In memoriam| Sex| Zabava

- I bogati plaču!

Nebojša Milenković RSS / 13.07.2015. u 22:38

20150214_merkel3__2_.18190.jpg

Atačmenti



Komentari (352)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

urbana_gerila urbana_gerila 15:55 15.07.2015

Re: Auuuu

qqriq
koliko se ja razumem u verenika,
mengele.


razumeš se, bogme!

ti si, ispravno, mislila - em globalno em elementarno logično, ja - samo lokalno ...
qqriq qqriq 16:02 15.07.2015

Re: Auuuu

razumeš se, bogme!




ključna reč: eksperiment.
qqriq qqriq 16:57 15.07.2015

Re: Auuuu

U centru Atine

principessa_etrusca principessa_etrusca 17:12 15.07.2015

Re: Auuuu

ključna reč: eksperiment.


Све у служби "науке".
qqriq qqriq 21:33 15.07.2015

Re: Auuuu

Све у служби "науке".


a la dojč.
ivana23 ivana23 20:27 15.07.2015

***

LIVE: Greek anti-establishment protesters threw petrol bombs at police at an anti-austerity protest close to parliament and police responded with tear gas.




LINK
qqriq qqriq 21:10 15.07.2015

Re: ***

e srce mi na mestu.
dobio izbore u januaru na velikom talasu otpora merama štednje, spiskao državnu kintu na sad već i šalabajzerski referendum na kojem mu je, svejedno, izmrcvareni grčki narod ogromnom većinom iznova poklonio puno poverenje, a onda sve zajebao i pristao na još crnje i gore.
sve to na teškog brzaka.
sad od onog dostajanstva grčkog naroda ni traga, od radosti što su pokazali goropadnoj babi i kretenskoj firmi s greškom EU da joj se može suprotstaviti (a uvek je samo pitanje ko će izdržiti pet minuta duže), od celog intelektualnog sveta koji je podržao Grčku i osudio sajko sojbleta, od cele ogromne nade u neko pravednije sutra u kome se Nemačka neće pitati baš za sve a dr.Šojble neće biti gospodar života i smrti, onakav psihopata mislim, Cipras je izabrao sramni potez: mrzi mere štednje al ostavku ne da.
jedino me istinski teši da ako baš ne noćas, u narednim danima biće najuren, leteće Cipras mnogo pre isteka mandata.
moja prognoza je kratkoročna.

edit:

i sad Cipras SA OPOZICIJOM izglasava briselski paket!!??!!
kako se to zove?
qqriq qqriq 16:12 16.07.2015

Re: ***

od celog intelektualnog sveta


evo novi a nemački glas pobune i istine:

Nemački filozof i sociolog Habermas dodao je da je Merkelova umesto postizanja sporazuma sprovela "akt kažnjavanja levičarskih vlasti u Grčkoj".

"Time što je pretila Grčkoj izbacivanjem iz evrozone tokom pregovora, Nemačka se bez stida razotkrila kao glavni strogi starešina Evrope i po prvi put otvoreno pokazala nameru da uspostavi nemačku hegemoniju u Evropi"
, rekao je Habermas.

vera.nolan2 vera.nolan2 08:50 17.07.2015

Re: ***

i sad Cipras SA OPOZICIJOM izglasava briselski paket!!??!!
kako se to zove?

draga,qqriq,seti se:

"qqriq 08:41 05.07.2015
Re: Iskreno ali iskreno

najteže je otrežnjenje



što jest- jest
al kad nema druge, nema."

qqriq qqriq 11:56 17.07.2015

Re: ***

draga,qqriq,seti se:

"qqriq 08:41 05.07.2015
Re: Iskreno ali iskreno

najteže je otrežnjenje



što jest- jest
al kad nema druge, nema."



anonymous anonymous 21:38 15.07.2015

Ustajte ....






qqriq qqriq 22:30 15.07.2015

Re: Ustajte ....

Ustajte ....




Kako zaboravljeno zvuči........
qqriq qqriq 22:44 15.07.2015

ma

U Atini mirno, Cipras premijer, sve prošlo.







anonymous anonymous 23:37 15.07.2015

I bogati imaju "bisere"


Sin Kire, iliti sin Kirov ....?

Rodno mesto : Pеščanik





"U predstavničkoj demokratiji, referendum nije sredstvo sticanja ili potvrđivanja legitimnosti, već izbori.

Referendumom se donose odluke, koje vlasti sprovode. Sami referendumi mogu biti legitimni ili nelegitimni.

To je, pored ostalog, razlog što je odlučivanje preko predstavnika više u skladu sa demokratijom od neposrednog odlučivanja."




Zašto ne smem da budem vulgaran ..... ?
urbana_gerila urbana_gerila 00:55 16.07.2015

Re: I bogati imaju "bisere"

anonymous
Zašto ne smem da budem vulgaran ..... ?



zavaraj moderaciju tako što ćeš mu opsovati sve po spisku, a u sebi pomisli da ide u peršun, keksa mu njegovog.

(ovo je samo cover kalambura koji je ovde ispalio najduhovitiji od svih, dijete maksa - plaćam copyright moNUmentalno)

qqriq qqriq 09:45 16.07.2015

Re: I bogati imaju "bisere"

Rodno mesto : Pеščanik


Floria Floria 23:54 15.07.2015

Glasanje uživo

Glasanje uživo na ovom linku koga interesuje. Varufakis glasao protiv, logično.
http://webtv.ert.gr/ert1-live/

Većina ZA.
Floria Floria 00:21 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Pre desetak dana demos rekao "ne", a Parlament večeras "da". To je ta demokratija 21. veka
qqriq qqriq 07:45 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

tako i ovde, Vučić via sojble&lagard&dragi uvek kaže da razume patnju i bol, al kad jbg mora da zamane po platama i penzijama. jedino što su se Grci bunili i tek će, a naši motarci uzmu te fakin vaučere da pogode komad mesa s pivom dva u nekoj banji i kažu dobro je, ćuti dok ima, još i vole vucica, vidis koliko radi i koliko se bori.

Cipras je prevara veka.

koliko se ugradio da mi je znati.
qqriq qqriq 07:49 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Glasanje uživo na ovom linku koga interesuje. Varufakis glasao protiv, logično.
http://webtv.ert.gr/ert1-live/

Većina ZA.


Računaju kao i ovi naši da pusti sad dok smo mi na vlasti.

anonymous anonymous 09:57 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Cipras je prevara veka.

koliko se ugradio da mi je znati.



Računaju kao i ovi naši da pusti sad dok smo mi na vlasti.


Ne znam šta si hteo da kažeš ovim trećim komentarom,možda ono o čemu i ja razmišljam.

Naime, izveden je očigledan looping kao i kod nas.

Dovodjenjem na vlast Vučića, njegove pristalice ( a zatim i poslanici ...) koji su do tada bile jasno nacionalno opredeljene i protiv EU, dolaskom na vlast , bili su prinudjeni da gutaju knedle i u nemogućnosti da kritikuju onu politiku čiji su protivnici do juče bili.

Tako je do juče osporavana politika ostala bez opozicie.

A politika po meri EU , dobila je nepodeljenu podršku i vlasti i opozicije,koja je u ranijem mandatu bila njen zagovornik.


Slično i u Grčkoj.

Najvećim oponentima politike Trojke data je vlast.

Time je dobijena podrška i jednih i drugih.

Nekih sasvim otvoreno i nesporno , a nekih navodno nevoljno.

Možda u govorkanju o umešanosti Soroša, ipak ima i pomalo istine ... ?



freehand freehand 10:08 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Dovodjenjem na vlast Vučića, njegove pristalice ( a zatim i poslanici ...) koji su do tada bile jasno nacionalno opredeljene i protiv EU, dolaskom na vlast , bili su prinudjeni da gutaju knedle i u nemogućnosti da kritikuju onu politiku čiji su protivnici do juče bili.

Vučić je preverio ranije, a cilj mu svakako nije bilo sprovođenje bilo kakve politike već vlast kao takva. A vlast je, Đuro šta?
Borba da se ovlada državnom kasom, stekne monopol na naplatu poreza i fizičku silu.
Njegovi podržavaoci i birači birali su radna mesta i sinekure, svoje parčence kolača i naknadu za deset jalovih godina halakanja i stiroporskih hepeninga.
Sa druge strane, zamka je dijalektike da se sve odigrava u procesu i da život nije statičan. Pa je onda mnogo onih koji su bili izraziti zagovornici Srbije u EU u međuvremenu a sa ogoljenjem istinske politike koju vode i SAD i vrh EU ohladilo i glavu i mišljenje spram te ideje.
I dok se Vučić zaprepašten našao pred ruševinama Berlinskog zida i istinskim životom i politikom mimo parola, neki drugi su se opet našli sa kontra strane gledajući u novi zid ćija je gradnja u toku.
A Cipras? Cipras se samo sudario sa realnošću.
Da se ne ponavljam. Njegov je izbor građanski rat bez puča danas ili građanski rat sa pučem sutra. On misli da je izabrao sutra.
qqriq qqriq 10:17 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Ne znam šta si hteo


Alo požega......

Cipras je levičar, zato je prevara ogromna.
Vučić nije levičar, okontrer, on samo voli javno da plače, a to nije isto.
anonymous anonymous 11:35 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

A vlast je, Đuro šta?


Đuro .... ?



Ne bih baš rekao da je sve zamka dijalektike ili lukavstvo uma...

Pre, da neki to malo ranije pripremaju i pomalo poguraju.

Javnost je ili će mnogo lakše progutati kad pitanje Kosova i sva ostala sporna i bolna pitanja odrade ovi nego demokrate.Jer je otpor manji ili ga neće ni biti.

Kao i u Grčkoj.
U najgorem trenutku vruć krompir prebaciš u krilo protivnika, da odradi i izbruka se.

A onda ponovo dovedeš svoje na vlast neokaljane.

Tako rade i u SAD.

Kada su u retkim periodima pobedjivale demokrate, samo da bi se fingirala dvopartijnost i da bi se ljaga bacila na njih, da bi onda dugoročnije opet vlast uzeli republikanci.

freehand freehand 11:38 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Đuro .... ?

Samo replika, koloraturnosti radi.
Ne bih baš rekao da je sve zamka dijalektike ili lukavstvo uma...

Pre, da neki to malo ranije pripremaju i pomalo poguraju.

Javnost je ili će mnogo lakše progutati kad pitanje Kosova i sva ostala sporna i bolna pitanja odrade ovi nego demokrate.Jer je otpor manji ili ga neće ni biti.

Kao i u Grčkoj.
U najgorem trenutku vruć krompir prebaciš u krilo protivnika, da odradi i izbruka se.

A onda ponovo dovedeš svoje na vlast neokaljane.

Tako rade i u SAD.

Kada su u retkim periodima pobedjivale demokrate, samo da bi se fingirala dvopartijnost i da bi se ljaga bacila na njih, da bi onda dugoročnije opet vlast uzeli republikanci.

Kao da se nismo baš razumeli. No ne mari.
BTW - znaš li ko je osnovao KKK?
Floria Floria 11:52 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Da, dovedeš na vlast one koji su protiv tebe i milina, dve muve jednim udarcem. Vrlo lukavo.
emsiemsi emsiemsi 21:27 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

freehand
Dovodjenjem na vlast Vučića, njegove pristalice ( a zatim i poslanici ...) koji su do tada bile jasno nacionalno opredeljene i protiv EU, dolaskom na vlast , bili su prinudjeni da gutaju knedle i u nemogućnosti da kritikuju onu politiku čiji su protivnici do juče bili.

Vučić je preverio ranije, a cilj mu svakako nije bilo sprovođenje bilo kakve politike već vlast kao takva. A vlast je, Đuro šta?
Borba da se ovlada državnom kasom, stekne monopol na naplatu poreza i fizičku silu.
Njegovi podržavaoci i birači birali su radna mesta i sinekure, svoje parčence kolača i naknadu za deset jalovih godina halakanja i stiroporskih hepeninga.
...

... а што, јелте, претходни демократски владаоци нису ни близу радили него је код њих запошљавање било према способностима и бла, бла, бла, ...
Успут --- ово што данас живимо је величанствени производ аматера Ђинђића и калакурције аматерске око њега која је добила да управља државом претходно не направивши ни пољски клозет. Чему онда чуђење овоме шта данас живимо, овоме што наука још није успела да дефинише.
freehand freehand 21:36 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

... а што, јелте, претходни демократски владаоци нису ни близу радили него је код њих запошљавање било према способностима и бла, бла, бла, ...
Успут --- ово што данас живимо је величанствени производ аматера Ђинђића и калакурције аматерске око њега која је добила да управља државом претходно не направивши ни пољски клозет. Чему онда чуђење овоме шта данас живимо, овоме што наука још није успела да дефинише.

Iluzija o minimumu inteligencije kod sagovornika sad bi me naterala da govorim o interregnumu u kome je vladala Pamet i Poštenje od 2004. do 2008. sa sve svečanim dočecima raznih Legija i ostale kriminalne bande ubica i narko-dilera uz ogromna dostignuća u privatizacionom privrednom masakru. Ovako - ništa.
emsiemsi emsiemsi 21:49 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

freehand
... а што, јелте, претходни демократски владаоци нису ни близу радили него је код њих запошљавање било према способностима и бла, бла, бла, ...
Успут --- ово што данас живимо је величанствени производ аматера Ђинђића и калакурције аматерске око њега која је добила да управља државом претходно не направивши ни пољски клозет. Чему онда чуђење овоме шта данас живимо, овоме што наука још није успела да дефинише.

Iluzija o minimumu inteligencije kod sagovornika sad bi me naterala da govorim o interregnumu u kome je vladala Pamet i Poštenje od 2004. do 2008. sa sve svečanim dočecima raznih Legija i ostale kriminalne bande ubica i narko-dilera uz ogromna dostignuća u privatizacionom privrednom masakru. Ovako - ništa.

Глупости !
freehand freehand 21:52 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

Глупости !

Upravo sam ti to rekao. Jednom, kad budem bolje volje mogu malo da ti pričam o Mihajlovu i peconiju. Da ne pominjemo trafikante, Kajganićke i kumove.
emsiemsi emsiemsi 22:35 16.07.2015

Re: Glasanje uživo

freehand
Глупости !

Upravo sam ti to rekao. Jednom, kad budem bolje volje mogu malo da ti pričam o Mihajlovu i peconiju. Da ne pominjemo trafikante, Kajganićke i kumove.

Ма не сумњам да можеш да мељеш као воденица.
vera.nolan2 vera.nolan2 08:57 17.07.2015

Re: Glasanje uživo

anonymous
Tako je do juče osporavana politika ostala bez opozicie.

A politika po meri EU , dobila je nepodeljenu podršku i vlasti i opozicije,koja je u ranijem mandatu bila njen zagovornik.


Slično i u Grčkoj.

Najvećim oponentima politike Trojke data je vlast.

Time je dobijena podrška i jednih i drugih.

Nekih sasvim otvoreno i nesporno , a nekih navodno nevoljno.




Politika je zaista,posebna veština...Kraljevska umetnost
qqriq qqriq 12:01 17.07.2015

Re: Glasanje uživo

Politika je zaista,posebna veština...Kraljevska umetnost


Pa da. Evo upravo čitala kako Merkel hvalila doktora u dojče parlamentu, a Dr. Šojble rekao da razume Grke i neophodnost oprosta duga nego ta prokleta EU pravila, to hell with them i takoto.

qqriq qqriq 09:43 16.07.2015

kad medjutim

Šojble još uvek stoji iza svog predloga da je privremeni Grexit još uvek dobar izbor za Grke.

Nemački ministar finansija kaže da će podneti zahtev nemačkom parlamentu za ponovno započinjanje pregovora o trećem paketu spasavanja za Grčku, ali da i daje veruje da je" tajm-aut" za Grke najbolja opcija.

“Napravili smo korak dalje”, rekao je Šojble, nakon što je grčki parlament usvojio mere štednje koje su dogovorene nakon 17 sati pregovora u Briselu.

“Ovo je važan korak”, kaže Šojble i ističe da mnogi ekonomisti sumnjaju da se problemi Grčke mogu rešiti bez rezanja dugova.


“Ali, to bi možda bio najbolji put za Grčku”, rekao je Šojble.
qqriq qqriq 10:14 16.07.2015

Re: kad medjutim

pa kaže:

Fintan O’Toole: EU has taken decisive turn from democracy

(The Irish Times)

By rejecting an attempt to force their elected government from office, the Greeks have acted as good Europeans. They have given the European Union a chance to save itself as a democratic project. If it is not seized now, that opportunity may not come again.

The EU faces many threats, but by far the biggest comes from within. It is from what we might call the new Illuminati, after the elite 18th century masons who imagined themselves so uniquely enlightened that only they themselves were fit to direct the destiny of the world.
Like their historic brethren, the new Illuminati see themselves as an entirely benign force. They have little idea that what they are actually creating is a form of arbitrary rule.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:30 16.07.2015

Re: kad medjutim

“Ali, to bi možda bio najbolji put za Grčku”, rekao je Šojble.


I što je najluđe, vrlo verovatno je upravu.
princi princi 10:32 16.07.2015

Re: kad medjutim

vrabac_u_steni
“Ali, to bi možda bio najbolji put za Grčku”, rekao je Šojble.


I što je najluđe, vrlo verovatno je upravu.

Ne verovatno, nego sigurno. Ali mi nije jasno kako Grcima to nije jasno. Zasto se tako grcevito drze za taj euro, to mi tek uopste nije jasno. Izgleda da je ta evropska sarena laza preveliko iskusenje i za njih. Drugogrci.

Ovo sto Nemci i EU predlazu je direktno ubijanje Grcke. Njih ce za 20-30 godina nestati ako zaista primene ovaj plan. Tu se mozda i krije odgovor: izgleda da i Grci pate od onog sindroma samomrznje i samoprezira za koji smo mislili da karakterise samo Srbe i Jevreje.
qqriq qqriq 10:48 16.07.2015

Re: kad medjutim

I što je najluđe, vrlo verovatno je upravu.


zato sam i okačila.
Milan Novković Milan Novković 11:18 16.07.2015

Re: kad medjutim

qqriq
Šojble još uvek stoji iza svog predloga da je privremeni Grexit još uvek dobar izbor za Grke.

Nemački ministar finansija kaže da će podneti zahtev nemačkom parlamentu za ponovno započinjanje pregovora o trećem paketu spasavanja za Grčku, ali da i daje veruje da je" tajm-aut" za Grke najbolja opcija.

“Napravili smo korak dalje”, rekao je Šojble, nakon što je grčki parlament usvojio mere štednje koje su dogovorene nakon 17 sati pregovora u Briselu.

“Ovo je važan korak”, kaže Šojble i ističe da mnogi ekonomisti sumnjaju da se problemi Grčke mogu rešiti bez rezanja dugova.


“Ali, to bi možda bio najbolji put za Grčku”, rekao je Šojble.

To je najobičnija predstava - pregovaračka karta plasirana u maniru dobar-policajac-loš-policajac.

Nemci su od Evra navjviše dobili, Holandija i Austrija onako, osrednje, Francuzi bili ok u počeku pa poklekli i sad i sudija broji, Italija interesantan slučaj - od ulaska u Evro i nijednu godinu nisu imali rast. Rekao bi neko pa aha, nisu dobri kao Nemci, samo pre Evra su imali rast, na svoj način, kakav god da je. (prepričavam čanak iz FT-ja što je napisao Wolfgang Münchau)

Ući u zajediču valutu BILO KOME osim najjačem je kao ući u takmičenje u pisanju pripovedaka na jeziku tog najjačeg, pa sad da li je učesnik tečan u tom jeziku, zaveršio samo početni kurs, početni pa srednji jedan ili ne ume ni da bekne - prosto veže ruke, izbacuje najmoćnije oruđe u efikasnom pomeranju strukture ekonomije kako se svet okolo pomera.

Yannis je to predlagao u početku i nisu ga nešto podržali.

Ameri sada prosto prete, a navalili preko IMF-a i za otpisivanje dela duga, što je protive nemačkih interesa pa oni koriste Šojble-kartu istovremeno i protiv Amera.

Kad kažem prete mislim na ozbiljne pretnje, Viktorija N. nije "ovih" dana išla u Grčku na letovanje, nego da otišla sa bičem i šargarepom.

Amerima je velika geopolitička opasnost da Grci napuste Evro, pošto im se ne veruje mnogo i ponuda njihove pomoći preko IMF-a ima manje šanse od ponude Rusije i Kine, koji ionako dolaze u Evropu i preko Grčke, izneđu ostalog.

Ono što je interesantno, a što sam se ja ovde negde više zezao nego ozbiljno mislio, je kako Nemci vide izlazak Grčke iz Evra - haos u kratkom roku ne gine, pa tu ne vide opasnost nego šansu da zaplaše Italiju, ostale, pa posebno Francusku koja je "navalila" da se prave razni kompormisi.

U tom haosu vide i rizik da US mazne Grčku, ali skoro sigurno, i sada se manje zezam, vide i šansu da ih maznu Rusi i Kinezi - ja mislim da nema sumnje da su Nemci dosta bliski Rusima ovih godina, i da su sankcije vezane za Krim i Ukrajinu površne i više predstava (nisam se ja ovoga setio, nego isto pročitao)

U istoj ligi kao Grčka su već i Italija, Španija, Hrvatska, Makedonija, BiH i rani drugi - Srbija nije još ali njoj, očigledno, s ekonomske strane ni ne posvećuju neku pažnju pošto je ona ekonomski relativno debilna i samo joj treba dati vremena da bi prešla prag iza kojeg više nema povratka. Njoj valutu vezanu za Evro za sada garantuju oligarshi, uvoznici, kao što joj garantuju i povećanje dugovanja pa bi se pomoglo oligarhiji koja se zadužuje u inostranstvu a prodaje na domaćem tržištu.

Cipra je slab lider, mlakonja bez znanja, on Yannisa nit je mogao da razume, nit da prati.

Osim ako i dalje ne igraju neku Yannisovu igru, koji je i jako dobar ekonomista i odličan igrač - ovako besmisleno nagađanje mi jedino pada na pamet zbog vanredne nervoze amera.

A Nemci su još bolji igrači, i u amaterskoj naivi mi njih vidimo njih kao pametne, vredne, disciplinovane i igrački-naivne, a ovaj poslednji atribut im možemo pripisati potežući za istim rezervoarom znanja za kojim potegnemo ako sad počnemo pričati o kvantnoj-mehanici na profi nivou, al bez da dozvolimo fizičarima da nam se mešaju u posao

Nemci, meni se čini, imaju više puteva koji vode iz ove krize i teško da je bilo koji gubitnički, za sada.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:32 16.07.2015

Re: kad medjutim

Ne verovatno, nego sigurno. Ali mi nije jasno kako Grcima to nije jasno.

На самом почетку ове грчке агоније сам мислила да би најбоље било да Грчка дефолтира и да врати драхму. Све што се десило у међувремену је једно ужасно и непотребно исцрпљавање.
princi princi 11:33 16.07.2015

Re: kad medjutim

Osim ako i dalje ne igraju neku Yannisovu igru, koji je i jako dobar ekonomista i odličan igrač - ovako besmisleno nagađanje mi jedino pada na pamet zbog vanredne nervoze amera.

Sjajan igrac, zapravo me sve vise odusevljava (a izgleda i medije, ne bi me zacudilo da uskoro pocne da objavljuje selfije sa i bez gaca, ili da dobije neki reality show, a la Bear Grylls). Upravo sam sinoc saznao da mu je prva zena bila Margaret Poulos, cerka mog jako dobrog kolege iz Australije.
princi princi 11:34 16.07.2015

Re: kad medjutim

principessa_etrusca
Ne verovatno, nego sigurno. Ali mi nije jasno kako Grcima to nije jasno.

На самом почетку ове грчке агоније сам мислила да би најбоље било да Грчка дефолтира и да врати драхму. Све што се десило у међувремену је једно ужасно и непотребно исцрпљавање.

Pa da, kad uvedu drahmu ne treba im ECB ni za krivi, i samo mogu da kazu: Nemamo da platimo. Bila bi panika par meseci, pala bi drahma, bilo bi nestasica, ali bi se to sve brzo stabilizovalo i investitori bi poceli da dolaze. I to je trebalo da urade jos u januaru.
princi princi 11:42 16.07.2015

Re: kad medjutim

Ući u zajediču valutu BILO KOME osim najjačem je kao ući u takmičenje u pisanju pripovedaka na jeziku tog najjačeg, pa sad da li je učesnik tečan u tom jeziku, zaveršio samo početni kurs, početni pa srednji jedan ili ne ume ni da bekne - prosto veže ruke, izbacuje najmoćnije oruđe u efikasnom pomeranju strukture ekonomije kako se svet okolo pomera.

Naravno. Najaci diktira kolicinu novca u opticaju, njegovu brzinu, stope inflacije, sve. Ako ne mozes da ga pratis, onda moras da se zaduzujes. Nisam siguran da su Nemci i drugi od pocetka razumeli sve sto implicira zajednicka valuta, ali sad je jasno da je ERM zvani euro benefitovao skoro iskljucivo i jedino Nemcima.
qqriq qqriq 11:52 16.07.2015

Re: kad medjutim

Cipras je slab lider, mlakonja bez znanja, on Yanisa nit je mogao da razume, nit da prati.



Osim ako i dalje ne igraju neku Yannisovu igru, koji je i jako dobar ekonomista i odličan igrač - ovako besmisleno nagađanje mi jedino pada na pamet zbog vanredne nervoze amera.



Yanis Varoufakis je ozbiljan čovek, varka su njegov izgled i stil ponašanja, on ne zajebava grčki narod ko Tsipras koji je promenio oko sto odluka tokom proteklih nedelju dana, najbitnijih odluka, unezvereni tipos kome je do vlasti, to evo lepo vidimo. Eno mu ga sad Šojble da mu polako objašnjava kad, koliko.........


principessa_etrusca principessa_etrusca 11:53 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi

Pa da, kad uvedu drahmu ne treba im ECB ni za krivi, i samo mogu da kazu: Nemamo da platimo. Bila bi panika par meseci, pala bi drahma, bilo bi nestasica, ali bi se to sve brzo stabilizovalo i investitori bi poceli da dolaze. I to je trebalo da urade jos u januaru.

Мислила сам више још пре пет година. До сада би све већ прошло.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:58 16.07.2015

Re: kad medjutim

Да подсетим: банкротом једне државе њени дугови не нестају, само се уводи "мораторијум" на њих. Онога трена кад та земља пожели да се врати у нормалну међународну економску заједницу, питање дугова ће бити покренуто. Пример Аргентине је добар, и за период опоравка после урушавања и за последице банкрота -- дуг не нестаје. Овог трена Грчка је на ивици економског распада, а читава економија је стала. Излазак из еурозоне у јако кратком року обара стандарда за, вероватно, 30-40%; пензије ће се смањити, плате, запосленост...

Варуфакис и Циприс показали су да имају пројекције свог ега ван реалности тренутне ситуације и њиховог личног значаја и способности. Мислим да је то очигледно.
princi princi 12:02 16.07.2015

Re: kad medjutim

principessa_etrusca
princi

Pa da, kad uvedu drahmu ne treba im ECB ni za krivi, i samo mogu da kazu: Nemamo da platimo. Bila bi panika par meseci, pala bi drahma, bilo bi nestasica, ali bi se to sve brzo stabilizovalo i investitori bi poceli da dolaze. I to je trebalo da urade jos u januaru.

Мислила сам више још пре пет година. До сада би све већ прошло.


Pa da. Mogli su da uvedu drahmu, i samo kazu: "Nemamo". Ko hoce da trguje njihovim dugom, nek trguje, lesinari nek rade svoje, a deo (mozda i veci) tog duga bi mozda mogli cak i sami da otkupe u nekom trenutku, i to samo za deo njegove sadasnje vrednosti.

Ali, jbg, evropska deluzija je prevelika.
qqriq qqriq 12:04 16.07.2015

Re: kad medjutim


Nemci su od Evra navjviše dobili


Genijalni i mega humani Aki Kaurismaki, dear dear dear Aki, posle krize 2008. rekao je, po sećanju citiram:
Samo Nemci Nasmejani Idu U Banku.
princi princi 12:05 16.07.2015

Re: kad medjutim

Uzgred, traziti duzniku da obavezno otplati ukupan dug bez obzira na njegovo finansijsko stanje je cak i nemoralno. Pa to je upravo ono zbog cega banke imaju kamatne stope. Kamatne stope bi upravo trebalo da reflektuju verovatnocu da duznik nece otplatiti dug. Ako ti naplacujes dug po zadatoj kamatnoj stopi, a imas sve garancije da ce ti taj dug biti otplacen, tj nemas nikakav downward risk, onda nefer naplacujes visoke kamate, i to je u osnovi zelenasenje.
princi princi 12:08 16.07.2015

Re: kad medjutim

Samo Nemci Nasmejani Idu U Banku.

Kakva mudrost! Ima jos?
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:11 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Pa da. Mogli su da uvedu drahmu, i samo kazu: "Nemamo". Ko hoce da trguje njihovim dugom, nek duguje, lesinari nek rade svoje, a deo (mozda i veci) tog duga bi mozda mogli cak i sami da otkupe u nekom trenutku, i to samo za deo njegove sadasnje vrednosti.

Ali, jbg, evropska deluzija je prevelika.

Наравно.

Нажалост, много Грка се навукло и уживело у европску причу.
Predrag Brajovic
Да подсетим: банкротом једне државе њени дугови не нестају, само се уводи "мораторијум" на њих.

И ја да подсетим: никаква правила нису уклесана у камену, она се стварају и крше у ходу.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:14 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Uzgred, traziti duzniku da obavezno otplati ukupan dug bez obzira na njegovo finansijsko stanje je cak i nemoralno. Pa to je upravo ono zbog cega banke imaju kamatne stope. Kamatne stope bi upravo trebalo da reflektuju verovatnocu da duznik nece otplatiti dug. Ako ti naplacujes dug po zadatoj kamatnoj stopi, a imas sve garancije da ce ti taj dug biti otplacen, tj nemas nikakav downward risk, onda nefer naplacujes visoke kamate, i to je u osnovi zelenasenje.


qqriq qqriq 12:14 16.07.2015

Re: kad medjutim

Kakva mudrost! Ima jos?


Opet te vata.
princi princi 12:14 16.07.2015

Re: kad medjutim

Нажалост, много Грка се навукло и уживело у европску причу.

Da, secam se, 2003. koliko su se radovali kad su objavili monetarnu uniju, kao mala deca po Cambridgeu, high fiveovali, napijali. Ceo svet je bio njihov. Nikad nisam video takvu srecu.
princi princi 12:15 16.07.2015

Re: kad medjutim

qqriq
Kakva mudrost! Ima jos?


Opet te vata.

Seko, bez ljutnje, ali stvarno umes da budes annoying.
qqriq qqriq 12:32 16.07.2015

Re: kad medjutim

Seko, bez ljutnje, ali stvarno umes da budes annoying.


pa ti mene pratiš i citiraš, alo hello, ti mene!
ccc, idem u kafić.
i pusti me više, vidiš kolika je ova livada.

anonymous anonymous 12:32 16.07.2015

Re: kad medjutim

И ја да подсетим: никаква правила нису уклесана у камену, она се стварају и крше у ходу


Pravi komentar za sve što piše Brajović .!


svarog svarog 12:34 16.07.2015

Re: kad medjutim

Bolje da su raspisali referendum za ili protiv ostanka u evrozoni bar nesto da saznaju od tog referenduma.
Ovako kako su Nemci stisli posle referenduma samo izgleda da su ih zestoko naljutili i izgubili igru u kojoj su mislili da obe strane blefiraju, pa ko prvi trepne izgubio.

Sigurno bi im bilo bolje da su defoltirali tamo 2010/11, ali pitanje da li je posle 6 godina recesije to i dalje najbolje resenje. Vec su podobijali otkaze, smanjene plate, skresana potrosnja i onda sada da udju u novo prilagodjavanje ovog puta mnogo ostrije i haoticnije, devalvacijom valute i inflacijom.
Drugo, obaveze Grcke, ali i krediti Grka su u evrima i takvi ce i da ostanu. Zamisli da ti plata pada sa 800 na 400 evra, a rata kredita ostaje 600 evra.
Ili plata pada za 30-40-50% a uvoz, tj. hrana poskupljuje za toliko zbog devalvacije.
Ili krene oporavak US i rast kamatnih stopa... jao si ga meni.
Jedno od mogucih resenja, koje je primenjivano u svetu, je da se recimo svi depoziti automatski konvertuju iz evra u drahmu dok su banke zatvorene. Pa kad se otvore salteri krene shishanje.
Ili recimo da samo nacionalizuju 30% depozita kako bi spasili banke.

Jedno je sigurno: Grci ne zele da izadju iz evra i u ovom sada trenutku imaju pravo.

S druge strane ova pomoc koja je samo kalemljenje novog duga i odlaganje suocavanja ne resava nista.

btw. Udeo kamata na dug u BDP je u Grckoj tek 0,5 procentnih poena veci nego u Srbiji. Tamo se na kamate godisnje plati 4%BDP, a kod nas 3,5%. Inace Srbija se u evrima zaduzuje po istoj kamatnoj stopi kao Grcka.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:36 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Da, secam se, 2003. koliko su se radovali kad su objavili monetarnu uniju, kao mala deca po Cambridgeu, high fiveovali, napijali. Ceo svet je bio njihov. Nikad nisam video takvu srecu.

Чудо је та европска индоктринација, све "европске студије" и докторати, а Колеж д Ероп из Брижа као Кумровац.

(A када се осмишљавала заједничка валута, била је у оптицају и могућност да се зове "драхма", као најстарији европски новац.)
svarog svarog 12:37 16.07.2015

Re: kad medjutim

(A када се осмишљавала заједничка валута, била је у оптицају и могућност да се зове "драхма", као најстарији европски новац.)


Jao, zamisli onda Grci isteraju Nemce iz drahme
princi princi 12:37 16.07.2015

Re: kad medjutim

Drugo, obaveze Grcke, ali i krediti Grka su u evrima i takvi ce i da ostanu.

Obaveze grcke drzave su jedno, a privatne obaveze Grka drugo. U principu, niko te ne moze naterati da vracas dug. Da, tacno je, posledice te odluke sam snosis, ali kljucno je da te niko ne moze naterati da vracas dug, inace pojam bankrota, defaulta ne bi ni postojao.
princi princi 12:38 16.07.2015

Re: kad medjutim

Чудо је та европска индоктринација, све "европске студије" и докторати, а Колеж д Ероп из Брижа као Кумровац.

Fix. Nemacka medEcina skoro kao onaj americki o temporarily embarrassed millionaires.
svarog svarog 12:40 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Drugo, obaveze Grcke, ali i krediti Grka su u evrima i takvi ce i da ostanu.

Obaveze grcke drzave su jedno, a privatne obaveze Grka drugo. U principu, niko te ne moze naterati da vracas dug. Da, tacno je, posledice te odluke sam snosis, ali kljucno je da te niko ne moze naterati da vracas dug, inace pojam bankrota, defaulta ne bi ni postojao.


Naravno ali sta se desava sa finansijskim sistemom u slucaju masovnog defolta?
Cime grcka centralna banka da spasava banke, stampanjem drahme? Jes pa da zajebu i nasu inflaciju iz 93.
princi princi 12:43 16.07.2015

Re: kad medjutim

Naravno ali sta se desava sa finansijskim sistemom u slucaju masovnog defolta?
Cime grcka centralna banka da spasava banke, stampanjem drahme? Jes pa da zajebu i nasu inflaciju iz 93.

Niko nije rekao da ce biti plain sailing, i da ce im biti super. Mislim da se svi ovde slazemo da su pred Grcima samo dve lose alternative. Pitanje je jedino koja je losija na kraci i na srednji rok. Na duzi rok ionako cemo svi pod zemlju.
tess tess 12:47 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Seko, bez ljutnje,

Bogami, talasanje očas u tvojim narodnim redovima.

Ali barem ste se oko nečega usaglasili:
1. U Londonu sve manje pravih Engleza.
2. Samo pravi Njemci nasmijani u banku idu.

Mudro druže, nema šta.

Sad još njonji Varufakis da izvadi konačno tu mačku iz vreće (pa i onu Šredingerovu) malo protrese kao koku, okači selfi pamet o rep i pusti je kroz Grčku: za sve one koji bi sjajnu pamet vidjeli a knjigu njegovu ne kupiše.

Sjetih se, ima od toga godina, kreten (Bosančeros da ne može biti veći) performira grlato: Svi pričaju piiccaa, piicca, siš'o i ja u grad da probam tu piicuu.

Te i ovo, odabrani pričaju "paameett, paameett", daj pustite je među Grke na ulicu da je i oni vide.

Ako je uopšte u tom caka.

Štos. U čemu je?
D'izvineš.
princi princi 12:50 16.07.2015

Re: kad medjutim

Sine, ovaj blog se nekad doima kao kafana, a nekad kao prava lujkara.
svarog svarog 12:50 16.07.2015

Re: kad medjutim

Niko nije rekao da ce biti plain sailing, i da ce im biti super. Mislim da se svi ovde slazemo da su pred Grcima samo dve lose alternative. Pitanje je jedino koja je losija na kraci i na srednji rok. Na duzi rok ionako cemo svi pod zemlju.


Upravo, ja samo reagujem na tvrdnje da bi im bilo bolje da bankrotiraju, ali takva tvrdnja uopste ne mora da bude tačna. Čak moje uverenje je da bi to bio tezi put, mada sve je to šbb-kbb.
Ono u šta sam siguran je da ne volim kad se tuđim qrcem tresu gloginje

Osim toga, jedna strana ove grcke medalje koju sam procitao u tekstu Nikole Jovanovica ovih dana a kojoj nisam raymisljao je i koliko Grcka može da bude efikasna centralizovana država sa onolikim ostrvima (pre svega u naplati poreza) i koliko zaista sme da se odrekne vojske sa komšijama Turcima, Bliskim istokom i Severnom Afrikom u blizini.
predatortz predatortz 12:51 16.07.2015

Re: kad medjutim

U čemu je?
D'izvineš.


Kako kad...
tess tess 13:00 16.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Sine



https://m.youtube.com/watch?v=zlSFmotba2I
princi princi 13:01 16.07.2015

Re: kad medjutim

Upravo, ja samo reagujem na tvrdnje da bi im bilo bolje da bankrotiraju, ali takva tvrdnja uopste ne mora da bude tačna. Čak moje uverenje je da bi to bio tezi put, mada sve je to šbb-kbb.
Ono u šta sam siguran je da ne volim kad se tuđim qrcem tresu gloginje

Pa, nista ne mora da bude tacno. To je toliko kompleksan i haotican problem da i najmanje stvari mogu imati ogromne posledice. Mi ovde samo razmenjujemo misli. Meni se, na primer, cini da je potpuno suludo i idiotski ocekivati od Grcke da ce imati budzetski surplus od 3.5% sledecih 30 godina. Stvarno nisam siguran da je takav zahtev (a to je upravo uslov za dobijanje bailouta od Nemaca) bolji od bankrota.
blogovatelj blogovatelj 16:23 16.07.2015

Re: kad medjutim

Naravno. Najaci diktira kolicinu novca u opticaju, njegovu brzinu, stope inflacije, sve. Ako ne mozes da ga pratis, onda moras da se zaduzujes


Ne mora. Zašto bi morao? Dovoljno je da spusti cene. U tome i jeste razlika između tvrde valute i valute koja je govno. Prava valuta ti daje pravu vrednost, izmeri te tačno onoliko koliki jesi.
I tu sa Grcima nastaje problem. Neće platu od 500 i penziju od 300 evra, jer se tu vidi i ko su i šta su.
princi princi 16:27 16.07.2015

Re: kad medjutim

Prava valuta ti daje pravu vrednost, izmeri te tačno onoliko koliki jesi.
I tu sa Grcima nastaje problem. Neće platu od 500 i penziju od 300 evra, jer se tu vidi i ko su i šta su.

Па да, али, бате, количину новца у еурозони не одређују централне банке чланица него ЕЦБ (у томе у великој мери и јесте велика глупост ЕУ као концепта; монетарна унија у којој практично нико ништа не контролише, тј нико не зна шта је функција циља: контрола инфлације? Где? У Шпанији? Грчкој? Француској? Немачкој? Контрола курса? Контрола незапослености? Опет где?). Тако да су Грци чак били и мање корумпирани него што јесу, моја 2 цента су да би и даље били засути новцима у овој или оној форми, јер је то тако Немцима одговарало у том тренутку (јбг, скуп евро, Жуње освајају тржишта и још нису почели скупа улагања у софистицирану инфраструктуру; причам, наравно о времену 2003.-2007.).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:45 16.07.2015

Re: kad medjutim

Meni je sve ovo neozbiljno, kad se grčko zamešateljstvo prebaci na teren ideologije. Ovde se ne radi o hranjenju gladnih i siromašnih i uzdizanju potlačenih, već o uspostavljanju odgovornosti, discipline i realnog sagledavanja sebe. A to nije ideološka postavka, već životna.

Da podsetim: Grcima je 2012. otpisano 100 MLRD evra duga, i to baš onog s visokim kamatama, i to baš onog spekulativnog, koji se okorišćavao trošnom ekonomskim pozicijom Grčke a finansijskom sigurnošću EUa. Sada Grci duguju državama članicama EU, najmanje bankarima, i to po nevelikoj kamati od 2,5%.

U predlogu EUa upisano je da će se raditi na produženju roka otplate i grejs periodu. Pet godina produženja i grejs period daće efekat 15-20% otpisa. Ali, to se nikad neće nazvati otpisom. Jer -- to bi bila, onda, nagrada za bezočan lopovluk, nedisciplinu i neodgovornost.
freehand freehand 19:09 16.07.2015

Re: kad medjutim

Ovde se ne radi o hranjenju gladnih i siromašnih i uzdizanju potlačenih, već o uspostavljanju odgovornosti, discipline i realnog sagledavanja sebe. A to nije ideološka postavka, već životna.

Arbeit, Disziplin und Ordnung
freehand freehand 19:37 16.07.2015

Re: kad medjutim

Meni je sve ovo neozbiljno,

Da podsetim: Grcima je 2012. otpisano 100 MLRD evra duga, i to baš onog s visokim kamatama, i to baš onog spekulativnog, koji se okorišćavao trošnom ekonomskim pozicijom Grčke a finansijskom sigurnošću EUa.

Nego, da ne zaboravim ovo da pitam: čijih je to bilo 100.000.000.000 (sto milijardi evra)? Ko je izgoreo za toliku lovu i šta se sa njim desilo? I ko je to i na koji način pokrio?
Molim te nemoj da mi kažeš da to nije bitno i da je u pitanju samo potez gumicom.
anonymous anonymous 19:44 16.07.2015

Re: kad medjutim

čijih je to bilo 100.000.000.000 (sto milijardi evra)? Ko je izgoreo za toliku lovu i šta se sa njim desilo?


Taj je puko ljudski.

Sad verovatno bloguje,leči živce i pazi na šećer....
freehand freehand 19:56 16.07.2015

Re: kad medjutim

Taj je puko ljudski.

Ko?
Ceptim od pomisli da sam možda pogrešno razumeo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:14 16.07.2015

Re: kad medjutim

freehand
I ko je to i na koji način pokrio?

Неће ми бити тешко и овај пут да поновим: приватни шпекулативни инвеститори су били ти који су то "покрили" својим великим нето губитком.

24.02.2012. As part of the deal - also known as a haircut - private creditors are asked to trade in their Greek bonds for new ones offering lower interest rates and longer maturities. Bondholders are expected to take a nominal loss of 53.5 percent on their holdings, which equates to a real loss of 73 to 74 percent.

Дакле, ако неко хоће да реално сагледава ствари, приватни инвеститори су "кажњени" што су се кладили на grčke обвезнице и остале хартије од вредности ненормално високих камата, као што је то неко овде и захтевао. Камата исказује и ризик улагања, а овде се показало да та висока камата није стигла да анулира тај ризик. Приватни инвеститори били су на губитку, у величинама које су горе подвучене.

Наравно, треба се помирити с тим да чињенице никог не убеђују. Једина добра ствар, ипак, јесте што и поред те фалинке оне ипак остају -- неспорне чињенице. Наравно, само за оног који је спреман да их види.
blogovatelj blogovatelj 23:10 16.07.2015

Re: kad medjutim

моја 2 цента су да би и даље били засути новцима у овој или оној форми


Odgovore na prethodna tvoja pitanja nemam, nisam toliki ekonomski stručnjak. Ali mi ova rečenica bode oči. Ne može mene niko da zasipa parama ako ja ne želim da ih uzmem. Tu je glavni grčki (i srpski) problem.
Nije bitno je li u pitanju individua, porodica ili država, banke daju bez problema kredite dok god je inkam tih individua, porodica ili država veći ili jednak dotadašnjem dugu istih. Kada dug počinje da biva veći od ukupne godišnje zarade, onda kreditori sasvim logično počinju da pitaju sebe "čekaj bre, od čega će ova individua/porodica/država da vrati dug"
Sa druge strane, svaka normalna individua/porodica/država mora da ima signalnu lampicu koja počinje da se pali već na 60% godišnje bruto zarade, jer ako su iole normalni i oni sebe moraju da pripuitaju "ček bre, nakrcao/ala/ali sam/smo se na kreditne kartice, kako će ove pare da budu vraćene"
A ovi majstori su ćutali i trošili. I nisu se ništa pitali. Ajd što je vlast ćutala, ali gde je tu opozicija? Isto kao i u Srbiji danas. Dug raste, ali srpska Siriza danas ćuti, a kad budu došli na vlast, onda će da bukače, ko god bude bio ta srpska Siriza.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:29 16.07.2015

Re: kad medjutim

Ja zaista ne znam kojoj to ideologiji pripada, ono "Trošim onoliko koliko zarađujem."
Levoj?
Desnoj?
Normalnoj?

Mislim -- kakve to veze uopšte ima sa ideologijom?
anonymous anonymous 23:55 16.07.2015

Re: kad medjutim

Re: kad medjutim
Ja zaista ne znam kojoj to ideologiji pripada, ono "Trošim onoliko koliko zarađujem."
Levoj?
Desnoj?
Normalnoj?

Mislim -- kakve to veze uopšte ima sa ideologijom?


Ima itekako.

Samo što ti to ne razumeš.

Sistem ti ne dozvoljava da trošiš onoliko koliko zaradjuješ,kao što ti ne dozvoljava - da ne budeš dužan.

Čaušesku je primer.

Zar tu treba velike pameti .....?

Da kapitalizam drži u pokornosti sve dužničkom omčom oko vrata.
Kako pojedince tako i države.

Ranije dok su sindikati nešto značili, postojala je nekakva mogućnost otpora.

Danas kada je svuda prisutan višak radne snage i kada se otkaz može dobiti bez ikakvog obrazloženja i zaštite, a radnici su dužni za kuće ... i drugu jeftiniju robu... pretvoreni su zapravo u robove koji moraju sve da bespogovorno slušaju.

Pa zar bi te neko pustio da izadješ iz ove klopke.

I naravno da smišlja i koristi sva sredstva da te u nju uvuče.

Zar za ovo treba toliko pameti da bi se razumelo kako funkcioniše mehanizam.

Uz malo slobodnog tržišta i mnogo više stisnute pesnice i ... tomahawka..








anonymous anonymous 00:01 17.07.2015

Re: kad medjutim

Ko?
Ceptim od pomisli da sam možda pogrešno razumeo.


Ne znam šta si razumeo .

Ja sam samo nastavio ono što si ti započeo.

I ne vidim tu ništa sporno.

Onaj koji je pukao toliku lovu, sad se verovatno leči. To bi teško ko olako primio.

Ps.Nisi valjda mislio da mislim na nekog konkretno.

Da stvarno bloguje, ... i da je imao toliku lovu.




blogovatelj blogovatelj 03:09 17.07.2015

Re: kad medjutim

Da kapitalizam drži u pokornosti sve dužničkom omčom oko vrata.


Kako mene ne drži? Dužan sam $203 kanadska dolara trenutno.
emsiemsi emsiemsi 04:59 17.07.2015

Re: kad medjutim

blogovatelj
Da kapitalizam drži u pokornosti sve dužničkom omčom oko vrata.


Kako mene ne drži? Dužan sam $203 kanadska dolara trenutno.

Ти си изузетно чудо !
princi princi 05:29 17.07.2015

Re: kad medjutim

Nikad mi, zapravo, nije jasno da li se radi o bezočnoj manipulantskoj laži ili o još jednom primeru funkcionalne nepismenosti: Grčkoj 2010. nije otpisan ni evro duga, nego je to bio mehanizam kojim je ona pretvorena od dužnika nemačkim poslovnim bankama u dužnika Evropske Centralne Banke. Drugim rečima, jedini neto primalac para u navedena 2 slučaja (bio je i drugi sporazum 2012.) su bile nemačke poslovne banke. Da nije bilo toga, Nemcima bi se sada itekako tresle gaće da li će Grčka ostati u eurozoni ili ne.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:29 17.07.2015

Re: kad medjutim

Та операција која је трансформисала грчки дуг је изведена на перфидан начин тако што је новац прошао кроз Грчку, али се у њој није задржао, већ је послужио за спасавање немачких и француских приватних банака. Спомињана естонска конобарица је номинално нешто дала Грчкој, али је у ствари купила деоницу у некој немачкој банци (која јој међутим није издала никакав власнички папир).
tess tess 07:36 17.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Nikad mi, zapravo, nije jasno da li se radi o bezočnoj manipulantskoj laži ili o još jednom primeru funkcionalne nepismenosti


Zapravo, oboje. - i bezočna laž i funkcionalna nepismenost.

Gleda u oči i laže a u ruci metla i mete.

(Mislim da će skoro propast svijeta i da ko nije muški karao te estonske konobarice i sve dobre konobarice jebačice ima samo "elementarno znanje sa olovkom u šakama" i ostaće kratkih rukava što i nije neka genijalnost. - takoreći stereotipna salonska slatkorječivost o dobru i zlu i nedojebana kvazi anarhija iz udobnosti lamentira, zamisli, a konjec tako i tako na pragu. - smoreno druže.)

U stvari, Englezi toliko tih zlatnih poluga, polugetina, imaju i za karanje nakon sudnjeg dana, zapravo, šta li bi danas imperijalistima bezočno gaće treslo?




princi princi 07:52 17.07.2015

Re: kad medjutim

principessa_etrusca
Та операција која је трансформисала грчки дуг је изведена на перфидан начин тако што је новац прошао кроз Грчку, али се у њој није задржао, већ је послужио за спасавање немачких и француских приватних банака. Спомињана естонска конобарица је номинално нешто дала Грчкој, али је у ствари купила деоницу у некој немачкој банци (која јој међутим није издала никакав власнички папир).

Još gore. Estonska ili litvanska konobarica je pomogla da se dokapitalizuje nemačka banka, jer ista bi, sa trenutnom vrednošću grčkih asseta, verovatno otišla pod doboš, tj ne bi imala obavezan kapital po onom Bazelu 2 ili koji je već broj.

Nemačka uloga u čitavoj ovoj priči je izuzetno prljava: njihove banke su nemilice pozajmljivale pijanom trošadžiji a kad je došlo stani pani onda su se brže bolje izvukle iz čitave priče prenoseći rizik ne na nemačku državu nego na čitavu EU (tako smo došli do situacije u kojoj prezadužena Španija sad obezbeđuje lovu za još zaduženiju Grčku).
freehand freehand 07:56 17.07.2015

Re: kad medjutim

Nemačka uloga u čitavoj ovoj priči je izuzetno prljava: njihove banke su nemilice pozajmljivale pijanom trošadžiji a kad je došlo stani pani onda su se brže bolje izvukle iz čitave priče prenoseći rizik ne na nemačku državu nego na čitavu EU (tako smo došli do situacije u kojoj prezadužena Španija sad obezbeđuje lovu za još zaduženiju Grčku).

A grčki se penzineri valjaju u raskoši sa prosečnim penzijama od 800... Ne, 900... Ne, 1.500 evra! Dobro, da se nađemo na milion?
Ja prosto ne mogu da razumem da neko zaista veruje da postoje fondovi, banke, osiguranja koja mogu da prežive nestanak (svojih 5 ili 6%) od 100 milijardi evra u pravom, realnom novcu?!
princi princi 08:03 17.07.2015

Re: kad medjutim

U stvari, pada mi sad na pamet kako Nemci igraju vrlo agresivno onu igru "Drž'te lopova!". Ti Finci, Litvanci, Estonci i ostali bi trebalo da budu kivni ne na Grke, nego na Nemce, jer su ih ovi zajebali i na kvarnjaka im podmetnuli kukavičje jaje. Ali ajde kaži ti to ovim zaljubljenicima u nemačku medEcinu... Ne, stvarno, ogromna je snaga tog nemačkog brenda, potpuno zatupi ljude.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:25 17.07.2015

Немци

Немачка ни у једном тренутку није била највећи инвеститор у грчком дугу или грчкој економији. Тако да ни примедбе о њеној прљавој игри не стоји.

А ко је био?
Ови:
alselone alselone 08:30 17.07.2015

Re: Немци

Немачка ни у једном тренутку није била највећи инвеститор у грчком дугу или грчкој економији.


Ovo nisam znao ali moram priznati da mi je tek sada čudan njihov toliko agresivan stav. Uveren sam da je to samo treniranje strogoće.

Jürgen Habermas, one of the intellectual figureheads of European integration, has launched a withering attack on the German chancellor, Angela Merkel, accusing her of “gambling away” the efforts of previous generations to rebuild the country’s postwar reputation with her hardline stance on Greece.


Nemci su se ponovo osilili, neće to na dobro izaći.
svarog svarog 08:36 17.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Nikad mi, zapravo, nije jasno da li se radi o bezočnoj manipulantskoj laži ili o još jednom primeru funkcionalne nepismenosti: Grčkoj 2010. nije otpisan ni evro duga, nego je to bio mehanizam kojim je ona pretvorena od dužnika nemačkim poslovnim bankama u dužnika Evropske Centralne Banke. Drugim rečima, jedini neto primalac para u navedena 2 slučaja (bio je i drugi sporazum 2012.) su bile nemačke poslovne banke. Da nije bilo toga, Nemcima bi se sada itekako tresle gaće da li će Grčka ostati u eurozoni ili ne.


Faktografije radi, u istom paketu kada je EU preuzimala dug privatnih investitora otpisan je i taj deo od oko 100 mlrd. Desilo se i jedno i drugo.

Ja prosto ne mogu da razumem da neko zaista veruje da postoje fondovi, banke, osiguranja koja mogu da prežive nestanak (svojih 5 ili 6%) od 100 milijardi evra u pravom, realnom novcu?!


Radi se o velikom broju investitora, nije jedan fond pukao 100 mlrd. A opet ako se pitas da li bi neko mogao da prezivi, Blackrock upravlja sa ~4,3 biliona dolara (nisam pomesao bilione i milijarde
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:43 17.07.2015

Re: kad medjutim

princi
U stvari, pada mi sad na pamet kako Nemci igraju vrlo agresivno onu igru "Drž'te lopova!". Ti Finci, Litvanci, Estonci i ostali bi trebalo da budu kivni ne na Grke, nego na Nemce, jer su ih ovi zajebali i na kvarnjaka im podmetnuli kukavičje jaje.

Неколико година је трајала и веома синхронизована кампања о лењим Грцима, рано стеченим пензијама, тринаестим платама итд. Већина купује оно што се сервира.

Ali ajde kaži ti to ovim zaljubljenicima u nemačku medEcinu... Ne, stvarno, ogromna je snaga tog nemačkog brenda, potpuno zatupi ljude.

Немачки бренд је порше, али и 'Arbeit macht frei' и то не би требало губити из вида.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:45 17.07.2015

Re: Немци

alselone
Ovo nisam znao ali moram priznati da mi je tek sada čudan njihov toliko agresivan stav. Uveren sam da je to samo treniranje strogoće.

Не, није то, и чуди ме да ти ово не разумеш :)
Ради се о томе да се концепт немачке државе (и живота) прошири.
Једна од излуђујућих реченица-поштапалица за све оне који раде с Немачком, с њом пословно сарађују, јесте -- Али, код нас у Немачкој то се ради... -- и онда иде подука како се то тамо ради. Смор.

Немај другог Бога до немачког Бога!
И немачких кола!!! :))))))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:46 17.07.2015

Re: kad medjutim

svarog
Faktografije radi, u istom paketu kada je EU preuzimala dug privatnih investitora otpisan je i taj deo od oko 100 mlrd.

Кога, бре, брига, за фактографију?!
:)))))))))))
Milan Novković Milan Novković 08:53 17.07.2015

Re: kad medjutim

princi
Sine, ovaj blog se nekad doima kao kafana, a nekad kao prava lujkara.

Ko je reko "kafana"?!

Kad smo već u tom plodnom okruženju, a trebo bi i blog na tu temu, evo za one malo navinije, a od nas što se malo više frljamo "instinktom":

- Svetski realni GDP je u 2013. bio 74,310 milijardi dolara (tako je, 74,310,000,000,000) a PPP oko 87,250 (krompir i slično jefiniji u Kini nego u Nemačkoj)

- Derivati, neregulisani kazino bankara, fond-menadžera i pridružene armije, gde isto ima manje pametnih koji pucaju svako malo, naravno, barataju sa portfoliom od, šta mislite, oko 710,000 milijardi, 955% godišnjeg svetskog GDP-ja (odjednom Grčkih 170 ili 200% zvuči pomalo amaterski)

- I dok za "kilo" GDPja još, ajd, pomozi Bože, neki "product", ovo "P" na kraju, mora da se "obrne", underlying, "nešto skoro pa kolateral" kod derivata, je još strašnija priča od ovih 955% ...

- ... primer, recimo da je zlato 30K dolara po kilogramu (znam da Princi voli da se spomene zlato

- Pa po ovoj strašnoj priči neko sa kilo zlata može da iza derivata u vrednosti od 300K dolara i da se sigra na tržišti.

- Priča je još strašnija, i to značajno, pošto kilo zlata može da se pozajmi i ISTO se izda 10x derivata, gde se radi o 10xCENA_ZLATA a NE 10xCENA_POZAJMICE.

- Ja ne znam troškove, al za instituciju od "reputacije" recimo da je "cena" pozamice 2.5% APR (annualised percent rate).

- Šta smo, dakle, imali - da bi se bankarko dete igralo sa 300K dolara na tržištu potrebno mu je 30 / (100/2.5) = 750 dolara godišnje.

- Vratimo se sad na grčki debt-to-GDP ratio od 200%, tj još nije 200% ali biče za par godina.

- Kod braće bankara je to, na derivatima, respektabilnih 300,000 / 750 * 100 = ..... pogađate, 40,000%.

- Ispade Grk budala sa 200%.

- Dobro, de, ovo je samo za zlato i tamo je sad, bukvalno, sredjovekovna klanica na "poljani" pošto bi rast zlata ugrozio zapadni finansijski mehur od sapunice, a "debili" sa istoka avalili da kuuju fizičko zlato (pravo, što može pod slamaricu) ne derivate.

- A jel mogu da se pozajmljuju i ostali finansijski "instrumenti" (zlato je nešto više od običnog instrumenta) - naravno da mogu, pa nisu "ovi" bankari boranija koja isplaćuje penzije i procesira čekove.

Ako neko još ne zna - AngloSaksonci haraju, oni mu u ovome dođe kao Berlinska Filharmonija.

Ali i ostatak zapada je počeo da ozbiljno "vežba" dosta pre prethodne krize i sada su već uveliko ekipa sa "reputacijom", cela zapadna evropa je "spašavana" u prošloj krizi.

Ako neko još uvek misli da "nisu Nemci takvi", oni sao rade, da podsetim da taj neko još uvek brka kvalitet i kvantitet, tj 1% nemačkih majstora kvantiteta pa association fallacy povezuje sa 99% nemačkih vrednih radnika, majstora kvaliteta.

U to ime, da podsetim, Simenz je za mito u Grčkoj platio 1.4 milijarde dolara, pa za to platio kaznu u US od 1.6 milijardi i u Grčkoj 300 miliona, sve ukupno 3.3 milijarde dolara cost-of-sale troškova.

Koliki im je onda bio "sale" - ne znam, ali znam da se oko 150 milijardi duga dovodi u vezu sa vojnim projektima u kojima su najviše učestvovali Nemci i Francuzi, pa ameri.

I kakve veze ima sada Grk od 22 godine bez posla sa ovim dugom? Pa koliko i naša deca od 22 godine sa Miloševićevim ubicama u 90tim.
alselone alselone 08:58 17.07.2015

Re: Немци

Не, није то, и чуди ме да ти ово не разумеш :)
Ради се о томе да се концепт немачке државе (и живота) прошири.
Једна од излуђујућих реченица-поштапалица за све оне који раде с Немачком, с њом пословно сарађују, јесте -- Али, код нас у Немачкој то се ради... -- и онда иде подука како се то тамо ради. Смор.


To i ja mislim, i to mi je baš i čudno. Zašto su toliko agresivni i zašto im se dopušta od ostatka Evrope. Razumem da oni imaju tendenciju da nametnu svoje obrasce, imaju ih manje ili više svi veliki, ali ovde mislim da su prekardašili.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:03 17.07.2015

Re: kad medjutim

- Derivati, neregulisani kazino bankara, fond-menadžera i pridružene armije, gde isto ima manje pametnih koji pucaju svako malo, naravno, barataju sa portfoliom od, šta mislite, oko 710,000 milijardi, 955% godišnjeg svetskog GDP-ja (odjednom Grčkih 170 ili 200% zvuči pomalo amaterski)

Приштедело се!

Milan Novković
I kakve veze ima sada Grk od 22 godine bez posla sa ovim dugom? Pa koliko i naša deca od 22 godine sa Miloševićevim ubicama u 90tim.

Управо тако.
И та деца, наша, живе у сиромаштву и беду јер су њихови очеви из деведесетих оставили им разрушену економију и дугове.
vera.nolan2 vera.nolan2 09:06 17.07.2015

Re: kad medjutim

Predrag Brajovic
Варуфакис и Циприс показали су да имају пројекције свог ега ван реалности тренутне ситуације и њиховог личног значаја и способности. Мислим да је то очигледно.

i za sve komenttare!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana