In memoriam

Jebem ti život

Predrag Brajovic RSS / 03.09.2015. u 19:19

Gost autor: alselone 

 

Postoje fotografije koje samo posle jednog pogleda nosimo sa sobom čitav život. Nikada zaista ne nestanu, samo se sakriju u dubljim nivoima svesti i podsvesti te nam se vrate kada one to žele, u snovima, dok čekamo na semaforu, dok se kupamo, dok ljuljamo dete na ljuljašci...

To su fotografije koje pokazuju svu surovost sveta u kom živimo, a na drugom nivou i svu surovost bivanja čovekom, svu surovost života. Ovo je svet koji smo mi napravili.

 Neka ti je laka zemlja, anđele mali, mali borcu i tragaču za srećnim životom. 

 

mlLCo5j.jpg?1 



Komentari (402)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 06:10 04.09.2015

Obraz ko opanak

Tebe nije sramota da mene banujes a da dolazis na moj blog?

Meni ne smeta, samo izvoli, ali ne bi bilo lose da se jednom zaustavis i preispitas. Ali nisam hteo o tome, nije bas tema dnevna politika, ulazak u NATO, Vucic i blogeri, pa preskoci ako bas ne moras. Sto kaze Docs, to sve mozemo od sutra na nekom drugom mestu.
freehand freehand 07:14 04.09.2015

Re: Obraz ko opanak

alselone
Tebe nije sramota da mene banujes a da dolazis na moj blog?

Meni ne smeta, samo izvoli, ali ne bi bilo lose da se jednom zaustavis i preispitas. Ali nisam hteo o tome, nije bas tema dnevna politika, ulazak u NATO, Vucic i blogeri, pa preskoci ako bas ne moras. Sto kaze Docs, to sve mozemo od sutra na nekom drugom mestu.

Ovo je Brajovićev blog, kao prvo. I to patetično sranje, još i polupismeno, po mom skromnom sudu na njegovom blogu, patetična reakcija na težak spin kad je iz nekog razloga koji se može samo pretpostaviti u svim medijima osvanula ova fotografija koja kao da je pravljena za takve namene i na koju je pola sveta odjednom skočilo iako deset godina svakodnevno hiljade duša bivaju raznete, udavljene u vodama Mediterana i ugušene u kamionima i kombijima a fotografije tih užasa na jedan klik dostupne.
E sad, mogu se kačiti slike mrtve dece, venci, sveće, golubovi i anđeli, a može se progovoriti o uzrocima i posledicama ogromne tragedije koja se odvija pred našim očima. Svako prema svojim afinitietima i kapcitetu.
mali borcu i tragaču za srećnim životom.

Padeži možda jesu smaranje ali bi ih, ipak, valjalo poštovati kod pisanja na ovakvom mestu, kao drugo.

Ti si pre desetak dana odbanovan, no mislim da ću tu grešku ispraviti, kao treće.

alselone alselone 07:31 04.09.2015

Re: Obraz ko opanak

Kao prvo javio si se na moj tekst.
Kao drugo zabole me sta mislis da je tema, ja sam napisao sta je tema mog teksta.
Kao trece odbanovavanje i banovanje mozes da nabijes tamo gde sunce ne dopire, i sad a i za desetak dana.
Kao cetvrto, bolje se ne javljaj za greske, imas ih potpuno jednako kao i drugi, samo se ne kurce.
freehand freehand 07:42 04.09.2015

Re: Obraz ko opanak

Kao cetvrto, bolje se ne javljaj za greske, imas ih potpuno jednako kao i drugi, samo se ne kurce.



Nije baš da je pravilo, ali nepismenost najčešće jeste posledica gluposti.
predatortz predatortz 07:53 04.09.2015

Re: Obraz ko opanak

freehand
Kao cetvrto, bolje se ne javljaj za greske, imas ih potpuno jednako kao i drugi, samo se ne kurce.



Nije baš da je pravilo, ali nepismenost najčešće jeste posledica gluposti.


Mrzim da se mešam, ali...

Free, als je reagovao na fotku koja nam je svima vezala želudac u čvor. Reagovao je ljudski, emotivno, roditeljski. Sad kad čitam neke od svojih komentara, zvuče mi radikalno. Takvu reakciju u meni je slika ovog dečačića izazvala. Želju za osvetom, iako mi nije do kraja jasno kome... Što reče als, napravio sam paralelu sa svojom decom i reagovao tako.

Dakle, reagujemo na dete, na jad koji ga je onako malenog snašao - a da mu ničim skrivio nije.

Molim te da u ovu priču ne uvodiš NATOi pravopis. Nije im ovde mesto.

Ima tema, ima dana... Krljaćemo se, niko od nas od toga ne beži!
Samo, ne ispod slike ovog dečaka!
freehand freehand 08:08 04.09.2015

Re: Obraz ko opanak

Molim te da u ovu priču ne uvodiš NATOi pravopis. Nije im ovde mesto.

Pazi kad ove priče nema bez NATO, on je u potpisu te slike, jebiga.
A u pitanju nije pravopis nego gramtika, i to padeži. Pa bi ok bilo da i ti počneš da se frljaš zato što si emotivno uzdrman a i iz solidarnosti. Jer vidim da mučki, kao i uvek, pišeš ispravno i pravopisno i gramatički. A nisi čak ni autor.
Ima tema, ima dana... Krljaćemo se, niko od nas od toga ne beži!
Samo, ne ispod slike ovog dečaka!

Dabre, pričaćemo i o Srebrenici, samo ne danas!
- A što ne danas?
I tako dalje, znaš već... Vidiš da uvek ima neko samo ne danas.
No svejedno, neću više da trolujem tužni skup. Sad samo sveće i anđeli i tihi škrgut kroz muške suze, na zlehudu sudbinu.
emsiemsi emsiemsi 13:01 04.09.2015

Re: Obraz ko opanak

freehand

...
A u pitanju nije pravopis nego gramtika, i to padeži. Pa bi ok bilo da i ti počneš da se frljaš zato što si emotivno uzdrman a i iz solidarnosti. Jer vidim da mučki, kao i uvek, pišeš ispravno i pravopisno i gramatički. A nisi čak ni autor.
...

Сереш !
Претерано сереш !
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:55 04.09.2015

Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije


Molim te da u ovu priču ne uvodiš NATO pravopis. Nije im ovde mesto.


које, човеку је то у опису посла. једини лек за њега је - full ignore.

него, мени је, током свих ових година активног савременствовања блискоисточној трагедији најбољи лек у овако болним ситуацијама увек био - војвођански indie!




freehand freehand 14:04 04.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

које, човеку је то у опису посла.

To je ok, tebi su debilizmi u opisu mentalnog stanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:37 04.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

пали бре, мрчо депримирана.
alselone alselone 07:20 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

пали бре, мрчо депримирана.


Imao je Ducic jednu recenicu koja je isla u fazonu "covek koji pravi otrov, prvo sebe otruje". Moras shvatiti da kada imas konflikt sa osobom koja svoje zivotne neuspehe projektuje kroz blog i tu nalazi utehu poslednjeg zivotnog uspeha i "pobede", onda mozes samo da zajebavas a ne ozbiljno razgovaras, jer ne vredi, nema kompromisa, nema razgovora, ima samo zuci i jeda.
emsiemsi emsiemsi 07:25 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

alselone
пали бре, мрчо депримирана.


Imao je Ducic jednu recenicu koja je isla u fazonu "covek koji pravi otrov, prvo sebe otruje". Moras shvatiti da kada imas konflikt sa osobom koja svoje zivotne neuspehe projektuje kroz blog i tu nalazi utehu poslednjeg zivotnog uspeha i "pobede", onda mozes samo da zajebavas a ne ozbiljno razgovaras, jer ne vredi, nema kompromisa, nema razgovora, ima samo zuci i jeda.

Своји смо !
Битно је да ли желимо да будемо бољи.
freehand freehand 07:35 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

alselone
пали бре, мрчо депримирана.


Imao je Ducic jednu recenicu koja je isla u fazonu "covek koji pravi otrov, prvo sebe otruje". Moras shvatiti da kada imas konflikt sa osobom koja svoje zivotne neuspehe projektuje kroz blog i tu nalazi utehu poslednjeg zivotnog uspeha i "pobede", onda mozes samo da zajebavas a ne ozbiljno razgovaras, jer ne vredi, nema kompromisa, nema razgovora, ima samo zuci i jeda.

Jel imao Dačić da kaže nešto o nesrećnicima koji svoje frustracije sa interneta izazvane ukazivanjem na sopstvenu glupost, nepismenost i zjapeće rupčage u opštem obrazovanju kompenzuju pokušajima da se sagovornik diskredituje kroz insinuacije i smrdljosanje po realnom privatnom životu? I o tome da takve stvari ne rade ni ostvareni ni uspešni, već samo jalovi a sujetni?
Ogledalo, ako te interesuje da vidiš šta je to jadnik.
A ako nema ništa kod Dačića - ima sigurno u Starom zavetu, tu negde oko proroka koji se bave paklom kao konceptom.
alselone alselone 07:41 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

insinuacije i smrdljosanje po realnom privatnom životu?


Posto ja nista ne znam o tvom privatnom zivotu, onda tvoja reakcija govori da sam u pravu.
freehand freehand 07:56 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

alselone
insinuacije i smrdljosanje po realnom privatnom životu?


Posto ja nista ne znam o tvom privatnom zivotu, onda tvoja reakcija govori da sam u pravu.

Pa o tome ti govorim. Ne znaš ništa, baš kao ni o Starom ili Novom zavetu, ali ti to ne smeta da u virtuelni svet petljaš sopstvene insinuacije na tuđe životne uspehe i neuspehe. Standardni intelektualni i moralni luzeraj.
alselone alselone 08:01 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

Pa o tome ti govorim.


Pa o tome ja tebi govorim. Kazem ti da si luzercina koja dolazi ovde da se leci a ti mi kazes "otkud znas moj privatan zivot". Jebiga sine, vidi se iz aviona.

Obraz ko opanak.
freehand freehand 08:12 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

alselone
Pa o tome ti govorim.


Pa o tome ja tebi govorim. Kazem ti da si luzercina koja dolazi ovde da se leci a ti mi kazes "otkud znas moj privatan zivot". Jebiga sine, vidi se iz aviona.

Obraz ko opanak.

Standardni tikvanski modeli izvrtanja, okretanja reči i pobeđivanja u raspravi ispraznim silovanjem logike. A kudikamo bolje bi bilo da se vratiš na gradivo iz petog i šestog osnovne i naučiš bar padeže.
Kad već ne znaš šta je apostrof i čemu služi, što te naravno ne sprečava da mudro zboriš o Starom i Novom zavetu o čijem si postojanju obavešten.
alselone alselone 08:25 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

A kudikamo bolje bi bilo da se vratiš na gradivo iz petog i šestog osnovne i naučiš bar padeže.


Ili da se ti vratis na Vujakliju. Ili na geografiju. Ili Kisa da procitas.
Sto te ne sprecava da ides okolo i delis lekcije, ali dobro, shvatam to kao deo terapije. Je l' budes bar srecan kad se dobro isvadjas ili se samo naizmenicno kucas i places?
freehand freehand 08:26 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

ili se samo naizmenicno kucas i places?

Samo se naizmenično kucam i plačem.
alselone alselone 08:44 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

Samo se naizmenično kucam i plačem.


Skrinsotuj ovo jedno "se" viska, ko zna kada ce ti trebati da pobedis u raspravi na blogu. Godinu, dve tri, samo strpljivo stalkuj, kao pravi pacenik.
freehand freehand 09:01 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

alselone
Samo se naizmenično kucam i plačem.


Skrinsotuj ovo jedno "se" viska, ko zna kada ce ti trebati da pobedis u raspravi na blogu. Godinu, dve tri, samo strpljivo stalkuj, kao pravi pacenik.

I da stavim uz Kremna, Kiša i geografiju?
Ne. nego ću kao znak dobre volje da ti pro bono otkrijem još neke duboke tajne srpskog jezika: naime, u tom se jeziku apostrof koristi umesto izostavljenog slova.
Pa kad naletiš na situaciju u kojoj neko
alselone
mr'š.

... na ovaj način ispravlja nekog drugog - možeš biti siguran da je reč o nepismenom a nadobudnom glupanderu.
Na žalost, ne vidim da postoji šansa da u ovom životu realno stignemo i do Kiša, pa se neću ni truditi uzalud u pokušajimda da ti objasnim to što ti se učinilo zgodnim kao argument a u realnosti je potpuno suprotno.
Eto.
alselone alselone 12:36 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

... na ovaj način ispravlja nekog drugog - možeš biti siguran da je reč o nepismenom a nadobudnom glupanderu.
Na žalost, ne vidim da postoji šansa da u ovom životu realno stignemo i do Kiša, pa se neću ni truditi uzalud u pokušajimda da ti objasnim to što ti se učinilo zgodnim kao argument a u realnosti je potpuno suprotno.


He he he, al je tebe lako navuci, ko Brajovic onomad, da si malo manje glupander, setio bi se da je to citiranje tvog komentara meni (ja nikad, ali bas nikad ne koristim "mars" ) u momentima tvog prsnuca, koja cesto imas, kada sam ti odgovorio "sta to znaci mras".

Tako da se sada pogledaj u ogledalo pa ponovi ono sto si napisao iznad. Kad vec volis pravopisne i gramaticke greske. Cak i klasicne tipfelere.
alselone alselone 13:20 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

Jedan SC samo za jadnika. Znam da volis i da razumes samo ovakav nacin komunikacije.




u tom se jeziku apostrof koristi umesto izostavljenog slova.

možeš biti siguran da je reč o nepismenom a nadobudnom glupanderu.


Eto.
freehand freehand 14:30 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

alselone
Jedan SC samo za jadnika. Znam da volis i da razumes samo ovakav nacin komunikacije.




u tom se jeziku apostrof koristi umesto izostavljenog slova.

možeš biti siguran da je reč o nepismenom a nadobudnom glupanderu.


Eto.

Ups!
Jel ovo skrinšot?
A stvarno sam se zajebao oko ovog "polupismeni poluinteligent".
Nepismeni glupander je korektno, a Golum može da ostane.
Aj sad, mrš.
alselone alselone 18:55 05.09.2015

Re: Bros navlaci vas tip na nervozne reakcije

Ups!
Jel ovo skrinšot?
A stvarno sam se zajebao oko ovog "polupismeni poluinteligent".
Nepismeni glupander je korektno, a Golum može da ostane.
Aj sad, mrš.


Ajde ne sramoti se vise, kukaces ponovo.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:03 03.09.2015

ćale

bio večeras sa ćaletom u kafani, pitao ga jel video slike.

nije se baš isplakao al oči mu zasuzile, a matori svašta video i pri tome tvrd je na suze.

i da, bogoradio, skidao sveca sa neba.
freehand freehand 22:05 03.09.2015

Re: ćale

vrabac_u_steni
bioii večeras sa ćaletom u kafani, pitao ga jel video slike.

nije se baš isplakao al oči mu zasuzile, a matori svašta video i pri tome tvrd je na suze.

i da, bogoradio, skidao sveca sa neba.

Mogao si i Stanka Cerovića da mu daš.
Čitava ova folirancija kasni deset godina, najmanje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:12 03.09.2015

Re: ćale


Mogao si i Stanka Cerovića da mu daš.


dao mu, još pre neku godinu.
tada je i poćeo da preispituje svoje drugosrbijanske postulate
freehand freehand 22:17 03.09.2015

Re: ćale

vrabac_u_steni

Mogao si i Stanka Cerovića da mu daš.


dao mu, još pre neku godinu.
tada je i poćeo da preispituje svoje drugosrbijanske postulate

A, dobro, bitno da mi uđemo u NATO, posle sve to legne na svoje. Oko tih vrednosti.
ivana23 ivana23 22:20 03.09.2015

Re: ćale

freehand
A, dobro, bitno da mi uđemo u NATO, posle sve to legne na svoje. Oko tih vrednosti.


Gest Jelene Milić nije razlog da se prenebregne činjenica da je ona lobista organizacije koja je za celu izbegličku krizu najodgovornija

Muharem Bazdulj, 3.9.2015.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:26 03.09.2015

Re: ćale

ivana23
freehand
A, dobro, bitno da mi uđemo u NATO, posle sve to legne na svoje. Oko tih vrednosti.


Gest Jelene Milić nije razlog da se prenebregne činjenica da je ona lobista organizacije koja je za celu izbegličku krizu najodgovornija

Muharem Bazdulj, 3.9.2015.

А Мухарем, као и остали, за ову тврдњу има чврсте доказе и чињенице, осим свог мишљења?
Нема ни он?
Ништа? Баш ништа?
ОК, идемо даље.

(То су све подобни наративи, то Баздуљено, или чак и оно Кецманово. Подобни наративи пречесто нису и тачни наративи. Само су подбни.)
freehand freehand 22:28 03.09.2015

Re: ćale

ivana23
freehand
A, dobro, bitno da mi uđemo u NATO, posle sve to legne na svoje. Oko tih vrednosti.


Gest Jelene Milić nije razlog da se prenebregne činjenica da je ona lobista organizacije koja je za celu izbegličku krizu najodgovornija

Muharem Bazdulj, 3.9.2015.

A jebiga, ko nije priveo adekvatnu muslimansko-izbegličklu porodicu u smislu promocije sopstvene i NATO filantropije i pritom nije pičnuo nekoliko selfija (ako nema profija iz redakcije za tu svrhu) - taj je kurac od humaniste!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:41 03.09.2015

Re: ćale

Predrag Brajovic
ivana23
freehand
A, dobro, bitno da mi uđemo u NATO, posle sve to legne na svoje. Oko tih vrednosti.


Gest Jelene Milić nije razlog da se prenebregne činjenica da je ona lobista organizacije koja je za celu izbegličku krizu najodgovornija

Muharem Bazdulj, 3.9.2015.

А Мухарем, као и остали, за ову тврдњу има чврсте доказе и чињенице, осим свог мишљења?
Нема ни он?
Ништа? Баш ништа?
ОК, идемо даље.

(То су све подобни наративи, то Баздуљено, или чак и оно Кецманово. Подобни наративи пречесто нису и тачни наративи. Само су подбни.)



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:57 03.09.2015

Re: ćale

vrabac_u_steni



Осим што прија ушима Срба и сличних, требало би неко нешто о томе и да зна, па да утемељено пише. Сад кад бих ја питао и Кецмановића и Мухарема ко све ратује у Сирији, кладим се да не би умели да одговоре. Јер мало је оних који то умеју: тамо је куплерај ко на оргијама у старом Риму. Опет, лако, најлакше је паушално пронаћи кривца.

За ISIS сам писао неколико пута: то је од самог ислама и Ал Каиде отпаднички покрет, којег се и Осама бин Ладен згражавао.

И сад ти сву ту силесију -- и Курде, и сунити, и шиите, и Друзе, салафизам, Хезбалах, и Ал Нусру, и неке левичарске партије, и умерене џихадисте (?!), и унионисте, и Џејаш ал Муџехидин... (за пола ових ни изговор нисам сигуран) -- и сад ти сву ти силесију бораца и покрета и супростављених страна сведеш на једно хтонско зло: NATO (USA), и прекрстиш се, онако са шајкачом, по српски, свеправославно, и све си одговоре дао...

Није него.

карта која угрубо набраја 14 различитих учесника рата у Сирији; има и племенских и финијих религијских подела код зараћених страна, али то већ на карту не може да стане
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:03 03.09.2015

Re: ćale

, и прекрстиш се, онако са шајкачом, по српски, свеправославно, и све си одговоре дао...


па наравно, за тебе само то, за боље ниси.

дакле опет, и за овај коментар:



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:06 03.09.2015

Re: ćale

vrabac_u_steni
па наравно, за тебе само то, за боље ниси.

Мислим да си јако непристојан, и без аргумената. Тако си и одговорио.
Но, твоја ствар.
milojep milojep 23:12 03.09.2015

Re: ćale

За ISIS сам писао неколико пута: то је од самог ислама и Ал Каиде отпаднички покрет, којег се и Осама бин Ладен згражавао.


Možda se Bin Laden i zgražavao ali ameri što kolo vode nisu:

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:20 03.09.2015

Re: ćale

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
па наравно, за тебе само то, за боље ниси.

Мислим да си јако непристојан, и без аргумената. Тако си и одговорио.
Но, твоја ствар.


Како да ти кажем, са годинама сам дошао до спознаје да са појединим људима не вреди разговарати и размењивати аргументе.


P.S.
У реду, можда понекад погрешим у процени али само постојање таквих људи не доводим у питање.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:22 03.09.2015

Re: ćale

vrabac_u_steni
... дошао сам до спознаје да са појединим људима не вреди разговарати и размењивати аргументе.

Па да би их размењивао, прво треба да их имаш.
Поздрав.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:38 03.09.2015

Re: ćale

Predrag Brajovic
vrabac_u_steni
... дошао сам до спознаје да са појединим људима не вреди разговарати и размењивати аргументе.

Па да би их размењивао, прво треба да их имаш.
Поздрав.


Па наравно да их немам (аргументе), нарочито по питању Блиског истока, никада тамо нисам био, нити знам икога из тих крајева. Кажем ти, ја сам класичан интернет трол који овде продаје муда за бубреге, дакле, боље ти је да такву гамад заобилазиш.
Но, без обзира, поздрав и теби.
anonymous anonymous 05:12 04.09.2015

Re: ćale


Predrag Brajovic
23:57 03.09.2015
Re: ćale
vrabac_u_steni



Осим што прија ушима Срба и сличних, требало би неко нешто о томе и да зна, па да утемељено пише. Сад кад бих ја питао и Кецмана и Мухарема ко све ратује у Сирији, кладим се да не би умели да одговоре. Јер мало је оних који то умеју: тамо је куплерај ко на оргијама у старом Риму. Опет, лако, најлакше је паушално пронаћи кривца.


Поента није у томе ...... ко све .... сада ратује .....него ко је рат (ове )

подстакао и даље то ради ....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:40 05.09.2015

Re: ćale


Džabe nada .......


jebote, ljudi, kako vi zivite sa sobom u ovoj realnosti -

Кажем ти, ја сам класичан интернет трол који овде продаје муда за бубреге, дакле, боље ти је да такву гамад заобилазиш.


stvarno, probudis se uz kaficu da vidis sta Srbi imaju pametno da kazu, a ono, puno otrova. uzas. izgleda da je stvarno vreme za kraj godisnjeg odmora.
milojep milojep 22:10 03.09.2015

Da

jkt2010 jkt2010 22:18 03.09.2015

E stvarno jebem ti ...

Ceo dan uspevam da ne vidim ovu sliku i onda me vi zaskočiste ranom zorom... Pa jel moglo malo da se sakrije iza nekog upozorenja prvo jebaga bog.
ivana23 ivana23 23:03 03.09.2015

Re: E stvarno jebem ti ...

jkt2010
Ceo dan uspevam da ne vidim ovu sliku i onda me vi zaskočiste ranom zorom... Pa jel moglo malo da se sakrije iza nekog upozorenja prvo jebaga bog.


Inner Party Inner Party 22:59 03.09.2015

Više od slike ovog deteta ...

... me boli zapadnjačko relativizovanje i svaljivanje krivice na Asada i koga sve ne, kao da je rat u Siriji pao s neba. Gde će tim zlikovcima poput Kamerona duša?!

Pakao ne postoji. Ali, brate, trebalo bi da postoji.
ivana23 ivana23 23:21 03.09.2015

***



Kobane, Sirija, danas
milojep milojep 23:23 03.09.2015

Re: ***

Kobane, Sirija, danas


I onda bagra zapadnjačka smisli izraz 'migrant'! Termin izbeglice strogo selektivno primenjuju!
Atomski mrav Atomski mrav 23:36 03.09.2015

Re: ***

Izbeglice









blogovatelj blogovatelj 23:53 03.09.2015

Re: ***

Izbeglice


Šta je ovo? Ovo nije montaža? Prave fotografije su u pitanju?
vcucko vcucko 00:30 04.09.2015

Re: ***

blogovatelj
Izbeglice


Šta je ovo? Ovo nije montaža? Prave fotografije su u pitanju?


Ma prave su slike, samo je ova treća (srednja) iz neke druge priče. Prvo, manji je brod. Drugo, očigledno je u pitanju narod iz podsaharske Afrike, a ovo sa ostalih slika je Bliski Istok.

anonymous anonymous 06:06 04.09.2015

Re: ***

ivana23


Kobane, Sirija, danas






...Ako se u meni i javljala sumnja u moguću manipulaciju i zloupotrebu kada je u pitanju fotografija sirijskog dečaka,gledajući ovu fotografiju - naježio sam se .....

Apokalipsa .....


Civilizacijska dostignuća Zapadnog sveta.... ???

Urbani dizajn Novog Svetskog Poretka.....

alselone alselone 06:10 04.09.2015

Re: ***

E moj Brajoviću, da li ćeš se ikad osvestiti....


Anonimni, cenim tvoje komentare, ali pusti sad Brajovica i dnevnu politiku, bilo je i bice blogova o NATO i ratu.
anonymous anonymous 06:16 04.09.2015

Re: ***


alselone
07:10 04.09.2015
Re: ***


AL.... cenim tvoje komentare ....

Iz postupka zaključi....


I sam sam bio zaprepašćen kao ti , i pre nego što si postavio blog, fotografijom....


Ali , ostanemo li na tome ..... postupićemo...baš onako kako se od nas i očekuje...


Zato se mora ukazati na korene zla,.... a ne na njegove manifestacije...



U ime života ......a ne smrti ....









Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:38 04.09.2015

Re: ***

vcucko
blogovatelj
Izbeglice


Šta je ovo? Ovo nije montaža? Prave fotografije su u pitanju?


Ma prave su slike, samo je ova treća (srednja) iz neke druge priče. Prvo, manji je brod. Drugo, očigledno je u pitanju narod iz podsaharske Afrike, a ovo sa ostalih slika je Bliski Istok.


Реч је о Албанцима у Драчу 1991, прве две фотографије:
https://it.wikipedia.org/wiki/La_nave_dolce

vcucko vcucko 07:08 04.09.2015

Re: ***

Reče neko kraj jedne civilizacije. Delom da, ali vrlo kontrolisan. U stvari, kraj koncepta tzv. države blagostanja u Zapadnoj Evropi.

Ajmo redom.

- SAD (tu računam i VB kao seme) su jedini i ekskluzivni pobednik svetskih ratova; svi ostali su na neki način izgubili.
- Zapadna Evropa je američki ratni plen od '45.; istočna je to postala '89. - 91. sem Srbije (od Kumanovskog sporazuma de facto, od 5. oktobra de jure).
- sve to vreme američka efikasna ekonomija i ultimativna vojna sila Zapadnu Evropu drži nekom vrstom izloga blagostanja prema istoku; u svakom slučaju mestom u koje se slivaju mase željne bogatijeg života (da se ne uplićemo u bolje/gore), objekat želja sirotinje.

E, više nema. Nema ni potrebe - na istoku više nema komunizma nego su i RF i Kina (u klasičnom smislu) kapitalističkije zemlje od većine zapadnoevropskih. Ostale su "sitnice" oko raspodele resursa, ali za to nije potreban toliki izlog, ne isplati se. Vreme je da se to postavi na mesto, kakvo blagostanje, kakvi bakrači. Otud apokalipsa uživo i strašne slike. Ovo detence, još mnogo druge dece, ove mase koje pune brodove, sav crni apsurdistan koji se dešava (realno tek je počeo) - to je kraj upravo sna o blagostanju.

A Srbi taj san sanjaju, kao i sve ostalo, sa kojom decenijom zakašnjenja, taman kad je pramida blagostanja krenula da se urušava. Tipično.
anonymous anonymous 07:14 04.09.2015

Re: ***

Predrag Brajovic
vcucko
blogovatelj
Izbeglice


Šta je ovo? Ovo nije montaža? Prave fotografije su u pitanju?


Ma prave su slike, samo je ova treća (srednja) iz neke druge priče. Prvo, manji je brod. Drugo, očigledno je u pitanju narod iz podsaharske Afrike, a ovo sa ostalih slika je Bliski Istok.


Реч је о Албанцима у Драчу 1991, прве две фотографије:
https://it.wikipedia.org/wiki/La_nave_dolce



Браво Брајовићу, за труд....


Манипулација масама унесрећених људи очигледно није од јуче.

Понашање масе се истражује и испитује ин виво годинама.


А маса се усмерава .... плански .... и организовано...


Изгледа , не много тешко .....


У светлу најновијих догађаја треба поново размотрити и наводни (а у ствари само привремени ) " егзодус " Албанаца са Косова, у време НАТО агресије.


Много тога временом постаје све јасније.....

... за оне који умеју да ишчитавају догађаје....





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:23 04.09.2015

Re: ***

vcucko
Reče neko kraj jedne civilizacije. Delom da, ali vrlo kontrolisan. U stvari, kraj koncepta tzv. države blagostanja u Zapadnoj Evropi.

Ajmo redom.

- SAD (tu računam i VB kao seme) su jedini i ekskluzivni pobednik svetskih ratova; svi ostali su na neki način izgubili.
- Zapadna Evropa je američki ratni plen od '45.; istočna je to postala '89. - 91. sem Srbije (od Kumanovskog sporazuma de facto, od 5. oktobra de jure).
- sve to vreme američka efikasna ekonomija i ultimativna vojna sila Zapadnu Evropu drži nekom vrstom izloga blagostanja prema istoku; u svakom slučaju mestom u koje se slivaju mase željne bogatijeg života (da se ne uplićemo u bolje/gore), objekat želja sirotinje.

E, više nema. Nema ni potrebe - na istoku više nema komunizma nego su i RF i Kina (u klasičnom smislu) kapitalističkije zemlje od većine zapadnoevropskih. Ostale su "sitnice" oko raspodele resursa, ali za to nije potreban toliki izlog, ne isplati se. Vreme je da se to postavi na mesto, kakvo blagostanje, kakvi bakrači. Otud apokalipsa uživo i strašne slike. Ovo detence, još mnogo druge dece, ove mase koje pune brodove, sav crni apsurdistan koji se dešava (realno tek je počeo) - to je kraj upravo sna o blagostanju.

A Srbi taj san sanjaju, kao i sve ostalo, sa kojom decenijom zakašnjenja, taman kad je pramida blagostanja krenula da se urušava. Tipično.

Не знам одакле да почнем с коментаром овог коментара... Толико општих а шупљих места. Рецимо, овако:
-- Зашто су САД једини победник рата? Шта фали Британцима, Французима, Швеђанима, Данцима, Белгијанцима... народима који живе у солидном изобиљу и комфору?
-- Каква је то Западна Европа плен? По чему је плен? По пукој причи? Шта, Америка их искориштва? Како то? Рецимо, Америка скоро дупло више увизи него што извози у ЕУ. И, сад, шта то значи?
-- Западна Европа није излог благостања. Она је благостање за њене грађане.

И сад, као, сад ће све ово да се некако промени? И сад, као, љута борба за ресурсе? Па Америка има нафте за извоз; цена commodityја пада; свет и оно што он нуди све је доступнији.

И да, пирамида благостања кренула да се урушава?
Дај да питамо ове наше по свету, је л' то истина, или је то један досадни вечити левичарски дискурс, од Тита још: само што нису пропали. Ево, сад ће.

Није него.
vcucko vcucko 10:48 04.09.2015

Re: ***

Predrag Brajovic

Не знам одакле да почнем с коментаром овог коментара... Толико општих а шупљих места. Рецимо, овако:
-- Зашто су САД једини победник рата? Шта фали Британцима, Французима, Швеђанима, Данцима, Белгијанцима... народима који живе у солидном изобиљу и комфору?
-- Каква је то Западна Европа плен? По чему је плен? По пукој причи? Шта, Америка их искориштва? Како то? Рецимо, Америка скоро дупло више увизи него што извози у ЕУ. И, сад, шта то значи?
-- Западна Европа није излог благостања. Она је благостање за њене грађане.

И сад, као, сад ће све ово да се некако промени? И сад, као, љута борба за ресурсе? Па Америка има нафте за извоз; цена commodityја пада; свет и оно што он нуди све је доступнији.

И да, пирамида благостања кренула да се урушава?
Дај да питамо ове наше по свету, је л' то истина, или је то један досадни вечити левичарски дискурс, од Тита још: само што нису пропали. Ево, сад ће.

Није него.


Pre svega, slažem se da ova slika treba da stoji sama za sebe, ali onda je valjda tako trebalo i postaviti blog (zaključati za komentare ili ograničiti na izraze žaljenja, to je stvar postavljača). Ovako jedan vrednosni sud zahteva drugi itd. - znači opet redom, kratko:

- za VB sam jasno napisao da je pod odrednicom "SAD"; ovi ostali jesu ratni plen, što kompenzuju izobiljem i komforom - problem je što moraju da postoje i oni drugi da bi ovi prvi živeli u tom izobilju; ako ti drugi prekinu svaku aktivnost i krenu kod prvih na stan i hranu, ni izobilje prvih neće još dugo.
- razvijene imperije u principu uvek više uvoze iz svojih kolonija nego što tamo izvoze, ne znam kakav je to argument; šta je Rim izvozio u provincije, vojsku i sistem koji funkcioniše, dovoljno.
- nisam pomenuo ljutu borbu za resurse (samo razradu nekih još nerazjašnjenih tačaka); još manje sam napisao da samo što nisu propali - za ove dve stvari, bez uvrede, moram da pitam: a beli miševi, jesi li i njih video?

Ne, mi nismo daleko od ovih nesrećnika. Čuli smo, sa zakašnjenjem, da neko tamo nešto deli, a ne pita jesi li zaslužio, ma drug Tito se ovaplotio u Briselu. Divota, 50%-tna podrška za tu priču na izborima. Još kad bi bilo istina.

I najvažnije: počivaj u miru, maleni. I braco ti, i majka. I hiljade drugih, Mediteran je vazda bio grobnica nejakih, ako ništa drugo bar to bi Srbi trebalo da znaju.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:04 04.09.2015

Re: ***

vcucko
Ne, mi nismo daleko od ovih nesrećnika.

Јако, јако смо далеко...
Ми по географском и историјском усуду живимо у оном уређенијем делу света. Он је силни комфор и награда.
apostata apostata 17:59 04.09.2015

Re: ***

ivana23


Kobane, Sirija, danas

"Zovem se Ozimandijas, kraljeva kralj.
Silniče vidi moje delo i očajavaj
!"

Shelley, Ozymandias (1817.)
naginata_83 naginata_83 03:08 05.09.2015

Re: ***

vcucko
Reče neko kraj jedne civilizacije. Delom da, ali vrlo kontrolisan. U stvari, kraj koncepta tzv. države blagostanja u Zapadnoj Evropi.

Ajmo redom.

- SAD (tu računam i VB kao seme) su jedini i ekskluzivni pobednik svetskih ratova; svi ostali su na neki način izgubili.
- Zapadna Evropa je američki ratni plen od '45.; istočna je to postala '89. - 91. sem Srbije (od Kumanovskog sporazuma de facto, od 5. oktobra de jure).
- sve to vreme američka efikasna ekonomija i ultimativna vojna sila Zapadnu Evropu drži nekom vrstom izloga blagostanja prema istoku; u svakom slučaju mestom u koje se slivaju mase željne bogatijeg života (da se ne uplićemo u bolje/gore), objekat želja sirotinje.

E, više nema. Nema ni potrebe - na istoku više nema komunizma nego su i RF i Kina (u klasičnom smislu) kapitalističkije zemlje od većine zapadnoevropskih. Ostale su "sitnice" oko raspodele resursa, ali za to nije potreban toliki izlog, ne isplati se. Vreme je da se to postavi na mesto, kakvo blagostanje, kakvi bakrači. Otud apokalipsa uživo i strašne slike. Ovo detence, još mnogo druge dece, ove mase koje pune brodove, sav crni apsurdistan koji se dešava (realno tek je počeo) - to je kraj upravo sna o blagostanju.

A Srbi taj san sanjaju, kao i sve ostalo, sa kojom decenijom zakašnjenja, taman kad je pramida blagostanja krenula da se urušava. Tipično.


U pravu si. Mada meni je najupečatljivija priča o Bliskom Istoku ona o Calouste Gulbenkian ili čoveku 5%. Taj preduzimljivi Jermen iz Istanbula je pomogao predtavnicima 7 sestara da iscrtaju granice po Bliskom istoku. Plave i crvene linije... Tek tako uz viski i cigare. Jednog popodneva su u tamo nekoj naftaskoj kancelariji nastale sve "moderne" zalivske države. Po meni je to krucijalni momenat posle koga je lavina dešavanja samo rasla i dovela dovde. E sad da li je sve moralo tako i da li je ovo što se dešava deo plana? Ja lično ne verujem. Meni se čini da je ovo frontalni sudar civilizacija i pogleda na svet i njegovi odloženi efekti. Priča mi šef Arapin u 50tim godinama kako zna za vreme kada nisu imali prozore na kućama već su koristili stare džakove, kada su jeli samo urme, kada su svi susedni gradovi non stop ratovali i jedni drugima otimali žene, koje su sve do jedne bile obrezane itd... Zapad kada je stigao na najveći deo bliskog istoka zatekao je opšte siromaštvo i hermetički zatvorenu kulturu. Svet u kojem se vekovima ništa značajno nije dogodilo osim ratova. Kako bi se što lakše dočepali onoga zbog čega su došli i kako bi izbegli probleme, naftasi su posegli za zapadnim rešenjima: lokalne moćnike su kupali parama. I tako je duh napustio lampu... Moja poenta je da je ulaz bliskog istoka u moderno vreme bio načisto pogrešan. Sa kamile u landkruzer. Jednostavno duboko tradicionalna i modernosti neprilagodjena društva su brzinski uskočila u jedan totalno nepoznat svet... Svaka prirodna potreba za promenama i prilagođavanju je davljena u poplavi nezaradjenog novca, koji bukvalno iz zemlje izvire. Samo je pitanje vremena bilo kada će ta fatamorgana da se rasprsne. Pare koje su dobijali od naftasa su bile prepreka njihovom prirodnom razvoju. Sve ovo danas su posledice, čini mi se.

Moj strah je da je ovo tek početak. Globalizacija je generalno napravila tektonske pokrete u organizaciji većine društava na svetu. Posledice nas tek očekuju... Nadam se da nas sve to vodi ka nekakvoj eventualnoj stabilizaciji. Ono u šta ja ne verujem je priča koja se ovde provlači da se sve ovo diriguje iz jednog centra... SAD jesu "dečak sa sibicama" ovog sveta, ali ono što se posle dešava nije uvek onako kako bi oni voleli da zamišljaju.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:57 05.09.2015

Re: ***

SAD jesu "dečak sa sibicama" ovog sveta, ali ono što se posle dešava nije uvek onako kako bi oni voleli da zamišljaju.


tačno ali u tome i jeste problem. šta se onda koj moj igraju sa šibicama.

naginata_83 naginata_83 13:08 05.09.2015

Re: ***

vrabac_u_steni
SAD jesu "dečak sa sibicama" ovog sveta, ali ono što se posle dešava nije uvek onako kako bi oni voleli da zamišljaju.


tačno ali u tome i jeste problem. šta se onda koj moj igraju sa šibicama.



Zato što bez tog njihovog 'igranja' svet u kome živimo danas (jeftina energija, globalna razmena dobara, tehnologija itd.) ne bi bio moguć. Bez obzira koliko negativnih strana taj svet ima i mi svi u njemu uživamo i učestvujemo. Da nisu Ameri obezbedili kontrolu trgovinom nafte neko drugi bi. A nafta je (bila) žila kucavica modernig sveta. A rezultat verovatno ne bi bio bolji... U svakom slučaju šta je bilo bilo je. Sada su oni neosporavani hegemon čovečanstva. Bilo bi dobro da tu svoju ulogu izdignu na neki novi i globalno odgovorniji nivo... za svoje i svačije drugo dobro...
tasadebeli tasadebeli 07:41 04.09.2015

Један предлог и једна молба

Имам предлог.

'Ајде сви ви који кренете да пишете испод ове слике коментаре о Западу и Истоку, НАТО, ЕУ, идеологијама или било чему другом на тему политике, међународних односа и таквих ствари, погледајте пре писања коментара прво ову слику.

Можда ћете занемети као што сам и ја занемео.

А молба је за Брају.

Друже Брајо, молим те, отвори нови пост на којем ћемо моћи сити да се испрепуцавамо око глобалних подела, политике, сопствених подела око гледања на све то...

Овде ми је то некако крајње непримерено.

(Алсе, надам се да ме разумеш?)
alselone alselone 07:49 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

(Алсе, надам се да ме разумеш?)


Potpuno, hvala Taso.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:05 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

Морам признати, Тасо, мени је ипак све овде ОК: када прође прва емотивна реакција на слику несрећног детета, некима је одмах на уму следеће: НАТО-Америка као узрок тог зла, политика завади па владај, срамни став неких европских земаља о избеглицама... У основи, сви питају исто: зашто је то морало да се деси? И даље: шта треба радити? И који је то исправан став?

Кад човек плаче, очи му се избистре.
Пустите људе да буду такви какви јесу, и овде у својим реакцијама.

G.Cross G.Cross 08:28 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

И даље: шта треба радити? И који је то исправан став?



Pa jasno je sta je sledece, :

United States Special Operations forces killed a top commander of the Islamic State in Syria on Friday.

….

The New York Times has just reported that defense secretary Ashton Carter announced the raid in a statement early Saturday. According to the Defense Department, American commandos entered Syria from Iraq with a mission to capture Abu Sayyaf and his wife, Umm Sayyaf. Abu Sayyaf was killed and his wife was captured. No Americans were killed or injured in the operation.

Bernadette Meehan, a spokeswoman for the Obama administration’s National Security Council, explained that the U.S. coordinated the operation with the Iraqi government but neither coordinated with nor advised the Assad regime in Syria in advance of the operation. The Times report is here. CBS News, which is also reporting on the raid (here), explains that President Obama approved it. It involved hand-to-hand combat, the jihadists tried to use women and children as human shields, and about a dozen jihadists were killed. None of the women and children were injured. The operation has been weeks in the making. Abu Sayyaf has been changing location while under surveillance.

The U.S. forces infiltrated into Iraq over the past two weeks or so, continued training, and from there entered eastern Syria, where the operation took place. Our forces are said to have seized laptops and cellphones, which are being analyzed for intelligence purposes. This is obviously a crucial development, and the president is to be applauded for authorizing it.

Clearly, it underscores what many informed analysts have been saying for a long time: There is a severe limit to what can be accomplished solely by aerial attacks to beat back the Islamic State and a resurgent al Qaeda. To be decisively effective, the air raids must be augmented by boots on the ground … and there is no equal of American ground forces.


Ne donosim sud da li ce to biti dobro ili lose. Da li je namerno ili ne doslo do situacije da to moze da izgleda kao manje zlo.

Jasno mi je i zasto ubise Abu Sayyafa. Nije mi jasno zasto je bilo vazno uhvatiti njegovu zenu.

Source: http://www.nationalreview.com/corner/418500/us-boots-syrian-ground-isis-leader-killed-raid-andrew-c-mccarthy
15/05/2015


Ali i ovo:

Russian troops 'fighting alongside Assad's army against Syrian rebels'

……….
Syrian state TV reportedly broadcasts footage of Russian soldiers and armoured vehicle fighting alongside pro-Assad troops.

Russian troops are fighting alongside pro-Assad forces in Syria, state television in Damascus and several reports have claimed.
The video footage claimed to show troops and a Russian armoured vehicle fighting Syrian rebels alongside President Bashar al-Assad's troops in Latakia.
It is reportedly possible to hear Russian being spoken by the troops in the footage.
In further indications of Russian "mission creep" in Syria, a Twitter account linked to Jabhat al-Nusra, al-Qaeda's Syrian branch, published images of what appeared to be Russian planes and drones flying over Idlib.


http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/11840713/Russian-troops-fighting-alongside-Assads-army-against-Syrian-rebels.html
Objavljeno 02/09/2015



Nema u ovoj prici nevinih. Osim jadnog decaka.
Unfuckable Unfuckable 09:31 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

НАТО-Америка као узрок тог зла, политика завади па владај, срамни став неких европских земаља о избеглицама... У основи, сви питају исто: зашто је то морало да се деси?


pazi ovu all-in-one-jebačinu koja, na žalost, zvuči sasvim verovatno:

Rusija od početka sukoba u Siriji pruža bezrezervnu podršku predsedniku Bašaru al Asadu i sirijskoj vojsci u borbi sa džihadistima, dok SAD podržavaju borbu protiv ISIS-a, ali istovremeno finansijski i oružjem snabdevaju pobunjenike koji se takođe bore protiv džihadista, ali i koji bi istovremeno da sruše Asada.

svarog svarog 09:41 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

A kad još dodaš Turke koji bombarduju Kurde, hoće da skinu Asada, a još kao NATO članica i malko gađaju ISIS dok istovremeno preko Turske ide nafta ISIS-a. hebe lud zbunjenog
G.Cross G.Cross 09:46 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

Rusija od početka sukoba u Siriji pruža bezrezervnu podršku predsedniku Bašaru al Asadu i sirijskoj vojsci u borbi sa džihadistima, dok SAD podržavaju borbu protiv ISIS-a, ali istovremeno finansijski i oružjem snabdevaju pobunjenike koji se takođe bore protiv džihadista, ali i koji bi istovremeno da sruše Asada.


Ne zaboravi EU (Nemce)

Germany has stepped up its military aid to Kurdish forces in northern Iraq as part of an international effort to combat the growing threat to regional peace and stability posed by the Islamic State. The Bundeswehr recently provided another tranche of arms and equipment to the Kurdish Regional Government’s armed forces (Peshmerga) and the German-led training mission has completed its first battalion-level training courses aimed at improving the Peshmerga’s tactical effectiveness. Germany’s train and equip efforts are intended to increase the Peshmerga’s ability to take on Islamic State forces in urban areas and open terrain in addition to the mountainous conditions they have been used to in their home region.

From late April through May 2015, the Bundeswehr sent at least five planeloads of arms, equipment, and supplies to the Kurdish Peshmerga in northern Iraq. All of the shipments listed below were flown from Germany’s Leipzig-Halle airfield by An-124 heavy transport aircraft operated by Russia’s Volga Dnepr and Ukraine’s Antonov under the Strategic Airlift Interim Solution (SALIS) program, which was extended for a further two years by the NATO Support Agency last December.[1] The flights made interim stops in Baghdad to allow inspection of the cargo by Iraqi national authorities before continuing on to Irbil.


Pazi ovo Nemacko oruzje se salje Kurdima ruskim avionima
http://www.aicgs.org/issue/germany-steps-up-military-aid-to-kurdish-forces-in-iraq/
Unfuckable Unfuckable 09:48 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

da, malo kao jure isis a malo više rokaju Kurde dok svi okolo kao malo žmure na jedno oko na tu "pravednu borbu protiv terorizma" uz poneki šapat da se malo ne preteruje

Meni su zen ovi gore (US & Ru)s obzirom da ih apso lut no zabole patka za izbeglice i sve to, pa zaboga ne idu ka njima, idu u Evropu, gde ćeš bolje

(mislim, sećam se ja i boljih vremena kada se rokalo gbuovima po tintari zbog raznijeh "humanitarnih / izbegličkih katastrofa" jelte...al aj sad da ne širim)

ps: GCross, ja sam težak amater za spoljne relacije (rimuje se sa felacije, znam. I treba) tako da ove moje kopipejstovane (blic je izvor, šta ću, trivijalan sam a opet dopao mi se opis) "primisli" ne treba uzimati za ozbiljno.

Moj pogled na celu tu priču verovatno se poklapa sa većinom proseka:
ovi jedni su malo gledali kako ovi drugi uvode proleće po severu Afrike pa kad je rešeno da se uvede i ovde, ovi prvi, zbog nekih bitnih lokacija rekoše "ejebiga, sad je dosta", onda ovi drugi malo pogurali, pa ovi prvi malo pogurali, umešali se treći, četvrti i peti (što je više gostiju žurka je bolja. A i lakše se džepari)
i tako...zakotrljalo se
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:07 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

Чекајте, људи -- па ови наши знају ко је крив и све друго!
Шта ви сад ту мутите воду?!
anonymous anonymous 15:57 04.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

Predrag Brajovic
Морам признати, Тасо, мени је ипак све овде ОК: када прође прва емотивна реакција на слику несрећног детета, некима је одмах на уму следеће: НАТО-Америка као узрок тог зла, политика завади па владај, срамни став неких европских земаља о избеглицама... У основи, сви питају исто: зашто је то морало да се деси? И даље: шта треба радити? И који је то исправан став?

Кад човек плаче, очи му се избистре.
Пустите људе да буду такви какви јесу, и овде у својим реакцијама.



Моја препорука за исправан закључак. !


blogovatelj blogovatelj 00:04 05.09.2015

Re: Један предлог и једна молба

У основи, сви питају исто: зашто је то морало да се деси? И даље: шта треба радити? И који је то исправан став?


Kanadski premijer je recimo iz te slike izveo zaključak da treba još odlučnije nastaviti rat protiv Islamske Države.
Orban? Siguran sam da je i on izveo sličan zaključak.
Bolesnici.
S tim što bar ovaj moj premijer najavljuje (ne on, ali dužnosnici mu) da će primiti ove godine 5000, a posle toga i mnogo više izbeglica.
milojep milojep 08:32 04.09.2015

?

Brajoviću ako si ti obrisao fotgrafiju sa ubijenom devojčicom Milicom Rakić red bi bio i da daš neki smislen argument. Ako to pak radi moderacija onda 'alal vera.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:39 04.09.2015

Re: ?

milojep
Brajoviću ako si ti obrisao fotgrafiju sa ubijenom devojčicom Milicom Rakić red bi bio i da daš neki smislen argument. Ako to pak radi moderacija onda 'alal vera.

Не, нисам.
Ја сам на овом блогу само коментатор, као и остали. И не мешам се.
svarog svarog 08:50 04.09.2015

Komentar

Ja moram da kažem da sam protiv kačenja i deljenja ove i ovakvih slika po internetu. Shvatam žaljenje i bes (i samog me pogodilo posebno što imam dečaka koji mesec mlađeg od ovog), ali ovo (svuda po mreži) je nepotrebno i morbidno
milojep milojep 09:03 04.09.2015

Re: Komentar

svarog
Ja moram da kažem da sam protiv kačenja i deljenja ove i ovakvih slika po internetu. Shvatam žaljenje i bes (i samog me pogodilo posebno što imam dečaka koji mesec mlađeg od ovog), ali ovo (svuda po mreži) je nepotrebno i morbidno


Blog je tematski pa ja ne vidim razlog zašto ovde ne bi mogle da se vide takve fotografije.Nije lako gledati ih svakako!
Ima jedna retoričko pitanje u Smajlovićkinom tekstu u Politici a na temu a glasi otprilike:
-Šta je uloga novinarstva? Da uznemirava savest ili obezbeđuje miran san?
svarog svarog 09:15 04.09.2015

Re: Komentar

-Šta je uloga novinarstva?


Da informiše
milojep milojep 09:27 04.09.2015

Re: Komentar

svarog
-Šta je uloga novinarstva?


Da informiše


Pa? Šta je onda sporno? Da informacijom nekom uznemiriš savest?

Možemo širiti priču pa se složiti da se slike mrtvih ne trebaju koristiti uvek. Ali u ovom konkretnom slučaju razlog za objavljivanje fotografije nemerljivo prevazilazi bilo šta što je protivno tome.
svarog svarog 09:46 04.09.2015

Re: Komentar

Neću da se raspravljam. Rekao sam svoje mišljenje (još više osećanje) o ovome i nema potrebe dalje da odgovaraš
milojep milojep 10:11 04.09.2015

Re: Komentar

svarog
Neću da se raspravljam. Rekao sam svoje mišljenje (još više osećanje) o ovome i nema potrebe dalje da odgovaraš


Izvini , učinilo mi se da si odgovorom na pitanje o ulozi novinarstva hteo da nastaviš diskusiju.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:57 04.09.2015

Madjari

Istorija sve pamti: Vest u Figaru o velikom talasu izbeglica iz Mađarske koji u Austriju beže od sovjetske okupacije 1956. godine

anonymous anonymous 14:54 04.09.2015

У име живота ......


...а не смрти .....


Не кажем .... јебем ти живот .... него јебем ти смрт ....

...... и оне који ту смрт доносе ....
milojep milojep 15:07 04.09.2015

Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

Ajlanu i njegovoj obitelji nije bilo potrebno europsko ekonomsko blagostanje, već život kakav su živjeli njihovi roditelji. A taj se život nije razlikovao od naših

Na plaži, u ljetovalištu Bodrum, licem u pijesku leži dječak Ajlan al Kurdi. Videći sliku čitatelj novina najprije osjeti snažan poriv da uđe u fotografiju i dječaka okrene na leđa. Iako je mrtav, i ne može biti ništa drugo nego mrtav, nepodnošljivo je vidjeti ga s licem u pijesku. Okrećemo ga na leđa ne zato što ćemo mu tako pomoći, niti zato što smo dobri ljudi. Ne činimo to zbog njega, nego zbog sebe. Tako si olakšavamo savjest. Dječak na slici leži nam na savjesti – na pijesku naše savjesti – zato što ga vidimo na fotografiji, a tek onda i zbog svega drugog. To je ono što je naša civilizacija, i naša najprivatnija ljudskost, dobila sada već davnim izumom fotografije: sve što je na slici, to je odmah zatim u nama, sve što je na slici, to nam je na duši, i, što je najvažnije, onome što vidimo na fotografiji ili na filmu, tome i prisustvujemo. Fotografija je preslična zbilji, a objektiv oku, da bi naša duša razlikovala svijet sa slike od svijeta u kojem trenutno jesmo. Zato je dječak Ajlan al Kurdi tu među nama, i zato nam je nepodnošljiva njegova smrt.
Na drugoj slici, snimljenoj u ljetovalištu Bodrum, turski policajac uzima ga u naručje. Muška Pieta. Ikonografska, simbolično upisana slika. Njegovo lice je blago, skoro osmijehnuto, čeljusti čvrsto stegnute. Čovjek ponekad i nije svjestan onoga što mu se događa. Da jest, raspao bi se, da se više nikad ne sastavi. Dječakova glava pada mu preko lijeve podlaktice, tako da vidimo samo njegov vrat i bradu. Ruke dječje oble, mrtvi prsti, koji iščekuju pokret kojeg neće biti, hlače do ispod koljena i crne tenisice, broj dvadesetdevet-trideset. Koža golih potkoljenica blijedo je siva, mrtva, i ona, ta koža, jedina na slici djeluje utješno. Zato što je obična, jezovita koža bilo kojeg mrtvaca. To više nije Ajlan al Kurdi. Pokušajmo zaboraviti na njega.

Treća fotografija snimljena je ranije. Na njoj je Ajlan sa starijim bratom Galibom i bijelim plišanim medvjedićem. Obojica su u majicama dugih rukava, kakve roditelji oblače svim dječacima svijeta, na kojima se šarene riječi engleskog jezika. Na Galibovoj majici u prvom planu je riječ Life. I njega je more izbacilo na neku od čarobnih pješčanih plaža grada Bodruma, gdje je salbun sitan kao brašno. Od takvog salbuna grade se savršene pješčane kule. I lijepo je hodati bos po plažama grada Bodruma. Obojica braće se smiju, vjerojatno ih je fotografirao netko poznat, otac ili majka. Roditelji vole kad im se djeca smiju na slikama. Misle da su sretna ako se smiju.

Ajlan i Galib al Kurdi, njihova majka i još devet rođaka i supatnika, umrli su kada se na nemirnom moru prevrnuo kaić, na kojem su se pokušali spasiti iz Sirije. U njihovom prezimenu sadržana je njihova narodnost. Bili su Kurdi, i nisu mogli bježati ni prema jugu, ni prema istoku, ni prema sjeveru. Samo prema zapadu, preko mora. U njihovim snovima i očekivanjima na Zapadu nije bilo blagostanje. Na Zapadu je za njih bila ona riječ s Galibove majice. Mora da je veoma bolno biti bezosjećajan poput Kajina i Orbana, pa ne shvatiti tako jednostavnu stvar.

Ajlan al Kurdi, njegov brat, njihova majka, rođaci, njihov kurdski narod, kao ni svi oni ljudi, žene, djeca, muškarci i narodi, odreda muslimani, koji preko mora i kopna stižu u Europu nisu niti mogu biti migranti. Samo ih rasisti i fašisti mogu tako zvati. Prema definiciji Ujedinjenih naroda migranti su ljudi koji se iz ekonomskih ili privatnih razloga pokušavaju preseliti s jednoga na drugo mjesto. Za razliku od izbjeglica koji bježe pred ratom, progonom ili pogromom. Ti ljudi bježe i pred ratom, i pred progonom, i pred pogromom. Svi oni. Priča o njihovim progoniteljima vrlo je složena, i širi se od ratnika Islamske države, islamskih klerofašističkih fanatika, preko State Departmenta i Baracka Obame, koji je sistematski djelovao na uništenju njihovih domovina te Obaminih europskih saveznika, do sviju nas koji smo u novinama vidjeli sliku mrtvoga Ajlana al Kurdija s licem u pijesku, i osjetili potrebu da uđemo u fotografiju i dječaka okrenemo na leđa. Mi sudjelujemo u njihovom progonu jednako kao što su u progonu europskih Židova sudjelovali građani svih onih zemalja koje su odbijale primiti židovske izbjeglice. I još mnogo više od toga: mi u progonu Ajlana al Kurdija sudjelujemo intenzivnije jer su nam pred očima sve te fotografije i televizijski snimci. Uzalud je zatvarati oči. Takve slike prolaze i kroz spuštene vjeđe.

Plaža na kojoj s licem u pijesku leži mrtav dječak pripada jednome od najljepših mediteranskih ljetovališta. Po gostoprimstvu s Turcima se, možda, mogu mjeriti još samo Grci. Isti je to svijet, isti Levant. Bodrum je drevni antički grad, upisan u svijest i podsvijest europske civilizacije. Za Stare Grčke bio je znan kao Halikarnas, za bizantske ere bio je to Petronium. Tu se nalazilo jedno od sedam svjetskih čuda antičkog doba: grobnica kralja Mauzola (po kojem će svi mauzoleji svijeta dobiti ime). Bio je to najimpresivniji spomenik smrti kojeg je svijet vidio.

Ajlan al Kurdi neće imati svog spomenika. Načinio bi mu ga brat Galib, ali ni on neće imati spomenika. I nema baš nikakve simbolike ni smisla u tome što ih je more izbacilo na plaže kralja Mauzola. Ali tu se u Bodrumu, u Halikarnasu rodio jedan važan čovjek, koji će tješiti mrtvu braću, a nas spriječiti da sakrijemo svoju odgovornost i sramotu. Njegovo ime je Herodot. Za života on je oputovao sav poznati svijet, bio u Skitiji i Trakiji, u Egiptu, Perziji i Babilonu, i napisao veliku pripovijest o tim barbarskim zemljama. Zatim je putovao po Grčkoj, i svoje je pripovijesti javno čitao. Ljudi su ga slušali, onako kako danas gledaju televiziju, surfaju internetom i čitaju novine. Nitko kao Herodot nije u antičkoj Grčkoj proširio svijest o drugim i drukčijim svjetovima. Njemu Ajlan niti je bio dalek, niti je stizao iz barbarskih zemalja. Ajlan i Galib bili su bliske Herodotove komšije. Dječaci pod njegovim prozorima, koji larmaju dok se on popodne odmara.

Ali postoji i nešto što je puno važnije. Herodot se nije bavio samo prostorom, nego i vremenom. Bavio se prošlošću, i bio je prvi koji je počeo provjeravati faktografsku vjerodostojnost svojih priča. Tako je stvorio historiografiju, ali i historiju samu. On je, i nitko drugi, jamac da će istina o Ajlanu i Galibu al Kurdiju biti ispričana, i za sva vremena sačuvana. A s njom i istina o bezmjernoj sramoti našega naraštaja. Bog sve vidi i sve zna. Njegovo znanje je historija.

Smrt Ajlana al Kurdija neće nam biti oproštena. Tomu služe fotografije. Fotografski objektiv oko je čovjekove savjesti. Zato se ovakve slike trebaju objavljivati u novinama. Zato bi ih trebalo biti na bilbordima. One su nepodnošljive svakome tko ima dušu. Njihova nepodnošljivost jedno je od rijetkih efikasnih oružja mirotvoraca. Ove slike će, skupa s nama, vidjeti Kajin i Orban, vidjet će ih cijeli svijet. One su poglavlja Herodotove istorije. Samo nepodnošljivost tih fotografija, i svih budućih još strašnijih i bolnijih fotografija, mogla bi navesti svijet na zbiljsku solidarnost. Ajlanu i Galibu nisu bili potrebni izbjeglički centri opasani bodljikavom žicom – kao što je i centar u Ježevu opasan bodljikavom žicom – nije im bilo potrebno ni ekonomsko blagostanje na koje su Europljani tako strašno ljubomorni.

Trebao im je njihov dom, plišani medvjedić, fotografski aparat, trebale su im njihove majice sa šarenim latiničnim slovima, i besmislenim engleskim natpisima, trebao im je život kakav su živjeli i njihovi roditelji. A taj se život nije baš previše razlikovao od svih naših života. U barbarskim je zemljama Herodot otkrivao nama vrlo slične i bliske ljude. Pa je saznanja o njima prenosio svima koji su ga htjeli slušati. A slušali su ga svi. Takva je bila Stara Grčka.

Bila je 1943. godina kada je Hannah Arendt u časopisu The Menorah Journal objavila članak pod naslovom “Mi izbjeglice” u kojem je prva progovorila o izbjeglicama kao mogućoj paradigmi novih Europljana: “Izbjeglice prognane iz jedne u drugu državu predstavljaju avangardu svog naroda.” Pedesetak godina kasnije, potkraj ratova za disoluciju Jugoslavije, talijanski je filozof Giorgio Agamben, pozivajući se na tekst Hannah Arendt, napisao: “Osim što se javlja kao jednako gorući problem, kako u Europi, tako i drugdje, izbjeglica je i u kontekstu neumoljive erozije nacije-države i generalnog rastakanja tradicionalnih pravno-političkih kategorija možda jedina zamisliva figura ljudi našeg vremena.”

Za koga bi se nakon Isusa Krista s takvim pouzdanjem moglo reći da je umro za sve nas, kao za Ajlana al Kurdija, dječaka s licem u pijesku bodrumske plaže?

Miljenko Jergović

anonymous anonymous 15:38 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći



...можда поновити ...или подвући...


...migranti su ljudi koji se iz ekonomskih ili privatnih razloga pokušavaju preseliti s jednoga na drugo mjesto. Za razliku od izbjeglica koji bježe pred ratom, progonom ili pogromom. Ti ljudi bježe i pred ratom, i pred progonom, i pred pogromom. Svi oni. Priča o njihovim progoniteljima vrlo je složena, i širi se od ratnika Islamske države, islamskih klerofašističkih fanatika, preko State Departmenta i Baracka Obame, koji je sistematski djelovao na uništenju njihovih domovina te Obaminih europskih saveznika, do sviju nas koji smo u novinama vidjeli sliku mrtvoga Ajlana al Kurdija s licem u pijesku, i osjetili potrebu da uđemo u fotografiju i dječaka okrenemo na leđa.


...али... ми суделујемо у њиховом прогону ....не само зато што одбијамо да их примимо ,

....већ много више због тога што смо били неми и слепи ..... што смо ћутали ... и ништа нисмо предузимали ....

....када је зло започињало свој вампирски пир, ....што то зло нисмо лоцирали, мапирали .... у његовим стварним реалним носиоцима .... и што то и даље ...и још увек нисмо у стању....

..... зато што дозвољавамо ....да нас и сад изманипулишу ....изазивајући наше најинтимније емоције .... како бисмо оплакивали мртве ....уместо кажњавали живе....оне који су смрт призвали.

.... и док ми оплакујемо и закопавамо мртве .....лижемо своје и ране својих ближњих ...

.....они се ђаволски смешкају .....са стране .... и сеју семе зла .... негде тамо...све до тренутка.... када ће им се уместо људи ресентимана ..... смели, храбри и непоколебљиви ... успротивити и рећи ...


Доста је било !

Ваше маске више вам не скривају лица ...!



Milutin Milošević Milutin Milošević 16:38 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

Od Miljenka Jergovića

Puno je poruka ovde. Mnoge bih stavio na zid. Jedna obična a dovoljna je da
Ajlanu i Galibu nisu bili potrebni izbjeglički centri opasani bodljikavom žicom. Trebao im je njihov dom, plišani medvjedić, fotografski aparat... trebao im je život kakav su živjeli i njihovi roditelji.

anonymous anonymous 16:59 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

trebao im je život kakav su živjeli i njihovi roditelji.



Poetski rečeno - tako je .

Istorijski, politički, sociološki rečeno ..... trebalo im je da im se niko sa strane ne meša u njihov svakodnevni život, navike, vrednosti, moral, političko uređenje, ......

.....da ne podstiče i naoružava političke i religiozne fundamentaliste sklone ekstremizmima...

Nedostajala im je podrška da bi zadržali život kakav su živeli njihovi roditelji...

A te podrške nije bilo .....

....sada se mogu kačiti slike i medvedići...ali njih više nema....

inco inco 21:25 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

anonymous
Nedostajala im je podrška da bi zadržali život kakav su živeli njihovi roditelji...


Nevezano za samu temu, kao i ovaj citirani drivel od teksta - tragično je ono društvo u kome deca žive isto kao i njihovi roditelji. Da se svaka nova generacija ne ljudi, već života uopšte, nije razlikovala od svojih 'korena' ne bi na ovoj planeti ni bilo života. U Univerzumu u kome smo, sve što stagnira podložno je neizbežnom zubu entropije.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:43 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

Ja sam ovo pročitao u smislu jednom mirnog, običnog života, a ne preslikanog života njihovih roditelja.

Inače se slažem da svaka generacija treba da živi sve bolje i drugačije, kao što odavno mislim da svaka generacija treba da pokuša deci da ostavi bolje uslove od onih koje je zatekla.
anonymous anonymous 21:49 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

Da se svaka nova generacija ne ljudi, već života uopšte, nije razlikovala od svojih 'korena' ne bi na ovoj planeti ni bilo života. U Univerzumu u kome smo, sve što stagnira podložno je neizbežnom zubu entropije


...са овим се слажем ...

...а што се тиче " дривела од текста " .... тачно је и то да је трагично ...


ono društvo u kome deca žive isto kao i njihovi roditelji


али је још трагичније ....

... оно друштво у којем деца живе лошије и бедније од својих родитеља ....

.... или уопште не живе...

...а све заслугом оних који су се у њихове животе непозвани умешали...
anonymous anonymous 21:49 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći


mrdax mrdax 22:56 04.09.2015

Re: Od Miljenka Jergovića, i šta više reći

Koja ostrascenost, kao u osnovnoj skoli
alselone alselone 17:48 04.09.2015

Rezime dan kasnije

Razumem blogokolege koji su protiv objavljivanja slike, razumem i one koji bi da raspregnu pricu na politicku pozadinu.

Moja reakcija je bila emotivna, imam jaku identifikaciju sa patnjom dece od kako sam dobio dvoje. Naravno da sam svestan patnji i ratova, nije ovo jedino, nego je ovo upecatljivo. I kao sto je i tema bloga, ovo je slika koja mi se urezala i koja ce me pratiti.

Hvala svima na doprinosu i razumevanju, zao mi je samo sto sam se upecao na provokacije.
emsiemsi emsiemsi 19:03 04.09.2015

Re: Rezime dan kasnije

alselone
Razumem blogokolege koji su protiv objavljivanja slike, razumem i one koji bi da raspregnu pricu na politicku pozadinu.

Moja reakcija je bila emotivna, imam jaku identifikaciju sa patnjom dece od kako sam dobio dvoje. Naravno da sam svestan patnji i ratova, nije ovo jedino, nego je ovo upecatljivo. I kao sto je i tema bloga, ovo je slika koja mi se urezala i koja ce me pratiti.

Hvala svima na doprinosu i razumevanju, zao mi je samo sto sam se upecao na provokacije.

Не брини ништа !
Твоја реакција је била човечанска. Нека си окачио слику. Сви ми би требало да је видимо - и да нам се уреже у памћење, толико да је никада не заборавимо.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:57 05.09.2015

Re: Rezime dan kasnije

болна је слика, нема шта, нема другог начина да се боримо против пуштеног зла с ланца по свету до смиреношћу и молитвом, каквом год, зен, будистичком, исихијом, шма исраел, илахијом, поезијом, свеједно, ова бол ће се продубљивати.
tyson tyson 13:16 05.09.2015

Re: Rezime dan kasnije

нема другог начина да се боримо против пуштеног зла с ланца по свету до смиреношћу и молитвом

E ako molitva zlu ne stane za vrat, ništa neće...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:18 05.09.2015

Re: Rezime dan kasnije

шта ти предлажеш, здраво децо, оде тата Тајсон у рат?

мислио сам на лично, не на колективно.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:35 06.09.2015

Re: Rezime dan kasnije


tyson

E ako molitva zlu ne stane za vrat, ništa neće...


nešto me duboko vređa u ovom tvom podjebavačkom komentaru, ne mogu da definišem šta. prvo, ti duboko vređaš moju kulturu, ničim izazvan (ja nisam rekao, Тајсон да се моли! iako znam da si ateista pa da izazovem tvoju ovako grubu reakciju) koja je kultura održavanja ličnog mira, odnosno prevazilaženja boli kroz molitvu. ti si to pogazio jednom rečenicom (zašto si imao potrebu da to uradiš? odakle je ta potreba došla?). kada si u stanju da to uradiš, meni je tvoj sistem krajnje upitan, a nije prvi put da nipodaštavaš humanu notu nauštrb nečeg drugog, navodno jako uzvišenog cilja? služba državi, zdravom razumu kako tajson jedino dopušta da se shvati, nekom sistemu ideja veštački spolja implantiranom?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana