Muzika

Pet, šest ljudi

antioksidant RSS / 26.08.2015. u 07:37

zadovoljstvo mi je citati. preporuke su korisne.

martine hvala

 *****************

 gost:  martin krpan 

 

Dubinu „patološkog post-komunizma" u Srbiji, 26 godina nakon rušenja Berlinskog zida fantastično oslikava citat Lazara Stojkovića: ..."konačan prestanak maštanja o reindustrijalizaciji koju će doneti neki krupni investitori iz inostranstva. Oni se ionako, bar u novijoj istoriji Srbije, nikada nisu pojavljivali bez debelih subvencija i ekspresnog proglašavanja njihovih ugovora državnom tajnom."

Pet, šest ljudi i to je to.

http://www.b92.net/biz/fokus/intervju.php?yyyy=2015&mm=08&nav_id=1024815

Tags: Stojković, Lazar, Start, up, futurizam, kosmopolitizam, ekscentričnost, razvoj.

 

***************** 

 (imajuci u vidu probleme sa linkovanjem (ne rade iz hroma a i kad rade retko se otvaraju u nastavku je originalna prepiska s martinom i intervju)

 

***************** 

 

Srbin u Silicijumskoj dolini

Prije par sedmica sam na ovom sajtu preletio preko intervjua sa izvjesnim Lazarom Stojkovićem. Juče sam taj intervju ponovo izguglao i za mene nema sumnje da se radi o jednom od najboljih intervjua na ovom sajtu ikada.

"Do januara ove godine Lazar Stojković je radio na UC Berkeley School of Information na poziciji asistenta Mortena Hansena, jednog od najistaknutijih profesora menadžmenta u svetu. U martu se, međutim, odlučuje da napusti akademsku karijeru i zauzima poziciju glavnog dizajnera proizvoda u jednom novom start-apu u San Francisku. Ono što za sada o tome može da kaže jeste da je okupljen "fantastičan tim" (o čemu, recimo, govori podatak da je "prethodna kompanija koju je osnovao naš CEO 2013. godine prodata za preko 200 miliona dolara") u koji su investirale neke od najznačajnijih američkih "venture capital" firmi: Founder Collective (investirali u Uber, BuzzFeed, Periscope, IFTTT, Venmo, Vimeo, itd), General Catalyst (investirali u Airbnb, Snapchat, itd.); Formation 8 (investirali u Oculus). Pored toga, međutim, sagovornik Novog magazina nije izgubio sve veze sa Srbijom, naprotiv; trenutno kao mentor u beogradskom ICT Habu, ali i na druge načine, pomaže razvoj start-ap kompanija i povezivanje naše tehnološke zajednice sa Silicijumskom dolinom.

U SAD ima mnogo naših ljudi, naročito u oblasti visokih tehnologija, ali povratne sprege nema. Dačić je pre dve godine bio u SAD na investicionoj konferenciji, kakvi su efekti?

Efekti su svakako dobri za Dačića i pripadnike državne delegacije koja je turistički obišla Zapadnu obalu. Ni Majkrosoft nije loše prošao, jer mu je tadašnji predsednik Vlade usput ostavio još novca srpskih poreskih obveznika. Sve u svemu, ceo taj put mogao bi da se okvalifikuje više kao "shopping trip" za trošenje novca, nego kao investiciona konferencija za njegovo privlačenje. Osim toga, sam događaj u San Francisku bio je amaterski organizovan - niti je imao bilo kakav publicitet u lokalnim medijima, niti je postojala vidljivost u ovdašnjoj tehnološkoj zajednici.

Veću korist od toga donela je majska poseta mojih prijatelja iz 500 Start-ups, drugog najboljeg start-ap akceleratora u svetu, zvezdarskom ICT Habu. Osim predavanja koje su održali start-apima u Beogradu i Novom Sadu, njih trojica su tom prilikom odlučili da 500 Start-ups investira u TruckTrack Vuka Nikolića. Kasnije se jedan od njih odlučio i da kupi stan u Beogradu, jer se potpuno zaljubio u atmosferu srpske prestonice. To su direktne strane investicije, a ne politički marketing.

Što se povratne sprege između tehnološke dijaspore i Srbije tiče, ne bih se složio da ona uopšte ne postoji, ona je samo u skladu sa opštim privrednim okruženjem u zemlji.

Kakva je na osnovu vašeg iskustva ta poslovna klima?

Poslovnu klimu u Srbiji karakterišu: neefikasnost javne uprave i gomila nepotrebne birokratije; arhaičan sistem obrazovanja, uglavnom neprilagođen potrebama tržišta, koji ne proizvodi dovoljno kvalifikovane radne snage; sporost sudova i proizvoljno tumačenje čak i onih relativno savremenih zakona. Uvek se setim onih momaka koji su završili u zatvoru zbog affiliate sajta i dečka kome je tržišni inspektor uručio pozamašnu kaznu za obavljanje delatnosti za koju nije registrovan zbog 10 evra koje je dotični zaradio za godinu dana od specijalizovanog bloga o parfemima. Ako postoji nerazumevanje za bilo kakvo tehnološko preduzetništvo, čak i na tom najnižem nivou, šta onda reći za ozbiljnije poslove?

Kad ste već pomenuli visoke tehnologije, u Srbiji se mnogo govori da je to naša šansa, primer koji ste pomenuli to demantuje.

I ne samo to. U Srbiji nema propisa koji bi potpomogli dalji razvoj tehnološke industrije. Na primer, Srbija još uvek nema pravni ekvivalent "safe harbor" stavki iz američkog Digital milenijum kopirajt akta (Digital Millenium Copyright Act - DMCA), koji je na snazi još od 1998. godine, a predstavlja zakonski mehanizam zaštite za kreatore digitalnih proizvoda od pokušaja drugih da zloupotrebe njihove mobilne aplikacije.

Sa druge strane, ima mnogo propisa koji sprečavaju bilo kakav napredak u određenim oblastima, u čemu ubedljivo prednjači Narodna banka Srbije. Moj omiljeni primer čak nije ni ceo onaj višegodišnji cirkus sa PayPalom koji je nastao zbog zakona o deviznom poslovanju, već zabrana NBS da domaća pravna lica imaju bilo kakve veze sa bitkoinom. Čisto da stavimo stvari u perspektivu, dotična tehnološka inovacija koju po značaju mnogi ovde upoređuju sa World Wide Webom, počinje polako da menja kompletan dosadašnji finansijski sistem i, sa investicijama od blizu 360 miliona dolara, samo od početka ove godine predstavlja ubedljivo najbrže rastuću tehnološku oblast u svetu kada je reč o investiranje u start-apove. Naravno, od toga ni dinar neće završiti u Srbiji.

Posledice?

Nerazumevanje da u današnjem globalizovanom svetu niko ko se bavi tehnologijom jednostavno ne mora da trpi sve ovo gore pobrojano. Zahvaljujući poslovanju koje nije vezano za fizičku lokaciju, svako ima slobodu da bilo kada želi izmesti svoj biznis gde god poželi, a sa njim i kompletne poreske i druge prihode za zemlju u kojoj je biznis registrovan. I ljudi to i rade. Čim se pojave bilo kakvi prihodi, gotovo svi koji imaju veze sa tehnologijom - od frilensera do preduzetnika - Srbiji se zahvale na saradnji, zatvore firmu tu i otvore preko Interneta kompaniju u Delaveru, Singapuru ili negde drugde, jer im jednostavno ne pada na pamet da finansiraju postojeći sistem u Srbiji. Ubrzo nakon što se biznis izmesti iz Srbije, dobar deo shvati da ni oni ne moraju baš da budu tu, nakon čega sledi emigracija.

Najalarmantnija stvar u vezi sa ovim poslednjim je što se uopšte ne radi o običnim inženjerima, koji ionako odlaze u ogromnom broju već skoro 25 godina i čija svaka kupljena karta u jednom pravcu, bar u slučaju IT stručnjaka, Srbiju košta između 50 i 100 hiljada evra, jer je to cena njihovog obrazovanja. Ne, ovde je reč o preduzetnicima koji pokreću nove poslove, stvaraju vrednost, otvaraju nova radna mesta. A svako radno mesto u tehnološkoj industriji u proseku kreira još 4,3 druga radna mesta u privredi, dok, na primer, svako radno mesto u proizvodnji kreira samo 1,4 druga mesta. Njihov egzodus - koji se, bar sudeći po krugu ljudi koje poznajem, samo ubrzava poslednjih godina - ne samo da dugoročno znači ogroman finansijski gubitak za zemlju, već predstavlja i svojevrsnu nacionalnu katastrofu.

Dakle, povratne sprege nema, jer se oni ne vraćaju u Srbiju?

Zbog svih ovih stvari o kojima sam govorio retko kome ko je iole profesionalno ostvaren u inostranstvu uopšte pada na pamet da se vraća i pokreće bilo kakav biznis iz Srbije. Umesto toga, ljudi se odlučuju za nešto drugo: osnivaju kompanije tamo gde je poslovna klima dobra, što znači ne u Srbiji, a onda Srbiju koriste kao neku vrstu domaće autsorsing destinacije. Odnos cena-kvalitet tu je zaista odličan. Na primer, za godišnju platu jednog dobrog softverskog inženjera u San Francisku, u Beogradu se može zaposliti ceo tim.

Naravno, američke kompanije koje su osnovali naši ljudi koriste to kao "tajno oružje", pa se tako, na primer, ceo razvojni tim veoma uspešnog start-apa Frejm iz Silicijumske doline nalazi u Nišu, jer je odatle njegov osnivač Nikola Božinović, koji inače već gotovo 20 godina živi u Americi. Takvih primera ima mnogo. Poznajem nekolicinu ljudi koji su potrošili bukvalno milione dolara na autsorsing u Srbiji tokom poslednjih desetak godina. Oni bi vrlo rado investirali u srpske start-apove, i ne samo oni, ali je ponuda još uvek jako tanka, poslovna klima nikome ne uliva poverenje, a start-ap ekosistem je u ranoj fazi razvoja, pa do tih transakcija još uvek ne dolazi u nekom značajnijem broju.

Start-ap eko sistem. Šta pod tim podrazumevate?

To znači, prvo, konačan prestanak maštanja o reindustrijalizaciji koju će doneti neki krupni investitori iz inostranstva. Oni se ionako, bar u novijoj istoriji Srbije, nikada nisu pojavljivali bez debelih subvencija i ekspresnog proglašavanja njihovih ugovora državnom tajnom. Drugo, to znači prepoznavanje resursa kojima raspolažemo, dakle pametnih mladih ljudi koji se bave tehnologijom, s jedne strane, i pružanje tim ljudima najboljih uslova za život i rad, sa druge, umesto da im se i jedno i drugo na svakom koraku otežava.

Na primer, šta bi se desilo kada bismo u Novom Sadu umesto brojnih postojećih firmi koje se bave autsorsing uslugama imali stotinjak kompanija fokusiranih na proizvode kao što je Eipix? Odgovor: imali bismo oko 15.000 novih radnih mesta, veoma bogatu prestonicu Pokrajine, visok rast životnog standarda u tom delu zemlje i mnogo naplaćenog poreza.

Ta prilika neće trajati večito. Procenat mladih preduzetnika kojima je jedini cilj da odu iz zemlje, jer u njoj ne vide nikakvu perspektivu, iz godine u godinu raste. Strani investicioni fondovi bukvalno otimaju najperspektivnije nove srpske start-apove. Na primer, bugarski Eleven raspolaže sa desetak miliona evra kapitala, mahom iz evropskih fondova. U okruženju koje im ne nudi baš ništa osim problema, tridesetak najzanimljivijih srpskih start-apova prodalo je svoje vlasničke udele Elevenu uz obavezu preseljenja u Sofiju, ruku na srce, uglavnom privremenog. Ko zna koliko će novih kompanija, koje bi mogle da budu novi Nordeusi, Srbija zbog toga izgubiti u korist svog istočnog suseda?

I vi spadate u grupu mladih ljudi koje opisujete. Opisali ste i razloge zbog kojih se odlazi. Ipak, konkretno, zašto ste vi otišli iz Srbije?

Kao što ste rekli, otišao sam iz svih onih na početku ovog razgovora navedenih razloga, plus opšta društvena klima koja je, nažalost, izuzetno nezdrava. Iako ima solidan potencijal da bude lepo mesto za život i posao, zemlja u kojoj sam rođen postala je udžbenički primer negativne društvene selekcije i jednostavno nije zemlja u kojoj želim da živim i u kojoj bih jednog dana trebalo da odgajam svoju decu.

Šta ste pronašli u Americi?

U Zalivskoj oblasti San Franciska pronašao sam jedno napredno, stimulativno, kosmopolitsko okruženje, zagledano u budućnost. To je neki jedinstveni koktel globalizacije, hakerskog idealizma, hipi etike, mešavine vrednosti koje kreira tehnološka industrija sa starim kapitalizmom Zapadne obale, umetničke ekscentričnosti San Franciska, tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom. Osim toga, Zalivska oblast, tj. Silicijumska dolina, ima ubedljivo najveću koncentraciju pametnih ljudi na jednom mestu u celom svetu.

Filozofija razvoja u SAD, u poređenju sa Srbijom, ako to uopšte ima smisla?

Poređenje nema previše smisla, jer su filozofije poslovanja i poslovna klima dijametralno suprotni između ove dve zemlje. Biznis je u Americi nacionalni sport broj jedan. Čak i ljudi koji rade relativno slabo plaćene poslove, trude se da imaju svoj mali investicioni portfelj hartija od vrednosti i svi prate kretanje cene akcija na berzi. Kada govorimo o preduzetništvu, kapital je dostupan za bilo koju dobru ideju. Start-apovi se ne fokusiraju toliko na profit na kraće staze, već teže brzom rastu. Tako nije ništa neobično da investitori u neki neprofitabilni biznis investiraju i po stotinjak miliona dolara. A desi se i, recimo, čak 1,2 milijarde kao u slučaju Snapchata, iako ta firma do sada nije napravila nijedan cent prihoda, jer znaju da će novac sam po sebi kasnije doći ako se napravi proizvod koji ima vrednost za veliki broj ljudi.

U Srbiji ništa od gore nabrojanog nije slučaj. Korporativizacija praktično ne postoji, što je posledica skandalozno visokih troškova osnivanja i vođenja akcionarskog preduzeća kao forme privrednog društva. Poređenja radi, u Americi osnivanje korporacije košta 150-300 dolara, završava se brzo preko Interneta, ne postoje tekući troškovi ako nema prihoda i zato maltene svi imaju registrovanu neku firmu. Pošto su korporacije u Srbiji za domaće privrednike skupa egzotika, većina ekonomske aktivnosti ide kroz preduzetnike - "sole proprietorship" - i društva sa ograničenom odgovornošću. Posledica toga je da je Beogradska berza danas potpuno irelevantan faktor, tako da je i interesovanje građana za investiranje tim putem praktično nepostojeće. To dalje vodi ka tome da se imućniji ljudi uglavnom odlučuju za investiranje u nekretnine, što je jedan od najkonzervativnijih pristupa investicijama i donosi najmanju dobit. Što se pokretanja novog posla tiče, u Srbiji to u većini slučajeva znači pozajmljivanje novca od PRP - porodica, rodbina i prijatelji - ili odlazak u banku po kredit. "Venture capital" ne postoji, što srpske firme onda stavlja pred izazov da moraju što pre da budu profitabilne, jer jednom kada početni kapital nestane - "game over". Niko ne razmišlja o agresivnom rastu koji se kasnije može pretvoriti u masivne prihode i tržišnu dominaciju, jer su fokusirani na to kako da plate PDV sledećeg meseca za prodatu robu ili usluge koje još uvek nisu ni naplatili. Zbog toga svi otvaraju pekare, kafiće i kioske brze hrane: promet kreće odmah i "cash flow" se brzo stabilizuje. Zbog svega toga Srbija ima primitivnu ekonomiju koja je u proseku oko pola veka iza razvijenog sveta.

Predlagali ste pre dve godine da se Srbija orijentiše ka razvoju robotike, civilnih bespilotnih letelica i 3D štampe. Niko vas nije čuo. Šta se desilo u međuvremenu u tim sferama, da li je sad kasno za to, šta su nove prilike, ako ih ima?

Sva tri i dalje stoje kao ogromne prilike za razvoj, jer će potražnja u srednjem roku biti toliko veća od ponude da je i dalje u pitanju fantastična biznis prilika. Druge dve nove prilike su Bitcoin i Virtual Reality.

Bitcoin i kriptovalute - koje, kao što rekoh na početku, nijedno pravno lice u Srbiji ne sme ni da takne, zahvaljujući uobičajenoj kratkovidosti Narodne banke Srbije. Blockchain kao "open source" projekat već obećava da postane osnova svih finansijskih transakcija u budućnosti, i ne samo njih, a već sada počinje polako da ubija praistorijske biznise koji se oslanjaju na skupe informacione transakcije, kao što je na primer Vestern union.

Virtual Reality je drugi veliki talas tehnološke inovacije koji nama kao čovečanstvu, nakon tridesetak godina iščekivanja i razočaranja, konačno stiže zahvaljujući tehnologijama kao što su Oculus, u vlasništvu Facebooka; Magic Leap, glavni investitor Gugl; HoloLens, Majkrosoftovo čedo, pa čak i Cardboard, Guglov genijalni projekat za upotrebu pametnih telefona kao VR naočara. Ovaj mega trend će dugoročno potpuno promeniti gotovo celokupnu ljudsku interakciju sa mašinama, od toga kako radimo do toga kako se zabavljamo u slobodno vreme. Rekao bih da su startne pozicije što se platformi tiče već zauzete - bar za prvo vreme, jer su pomenute korporacije potrošile milijarde dolara na istraživanje i razvoj tih tehnologija - ali postoji ogroman prazan prostor što se tiče kreiranja sadržaja za njih. Narednih godina će se na tome praviti imperije."

 



Komentari (347)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 09:28 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Nego, sta bi sa tim da sam implementiras ili ti banka da ceo processing, security, refunds, UI itd za primanje upata karticama?
jkt2010 jkt2010 09:32 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
A u stvari nije kriva regulativa , makar ne uvek i sigurno ne u ovom slučaju.

Prvo i prvo, ne radim ja nego prenosim iskustva. Drugo, neka je i regulativa promenjena, nas sistem nije do 2011. poznavao softver koji nije narezan na CD. Trece, rekao sam jos gore da regulatica cesto nije problem nego njeno tumacenje i izvodjenje. Cetvrto, ja sam rekao da je regulativa od pre 40 godina.

Pa ja stvarno ne znam kako da ti objasnim da si po sve 4 tačke omanuo. Evo ga sve ovde zapisano, neka svako za sebe vidi šta će i kako će. Može da sluša vas iz IT sektora i da nosi disk na carinjenje, a može da posluša mene i da ga ne nosi. Mislim da smo dovoljno probdeli na ovom maleckom segmentiću.
alselone alselone 09:34 29.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010
alselone
A u stvari nije kriva regulativa , makar ne uvek i sigurno ne u ovom slučaju.

Prvo i prvo, ne radim ja nego prenosim iskustva. Drugo, neka je i regulativa promenjena, nas sistem nije do 2011. poznavao softver koji nije narezan na CD. Trece, rekao sam jos gore da regulatica cesto nije problem nego njeno tumacenje i izvodjenje. Cetvrto, ja sam rekao da je regulativa od pre 40 godina.

Pa ja stvarno ne znam kako da ti objasnim da si po sve 4 tačke omanuo. Evo ga sve ovde zapisano, neka svako za sebe vidi šta će i kako će. Može da sluša vas iz IT sektora i da nosi disk na carinjenje, a može da posluša mene i da ga ne nosi. Mislim da smo dovoljno probdeli na ovom maleckom segmentiću.


NIje istina da sistem do 2011. (u najboljem slucaju nije poznavao prodaju softvera preko interneta)? Regulativa je mozda i promenjena u medjuvremenu, ali je svakako bila stara 40 godina u momentu promene. I svakako jeste problem implementacije regulativa na terenu.
jkt2010 jkt2010 09:42 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Nego, sta bi sa tim da sam implementiras ili ti banka da ceo processing, security, refunds, UI itd za primanje upata karticama?

Pa to bi ja tebe da pitam, jer mene PayPal ne zanima. Kad će taj pritisak sa vaše strane (više vas je od mene jebiga) da se to sa karticama sredi?

Da se sredi regulativa (ako je to ono što jebe) da vam Kreditna Banka naruči da joj napravite ovako nešto ...

A ne samo "oćemo Paypal"...
alselone alselone 09:44 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Kad će taj pritisak sa vaše strane (više vas je od mene jebiga) da se to sa karticama sredi?


Aha, znaci savetues da se izvrsi pritisak na privatne firme da naprave nesto sto ja hocu, umesto pritiska na drzavu da promeni 40 godina staru regulativu i dozvoli poslovanje modernih servisa? Skroz na mestu razmisljanje.
jkt2010 jkt2010 09:53 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
NIje istina da sistem do 2011. (u najboljem slucaju nije poznavao prodaju softvera preko interneta)? Regulativa je mozda i promenjena u medjuvremenu, ali je svakako bila stara 40 godina u momentu promene. I svakako jeste problem implementacije regulativa na terenu.

Brate Alse, zabagovo si sad na toj 2011. jer sam je spomenuo da je tada iz šifre 302 odvojen deo koji se odnosi na informisanje. Znači do kraja te 2011. je šifra 302 pokrivala "Računarske i informacione usluge" a od tada su informacione odvojene.

Druga stvar: čak i da regulativa ne poznaje "prodaju softvera preko interneta", to tebe ne primorava da tu prodaju tretiraš kao "izvoz naoružanja i vojne opreme". Jer i tada bi ti bilo moguće da ga podvedeš pod nešto praktičnije i manje zahtevno.

Ali naravno, ti si slobodan da ga odradiš koliko god komplikovano ti želiš. Ko sam ja da te u tome sprečavam.
jkt2010 jkt2010 09:59 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Kad će taj pritisak sa vaše strane (više vas je od mene jebiga) da se to sa karticama sredi?


Aha, znaci savetues da se izvrsi pritisak na privatne firme da naprave nesto sto ja hocu, umesto pritiska na drzavu da promeni 40 godina staru regulativu i dozvoli poslovanje modernih servisa? Skroz na mestu razmisljanje.




Ma neee. Savetujem vam da nastavite sa pritiskom za Paypal. To je izgleda vaš domet, što -gle!- i tvrdim od početka.

alselone alselone 10:06 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Ma neee. Savetujem vam da nastavite sa pritiskom za Paypal. To je izgleda vaš domet, što -gle!- i tvrdim od početka.


He, he, kad god ne znas sta da odgovoris lupis po suprotnoj krajnosti. To ti je valjda stil. I dalje si kao odgovorio i nadgovorio, pa se super osecas.

Nije to domet, nego je razgovor bio o regulativi drzave a PP jedan primer nesposobnosti i neodgovornosti. A na to si se ti zalepio kao muva sa idejom kako treba traziti (ivrsiti pritisak) od privatnih banaka da nam naprave gateway pored toliko dokazanih komercijalnih gateway-a na svetu.
jkt2010 jkt2010 10:20 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ma neee. Savetujem vam da nastavite sa pritiskom za Paypal. To je izgleda vaš domet, što -gle!- i tvrdim od početka.

He, he, kad god ne znas sta da odgovoris lupis po suprotnoj krajnosti. To ti je valjda stil. I dalje si kao odgovorio i nadgovorio, pa se super osecas.

Nije to domet, nego je razgovor bio o regulativi drzave a PP jedan primer nesposobnosti i neodgovornosti. A na to si se ti zalepio kao muva sa idejom kako treba traziti (ivrsiti pritisak) od privatnih banaka da nam naprave gateway pored toliko dokazanih komercijalnih gateway-a na svetu.

Znači, imali smo dva primera "zastarele regulative": moraš da cariniš disk, i eto tek sad tu juče možeš da koristiš Paypal.

Za carinjenje sam ti (nadam se) dokazao da nije tačno, ne moraš da radiš to što su ti neki rekli da moraju da rade. Za Paypal sam samo rekao da ste se uhvatili za "divku", zamenu za kafu, umesto da tražite kafu.

treba traziti (ivrsiti pritisak) od privatnih banaka da nam naprave gateway pored toliko dokazanih komercijalnih gateway-a na svetu.

Pa haman, kako ćeš te komercijalne belosvetske gejtveje da legalno koristiš? Ili tebi nije jasno da ako ih koristiš to radiš mimo zakona o deviznom poslovanju?
Da bi PP legalno radio, bilo je potrebno da se prilivi registruju preko domaćih računa.
Da bi kartice primao preko belosvetskih gejtveja treba ti to isto. Jel mogu to ti tvoji gejtveji?

A kolko ja znam, za sada to možeš samo tako što će kupac da ti uruči njegovu karticu da je provučeš kroz pos terminal.

Al OK, ako ti moraš da cariniš disk, što da ti kupac ne pošalje karticu DHL-om...

E, a ako ima neka banka u Srbiji da pruža tu uslugu, zaista bih cenio da se neko otvori sa informacijom. Ja malo-malo priupitam ove moje bankare i svaki put žale slučaj, al to nemaju. A ka' će, neznaju...
alselone alselone 10:42 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Ili tebi nije jasno da ako ih koristiš to radiš mimo zakona o deviznom poslovanju?


Upravo o tome i govorim. Mozes i to da upises kao primer.

Intesa moze da ti to dozvoli, napisao sam gore da traze ili veliki depozit ili da imas ogroman promet mesecno, desetine ili stotine hiljada evra.
emsiemsi emsiemsi 10:45 29.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010

...
Ali naravno, ti si slobodan da ga odradiš koliko god komplikovano ti želiš. Ko sam ja da te u tome sprečavam.

Па добро !
Алселоне је (мало) сујетан, као и ти, уосталом.
Сада би га било срамота да послуша твој савет (јер ти је неколико пута рекао да си глуп - додуше, и ти њему).
У ствари, нисте ни један глупи, само сте поприлично сујетни --- приметио сам то бавећи се тим послом, изузетно развијена сујетност и поприличне претпоставке развоја аутистичности. (шта год да кажеш било коме у ИТ сектору само одговарају као папагаји - знам, знам, знам ... као да их је срамота да нешто не знају).
Goran Vučković Goran Vučković 10:49 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Intesa moze da ti to dozvoli, napisao sam gore da traze ili veliki depozit ili da imas ogroman promet mesecno, desetine ili stotine hiljada evra.

Znači čeka se banka koja će da prepozna poslovnu priliku u firmama sa manjim prometom i ponudi odgovarajuće uslove?

Šta uopšte košta banku da ima trgovca koji ima mali obim mesečne prodaje i koristi neku "hosted page" integraciju minimalnog rizika?
alselone alselone 11:33 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Šta uopšte košta banku da ima trgovca koji ima mali obim mesečne prodaje i koristi neku "hosted page" integraciju minimalnog rizika?


Boljenje kurca kada su se ukartelisali i imaju kamate na lihvarskom nivou, naplacuju razna odrzavanja, odobravanja, provizije na platne kartice i ostalo toliko da im ovo i ne treba.
alselone alselone 11:56 29.08.2015

Re: Odličan intervju

A i ne zaboravite pitanje poverenja. Da li ce neki prosecan stanovnik "zapadnog sveta" ostaviti podatke o svojoj kreditnoj kartici na obicnom sajtu ili procesoru nestonesto AD Srbija ili ce ipak izabrati PP ili FS.
alselone alselone 11:57 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Сада би га било срамота да послуша твој савет (јер ти је неколико пута рекао да си глуп - додуше, и ти њему).


Ne, ja sam prihvatio da je moguce da je regulativa promenjena. Ali istp tako znam da su se ljudi zalili kako su placali kazne zbog neslanja CD-a. Mrzi me da kopam sada po zakonima, vidim da je jkt okacio neki kratak PDF ali to tamo ne pise procedura prodaje, tako da me ne bi cudilo da je regulativa promenjena ali ne kompletno da je ostao negde neki clan, propis, obaveza da se onako nesto ipak uradi.
jkt2010 jkt2010 15:18 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Goran Vučković
Intesa moze da ti to dozvoli, napisao sam gore da traze ili veliki depozit ili da imas ogroman promet mesecno, desetine ili stotine hiljada evra.

Znači čeka se banka koja će da prepozna poslovnu priliku u firmama sa manjim prometom i ponudi odgovarajuće uslove?

Šta uopšte košta banku da ima trgovca koji ima mali obim mesečne prodaje i koristi neku "hosted page" integraciju minimalnog rizika?

E, bravo! To i mene zanima, jer ovi belosvetski uzimaju za tu uslugu procente da se smrzneš - od 3% pa do 7% od iznosa, a natrčavao sam i na grđe.

A naši još jebu i sa konverzijom tamo vamo preko dinara, znači i tu bi uzimali. Još ako ti je, kao meni, osnovna valuta dolar a Viza sve svodi na evro...

Realno, kod nas da puste tu uslugu, koštala bi jedno 10%. Opet, za sitna plaćanja/naplate kartica je zakon, čak i sa tim procentima.

Realan problem je i kod naloga za transfer (Alse, jel pišeš?) , gde odrade sve u originalnoj valuti (ako imaš pokriće naravno) ali ti onda dostavljaju fakturu za bankarsku proviziju (!) , u dinarima. A to moraš da im posebno transferišeš. (Obaška što ti i na taj transfer čini mi se uzmu proviziju, al ovo nisam siguran bez da proverim). Umesto da celu tu trangefrangiju odrade interno - daš nalog za plaćanje, oni ti to skinu, plus provizije ino bankama, plus njihovu proviziju i ćao, šta ima da se dopisujemo i kuckamo naloge za gluposti i gubimo vreme...
jkt2010 jkt2010 15:38 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
A i ne zaboravite pitanje poverenja. Da li ce neki prosecan stanovnik "zapadnog sveta" ostaviti podatke o svojoj kreditnoj kartici na obicnom sajtu ili procesoru nestonesto AD Srbija ili ce ipak izabrati PP ili FS.

Ostaviće, ako je već rešio da kupi, jer će plaćanje da odradi na secured bančinoj stranici, a ne na običnom sajtu "neštonešto.com" .

Ali istp tako znam da su se ljudi zalili kako su placali kazne zbog neslanja CD-a. Mrzi me da kopam sada po zakonima, vidim da je jkt okacio neki kratak PDF ali to tamo ne pise procedura prodaje

Ljudi se na svašta žale, a mnogo puta ga sami zakomplikuju. Što kažu sami padnu sami se ubiju. Često ljudi razmišljaju baš kao i te ćate na koje sa žale.

Procedura prodaje je tvoja stvar, prodaj kako hoćeš, znaš i umeš. To što ne postoji fizički predmet koji prodaješ ti u stvari olakšava stvar. Kritične tačke što se kupoprodaje tiče jesu: naplata i plaćanje.

Knjigovođa od banke dobije izvod gde ima sve tvoje naplate i plaćanja, i to ti knjiže, pa im za svaku stavku sa izvoda treba dokument. A to ti je za naplate tvoja faktura kupcu, a za plaćanja faktura dobavljača tebi. Gotova priča bre!

E sad, ako ti rešiš da stvar zakukuljiš tako što ćeš softver da držiš u magacinu, u vidu narezanog diska u lepoj kutiji, onda jebiga - moraš i da vodiš magacin gotovih proizvoda, pa da ga zadužuješ & razdužuješ... pa da ga izvoziš preko carine - jer inače pdv... al sve to je ne-po-tre-bno da se radi, jer što bi od soft pravio hard? Može onda da se doda i izvozna dozvola od ministarstva odbrane, i hazmat deklaracija, i svašta nešto. Kad je bal da je pod maskama.
emsiemsi emsiemsi 17:43 29.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010
alselone
A i ne zaboravite pitanje poverenja. Da li ce neki prosecan stanovnik "zapadnog sveta" ostaviti podatke o svojoj kreditnoj kartici na obicnom sajtu ili procesoru nestonesto AD Srbija ili ce ipak izabrati PP ili FS.

Ostaviće, ako je već rešio da kupi, jer će plaćanje da odradi na secured bančinoj stranici, a ne na običnom sajtu "neštonešto.com" .

Ali istp tako znam da su se ljudi zalili kako su placali kazne zbog neslanja CD-a. Mrzi me da kopam sada po zakonima, vidim da je jkt okacio neki kratak PDF ali to tamo ne pise procedura prodaje

Ljudi se na svašta žale, a mnogo puta ga sami zakomplikuju. Što kažu sami padnu sami se ubiju. Često ljudi razmišljaju baš kao i te ćate na koje sa žale.

Procedura prodaje je tvoja stvar, prodaj kako hoćeš, znaš i umeš. To što ne postoji fizički predmet koji prodaješ ti u stvari olakšava stvar. Kritične tačke što se kupoprodaje tiče jesu: naplata i plaćanje.

Knjigovođa od banke dobije izvod gde ima sve tvoje naplate i plaćanja, i to ti knjiže, pa im za svaku stavku sa izvoda treba dokument. A to ti je za naplate tvoja faktura kupcu, a za plaćanja faktura dobavljača tebi. Gotova priča bre!

E sad, ako ti rešiš da stvar zakukuljiš tako što ćeš softver da držiš u magacinu, u vidu narezanog diska u lepoj kutiji, onda jebiga - moraš i da vodiš magacin gotovih proizvoda, pa da ga zadužuješ & razdužuješ... pa da ga izvoziš preko carine - jer inače pdv... al sve to je ne-po-tre-bno da se radi, jer što bi od soft pravio hard? Može onda da se doda i izvozna dozvola od ministarstva odbrane, i hazmat deklaracija, i svašta nešto. Kad je bal da je pod maskama.

Мудро збориш човече !
Штета што си незнатно сујетнији од потребног нивоа, па почесто пренаглиш.
Поради на себи, јер ово што пишеш може многима, који хоће да уважавају туђа искуства, добро да дође.
blogovatelj blogovatelj 23:31 29.08.2015

Re: Odličan intervju

I dalje si kao odgovorio i nadgovorio, pa se super osecas.


Njemu je bitno samo da njegova bude zadnja, onda ima trip da je pametniji.
Jedan moj ortak je u svoje vreme, kad mu je sin bio dvogodišnjak, ukapirao da je njegovo dete kada ga se pita "koga više voliš, mamu ili tatu" uvek odgovaralo rečju koja dođe iza "ili" u pitanju. Jedno vreme nas je ložio kako je on tata sa superpsihološkim moćima i kako intuitivno zna šta će dete odgovoriti, ma kakvo pitanje bilo.
A pitanja su išla i u nadrealizam tipa "ko je bolji golman, Baija ili Bufon"
Tako i jkt, samo poslednji komentar u nizu pamti. Ako je njegov, skače na izlaz. U protivnom, tera dalje.
jkt2010 jkt2010 00:47 30.08.2015

Re: Odličan intervju

blogovatelj

Tako i jkt, samo poslednji komentar u nizu pamti. Ako je njegov, skače na izlaz. U protivnom, tera dalje.

Priznajem, kad vidim da je moj poslednji uzdržim se od replike. Ko što kažeš, skačem na izlaz.

Nego pogađaj: ti mi skačeš na Glavu ili na Q...c?
Unfuckable Unfuckable 02:22 30.08.2015

Re: nemajkemi

Nego pogađaj: ti mi skačeš na Glavu ili na Q...c?


ejesiga
alselone alselone 05:50 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Ostaviće, ako je već rešio da kupi, jer će plaćanje da odradi na secured bančinoj stranici, a ne na običnom sajtu "neštonešto.com" .


Aha, ne samo da banka treba da napravi bekend nego bi ti podrazumevao pa cemo morati zahtevati da napravi i frontend. Pa dobro, lepo si to zamislio. Moracemo im narediti da to urade. Pa opet, ja ne bih kupovao nista i ostavljao podatke o kartici da je sajt www.bankofnigeria.com/merchant.
alselone alselone 05:52 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Njemu je bitno samo da njegova bude zadnja, onda ima trip da je pametniji.


Primetio sam. Po svaku cenu je tako. NIsam do sada imao privilegiju da udjem u ovaj beskonacni niz.
alselone alselone 05:55 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Knjigovođa od banke dobije izvod gde ima sve tvoje naplate i plaćanja, i to ti knjiže, pa im za svaku stavku sa izvoda treba dokument. A to ti je za naplate tvoja faktura kupcu, a za plaćanja faktura dobavljača tebi. Gotova priča bre!

E sad, ako ti rešiš da stvar zakukuljiš tako što ćeš softver da držiš u magacinu, u vidu narezanog diska u lepoj kutiji, onda jebiga - moraš i da vodiš magacin gotovih proizvoda, pa da ga zadužuješ & razdužuješ... pa da ga izvoziš preko carine - jer inače pdv... al sve to je ne-po-tre-bno da se radi, jer što bi od soft pravio hard? Može onda da se doda i izvozna dozvola od ministarstva odbrane, i hazmat deklaracija, i svašta nešto. Kad je bal da je pod maskama.


OK, ukapirao sam ovu vise puta pomenutu idealizovanu pricu. U Srbiji je bilo obrnutih primera, koliko god ti ponavljao da je jednostavno. Ko god zaista radi nesto u Srbiji zna da nista nije jednostavno. Gicaj se i dalje.
emsiemsi emsiemsi 06:36 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Njemu je bitno samo da njegova bude zadnja, onda ima trip da je pametniji.


Primetio sam. Po svaku cenu je tako. NIsam do sada imao privilegiju da udjem u ovaj beskonacni niz.

Чему та лажна скромност --- не даш се ни ти !
milisav68 milisav68 07:59 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
U Srbiji je bilo obrnutih primera, koliko god ti ponavljao da je jednostavno. Ko god zaista radi nesto u Srbiji zna da nista nije jednostavno.

Ma da, ovo je kao kada ti državni službenik objašnjava kako kao privatnik mlatiš neviđene pare, a kada mu kažeš da da otkaz i krene u te vode, on to prečuje pa nastavi da ponavlja kako svi privatnici mlate pare.

A zakoni u Srbiji su tako pisani da mogu da se tumače na razne načine, pa inspekcija/poreznici mogu da ti napišu kaznu kad hoće, a ti ako se upustiš u proces žalbi i povraćaj tog novca (jer žalba ne odlaže izvšenje), možda možeš da dobiješ proces, ali ćeš pare da vidiš tek za jedno 10-20 godina.

U međuvremenu će inspekcijske/poreske kontrole da se namnože.

I onda još treba da slušaš nekog sa bezbedne udaljenosti/državne službe kako je to prosto i kako nemaš pojma.
alselone alselone 08:27 30.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010 jkt2010 11:35 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Alselone
Ko god zaista radi nesto u Srbiji

A ja radim... gde? FYI samo i jedino preko Komercijalne Banke. Preko jedne jedine firme koju imam, doo reg. u Zemunu. Svi poslovi isključivo sa inostranstvom, svi po šifri plaćanja/naplate 312 (guglaj, možda ti nekad zatreba). Da ne veruješ, niko me ne tera da stvari provlačim kroz carinu, mada radim sa fizičkim predmetima a ne sa softverom.

No ne sumnjam da bi se tu među vama našlo genitalaca da me posavetuju da obavezno to nosim na carinjenje jer su neki plaćali neke kazne. Nekome. Za nešto.

Milisav
ovo je kao kada ti državni službenik objašnjava...
A zakoni u Srbiji su tako pisani da mogu da se tumače na razne načine

Zato i ti Milisave, obavezno da ih tumačiš na način da ti bude najteže i najgore moguće na svetu.

Na pr, kad imaš softver na serveru u Holandiji ili Irskoj, obavezno ga nareži na disk u Novom Sadu, upakuj u celofan (dodaj mu i nešto radioaktivno, ovo je opciono ako treba da bude još zabavnije). Pa onda to turi u magacin. Kroz prijemnicu otpravnicu dostavnicu normalno. Obavezno sve knjigovodstveno zavedi i vodi po propisima za eksere, potkovice i nakovanj br.3.

Onda kad ti neki nesrećnik skine nešto sa tog servera tamo u USA, ti trk u magacin, da istrebuješ disk, upakuješ u DHL Jumbo Box, pa na carinjenje i izvoz. Jer jbga, takvi su propisi za izvoz. Eksera. Da se potsetimo, neki plaćali neke kazne. Nekome. Za nešto.

Sledeće ti je da osnuješ poslovni klub od takvih koji to tako vole. Evo ti ga Als, kandidat za člana. Al obavezno da ga registrujete ko terorističku organizaciju, znači ništa u APR nego u BIA. Da budete dosledni do kraja. Sopstvenog.
jkt2010 jkt2010 11:45 30.08.2015

Re: nemajkemi

Unfuckable
Nego pogađaj: ti mi skačeš na Glavu ili na Q...c?


ejesiga


Izvinjavam se osetljivijim i nežnijim dušama, al rekao sam 100 x da nikom ne ostajem dužan. Ko na mene qrac vadi u prvoj sceni, u sledećoj će ga dobije u ljubicu. Pa ko voli nek izvoli.
emsiemsi emsiemsi 12:07 30.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010

...
ovo je kao kada ti državni službenik objašnjava...
A zakoni u Srbiji su tako pisani da mogu da se tumače na razne načine

Zato i ti Milisave, obavezno da ih tumačiš na način da ti bude najteže i najgore moguće na svetu.

Na pr, kad imaš softver na serveru u Holandiji ili Irskoj, obavezno ga nareži na disk u Novom Sadu, upakuj u celofan (dodaj mu i nešto radioaktivno, ovo je opciono ako treba da bude još zabavnije). Pa onda to turi u magacin. Kroz prijemnicu otpravnicu dostavnicu normalno. Obavezno sve knjigovodstveno zavedi i vodi po propisima za eksere, potkovice i nakovanj br.3.

Onda kad ti neki nesrećnik skine nešto sa tog servera tamo u USA, ti trk u magacin, da istrebuješ disk, upakuješ u DHL Jumbo Box, pa na carinjenje i izvoz. Jer jbga, takvi su propisi za izvoz. Eksera. Da se potsetimo, neki plaćali neke kazne. Nekome. Za nešto.

Sledeće ti je da osnuješ poslovni klub od takvih koji to tako vole. Evo ti ga Als, kandidat za člana. Al obavezno da ga registrujete ko terorističku organizaciju, znači ništa u APR nego u BIA. Da budete dosledni do kraja. Sopstvenog.

Хохохохо !
Сагласан !
alselone alselone 12:10 30.08.2015

Re: Odličan intervju

A ja radim... gde?


Savrseno me zabole gde radis i po kojoj sifri.
freehand freehand 12:14 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Sledeće ti je da osnuješ poslovni klub od takvih koji to tako vole. Evo ti ga Als, kandidat za člana. Al obavezno da ga registrujete ko terorističku organizaciju, znači ništa u APR nego u BIA. Da budete dosledni do kraja. Sopstvenog.

Protiv svog stava imaš negde nedostatak volje a negde nedostatak kapaciteta da se shvati. A negde malignu mutaciju obe varijante.
Mada, znaš ti to.
alselone alselone 12:17 30.08.2015

Re: Odličan intervju


Protiv svog stava imaš negde nedostatak volje a negde nedostatak kapaciteta da se shvati. A negde malignu mutaciju obe varijante.
Mada, znaš ti to.


Skrinsotuj, pa iskoristi za godinu, dve.
jkt2010 jkt2010 12:18 30.08.2015

Re: Odličan intervju

freehand
Sledeće ti je da osnuješ poslovni klub od takvih koji to tako vole. Evo ti ga Als, kandidat za člana. Al obavezno da ga registrujete ko terorističku organizaciju, znači ništa u APR nego u BIA. Da budete dosledni do kraja. Sopstvenog.

Protiv svog stava imaš negde nedostatak volje a negde nedostatak kapaciteta da se shvati. A negde malignu mutaciju obe varijante.
Mada, znaš ti to.

Ma znam. Da im je ovo isto ispričao na pr Krstić Nebojša, odmah bi se svi složili.
jkt2010 jkt2010 12:18 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone

Protiv svog stava imaš negde nedostatak volje a negde nedostatak kapaciteta da se shvati. A negde malignu mutaciju obe varijante.
Mada, znaš ti to.


Skrinsotuj, pa iskoristi za godinu, dve.

A jel treba PDV za to?
freehand freehand 12:20 30.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010
freehand
Sledeće ti je da osnuješ poslovni klub od takvih koji to tako vole. Evo ti ga Als, kandidat za člana. Al obavezno da ga registrujete ko terorističku organizaciju, znači ništa u APR nego u BIA. Da budete dosledni do kraja. Sopstvenog.

Protiv svog stava imaš negde nedostatak volje a negde nedostatak kapaciteta da se shvati. A negde malignu mutaciju obe varijante.
Mada, znaš ti to.

Ma znam. Da im je ovo isto ispričao na pr Krstić Nebojša, odmah bi se svi složili.

Eto, a javiće se i oni bez volje.
alselone alselone 12:22 30.08.2015

Re: Odličan intervju

A jel treba PDV za to?


Ma ne, to je sve lako ako znas pravu sifru. A i izvrsio sam pritisak na banku da mi napravi sve sto mi treba.
emsiemsi emsiemsi 12:25 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
A jel treba PDV za to?


Ma ne, to je sve lako ako znas pravu sifru. A i izvrsio sam pritisak na banku da mi napravi sve sto mi treba.

Еееее, јебига !
Ја покушавам да делујем синергично, а ви се стално свађате ! (види се да смо наши).
alselone alselone 12:26 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Ја покушавам да делујем синергично, а ви се стално свађате ! (види се да смо наши).


Emsi brate, idi nastavi da pravis vino od vode.
jkt2010 jkt2010 12:48 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
A jel treba PDV za to?

Ma ne, to je sve lako ako znas pravu sifru. A i izvrsio sam pritisak na banku da mi napravi sve sto mi treba.

Bolje bi ti bilo da si narezao blog na disk i odneo to na carinjenje, a ne da koristiš švercovanu robu. I tako svaki put kad dođeš.

I tebi i onom Blogetu sam do sad gledao kroz prste, al izgledami da je vreme za anonimnu prijavu. Što našoj, što kanadskoj carini.

alselone alselone 12:59 30.08.2015

Re: Odličan intervju

I tebi i onom Blogetu sam do sad gledao kroz prste, al izgledami da je vreme za anonimnu prijavu. Što našoj, što kanadskoj carini.


Znas sta mozes da uradis sa prijavom?

Al si se primio na tu carinu, ko mladi majmun.

Direktor Centra za informatiku i elektronsko poslovanje PKS Djuro Vojnović je ukazao da se nelegalan izvoz softvera dešava zbog zakonske regulative koja destimulativno deluje na softversku proizvodnju.

Vojnović tvrdi da je pomenutih 70 miliona evra ostvarenih od izvoza softvera u prošloj godini, svega 40 odsto od onoga što je stvarno izvezeno.

"Na žalost, kompanije su prinuđene da se snalaze na različite načine", kazao je Vojnović i naglasio da partneri iz inostranstva često ne žele da da softver dobiju putem uveženog CD sa narezanim softverom, sa svom pratećom carinskom dokumentacijom.

Zbog toga domaće kompanije često osnivaju kompanije u inostranstvu, sklope ugovor sa partnerom, novac ostane tamo i to je poznat problem sa kojim se softverska industrija u Srbiji susreće, naglasio je on.

Vojnović je naveo primer kompanije koja je izvezla softver, nije imala carinske dokumente kao dokaz da je izvoz obavljen i nakon toga je bila zatvorena.

U pitanju je kompanija koja je regularno registrovana u Srbiji, posao je dobila preko interneta, odradila ga, potpisala ugovor i dobila devizni priliv na osnovu tog ugovora.

Ta kompanija je čak regularno prijavila taj priliv Narodnoj banci Srbije, ali su već sledećeg dana "na vratima" imali finansijsku policiju u kontroli.

Finansijska policija je tražila dokaz da je softver izvezen, ali u kompaniji nisu imali dokaze i firma je zatvorena, zaključio je Vojnović. (Economy.rs, Tanjug 20. jun 2011.)
milisav68 milisav68 13:10 30.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010
Zato i ti Milisave, obavezno da ih tumačiš na način da ti bude najteže i najgore moguće na svetu.

Ti će mi kažeš kako da ih tumačim.

Nisam u tom poslu, tako da ti je džabe to sve što si kucao.

Uostalom, eto ti prilike da zaradiš dodatnu kintu kao savetnik za ove nesposobne IT stručnjake.
alselone alselone 13:12 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Vojnović je ocenio i da domaći propisi destimulišu legalni izvoz softvera jer se zahtevaju dokazi o carinjenju, odnosno fizički izvoz softvera na, na primer CD-u, dok se većina poslova dogovara i isporučuje preko interneta. Vojnović je kazao da zbog toga veliki broj softerskih firmi iz Srbije osniva preduzeća u inostranstvu i preko njih zaključuje ugovore.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=06&dd=17&nav_id=519583

I sta sad, mudrac? Sta ti i tvoj prilepak sto likuje imate da kazete?

Samo me je mrzelo do sada da guglam, i tebi nesto do kazujem, al sad kad si zajunio ko magarac morao sam.
jkt2010 jkt2010 13:41 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Alselone
Đuro Vojnović je naveo primer kompanije koja je izvezla softver, nije imala carinske dokumente kao dokaz da je izvoz obavljen i nakon toga je bila zatvorena.

Da, a nakon toga je temperatura u hladu bila 35C i vrapci su padali mrtvi na zemlju. Sve zbog toga što je jedna izvesna firma izvezla izvestan softver.

Ako pokušavaš da mi dokažeš da onaj ko zna da kucka programe ne mora pod obevezno da zna i da vodi posao, uspesio si. Još ranije.

A i mogli bi već jednom, il ti il Đuro, da kažete zašto je u stvari ta firma zatvorena. Jer zbog ovog "nije imao carinski papir od izvoza softvera" nije. Pre će da bude da je primio pare a nije imao osnov. Pa je krenulo muljanje i vađenje...

Mislim, pazi ovo: uredno prodao i naplatio i odjedared mu se sjatile inspekcije i poreznici ničim izazvani.. Jel vi to ozbiljno?!?

partneri iz inostranstva često ne žele da da softver dobiju putem uveženog CD sa narezanim softverom, sa svom pratećom carinskom dokumentacijom. Zbog toga domaće kompanije često osnivaju kompanije u inostranstvu, sklope ugovor sa partnerom, novac ostane tamo i to je poznat problem sa kojim se softverska industrija u Srbiji susreće, naglasio je on.

Da, poznat je problem da se to radi jer inopartner neće disk sa carinskom papiracijom. Nikakve veze to nema sa izvrdavanjem poreza.

A onda još ne znate ni šta sad sa tim parama tamo, kako sad to dofatiti? Mislim, a da ti inspekcija i poreznici ne zatvore dućan. Otodoba, ide PP na ujku u Americi, i posle doznaka od ujke, na lično ime naravno...i toga ćemo se držati dok država ne ukine poreze...

Zato se bre vama jebe koju tačno šifru da koristite, jer nećete ni jednu. Jer svaka znači da si registrovao prihod. I OK, ići će to tako dok je dovoljno sitno da ujka u Americi sređuje. Samo ima i taj ujka IRS za vratom...
alselone alselone 13:42 30.08.2015

Re: Odličan intervju

freehand freehand 13:49 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Da, a nakon toga je temperatura u hladu bila 35C i vrapci su padali mrtvi na zemlju. Sve zbog toga što je jedna izvesna firma izvezla izvestan softver.

Jel isto 2011.?
jkt2010 jkt2010 13:50 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Milisav
Nisam u tom poslu, tako da ti je džabe to sve što si kucao.

Ništa onda. Ajde idi na neki blog o raketnoj tehnici, kaži im da nisi ni u tom poslu. Da ne kucaju ljudi džabe.
alselone alselone 13:51 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Direktor Centra za informatiku i elektronsko poslovanje PKS Djuro Vojnović je ocenio i da domaći propisi destimulišu legalni izvoz softvera jer se zahtevaju dokazi o carinjenju, odnosno fizički izvoz softvera na, na primer CD-u, dok se većina poslova dogovara i isporučuje preko interneta.
alselone alselone 13:51 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Jel isto 2011.?


S. Mudic.
jkt2010 jkt2010 13:55 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Vojnović je ocenio i da domaći propisi destimulišu legalni izvoz softvera jer se zahtevaju dokazi o carinjenju, odnosno fizički izvoz softvera na, na primer CD-u, dok se većina poslova dogovara i isporučuje preko interneta.

Ma nije tačno bre. Menjajte tog, vidiš da ne zna šta priča.
alselone alselone 13:57 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Ma nije tačno bre. Menjajte tog, vidiš da ne zna šta priča.


Ma da. Sta zna Direktor Centra za informatiku i elektronsko poslovanje PKS Djuro Vojnović, tu je jkt koji posluje po sifri preko doo firme iz Zemuna preko komercijalne banke. On ce nas prosvetliti.

Obuzdaj Mudica, znam da te prati u stopu da se dokaze, al sramoti i sebe i tebe. Ajd sebe...
jkt2010 jkt2010 14:22 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
PKS Djuro Vojnović

Ej Blogi, jel vidiš da nisi u pravu? Ne mora moja da bude poslednja.

Evo posle 3 kruga Als hoće i u četvrti da nas uvede - ista priča, novi likovi... Reko Đuro da je čuo da su 2 + 2 = 5.

Al ja odustajem. Ako neko iz treće ne skapira, neće ni iz četvrte. Jer neće.
alselone alselone 14:26 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Evo posle 3 kruga Als hoće i u četvrti da nas uvede - ista priča, novi likovi... Reko Đuro da je čuo da su 2 + 2 = 5.


Gicati se
Migoljiti se, praćkati se, nekada i iz uživanja, poput lenjog praseta, a nekada i da bi ste izbegli neku situaciju.
alselone alselone 14:27 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Al ja odustajem.


A i bolje bi bilo. Dosta si se osramotio, pa dobio po labrnji, sad mozes da ides i biras drugu temu na kojoj si ekspert. Sa sve sifrom.
freehand freehand 14:32 30.08.2015

Re: Odličan intervju

Al ja odustajem. Ako neko iz treće ne skapira, neće ni iz četvrte. Jer neće.

I toliko o kapacitetu. i o Đuru koji kad nešto 2011. kaže to četiri godine odzvanja.
alselone alselone 14:59 30.08.2015

Re: Odličan intervju

I toliko o kapacitetu. i o Đuru koji kad nešto 2011. kaže to četiri godine odzvanja.


Ma da bre. Sta znaju ljudi iz industrije i direktor iz privredne komore, tu su blogomudraci opste prakse sto operisu siframa i skrinsotovima.
emsiemsi emsiemsi 20:19 30.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
I toliko o kapacitetu. i o Đuru koji kad nešto 2011. kaže to četiri godine odzvanja.


Ma da bre. Sta znaju ljudi iz industrije i direktor iz privredne komore, tu su blogomudraci opste prakse sto operisu siframa i skrinsotovima.

Ја више верујем (интуитивно) ЈКТ-у него директору из Привредне Коморе (ееееееееј, није шала, директор је то).
jkt2010 jkt2010 06:53 31.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ma nije tačno bre. Menjajte tog, vidiš da ne zna šta priča.

Ma da. Sta zna Direktor Centra za informatiku i elektronsko poslovanje PKS Djuro Vojnović



Vaistinu.

Đuro Vojnović ti odavno nije tamo. Mislim, PKS više ne liči na sebe odtkad je Đuro o'šo.

Eto ti ga sad u (državnoj naravno) firmi za voženje računa o (državnim naravno) asetima, a pogotovo projektima. A nema projekata kao što su večiti projekti (*).

Čovek je iskusan privrednik, pogotovo se naizvozio svega i svačega u životu, ukupne vrednosti nula.

Da se povežete vas dvojica, možda kod Djura ima neki projekt(il) i za tebe ?



====
(*) Nov 5, 2014 - Veliki Naučno-tehnološki park "Zvezdara" još nije zaživeo u potpunosti. Hiljade kvadrata neiskorišćeno u objektu koji je zidan čak 24 godine.
alselone alselone 08:10 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Đuro Vojnović ti odavno nije tamo. Mislim, PKS više ne liči na sebe odtkad je Đuro o'šo.

Eto ti ga sad u (državnoj naravno) firmi za voženje računa o (državnim naravno) asetima, a pogotovo projektima. A nema projekata kao što su večiti projekti (*).

Čovek je iskusan privrednik, pogotovo se naizvozio svega i svačega u životu, ukupne vrednosti nula.

Da se povežete vas dvojica, možda kod Djura ima neki projekt(il) i za tebe ?


Sta si ovde uopste rekao? I kakve to veze ima sa temom?
alselone alselone 08:15 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Ја више верујем (интуитивно) ЈКТ-у него директору из Привредне Коморе (ееееееееј, није шала, директор је то).


Vidi emsi care, sta smo imali ovde. Imali smo jednog nazovu pametnjakovica koji je cisto pametovanja i inata radi krenuo u raspravu. Prvo je tvrdi kako je zahtev za PayPalom pogresan jer on misli kako je bolje traziti od privatnih banaka da naprave ono sto on misli da nama treba. Znaci, ne od drzave da menja propise nego od privatnika da prave ono sto on misli da treba. Sve nemajuci pojma kako se pravi placanje preko neta, kako se vodi security, pravi prodavnica, radi processing, rade reklamacije, nerazmisljajuci o poverenju kupaca itd.

Onda je tvrdio kako nema problema sa regulativom pa je davao kontraprimere kako ipak ima jer je poslovanje preko payment processora protivno zakonu 2015-te godine.

Onda se uhvatio teme oko carine gde smo Radumilo, Maksa i ja, koji radimo u toj industriji rekli kako je tako nesto obavezno, i gde sam ja jos ostavio mogucnost da je nasa informacija stara, da je tako bilo ranije a da se mozda promenilo u medjuvremenu. On je ipak insistirao kako to nije nikad bilo tacno, gde su mu jedini argument bili glupa kao saljiva preuvelicavanja i kontra primeri na granici razuma.

Na to sve sam mu dao link gde covek kome je to posao govori vise puta za vise razlicitih novina kako je to tacno, ali i taj covek je ponovo ismejan na isti deciji nacin.

I to sve jer valja neku robu iz Zemuna, pa zna.

I sta ti sada intuitivno mislis na sve to?
jkt2010 jkt2010 08:55 31.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone

Sta si ovde uopste rekao? I kakve to veze ima sa temom?

Rekao sam da nije siroma Đuro Vojnović kriv što si ti glup.
oko carine gde smo Radumilo, Maksa i ja, koji radimo u toj industriji rekli kako je tako nesto obavezno

Glup ili ne, nije u redu da se sada vadiš na drugare.

gde sam ja jos ostavio mogucnost da je nasa informacija stara, da je tako bilo ranije a da se mozda promenilo u medjuvremenu.

Jeste, tako je. Te 1955. zakonodavac nije bio omogućio trgovanje preko interneta. Mora da na taj period misliš?

Ajde sad stvarno. Daj neko drugi malo da proba jer ti si shvatio materiju taman kolko i Djuro.
alselone alselone 09:01 31.08.2015

Re: Odličan intervju


gic, gic, gic
jkt2010 jkt2010 09:05 31.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone

gic, gic, gic


Zoveš drugare u pomoć? Ne vredi ti, navukli te mangupi...

alselone alselone 09:08 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Je l' ti zaista prodju ove fore igde drugde osim kod kolega iz Zemuna sto valjaju robu pa ZNAJU?
jkt2010 jkt2010 09:10 31.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Je l' ti zaista prodju ove fore igde drugde osim kod kolega iz Zemuna sto valjaju robu pa ZNAJU?

alselone alselone 09:12 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Sine, ti si daleko od sarkasticnog. Za sarkazam je potreban kliker, ti si samo jadan u svom gicanju i foricama.
jkt2010 jkt2010 09:17 31.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Sine, ti si daleko od sarkasticnog. Za sarkazam je potreban kliker, ti si samo jadan u svom gicanju i foricama.

Jebiga, sad se osećam kao da maltretiram morona. Izvini Alse...
alselone alselone 10:05 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Jebiga, sad se osećam kao da maltretiram morona. Izvini Alse...


E, aj sad stvarno dosta, idi valjaj neku robu po Zemunu.
Unfuckable Unfuckable 10:58 31.08.2015

Re: Odličan intervju

ovo je čist zen kevemi
alselone alselone 11:00 31.08.2015

Re: Odličan intervju

vidim da si se aktivirao da vise ne propustas.
Unfuckable Unfuckable 11:11 31.08.2015

Re: Odličan intervju

kada se čovek zapita šta je to osebujno na blogu b92 trebalo bi mu prikazati par ovakvih nizova, matori pa ovo je neprocenjivo

freehand freehand 11:15 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Unfuckable
kada se čovek zapita šta je to osebujno na blogu b92 trebalo bi mu prikazati par ovakvih nizova, matori pa ovo je neprocenjivo


alselone alselone 11:26 31.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010 jkt2010 11:51 31.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Jebiga, sad se osećam kao da maltretiram morona. Izvini Alse...


E, aj sad stvarno dosta, idi valjaj neku robu po Zemunu.


milisav68 milisav68 12:49 31.08.2015

Re: Odličan intervju



maksa83 maksa83 13:35 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Jebotebog, ovo još traje. Pa šta će ČetniciVsPartizani da vam kažu.

jkt, niko ovde nije rezao CD-je ni zato što je glup, ni zato što je neobavešten, ni zato što voli tako da provodi vreme, nego zato što su mu ovdašnje računovođe rekle da mora, al ajde kao njih ima raznih, no je tako rekao i KPMG ovdašnji, ko je našao za shodno da im plaća usluge, a firma u kojoj sam tada radio jeste nalazila za shodno.

Tako da, ako si ti izvozio neki softver bez rezanja CD-a, ili si bio u prekršaju, ili si znao neki trik koji ne znaju ovdašnje računovođe (možda) i KPMG (teško). Istina je da ja nisam u tom aranžmanu baš od početka mitske 2011., tj. ne moram da brinem o takvim stvarima, možda su našli za shodno da tu glupost oprave, nemam pojma, baš ću da pitam da li to još uvek rade.

Ne razumem šta ti smeta PayPal i što si zapeo da svako mora da implementira šoping klikklik add to cart da bi ti bio srećan. Ako neko prodaje sofver široke potrošnje onda treba da se potrudi da ga prodaje preko nekog od storova koji hendluju tonu sranja umesto tebe. Kakvi god da su, biće bolji u budućnosti. Dodatno, ako neki sajt koristi Amazon Payments ja prvo koristim to, ako ne to onda PayPal, pa tek ako nema ništa od ta dva njegov CC pejment - i to nerado, tj. ako mi je baš JAKO stalo da to kupim. Valjda ne moram da objašnjavam zašto je taj algoritam manje rizičan od kucanja broja kreditne kartice na zilion mesta.

Preko jedne jedine firme koju imam, doo reg. u Zemunu.

Kladim se u 5 kila krompira da je to unitex doo.

emsiemsi emsiemsi 20:13 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Unfuckable
ovo je čist zen kevemi

Да, у праву си !
Феноменално је када премеравају чији је дужи паметни људи --- замисли да су се којим случајем дохватили ... да их не именујем сада, знате ко су моји фаворити.
Дакле, закључили смо да су и ЈКТ (са њефовим параграфом тристо и нешто) и Алселоне (са његовима нарезивањем ЦД-јева. Додуше, Алселоне није рекао да ли кариници дозвољавају да се то што се извози нареже и на ДВД) у праву, то је права уин - уин варијанта, чиста коњукција.
alselone alselone 21:22 31.08.2015

Re: Odličan intervju

Ne razumem šta ti smeta PayPal


Nema pravu sifru za Zemun.
jkt2010 jkt2010 23:57 31.08.2015

Re: Odličan intervju

maksa83

Ukinuo sam dugačak odgovor jer sam ti dole stavio kratak i jasan. Da i Alse mož' da ga razume.
jkt2010 jkt2010 00:06 01.09.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ne razumem šta ti smeta PayPal


Nema pravu sifru za Zemun.


Alse... idi resume stress reduction activity, pls.

Ta, za šta sam ti ga dao nego da ga koristiš kad ti nije dobro.... (*)





=====
(*) Stavio sam 4 tačke samo da vidim dal je Blogi budan. On voli da prebrojava tačkice po internetu....
jkt2010 jkt2010 02:04 01.09.2015

Re: Odličan intervju

maksa83

mitska 2011., pozivanje na računovođe, KPMG i ostale više autoritete...


Evo ti iz mitske 2012.:

IT SEKTOR I RAD SA INOSTRANSTVOM: KAKO SE IZVOZI USLUGA?

Šta je potrebno znati ukoliko prodajete usluge inostranim partnerima?

Kako bi se sprovele usluge izlaznih i ulaznih računa prema inostranstvu, neophodno je uraditi sledeće korake:

1. Izdati fakturu ili primiti ulaznu fakturu usluga – faktura kao i svaka druga, osim što kao broj računa ne stoji dinarski, nego devizni račun (odnosno, cela procedura laćanja iz inostranstva, koju dobijate od svoje banke).
2. Uneti fakturu u kontrolnik uvoza i izvoza,
3. (Na)platiti uslugu. Devizno plaćanje, kao i dinarsko, može se vršiti lično i elektronski.
4. Prijaviti Deviznom inspektoratu svaku fakturu u roku od 30 dana :)


Izvor

Isto ti je sve i danas, osim što je Devizni ukinut pa više ništa ne treba da mu se prijavljuje (logično).

Što je sve isto što i ja pričam ovuda nedokazanima.

E sad, kako se od ove jednostavne procedure stigne do prekršaja sa izvozom CD-ova - to je neka ko zna kakva priča za koju čovek treba da završi fakultet za pravljenje akcionih filmova.
blogovatelj blogovatelj 05:23 01.09.2015

Re: Odličan intervju

ovo je čist zen kevemi


Bome jeste. Nagomilalo mi se 62 nepročitana komentara. Čitam i neveruem.
Ovaj iz Indonezije ima firmu u Zemunu i poznavalac je svega.
E, JKT, stavlja Sneža slike omiljene ti Indonezije na Fejs. Ono je jeza, keve mi.
Ako si onde izabrao da živiš, potpuno si nenormalan.
Mislim, jeste priroda divna, malo vulkanska i malarijska, ali sistem, društvo...
Nadam se da će uskoro da objavi blog, preporučujem vam svima da ga ispratite.
jkt2010 jkt2010 08:20 01.09.2015

Re: Odličan intervju

blogovatelj
ovo je čist zen kevemi


Bome jeste. Nagomilalo mi se 62 nepročitana komentara. Čitam i neveruem.
Ovaj iz Indonezije ima firmu u Zemunu i poznavalac je svega.
E, JKT, stavlja Sneža slike omiljene ti Indonezije na Fejs. Ono je jeza, keve mi.
Ako si onde izabrao da živiš, potpuno si nenormalan.
Mislim, jeste priroda divna, malo vulkanska i malarijska, ali sistem, društvo...
Nadam se da će uskoro da objavi blog, preporučujem vam svima da ga ispratite.

De si bre Blokey (*) međedu jedan! Jel krenulo ladno, a? Već je ono 18 sati mrak 6 sati polumrak ili šta? Mislim il je to il si na nekom opijumu il si oglupaveo razvlačeći kablove po toj vukojebini..... drugi put se javljaš jebo te bolesni magarac i oba puta blage veze nemaš gde si šta si. Pa vole jedan nisam ja tema!


===

(*) Blokej: za mlađu publiku i ove starije poluinteligentne organizme


Unfuckable Unfuckable 08:23 01.09.2015

Re: Odličan intervju

sine, možda nisi tema al' koliko vidim po ovim nesputanim ispoljavanjima - polako postaješ
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:20 26.08.2015

futurizam, kosmopolitizam,

impresionizam, ekspresionizam, kubizam?! pizdamaterizam!



U Zalivskoj oblasti San Franciska pronašao sam jedno napredno, stimulativno, kosmopolitsko okruženje, zagledano u budućnost. To je neki jedinstveni koktel globalizacije, hakerskog idealizma, hipi etike, mešavine vrednosti koje kreira tehnološka industrija sa starim kapitalizmom Zapadne obale, umetničke ekscentričnosti San Franciska, tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom.

ps. само позитива!

bladerunner92 bladerunner92 08:24 26.08.2015

Re: futurizam, kosmopolitizam,

Ee Srki ovaj rastaman u Thelma & Louise je legenda , ta scena je potpuno ludilo
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:56 26.08.2015

Re: futurizam, kosmopolitizam,

,
jinks jinks 08:29 26.08.2015

...

Bilo bi odlično ukoliko bi Srbija postala El Dorado za projektovanje i proizvodnju softvera, elektronske opreme, komponenti, uređaja, električnih pogona, postrojenja ...

p.s.

Jedino što bi ovog puta ipak trebalo biti možda za nijansu oprezniji sa pričama tipa "on je genija, u Americi je napravio čudo, sve firme u kojima je radio (gde se ustvari nekad ne zna ni koje su to firme bile, niti šta je stvarno u njima i radio) prodate su za milione dolara, ali eto sada je došao ovde da nas spase od propasti".

Naravno, ne kažem da apriori gospodin o kome govorite u blogu nije vredan hvale, niti da se ovo sto pišem na njega odnosi, daleko bilo. Mada, takođe, u Srbiji je u prošlosti bivalo i podosta slučajeva, počev od devedesetih, ali i nakon 5.10. pa sve do današnjih dana, gde su se iza raznih namontiranih priča o neverovatnom uspehu u inostranstvu, provukli krajnje prosečni i neuspešni tipovi.

Ipak, gotovo svi su nepogrešivo nalazili put do politike, iza sebe nepogrešivo ostavljali propale projekte, i odlazili u suton sa punim bisagama i džepovima. Mnogi su nažalost već uspeli da prođu pomenuti razvojni put, dok su drugi, opet, još uvek u fazi pokušaja.

Dobro, ali zato je verovatno i teško pronaći prave mere, ideje, ljude ... I naravno, kapa dole svima koji su napolju uspeli.
myredneckself myredneckself 09:24 26.08.2015

Re: ...

tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom. Osim toga, Zalivska oblast, tj. Silicijumska dolina, ima ubedljivo najveću koncentraciju pametnih ljudi na jednom mestu u celom svetu.

Hipi komuna, bokte, let the sunshine in.
Dobro, dobro, šta?!
Primećujem samo, ništa pakost...

freehand
Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?

Ihh...ti, uvek nezgodne primedbe.
cane cane 14:00 26.08.2015

Re: ...

Ne kažem apriori da gospodin o kome govorite u blogu nije vredan hvale, ali u Srbiji je bivalo podosta slučajeva, počev od devedesetih, ali i nakon 5.10. pa sve do današnjih dana, gde su se iza raznih namontiranih priča o neverovatnom uspehu u inostranstvu, provukli krajnje prosečni i neuspešni tipovi.

Ipak, gotovo svi su nepogrešivo nalazili put do politike, iza sebe nepogrešivo ostavljali propale projekte, i odlazili u suton sa punim bisagama i džepovima. Mnogi su nažalost već uspeli da prođu pomenuti razvojni put, dok su drugi, opet, još uvek u fazi pokušaja.


jedan stigao i do cnna jos 1993, a onda cak i na blog... only sky is the limit.

Out of Beirut Out of Beirut 09:24 26.08.2015

...

Једно црно, друго шарено: дубока анализа у Срба је ретка, овде НЕМА изузетка.

Лепа прича, привлачна, како је суштина у технолошкој трци, бизнису - са све биткоинима!

Са биткоинима - he jumped the shark.

( шио ми га Ђуро)


G.Cross G.Cross 09:33 26.08.2015

Za pocetak bi mogli biti Fact Based

Silicijumska dolina, ima ubedljivo najveću koncentraciju pametnih ljudi na jednom mestu u celom svetu.


Nije, nego...


The U.S. Department of IQ Statistics today released its IQ per Square Mile Report for the continental United States for the year ending 2010. Once again, the city of Jacksonville, Florida has claimed the dubious distinction of Lowest IQ per Square Mile with a dismal .023 score. New York City has once again topped the list at 7,366.43.
inco inco 15:52 29.08.2015

Re: Za pocetak bi mogli biti Fact Based

Pamet != Koeficijent inteligencije.

Izvesna korelacija postoji, ali samo do određenog nivoa.

Just sayin'...
G.Cross G.Cross 10:53 26.08.2015

Srednja klasa slozno glasa


Iskoristicu ovu priliku da ponovim svoju mantru.

"Ne cini bogata zemlja bogate ljude, nego bogati ljudi bogatu zemlju".

Moglo bi se i dodati

"Ne cini srecna zemlja srecne ljude, nego srecni ljud srecnu zemlj".

Stoga, Mariopan...

Можда се у Србији мисли да је новац (озбиљан новац) резултат зла зато што се у Србији никад није десио такав привредни бум да тај новац, који имају наши богаташи, "стечен" такорећи преко ноћи, буде заиста резултат рада и знања?


Ne cini Bum bogate i postene ljude, nego bogati i posteni ljudi Bum.

Stoga, Naginata,

"Sramota je biti bogat i čašćen u državi u kojoj vlada haos – kao što je sramota biti siromašan i otuđen u državi u kojoj dominira put morala." Konfucije

Dakle sve si u pravu


Samo Bogata i postena srednja klasa moze da sredi drzavu.

Videli smo kako je bilo kad su je sredjivali proleteri a sada vidimo kako je kad je sredjuju Miskovic i njemu slicni i njihovi DS, SNS (name it) vazali
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:02 26.08.2015

Re: Srednja klasa slozno glasa

Јуче причам с једном девојком, из Странке. Бистра, капира како систем функционише, уосталом -- у њему и учествује на средњем вишем нивоу. И сама види како некомпетентни људи, чији је једини садржај амбиција, заузимају места. И пита ме: "Је л' има неки други начин да се направе паре, а да то не иде преко Странке? На поштен начин?"

Ми имамо канцер на мозгу.
Уосталом, и овдашњи коментари то јасно одсликавају.
antioksidant antioksidant 11:03 26.08.2015

Re: Srednja klasa slozno glasa

Samo Bogata i postena srednja klasa moze da sredi drzavu.

bogata i postena srednja klasa nece nastati sama od sebe u drustvu koje ima pravila igre pribliznije onim koje su vladale na ostrvu tortuga nego bilo cemu drugom
naginata_83 naginata_83 11:05 26.08.2015

Re: Srednja klasa slozno glasa

Samo Bogata i postena srednja klasa moze da sredi drzavu.

Videli smo kako je bilo kad su je sredjivali proleteri a sada vidimo kako je kad je sredjuju Miskovic i njemu slicni i njihovi DS, SNS (name it) vazali


Ali nje nema? Neko mora da je stvori? Sta je inicijalna kapisla? Ili smo beznadezan slucaj ovako siromasni i nesrecni?
antioksidant antioksidant 11:17 26.08.2015

Re: Srednja klasa slozno glasa

Neko mora da je stvori?

ne
srednja klasa se stvara sama
u postojecim uslovima mi imao ovakvo drustvo kakvo imamo
naravno, postoji i opcija da se uslovi promene, da li intervencijom spolja ili iznutra, da li tektonski ili polako (revolucija ili evolucija) to su vec nijanse
babmilos babmilos 11:45 26.08.2015

Re: Srednja klasa slozno glasa

srednja klasa se stvara sama

Ne slažem se. Srednja klasa je antiideološki koncept, ideja da postoji dovoljna količina novca. To jeste konstrukt, ali izvoljiv konstrukt: videti pod Evropa sedamdesetih godina prošlog veka.
antioksidant antioksidant 11:57 26.08.2015

Re: Srednja klasa slozno glasa

Ne slažem se. Srednja klasa je antiideološki koncept, ideja da postoji dovoljna količina novca.

ko pominje ideologiju?
drugo, nije potrebno samo imati novca, neophodno je da se taj novac stvara na odrziv nacin (kao kontraprimer videti 70 godine proslog veka u jugoslaviji - dobili smo srednju klasu naviklu na zivot srednje klase bez sposobnosti da svoje pozicije brani i ponovo stvara).
a da probam i da pojasni: ako se ne fokusiraš na detalje primetićeš da pričamo o istom - potrebni su određeni uslovi i u njima nastane srednja klasa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana