Muzika| Region

Mala moćna muzika

Spiridon RSS / 01.09.2015. u 22:51

 „Mala moćna muzika“ naslov je druge epizode novog serijala Al Jazeerinog „Ritma Balkana“, koja istražuje urbanu muziku Prištine i Kosova.

 



Komentari (28)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

alselone alselone 23:24 01.09.2015

Ne, stvarno bez zajebancije

Gledao si emisiju koja istrazuje urbanu muziku Pristine i Kosova?
maksa83 maksa83 23:59 01.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

alselone
Gledao si emisiju koja istrazuje urbanu muziku Pristine i Kosova?

Zapravo je skroz dobro, i muzika (ok, oni 'indie' u sredini su onako malo mediocre, previše "se trude" za moj ukus da budu 'indie', dok su hiphoper i onaj etno-rege-ska pre njih prilično dobri, hip-hoperu brisali spotove zato što pljuje narodnu vljast i Saljija Berišu, a oni na kraju ... taj free/fjužn džez je meni kakofonija pa da ga sviraju Muhamed, Isus i Buda lično, džaba kad ga ne čujem kako treba)i, a i ono što pričaju. Poslušati i tipa (Albanca) na kraju koji priča o kulturnom debalansu koji je nastao kada su Srbi napustili Prištinu, i kako su sve te urbane sredine - Priština, Sarajevo, Beograd prošle kroz istu stvar. Drugi neki svet od onog koji zamišljamo kad kažemo "Šiptari".


P.S. čarli, pojavljuju se i ustaše, neću da ti kažem u kom minutu, moraš sve da odgledaš.
blogovatelj blogovatelj 02:43 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Drugi neki svet od onog koji zamišljamo kad kažemo "Šiptari".


Da. Prijatno sam iznenađen.
Samo što mi je indikativno da svi ti kojima fali tržište u njihovim državama, jer su sve po par miliona ljudi, ili manje, a od toga 98% nije ciljna grupa njihovog stvaralaštva, sada pominju neka otvaranja i kurčeve integracije.
Mogli su to da pomenu i devedesetih. Verovatno bi se našlo plodno tlo za takvu priču, ovom džezeru na kraju ne manjka godina za tako nešto. Samo su tada prioriteti bili drugi i Dinama Merlinima i Severinama i prištinskim džezerima.
Kad je došlo dotle da i jedan Rambo Amadeus tek nedavno napisa i pesmu o Milu Đukanoviću, najvećem diktatoru Balkana. Ali je napisa tako da baš i ne možeš da kažeš jel u pitanju Milo, ili je možda u pitanju Vučić.
Čak bi se pre moglo reći da je priča o Vučiću, jer nema logike da pišeš takvu pesmu onome ko te slao na Euroviziju.



Nema, fali pank svuda. Fali direkt udarac u glavu establišmentima. Jedino mi je Marčelo tu izuzetak, ostalo je ili plitko, ili ga nema uopšte. Ali pošto Veliki Brat (ne rialiti šou, nego pravi Veliki Brat) ne želi udaranje u vugla, biće i dalje žabokrečina manje više svuda diljem našeg turbulentnog poluotoka.
Da, još me čudi da niko od naših nikada nije napravio ovakvu emisiju o bugarskom roku. To bih voleo da vidim.
Spiridon Spiridon 07:35 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

previše "se trude" za moj ukus da budu 'indie',


ali zato pici Martin 00CXAE na koncertu, a kod kuce Martin D35.

Malo me podsecaju na Lacni Franc ...
alselone alselone 07:47 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Drugi neki svet od onog koji zamišljamo kad kažemo "Šiptari".


Zaista nisam mislio nista protivno konkretno Albancima, nego sam se divio kolicini opustenosti slobodnog vremena da istrazujes muziku Kosova.
Spiridon Spiridon 07:48 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Zapravo je skroz dobro, i muzika


zasto ne bi bilo dobro? Meni je cak iznenadjujuce dobro =)

tamo se svira ozbiljan dzez ...


maksa83 maksa83 07:55 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

tamo se svira ozbiljan dzez ...

Ne razumem se dovoljno da kažem koliko je ozbiljan, rekoh već šta osećam o tim free/fjužn džez prebiranjima. Verovatno se SVUDA svira ozbiljan džez, samo je svuda publika neki beznačajan promil populacije.

Kako ono kažu - kakva je razlika između rok gitariste i džez gitariste? Rok gitarista svira 4 akorda za 1000 ljudi a džez gitarista svira 1000 akorda za četvoro ljudi.

P.S. Ima još jedan gadan - kakva je razlika između džez muzičara i pice? Pica može da nahrani četvoročlanu porodicu.
maksa83 maksa83 08:00 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

ali zato pici Martin 00CXAE na koncertu, a kod kuce Martin D35.

O, neko ovde ima GASove.

Ja to razumem (stvarno), al' sviraju ljudi super i na mnogo grđim veslima... ono, srce u junaka, rukah mandušićah vukah i tako to...

Al' opet - razumem.

P.S. Zimus sam bio ovde. Znači, patnja. Majko moja šta nam rade zli kapitalisti... Nađi i njihov jućub kanal. Još patnje.
maksa83 maksa83 08:03 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Zaista nisam mislio nista protivno konkretno Albancima, nego sam se divio kolicini opustenosti slobodnog vremena da istrazujes muziku Kosova.

Jbg, njegov je život Švicarska...
Spiridon Spiridon 09:16 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Kako ono kažu - kakva je razlika između rok gitariste i džez gitariste? Rok gitarista svira 4 akorda za 1000 ljudi a džez gitarista svira 1000 akorda za četvoro ljudi.

P.S. Ima još jedan gadan - kakva je razlika između džez muzičara i pice? Pica može da nahrani četvoročlanu porodicu.


nisam siguran koji je od ova 2 tacniji =)
Spiridon Spiridon 09:21 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Zaista nisam mislio nista protivno konkretno Albancima, nego sam se divio kolicini opustenosti slobodnog vremena da istrazujes muziku Kosova.



pa ima jedno 5 razloga zbog koji mislim da je to ultra zanimljivo ali ne bih da ih obrazlazem jer si ti pametan covek koji moze to da provali i bez moje pomoci.

ali ako bas insistiras ...

sto bi reko Radovan, samo reeeci ...
Spiridon Spiridon 09:22 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Jbg, njegov je život Švicarska...


ja mislio tebi se stvarno svidela emisija ...
highshalfbooze highshalfbooze 09:24 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Kad je došlo dotle da i jedan Rambo Amadeus tek nedavno napisa i pesmu o Milu Đukanoviću,

Ova riba mi ne liči na Mila, više na nekog drugog.
highshalfbooze highshalfbooze 09:25 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Malo me podsecaju na Lacni Franc ...

I ja sam pomislio na Predina...
maksa83 maksa83 09:26 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Spiridon
Jbg, njegov je život Švicarska...


ja mislio tebi se stvarno svidela emisija ...

Pa i jeste.

Nemoj da se uzbuđavaš oko "šta si ti to našao na jućubu?" prozivki. Ja sam recimo zabasao na tipa koji lovi vilin konjice (najuspešniji predator u prirodi, ne izmakne mu 97% plena) lukom i strelom, i to nekompozitnim. Ima i drugi deo, pošto ga je u prvom izduvao i sve ispromašivao pa posle bio retribution. Ovo tvoje je beskonačno sadržajnije a i likovi koji se pojavljuju nisu tupi k'o ašov.

.
Spiridon Spiridon 09:29 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Nemoj da se uzbuđavaš oko "šta si ti to našao na jućubu?" prozivki. Ja sam recimo zabasao na tipa koji lovi vilin konjice lukom i strelom, i to nekompozitnim. Ovo tvoje je beskonačno sadržajnije.


oseca se Maksicu, provejava.


da sam okacio OVO onda bi nekako i razumeo reakciju

ono sto mene jako zanima je mjuza. Znam da se to zove predrasuda ali "kazi mi prvo sta slusas" pa mozemo da idemo dalje u "dublju" pricu.

this is my way

ja bi sa gomilom ovih likova imao o cemu da pricam, i ne samo to, nego i da naucim puno toga.

poenta je da ima kvaliteta ma koliko to "nama" tesko palo
maksa83 maksa83 09:33 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

da sam okacio OVO onda bi nekako i razumeo reakciju

Dobro de, idi na mađarski blog i okači im emisiju o srpskom folkloru u Vojvodini, a može i pan-popu devedesetih i indie rock sceni u malim vojvođanskim gradovima.. Isto bi se našao više nego jedan Mađar koji se osupnuo, nisu ni dan danas oni baš načisto sa tim da im je to otelO i da je to - to. Veruj.
Spiridon Spiridon 09:35 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Dobro de, idi na mađarski blog i okači im emisiju o srpskom folkloru u Vojvodini, a može i pan-popu devedesetih i indie rock sceni u malim vojvođanskim gradovima.. Isto bi se našao više nego jedan Mađar koji se osupnuo, nisu ni dan danas oni baš načisto sa tim da im je to otelO i da je to - to. Veruj.


dodah gore jos nesto
Spiridon Spiridon 09:41 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Veruj.


ja samo verujem svojim usima. Tu sam relativno navezban.

Mislis da se nisam zapitao odakle mu lova za Martin gitare (tu bi mi cak i alselone pozavideo)?
Da li mu neko u porodici diluje drogu ili mu matorci salju iz inostranstva ...

Meni takodje kliker radi na visim frekvencijama kada su neke osetljive teme u pitanju ali imam utisak da u jednom momentu odredjene stvari prerastaju u paranoju.
maksa83 maksa83 09:44 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

dodah gore jos nesto

Ma sve se slažem, empirijski ako sa nekim deliš muzički ukus onda deliš i senzibilitet (ali ne nužno uvek, i to nije uvek dovoljno), al' to su neka druga ostrva. Države, plemena, viši interesi i niži porivi vitlaju planetom pa i ovim njenim delom. Svakako imaš više zajedničkog sa nekim od tih iz klipa, al' nemaš mnogo zajedničkog sa onima koji su bili aktivan deo kermeza - pa onaj hiphoper iz klipa napravio karijeru na jbnjkv tom istom dragdilerskom kosovskom establišmentu koji narodu nije ponudio ništa. I tako...
Spiridon Spiridon 09:53 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

Svakako imaš više zajedničkog sa nekim od tih iz klipa


nazovimo to tankim kulturnim nitima koje povezuju "nepovezivo"

ima jos jedna jaca i puno opasnija fora. Albanke znaju da budu prelepe ali ne bih da idem daleko sa pricom ...

pa gledao si "Pre kise" ...

to je vec filozofija


maksa83 maksa83 09:55 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

ja samo verujem svojim usima. Tu sam relativno navezban.

I ja tako. Tako sam 1987 na nekom omladinskom karate kupu u Budimpešti doživeo da mi se pijani Mađar unosi u lice i viče na mađarskom "Novi Sad je Mađarska!" (ne zajebavam se, doslovce "Kosovo je Srbija!" šablon, izgleda sve morone štancaju u jednoj istoj fabrici negde u Kini), pa sam 2000-te doživeo da mi na vratima lifta zgrade u kojoj sam živeo big fat crnim markerom napišu "szerbek go home!".
Mislis da se nisam zapitao odakle mu lova za Martin gitare?
Da li mu neko u porodici diluje drogu ili mu matorci salju iz inostranstva ...

Meni to nije palo na pamet, bila pre neku godinu na redditu povika na nekog klinca koji je okačio slike svoje opreme koja vredi brat bratu preko 100K sa svim gitarama i pojačalima i pratećom galanterijom Pitali ga "oklen ti ovo?" kaže "kupili mi roditelji, puni kinte", i onda krenula masa - "uaaa, buuu, derište, sramtebilo, to nemaju ni profi muzičariiii". Meni to bilo glupo. Bolje da mu kupe gitare nego Ferari pa da se ulupa i divlja okolo sipajući rape drugs ništaneslutećim kokama. Isto tako i ovaj mladac sa Martinima, ako sinko - sviraj, bolje nego da dižeš srpske radnje u vazduh i odstreljuješ ih po njivama iz zabave.
Spiridon Spiridon 10:05 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

izgleda sve morone štancaju u jednoj istoj fabrici


ja sam uvek govorio da je glupost (nedovoljna obrazovanost i neinformisanost) najopasnija stvar na svetu. Imam utisak da su Ameri po tom pitanju na prvom mestu jer ima mnogo budala, a imaju zajebano naoruzanje.

prica mi pre neki dan ortak iz crvenog krsta kako svi evropski mediji prenapumpavaju pricu sa izbeglicama. Njih je prema nekom grubom proracunu negde oko 200,000 - 250,000.

Pa samo iz Hrvatske se u nasu Srbijicu vratilo toliko ljudi pa niko nije brujao toliko, a ovde govorimo o kompletno sjebanom bliskom istoku.

Pa kada je Srbija mogla da primi 200,000 iz Hrvatske i da ih nekako smesti, moze i Nemacka isto toliko iz Sirije. Ne bi im kapa pala sa glave.

Da li je to mnogo ili malo moze da se diskutuje ali ja volim da znam istinu na prvom mestu.
Unfuckable Unfuckable 10:15 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

meni je isto ta istina onako super (aj se nadovežem) nego imam mali mentalni problem sa Al Džazirom (a primećujem da je ono baš praaatim od pre xyz meseci)

Dakle, ja gotivim njihove dokumentarce, ima tu još par emisija koje su stvarno dobre, nego me čisto radi statistike zanima - jesu li i kroz priču o kosovskom đezu uspeli nekako da provuku neki mali traktat o Srebrenici?

Pitam zato što su neki dan to uspeli čak i u sportskoj rubrici.
Spiridon Spiridon 10:24 02.09.2015

Re: Ne, stvarno bez zajebancije

jesu li i kroz priču o kosovskom đezu uspeli nekako da provuku neki mali traktat o Srebrenici?


nisu, ali uopste nisam iznenadjen da su to uradili u sportskoj rubrici


savremeni sport je postao jedan od glavnih poligona za raspirivanje mrznje i ostalih sranja. Nekako je plodan za to.

Urbana mjuza im je nezanimljiva (za sada) zato se ja tamo kiselim. Zato sam u krajnjem slucaju i pokrenuo ovaj blog jer je emisija krajnje nepretenciozna i politicki korektna (naravno, koliko je to danas moguce)



Spiridon Spiridon 10:28 02.09.2015

poklon pesma

evo i nagrade za verne citaoce i oni koji se trude da razumeju

izaslo pre par meseci

nece vas ostaviti ravnodusnim


maksa83 maksa83 10:33 02.09.2015

Re: poklon pesma

evo i nagrade za verne citaoce i oni koji se trude da razumeju

Damon Albarn - Srbin do koske.

Blur singer Damon Albarn refused permission for the US military to unveil their latest stealth bomber to the strains of the band's brilliant Song 2.
The track, featured on their Blur album gave the band their biggest US hit and was even used in an episode of the Simpsons.
But when the Pentagon asked to use the track and its famous "Wah-hoo" chorus at the launch of a new stealth bomber, the band refused.

"It was for the official unveiling of the Stealth bomber that just got shot down in Serbia," says Albarn. "I like the idea of some Serb going 'wah-hoo' after that!"
Spiridon Spiridon 10:44 02.09.2015

Re: poklon pesma

But when the Pentagon asked to use the track and its famous "Wah-hoo" chorus at the launch of a new stealth bomber, the band refused.


nikada se nisam zajebao kada sam izbacio blog slican ovome danas.

Uvek se desi neka magija. Stvari se poklope i krug se zatvori.

Iskreno nisam imao pojma za Blur i ovu pricu tako da mi ova informacija dodje kao duhovni poklon.

Mislim da bi bilo pametno da se blog zatvori ovde dok ga neko ne zatruje.

Hvala drugari


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana