Gost autor

Letovanje u Kabulu

krkar RSS / 28.08.2015. u 13:00

Gošća autorka: Zilikaka

epa-20150703-tunisia-beach-attack-security-001-640_73009AD2EBEB432BAA480816E0224688.jpg

Letovanje u Kabulu? Pa, dobro, nije baš,  odnosno,  daleko je od toga, ali  malo ko mi je verovao.

Otuda i ovaj blog.

Elem, godinama već sa porodicom letujem u Tunisu.

U tu zemlju smo se zaljubili na prvi pogled, pre svega zbog klime. Bilo je to vrlo prijatno iznenađenje. Taman je onako kako treba, po ukusu nekog ko jednom godišnje sebi priušti desetak dana na moru i znači mu da svaki od tih dana iskoristi za što više vremena u vodi, a opet, pre svega zbog hroničnih problema sa sinusima, ne mora noću da uključuje klimu da bi normalno spavao.

No, ovog bloga svakako ne bi bilo da se u junu nije desio onaj masakr na plaži a da smo mi, posle mnogo razmišljanja i raspitivanja,  uprkos svemu odlučili da ne menjamo destinaciju.

Nismo se pokajali ni jednog trenutka, i nekako mislim da bi možda nekom bilo interesantno da, posle niza bombastičnih novinskih članaka, čuje i utiske iz prve ruke nekog ko nema potrebe za senzacijama.

Pošto nemam nameru nikom da pravim reklamu, blog nije o  hotelima, ponudama, mestima koja treba obići, jer, em nemam nikakvog  tala, em to može da se svuda pronađe, već isključivo lično viđenje iz ugla jednog prosečnog turiste.

Bilo je to poslednjih dana jula.

 

Poleteli smo redovnom linijom za Tunis, (glavni grad), nas desetak turista i ostatak do oko pola popunjenosti aviona , uglavnom tamošnji živalj, verovatno svojim poslovima.

Redovni letovi u sezoni su dva puta nedeljno, a poređenja radi, prethodnih godina je, pored većine mesta u na tom redovnom letu, bio organizovan najmanje još jedan, a često i dva čartera.

Znači, broj naših je bio bar 20-30 puta manji nego inače.

Na samom aerodromu nismo ništa neobično primetili, jedino što nam je rečeno da se po proceduri javljamo policiji da se vidi da li će nam dodeliti pratnju, pa može da se desi da njih moramo da čekamo. Srećom, odlučili su da ne dodele.

Na ulazu u hotel opet neobičnost . Rekoh već da pišem iz ugla nekog ko godinama tamo odlazi, i manje -više dobro poznaje šta se smatra normalnim.

Dočekala su nas dvojica na samim vratima, od toga jedan sa ručnim deterktorom metala, a pored, sa trane je stajao i jedan sa dugom cevkom. Nama nisu vršili nikakvu proveru, ali svih narednih dana, pošto se naglo povećao procenat turista iz arapskih zemalja (uglavnom Alžir), ljudi su uredno pregledali svaki komad prtljaga i svakog ko je u hotel ulazio.

Dobro, možda bi to nekom smetalo, ali ja sam to videla kao otrežnjenje i jedini pravi način da se prilagodi situaciji.

Uzgred, u Egiptu je to isto, uključujući obično dvojicu sa dugim cevima i one detektore kroz koje se prolazi pre ulaza, uobičajena slika već mnogo godina, pa malo ko to vidi kao problem.

Hotel je, naravno, bio vrlo praznjikav. Pred vikend su počeli silno da dolaze iz komšiluka, što opet jeste neobično, ali kad sa jedne strane imaš prazan hotel a sa druge mogućnost da ti neko ipak dođe, pa makar i na nekoliko dana, naravno da gledaš da popuniš što više mesta. Znači, ove godine su u hotelu u velikoj meri dominirali Alžirci, što je još jedna velika promena.

Uzgred, Tunižani ih baš mnogo ne vole, smatraju ih čak bahatim i nevaspitanim, ali od nečeg mora da se živi.

Upravo to da se iz sezone mora izvući bar nešto je lebdelo svuda u vazduhu.

Meni su Tunižani inače vrlo simpatični kao narod. Ako bih morala da ih generalno kratko opišem, bilo bi to brbljivi veseljaci.

Neverovatno je koliko se tamo ne oseća neka prigušena agresija, koja moža da pukne za svaku glupost, a koja je nekako kod nas uglavnom prisutna. Hajde što to karakteriše bogata zemlje, al eto, očigledno nije samo do para. Tokom svih ovih godina se ne sećam da nam je neko uputio grubu reč, neprijatan pogled, bilo šta slično . Pri tome naravno ne mislim na osoblje i one koji po prirodi stvari treba da budu ljubazni, nego na običan svet koji nije u prilici da nešto od nas zaradi. Čak se neretko dešavalo da se upustimo u razgovor sa njima o svemu i svačemu. Tada shvatiš da su u proseku obrazovaniji od nas, ali da je nezaposlenost ogromna, te se radi bilo šta i bilo koliko ne bi li se nekako preživelo. 

No, da se vratim na ovogodišnje utiske.

Već nakod dan-dva smo shvatili da u hotelu, pored onih očiglednih na vratima, ima i čika koji su manje očigledni, ali uvek prisutni. Ti drugi su čak imali skoro pa ko koga od nas duži. Dobro, nije baš, ali bar jedan je bio stalno prisutan na delu plaže gde smo mi dolazili, i nekako su nam se vremena dolazaka i odlazaka čudno poklapala.

Ljudi su bili krajnje nemametljivi, obučeni kao i svi drugi, čak  normalno ulazili u vodu (opet za čudo uvek kad i mi), ali kad si danima dokon i jedini ti je posao da zveraš okolo, ne možeš da ih ne primetiš.

Pošto je u našoj grupi bila i jedna žena koja je došla sama sa ćerkom  od 11-12 godina, na nju su posebno obraćali pažnju, te smo se mi zezali da S. ima stalno dežurne lične čuvare.

Pokazalo se da je to baš tako kad je jednog popodneva jedan od njih, procenivniši da su talasi dovoljno veliki a dete dovoljno nevešto da samo upravlja  kajakom, sam prišao, izvukao dete i poljubio u kosu, a njoj objasnio da nije vreme za takve sportove. I udaljio se bez reči.

Čak, pričala je S., kad bi ona primetivši da je prate, pogledala nekog od njih, trenutno dežurnog, on bi momentalno spuštao pogled i okretao glavu, da njegovo prisustvo ne bi bilo pogrešno protumačeno.

Dakle, ti ljudi su pored plaže, bili prisutni i na bazenu i u holu.

Pošto mi rano ustajemo, zaticali smo ih pri prvoj jutarnjoj kafi, i ostavljali u holu nakon odlaska na spavanje. Kažem, ništa nametljivo, bez ikakvog pokušaja kontakta, ali uvek tu.

Novina je i to što su na ulazima u lokalnu medinu  (dobro, ta i nije  baš originalna, al hajde), opet sve kontrolisali detektorima metala, i tražili da pogledaju šta nosiš u torbi. To je važilo za sve, ali je nastup bio jako kulturan, te meni ne da nije smetalo, nego sam i to shvatala kao prilagođavanje neminovnosti, a u opštem interesu. Isto nam se desilo na ulazu u jednu od većih trgovina, i to je uglavnom sve.

Dakle, mi smo kao i svake godine, proveli lepih deset dana.

Pošto nekako najviše volimo Hamamet, i ove godine smo proveli tamo jedno veče, bauljali onim ulicama gde je vreme stalo i blejali  u jednoj od lokalnih kafana unutar zidina, zajedno sa njihovim življem. Ukusi su različiti, al nama to puni baterije.

Naravno, opet ni jednog trenutka nismo osteili bilo kakav negativan naboj, a vala, lepo smo se zajedno sa njima posle provlačili kroz gomilu na lokalnom šetalištu.

Uzgred, tri pića i velika flaša vode u zidinama stagog grada, na platformi sa pogledom na more,u autentičnoj lokalnoj atmosferi, su koštala čitava 4  evra.

Naravno, da li zato što ih stvarno simpatišemo i volimo da dođemo, ili što je to stvarno tako, ali ni jednog sekunda se nismo osetili i najmanje nesigurno. I u samom Hamametu je bilo primetno više što usputnih policijskih patrola, što policije koja je među pešacima, ali su samo bili tu i pratili situaciju. 

Prilikom povratka, opet novina. U aerodromsku zgradu ne može da uđe niko dok mu se ne skenira sve  što nosi, a pri tome i sam prolazi kroz detektore metala. Dakle ista procedura kao za ukrcavanje, pa taman nekog samo pratio na let. Jeste da to usporava ulazak u zgradu ali se meni lično svidelo da vidim.

I evo, još malo pa gotovo.

Rekoh već da mi je generalni utisak njihov očaj.

Desetinama hiljada  je ova sezona bila prilika da zarade neki dinar od kojeg će jesti do naredne. Naravno da se po hotelima smanjio broj osoblja, ali nisu ništa bolje prošli i oni silni prodavci svega i svačega, bilo po prodavnicama, bilo po plaži, kao ni ponuđači svih mogućih, vidova  zabave, od kočija i ringišpila, preko kamila, do  svih organizatora izleta raznim prevoznim sredstvima.

Onaj teroristički napad ih je skupo koštao, potpuno otreznio i naterao da bar neke od službi zaborave onu njihovu karakterističnu ležernost i počnu da se ponašaju spram okolnosti.

Suviše sam neobaveštena da bih cenila razvoj situacije u regionu narednih godina, al nešto mi se čini da će tamo još dugo morati da bude ovako, ili će potpuno izgubiti prihode od turizma.

To opet vodi u još veću nezaposlenost i siromaštvo, što je pa odlično tlo za širenje fundamentalizma.

Ja im iskreno želim da ostanu ono što jesu, i da se viđamo i narednih godina.

 

P.S. Naslov je potekao od reakcija prijatelja i poznanika kojima sam na pitanje: „Nećeš valjda i ove godine tamo?“ odgovarala da naravno hoću.

Pošteno rečeno, nisam ni ja do kraja baš bila sigurna  da hoću,  al je prijalo gledati njihove reakcije.



Komentari (134)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 13:01 30.08.2015

Re: Tunižani

Taj paradoksalni utisak razmenio sam sa nekoliko ljudi koji su posećivali ove dve zemlje pre "osvajanja slobode" i negde je prosek mišljenja da su daleko bolje funkcionisali, bili pristojniji i marljiviji u onoj tamo, prevaziđenoj, diktaturi.
Takođe, slažem se da su turistička čvorišta samo loše sklepane kulise (naročito hoteli sa inostranim menadžmentom) i da je u unutrašnjosti daleko dublji mrak.
Loše sklepane, kažem, jer i pored nekako dostignute svesti da od tih turista žive, ipak ne mogu da prikriju ideju da ih vide uglavnom i jedino kao - plen.


Verujem da jesu bolje funkcionisali.
Opet, ono što je kod mene žestoko prevagnulo u korist Tunisa (pored onog osnovnog - klime) je bilo upravo ono što gore nabrojah.
Ponašanje u saobraćaju i položaj žena.

Znači, u oba slučaja turističke, našminkane destinacije, ali razlika ogromna.

I, da, nešto što ne rekoh, a nije nevažno. Upravo zbog toga što se negde u vazduhi oseća represija države prema svom stanovništvu, a u korist Evropljana koji umeju da se ponašaju krajnje bahato i da to zloupotrebljavaju, jako dobro prolaziš kad im iskažeš ono osnovno, pre sve ljudsko poštovanje, koje svakako zaslužuju.
Nećeš verovati, al često tad prestaješ da budeš plen i postaješ skoro pa prijatelj.
Imali smo dosta takvih iskustava.

...no, može biti da sam ja subjektivna. Rekoh već da je to bila ljubav na prvi pogled koja još traje.
Unfuckable Unfuckable 13:34 30.08.2015

Re: Tunižani

naravno, na kraju krajeva, svi smo subjektivni i pričamo kroz svoje filtere i sa svojih "balkona".
Meni je omiljeni štos za "premošćavanje razlika" da ih - osim obaveznog klimoglava u prolazu (znači im to, itekako) ponudim cigarom, na to uglavnom padaju.
E sad, to je ono što već spomenuh: polovina njih ukapira to pravilno a druga polovina pomisli "au, kakva sreća da naletim na ovakvu ovcu", klasika.

Osim toga, aj kad već pričamo - iskustva sa "bakšišom" u hotelima i okolo, krajnje su oprečna: dok jedni tvrde da si bolje uslužen dok se bakšiš očekuje, drugi tvrde (tako bi i trebalo) da bakšiš povećava nivo usluge.

Moja iskustva su takođe šarena (neverovatno je šta u pogledu sobe može da uradi jebenih 10 evra u pasošu na recepciji) ali imam i nekoliko gde je "mali znak pažnje" konobaru imao (sasvim neobjašnjivo) suprotan efekat pa sam na svoje pivo (egipatska su 3x bolja, inače) čekao po pola sata, msm šta reći.
zilikaka zilikaka 16:32 30.08.2015

Re: Tunižani

To za 10 evra si skroz u pravu.
Jednom smo uboli cistu ekskluzvu, deo visesobnog aparmana, dok su svi ostali gledali na neki plato pun sljunka:)

Za basis isto. Zavisi na koga naidjes. Cesto nadjemo solidnog konobara i njega se drzimo, a i on nas. Baksis bude simbolican i nikako obavezan, al zato bilo prica u pauzama onoliko.
Onda recimo cujes da je covek po struci matematicar, al nema posla pa se hvata cega stigne.
P.S. A sto se sobe tice, jos je najbolje kad ponovis hotel pa te seti sefica recepcije.

Pno, po pravilu gledaju da te prvo smeste tamo gde niko nece i nekad ni tih 10 evra ne odradi poso, al pnda im se ujutro ppjavis bunovan jer ti smeta buka, pa te vidi sefica
Onda te zamoli da sacekas koji sat i da ce ti ONA pronaci dobru sobu.
I jos te izgrdi sto joj se nisi najavio da dolazis
I sve to bez nekog baksisa. Cisto uljudno ponasanje prema osoblju.
vcucko vcucko 16:45 30.08.2015

Re: Tunižani

Unfuckable
naravno, na kraju krajeva, svi smo subjektivni i pričamo kroz svoje filtere i sa svojih "balkona".
Meni je omiljeni štos za "premošćavanje razlika" da ih - osim obaveznog klimoglava u prolazu (znači im to, itekako) ponudim cigarom, na to uglavnom padaju.
E sad, to je ono što već spomenuh: polovina njih ukapira to pravilno a druga polovina pomisli "au, kakva sreća da naletim na ovakvu ovcu", klasika.


Vidi, iste dve mogućnosti su u igri i kod ovih što žickaju cigare i sitniš ispred dragstora u Bg ili peru šoferke na semaforu; za to ne trebaš do Tunisa/Egipta
Unfuckable Unfuckable 17:37 30.08.2015

Re: Tunižani

iste dve mogućnosti su u igri i kod ovih što žickaju cigare


ne moraš ni do bloga b92 da bi ispao pametan u društvu dakle stativa bato:

ovi ne žickaju, ja im sam ponudim



Onda te zamoli da sacekas koji sat i da ce ti ONA pronaci dobru sobu.

da, mera puknutosti neke grupacije (bar po meni) može se očitati u preozbiljnom kapiranju sebe, tako recimo i njihovi panduri po aerodromima (i kod jednih i kod drugih) sebe molto preozbiljno shvataju, nagledalo se to pogrešnih filmova
zilikaka zilikaka 17:54 30.08.2015

Re: Tunižani

Ma ima toga svuda. Vecito cu pamtiti jednog grmalja koji je radio nalokalnoj autobuskoj stanici
Nije bilo automata pa ti on otvarao vrata perona il te slao da kupis kartu.
Dakle, loluautomatika.
Nosio teget mundir sa zlatnim dugmafima ( to mu nije bila uniforma, nego sam), i to dva broja manji, vecito namrgodjen.
Komandant parade.

I tako jednom moj muz ( tad jod nije bio) i ja da udjemo, a ja pocela da petljam kako ns nece pustiti, boga nema, bez karte.
Kaze mi ovaj moj "cuti i gledaj" i slozi mrku facu i promrsi" sluzbena legitimacija" beza je ista pokazao.
Ovaj se trgo i sirom otvotio vrata. Samo sto nije salutirao:)))
emsiemsi emsiemsi 19:44 30.08.2015

Re: Tunižani

zilikaka
To za 10 evra si skroz u pravu.
Jednom smo uboli cistu ekskluzvu, deo visesobnog aparmana, dok su svi ostali gledali na neki plato pun sljunka:)

Za basis isto. Zavisi na koga naidjes. Cesto nadjemo solidnog konobara i njega se drzimo, a i on nas. Baksis bude simbolican i nikako obavezan, al zato bilo prica u pauzama onoliko.
Onda recimo cujes da je covek po struci matematicar, al nema posla pa se hvata cega stigne.
P.S. A sto se sobe tice, jos je najbolje kad ponovis hotel pa te seti sefica recepcije.

Pno, po pravilu gledaju da te prvo smeste tamo gde niko nece i nekad ni tih 10 evra ne odradi poso, al pnda im se ujutro ppjavis bunovan jer ti smeta buka, pa te vidi sefica
Onda te zamoli da sacekas koji sat i da ce ti ONA pronaci dobru sobu.
I jos te izgrdi sto joj se nisi najavio da dolazis
I sve to bez nekog baksisa. Cisto uljudno ponasanje prema osoblju.

Ааа, јеботе, па ви још причате о туризму !
zilikaka zilikaka 20:44 30.08.2015

Re: Tunižani

Čarli, dušo, ovih dana je baš objavljivano dosta blogova.
Imaš da biiiraaaš....
krkar krkar 01:28 31.08.2015

Re: Tunižani

Čarli, dušo, ovih dana je baš objavljivano dosta blogova.
Imaš da biiiraaaš....


A ako donese pogrešnu odluku - banovaću ga za kaznu.
emsiemsi emsiemsi 05:17 31.08.2015

Re: Tunižani

krkar
Čarli, dušo, ovih dana je baš objavljivano dosta blogova.
Imaš da biiiraaaš....


A ako donese pogrešnu odluku - banovaću ga za kaznu.

Ма нема ништа занимљиво у овој блогосфери --- што смо рекли једни другима, рекли смо већ н-ти пута.
Додуше - и ти објавиш блог, па онда одеш данима да кркаш негде, а ми се убисмо о свом трошку.
Unfuckable Unfuckable 08:20 31.08.2015

Re: Tunižani

Ааа, јеботе, па ви још причате о туризму !

da, ali i "priključenijima"
Meni se u Tunisu nije dopala klima tj vlaga, nije mi se dopalo ponašanje lokalaca u gradu - bili su agresivni i bezobrazni preko svake mere i na svakom ćošku pokušavali da prodaju ciglu, postane pomalo monotono.
Sve je odisalo nekom (blagom?) "sjebanošću u glavu", nije mi se dopalo ni bahato ponašanje Nemaca, Francuza i Rusa (mislim, gledao sam tu bratiju i po drugim odredištima i - ni blizu. Samo još jedan dokaz da domaćin svojim odnosom diktira sva ostala ponašanja.)
Bezbednosno su oduvek delovali sasvim neozbiljno i ovo što se desilo logičan je ishod. Džaba im paradiranje kljunova na konjima po plaži (uklapa se u one već spomenute kulise) kad se lepo prepoznaje da bi ih osrednji deran išamarao bez većih problema.
Dopalo mi se...huh: more, plaža, vidljiv potencijal (tipa:"eh da Nemac ovo dohvati na jedno 20 godina..." ) i neki ljudi, ali generalni utisak je - sumoran.
Egipat, osim klime koja mi više pasuje (vruće ali suvo) sasvim je sličan po ponašanju lokalaca i već spomenutoj meri sjebanosti u glavu.
Mislim da ima više dobrih hotela i ukupno veći potencijal, više stranaca je ušlo u priču i u tim hotelima se apsolutno gubi dodir sa (inače više nego surovom) realnošću.
To i jeste bitna razlika, čini mi se: po Egiptu se (osim već spominjanog Zamaleka) može naći dosta tačaka koje iskrivljuju realnost u plus do neprepoznatljivosti. Što nam jasno govori kolike su socijalne tenzije tamo i šta se ima desiti.
Bezbednosno mi izgledaju daleko ozbiljnije ali i daleko od neranjivog.

Dakle, kao neka prelepa žena sa ozbiljnim mentalnim felerom, to mi je prva asocijacija kad pomislim i na jedne i na druge.
Pa i na nas.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:58 31.08.2015

Re: Tunižani

zilikaka

Uopšte, mnogo toga su usvojili od Francuza i istrajali u tome.


Čudno je to, držali Francusku kao svoju koloniju toliko dugo, a primili francuske običaje.
zilikaka zilikaka 11:11 31.08.2015

Re: Tunižani

Za klimu - opet stvar ukusa.
Šest uzastopnih godina, u drugoj polivini jula il u avgustu, bilo je da vetar ( koji vazda pirka) stane po na dan- dva. Tad jeste toplo i sparno.
A doziveli smo i da ti uvece bude hladnjikavo u kratkim rukavima.
Dakle, mediteranska sa debelim uticajem onog Djenovskog
uticaja koji vata i dobar deo Evrope.
Iz Egipta sam se vratila sa ranama ispod očiju, od vetra koji nosi sitan pesak i struže sve.
I odlukom - nikad više u sred leta.

Za ovo poslednje ima elemenata da se složimo, al tp valjda spada u onu kosmočku ravnotežu, da nikom nije dato il uzeto baš sve.:)
zilikaka zilikaka 13:48 31.08.2015

Re: Tunižani

vlad_aleksh
zilikaka

Uopšte, mnogo toga su usvojili od Francuza i istrajali u tome.


Čudno je to, držali Francusku kao svoju koloniju toliko dugo, a primili francuske običaje.

E, vala baš tako, kako ti kažeš.
freehand freehand 13:01 02.09.2015

Re: Tunižani

Loše sklepane, kažem, jer i pored nekako dostignute svesti da od tih turista žive, ipak ne mogu da prikriju ideju da ih vide uglavnom i jedino kao - plen.

Ne znam koliko će te to iznenaditi ali pazi kad i austrijski čobani na isti način, među sobom i nasamo doživljavaju ski-turiste, bez obzira da li dolaze iz Nemačke, Italije, Japana ili SAD. Svi su "glupi stranci" koji dolaze da nas maltretiraju i sjebu nam hajmatland (domovina).
Unfuckable Unfuckable 13:06 02.09.2015

Re: Tunižani

Svi su "glupi stranci" koji dolaze da nas maltretiraju i sjebu nam hajmatland (domovina).


to nije plen nego uljez
freehand freehand 13:09 02.09.2015

Re: Tunižani

Unfuckable
Svi su "glupi stranci" koji dolaze da nas maltretiraju i sjebu nam hajmatland (domovina).


to nije plen nego uljez

Jes, al ih tolerišu zbog plena. Sa velikim osmehom i na mnogo jezika, i uz runolist, ofkors.
Unfuckable Unfuckable 13:13 02.09.2015

Re: Tunižani

ove južno bole patka hajmatland i nemaju problem sa tolerancijom, aj tako da probam.
freehand freehand 23:57 28.08.2015

Međ tikvama

... i tikvanima.
Koliko da ostane zabeleženo kako je idiotski, ksenofobni tekst Dragana Jakovljevića prvo osvanuo u svoj svojoj intelektualnoj i moralnoj bedi, pa su sa njega pobrisani komentari, pa je zaključan za komentarisanje, a na kraju je potpuno nestao.

Komšiče - praštaj al ovde mi bilo najzgodnije.
krkar krkar 00:36 29.08.2015

Re: Međ tikvama

Sve sam sačuvao i postirao na novi blog
zilikaka zilikaka 05:51 29.08.2015

Re: Međ tikvama

freehand
... i tikvanima.
Koliko da ostane zabeleženo kako je idiotski, ksenofobni tekst Dragana Jakovljevića prvo osvanuo u svoj svojoj intelektualnoj i moralnoj bedi, pa su sa njega pobrisani komentari, pa je zaključan za komentarisanje, a na kraju je potpuno nestao.

Komšiče - praštaj al ovde mi bilo najzgodnije.


Ma opušteno.
Ja tog lika uvek preskačem. Nije jedini.Sad ću odem gore i vidim o čemo se radi, a sudeći po naslovu, biće ovo dinamičan blogovikend.
qqriq qqriq 08:58 29.08.2015

Re: Međ tikvama

Sve sam sačuvao i postirao na novi blog


al prvo zaključao kad, gle, odjednom skrinšot, otkud skrinšot, pa otud, sad se tamo slatko zabavljamo, udarila vrućina a ne radi se, taman za ubijanje vremena, o smrti ime ti je dosada.........



krkar krkar 11:11 29.08.2015

Re: Međ tikvama

al prvo zaključao kad, gle, odjednom skrinšot, otkud skrinšot, pa otud, sad se tamo slatko zabavljamo, udarila vrućina a ne radi se, taman za ubijanje vremena, o smrti ime ti je dosada.......



qqriq qqriq 11:16 29.08.2015

Re: Međ tikvama



a ja.........

freehand freehand 14:53 29.08.2015

Daj sad

... skrinšot blog svoga bloga!

Jerbo i taj nestade!

ozdrljic ozdrljic 15:14 29.08.2015

Re: Daj sad

freehand
... skrinšot blog svoga bloga!

Jerbo i taj nestade!


I ja se pitam, sta bi sa krkisom i njegovim blogom. Cudno, kako god...
blogovatelj blogovatelj 15:23 29.08.2015

Re: Daj sad

Jerbo i taj nestade!


E sad Krkare, da vidiš kako je to kad te se banuje

PS.

A još crnje, banovala te ovakva filozofska škola

emsiemsi emsiemsi 17:40 29.08.2015

Re: Daj sad

blogovatelj
Jerbo i taj nestade!


E sad Krkare, da vidiš kako je to kad te se banuje

PS.

A još crnje, banovala te ovakva filozofska škola


Јбт, где овакви расту ?
albicilla albicilla 15:55 29.08.2015

preporuka za izbor

secate se one bombe sto je na baliju odnela 200 dusa?

moja prijateljica je s muzem bas nakon toga uplatila jako povoljan aranzman

cene nikad nize, plaza samo njihova, a bezbednost podignuta na najvisi nivo - bezmalo kraljevski tretman

najbezbednija destinacija je ona koja je upravo eksplodirala
zilikaka zilikaka 17:09 29.08.2015

Re: preporuka za izbor


najbezbednija destinacija je ona koja je upravo eksplodirala


I to sam čula, da se u ratu valja zavući u krater od granate koja ne pre toga grunula.
Goran Vučković Goran Vučković 18:09 29.08.2015

Re: preporuka za izbor

I to sam čula, da se u ratu valja zavući u krater od granate koja ne pre toga grunula.

Isto tako možeš i da kupuješ loto tiket sa brojevima iz prošlog kola...
maksa83 maksa83 18:12 29.08.2015

Re: preporuka za izbor

Isto tako možeš i da kupuješ loto tiket sa brojevima iz prošlog kola...

- Mujo, šta bi ti uradilo kada bi ti polomili ruku na dva mesta?
- Ne bi' više iš'o na ta dva mesta...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:18 29.08.2015

Re: preporuka za izbor

zilikaka

najbezbednija destinacija je ona koja je upravo eksplodirala


I to sam čula, da se u ratu valja zavući u krater od granate koja ne pre toga grunula.


Sa GPS-vodjenim artiljerijskim zrnima to baš i nije tako pametna taktika.
krkar krkar 01:27 31.08.2015

Re: preporuka za izbor

Sa GPS-vodjenim artiljerijskim zrnima to baš i nije tako pametna taktika.


Opet si, bre, preučio. Eh, ta Tesla!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana