o

Vanja Montenegro Ljujic RSS / 15.03.2008. u 23:04

branku



Komentari (432)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 23:12 15.03.2008

The First

moja kultura ima izvorište u svemu čime su me punili tokom odrastanja
new wave - presudno
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:23 15.03.2008

Re: The First

Unfuckable
moja kultura ima izvorište u svemu čime su me punili tokom odrastanjanew wave - presudno


ako je tako, onda ce ti prijati Patti Smith u sitne sate :)
Unfuckable Unfuckable 23:29 15.03.2008

Re: The First

mali, dečiji, dodatak :
new wave, ali punk sa levog krila i neoromanizam sa desnog.....šareno - na radost
AlexDunja AlexDunja 23:30 15.03.2008

Re: The First

svemu čime su me punili tokom odrastanja

cime su te punili tokom odrastanja?
ko?
puni li te neko sada? ko?
bravar bravar 23:31 15.03.2008

Re: The First



Unfuckable Unfuckable 23:40 15.03.2008

Re: The First

cime su te punili tokom odrastanja?
ko?

/quote]
svačime :
muzikom, knjigama ....zaboravljenim kartama za FEST ... , sićom za flipere, novinama (da,da ...novinama - tada su novine bile daleko od žutog...)
however : starija sestra je jako bitna stvar. Dobiješ straight preporuku, koja ne može da omane....sažvakano....zna.
Sada se punim - selektivno - sam.
Izbegavam "taštinupraznine", samo to. Nemam vremena, jednostavno.
Dovoljno mi je, mislim ja..... - za Milionera bar do 12. pitanja - ako je to Kultura ...opšta
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:44 15.03.2008

Re: The First

Unfuckable
mali, dečiji, dodatak : new wave, ali punk sa levog krila i neoromanizam sa desnog.....šareno - na radost


The Birthday Party
AlexDunja AlexDunja 23:45 15.03.2008

Re: The First

Dovoljno mi je, mislim ja..... - za Milionera bar do 12. pitanja - ako je to Kultura ...opšta

moze da bude:)
ali daje li ti to osecaj pripadnosti?
to sto imas, kako znas da je to tvoja kultura?
generacijski, prostorno, etnicki?
to je bilo ono sto me je povuklo da ovo postavim.
da li smo odredjeni na neki nacin, na vise nacina?
jer , definitivno nesto osecamo kao svoje.
i da li je to nase ekskluzivno, ili univerzalno, cime je odredjeno?
Unfuckable Unfuckable 23:50 15.03.2008

Re: The First

AlexDunja AlexDunja 23:55 15.03.2008

Re: The First

Unfuckable

više u ovom pravcu....

ili ovamo

sa razumevanjem pratim...
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:01 16.03.2008

Re: The First

Unfuckable
više u ovom pravcu....ili ovamo


The Clash is definitely my cup of tea:)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:10 16.03.2008

Re: The First

AlexDunja
ali daje li ti to osecaj pripadnosti?to sto imas, kako znas da je to tvoja kultura?generacijski, prostorno, etnicki?to je bilo ono sto me je povuklo da ovo postavim.da li smo odredjeni na neki nacin, na vise nacina?jer , definitivno nesto osecamo kao svoje.i da li je to nase ekskluzivno, ili univerzalno, cime je odredjeno?


To su veoma zanimljiva pitanja AD. I krucijalna. Pitanje identiteta. Sve nas to, sto si navela, odredjuje, bilo da usvajamo tu kulturu ili da sazrevamo 'boreci' se sa istom.
AlexDunja AlexDunja 00:40 16.03.2008

Re: The First

Pitanje identiteta.

htedoh da izbegnem te krupne reci:))
Demetra Demetra 00:46 16.03.2008

Re: The First

AlexDunja

Unfuckableviše u ovom pravcu....

sa razumevanjem pratim...




i ja pokusavam s razumvanjem da pratim
ali mi izimice poenta
ne znam IPAK tacno o cemu razgovaramo..

pa cu u krajnostima :
mozda o inatu, slavnom srpskom specijalitetu, kojeg je neko jednom nazvao OTSUSTVOM PAMETI a s cim se slazem, jer inat jesto TO...

ili, mozda, o Milosu Crnjanskom ciji su mi, recimo, KOMENTARI uvek blizu i lampe i srca - citam samo nocu...

da ne sirim, je li, ovde je pitanje nacionalnog u odrastanju, u kulturnom sazrevanju..
Alex dear, ispravi me ako gresim...


Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:47 16.03.2008

Re: The First

AlexDunja
Pitanje identiteta.htedoh da izbegnem te krupne reci:))


identitet se ne moze izbeci.
AlexDunja AlexDunja 00:50 16.03.2008

Re: The First

je li, ovde je pitanje nacionalnog u odrastanju, u kulturnom sazrevanju..
Alex dear, ispravi me ako gresim...

moze i tako:)
vise me je interesovalo sta je to sto osecamo kao svoje, a sto nam pomaze da se otvorimo prema drugima, ma ko da smo:)))
Unfuckable Unfuckable 01:01 16.03.2008

Re: The First

i ja pokusavam s razumvanjem da pratim
ali mi izimice poenta
ne znam IPAK tacno o cemu razgovaramo..



...kada me već ne preporučuju, drago mi je da me bar citiraju ...
malo li je ... ?

vise me je interesovalo sta je to sto osecamo kao svoje, a sto nam pomaze da se otvorimo prema drugima, ma ko da smo:)))


pa to je ono : neko priču o kulturi odma baci na NACIONALNO ...
a ja sam se oduvek osećao internacionalno, i tako sam hranjen
mali prikaz :
ne mogu da se napijem uz narodnjake - ne mogu...pa : ubi, pucaj, raspameti !
ne ide
Demetra Demetra 01:10 16.03.2008

Re: The First

moze i tako:)
vise me je interesovalo sta je to sto osecamo kao svoje, a sto nam pomaze da se otvorimo prema drugima, ma ko da smo:)))


detinjstvo
AlexDunja AlexDunja 01:14 16.03.2008

Re: The First

ne mogu da se napijem uz narodnjake - ne mogu...pa : ubi, pucaj, raspameti !
ne ide

ja moram i da pobegnem:)))
Demetra Demetra 01:30 16.03.2008

Re: The First

Unfuckable
pa to je ono : neko priču o kulturi odma baci na NACIONALNO ...a ja sam se oduvek osećao internacionalno, i tako sam hranjenmali prikaz : ne mogu da se napijem uz narodnjake - ne mogu...pa : ubi, pucaj, raspameti !ne ide



ama ja sam iz ciste ljubavi prem AlexDunji pokusala da odgovorim na pitanje koje sam kao mislila da razumem..
a to da se raspametim uz narodnjake, guccu...ubicu se sama, s dva metka radije...
nego nisam mislila da je pristojno siriti temu... i otici u rokenrol, u americke filmove, u evopske gradove a sto sve JESTE MOJE DETINJSTVO


Unfuckable Unfuckable 01:34 16.03.2008

Re: The First

ja moram i da pobegnem:)))


ja ne bežim ...čisto testiranje samokontrole
ali nema šanse da se otkačim
eto ti ...to od čega sam sazidan
uvek me je zanimalo - a šokiran sam bio kad sam prvi put doživeo - odakle neki ljudi, koje sam mislio da poznajem (osnovna škola je ; recimo - sedmi razred...) znaju tekstove narodnjaka - počevši od onog tugaljivog : "oj my dear friends, jel vam žao..."...pa sve ostalo - kako se bus približavao Bg-u...to je jača žal...
...k'o da im bilo žao što se u civilizaciju vraćaju .....neki krik iz duše, šta li ?
...ali - gde su ( i kada) uspeli da nauće sve te ljačkise rime ....nisam bio pametan....
taj šress me i danas prati
pamtim to nasilje
AlexDunja AlexDunja 01:36 16.03.2008

Re: The First

nego nisam mislila da je pristojno siriti temu... i otici u rokenrol, u americke filmove, u evopske gradove a sto sve JESTE MOJE DETINJSTVO

zasto da ne:)
ako to osecas kao svoje, kao kulturni obrazac
koji je tvoj, u redu.
iako ja jesam mislila na kulturno nasledje koje je karakteristicno
za "ove prostore" i na koji nacin ono moze da postane univerzalno....
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:45 16.03.2008

Re: The First

Unfuckable
gde su ( i kada) uspeli da nauće sve te ljačkise rime ....nisam bio pametan....taj šress me i danas prati


sad ces da budes more šressed than ever :) ovo je pesma sto se lako pamti

AlexDunja AlexDunja 01:54 16.03.2008

Re: The First

.ali - gde su ( i kada) uspeli da nauće sve te ljačkise rime ....nisam bio pametan....

razumem pitanje :))
ali ja, recimo , ne slusam radio,
tv, takodje slabo, tako da od najranije mladosti
sama biram muziku, ljudi najcesce slusaju sta moraju...
posao, auto... valjda je to
Unfuckable Unfuckable 02:24 16.03.2008

Re: The First

nisu imali : posao-auto u 7. osnovne ...halo ?
pokupili su to negde
a gde ?
nije bilo turbofolka, Bg je bio pod Titom, jbt ...ok, pred smrt ....rokala je već Pekinška Patka po NS aišire, Džoni je rastao ....
odakle im ?
ko ih naućio da se to peva na povratku sa eksurzije ?
AlexDunja AlexDunja 02:28 16.03.2008

Re: The First

ko ih naućio da se to peva na povratku sa eksurzije ?

aaaa?
definitivno sam umorna:)))
ja reko ti pricas o njima kasnije:)))
tezak slucaj, sta da ti kazem,ne znam.
na mojim ekskurzijama dno je bio "crni leptir"
i sada se prenerazim kad to cujem,
a i klinci mi kazu da se jos uvek slusa:)))
paradoksalno, jos nije uleteo u ulicnu svetiljku,
decenijama.uh!
Unfuckable Unfuckable 02:53 16.03.2008

Re: The First

da ...fuckin' crni leptir - i to !
odakle, b'e ?
AlexDunja AlexDunja 03:02 16.03.2008

Re: The First

e, podsetio si me:))(ubicu te, kad-tad)
jedan moj skolski bio prepevao na engleski ceo
text, onog standarda(sacu uvredim postovaoce, ccc
da'l je t. zdravkovic, stvarno ne znam)
is it possible?
ej, ceo tekst, sve i metar i uklopio u melodiju,
moglo se peva,
eto, a bila sam zaboravila..:))
florian florian 13:32 16.03.2008

Re: The First

ako je tako, onda ce ti prijati Patti Smith u sitne sate :)

Relativno novi album Patti Smith 12

Odličan.Sve obrade 12 komada.

Preporuka za skinuti
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:47 16.03.2008

Re: The First

florian
Relativno novi album Patti Smith 12Odličan.Sve obrade 12 komada.Preporuka za skinuti


Preporuka za preporuku! :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:53 16.03.2008

Re: The First

Unfuckable
da ...fuckin' crni leptir - i to !odakle, b'e ?


uh, ja se secam te pesme. nikad mi nije bilo jasno sto se ljudi pale na nju. mnogo je bre morbidna.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:46 18.03.2008

Re: The First

Unfuckable
mali prikaz : ne mogu da se napijem uz narodnjake - ne mogu...pa : ubi, pucaj, raspameti !ne ide


pa sto bi, kad mozes disciplinovano da se napijes :)

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:50 18.03.2008

Re: The First

Demetra
detinjstvo


Zlatni Papagaj
MilutinM MilutinM 23:22 15.03.2008

Porodica

Uža, proširena, sa svim precima koji su je gradili
AlexDunja AlexDunja 23:33 15.03.2008

Re: Porodica

Uža, proširena, sa svim precima koji su je gradili

mora da je dobro, sta osecas kao svoje?
jezik? muzika? koje slike?
MilutinM MilutinM 23:35 15.03.2008

Re: Porodica

Narodski, jednostavan a čist jezik

Mirne, setne pesme

Slike prirode, majke

Osećaj topline, pripadnosti, ljubavi, brige
AlexDunja AlexDunja 23:58 15.03.2008

Re: Porodica

Osećaj topline, pripadnosti, ljubavi, brige

eto:) patriotizam:))
MilutinM MilutinM 00:02 16.03.2008

Re: Porodica

patriotizam:))

U svakom slučaju
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 18:57 16.03.2008

Re: Porodica

AlexDunja
Uža, proširena, sa svim precima koji su je gradilimora da je dobro, sta osecas kao svoje?jezik? muzika? koje slike?


Jezik svakako osecam kao nesto svoje, jer na njemu sanjam. Mamina kuhinja je svakako metafora za nesto drago & ukusno! :) Mogu takodje da se identifikujem sa melanholijom (ne i sa patetikom) zemlje iz koje dolazim. Onda druzenje... 'Partizansko' pusenje jedne cigare od strane recimo tri osobe, ako ne i vise :) Sve je to lepo... Bas - kako bi ti to rekla! :)
MilutinM MilutinM 19:19 16.03.2008

Re: Porodica

Mogu takodje da se identifikujem sa melanholijom (ne i sa patetikom) zemlje iz koje dolazim.

Upravo tako: melanholija.

Takodje i opuštenost, "normalan" život, jednostavne stvari, druženje, komšije, roštilji za praznik ili vikend, pečenje rakije, zajednička letovanja... ih, šta sve može da se ovde doda ))
AlexDunja AlexDunja 19:22 16.03.2008

Re: Porodica

Upravo tako: melanholija.

ima u tome nesto:)
ostali???
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:26 15.03.2008

sta je to nacionalno u kulturi?

“No culture can live, if it attempts to be exclusive.”
Mahatma Gandhi
bravar bravar 23:35 15.03.2008

bez naslova

Opste iskustvo (ako postoji izraz kao takav)

Kako je materijalna kultura proistekla iz potrebe nekog drustva (npr da li su ziveli pored vode, na brdu, na severu, u Africi...), tako je i ona duhovna postavila temelje shodno svojim "potrebama".



AlexDunja AlexDunja 23:49 15.03.2008

Re: bez naslova

Opste iskustvo

tako je, ali meni se cini da tako mnogo
unierzalnog ima u tim uslovljenostima....
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:57 15.03.2008

Re: bez naslova

Sta vi vidite u nasoj kulturi, sto je tako dobro, da nas cini boljima?


Plasim se da nas nista iz nacionalne kulture ne cini boljima. Ne samo zbog toga sto Veliki Ljudi nemaju naciju, vec pripadaju covecanstvu, vec i zbog toga sto ih je nasa mala, ali prepotentna nacija po pravilu osudjivala ili na izgnanstvo ili na smrt.

Postavljam dodatno pitanje, sta vi smatrate izvoristem, temeljom svoje kulture?


marksizam & punk music
bravar bravar 00:00 16.03.2008

Re: bez naslova

marksizam & punk music

:)))
AlexDunja AlexDunja 00:00 16.03.2008

Re: bez naslova

Plasim se da nas nista iz nacionalne kulture ne cini boljima

jesi li sigurna?
ni bogatstvo jezika?
ni vizantijska muzika?
ni odlicno slikarstvo? nista?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:03 16.03.2008

Re: bez naslova

AlexDunja
Plasim se da nas nista iz nacionalne kulture ne cini boljimajesi li sigurna?ni bogatstvo jezika?ni vizantijska muzika?ni odlicno slikarstvo? nista?


Svo to lepo nasledje moze da nas ucini boljima, naravno. Pod uslovom da je nasa percepcija istog neobojena nacionalnom arogancijom.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:30 16.03.2008

Re: bez naslova

bravar
Opste iskustvo (ako postoji izraz kao takav)Kako je materijalna kultura proistekla iz potrebe nekog drustva (npr da li su ziveli pored vode, na brdu, na severu, u Africi...), tako je i ona duhovna postavila temelje shodno svojim "potrebama".


"Ours is a culture based on excess, on overproduction; the result is a steady loss of sharpness in our sensory experience. All the conditions of modern life - its material plenitude, its sheer crowdedness - conjoin to dull our sensory faculties."

Susan Sontag
Kazezoze Kazezoze 23:58 15.03.2008

neznam,

nikad nisam imao nekakve nacionalne predrasude shto bi me izdvajalo od neke druge nacije.
tako sam vaspitan. kulturna razlika izmedju nacija postoji, ali je ona uglavnom vezana za folklor i tradiciju.
mislim... tema je interesantna, mozhda neko drugi ima neshto specifichnije da doda.
AlexDunja AlexDunja 00:04 16.03.2008

Re: neznam,

nikad nisam imao nekakve nacionalne predrasude

nisam mislila na predrasude, one nas zatvaraju,
mislila sam na ono sto je sa ovih prostora tako dobro
da moze da nas priblizi drugima...
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:21 16.03.2008

Re: neznam,

AlexDunja
nikad nisam imao nekakve nacionalne predrasudenisam mislila na predrasude, one nas zatvaraju,mislila sam na ono sto je sa ovih prostora tako dobroda moze da nas priblizi drugima...


meni padaju na pamet srdacnost i gostoljubivost.
Kazezoze Kazezoze 00:27 16.03.2008

Re: neznam,

meni padaju na pamet srdacnost i gostoljubivost.

dusha... uvek se hvalimo da imamo dushu, valjda vecu nego ostali, mada mi nije bash najjasnije kako se to meri;-)))
imali li kakav dushomer? ))
AlexDunja AlexDunja 00:31 16.03.2008

Re: neznam,

imali li kakav dushomer? ))

bili su kod blue cini mi se skoro
kojekakvi merni instumenti:)))
nsam sigurna za dushomer, ali nesto slicno
je apsolvirano garant:))
provericemo.
ali to ti je pitanje uvek dobro:)
osecaj i mera
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:34 16.03.2008

Re: neznam,

Kazezoze
imali li kakav dushomer? ))


naravno :))
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 11:55 16.03.2008

Re: neznam,

imali li kakav dushomer? ))

Ima i kod svih radi identicno. Neki ga narodi zvali manzeatze, na kazezozezijanskom.
Doctor Wu Doctor Wu 12:03 16.03.2008

Re: neznam,

ima li kakav dushomer?

ima. samo kazi kakvu muziku slusas. to, obicno, sve govori.
AlexDunja AlexDunja 12:05 16.03.2008

Re: neznam,

Neki ga narodi zvali manzeatze, na kazezozezijanskom.

pa kako radi?
mislim, kako meri?
otkrij tajnu,:)))
AlexDunja AlexDunja 12:32 16.03.2008

Re: neznam,

samo kazi kakvu muziku slusas. to, obicno, sve govori.

pa, po tome, doktore vi i ja slicne duse imamo:))
ko bi rek'o ?
nego, kad smo kod toga,
svidja li vam se italijanski prog ?
Doctor Wu Doctor Wu 12:47 16.03.2008

Re: neznam,

pa, po tome, doktore vi i ja slicne duse imamo:))
ko bi rek'o ?

ako te cuje mme hague, I'll be roundabout, :).
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:08 16.03.2008

Re: neznam,

mislim, kako meri?

Postoji samo jedna merna jedinica - prisutan/odsutan.
AlexDunja AlexDunja 13:35 16.03.2008

Re: neznam,

prisutan/odsutan.

mislis ovako?
Početak lepote, a lepote još nema:
U prekomernosti i izobilju se gubi,
Lepo je manjkanje u sebi što ljubi
Prazninu i mesto još neoporavljeno
Od odlaska anđela, svislo bilje. Seno
Na tragu odlutalog cveta čije ime
Miriše izvan vrta i vodi me
Do čistih mesta, nestvarnih bez nade,
Ružo pomerena najslađi moj jade,
O kako divno traješ izmerena
Svojom odsutnošću,
odvažno mislena.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 15:34 16.03.2008

Re: neznam,

mislis ovako?

Da. Tako.
Hvala.
AlexDunja AlexDunja 17:43 16.03.2008

Re: neznam,

Da. Tako.
Hvala.

branku hvala.
beskrajno.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 18:59 16.03.2008

Re: neznam,

AlexDunja
Da. Tako.Hvala.branku hvala.beskrajno.


Alexandri hvala takodje - jer ume da nas podseti na lepotu! :)
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:43 16.03.2008

Re: neznam,

Alexandri hvala takodje - jer ume da nas podseti na lepotu! :)

Hvala i tebi Vanja, sto si stavila AD u naslov, a ona je onda stavila Branka i tako dalje....
shure shure 23:40 16.03.2008

Re: neznam,

ima. samo kazi kakvu muziku slusas. to, obicno, sve govori

recimo,pevusim Drugi Nacin....mesecima vec....sta to govori?
AlexDunja AlexDunja 23:41 16.03.2008

Re: neznam,

sta to govori?

da si "zaglavio " u sedamdesetim:))))))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:15 17.03.2008

Re: neznam,

Ninoslav Randjelovic
Alexandri hvala takodje - jer ume da nas podseti na lepotu! :)Hvala i tebi Vanja, sto si stavila AD u naslov, a ona je onda stavila Branka i tako dalje....


i bi dobro, dok ti ne doda potez vise :)
shure shure 18:33 17.03.2008

Re: neznam,

da si "zaglavio " u sedamdesetim:))))))

"provaljen"sam(ne bas kao Damjana,ali ipak.......)
AlexDunja AlexDunja 18:55 17.03.2008

Re: neznam,

"provaljen"sam

nije to nista lose:)))
mislim, da budes u muzickim sedamdesetim:)))
dodaj samo jos ponesto:)))
shure shure 23:22 17.03.2008

Re: neznam,

dodaj samo jos ponesto:)))

dodajem : ...Time,(govorimo o nasim prostorima).....dodajem(kad smo vec u sedamdesetim) : "moja " gimnazija,
...gomile procitanih(a tek ne procitanih)knjiga.I sta je rezultat?
Pa evo,sve ovo sto pisem,pa i ono sto ne pisem!I ono kad,kao idem na pecanje,pa onda skupljam smece "ljubitelja "prirode i to nosim sa sobom(umesto ribe) do prvog kontejnera,a zivotinje oko kontejnera vodim na rucak.I ono sto se rastuzim kad citam Bunjina(slovenska dusa),ili sto volim Dzarmusa,Pazolinija,Benigno-a,..Zeppelin(opet te sedamdesete),The Doors,....Mljet....Rovigno,...Adagio(Albinjoni)..............
AlexDunja AlexDunja 23:30 17.03.2008

Re: neznam,

a zivotinje oko kontejnera vodim na rucak.I

sjajan si:))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:51 18.03.2008

Re: neznam,

Doctor Wu
ima li kakav dushomer? ima. samo kazi kakvu muziku slusas. to, obicno, sve govori.


ne uvek... ja sam se sokirala kada sam cula da austrijski skinsi vole laibach.
bravar bravar 23:58 15.03.2008

bez naslova

Da li to nacionalno moze da bude univerzalno, da nam pomogne da se otvorimo prema drugima

U XXI veku sve se gotovo izmesalo. Uticaji su razni, vetrovi duvaju... kultura se kovitla.
Nacionalno... kao Sekspir, kao Sagal, kao Dostojevski, kao Andric, kao Miljkovic...
Naravno da imamo svoje da ponudimo, ali kultura ne pripada svima po rodjenju. Za nju se izborevamo svojim interesovanjima, zeljama, potrebama.
Svet za nas, nase slavuje i nase klisure...

mozdaguce:(

PS imamo sta da ponudimo svetu, samo ne stizemo da to ucinimo planski... mora da se prvo napune budjelari onih koji o tome odlucuju, pa za kulturu... kad dodje na red


AlexDunja AlexDunja 00:15 16.03.2008

Re: bez naslova

Uticaji su razni, vetrovi duvaju... kultura se kovitla.

he, he , bravarice:)))
pa naravno da cemo zakljuciti da je svet jedan:)))
bravar bravar 00:31 16.03.2008

Re: bez naslova

naravno da cemo zakljuciti da je svet jedan:)))

da li smo sigurni u to?
ja ne bih rekla.
ima hiljade svetova koje ne poznajemo i koje nikada necemo upoznati.

Samo tako mogu da gledam u zvezde i da verujem...



kako smo mali u odnosu na kosmos. i zrno peska je gromada.
zasto svetom ne vlada ljubav...

nestomiseemocijekovitlajusorry
AlexDunja AlexDunja 00:38 16.03.2008

Re: bez naslova

nestomiseemocijekovitlajusorry

kako si to lepo rekla:))
hug, bre!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:39 16.03.2008

All Through Eternity (Rumi)

kako smo mali u odnosu na kosmos. i zrno peska je gromada.zasto svetom ne vlada ljubav...


Edit: Zasto mislis da svetom vlada mrznja? Mrznja & zlo su samo transparentniji od ljubavi. Ne i dominantniji

All through eternity

Beauty unveils His exquisite form

in the solitude of nothingness;

He holds a mirror to His Face

and beholds His own beauty.

he is the knower and the known,

the seer and the seen;

No eye but His own

has ever looked upon this Universe.



His every quality finds an expression:

Eternity becomes the verdant field of Time and Space;

Love, the life-giving garden of this world.

Every branch and leaf and fruit

Reveals an aspect of His perfection-

They cypress give hint of His majesty,

The rose gives tidings of His beauty.



Whenever Beauty looks,

Love is also there;

Whenever beauty shows a rosy cheek

Love lights Her fire from that flame.

When beauty dwells in the dark folds of night

Love comes and finds a heart

entangled in tresses.

Beauty and Love are as body and soul.

Beauty is the mine, Love is the diamond.



They have together

since the beginning of time-

Side by side, step by step.

bravar bravar 00:49 16.03.2008

Re: All Through Eternity (Rumi)

hug 2U2:)))

Ne mislim da svetom vlada mrznja. Logicka greska:)

Kad bih tako mislila ne bih nikada podarila zivot nekome.
Istina je da je mrznja ( ma ne ni ona koliko zlo i pohlepa) prisutnija.
Ne volim tu rec mr...

Ovo je sad vec

tema je lepsa...
vrcimo se nanju:)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:04 16.03.2008

"Krilatost klisure odmeni sujetu"

Kolo

Van njega sve je beskraj, varka i zloba,
Praznina u vetar pretvorena tašto.
Samo je budnost pesma, i teskoba,
Beščulno mesto prevareno maštom.
Izmišljanje slepog u kovitlac oka,
O saplitanje kroz izmišljen vrt!
Iskustvo oslobođeno pamćenja
Opčini bilje nežnosti i smrt
Okolo vremena, okolo kostura,
Okolo današnjeg dana opraštanje.
Dok se srce igra svojom prozirnošću
Ugasla jasnost čeka ispaštanje.
Čikaju svet za potiljkom. Čuj
Šta zakasnela frula kaže svetu.
Iz pepela oka izleće slavuj.
Krilatost klisure odmeni sujetu.
AlexDunja AlexDunja 00:11 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

ma, vanjo:))
ovo nama treba
Raskovnik

To je nekakva (može biti izmišljena) trava za koju se misli da se od nje (kad se njome dohvati) svaka brava i svaki drugi zaklop otvori sam od sebe.
Vuk St. Karadžić

Otvori kam u kom iskra malaksava,
Da lepši od praznika običan dan bude.
Iznesi blago iz lažnih ostava,
Iz izmišljenog pakla lekovit jed rude.
Pokloni svoju biljnu mudrost danu.
Otvori put u reči, u riznicu golje.
Oko zahodi za suncem, ne srce. Osvanu
Varka, rekavši: hajdemo u polje!
Biljni sezame otvori obzorje
Za sve koji su se rodili prerano;
Nek uđu u tuđe srce ako su otvorili svoje,
Otvori semenku u kojoj nežno čami
Zaboravljeno proleće. Otvori
Kamen što prećuta zvezde svojoj tami.
Otvori put ptici, čoveku i zori.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:18 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

AlexDunja
ma, vanjo:))ovo nama trebaRaskovnikTo je nekakva (može biti izmišljena) trava za koju se misli da se od nje (kad se njome dohvati) svaka brava i svaki drugi zaklop otvori sam od sebe.Vuk St. KaradžićOtvori kam u kom iskra malaksava,Da lepši od praznika običan dan bude.Iznesi blago iz lažnih ostava,Iz izmišljenog pakla lekovit jed rude.Pokloni svoju biljnu mudrost danu.Otvori put u reči, u riznicu golje.Oko zahodi za suncem, ne srce. OsvanuVarka, rekavši: hajdemo u polje!Biljni sezame otvori obzorjeZa sve koji su se rodili prerano;Nek uđu u tuđe srce ako su otvorili svoje,Otvori semenku u kojoj nežno čamiZaboravljeno proleće. OtvoriKamen što prećuta zvezde svojoj tami.Otvori put ptici, čoveku i zori.


Alex, draga, jesi li ti sigurna da to nije onaj raskovnik ? :)
bravar bravar 00:21 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

AlexDunja AlexDunja 00:21 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Alex, draga, jesi li ti sigurna da to nije onaj raskovnik ? :)

pitacemo igora s.:)))
on je expert:)))
a znas i sama, u raznim kulturama,
razne biljke:))
bravar bravar 00:42 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Ja na terasi imam raskovnik. Znam, reci cete da je to sasvim u redu jer sam bravarica, pa mi po zanimanju pripada.
Ali ne. Posadila ga moja svekrva, cvrsto verujuci da stiti nasu kucu od svih zala (losih misli, namera...)
nisam nasla sliku na google (danas mi los dan - emocije itakoto:)))
AlexDunja AlexDunja 00:46 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

nisam nasla sliku na google

samo emocije mogu da doakaju google carobnici:)))
sutra da se sredis, cekamo raskovnik:)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:51 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

AlexDunja
Alex, draga, jesi li ti sigurna da to nije onaj raskovnik ? :)pitacemo igora s.:)))on je expert:)))a znas i sama, u raznim kulturama,razne biljke:))


:))
Kazezoze Kazezoze 00:51 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

raskovnik

shta je to?
'el se jede?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:53 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

bravar
Ja na terasi imam raskovnik. Znam, reci cete da je to sasvim u redu jer sam bravarica, pa mi po zanimanju pripada.Ali ne. Posadila ga moja svekrva, cvrsto verujuci da stiti nasu kucu od svih zala (losih misli, namera...)nisam nasla sliku na google (danas mi los dan - emocije itakoto:)))


cekaj, je l to ono sto zovu 'cuvarkuca' ?

bravar bravar 00:57 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

ako ne nadjem, moj cu da slikam...

dok cekamo.... moze ovi slika:)


bravar bravar 00:59 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

To se ne jede, nije ni cuvarkuca. To je biljka drvenasta, sa tamnozelenim listovima koji imaju trnic na vrhu i koji nisu veliki.
AlexDunja AlexDunja 01:02 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

To je biljka drvenasta, sa tamnozelenim listovima koji imaju trnic na vrhu i koji nisu veliki.

sve sto sam ja nasla je da je to mitoloska, cudotvorna biljka kod
srba i drugih slovenskih naroda:))
nigde slike.
bravar bravar 01:22 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

I tvoje objasnjenje po Vuku je OK.
Znam da raste u sumi...

opet trazila... nista mi nije jasno:)

sad ce da ispadne da ona i ne postoji, a ko zna sta ja imam posadjeno na terasi:)))))))

AlexDunja AlexDunja 01:27 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

shta je to?
'el se jede?

ne jede se , bre.
otvara vrata:))))
bravar bravar 13:38 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Evo ga!!!



Raskovnik (latinski naziv Ruscus hypoglossum)
florian florian 13:41 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

AlexDunja
shta je to?
'el se jede?

ne jede se , bre.
otvara vrata:))))

shta je to?
'el se jede?


ne jede se , bre.
otvara vrata:))))

To se ne jede, nije ni cuvarkuca. To je biljka drvenasta, sa tamnozelenim listovima koji imaju trnic na vrhu i koji nisu veliki.

ako ne nadjem, moj cu da slikam...

ccc deco.Jes da je post ali jedite malo ribe il neceg. Nemojte biti iskljucivi vegetarijanci.
AlexDunja AlexDunja 13:58 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Raskovnik (latinski naziv Ruscus hypoglossum)

znam tu biljku!
ima je ovde oko mene, mnogo, bas mnogo:))
svake zime sam je brala za ukrasavanje
povodom praznika, onih zimskih, radosnih:)))
samo nisam znala da je to raskovnik!
coco rosie, di sibe? mozes li da potvrdis?

ps. bravarice, ako je ovo stvarno to,
mnogo si me obradovala!:))))
bravar bravar 14:12 16.03.2008

Re: "Krilatost klisure odmeni sujetu"

Moja svekrva kaze da se ova biljka tako zove. Kad pogledas latinski naziv, mogla bi se naci neka veza u nazivu.
U svakom slucaju tu biljku mi tako zovemo.

PS hajte, botanicari:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana