Nauka| Sport| Zdravlje| Životni stil

O vežbanju ( nastavak )

jedi-knight RSS / 16.07.2015. u 22:39
 
woman-crossfit-torrance.jpg 
Kao što sam već pisao u prethodnim blogovima, a i nekim komentarima, duboko sam razočaran statusom koji imaju ljudi koji se bave unapređenjem telesnog statusa, bilo da je u pitanju estetika, rešavanje nekog zdravstvenog problema ili poboljšanje sportskog rezultata.
 
Priznajem, za to smo sami krivi. Pre svega, nemamo kvalitetne kadrove. Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja tavori; nema ambicije da preraste u Kineziološki fakultet ( jedino su Hrvati uspeli da svoj Fakultet za fizičko vaspitanje transformišu u Kineziološki ) i proizvodi kadrove za sve i ništa. Onaj ko dobije diplomu na ovom fakultetu zna sve pomalo, ali ništa dovoljno dobro. Imamo gomile zanatlija, ali jako malo stručnjaka. Manjak znanja se nadomešćuje viškom samopouzdanja pa imamo samozvane eksperte koji "sidu leče" kroz razne programe bombastičnih naziva. 
 
Na pamet mi ne pada da na ovom mestu pišem o lepo upakovanim glupostima kojima smo ( ste ) okruženi kada je u pitanju ponuda programa fizičkog vežbanja. Fitnes industrija, kao i svaka druga, bavi se isključivo profitom i tu neznalice sa dobrim marketingom jako lako nađu svoje mesto. Želim da vam kroz ove tekstove skrenem pažnju na samu suštinu vežbanja, ne bi li bolje razumeli šta vam se sve nudi: šta može da pomogne, šta možda nema taj efekat koji opusuju, a šta čak može da vam ugrozi zdravlje.
 
Fitnes trener bi mogao da se uporedi sa lekarom. I jedan i drugi se bave ljudskim telom ( organizmom ). Lekari svojim sredstvima i metodama čoveka narušenog zdravlja teže da vrate u zdravo stanje, fitnes treneri zdravog čoveka teže da unaprede ( postoje posebni fitnes programi za hronične bolesnike, ali o tome drugom prilikom ) po estetskim, funkcionalnim i kretnim ( motoričkim ) kriterijumima. Lekari imaju prednost u biohemiji, farmakologiji, čak i hirurgiji. Fitnes treneri imaju samo jedno - pokret. Zamislite samo koliko znanja treba da ima jedan trener da bi njegov tretman ( trening ) bio u skladu sa čitavim organizmom ( svim složenim organskim sistemima, ali i trenutnim stanjem kao i individualnim karakteristikama svog klijenta ).
 
Da ponovim. Fitnes treneri sve rešavaju kroz pokret.
 
Šta je u stvari pokret?
 
Naš aparat za kretanje ( lokomotorni aparat ) čine kosti, mišići i zglobovi. Da bi se pojavio bilo kakav pokret, potrebno je da se u mišiću generiše mišićna sila. Na koji način se to dešava i zašto neka bude tema nekog sledećeg bloga, za sada je važno da se u osnovi svakog pokreta krije aktivacija nekog mišića. Mišićna kontrakcija uzrokuje pomeranje susednog segmenta: da bi se pomerila podlaktica, mora da se aktivira neki mišić nadlaktice. Osovina oko koje se dešava pokret je zglob i od njegove pokretljivosti zavisi obim, ali i kvalitet pokreta. Što je obim pokreta veći, što sila deluje na dužem putu, veći je mehanički rad mišića, a samim tim i snaga. Snaga je još veća ako je brzina optimalna. Dakle, osnovni parametri svakog pokreta bi trebalo da budu ( pored mišićne sile ) obim pokreta ( pređeni put ) i brzina kretanja. Sva kretanja moraju biti u skladu sa anatomskim karakteristikama našeg tela: kretni obrazci moraju se izvoditi pravilno !
 
Da bi se napravilo neko složeno kretanje ( čak i hodanje, trčanje, skokovi...), potrebna je koordinacija više segmenata tela. Ukoliko pokreti nisu koordinisani ( sinhronizovani ), telo ima prirodnu sposobnost prilagođavanja da bi se kretanje uopšte izvršilo, pre svega kroz kompenzatorne pokrete ( ako nas boli noga, mi šepamo ). Ti kompenzatorni pokreti su u stvari ono što je najopasnije za zdravlje. Ukoliko je zbog ko zna čega, nemoguće napraviti adekvatan pokret u nekom zglobu, telo će se prilagoditi tako da se pokret ipak izvede - jer, zaboga,  trener tako traži; on valjda zna. Kuk će da ode malo više levo, koleno malo unutra, ramena će se zarotirati, vratni mišići će se nepotrebno uključiti...sve to da bi se održao položaj.. video trener vežbu na jutjubu, ili su ga naučili na nekom kursu. Ima čak i u novinama: vežbe za zatezanje zadnjice, za "siks pek" trbušnjake, za jake butine...Provereno delotvorne vežbe, preporučila čak neka estradna zvezda. Loš pokret ponovljen stotinama puta vodi ka neurologu, ortopedu, možda čak i hirurgu.
 
Dakle jedan pokret, pogrešno izveden, još i sa opterećenjem ( tegom ) može u perspektivi biti uzrok ozbiljnih zdravstvenih problema. Paradoksalno je da zbog neke vežbe za lepo oblikovano dupe dobijete problem u vratnoj kičmi, a dupe ostane isto, jer ne postoji čarobna vežba koja će smanjiti vaš godinama sticani stomak ili ukloniti celulit. To su dragi moji bajke. To se radi na sasvim drugi način i zahteva sasvim drugačiji pristup.
 
Nastaviće se... 
 


Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:48 19.07.2015

Re: ...

zilikaka
Pajke, spram kape, samo cu ti os ovo reci.

Ako je velika vlaga, il ono s ventilatorcicem, il je orosavaj ljutom rakijom svako malo.


Da, alkohol, super ideja, mada mi nekako šteta da se na to arči radža. Možda neki izopropil ili etanol...

Ovo me podsetilo, na faksu gde mi je žena radila postdok (JILA, tu su zaposleni manjeviše svi Nobelovci lokalci), studentarija je redovno pravila sladoled tako što pomešaju sastojke koji inače idu u sladoled, i onda to naliju tečnim azotom. Pravo iz onih dewera kojih tamo ima po laboratorijama koliko hoćeš. Nisam nikad probao, jer sladoled, kao i svaka druga hrana, medju grad studentima ima vrlo kratak period poluraspada. Ali tvrde da je to najbolji* sladoled koji može da se napravi (zbog nekakve teksture koju ima usled ovakog hladjenja, navodno, kažem, jer nisam nikad sam probao).

*EDIT: Ovome svakako doprinosi i brzina pripremanja, dakle u roku od odma. Možda čak i više nego nekakava tekstura...

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:49 19.07.2015

Re: ...

jedi-knight
Re: ...
Pajke, spram kape, samo cu ti os ovo reci.

Ako je velika vlaga, il ono s ventilatorcicem, il je orosavaj ljutom rakijom svako malo.


Sad bas gledam
Spoljasnja temperatura 31, subjektivni osecaj 32. Po meni, bar 32.2


Sad, to znači skoro ponoć? Uh, gadno.
docsumann docsumann 22:51 19.07.2015

Re: ...

sutra na programu - đale

tu sam najviše hendikepriran nedostatkom dvoručnog tega. na mogu da izvodim mrtvodizanje, niti veslanje u pretklonu (ok, radim jednoručno veslanje).
+ vučenja na lat mašini.

ono što si me pitao za zgibove, probaću sutra da se istestiram na široki hvat.

i mislim ja tako da sam pretežak za tu akciju ( i jesam objektivno) a onda odgledam snimak gdje Kiril Saričev, najbolji ruski benčer (drži drugi najbolji rezultat u raw bp, samo kilo i po slabije od WR-a), na svojih 180kg kači dodatni teg od 20kg ...






EDIT: a evo ga i gdje radi zgibove širokim hvatom

marco_de.manccini marco_de.manccini 01:00 20.07.2015

Re: ...

moj utisak je da tako samo trenutno izbace ekstra količinu tečnosti, koju odmah nakon trčanja rehidratacijom nadoknade.

Opet ovaj. Jesmo li vec rekli da nema pijenja vode!
nikvet pn nikvet pn 08:39 20.07.2015

Re: ...

srdjan.pajic
ova fora sa hladjenjem ruku (konkretno - šaka) odlično funkcioniše, testirali ljudi na vojacima koji borave u pustinji, za desetak minuta ohladi core temperature na normalu. Spasava život. Doduše, fali jedan detalj, a to je komora sa malim potpriskom u koju se stave šake i koja stimuliše cirkulaciju. Potpuno isti sistem funkcioniše i u obrnutom slučaju - za grejanje.


Аух како добра фора, потпритисак подигне локалну циркулацију па грејање-хлађење терај по жељи; баш бих волео да видим клип.

Иначе по врућини преко 30С мука су топлотни удари паса. Прегојени црни нарочито. Прекјуче ми један пробио преко 42,5 С и сјебо топломер али охладио сам му ледом шапе, стомак и уши и неком срећом осто жив.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:00 20.07.2015

Re: ...

nikvet pn
srdjan.pajic
ova fora sa hladjenjem ruku (konkretno - šaka) odlično funkcioniše, testirali ljudi na vojacima koji borave u pustinji, za desetak minuta ohladi core temperature na normalu. Spasava život. Doduše, fali jedan detalj, a to je komora sa malim potpriskom u koju se stave šake i koja stimuliše cirkulaciju. Potpuno isti sistem funkcioniše i u obrnutom slučaju - za grejanje.


Аух како добра фора, потпритисак подигне локалну циркулацију па грејање-хлађење терај по жељи; баш бих волео да видим клип.

Иначе по врућини преко 30С мука су топлотни удари паса. Прегојени црни нарочито. Прекјуче ми један пробио преко 42,5 С и сјебо топломер али охладио сам му ледом шапе, стомак и уши и неком срећом осто жив.



У DARPI су људско заморче стављали у воду с ледом, рецимо, и грејали га помоћу рукавица, и супротно. То је неки њихов збирни видео, оно -- новости из DARPE, па се тешко налази. Али, све се то ради и на Стенфорду.

ОВДЕ је њихова могућна употреба у спорту, рукавица за хлађење (а могу да буду и за грејање), чак до 100% повећање издржљивости код професионалних спортиста, каже неки профа.
jedi-knight jedi-knight 09:30 20.07.2015

Re: ...

100% повећање издржљивости код професионалних спортиста, каже неки профа.


Bez ljutnje, ali izjava tog profe je cist telešop. 100% povećanje izdržljivosti
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:30 20.07.2015

Re: ...

jedi-knight
100% повећање издржљивости код професионалних спортиста, каже неки профа.

Bez ljutnje, ali izjava tog profe je cist telešop. 100% povećanje izdržljivosti

Јеси ли одгледао видео, са оним вежбачем са згибовима?
У четвртој серији он је надмашио резултат из прве, после третмана са хлађењем рукавицама. Очекивани резултат је требало да буде око 35-40% мање згибова него у првом понављању.

А шта тачно значи 100% или 50% повећања издржљивости, то, свакако, нико не зна, јер је то ипак тек за ТВ згодна формулација. Стенфордски професори нису баш Top Shop презентери.
jedi-knight jedi-knight 15:13 20.07.2015

Re: ...

Јеси ли одгледао видео, са оним вежбачем са згибовима?


Iz nekog razloga ne mogu da otvorim

EDIT:
Mozes li, molim te, da mi posaljes neki link.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:26 20.07.2015

Re: ...

http://www.nfl.com/videos/nfl-videos/0ap1000000079018/Footballogy-The-cooling-glove
Copy Paste
jedi-knight jedi-knight 15:41 20.07.2015

Re: ...

Re: ...
http://www.nfl.com/videos/nfl-videos/0ap1000000079018/Footballogy-The-cooling-glove
Copy Paste


Hvala.

Ja imam iskustva sa krio komorom ( iz leta 2010.)
3 minuta na -120 pre treninga visokog intenziteta znacajno ublazava subjektivni osecaj zamora, cak ga u nekim slucajevima eliminise. Sa druge strane, funkcionalni parametri ostaju nepromenjeni ( maksimalna srcana frekvenca tokom treninga, vreme provedeno iznad zone anaerobnog praga, HR drop i prvom minutu pauze itd )
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:52 20.07.2015

Re: ...

Видео си: згибови су рађени у контролисаним условима, са истом паузом између. Згиб-вежбач је тип који је у добром тренингу, очигледно, и ефекат је, такође, очигледан. Повратио је потпуно свежину.

Мислим да није далеко дан када ћемо ово -- употребу рукавице за хлађење -- видети на утакмицама спортова код којих има тих летећих измена.
zilikaka zilikaka 17:34 20.07.2015

Re: ...

Ja imam iskustva sa krio komorom ( iz leta 2010.)
3 minuta na -120 pre treninga visokog intenziteta znacajno ublazava subjektivni osecaj zamora, cak ga u nekim slucajevima eliminise. Sa druge strane, funkcionalni parametri ostaju nepromenjeni ( maksimalna srcana frekvenca tokom treninga, vreme provedeno iznad zone anaerobnog praga, HR drop i prvom minutu pauze itd )


Smem ja još nešto da kažem? (al da obećam da neću više kvariti diskusiju, ma šta recimo Pajke napisao)

Meni ta ekstremna hlađenja i slični poduhvati liče na moje davno iskustvo, poznato pod "letva"

Elem, uđemo mi jednom u kompresorsku halu jedne fabrike, kad stoji ogromna tabla sa otprilike ovakvim natpisom: Zabranjeno je vršiti bilo kakve inretvencije i ostavljati bilo šta pored kompresora. Prekršioci će se kazniti otkazom.

Normalno, kad to pročitaš, moraš prosto da pitaš o čemu je reč.
I onda čujemo da se novi kompresor češće pregrevao, iz nekih banalnih razloga. Naravno, postoji sistem zaštite koji ga, kad poraste temperatura, automatski gasi.

Baška što je kompresoristima (naročito noćna smena) to išlo na živce jer mora da se ustaje, nego mora da se upisuje slučaj u knjigu, a onda sačeka malo pa ponovo aktivira pritiskivanjem povećeg dugmeta.

Taj glavni prekidač takav da je robustan i iskače kad sve stane, pa stvarno teško možeš da nešto nabudžiš, al se ovi setili. Uzeli veliku letvu, poduprli je preko u zid i ostavili ga zaglavljenog.

...naravno da je posle nedelju dana od intervencije sve totalno riklnulo, pa išla generalka.


Msm, možemo mi da prevarimo sopstvenu automatiku, al ne znam koliko je pametno.
nikvet pn nikvet pn 17:42 20.07.2015

Re: ...

Predrag Brajovic


Хвала за клип.

Иначе третман хладном водом у терапију увео је Кнајп, немачки парох, 19. век. Лепо се то развијало све до замаха фармакоиндустрије откада је скрајнуто и занемарено.

Мислим да није далеко дан када ћемо ово -- употребу рукавице за хлађење -- видети на утакмицама спортова код којих има тих летећих измена.


Слажем се, можда је и Ноле на паузи употреби.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:23 20.07.2015

Re: ...

Smem ja još nešto da kažem? (al da obećam da neću više kvariti diskusiju, ma šta recimo Pajke napisao)


E, pa pošto si obećala da nećeš više da me daviš, ja sad mogu mirne duše da nastavim .

Zezam se, dobar ti je ovaj primer, ali obrati pažnju da se ovde ne radi o nečemu što se praktikuje svaki dan i u svakoj prilici. Nego kad je život doveden u pitanje. Ono, kad, nadju baju koji je sa broda pao u Severno more, pa se pothladio, ili ovi vojaci, što tamo po pustinjama traže WMDs, ili tabaju ove isisovce, pa prokuvaju. Ili, ovaj naš džedaj, koji ne ume da kaže: more nosite se bre i vi i vaša dobrotvorna akcija, ne igram tenis na temperaturi iznad 40 stepeni, nego ode i igra, a nas ovde ostavi da se sekiramo.

Ok, neću ni ja više da smaram, dovoljno sam pomogao kvalitetnim savetima i primerima.

jedi-knight jedi-knight 19:30 20.07.2015

Re: ...

Ili, ovaj naš džedaj, koji ne ume da kaže: more nosite se bre i vi i vaša dobrotvorna akcija, ne igram tenis na temperaturi iznad 40 stepeni, nego ode i igra, a nas ovde ostavi da se sekiramo.


Zamalo da udjem u polufinale
tadejus tadejus 21:14 20.07.2015

Re: ...

marco_de.manccini
Dajte vi meni savet sta da radim
Nemoj da pijes vodu nikako.


vi kako oćete al ja odkad sam čula da adriana lima ne pije vodu prije revije.. ja ukinula skroz.. sad čekam da me pozovu ovi iz victoria secret.. al ne zovu nanu im naninu a ja ožednila
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:19 22.07.2015

Re: ...

Издржи још мало, сад је најкритичније, без муке нема манекенке.
octopus octopus 12:00 18.07.2015

teretana

EDIT:
"Pored trcanja, voznje biciklom i skijanja, preporucio bih samo istezanje ( stoticko i dinamicko ).
Za zdravlje tj rekreaciju, ne treba ti nikakav dodatan rad u teretani, ali ukoliko imas neke posebne potrebe, onda mozemo o tome da porazgovaramo"

Hvala. Ovog se pridržavam svakako. Zagevanje i istezanje obavezno. Nemam baš neke potrebe u principu sam zadovoljan nego imam viška kože na stomaku al i nešto sala, začas se nakupi. Dobro tu je i godina prozvodnje.

Znam kako je ishrana tu jako bitna ali i aerobna aktivnost koje imam na pretek. Nego zanima me kad sam u teretani na li je ok da radim recimo dve ili tri vežbe za neku veću grupu mišića kao recimo grudi ili leđa i dve tri za ruke, a za stomak dve. Za obliquse i drugu za rectuse.

Šta misliš raditi određen broj ponavljanja ili do otkaza?

Uvek ima nedoumica pa nije loše pitati.
jedi-knight jedi-knight 12:12 18.07.2015

Re: teretana

Šta misliš raditi određen broj ponavljanja ili do otkaza?


Hmmm...sta ti mislis Docs?

Ja bih svakako preporucio serije od 6-10 ponavljanja sa opterecenjem koje proizvodi zamor u posljednja 2-3 izvodjenja. Dakle, mozes da uradis kompletnu vezbu, ali se malo pomucis pred kraj. Dva puta nedeljno je sasvim dovoljno

Izbor vezbi zavisi od opreme koju imas, ali i od stanja tvog tela ( kicme, ramena, kolena ... )
docsumann docsumann 12:20 18.07.2015

Re: teretana

Znam kako je ishrana tu jako bitna ali i aerobna aktivnost koje imam na pretek. Nego zanima me kad sam u teretani na li je ok da radim recimo dve ili tri vežbe za neku veću grupu mišića kao recimo grudi ili leđa i dve tri za ruke, a za stomak dve. Za obliquse i drugu za rectuse.

Šta misliš raditi određen broj ponavljanja ili do otkaza?


ja ću iznjeti svoje mišljenje, a vjerujem da će i džedaj saopštiti kako stvari stoje iz njegovog ugla.

odgovor na prvo pitanje je - da, za srednje iskusne (utrenirane) vježbače

3 vježbe za veće mišićne partije, za taj nivo je sasvim zadovoljavajuć. lično ni sam nisam išao na veći broj vježbi za grudi, kvadricepse ili ramena (ako ne računamo zadnje rame).
leđa su kompleks raznolikih mišića, pa se eventualno mogu napadati iz još jednog do dva ekstra ugla, mada je i za njih 3 vježbe sasvim ok.

3 vježbe se mogu raditi i za triceps, pa i biceps, s tim što če ukupni broj serija za njih biti nešto manju.
opet iz ličnog iskustva, za biceps nikad nisam radio više od 8 do 9 serija, ponekad čak i manje.

svaku vježbu bi trebalo raditi u 3-4 radne serije ( u njih se ne računaju vježbe u kojima polako zagrijevamo mišić i postupno podižemo težinu)

Šta misliš raditi određen broj ponavljanja ili do otkaza?


ovo je vrlo kompleksno pitanje, jker čak i među profesionalcima vladaju podijeljena miišljenja.
neko voli umjereniji pristup ( 80-90% od otkaza) sa više pumpe i manjim težinama, a nekome odgovara intezivniji trening sa brojem ponavljanja u "crvenoj zoni".

šta kome odgovara, stvar je iskustva i eksperimentisanja. možda, je najbolje početi sa umjernijim pristupom, pa povremeno praviti iskorak u max. intezivni trening, i osluškivati kako tijelo reaguje.
docsumann docsumann 12:29 18.07.2015

Re: teretana

jedi-knight
Šta misliš raditi određen broj ponavljanja ili do otkaza?


Hmmm...sta ti mislis Docs?

Ja bih svakako preporucio serije od 6-10 ponavljanja sa opterecenjem koje proizvodi zamor u posljednja 2-3 izvodjenja. Dakle, mozes da uradis kompletnu vezbu, ali se malo pomucis pred kraj. Dva puta nedeljno je sasvim dovoljno

Izbor vezbi zavisi od opreme koju imas, ali i od stanja tvog tela ( kicme, ramena, kolena ... )



u mlađim danima više sam naginjao težim serijama sa opterećenjem koje bi mi dozvoljavalo 6-8 ponavljanja. dakle do otkaza. ponekad sam išao i na još teže serije, max. 4 ponavljanja + 2 ekstra forsirana (uz pomoć trening partneara).

sa godinama sam omekšao u tom prisupu, ali začudo i otkrio da su rezultati u pogledu mase ( pa i snage) možda i bolji.
da ne govorimo o tome da se tako smanjuje opasnost od povrijeda.
sad radim uglavnom 10 do 12 ponavljanja u seriji, nekad i 15, a povremeno ubacim teške serije sa 7-8 ponavljanja.

povremeno nije loše šokirati organizam heavy treningom (mada nema potrebe ići ispod 6 ponavljanja).
možda 1 teški na 3 umjerena treninga.

neko voli da kombinuje po sistemu - jedan teški , pa jedan lakši, sa manjim opterećenjima i većim brojem ponavljanja (čak i do 20).

ali kažem, saznanje o onome što je za svakog od nas najbolje se stiče iskustvom, i probavanjem različitih sistema.

Dakle, mozes da uradis kompletnu vezbu, ali se malo pomucis pred kraj.


da, ovo je dobar savjet. razuman
docsumann docsumann 12:43 18.07.2015

Re: teretana


još jedna napomena. po meni posebno važna.
iole ozbiljnije težinske treninge za istu mišićnu grupu treba raditi samo 1 x sedmično.

to je (opet, po mom iskustvu) optimalan period da se mišić oporavi.

džedajev savjet da se trening sa tegovima "radi 2 puta nedeljno" sam shvatio u smislu da se čitavo tijelo podijeli u dva dana, npr.

1.dan - noge, grudi biceps

2. dan - leđa, ramena, triceps

moguće su i drugačije podijele npr. po sistemu pull/push (jednog dana se rade pokreti guranja, drugi dan pokreti vučenja).

sad, ako sam trening nije toliko intezivan, moguće je skratiti ciklus na 4-5 dana.
jedi-knight jedi-knight 22:21 19.07.2015

Re: teretana

Dakle, mozes da uradis kompletnu vezbu, ali se malo pomucis pred kraj.


da, ovo je dobar savjet. razuman


Pokusavam da koristim lako primenjive izraze :)
octopus octopus 12:06 18.07.2015

regata

"Ako se ne varam, danas je pocela Drinska regata.
Ovaj camcic deluje sjajno. Moracu da probam "

Neću uspeti da odem na regatu, posao itd.

Sjajan čamac, sličnim sam se par puta spuštao od Zvornika do Loznice ( dobro ne baš do Loznice nego do Šepka ), Drina je divna bez obzira na šljunkare pored nje.

Dana si sutra kupanjac.
octopus octopus 12:46 18.07.2015

vežbanje

"Ja bih svakako preporucio serije od 6-10 ponavljanja sa opterecenjem koje proizvodi zamor u posljednja 2-3 izvodjenja. Dakle, mozes da uradis kompletnu vezbu, ali se malo pomucis pred kraj. Dva puta nedeljno je sasvim dovoljno

Izbor vezbi zavisi od opreme koju imas, ali i od stanja tvog tela ( kicme, ramena, kolena ... )"

Hvala puno obojici, mnogo se bolje razumem u trčanje i bicikl, pa i popravke istog, ali volim i teretanu. Imam relaivno pristojnu malu podrumsku teretanicu za jednu ili dve osobe max.

Malo da unesem raznovrsnost.


octopus octopus 12:52 18.07.2015

pull/ push

"Moguće su i drugačije podijele npr. po sistemu pull/push (jednog dana se rade pokreti guranja, drugi dan pokreti vučenja)."

Ovo mi nikad nije palo na pamet. Jako zanimljiv predlog.

Hvala ti puno još jednom.
docsumann docsumann 15:05 18.07.2015

Re: pull/ push

Hvala ti puno još jednom.


uvijek i vazda


p.s. volio bih da budem aktivan kao ti za jedno 12 godina
apach92 apach92 10:15 20.07.2015

Dakle



ja sam na dumbell&barbell izluđivanju, 5x nedeljno po sat, sat i petnaest minuta sa zagrevanjem. Napominjem da sam totalni amater.

Ništa kardio, znam da je korisno ali se osećam kao paćenik. Dosta pešačim ako se to računa.

Nisam primetio nikakve probleme sa opterećenjima sem što sam morao da kupim rukavice jer sam dobio žuljeve. Stomak se drastično smanjio mada i nije bio neki. BMI spao u normalu - znam da je to vrednost koja varira iz sata u sat ali spadao sam u one koji nisu vizuelno gojazni a imaju BMI od 27-28. A da, 40+ sam.

Akcenat sa vežbama je triceps, biceps, ramena. Serije od po 10 ponavljanja najmanje 3 serije po vežbi uz pravilo da se uradi 9-12 različitih vežbi svakog od 5 aktivnih dana.

Posle izvesnog vremena ubacio sam i sklekove barem po 30 komada dakle, 3 serije po 10.

Nikada ne idem do otkaza, poenta je samo da poslednja ponavljanja finalne serije uradim sa što više napora. Čim primetim da se ne zamaram i da ide lako odmah povećavam težinu. S početka pažljivo jer na ovaj način smo na korak od povrede.

Svaki dan menjam nešto, ili vežbe, ili opterećenje ili barem redosled vežbi.

Obavezno istezanje nakon svakog treninga - smanjuje upalu mišića i neprijatan osećaj oko zglobova.

Ide bolje od kada sam ubacio suplemente - WHEY protein (skup je kao otrov) i creatin, najjeftiniji moguci monohidrat i u minimalnoj dozi od 5g. Ovo zaista obezbeđuje dobar oporavak i za sada ne razmatram ništa dodatno na ovu temu.

Dva dana kad ne vežbam uzimam 1/2 uobičajene doze suplemenata, masaža i ekstenzivan odmor.

Korigovao sam i ishranu koliko je to u ovo današnje vreme moguće.

Za sada zadovoljan rezultatima što u smislu izgleda što u smislu progresa - nije sve u dizanju tereta ima nešto i u pravilnoj formi izvođenja vežbi, zaštiti od povreda i pravilnom disanju a to se uči malo duže.

Napominjem da imam dobru genetsku predispoziciju sa dobrim telesnim proporcijama - hvala ti mama.

I dalje sam zadržao naviku koju praktikujem godinama - svako jutro po 20 minuta vežbi za vratni deo kičme i istezanja po preporuci od fizijatra. Cenim da me je ova višegodišnja navika upravo dobro pripremila za dobar progres sa opterećenjem i nemam nameru da odustanem od ove jutarnje procedure nezavisno od godina i ostalih fizičkih aktivnosti.

Inače, kada sam pogledao tržište teretana, ličnih trenera, suplemenata i slično šokirao sam se koliko je to kod nas sve rasprostranjeno. Steroidi se valjaju kao bombone uz sasvim otvoreni razgovor o tome.

jedi-knight jedi-knight 10:40 20.07.2015

Re: Dakle

ja sam na dumbell&barbell izluđivanju, 5x nedeljno po sat, sat i petnaest minuta sa zagrevanjem. Napominjem da sam totalni amater.

Ništa kardio, znam da je korisno ali se osećam kao paćenik. Dosta pešačim ako se to računa.

Nisam primetio nikakve probleme sa opterećenjima sem što sam morao da kupim rukavice jer sam dobio žuljeve. Stomak se drastično smanjio mada i nije bio neki. BMI spao u normalu - znam da je to vrednost koja varira iz sata u sat ali spadao sam u one koji nisu vizuelno gojazni a imaju BMI od 27-28. A da, 40+ sam.

Akcenat sa vežbama je triceps, biceps, ramena. Serije od po 10 ponavljanja najmanje 3 serije po vežbi uz pravilo da se uradi 9-12 različitih vežbi svakog od 5 aktivnih dana.

Posle izvesnog vremena ubacio sam i sklekove barem po 30 komada dakle, 3 serije po 10.

Nikada ne idem do otkaza, poenta je samo da poslednja ponavljanja finalne serije uradim sa što više napora. Čim primetim da se ne zamaram i da ide lako odmah povećavam težinu. S početka pažljivo jer na ovaj način smo na korak od povrede.

Svaki dan menjam nešto, ili vežbe, ili opterećenje ili barem redosled vežbi.

Obavezno istezanje nakon svakog treninga - smanjuje upalu mišića i neprijatan osećaj oko zglobova.

Ide bolje od kada sam ubacio suplemente - WHEY protein (skup je kao otrov) i creatin, najjeftiniji moguci monohidrat i u minimalnoj dozi od 5g. Ovo zaista obezbeđuje dobar oporavak i za sada ne razmatram ništa dodatno na ovu temu.

Dva dana kad ne vežbam uzimam 1/2 uobičajene doze suplemenata, masaža i ekstenzivan odmor.

Korigovao sam i ishranu koliko je to u ovo današnje vreme moguće.

Za sada zadovoljan rezultatima što u smislu izgleda što u smislu progresa - nije sve u dizanju tereta ima nešto i u pravilnoj formi izvođenja vežbi, zaštiti od povreda i pravilnom disanju a to se uči malo duže.

Napominjem da imam dobru genetsku predispoziciju sa dobrim telesnim proporcijama - hvala ti mama.

I dalje sam zadržao naviku koju praktikujem godinama - svako jutro po 20 minuta vežbi za vratni deo kičme i istezanja po preporuci od fizijatra. Cenim da me je ova višegodišnja navika upravo dobro pripremila za dobar progres sa opterećenjem i nemam nameru da odustanem od ove jutarnje procedure nezavisno od godina i ostalih fizičkih aktivnosti.

Inače, kada sam pogledao tržište teretana, ličnih trenera, suplemenata i slično šokirao sam se koliko je to kod nas sve rasprostranjeno. Steroidi se valjaju kao bombone uz sasvim otvoreni razgovor o tome.


Mnogo toga mozemo, cak intuitivno, sami da radimo. Problem nastaje kada se krene sa ozbiljnijim vezbanjem, kada zelimo neki poseban rezultat. Ono sto ja hocu da kazem je da tu nema improvizacije i modela "sto vise to bolje".
Znam jednog bivseg poznatog fudbalera, a sadasnjeg trenera ( zove se Sinisa Mihalovic ), koji je mislio da ako danas radi 200 trbusnjaka dnevno, sutra treba da radi 300. Intuitivno je osecao da to tako treba: ako vise radis, imaces bolje rezultate. Kada je dosao do 2000 dnevno, usao je u niz hrovicnih problema koje je lecio vise od godinu dana. Rec je dakle o jednoj prostoj vezbi ( trbusnjacima ).


Steroidi se valjaju kao bombone uz sasvim otvoreni razgovor o tome.


Neki treneri grade licni imidz na tome.
apach92 apach92 10:53 20.07.2015

Re: Dakle

slažem se, ja generalno slušam telo i intuiciju ali ne uvek i nikada do kraja. Telo ti pošalje posle par meseci vežbanja(čak i nedelja) sa tegovima info da si mrcina i da možeš još. U praksi ti i možeš još ali efekti toga nisu baš u srazmeri sa povećanjem opterećenja + sam podložan povredi i do sutra se neću oporaviti dovoljno da bih vežbao ponovo a smatram da je kontinuitet mnogo bitniji od rekorda u opterećenju.

Povrede mogu da budu gadne - junačinama se dešava npr. pucanje bicepsa a ja to ne mogu ni da zamislim, ni kako boli, ni kako se leči a ni da li se leči.

Ponavljam otkaz izbegavam. Ne zato što se plašim same činjenice već se plašim da će mi bučica sa 10-20 kg ili ez šipka od 40 pasti na glavu ili stopalo.
martin_krpan martin_krpan 17:31 20.07.2015

Re: Dakle

Znam jednog bivseg poznatog fudbalera, a sadasnjeg trenera ( zove se Sinisa Mihalovic ), koji je mislio da ako danas radi 200 trbusnjaka dnevno, sutra treba da radi 300. Intuitivno je osecao da to tako treba: ako vise radis, imaces bolje rezultate. Kada je dosao do 2000 dnevno, usao je u niz hrovicnih problema koje je lecio vise od godinu dana. Rec je dakle o jednoj prostoj vezbi ( trbusnjacima ).


Ako se dobro sjećam, ekstreman broj trbušnjaka je počeo da radi zbog problema sa preponama, jer navodno postoji kauzalnost.
jedi-knight jedi-knight 17:44 20.07.2015

Re: Dakle

Re: Dakle
Znam jednog bivseg poznatog fudbalera, a sadasnjeg trenera ( zove se Sinisa Mihalovic ), koji je mislio da ako danas radi 200 trbusnjaka dnevno, sutra treba da radi 300. Intuitivno je osecao da to tako treba: ako vise radis, imaces bolje rezultate. Kada je dosao do 2000 dnevno, usao je u niz hrovicnih problema koje je lecio vise od godinu dana. Rec je dakle o jednoj prostoj vezbi ( trbusnjacima ).


Ako se dobro sjećam, ekstreman broj trbušnjaka je počeo da radi zbog problema sa preponama, jer navodno postoji kauzalnost.


On je sam ustanovio da postoji kauzalnost, a drustvo u kaficu mu je to potvrdilo.
Mnogi koji se bave sportskim treningom ne kapiraju prostu cinjenicu da ono sto jeste logicno, nije nuzno i istinito.
martin_krpan martin_krpan 20:51 20.07.2015

Re: Dakle

On je sam ustanovio da postoji kauzalnost, a drustvo u kaficu mu je to potvrdilo.




a ovaj onda znanja o kauzalitetu prenio drugarima Mutuu i Jeremisu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:45 23.07.2015

O instruktorima joge

koji takođe spadaju u sortu trenera, da ni ne pričamo...Nešto ovome slično:
Dakle jedan pokret, pogrešno izveden, još i sa opterećenjem ( tegom ) može u perspektivi biti uzrok ozbiljnih zdravstvenih problema. Paradoksalno je da zbog neke vežbe za lepo oblikovano dupe dobijete problem u vratnoj kičmi, a dupe ostane isto, jer ne postoji čarobna vežba koja će smanjiti vaš godinama sticani stomak ili ukloniti celulit. To su dragi moji bajke. To se radi na sasvim drugi način i zahteva sasvim drugačiji pristup.

Pogrešno rađene vežbe koje prave dugoročne zdravstvene probleme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana