Društvo| Ekonomija| Planeta| Region| Život

Kvalija – manje nam bliska reč ili fraza za nešto ...

Milan Novković RSS / 08.07.2015. u 18:16

... što nam ne može biti više blisko nego što jeste - loš opis reči „kvalija", načina na koji neopipljive stvari postoje za nas, ali ne na nivou kolektivne svesti nego pojedinačne. Recimo bol, crveno, sreća, grčka kriza.

Dobro, grčka kriza možda ne bi trebala tu da se smesti, ali mi, u gramzivosti za brzim kvalitetom nebitne dubine, lakše „operišemo" ako je tu stavimo.

333544_525091580840169_946935153_o_610.18184.jpg 

Ima dosta blogova i ja se guram među društvo kraćim prilogom pošto tamo, na tim drugim blogovima, mogu samo da preletim preko komentara pošto nemam dovoljno vremena za pažljivije čitanje:

  • Grafikoni i tabele su ušli u populano blogovanje! Ispravno, i pozdravljam! Nije grčka kriza nešto preterano specifična. Evo TABEL'CE!

  • Nije svaki Grk lošijeg "kvaliteta" zato što ga je svaki Grk koji jeste lošijeg kvaliteta, a bio pri vlasti ili biznisu, ojadio. Vidi, pls, ponovo tabel'cu re Italije i sličnih, pa Francuza, što da ne. Ne žive ljudi Grci samo niti uglavnom od pozajmica, daleko od toga, pa samo u turizmu se, vrpoljeći se oko nas po onom suncu, domognu nekih, kolko li je, 25 milijardi ili slično godišnje. Nije to ne znam šta, ali ih je malo, a i čeprkaju svašta i oni.

  • Misim (šalim se pomalo s ovim rečima da bi ljudi pomislili kako se šalim i tamo gde u stvari ne znam kako da ih koristim), ako se pogleda kako su se Grci zadužili mogao bi neki nadobudni analičar sa poštenim namerama zaključiti kako kod Grka ima manji procenat uber-zlikovaca per capita nego u nekoj „uzornijoj" državi, a koji su, tako, „efikasniji" u nanošenju štete „braći" sad dal po naciji, manjinama ili državnim granicama - recimo, priča se da je i do 150 milijardi grčkog duga u direktnoj ili indirektnoj vezi sa ogromnim vojnim projektima.

  • Ko je Grcima uglavnom radio te projekte - najviše Nemačka i Francuska.

  • Ko im je pozajmio najviše novca - Nemačka i Francuska.

  • Kako se dobijaju ti projekti? Kako ko stigne, ali korupciju je teško zaobići. Koliko su Simensu dokazali da su potrošili na podmićivanje grčkih donosioca odluka - oko 1.4 milijarde. Jedna „firmica" iz velike države. Koliko su platili kaznu za to - pa 1.6 milijardi u US i oko 300 miliona u Grčkoj - prava sitnica, moralo bi tako da bude, „pošten", established kapitalista retko pravi gubitke ili profit mali do te mere da se ne isplati uključivati kompjutere i prljati tastature.

  • Ergo - nije svaki Nemac boljeg kvaliteta zato što Nemci koji jesu boljeg kvaliteta vredno i ozbiljno rade.

  • Koliko se smatra da je od grčkog duga otišlo na mito - oko 10%.

Pa da ne preterujem - jel imaju Grci moralno i materijalno pravo da traže otpisivanje 30% duga i reprogramiranje ostatka. Imaju, najmanje toliko.

Šta ja mislim o onima koji ne misle kao ja u ovoj prethodnoj rečenici, a ubeđeni su da ja mnogo grešim, tj nije im mišljenje površno - mislim da su dozvolili, ili rizikuju, da ih hipnotišu oni koji su kupljeni da se bave inženjeringom javnog mnjenja kao podrškom pljačkanju siromašnijih i lošije organizovanih od strane okorelih zlikovaca i onih koji se upinju da se učlane u taj klub.

Kako se strategijski pljačkaju slabašniji (između ostalog) - odštampa se novac iza koga nema vrednosti, ili se odštampaju finansijski derivati i upregnu u finansijske strategije ili workflows pa se tako dođe do novca koji „ne postoji". To se pozajmi drugima, i pozajmljuje dok više nemaju izbora ti drugi nego da prodaju svoje „opipljive" firme koje su strategijski zdrave, tipa telekomi razni, luke, cementare, voda-struja-hrana, ajd ostrva, Save, Dunavi i Morave, Prigrevice razne i slično :-)

Atačmenti



Komentari (218)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 18:40 08.07.2015

da komšiji krava

Evo TABEL'CE!

U, pa ove naše komšije uopšte nisu mnogo dužne (nisam pratio pa mi to sad dođe kao novost).
a_jovicic a_jovicic 21:09 08.07.2015

Re: da komšiji krava

niccolo
Evo TABEL'CE!

U, pa ove naše komšije uopšte nisu mnogo dužne (nisam pratio pa mi to sad dođe kao novost).

Nije problem što komšije nešto užasno puno duguju ... ili što duguju mnogima ... nego što niko ne duguje njima ...

BBC | Eurozone debt web: Who owes what to whom? (sa interaktivnim grafikonom) ... vredi svakog klika na države-poverioce a pogotovo na USA


... a sve ovo još iz 2011-te.
tasadebeli tasadebeli 19:03 08.07.2015

Четр, не коња дебела, но проскинезе

и једна музика већ окачена код Миленковића.


Kvalija






Pa da ne preterujem - jel imaju Grci moralno i materijalno pravo da traže otpisivanje 30% duga i reprogramiranje ostatka. Imaju, najmanje toliko.







Šta ja mislim o onima koji ne misle kao ja u ovoj prethodnoj rečenici, a ubeđeni su da ja mnogo grešim, tj nije im mišljenje površno - mislim da su dozvolili, ili rizikuju, da ih hipnotišu oni koji su kupljeni da se bave inženjeringom javnog mnjenja kao podrškom pljačkanju siromašnijih i lošije organizovanih od strane okorelih zlikovaca i onih koji se upinju da se učlane u taj klub.






Kako se strategijski pljačkaju slabašniji (između ostalog) - odštampa se novac iza koga nema vrednosti, ili se odštampaju finansijski derivati i upregnu u finansijske strategije ili workflows pa se tako dođe do novca koji „ne postoji". To se pozajmi drugima, i pozajmljuje dok više nemaju izbora ti drugi nego da prodaju svoje „opipljive" firme koje su strategijski zdrave, tipa telekomi razni, luke, cementare, voda-struja-hrana, ajd ostrva, Save, Dunavi i Morave, Prigrevice razne i slično








mariopan mariopan 19:24 08.07.2015

...

Ne smem više ni da čitam, (ipak pročitala) opet ću da se raspišem a već sam preterala ovih dana....nego, divan ti je blog.

Sa dušom.
sima2000 sima2000 19:31 08.07.2015

..

Pa da ne preterujem - jel imaju Grci moralno i materijalno pravo da traže otpisivanje 30% duga i reprogramiranje ostatka. Imaju, najmanje toliko.


Sve je ovo lepo, samo si potpuno promašio suštinu.

Zabole Grke i za otpis i za reprogram dugova. Znaju Grci da ne mogu da vrate ni 10% dugova, a ni poverioci ne gaje nikakve iluzije.

Sva ova drama koju budno pratimo nedeljama, potiče od toga što Grcima treba neto priliv para od xx milijardi, sledećih xx godina. Grci hoće da nastave da pozajmljuju, ili da primaju poklone u vidu pomoći "dok im se privreda ne oporavi".

Imaju li moralno pravo da traže pomoć? Ne više od Srbije, ili bilo koje druge države u kojoj se takođe vredno radi, a 10 puta lošije živi.




anonymous anonymous 19:40 08.07.2015

Rusija je rekla : NE !


U Savetu bezbednosti .

A Englezi su inicirali .......


Svet je globalno jasno podeljen.

Grčku i Grke treba sagledavati u kontekstu šire svetske politike jednih koji pljačkaju i dovode u zavisnost i ropstvo čitave narode.

i onih koji su žrtve i bore se.

To je biopolitika i nema nikakve veze sa bilo kojim osobinama jednog ili drugog naroda,već sa tim koju populaciju morate dovesti do ruba propasti, u stanje straha,strepnje i neizvesnosti,da bi bila prinudjena da poslušno sprovodi politiku Imperije.

Grčka - zato što se mora ovladati Sredozemljem , dovesti ga u stanje haosa i onemogućiti Rusiju da prođe svojim gasovodom.

Ali da se vratim na početak.

Rusija je stavila VETO !

Merkelova je u gradu.

A mi blogujemo ......


Mi kojih se sve to najviše tiče.





milojep milojep 00:32 09.07.2015

Re: Rusija je rekla : NE !

Rusija je stavila VETO !

Merkelova je u gradu.



Došlo je vreme da stare saveznike oteramo u 3pm (ne u tri popodne nego ono drugo) i pridobijemo Nemačku.
Jedine dve velike nacije u evropi su ruska i nemačka! Ostalo je sve boranija
Milan Novković Milan Novković 08:51 09.07.2015

Re: Rusija je rekla : NE !

To je biopolitika i nema nikakve veze sa bilo kojim osobinama jednog ili drugog naroda,već sa tim koju populaciju morate dovesti do ruba propasti, u stanje straha,strepnje i neizvesnosti,da bi bila prinudjena da poslušno sprovodi politiku Imperije.

Da, otprilike, gde je, možda, Imperija donekle nad-nacionalna i počinje od skupa velikih interesnih grupa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:54 09.07.2015

Re: Rusija je rekla : NE !

anonymous
To je biopolitika i nema nikakve veze sa bilo kojim osobinama jednog ili drugog naroda,već sa tim koju populaciju morate dovesti do ruba propasti, u stanje straha,strepnje i neizvesnosti,da bi bila prinudjena da poslušno sprovodi politiku Imperije.Grčka - zato što se mora ovladati Sredozemljem, dovesti ga u stanje haosa i onemogućiti Rusiju da prođe svojim gasovodom. Ali da se vratim na početak. Rusija je stavila VETO! Merkelova je u gradu. A mi blogujemo ......Mi kojih se sve to najviše tiče.


da, a po pravilu, salonskih diplomatcica nigde nema da se oglase s nekom nelaickom analizom.

po mom laickom misljenju, pre svega, pokacili ste se sa zeznutom ekipom.

to, jednostavnim recnikom, znaci da je srbija pocela polako da odvezuje svoju barku iz atlantskih voda i da prelazi u crnomorske. to je jednostavno i logicno, tu je sentiment dve trecine srpskog naroda, i srbija ne moze sama, bez supersile iza sebe. uzev u obzir da nam zapadne supersile nisu naklonjene vec prethodnih 30 godina (VB verovatno i znatno duze). srbija je ucinila jedini moguci manevar, a to je da porinula svoj brod iz jadransko-atlantskih voda na nesigurnu plovidbu do crnog mora. da li ce tamo stici u neolupinastom stanju, ostaje samo da strepimo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:54 09.07.2015

Re: Rusija je rekla : NE !

milojep
Jedine dve velike nacije u evropi su ruska i nemačka! Ostalo je sve boranija.


a mi smo velika nacija, ili kako, pa se druzimo samo sa neboranijastom?
jinks jinks 19:53 08.07.2015

...

odštampa se novac iza koga nema vrednosti, ili se odštampaju finansijski derivati i upregnu u finansijske strategije ili workflows pa se tako dođe do novca koji „ne postoji". To se pozajmi drugima, i pozajmljuje dok više nemaju izbora ti drugi nego da prodaju svoje „opipljive" firme


Šta ćete, kad neki kažu da je obezbeđivanje likvidnosti zadatak svih zadataka. Po nekima maltene kao što je bitno da Sunce svane svakog jutra, tako je bitno i da se u nekoj državi ili čemu sve ne obezbedi likvidnost.
Milan Novković Milan Novković 22:47 08.07.2015

Re: ...

jinks
odštampa se novac iza koga nema vrednosti, ili se odštampaju finansijski derivati i upregnu u finansijske strategije ili workflows pa se tako dođe do novca koji „ne postoji". To se pozajmi drugima, i pozajmljuje dok više nemaju izbora ti drugi nego da prodaju svoje „opipljive" firme


Šta ćete, kad neki kažu da je obezbeđivanje likvidnosti zadatak svih zadataka. Po nekima maltene kao što je bitno da Sunce svane svakog jutra, tako je bitno i da se u nekoj državi ili čemu sve ne obezbedi likvidnost.

Likvidnost mu dođe kao struja u industriji, jeste, samo su derivati i regulativa, tj njeno odsustvo kada su prevelike banke u pitanju, pa moć velikih interesnih grupa, i njihova nad-nacionalnost, pomerile ceo finansijski svet, pa tako ceo svet, tj njegov veliki i uglavnom zapadni deo, u neki čudan manipulatorko-pljačkaški realm.
jinks jinks 08:55 09.07.2015

Re: ...

Sećate se vremena (za koje ne znam da li možda na neki sličan ili drugačiji način još uvek i traje) kada je jedan lokalni rouge multimilijarder mehanizmima isplate dobavljača robe koju je prodavao u svojim trgovinskim lancima najdirektnije uticao na likvidnost države.

Eto samo tako, ako već nikako drugačije, možete da postanete jedan od najbitinijih faktora u društvu, preko uticaja na likvidnost ekonomije.
princi princi 05:18 09.07.2015

Ne, ali znaš šta je meni stvarno

interesantno? Koliko ti ekonomisti, ekonomski "eksperti", ljudi kojima je to struka, stvarno nemaju neki osnovni osećaj za povratnu spregu, feedback, iako je to jedna od osnovnih stvari u tim nekim kompleksnim i složenim sistemima kao što je ekonomija neke zemlje. Na samom početku krize, 2009., onad kad su počele da se pomaljaju prave dimenzije grčkog duga, Trojka je Grčkoj naložila da pod hitno smanji broj zaposlenih ne bi li time smanjila platni fond. Računalo se da će Grčka i EU lakše moći da hendluju povećan broj penzionera (iako je tada prosečna grčka penzija iznosila oko 1300 evra) i da će sve biti u redu. Grčka je to poslušno izvršila, dala sve moguće podsticaje ljudima da se što pre penzionišu. Onda je u međuvremenu GDP pao tih 25%, 30% ili koliko, dug, koji je ostao isti ili se malo povećao, se u odnosu na GDP još više povećao, fond penzija se u odnosu na GDP, surprise, surprise, isto povećao, stravično se povećala nezaposlenost, ljudi praktično "pali" na to da ih izdržavaju penzioneri, penzije, naravno, isto pale tih 50%, ekonomija, štono kažu, grind to a halt, i šta je u toj situaciji odgovor Trojke? Dalji rezovi.

Mislim, meni je to potpuno mind boggling. Imaš neke mere, primenjuješ ih, i one očigledno ne daju rezultate, jer Grcima je sve gore, kreditori nema šanse da dobiju nazad svoje dugove, svi su nezadovoljni, EU na ivici pucanja. Jel ima tamo neko ko prati šta ta Trojka preporučuje, i kakve posledice ostavljaju te neke odluke? Da kaže, ej, ovo ne radi, ajde da probamo nešto drugo. To im, samo malo lepše, kaže i Krugman: Austerity doesn't work. I za to ti ne treba nikakva Nobelova nagrada da ukapiraš, ne treba da budeš nikakav ekspert, nikakva medžikorama- samo malo zdravog razuma.
princi princi 05:52 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Sve ovo što se dešava sa Grčkom je žestok šamar svim onim DS-ovcima, SNS-ovcima i kome ne sve, koji su Srbiju sve ove godine zamajavali pričama kako EU nema alternativu, kako će regulatorni mehanizmi EU, eto, srediti Srbiju i sve po Srbiji. Glupost. Nikakvi regulatorni mehanizmi ne postoje. Jer da postoje, kako bi grčki dug mogao tako dugo da eskalira, maltene, bez ikakve kontrole? Pored toga, ova knee jerk reakcija da se Grčka izbaci čim prije ne samo iz eurozone, nego možda i iz EU pre liči na potez, ono, klimakterične žene nego na poteze organizacije osmišljene da bude stabilna i dugotrajna. Ispada da EU umesto stabilnosti proizvodi samo još neizvesnosti i povećava rizik.
tasadebeli tasadebeli 07:47 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi

Koliko ti ekonomisti, ekonomski "eksperti", ljudi kojima je to struka, stvarno nemaju neki osnovni osećaj za povratnu spregu, feedback, iako je to jedna od osnovnih stvari u tim nekim kompleksnim i složenim sistemima kao što je ekonomija neke zemlje.




Често помишљам да је то тако зато што им током школовања изграде менталитет шибицара. Take money and run. И економија им се своди на бројање зарађених пара које у највећем броју случајева нису покривене неком вредношћу. Само ретки међу њима који имају посебне способности не дозволе такво академско обликвање ума.

Ја, рецимо, мојој снајки, одличном економисти, не могу никако да докажем да када њој банка позајми 100 евра са каматом и када моја снајка врати тај кредит тако што банци врати 130 евра, да је банка, у ствари, створила 30 евра ни из чега. Да тих 30 евра нису покривени никаквом вредношћу, никаквим материјалним добром који су сада у поседу банке.

"Како", каже она, "па они су мени дали своје паре да их користим неко време?"

Па да, тачно... Али паре саме по себи, нису вредност, нису неко материјално добро или уложени рад, него су само мерило тих вредности. А банка ни из чега, без произведеног материјалног добра или уложеног рада створи за даље обртање новца нових 30 евра који нису ама баш ни са чим покривени.

Не вреди, не може снајка то да схвати.

Е, то је за мене тај менталитет шибицара. А гради се академским каријерама (!)







Pored toga, ova knee jerk reakcija da se Grčka izbaci čim prije ne samo iz eurozone, nego možda i iz EU pre liči na potez, ono, klimakterične žene nego na poteze organizacije osmišljene da bude stabilna i dugotrajna. Ispada da EU umesto stabilnosti proizvodi samo još neizvesnosti i povećava rizik.



Европа је ипак само једна стара дама, а Historia est Magistra Vitae


List of conflicts in Europe


И не вреди много што облачи нову вечерњу хаљину и ставља три киле шминке на лице да би се сакриле године.

Стара госпођа је ипак стара госпођа.



maksa83 maksa83 08:16 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Па да, тачно... Али паре саме по себи, нису вредност, нису неко материјално добро или уложени рад, него су само мерило тих вредности

Pare, ipak, jesu "materijalno dobro", ili ako tako hoćeš - roba. Roba u smislu - neko ih ima, neko ih nema, i onda onaj koji ima može da ih proda onome koji ih nema. Prodaje ih po ceni od 30 EUR na 100. Svaka stvar koju neko ima a neko nema (a treba mu) lako postaje roba, samo se utvrdi šta će biti naknada. U slučaju para naknada su opet - pare. Nije to nikakav svež izum, još su stari Vavilonci su imali vrlo precizan kamatni račun i tablice otplate (nisu imali decimalne brojeve, nego brojačani sistem sa osnovom 60, koji je tzv. super-deljiv broj i kao takav pogodan za ovakve transakcije).

(Pliz da ne gubimo puno vremena na to sa parama, to je 2+2=4. Stvarno.)
Milan Novković Milan Novković 08:22 09.07.2015

Re: Ne, ali znaš šta je meni stvarno

i šta je u toj situaciji odgovor Trojke? Dalji rezovi.

Dalji rezovi su na papiru, a samo nagađam da je prodaja dobara prava igra, utilities, banke, energije cementare, luke, ostrva, šta li već, cela igra je oko toga, npisao čovek kjnigu: Confessions of an Economic Hit Man
docsumann docsumann 08:22 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Па да, тачно... Али паре саме по себи, нису вредност, нису неко материјално добро или уложени рад, него су само мерило тих вредности. А банка ни из чега, без произведеног материјалног добра или уложеног рада створи за даље обртање новца нових 30 евра који нису ама баш ни са чим покривени.


novac podpada pod kategorije hiperealnosti. njegova vrijednost je virtuelna projekcija koja se formira na osnovu apstraktnih zakonitosti.
tako da cijenim da nije cjelishodno na njega striktno primjenjivati obrasce koji šljakaju u materijalnom svijetu.
antioksidant antioksidant 08:30 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Само ретки међу њима који имају посебне способности не дозволе такво академско обликвање ума.

a oni odu u prosvetu?
docsumann docsumann 08:31 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Nije to nikakav svež izum, još su stari Vavilonci su imali vrlo precizan kamatni račun i tablice otplate (nisu imali decimalne brojeve, nego brojačani sistem sa osnovom 60, koji je tzv. super-deljiv broj i kao takav pogodan za ovakve transakcije).


oni su i prvi uveli 0 u praktičan račun. ono, nisu joj suštinski definisali pojam i vrijednost, već su je koristili za preciznije pozicioniranje cifara u broju. ako se na nekoj poziciji nije pojavljivala nikakva brojna vrijednost oni bi na tom mjestu upisivali

Milan Novković Milan Novković 08:38 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

ova knee jerk reakcija da se Grčka izbaci čim prije ne samo iz eurozone

To je skoro sigurno foliranje, blefiranje u partiji.

Alexis je imao tu "čast" da mu Viktorija N. "objasni" da se ne igra previše, da mu se ne bi desio narod, ili, po nagađanju jednog amera, "treći metak".

Finansijsko tržište je prenapregnuto, dolar se panično brani (juče bila mini frka, više ni ne pamtim gde, mislim NYSE, kažu softverski bug, to je sad novinarsko "blago", iako su 60% verovatnoće da tako i jeste, al pripomogut nervozom), zlato se panično drži ispod vode.

I da, u pravu si, politička kolko-tolko nezavisnost pa sopstvena valuta su sada suvo zlato ne samo za one koji su sa donje strane proseka, nego i onih gore, ako Grci i Španci ne pokrenu nešto ode uskoro i Italija, pa posle TTIP-ja neće dugo ni Francuska, npr.

Neki sad govore da se Nemačka koprca i sa Rusima igra igru gde je ovo "druženje" sa zapadom u stvari vešto prikriven "aikido", ili bar ono njegovo početo kretaje oko "protivnika". Ovo su priče počele da kruže posle nedavnog i potpuno neočekivanog ugovora o novom gasovodu između Nemačke i Rusije a ispod Baltika, a pod corporate kišobranom Holanđana.

Tj malo bi nelogično bilo da ne kapiraju evroazijsku budućnost i ovo suludo NATO mlaćenje po istočnim granicama Evrope.
jinks jinks 08:51 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

novac podpada pod kategorije hiperealnosti. njegova vrijednost je virtuelna projekcija koja se formira na osnovu apstraktnih zakonitosti.


Milion puta je rečeno kako je vreme novac. A ustvari, pre bi se izgleda moglo reći da novac bukvalno predstavlja vreme. Vreme, koje pomoću novca avansno kaparišete iz budućnosti (sad verovatno postoji i neka odgovarajuća veza i sa prošlošću).

Na primer, kada kupite hleb u pekari novac koji dajete na određeni način odgovara vremenu koje bi inače morali da provedete kako bi ga sami napravili, naučili da ga sami napravite, da odgajite i sameljete pšenicu, ...
princi princi 09:01 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Ја, рецимо, мојој снајки, одличном економисти, не могу никако да докажем да када њој банка позајми 100 евра

Тасо, друже, вероватно би ти се завртело у глави кад бих ти рекао да је и тих 100 евра plucked out of thin air. Те паре (односно, највећи део њих) не постоје, него их банке, уз сагласност државе теби позајмљују и буквално измишљају кроз процес који се, помало мистификаторски, зове мултипликација новца. Да не идемо у детаље, али читав економски систем неке земље се, заправо, заснива на поверењу, прећутним сагласностима и wink wink овима. Кад тог поверења нестане, panic ensues.
Milan Novković Milan Novković 09:06 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Често помишљам да је то тако зато што им током школовања изграде менталитет шибицара.

Princi je sa "stvarno nemaju neki osnovni osećaj za povratnu spregu, feedback, iako je to jedna od osnovnih stvari u tim nekim kompleksnim i složenim sistemima" pomalo zašao u prostor hleba i kolača Marije Antoanete

Ili, po tom njegovom obrascu se i Kasparov "pomalo" razlikuje od nas koji odlično znamo kako se šahovske figure kreću, čak nam ni majstorsko kandidatstvo ili majstorstvo nisu bili toliko daleko, da smo hteli da uložimo vreme.

Sećam se sa ETF-a, gde bi neko mogao da kaže kako su stvari u poluprovodnicima "egzaktnije" nego u sistemima koji dosta više "šume" - nauče ljudi kako rade poluprovodnici, i prosta kola, i pošteno polože ispite, ali za "osnovni osećaj za povratnu spregu" treba malo više, iako se osnovnim kolima dotakne i osnovna povrtna sprega.

U kompleksnom sistemu ima mnogo aktera, i mnogo povratih sprega koje se prepliću, pa su raznih intenziteta i faznih kašnjenja, pa se dešavaju u poddomenima sa različitom "elastičnošću", pa se neke uguše a neke ne, dok se neke čak "pojačaju", ima efekata poluga, leptira, svašta.
princi princi 09:11 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

U kompleksnom sistemu ima mnogo aktera, i mnogo povratih sprega koje se prepliću, pa su raznih intenziteta i faznih kašnjenja, pa se dešavaju u poddomenima sa različitom "elastičnošću", pa se neke uguše a neke ne, dok se neke čak "pojačaju", ima efekata poluga, leptira, svašta.

Има, али ако систем контролисано пореметиш, и он изазове последице које су лако мерљиве, онда можеш измерити ефекте тог поремећаја и проценити његов успех. Ако нешто не ради и не производи жељене резултате (бар не на нивоу декларисаних циљева), онда је свако даље инсистирање у истом смеру или одраз глупости или неког другог, скривеног мотива.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:14 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Те паре (односно, највећи део њих) не постоје, него их банке, уз сагласност државе теби позајмљују кроз процес који се, помало мистификаторски, зове мултипликација новца



наравно. зато, само новац у рукама. немаш пара у рукама, проблеми, мораш да ринташ, рмбачиш, немаш неко фино звање, у проблему си: у прашину да је копаш, или у људско смеће, да га чистиш. that's the world we're living in. unfortunately - sorry za depra-ziku, bila oluja nad Srbijom juce, mislim ne ova ujakovska, vec stvarna, Zevsova, pa je tmurno odjutros, al' barem prelomilo аби норман zegu na normalnu temperaturu za ovo doba godine. eh, jos cemo sa setom secati ovako svezih dana u sred jula...
Milan Novković Milan Novković 09:20 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

to je 2+2=4. Stvarno.

Eto dobre teme za blog jednog dana, 2+2=x trading strategije, probability/intervention weighted
docsumann docsumann 09:38 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Milan Novković
to je 2+2=4. Stvarno.

Eto dobre teme za blog jednog dana, 2+2=x trading strategije, probability/intervention weighted




iz čega se trivijalno dokazuje - 2+2=2


EDIT: a netrivijalno



sima2000 sima2000 09:46 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

kako će regulatorni mehanizmi EU, eto, srediti Srbiju i sve po Srbiji. Glupost. Nikakvi regulatorni mehanizmi ne postoje. Jer da postoje, kako bi grčki dug mogao tako dugo da eskalira, maltene, bez ikakve kontrole?



Preregulisan bankarski sektor. Država je propisala nivo rizika, sprovodila stres testove, određivala obavezne rezerve - sve sa ciljem da obezbedi stabilan finansijski sistem.
Bankari bukvalno nisu morali ni jedne sekunde da, kod plasmana para, razmišljaju o riziku - država je to radila umesto njih.
Grčke državne obveznice su na papiru imale siti rizik kao i holandske, a mnogo veći prinos i bankarima nije mnogo trebalo da shvate gde da ulažu pare. I onako će, ako stvari krenu po zlu, država da ih spase - to joj je uostalom i obaveza kad se toliko petlja u bankarski posao.

Američke banke su propale zbog slabe kontrole, evropske zbog obimne, a inertne regulative, čovek nije pametan šta je ispravno..

princi princi 10:13 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Preregulisan bankarski sektor. Država je propisala nivo rizika, sprovodila stres testove, određivala obavezne rezerve - sve sa ciljem da obezbedi stabilan finansijski sistem.
Bankari bukvalno nisu morali ni jedne sekunde da, kod plasmana para, razmišljaju o riziku - država je to radila umesto njih.
Grčke državne obveznice su na papiru imale siti rizik kao i holandske, a mnogo veći prinos i bankarima nije mnogo trebalo da shvate gde da ulažu pare. I onako će, ako stvari krenu po zlu, država da ih spase - to joj je uostalom i obaveza kad se toliko petlja u bankarski posao.


Чекај, ти то све пишеш и онда закључујеш како су Грци и грчке бабе и деде искључиви кривци за овај mess?
tasadebeli tasadebeli 10:22 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

maksa83

(Pliz da ne gubimo puno vremena na to sa parama, to je 2+2=4. Stvarno.)


Знам за случајеве неких који су заглавили разноразне гулаге јер су то тврдили... Па су ишли на преваспитавање да би их убедили да су 2+2 = 3 или 5.

Али поштујем твоју молбу нећу више о томе да ли су и паре роба или нису роба...
svarog svarog 10:23 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Frakcionalno bankarstvo je decenijama globalnog privrednog rasta lepo služilo, obezbeđivalo jeftinije kredite i nikog nije bilo briga odakle pare. A onda dođe kriza i ljudi otkrivaju kako banke emituju novac ni iz čega. Pa i država emituje novac ni iz čega, pa šta
tasadebeli tasadebeli 10:26 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

antioksidant

a oni odu u prosvetu?



Ма какви... Знаш колике би нам онда плате биле када би се у просвети мували такви?

(Имам једну колегиницу која ме најозбиљније пита:"Да ли може просек одељења на крају године да ми буде 14,53?" А оцењује се од 1 до 5 .

Не треба ни да ти причам да је та колегиница стално до даске у минусу на текућем рачуну и на кредитним картицама... К'о Грчка... )
tasadebeli tasadebeli 10:35 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi

Тасо, друже, вероватно би ти се завртело у глави кад бих ти рекао да је и тих 100 евра plucked out of thin air. Те паре (односно, највећи део њих) не постоје, него их банке, уз сагласност државе теби позајмљују и буквално измишљају кроз процес који се, помало мистификаторски, зове мултипликација новца. Да не идемо у детаље, али читав економски систем неке земље се, заправо, заснива на поверењу, прећутним сагласностима и wink wink овима. Кад тог поверења нестане, panic ensues.


То и ја, друже, овако тупав за те ствари наслућујем... Некако стално имам утисак да се сви нешто зајмимо из будућности како то рече већ неко овде у коментарима.


- Шара, бара, мала Мара, 'ајмо погодит ђе је кугл'ца...
- Сине, знам ликове у Болоњи који шибицаре са живим мачићима!
- Ц,ц, ц, јел' видиш где је Европа у односу на нас?


Зато све време и певушим оно:


tasadebeli tasadebeli 10:37 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Milan Novković

Eto dobre teme za blog jednog dana, 2+2=x trading strategije, probability/intervention weighted



Ако је моје наивно гледање на те ствари и непознавање економије и математике довело на концу до ове идеје, бити ћу поносан!


maksa83 maksa83 10:39 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Али поштујем твоју молбу нећу више о томе да ли су и паре роба или нису роба...

Ma ok, samo je bespredmetno. Je l' to nešto što se kupuje i prodaje? Jeste. Onda je po definiciji - roba, nema tu nikakve ezoterije ni mesta za mistifikacije.
princi princi 10:44 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

nema tu nikakve ezoterije ni mesta za mistifikacije.

Kako nema? A baklave i alva? Jaooo, ljudi sto sam u wholefoodsu naleteo na neku grcku alvu sa medom i pistacima... Ako ima u BG, kupujte za sve pare i hasajte. Inace, londonski wholefoods(ovi) su cisto sranje. To sam i inace primetio da je slucaj sa tim americkim lancima, postanu golo govno kad predju granicu.
sima2000 sima2000 10:46 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Чекај, ти то све пишеш и онда закључујеш како су Грци и грчке бабе и деде искључиви кривци за овај mess?



Ima li krivca kad se brak razvodi? Muž i žena su živeli skladno, onda su počeli da se svađaju, pa su se na kraju razveli. Oboje trpe strašne posledice, oboma je ona druga strana kriva, ali objektivno su ili svi krivi ili niko nije kriv.

Isto tako ti je i kod dužnika i poverilaca. Odnos može da im traje dosta dugo, na obostrano zadovoljstvo, ali kada pukne besmisleno je tražiti krivca.
Koliko je poverilac bio kriv kad je davao pozajmice, isto toliko je i dužnik kriv što ih je primao.

Evropske zemlje koje generišu platno trgovinski suficit imaju pravo da pozajmljuju Grčkoj, ali imaju pravo i da prestanu kada subjektivno procene da im se ne isplati.

Grčki penzioneri imaju pravo na penzije od 1300 EUR, ako grčka ekonomija ima toliko da izdvoji za njih. Ako im ekonomija ode u tri lepe, onda grčki penzioneri imaju pravo da traže da im neko nadoknadi razliku između 300 i 1300 EUR isto koliko i srpski.

Ne razumem otkud u Srbiji tolika empatija prema grčkim bakama i dekama, kada u najgorem slučaju, sve da ih i izbace iz EU i eurozone, u najgorem slučaju standard će im biti na nivou našeg. A šta tek reći o bakama i dekama iz Burundija i Konga? Ko će na njih da misli?



maksa83 maksa83 11:00 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

U kompleksnom sistemu ima mnogo aktera, i mnogo povratih sprega koje se prepliću, pa su raznih intenziteta i faznih kašnjenja, pa se dešavaju u poddomenima sa različitom "elastičnošću", pa se neke uguše a neke ne, dok se neke čak "pojačaju", ima efekata poluga, leptira, svašta.

Ko bi da se vozi tim vozom opet (ili nikad nije, a bi):

General Systems Thinking
i
General Principles of System Design

Ponekad je kad se sudariš sa nepoznatim stvarno dosta da sedneš (težak deo), razmisliš (potpuni pakao) i napišeš da je p(x) = g(f(e(d(x))) da bi se stvari razbistrile, čak ne moraš ni konkretne brojke da turaš, dosta je da naređaš sva slova, pa ako treba čačkaš jedno po jedno.
maksa83 maksa83 11:09 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Finansijsko tržište je prenapregnuto, dolar se panično brani (juče bila mini frka, više ni ne pamtim gde, mislim NYSE, kažu softverski bug


Kujundžijskimi rečnikom, shipped into production without early customer feedback, odn. ilustrovano:

svarog svarog 11:10 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Ако нешто не ради и не производи жељене резултате (бар не на нивоу декларисаних циљева), онда је свако даље инсистирање у истом смеру или одраз глупости или неког другог, скривеног мотива.


Nije tako jednostavno. Recimo imaš baltičke zemlje koje su još 2009. na krizu odgovorile ogromnim sečenjem javne potrošnje, plate u javnom sektoru i penzije su odmah skresali za 20-30% plus otpuštanja. U toj godini su imali katastrofalnu recesiju, pad i do 20% GDP u Letoniji, ako se dobro sećam brojki. Ali su onda već od sledeće ili 2011. izašli iz recesije i imali najveći privredni rast u EU. Sad, ne znam da li su se vratile na pretkrizni nivo, ali su svakako zdrave i imaju perspektivu rasta za razliku od većine drugih evropskih zemalja.
Opet ne pali sve svuda, to je ono što ove međunarodne finasijske institucije ne kapiraju ili neće da kapiraju
princi princi 11:15 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Opet ne pali sve svuda, to je ono što ove međunarodne finasijske institucije ne kapiraju ili neće da kapiraju

Па да. О томе пише и онај Вилијам Истерли кога често цитирам овде, у оној књизи The tyranny of experts. Не постоје one for all решења. Нешто што пали у Литванији не мора да пали у Грчкој. Тим пре је неопходно имати регулаторне механизме, пратити шта се догађа. Експерти (или, прецизније, "експерти" ) за то немају времена, морају да читају књиге, блогове и испијају коктеле.
princi princi 11:21 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

maksa83
U kompleksnom sistemu ima mnogo aktera, i mnogo povratih sprega koje se prepliću, pa su raznih intenziteta i faznih kašnjenja, pa se dešavaju u poddomenima sa različitom "elastičnošću", pa se neke uguše a neke ne, dok se neke čak "pojačaju", ima efekata poluga, leptira, svašta.

Ko bi da se vozi tim vozom opet (ili nikad nije, a bi):

General Systems Thinking
i
General Principles of System Design

Ponekad je kad se sudariš sa nepoznatim stvarno dosta da sedneš (težak deo), razmisliš (potpuni pakao) i napišeš da je p(x) = g(f(e(d(x))) da bi se stvari razbistrile, čak ne moraš ni konkretne brojke da turaš, dosta je da naređaš sva slova, pa ako treba čačkaš jedno po jedno.


Први корак ка разумевању нечега, било чега, је рећи: Не знам.
svarog svarog 11:34 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Нешто што пали у Литванији не мора да пали у Грчкој.


E al stvar se komplikuje kada se od Litvanaca koji su skresali penzije 30% traži da oproste deo duga ili još pozajme (svejedno) Grcima koji ne pristaju na toliko smanjenje, pravdajući to humanitarnom katastrofom. Ajde sad ti to pomiri, jer i Litvanci imaju pravo da kažu "ako smo mogli mi mogu i oni" i "ne damo pare". Šta ako parlamenti istočnoevropskih zemalja+Finska, Holandija itd. odluče da neće više da daju ni dinara u fond za Grčku, a imaju na to svako pravo?
docsumann docsumann 11:40 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

maksa83
Али поштујем твоју молбу нећу више о томе да ли су и паре роба или нису роба...

Ma ok, samo je bespredmetno. Je l' to nešto što se kupuje i prodaje? Jeste. Onda je po definiciji - roba, nema tu nikakve ezoterije ni mesta za mistifikacije.




ČETIRI PUTA NIŠTA


kao što svjetlost nema sjenku
tako ni novac nema cijenu
i mnogi nemaju sreće
kao što ima i vedrih dana


princi princi 11:43 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

svarog
Нешто што пали у Литванији не мора да пали у Грчкој.


E al stvar se komplikuje kada se od Litvanaca koji su skresali penzije 30% traži da oproste deo duga ili još pozajme (svejedno) Grcima koji ne pristaju na toliko smanjenje, pravdajući to humanitarnom katastrofom. Ajde sad ti to pomiri, jer i Litvanci imaju pravo da kažu "ako smo mogli mi mogu i oni" i "ne damo pare". Šta ako parlamenti istočnoevropskih zemalja+Finska, Holandija itd. odluče da neće više da daju ni dinara u fond za Grčku, a imaju na to svako pravo?


Па то је она недојебаност концепта ЕУ (и еура) о којој досадих богу и људима. Не може у Америци да Илиноис и Охајо одлучују да ли ће Алабами да се шаљу паре за одржавање путева или не. Европа очигледно нема никакав регулаторни механизам којим предупређује неконтролисано задуживање држава (иначе како би се десили толики карамболи?). Економске политике централних банака би требало да буду fine tuning, а ЕЦБ од алата, изгледа, има само секиру.
svarog svarog 11:53 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

ECB ima sve što joj treba, ali EU treba i zajednička fiskalna politika (to je ono da ministarstvo finansija eu pošalje pare grčkoj kad i koliko treba. E ali onda i min fin eu određuje i koliki će biti porez u grčkoj i kolike će biti akcize i kako će taj porez da se naplati i da li će se isplaćuje 12, 13 ili 14 plata... A baš te male zemlje nisu za to jer znaju da bi taj baja u min fin što bi to sve određivao bio švabo (il francuz, teže).
Tako da da, jeste nedojeban koncept
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:21 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

svarog
ECB ima sve što joj treba...

Фали им овај баја:

sokodbuba sokodbuba 12:31 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar


Nije to nikakav svež izum, još su stari Vavilonci su imali vrlo precizan kamatni račun i tablice otplate (nisu imali decimalne brojeve, nego brojačani sistem sa osnovom 60, koji je tzv. super-deljiv broj i kao takav pogodan za ovakve transakcije).


Nije svež izum, čitati istoriju ekonomije i bankarstva je vrlo zanimljiva stvar, od Asiraca, Mesopotamije, antičkih Grka i Rimljana, srednjeg veka, renesanse i dalje, sve je vrlo slično kao danas (Luj XVI je dve godine pred revoluciju odbio na sastanku sa kreditorima da plati dug), postojale su finansijske krize kao one 2008. ili 1929. a sa pojavom hrišćanstva ili islama, postalo je zabranjeno ili nemoralno pozajmljivati novac sa interesom. Sve ovo što se dešava sada u sličnom obliku odvijalo se već hiljadama godina u prošlosti, a poznat je takođe i imperator Tiberije, koji je tokom finansijske krize 33 godine nove ere, dao 100.000.000 sestercija bankama kao ''bailout''. :) E sada, oni trgovci koje je Isus izbacivao iz hramova, nisu bili trgovci, nego bankari, a hramovi su bili banke
princi princi 13:36 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

E sada, oni trgovci koje je Isus izbacivao iz hramova, nisu bili trgovci, nego bankari, a hramovi su bili banke

Да су им банке ваљале никад не би пропали. Шпанци су у 16. веку били највећа сила у западном свету, па су пукли и поред свог оног злата и сребра које су што ископали што покрали по Латинској Америци. Зашто? Зато што нису разумели шта је и чему служи новац. Новац је обећање, ништа, магла, опсена у основи, део imagined realityја (поздрав доксу).
antioksidant antioksidant 13:47 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Имам једну колегиницу .....К'о Грчка...

ima lepu obalu?
antioksidant antioksidant 13:49 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Je l' to nešto što se kupuje i prodaje? Jeste. Onda je po definiciji - roba

il' usluga (mada u svrho ove rasprave - svede se na isto)
sokodbuba sokodbuba 13:55 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar


Шпанци су у 16. веку били највећа сила у западном свету, па су пукли и поред свог оног злата и сребра које су што ископали што покрали по Латинској Америци. Зашто?


Filip II je napravio ogroman javni dug, isto kao i Luj XVI, i taj španski dug je poznat kao prvo državno bankrotstvo, mada nije bilo prvo :)

Evo jednog dobrog teksta na tu temu ''The Sustainable Debts of Philip II:
A Reconstruction of Spain’s Fiscal Position, 1560-1598''
Milan Novković Milan Novković 14:06 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Kujundžijskimi rečnikom, shipped into production without early customer feedback, odn. ilustrovano:

Ovo juče teško da je bio softver, nego je NYSE kontrolisano ugašena na 4 sata zbog obaranja tržišta u Kini.

Panika bila pošto se zapadnim finansijskim tržištima ne piše dobro - svaka iole značajna krizica im je smrtna opasnost.

Zlato se drži veštački nisko naked short sellingom an tržištu derivata, što je zabranjeno ali niko to ne "istražuje" pošto je pod kontrolom sa samog vrha.

Ovih dana, sa kulminacijom juče-preključe je bilo i u Kini tog "napada" sa nepokrivenim shorts.

Kina im pripretila hapšenjima, pa koga obese koga ohlade u zatvorima, i danas se sve smirilo
maksa83 maksa83 14:15 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Ovo juče teško da je bio softver, nego je NYSE kontrolisano ugašena na 4 sata zbog obaranja tržišta u Kini.

Dakle collar? Ali čemu onda priča o bagovima i gličevima, koliko se sećam takve stvari se u principu ne kriju, pošto berze imaju javno dokumentovane "osigurače" koji iskaču kad nešto krene nekontrolisano da se strmekne?
Kina im pripretila hapšenjima, pa koga obese koga ohlade u zatvorima, i danas se sve smirilo

Ako sam dobro razumeo tamo su svi trgovali na margini, i onda Kinez krenuo da se kocka, a kocka na margini lako eksplodira, a onda Partija rekla "nema da se prodaje, samo da se kupuje", i "berza" se volšebno oporavila.
princi princi 14:30 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Кинез ако нешто воли, то је да се коцка. Полудеше за коцком.
antioksidant antioksidant 14:34 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi
Кинез ако нешто воли, то је да се коцка. Полудеше за коцком.

воле и фудбал чим су тумбаковића звали да им буде тренер
Milan Novković Milan Novković 14:51 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Dakle collar? Ali čemu onda priča o bagovima i gličevima, koliko se sećam takve stvari se u principu ne kriju, pošto berze imaju javno dokumentovane "osigurače" koji iskaču kad nešto krene nekontrolisano da se strmekne?

Sada se radi o skoro opipljivom systemic riziku, gde se većina finansijskog tržišta razvijenijeg dela zapada drži na infuziji s ciljem da se podrži interesovanje za dolar. I SVE se vrti oko toga:

- Prvenstveno zato što se može manipulisati sve dok je dolar ubedljivo glavna svestka rezervna valuta (kad to prestane više ne mogu s ovolikom lakoćom da se "sterilizuju" ogromne emisije novca (tj provuku kroz sistem bez da generišu destruktivnu inflaciju)

- Pa je tu zlato najveća opasnost i tu je čak prestalo da se krije da se manipuliše već mesecima, kako su primetili da se u accountingu više ne pazi na neke razlike u merama (unce, kilogrami) koje su nemoguće kako se trguje kroz softverske sisteme koji su do tad korišćenji, nego je, izgleda, počela da radi i sendvič ekipa sa excelima i sličnim.

- Pa u S&P indeksima bilo svašta

- Pa je EU QE više pomoć dolaru nego bilo šta drugo

- ... itd
Milan Novković Milan Novković 14:57 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Кинез ако нешто воли, то је да се коцка. Полудеше за коцком.

Radili mi jednom sistem za tajvanske predsedničke izbore.

I tamo se svi kockaju, ali baš.

Tamo posao vodio jedan mlad čovek kojeg nisam nikad upoznao ali bio jako pametan i ljubazan onako preko telefona, na fotki izgledao vrlo mladoliko pa tako i zvučao.

Posle mi kažu kako mu kroz sisteme negde po južnoj Kini što mu je devojka vodila tih godina prolazilo 10 milijardi dolara mesečno?!

Ja tad nisam verovao, ali sad sve više verujem.
princi princi 15:02 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Pa je tu zlato najveća opasnost i tu je čak prestalo da se krije da se manipuliše već mesecima, kako su primetili da se u accountingu više ne pazi na neke razlike u merama (unce, kilogrami) koje su nemoguće kako se trguje kroz softverske sisteme koji su do tad korišćenji, nego je, izgleda, počela da radi i sendvič ekipa sa excelima i sličnim.


Сад сам сигуран да имаш 100кг у подруму и да не знаш шта ћеш с њим.
antioksidant antioksidant 15:04 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi
Pa je tu zlato najveća opasnost i tu je čak prestalo da se krije da se manipuliše već mesecima, kako su primetili da se u accountingu više ne pazi na neke razlike u merama (unce, kilogrami) koje su nemoguće kako se trguje kroz softverske sisteme koji su do tad korišćenji, nego je, izgleda, počela da radi i sendvič ekipa sa excelima i sličnim.


Сад сам сигуран да имаш 100кг у подруму и да не знаш шта ћеш с њим.

ili unci
tasadebeli tasadebeli 15:13 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

antioksidant
Имам једну колегиницу .....К'о Грчка...

ima lepu obalu?







Па да... Рецимо то тако... Прилично... Хм... Да кажемо, на пример, лепу разуђену обалу...



docsumann docsumann 15:16 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi
Pa je tu zlato najveća opasnost i tu je čak prestalo da se krije da se manipuliše već mesecima, kako su primetili da se u accountingu više ne pazi na neke razlike u merama (unce, kilogrami) koje su nemoguće kako se trguje kroz softverske sisteme koji su do tad korišćenji, nego je, izgleda, počela da radi i sendvič ekipa sa excelima i sličnim.


Сад сам сигуран да имаш 100кг у подруму и да не знаш шта ћеш с њим.


osmislićemo već neki weightlifting program


(urnebesno)


tasadebeli tasadebeli 15:27 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi
svarog
Нешто што пали у Литванији не мора да пали у Грчкој.


E al stvar se komplikuje kada se od Litvanaca koji su skresali penzije 30% traži da oproste deo duga ili još pozajme (svejedno) Grcima koji ne pristaju na toliko smanjenje, pravdajući to humanitarnom katastrofom. Ajde sad ti to pomiri, jer i Litvanci imaju pravo da kažu "ako smo mogli mi mogu i oni" i "ne damo pare". Šta ako parlamenti istočnoevropskih zemalja+Finska, Holandija itd. odluče da neće više da daju ni dinara u fond za Grčku, a imaju na to svako pravo?


Па то је она недојебаност концепта ЕУ (и еура) о којој досадих богу и људима. Не може у Америци да Илиноис и Охајо одлучују да ли ће Алабами да се шаљу паре за одржавање путева или не. Европа очигледно нема никакав регулаторни механизам којим предупређује неконтролисано задуживање држава (иначе како би се десили толики карамболи?). Економске политике централних банака би требало да буду fine tuning, а ЕЦБ од алата, изгледа, има само секиру.



Та ЕУ, колико ја видим, има систем функционисања, административног деловања и принципе управљања исте као и некадашњи Савез Совјетских Социјалистичких Република... Да не кажем СССР...

Ја се нарочито јежим на оно: европски комесар


docsumann docsumann 15:32 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Зато што нису разумели шта је и чему служи новац. Новац је обећање, ништа, магла, опсена у основи, део imagined realityја


da, kolektivna projekcija.

slično kao oni što čekaju posljednji noćni tramvaj na stanici, a nisu sigurni imali ga uopšte u to gluvo doba, samim svojim prisustvom jedan drugom ulivaju nadu da će ipak naići.

novac je ghost traJvan

docsumann docsumann 15:35 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Да не кажем СССР.



ovo nije bio dream team, ovo je bio nightmare team.



ta se postava izgovarala u cugu, kako oče naš.
tasadebeli tasadebeli 15:37 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

princi
maksa83
U kompleksnom sistemu ima mnogo aktera, i mnogo povratih sprega koje se prepliću, pa su raznih intenziteta i faznih kašnjenja, pa se dešavaju u poddomenima sa različitom "elastičnošću", pa se neke uguše a neke ne, dok se neke čak "pojačaju", ima efekata poluga, leptira, svašta.

Ko bi da se vozi tim vozom opet (ili nikad nije, a bi):

General Systems Thinking
i
General Principles of System Design

Ponekad je kad se sudariš sa nepoznatim stvarno dosta da sedneš (težak deo), razmisliš (potpuni pakao) i napišeš da je p(x) = g(f(e(d(x))) da bi se stvari razbistrile, čak ne moraš ni konkretne brojke da turaš, dosta je da naređaš sva slova, pa ako treba čačkaš jedno po jedno.


Први корак ка разумевању нечега, било чега, је рећи: Не знам.



А да бисмо нешто поуздано сазнали, па разумели, увек морамо да изађемо у још шири систем, па у још шири систем, па у још шири систем,... И тако...


sokodbuba sokodbuba 15:37 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

maksa83 maksa83 15:41 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

As TPPi reported , there is a clear conflict of interest between Mr Verhofstadt’s role as a legislator and his position on the board of the multi-billion euro Belgian investment holding company Sofina which has interests in multiple sectors including a stake in the highly controversial planned privatization of the Thessaloniki water utility.

Tjeee, a rek'o bi fin čovek, opušten, nema kravatu, a ono konflikt interesa.

Sad je malo jasnije i zašto se tako uzbudio.

Brajoviću, izvini, bio si u pravu kad napisa tamo:

Predrag Brajovic
Краватless типови -- фолиража, у скупим оделима, у вилама с базенима, и рачунима у Швајцарској... Вероватно ЛД примају у Луксмебургу?
princi princi 16:06 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

As TPPi reported , there is a clear conflict of interest between Mr Verhofstadt’s role as a legislator and his position on the board of the multi-billion euro Belgian investment holding company Sofina which has interests in multiple sectors including a stake in the highly controversial planned privatization of the Thessaloniki water utility.

Четкај, сад ће још испасти корумпирани Фламанци? Како може то, какве су сад ово подметачине? Јел није то резервирано само за сирове Балканце, тачније грчке бабе и деде? Камо културни обрасци, матрице? Цццц...

Где га Рале Пикети, да каже неку на тему?
sokodbuba sokodbuba 16:13 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar


тачније грчке бабе и деде?


Zar ti ne znaš koliko jedu grčke babe i dede, a tek njihova deca i unuci, nije ti to neki flamanski deda ili baba kojima je da se zaslade mesečno dosta jedno životinjsko carstvo.
maksa83 maksa83 16:16 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Четкај, сад ће још испасти корумпирани Фламанци?

Pa četkaj ti sad, ako je (između ostalog) u bordu fonda koji hoće da kupi vodoprivredu u Solunu, ne znači odmah da je korumpiran.

Što smo tako preki i nagli, bre...
princi princi 16:19 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

sokodbuba

тачније грчке бабе и деде?


Zar ti ne znaš koliko jedu grčke babe i dede, a tek njihova deca i unuci, nije ti to neki flamanski deda ili baba kojima je da se zaslade mesečno dosta jedno životinjsko carstvo.


Немој, брате/сестро, иначе ћемо бити засути табелама потрошње говедине по глави становника по којима просечни грчки пензионер годишње поједе 7т исте, и то у време док литванска конобарица једва скупи за кифлу и јогурт (а и то од бакшиша који јој оставе штедљиви суграђани).
maksa83 maksa83 16:43 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

и то у време док литванска конобарица једва скупи за кифлу и јогурт

... a o baklavi ni ne razmišlja. A u Grčkoj baklave gde god se okreneš.

Mi da glabamo diku našu trobojnu - Šarenka - dok još možemo, tj. dok nam Grci i to ne uzmu.

Ja se samo nadam da je Vučić to oko Šarenka pominjao Anheli, srediće se nešto.
princi princi 16:50 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Ja se samo nadam da je Vučić to oko Šarenka pominjao Anheli, srediće se nešto.

То око Шаренка, не знам шта се Ангела домунђавала прошле недеље у Москви, углавном Влада је преломио.

Нема, најачи је. Влада десном сисом подигне што Докс и ја једва дигнемо с обе руке и ноге, и то дедлифтом.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:59 09.07.2015

Речи подршке и конобарица из суседства

"Your moment has come and frankly if you’ve got the courage you should lead the Greek people out of the Eurozone with your head held high, get back your democracy, get back control of your country, give your people the leadership and the hope that they crave,” added Farage.

The response to Farage’s speech – given that he is normally used to being heckled by pro-Brussels MEPs – was quite momentous as loud applause once again filled the room.

“Yes it will be tough for the first few months, but with a devalued currency and with friends of Greece all over the world, you will recover,” concluded Farage to the sound of cheering."




Fidel Castro:
'Your country, especially your courage during this current juncture, inspires admiration among the people of Latin America and the Caribbean … to see how Greece defends its identity and culture against external aggression'

maksa83 maksa83 17:05 09.07.2015

Re: Речи подршке

“Yes it will be tough for the first few months, but with a devalued currency and with friends of Greece all over the world, you will recover,” concluded Farage to the sound of cheering."

"... a ako bude baš frka za pare, ja ću doći sa mojim prijateljima iz Sofine da kupimo Thessaloniki water utility, jer moji prijatelji su i vaši prijatelji."

Ljudina.
docsumann docsumann 17:06 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Влада десном сисом подигне што Докс и ја једва дигнемо с обе руке и ноге, и то дедлифтом


al' što mi mrtvodižemo to više ne ustaje



tnx za ovaj šlagvort, već mi ponestajalo ideja za trol.
maksa83 maksa83 17:11 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

tnx za ovaj šlagvort, već mi ponestajalo ideja za trol.


princi princi 17:11 09.07.2015

Re: Речи подршке

"... a ako bude baš frka za pare, ja ću doći sa mojim prijateljima da kupimo Thessaloniki water utility."


Може, али само ако носи кравату.
docsumann docsumann 17:23 09.07.2015

Re: Речи подршке

a 300 pound barbell set


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:56 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

То око Шаренка, не знам шта се Ангела домунђавала прошле недеље у Москви, углавном Влада је преломио.

Нема, најачи је. Влада десном сисом подигне што Докс и ја једва дигнемо с обе руке и ноге, и то дедлифтом.


Sine, samo mora da pazi kako jase te ajukle mogli bi ovi njegovi da ga uahpse:

"Anti-gay politician Vitaly Milonov said earlier this year that he wants to ban topless men from appearing in public."

(sa onog tvog linka)
tasadebeli tasadebeli 18:32 09.07.2015

Re: Кад је већ трол, нека је тролчина...

vrabac_u_steni
То око Шаренка, не знам шта се Ангела домунђавала прошле недеље у Москви, углавном Влада је преломио.

Нема, најачи је. Влада десном сисом подигне што Докс и ја једва дигнемо с обе руке и ноге, и то дедлифтом.


Sine, samo mora da pazi kako jase te ajukle mogli bi ovi njegovi da ga uahpse:

"Anti-gay politician Vitaly Milonov said earlier this year that he wants to ban topless men from appearing in public."

(sa onog tvog linka)



Јес, јес,...



Зато Волођа прелази ускоро на јахање китова.



Али, будимо искрени! Kоји то од нас овде на овом посту не би, зарад лепих успомена на слатке деведесете у вези са дотичном љубитељком китова, узјахао чак и једну Викторију Нуланд!
myredneckself myredneckself 21:02 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

docsumann
već mi ponestajalo ideja za trol.

Tjah...pa, koristiš pomoć prijatelja ornog za trol, doc.

Evo šta sam ja pročitala malopre o Varufakisu.
Pa, on je stvarno roker na jamahi. I u srcu.
Vidi šta je on tvitnuo.
Ne verujem da bi nekog dr, mr, pr, itd. eksperta, nešto ovako zanimalo, niti bi se na jamahi osećao kao u sedlu, s vetrom u kosi, dok mu kravata vijori oko glave.
Ma, ne verujem ni da ga interesuje ko je DB.

Prezentirao Varufakis neku svoju knjigu, kad ono u prvim redovima publike, David Byrne. Sluša čovek šta priča Yanis, zanima ga.
A Yanis, patos! Byrne posle još kupio knjigu i tražio potpis.
Ne znam koja je stručna knjiga bila u pitanju.
Ali, nekako mi se javlja da je Yanis već tada krenuo u debunking ovih eksperata, tj. trećerazrednih matematičara i muljatora.
Globalna ekonomija i svet bi bili u boljem stanju da oni nisu trećerazredni, pa jel tako?!

princi princi 21:06 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Byrne? Kako je to cool čovek.
ozdrljic ozdrljic 21:15 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Ne znam koja je stručna knjiga bila u pitanju.

Naslov knige glasi: "Popusijada u pokusaju pobijanja Rimanove hipoteze".
princi princi 21:31 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Inače, kad smo kod zanimljivih ljudi, upravo čitam knjigu Debt: the first 5000 years, koju je napisao ovaj baja.
myredneckself myredneckself 22:18 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

ozdrljic
Ne znam koja je stručna knjiga bila u pitanju.

Naslov knige glasi: "Popusijada u pokusaju pobijanja Rimanove hipoteze".

Auu, naterao si me da guglam.
Pričao čovek stvari iz mitologije, kako su zver, minotaura, morali hraniti samo ljudskim mesom. I to mladim momcima i devojkama.
Slikovit Varufakisov govor o Breton Vudsu, poverenju oko novca, novcu kao fikciji i falšu, kreditnim karticama i njihovoj vrednosti, koje vrede samo zato što je zajedničko verovanje da vrede...i all that jazz-u.

Koga zanima, evo.

Edit:
You don't have to be a mathematician to have a feel for numbers.
John Forbes Nash, Jr.

Edit na edit:
Princi, ako budeš otvorio ovaj moj link, javi ako misliš da je seda glava u prvim redovima publike, (na početku) Birnova. Ja mislim da jeste.





blogovatelj blogovatelj 22:25 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

tnx za ovaj šlagvort, već mi ponestajalo ideja za trol.


Mene tvoja slika inspirisala da trolujem...


sokodbuba sokodbuba 22:36 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar


Немој, брате/сестро, иначе ћемо бити засути табелама



Milan Novković Milan Novković 23:09 09.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Pa, on je stvarno roker na jamahi. I u srcu.

On je i odličan ekonomista, uopšte cool lik, ako je verovati raznim pisanjima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:26 10.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

myredneckself
Vidi šta je on tvitnuo.

... што апсолутно потврђује оно што сам о њему пре писао, да је самозаљубљени неодговорни политичар са дечачким его трипом, који је своју земљу увео у још већи проблем него што га је имала, као и цела та популистичка левичарска екипа са њиме, јер његова је влада та која је прекинула низ од 4 узастопна квартала са пристојним привредним растом, и зауставила економију земље на најмање месец дана, што мора да кошта, а он се сада склонио, и писаће књиге о томе како је био жртва и како је морао да оде, заборавивши сваки пут да напомене да је своју земљу довео на ивицу банкрота а милионе људи пред врата банкрот-сиромаштва.

Grčki dnevnik Katimerini je danas javio da Vlada u Atini planira primenu paketa reformi "teškog" 12 milijardi evra u naredne dve godine, što je više u odnosu na ranije predvidjen iznos potrebnih sredstava za neutralisanje posledica povratka u recesiju posle višemesečnih teških pregovora sa kreditorima.
princi princi 05:20 10.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Da, ovaj Jeremy Irons je pogodio notu, izgleda da je čitao Graebera: kome se zapravo duguje sav taj novac? Penzionerima? Drug cartelima? Saudijskim i katarskim šeicima? Kineskim novobogatašima? Ruskim ex-špijunima? Suverenim fondovima? Ex-diktatorima koji su posle još jednog puča sebe i svoje pare parkirali po "sigurnim" zemljama? Braći Koch? Warrenu Buffettu? Billu Gatesu? Mislim, sav taj novac koji je bio jeftin u vreme kad se pravio grčki dug, on je morao doći od negde. Penzioni fondovi su bili tu gde jesu u to vreme, ne verujem da su baš oni bili izvor tog jeftinog novca.
princi princi 06:18 10.07.2015

Re: I, da, naravno

Za ove koji tvrde da je ideologija mrtva, da smo svi braća po novcu, kako je svet postao jedno veliko, lepo selo u kome svi imamo smartphoneove, vozimo skupa kola i letimo na Mars... grčki referendum i odnos Grka prema EU i uslovima otplaćivanja duga je bio i ostao čisto klasno pitanje:

LINK
docsumann docsumann 06:27 10.07.2015

Re: I, da, naravno



Paul Kuzinski
docsumann docsumann 06:38 10.07.2015

Re: I, da, naravno

još malo Kuzinskog



"kriza"

princi princi 07:52 10.07.2015

Re: I, da, naravno

Druže, ovaj Graeber obećava. Baja je antropolog i anarhista. Dobitna kombinacija.
maksa83 maksa83 08:09 10.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Grčki dnevnik Katimerini je danas javio da Vlada u Atini planira primenu paketa reformi "teškog" 12 milijardi evra u naredne dve godine, što je više u odnosu na ranije predvidjen iznos potrebnih sredstava za neutralisanje posledica povratka u recesiju posle višemesečnih teških pregovora sa kreditorima.


'We underestimated their power': Greek government insider lifts the lid on five months of 'humiliation' and 'blackmail'
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:22 10.07.2015

Re: I još jedna druga stvar

Туга.
Ови Ципрасовци су победили као Слоба НАТО.
Ово је тренутни предлог грчке владе, издвајам део (btw, мораће неко из опозиције да им помогне да га изгласају у парламенту):

Budget targets: Athens had initially agreed with its creditors’ demands to cut its primary surplus to 1% of GDP this year, followed by 2% in 2016 and 3.0% in 2017. However, on Thursday Greece indicated these targets would need to be re-examined in light of the dire economic conditions gripping the country, including the impact of capital controls and the shutdown of the banking system.


Већ сам раније прочитао онај Максин линк, и помислих -- колико надобудни самозаљубљени скот мораш да будеш и колико ван сваке реалности да помислиш како ће референдум да ојача твоју преговарачку позицију? Такви типови треба да пишу књиге, предају на факултетима, свирају гитару, возе мотор и мувају лепе жене, и да своју малу, ситну себичну причу продају онима који су наоколо њих и који у ту причу хоће да верују. А онда, пред смрт, да објаве покајничку књигу, како су, ето, грешили, али у најбољој намери, и да их свет није разумео.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana