Život

Samo malo ljudskosti

Jelica Greganović RSS / 19.08.2015. u 18:36

351238_imigranti5-rojters_orig.jpg 

Ljudi su kao voda, uvek će naći put kojim će da proteknu. Nema tog zida koji će ih zaustaviti, ma koliko bio visok i dug. Jer, posle hiljada pređenih kilometara, sa decom, kroz tuđe zemlje, gledane sa nemilošću koja je još uvek bolja od otvorene mržnje, sve te reke ljudi neće stati ni pred kojom žicom ili betonom.

Valjaju se, već mesecima, reke ljudi. Ko zna koliko njih nestane, usput ostane, umre od umora, udavi se, podlegne bolesti i gladi. Pretekli hodaju iz krajeva koji su nekada bili centri civilizacije, u vreme kada je Evropa bila dom varvara. Krajeva u kojima su nastali brojevi koje i dan danas koristimo, gde se bavilo matematikom, astrologijom, medicinom, književnoću...Krajeva u kojima se danas »carevi igraju rata«, dok se tamošnji svet malo pita o svojim životima i sudbini njihove dece. Cena i jednog i drugog je na svetskoj berzi postojanja pala u bescenje.

Nikada ih nije bilo toliko, nikada nisu viđani svuda, od Ninive i Akada, putevima ratova, mirova i svile, do beogradskog Picinog parka. Jeste, to je onaj park koji se u dnevnicima i novinama zove parkom kod autobuske stanice, a svi Beograđani ga zapravo poznaju pod imenom dobijenim po prostitutkama koje su u njemu ordinirale čak i u socijalistička vremena kad postojanje ovog nedostojnog zanata nije priznavano, shodno čemu zvanično nije ni postojalo.

U đubretu preostalom od onih koji su se odmorili, skupili snagu i krenuli dalje, pod vešom opranim tako dragocenom vodom, na klupama, pod drvećem, na travi gradskog parka koja se odavno pretvorila u prašinu. Na žezi od koje je verovatno još gora kiša i mrazevi koji će tek stići.

Prvo su se pojavili u dnevnicima, vestima sa juga i severa Srbije. Izgledalo je kao da žive samo na ekranima, daleko od očiju, daleko od srca. Da bi se jednog dana shvatilo da su svuda, ne samo na grčkim ostrvima, makedonskim drumovima...Tu su, hodaju u kolonama uz bankine niškog autoputa, odmaraju se u hladovini na batočinskoj naplatnoj rampi na mah ličeći na sezonske radnike. Ali to su mahom muškarci, žene i deca očito prolaze putevima koji nisu svima pred očima, onim koji se zovu »zeleni«, kroz šume, žbunje, njive kukuruza, trudeći se da se ne izgube i ne postanu meta onih koji ih smatraju zlom.

-      Jeste li videli one?

-      Koje? – poluzainteresovano pita šetačica ljupkog psića, trudeći se da ga ne izgubi iz vida.

-      One prljave dole na stanici – objašnjava, kiselog lica, zgrožena gospođa.

-      Ja to ne gledam, tu prljavštinu, zaobiđem, prosto bruka u sred grada – odgovara druga poluzainteresovano, trudeći se da popravi vetrom zavrnuto uvo svog ljubimca.

-      Da se ja pitam, ja to u grad puštala ne bih, nek ih natovare i vrate odakle su došli...

 

Muški razgovori ispred samoposluge su već mnogo konkretniji:

-      To su sve fanatici...

-      Nego šta, koriste gužvu, preplaviće nas.

-      To bih ja uz zid naslonio.

-      I ovi u svetu neće da ih vide, kod nas ih kao slučajno šalju. Što ne idu nekim drugim putem, nego baš ovuda.

-      Vuku onu dečurliju kao masku...

-      Grad su zagadili.

 

Jeste li ikada gledali ženu koja, u nepoznatoj zemlji, u tuđem, glumi sigurnost? Kada ustane sa prašine i otrese haljinu kao da je na njoj samo trun nečistoće, dlanom je izravna da prolaznici ne kažu da zgužvana hoda naokolo. Drugom rukom uhvati dečiju ruku i krene sigurnim korakom. Ne zna ona kuda, niti tamo posla ima, ali ti samouverenim korakom pređeni metri u parku će njenom detetu dati osećaj da ona zna gde je i šta radi, da je sve u redu, bolje no što mu oči vide. Strah joj se vidi samo na onoj šaci kojom drži detinju, koja povremeno pobeli od očajničkog stiska, pa kad dete iznenađeno digne glavu i pogleda je, ona popusti ruku koja opet postane nežno kafena.

 

Ona nije fanatik. Iza nje je ostalo sve što ima, i umesto da se naginje nad detinji krevet, kao svaka majka slušajući da li diše, prateći svaki njegov trzaj, ona sada hoda putem koji kao da kraja nema i ne zna hoće li njeno dete biti gladno, žedno, hoće li izdržati da se ne razboli, hoće li ono moći da hoda i da li će ona izdržati da ga nosi. Njega i ostalu decu koju vuče uz sebe, znajući da je svakim korakom sve dalje od rođene kuće od koje beži. Ona će vam biti zahvalna za flašu vode, za komad hleba, za bilo šta u šta može dete da obuče. Neće ni jednu vašu reč razumeti, ali će znati da vi razumete koliko je njoj teško i koliko ju je strah.

 

-      Nama ne treba puno, samo malo ljudskosti... – kazao je jedan od retkih koji su hteli pred kameru da stanu. Jednom u jednom dnevniku jedan od »njih«.

Sremčev Ibiš-aga stisnuo je tu ljudskost u zaboravljenu poslovicu: »Sevap učini, frli ga u more, ako riba ne zna, Alah će da zna«. Mada, ne mora ni Alah da zna, od tih ljudi su bogovi odavno okrenuli glavu, dovoljno je da znaju ljudi – da su bili ljudi. Ljudskost se meri snagom razumevanja prema slabijem. Najteže je biti čovek kada si jači.

A, tamo iz nekadašnje Mesopotamije, Persije, Asirije, carskog, vremenom zatrpanog Vavilona, iz sveta koji poznajemo iz lekcija istorije i umetnosti, stiže sve više onih kojima je ljudskost tako silno potrebna.

Ljudskost, a ne zidovi.

Možda to nema nikakve veze, ali ipak...kad god pogledam umorne, izmučene i uplašene žene, ja se setim sumerske kraljice Pu-abi koja je, pod poznatijim imenom Sub-ad, vladala u carskom gradu Uru dve i po hiljade godina pre Ješue. I nosila najlepšu krunu koju je ikada zlatarstvo napravilo, krunu od tanušnih listova i zvezda koji su spajali nebo i zemlju na njenoj glavi. Koji su zlatom drhtali. U vreme zatrpano peskom i zemljom sa koje se sada bezglavo beži.

 

 

 



Komentari (351)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 07:21 24.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Predrag Brajovic

С једним делом муслиманске популације имаћеш проблем и то велики. Али то нису ови наши, то је махом онај који је остао да ратује, и слепо верује у своју религију и живот који за њу треба дати. Њих не можеш асимиловати нити преобратити, њих мораш побити, сатрти, страшно победити. Иначе ће они тебе.

Из Сирије се евакуишу они који могу, а они који не могу остају и страдају. (Постоји и кретање у супротном смеру, мада не тако масовно: они који би да се боре или да се удају за борце ИД из Европе одлазе у Сирију, а то је по правилу радикализована друга генерација.)

Међутим, у реци миграната која пролази кроз Србију, осим Сиријаца има и много других који углавном не путују породично. Они имају мање новца, нису образовани, долазе из Афганистана и Ирака и они ће, у великој мери, ако и стигну до циља, бити враћени назад.
validni validni 13:17 24.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Predrag Brajovic

Је л' ја, као сотона, немам право да ти одговарам, или ће ми се нешто грехова одбити на вражји шарм? :)


nemaš ti šarma Brajoviću
lavandablue lavandablue 19:32 24.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Међутим, у реци миграната која пролази кроз Србију, осим Сиријаца има и много других који углавном не путују породично. Они имају мање новца, нису образовани, долазе из Афганистана и Ирака и они ће, у великој мери, ако и стигну до циља, бити враћени назад.


Tacno. Nazad - u Srbiju.
tyson tyson 14:05 25.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Tacno. Nazad - u Srbiju.

A zašto i kako baš u Srbiju?


lavandablue lavandablue 15:12 25.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

A zašto i kako baš u Srbiju?


Ja u klin ti u plocu.

Vratice ih u Srbiju kad popune kapacitete u EU... EU Nema beskonacno mnogo kapaciteta da se ti ljudi tamo zbrinu. Ne mogu kod njih ziveti od socijale mesecima, jer prvo njihovi gradjani-poreski obveznici nece to dozvoliti.
EU ce od njih ocekivati (kao svaka uredjena i normalna drzava) da takvi privredjuju, zaradjuju, placaju na taj nacin porez drzavi u kojoj zive, a ne da parazitiraju...

Zadrzace samo visoko obrazovane - one koji se lako mogu zaposliti(ako mogu i takvi, jer mnogi od njih nemaju ni papire sa sobom o svom obrazovanju...), jer im takvi i trebaju, a neobrazovane ce jednostavno proterati. Takvi se sigurno nece vracati tamo odakle su dosli (iz zaracenih podrucja).
Kako Srbija takve da zaposli?
Pa ne moze ni svoje obrazovane gradjane, kojih je mnogo nezaposlenih.

Ni UAE nece takve, a vi ovde pricate bajke...

Doduse ja imam jedan usputni konstruktivan predlog, koji nema direktne veze sa ovom temom, ali i moze imati: moramo sto pre legalizovati kanabis koji je biljka-lek. Time bi mnogi nasi poljoprivrednici mogli da se bave organskim uzgojem kanabisa, a i zaposlilo bi se time dosta nezaposlenih gradjana na plantazama istih. Medju njima bi mogli raditi i ovi migranti...
Samo pod uslovom da ce ovde da privredjuju i budu zaposleni, ja se slazem da ostanu...




emsiemsi emsiemsi 19:22 25.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

lavandablue

...
Doduse ja imam jedan usputni konstruktivan predlog, koji nema direktne veze sa ovom temom, ali i moze imati: moramo sto pre legalizovati kanabis koji je biljka-lek. Time bi mnogi nasi poljoprivrednici mogli da se bave organskim uzgojem kanabisa, a i zaposlilo bi se time dosta nezaposlenih gradjana na plantazama istih. Medju njima bi mogli raditi i ovi migranti...
Samo pod uslovom da ce ovde da privredjuju i budu zaposleni, ja se slazem da ostanu...

Глупости !
lavandablue lavandablue 22:56 25.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Глупости !


Sta su tu po vama gluposti?

Da je kanabis lekovit, ili da miganti ne bi mogli da se zaposle u Srbiji pod odredjenim okolnostima(kao programeri-jer su najtrazeniji, ili kao radnici na plantazama kanabisa... itd...) i samo tako ostanu ovde da zive kao produktivni gradjani (a ne soc. slucajevi)?

I za jedno i za drugo niste u pravu.
tyson tyson 00:15 26.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Ja u klin ti u plocu.

Vratice ih u Srbiju kad popune kapacitete u EU...

Nema ovde ni klina ni ploče.

Zanima me na čemu se zasniva više puta izrečena tvrdnja da će te ljude vratiti u Srbiju.


emsiemsi emsiemsi 06:42 26.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

lavandablue
Глупости !


Sta su tu po vama gluposti?

Da je kanabis lekovit, ili da miganti ne bi mogli da se zaposle u Srbiji pod odredjenim okolnostima(kao programeri-jer su najtrazeniji, ili kao radnici na plantazama kanabisa... itd...) i samo tako ostanu ovde da zive kao produktivni gradjani (a ne soc. slucajevi)?

I za jedno i za drugo niste u pravu.

Мрзи ме да објашњавам глупости, но, да ти учиним --- проблем имиграната решавати канабисом !!!???
Што би рекли сељаци - да ли се ти писмена или се (само) дрогираш ?
naginata_83 naginata_83 07:04 26.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba


Nema ovde ni klina ni ploče.

Zanima me na čemu se zasniva više puta izrečena tvrdnja da će te ljude vratiti u Srbiju.



Iako verujem da je vracanje slabo verovatno (pre neki "bottleneck" ovde kada se svi ostali na razne nacine "ograde", cini mi se da ipak postoji izvestan rizik uzimajuci u obzir da smo poslednja zemlja na putu migranata koja nije u EU iz koje migranti na teritoriju EU ulaze. Ispod nas je Makedinija koju je UNHCR proglasio nesigurnom, Grcka i Bugarska su EU, u ratnu zonu ne mogu biti vraceni. Vec sam na drugom blogu trazila da mi neko protumaci sledece odredbe sporazuma o readmisiji sa EU a koje se odnose na drzavljane trecih drzava:

„Srbija će prihvatiti, na zahtev države članice i bez posebnih formalnosti osim onih koje predviđa ovaj sporazum, bilo kog državljanina treće zemlje ili lice bez državljanstva koje ne ispunjava ili više ne ispunjava važeće uslove za ulazak, boravak ili nastanjenje na teritoriji države članice Unije, ukoliko je dokazano ili ako je moguće na osnovu podnetih prima facie dokaza verodostojno pretpostaviti da lice u pitanju poseduje, ili je u vreme ulaska posedovalo, važeću vizu ili dozvolu boravka izdatu od strane Srbije, ili je na nezakonit način i direktno ušlo na teritoriju države članice, nakon što je boravilo, ili bilo u tranzitu kroz teritoriju Srbije.

Ako zelimo da zadrzimo viznu liberalizaciju, ovaj sporazum moramo da postujemo. E sad jedino pravnik moze da rastumaci sta znaci ovo "boravilo": odnosi li se to na legalan boravak, ilegalan, registrovan ili kako vec? Mada koliko shvatam da svi migranti koji su registrovani u Presevu imaju pravo da legalno borave u Srbiji 72 sata. Dakle pojma nemam ali bih zaista volela da saznam...

Ne znam... ali pitanje izbeglica i ekonomskih migranata je ozbiljno pitanje za svaku savremenu drzavu i uopste nije naivno. Vidim da je vecina ubedjena da se sve moze lako resiti nekakvom intervencijom na Bliskom istoku jer je Zapad prouzrokovao krizu... ja verujem da je to samo delimicno tacno (npr. problem u Siriji, eventualno Libiji se moze bar delimicno sanirati na takav nacin). Godinama zivim i putujem po Bliskom istoku, Africi i Aziji i problem je mnogo siri cini mi se. Cak i da Zapad sutra nestane, da SAD, EU, Rusiju, Kinu itd. sprzi neka kosmicka sila koliko odmah, u vecem delu 3. sveta bi opet izbila humanitarna katastrofa sve dok se broj stanovnika ne svede na mere koje su postojale pre "savremenog" doba tj. pre nego sto je Zapad tamo preneo tekovine sopstvenog napretka (jeftiniju hranu, lekove i sl.) ili dok ta drustva ne dostignu civilizacijski (u smislu institucija, zakona, prava, korupcije itd.) nivo razvijenog sveta. A za tako nesto treba puno vremena. Srbija zaostaje recimo 50-100 godina. Ima zemalja koje zaostaju i po 300. Ne zaostaju pojedinci (kao sto i mi pojedinacno ne zaostajemo za Zapadnjacima) ali drustva u smislu kapaciteta za izgradnju inkluzivnih institucija koje omogucavaju pravedniju raspodelu resursa svakako zaostaju, a to je nesto sto se ne moze usaditi spolja vec mora da se polako gradi iznutra. Ko malo dete, padnes pa ustanes, pa naucis da ponovo ne padnes. U tom smislu je Zapad i vise nego kriv jer zbog sopstvenih interesa sabotira prirodnu evoluciju zemalja u razvoju. Ali opet, ta evolucija je spora, a prirodni prirastaj brz... Zato nisam sigurna da je primarni razlog ove katastrofe na Zapadu... dakle nece biti lakih resenja

Preporucila bih svima da pogledaju BBCjev dokumentarac Bitter lake... po meni to je najbolji prikaz odnosa Zapada i Bliskog Istoka
naginata_83 naginata_83 08:43 26.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba

Vucicev intrigantni intervjuu austrijskom Prese

Upitan da li može zamisliti da Srbija zbrine podnosioce molbi za dobijanje azila, dok o njihovim zahtevima bude odlučivano u Austriji ili Nemačkoj, Vučić je rekao da je o tome razgovarano sa izbeglicama, ali da oni to ne žele.
lavandablue lavandablue 10:06 26.08.2015

Re: lula mira i Srbin čovjek pao s' neba


Мрзи ме да објашњавам глупости, но, да ти учиним --- проблем имиграната решавати канабисом !!!???
Што би рекли сељаци - да ли се ти писмена или се (само) дрогираш ?


Ne da nisu gluposti nego je genijalna ideja, koja nema veze sa migrantima koliko sa celokuonom ekonomijom zemlje. A ako migranti ostanu ovde(a po svemu sudeci hoce) i oni ce biti nasi gradjani.
Kanabis je zaista lek, ulje kanabisa pogotovo... Kanabis nije droga, kanabis je lekovita biljka za veoma veliki broj bolesti. Ni ne znate verovatno koje sve bolesti leci, ali zato bas vi pisete gluposti.

Ja san samo plantaze kanabisa navela kao jedan primer, jer nasa vlada koci legalizaciju kanabisa u medicinske svrhe...


Ali posto medju ovim migrantima ima izvestan broj obrazovanih, navela sam i to da bi neki od njih mogli ovde naci uhlebljenje i kao programeri, jer su kod nas oni najtrazeniji...

Ja se ne drogiram (ako se izuzme bensedin, 5-10mg uvece), ali jedva cekam lekalizaciju, jer je i meni zaista potreban za lek, jer se lecim od izvesnog kancera...

Da vama ili nekom vasem bliskom kojim slucajem zatreba ovaj lek (ulje kanabisa), pricali bi drugu pricu... I bili bi zaista obavesteni.

Ne bih dalje sa vama raspravljala, jer ocigledno nema nikakvog smisla.
Takvi kao vi samo znaju da pricaju zapravo isprazne price i iste tipkaju po tastaturi.
Nijedan konstruktivan predlog od vas...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:24 24.08.2015

Закључак...

... ове племените дискусије: требало би, као што је тражио један од Трампових присталица, да се отвори ловна сезона на избеглице-имигранте, и за то наплаћује 5.000 динара сваком ко жели да лови. А за сваког одстрељеног избеглицу да се наплаћује, након потврде поготка, још по 10.000 динара. Мислим да ова акција треба што пре да почне, пре него што се избеглице распрше из Пициног парка, када ће бити много теже да се наватају, јер нису на гомили.
freehand freehand 07:56 24.08.2015

Re: Закључак...

Predrag Brajovic
... ове племените дискусије: требало би, као што је тражио један од Трампових присталица, да се отвори ловна сезона на избеглице-имигранте, и за то наплаћује 5.000 динара сваком ко жели да лови. А за сваког одстрељеног избеглицу да се наплаћује, након потврде поготка, још по 10.000 динара. Мислим да ова акција треба што пре да почне, пре него што се избеглице распрше из Пициног парка, када ће бити много теже да их се лове, јер нису на окупу.

Misliš - da se vežba satiranje?
tyson tyson 14:36 24.08.2015

Re: Закључак...

А за сваког одстрељеног избеглицу да се наплаћује, након потврде поготка, још по 10.000 динара

A dokaz pogotka, u dobroj američkoj tradiciji, da budu uši odstreljenog/odstreljene.


a_olmos a_olmos 15:27 24.08.2015

Re: Закључак...


Pa sad, kako ono reče premijer – nisu to naši nego tamo neki afrički, nit smo ih hranili nit smo ih gajili, i oni su tu samo u prolazu. Što da budu povlašćeni u odnosu na grlice?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:01 24.08.2015

Re: Закључак...

Мислим да би требало увести неки попуст на одстрел децу и старих, они ипак нису иста категорија као зрели примерци имиграната.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:36 24.08.2015

Re: Закључак...

Što da budu povlašćeni u odnosu na grlice?

Zato što su ljudi.
Zato što smo mi ljudi.
Ili bar zato što nikada ne znaš kada ćeš ti nekome biti manje vredan od grlice.
a_olmos a_olmos 19:36 24.08.2015

Re: Закључак...


Jelice, ako si zaista ozbiljno shvatila moj komentar, i ozbiljno mi odgovaraš, ja stvarno ne znam šta da kažem.
alselone alselone 19:42 24.08.2015

Re: Закључак...

A dokaz pogotka, u dobroj američkoj tradiciji, da budu uši odstreljenog/odstreljene.


Ne moze tako. Neko ce se onda dosetiti pa ce poceti da gaji izbeglice u hangarima i odseca im usi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:47 24.08.2015

Re: Закључак...

alselone
A dokaz pogotka, u dobroj američkoj tradiciji, da budu uši odstreljenog/odstreljene.


Ne moze tako. Neko ce se onda dosetiti pa ce poceti da gaji izbeglice u hangarima i odseca im usi.

Не, то није права конкуренција.
Ови наши су органска производња.
freehand freehand 22:06 24.08.2015

Elita

tyson tyson 22:26 24.08.2015

Re: BlackOps

Nekako me ne čudi što Naši, Obraz i njima slični prednjače u odbrani Evropske unije od talasa migranata, već me više čude oni koje, posle svega što smo doživeli u poslednjih ca. 25 godina, takva aktivnost narečenih čudi.


Jelica Greganović Jelica Greganović 08:55 25.08.2015

Re: Elita

Eterna Lajavikrelac Ja sam jutros videla grupu izbeglica koja je noc provela na otvorenom u parku Manjez kako se bude... i ustaje jedan mali decak od 3 godine otprilike... i ima obucenu pidzamicu.. uredno. Spava na asfaltu ali pidzamica je tu... bio mi je presladak
tess tess 09:05 25.08.2015

Re: Elita

Hm, interesantno mi koliko ovi atrofirani srpski intelektualci imaju razumjevanja za muslimanske extremiste ali nemaju razumjevanja za svoje desničare.

Pazi, srpski desničari po ulicama i stadionima su još i dobri, ma dobri dečki (na vlasti ih i nemate, ili, ko su vam desničari na vlasti, imate šarlatana koji vas impresionira genijalnim potezima u od dobrote razgaćenoj Srbiji). Eno, u Austriji desničari imaju pravo i na svoj tradicionalan bal i nacoš je najgledaniji čovjek na TV. A u Njemačkoj se udesetostručio napad na migrante.

I, kasnite sa upucavanjem migranata, kaskate, to je već predložio policajac u AT, da zamijene gumene metke pravim.

Kako god, laktate i kaskate se u ono što ne kapirate, nemate preglednost ali i ono čemu vam nije ni mjesto geopolitički. Mislim, izigravanje humanosti po Netu (dok ozbiljni muškarci ozbiljno promišljaju o državi i narodu) em izašlo iz mode em u ovom trenutku nije ni neka pamet.

Elem, kada vidim ove muške intelektualne jajare po socijalnim mrežama. Srpske jajare. Vidim da je jedina sreća u nesreći što Germani znaju šta hoće a šta ne, van svojih granica. I to je ok, evo Srbi muški po tviterima, blogovima, dijasporama, po tim Londonima, spremni praviti novo Kosovo, uvesti milion muslimana da bi ih oni ekonomski i natalitetom pripomogli. Mnogo očekuju a nemaju ništa da ponude. Milion muslimana treba milion žena, milion žena rodi 5 miliona djece za koje bi vi našli i dječiji dodatak i džamije i razumjevanje ako vas preziru, jedan dan. A, svoju rođenu djecu iz Krajine, Kosova, Bosne, po Srbiji bombardovanu ne razumijete.
Pa, jajare.

Na ovom plakatu dopisati: Šaljite ih u Hrvatsku.
Toliko.

p.s. Ti ih freehand ispraćaj do Hrvatske sa štrudlom od maka i dobrim željama da će naći sreću na mrskom Zapadu.
freehand freehand 09:14 25.08.2015

Re: Elita

p.s. Ti ih freehand ispraćaj do Hrvatske sa štrudlom od maka i dobrim željama da će naći sreću na mrskom Zapadu.



Sreća te imamo tebe da nam oči otvoriš po svim temama i svim pitanjima, i to tako sa visoka, m?
A ni ovoliko pominjanje nesposobnih mušakaraca kao da nije bez đavola, mhm.

BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce? Nisu te poslali dalje ili vratili u Rusiju, m? C?
tess tess 09:42 25.08.2015

Re: Elita

BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce? Nisu te poslali dalje ili vratili u Rusiju, m? C?

Samo u RS da me vrate i to prvim vozom.
:)

Mi rusofili nikada nismo bili. Eto i ne postadošmo uprkos neodoljivom Vladi i svim tim njegovim nevidljivim tenkovima s' krilima.

Ti ćeš da pečeš zanat i humanost kod Vladinih malćika, za sad su suroviji i od austrijskih nacoša. Pardon, u Austriji Srbi odlično sarađuju sa FPÖ. D'izvineš ja nisam u toj saradnji. Od te sorte.

Nešto mislim - i kad me vrate u RS- hajde dobro beg i baja Dodik da mi bude mora - strah me tog vašeg šarlatana što sa 11 tjelohranitelja obilazi parkove, u Beogradu, i dijeli sokiće bezazlenim migrantima. Hm, da nas lider u regionu ne uvali u čabar, druže.

Ah, jajare? Šta te muči, cakani? Srpkinje imaju muda a Srbi su jajare. Ili bi ti književno i istorijski da si, barem, Obilić?

Eh, sad, Obilić.

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:50 25.08.2015

Re: Elita

Hm, interesantno mi koliko ovi atrofirani srpski intelektualci imaju razumjevanja za muslimanske extremiste ali nemaju razumjevanja za svoje desničare.

Ja nemam razumevanja ni za srpske, ni za muslimanske, ni za marsovske desničare. Kao ni za one koji tu etiketu prilepljuju ženama, deci i ostalim jadnicima koji beže za životom.
I još jedne "jajare", pa te brišem od srca.
tess tess 11:19 25.08.2015

Re: Elita

I još jedne "jajare", pa te brišem od srca.

- Nije ta etiketa ni upućena ženama i djeci i ostalim jadnicima koji bježe za životom nego freehand i Brajović imaju problem lijeve i desne polutke mozga. -

Vidi, ne čekaj ti ni sekund.

Ja imam razumjevanje za srpske desničare (na ulici i stadionu) kada vidim kakve su srpske intelektualne (po internetu i salonima)-----> jajare.

Najpametnije bi ti bilo i da me banuješ, odgovoriće mi neko od blogera te neću odoljeti da ne uzvratim.

Blagodarim.

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:25 25.08.2015

Re: Elita

Vidi, ne čekaj ti ni sekund.

Ja imam razumjevanje za srpske desničare (na ulici i stadionu) kada vidim kakve su srpske intelektualne (po internetu i salonima)-----> jajare.

Vidi, poslušaću te, i to zbog toga što za mene nema alibija za desničarenje koje i tako želi da jedino ima glas, pa prema tome ne treba da ga boli kad se to i na njega primeni.
freehand freehand 12:40 25.08.2015

Re: Elita

tess
BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce? Nisu te poslali dalje ili vratili u Rusiju, m? C?

Samo u RS da me vrate i to prvim vozom.
:)

Mi rusofili nikada nismo bili. Eto i ne postadošmo uprkos neodoljivom Vladi i svim tim njegovim nevidljivim tenkovima s' krilima.

Ti ćeš da pečeš zanat i humanost kod Vladinih malćika, za sad su suroviji i od austrijskih nacoša. Pardon, u Austriji Srbi odlično sarađuju sa FPÖ. D'izvineš ja nisam u toj saradnji. Od te sorte.

Nešto mislim - i kad me vrate u RS- hajde dobro beg i baja Dodik da mi bude mora - strah me tog vašeg šarlatana što sa 11 tjelohranitelja obilazi parkove, u Beogradu, i dijeli sokiće bezazlenim migrantima. Hm, da nas lider u regionu ne uvali u čabar, druže.

Ah, jajare? Šta te muči, cakani? Srpkinje imaju muda a Srbi su jajare. Ili bi ti književno i istorijski da si, barem, Obilić?

Eh, sad, Obilić.


Sevap bi bilo da bar ti znaš šta hoćeš da kažeš i koliko te u stvari ima.
emsiemsi emsiemsi 13:35 25.08.2015

Re: Elita

tess
I još jedne "jajare", pa te brišem od srca.

- Nije ta etiketa ni upućena ženama i djeci i ostalim jadnicima koji bježe za životom nego freehand i Brajović imaju problem lijeve i desne polutke mozga. -

Vidi, ne čekaj ti ni sekund.

Ja imam razumjevanje za srpske desničare (na ulici i stadionu) kada vidim kakve su srpske intelektualne (po internetu i salonima)-----> jajare.

Najpametnije bi ti bilo i da me banuješ, odgovoriće mi neko od blogera te neću odoljeti da ne uzvratim.

Blagodarim.


Претерујеш !
emsiemsi emsiemsi 13:37 25.08.2015

Re: Elita

Jelica Greganović
Vidi, ne čekaj ti ni sekund.

Ja imam razumjevanje za srpske desničare (na ulici i stadionu) kada vidim kakve su srpske intelektualne (po internetu i salonima)-----> jajare.

Vidi, poslušaću te, i to zbog toga što za mene nema alibija za desničarenje koje i tako želi da jedino ima glas, pa prema tome ne treba da ga boli kad se to i na njega primeni.

Претерујеш !
Наши смо !
Ккакве везе има да ли неко десничари или левичари ?
Слобода је.
angie01 angie01 14:03 25.08.2015

Re: Elita

Milion muslimana treba milion žena, milion žena rodi 5 miliona djece za koje bi vi našli i dječiji dodatak i džamije i razumjevanje ako vas preziru, jedan dan. A, svoju rođenu djecu iz Krajine, Kosova, Bosne, po Srbiji bombardovanu ne razumijete.


bosanski fasizam!...a iz dijaspore!:)))...al je zato frka reci Bosancica.
predatortz predatortz 15:23 25.08.2015

Re: Elita


BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce?


Ne diraj, to su naši!


LINK
freehand freehand 16:48 25.08.2015

Re: Elita

predatortz

BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce?


Ne diraj, to su naši!


LINK

Blago nama s njima.
U pšrethodna dva navrata prijateljstvo sa "našima" koštalo nas je nekoliko miliona glava.
predatortz predatortz 16:58 25.08.2015

Re: Elita

freehand
predatortz

BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce?


Ne diraj, to su naši!


LINK

Blago nama s njima.
U pšrethodna dva navrata prijateljstvo sa "našima" koštalo nas je nekoliko miliona glava.


Zajebavam se, Free... Valjda smo naučili da 'naši' ne postoje, da postoje samo interesi. A interesi se menjaju, zavise od mnoštva okolnosti. Ništa ja ne bih cementirao...
freehand freehand 17:18 25.08.2015

Re: Elita

predatortz
freehand
predatortz

BTW - ti tvoji austrijski desničari, deca lepog Jerglea - šta kažu za Srbe i pravoslavce?


Ne diraj, to su naši!


LINK

Blago nama s njima.
U pšrethodna dva navrata prijateljstvo sa "našima" koštalo nas je nekoliko miliona glava.


Zajebavam se, Free... Valjda smo naučili da 'naši' ne postoje, da postoje samo interesi. A interesi se menjaju, zavise od mnoštva okolnosti. Ništa ja ne bih cementirao...

Jasno mi je, naravno, ali da ipak podvučem da druženje sa takvima - kao i sa Žirinovskim i Le Penom onomad - nikakve koristi ne može doneti a može da nanese mnogo štete. Od ovih Hajderovih podrška? Hvala, ali ne hvala.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:27 25.08.2015

Re: Elita

Ккакве везе има да ли неко десничари или левичари ?
Слобода је.

Desničarima je cilj da nema slobode za sve. Zato desničari i sloboda u istu rečenicu ne staju.
emsiemsi emsiemsi 19:35 25.08.2015

Re: Elita

Jelica Greganović
Ккакве везе има да ли неко десничари или левичари ?
Слобода је.

Desničarima je cilj da nema slobode za sve. Zato desničari i sloboda u istu rečenicu ne staju.

Ниси у праву !
predatortz predatortz 19:56 25.08.2015

Re: Elita

Jelica Greganović
Ккакве везе има да ли неко десничари или левичари ?
Слобода је.

Desničarima je cilj da nema slobode za sve. Zato desničari i sloboda u istu rečenicu ne staju.


Da, bre, Jelice! Seti se kako se narod zlopatio u desničarskoj AmeriKi dok su se drugi baškarili pod Staljinom...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:14 25.08.2015

Re: Elita

Ниси у праву !

Uskličnik ne nadoknađuje argument.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:15 25.08.2015

Re: Elita

Seti se kako se narod zlopatio u desničarskoj AmeriKi

Sećam se samo da je Amerika bila kapitalistička...a desničarska, to mi je promaklo.
predatortz predatortz 21:17 25.08.2015

Re: Elita

Jelica Greganović
Seti se kako se narod zlopatio u desničarskoj AmeriKi

Sećam se samo da je Amerika bila kapitalistička...a desničarska, to mi je promaklo.


Republikanci su desničari, ako se ne varam. Britanski Torijevci takođe.
Šta ti, zapravo, smatraš za desnicu?
emsiemsi emsiemsi 22:08 25.08.2015

Re: Elita

Jelica Greganović
Ниси у праву !

Uskličnik ne nadoknađuje argument.

Срећа те си ти аргументовала оно на шта сам ти ја рекао да ниси у праву (са знаком усклика).
49 41 49 41 03:08 25.08.2015

Logori

Kad svojevremeno procitah -'89. da Austrija "uzurbano" gradi logore za izbeglice iz Jugoslavije...

Pomisljah, hmmm - da li je ovo "moguce" sto procitah?!?

Moguce, itekako.
freehand freehand 06:39 25.08.2015

Re: Logori

49 41
Kad svojevremeno procitah -'89. da Austrija "uzurbano" gradi logore za izbeglice iz Jugoslavije...

Pomisljah, hmmm - da li je ovo "moguce" sto procitah?!?

Moguce, itekako.

Koje kampove je Austrija gradila za izbeglice iz Jugoslavije? Jel problem da daš neku referencu na to, gde i kad?
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:56 25.08.2015

Re: Logori

Jakšina fotografija.

emsiemsi emsiemsi 11:06 25.08.2015

Re: Logori

Jelica Greganović
Jakšina fotografija.


Лајк !
angie01 angie01 14:07 25.08.2015

Re: Logori

Kad svojevremeno procitah -'89. da Austrija "uzurbano" gradi logore za izbeglice iz Jugoslavije...


zar ti kampovi nisu postojali i ranije,...znam neke ljude koji su bili u kmpu u Austriji pre 89. i odatle otisli u Australiju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:36 25.08.2015

Re: Logori

zar ti kampovi nisu postojali i ranije,...znam neke ljude koji su bili u kmpu u Austriji pre 89. i odatle otisli u Australiju.

Živela sam, samo godinu dana nakon '89., u prvom komšiluku Austrije i nikada čula, ni pročitala, ni videla nisam da je Austrija ikakve kampove za jugoslovenske izbeglice imala.
Jedini kampovi za koje znam, u Austriji, su bili oni napravljeni nakon Prvog sv. rata, u koje su smeštali begunce iz Italije (1921., 1924.) koji su iz italijanske Furlanije bežali od fašista.
I znam za kampove u Austriji u koje su, nakon Drugog svetskog rata, smeštali političke begunce iz Jugoslavije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana