Životni stil

Сила поэзии

docsumann RSS / 30.07.2015. u 18:22
 Poezija definitivno nije za slabiće!
 
Konstantin Konstantinov, legendarni powerlifter, svjetski rekorder u deadliftu u kategorijama do 125 i 140 kilograma recituje Majakovskog.
Vjerujem da bi se slavnom pjesniku dopalo ovo  очень сильно izvođenje njegovih stihova.
 
 
 
 Среди тонконогих, жидких кровью,
трудом поворачивая шею бычью,
на сытый праздник тучному здоровью
людей из мяса я зычно кличу!
Чтоб бешеной пляской землю овить,
скучную, как банка консервов,
давайте весенних бабочек ловить
сетью ненужных нервов!
И по камням острым, как глаза ораторов,
красавцы-отцы здоровых томов,
потащим мордами умных психиатров
и бросим за решетки сумасшедших домов!
А сами сквозь город, иссохший как Онания,
с толпой фонарей желтолицых, как скопцы,
голодным самкам накормим желания,
поросшие шерстью красавцы-самцы!
 
[1915]
  


Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 18:36 30.07.2015

RAW


predatortz predatortz 18:49 30.07.2015

Re: RAW

Boga mi, šta god da ovaj recituje ja bi aplaudir'o! S 'vol'kim hajvanom se nije zajebavat'!
mirelarado mirelarado 19:09 30.07.2015

Re: RAW

predatortz
Boga mi, šta god da ovaj recituje ja bi aplaudir'o! S 'vol'kim hajvanom se nije zajebavat'!


Сури медвед голубијег срца. :)
docsumann docsumann 19:14 30.07.2015

Re: RAW

mirelarado
predatortz
Boga mi, šta god da ovaj recituje ja bi aplaudir'o! S 'vol'kim hajvanom se nije zajebavat'!


Сури медвед голубијег срца. :)



angie01 angie01 20:01 30.07.2015

kakav glas!

da se nije nasmejao, ladno bih ocekivala da nekog sljusne, ili vikne uraaa, posle ovog odsecnog, basom izrecenog teksta, koji zvuci kao kad onaj lik u pozoristu, pre nego muzika najavi, ( obicno bunjevi), neki dramaticni preokret, da svojim govorom objasnjenje ili slagvort za to sto ce da sledi.

...a ono, nezni meda,...sta ti je snaga smeha.
vera.nolan2 vera.nolan2 13:24 31.07.2015

Re: kakav glas!

Majakovski i zaslužuje da ga recituje baš takav i Stas i Glas!
docsumann docsumann 13:59 31.07.2015

Re: kakav glas!

vera.nolan2
Majakovski i zaslužuje da ga recituje baš takav i Stas i Glas!


Stasasan & Saglasan !
bocvena bocvena 08:53 31.07.2015

pa kaže majakovski:

Vama

Vi što doživljavate toliko orgija,
i kadu, i topli klozet imate,
stidite li se kad predloge za Georgija
mirno, sa novinskih stranica čitate?

Znate li, nedarovite njuške uboge,
što u glavi držite samo jela sliku –
možda je, baš sad, bomba odsjekla noge
Petrovu, hrabrom poručniku.

A kad bi on, odveden u klanja,
video sad, ranjen, vaša lica umilna
kako sa njuškama umazanim od ždranja
pohotno recitujete Sjeverjanjina!

Vama, ženskarima i gurmanima,
ne bih dao ni dobra ni spasa
Radije bih u baru redom svima
nudio sokove od ananasa.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:55 31.07.2015

pa kaže hauzer;

div, koji citira diva.




a majakovski viče!
neće rusijom vladati antanta
leva!
leva!
leva!



docsumann docsumann 14:00 31.07.2015

Re: pa kaže hauzer;

a ovo ni JJ Wat ne može

55 širokih zgibova sa 122kg

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:13 31.07.2015

Re: pa kaže hauzer;

a ovo ni JJ Wat ne može

ja ne mogu nijedan takav


+ ovo čitanje revolucionarnog (u svakom pogledu) majakovskog probudilo je u meni komunca; staljinizam nas je sahranio , ali levica će preovladati!


pseudo-majakovski;

neka niko desnom ne stupa
samo leva, leva, leva...


docsumann docsumann 14:33 31.07.2015

Re: pa kaže hauzer;

samo leva, leva, leva...


da, tako to krene ... leva, leva, leva, leva ... pa ti se u jednom trenutku u uhu presloži u vale, vale, vale ... pa navale.

inače KK je još uvijek aktuelni w.rekorder


u kategoriji do 125kg


Konstantin Konstantinovs (Latvia/79) 4/2/06 (430.0 kg. @ 124.8 kg.) (Riga, Latvia) (IPF)


i u kategoriji do 140 kg


Konstantin Konstantinovs (Latvia/79) 7/4/09 (426.0 kg. @ 127.9 kg., without a belt.) (Dobele, Latvia)
(AWPC)
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:50 31.07.2015

Re: pa kaže hauzer;

usput, docs
tebe zamišljam kao Konstantina. Dedlifter, koji u pauzama citira Majakovskog i opija se vodkom pukom:)


+ sjajan tekst, nije vezan za temu.
docsumann docsumann 15:01 31.07.2015

Re: pa kaže hauzer;

+ sjajan tekst, nije vezan za temu.


a Musolini reče da je bolje živjeti jedan dan kao lav nego sto godina kao ovca.

al' ne lezi vraže, danas i lavove uzgajaju za safari odstrjel po farmama u južnoj africi.
u današnje doba i lav je postao govedo.
docsumann docsumann 16:42 31.07.2015

Re: pa kaže hauzer;

koji u pauzama citira Majakovskog i opija se vodkom pukom:)


cirka Majakovskog i citira vodku



i jedna preporuka, sjajan strip

riply riply 09:56 01.08.2015

Re: pa kaže hauzer;

docsumann
]

a Musolini reče da je bolje živjeti jedan dan kao lav nego sto godina kao ovca.

al' ne lezi vraže, danas i lavove uzgajaju za safari odstrjel po farmama u južnoj africi.
u današnje doba i lav je postao govedo.


pa zar ti da pravis razliku međ vrstama!
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:04 01.08.2015

Re: pa kaže hauzer;

docsumann docsumann 10:36 01.08.2015

Re: pa kaže hauzer;

riply
docsumann
]

a Musolini reče da je bolje živjeti jedan dan kao lav nego sto godina kao ovca.

al' ne lezi vraže, danas i lavove uzgajaju za safari odstrjel po farmama u južnoj africi.
u današnje doba i lav je postao govedo.


pa zar ti da pravis razliku međ vrstama!


taj komentar je bio dat u metaforičkoj ravni

nsarski nsarski 17:34 31.07.2015

Atlas

Ovaj njegov cilj je pre svega poetski napor: sirovom snagom protiv gravitacije Zemlje. Fascinating.
docsumann docsumann 18:19 31.07.2015

Re: Atlas

smatra se da je deadlift , kao sportska disciplina, ustvari samo modernizovan oblik najstarijih dokazivanja snage među ljudima.
uvijek je postojao taj neki kamen kojeg su samo rijetki u selu uspjevali da (p)odignu.

a zanimljivo da sam baš danas obnavljao neke ranije propraćenje priloge o gravitaciji, među kojima i neke o jednom timu naučnika koji tvrde da gravitacija ustvari nije osnovna sila u prirodi, već se dobija kao sadejstvo dva gluona, odnosno da nastaje kao "nusprodukt" jake sile.
nsarski nsarski 23:11 31.07.2015

Re: Atlas

uvijek je postojao taj neki kamen kojeg su samo rijetki u selu uspjevali da (p)odignu.

Ili mac u kamenu koji je samo jedan mogao da iscupa :)

Te verzije gravitacije - da je ona posledica neceg fundamentalnijeg - postoje vec duze vremena. Ali, nazalost, te vrste teorija ne mogu ni da se dokazu ni da se obore. Za sada.
blogovatelj blogovatelj 02:56 01.08.2015

Re: Atlas

a zanimljivo da sam baš danas obnavljao neke ranije propraćenje priloge o gravitaciji, među kojima i neke o jednom timu naučnika koji tvrde da gravitacija ustvari nije osnovna sila u prirodi, već se dobija kao sadejstvo dva gluona


WTF is gluon?
docsumann docsumann 05:46 01.08.2015

Re: Atlas

blogovatelj
a zanimljivo da sam baš danas obnavljao neke ranije propraćenje priloge o gravitaciji, među kojima i neke o jednom timu naučnika koji tvrde da gravitacija ustvari nije osnovna sila u prirodi, već se dobija kao sadejstvo dva gluona


WTF is gluon?


po standardnom modelu, gluon je bozon koji prenosi jaku nuklearnu silu.


docsumann docsumann 10:36 01.08.2015

Re: Atlas

Ali, nazalost, te vrste teorija ne mogu ni da se dokazu ni da se obore. Za sada.


da, znam. pričali smo o tome.
blogovatelj blogovatelj 05:44 02.08.2015

Re: Atlas

po standardnom modelu, gluon je bozon koji prenosi jaku nuklearnu silu.


Eto, naučih nešto.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:38 02.08.2015

.

Poezija definitivno nije za slabiće!


Dosta sam razmišljao o ovome i ne znam; da li poezija nije za slabiće? Majakovski beše, kudio Jesenjina zato što izvrši samoubistvo. Pesmu mu spevao;


Naš je planet
radostima ubog nešto.
Treba otimati
radost
danima što bježe.
Na svijetu
umrijeti
nije teško.
Stvarati život
daleko je teže.


Ko je posle kudio Majakovskog? Ili je samoubistvo postalo izraz najveće hrabrosti, umesto slabosti?
Danima već čitam Majakovskog i razmišljam o prvoj rečenici tvog bloga i ne znam.


+ pesma koja nema veze ni sa čim, ali mi se opako dopada:)


docsumann docsumann 18:49 02.08.2015

Re: .


to što je neko puk'o, poklekao, pao na kraju, nikako ne znači da je bio slabić. i najveći šampioni su padali u ringu ...
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:53 02.08.2015

Re: .

docsumann

to što je neko puk'o, poklekao, pao na kraju, nikako ne znači da je bio slabić. i najveći šampioni su padali u ringu ...

Ne, to nisam ni mislio ..već; kako je Majakovski kudio Jesenjina zbog njegovog dela, da bi kasnije i sam izvršio suicid. Kolika je hrabrost potrebna, da bi se priznala greška? Zar nije on tim činom, učinio najveću čast Jesenjinu? Opet, nekad je suicid najlakši izlaz iz situacije. Ujedno, zar se ne može reći da je to i hrabro i kukavičko delo?

Jedan od meni najdražih, Pol Selan, se i sam bacio u Senu. Pisanje poezijom se čini, kao dar - ali da li poete imaju i tu dar, da osećaju život jače nego mi, obični? I da sve njihove borbe deluju snažnije, nego naše, obične?



...razmišljam naglas:))
pape92 pape92 00:31 03.08.2015

Re: .

Jesenjin je bio padu sklon. Jednom prilikom je iz zezanja (?) završio pismo iz Dizeldorfa rečima:

Kad bih velik bio
Odmah bih se obesio.

Pre toga je u pismu lamentriao nad ispraznošću života, barem onog u Dizeldorfu, ustvari generalno zapadnog.

Šta da vam pričam o tom užasnom carstvu malograđanštine koja se graniči sa idiotizmom? Osim fokstrota, ovde gotovo ničeg i nema, samo žderu i piju, i opet fokstrot. Ali se teši da je barem u Rusiji drukčije (neka smo mi i sromašni, neka je kod nas glad, hladnoća i ljudožderstvo, ali zato mi imamo dušu)

Tri godine kasnije, uveliko shvata da mu ništa i niko ne može pomoći ma gde bio, u Dizeldorfu ili Moskvi ili Petrogradu. Ljubav, ali nje nema, u najboljem slučaju je prolazna. Duša nije od pomoći. Prežderavanje, fokstrot, prežderavanje, fokstrot gde god da pogledaš. I stvarno se obesio. Mada je i presekao vene, i ispekao se parom iz parnog grjanja. Doduše, postoje sumnje da je njegovo samoubistvo inscenirano, ali ne postoje sumnje u to da za život nije mario (a tada je pisao najlepše pesme).

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:07 03.08.2015

Re: .

Jesenjin je bio padu sklon


Kao i mnogi od nas.


Čitajući pesmu o Jesenjinu, setio sam se prvo rečenice kojom docs započinje blog; "Poezija definitivno nije za slabiće." Bio sam besan na Majakovskog, jer je i sam izdao svoje reči. Posle sam sve više razmišljao o tome - kako to nije bila izdaja, nego pogreška. Pogrešno verovanje. Crna boja će lako pretvoriti belu u sivu, ne i obratno. Nekad je pad izlaz, ako nekom treba očajnički izlaz.

I dalje mislim, da koliko god hrabrosti trebalo za taj čin, toliko i slabosti treba. Svako od nas ima svoje izbore, a tako Majakovski ima dovoljno hrabrosti, da greši i ispravlja greške. Slava Majakovskom!


docsumann docsumann 10:20 03.08.2015

Re: .

stefan.hauzer
Jesenjin je bio padu sklon


Kao i mnogi od nas.


Čitajući pesmu o Jesenjinu, setio sam se prvo rečenice kojom docs započinje blog; "Poezija definitivno nije za slabiće." Bio sam besan na Majakovskog, jer je i sam izdao svoje reči. Posle sam sve više razmišljao o tome - kako to nije bila izdaja, nego pogreška. Pogrešno verovanje. Crna boja će lako pretvoriti belu u sivu, ne i obratno. Nekad je pad izlaz, ako nekom treba očajnički izlaz.

I dalje mislim, da koliko god hrabrosti trebalo za taj čin, toliko i slabosti treba. Svako od nas ima svoje izbore, a tako Majakovski ima dovoljno hrabrosti, da greši i ispravlja greške. Slava Majakovskom!





Luj Markusi, dva pjesnika (jedna od meni najdražijih kubističkih slika)


svojevremeno, dok sam se znatno više bavio ovom dvojicom velikih ruskih pjesnika, naišao sam negdje na pretpostavku da Majakovski nije počinio samoubistvo.
nešto slično kao slučaj B.MIljković.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:07 03.08.2015

Re: .

naišao sam negdje na pretpostavku

Zašto ubijaju pesnika u socijalizmu? Staljinizam nas je unazadio kilometrima od cilja, ali levo je rešenje:)


pape92 pape92 11:24 03.08.2015

Re: .

Moguće je. U vezi Jesenjina su Rusi snimili emisiju. No, da se vratimo naslovu, poezija, tačnije dotaknutost poezijom, što bi rekli na španskom: duende, ponekad shrva ljude. Stara priča o ambisu u koji se zagledaš, a on ti uzvraća pogled. Jesenjin, Majakovski, Miljković, bili su na pragu samoubistva u svakom slučaju. Poeziju treba držati na dobro odmerenom odstojanju, bez nje je život nula, ali ako te skroz otvori, stradaš.


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:07 03.08.2015

Re: .

Poeziju treba držati na dobro odmerenom odstojanju, bez nje je život nula, ali ako te skroz otvori, stradaš.



Najteže je biti umeren. U poeziji, pogotovo. Slabije od nas, prva skrhka; ali možda je za poeziju, potrebna slabost (biti slabić?) - da bi se otkrila hrabrost, da bi se otkrilo u čemu grešimo?




(Ne znam, zašto sam se uhvatio za baš tu rečenicu u tekstu, nije da se ne slažem sa njom, već samo želim da budem siguran u nju:)

blogovatelj blogovatelj 16:13 03.08.2015

Re: .

ali zato mi imamo dušu


Ta duša nekako uvek bude uteha onima koji nemaju pare. Neverovatno je kako u besparici ljudi misle da su oni sa novcem bezdušnici.
pape92 pape92 12:07 04.08.2015

Jesenjin - Majakovski 1:1

Bio sam besan na Majakovskog


Neće mi biti teško da prepišem nekoliko pasusa iz Jesenjinovog eseja u kome nije bio blag prema Majakovskom, i to u smislu vrednosti njegovih najčuvenijih stihova. Te tu treba tražiti, možda, uzrok za odnos Majakovskog prema Jesenjinu.

"Znali smo iz istorije umetnosti da nadljudi dejstvuju napadno i revolucionarno, a da ih svetina kudi na sva usta.
Rezultat je sledeći: iz straha da ne popljujemo genije, držali smo šarlatane za književne mesije. Bilo je teško ne uhvatiti se na udicu. Oni koji su nastupali dejstvovali su po Diogenovom principu. "Ako neko pruži kažiprst, svi nalaze da je to odgovarajuće, ali ako umesto kažiprsta pruži srednji prst, svi će misliti da je poludeo", kaže Diogen.

Bilo je lepo proslaviti se kao bezumnik, i tako lako. Dekadenti su pevali slabašnim glasićima:

Ja sam samo oblačić
Vidite, plovim


Futuristi su gudili iz basa, kao hristospasiteljski protođakoni:

Želite li -
Biću pesprekorno nežan
Ne muškarac - već oblak u pantalonama!


A šta je to, ako ne srednjak umesto kažiprsta. Ili, govoreći književnim jezikom, ništa drugo do obični plagijatić, samo ovlaš pokriven smokvinim listićem pred nedelikatnim, kratkovidim očima kritike".

(Naravno, ima i dalje, videti Sergej Jesenjin, Pisma.


stefan.hauzer stefan.hauzer 14:05 04.08.2015

Re: Jesenjin - Majakovski 1:1

ništa drugo do obični plagijatić

Ovo me je podsetilo, na jedan sjajan Ted razgovor o tome - kako je sve remiks. Što zaista nije daleko od istine... ako takvu istinu tražimo.
Jesenjin i Majakovski, jesu bili neka vrsta suparnika. Nesumnjivo, njih dvojica su geniji svog doba i moguće da je sve bio samo sukob ega. Mislim, nagađam:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana