Kultura| Ljubav| Ljudska prava| Roditeljstvo| Sex

Žalila se neka nacional-šovinistička moralna gromada

krkar RSS / 29.08.2015. u 15:32

ljubo-cupic.jpg

Milosti ne tražim niti bih vam je dao!

Nisam siguran koja se pantljičara žalila, Orbanova ili Koštunicina (isti qrc - iskompleksirani šoveni i jedan i drugi).

Skrinšotove ste videli. Idemo dalje.

Ne, niko iz uredništva nije imao herék da me obavesti što su obrisali. Valjda računaju da diskreciono pravo podrazumeva i pravo da budeš nevaspitan i bahat. Ni to me nekako ne čudi.

EDIT: Taman minut-dva pre nego što sam postavio ovaj blog javila mi se naša svemoćna Blogourednica i rekla da je ona obrisala. Njenu poruku video sam tek pošto sam postavio ovaj blog. Bez obzira na sve, hvala joj što ipak zna za red. Stvarno bi me iznenadilo i razočaralo da je blog obrisala bez komentara.

A i drago mi je da još postoji, odavno sam se već bio zabrinuo!!!



Komentari (395)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 06:13 30.08.2015

Re: recycle bin

srdjan.pajic
cane.srbljanovic
caneta seljaka


Srdjane Pajicu - i ti si verovatno primetio da ti se NIKAD nisam obratio niti sa tobom razmenio i jednu rech. Za to postoji dobar razlog - isti kao i za tvog "blogija".

A to shto se tako lako hvatash pojma "seljak" mi jasno kaze odakle dolazish, gde si, a i gde idesh.

Da ne bih ponavljao - slobodno uzmi da je sve shto sam napisao tvom "blogiju" napisano i za tebe.

I josh neshto - zaista nema potrebe da mi se obracash u bilo kom smislu, kontekstu, ili formi. Ti i tvoj "blogi" treba da se druzite sa sebi ravnima - tako je najbolje.


Cane, pa ja se i nisam tebi obratio nego blogiju. To što si naduvena seljačina meni ni najmanje ne smeta.


Ниси у праву !
Цане је један од најинтелигентнијих блогера --- да би га било ко, укључујући и тебе, називао сељачином.
Додуше, ни ти ниси глуп (не знам, додуше 2, откуда ти та потреба да њега називаш сељачином), не делим Цанетово мишљење да ти је ИКу 99 и ниже).
Према томе --- наши смо, чак, иако, немамо исти стил и животне назоре.
Успут --- није лако бити Србин !
blogovatelj blogovatelj 06:21 30.08.2015

Re: recycle bin

Odgovorio sam ti iskreno, direktno - koristeci veoma jednostavan jezik i rechenichne sklopove, u nadi a cesh razumeti i prestati da mi dosadjujesh.


O, i te kako hoću. Sviđa mi se da ti ne bude prijatno.
Svako ko poznaje elementarnu srpsku gramatiku i pravopis vidi da oni sa tvojim pisanijima imaju malo dodirnih tačaka.
Dva razloga mogu biti zašto je to tako. Ili ne poznaješ srpsku gramatiku i pravopis, ili ne želiš da ih primenjuješ.
Moja primitivna vrsta intuitivno oseća da ne želiš da ih primenjuješ, kao što intuitivno oseća da si govno par ekselans. Poseduješ retko viđenu naduvenost, tako da ću nastaviti kao i do sada, budi sasvim uveren u to.
emsiemsi emsiemsi 06:28 30.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
Odgovorio sam ti iskreno, direktno - koristeci veoma jednostavan jezik i rechenichne sklopove, u nadi a cesh razumeti i prestati da mi dosadjujesh.


O, i te kako hoću. Sviđa mi se da ti ne bude prijatno.
Svako ko poznaje elementarnu srpsku gramatiku i pravopis vidi da oni sa tvojim pisanijima imaju malo dodirnih tačaka.
Dva razloga mogu biti zašto je to tako. Ili ne poznaješ srpsku gramatiku i pravopis, ili ne želiš da ih primenjuješ.
Moja primitivna vrsta intuitivno oseća da ne želiš da ih primenjuješ, kao što intuitivno oseća da si govno par ekselans. Poseduješ retko viđenu naduvenost, tako da ću nastaviti kao i do sada, budi sasvim uveren u to.

Блоги, самраш !
Наши смо !
Успут --- не можеш ти да се париш са Цанетом, коју год он граматику користио, он је неколико лига изнад тебе (и теби сличних). Признај то, биће ти лакше.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 06:31 30.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
Odgovorio sam ti iskreno, direktno - koristeci veoma jednostavan jezik i rechenichne sklopove, u nadi a cesh razumeti i prestati da mi dosadjujesh.


O, i te kako hoću. Sviđa mi se da ti ne bude prijatno.
Svako ko poznaje elementarnu srpsku gramatiku i pravopis vidi da oni sa tvojim pisanijima imaju malo dodirnih tačaka.
Dva razloga mogu biti zašto je to tako. Ili ne poznaješ srpsku gramatiku i pravopis, ili ne želiš da ih primenjuješ.
Moja primitivna vrsta intuitivno oseća da ne želiš da ih primenjuješ, kao što intuitivno oseća da si govno par ekselans. Poseduješ retko viđenu naduvenost, tako da ću nastaviti kao i do sada, budi sasvim uveren u to.



Nedovrsheni, mama ti je govno. Par excellence.

tako da ću nastaviti kao i do sada, budi sasvim uveren u to.


ROFLMAO

U tom tvom alternativnom univerzumu je izgleda veoma zabavno. :))))))))))

Samo ti nastavi - ako ne odgovorim to je sasvim sluchajno.

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 06:35 30.08.2015

Re: recycle bin

Emsiemsi, hvala na podrshci, ovi se organizovali kao da ce da pale skupshtinu :)))))

Успут --- не можеш ти да се париш са Цанетом,


E, molim te pazljivo sa tim "parish" :))) Kako je "blogi" josh uvek u razvoju i trazi svakojaki svoj identitet, moglo bi svashta da mu padne na pamet.

Greota ga muchiti.
blogovatelj blogovatelj 06:41 30.08.2015

Re: recycle bin

sad kako mi je dete dobacilo do dve i po godine, i frflja na oba jezika, uhvatio sam sebe kako, u kući, kad pričam sa njom, u jednoj rečenici promenim jezike jedno tri do sedam puta. I ne znam koji mi je djavo, uopšte to ne radim namerno, skoro da nisam ni svestan, valjda me povuče to što i ova mala to isto radi.


Nemoj to da radiš, najozbiljnije. Kasnije će dete da ti priča kao Cane.
Razume ona tebe, bez brige. A i ako ne razume, naučiće.
Deca u tom uzrastu se ne ispravljaju, nego kad pogreši u izgovoru ti samo ponoviš rečenicu koju je ona rekla, ali ispravno. I naučiće sve, bez brige.
Imaće i sergliš kao što ga Cane ima u nekom uzrastu do šeste godine, a onda će propričati paralelno dva jezika sasvim fino. Tj imaće i kasnije, kad ne bude znala da kaže nešto na srpskom, ako zna englesku reč, upotrebiće je, ali tu si ti da je ispraviš. Ceo život ćeš da je koriguješ oko novih reči, ali to nam je usud.
Meni je lakše bilo, deca su mi imala sedam i četiri godine kad smo došli. Sa starijim sinom je bilo mnogo manje problema, ali sam mlađeg dosta ispravljao. Tj to je proces koji i dan danas traje. Mlađeg trenutno ispravljam oko datuma, kad mi na srpskom priča datum on kaže prvo mesec pa godinu.
Bio sam veoma ponosan kad sam ukapirao da u Srbiji deca koriste više anglicizama u govoru nego moja.
E, a jesi nekad razmišljao da je Cane u stvari prerušena Biljana Srbljanović? Poseduje istu vrstu džukačke arogancije kao i ona.
emsiemsi emsiemsi 06:43 30.08.2015

Re: recycle bin

cane.srbljanovic
Emsiemsi, hvala na podrshci, ovi se organizovali kao da ce da pale skupshtinu :)))))

Успут --- не можеш ти да се париш са Цанетом,


E, molim te pazljivo sa tim "parish" :))) Kako je "blogi" josh uvek u razvoju i trazi svakojaki svoj identitet, moglo bi svashta da mu padne na pamet.

Greota ga muchiti.

Да, јбт.
Сада видех шта сам написао ...
Наши смо, Блоги само воли да проверава "чији је већи".
Додуше, то је нормална развојна фаза --- сви смо ми то прошли. Истина, у уобичајено време.
blogovatelj blogovatelj 06:46 30.08.2015

Re: recycle bin

Успут --- не можеш ти да се париш са Цанетом, коју год он граматику користио, он је неколико лига изнад тебе (и теби сличних). Признај то, биће ти лакше.


Priznajem Čarli, u tvoje analize nikada nisam sumnjao.
A jel te Cane impresionira zato što lepo priča sergliš, ili je nešto drugo u pitanju?
freehand freehand 06:47 30.08.2015

Re: recycle bin

Setio sam se kako sam jednom u NYC-u, davnih godina, u metrou sedeo tako i slušao neke ruskinje, babaćerku i mamu, koje to isto rade, miksuju ruski i engleski u rečenici, i to govore jako brzo, stvarno zvuči kao jedan poseban jezik. Eto, i ja sad počeo.

Omiljeni, već sam pominjao:
aerodrom osamdesetih, bemliga dal je Surčin ili Ćilipi. Klinac od 5-6 godina sa indijanskom perjanciom zaleće se uz urlik na pokretne stepenice.
Za njim baba sa torbom viče:

"Džoni, Džoniii! Izi, bre, će se strmeljiš!"

U stvari, ne znam da li je dreknula strmeljiš ili strmeljisch.
blogovatelj blogovatelj 06:55 30.08.2015

Re: recycle bin

isti kao i za tvog "blogija".


A jel tebi to kao krivo što se mi volimo?
emsiemsi emsiemsi 09:00 30.08.2015

Re: recycle bin

qqriq

...
Najviše me zabolelo da me feliks.krul nijed uzeo u zaštitu.

...

Ја бих тебе радо узео у заштиту.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:29 30.08.2015

Re: recycle bin


Наши смо !


Tuki smo naši, s ovakvim ponašanjem


urbana_gerila urbana_gerila 12:34 30.08.2015

Re: recycle bin

emsiemsi
blogovatelj
Odgovorio sam ti iskreno, direktno - koristeci veoma jednostavan jezik i rechenichne sklopove, u nadi a cesh razumeti i prestati da mi dosadjujesh.


O, i te kako hoću. Sviđa mi se da ti ne bude prijatno.
Svako ko poznaje elementarnu srpsku gramatiku i pravopis vidi da oni sa tvojim pisanijima imaju malo dodirnih tačaka.
Dva razloga mogu biti zašto je to tako. Ili ne poznaješ srpsku gramatiku i pravopis, ili ne želiš da ih primenjuješ.
Moja primitivna vrsta intuitivno oseća da ne želiš da ih primenjuješ, kao što intuitivno oseća da si govno par ekselans. Poseduješ retko viđenu naduvenost, tako da ću nastaviti kao i do sada, budi sasvim uveren u to.

Блоги, самраш !
Наши смо !
Успут --- не можеш ти да се париш са Цанетом, коју год он граматику користио, он је неколико лига изнад тебе (и теби сличних). Признај то, биће ти лакше.


srbljanoviČu, sama činjenica da ti čarli, nebitno sa kakvim predznakom, evaluira nivo inteligencije - je alarmantna.
da sam ja ti - nagnao bih introspekciju ko velja ilić babu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:26 30.08.2015

Re: recycle bin

emsiemsi
qqriq

...
Najviše me zabolelo da me feliks.krul nijed uzeo u zaštitu.

...

Ја бих тебе радо узео у заштиту.


Ah, vraže!

Ako iole izgledaš ovako ćelavo i spečeno kao Varufuckis, imaš dobre šanse da se ovajdiš, čarli, tvoj drugar da ti kaže. Taman da te priženimo ovde na blogu, mislim, što da ne?
emsiemsi emsiemsi 19:15 30.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
emsiemsi
blogovatelj
Odgovorio sam ti iskreno, direktno - koristeci veoma jednostavan jezik i rechenichne sklopove, u nadi a cesh razumeti i prestati da mi dosadjujesh.


O, i te kako hoću. Sviđa mi se da ti ne bude prijatno.
Svako ko poznaje elementarnu srpsku gramatiku i pravopis vidi da oni sa tvojim pisanijima imaju malo dodirnih tačaka.
Dva razloga mogu biti zašto je to tako. Ili ne poznaješ srpsku gramatiku i pravopis, ili ne želiš da ih primenjuješ.
Moja primitivna vrsta intuitivno oseća da ne želiš da ih primenjuješ, kao što intuitivno oseća da si govno par ekselans. Poseduješ retko viđenu naduvenost, tako da ću nastaviti kao i do sada, budi sasvim uveren u to.

Блоги, самраш !
Наши смо !
Успут --- не можеш ти да се париш са Цанетом, коју год он граматику користио, он је неколико лига изнад тебе (и теби сличних). Признај то, биће ти лакше.


srbljanoviČu, sama činjenica da ti čarli, nebitno sa kakvim predznakom, evaluira nivo inteligencije - je alarmantna.
da sam ja ti - nagnao bih introspekciju ko velja ilić babu.

Шта ти треба да се позиваш на интелигенцију и слично (када знаш да сам паметан, најмање као и ти, а ако си искрен, према себи, и још више).
Дакле, ти ниси глуп, но Цане је и од тебе за неку лигу више (додуше, не толико као у односу на Блогија, али свеједно).
emsiemsi emsiemsi 19:18 30.08.2015

Re: recycle bin

srdjan.pajic
emsiemsi
qqriq

...
Najviše me zabolelo da me feliks.krul nijed uzeo u zaštitu.

...

Ја бих тебе радо узео у заштиту.


Ah, vraže!

Ako iole izgledaš ovako ćelavo i spečeno kao Varufuckis, imaš dobre šanse da se ovajdiš, čarli, tvoj drugar da ti kaže. Taman da te priženimo ovde na blogu, mislim, što da ne?

Ја сам ожењен.
Но, у складу са мојом максимом да смо сви наши, ја се залажем за међусобну испомоћ. Ја бих да помажем нашим женама, а свако други нека себи бира приоритет.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:20 30.08.2015

Re: recycle bin

srbljanoviČu, sama činjenica da ti čarli, nebitno sa kakvim predznakom, evaluira nivo inteligencije - je alarmantna.
da sam ja ti - nagnao bih introspekciju ko velja ilić babu.


!?

Imash neshto loshe da kazesh o Charliju? Tu je on, mozesh to i direktno sa njim.

Ali da citirash Charlija (ili Pajica, svejedno) da bi donosio zakljuchke o meni je mali logichki nonsens, zar ne?

Charli kaze ono shto misli i ne laze, shto je za vecinu karakternih polu-proizvoda u ovoj raspravi nedostizno. To je prilichno "big in my book".

So, ako imash neshto o meni (ili bolje o temi) - samo napred. Ako imash neshto o Charliju - izvoli sa njim. And you can keep ilica i njegovu babu.
qqriq qqriq 19:47 30.08.2015

Re: recycle bin

!?

Imash neshto loshe da kazesh o Charliju? Tu je on, mozesh to i direktno sa njim.

Ali da citirash Charlija (ili Pajica, svejedno) da bi donosio zakljuchke o meni je mali logichki nonsens, zar ne?

Charli kaze ono shto misli i ne laze, shto je za vecinu karakternih polu-proizvoda u ovoj raspravi nedostizno. To je prilichno "big in my book".


So, ako imash neshto o meni (ili bolje o temi) - samo napred. Ako imash neshto o Charliju - izvoli sa njim. And you can keep ilica i njegovu babu.



urbana_gerila urbana_gerila 20:12 30.08.2015

Re: recycle bin

emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.
emsiemsi emsiemsi 20:22 30.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?
urbana_gerila urbana_gerila 20:30 30.08.2015

Re: recycle bin

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?



kresneš prase jer ste vaši?
emsiemsi emsiemsi 20:34 30.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?



kresneš prase jer ste vaši?

Ваши сте ви !
Но, што би рекао Домазет - нисам хтео о томе !
Стога, предлажем да ово премеравање завршимо на овом нивоу - нисам ја Блоговатељ или, пак, Фрихенд. Ја сам озбиљан човек.
urbana_gerila urbana_gerila 20:39 30.08.2015

Re: recycle bin

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?



kresneš prase jer ste vaši?

Ваши сте ви !
Но, што би рекао Домазет - нисам хтео о томе !
Стога, предлажем да ово премеравање завршимо на овом ниво - нисам ја Блоговатељ или, пак, Фрихенд. Ја сам озбиљан човек.



što reče onaj kome će te, verovatno, sada biti sramota da mu prebrojavaš srpska krvna zrnca: kada bih ga premeravao sa tobom - oma bih se obesio međ šunke.
toliko.
emsiemsi emsiemsi 20:43 30.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?



kresneš prase jer ste vaši?

Ваши сте ви !
Но, што би рекао Домазет - нисам хтео о томе !
Стога, предлажем да ово премеравање завршимо на овом ниво - нисам ја Блоговатељ или, пак, Фрихенд. Ја сам озбиљан човек.



što reče onaj kome će te, verovatno, sada biti sramota da mu prebrojavaš srpska krvna zrnca: kada bih ga premeravao sa tobom - oma bih se obesio međ šunke.
toliko.

Ваши сте !
А сада уздравље, одох да кунтам !
Мора да се ради сутра.
urbana_gerila urbana_gerila 20:51 30.08.2015

Re: recycle bin

emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?



kresneš prase jer ste vaši?

Ваши сте ви !
Но, што би рекао Домазет - нисам хтео о томе !
Стога, предлажем да ово премеравање завршимо на овом ниво - нисам ја Блоговатељ или, пак, Фрихенд. Ја сам озбиљан човек.



što reče onaj kome će te, verovatno, sada biti sramota da mu prebrojavaš srpska krvna zrnca: kada bih ga premeravao sa tobom - oma bih se obesio međ šunke.
toliko.

Ваши сте !
А сада уздравље, одох да кунтам !
Мора да се ради сутра.



ih, i te kako bih voleo da imam tu privilegiju da mogu sebe nazvati balaševićevim ortakom, ma kakvom jezičkom inačicom komunicirali, i ma kakvom kvazi duhovitošću vaška poput tebe pokušavala da nas sebi sličnima načini.

jbg, tko radi ne boji se gladi - ne moš ni ti, baš, čitav vek biti titov gastos.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:00 30.08.2015

Re: recycle bin

Но, у складу са мојом максимом да смо сви наши, ја се залажем за међусобну испомоћ. Ја бих да помажем нашим женама, а свако други нека себи бира приоритет.


Ipak, malo me čudi, Čarli, da se, u skladu sa svojom maksimom, nisi odlučio da staneš u odbranu Blogijeve keve, koju je ovaj cane.brbljanović, mrtav ladan ovde uvredio, i time prekršio jedno od nepisanih pravila bloga, kojeg se pridržavaju i najveći prostaci i glupanderi koji ovde zalaze, a to je da se u medjusobnim čarkama članovi porodice ostavljaju na miru. Teška srca primećujem da to ipak baca malu senku na tvoju inače besprekornu principijelnost, poštenje, i zaštitničku ulogu koju voliš da uzimaš ovde, mahom prema koleginicama, dobro, i blogerima skromnijeg intelekta, što je verovatno u redu, ali može da se i drugačije protumači.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:02 30.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic


qqriq


uzajamno milovanje idiotskih glava.


Mladi choveche - ni emsi, ni qq, ni moja malenkost nisu - pojedinachno niti zajedno - krivi za tvoje probleme. Tvoja frustracija i bes su usmereni u pogreshnom pravcu.

Prochitao sam sve shto si napisao i razumem te - zaista bi bilo dobro da preispitash ovu situaciju i svoje ponashanje, a ne da ulecesh tako kao muva bez glave u svadje i uvrede a da te niko nije niti pomenuo, izazvao ili na bilo koji nachin uvredio.

Ako nishta drugo, malo stila & class ti mogu biti od koristi u zivotu. Take Johnny for example.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:04 30.08.2015

Re: recycle bin

Čarli, da se, u skladu sa svojom maksimom, nisi odlučio da staneš u odbranu Blogijeve keve, koju je ovaj cane.brbljanović, mrtav ladan ovde uvredio, i time prekršio jedno od nepisanih pravila bloga, kojeg se pridržavaju i naveći prostaci


:))) Kakva si ti slina i seronja Pajicu, pa to je za izlozbu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:10 30.08.2015

Re: recycle bin

cane.srbljanovic
Čarli, da se, u skladu sa svojom maksimom, nisi odlučio da staneš u odbranu Blogijeve keve, koju je ovaj cane.brbljanović, mrtav ladan ovde uvredio, i time prekršio jedno od nepisanih pravila bloga, kojeg se pridržavaju i naveći prostaci


:))) Kakva si ti slina i seronja Pajicu, pa to je za izlozbu.


Čarli, veži ovog tvog morona, počeo je da ujeda.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:15 30.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
isti kao i za tvog "blogija".


A jel tebi to kao krivo što se mi volimo?


srdjan.pajic
cane.srbljanovic
Čarli, da se, u skladu sa svojom maksimom, nisi odlučio da staneš u odbranu Blogijeve keve, koju je ovaj cane.brbljanović, mrtav ladan ovde uvredio, i time prekršio jedno od nepisanih pravila bloga, kojeg se pridržavaju i naveći prostaci


:))) Kakva si ti slina i seronja Pajicu, pa to je za izlozbu.


Čarli, veži ovog tvog morona, počeo je da ujeda.


Blogovatelju, izgleda da ga nisi voleo dovoljno - malo je nervozan i gubi kontrolu.
Ajd vidi da to popravish - zbog vas dvoje.
urbana_gerila urbana_gerila 22:48 30.08.2015

Re: recycle bin

cane.srbljanovic
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic


qqriq


uzajamno milovanje idiotskih glava.


Mladi choveche - ni emsi, ni qq, ni moja malenkost nisu - pojedinachno niti zajedno - krivi za tvoje probleme. Tvoja frustracija i bes su usmereni u pogreshnom pravcu.

Prochitao sam sve shto si napisao i razumem te - zaista bi bilo dobro da preispitash ovu situaciju i svoje ponashanje, a ne da ulecesh tako kao muva bez glave u svadje i uvrede a da te niko nije niti pomenuo, izazvao ili na bilo koji nachin uvredio.

Ako nishta drugo, malo stila & class ti mogu biti od koristi u zivotu. Take Johnny for example.



sine, neko pretenciozan poput tebe bi mogao reći kako može biti korisno to što pratiš šta on piše, ali, iskren da budem, meni je retko do čijeg mišljenja stalo, i ovde i u realnom životu, jbg - sam sam se za tu privilegiju izborio.
moj inicijalni komentar bio je opaska koja, tačno je, ima svoj predistorijat, ali je, bar mi se čini, svakom sa iq broja patika bilo jasno da nije bio usmeren na tvoju diskvalifikaciju.
to što je tebi čarlijev proljev prodraškao sujetu, pa si se našao pozvanim da kroz nepotrebnu edukaciju o blogoodnošenju dramiš neku superiornost - svrstalo te je među one džonijeve glave.

koliko ćeš se tu zadržati - samo od tebe zavisi, meni ni iz džepa ni u džep...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:06 30.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
cane.srbljanovic
urbana_gerila
emsiemsi


...

koliko ćeš se tu zadržati - samo od tebe zavisi, meni ni iz džepa ni u džep...


Ako pazljivo prochitash - ali zaista pazljivo prochitash - ovu "razmenu" izmedju tebe i mene videcesh da je sve shto govorish/radish/vredjash/itd - self-inflicted, i da je vecina toga, ako ne i sve, bilo potpuno nepotrebno.

Shta cesh ti sa tim posle da uradish (ako ishta), samo je tvoja stvar.
urbana_gerila urbana_gerila 23:22 30.08.2015

Re: recycle bin

cane.srbljanovic
urbana_gerila
cane.srbljanovic
urbana_gerila
emsiemsi


...

koliko ćeš se tu zadržati - samo od tebe zavisi, meni ni iz džepa ni u džep...


Ako pazljivo prochitash - ali zaista pazljivo prochitash - ovu "razmenu" izmedju tebe i mene videcesh da je sve shto govorish/radish/vredjash/itd - self-inflicted, i da je vecina toga, ako ne i sve, bilo potpuno nepotrebno.

Shta cesh ti sa tim posle da uradish (ako ishta), samo je tvoja stvar.


saglasan sam da je "razmena" bila nepotrebna, ali razmisli o tome ko ju je inicirao i o čijoj se tu, u stvari, projekciji radi.
meni je, ponavljam, sasvim svejedno...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:47 30.08.2015

Re: recycle bin

Hmmmm... Ko je inicirao? O chijoj se projekciji rai?

OK - to keep everyone honest, da vidimo sa chime si ti banuo na vrata:

srbljanoviČu, sama činjenica da ti čarli, nebitno sa kakvim predznakom, evaluira nivo inteligencije - je alarmantna.
da sam ja ti - nagnao bih introspekciju ko velja ilić babu.


Malo si zakachio Charlija, moju inteligenciju, preporuchio mi introspekciju... itd.

Quite a bit for a start of a civilized conversation, don't you think?
Da ne pominjem sa chime si posle nastavio. Rekoh da pazljivo prochitash (ispustio sam "and honestly" priznajem).

I da, ko je inicirao i ko se "projektuje"? Shta ti mislish?
krkar krkar 00:12 31.08.2015

Re: recycle bin

Ali sad kako mi je dete dobacilo do dve i po godine, i frflja na oba jezika, uhvatio sam sebe kako, u kući, kad pričam sa njom, u jednoj rečenici promenim jezike jedno tri do sedam puta


Nemoj to da radiš!

Jedna moja tetka, redovni profesor dečje psihologije i svetski stručnjak za procese usvajanja i učenja, upozorava da je to najgore za dete.

U bilingvalnim porodicama i bilingvalnim sredinama ključno je da svaki govornik (roditelj, rođak...) uvek govori sa detetom samo na jednom jeziku i uvek samo na tom jeziku, da se ne menja. Dete doživljava različite jezike kao različite registre i nema nikakvih problema sa prebacivanjem registara ali ono svaki jezik povezuje sa jednim govornikom (ne daje ni jednom nikakav prioritet, ne rangira ih na bilo koji način) ali ima ogroman problem da shvati kad isti govornik komunicira na više od jednog jezika. To dete zbunjuje i stvara mu ogromnu zbrku u glavi.

Dakle ako sa detetom govoriš srpski - uvek govori srpski (ali onda bar pred njom moraš i sa ženom srpski). A ako gospodža govori engleski - onda samo engleski.

Samo i jedino tako nećete sludeti dete.

Ovo je posebno važno baš u njenim godinama - posle 5 ili 6 godina je svejedno, do tada što je usvojila tim jednostavnijim mehanizmom, nesvesnim, usvojila je. Posle toga mora da uči. Što u detinjstvu ide vrlo lako - ali ipak je učenje.

krkar krkar 00:26 31.08.2015

Re: recycle bin

Успут --- није лако бити Србин !


Čarli,

Moram da ti kažem da to što tebe boli i od čega ti natiče unutrašnjost lobanje pa pritiska - nije srpstvo nego glupost.

Ako bismo to zanemarili možda bi ti bio sasvim u redu. Samo, kako zanemariti toliku agresivnu nacional-šovinističku glupost?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:34 31.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila

ih, i te kako bih voleo da imam tu privilegiju da mogu sebe nazvati balaševićevim ortakom...


ih, a imao sam znatno bolje mišljenje o tebi...


blogovatelj blogovatelj 03:58 31.08.2015

Re: recycle bin

ali onda bar pred njom moraš i sa ženom srpski


Mislim da ne mora. Znam za malo drugačiji slučaj ovde. Brazilac i Holanđanka u braku, svako kad je nasamo sa detetom priča svoj jezik, a kad su zajedno pričaju engleski.
Moj konkretan slučaj je sličan slučaju Pajićevog deteta.
Rođen sam u Makedoniji. Majka, sva njena familija, svi živi oko mene su pričali makedonski, sem mog oca. On je sa mnom pričao srpski, ja sam odgovarao makedonski.
Kada sam imao tri i po godine moji su se preselili u Kragujevac i dogovorili se da u Kragujevcu majka priča srpski. Ja se toga ne sećam, ali su mi pričali, kad smo stigli u Kragujevac i kad je majka počela da priča srpski, ja sam na sedam dana zanemeo. Prepali su se da je to od šoka usled selidbe. Sedam dana ni reč nisam izustio.
Tada sam, kao da je to nešto najnormalnije na svetu, počeo da pričam srpski, iako ga nikad u životu pre toga nisam bio progovorio. Sedam dana mi je trebalo da izlinkujem u mozgu sve i prešaltovao sam se.
Sledi drugi deo priče, godinu dana kasnije.
Moja tetka dođe da nas poseti, krene da priča sa mnom, ja srpski odgovaram i ne pada mi na pamet da progovorim makedonski sa njom, iako smo na makedonskom uvek pričali pre toga. Provede ona neki dan kod nas, pa me povede u Makedoniju.
U vozu ona makedonski, ja srpski.
Kad smo stigli i kad su svi oko mene zagrajali na makedonskom, ja ponovo zanemim, ali samo na pola sata, opet mi je proradio linker. I posle pola sata prešaltujem se na makedonski kao da nikad nisam prestajao da ga pričam.
Od tada mi je svič sa makedonskog na srpski radio savršeno, ali sam provodio svake godine po par nedelja do par meseci u Makedoniji, tj koristio sam makedonski.
Tek kad sam počeo da studiram smanjio sam odlaske tamo, pa posle šest godina neodlaska uhvatim sebe da npr ne umem ništa da progovorim o politici na makedonskom, jer nikada pre toga o politici nisam pričao. Godina je bila 1994. pa je razumljivo da je politička priča bila dominantna. Ali posle sedam dana gledanja njihovog dnevnika pohvatam sve ključne reči koje su mi falile, pa progovorim i na političke teme.
Slično mi se desilo i u Kanadi kad sa rođakom Makedoncem nisam uspeo da se sastavim i da mu sklopim priču kako mi se pokvario auto i koje delove sam morao da kupim. Jednostavno, nikada pre toga nisam čuo kako se ti delovi na makedonskom kažu.
Takav problem ponekad imaju i moja deca, jer neke srpske reči nikada nisu čuli. Kod mlađeg sina je to malo izraženije nego kod starijeg, ali ništa to nije niti specijalno niti neobično. Zato ga i ispravljam ovih dana da mi ne kaže avgust dvanaesti nego dvanaesti avgust.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:31 31.08.2015

Re: recycle bin

Aman, ljudi, ne treba pomoć mom detetu, nego meni!

Šta vi mislite, da je lako to što predlažete - zacrtam: samo srpski, ili samo engleski, prebacim prekidač i udri. Ne ide to tako. Da moja žena govori srpski, bilo bi donekle lakše, ali ovako, nema šanse. Pogotovu što se sa dvoipogodišnjim detetom život uglavnom sastoji od spasavanja istog, dakle života. To se penje na sve, skače, rve sa mačkama i kučkama, beži od kuće, počela da vozi bajs na dva točka, neki dan zamalo pod kola da mi ode, ubrzava od 0 do 100km-h ispod 5s. I sad ja kao treba da se skoncentrišem i sa njom pričam uvek srpski ili uvek engleski, zavisno da li je mama tu ili nije.

Inače, kad sam već kod toga, ja sam ovde već 15 godina, sa našim svetom imam kontakt samo ovo malo na blogu, ili nedeljno skajpovanje sa familiojm i to je to što se tiče srpskog. U Srbiju dolazim retko. Znači, engleski govorim 99% vremena i prebacivanje na srpski mi predstavlja napor. I ovo nije ovo canetovo foliranje na blogu (a umem i da podesim tastaturu za naša slova, za razliku od njega), nego je stvarno tako.

No dobro, uz dužno poštovanje, priznajem da baš nešto i ne verujem mnogo u te teorije lingvista i stručnjaka za razvoj dece, kao što ne verujem ič u savete baba, strina, tetaka, lekara, itd, nego sam naučio da slušam svoje instinkte (ovom je doprinela i ona naša Višnja, sa bloga, koja mi je u ključnom trenutku dala verovatno najkorisniji savet, ikad). I nisam primetio da detetu nešto fali.



emsiemsi emsiemsi 05:01 31.08.2015

Re: recycle bin

srdjan.pajic

...
Ipak, malo me čudi, Čarli, da se, u skladu sa svojom maksimom, nisi odlučio da staneš u odbranu Blogijeve keve, koju je ovaj cane.brbljanović, mrtav ladan ovde uvredio, i time prekršio jedno od nepisanih pravila bloga, kojeg se pridržavaju i najveći prostaci i glupanderi koji ovde zalaze, a to je da se u medjusobnim čarkama članovi porodice ostavljaju na miru.
...

Нисам то приметио.
emsiemsi emsiemsi 05:05 31.08.2015

Re: recycle bin

urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi
urbana_gerila
emsiemsi


cane.srbljanovic



qqriq



uzajamno milovanje idiotskih glava.

Шта сада !?
Сада бих ја требао да ти одговорим на сличан начин - или шта !?



kresneš prase jer ste vaši?

Ваши сте ви !
Но, што би рекао Домазет - нисам хтео о томе !
Стога, предлажем да ово премеравање завршимо на овом ниво - нисам ја Блоговатељ или, пак, Фрихенд. Ја сам озбиљан човек.



što reče onaj kome će te, verovatno, sada biti sramota da mu prebrojavaš srpska krvna zrnca: kada bih ga premeravao sa tobom - oma bih se obesio međ šunke.
toliko.

Ваши сте !
А сада уздравље, одох да кунтам !
Мора да се ради сутра.



ih, i te kako bih voleo da imam tu privilegiju da mogu sebe nazvati balaševićevim ortakom, ma kakvom jezičkom inačicom komunicirali, i ma kakvom kvazi duhovitošću vaška poput tebe pokušavala da nas sebi sličnima načini.

jbg, tko radi ne boji se gladi - ne moš ni ti, baš, čitav vek biti titov gastos.

Глупости !
qqriq qqriq 07:41 31.08.2015

Re: recycle bin

Take Johnny for example.


pošto je urbani, je li, iz grada, milostivo i frendli mu savetujem jake/jače lekove: toliko neuroze na jednom mestu mož bude opasno.


blesavim&totalno glupavim seljacima ( pajkeVatelj ) iz belosvetskih vukojebina nemam šta da kažem osim da odjebu.
nije blog za drkanje a samo to znaju.

onima koji su im očarani njihovom pameću delili preporuke samo da dodam da znam koliko me vole, aj i to, potreslo me do qrca, nego su time - iz mraka - delili glasove vučiću, bebi ou bebi, luvli bleru, ministrima selakoviću, vulinu i zorki.
čisto da im ilustrujem zanos.
Milan Novković Milan Novković 07:50 31.08.2015

Re: recycle bin

To se penje na sve, skače, rve sa mačkama i kučkama, beži od kuće, počela da vozi bajs na dva točka, neki dan zamalo pod kola da mi ode, ubrzava od 0 do 100km-h ispod 5s.

I još samo neka je pametna i lepa na majku
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:58 31.08.2015

Re: recycle bin

srdjan.pajic
Aman, ljudi, ne treba pomoć mom detetu, nego meni!

Ево ти рецепт мојих пријатеља из Енглеске. Она је Српкиња, он Немац. Дете, Матија, одлично говори три језика: немачки, српски, енглески. Како? У кући свако је са дететом говорио искључиво на свом матерњем језику. Мајка му говори на српском, и ако јој он узврати на енглеском или немачком -- као да јој ништа није рекао, не рачуна се. Прави се да не постоји. Све док не каже то на српском. Исто тако за немачки. И то се доследно терало.

Матија говори беспрекорно три језика, осим што има тешки оксфордски нагласак на српском.
Milan Novković Milan Novković 08:20 31.08.2015

Re: recycle bin

У кући свако је са дететом говорио искључиво на свом матерњем језику. Мајка му говори на српском, и ако јој он узврати на енглеском или немачком -- као да јој ништа није рекао, не рачуна се. Прави се да не постоји. Све док не каже то на српском. Исто тако за немачки. И то се доследно терало.

Čujem šta pričate, i Krkara i tebe, i ne sumnjam da je tako.

Samo, iz mog iskustva, deca najbrže uče jezik koji se koristi u okolini gde žive, u mom slučaju Engleski. Problem nastaje kako počnu da zapitkuju teža pitanja ili kako pokušamo da iz zainteresujemo za nešto. Ako ne mogu da prate gube interesovanje brže nego ako im se priča na jeziku koji najbolje razumeju.

Pa smo mi, npr, u kući pričali Srpski, ali na reakcije tipa "...šta je sad ovo..." na priče o Njutnovim zakonima i elektronskim omotačima prelazili na engleski.

Tako, meni instikt govori kako je crno-beli obrazac ipak blago inferioran u odnosu na neku elementarnu fleksibilnost, gde bih ja vašem pravilu prilepio težinu od 90%, recimo, pa je 10% rezerva za nedajbože, šta da radiš ako te dete samo jednom upita šta je to talasna funkcija, pa nikad više
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:36 31.08.2015

Re: recycle bin

Матија, Милане, био је додатно језички допингован боравцима у Кули код бабе и деде, а оно немачко место, немачких баба и деда, заборавих, но и тамо је боравио по месец дана годишње. Он је вршњак мог сина, и његов пријатељ из кревеца, и мени је симпатично како њих двојица јесу задржали тај супер контакт, а и немају проблем да се опет конектују кад год се виде. Родитељи су му универзитетски професори, и вероватно та професорска дисциплина и фокус уродили су плодом.
highshalfbooze highshalfbooze 08:45 31.08.2015

Re: recycle bin

осим што има тешки оксфордски нагласак на српском.


Ne postoji oksfordski naglasak, postoji samo tvoja želja da nas obavestiš kako imaš prijatelje koji žive u tom selu.
Oksford pripada regionu gde se govori "Estuary English". Ili ako baš hoćeš da lokalizuješ, onda može da se kažeš oksfordširski...
Mali građanin iz velikog grada.
Milan Novković Milan Novković 08:52 31.08.2015

Re: recycle bin

уродили су плодом

Ja uopšte ne sumnjam da je pristup urodio plodom što se tiče uspeha u učenju više jezika.

Samo uspeh dođe pre ili kasnije. Ako je roditeljima stalo da dete nauči njihove maternje jezike to će se zasigurno i desiti, a neki fazni šum je neminovan koju god metodologiju da koristiš.

Recimo, ja sam na stariju ćerku vršio pritisakdaviše uči Engleski kada je imala 6 godina i prešla u novu školu- ona jedva sricala slikovnice a deca u toj novoj školi tečno pisala priče od stranicu-dve.

Na kraju je ona samo stekla neku odbojnost prema čitanju i pisanju i trebalo joj vremena da na tozaboravi. A u matematici bila najbolja, pasmo togurnuli u stranu dok učimo Engleski.

Kod mlađe ćerke opušteno, i odmah se primetilo kako sve to samo malo varira u vremenu, ona ispred ortaka u Engleskom, a kaskala za u matematici, pa se posle 6-18 meseci pristignu i tako u krug.

Pa su dobra volja i strpljenje, i, naravno, prijatno okruženje, naj-alat, ja mislim, za postizanje osnovnog uspeha.

Za nadgradnju, naravno, dolaze i roditeljska znanja, planiranja i metodologije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:56 31.08.2015

Re: recycle bin

highshalfbooze
осим што има тешки оксфордски нагласак на српском.


Ne postoji oksfordski naglasak, postoji samo tvoja želja da nas obavestiš kako imaš prijatelje koji žive u tom selu.
Oksford pripada regionu gde se govori "Estuary English". Ili ako baš hoćeš da lokalizuješ, onda može da se kažeš oksfordširski...
Mali građanin iz velikog grada.

Хвала ти што ме обавештаваш шта сам ја хтео да кажем.

Ово је онај тешко енглески акценат, супер правилни. Немци то у свом језику зову хохдојч, а Енглези -- БиБиСи енглески, или већ како -- мислио сам да сам тачно рекао, но, ти рече да погреших... ето, јави се неки заврзан да ме обавести, у 9:45, да сам искомплексирано сељаче у граду.

Ипак, да нисам баш потпуно погрешно упамтио, на то ме упућује ово:
Received Pronunciation, or RP for short, is the instantly recognisable accent often described astypically British’. Popular terms for this accent, such as ‘The Queen’s English’, ‘Oxford English’ or ‘BBC English’ are all a little misleading. The Queen, for instance, speaks an almost unique form of English, while the English we hear at Oxford University or on the BBC is no longer restricted to one type of accent.

Хоћу да ти кажем да ти је примедба "малчице" злонамерна, а да си ти смор. Као и ови који ће твој коментар одобравати.
krkar krkar 09:31 31.08.2015

Re: recycle bin

У кући свако је са дететом говорио искључиво на свом матерњем језику.


U ovome je stvar.

Mada, izgleda da principe dečje filozofije treba primeniti na odrasle jer ovde retko ko čita sa razumevanjem pa vidimo na kojim jezicima deca istojezičkih gastarbajtera sa malo praziluka pričaju o Higsovom bozonu.

"Dečje" USVAJANJE jezika je ono od rođenja do otprilike 4. godine, najdalje 5. Sve posle toga je UČENJE. I učenje (možda bi bilo preciznije reći učenje sa namerom i svešću da se uči) deci ide lakše i brže nego odraslima ali odvija se po drugim principima od usvajanja u ranom detinjstvu.
Milan Novković Milan Novković 10:36 31.08.2015

Re: recycle bin

krkar
У кући свако је са дететом говорио искључиво на свом матерњем језику.


U ovome je stvar.

Mada, izgleda da principe dečje filozofije treba primeniti na odrasle jer ovde retko ko čita sa razumevanjem pa vidimo na kojim jezicima deca istojezičkih gastarbajtera sa malo praziluka pričaju o Higsovom bozonu.

"Dečje" USVAJANJE jezika je ono od rođenja do otprilike 4. godine, najdalje 5. Sve posle toga je UČENJE. I učenje (možda bi bilo preciznije reći učenje sa namerom i svešću da se uči) deci ide lakše i brže nego odraslima ali odvija se po drugim principima od usvajanja u ranom detinjstvu.

Nije u tome stvar, nego si ti preneo mišljenje stručnjaka u nekoliko rečenica i tako sporednoj temi dao popularan početni karakter.

"Preozbiljnost" s kojom se vraćaš na "teoriju" o strukturi urođenih sposobnosti za učenje jezika sugeriše da o temi znaš malo, ili, u tvom žargonu, da si, u najmanju ruku, blizak praziluku bar onoliko koliko i mnogi ljudi čije znanje i sposobnosti brzopleto komentarišeš.

Iako mnogi još uvek dele mišljenja stručnjaka na kojeg se pozivaš to mišljenje je staro i najverovatnije velikim delom pogrešno.

Sama činjenica da i stručnjaci između sebe ne mogu da se dogovore oko nečega ukazuje na potrebu da oprezno prenosimo njihova mišljenja, pa da ih još opreznije branimo.

Dobro,i Čomski je govorio o "language acquisition device", i kritički se osvrnuo na "Relational frame theory", al možda da ne preterujemo sa pokušajem diskusije pošto sam i ja amater, a i baš ovih dana ima baš lepih iznenađenja na ove teme.

Iole oštra podela na usvajanje i učenje je besmislica, ali to bi nas odvelo na drugu sporednu temu o plastičnsti mozga i prevezivanju neuralnih mreža u našim glavama.

Ako je starost od 5 godine ovde poprilično značajna onda je to zato što je tada, otprilike, mozak najuvezaniji u relativnom smislu.

Samo svašta ide uz tu uvezanost, nju je i kasnije, iako u lokalizovanom maniru (dok malo znaš, u petoj godini, "random" uvezanost je značajna za učenje, entiteti su labavo i uglavnom s vrlo ograničenom preciznošću "žestoko" uvezani, dok se kasnije, kako sve više i bolje poznajemo okolinu, te mnoge veze nestale kao nepotrebne i-ili kontraproduktivne).

Dobre su šanse da novi jezik možeš da "usvojiš" pa "naučiš" i sad, ali su skoro nikakve šanse da možeš to da priuštiš u resursima, svojim i osoba iz tvoje okoline - "samo" s puno strasti treba da prođeš, uz pomoć ljudi iz okoline na tom novom jeziku, uglavnom kroz ono što ti zoveš prvih 3, 4 ili 5 godina - karikirano malo, u stvari treba da što više entieta pokušaš da "staviš u relacije" u tom nekom novom jeziku,i skoro po ceodan samo to radiš.

Dakle, po mom mišljenju ovo što ti pišeš je više posledica drugih karakteristika u ponašanju koja deca dobijaju u tom dobu, nego što je urođeni obrazac.
blogovatelj blogovatelj 12:06 31.08.2015

Re: recycle bin

ona jedva sricala slikovnice a deca u toj novoj školi tečno pisala priče od stranicu-dve.


Moj stariji sin je dosao u Kanadu sa sedam godina. Nikad u zivotu u prvi razred nije isao, odmah su ga prebacili u drugi, jer sedmogodisnja kanadska deca idu u drugi razred. Znao je tada pedesetak engleskih reci i gramatiku nula.
Posto su u Kanadi takvi slucajevi cesti, u prvom polugodistu je umesto muzickog, fizickog i likovnog imao engleski. Posle toga je normalno pohadjao casove kao i ostala deca.
Posle zavrsene srednje skole bio je djak generacije sa prosekom vecim od 98% za predmete koji su mu se bodovali za faks. Prosek iz engleskog u srednjoj skoli mu je uvek bio od 90% do 95%, nikada manje i nikada vise od ovog opsega, ako se dobro secam.
Kad su ga primali u specijalnu skolu za nadarenu decu u Torontu, u sestom razredu, na sastanku sa direktorkom skolskog odbora, psihologicarkom koja ga je testirala i sa direktorkama njegove nove i stare skole receno mi je da mu je za enormno dobar uspeh iz engleskog zasluzno to sto kod kuce pricamo maternjim jezikom, pa dete paralelno uci oba i u stanju je da pravi paralele izmedju jezika.
blogovatelj blogovatelj 12:14 31.08.2015

Re: recycle bin

Aman, ljudi, ne treba pomoć mom detetu, nego meni!


Aman, pa ja tebi i pricam sta da radis. Ne pricam tvom detetu.
mesan mesan 13:13 31.08.2015

Re: recycle bin

Milan Novković

Iole oštra podela na usvajanje i učenje je besmislica


Svi procesi su neprekidni, ako ih dovoljno detaljno zagledaš

Ipak, postoji razlika u usvajanju/učenju jezika kod dece i odraslih, što je pokazano eksperimentima --- informacija o maternjem jeziku (usvojenom rano u životu) se skladišti na drugom mestu u mozgu nego li ona o kasnije naučenom jeziku. Ne videh da je to neko osporio.

Istovremeno, studije na "divljoj" deci pokazuju da ako nijedan jezik nije usvojen do negde puberteta, postoji ogromna teškoća sa usvajanjem bilo kojeg. Dakle, sasvim verovatno ne možemo bukvalno razdvojiti usvajanje maternjeg od svih ostalih jezika.

Za emigraciju bitno, video sam novija istraživanja na temu učenja jezika preko Skajpa. Pokazali su da je vrlo neefikasno --- dete usvaja jezik samo od žive osobe. Takođe su videli da moć usvajanja zvukova jezika opada odmah od početka (tj. ~2god. starosti) --- dakle mozak je spreman od samog početka da upija važne zvuke koje prima od telesa pored sebe :)

Da se odmah ogradim, očigledno nisam stručnjak ali me intrigira moderni statistički okvir u toj temi.

Milan Novković

Dobre su šanse da novi jezik možeš da "usvojiš" pa "naučiš" i sad
...
"samo" s puno strasti treba da prođeš, uz pomoć ljudi iz okoline na tom novom jeziku, uglavnom kroz ono što ti zoveš prvih 3, 4 ili 5 godina


I ja sam viđao baš te tvrdnje, da to značajno olakšava učenje. Meni je od rečnika i pravila daleko veći izazov organski --- sluhom prepoznati i ustima ponoviti nove zvuke novog jezika...
urbana_gerila urbana_gerila 13:14 31.08.2015

Re: recycle bin

vrabac_u_steni
urbana_gerila

ih, i te kako bih voleo da imam tu privilegiju da mogu sebe nazvati balaševićevim ortakom...


ih, a imao sam znatno bolje mišljenje o tebi...




jbg, moraću nekako da nastavim da živim sa tim.
(samo da ti dodatno olakšam - cenim kusturičine filmove i ne mislim da su mu dobra samo prva dva za koje je sidran pisao scenario, a bijelo dugme je, sa više aspekata, jedan od najznačajnijih sfrj bendova)
Unfuckable Unfuckable 13:19 31.08.2015

Re: u ga si o!

a bijelo dugme je, sa više aspekata, jedan od najznačajnijih sfrj bendova


...ti ni ne znaš koliko si sad ugasio
urbana_gerila urbana_gerila 13:25 31.08.2015

Re: u ga si o!

Unfuckable
a bijelo dugme je, sa više aspekata, jedan od najznačajnijih sfrj bendova


...ti ni ne znaš koliko si sad ugasio


tvrdi - ko?
Unfuckable Unfuckable 13:28 31.08.2015

Re: u ga si o!

tvrdi - ko?


iskustvo, bate
urbana_gerila urbana_gerila 13:32 31.08.2015

Re: u ga si o!

Unfuckable
tvrdi - ko?


iskustvo, bate


ma, mene interesuje šta ti misliš - to kako mnogi reaguju znam i sam, zbog toga sam i naveo neke od najčešćih stereotipa.
Unfuckable Unfuckable 13:35 31.08.2015

Re: u ga si o!

ono što mislim o tom fenomenu (BD) napisao sam svojevremeno u blogu.
I da,kada razmatram "opšta mišljenja" ne mogu da se otmem utisku da se radi o klasičnom ukalupljivanju, i to uglavnom od strane onih koji sebe percepiraju kao open-minded, msm stvaaarno
urbana_gerila urbana_gerila 14:06 31.08.2015

Re: u ga si o!

Unfuckable
ono što mislim o tom fenomenu (BD) napisao sam svojevremeno u blogu.
I da,kada razmatram "opšta mišljenja" ne mogu da se otmem utisku da se radi o klasičnom ukalupljivanju, i to uglavnom od strane onih koji sebe percepiraju kao open-minded, msm stvaaarno


dada, odličan ti je bio taj tekst.
među komentarima, uz standardna skorojevićka preseravanja, i gomila lucidnih...
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:21 31.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
Aman, ljudi, ne treba pomoć mom detetu, nego meni!


Aman, pa ja tebi i pricam sta da radis. Ne pricam tvom detetu.


Pa pričaš mi šta da radim sa mojim detetom, da se ne bi oštetilo, znači, njoj pomažeš. Doduše, i meni, posredno. U svakom slučaju hvala za savet, blogi, iako je tvoj setap nešto drugačiji od mog.

Nego, sad sam se setio jednog mog dobrog drugara iz osnovne, stvarno je bio ok dečko, generalno, i pametan, i sve, ali je imao tu nesreću da se rodio u inostranstvu, i onda su mu se roditelji vratili u Srbiju, mislim da je kod nas u razred došao u 2. ili 3. osnovne. Govorio je srpski, gastabajterski, baš ovako kao cane, samo bez foliranja. Ono, kad ne zna neku našu reč, on ubaci nemačku. Padeže, ni pod razno da ubode. Sine, njega su mangupi u razredu u-rni-sa-li. Ono, do ludila ga doveli, da se pobije, iako je, kao što rekoh, bio sasvim dobro i mirno dete. Sećam se da je njegova keva, inače lekarka, a ćale mu bio arhitekta, dolazila u školu, i onda prilazila onima koji su ga, po njenoj oceni, najviše maltretirali, i pokušavala da im objasni da ga ostave na miru. Možeš da pretpostaviš šta su mu tek posle toga radili.

blogovatelj blogovatelj 14:27 31.08.2015

Re: u ga si o!

dada, odličan ti je bio taj tekst.


A posle kao nisi antioksidans, a?
Na blog si se uclanio 2014, ali vrlo dobro znas sta je Unf pisao u blogovima neke 2010.
blogovatelj blogovatelj 14:30 31.08.2015

Re: recycle bin

Možeš da pretpostaviš šta su mu tek posle toga radili.


Znam nekoliko ljudi koji su se odavde vracali i njihovoj deci se isto desavalo. Srbija je generalno veoma netolerantna na razlicitosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:33 31.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
Možeš da pretpostaviš šta su mu tek posle toga radili.


Znam nekoliko ljudi koji su se odavde vracali i njihovoj deci se isto desavalo. Srbija je generalno veoma netolerantna na razlicitosti.

Занимљиво опажање.
А популарно је мишљење да је управо супротно -- да је отворена и обазрива.
maksa83 maksa83 14:35 31.08.2015

Re: recycle bin

I nisam primetio da detetu nešto fali.

Pajo, mnogo je slatka ... ali ne daj da te to zbuni, 100% je tvoja.

maksa83 maksa83 14:36 31.08.2015

Re: u ga si o!

dada, odličan ti je bio taj tekst.

Morao sam da odem da proverim da vidim šta sam tad mislio o Bijelom Dugmetu. Sve ok, sviđao mi se Bluz Za Moju Bivšu Dragu i ono kad imitiraju Cepeline.

srdjan.pajic srdjan.pajic 14:42 31.08.2015

Re: recycle bin

maksa83
I nisam primetio da detetu nešto fali.

Pajo, mnogo je slatka ...


Znam da to kažeš samo zato što koristi MacBook
maksa83 maksa83 14:43 31.08.2015

Re: recycle bin

Znam da to kažeš samo zato što koristi MacBook

Ma to što koristi MacBook znači da je i pametna, al' kao prizor zasenila je i MacBook, pa ti vidi...

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:00 31.08.2015

Re: recycle bin

Ma to što koristi MacBook znači da je i pametna, al' kao prizor zasenila je i MacBook, pa ti vidi...

...ali sam primetio, da čak i kad je na krevetu mac mora da bude na nekom improvizovanom postolju. Nikad ne bih rekao, da je Pajke autoritet od roditelja.


srdjan.pajic srdjan.pajic 15:04 31.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
Možeš da pretpostaviš šta su mu tek posle toga radili.


Znam nekoliko ljudi koji su se odavde vracali i njihovoj deci se isto desavalo. Srbija je generalno veoma netolerantna na razlicitosti.


Nije to problem u Srbiji samo, klinci umeju da budu jako surovi jedni prema drugima, dobrim delom jer im je priroda takva, to jest nemaju još uvek razvijene te neke feedback mehanizme i kočnice koje mi, odrasli imamo, a i to kako ko. I empatiju, naravno. A svašta i donesu, kao paket, od kuće, mada ja mislim da to ipak nije toliko često. Sad, sistem to negde pokušava da sankcioniše, a negde ne radi ništa ili vrlo malo, ali ja mislim da taj problem teško može samo u školi da se reši. Sa klincima stvarno treba mnogo da se radi kod kuće, puno vremena da im se posveti, pa ni tada nisi siguran da li to radiš na pravi način, i da li je dovoljno.

Mada, eto, i taj klinac kojeg sam pomenuo je ipak našao nas nekoliko drugara, i pregurao, čak je posle bio dobar i sa ovima koji su ga gnjavili, mada nešto ne verujem da se tog perioda svog života seća u najlepšem svetlu.
emsiemsi emsiemsi 15:10 31.08.2015

Re: u ga si o!

maksa83
dada, odličan ti je bio taj tekst.

Morao sam da odem da proverim da vidim šta sam tad mislio o Bijelom Dugmetu. Sve ok, sviđao mi se Bluz Za Moju Bivšu Dragu i ono kad imitiraju Cepeline.


Ауууу, јбт (а ја те онолико фалим како си паметан човек итеде...).
Успут - Бијело дугме су слушали сељаци.
emsiemsi emsiemsi 15:11 31.08.2015

Re: recycle bin

maksa83
Znam da to kažeš samo zato što koristi MacBook

Ma to što koristi MacBook znači da je i pametna, al' kao prizor zasenila je i MacBook, pa ti vidi...


Скоројевићка посла.
Успут --- што се тиче девојчице, свака част.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:12 31.08.2015

Re: recycle bin

stefan.hauzer
Ma to što koristi MacBook znači da je i pametna, al' kao prizor zasenila je i MacBook, pa ti vidi...

...ali sam primetio, da čak i kad je na krevetu mac mora da bude na nekom improvizovanom postolju. Nikad ne bih rekao, da je Pajke autoritet od roditelja.




Neeee, nije to krevet, nego trpezarijski sto, a to ispod je stalak za skajpovanje. Rotacioni: staviš meka na to i onda zarotiraš do onog ko uzima reč da priča sa babama i tetkama u Srbiji. Vrlo praktično.
krkar krkar 15:14 31.08.2015

Re: recycle bin

talak za skajpovanje


Onaj točak iz kineskog restorana?
maksa83 maksa83 15:14 31.08.2015

Re: recycle bin

...ali sam primetio, da čak i kad je na krevetu mac mora da bude na nekom improvizovanom postolju.

Pogotovo kada je na krevetu treba da bude na nekom postolju, pošto ako potone u krevet i ne može zbog toga da se ventilira može da ga spali, kreveta, i sebe, i par okolnih država. Puno snage spakovano na neprimereno mali prostor, da bi izgledalo lepo.
Nikad ne bih rekao, da je Pajke autoritet od roditelja.

Ni ja. Ali meni je bitno da smo mi njima poslali odavde naš elitni Primerak da im popravi rasu, i da je to očigledno uspelo. 'De mi je čarli da se zagrlimo i suzu pustimo, al' onako srećnu...
maksa83 maksa83 15:21 31.08.2015

Re: u ga si o!

emsiemsi
maksa83
dada, odličan ti je bio taj tekst.

Morao sam da odem da proverim da vidim šta sam tad mislio o Bijelom Dugmetu. Sve ok, sviđao mi se Bluz Za Moju Bivšu Dragu i ono kad imitiraju Cepeline.


Ауууу, јбт (а ја те онолико фалим како си паметан човек итеде...).
Успут - Бијело дугме су слушали сељаци.

Prvo - seljak je časno zanimanje.

Drugo, ja gajim vrlo eklektičan neukus, i u potpunom sam miru sa tim.
Unfuckable Unfuckable 15:23 31.08.2015

Re: u ga si o!

Успут - Бијело дугме су слушали сељаци.

aj ne ....a ti si, onako građanski '75 slušao Ambasadore, ono, opšte divljanje i taj rad, jel?
urbana_gerila urbana_gerila 15:23 31.08.2015

Re: u ga si o!

blogovatelj
dada, odličan ti je bio taj tekst.


A posle kao nisi antioksidans, a?
Na blog si se uclanio 2014, ali vrlo dobro znas sta je Unf pisao u blogovima neke 2010.


dragi moj votsone, mogao sam da čitam tekstove a da ne budem registrovan, mogao sam da taj blog pročitam i od momenta kada sam se registrovao, ali ako tebe čini srećnim to da sam ja antioksidans - jesam, ali samo za vas slobodne radikale.
urbana_gerila urbana_gerila 15:34 31.08.2015

Re: u ga si o!

...

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:26 31.08.2015

Re: recycle bin

Pogotovo kada je na krevetu treba da bude na nekom postolju, pošto ako potone u krevet i ne može zbog toga da se ventilira može da ga spali, kreveta, i sebe, i par okolnih država. Puno snage spakovano na neprimereno mali prostor, da bi izgledalo lepo.


Ovo mogu da potvrdim. I još ako imaš ono postolje da ga, da prostiš, digneš na stolu, to postane omiljeno mesto za dremanje lokalnih kućnih mačaka.

Sa druge strane retina iMac, ladan ko smrt, i isto tako tih, čak i kad mu na svim core-oma, nasviranim na četr gigaherca, poteraš FEM solver, i još pustiš Elite: Dangerous! da imaš čime da se zanimaš dok ovaj melje brojeve. Ali, hebi ga, ne moš s njim u krevet...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:43 31.08.2015

Re: recycle bin

Predrag Brajovic
Angela Merkel’s humane stance on immigration is a lesson to us all

Морам још једном да подвучем: поносан сам на Анђелку Меркел.
И наравно -- и на Јелену Милић.

Насупрот ономе што се о њима говорило, обе су показале огромно срце и -- разум.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:04 31.08.2015

Re: recycle bin

Ali, hebi ga, ne moš s njim u krevet...

..osim ako operativni sistem ima glas Skarlet Johanson, onda je sve moguće:)


srdjan.pajic srdjan.pajic 17:05 31.08.2015

Re: recycle bin

krkar
talak za skajpovanje


Onaj točak iz kineskog restorana?


E, to. Inače kad se derle popne na sto, zapravo kad sa svoje stolice prekorači preko ambisa na sto, onda voli da stane na taj točak i vrti se na njemu, kao na mini ringišpilu.

I još jedna zanimljivost iz svakodnevnog života. Kad se negde udari i krene da plače, onda jedna od mačaka, Megi, obavezno dodje do nje i uzme da se umiljava, gurka je glavom i uopšte pokazuje brigu i nastojanje da je umiri. I to funkcioniše. Ta je mačka inače spavala kod nje u krevecu bukvalno od prvog dana, na veliko oduševljenje strina i baba, možeš pretpostaviti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 31.08.2015

Re: recycle bin

stefan.hauzer
Ali, hebi ga, ne moš s njim u krevet...

..osim ako operativni sistem ima glas Skarlet Johanson, onda je sve moguće:)


Da, odličan film.

emsiemsi emsiemsi 19:16 31.08.2015

Re: u ga si o!

Unfuckable
Успут - Бијело дугме су слушали сељаци.

aj ne ....a ti si, onako građanski '75 slušao Ambasadore, ono, opšte divljanje i taj rad, jel?

А, хахахахах ... свача част !
Како си ме пронашао !?
emsiemsi emsiemsi 19:19 31.08.2015

Re: u ga si o!

maksa83
emsiemsi
maksa83
dada, odličan ti je bio taj tekst.

Morao sam da odem da proverim da vidim šta sam tad mislio o Bijelom Dugmetu. Sve ok, sviđao mi se Bluz Za Moju Bivšu Dragu i ono kad imitiraju Cepeline.


Ауууу, јбт (а ја те онолико фалим како си паметан човек итеде...).
Успут - Бијело дугме су слушали сељаци.

Prvo - seljak je časno zanimanje.

...

Слажем се !
Но ја нисам мислио на сељаке !
qqriq qqriq 20:01 31.08.2015

Re: recycle bin

:))) Kakva si ti slina i seronja Pajicu, pa to je za izlozbu.




ili, grupni portret s retardVateljom.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:01 31.08.2015

Re: recycle bin

qqriq
:))) Kakva si ti slina i seronja Pajicu, pa to je za izlozbu.




ili, grupni portret s retardVateljom.


Kukurikačo, priznajem, ovo si baš lepo skovala, i samo dan-dva mentalnog naprezanja ti je trebalo. Blogi i ja se dimimo.
tasadebeli tasadebeli 21:37 31.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj

Divan primerak džiberskog srpskoengleskog jezika, koji se može čuti kod srpskih gastarbajtera u Severnoj Americi.
To je ono kad odeš u Ameriku, ni srpski nisi ljudski znao, zatim se malo priučiš engleskog, pa ispadne ovo citirano.
Ti ne paintash wallove, nego pablishujesh bookove, pretpostavljam. Vidi se da si čovek od jezika i pera.




У овој књижици има исто сјајних примера... Баш добри да се поткрепи теоретисање о језицима у контакту... (ЛИНК)

Јесте објављена пре 30 година, али пуна је баш оваквих примера које си ти навео...

Мислим да је то био неки академски рад (мр или др, не знам тачно да ти кажем, мрзи ме да сада копам по орману) госпође Дуње. Дођох до те књиге још во времја она док бејасмо једна држава.

Неколико година касније бих сваки пут помислио на ту књигу када год бих чуо Милана Панића да говори...
qqriq qqriq 21:41 31.08.2015

Re: recycle bin

Kukurikačo, priznajem, ovo si baš lepo skovala, i samo dan-dva mentalnog naprezanja ti je trebalo. Blogi i ja se dimimo.


Pa nije meni blog terapija kao tebi i onom budalVatelju da pomno i nerprestano pratim šta je ko kad rekao, najmanje me baš vas dvojica interesujete.
Ništa ne znate, al se petljate u sve i svašta, polovnjaci.
Vi ste najgori, okupacija bloga u 1026 slika: jedete neprestano govna, i to mnogo, a ne možete bez.
Terajte se u qrac, i ti tvoj kretenVatelj.
Našli ste se, smradovi.


blogovatelj blogovatelj 22:34 31.08.2015

Re: recycle bin

Blogi i ja se dimimo.


Nije njoj zbog nas. Mi smo samo rekli da car nema novo odelo, nego da je go.
Pogledaj broj lajkova, svi misle kao i mi.
Zato je ćutala dva dana. Ona se dimi od besa, ne ti i ja.
A pošto ne može sa svima simultano da se svađa, bes bljuje na tebe i mene.
Pogledaj joj sledeći komentar i biće ti sve jasno. Ja crko od smija
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:36 31.08.2015

Re: recycle bin

qqriq
Kukurikačo, priznajem, ovo si baš lepo skovala, i samo dan-dva mentalnog naprezanja ti je trebalo. Blogi i ja se dimimo.


Pa nije meni blog terapija






Nema potrebe dalje da nastavljamo.
blogovatelj blogovatelj 22:40 31.08.2015

Re: recycle bin

Vi ste najgori, okupacija bloga u 1026 slika: jedete neprestano govna, i to mnogo, a ne možete bez.
Terajte se u qurac, i ti tvoj kretenVatelj.
Našli ste se, smradovi.


Što više čitam ovo, men' sve smešnije.

blogovatelj blogovatelj 22:48 31.08.2015

Re: recycle bin

када год бих чуо Милана Панића да говори...


Ja kad pročitam Canetove nepismene komentare samo dve asocijacije imam. Jedna je Fema pokondirena tikva "Johan, kumte pisli her virfte gurbijane hinaus" a druga je priča mog druga Nebojše zvana Govorite li Serglish.

Ova, ovde
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:33 31.08.2015

Re: recycle bin

blogovatelj
Vi ste najgori, okupacija bloga u 1026 slika: jedete neprestano govna, i to mnogo, a ne možete bez.
Terajte se u qurac, i ti tvoj kretenVatelj.
Našli ste se, smradovi.


Što više čitam ovo, men' sve smešnije.



Dobro, de, blogi, da ne preterujemo, sludesmo ženu, načisto. I nije da me baš >toliko< zamara kačenje slika onog njenog Varufakisa, kako sam prvobitno tvrdio, samo ako bi mogle biti malo manjeg formata, da se lakše preskroluju.

A i de bre da navučemo ponovo Čarlija na vrat, da nam ovde drži lekcije, sa sve čaršaf citatima celog bloga i pola interneta pride.
docsumann docsumann 01:20 01.09.2015

Re: recycle bin

srdjan.pajic


pajke, majstore, pa ti se meštar ... ova fotka, tj. tvoja ćera (a i ti se ogrebi za koji komplEment) zaslužuju makar 12 (i slovima 12) od maximalnog broja 10 figura zadodjeljivanje, a za čije je vizuelno predstavljanje, kapacitet facijalno-simboličke metaforičnosti ovdašnjih smajlija, čak i pri hc kombinacijama sa sve repetiranjem uvulga serija tipa (... čini mi se da ovdje sad pomalo skroz gubim stilsku koherentnost i ... nit ... bilo kakvu nit) izgleda posve nedostatan.

zato koristim 2D vadiigru bonusa ilitija Nagai Hideyuki. infantilnoidnog japanca. iskusno.


docsumann docsumann 01:52 01.09.2015

Re: u ga si o!

Drugo, ja gajim vrlo eklektičan neukus, i u potpunom sam miru sa tim.


uh, znam to stanje, i najgore od svega, sve ti više prija što si u potpunijem miru.

no, vidim da ti je na vrata percepcije zakuc'o glavom ( tri puta kao što je viši red) etiketar Čarli.
pazi, postoji opravdana mogućnost da ti začeprka nešto golim rukama direktno po estetici (višoj, naravno).
ma i to je ok, samo dok ne krene pamet da premjereva i upoređuje k'o što su staaari naši znali nekad spolovilo premjeravat na astal ga nabačivš'.

(ako je astal okrugao uvijek se bočno postavljaj, zbog optičke varke, no, ne prećeruj u tome da te ne ufate u naumu. au, tu se ne osta od sramote...)

srdjan.pajic srdjan.pajic 02:38 01.09.2015

Re: recycle bin

docsumann
srdjan.pajic


pajke, majstore, pa ti se meštar ... ova fotka, tj. tvoja ćera



. Hvala, dokse, uh kako je ovo dobro za ponos prosečnog ćalca!
emsiemsi emsiemsi 05:12 01.09.2015

Re: u ga si o!

docsumann
Drugo, ja gajim vrlo eklektičan neukus, i u potpunom sam miru sa tim.


uh, znam to stanje, i najgore od svega, sve ti više prija što si u potpunijem miru.

no, vidim da ti je na vrata percepcije zakuc'o glavom ( tri puta kao što je viši red) etiketar Čarli.
pazi, postoji opravdana mogućnost da ti začeprka nešto golim rukama direktno po estetici (višoj, naravno).
ma i to je ok, samo dok ne krene pamet da premjereva i upoređuje k'o što su staaari naši znali nekad spolovilo premjeravat na astal ga nabačivš'.

(ako je astal okrugao uvijek se bočno postavljaj, zbog optičke varke, no, ne prećeruj u tome da te ne ufate u naumu. au, tu se ne osta od sramote...)


Еееее, када си ме већ прозвао, да те приупитам (успут) --- што не окачиш неке од оних неандерталаца ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana