Obrazovanje| Život

Između imperatora i mrtvih pesnika ili: škola odgađa život

nurudin RSS / 18.08.2015. u 01:20

 

 








 

 

У недавно објављеном блогу Императорски клуб колегиница Славица Јурић води бритку полемику са утуљеним образовним системом у нас и друштвеним неподопштинама за које не знамо да ли су узрок или последица неартикулисаних образовно-васпитних циљева и исхода. Од лутања до лутања, у потрази за сопственом суштином, па и формом – образовни систем истовремено јесте и жртва и џелат, и субјект који ограничава и објект који је ограничен. Школа као институција несумњиво дезавуише образовање, а образовање очигледно превазилази уске оквире институције. Биће да су школа и образовање два противречна појма, што није ништа ново и није наш изум. У тим противречностима губимо се и ми наставници, а камоли ученици. Читајући горепоменути блог, који је инспирисан Хофмановим филмом Клуб имератора, стекао сам утисак да све више подсећамо на ученике који свашта знају, а ништа не разумеју (или: неће да разумеју, не желе, не могу, или пак намерно погрешно разумеју како би навели воду на своју воденицу). Не бих желео да овај мој блог буде утук на утук, али не могу гарантовати и да неће бити. Не бих желео да полемишем са имплицитним и експлицитним ставовима ауторке која вешто нуди алтернативу између добра и зла, занемарујући постојање нијанси; пренебрегнувши узрок и последице, већ бих желео да поставим нека питања која су реторичке природе:

1. Ко је омогућио младом Сеџвику да заврши престижну школу и буде високопозициониран у друштву? Ко је охрабрио његову амбицију без покрића, вољу без морала?

2.   Ко је прећутао Сеџвикову превару на такмичењу, а касније и његову бубу у уху?  

3. Какава је то школа која нас учи да будемо далеко једни од других и да се такмичимо?

4. Какав је то наставник који и после двадесет и кусур година започиње своје предавање на исти начин? (Може предавање бити и маестрално, али не заборавимо: то нису иста деца, то није исто време. Дакле, све се мења, само наставници и методе остају исти. Како онда можемо говорити о преиспитивању?!)

5. У чему је сличност између престижне школе која своје ученике спрема за најелитније америчке универзитете и нашег образовног система? (Прилично натегнута паралела ауторке је најпроблематичнија.)

Уважени професор Светомир Бојанин једном приликом рече: наша школа одгађа живот (ту можда почиње и завршава се једина сличност између наше школе и престижне америчке традиционалне школе.) Ауторка у блогу покушава да свим могућим средствима одбрани традиционални модел школовања у Србији; анализа филма је само потка, аргумент више да се извргну руглу покушаји методичара, психолога, педагога и наставника да савременим методама (које, без полемике, нису неприкосновене) приближе школу животу, и да ублаже јаз који се јавио између образовања и школе. Можда је понајбоље тај традиционални модел школовања и школе која се замерила животу осликао Радоје Домановић у сатири Гласам за слепца:

— Кажи ти нама, Милане, о овци шта знаш. Пази, полако, не плаши се, ти то лепо знаш.

Дете избечи очи, испружи мало вратић, прогута пљувачку, погледа са страхом ревизора, и звонким гласом продра се:

— Овца! … (ту опет прогута пљувачку, пропевши се мало на прсте и викну даље). Овца, она има главу…

— Врло добро! — рече учитељ.

Ревизор климну главом у знак одобравања.

Дете се збуни мало не знајући шта значи онај покрет главе ревизорове, па продужи:

— Она има главу, врат, труп и удове; на врату има лепу дугачку длаку, која се зове грива…

— Пази, не говори којешта! — рече учитељ мало строжим гласом.

— Зар ниси видео овцу, лудаче! — викну отац детињи љутито са свога места, а остали гости се насмејаше.

— Молим госте да се не мешају! — примети ревизор.

— Ама, молим те, господине, то је моје дете, чува овце поваздан, па опет вели има гриву. Шта учинисте од детета у школи?!

Дете бризну у плач.

— Пази, шта се буниш, знаш ти то све лепо да испричаш — вели учитељ, и помилова га по глави, иако би га радије лупио дланом.

Дете још збуњеније продужи и стаде бркати све „науке”:

— Овца, она је наша домаћа животиња, она има главу и на глави пошту, телеграф и окружни суд.

 

Мото филма да крај зависи од самог почетка је и суштински неодржив: није свима сваки почетак исти, неће бити ни крај. Нису ни сва деца иста. Па није школа, да парафразирам Нушића, калуп у који се дете као прокисло тесто метне; у ствари – школа можда и јесте, али образовање не би требало да буде.

 

Иако се и у филму често инсистира, а и ауторка наглашава позивајући се на античке мудраце, да природа човека усмерава његов карактер, судбину – занемарила се баш та природа (по мом мишљењу и сувише детерминистички став, јер не оставља довољно простора за промену, али да занемаримо).

 

На самом почетку филма један од ученика претрчава преко парка, не приметивши да га наставник посматра. Ученик не корача поплочаном стазом, већ гази траву. Наставник га опомиње; наравно, ученик се извињава уз опаску да није добро то што је урадио, није добро за траву. Е, неће бити – није добро за њега, јер треба да корача већ утврђеним стазама, којима су корачали многи успешни и виђени људи, исправља га наставник и ремети читав један логички процес. Нема избора, а ни простора да упознајемо себе и стварамо своје јаство. Да изумимо себе, рече Фуко. Овакве школе ће пре да избезуме ученике, него што ће им омогућити да себе изуме. Али ауторка и за овај, додуше поетизован, иступ наставника има разумевања, па каже: корачају својим кораком. Човечанство осуђено на протезу, како је то поражавајуће.

 

Дакле, сусрећемо се са парадоксом модерног човека који истоврено жели и неограничену срећу и припадност – клубу импертора; човеком, учеником, који не трага за срећом, јер су је други место њега пронашли, и чија суштина не може да се изрази, нити да успостави контакт са суштином других, јер се неко уместо ње изражава. Излишно је ма какво мозгање и смислена прича о томе шта си био и шта ћеш постати, ти си ту да поштујеш правила и бићеш вољен и прихваћен све док правила не прекршиш. Остало се школе не тиче! Право образовање је забрањено, и ауторка горенаведеног текста, уз све дужно поштовање, даје свој глас забрањеном образовању дајући себи право да изједначи смислени и морални живот – а не морају обавезно бити синоними.

 

Да не дуљим, ситни су сати, неко мудрији од мене рече да би Декларацији о људским правима додао и следеће право: Право на самосталну одлуку шта животу даје смисао и вредност, и могућност остварења тога у пракси без патерналистичког спутавања. Бојим се да је читав васпитно-образовни процес сметнуо са ума живот, смисао и вредност… Поред свих правила и табли које висе на зидовима учионицa треба уклесати и ово право, животније је од многих.

Не можемо се позивати на Сократа, а инсистирати да свака књига буде у равни са другом, није Сократ марио за линије и праве, ходао је кривудавим стазама, а не већ утврђеним; кварио је омладину, и не знајући да то чини.

 

И ако треба да кажем стани часу, трај, да се изјасним, мој глас иде професору Китингу, а не  професору Хандерту, јер док живимо, памтимо оне парашколске наставнике који су оставили утисак на нас, а били мимо школе, неки чудаци, овакви или онакви…

 

Живели песници (чак и мртви) који су и императоре учинили бесмртним!

П. С. Школа је ужа од живота. Ако живот пробамо да угурамо у школу, шта ћемо оштетити?  

  

Atačmenti



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jkt2010 jkt2010 05:00 18.08.2015

Nego, možda je deo problema

što decu podučavaju ljudi koji su ceo život proveli u školi? Ne baš ceo život, ali od 5. - 6. godine pa do penzije...

Da karikiram, ali kao da ih za život spremaju monasi?

Од лутања до лутања, у потрази за сопственом суштином, па и формом – образовни систем истовремено јесте и жртва и џелат, и субјект који ограничава и објект који је ограничен.


P.S. Evo ilustracije: posle 12 godina školovanja deca idu na tržište rada, gde im se maltene pod obavezno, za svaki posao, traži vozačka, strani jezici i kompjuterska pismenost. Koja škola im daje ova znanja i veštine?
nurudin nurudin 21:23 18.08.2015

Re: Nego, možda je deo problema

Da karikiram, ali kao da ih za život spremaju monasi?


Није карикирање, чак је одличан пример. Једна врста аскезе је неопходна и за наставнички посао. Можда је погрешно баш то што бројни људи који нису практичари заправо уређују школу, односно утичу на образовање. Дакле, мало је људи из саме струке који утичу на читав васпитно-образовни процес. Додуше, садашњи министар је пробао да то промени окупивши око себе неке људе који су дугогодишњи примери добре наставничке праксе. Оне који монаси спремају за Царство небеско обично буду ваљано припремљени, проблем настаје кад се попови и владике умешају.

P.S. Evo ilustracije: posle 12 godina školovanja deca idu na tržište rada, gde im se maltene pod obavezno, za svaki posao, traži vozačka, strani jezici i kompjuterska pismenost. Koja škola im daje ova znanja i veštine?


То могу и без школе. Школа је васпитно-образовна институција. Није живот пуко животарење, што рече Пастерник: Није живот што и поље прећи. Ово што сте Ви навели је прелажење преко поља.
jinks jinks 07:10 18.08.2015

Izmedju kluba imperatora i kluba pesnika


Koliko bi gorepomenuti izbor (kao i mnogi drugi izbori o kojima govorite u blogu), od koga čitavog života tokom školovanja ali i mimo njega jednako nisu zaštićeni ni đaci i profesori, mogao da se svede na izbor između forme i suštine.

Doduše, pošto su i forma i suština neophodne, i teško da mogu da postoje jedna bez druge, problem obrazovnih kao i drugih životnih formalizama jeste možda delom i u tome što i đaci ali i profesori mogu u nekom trenutku da poveruju da je forma uistinu bitnija.

Formalizmi tipa, na primer, da čim neko stekne određenu titulu ili zvanje (đačko/studentsko ili profesorsko) to automatski znači da je član nekakvog "kluba imperatora", kako kažete, bez obzira na to šta stvarno zna ili kako to koristi. Ili formalizam da se znanje bez razumevanja takođe vrednuje, ili brutalni formalizmi tipa "afera indeks" i njoj slični.

A na takvim gafovima izgleda da mogu da padnu čitava društva - na trijumfima različitih oblika formalizama. Sto naravno ne znaći da neki nisu i potrebni, jer izmedju ostalog nisu ni sve suštine obavezno dobre.
nurudin nurudin 21:36 18.08.2015

Re: Izmedju kluba imperatora i kluba pesnika

Koliko bi gorepomenuti izbor (kao i mnogi drugi izbori o kojima govorite u blogu), od kojeg čitavog života tokom školovanja ali i nakon njega jednako nisu zaštićeni ni đaci i profesori, mogao da se svede na izbor između forme i suštine.


Нажалост, нема суштине без форма, као ни ваљане форме без суштине.

brutalni formalizmi tipa "afera indeks" i njoj slični.


Афера Индекс није никакав формализам, већ суштина над суштинама. О томе сам већ писао, и док се то не разреши, нема нам здравог образовања. Да подсетим да су сви учесници афере аванзовали.
jinks jinks 06:58 19.08.2015

Re: Izmedju kluba imperatora i kluba pesnika

Афера Индекс није никакав формализам, већ суштина над суштинама.

Mislio sam formalizam tipa vi date novac i za to dobijete formu diplome. Vi ste formalno diplomirali, a da nemate nikakvog ni formalnog ni suštinskog znanja o tome što na diplomi piše.

Naravno, iza tog formalnog postupka uvek stoji neka dublja suština, što je slučaj, kako ste sami i rekli, i sa bilo kojom drugom formom.
iqiqiq iqiqiq 08:55 18.08.2015

Kritika obrazovanja

Meni taj film liči na pokušaj otvorenije kritike obrazovanja u SAD, bilo je još nekoliko takvih filmova na temu obrazovanja koje izgleda nije baš za primer osim tih elitnih fakulteta, a i to je veliko pitanje.

Šta je sa našim kritikama, posle filma "Majstori, majstori" niko se ni ne bavi kritikom na ovaj način?
bocvena bocvena 10:49 18.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

slavica jurić je jedno neverovatno fino, kulturno, obrazovano i vredno biće. ako postoji neki imaginarni idealni profesor/bibliotekar/prosvetar o kome pišu najnovije pedagoške teorije, onda je to ona. njen profesionalni portfolio je dovoljan za dva života.

najupečatljivije kad je upoznate je tih glas i nepokolebljiva upornost.

ono o čemu ona piše u ovom blogu je osnova - poverenje učesnika u obrazovanju i vaspitna uloga, tj. prenošenje etičkih normi. s pravom uočava da je to ozbiljno narušeno i relativizovano.

ono o čemu ti pišeš je nadogradnja na razrušenim temeljima.

ima dosta prosvetara koji žale za vremenima nedovođenja profesorskog autoriteta u pitanje i slepog ukalupljavanja mase u sistem, ali slavica jurić nije jedna od njih. naprotiv. ona je, po metodama koje koristi, odavno u korak sa svetom. jedino što ne oprašta je dreka, nepristojnost, bahatost, lenjost i savijanje pravila u ličnu korist.







nurudin nurudin 20:56 18.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Meni taj film liči na pokušaj otvorenije kritike obrazovanja u SAD,


Истог сам мишљења. Само је све урађено прилино дискретно, да је тешко уочљиво. Међутим, мишљења сам да ауторка сматра да је филм критика друштва из кога изузима школу, као да је школа парадруштвена институција. И таква школа јесте предмет чежње саме ауторке.


Šta je sa našim kritikama, posle filma "Majstori, majstori" niko se ni ne bavi kritikom na ovaj način?


Школа у којој се дешава радња филма савршено функционише -- школа има и базен. Која школа то и данас има? Дакле, долазимо на исто -- празна форма. Мада, је у филму Мајстори, мајстори критика више усмерена ка систему.
nurudin nurudin 21:06 18.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

slavica jurić je jedno neverovatno fino, kulturno, obrazovano i vredno biće. ako postoji neki imaginarni idealni profesor/bibliotekar/prosvetar o kome pišu najnovije pedagoške teorije, onda je to ona. njen profesionalni portfolio je dovoljan za dva života


Боцвена, овај блог није критика Славице Јурић, него мој утисак о тексту, тачније о ставовима које је изнела.

ono o čemu ona piše u ovom blogu je osnova - poverenje učesnika u obrazovanju i vaspitna uloga, tj. prenošenje etičkih normi. s pravom uočava da je to ozbiljno narušeno i relativizovano.


Искрено, васпитну улогу не уочавам. Дакле, за пољуљано поверење крив је и наставник, и он је учесник, зар не? Зар сам наставник својим методом, изједначавајући све ученике, не гура самог ученика у подвалу? Чак и он подваљује, верујући да као наставник не може погрешно да процени...

ono o čemu ti pišeš je nadogradnja na razrušenim temeljima.


Те порушене темеље порушили су сами учесници, да су ваљали, не би били порушени, или како рече Миљковић: Ако смо пали били смо паду склони.
bocvena bocvena 08:47 19.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

u suštini, nurudine, u zemlji u kojoj ti smanjuju platu i prete otkazima, a očekuju da budeš keptn, maj keptn, besmisleno je voditi ovakve razgovore.

tj. nije besmisleno, ali ja ne mogu više. ni manje:)

nurudin nurudin 20:10 19.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

bocvena
u suštini, nurudine, u zemlji u kojoj ti smanjuju platu i prete otkazima, a očekuju da budeš keptn, maj keptn, besmisleno je voditi ovakve razgovore.

tj. nije besmisleno, ali ja ne mogu više. ni manje:)




Када ћемо, ако нећамо сад.
Unfuckable Unfuckable 13:42 20.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

u zemlji u kojoj ti smanjuju platu i prete otkazima, a očekuju da budeš keptn, maj keptn, besmisleno je voditi ovakve razgovore.


Izvinjavam se, imam mali problem s logikom:
da li ovo znači "ako dovodiš moje radno mesto u pitanje - ja ću da radim levom nogom", nešto mi se pričinjava da vuče na to?

Jesu to prosvetari neka posebna sorta pa im se ne sme uručiti otkaz?
Jukie Jukie 15:12 20.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Unfuckable

Jesu to prosvetari neka posebna sorta pa im se ne sme uručiti otkaz?


Ma prosvetari su šašavi. Jedna manjina ne radi skoro ništa a većina radi dvaput više nego što vredi trud.

Ali isto tako ne umeju ljucki ni da štrajkuju
bocvena bocvena 15:58 20.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

da li ovo znači "ako dovodiš moje radno mesto u pitanje - ja ću da radim levom nogom", nešto mi se pričinjava da vuče na to?


pričinjava ti se.
ali ne želim da razgovaram s tobom.

Када ћемо, ако нећамо сад.

bojim se - ne skoro.
ovde je sasvim ukinuta veza između obrazovanja i rada. da bi se ponovo uspostavila, treba celo društvo da se resetuje. u međuvremenu, jurišanje na barikade je čist mazohizam. ne - ćuti i trpi nego - govori tiho i radi najbolje što možeš u zadatim okolnostima.

ali dobro, ja sam matora:)

nurudin nurudin 18:56 20.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

"ako dovodiš moje radno mesto u pitanje - ja ću da radim levom nogom"


Биће да левом ногом ради највећи број оних колега чије је радно место загарантовано.
nurudin nurudin 18:57 20.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Ma prosvetari su šašavi. Jedna manjina ne radi skoro ništa a većina radi dvaput više nego što vredi trud.


Бојим се да је однос мањине и већине побркан.
nurudin nurudin 19:02 20.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

bojim se - ne skoro.


Хм? Можда није примерено, али ћу морати да цитирам један графит:

Када сте у говнима до грла, најбитније је да вам колена не клецну.
berman berman 08:06 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

bocvena
u suštini, nurudine, u zemlji u kojoj ti smanjuju platu i prete otkazima, a očekuju da budeš keptn, maj keptn, besmisleno je voditi ovakve razgovore.

tj. nije besmisleno, ali ja ne mogu više. ni manje:)

Pa što ne date otkaz. Ako ste potplačeni realno možete naći bolje plaćen posao,a sa druge strane na vaš potplačeni neće niko doći. Međutim ja mislim da za vaše mesto čekaju u redu ( čak štaviše voljni su da korumpiraju ili povlače veze ) sto znači da vaš poso ostvaruje veću dobit nego što vredi.
a ako u realnosti ( životu) ne možete vašim znanjem ostvarit ništa jel je ono samo za školu , vi tad praktično terorizirate decu nečim što im em ne treba, em troši njihove resurse u vremenu. A vaša "percepcija vrednosti" tek je sanjalački narcizam
iqiqiq iqiqiq 10:01 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

a ako u realnosti ( životu) ne možete vašim znanjem ostvarit ništa jel je ono samo za školu

ovo je suštinski problem zbog kojeg kod nas u Srbiji rad na unapređenju obrazovanja nikada neće dobiti podršku, jer prosek ne shvata značaj prenosa znanja, pošto je znanje koje profesori poseduju "samo za školu".

Tu počinje i završava se primitivizam koji je doveo do nepoštovanja profesorske struke, najteže i najznačajnije struke, bez toga nema nikoga od nas, bez obzira čime se bavimo u životu.

Pokušajte bar jednom da se zapitate zašto su profesorske plate u Japanu velike, te zašto jedino profesori nemaju obavezu da vraćaju kredit posle završenog školovanja. I proverite gde je Japan sa svim pokazateljima uspeha u odnosu na Srbiju. Haj bar to za početak, kao domaći.
iqiqiq iqiqiq 10:07 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Unfuckable
u zemlji u kojoj ti smanjuju platu i prete otkazima, a očekuju da budeš keptn, maj keptn, besmisleno je voditi ovakve razgovore. Izvinjavam se, imam mali problem s logikom:da li ovo znači "ako dovodiš moje radno mesto u pitanje - ja ću da radim levom nogom", nešto mi se pričinjava da vuče na to?Jesu to prosvetari neka posebna sorta pa im se ne sme uručiti otkaz?

vidi, otkaz u ovakvoj državi će dobiti samo oni koji nešto vrede i znaju, to je valjda već jasno.

Teško je uvesti mehanizam kvalitetnog odabira kadra, jer to ne funkcioniše nigde, ni u državnoj upravi, ni u javnim preduzećima, ni u zdravstvu, pa ni u prosveti.

Naravno da ne treba da postoji institucija "siguran posao po svaku cenu" ali je utopija verovati da će se tu nešto skoro promeniti kod nas. Tako da svako ko u navedenim institucijama radi dobro svoj posao ispada budala zbog uravnilovke, partijsko-rodjačkog napredovanja itd.

Ima dobrih profesora, što jednom reče Tasa, do 20% u svakoj školi, to su oni koji gledaju vise ciljeve, ali je to malo i nije sistem, nego kao i uvek system se nekako održava zahvaljujući pojedincima.
bocvena bocvena 10:16 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Pa što ne date otkaz.


obično me mrzi da razgovaram sa kloniranim nikovima, ali da odgovorim - zato što volim svoj posao.

Када сте у говнима до грла, најбитније је да вам колена не клецну.

u suštini, na skali životnih problema koje imam i onoga što mi je najbitnije, od stanja u prosveti mi nikad ne klecaju kolena. kako kaže milena marković: Moja odgovornost je da ne uradim nešto nedostojno mene same.
berman berman 16:17 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

obično me mrzi da razgovaram sa kloniranim nikovima, ali da odgovorim - zato što volim svoj posao.

al očekujete da obično nedostojni vašeg odgovora plaćaju vaš hobi.
ključno pitanje je dal vaša usluga stvarno treba kupcima, dal vaš poslodavac ima jeftiniji izboor i dal onaj koji sve to plaća (obično nedostojan odgovora ) želi to platit , a mesijanski tripovi se još uvek u srbiji mogu lečit psihoterapijom na "ima se pravo".
Jukie Jukie 16:26 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

berman

ključno pitanje je dal vaša usluga stvarno treba kupcima,


Državi (koja je kupac usluge) sasvim odgovara da i prosvetari presipaju iz jedne posude u drugu kao i svi oni kancelarijski službenici koje isti kupac plaća. Očigledno je da država/kupac ima veću dobit dok su i prosvetari i službenici na ovim radnim mestima nego da ih pošalje na ulicu. Dakle, kupac zadovoljan, obezbeđivači usluga zadovoljni.
berman berman 17:29 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Državi (koja je kupac usluge)
odkud državi pare,ona je samo bahati posrednik ... kupci su roditelji ,kao porezni platiše i kao oni koji uslugu trebaju za svoju decu. oni koji tu elementarnu stvar nisu sposobni da nauče decu ,ne bi trebalo niti da ih uče.zato treba ograničit vlast države u školi a bogami i nastavničkih veća i bar 51% moći dati roditeljima. usput čovek koji je od mene prepisivao matematiku danas bolje zarađuje od mene , ja bi zbog toga trebao qebat majku šuvaru a ne njemu. zaboga ne šalju roditelji decu u školu da bi tete imale poso koji vole. školstvo stvara škart proizvod i tog treba biti svestan

bocvena bocvena 19:33 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

al očekujete da obično nedostojni vašeg odgovora plaćaju vaš hobi.


ne, samo neću da razgovaram baš sa tobom.
berman berman 20:51 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja


ne, samo neću da razgovaram baš sa tobom.

naravno pošto meni država brani da ne izdvajam novce baš za tebe , ja to moram radit polukriminalnim radnjama , naravno političko delovanje je uzaludno ,paraziti su većina. Ima li išta inspirativnije za poreske prevare nego kad te kradljivac tvojih para gleda sa svoje samozvane visine .

nurudin nurudin 21:13 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

kako kaže milena marković: Moja odgovornost je da ne uradim nešto nedostojno mene same.


nurudin nurudin 21:15 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

naravno pošto meni država brani da ne izdvajam novce baš za tebe


Пошто издвајате новац, дакле плаћате нешто, а по Вашем мишљењу не добијате ништа, занима ме, шта очекујете за новац који сте уделили убогима?
nurudin nurudin 21:17 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Pa što ne date otkaz.


Само проанализирајте колико су наставнички факултети сваке године празнији... Бојим се да једног дана неће имати ко да да отказ...
bocvena bocvena 21:30 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

kad te kradljivac tvojih para gleda sa svoje samozvane visine .


ne, brate, ti si smarač. lično. pa neću baš s tobom da razgovaram. ja, bocvena. ne prosvetni radnik. prijatno.
berman berman 22:21 21.08.2015

Re: Kritika obrazovanja


Пошто издвајате новац, дакле плаћате нешто, а по Вашем мишљењу не добијате ништа, занима ме, шта очекујете за новац који сте уделили убогима?

milostinja je dobrovoljan (samaritanac nije zvao državno zdravstvo) čin za razliku od (oružane) pljačke države, milostinja je daje potrebitima koji se ne mogu strati za sebe , davanje milostinje isključuje indoktrinaciju dece mimo vaše volje. pa čak i u egoističnom stavu "Blago milostivima jer će biti pomilovani"
Само проанализирајте колико су наставнички факултети сваке године празнији... Бојим се да једног дана неће имати ко да да отказ

mislite da ljudi neće moći naći za svoje novce kvalitetniji/potrebitiji kadar deci od tovljenika državnih fakulteta . I zašto bi obrazovanje bilo vezano za školu .. svet je danas prepun vaninstitucionalnog obrazovanja.. ah da ostaće uskraćeni za kontrapunkt,sfumato i komarativni promišljaj između guščića u baroku i guzetina kod Lucijana Freuda .. a tek učenje napamet Brehta e bez toga bi svakako bili sakati... al da recimo prosečan student lingvistike ne zna šta je "Predlog za razmišljnje " to već govori o površnosti
Unfuckable Unfuckable 02:41 22.08.2015

Re: O, tuposti, o tuposti...

pričinjava ti se.
ali ne želim da razgovaram s tobom.


Vidi, meni je stvaaarno zen tvoje utrpavanje na "prosvetarske-kuku-lele" teme - pa kad već imaš mišljenje o plaćanju, garantovanom radnom mestu, svemu...
- da bar ja konkretizujem, pošto vidim da tebi nikako ne ide:
niko ne traži tvoje patetične tirade,
nego samo jednostavan odgovor na pitanje koje sam postavio


ili treba titl?
tasadebeli tasadebeli 03:20 22.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

berman

odkud državi pare,ona je samo bahati posrednik ... kupci su roditelji ,kao porezni platiše i kao oni koji uslugu trebaju za svoju decu. oni koji tu elementarnu stvar nisu sposobni da nauče decu ,ne bi trebalo niti da ih uče.zato treba ograničit vlast države u školi a bogami i nastavničkih veća i bar 51% moći dati roditeljima.


a ako u realnosti ( životu) ne možete vašim znanjem ostvarit ništa jel je ono samo za školu , vi tad praktično terorizirate decu nečim što im em ne treba, em troši njihove resurse u vremenu. A vaša "percepcija vrednosti" tek je sanjalački narcizam


al očekujete da obično nedostojni vašeg odgovora plaćaju vaš hobi.
ključno pitanje je dal vaša usluga stvarno treba kupcima,





Милане * , ти ли си?


__________________________________________________________________________

* "Милан" = мој ученик који је завршио пети разред... Треба сад од септембра да пође у шести.

Заправо, није још завршио пети, треба прво да положи поправни испит из математике.


(Ма сигурно је ово мој Миланче... Много је киван због тог поправног испита, већ сам од њега чуо више пута овакве ствари, па тако знам шта мисли о школи...

А и по правопису бих рекао да је то он...)
bocvena bocvena 07:23 22.08.2015

Re: O, tuposti, o tuposti...

- da bar ja konkretizujem, pošto vidim da tebi nikako ne ide:
niko ne traži tvoje patetične tirade,
nego samo jednostavan odgovor na pitanje koje sam postavio


vrlo konkretno - ne interesuju me tvoja pitanja i neću sa tobom da razgovaram.

kao i ovaj berman, tj. klonirani gabriele, znam unapred kako ide dijalog. pa da skratimo put do uvreda, tipa - bolesna u mozak i lunatične tetke i štrace:)))

momci, moraT ćete sami. (prosvetni stalkeri )





nurudin nurudin 14:30 22.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Милане * , ти ли си?



Ју, Тасо, можда је и неки мој Миланче, то ми није пало на памет.
nurudin nurudin 14:32 22.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

milostinja je dobrovoljan (samaritanac nije zvao državno zdravstvo) čin za razliku od (oružane) pljačke države, milostinja je daje potrebitima koji se ne mogu strati za sebe , davanje milostinje isključuje indoktrinaciju dece mimo vaše volje. pa čak i u egoističnom stavu "Blago milostivima jer će biti pomilovani"


Нисам добио одговор на питање: шта очекујете за новац који дајете?
berman berman 21:12 22.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

nurudin
Милане * , ти ли си?



Ју, Тасо, можда је и неки мој Миланче, то ми није пало на памет.

ma jok , čoeku je vrh da u tekstu vidi jednačenje po zvučnosti ,a najviše što iz teksta može iščita je usklađenost sa dogovorenom ( ako ikakvi dogovor još uvek vredi) ortografskom normom , čeljade ograničeno pučkoškolskim normativom , pa pokušava svoje lucidne dosjetke sa predavanja iz 5c proglasit kreativnostću,,, taso taso ( bez velikih slova i zareza) traži poso u gimnaziji, zakržljat češ
berman berman 21:18 22.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Нисам добио одговор на питање: шта очекујете за новац који дајете?

Osećaj zadovoljstva!
Osećaj korisnosti!
sigurno da se ne bi osjećo zadovoljno da ubogiima dajem pod prisilom policije ma koliko ubogi bili
tasadebeli tasadebeli 01:08 23.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

berman

ma jok , čoeku je vrh da u tekstu vidi jednačenje po zvučnosti



Ма јок, ја то више због ове твоје приче на нивоу како мали Перица замишља да треба да функционише образовање...

А што се тиче правописа? Е, Бермане, Бермане... Какав ти је правопис, такво ти и размишљање. Зар заборављаш да се све велике и значајне ствари састоје из много малих и на први поглед неважних ствари...

П.С. - Извини, али ја заиста мислим да је то ствар васпитања (познавање правописа), а не школског бубања правила.

Исто важи и за твој начин комуникације са људима на овом посту.

Мислим, кад већ желиш да комуницираш са другим људима, онда барем немој да занемарујеш васпитање. Убеђен сам да си га добио када је требало... Зашто би га сада, у својим старијим годинама занемаривао?
Unfuckable Unfuckable 02:25 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

sve je ovo super samo malo ne valja:
vi se ovde (ne znam baš ima li uopšte časnih izuzetaka),
onako s "akademske visine" i kroz loše prikriveno gađenje
bavite ličnostima, psihopatologijom (junejmit), dijagnostikovanjem i pismenošću nekoliko komentatora, pritom mazeći jedni drugima (već usijane) lobanje
ali bez ikakve ideje da date neki pošten i dosledan odgovor na par (ok, možda i nevešto) postavljenih pitanja.



Sva ta govorancija pa to je to:
nedostatak doslednosti i samokritike (da ne kažem baš: samospoznaje) uz višak samoljublja
Sjebanost u glavu, rekoh jednom već.
tasadebeli tasadebeli 10:28 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

Мој омиљени видео клип о нама наставницима

(Или: Јел' познајеш Перу?)







Unfuckable

Sva ta govorancija pa to je to:
nedostatak doslednosti i samokritike (da ne kažem baš: samospoznaje) uz višak samoljublja
Sjebanost u glavu, rekoh jednom već.





Слажем се у овоме са тобом... Такви смо ми у просвети, заиста... Има часних изузетака, али углавном смо такви. Сујетни (то вероватно долази због те куле од слоноваче на коју смо се попели), тврдоглави, једносмерни, убеђени у своју мисионарску улогу у људском друштву, затуцани некаквим лажним научним истинама,...

Само, и такви какви смо, не видим да се много разликујемо од тебе, Бермана и још многих, многих других коментатора на овом блогу (и у Србији) који умишљају да могу баш о свакој теми да кажу нешто паметно иако у ствари и не познају баш много то о чему говоре. (Све, бре, неки ренесансни типови у овој Србији!)

А у ствари, бићу искрен са тобом јер те сматрам блогодругаром, просветни радници су испод свега тога дубоко несигурни и преплашени јер им и позив (а неки од нас га заиста волимо колико год то теби патетично звучало) и егзистенција, тај мали приватни живот око којег смо изградили своје мало постојање и трајање као људи са увек, али баш увек, међу најмањим платама у сваком људском друштву, најчешће зависи од неког типа који ама баш нимало не схвата како функционишу ствари у учионици. (Душко Радовић је то називао "Oсвета лоших ђака" ).

Зар не схваташ да, ако већ причамо о отказима у просвети, ми сваке године до самог 1. септембра не знамо да ли ћемо наставити да радимо у просвети или не? Ево ја 25 година радим у српским школама и ниједном за тих 25 година нисам могао да ти са сигурношћу кажем да ли ћу и следеће године у исто време радити ту где сам тренутно.

А зашто? Па због броја деце... А ти знаш какво је стање у Србији по том питању... Ето, на пример, претпрошле године у школи моје жене (средња стручна школа) било је 17 технолошких вишкова. Прошле године их је било 6, а ове године их је 11. Од тога једва да је трећина наставила да ради у просвети у некој другој школи.

У мојој школи опстајемо годинама са 4 одељења сваког разреда, то није никаква тајна, само захваљујући ромској деци које у школи имамо око 20%. (Хвала драгом богу што се барем они, за разлику од Срба, још увек нису прозападно еманциповали по питању броја деце у породици! )

Колико знам, на Западу професори сваке године обнављају и потписују своје уговоре са образовном институцијом у којој треба да раде у наступајућој школској години.

Није ни код нас много другачије. Само код нас се то не зове уговор, него Решење о четрдесетосатној радној недељи.

Уосталом, уместо да одговарам на твоја и Бермнанова питања, поставићу ја вама питање.

Да ли сте вас двојица провели минимум 5 година радећи као наставници/професори у српском образовном систему?

Ако нисте, онда мислим да би био ред да у својим наступима мало ублажите ту горчину коју просипате на оне који раде у том просветном систему... Или бар да се мало боље распитате како све то изгледа изнутра пре него што вам крене та горчина. Није у реду да о свему томе судите искључиво на основу искуства са школом које сте стекли седећи као ученик у школској клупи.

Знаш како је то, Непрејебиви? У овом друштву се одавно, одавно гаји један негативан став према образовању (сети се само оних популарних филмских назови комедија из осамдесетих у којима су професори и наставници обавезно мета за подсмевање).

И захваљујући томе, многи од нас који раде тај посао (Ваљано или не, не улазим сада у ту причу... Постоје људи који су стручни за процену нечијег рада на месту професора/наставника.) осећају се као оне бандере поред пута. Свака кера која поред њих прође, запиша их.

Пљују нас и подсмевају се нашем звању деца у школи, пљују нас њихови родитељи при сваком доласку у школу, пљују нас медији, пљује нас систем (министарство) и његови паразити, политичари, пљују нас рођаци и пријатељи на славама и рођенданима...

А зашто? Зато што никада нико није сносио никакве санкције за пљување (понеки пут и пребијање) неког просветног радника. Ми ти дођемо као неки социјални вентил за отпуштање нагомиланог незадовољства у овом друштву. Па то, уз ону медијски брижљиво неговану нетрпељивост према школи, доводи до свакодневног понижавања људи који треба да образују неке нове људе за будућност.

(Да видиш само са каквим све типовима родитеља ја свакодневно разговарам покушавајући да их убедим да њихово дете не иде у школу да бих га ја тамо чувао док родитељ ради, вероватно би ти било јасније о чему причам. Пази, толико сам испеглао сопствену стрпљивост и способност изглађивања неспоразума и налажења компромиса да бих са тим искуством био сада врхунски дипломата.)

Боцвени се, вероватно, смучило после толико година проведених бављењем позивом за који је рођена и свакодневног оправдавања сопственог професионалног постојања и указивања на потребу да у људском друштву постоји увек потреба за постојањем тог нашег позива. Једноставно, решила је да у свету у којем право на постојање и оправдање за сваку учињену глупост имају сви, па чак и онај најгори људски шљам, више не жели да се правда за оно што са толико љубави ради... И то не само због плате, то је ваљда јасно...

Отуд, вероватно, и њена онаква реакција на твоје и Берманове коментаре. Смучило јој се више да се правда због нечега што је толико очигледно.

(Право да ти кажем, ни ја због тога нисам имао намеру да се уопште укључујем на овај Нурудинов пост, али ме повукло највише оно Берманово схватање на нивоу неког ученика како би то он волео да функционише масовни образовни систем у једном друштву.)

А после те мучнине коју осећамо, на ароганцију се одговара ароганцијом.

Пунктум.


И да завршим овај мој вероватно најдужи коментар икада овде на овом блогу написан (а тешко ме је ту престићи, на том пољу ја сам непрејебиви) пригодном просветарском пјесмицом...



Unfuckable Unfuckable 11:44 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

sasvim odličan komentar Taso, treća preporuka je moja.
Razumem strepnju prosvetara i mislim da se (negde) može dovesti na nivo nelagode većine zaposlenih kod države.
Otud i moja "jetka" opaska o "izuzetnosti" prilikom umanjenja kadra (da ne kažem - otpuštanja), s druge strane razumem gnev usled neprepoznavanja važnosti vašeg posla od strane društva.

E sad, kad se prisetim onih naših profana pre xy godina i uporedim ih sa ovima sada - u čemu je razlika? U tome da su "oni onda" bili zaštićeni kao beli medvedi? Ne verujem.
Možda je integritet prava reč, ko će ga znati: to je ono kad nema poklanjanja ocena u maju i junu "da ga ne bi dalje gledao" ili da može da se ode na odmor. Kada nema davanja vere za večeru i okretanja kako vetar (čuj, kinta) dune.
Premalo je ostalo prosvetara koji još uvek, i uprkos svemu, drže do sebe i svega toga, mislim da se o tome radi. Pohlepni bašibozuk pojeo vam je profesiju a škole su postala mesta za "čekanje penzije strinine tetke koja malo ima problem sa živcima pa nećemo da je otpuštamo da se ne iznervira" ti to znaš još bolje od mene. I to je to, i to se vidi spolja, a što je najgore - vide i klinci

Malo me bocka stavljanje mojih komentara u isti koš sa... hajde-da-ja-ne-delim-dijagnoze-komentatorom, očekivao sam malo više otvorenog duha i što ne reći pameti od onih kojima bi to trebalo da bude difolt, ali dobro u raspravi - naročito nabijenoj emocijama - dopuštam
tasadebeli tasadebeli 13:15 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

Unfuckable

E sad, kad se prisetim onih naših profana pre xy godina i uporedim ih sa ovima sada - u čemu je razlika? U tome da su "oni onda" bili zaštićeni kao beli medvedi? Ne verujem.
Možda je integritet prava reč,






Када бих могао, дао бих ти безброј препорука за ове речи...


I to je to, i to se vidi spolja, a što je najgore - vide i klinci





Тако је... Као што смо то видели и ми на својим професорима када смо били клинци .

Мој наставник математике у основној школи, човек који је већ био пред пензијом када је мене подучавао математику, Влада Катић, био је баш то о чему причамо. Човек од интегритета. Било их је ту још, али он се у мом неком тадашњем гледању на свет посебно истицао.

И онда није ни чудо када се данас ја, човек од 50 година, врло често запитам шта би Влада Катић урадио у одређеној ситуацији у школи. Ја то не примећујем, али моја жена каже да свакога дана поменем мог старог професора математике макар једном, исто као и оца и мајку.

А многе моје колегинице и колеге јесу заборавили да су и они, сасвим сам сигуран у то, исто тако имали неког свог Владу Катића, па данас лутају тражећи свој интегритет... И идентитет...

(Умем ја често у зборници да викнем:"А шта? Ти си се већ родио/ла такав какав си, са дипломом, брковима и хозн трегерима? 'Ајде, бре, присети се мало како је све ово теби изгледало када си био са оне друге стране катедре!" )


Malo me bocka stavljanje mojih komentara u isti koš sa... hajde-da-ja-ne-delim-dijagnoze-komentatorom, očekivao sam malo više otvorenog duha i što ne reći pameti od onih kojima bi to trebalo da bude difolt, ali dobro u raspravi - naročito nabijenoj emocijama - dopuštam



Кажем ти, из горе наведених разлога (негативан став друштва према образовању и васпитању; не према школи, него према образовању и васпитању уопштено гледано) стрпљење нам је на измаку.

Мислим, Боцвени и мени, Нурудин је још млад човек, има он да гиља и гиља до те фазе губљења живаца...

Па си ти, у ствари, ту испао колатерална штета. Видео сам ја то одмах, али ето...

Не замери...
nurudin nurudin 17:42 23.08.2015

Re: Kritika obrazovanja

Osećaj zadovoljstva!
Osećaj korisnosti!


Да би неко ширио мир, мора да носи мир, исто је и са задовољством. Не могу незадовољни наставници бити добри наставници.
nurudin nurudin 17:46 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

Možda je integritet


Јесте, али имам утисак да се и интегритет троши. Десет година ћеш имати интегритет, а онда ће те друштво стрпати у исти кош са свима осталима, чак ћеш и изгубити посао...

Unfuckable, а видиш како није пријатно кад те стрпају у исти кош.
Unfuckable Unfuckable 19:09 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

Unfuckable, а видиш како није пријатно кад те стрпају у исти кош.

sa mnom je to malo teže izvesti (ako su paralela komentari onog-kako-se-zvaše)
upravo zbog integriteta.

Ali da manemo prepucavanje o tome čijamamakurva, mislim da bi okosnica priče možda mogla da se nađe negde na sredini između ovog Tasinog komentara i jedne moje (mislim da je teška za pobijanje) opaske, ponoviću je:

"Premalo je ostalo prosvetara koji još uvek, i uprkos svemu, drže do sebe i svega toga, mislim da se o tome radi. Pohlepni bašibozuk pojeo vam je profesiju a škole su postala mesta za "čekanje penzije strinine tetke koja malo ima problem sa živcima pa nećemo da je otpuštamo da se ne iznervira" ti to znaš još bolje od mene. I to je to, i to se vidi spolja, a što je najgore - vide i klinci"
nurudin nurudin 20:08 23.08.2015

Re: serdare / vojvodo

"Premalo je ostalo prosvetara koji još uvek, i uprkos svemu, drže do sebe i svega toga, mislim da se o tome radi. Pohlepni bašibozuk pojeo vam je profesiju a škole su postala mesta za "čekanje penzije strinine tetke koja malo ima problem sa živcima pa nećemo da je otpuštamo da se ne iznervira" ti to znaš još bolje od mene. I to je to, i to se vidi spolja, a što je najgore - vide i klinci"


Виде клинци, видимо и ми, или бар део нас којима је заиста стало до рада са тим клинцима; међутим, осим појединачних борби, малих битака, и великог губитка живаца, не можемо ништа постићи, јер не постоји друштвени консензус, политичка воља и спремност да се ситуација промни. Отуда остају мале битке, док се људи не уморе.
Jukie Jukie 11:49 18.08.2015

Brinemo za grlice

Meni je Handerta bilo žao jer stvarno veruje u tu neku uzvišenost znanja i obrazovanja koju igra na pozornici pred decom.

Žao u smislu "daj da te zagrlim i plači mi na ramenu, jer si nevino biće koje pati i u suštini pozitivac u ovoj priči" ali ne u smislu "i meni se srce cepa jer mi se sad srušio sav svet" jer se nije srušio.

I mi smo išli u školu, i bilo je prepisivanja i postojale su i puškice i bubice i postojala je ta igra ocenjivanja i varanja (koju Jasminka Petrović na nekoliko strana opisuje u knjizi "Škola bez dlake na jeziku" baš kao igru, sa pravilima kako se igra)

I sad Handert tu dođe i očekuje neke bezgrešne anđele. Žao mi je, ali ZAŠTO nisi pogledao oko sebe kako svet funkcioniše i smislio neka realna očekivanja.

Sve je jasno vidljivo, i to što dečko koji ima "mnoge dvojke i trojke" uspeva da postane senator među verovatno istim takvim senatorima znači da tvoje savršenstvo knjiškog znanja nikom van škole posle nije potrebno, sem na ovakvim okupljanjima "štrebera".

I ta druga deca su posle otišla u svet pun Sedžvika i morala su da mu se prilagode, a pošto imaju pare uspeli su da se prilagode, što znači da ni oni više nisu nevinašca, samo igraju tu igru radi tebe jer te vole.
jinks jinks 12:23 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

Sve je jasno vidljivo, i to što dečko koji ima "mnoge dvojke i trojke" uspeva da postane senator među verovatno istim takvim senatorima


Senator?




znači da tvoje savršenstvo knjiškog znanja nikom van škole posle nije potrebno, sem na ovakvim okupljanjima "štrebera"


Mada ima i nekih koji se sa ovim ne bi baš do kraja složili, i koji između ostalog imaju običaj da kažu i to "kako će na kraju lepota i štreberi spasiti svet, koliko god se lenji đaci, bubalice, i ko zna ko još sve ne trudili da ga ...".
jkt2010 jkt2010 13:01 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

jinks
"kako će na kraju lepota i štreberi spasiti svet, koliko god se lenji đaci, bubalice, i ko zna ko još sve ne trudili da ga ...".

A razlika između "štreber" i "bubalica" je ...?
jinks jinks 13:11 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

Ako za definiciju štrebera uzmete nekog ko voli da uči i da istražuje, onda je razlika velika.

A ako za definiciju štrebera uzmete nekog ko je bubalica, onda je razlika mala :)

Ipak, čini mi se da su gorepomenuti u citiranom delu komentara bliže prvoj definiciji.
Jukie Jukie 15:52 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

jkt2010
jinks
"kako će na kraju lepota i štreberi spasiti svet, koliko god se lenji đaci, bubalice, i ko zna ko još sve ne trudili da ga ...".

A razlika između "štreber" i "bubalica" je ...?

Bubalice uče napamet, štreberi uče dušom :)
mirelarado mirelarado 21:33 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

Ako za definiciju štrebera uzmete nekog ko voli da uči i da istražuje, onda je razlika velika.


Истини за вољу, та дефиниција штребера постоји само овде, у уској блогерској заједници. Иначе, штребер у нашем језику жаргонски означава бубалицу и лактароша. Позитивна конотација (особа жељна знања као таквог) јесте блогерски изум. :)
nurudin nurudin 21:41 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

Meni je Handerta bilo žao jer stvarno veruje u tu neku uzvišenost znanja i obrazovanja koju igra na pozornici pred decom.


Искрено, ја ту не видим веру у образовање у најширем смислу речи, већ веру у знање које се своди на пуке чињенице. Замислите да је Сократ Атињанима излагао пуке чињенице, па они би га три пута осудили на смрт.

Žao mi je, ali ZAŠTO nisi pogledao oko sebe kako svet funkcioniše i smislio neka realna očekivanja


Биће да он сувише идеализује себе, а не свет око себе.
nurudin nurudin 21:43 18.08.2015

Re: Brinemo za grlice

mirelarado
Ako za definiciju štrebera uzmete nekog ko voli da uči i da istražuje, onda je razlika velika.


Истини за вољу, та дефиниција штребера постоји само овде, у уској блогерској заједници. Иначе, штребер у нашем језику жаргонски означава бубалицу и лактароша. Позитивна конотација (особа жељна знања као таквог) јесте блогерски изум. :)


Хлала, Мирела, и мени је било потребно појашњење, баш се размишљам шта сам пропустио кад не знам ову дефиницију. :)
berman berman 08:08 21.08.2015

Re: Brinemo za grlice

jinks
Sve je jasno vidljivo, i to što dečko koji ima "mnoge dvojke i trojke" uspeva da postane senator među verovatno istim takvim senatorima


Senator?




znači da tvoje savršenstvo knjiškog znanja nikom van škole posle nije potrebno, sem na ovakvim okupljanjima "štrebera"


Mada ima i nekih koji se sa ovim ne bi baš do kraja složili, i koji između ostalog imaju običaj da kažu i to "kako će na kraju lepota i štreberi spasiti svet, koliko god se lenji đaci, bubalice, i ko zna ko još sve ne trudili da ga ...".

zamisli Stipu Šuvara na njegovom mestu.. sine koji bi to pokolj bio
berman berman 21:07 21.08.2015

Crno sunce

Од лутања до лутања, у потрази за сопственом суштином, па и формом – образовни систем истовремено јесте и жртва и џелат, и субјект који ограничава и објект који је ограничен.

Neverovatno ... gotovo u vlas ovako je Julija Hristeva opisala "sliku ženske depresije" ( Julija Hristeva ; Crno Sunce . Tužna ili terorista)
E sad verujući Juliji majka kastratorka je izvor depresije i to crno sunce.. naše škole uglavnom su feminizirane mahom nekim neurotičnim polulujkama sa mesijanskim tripom da njihove sinkope, tučci i prašnici drže vasionu umesto onih kornjača. Urušavanje školstva počelo je kad je obrazovna ( kongitivna ) uloga prešla sa patrijarhalnog principa "muške glave" na kojekava ženska "vilenjenja" tipa "sljedi svoje srce" i svaka budala da traži self plus bubanje podpuno zaludnih i besmislenih idolatrija i što je najžalosnije pod rezigniranom palicom ( nadrifalusnim autoritetom) kojekavih smlata, žalosno što se ona sutupastija ,dekoncentrirana i nemirna deca provuku od indoktrinacije , dok najbolji matrijal bude iskasapljen.
uspeh u životu često obrnuto korelira sa intelektualnim kapacitetom dece. Škola se tu pokazala kao glavni zločinac i kreator suludosti. a obezguzičene histerikuše veće zlo od nadrisisatih opajdara sa Pinka ( koje su po prirodi stvari trebali guzit odlikaši a ne čudnovati kuburaši)
nurudin nurudin 22:29 21.08.2015

Re: Crno sunce

Neverovatno ... gotovo u vlas ovako je Julija Hristeva opisala "sliku ženske depresije" ( Julija Hristeva ; Crno Sunce . Tužna ili terorista)


Као Лилит или мрачна мајка?
berman berman 22:49 21.08.2015

Re: Crno sunce


Као Лилит или мрачна мајка?
Lilit je više iz Jungovih arhetipova partnerica ili anima (ženski dio muške psihe).Lilit jeste kastratorka ali muškaraca ,majka je kastratorka čerki, lilit jeste putena i nema problema sa tim( cjelim telom nadomješta nedostajući kurac, otud "nadrkavaju sise" dok depresivka izjednačava svoje telom sa telom majke .koga mrzi ( otud autoagresije na tjelo ,obezguzičenost i desisiziranost) , lilit zna svoju vrednost , ova uvijek kuka kako njene "duhovne"( a jebga to je uvek tuga,tmina i praznina) vrednosti nisu valorizirane , otud mesijanski trip da bi bez njih svet otišo u pizdu materinu ( iako stvarno žele regresiju na majčino puteno telo) imate li vi predstavu koliko prosveta i kultura kod nas vrvi od neurotičara i pervertita . Istna da bez neuroze nema umetnosti al nije svaki jebeni neurotičar umjetnik niti će ostavit bilo kakvi "trag u vremenu" osim možda trauma poverene mu dece ( o trošku i bez nadzora njihovih roditelja)

nurudin nurudin 22:55 21.08.2015

Re: Crno sunce

imate li vi predstavu koliko prosveta i kultura kod nas vrvi od neurotičara i pervertita .


Имам. Само је много више апатичних. А и једно и друго дозвољава систем, тачније непостојање система.

Julija Hristeva ; Crno Sunce . Tužna ili terorista


Хвала велика на препоруци.

(П. С. Занимљива је и паралела.)
berman berman 23:11 21.08.2015

Re: Crno sunce

. А и једно и друго дозвољава систем

postojanje slobodnog tržišta obrazovnih usluga ,oduvalo bi takav kadar. Usput srpski prevod Hristeve je loš ( loše prevedeni psihoanalitički termini, možda i nedostatak poznavanja materije, prevodio neki lik u ratu u rovu, stariji hrvatski prevod je nešto bolji)
Само је много више апатичних.

Само је много више апатичних.

apatični su jel najčešće ne mogu raditi ništa izbvan škole u struci ili biznisu ( ne mislim na konobarenje, pekare) . e sad ako oni nisu spremni za život ,mogu li nekoga spremati za život . to vam je ko profesor finansija na ekonomskom koji u životu nije utržio niti jednu deonicu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana