B92 Blog    Članovi    Jelena Milić    17. mart...opet...

Jelena Milić
11:57
PON
17
MAR

17. mart...opet...

 

 Šta se ovim tačno postiže i po koju cenu?

August 1995. Vrućina paklena.  Moj ex i ja trudna, pokupili iz kuće ono malo što smo imali, a tad zaista nismo imali mnogo, ostavili No 1 kod komšija, i krenuli ka autoputu da bar vodu i kafu odnesemo tim  nesretnim  ljudima  i z Krajne. Saznali smo da dolaze  privatnim kanalima, od drugarice koja se taj dan vraćala  iz Zvornika pa ih videla iz autobusa.  Ne od države i njenih medija, ne. Oni izgubljeni, u neverici gledaju zašto im uopšte prilazimo, ko smo, šta su namere. Nekako u one bedne termose i kafu, kao jedini povod, i  ne veruju. Kako im zameriti.  Baka koja kuka, koja sebe kune, što se toliko uplašila da je požurila i nije stoku iz štale bar odvezala da bude slobodna, ako već nije mogla da je povede, nju nikad zaboraviti neću. Taj sistem vrednosti i prioriteta.  

Susretala sam se sa nekima od njih posle tokom rada na projektu Hoću kući, HOLJPS, jednog od najlepših poslova koje sam ikad radila. Neki su bili triple flights što se kaže, Benkovac Knin prvo, pa Knin--ne centralana Srbija--već Kosovo naravno, ili Vojvodina. Za to su služili državi. A zašta je njima ta i takva država poslužila to ono znaju. Kako su se i na koji način prema njima ophodili stari zemljaci u novoj državi,  koji su se dokopali  enormne kinte izazivajući krize i ratove koji su doveli i do njihove izbegličke sudbine, ili etnički sunarodnici u Srbiji, ili popovi što su im nevažeće izvode iz matičnih knjiga za velike pare izdavali, to oni znaju. Nadam se.

 

Gledala sam izbliza, po prirodi posla,  i manipulacije države kada je mogućnost glasanja na izborima u Bosni bila otovrena za izbeglice odatle. Gledala sam  i njih sluđene sa dilemom, da li da slušaju svoj razum i da gledaju kako svoj život da pomere napred i vrate se odakle su došli, ili da slušaju novu državu i budu marionete sistemske borbe Srbije da umanji šanse za demokratizaciju i stabilizaciju  Bosne, ne shvatajući šta dobijaju a šta gube.

 

Slušala sam  mesecima sudbine izbeglih Srba iz Bosne i Hrvatske i dok sam radila u UNHCR na repatrijaciji u treće zemlje. Naslušala se toliko toga iz prve ruke, zahvaljujući UNHCR a ne mojoj državi i njenom aparatu da nam to kaže na pravi način i u pravom kontekstu.

 

I sad, deset godina kasnije, listam na netu novine, patriotske novine, tabloide, i vrlo malo ili ništa nema o tome da je danas 4 godine od paljenja srpskih crkava i masovnog nasilja na Kosovu.  Mogu da se kladim, da će ako i bude emitovan neki prilog, materijal biti “pozajmljen” ili “dobijen” whatever od malog broja pojedinaca koji su stvar pratili, a  zbog svoje posvećenosti koju su ugušili  netaktičnost,  umor, frustracije i drugo, uspeli da se izoluju ili da nemaju komunikaciju ni saradnju ni sa jednom, ni sa drugom Srbijom. Šteta, a donekle i sramota svih nas. U svakom slučaju velika odgovornost. Ne samo prema Srbima sa Kosova, već prema našoj javnoj posvećenosti borbi za univerzalna ljudska prava i njihovo  poštovanje u Srbiji i svetu.   Jer nasilja nekažnjenog, ili vrlo sporo i nedovljno kažnjenog, jeste bilo. Vandalizma neprimerenog 21 veku jeste bilo.

 

 

Šta nam opšte govori činjenica da država Srbija nema svoju arhivu, svoju dokumentaciju? Setite se samo priča o albanskim liderima sa Kosova.  Te su ovo, te su ono, gde je ijedan uspešno plasiran predmet? Da se razumemo, ja verujem i imam neka znanja da su neki od njih visoko kompromitovani, kao što verujem i znam da ih MZ drži na površini  upravo zahvaljujući kombinaciji da imaju nad njima neki uticaj zbog tog saznanja, ali i zato što oni takvi kakvi jesu, ipak imaju ogroman politički uticaj na Kosovu, što se vidi na izborima. To Kosovo, u stvari,  čini mnogo sličnijim Srbiji nego što i jedna i druga strana vole da priznaju. Jer gadan je osnov te sličnosti. Vrlo.

 

 

I sve se ponavlja. Odbrana Kosova na najnoviji način, tako što ćemo sprečiti njegov ulazak u međunarodne institucije, u stvari je otežavanje načina da srpske žrtve  sa i na Kosovu, i njihove porodice,  dođu do svoje pravde, takođe. Jer em što sebe izolujemo, mi izolujemo i Kosovo od mreže međunarodnih organizacija koje mogu biti nadležne za evetulana nova kršenja ljudskih prava i presude za kršenja počinjenih. Busači u grudi, oni koji ostaju na valsti inflatornom retorikom “pogroma, genocida…” nisu prstom mrdnuli da MZ pitaju zašto i kako to da kosovsko sudstvo nema mehanizme da sporovi isteraju do Strazbura. A i Legija je shvatio. Ulaženje u sudove, ometanje rada Euleksa je, naravno, deo te iste politike. Nećemo ni na koji način dozvoliti stabilizaciju situacije i institucionalziaciju sprovođenja pravde, ali ćemo nastaviti da kukamo da pravde nema, i to će biti ključni argument.

 

Sami su kosovski Srbi mnogo  doprineli teškoj situaciji u kojoj se oni, a i mi  svi, nalazimo. No, to ni na koji način ne sprečava, ili ne bi smelo da bude razlog, da se na činjenicu da problem zaštite kolektivnih ljudskih prava na Kosovu postoji, ne reaguje na adekvatan način. Država je tu mnogo  jasnija, boli je uvo, zloupotrebljava ih da bi ostvarila nerealne ciljeve i kažnjavala međunardnu zajednicu kažnjavajući sve nas. Kao što je boli uvo i za kolektivna prava i individualan prava ostatka njenih građana u Srbiji do Kosova.

 

A građanska Srbija? Može li ona više? Morala bi, čini mi se. Vulgarizacija i instrumetalizacija problema od strane države, agresivnost žrtava, manipulacije i drugo, nisu argumenti  za nas da ne reagujemo intenzivnije. To što Srbija godinama podriva i rad Tribunala, zarad zataškavanja istine o svojoj ulozi, a na štetu žrtava, ne treba da bude razlog da se mi ne pitamo zašto i kako je došlo do onoga što nam sad Karla nagoveštava, i da li se pravda može još nekako isterati na videlo. To što su Ameri u Iraku i Putin u Rusiji opasno ugrozili jedan  nadasve progresivan princip koji je devedesetih dobio vetar u jedra, nije razlog da odustanemo. Princip supremacije zastite  ljudskih prava  nad teritorijalnim integritetom i mogucnost gubljenja suvereniteta zbog nesprovodjenja toga je upravo ono zasto ja, npr, mislim da Kosovo ima pravo na nezavisnost, a ne istorija, proces raspada ex YU i drugo, tipa biće nam lakše i brže do EU. Ne kazem da je to "metod" da se Kosovo vrati, ne, mada me ne bi iznenadilo da se licemerni Koštunica i te ideje lati, već ga spominjem kao nešto čije utemljenje i sprovođenje u praksi  u međunarodnoj zajednici  i od strane međunarodne zajednice i od nas koji u njega verujemo zavisi. Meni se čini da su kolektivna prava Srba na Kosovu, trenutno,  ugrožena sa četri  strane, i da su kategorijama kolektivne ugroženosti, trenutno goruća u regionu.

 

1. Zato što su genralno institucije na Kosovu slabe, a MZ nema baš jasan konsenzus šta i kako dalje. Kad ovo tvrdim, naravno, imam u vidu gde je i na šta je-- skoro na ništa---UNMIK došao 1999 i mogu da razumem razmere problema i izazova uspostavljanja administracije i uprave.

2. Zato što država Srbija, njen državni vrh pre svega, podriva napore međunarodne zajednice i kosovskog rukovodstva da se situacija poravi.

3. Zato što sami Srbi sa Kosova komplikuju ili rapidno pogoršavaju situaciju.

4. Zato što “ostatak” Srbije do Kosova o tome, takođe, ćuti ili ne reaguje adekvatno. Zato što brkamo nacionalizam sa etničkom solidarnošću, koja sama po sebi, nije ništa loše, ako su etnička prava ugrožena.

 

Eto i Karla je priznala neke stvari, možemo i mi, nešto glasnije nego do sad. Postoji Batajnica, al postoje i oni nesretnici što ih Simo Spasić i država dodatno mrcvare. I sami  izmrcvareni toliko.

 

 

 Šta mi, drugi, možemo da učinimo za njih? I kako? Ja ne vidim drugog načina do uzimanja stvari u svoje ruke.  NGO--građanske ruke. Pritiska na državu,  pritiska na međunarodnu zajednicu, igranja na loptu deklarativne spremnosti kosovskoih lidera da stvar popravljaju i otvaranja šireg unutar-druđtvenog dijaloga u Srbiji. Nisam, priznajem, preterani optimista, imajući u vidu odnos prema Topčideru i drugim toponimima stradanja vojnika na redovnom služenju vojnog roka u tkz mirnodopskim uslovima npr, zato što smo nekako suviše zagledani u sebe i ugroženost naših prava od strane države. Opravdano, ali uskogrudo. A opet, ne vidim drugi način.

 

A u suprotnom? U slučaju naše ravnodušnosti ili predaje usled nedostatka resursa ili loše raspoređenenih resursa? Hoćemo li onda i mi postati-doprineti sociološko-kulturološkom fenomenu većinske Srbije-ravnodušnosti prema nekažnjavanju zločina?

          




Komentari (248)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Vračarac  12:09 17.03.2008
Preporuka: 0

Navijači rade na svoj način

#Link  Replika: 38
Prenosim proglas navijačke grupe Delije Sever. Druge najbrojnije organizacije u Srbiji. Prema poslednjim istraživanjima 48.6% stanovništva su navijači Crvene Zvezde. Proglas ne sadrži moje lične komentare. Hvala.

DELIJE ZA SPAS KOSOVA
U još jednom teškom trenutuku za Srbiju, naša navijačka grupa nalazi se na velikom ispitu. Tokom svoje istorije, Zvezdini navijači zalagali su se i boriliza svoju zemlju i svoj narod, bilo da se pevalo u čast otadžbine, bilo da se skupljala pomoć. Danas je došao trenutak da još jednom dokažemo svoju privrženost i odgovornost preme Srbiji.
Tokom poslednjih nekoliko godinatrudili smo se u svom domenuda pomognemo buđenje svesti u srpskom narodui raširimo istinu po Evropida ja Kosovo srpska zemlja. Naše mogućnosti su i tada kao i danas bile ograničenei skromne ali smo se trudili da ih maksimalno iskoristimo. Danas, nakon proglašenja nezavisnosti od strana Albanaca, naša obaveza je da sagledamo gde je naša uloga u opstanku Kosmeta u srpskim granicama, i da svoje mogućnosti do kraja iskoristimo. Upravo to i jeste razlog za pokretanje informatora koji će se baviti isključivo pitanjem naše borbe za Kosmet.
U preiodu nakon proglašenja preduzeli sno nekoliko akcija koje predstavljaju zamajac za nova delakojim ćemo se boriti za Kosovo i Metohiju i Srbe koji na njemu opstajuuprkos ogromnim teškoćama. Održan je koncert u sali Ruskog doma u Beogradu sa pesmama i igrama sa Kosmetai sav prihod uručen je monahinjama u Gračanici. Uz svesrdnu pomoć Delija iz inostranstva, pogotovu Švajcarske, Austrije, Nemačke Švedske i Slovenije, sakupljeno je oko 16500 evra a pored novca skupljena je i lepa količina odeće koja je nakon toga odnešena u Veliko Gracko u opštini Lipljan.
Mi smo patriotska navijačka grupa i nikada nismo okretali glavu od problema koji su snalazili naš narod i zemlju. Vidimo prilično neorganizovanu situacijuu zemlji i ne želimo da budemo deo takve slike. Osećamo odgovornost da nastupimo organizovano i damo svoj doprinos u dugoj i mukotrpnoj borbi koja nas očekuje. Svoju skromnu ulogu vidimo u nekoliko segmenata našeg delovanja:
- Kroz širenje istine. Prevashodno u Evropi i svetu ali i u Srbiji, svojim pesmama, skandiranjima i parolama, kao i koncertimai sličnim priredbama, skretaćemo pažnju javnosti šta nama predstavlja Kosmet i koja je prava istina o tom pitanju. Da su političari i drugi radili kao navijači čvrsto verujemo da bi slika u svetu bila značajno bolja po nas. U prilog tome govore navijačke parole podrške koje su se prethodnih nedelja mogle videti širom Evrope, od Rusije, Poljske, Češke, Slovačke, Ukrajine, Grčke, Bugarske, Rumunije, Španije, Francuske i Moldavije.
-Kroz humanitarne delatnosti. Narod koji danas opstaje na Kosovu živi u izuzetno teškim uslovima. Nedostatak slobode i strepnja nisu jedine muke koje snalaze Srbe na Kosmetu, na žalost, dobar deo živi na ivici bede i bez osnovnih uslova za život. Ne možemo očekivati svetlu budućniost na Kosmetu ako naš narod ne opstane na njemu, a da bi opstao potrebni su makar minimalni uslovi za život koje trenutno, u dobrom broju slučajeva nema. Mi moramo činitišto je do nas da pomognemo naš narod u borbi za opstanak na svojim ognjištima i povratak onih koji su sa njih proterani.
-Kroz obnovu naših svetinja. Na maloj teritorijalnoj površini Kosova i Metohijenalazi se preko hiljadu crkava i manastira, od kojih je značajan broj iz srednjeg veka.Albanci, svesni toga da naše svetinje najvernije svedoče kome pripada zemlja, trude se da njihovim rušenjem zatru trag naše kulture i našeg postojanja na Kosmetu. Od 1999. do danas srušeno je i spaljeno preko 150 crkava i manastira. Njihovom obnovom i vraćanjem starog sjaja vratićemo ono što su nam mnoge generacije predaka ostavile u amanet, a ujedno ćemo vraćati dokaze koji neumoljivo svedoče da je Kosmet deo srbije.
- Kroz prisustvo na protestima. Ogroman broj Srba na ulicama svojih gradova svedoči da nam nije svejedno zbog otimanjaKosmetai da uprkos veoma ozbiljnoj propagandi koja se vodi u medijima, narod ipak nije poklekao. Međutim, smatramo da bo protesti morali biti učestaliji i da će Delije organizovano podržati svaki iskreni pokušaj da se protestima skrene pažn jvnosti kakav je stav naroda po ovom pitanju.
- Sve nabrojano jeste okvir naše strategije za buduće delovanje. U planu Delija je mnogo toga ali nam je pre svega potrebno unutrašnje jedinstvo da bi smo u našim akcijama postizali što ozbiljnije rezultate. Za početak juna je predviđen veliki koncert na severu Marakane sa mnogim atraktivnim izvođačima. prihod sa ovog koncerta trebalo bi da bude temelj za ostvarenje velikog projektaizgradnje stambenog naselje u Gračanici, u koji bi se smestili prognani Srbi koji koji dugi niz godina žive u kontejnerima. U planu su i više koncerata po Srbiji i svetu. Planiraju se i nova skupljanja pomoći u vidu novca, hrane i odeće, kako u Beogradu, tako i po drugim gradovima.Uskoro će se osmisliti i novi način skupljanja pomoći, otvoriće se i žiro račun za uplate u zemlji i inostranstvu... Potrebne su nam ideje i zalaganje svih Delija! Samo zajedničkim snagamamožemo da ostvarimo ozbiljnije rezultate.
Akcija ustani Beograde
Pokrenuta je nova akcija koja za cilj ima buđenje nacionalne svesti u našem narodu. Mnoge delije koje su se ukljičile u akciju već imaju na svojim balkonima i prozorima istaknutu srpsku trobojku. Želja je da ovo preraste u u ogromnu akciju koja će zahvatiti čitavu Srbiju. U svakoj slobodnoj i normalnoj zemlji čast je iskazivati ljubav prema svojoj zemljikroz isticanje njenih simbola. Kod nas u zemlji, na žalost, radi se na sputavanju ovih osećanja i razvijanju osećaja krivice što pripadamo srpskom narodu. Da bi smo na još jedan način probudili uspavani osećaj ponosa i ljubavi prema svojoj zemlji, podržimo akciju tako što ćemo istaći srpsku zastavu na svom prozoru ili balkonu. Problem previsokih cena zastava rešen je makar delimično tako što su sašivene zastave koje se mogu kupiti na Severu po ceni od 100 dinara.
17. mart, miting
Na četvrtu godišnjicu nezapamćenog zločina na Kosovu i Metohiji ispred narodne skupštine biće održan veliki narodni miting sa simboličnim početkom u 12:44. Skupljanje Delija ispred Marakane u 11 časova odakle ćemo u povorci krenuti na protest.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  12:17 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Da bi smo na još jedan način probudili uspavani osećaj ponosa i ljubavi prema svojoj zemlji, podržimo akciju tako što ćemo istaći srpsku zastavu na svom prozoru ili balkonu.

Englezi su manijaci za ovo. Kad igra reprezentacija, gomila belih zastava sa crvenim krstom se pojavi po prozorima i balkonima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  12:20 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

history repating...ali neka...mozda se ipak na greskama naucimo.... ako sprecimo nove jos i bolje

neka ste ovo postovali. bitno je da se upoznajemo, razgovaramo, ne preko nisana, bolje na netu, mnogo bolje, jer srbija je tempirana bomba, i ovo to potvrdjuje, i svaki pokusaj dijaloga i demontaze je hvale vredan, mozda neki konsenzus i postignemo. ma kako delovao dalek.


evo mog doprinosa, za pocetak
Pokrenuta je nova akcija koja za cilj ima buđenje nacionalne svesti u našem narodu.


pre sam za etnicku i inter-etnicku solidarnost kao cilj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:24 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

neka ste ovo postovali. bitno je da se upoznajemo, razgovaramo, ne preko nisana, bolje na netu, mnogo bolje, jer srbija je tempirana bomba, i ovo to potvrdjuje, i svaki pokusaj dijaloga i demontaze je hvale vredan, mozda neki konsenzus i postignemo. ma kako delovao dalek.

Lepe reči. Ulivaju nadu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ribozom  12:39 17.03.2008
Preporuka: 2

A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

Eto ja sam tog lepog dana bio na Kosovu.
Svima nama se desio manje-vise isti scenario: skupe se Albanci u okolini sela, zapucaju, dodje KFOR 'evakuisu' nas i onda vidimo tu grupu albanaca kako pljackaju selo, malo kasnije to isto i spale. Ako je neko zaostao bio je ubijen.
5.000 srba zivi raseljeno po kosovu... zasto ih ne vrate?
17. marta 2004. u Srbiji nisu bili nacional-populisti na vlasta, pa se to ipak desilo. Zato je ono ' nastradali su zbog beograda' ipak samo jeftina demagogija i to plasirana iz jeftinih politickih kuloara.
Znam da ce da i Mitrovicu da eticki ociste, to im je trn u oku (ne pricam o tome kao klasican paranoik), vac kao realista. Dakle Vi iz NGO pripremite svoje termose sa kafom, vodu i profesionalno razumevanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  12:42 17.03.2008
Preporuka: 1

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva


17. marta 2004. u Srbiji nisu bili nacional-populisti na vlasta, pa se to ipak desilo


kostunica i radikli nisu bili u vecini? hm..ne slazem se


isto kao i vi nisam paranoik, al sam ubedjenja da dugi prsti struktura i sluzbi uveliko destablizuju kosovo odavde

nego, vi, sta ste vi radili, sta ste vi preduzimali, jeste li vi negde gresili, da li vas zanima kako je nama ovde, sta cete vi da preduzmete da se to ne desi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ribozom  12:47 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

Zao mi je ali mislim da je ipak najbolja opcija da masovno napuste sever Kosova.
Ako ne budu politicke izbeglice sada, bice ekonomske za par godina.
Juzno od ibra mladi iz ekonomskih razloga vec odlaze u centralnu Srbiju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  12:51 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Na četvrtu godišnjicu nezapamćenog zločina na Kosovu i Metohiji ispred narodne skupštine biće održan veliki narodni miting sa simboličnim početkom u 12:44. Skupljanje Delija ispred Marakane u 11 časova odakle ćemo u povorci krenuti na protest.


Da li ce policija dati dozvolu za ovaj protest? Verovatno je moje pitanje glupo. Naravno da nece biti ni potrebe da se dozvola trazi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  12:52 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

problematicno. mislim da su oni na severu, neki medju njima, veliki ekonomsko statusni profiteri, a ostatak ili saucestvuje ili im se ne suprotstavlja.



Juzno od ibra mladi iz ekonomskih razloga vec odlaze u centralnu Srbiju.


ovo ste vrlo korektno naveli. tesko je ponekad razluciti razloge odlaska, pa se i oni neretko zloupotrebljavaju, a na ustrb onih kojijma razlog nije ekonomski vec bezbednosni.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ribozom  12:56 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

Bojim se da me niste dobro razumeli. [b]Ekonomski razlog je upravo proizaso iz bezbedonosnog[/b]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:00 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Da li ce policija dati dozvolu za ovaj protest? Verovatno je moje pitanje glupo. Naravno da nece biti ni potrebe da se dozvola trazi.

Nema potrebe za sarkazmom. Niko vas ne prisiljava da učestvujete u bilo čemu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  13:08 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

kokos i jaje

delom je u pitanju verujem i self fulfilling prhropesy

vidjala to u kninu pre pocetka realizacije projekta povratka. i UNHCR tome doprinosio, da bi se ogradio od eventulanih posledica za koje nije morao biti nuzno ni odgovorna, tvrdio nema uslova za povratak npr...

ili je razlog i to sto neko i ne pokusa, nema volju, veru, a uslovi su moda tu...nije lako savetovati ni presuditi, al jednostavno imam iskustvo da je u pitanju kombinacija svega toga

koliko znam ekonomskih migracija u cetralnu srbiju je uvek bilo i bice....kao i etnickih ...potreba da se zivi sa i u vecini...ljudski...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  13:09 17.03.2008
Preporuka: 1

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

isto kao i vi nisam paranoik, al sam ubedjenja da dugi prsti struktura i sluzbi uveliko destablizuju kosovo odavde


A sta rade Samardzic & co. trenutno na Kosovu.? Unose haos i destabilisu ionako losu situaciju. Podgovaraju ljude na "sumanute", reakcije, kao zauzimanje suda u Mitrovici. Nakon ucinjene stete, svojim skupim limuzinama, odlaze za BG, odrze " patriotske" govore o ispravnosti svoje politike. Za povredjene, uplasene, ostale bez posla, bas ih briga, ionako su jedino vazni glasovi na nastupajucim izborima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ribozom  13:13 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

Jelena Milić

17. marta 2004. u Srbiji nisu bili nacional-populisti na vlasta, pa se to ipak desilokostunica i radikli nisu bili u vecini? hm..ne slazem se
Ne, 17 marta 2004 godine Kosotunica i radikali nisu imali nikakvu ulogu u mom mikrookruzenju.

isto kao i vi nisam paranoik, al sam ubedjenja da dugi prsti struktura i sluzbi uveliko destablizuju kosovo odavde nego, vi

Ipak vi jeste paranoik .

sta ste vi radili, sta ste vi preduzimali, jeste li vi negde gresili, da li vas zanima kako je nama ovde,

Verujem za sebe da sam veliki moralista, kao i vi. zvuci pateticno, ali zao mi je sto nisam poginuo. sta cete vi da preduzmete da se to ne desi?


Mislim da sam rekao da verujem da ce da se neminovno desiti. Sanirati posledice. U svom tom haosu oko etnickog ciscenja izigine (nestane) mnogo civila. Dakle pomiriti se s tim.

Vidim da ste blizi prici o 'odgovornosti vlade' ' neposlusnosti srba' 'zavera bie' ... a moze i tako (mozda znate taj vic)


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
resistance  14:23 17.03.2008
Preporuka: 3

Re: Navijači rade na svoj način

U nedavnom svedočenju u procesu protiv Šešelja pred Haškim tribunalom, svedok Vilim Karlović opisao je osobu pod nadimkom "Belgija" koji se predstavio kao vođa navijača Partizana. Ovog čoveka svedok je opisao kao jednog od najvećih mučitelja i ubica zarobljenika u Vukovaru.

Mislim da se mnogi sećaju da je čovek zvani "Belgija", lider navijača Partizana, bio jedan od istaknutih aktera u nedavnom serijalu RTS-a, posvećenom fudbalskim navijačkim grupama kod nas i u svetu.

Da li neko ima informaciju da li je Tužilaštvo za ratne zločine obavešteno o ovome?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  14:36 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

posvećenom fudbalskim navijačkim grupama kod nas i u svetu.

Ispravka, posvećenom navijačima samo sa prostora Srbije i Hrvatske. U svakom slučaju navode treba proveriti mada smatram da je cela priča oko "Belgije" plitka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  15:43 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Jelena Pavlović
Na četvrtu godišnjicu nezapamćenog zločina na Kosovu i Metohiji ispred narodne skupštine biće održan veliki narodni miting sa simboličnim početkom u 12:44. Skupljanje Delija ispred Marakane u 11 časova odakle ćemo u povorci krenuti na protest.


Da li ce policija dati dozvolu za ovaj protest? Verovatno je moje pitanje glupo. Naravno da nece biti ni potrebe da se dozvola trazi.

dozvolila ali ipak izgleda da nije bio tako masovan kao što je najavljeno.
ispred turske ambasade sam izbrojala 54 specijalca za razbijanje demonstracija. izgleda da nije bilo posla.
sad ih je tu desetk.

a statistika da je 46 posto navijača crvene zvezde je ista ona po kojoj su 98 posto srba pravoslavci, to jest vernici.
kako kome odgovora.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  15:48 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

a statistika da je 46 posto navijača crvene zvezde je ista ona po kojoj su 98 posto srba pravoslavci, to jest vernici.
kako kome odgovora.

48.6%. Toliki je procenat građana Srbije koji se izjasnio da navija za Crvenu Zvezdu.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  15:51 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Ispravka, posvećenom navijačima samo sa prostora Srbije i Hrvatske. U svakom slučaju navode treba proveriti mada smatram da je cela priča oko "Belgije" plitka.

plitka?
pa nije tebe makljao. zato ti je plitko.
karlović je svedočio i u predmetu ovčara ovde u beogradu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  15:54 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

dozvolila ali ipak izgleda da nije bio tako masovan kao što je najavljeno.

Dođite u junu na koncert na Marakanu (njega organizuju Delije) pa ćete primetiti masovnost. Da napomenem, i prošle godine je bio koncert na severu, prodato 7400 ulaznica. Bez ikakvih incidenata. Pomoć odneta u Goraždevac.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  15:58 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

pa nije tebe makljao

Rekao sam da navode treba proveriti. Ako je kriv neka robija. Da li je to nešto nenormalno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  16:13 17.03.2008
Preporuka: 0

to el


plus su trazili da se svi euroatlantski projekti drzave zaustave ..i jos jednom imamo drzavno i partijsko...dss koristi drzavne institucije za obracun sa politckim neistomisljenicima i vlastitu politicku promidzbu ...zene u crnom su opasnost...delije nisu...srbija
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  16:47 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

48.6%. Toliki je procenat građana Srbije koji se izjasnio da navija za Crvenu Zvezdu.

Da, to je inače rezultat istraživanja koje je naručila Crvena Zvezda :) Ja sam Zvezdaš ali ovo je ipak smešno :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  18:19 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Nije sarkazam, samo konstatacija da u Srbiji postoje podobne patriote-navijaci i nepodobni borci za ljudska prava.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  19:10 17.03.2008
Preporuka: 1

Re: to el

delije nisu

5. oktobra te iste Delije nazivali smo (DOS) pesnicama demokratije. Čak je i gospodin Batić bio jedan od najažurnijih kada je trebalo delije učlaniti u svoju stranku. Tada su se svi javno ponosili njima. Da li se sećate toga? ili ste možda zaboravili?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  19:11 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Da, to je inače rezultat istraživanja koje je naručila Crvena Zvezda :) Ja sam Zvezdaš ali ovo je ipak smešno :)

Vi izgleda znate nešto što niko drugi ne zna. Ipak malo proverite ko je i za koga uradio to istraživanje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  19:18 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Nije sarkazam, samo konstatacija da u Srbiji postoje podobne patriote-navijaci i nepodobni borci za ljudska prava.

a ko su ti podobni navijači - patriote? Delije? Teško. ili je to možda neka čudna ljubav, sa jedne strane se veoma često sukobljavamo sa policijom (DSS policijom) koja konstantno sprovodi tereor nad našom navijačkom grupom, Pevamo pesme i pravimo transparente protiv vlasti i ministra Jočića (želim mu brz oporavak), hapse nas i osuđuju za primer drugima, a sa druge strane predstavljamo njihovu ekspozituru. Smešno. Uostalom, da li često dolazite na stadion kada imate ovako temeljna saznanja o nama?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  21:20 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

48.6%. Toliki je procenat građana Srbije koji se izjasnio da navija za Crvenu Zvezdu.

na kom uzorku?
na 1.000?
na 5.000?
statistika moja dika što poželiš to naslika!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  21:24 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način


ne, rekao si ovo dole:
U svakom slučaju navode treba proveriti mada smatram da je cela priča oko "Belgije" plitka.

to jest da treba proveriti ali da je ipak priča plitka.
izrazio si sumnju bez ikakvih dokaza.
poznato je da su futblsle utakmice bile poligoni za moblilzaciju 90-tih.
na kojim i čijim utakmicama su bili transparenti - mladić heroj?
- nož, žica, srebrenica?
- koji i čiji su to navijači?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  21:30 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: to el

Jelena Milić

plus su trazili da se svi euroatlantski projekti drzave zaustave ..i jos jednom imamo drzavno i partijsko...dss koristi drzavne institucije za obracun sa politckim neistomisljenicima i vlastitu politicku promidzbu ...zene u crnom su opasnost...delije nisu...srbija

a taj nikola hadzinikolić u šta se pretvorio, majko moja.
bio pristojno dete.
znam ga kao dete.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  21:41 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: to el

autor: 357
datum: 12.03.2008 17:03
DOPRINOS
Svi zainteresovani da stipendiraju(finansiraju) spot Na Gazimestanu mogu to uciniti na ziro racun: komercijalna banka ad beograd 205-1001527135228-90 100 dinara...100 dinara... Trebace nam novac da podmazujemo TV urednike hahahaha...(istina) Do sada su nam pomogli prijatelji iz "Vidovdanskog zaveta", "1389", "Komuna", ...ocekujemo i vas Spot je gotov do subote 15 marta 2008. molimo vas da kada se pojavi, link sa youtube rasprshite na sve strane jer ce dobro doci svim zemljorodnim prijateljima kao podsetnik...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  21:47 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: to el

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  08:30 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

to jest da treba proveriti ali da je ipak priča plitka.
izrazio si sumnju bez ikakvih dokaza.
poznato je da su futblsle utakmice bile poligoni za moblilzaciju 90-tih.
na kojim i čijim utakmicama su bili transparenti - mladić heroj?
- nož, žica, srebrenica?
- koji i čiji su to navijači?

Tačno je da su utakmice bile poligoni za mobilizaciju devedesetih ali je takođe tačno da sada na utakmicama nema tih likova. Takođe utakmice su bili poligoni za mobilizaciju mladih za borbu protiv Miloševića krajem devedesetih, uostalom, gde je počelo da se peva "Spasi Srbiju iz ludnice"? Uostalom na navijačima je najviše "profitirao" upravo DOS. Kada je trebalo razbijati kordon ili upasti u skupštinu svi su se osvrtali gde su navijači. I tada nikome nije smetala prilično izražena nacionalistička obojenost navijačkih grupa. Pa Batić je prvi hteo da Delije masovno učlani u stranku.
Na drugi deo pitanja zaista ne mogu da vam dam odgovor samo znam na čijim utakmicama nisu bili ti transparenti. Zvezdini navijači (bar za sada) uspešno drže politiku van severne tribine. Na utakmicama nekih drugih timova to nije slučaj. Ako pratite sport znaćete o čemu govorim.
A što se tiče famoznog istraživanja molim vas proverite ko ga je radio, naručio, koliki je bio uzorak.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  10:46 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Jelena Pavlović
Na četvrtu godišnjicu nezapamćenog zločina na Kosovu i Metohiji ispred narodne skupštine biće održan veliki narodni miting sa simboličnim početkom u 12:44. Skupljanje Delija ispred Marakane u 11 časova odakle ćemo u povorci krenuti na protest.Da li ce policija dati dozvolu za ovaj protest? Verovatno je moje pitanje glupo. Naravno da nece biti ni potrebe da se dozvola trazi.


Fali im još samo Arkan da ih povede.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
bugmaker  11:36 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: A ono Kosovo, samo jedan od slucajeva

Juce je na delu bio scenario od dva akta: 1. Da se vidi koliko ce biti popustljiv KFOR (NATO) za sledeci akt akcionog plana i 2. Samardzic juce veoma prizeljkivao srpsku zrtvu da bi se dalo povod za masovni bunt sve da bi se "granica" svela bas u Ibar. Problem je, ispostavilo se, da je NATO bio veoma odlucan a i Smardzic nije "imao srece" jer nazalost zrtva bombi i kalasnikova juce je bio ukrainski policajac.



   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:57 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Fali im još samo Arkan da ih povede.

Ne vucite me za jezik. Molim vas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Zurg  13:00 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Da, svako nosi svoj krst, keko se sunčao, neko je ponekoga preklao.
Potpuno ste u pravu, i ja kad pomislim da zapljunem Arkana ili nekog sličnog lika uvek pomislim, ćuti budalo neko će se setiti da si pevao na školskoj priredbi, i odmah zaćutim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  13:19 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Da, svako nosi svoj krst, keko se sunčao, neko je ponekoga preklao.
Potpuno ste u pravu, i ja kad pomislim da zapljunem Arkana ili nekog sličnog lika uvek pomislim, ćuti budalo neko će se setiti da si pevao na školskoj priredbi, i odmah zaćutim.

?
Ne vidim da je iko ovde veličao Arkana.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  21:35 18.03.2008
Preporuka: 0

Re: Navijači rade na svoj način

Vračarac
Fali im još samo Arkan da ih povede.Ne vucite me za jezik. Molim vas.


Kasno. Već sam Vas povukao. Izvolite, raspalite.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  12:28 17.03.2008
Preporuka: 0

evo sta mi je stiglo na mail pre neki dan

#Link  Replika: 2
korisno, da se upoznajemo i da vidimo ko kako dalje planira i sta su STVARNI prioriteti ..

Vreme je za sabiranje

Dugogodišnje angažovanje u sabiranju srpske dijaspore i njenom povezivanju sa
maticom u potpunosti daje legitimitet Nikoli Janicu
iz Švedske da javno progovori o aktuelnim prilikama u rasejanju. Predsednik Srpskog
saveza u Švedskoj,
clan Saveta švedske vlade i izdavac casopisa „Koreni“, koji vec cetrdeset godina
živi na severu Evrope, daje svoj doprinos diskusiji otvorenoj u Kuriru o srpskim
organizacijama u dijaspori. Janic je mnogo godina pokušao da objedini organizacije
naših gradana
u Zapadnoj Evropi, kako bi mogli da koordinirano deluju, ali ta njegova ideja,
nažalost, nije zaživela jer su mnogi pojedinci smatrali da ce izgubiti deo svog
znacaja ukoliko se odluce za zajedništvo.


- Srpski savez iz Švedske i ja kao predsednik te organizacije još od 2002.
pokušavamo
da ubedimo naše kolege u rasejanju, ali i odgovorne u matici, da je koordinirano
delovanje i masovnost našeg rasejanja neophodnost. Zašto se to sprecavalo, a
sprecavalo se veoma osmišljeno, duga je prica, ali ja se još uvek nadam da cemo se
jednom udružiti
i tako biti jaci i korisniji, kako našem narodu u rasejanju, tako i maticnoj državi.
Medu srpskim organizacijama u dijaspori ima onih koje u svom imenu nose zvucne
nazive poput: „svetski“, „centralni“, „kongres“ i slicno, što na prvi pogled lici na
zajednicki
krov. Cuo sam i citao u srpskim medijima o mnogim takvim organizacijama ali,
nažalost, nije mi poznato njihovo delovanje kojim bi se mogla opravdati tako
„bombasta“ imena. Nisu mi jasni ljudi koji stoje iza takvih organizacija, a ni
mediji koji su godinama
neodgovorno izveštavali o njima. U tim hvalospevima nikada nisam procitao nešto o
njihovom konkretnom i konstruktivnom doprinosu za naš narod. Mislim da je ovo sto
„Kurir“ pokušava da ucini, da krene sa odgovornim
inventarom organizacija našeg rasejanja, jako važno i da je to trebalo uciniti
odavno, navodi se u komentaru Nikole Janica.

U nastavku svog pisma gospodin Janic dodaje da razjedinjenost srpskog naroda nosi sa
sobom negativne posledice, a da se to vidi i
u dogadanjima na i oko Kosova i Metohije.

- Umesto da je srpsko rasejanje koordinirano radilo na sprecavanju te
tragedije, pasivno
je (uglavnom) gledano kako se Šiptari sve više približavaju svom davno odredenom
cilju. U matici su politicari i urednici nekih medija sve te godine ostajali gluvi
na naše opomene i molbe da se rasejanje i matica
hitno ujedine po pitanju Kosmeta. No, kod nas se izgleda sve „dešava“ dan posle. To
nije slucaj samo sa demontracijama koje su organizovane posle, a ne pre proglašenja
nezavisnosti Kosova. Pojedinci su, nažalost, pokrenuli demonstracije iz srca, a ne
iz glave.
Zato nam se i desilo da je u nekim gradovima Evrope, ne izuzimajuci Švedsku i, hvala
Bogu, ne svim, na istom mestu gde su pre par nedelja desetine hiljada Šiptara
slavili „samostalnost“ demonstriralo nekoliko stotina Srba sa plakatima da je Kosovo
Srbija.
Cak ni Ministarstvo za dijasporu nije sve do juce gotovo ni pominjalo Kosmet.
Ministarka Cubrilo je išla tolko daleko da je prošlog leta najavljenu temu o Kosmetu
na Vidovdanskim danima dijaspore
u Beogradu samovoljno skinula sa dnevnog reda. Danas je sajt tog njenog, a ne našeg,
ministarstva prepun Kosova i Metohije, naglašava Janic u svom pismu.

O neophodnom podmladivanju
u redovima srpskih organizacija u dijaspori Nikola Janic navodi da treba vrednovati
mladalacki elan, pamet i snagu, ali i iskustvo sticano kroz decenije rada. On smatra
da ne treba odbacivati stariji kadar, ali i ne preforsirati mlade, mada godine i
nisu presudne
za kvalitet rada. „Ako je covek svestan svojih mogucnosti, tj. ako zna šta hoce i
može da ucini, prepreka nema, a kad se udruže mudrost i mladost, put ka cilju je
otvoren“ – tvrdi Janic.

U nastavku svog obracanja Nikola Janic dodaje da su ocekivanja naroda u matici u
odnosu na dijasporu bila veca od onog što se ucinilo,
ali i narod u rasejanju je od rodne zemlje ocekivao više. Po njegovom mišljenju,
odgovornost je na svima nama.

- Moramo svi da delujemo zajedno
za sve nas, bez obzira da li je u pitanju matica ili rasejanje, gde se trenutno
nalazimo i gde živimo. Sasvim je svejedno da li je u pitanju Kosovo, Republika
Srpska, Vojvodina, uža Srbija… U pitanju smo mi. Tacnije receno, u pitanju je
buducnost
naše dece i dece naše dece! Turbulentnost sa Srbijom i, nažalost, unutar država u
kojima živi srpski narod, nije okoncana dešavanjima sa Kosmetom. Zato je neophodno
da krenemo sa odgovornim i konstruktivnim dijalogom
koji bi nas doveo do dogovora i legitimne odluke o koordiniranom delovanju srpske
dijaspore. Za pocetak bar u zemljama Zapadne Evrope. Treba zajedno da nastupamo u
zahtevima za vecu sigurnost i poštovanje ljudskih prava nealbskog življa na Kosmetu,
prvenstveno
u srpskim enklavama. Narednih godina naša dijaspora bi, ukoliko se ujedini, sigurno
mogla puno da utice na politiku sveta prema Srbiji, što bi i politicari u matici
trebalo da shvate. Naša nacionalna obaveza je da zaboravimo na licne animozitete i
sujetu sve
dok na Kosmetu žive LJUDI koji se sa zalaskom sunca zakljucavaju i barikadiraju u
kucama u kojima su im odrasli dedovi, pradededovi i srpski cukundedovi, zakljucuje u
svom obracanju Nikola Janic, koji o srpskim nesrecama i problemima godinama vec
govori u
švedskim medijima i politickim krugovima. V.MARJANOVIC

Evropsko izdanje Kurira 13 marta 2008
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gradicevic  12:41 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: evo sta mi je stiglo na mail pre neki dan

Vreme je za sabiranje


Bojim se da smo se oduzeli poodavno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vračarac  12:52 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: evo sta mi je stiglo na mail pre neki dan

Bojim se da smo se oduzeli poodavno

Na žalost tačno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  12:42 17.03.2008
Preporuka: 0

....

#Link  Replika: 1
Šta mi, drugi, možemo da učinimo za njih? I kako? Ja ne vidim drugog načina do uzimanja stvari u svoje ruke. NGO--gradjanske ruke.....

A u suprotnom? U slučaju naše ravnodušnosti ili predaje usled nedostatka resursa ili lose rasporedjenenih resursa? Hoćemo li onda i mi postati-doprineti sociolosko-kulturološkom fenomenu većinske Srbije-ravnodušnosti prema nekažnjavanju zločina?

Jelena, hvala za podsećanja na sva tužna proleća, na jedan sabran, neostrašćen, odgovoran i ozbiljan način. Čitavo jutro prevrćem ova pitanja po glavi, i isto, jedini odgovor koji mi se nameće je lična, pojedinačna, građanska odgovornost .
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  12:47 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: ....

hvala i vama. zaista sam se potrudila.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MILAN MICHA JOVANOVICH  12:54 17.03.2008
Preporuka: 0

17. MART ALI 2008.

#Link  Replika: 3
Sta jede Vasu temu....

BEOGRAD, 17. marta 2008. (Beta) - Predsednik Srbije Boris Tadich
pozvao je danas na smirivanje situacije u Kosovskoj Mitrovici, gde su
jutros izbili neredi nakon ssto je UNMIK preuzeo zgradu suda i uhapsio
Srbe koji su bili u njoj.

Tadich je pozvao UNMIK policiju i Kfor da se uzdrzze od upotrebe sile
prema Srbima koji protestvuju zbog preuzimanja zgrade Opsstinskog i
Okruzznog suda u Kosovskoj Mitrovici.

"Ovakvo osstro reagovanje, uz prekomernu upotrebu sile, pripadnika
UNMIK-a i Kfora, koji su inacce zaduzzeni za bezbednost svih gradjana
na prostoru Kosova i Metohiji, posebno danas, 17. marta, na dan kada
je srpski narod prezziveo jedan od najgorih pogroma mozze da izazove
dalju eskalaciju sukoba na ccitavoj teritoriji pokrajine", upozorio je
Tadich, a prenosi pres sluzzba u saopsstenju.

Predsednik Srbije zatrazzio je istovremeno od kosovskih Srba da
nijednim svojim gestom ne provociraju upotrebu sile od strane
medjunarodnih snaga i pozvao je lidere kosovskih Srba da uccine sve da
se situacija u Kosovskoj Mitrovici smiri.

Sta se jos moze ubaciti u danasnji diskurs:

Da u KM protestuju oni koji su u tom sudu ostali bez posla 1999.
Da su nocas u sudu u KM uglavnom dezurale zzene
Da Srbija po Rezoluciji 1244 nema sudsku nadleznost na Kosovu....
Da.... Guranje Srba na Kosovu u svadju i sukobe sa UNMIKOM ne odgovara ni Srbiji kao drzavi, a jos manje Srbima koji su resili da zive na Kosovu....vec mozda samo stratezima balvanske politike i njihovim globalnim ambicijama







   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  12:59 17.03.2008
Preporuka: 0

dragi mico

Da.... Guranje Srba na Kosovu u svadju i sukobe sa UNMIKOM ne odgovara ni Srbiji kao drzavi, a jos manje Srbima koji su resili da zive na Kosovu....vec mozda samo stratezima balvanske politike i njihovim globalnim ambicijama


nisam sigurna da sam razumela frazu sta jede moju temu, ali ovo sto ste i vi napisali, potvrsjuje moju tezu. nazalost po sve nas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MILAN MICHA JOVANOVICH  13:11 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: dragi mico

Draga Jelena,

Nisam hteo da Vas uvredim, ono '' jede'' odnosi se na dramaticcnu zabrinutost zbog onog sto se se u KM dogadjalo i dogadja od jutros pa nadalje...Ali jednako i ono sto je tome prethodilo. Moj nedavno objavljeni Loss scenario za Kosovo i Srbiju se, nazalost ostvaruje.... Videcemo sta ce biti do kraja dana, i nadalje i tamo i ovde....

Uzgred da li ste upoznati sta pise u Predlogu Srbije o daljem sporovodjenju Reolucije 1244 koji pominjena S.Samardzich.... ministar u tehnicckoj vladi Srbije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Milić  13:14 17.03.2008
Preporuka: 0

Re: dragi mico

ma mico nisam se ni uvredila, nego nisam razumela frazu! aman.

procitala u vestima da je samardzic ponudio, ali nemam info o sadrzini skroz.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ceda_urosevic  12:57 17.03.2008
Preporuka: 1

Za koga radi naša država?

#Link  Replika: 9
Jelena Milić
Država je tu mnogo jasnija, boli je uvo, zloupotrebljava ih da bi ostvarila nerealne ciljeve i kažnjavala međunardnu zajednicu kažnjavajući sve nas. Kao što je boli uvo i za kolektivna prava i individualan prava ostatka njenih građana u Srbiji do Kosova.

Sve ovo možemo da promenimo, na izborima ali i van njih. Opet se pitamo (ne mislim na tebe Jelena konkretno niti na bilo koga odavde) o tim ljudima samo kad dođe taj 17. mart i užas kog se podsećamo nam postaje motivacija taman toliko dugo da napišemo neki komentar ili malo porazgovaramo o tome. Ipak, mi na takav odnos imamo pravo.
Država nema. I mislim da je to suština.
   
Molimo vas da se uloguj