i krenuo da prelazim ulicu kad mi je bilo zeleno. 10cm je falilo.
qqriq qqriq 22:49 01.07.2015

Re: Gotovo?

liberalize the market for gyms?!


Docsov lobi drma Evropom.



qqriq qqriq 23:12 01.07.2015

Re: Dogovor?

Mada ne znam čemu ovo kad je u nedelju referendum?


Napeto ko skandinavski triler, boKte!
mariopan mariopan 11:39 02.07.2015

Re: Gotovo?

alselone
фризери имају бенефицирани радни стаж, па могу пре у пензију


Ja mislio da je ovo zajebancija kad si prosli put spomenuo. Prosto mi je neverovatno da je ovo istina igde.

Ни ја не верујем, мислим да је информација половична или није добро пренета...јавим кад сазнам!
alselone alselone 12:50 01.07.2015

U medjuvremenu kod nas

angie01 angie01 13:24 01.07.2015

Re: U medjuvremenu kod nas

Isuse dragi.


Premijer Vučić se sve vreme šalio sa ministrima Aleksandrom Vulinom i Nikolom Selakovićem, dok su se na meti premijerovih sala našli su se ministar Ivica Dačić i generalni sekretar Vlade Novak Nedić.


medju najtisim su bili...

inco inco 15:39 01.07.2015

Re: U medjuvremenu kod nas

qqriq qqriq 22:49 01.07.2015

Re: U medjuvremenu kod nas

U medjuvremenu kod nas
Nema spavanja u avionu.

Isuse dragi.



svarog svarog 14:00 01.07.2015

Stiže pomoć

http://www.capital.ba/moskva-spremna-da-pomogne-kroz-ekonomsku-saradnju/

Rusija je spremna da pomogne Grčkoj kroz ekonomsku saradnju, uključujući privatizovanje državne infrastrukture, izjavio je danas izaslanik Moskve u EU Vladimir Čižov.
On je dodao da Moskva može da poveća ekonomsku saradnju, dok Grčka ima na raspolaganju mogućnost privatizacije željeznice i luke u Solunu


Bar neće ostrva
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:11 01.07.2015

Re: Stiže pomoć

svarog
http://www.capital.ba/moskva-spremna-da-pomogne-kroz-ekonomsku-saradnju/

Rusija je spremna da pomogne Grčkoj kroz ekonomsku saradnju, uključujući privatizovanje državne infrastrukture, izjavio je danas izaslanik Moskve u EU Vladimir Čižov.
On je dodao da Moskva može da poveća ekonomsku saradnju, dok Grčka ima na raspolaganju mogućnost privatizacije željeznice i luke u Solunu


Bar neće ostrva


Зли Немц... пардон -- Руси!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:28 01.07.2015

Re: Stiže pomoć

svarog
http://www.capital.ba/moskva-spremna-da-pomogne-kroz-ekonomsku-saradnju/

Rusija je spremna da pomogne Grčkoj kroz ekonomsku saradnju, uključujući privatizovanje državne infrastrukture, izjavio je danas izaslanik Moskve u EU Vladimir Čižov.
On je dodao da Moskva može da poveća ekonomsku saradnju, dok Grčka ima na raspolaganju mogućnost privatizacije željeznice i luke u Solunu


Bar neće ostrva


Kad se pročita cela vest smisao je malo drugačiji.

Rusi kažu da neće da se mešaju, kao i da ih Grci nisu zvali da se mešaju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:32 01.07.2015

Re: Stiže pomoć

Смешно.
Империја је империја.
Америчка, британска, руска или кинеска -- она је, најпре, империја, па тек онда Америка, Британија, Русија или Китај.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana